O ik wilde net zeggen, ik gebruik soms ook een groot deel van de uitvoegstrook maar dan heb ik die nodig om vaart te makenquote:Op zondag 10 januari 2016 21:39 schreef karr-1 het volgende:
O ja die heb ik ook constant. Perse de hele invoegstrook willen gebruiken, dan ineens er achter komen dat ie ophoud en in blinde paniek je auto ineens naar links de weg opgooien, vaak met lage snelheden.
Volgens mij is een invoegstrook ook bedoeld om vaart te maken, maar het schijnt dat men tegenwoordig in rijlessen leert de volledige strook te gebruiken en dan pas in te voegen, terwijl ik nog geleerd heb dat je invoegt zodra dat kan en veilig is.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ik wilde net zeggen, ik gebruik soms ook een groot deel van de uitvoegstrook maar dan heb ik die nodig om vaart te makenvoor je eigen bestwil dus
Ik dacht ook dat dat mocht als het echt niet anders kan.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:04 schreef silenthill het volgende:
Als het echt druk is en ik word er niet tussengelaten, pak ik nog stuk vluchtstrook mee.
Dat mag volgens mij ook, indien niet anders kan.
Spookrijder gespot...quote:Op zondag 10 januari 2016 23:15 schreef matthias24 het volgende:
invoegstrook of uitvoegstrok.....het lijkt allemaal op elkaar toch
Is een beetje een grijs gebied. Naar mijn idee mag het niet, maar is het veelal wél verstandig als je om wat voor reden dan ook in zo'n situatie komt.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat dat mocht als het echt niet anders kan.
Politie ook niet gezien zeker?quote:Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar
Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).
Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.
Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Jezus...
Wtf!quote:Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar
Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).
Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.
Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Jezus...
Heb je haar kenteken? Gewoon aangifte bedreiging gaan doen. Ze heeft blijkbaar wat gedaan waardoor jij bang bent.quote:Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:40 schreef CherryLips het volgende:
Jezus
Ik was denk ik meteen naar binnen gegaan als iemand me volgde![]()
Maar wat een gestoorde heks.
Nah ze komt m'n parkeerterrein toch niet op zonder zender, met een beetje mazzel krijgt ze dan de slagboom op de auto.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden.
Dat idd, en effe een fotootje maken van d'r tronie, liefst inclusief het kenteken van de auto.. dan worden ze vanzelf mak als ze weten dat ze op de plaat staan.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden.
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die luiquote:Op maandag 11 januari 2016 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
Verbazingwekkend ja hoe mensen ook gewoon zonder enige schaamte voor het minste of geringste gaan schreeuwen en meeschreeuwen.
Ik had vorige week ook zo iets raars!
Ik fiets gewoon normaal op het fietspad en haal op een gegeven moment een fietser voor mij in. Op dat moment reed er al een tijdje een snorscooter achter mij (ik fiets meestal in een redelijk vlot tempo) die me maar niet wilde inhalen ofzo?
Afijn, ik haal dus die fietser in en meteen hoor ik een langdurige TOOEEEEEEET van scooterwijf achter mij.
Dus ik maak mn inhaal actie af en kijk om van,wat nou weer?
Begint dat wijf meteen te schreeuwen en te schelden dat ik haar afsneed. Euhh, nee, je reed al bijna een minuut achter me en je haalde me niet in ... wat verwacht je nou van mij? Toen begon mevrouw omdat ze blijkbaar geen betere argumenten had maar met loos scheldwoorden in mijn richting te gooien.
Vervolgens wil ik iets leuks terug roepen in de trant van 'go fuck yourself' begint een 2e (mannelijke) scooterrijder die achter haar reed en ik nog niet gezien had ook random te schreeuwen. En niet eens woorden, nee gewoon een "UAAWWHHAA" schreeuw geluid. Op dat moment schrik ik toch een beetje omdat ik dacht van, hmmm ze horen vast bij elkaar. Straks gaan ze met zn tweeën een beetje op mij lopen bashen en dat was het me niet waard. Dus ik hou mn mond en fiets maar gewoon verder.
Maar tot mijn verbazing, haalt scootermeneer nummer 2 vervolgens mij in, zonder ook maar oogcontact of iets met me te maken, en slaat twee straten verderop af, terwijl viswijf op scooter nr 1 gewoon rechtdoor rijdt.
Ze hadden dus helemaal niks met elkaar te maken en kenden elkaar ook helemaal niet.
Maar waarom begon die gast dan opeens als een mongool te schreeuwen op het moment dat ik dat akkefietje heb met dat wijf??![]()
Echt, ik snap mensen niet....en mensen op scooters al helemaal niet
Of geen belquote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
Achter de meeste fietser moet ik zelfs in zijn 1 nog met de koppeling ingedrukt rijden, dus volgens mij klopt er iets niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:55 schreef Fixers het volgende:
Ik had vanmiddag een auto die me van achter naderde toen ik naar huis fietste. Terwijl ik duidelijk aangeef links af te willen komt die knakker met een aardige vaart op me af en in een veel te lage versnelling vlak achter me rijden. Echt, dude. Haal je poot van dat pedaal en houd iets meer afstand om te laten merken dat je mij en mijn uitgestoken hand gezien hebt en me de kans geeft linksaf te slaan. Kom niet vol gas achter me aan, ik kan je amper zien als ik in het donker over mijn schouder moet kijken en heb ook tegenliggers en verkeer van links dat ik moet peilen.
Ik heb een paar maanden terug al op een motorkap gelegen omdat een automobilist besloot om me ineens toch maar geen voorrang te geven. Eén keer vind ik wel vaak genoeg in mijn leven.
ja toch..... ik bedoel er is altijd wel gedoe met die scooterluiquote:Op maandag 11 januari 2016 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of geen bel
Hm ik ga voor jouw theorie
Niet iedereen fietst als een bejaarde hequote:Op maandag 11 januari 2016 20:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Achter de meeste fietser moet ik zelfs in zijn 1 nog met de koppeling ingedrukt rijden, dus volgens mij klopt er iets niet.
Ik neem aan dat je 112 gebeld hebt?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:11 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere gestoorde vent die letterlijk met 50 over de snelweg reed. Wat een idioot zeg.... En niets in de gaten natuurlijk terwijl er aan alle kanten geseind en getoeterd werd. Compleet in een eigen wereld of zo.
Jazeker, maar geen idee of er iets mee gebeurd isquote:Op maandag 11 januari 2016 21:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 112 gebeld hebt?
Meestal gaan ze wel kijken. Zeker als je zegt dat je twijfelt aan het welzijn van de persoon.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jazeker, maar geen idee of er iets mee gebeurd is
Dan nog, ik word ook regelmatig ingehaald als ik al bijna de 60 aantik op een 50-weg, maar dat moet hij wetenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
Hij of zij is er heilig van overtuigd dat je daar niet harder dan 30 mag, dunkt me
Inhalen binnen de bebouwde kom heeft wel een beetje een stigma, terwijl dat niet altijd terecht is. In die situatie waar ik het beschreef is het een vrij lang recht stuk met fietspaden aan beide kanten. Op een paar uitritten na geen andere eventuele verrassingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:11 schreef Gezicht het volgende:
Ik vind inhalen binnen de bebouwde kom meestal ook not-done hoor, al hangt dat natuurlijk van de verkeerssituatie af. De enkele keren dat ik werd ingehaald binnen de bebouwde kom ging dat meestal met een veel te hoge snelheid omdat ik altijd net iets harder dan de snelheidslimiet rijd en dan vaak ook nog met gelijkwaardige kruisingen die werden gepasseerd op veel te hoge snelheid.
Die rotonde ken ik en daar loop ik ook altijd stom te doen, iedere keer opnieuw. Soort zwarte vlek ofzo.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef Maegrim het volgende:
- 60 in de 80 rijden
- rotonde afsnijden zonder te spiegelen
- koplampen defect? dan maar mistlicht
zo jammer dit
Is een code. Net zoals bij echte motorrijders die met en wijsvinger of hele hand groeten.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Is een code. Net zoals bij echte motorrijders die met en wijsvinger of hele hand groeten.
En zoals buschauffeurs altijd naar elkaar wuiven.
Buschauffeurs en ANWB'ers, ambulancebroeders en zelfs sommige politieagenten ook (althans, in Fryslân; geen idee of dat elders in het land ook zo is).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 02:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Die toeteren altijd. Leuk om 4 uur 's ochtends als je vlakbij een provinciale weg woont.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 02:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Alsof je blij wordt als je in de buurt van zo'n rijdende kerstboom rijdt en ze naar elkaar seinen...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die toeteren altijd. Leuk om 4 uur 's ochtends als je vlakbij een provinciale weg woont.
Dat mag inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef Maegrim het volgende:
- koplampen defect? dan maar mistlicht
Dat je niet op de trambaan gaat rijden...quote:
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Dat is nagenoeg onmogelijk weet ik uit ervaring....quote:Op zondag 17 januari 2016 00:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
Zijn er nog auto's met een cassettespeler?quote:
Jeps, de mijne.quote:Op zondag 17 januari 2016 03:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Zijn er nog auto's met een cassettespeler?
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
Heel herkenbaar. Andersom trouwens ook. Automobilisten die mij op de fiets geen voorrang geven als ik van rechts kom of rechtdoor ga op dezelfde weg, afsnijden, extreem strak inhalen, etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef TimothyTomato het volgende:
Fietsers kunnen het bloed onder mijn nagels (En met mij denk ik meerdere automobilisten) Halen.
Ik scheit bagger om bij een moderne auto de accu los te trekken. Dat ding hoort te starten, masr met die 20000 foutmeldingen, die je na aankoppelen krijgt, is het altijd even zweten. Mijn Leon had een middag nodig om helemaal meldingvrij te worden.quote:Op zondag 17 januari 2016 08:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.
Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Mijn auto is geleverd zonder reservewiel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
De horror, ik zou gewoon een wiel zelf kopen en in de kofferbak leggen. Al is het een thuiskomertjequote:Op zondag 17 januari 2016 12:58 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Mijn auto is geleverd zonder reservewiel.
Het zou me verbazen als je daadwerkelijk ging kijken. Meestal gaat men pas zoeken als de politie erom heeft gevraagd.quote:Of ik de lampjes kan wisselen zonder de halve auto te verbouwen moet ik nog even bekijken. Ik gok van niet, want t is een nieuwe auto...
'Duimt'quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:49 schreef Jihawti het volgende:
Ik had meer haast moeten maken van mijn voornemen om een webcam aan te schaffen, want mijn auto is net afgesleept omdat ik niet meer tijdig kon remmen toen er iemand van links door rood knalde (glad op de weg, had snelheid al aangepast maar het mocht niet baten).
Uiteraard reed de tegenpartij ook door groen naar eigen bewering maar omdat niemand op het hele kruispunt even de moeite nam om te stoppen nadat we op elkaar waren geknald (wel om te toeteren omdat men er niet langs kon, heel fijn) zijn er dus geen getuigen die mijn verhaal kunnen bevestigen. Heb wel het geluk dat ik op de voorrangsweg reed en ik dus waarschijnlijk aan het langste eind ga trekken verzekeringstechnisch maar dat is voor mij toch niet echt bevredigend...
Gelukkig niemand gewond, dat is het belangrijkste. Mijn dochter had niet eens door dat we gebotst waren en vroeg zich al af waarom ik midden op het kruispunt stil bleef staan en de alarmlichten aandeed.
Duim mee dat mijn auto nog door kan aub...
En zelfs dan weten sommigen er niet mee om te kunnen gaan.quote:Op zondag 17 januari 2016 04:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jeps, de mijne.
Auto is uit 1999 maar toen ik de radio er uit haalde (origineel Ford) zag ik dat die uit 2004 kwam.
Best wel slim eigenlijk.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En zelfs dan weten sommigen er niet mee om te kunnen gaan.
[ afbeelding ]
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.quote:
RFT FTW...quote:Op zondag 17 januari 2016 13:14 schreef Ridocar het volgende:
De horror, ik zou gewoon een wiel zelf kopen en in de kofferbak leggen. Al is het een thuiskomertje
Ja, leuk, maar in dat klotelicht van een tankstation ga ik geen lampje vervangen. Als ik mistlicht hebt en een klein stukje moet, gaat er mooi een mistlampje aan en ga ik de volgende dag in daglicht wel even op mijn gemakje kijken. Fatsoenlijk setje lampjes kopen en meteen beide vervangen + hoogte controleren/bijstellen. Als iedereen dat zou doen, zou je 95% van de kapotte lampen op de weg niet zien.quote:Op zondag 17 januari 2016 08:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.
Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Moderne Audi's, BMW's enzo moeten ingeprogrammeerd en ingeleerd worden. Accu los en vast en je kan een sleepwagen richting garage bellen, want dan doen ze niets meer.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik scheit bagger om bij een moderne auto de accu los te trekken. Dat ding hoort te starten, masr met die 20000 foutmeldingen, die je na aankoppelen krijgt, is het altijd even zweten. Mijn Leon had een middag nodig om helemaal meldingvrij te worden.
Da's inderdaad absoluut niet slim.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
Was op de kruising Ceintuurbaan met de Dokter van Heesweg, anderhalf uur voor de wedstrijd van PEC begon, dus er stond binnen no time politie bij etc. Echt zó jammer dat niemand ff stopt hè, had zoveel gedoe gescheeld. Nu moet ik de ander aansprakelijk gaan stellen met een welles-nietes verhaal om mijn recht te halen.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
'Duimt'
Wat een lul dan die andere bestuurder; én een grove verkeersovertreding maken en daar ook nog niet de verantwoordelijkheid voor willen nemen...![]()
Waar wazzut? In Zwol?
quote:Op zondag 17 januari 2016 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
Bedoel je dat ie gewoon vanaf de verkeerde kant kwam? Dat heb ik ook weleens ja, je schrikt je het apenzuur (en krijgt vaak ook nog een vinger op de koop toe...).quote:Op zondag 17 januari 2016 12:54 schreef Anne het volgende:
Een fietser, in tegengestelde richting op de rotonde, zonder verlichting, laat op de avond.
Grrr. Ik schrok.
Ik zie de laatste tijd inderdaad wel vaker mensen die door diep rood knallen op de Zwolse ring en ik moet ook zeggen dat ik regelmatig ook zo anticiperend rij.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:27 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Was op de kruising Ceintuurbaan met de Dokter van Heesweg, anderhalf uur voor de wedstrijd van PEC begon, dus er stond binnen no time politie bij etc. Echt zó jammer dat niemand ff stopt hè, had zoveel gedoe gescheeld. Nu moet ik de ander aansprakelijk gaan stellen met een welles-nietes verhaal om mijn recht te halen.
Nee, het was geen lul hoor, het was een oudere, beschaafde dame die volgens mij oprecht geloofde dat ze door groen reed (of heel overtuigend kan liegen) maar dat kan natuurlijk niet want ik had al groen.
Dat weet ik zeker omdat ik m uit liet rollen op de linkerbaan voor rechtdoor in de hoop/voorkennis dat het groen zou worden, dus toen het groen werd schakelde ik terug en trok weer op. Zat net weer op 45-50 toen ik haar aan zag komen, maar kon niet meer op tijd stoppen helaas. Zodra ik doorhad wat er was gebeurd dacht ik ook letterlijk 2 dingen: het is niet erg en gelukkig ook niet mijn schuld.
Dashcam staat in bestelling in ieder geval. Dit overkomt me niet nog een keer!
Ja, normaal controleer ik ook al-tijd voor een kruising of er iemand doorheen gaat, maar op dat punt staat zo'n hekje en een paal dus ik vermoed dat ze daarachter zat toen ik snel keek. Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont he...had ik niet kunnen uitwijken, had ik beter kunnen kijken etc. etc.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:49 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik zie de laatste tijd inderdaad wel vaker mensen die door diep rood knallen op de Zwolse ring en ik moet ook zeggen dat ik regelmatig ook zo anticiperend rij.
Bij Vitens zie het vaak bij verkeer dat vanuit de richting Hattem komt.
Als ik vanaf de snelweg kom en op de linkerbaan zit moet ik soms wel 1-2 seconden extra wachten voordat de kruising vrij is.
Als ik gas geef bij groen weet ik bijna zeker dat ik ga botsen.
...
Zo heb ik een keer een rotonde gepakt op de fiets. Het voelt gewoon zo onnatuurlijk om linksom te fietsenquote:Op zondag 17 januari 2016 12:54 schreef Anne het volgende:
Een fietser, in tegengestelde richting op de rotonde, zonder verlichting, laat op de avond.
Grrr. Ik schrok.
Enige wat je daarmee kan verzekeren is dat jij door groen ging. Zijwegen hebben meestal geen flitsers, al ken ik Zwolle niet. Een correcte werking van het verkeerslicht is daarmee nog niet bewezen, alsmede ondubbelzinnig vastgesteld is dat degene uit de zijweg door rood ging.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:07 schreef Tunafish het volgende:
De ring van Zwolle hangt toch vol met flitsers voor rood licht? Een van jullie beiden zal er dan wel op staan, dan heb je de schuldige snel te pakken.
Er is hier in de stad een rotonde waar dat mag. Daar loopt een fietspad omheen waarvan het de bedoeling is dat dat in twee richtingen gebruikt wordt. Keurig met een markering in het midden en alles. Wel totaal verwarrend voor automobilisten als je er voor het eerst komt. Als je die rotonde op wilt rijden moet je niet alleen fietsers uit beide richtingen voor laten gaan, er ligt ook nog een zebra en parallel rechts van je een busbaan. Dan staan er sinds kort ook nog verkeerslichten die meestal niet, maar soms wel werken... Chaos!quote:Op maandag 18 januari 2016 00:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Zo heb ik een keer een rotonde gepakt op de fiets. Het voelt gewoon zo onnatuurlijk om linksom te fietsen
Misschien goed als de kamerleden en de telegraafjournalist dit ook even lezen.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leerzame informatie
• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:
Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Bij m'n ouders in de buurt ook, twee zelfs waarvan eentje nog aansluit op een parkeerterrein en er nog een busbaan apart naast zit met een oversteek van de busbaan, want die komt van de andere kant en mag binnendoor. Maar daar staan stoplichten voor. Maar het gebeurt dus nog weleens dat een auto de busbaan paktquote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is hier in de stad een rotonde waar dat mag. Daar loopt een fietspad omheen waarvan het de bedoeling is dat dat in twee richtingen gebruikt wordt. Keurig met een markering in het midden en alles. Wel totaal verwarrend voor automobilisten als je er voor het eerst komt. Als je die rotonde op wilt rijden moet je niet alleen fietsers uit beide richtingen voor laten gaan, er ligt ook nog een zebra en parallel rechts van je een busbaan. Dan staan er sinds kort ook nog verkeerslichten die meestal niet, maar soms wel werken... Chaos!
He jammer, ik begon net een beetje te hopen dat ik misschien toch steekhoudend bewijs had.quote:Op maandag 18 januari 2016 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Enige wat je daarmee kan verzekeren is dat jij door groen ging. Zijwegen hebben meestal geen flitsers, al ken ik Zwolle niet. Een correcte werking van het verkeerslicht is daarmee nog niet bewezen, alsmede ondubbelzinnig vastgesteld is dat degene uit de zijweg door rood ging.
Ik ken heel veel rotondes waar dat mag. Werd bij mijn rijlessen ook altijd op gehamerd om altijd beide kanten op te kijken voor mogelijke fietsers, ook als het officieel niet zou mogen van de verkeerde kant.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is hier in de stad een rotonde waar dat mag. Daar loopt een fietspad omheen waarvan het de bedoeling is dat dat in twee richtingen gebruikt wordt. Keurig met een markering in het midden en alles. Wel totaal verwarrend voor automobilisten als je er voor het eerst komt. Als je die rotonde op wilt rijden moet je niet alleen fietsers uit beide richtingen voor laten gaan, er ligt ook nog een zebra en parallel rechts van je een busbaan. Dan staan er sinds kort ook nog verkeerslichten die meestal niet, maar soms wel werken... Chaos!
En type je dit achter het stuur?quote:Op maandag 18 januari 2016 18:06 schreef DrMarten het volgende:
Halve hartverzakking zojuist. Kerel besluit om in donkere kleding, zonder licht, met een klein kind achterop tegen het verkeer in te rijden. En dan gaan schelden als een malle als ik vol op de claxon hang omdat ie bijna onder m'n auto ligt.
Uiteraard, tussen het appen en tomtominstellen in.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En type je dit achter het stuur?
Bedoel je WhatsAppen of het toepassen van een andere app?quote:Op maandag 18 januari 2016 18:15 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Uiteraard, tussen het appen en tomtominstellen in.
Faalhaas.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Bedoel je WhatsAppen of het toepassen van een andere app?
En is het niet TomTom instellen? Daarbij de vraag of je 'tomtom' gebruikt voor elk willekeurig navigatiesysteem van eender welk merk of heb je daadwerkelijk een navigatiesysteem van het merk TomTom?
gr. Ferry
Docent Nederlandse taal en letterkunde.
Dat viel mij vandaag ook op. Wegen perfect sneeuwvrij (bedankt strooiers, jullie zijn echt helden!), maar ja, dan ligt in de goot nog wat sneeuw... Snel, op de rem! Angst, brrr.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef Garbageman het volgende:
Dit weekend nachtdienst, (gehad) dus veel "sneeuwrijden". Heel veel mensen die ik zag denken dat je bij sneeuw (of wat sneeuwresten) de mistlampen aan moet doen en 30 rijden
dit ja, wat een droeftoeters, ik rij dan meer op wat achteraf wegen naar mijn werk, en zelfs daar kom je mensen tegen zonder licht, compleet in het zwart. waar zo af en toe bij een enkele kruising een lantaarnpaal staat, verder niks....quote:Op maandag 18 januari 2016 18:06 schreef DrMarten het volgende:
Halve hartverzakking zojuist. Kerel besluit om in donkere kleding, zonder licht, met een klein kind achterop tegen het verkeer in te rijden. En dan gaan schelden als een malle als ik vol op de claxon hang omdat ie bijna onder m'n auto ligt.
quote:Op maandag 18 januari 2016 18:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Bedoel je WhatsAppen of het toepassen van een andere app?
En is het niet TomTom instellen? Daarbij de vraag of je 'tomtom' gebruikt voor elk willekeurig navigatiesysteem van eender welk merk of heb je daadwerkelijk een navigatiesysteem van het merk TomTom?
gr. Ferry
Docent Nederlandse taal en letterkunde.
quote:Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef Garbageman het volgende:
Dit weekend nachtdienst, (gehad) dus veel "sneeuwrijden". Heel veel mensen die ik zag denken dat je bij sneeuw (of wat sneeuwresten) de mistlampen aan moet doen en 30 rijden
Dat zijn van die mensen in de zomer zeggen dat ze winterbanden niet nodig hebben omdat ze als het sneeuwt wel een dagje niet rijden, maar als puntje bij paaltje komt, toch de auto niet laten staan.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat viel mij vandaag ook op. Wegen perfect sneeuwvrij (bedankt strooiers, jullie zijn echt helden!), maar ja, dan ligt in de goot nog wat sneeuw... Snel, op de rem! Angst, brrr.
Dit ja, een van mijn grote ergernissen. Kom ik met mijn fijne winterbanden, kan ik nog slakvoets gaan rijden achter een stel durfniets.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn van die mensen in de zomer zeggen dat ze winterbanden niet nodig hebben omdat ze als het sneeuwt wel een dagje niet rijden, maar als puntje bij paaltje komt, toch de auto niet laten staan.
En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:05 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit ja, een van mijn grote ergernissen. Kom ik met mijn fijne winterbanden, kan ik nog slakvoets gaan rijden achter een stel durfniets.
Exact altijd mensen die denken dat ze met winterbanden ineens onkwetsbaar zijn voor sneeuw en ijs.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:54 schreef k_man het volgende:
[..]
En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden.
Ja, want iedereen rijdt met winterbanden meteen als een malloot.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:54 schreef k_man het volgende:
[..]
En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden.
Er zijn vast mensen die dit wel doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, want iedereen rijdt met winterbanden meteen als een malloot.![]()
Het is een bekend fenomeen dat alles dat een auto veiliger zou moeten maken in de praktijk nauwelijks of zelfs een tegengesteld effect heeft. Mensen gaan vertrouwen op de veiligheid van hun auto en passen hun rijgedrag in negatieve zin aan. Weet je wat zou helpen om veiliger te rijden? Een dolk in plaats van een airbag.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, want iedereen rijdt met winterbanden meteen als een malloot.![]()
Oh, was jij die klever die in een zware hagelbui zo nodig te hard wilde rijden, maar niet langs mij kon? Voor dat soort opgefokte haastfiguren laat ik altijd mijn gas even los.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:05 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit ja, een van mijn grote ergernissen. Kom ik met mijn fijne winterbanden, kan ik nog slakvoets gaan rijden achter een stel durfniets.
Dat was ikquote:Op woensdag 20 januari 2016 00:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, was jij die klever die in een zware hagelbui zo nodig te hard wilde rijden, maar niet langs mij kon? Voor dat soort opgefokte haastfiguren laat ik altijd mijn gas even los.![]()
Dat kan niet overal he. En als iemand boven de maximumsnelheid wil rijden, is het niet aan mij om aan de kant te gaan. Ze zoeken zelf maar een plek om er langs te gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:00 schreef Randy_S het volgende:
Ga dan gewoon aan de kant in plaats van er negatieve energie in te stoppen..
euh ja dat is het wel, aangezien "we" er een wet van hebben gemaakt dat je zo veel mogelijk rechts moet rijdenquote:Op woensdag 20 januari 2016 07:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kan niet overal he. En als iemand boven de maximumsnelheid wil rijden, is het niet aan mij om aan de kant te gaan. Ze zoeken zelf maar een plek om er langs te gaan.
wel je licht aan enzo ?quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn ergernis van vanmorgen, een mongool in zijn auto die af wil slaan een oprit op van een basisschool, terwijl het fietspad daar rechts naast parallel loopt.
Dus ik fiets daar gewoon en meneer de stresskip komt naast mij rijden en geeft nog net effe gas bij om sneller te zijn zodat hij voor mij langs alsnog rechts kan afslaan.
Maar voor het afslaan moest ie toch dusdanig afremmen dat hij mij wel mijn voorrang (die ik ook gewoon had) moest geven.
Vervolgens stuurt ie alsnog echt voor 60% het fietspad op, waardoor ik moeilijk krap nog net voor zijn motorkap langs kan. EN geeft ie ook meteen weer een dot gas, waardoor hij echt ra-ke-lings achter mij langs meteen de oprit op knalt.
Echt, sneue loser dat je bent. Voel je je nu zo stoer in je auto dat je werkelijk liever bijna een fietser omver rijdt dan dat je even drie seconden wacht tot die voorbij is?....sterf.
Het was rond 08:50 vanmorgen, het was dus al licht buiten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:42 schreef Martijn137 het volgende:
wel je licht aan enzo ?
neem ik voor het gemak maar aan, maar ja erg sneue actie dan
Dat zou inderdaad zoveel ergernis schelen als mensen de geldende regels consequent zouden toepassen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:02 schreef ArieVederci het volgende:
Ik had net ook weer een ergenis...
Mensen die voorrang verlenen terwijl zij zelf voorrang hebben op een 50 km/h weg... als je bekend bent en je kent de situatie, dan verwacht je dit gewoon niet.Rij gewoon door en volg de geldende regels.
Terechte klacht. Maar als buschauffeurs gaan wachten tot ze voorrang krijgen rijden ze nooit meer op tijd (gisteren en eergisteren weer uitgebreid kunnen constateren).quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:35 schreef vannelle het volgende:
Ik weet dat je binnen bebouwde kom stadsbussen voor moet laten gaan als ze aangeven de halte te willen verlaten.
Maar meneer de buschauffeur, denkt u nou echt dat dat ook mogelijk is op een 70 km/h weg waar ik al bijna bij je bus ben?
Ik wil je echt wel voorrang verlenen maar dan moet het wél kunnen natuurlijk.
Dus niet raw aan en gaan, dat krijg ik nooit dichtgeremd. Onmogelijk.
En als je door je doordrukken mijn auto bijna in de zijkant raakt én daarna ook nog met grootlicht gaat seinen vraag ik me af of u eigenlijk wel weet waar u mee bezig bent.
Oftewel: Buschauffeur zet richting aan en begint direct te rijden. Op tijd stoppen was voor mij echt onmogelijk.
Als ik had kúnnen remmen zou ik dat ook wel gedaan hebben, ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben. Dat hoop ik iig.....quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:48 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Terechte klacht. Maar als buschauffeurs gaan wachten tot ze voorrang krijgen rijden ze nooit meer op tijd (gisteren en eergisteren weer uitgebreid kunnen constateren).
Wie zegt dat ik het over de snelweg heb? Ik had het in dit geval over de bebouwde kom, één strook per richting en een middengeleider. Dan ben je opgefokt bezig als je gaat kleven.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:42 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
euh ja dat is het wel, aangezien "we" er een wet van hebben gemaakt dat je zo veel mogelijk rechts moet rijden![]()
maar dan niet straks komen zeuren dat je rechts ingehaald wordt![]()
Nou, het percentage automobilisten dat voorrang verleent aan een bus die bij de halte weg wil is bedroevend laag. Fietsers en scooters lijken er al helemaal nooit van gehoord te hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik had kúnnen remmen zou ik dat ook wel gedaan hebben, ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben. Dat hoop ik iig.....
Uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:54 schreef k_man het volgende:
[..]
En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden.
Ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:26 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Nou, het percentage automobilisten dat voorrang verleent aan een bus die bij de halte weg wil is bedroevend laag. Fietsers en scooters lijken er al helemaal nooit van gehoord te hebben.
Dat is geen antwoord op de vraag. Licht dient ten alle tijden gevoerd te worden. Iets met zichtbaarheid. Moderne auto's zijn hier ook mee uitgerust. Fietsers zonder licht zijn enorm kut. Tijdens de winter ook donker gekleed, schieten overal tussendoor zonder enig besef. Gisteren had ik er bijna 5 op mijn motorkap in 30 min. En maar boos gebaren als je ze niet ziet. Achterlijk volk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was rond 08:50 vanmorgen, het was dus al licht buiten.
Waarom zou je in godsnaam om tien voor negen 's ochtends, wanneer er uberhaupt geen sprake meer is van duistersnis maar volop daglicht, vrijwillig met een dynamo op je wiel gaan fietsenquote:Op woensdag 20 januari 2016 16:23 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Doe onderbouwen. Fietsers die geen licht voeren zijn slecht zichtbaar. Dat is gevaarlijk. Wat is daar niet volwassen aan? Met uitzondering van gebrek aan inzicht van de fietsers uiteraard.
Pfff ok, omdat je blijkbaar een simpele ziel bent die graag meteen conclusies trekt en generaliseert door alle fietsers meteen "achterlijk volk" te noemen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:23 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Doe onderbouwen. Fietsers die geen licht voeren zijn slecht zichtbaar. Dat is gevaarlijk. Wat is daar niet volwassen aan?
Wegens zichtbaarheid. Dezelfde reden waarom auto's dagrijverlichting hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam om tien voor negen 's ochtends, wanneer er uberhaupt geen sprake meer is van duistersnis maar volop daglicht, vrijwillig met een dynamo op je wiel gaan fietsen
Ja maar wie doet dat nouquote:Op woensdag 20 januari 2016 16:32 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Wegens zichtbaarheid. Dezelfde reden waarom auto's dagrijverlichting hebben.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:32 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Wegens zichtbaarheid. Dezelfde reden waarom auto's dagrijverlichting hebben.
Dick_Laurent, het zou fijn zijn als je op de inhoud kon focussen. Ik ben nergens persoonlijk geworden, echter mis jij verkeersinzicht gebaseerd op jouw voorbeeld. Maar dat komt wel als je ervaren bent. Ik heb dat papiertje al 15+ jaar in tegenstelling tot jou. Inhoudelijk:quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfff ok, omdat je blijkbaar een simpele ziel bent die graag meteen conclusies trekt en generaliseert door alle fietsers meteen "achterlijk volk" te noemen.Here we go:
1: Het was 08:50 en dus in volledig daglicht. De zon scheen zelfs een beetje. Hoeveel fietsers zie jij overdag met hun lampje aan? Zo goed als nul. Heeft gewoon weinig zin met zo'n zwak fietslampje. Bovendien ben je als fietser niet verplicht om overdag licht te voeren, dus:![]()
2: In mijn post vertelde ik, als je goed gelezen had, dat de auto links naast mij reed, (waardoor licht op mijn fiets uberhaupt niet had uitgemaakt) en mij vervolgens half afsneed omdat hij voor mij langs wilde afslaan. Hij had me heus wel gezien, overduidelijk.... hij was alleen een douchebag die niet wilde wachten om mij voorrang te geven.
3: Ik heb gewoon licht op mijn fiets wat ik savonds altijd aanzet, want ja, ik weet dat je als automobilist fietsers zonder licht nauwelijks ziet en dat dat een hel is.
ZO NU GOED?
Klopt, maar dat maakt het niet minder dwaas. Gelukkig rijden in mijn buurt de meeste mensen nieuwe auto's en zijn deze uitgerust met goede verlichting.quote:
Het is inderdaad niet verplicht. Het gaat mij enkel om veiligheid voor iedereen. Maakt dat mij slecht?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:16 schreef CherryLips het volgende:
In een ideale wereld zouden fietsers hun fietslampen wel aan mogen zetten van mij, maar het hoeft niet. Automobilisten zijn het volgens mij overdag ook niet verplicht. Dat het fijn is, oké. Maar zelf doe ik het op de fiets ook niet, volgens mij doet niemand het overdag. Misschien toch eens doen
Dat uitgangspunt niet natuurlijk. Er klopt alleen niks van je stelling. Een gemiddeld fietslampje levert overdag echt geen zichtbaarheidswinst op vergeleken met de gemiddelde 2×55W dimlichten op een vierwieler. Bij daglicht zie je die echt niet branden, al helemaal niet bij laaghangende zon. Niet dat dat uitmaakt, wie overdag gevaar veroorzaakt omdat-ie fietsers over het hoofd ziet moet gewoon beter uit z'n doppen kijken.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:41 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet verplicht. Het gaat mij enkel om veiligheid voor iedereen. Maakt dat mij slecht?
Dat zal het probleem wel zijn, de meeste scholen beginnen met de los om 8.30 of 8.45. Te laat, dus nu maar haasten. Ik breng mijn kinderen ook met de auto en soms weleens aan de late kant ja, maar waarom zou ik me haasten? Je komt amper sneller op school, te laat zijn ze toch al en je brengt alleen maar andere kinderen in gevaar die zelf naar school lopen of fietsen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was rond 08:50 vanmorgen, het was dus al licht buiten.
De dag dat dit tot me doordrong maakte veel verschil. Zowel voor een minder paniekerig gevoel als minder frustratie bij 'tegenslag' (een rood licht of een slome oma). Of je nu 10 minuten of 12 minuten te laat bent maakt geen drol uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Je komt amper sneller op school, te laat zijn ze toch al
Dit. Ervaring maakt je geen betere bestuurder, maar je weet wel beter dat je altijd bizarre situaties tegen kunt komen. En dat het op vele manieren mis kan gaan.quote:Ik durf eerder te zeggen, dat de ervaring mij alleen maar waakzamer en bedachtzamer hebben gemaakt
Top, vorige week zoiets op een parkeerterrein. Maar was ik de tegenligger, gewoon doorgereden en gestopt voor die inhaler, zodat ie kon wachten tot het rijtje rechts van hem weggereden was en er netjes achteraan kon sluiten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 00:27 schreef deezler het volgende:
Gisteren een koekerd met dikke pickup achter me.
Kwam bij een wegversmalling waar ik 's-ochtends altijd voorrang moet verlenen aan de tegenligger. Dat is weleens vervelend als het druk is, maar het is niet anders.
De koekerd in zijn pickup had waarschijnlijk haast, en zijn hersens thuisgelaten. Gaat achter mij naar links en denkt hem voor de tegenliggers nog even door die wegversmalling te drukken. Maar daar was toen het verkeerd dat van de andere kant kwam en de wegversmalling natuurlijk al bijna door was. Aangezien meneer de koekerd zo nodig in een belachelijk grote pickup moet rijden, past dat natuurlijk niet naast elkaar, en hij kon in zijn achteruit.
Dat ie met zijn domheid er zelf voor zorgt dat de reis alleen maar langer duurt, dat heeft ie waarschijnlijk nu nog steeds niet door.
Ik doe dat weleens bij grauw weer.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam om tien voor negen 's ochtends, wanneer er uberhaupt geen sprake meer is van duistersnis maar volop daglicht, vrijwillig met een dynamo op je wiel gaan fietsen
nee.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:06 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Fietsers dienen,net zoals automobilisten licht te voeren. Ook overdag.
dus met mijn gebakje uit 2005 hoef ik overdag geen licht te voeren....quote:Wanneer moet ik mijn autoverlichting gebruiken?
's Nachts moet u uw autoverlichting gebruiken. Maar ook overdag als het zicht slecht is,
bijvoorbeeld door mist.
Gebruik autoverlichting
Hieronder vindt u een overzicht voor het juiste gebruik van de verlichting van uw auto.
Dimlicht
Overdag bij slecht zicht mag u het dimlicht gebruiken. 's Nachts is het dimlicht verplicht. De dimlichten hoeven niet aan als de mistlichten branden. Branden de dimlichten en mistlichten aan de voorkant van de auto tegelijk? Dan bestaat de kans dat de reflectie van uw eigen dimlicht u verblindt.
Dagrijlichten
Sommige auto's hebben speciale dagrijlichten. Deze maken de auto overdag beter zichtbaar. Deze lichten mag u overdag gebruiken. Sinds 2011 moeten alle nieuw op de markt te brengen autotypes in Europa dagrijlichten hebben.
bron
en die houding van "ik heb mijn papiertje al 2000+ jaar....." ach gerrum..... koekje erbij?quote:Wat zijn de regels voor fietsverlichting en reflectie op een fiets?
Als fietser moet u in het donker en bij slecht zicht een voorlicht en achterlicht aan hebben. U mag hiervoor ook losse lampjes gebruiken. Daarnaast moet de fiets reflectoren hebben op de achterkant, trappers en wielen of banden.
bron
hoe maakt dagrijverlichting (neem aan dat je dat bedoeltquote:Op woensdag 20 januari 2016 16:43 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
1. Daglicht. Daar ga je de mist in. Dat jij anderen ziet betekent niet dat anderen JOU zien, ondanks daglicht. Zeker in januari heb je een laaghangende zon. Dit beperkt het zicht van een automobilist. Het voeren van licht, wat niet laaghangend is, scheelt onwijs. Als ik auto rij, branden mijn lampen standaard. Hetzij daglicht, danwel Xenon. Dat maakt jou namelijk zichtbaar.
dat is dan inderdaad erg triestquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over de snelweg heb? Ik had het in dit geval over de bebouwde kom, één strook per richting en een middengeleider. Dan ben je opgefokt bezig als je gaat kleven.
WTF! Als ik zo'n wegwerker was geweest had ik met die wals die van die dikke bmw een platte gemaakt...quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Jarenlang rondhangen op FOK!, dan opeens je rijbewijs halen en naar buiten gaan.quote:
shit, sommige van die beelden zijn hier vlakbij in de buurtquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Wat een gastquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
of met de fiets. Gewoon je portier openknallen dan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:52 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
shit, sommige van die beelden zijn hier vlakbij in de buurtIk hoop niet dat ik hem ooit tegenkom met zijn dikke bmw
quote:Daarnaast heeft de jonge Ter Aarder ook Verkeer en Vervoer als aandachtsgebied
Is die lid hier?quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
ik zal wel even heel agressief bellen als ik hem tegenkom met zijn vieze vlassnorretjequote:Op donderdag 21 januari 2016 16:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
of met de fiets. Gewoon je portier openknallen dan.
Die route en de weg Eindhoven-Venlo zijn echt een van ergste wegen van NL. Die moeten beide broodnodig een extra baan krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:42 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin echt een A2 Eindhoven - Maastricht trauma te krijgen. Zijn het geen inhalende vrachtwagens, dan zijn het wel Priusjes die met nog geen 100 op de linkerstrook rijden. Ga geitenwollensokken breien ofzo, maar niet waar de rest van Nederland gewoon 130 wil rijden.
Het kutste zijn nog de mensen die het concept spitsstrook niet kunnen bevatten en steevast in het midden blijven rijden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:42 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin echt een A2 Eindhoven - Maastricht trauma te krijgen. Zijn het geen inhalende vrachtwagens, dan zijn het wel Priusjes die met nog geen 100 op de linkerstrook rijden. Ga geitenwollensokken breien ofzo, maar niet waar de rest van Nederland gewoon 130 wil rijden.
Wat komt die omgeving mij angstvallig bekend voorquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
De A58 Breda - Eindhoven en A15 Ridderkerk - Gorinchem (liefst nog verder tot aan de A2 of zelfs A325) idem dito. Tweestrooks op dat soort drukke stukken is gewoon niet meer van deze tijd. Zo'n vijfstrooks A2 Amsterdam - Utrecht is leuk, en een spitsstrookje her en der, maar ik zie liever gewoon overal op z'n minst drie volwaardige stroken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:46 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die route en de weg Eindhoven-Venlo zijn echt een van ergste wegen van NL. Die moeten beide broodnodig een extra baan krijgen.
Nee, echt.... 18 jaar, die heeft of zijn rijbewijs niet eens. Of het is hem allemaal niet helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 07:52 schreef Rauw. het volgende:
Mensen die een foutje maken en zelf kwaad worden...
Calm down, het is allemaal goed gegaan en ik heb je je stommiteiten al vergeven.
Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand wasquote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.
Gisteren was ik op weg naar mijn auto.
Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.
Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.
Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.
Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.
Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Hulde!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.
Gisteren was ik op weg naar mijn auto.
Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.
Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.
Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.
Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.
Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Nog iemand die iemand anders helpt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand wasHeb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
Afgesnauwd niet, maar iemand vroeg wel eens of ik ook pech hadquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:17 schreef Rauw. het volgende:
Normaalste zaak van de wereld voor mij.
Overigens ook een keer gestopt bij een pechgeval om te vragen of ik kon helpen en toen werd ik afgesnauwd.
Gistermiddag nog. Rotonde bij mijn huis, was weer eens iemand aangereden op hwt fietspad door een bejaarde die niet uit zijn ogen keek. Staan ze daar de aangereden scooter overeind te tillen en even te overleggen waar ze de zaak verder af gaan handelen, staan er aan de andere kant van de rotonde alweer lui te toeteren, terwijl die uitzicht hadden op de plek van het ongeluk. Ik snap dat soort dingen niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:37 schreef BigSmurf het volgende:
De ergste mensen zijn dan degenen die gaan toeteren, dat ze er niet langs kunnen.
Goed dat je gestopt bentquote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.
Gisteren was ik op weg naar mijn auto.
Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.
Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.
Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.
Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.
Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Ja maar een kwartier vertraging joh!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand wasHeb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
Ik heb ook altijd een sleepkabel en een startkabel in mn auto liggen. Had verwacht het zelf ooit eens nodig te hebben maar nu al 2x een ander uit de brand geholpenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:57 schreef silenthill het volgende:
Vind het ook eerder normaal om te helpen dan niets doen.
Tenzij er al hulp is.
Heb ook vaak met mijn accubooster auto's geholpen met starten. Mensen zijn je dan heel dankbaar. :-)
Ligt standaard in mijn auto. Mijn sleepkabel nog niet nodig gehad tot nu toe.
Ik denk dat hij teruggefloten is:quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:24 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, ik denk dat die gozer zich door zijn joetoep kanaal inmiddels zoveel haat en woede op de hals heeft gehaald dat ie voorlopig geen filmpjes durft te uploaden.
En terecht. Wat een intense flapdrol zeg
Bron.quote:Op diverse online media waren filmpjes te zien over verkeerssituaties waarin Laurens Verduijn, fractieassistent van SGP-ChristenUnie, zich bevond en hoe hij daarop reageerde. De SGP-ChristenUnie heeft begrip voor de vragen en reacties die volgden over het gedrag van Laurens in het verkeer. De politieke partij heeft geconstateerd dat dit niet overeenkomt met de manier waarop men in zich in het verkeer dient te gedragen.
De SGP-ChristenUnie heeft besloten dat Laurens voor een periode van tenminste 1 maand zijn fractiewerkzaamheden neerlegt. Gedurende die maand gaat de fractie zich verder beraden over de positie van Laurens.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk dat hij teruggefloten is:
[..]
Bron.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk dat hij teruggefloten is:
[..]
Bron.
Geen camera's in de buurt?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik zit nu met 1750 euro aan schade omdat er iemand door rood kachelde en glashard beweert door groen gereden te hebben. Niemand is gestopt en nu heb ik dus geen getuigen.
Alsof je de beelden mag zien, nee dat mag niet.quote:
Doe eens een facebook oproepje. Wellicht iemand met een dashcam o.i.d. die beeld heeft?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Goed dat je gestopt bent![]()
Ik zit nu met 1750 euro aan schade omdat er iemand door rood kachelde en glashard beweert door groen gereden te hebben. Niemand is gestopt en nu heb ik dus geen getuigen.
In dit geval telt niet de veiligheid, maar bewijsmiddel voor de verzekering.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
Camera's zijn ook een dikke vette schijn-poep-nep veiligheid. In ieder geval in NL wel....
Be that as it may, maar als de daders in zo'n geval ook nog redelijk pontificaal met hun rotsmoel in beeld staan zouden de coppers dat beeldmateriaal kunnen gebruiken om die gastjes daarna op te sporen en op te pakken. En dat gebeurt dus niet, tot mijn irritatie.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
In dit geval telt niet de veiligheid, maar bewijsmiddel voor de verzekering.
Staat nu in bestelling iddquote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:20 schreef silenthill het volgende:
Daarom heb ik een dashcam.
Te grote van je duim.
Heb zo'n minicam. HD resolutie.
Niet alleen voor mezelf, maar ook handig als er iets bij anderen op de weg gebeurd.
Brand onder de motorkap willen blussen kan levensgevaarlijk zijn. Volgens mij is daar ook wel eens een filmpje van geplaatst hier. En een fles cola gaat ook niet helpenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand wasHeb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
Dat is meer praat voor PTA / Camera in je auto of op je helm #14: Met filmpjesquote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:46 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Staat nu in bestelling idd
Wat voor een heb jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |