Democratie at work.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:08 schreef robin007bond het volgende:
Maar goed mensen, dat wordt waarschijnlijk PVV - VVD - en nog een christelijke partij.
quote:Op zondag 10 januari 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Reactie Greet:twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 10-01-2016 om 13:05:03Zolang de VVD Rutte niet terugtrekt zal de PVV niet met de VVD regeren. reageer retweet
Is er een andere substantiële christelijke partij behalve het CDA?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:08 schreef robin007bond het volgende:
Maar goed mensen, dat wordt waarschijnlijk PVV - VVD - en nog een christelijke partij.
Gelukkig is gedogen iets heel anders dan regeren.quote:
Vreselijk, die parlementaire democratie.quote:
Tuurlijk. Onze lieve CU-vrinden.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Is er een andere substantiële christelijke partij behalve het CDA?
SGP.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neuh. Het officierskorps steunt Greetje niet.quote:
SGP kan VVD en PVV wellicht net aan een meerderheid helpen afhankelijk van de uitslagen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
quote:
2 á 5 zetels is voor jullie substantieel?quote:
Vroeger wellicht niet. Tegenwoordig ben je daarmee een middelgrote partij.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
2 á 5 zetels is voor jullie substantieel?
De PVV en de VVD samen 73 zetels? Hoe zie je dat voor je?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
SGP kan VVD en PVV wellicht net aan een meerderheid helpen afhankelijk van de uitslagen.
Of de oudjes of de SP. Die coalitie komt wel rond.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:08 schreef robin007bond het volgende:
Je hebt gelijk. Dat gaat hopelijk nooit gebeuren.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
De PVV en de VVD samen 73 zetels? Hoe zie je dat voor je?
Nee, ook nu ben je dan nog gewoon een kleine kutpartij.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vroeger wellicht niet. Tegenwoordig ben je daarmee een middelgrote partij.
Zie hoe serieus Klaver wordt genomen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn nog maar nepzetels.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
PVV 70 VVD 3.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Grapjas.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of de oudjes of de SP. Die coalitie komt wel rond.
Klaver staat er een stuk beter voor in de peilingen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zie hoe serieus Klaver wordt genomen.
Na meer Sexuelle Angriffen door Flüchtlinge allicht.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
De SP wil heel graag regeren en als combinatie biedt het vrij veel perspectief voor alle drie de partijen.quote:
Virtuele zetels.quote:
SGP heeft 3 zetels, ChristenUnie 5. Ik zie niet in hoe dat virtueel is.quote:
Nu nog ja.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
SGP heeft 3 zetels, ChristenUnie 5. Ik zie niet in hoe dat virtueel is.
Dikke kans dat mijn stem naar een van beide partijen gaat bij TK'17.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
SGP heeft 3 zetels, ChristenUnie 5. Ik zie niet in hoe dat virtueel is.
Moet je anders even kijken in het Amerika-topic. Hoe ver van tevoren we daar al bezig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Trouwens, waarom hebben we het zo uitgebreid over een nieuwe coalitie, als de eerstvolgende verkiezingen pas over 15 maanden zijn? Ik zie dit kabinet niet zo snel vallen.
Ik zie Samsom nog wel het kabinet saboteren. YOLO.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Trouwens, waarom hebben we het zo uitgebreid over een nieuwe coalitie, als de eerstvolgende verkiezingen pas over 15 maanden zijn? Ik zie dit kabinet niet zo snel vallen.
Zoals ik al eerder zei, Samson is een zionistische agent van de Mosad om de PvdA van binnenuit te vernietigen en zo de weg open te zetten voor neo-liberalisme en extreem-rechts.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:17 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik zie Samsom nog wel het kabinet saboteren. YOLO.
Hehe. Nee. Samsom is een vrijgezel, oftewel een ongeleid projectiel.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:21 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, Samson is een zionistische agent van de Mosad om de PvdA van binnenuit te vernietigen en zo de weg open te zetten voor neo-liberalisme en extreem-rechts.
Opmerkelijk.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:21 schreef Kowloon het volgende:
Merkel verpest het feestje weer, saai stuk chagrijn is ze:
Rutte ook. Voor twee ongeleide projectielen aan het roer is het kabinet helaas verrassend stabiel.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hehe. Nee. Samsom is een vrijgezel, oftewel een ongeleid projectiel.
Met Duitse vlaggen zwaaien is erg ongemakkelijk en ongepast in de ogen van een groot deel van de Duitse post-WW2-generatie. Dit bedoel ik serieus. Al ken ik de context van het filmpje niet en kan iets compleet anders hier de reden zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:21 schreef Kowloon het volgende:
Weg mit uns.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Met Duitse vlaggen zwaaien is erg ongemakkelijk en ongepast in de ogen van een groot deel van de Duitse post-WW2-generatie. Dit bedoel ik serieus. Al ken ik de context van het filmpje niet en kan iets compleet anders hier de reden zijn.
Zal ze wel uitgedokterd hebben met haar mediachef. Mooi hoe die man enigszins beteuterd kijkt.quote:
Peilingen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:13 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Klaver staat er een stuk beter voor in de peilingen.
Een EU-vlag daarentegen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:21 schreef Kowloon het volgende:
De context van het filmpje is het CDU congres. En aan het voetbal te zien zijn Duitsers helemaal niet zo angstig voor hun vlag.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Met Duitse vlaggen zwaaien is erg ongemakkelijk en ongepast in de ogen van een groot deel van de Duitse post-WW2-generatie. Dit bedoel ik serieus. Al ken ik de context van het filmpje niet en kan iets compleet anders hier de reden zijn.
Rutte heeft Jort. En z'n moeder.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rutte ook. Voor twee ongeleide projectielen aan het roer is het kabinet helaas verrassend stabiel.
Fictie VS werkelijkheid.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Net zo nutteloos als een zekere minister van V&J van VVD-huize.
quote:
Aldus ons aller volkslied.quote:Seid umschlungen, Millionen!
Diesen Kuß der ganzen Welt!
Brüder, über'm Sternenzelt
Muß ein lieber Vater wohnen.
Ihr stürzt nieder, Millionen?
Ahnest du den Schöpfer, Welt?
Such' ihn über'm Sternenzelt!
Über Sternen muß er wohnen.
Het WK 2006 in Duitsland was voor het eerst sinds 1945 dat de Duitsers weer massaal schaamteloos met hun vlaggen stonden te zwaaien, maar dit waren wel voornamelijk latere generaties Duitsers. Goed artikel over dit onderwerp (de invloed van Mein Kampf op het huidige Duitsland) in de meest recente kersteditie van The Economist.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De context van het filmpje is het CDU congres. En aan het voetbal te zien zijn Duitsers helemaal niet zo angstig voor hun vlag.
En de minister van V&W van VVD-huize is ook al niet om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Net zo nutteloos als een zekere minister van V&J van VVD-huize.
Eens. Maar waarom?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:34 schreef Kowloon het volgende:
Buiten de camera's op het filmpje zie je overigens ook andere Duitse vlaggen. Het lijkt er dus op dat er niet per definitie afkeer is van de Duitse vlag maar dat het meer strategie van Merkel is om niet met de Duitse vlag in beeld te komen.
Die hebben we niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En de minister van V&W van VVD-huize is ook al niet om over naar huis te schrijven.
Toch krijgt hij meer aandacht dan de Gristelijke partijen. Als het PvdA niet herstelt, gaat GL groter worden.quote:
Europees leiderschap uitstralen? Daar was ze bij de Grieken en vluchtelingen ook al mee bezig vond ik.quote:
Ah, mevrouw Schultz-Verhaegen. Die baan zou ik ook wel willen, zie haar alleen maar leuke dingen doen in het nieuws.quote:
Vraag mij toch serieus af hoe ze dat af gaan dwingen? Mannen ontslaan zodat er vrouwen aan de slag kunnen in die topfuncties?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:39 schreef Heilwasser het volgende:
NWS / PvdA: wet vrouwenquotum in 2017
Alle lastige dossiers doorschuiven naar de staatssecretaris en zelf linten knippen bij de A4.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, mevrouw Schultz-Verhaegen. Die baan zou ik ook wel willen, zie haar alleen maar leuke dingen doen in het nieuws.
Even geheel los van of ik het eens ben met deze plannen loont het wel om het bericht te lezen waar je over praat.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vraag mij toch serieus af hoe ze dat af gaan dwingen? Mannen ontslaan zodat er vrouwen aan de slag kunnen in die topfuncties?
En uiteraard weer een mooi staaltje politiek. 'We hebben ze een kans gegeven en als ze niet exact doen hoe wij het willen maken we er een wet voor'.
quote:"Er moeten natuurlijk wel vacatures zijn, je kunt bestuurders en commissarissen niet zomaar ontslaan omdat er vrouwen voor in de plaats moeten komen. Maar ik vind wel dat de beschikbare vacatures in 2016 voor minstens 90 procent door vrouwen moet worden ingevuld", zegt het PvdA-Kamerlid.
Dat lijkt me de praktische implicatie ja. Maar bedrijven zullen eerst wel boetes krijgen opgelegd.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vraag mij toch serieus af hoe ze dat af gaan dwingen? Mannen ontslaan zodat er vrouwen aan de slag kunnen in die topfuncties?
Maar dit plan zal geen werkelijkheid worden. Weer een storm in een glas water dus.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat lijkt me de praktische implicatie ja. Maar bedrijven zullen eerst wel boetes krijgen opgelegd.
Althans, indien dit onzalige plan werkelijkheid wordt.
Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk gezien de absurditeit van het plan.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Althans, indien dit onzalige plan werkelijkheid wordt.
Snap überhaupt niet waarom ze dit naar buiten brengen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dit plan zal geen werkelijkheid worden. Weer een storm in een glas water dus.
Dat heb ik gelezen ja, maar denk je serieus dat er opeens ruimte is voor 20% meer vrouwen als er nu zou? Uiteindelijk willen ze het toch af gaan dwingen en dan je wel lopen schermen dat je bestaande plekken niet vrij wil maken, maar hoe dan wel?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even geheel los van of ik het eens ben met deze plannen loont het wel om het bericht te lezen waar je over praat.
[..]
Feministische oprispingen, heeft Robin ook last van.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:46 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Snap überhaupt niet waarom ze dit naar buiten brengen.
Daarom is het ook neergelegd bij een PvdA Kamerlid waar nog nooit iemand van heeft gehoord.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dit plan zal geen werkelijkheid worden. Weer een storm in een glas water dus.
Robin zou best een vrouwelijke positie kunnen vervullen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Feministische oprispingen, heeft Robin ook last van.
Dat praktische punt is prima te ondervangen door naar nieuwe benoemingen te kijken. Dat is prima met een overgangsregeling te organiseren. Dat lijkt me niet bepaald de belangrijkste hindernis voor dit plan.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen ja, maar denk je serieus dat er opeens ruimte is voor 20% meer vrouwen als er nu zou? Uiteindelijk willen ze het toch af gaan dwingen en dan je wel lopen schermen dat je bestaande plekken niet vrij wil maken, maar hoe dan wel?
Ik zag een Turkse naam. Dat maakt de gebruikelijke figuren wel weer woedend, dat is ook wat waard.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daarom is het ook neergelegd bij een PvdA Kamerlid waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
En kaas de mannelijke.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Robin zou best een vrouwelijke positie kunnen vervullen.
En je denkt dat de achterban dat slikt?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De SP wil heel graag regeren en als combinatie biedt het vrij veel perspectief voor alle drie de partijen.
Ik zou het wel humor vinden, maar daar zie ik de VVD en het CDA hun vingers niet aan branden.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:03 schreef Kaas- het volgende:
PVV-VVD-CDA heeft weer een meerderheid in de peilingen mensen. Wilders I komt eraan.
Ja, die van de VVD vindt het wel mooi. En die van PVV en SP hebben amper besef. Als de grote leiders zeggen dat het goed is, dan wordt dat wel geslikt.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En je denkt dat de achterban dat slikt?
VVD doet z'n best om iedere keer samenwerking met de PVV steeds minder uit te sluiten naarmate de verkiezingen dichterbij komen.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou het wel humor vinden, maar daar zie ik de VVD en het CDA hun vingers niet aan branden.
Een zegen voor iedereen. Eindelijk echt een regering die het volk verdient.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:03 schreef Kaas- het volgende:
PVV-VVD-CDA heeft weer een meerderheid in de peilingen mensen. Wilders I komt eraan.
Ouwe trollert van ons.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, die van de VVD vindt het wel mooi. En die van PVV en SP hebben amper besef. Als de grote leiders zeggen dat het goed is, dan wordt dat wel geslikt.
CDA niet, VVD wil wel weer het experiment aangaan hoor.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou het wel humor vinden, maar daar zie ik de VVD en het CDA hun vingers niet aan branden.
Je onderschat de SP echt wel hoor du_ke.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. Heb van de aanhang van die drie partijen geen al te hoge pet op.
En dan wel lekker de mannen blijven bestoken met sollicitatietraininkjes vanuit het UWV omdat ze geen werk kunnen vinden natuurlijk.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even geheel los van of ik het eens ben met deze plannen loont het wel om het bericht te lezen waar je over praat.
[..]
De SP wil heel erg graag regeren.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je onderschat de SP echt wel hoor du_ke.Er zijn ook zat dingen van de partij die mij tegenstaan (hun campagne met een NEE bij het associatieverdrag, uit electoraal opportunisme stil zijn over de vluchtelingenkwestie), maar dit zullen ze niet snel doen.
Dat is teveel gevraagd voor appeltje. Hij wil daarvoor te graag zuur doen.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Robin zou best een vrouwelijke positie kunnen vervullen.
Maar is ook een activistische protestpartij. Ze willen dolgraag regeren, maar niet als ze daar geen resultaten voor hun achterban mee kunnen bereiken. Dat gaat zeker niet lukken met de VVD.quote:
Daar geloof ik eigenlijk niets van.quote:
Populistisch gezien niet zo wenselijk nee.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar is ook een activistische protestpartij. Ze willen dolgraag regeren, maar niet als ze daar geen resultaten voor hun achterban mee kunnen bereiken. Dat gaat zeker niet lukken met de VVD.
quote:Op zondag 10 januari 2016 14:18 schreef Kaas- het volgende:
De PvdA heeft bijna 30 zetels verloren in de peilingen sinds de verkiezingen en de SP heeft er zelfs niet ook maar eentje gewonnen.
Nederlanders zijn gewoon niet links, de SP zal nooit iets voorstellen en links beleid hoeven we de komende 20 jaar ook niet te verwachten.
Ze proberen de rol en positie van de PvdA over te nemen. Daar hoort regeren ook bij.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar geloof ik eigenlijk niets van.
Ach, dan krijgen ze gewoon wat dingen toegeworpen voor de minima. Dat komt wel goed.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar is ook een activistische protestpartij. Ze willen dolgraag regeren, maar niet als ze daar geen resultaten voor hun achterban mee kunnen bereiken. Dat gaat zeker niet lukken met de VVD.
De SP heeft zich tijdens onderhandelingen nog nooit constructief opgesteld en dat gaan ze ook niet doen. De anderen mogen zich aanpassen aan hun communistisch handvest, en anders blijven ze lekker langs de kant staan en roepen dat het allemaal kut is. Wat dat betreft zijn ze geen haar beter dan Ome Geert.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze proberen de rol en positie van de PvdA over te nemen. Daar hoort regeren ook bij.
Met de PVV was de VVD er ook rap uit, dat komt dus wel goed.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De SP heeft zich tijdens onderhandelingen nog nooit constructief opgesteld en dat gaan ze ook niet doen. De anderen mogen zich aanpassen aan hun communistisch handvest, en anders blijven ze lekker langs de kant staan en roepen dat het allemaal kut is. Wat dat betreft zijn ze geen haar beter dan Ome Geert.
Als de neergang van de PvdA waar men zo op hoopt doorgaat zeker wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
De SP gaat helemaal niet regeren. Wees blij.
Jij krijgt dan vast een loonsverhoging van 10.000%.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
De SP gaat helemaal niet regeren. Wees blij.
Bij de volgende verkiezingen eindigt de PvdA op een zeteltje of 15, en de keer erna zitten ze weer boven de dertig. Zo gaat dat.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als de neergang van de PvdA waar men zo op hoopt doorgaat zeker wel.
Lijkt me stug. Eerder een stijging van de administratieverplichtingen van 10.000%quote:Op zondag 10 januari 2016 14:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij krijgt dan vast een loonsverhoging van 10.000%.
Linkerflank laatste verkiezingen: 30 (Pvda), 0,5x21=10,5 (CDA), 15 (SP), 0,5x10=5 (D66), 10 (GL) 5 (CU), 2 (PvdD) = 77,5quote:Op zondag 10 januari 2016 14:18 schreef Kaas- het volgende:
De PvdA heeft bijna 30 zetels verloren in de peilingen sinds de verkiezingen en de SP heeft er zelfs niet ook maar eentje gewonnen.
Nederlanders zijn gewoon niet links, de SP zal nooit iets voorstellen en links beleid hoeven we de komende 20 jaar ook niet te verwachten.
Oeh, hoe zou je dat rijmen met de standpunten?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Eerder een stijging van de administratieverplichtingen van 10.000%
Wat maak je een gare indeling van links zeg.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Linkerflank laatste verkiezingen: 30 (Pvda), 0,5x21=10,5 (CDA), 15 (SP), 0,5x10=5 (D66), 10 (GL) 5 (CU), 2 (PvdD) = 77,5
Links recente peilingen: 12 (PvdA), 0,5x16=8 (CDA), 15 (SP), 0,5x18=9 (D66), 6 (CU), 11 (GL), 4 (PvdD) = 65.
En die laatste peiling is dan met een PVV die 36 zetels scoort, en een 50+ die er 5 scoort. Het valt allemaal wel mee Kaas. Links en rechts zijn gewoon gelijk verdeeld.
D66 en CDA zijn middenpartijen, voor het gemak dus 50% links en 50% rechts. ChristenUnie is wel degelijk links. Je moet hun standpunten beoordelen aan de hand van de tijdsgeest. We hebben het hier immers over links(er) en rechts(er) dan de huidige gang van zaken en niet over socialistisch, christendemocratisch of liberaal.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat maak je een gare indeling van links zeg.
Bij de verkiezingen in 2012 won links (SP, PvdD, 50PLUS, PvdA, GL) 61 zetels (en nu staan ze in de peilingen op 57) dus in beide gevallen geen linkse meerderheid en dus hoeven we geen links beleid te verwachten. Ook niet als je de rechtse partijen er voor het gemak even bij optelt, het rechts dat nu in de peilingen op bijna 100 zetels staat.
Als je het goed vindt houd ik gewoon het politiek spectrum van de meest recente verkiezingen aan van Andre Krouwel aan, waarbij het CU, D66 en CDA alledrie duidelijk rechts van het midden zitten en niet jouw mening hierover.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
D66 en CDA zijn middenpartijen, voor het gemak dus 50% links en 50% rechts. ChristenUnie is wel degelijk links. Je moet hun standpunten beoordelen aan de hand van de tijdsgeest. We hebben het hier immers over links(er) en rechts(er) dan de huidige gang van zaken en niet over socialistisch, christendemocratisch of liberaal.
Anders was Hans Wiegel van de VVD nu een linkse PvdA'er geweest, en Van Agt en Hafmo (met z'n 0% werkloosheid) gematigde socialisten.
Oh, maar volgens dat politieke spectrum zit de PVV precies in het midden. Mag ik die dan wel voor de helft optellen bij de linkerflank van de Tweede Kamer?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je het goed vindt houd ik gewoon het politiek spectrum van de meest recente verkiezingen aan van Andre Krouwel aan, waarbij het CU, D66 en CDA alledrie duidelijk rechts van het midden zitten en niet jouw mening hierover.
In het geheel, zelfs.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, maar volgens dat politieke spectrum zit de PVV precies in het midden. Mag ik die dan wel voor de helft optellen bij de linkerflank van de Tweede Kamer?
Jij mag sowieso doen wat je graag wil doen hoor.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, maar volgens dat politieke spectrum zit de PVV precies in het midden. Mag ik die dan wel voor de helft optellen bij de linkerflank van de Tweede Kamer?
Jij in principe ook, zolang je maar geen complete onzin verkondigt. Wat je nu dus wel doet.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij mag sowieso doen wat je graag wil doen hoor.
Daarom is de VVD ook zo dol op die club.quote:
Klopt, de nieuwe PvdA; nuttige idioten voor de zaakjes van de VVD.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom is de VVD ook zo dol op doe club.
Of een excuus om lekker achterlijke maatregelen door te voeren?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Klopt, de nieuwe PvdA; nuttige idioten voor de zaakjes van de VVD.
Vandaar ook dat het het CDA was dat de meeste moeite had met de PVV. Die staan als middenpartij ideologisch veel dichter bij de linkse PVV dan de VVD. Oh wacht.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Klopt, de nieuwe PvdA; nuttige idioten voor de zaakjes van de VVD.
Waar hebben we het nu over?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of een excuus om lekker achterlijke maatregelen door te voeren?
Het CDA was jaloers, want geen monopolie in Limburg meer.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vandaar ook dat het het CDA was dat de meeste moeite had met de PVV. Die staan als middenpartij ideologisch veel dichter bij de linkse PVV dan de VVD. Oh wacht.
Linkse xenofoben zijn het.quote:
Trololol. Oke, dan is CU en co. toch gewoon links omdat jij dat in je eentje vindt.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij in principe ook, zolang je maar geen complete onzin verkondigt. Wat je nu dus wel doet.
De VVD is altijd wel vrij dol op lekker boos doen tegen die enge buitenlanders. Als ze met serieuze partijen regeren worden ze wel in toom gehouden. Met de PVV zal dat minder zijn.quote:
CU als links bombarderen is altijd wel creatief inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Trololol. Oke, dan is CU en co. toch gewoon links omdat jij dat in je eentje vindt.
Misschien moet je even naar de geschiedenis van de CU kijken en wat ze zelf zeggen in plaats van hoe een politicoloog ze indeelt. CDA en D66 zijn middenpartijen, beiden al sinds de oprichting.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Trololol. Oke, dan is CU en co. toch gewoon links omdat jij dat in je eentje vindt.
Niets mis met buitenlanders.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD is altijd wel vrij dol op lekker boos doen tegen die enge buitenlanders. Als ze met serieuze partijen regeren worden ze wel in toom gehouden. Met de PVV zal dat minder zijn.
quote:Op zondag 10 januari 2016 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
CU als links bombarderen is altijd wel creatief inderdaad.
Eerste regel op hun wikipedia-pagina.quote:De ChristenUnie is een christelijk-sociale Nederlandse politieke partij van orthodox-protestantse signatuur.
Het zijn de enige niet-xenofobe christenen, dus ik snap de verwarring in de beeldvorming bij sommigen wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Net als Hitler als rechts wegzetten.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees het hele regeltje eensquote:Op zondag 10 januari 2016 15:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Eerste regel op hun wikipedia-pagina.
Dat is aanmerkelijk beter te beargumenterenquote:Op zondag 10 januari 2016 15:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net als Hitler als rechts wegzetten.
Hitler, de rechtse socialist.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is aanmerkelijk beter te beargumenteren
Het gaat niet om de geschiedenis van de CU, maar om het meest recente landelijke verkiezingsprogramma van die partij dat redelijk rechts is. Anders kunnen we de SP ook wel Maoistisch blijven noemen (wat ik overigens graag doe hoorquote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar de geschiedenis van de CU kijken en wat ze zelf zeggen in plaats van hoe een politicoloog ze indeelt. CDA en D66 zijn middenpartijen, beiden al sinds de oprichting.
Maar nogmaals, als we partijen op linksheid gaan beoordelen aan de hand van wat ze zeggen (en welke plannen ze steunen) was het Nederlandse parlement in de jaren zeventig (in vergelijking met nu) dus voor 90% gevuld door links. Of niet soms? Toespraken van Wiegel, van Agt of Hafmo uit die tijd weleens gehoord?
Een soort Wilders, ook zo'n extreemlinkse extreemrechtse.quote:
Past ook wel bij het VVD-electoraat, natuurlijk.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD is altijd wel vrij dol op lekker boos doen tegen die enge buitenlanders. Als ze met serieuze partijen regeren worden ze wel in toom gehouden. Met de PVV zal dat minder zijn.
CU is gevormd uit twee kleine christelijke partijen die altijd als klein rechts werden gezien. De geschiedenis spreekt je verhaal dus juist tegen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar de geschiedenis van de CU kijken en wat ze zelf zeggen in plaats van hoe een politicoloog ze indeelt. CDA en D66 zijn middenpartijen, beiden al sinds de oprichting.
Maar nogmaals, als we partijen op linksheid gaan beoordelen aan de hand van wat ze zeggen (en welke plannen ze steunen) was het Nederlandse parlement in de jaren zeventig (in vergelijking met nu) dus voor 90% gevuld door links. Of niet soms? Toespraken van Wiegel, van Agt of Hafmo uit die tijd weleens gehoord?
Correct, zeker bij het steeds belangrijker wordende volkse deel van hun aanhang.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Past ook wel bij het VVD-electoraat, natuurlijk.
Dat linkse past gezien de woorden en daden van beide figuren maar zeer matigquote:Op zondag 10 januari 2016 15:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een soort Wilders, ook zo'n extreemlinkse extreemrechtse.
Dat rechts ook, gezien de woorden en daden van Hitler en Wilders.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat linkse past gezien de woorden en daden van beide figuren maar zeer matig
Je moet creatief zijn. Als je zo graag die gedroomde linkse meerderheid wilt hebben, moet kje zaken doen met de PVV.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat linkse past gezien de woorden en daden van beide figuren maar zeer matig
Belangrijke kernpunten daarvan gaan over het rechtse thema vreemdelingenhaat.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat rechts ook, gezien de woorden en daden van Hitler en Wilders.
Maar dat wil bijna niemand. Groenlinksers willen liever een intellectuele centrumcoalitie met D66 en PvdA dan over populistisch links met de PVV en SP.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Je moet creatief zijn. Als je zo graag die gedroomde linkse meerderheid wilt hebben, moet kje zaken doen met de PVV.
Waarom zou de partij waarvan rechts Nederland de vingers af moet likken van Rutte als links bestempeld kunnen worden?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Je moet creatief zijn. Als je zo graag die gedroomde linkse meerderheid wilt hebben, moet kje zaken doen met de PVV.
En linkse thema's zoals de sociale zekerheid, zorg en uitkeringen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Belangrijke kernpunten daarvan gaan over het rechtse thema vreemdelingenhaat.
De VVD/CDA coalitie, bedoel je?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou de partij waarvan rechts Nederland de vingers af moet likken van Rutte als links bestempeld kunnen worden?
Wilders haat moslims, de rest zal hem politiek een zorg zijn. Als er mogelijkheden over links zijn, zal hij die pakken.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou de partij waarvan rechts Nederland de vingers af moet likken van Rutte als links bestempeld kunnen worden?
Die zijn zwaar ondergeschikt en worden zo aan de kant gezet als ze maar lekker boos kunnen doen tegen buitenlanders. De door jou genoemde punten zijn dus van geen enkel belang voor de categorisering van de PVV.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En linkse thema's zoals de sociale zekerheid, zorg en uitkeringen.
Eerlijk is eerlijk, voor PVV-ers is dat vooral eigenbelang.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En linkse thema's zoals de sociale zekerheid, zorg en uitkeringen.
"Willen jullie meer, of minder moslimbestuurders in de zorg en meer of minder Marokkaanse casinokapitalistische graaibankiers op de Zuidas?"quote:Op zondag 10 januari 2016 15:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Wilders haat moslims, de rest zal hem politiek een zorg zijn. Als er mogelijkheden over links zijn, zal hij die pakken.
Er zijn voor hem enkel mogelijkheden met de VVD maar eventueel kan SPVVD inderdaad wel. Alle conservatieve achterlijkheid gecombineerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Wilders haat moslims, de rest zal hem politiek een zorg zijn. Als er mogelijkheden over links zijn, zal hij die pakken.
Die vreemdelingenhaat eender.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, voor PVV-ers is dat vooral eigenbelang.
50Plus en SGP noodzakelijk om alle conservatieve geluiden te incorporeren.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn voor hem enkel mogelijkheden met de VVD maar eventueel kan SPVVD inderdaad wel. Alle conservatieve achterlijkheid gecombineerd.
In welk opzicht zijn principes niet eigen belang?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die is juist wel vrij principieel. Veel aanhang daarvoor ook in roomblanke gemeenschappen.
Gek dan toch, dat het CU zonder veel problemen in een kabinet met CDA en PvdA plaats kon nemen. Waren ze toen niet bang dat hun principes van een kleine overheid en veel marktwerking niet aan bod zouden komen?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
CU is gevormd uit twee kleine christelijke partijen die altijd als klein rechts werden gezien. De geschiedenis spreekt je verhaal dus juist tegen.
Omdat het in de eigen gemeenschap geen grote invloed heeft.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In welk opzicht zijn principes niet eigen belang?
De links-rechts indeling bestaat uit meer dan enkel de omvang van de overheid.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gek dan toch, dat het CU zonder veel problemen in een kabinet met CDA en PvdA plaats kon nemen. Waren ze toen niet bang dat hun principes van een kleine overheid en veel marktwerking niet aan bod zouden komen?
Zo voelen PVV'ers dat niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het in de eigen gemeenschap geen grote invloed heeft.
Dus hun angst voor een kleiner sociaal vangnet is net zo ongefundeerd als hun angst voor raarpratende immigranten.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat type rechts volk is inderdaad wat simpel.
Daar hou ik je aan.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:18 schreef Kaas- het volgende:
Nee, we kunnen de SP niet maoïstisch blijven noemen omdat ze qua ideologie veel dichter bij de sociaaldemocratie van de PvdA in de jaren zeventig staan. En ze zijn door de tijdsgeest minder linkse standpunten gaan verkondigen (net zoals iedere partij de laatste dertig jaar vanuit ideologisch perspectief naar rechts is opgeschoven). Maar dat wil nog niet zeggen dat ze op dit moment niet de meest linkse partij van het parlement zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het gaat niet om de geschiedenis van de CU, maar om het meest recente landelijke verkiezingsprogramma van die partij dat redelijk rechts is. Anders kunnen we de SP ook wel Maoistisch blijven noemen (wat ik overigens graag doe hoor),
Welke types volk zijn dat niet?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat type rechts volk is inderdaad wat simpel.
Sinds WOII is de verzorgingsstaat mooi gegroeid inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:30 schreef GSbrder het volgende:
Alsof er ooit niet-links beleid is.
Een politicus die minder wil regelen, wat een zeldzaamheid.
Dan zullen al zijn waarheden fata morgana's blijken.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:36 schreef Heilwasser het volgende:
du_ke is doodsbang dat het ultieme linkse kabinet, incluis PVV, werkelijkheid wordt.
Het erfgoed van Adolf.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Sinds WOII is de verzorgingsstaat mooi gegroeid inderdaad.
Die linkse VVD toch.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:36 schreef Heilwasser het volgende:
du_ke is doodsbang dat het ultieme linkse kabinet, incluis PVV, werkelijkheid wordt.
Nu zijn we goed verzorgd inderdaad. Hulde aan de maakbaarheid.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:37 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Sinds WOII is de verzorgingsstaat mooi gegroeid inderdaad.
Je kan bijvoorbeeld kijken hoeveel problemen een partij heeft met het plaatsnemen in een links-midden coalitie. En het CU had daar niet echt veel problemen mee.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De links-rechts indeling bestaat uit meer dan enkel de omvang van de overheid.
Ze zitten niet ver van het centrum, dus dat is niet zo mal.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld kijken hoeveel problemen een partij heeft met het plaatsnemen in een links-midden coalitie. En het CU had daar niet echt veel problemen mee.
Er staat dat het voor boven de 18 is. Dan ga ik niet kijken hoor.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:46 schreef Pokkelmans het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=542_1333163300
Enkel vunzige taal.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Er staat dat het voor boven de 18 is. Dan ga ik niet kijken hoor.
VVD & GL zullen spoedig fuseren.quote:
Dan krijg je de CPN toch?quote:Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
VVD & GL zullen spoedig fuseren.
Uitmuntend, uiteraard met Klaver als partijleider van de combinatie.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
VVD & GL zullen spoedig fuseren.
Allemaal open deuren dit. Hier nog een: de CU is niet links.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, we kunnen de SP niet maoïstisch blijven noemen omdat ze qua ideologie veel dichter bij de sociaaldemocratie van de PvdA in de jaren zeventig staan. En ze zijn door de tijdsgeest minder linkse standpunten gaan verkondigen (net zoals iedere partij de laatste dertig jaar vanuit ideologisch perspectief naar rechts is opgeschoven). Maar dat wil nog niet zeggen dat ze op dit moment niet de meest linkse partij van het parlement zijn.
Wat links is en wat rechts is is compleet afhankelijk van de tijdsgeest en de bijbehorende ideologie. De PvdA nu zou rechtser zijn dan de VVD in de jaren zeventig, maar dat maakt van de huidige PvdA nog geen rechtse partij.
Je kan niet door een open deur lopen met een plaat voor je kop.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Allemaal open deuren dit. Hier nog een: de CU is niet links.
Ontdek uw innere zelf.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:39 schreef Friek_ het volgende:
Neuzelen over ideologie - daar hadden we toch filosofen voor?
Stel valse nichten.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je kan niet door een open deur lopen met een plaat voor je kop.
Goed verhaal.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Net of de gemiddelde Nederlander Buitenhof kijkt.
AD heeft een betere representatieve lezerspol.
Daar vond 70% van de lezers het hartverwarmend dat de PVV op 41 zetels staat. Dat lijkt mij dan ook een betere graadmeter dan wie wat zegt op Buitenhof.
Danny:quote:zoveel laag opgeleide tokkies in Nederlandzoveel domme shag rokende paupers in Nederland
Hoi Guidance.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Danny grijpt in op de FP na alle haat die er vandaan komt.
Hij verwijdert deze reactie:
[..]
Danny:
We proberen FOK! leuker te maken en meer op argumenten dan op beledigingen te discussiëren. Intolerantie en generalisatie willen we verminderen. Vandaar ook dat deze post is verwijderd
Zo wordt de PVV-dictatuur dus.
Ik heb deze post even genote. Dat kan dus niet hè?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Danny:
We proberen FOK! leuker te maken en meer op argumenten dan op beledigingen te discussiëren. Intolerantie en generalisatie willen we verminderen. Vandaar ook dat deze post is verwijderd
Ik vind het meer een zorgelijke constatering dan een belediging.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Danny:
Werk(en) jij (en Robin) daar eigenlijk nog?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Danny:
Robin wel, snorrie niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Werk(en) jij (en Robin) daar eigenlijk nog?
Nu je het zegt, ik zie Guido's tagje niet meer.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Werk(en) jij (en Robin) daar eigenlijk nog?
Wacht even, intolerantie en generalisaties willen ze verminderen op de FP?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Danny:
Dat is toch geen verrassing. Danny is voor vrijheid en openheid zolang het om ideeën gaat die hij aanhangt. Precies zoals ik het aan zou pakken als dit mijn site was, trouwens.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Danny:
Geen tijd voor, bovendien de moeite ook niet echt.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik zie Guido's tagje niet meer.
Ja, meer positiviteit in 2016quote:Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even, intolerantie en generalisaties willen ze verminderen op de FP?
Haha
Hahahahaha
Ik denk dat ik het wel begrijp.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geen tijd voor, bovendien de moeite ook niet echt.
Verder wat andere dingen die je niet mag zeggen.
Gelukkig ben ik daar nog braaf verbannenquote:Op zondag 10 januari 2016 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even, intolerantie en generalisaties willen ze verminderen op de FP?
Haha
Hahahahaha
Wees eens eerlijk Reya: vind je het niet gênant dat je die bagger altijd moet verdedigen? Dat doe je toch ook niet met plezier, neem ik aan? Ik ga ervan uit dat ik dit nog wel mag vragen.quote:
Dat vraag je aan een eurocraat?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk Reya: vind je het niet gênant dat je die bagger altijd moet verdedigen? Dat doe je toch ook niet met plezier, neem ik aan?
Reya was altijd een prima kerel, dus bepaalde pagina's die je niet mag benoemen moeten ook aan zijn ogen pijn doen.quote:
quote:Op zondag 10 januari 2016 19:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk Reya: vind je het niet gênant dat je die bagger altijd moet verdedigen? Dat doe je toch ook niet met plezier, neem ik aan? Ik ga ervan uit dat ik dit nog wel mag vragen.
Ik moest lachen. Net zoals over de EU laat ik me maar weinig uit over de FP.quote:
Mutant01 heeft alvast een crib in een ander land.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, de PVV'ers en anderen laten zich de afgelopen tijd wel kennen, zeker nu er aan de macht wordt geproefd.
Lijkt me toch,de toekomst van Nederland in acht nemend, iets om waakzaam voor te zijn.
Aan de andere kant, vrees ik ook dat, Europa-wijd , niet tegen het mediageweld is op te botsen. Zeker nu de regulier media ook het wantrouwen aan het voeden zijn door te stellen dat bepaalde dingen onder de tafel geveegd zouden worden, terwijl het al dagenlang nergens anders over gaat. Dus ik vrees dat we de opkomst en bewind van deze partijen(of het beleid voorgesteld door deze partijen)in de nabije toekomst moeten ondergaan.
Door het wantrouwen op deze manier te voeden (van AD tot NRC) groeit de menigte die de instituties wantrouwt alleen maar en daarbinnen neemt de radicalisering ook toe.
Ik zag dat in een NYT-column werd genoemd dat de enige manier om rampspoed te voorkomen alle gezonde jonge mannen van vreemde origine (asielzoekers? Of iedereen?, ik weet het niet) te deporteren. Dingen die je voorheen alleen op stormfront zou lezen.
Wat dat betreft vrees ik dus dat een plan B over alternatieve verblijfslanden niet per se een overbodige luxe is of een maatregel tegen rampspoed in ver dystopia, maar eerder iets wat handig is om te hebben, want je weet maar nooit. Het is allemaal erg verhit en verhard momenteel.
Een beetje flauw natuurlijk. Je mag dit natuurlijk vragen maar hij zal nooit een eerlijk antwoord kunnen geven.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk Reya: vind je het niet gênant dat je die bagger altijd moet verdedigen? Dat doe je toch ook niet met plezier, neem ik aan? Ik ga ervan uit dat ik dit nog wel mag vragen.
Valt tegen, in een aantal van die landen wordt uw zelfgekozen levensstijl als verwerpelijk gezienquote:Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef Kaas- het volgende:
Dankzij de EU heb ik gelukkig 27 plan-B-landen.
Dat klopt wel ja. Maar goed, dat kan ik ook niet echt veranderen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een beetje flauw natuurlijk. Je mag dit natuurlijk vragen maar hij zal nooit een eerlijk antwoord kunnen geven.
Ga maar eens met de trein naar Zweden. Moet je langs twee grenscontroles, als Rutte niet nog eentje in leven roept dan.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef Kaas- het volgende:
Ik ga gewoon mooi Cempexo achterna, daar schijnt het nog goed toeven te zijn. Of samen met Klopkoek naar gidsland Estland.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Valt tegen, in een aantal van die landen wordt uw zelfgekozen levensstijl als verwerpelijk gezien
Aan de andere kant, er is hier wel ruimte voor kritiek, mits op normale wijze gebracht.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Maar goed, dat kan ik ook niet echt veranderen.
Zal wel loslopen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Niemand gaat tegen mij in, hoop niet dat ik gelijk heb, maar goed laten we inderdaad eerlijk en realistisch zijn.
Ik denk dat het vanuit jouw perspectief wat dreigender is dan vanuit mijn perspectief.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Niemand gaat tegen mij in, hoop niet dat ik gelijk heb, maar goed laten we inderdaad eerlijk en realistisch zijn.
Tr00.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat het vanuit jouw perspectief wat dreigender is dan vanuit mijn perspectief.
Detroit is erg betaalbaar tegenwoordig.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
Emigreren lijkt mij wel tof. Wil wel naar de VS.
quote:Liberaal van het Jaar 2014 werd de galeriehouder die het boek Mein Kampf van Adolf Hitler te koop aanbood.
Nou ja de sfeer in het land en Europa worden er niet beter op helaas. Ik hoop dat het allemaal erg mee gaat vallen maar ik kan me voorstellen het voor jou allemaal wel lastig en bijna beangstigend is.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nederlands paspoortje en een shirt met Ibrahimovic op m'n rug doet daar wonderen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ga maar eens met de trein naar Zweden. Moet je langs twee grenscontroles, als Rutte niet nog eentje in leven roept dan.
En je lijkt op een allochtoon. K. wigwam blabla foutje dom. Hmm.
Ook Polen ja?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb nog steeds goede hoop dat de soep uiteindelijk niet zo heet wordt gegeten en dat het gezond verstand overwint.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja de sfeer in het land en Europa worden er niet beter op helaas. Ik hoop dat het allemaal erg mee gaat vallen maar ik kan me voorstellen het voor jou allemaal wel lastig en bijna beangstigend is.
naar of na?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds goede hoop dat de soep uiteindelijk niet zo heet wordt gegeten en dat het gezond verstand overwint.
En mocht het toch uit de klauwen lopen, dan wordt de fase die naar deze ellendige periode volgt, ongetwijfeld zeer tof.
Ik heb er ook nog wel vertrouwen in hoorquote:Op zondag 10 januari 2016 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds goede hoop dat de soep uiteindelijk niet zo heet wordt gegeten en dat het gezond verstand overwint.
En mocht het toch uit de klauwen lopen, dan wordt de fase die naar deze ellendige periode volgt, ongetwijfeld zeer tof.
Ik vroeg een Spaanse vriend net op WA hoe dat eigenlijk kan. Hij reageerde met "omdat die PP vol zit met Franco kinderen".quote:Op zondag 10 januari 2016 19:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
Canada lijkt nu een alternatief, maar die hebben na maximaal 10 jaar weer een conservatieve regering.
In Spanje lijkt extreem-rechts in de politiek helemaal niet mee te doen.
Ik zou zo het Nederlandse staatsbestel ruilen voor het Canadese. Krijg je wat gezeur met Quebec er bij maar dat overleven we wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:42 schreef 99.999 het volgende:
En Canada heeft wel een verfrissende nieuwe regering. Ben erg benieuwd hoe dat gaat daar.
Na.quote:
Dan gaan we ons lekker een potje gezamenlijk kapotschamen inderdaad. Heeft Links weer een paar decennia gelijk. Zou wel mijn mid-lifecrisis voorkomen.quote:
Ja zo zie ik het ook. Misschien gaat de storm weer luwen, maar daar lijkt nu zeker nog geen sprake van.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja de sfeer in het land en Europa worden er niet beter op helaas. Ik hoop dat het allemaal erg mee gaat vallen maar ik kan me voorstellen het voor jou allemaal wel lastig en bijna beangstigend is.
Toch bekruipt mij het gevoel dat de boel nog een keer goed naar de kanker moet gaan voordat we door hebben dat we enorm debiel bezig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog wel vertrouwen in hoor.
Die kunnen exact kiezen wie wel en wie niet binnenkomt.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:42 schreef 99.999 het volgende:
En Canada heeft wel een verfrissende nieuwe regering. Ben erg benieuwd hoe dat gaat daar.
Alweer?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bekruipt mij het gevoel dat de boel nog een keer goed naar de kanker moet gaan voordat we door hebben dat we enorm debiel bezig zijn.
Ergens zal de bom nog wel gaan barsten ben ik bang inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bekruipt mij het gevoel dat de boel nog een keer goed naar de kanker moet gaan voordat we door hebben dat we enorm debiel bezig zijn.
Ah vandaar. Nja de PP heeft nog de pretentie beschaafd te zijn, dus daarom valt het in de realiteit wel mee,in ieder geval geen leider die denkt dat er geen negatieve werking hoeft uit te gaan van rassenrellen en dat soort dingen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vroeg een Spaanse vriend net op WA hoe dat eigenlijk kan. Hij reageerde met "omdat die PP vol zit met Franco kinderen".
Ik vind het wel enigszins beangstigend, het koor van onderbuiken wordt steeds luider, en ik kan me voorstellen dat je je als allochtoon al helemaal niet meer zo prettig voelt.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, ze vliegen ook 25.000 syriers in zonder uitgebreide controles e.d.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die kunnen exact kiezen wie wel en wie niet binnenkomt.
Vieze partij, inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vroeg een Spaanse vriend net op WA hoe dat eigenlijk kan. Hij reageerde met "omdat die PP vol zit met Franco kinderen".
Misschien kunnen we ons dan eindelijk eens richten op naar een hoger plan tillen van de mensheid en de ruimtevaart.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan gaan we ons lekker een potje gezamenlijk kapotschamen inderdaad. Heeft Links weer een paar decennia gelijk. Zou wel mijn mid-lifecrisis voorkomen.
Geloof ik niets van. Ze kiezen enkel de gezinnen, de daadwerkelijk hoogopgeleiden, etc.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, ze vliegen ook 25.000 syriers in zonder uitgebreide controles e.d.
WOII was blijkbaar nog niet voldoende.quote:
Maar dat ga jij niet meer meemaken. Met je principes als journalist.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ons dan eindelijk eens richten op naar een hoger plan tillen van de mensheid en de ruimtevaart.
Voor mij wordt de informatieavond over een AZC hier in de gemeente volgende week wel een aardige graadmeter. Men is hier over het algemeen niet al te emotioneel over dat soort zaken. Als dat beschaafd en netjes verloopt (waar ik gewoon van uit ga) dan brengt dat voor mij ook wel weer vertrouwen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het wel enigszins beangstigend, het koor van onderbuiken wordt steeds luider, en ik kan me voorstellen dat je je als allochtoon al helemaal niet meer zo prettig voelt.
Drenten zijn nuchter, die hebben zelf het nodige meegemaakt in het verleden. Dus daar durf ik ook nog wel op te vertrouwen, tenzij jullie bezoek krijgen van de extreem rechtsen. Ik weet niet of iedereen naar binnen mag?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor mij wordt de informatieavond over een AZC hier in de gemeente volgende week wel een aardige graadmeter. Men is hier over het algemeen niet al te emotioneel over dat soort zaken. Als dat beschaafd en netjes verloopt (waar ik gewoon van uit ga) dan brengt dat voor mij ook wel weer vertrouwen.
Tuurlijk proberen ze een veilige keuze te maken. Maar in de korte tijd ter plaatse is een uitgebreide screening natuurlijk ook niet mogelijk.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:48 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Geloof ik niets van. Ze kiezen enkel de gezinnen, de daadwerkelijk hoogopgeleiden, etc.
Geen rellend plebs zoals in Keulen enkele dagen geleden.
Er liggen prachtige tijden in het verschiet. Maar die gaan wij geen van allen meemaken.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar dat ga jij niet meer meemaken. Met je principes als journalist.
Het is een openbare bijeenkomst vlak bij het station, dus wie weetquote:Op zondag 10 januari 2016 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Drenten zijn nuchter, die hebben zelf het nodige meegemaakt in het verleden. Dus daar durf ik ook nog wel op te vertrouwen, tenzij jullie bezoek krijgen van de extreem rechtsen. Ik weet niet of iedereen naar binnen mag?
Ik las een tijd geleden dat de Volksunie al die bijeenkomsten bezoekt, vandaar mijn vraag. Ik denk dat de bijsloten bijeenkomst wel een goede graadmeter is.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een openbare bijeenkomst vlak bij het station, dus wie weet.
Maar voor de direct omwonenden is er morgen al een besloten bijeenkomst.
Ik geloof er niet zo in dat ze hier heen gaan komen. Maar ben erg benieuwd. En die besloten bijeenkomst komt natuurlijk wel goed, dat is een klein clubje waarmee men het gesprek persoonlijk aangaat. Dat werkt wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik las een tijd geleden dat de Volksunie al die bijeenkomsten bezoekt, vandaar mijn vraag. Ik denk dat de bijsloten bijeenkomst wel een goede graadmeter is.
Ben benieuwd naar je verslag.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zo in dat ze hier heen gaan komen. Maar ben erg benieuwd. En die besloten bijeenkomst komt natuurlijk wel goed, dat is een klein clubje waarmee men het gesprek persoonlijk aangaat. Dat werkt wel.
Je bachelordiploma is wel al binnen, neem ik aan?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:20 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben productief mensen, 6 dikke topics in POL. Nu nog eens productief worden in het echte leven. Maar dat lukt dan weer niet.
Lijkt me vooral een kutland. Lekker jezelf naar de tyfus werken.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
Emigreren lijkt mij wel tof. Wil wel naar de VS.
In jouw geval wel ja.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lijkt me vooral een kutland. Lekker jezelf naar de tyfus werken.
Feli! Mooi prijsje gevangen?quote:Op zondag 10 januari 2016 21:08 schreef Gutmensch het volgende:
Zo, nu heb ik nog maar één (koop)huis.
quote:Op zondag 10 januari 2016 21:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Speciaal voor u:
NWS / Gewonden bij onaangekondigde sloop ziekenhuis
Ik veronderstelde ten onrechte dat t om twee kapitale villa's gingquote:
Ik niet. Hoop dat de EU in de huidige vorm zsm weg is.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, die zijn aan mij niet besteed.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik veronderstelde ten onrechte dat t om twee kapitale villa's ging
Daarna is de tijd rijp voor de Federation.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik niet. Hoop dat de EU in de huidige vorm zsm weg is.
En dan?quote:Op zondag 10 januari 2016 21:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik niet. Hoop dat de EU in de huidige vorm zsm weg is.
Iets dat wel functioneert graagquote:
Het wordt daar inderdaad wel tijd voor, het is de enige manier om pan-Europese problemen efficiënt aan te kunnen pakken.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarna is de tijd rijp voor de Federation.
Gaat het spel opnieuw op de wagen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |