O ik wilde net zeggen, ik gebruik soms ook een groot deel van de uitvoegstrook maar dan heb ik die nodig om vaart te makenquote:Op zondag 10 januari 2016 21:39 schreef karr-1 het volgende:
O ja die heb ik ook constant. Perse de hele invoegstrook willen gebruiken, dan ineens er achter komen dat ie ophoud en in blinde paniek je auto ineens naar links de weg opgooien, vaak met lage snelheden.
Volgens mij is een invoegstrook ook bedoeld om vaart te maken, maar het schijnt dat men tegenwoordig in rijlessen leert de volledige strook te gebruiken en dan pas in te voegen, terwijl ik nog geleerd heb dat je invoegt zodra dat kan en veilig is.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ik wilde net zeggen, ik gebruik soms ook een groot deel van de uitvoegstrook maar dan heb ik die nodig om vaart te makenvoor je eigen bestwil dus
Ik dacht ook dat dat mocht als het echt niet anders kan.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:04 schreef silenthill het volgende:
Als het echt druk is en ik word er niet tussengelaten, pak ik nog stuk vluchtstrook mee.
Dat mag volgens mij ook, indien niet anders kan.
Spookrijder gespot...quote:Op zondag 10 januari 2016 23:15 schreef matthias24 het volgende:
invoegstrook of uitvoegstrok.....het lijkt allemaal op elkaar toch
Is een beetje een grijs gebied. Naar mijn idee mag het niet, maar is het veelal wél verstandig als je om wat voor reden dan ook in zo'n situatie komt.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat dat mocht als het echt niet anders kan.
Politie ook niet gezien zeker?quote:Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar
Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).
Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.
Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Jezus...
Wtf!quote:Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar
Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).
Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.
Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Jezus...
Heb je haar kenteken? Gewoon aangifte bedreiging gaan doen. Ze heeft blijkbaar wat gedaan waardoor jij bang bent.quote:Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:40 schreef CherryLips het volgende:
Jezus
Ik was denk ik meteen naar binnen gegaan als iemand me volgde![]()
Maar wat een gestoorde heks.
Nah ze komt m'n parkeerterrein toch niet op zonder zender, met een beetje mazzel krijgt ze dan de slagboom op de auto.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden.
Dat idd, en effe een fotootje maken van d'r tronie, liefst inclusief het kenteken van de auto.. dan worden ze vanzelf mak als ze weten dat ze op de plaat staan.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden.
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die luiquote:Op maandag 11 januari 2016 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
Verbazingwekkend ja hoe mensen ook gewoon zonder enige schaamte voor het minste of geringste gaan schreeuwen en meeschreeuwen.
Ik had vorige week ook zo iets raars!
Ik fiets gewoon normaal op het fietspad en haal op een gegeven moment een fietser voor mij in. Op dat moment reed er al een tijdje een snorscooter achter mij (ik fiets meestal in een redelijk vlot tempo) die me maar niet wilde inhalen ofzo?
Afijn, ik haal dus die fietser in en meteen hoor ik een langdurige TOOEEEEEEET van scooterwijf achter mij.
Dus ik maak mn inhaal actie af en kijk om van,wat nou weer?
Begint dat wijf meteen te schreeuwen en te schelden dat ik haar afsneed. Euhh, nee, je reed al bijna een minuut achter me en je haalde me niet in ... wat verwacht je nou van mij? Toen begon mevrouw omdat ze blijkbaar geen betere argumenten had maar met loos scheldwoorden in mijn richting te gooien.
Vervolgens wil ik iets leuks terug roepen in de trant van 'go fuck yourself' begint een 2e (mannelijke) scooterrijder die achter haar reed en ik nog niet gezien had ook random te schreeuwen. En niet eens woorden, nee gewoon een "UAAWWHHAA" schreeuw geluid. Op dat moment schrik ik toch een beetje omdat ik dacht van, hmmm ze horen vast bij elkaar. Straks gaan ze met zn tweeën een beetje op mij lopen bashen en dat was het me niet waard. Dus ik hou mn mond en fiets maar gewoon verder.
Maar tot mijn verbazing, haalt scootermeneer nummer 2 vervolgens mij in, zonder ook maar oogcontact of iets met me te maken, en slaat twee straten verderop af, terwijl viswijf op scooter nr 1 gewoon rechtdoor rijdt.
Ze hadden dus helemaal niks met elkaar te maken en kenden elkaar ook helemaal niet.
Maar waarom begon die gast dan opeens als een mongool te schreeuwen op het moment dat ik dat akkefietje heb met dat wijf??![]()
Echt, ik snap mensen niet....en mensen op scooters al helemaal niet
Of geen belquote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
Achter de meeste fietser moet ik zelfs in zijn 1 nog met de koppeling ingedrukt rijden, dus volgens mij klopt er iets niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:55 schreef Fixers het volgende:
Ik had vanmiddag een auto die me van achter naderde toen ik naar huis fietste. Terwijl ik duidelijk aangeef links af te willen komt die knakker met een aardige vaart op me af en in een veel te lage versnelling vlak achter me rijden. Echt, dude. Haal je poot van dat pedaal en houd iets meer afstand om te laten merken dat je mij en mijn uitgestoken hand gezien hebt en me de kans geeft linksaf te slaan. Kom niet vol gas achter me aan, ik kan je amper zien als ik in het donker over mijn schouder moet kijken en heb ook tegenliggers en verkeer van links dat ik moet peilen.
Ik heb een paar maanden terug al op een motorkap gelegen omdat een automobilist besloot om me ineens toch maar geen voorrang te geven. Eén keer vind ik wel vaak genoeg in mijn leven.
ja toch..... ik bedoel er is altijd wel gedoe met die scooterluiquote:Op maandag 11 januari 2016 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of geen bel
Hm ik ga voor jouw theorie
Niet iedereen fietst als een bejaarde hequote:Op maandag 11 januari 2016 20:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Achter de meeste fietser moet ik zelfs in zijn 1 nog met de koppeling ingedrukt rijden, dus volgens mij klopt er iets niet.
Ik neem aan dat je 112 gebeld hebt?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:11 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere gestoorde vent die letterlijk met 50 over de snelweg reed. Wat een idioot zeg.... En niets in de gaten natuurlijk terwijl er aan alle kanten geseind en getoeterd werd. Compleet in een eigen wereld of zo.
Jazeker, maar geen idee of er iets mee gebeurd isquote:Op maandag 11 januari 2016 21:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 112 gebeld hebt?
Meestal gaan ze wel kijken. Zeker als je zegt dat je twijfelt aan het welzijn van de persoon.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jazeker, maar geen idee of er iets mee gebeurd is
Dan nog, ik word ook regelmatig ingehaald als ik al bijna de 60 aantik op een 50-weg, maar dat moet hij wetenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
Hij of zij is er heilig van overtuigd dat je daar niet harder dan 30 mag, dunkt me
Inhalen binnen de bebouwde kom heeft wel een beetje een stigma, terwijl dat niet altijd terecht is. In die situatie waar ik het beschreef is het een vrij lang recht stuk met fietspaden aan beide kanten. Op een paar uitritten na geen andere eventuele verrassingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:11 schreef Gezicht het volgende:
Ik vind inhalen binnen de bebouwde kom meestal ook not-done hoor, al hangt dat natuurlijk van de verkeerssituatie af. De enkele keren dat ik werd ingehaald binnen de bebouwde kom ging dat meestal met een veel te hoge snelheid omdat ik altijd net iets harder dan de snelheidslimiet rijd en dan vaak ook nog met gelijkwaardige kruisingen die werden gepasseerd op veel te hoge snelheid.
Die rotonde ken ik en daar loop ik ook altijd stom te doen, iedere keer opnieuw. Soort zwarte vlek ofzo.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef Maegrim het volgende:
- 60 in de 80 rijden
- rotonde afsnijden zonder te spiegelen
- koplampen defect? dan maar mistlicht
zo jammer dit
Is een code. Net zoals bij echte motorrijders die met en wijsvinger of hele hand groeten.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Is een code. Net zoals bij echte motorrijders die met en wijsvinger of hele hand groeten.
En zoals buschauffeurs altijd naar elkaar wuiven.
Buschauffeurs en ANWB'ers, ambulancebroeders en zelfs sommige politieagenten ook (althans, in Fryslân; geen idee of dat elders in het land ook zo is).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 02:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Die toeteren altijd. Leuk om 4 uur 's ochtends als je vlakbij een provinciale weg woont.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 02:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Alsof je blij wordt als je in de buurt van zo'n rijdende kerstboom rijdt en ze naar elkaar seinen...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die toeteren altijd. Leuk om 4 uur 's ochtends als je vlakbij een provinciale weg woont.
Dat mag inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef Maegrim het volgende:
- koplampen defect? dan maar mistlicht
Dat je niet op de trambaan gaat rijden...quote:
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Dat is nagenoeg onmogelijk weet ik uit ervaring....quote:Op zondag 17 januari 2016 00:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
Zijn er nog auto's met een cassettespeler?quote:
Jeps, de mijne.quote:Op zondag 17 januari 2016 03:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Zijn er nog auto's met een cassettespeler?
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
Heel herkenbaar. Andersom trouwens ook. Automobilisten die mij op de fiets geen voorrang geven als ik van rechts kom of rechtdoor ga op dezelfde weg, afsnijden, extreem strak inhalen, etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef TimothyTomato het volgende:
Fietsers kunnen het bloed onder mijn nagels (En met mij denk ik meerdere automobilisten) Halen.
Ik scheit bagger om bij een moderne auto de accu los te trekken. Dat ding hoort te starten, masr met die 20000 foutmeldingen, die je na aankoppelen krijgt, is het altijd even zweten. Mijn Leon had een middag nodig om helemaal meldingvrij te worden.quote:Op zondag 17 januari 2016 08:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.
Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Mijn auto is geleverd zonder reservewiel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
De horror, ik zou gewoon een wiel zelf kopen en in de kofferbak leggen. Al is het een thuiskomertjequote:Op zondag 17 januari 2016 12:58 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Mijn auto is geleverd zonder reservewiel.
Het zou me verbazen als je daadwerkelijk ging kijken. Meestal gaat men pas zoeken als de politie erom heeft gevraagd.quote:Of ik de lampjes kan wisselen zonder de halve auto te verbouwen moet ik nog even bekijken. Ik gok van niet, want t is een nieuwe auto...
'Duimt'quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:49 schreef Jihawti het volgende:
Ik had meer haast moeten maken van mijn voornemen om een webcam aan te schaffen, want mijn auto is net afgesleept omdat ik niet meer tijdig kon remmen toen er iemand van links door rood knalde (glad op de weg, had snelheid al aangepast maar het mocht niet baten).
Uiteraard reed de tegenpartij ook door groen naar eigen bewering maar omdat niemand op het hele kruispunt even de moeite nam om te stoppen nadat we op elkaar waren geknald (wel om te toeteren omdat men er niet langs kon, heel fijn) zijn er dus geen getuigen die mijn verhaal kunnen bevestigen. Heb wel het geluk dat ik op de voorrangsweg reed en ik dus waarschijnlijk aan het langste eind ga trekken verzekeringstechnisch maar dat is voor mij toch niet echt bevredigend...
Gelukkig niemand gewond, dat is het belangrijkste. Mijn dochter had niet eens door dat we gebotst waren en vroeg zich al af waarom ik midden op het kruispunt stil bleef staan en de alarmlichten aandeed.
Duim mee dat mijn auto nog door kan aub...
En zelfs dan weten sommigen er niet mee om te kunnen gaan.quote:Op zondag 17 januari 2016 04:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jeps, de mijne.
Auto is uit 1999 maar toen ik de radio er uit haalde (origineel Ford) zag ik dat die uit 2004 kwam.
Best wel slim eigenlijk.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En zelfs dan weten sommigen er niet mee om te kunnen gaan.
[ afbeelding ]
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.quote:
RFT FTW...quote:Op zondag 17 januari 2016 13:14 schreef Ridocar het volgende:
De horror, ik zou gewoon een wiel zelf kopen en in de kofferbak leggen. Al is het een thuiskomertje
Ja, leuk, maar in dat klotelicht van een tankstation ga ik geen lampje vervangen. Als ik mistlicht hebt en een klein stukje moet, gaat er mooi een mistlampje aan en ga ik de volgende dag in daglicht wel even op mijn gemakje kijken. Fatsoenlijk setje lampjes kopen en meteen beide vervangen + hoogte controleren/bijstellen. Als iedereen dat zou doen, zou je 95% van de kapotte lampen op de weg niet zien.quote:Op zondag 17 januari 2016 08:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.
Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Moderne Audi's, BMW's enzo moeten ingeprogrammeerd en ingeleerd worden. Accu los en vast en je kan een sleepwagen richting garage bellen, want dan doen ze niets meer.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik scheit bagger om bij een moderne auto de accu los te trekken. Dat ding hoort te starten, masr met die 20000 foutmeldingen, die je na aankoppelen krijgt, is het altijd even zweten. Mijn Leon had een middag nodig om helemaal meldingvrij te worden.
Da's inderdaad absoluut niet slim.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
Was op de kruising Ceintuurbaan met de Dokter van Heesweg, anderhalf uur voor de wedstrijd van PEC begon, dus er stond binnen no time politie bij etc. Echt zó jammer dat niemand ff stopt hè, had zoveel gedoe gescheeld. Nu moet ik de ander aansprakelijk gaan stellen met een welles-nietes verhaal om mijn recht te halen.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
'Duimt'
Wat een lul dan die andere bestuurder; én een grove verkeersovertreding maken en daar ook nog niet de verantwoordelijkheid voor willen nemen...![]()
Waar wazzut? In Zwol?
quote:Op zondag 17 januari 2016 16:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |