Die mag niet eens in Nederland blijven als het aan de PVV ligtquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:39 schreef KetchupFTW het volgende:
Als de volgende verkiezingen de PvdA 0 zetels heeft, mag Arib dan als zij gekozen wordt aanblijven of niet?
Nee, dit is een interrimvoorzitter tot aan de volgende verkiezingen. Dan wordt er weer een nieuwe gekozen.quote:
oja, ze hebben er niet zoveel meerquote:
Weet jij eigenlijk waaruit het takenpakket van een voorzitter bestaat?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:38 schreef UltraR het volgende:
Bosma alleen stemmen van z'n eigen partij. Alle partijen stemmen dus om politieke redenen niet op de beste kandidaat.
Waarom een groot deel van de D66'ers? Die moeten Arib toch niet. hebben zelfs om een betere PvdA'er gevraagdquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef Elfletterig het volgende:
De stemmen op Vermeij komen vast van teleurgestelde D66'ers.
Arib 58 = PvdA (36), Kuzu/Öztük (2), een groot deel van D66, GroenLinks en SP.
Jawel, want dat zijn er 12. Die 41 zijn maar peilingen hè.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:39 schreef rubbereend het volgende:
Bosma dus niet alle PVV'ers achter zich?
Nee. Bij aanvang van een nieuwe Tweede Kamer (dus na verkiezingen) kiest de Kamer opnieuw een voorzitter uit haar midden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:39 schreef KetchupFTW het volgende:
Als de volgende verkiezingen de PvdA 0 zetels heeft, mag Arib dan als zij gekozen wordt aanblijven of niet?
Waarschijnlijk gewoon alle 12. En Henk Krol kondigde aan op Bosma te stemmen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
oja, ze hebben er niet zoveel meer
want een parlement mag haar eigen voorzitter niet kiezen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef Lkw het volgende:
De betekenis van het woord 'nepparlement' is nog altijd niet begrepen in Den Haag. Want ze leven daar inderdaad in hun eigen bekrompen, politiek correcte wereldje.
Precies. Iedereen die afwijkt is 'eng'quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef Lkw het volgende:
De betekenis van het woord 'nepparlement' is nog altijd niet begrepen in Den Haag. Want ze leven daar inderdaad in hun eigen bekrompen, politiek correcte wereldje.
12 heeft de PVV er nog maar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:41 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon alle 15. En Henk Krol kondigde aan op Bosma te stemmen.
Nee. De voorzitter is gewoon een Kamerlid, als ze geen zetel heeft houdt het op. Daarnaast moet er bij een nieuwe Kamer volgens mij sowieso weer voor een voorzitter gestemd worden (uit de 150 Kamerleden dus).quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:39 schreef KetchupFTW het volgende:
Nee, PVV-provocatie. Ze kunnen het niet verkroppen dat de PVV al maanden lang de grootste is in de peilingen en op alle fronten feitelijk gelijk krijgt als het gaat om die raketgeleerden die hier naartoe komen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, handje klap tussen de politieke partijen.
Ik voorspelde al dat dit kon gebeuren. Het kan haast niet anders dan dat het D66'ers zijn die deze stemmen hebben uitgebracht.quote:
Ja. En ik snap niet hoe jouw vraag voort kan komen uit mijn post.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk waaruit het takenpakket van een voorzitter bestaat?
Ze kiezen haar omdat ze Marokkaan is. Alleen maar om Wilders dwars te zittenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
want een parlement mag haar eigen voorzitter niet kiezen?
Ja. De kloof met de burger wordt steeds groter. Want iedereen heeft kunnen zien dankzij dit debat dat primair afkomst telt, niet de kwaliteiten.quote:
Bontes en van klaveren gingen toch op een andere kandidaat stemmen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef Elfletterig het volgende:
De stemmen op Vermeij komen vast van teleurgestelde D66'ers.
Arib 58 = PvdA (36), Kuzu/Öztük (2), een groot deel van D66, GroenLinks en SP.
Waar moeten ze anders op gestemd hebben dan? Het is me even ontgaan hoeveel stemmen Van Toorenburg had.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom een groot deel van de D66'ers? Die moeten Arib toch niet. hebben zelfs om een betere PvdA'er gevraagd
Die hebben ongeldig gestemd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Bontes en van klaveren gingen toch op een andere kandidaat stemmen?
Helaas stelt Den Haag al jaren de polieke kleur voorop. Kundigheid is een distant second.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stemmen op voorzitterskwaliteit ipv politieke kleur
Rond de 30 dacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar moeten ze anders op gestemd hebben dan? Het is me even ontgaan hoeveel stemmen Van Toorenburg had.
Ach, het zijn enkel de PVV'ers die zich geschoffeerd voelen. Maar die snappen de werking van het parlement toch al matig over het algemeenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:40 schreef Intellectueel het volgende:
Al die mensen hier die zich druk maken over een volstrekt symbolische functie als die van kamervoorzitter.
Het was ook wel een gewaagde suggestie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Monolith het volgende:
Partijpolitiek gestemd dus. Ik kom even mijn gelijk halen.
Ja dat kan natuurlijk niet. Ik moet bekennen dat ik licht aangeschoten ben, dus ik heb wel jouw duiding nodig Elfjequote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar moeten ze anders op gestemd hebben dan? Het is me even ontgaan hoeveel stemmen Van Toorenburg had.
Dat is flauwekul. Zeg dan gewoon niets.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het zijn enkel de PVV'ers die zich geschoffeerd voelen. Maar die snappen de werking van het parlement toch al matig over het algemeen
Mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Monolith het volgende:
Partijpolitiek gestemd dus. Ik kom even mijn gelijk halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |