abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158977932
quote:
PvdA begint alvast aan wet voor vrouwenquotum in 2017

De PvdA geeft het bedrijfsleven een allerlaatste kans om de top van het bedrijfsleven voor 30 procent uit vrouwen te laten bestaan in 2017, maar de partij begint wel alvast aan een wet die een quotum verplicht stelt.

Dat laat PvdA-Kamerlid Keklik Yücel aan NU.nl weten.

Yücel wil het bedrijfsleven nog het laatste voordeel van de twijfel geven. Als dit jaar namelijk blijkt dat er toch vooruitgang wordt geboekt, dan wil zij een verplicht quotum uitstellen.

"Er moeten natuurlijk wel vacatures zijn, je kunt bestuurders en commissarissen niet zomaar ontslaan omdat er vrouwen voor in de plaats moeten komen. Maar ik vind wel dat de beschikbare vacatures in 2016 voor minstens 90 procent door vrouwen moet worden ingevuld", zegt het PvdA-Kamerlid.

Yücel heeft er vooralsnog niet veel vertrouwen in dat de noodzakelijke vooruitgang wordt geboekt, daarom wordt er dit jaar alvast begonnen met het schrijven van de wet.

"Als wij dit jaar geen vooruitgang zien bij bedrijven om meer vrouwen aan te nemen in de raden van bestuur en de raden van commissarissen, dan willen we in 2017 direct een wet kunnen invoeren die een quotum verplicht stelt", zegt Yücel.

Samenwerken
Het liefst werkt ze hierin samen met andere partijen, maar als die haar niet steunen, dan komt de PvdA-politica zelf met een initiatiefwet. In beide gevallen duurt het maanden voordat er een wet ligt die in gebruik kan worden genomen.

De PvdA vindt dat bedrijven vrouwen niet de gelijke kansen voor topfuncties biedt en doen zich in de ogen van de partij bovendien tekort door vrouwelijk talent te verspillen.

Op steun van coalitiegenoot VVD hoeft de PvdA overigens niet te rekenen. "Als vrouw wil ik een baan omdat ik goed ben en niet omdat er een vinkje achter mijn naam staat", zegt Tamara van Ark. Ze benadrukt dat de VVD tegen een verplicht quotum is en dat ook blijft.

Ze ziet wel dat organisaties met veel diversiteit binnen de top beter presteren, maar dat werkt alleen als zo'n verandering van binnenuit komt. "Je kunt een samenleving niet per decreet veranderen, dat is misschien leuk voor de bühne. Dit is een hardnekkig probleem. De oplossing duurt misschien lang, maar het gaat gestaag de goede kant op", aldus Van Ark.

Vrijwillig
Er is met grote bedrijven afgesproken om voor het einde van 2015 vooralsnog op vrijwillige basis te streven naar 30 procent vrouwen in de top van grote bedrijven.

Maar uit een evaluatie van een door minister Jet Bussemaker (Emancipatie) ingestelde commissie blijkt dat de percentages hier ver op achterblijven. In de raad van bestuur was eind 2014 nog net geen 10 procent vrouw, bij de raad van commissarissen was dat ruim 11 procent.

Bussemaker is zelf geen voorstander voor een verplicht quotum en spreekt zelfs van een "paardenmiddel". Maar ze vreest tegelijkertijd dat de politiek geen andere keuze heeft als er in het bedrijfsleven niets verandert.

In Duitsland in zo'n wet inmiddels ingevoerd. Vanaf dit jaar moeten grote bedrijven ten minste dertig procent vrouwen benoemen op topposities. Eind januari debatteert de Tweede Kamer over het vrouwenquotum.
Achterlijk idee, compleet eens met het inhoudelijk commentaar van de VVD. Hopelijk komt er geen meerderheid voor deze wet. Mijn dochters gaan het redden op eigen kracht en niet dankzij deze flutwet.

Het werkt ook altijd maar 1 kant op. Er gaan meer vrouwen dan mannen naar de universiteit, maar daarover hoor je niemand die dit wil rechttrekken met een wet. Hoeft natuurlijk ook niet, maar hypocriet is het wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 07:57:56 ]
  zondag 10 januari 2016 @ 08:03:17 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_158977955
Willen vrouwen zelf wel in het bestuur, met de bijbehorende werktijden en werkzaamheden?
pi_158977959
Handig dit..

Niet of je geschikt bent maar je geslacht gaat bepalen of je mag solliciteren.

Goed bezig PVDA op naar de nul zetels *O* *O*
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 10 januari 2016 @ 08:04:28 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158977960
Vrouwen zijn blijkbaar te achterlijk om zichzelf te redden. Is de enige conclusie die je kan trekken als je de PvdA gelooft.

Ik ben voor vrouwenquota in de afvalverwerking en putjesschepperij. Oh alleen de prestigieuze posities interesseert ze wat. De smerige klusjes mogen mannen oplossen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158977961
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:03 schreef Lunatiek het volgende:
Willen vrouwen zelf wel in het bestuur, met de bijbehorende werktijden en werkzaamheden?
Wel de lusten niet de lasten dat is wel weer puur PVDA dat moet ik ze nageven.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158977962
Sukkels.
pi_158977969
Ik vind ditsoort acties zo'n onzin.
Als ik bedenk dat mijn oma nog naar de huishoudschool ging en vrouwen in die tijd dus zelden werkten en dat vergelijk met nu, is er al enorm veel veranderd in relatief korte tijd. Nu gaat over het algemeen iedere jonge vrouw wel studeren, omdat ze een droom of doel hebben.

Natuurlijk zou het mooi zijn wanneer de top verdeeld is, maar naar mijn mening moet ie dat niet op zo'n achterlijke manier gaan forceren.
Zoiets kost tijd, mits het uberhaupt al ooit gaat gebeuren.
pi_158977980
Oprotten met die onzin. Dit is nergens voor nodig, we leven in 2016. Als een vrouw het meest geschikt is voor een functie, wordt ze aangenomen.

Er zijn geen dwangmiddelen nodig om minder geschikte vrouwen aan een job te helpen.

quote:
Maar ik vind wel dat de beschikbare vacatures in 2016 voor minstens 90 procent door vrouwen moet worden ingevuld", zegt het PvdA-Kamerlid.
90% nog wel. Wat een gek!
pi_158978001
Als ze nu een wetsvoorstel zouden maken om bedrijven met een hoger percentage vrouwen in de rvb minder belastingen te laten betalen dat zou het stimuleren ipv dit verplichten.
pi_158978014
Blijkbaar kunnen vrouwen het niet zelf. Dat is het oordeel van de PvdA en daar moet u het mee doen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158978017
Ik heb me pas wijs laten maken dat vrouwelijke rechters en artsen binnenkort veruit in de meerderheid zijn. Komt er dan een mannenquotum in die beroepsgroepen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 08:24:45 ]
pi_158978044
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:24 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb me pas wijs laten maken dat vrouwelijke rechters en artsen binnenkort veruit in de meerderheid zijn. Komt er dan een mannenquotum in die beroepsgroepen?
En wat vinden we van de (basis)scholen waar bijna geen mannelijke leerkrachten meer zijn? :D
pi_158978072
De witte ridders van de pvda komen de vrouwen wel even redden, aangezien ze dat niet zelf kunnen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 10 januari 2016 @ 08:46:57 #14
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158978088
:')

Die lui sporen niet. Net als Mark lekker op de bank zitten binnenkort.
  zondag 10 januari 2016 @ 09:30:51 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158978322
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:04 schreef SpecialK het volgende:
Vrouwen zijn blijkbaar te achterlijk om zichzelf te redden. Is de enige conclusie die je kan trekken als je de PvdA gelooft.

Ik ben voor vrouwenquota in de afvalverwerking en putjesschepperij. Oh alleen de prestigieuze posities interesseert ze wat. De smerige klusjes mogen mannen oplossen.
hear hear
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 09:33:50 #16
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158978343
quote:
en in het basisonderwijs dan.. Daar sikt het van de vrouwen
ik ben van mening dat een kind ook gebaat is bij een mannelijke leerkracht..
quotem 3 in de maak
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158978348
Ik ben benieuwd welk bedrijf er als eerste met artikel #1 van de grondwet gaat zwaaien :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 10 januari 2016 @ 09:36:32 #18
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158978363
absurd stallinistch voorstel van de pvda.. alles vastleggen in wetten..
als die wet er komt regel ik een downie om die positie in te vullen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 09:40:56 #19
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158978385
pvda staat voor.

-verbod op nationalisme
-vrouwen dermate mannelijk maken dat ze gewoon niet meer aantrekelijk worden
-minderheden altijd voorrang krijgen
-mensen in nood buiten Nederland belangrijker vinden dan mensen in nood in Nederland
-altijd de braafste van de wereld willen zijn
-afschaffen defensie

wat een tyfus partij.. hoop dat ik nog meemaak dat ze niet meer bestaan
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158978412
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:40 schreef Onnoman het volgende:
pvda staat voor.

-verbod op nationalisme
-vrouwen dermate mannelijk maken dat ze gewoon niet meer aantrekelijk worden
-minderheden altijd voorrang krijgen
-mensen in nood buiten Nederland belangrijker vinden dan mensen in nood in Nederland
-altijd de braafste van de wereld willen zijn
-afschaffen defensie

wat een tyfus partij.. hoop dat ik nog meemaak dat ze niet meer bestaan
Heb je ook een onderbouwing bij, laten we zeggen, één van die punten?
  zondag 10 januari 2016 @ 09:46:55 #21
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158978430
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

achterban pvda = zwartenpieten discussie om bij het eerste te beginnen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158978439
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:46 schreef Onnoman het volgende:

[..]

achterban pvda = zwartenpieten discussie om bij het eerste te beginnen
Dat is geen onderbouwing, maar een nieuw punt.
  zondag 10 januari 2016 @ 09:48:57 #23
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158978448
Als vrouwen in de top hadden willen zitten dan hadden ze daar al lang gezeten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 10 januari 2016 @ 10:29:36 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158978865
Zullen topvrouwen wel leuk vinden die wet. Worden ze vanaf het invoeren ineens allemaal verdacht van excuustruus zijn.
pi_158978874
Ja, joepie. Dan krijg ik straks die baan, en dan vraagt iedereen, inclusief ik zelf, zich af of ik daar zit vanwege dat kutquotum (hihi) of omdat ik gewoon de beste kwalificaties had. Goed werk PvdA... :r

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 10-01-2016 10:39:34 ]
Ja doei.
  zondag 10 januari 2016 @ 10:33:16 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158978909
Kutquotum _O-

Laten we dit niet doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 januari 2016 @ 10:35:13 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_158978936
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:04 schreef SpecialK het volgende:

Hear hear. Links met hun maakbaarheidsideaal ook altijd :r
  zondag 10 januari 2016 @ 10:36:06 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158978949
Het zou me trouwens niets verbazen dat als dat quotum er is, er een rechtszaak tegen begonnen wordt vanwege discriminatie, en die ook wordt gewonnen.
  zondag 10 januari 2016 @ 10:40:31 #29
346939 Janneke141
pi_158978998
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:36 schreef Hexagon het volgende:
Het zou me trouwens niets verbazen dat als dat quotum er is, er een rechtszaak tegen begonnen wordt vanwege discriminatie, en die ook wordt gewonnen.
Ik vraag me dat af. Er zijn wel meer voorbeelden geweest van positieve discriminatie die gewoon werden en worden toegestaan (bij gelijke geschiktheid kiezen wij een vrouw/buutnlander/arbeidsgehandicapte).

Als ik een mannelijke PO-docent was zou ik trouwens absoluut gaan pleiten voor een mannenquotum.
pi_158979006
PvdA :') zwakzinnigenpartij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 10 januari 2016 @ 10:44:12 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158979057
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af. Er zijn wel meer voorbeelden geweest van positieve discriminatie die gewoon werden en worden toegestaan (bij gelijke geschiktheid kiezen wij een vrouw/buutnlander/arbeidsgehandicapte).
Maar is er ooit iemand die de moeite heeft genomen het voor de rechter uit te vechten?
  zondag 10 januari 2016 @ 11:01:24 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_158979365
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar is er ooit iemand die de moeite heeft genomen het voor de rechter uit te vechten?
daar ben ik dus al jaren mee bezig en je wordt van de kast naar de muur gestuurd
advocaten, vakbonden , politieke partijen die werken allemaal in het voordeel van de werkgever

het is heel mooi dat ze ons belangen behartigen alleen op schrift , vraag je eens om het in de praktijk eens een onderzoek te doen of eens orde op zaken te stellen ..
nee dan lopen ze hard weg of ze houden je aan het lijntje.

om even een paar voorbeelden te geven ...

1) Maatschappelijk werkers , krijgen betaald na het aantal cliënten dat ze hebben ..... niet naar het aantal cliënten dat ze helpen .... dus geen positieve inzit omdat ze betaald krijgen naar de hoeveelheid die ze hebben ....... dus waarom zou je ze dan weg werken ?

2) WSWer er zijn volgens de wet verplicht mee te werken aan hun re-integratie , bij weigering korten op hun inkomen .. ( die vaak al op het minimum liggen )
maar er staat niets in de CAO wat als het bedrijf je tegen werkt om het vrije bedrijf leven in te gaan

3) Waarom krijgen WSWer betaald onder mom van begeleiding ( minimum loon ) terwijl iemand die bij de Unielever het zelfde werk doet en hier vaak honderden euro's meer voor krijgt

dit soort dingen daar zijn vaak de zwakkere mensen in de samenleving de dupe van ( omdat ze gewoon klein gehouden worden ,door de zogenaamde jobcoach , arbeidsdeskundigen

dus het is discriminatie puur sang ... alleen omdat iemand iets anders is dan normaal mag je hem gelijk maar onderbetalen , en bedreigen met ontslag en dat soort shit
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_158979742
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:33 schreef Onnoman het volgende:

[..]

en in het basisonderwijs dan.. Daar sikt het van de vrouwen
ik ben van mening dat een kind ook gebaat is bij een mannelijke leerkracht..
quotem 3 in de maak
Is er daar een drempel waardoor mannen in de rij staan, maar niet aangenomen worden?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158979781
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als vrouwen in de top hadden willen zitten dan hadden ze daar al lang gezeten.
Ja, natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Vandaar dat andere landen het zoveel beter doen dan ons op dit gebied, vandaar dat er al jaren een grote groep vrouwen langs de kant blijft staan die wil en geschikt is.

Echt, dit vrouwen kunnen het blijkbaar niet, vrouwen willen het blijkbaar niet is echt een probleemgedachte die nergens op slaat.
Ons belachelijk lage cijfer op dit gebied zorgt dat we onderaan de lijst bungelen wereldwijd en is niet te verklaren door vrouwen die niet willen/kunnen. Er is ruim aangetoond dat dat niet aan de orde is, maar dat ondanks meer dan voldoende beschikbare vrouwen voor die functies het maar niet doorklinkt in die top.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 10 januari 2016 @ 12:11:06 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158980495
quote:
Mijn dochters gaan het redden op eigen kracht en niet dankzij deze flutwet.
Je dochters moeten dan wel meer eigen kracht hebben dan de zonen van je buurman.
quote:
Er gaan meer vrouwen dan mannen naar de universiteit, maar daarover hoor je niemand die dit wil rechttrekken met een wet.
...
...
En wat vinden we van de (basis)scholen waar bijna geen mannelijke leerkrachten meer zijn?
Daar wordt niet tegen geprotesteerd omdat er geen aanwijzingen zijn dat seksisme iets te maken heeft met dat verschil.
quote:
Misschien wel, misschien niet. Ze zouden in ieder geval dezelfde kans moeten krijgen als mannen, en dat is nu niet zo.
quote:
Niet of je geschikt bent maar je geslacht gaat bepalen of je mag solliciteren.
Mannen mogen nog steeds solliciteren, alleen worden hun kansen lager door hun geslacht. Een beetje waar vrouwen al jaren mee kampen.
quote:
Vrouwen zijn blijkbaar te achterlijk om zichzelf te redden.
...
Blijkbaar kunnen vrouwen het niet zelf.
Nee, vrouwen hebben last van de seksistische ideeën van anderen. Het ligt niet aan henzelf.
quote:
Ik ben voor vrouwenquota in de afvalverwerking en putjesschepperij.
Verandering gebeurt niet van onderaf. Bovendien worden veel gore kutberoepen (zorg bijvoorbeeld) al hoofdzakelijk door vrouwen gedaan.
quote:
Als een vrouw het meest geschikt is voor een functie, wordt ze aangenomen.
Dat blijkt keer op keer niet zo te zijn.

Ik ben ook tegen deze wet, maar dit zijn weer de typische kutargumenten die getuigen van een gebrek aan inzicht in de zaak.
pi_158980886
1 week per maand in hun periode, 10 weken kids-vakantie, te eerlijk, nee dit gaat niets worden.
  zondag 10 januari 2016 @ 12:35:03 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158980893
Ik wil best een vrouwelijke manager, als ze maar lekker is.
pi_158980987
Zouden vrouwen in het algemeen niet gewoon minder zin hebben in 60 uur p/w werken en 0 tijd voor de kinderen?

En hoe willen ze dit trouwens bij privé gefinancierde bedrijven doordrukken?

[ Bericht 28% gewijzigd door H.FR op 10-01-2016 12:45:06 ]
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_158981008
Een belediging voor vrouwen, dus.
Conscience do cost.
  zondag 10 januari 2016 @ 13:07:59 #40
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158981613
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is geen onderbouwing, maar een nieuw punt.
nee is geen nieuw punt.. misschien zelfs 2 punten..
pvda heeft er een handje van om het telkens voor een minderheid op te nemen die bij voorbaat als zielig worden bestempeld.. daardoor is de zwartenpietendiscussie in de wereld gekomen..
komt er op neer dat wij in Nederland niet mogen vasthouden aan tradities.. dit heeft te maken met het verdwijnen van nationale gevoelens/tradities/ideeen.. en ik stel de pvda en zijn aanhang hier verantwoordelijk voor..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 13:09:37 #41
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158981657
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Is er daar een drempel waardoor mannen in de rij staan, maar niet aangenomen worden?
nee.. staan vrouwen altijd te trappelen om aan de top te komen?
quotem van 30% is dat je straks vrouwen gaat aanwijzen die miscshien totaal niet op de vacature gereageerd hebben dan wel geschikt/capabel zijn deze functie te vervullen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 13:11:06 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158981692
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 12:39 schreef H.FR het volgende:
Zouden vrouwen in het algemeen niet gewoon minder zin hebben in 60 uur p/w werken en 0 tijd voor de kinderen?

En hoe willen ze dit trouwens bij privé gefinancierde bedrijven doordrukken?

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Door een wet aan te nemen die discrimineert op basis van geslacht.

Nederland veegt wel vaker zijn reet af met de grondwet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158981865
Het Kut Quotum mensen, vandaag nog als wet indienen, even zorgen dat het groot in de media komt zodat PvdA daarna helemaal geen zetels meer over houd.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_158981930
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee is geen nieuw punt.. misschien zelfs 2 punten..
pvda heeft er een handje van om het telkens voor een minderheid op te nemen die bij voorbaat als zielig worden bestempeld.. daardoor is de zwartenpietendiscussie in de wereld gekomen..
komt er op neer dat wij in Nederland niet mogen vasthouden aan tradities.. dit heeft te maken met het verdwijnen van nationale gevoelens/tradities/ideeen.. en ik stel de pvda en zijn aanhang hier verantwoordelijk voor..
Maar geen onderbouwing bij die onzinstellingen dus.
  zondag 10 januari 2016 @ 13:30:25 #45
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158982120
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar geen onderbouwing bij die onzinstellingen dus.
die heb ik zojusit gegeven
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158982136
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:30 schreef Onnoman het volgende:

[..]

die heb ik zojusit gegeven
Waar dan?
  zondag 10 januari 2016 @ 13:31:59 #47
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158982165
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar dan?
lezen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 13:33:03 #48
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158982191
pvda staat gewoon voor betuttelingen, principebeleid, en ongefundeerde voorkeuren
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158982195
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:31 schreef Onnoman het volgende:

[..]

lezen
Wijs maar aan, dan zal ik lezen. Je bent alleen nog maar met meer idiote stellingen gekomen, maar nergens heb je ook maar iets van al die flauwekul onderbouwd.
pi_158982296
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:12 schreef Wintar het volgende:
Oprotten met die onzin. Dit is nergens voor nodig, we leven in 2016. Als een vrouw het meest geschikt is voor een functie, wordt ze aangenomen.

Daar zit hem het probleem nou net als het op topfuncties aankomt, daar zijn het niet je vaardigheden en kwaliteiten maar je connecties die doorslaggevend zijn.
pi_158982366
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar zit hem het probleem nou net als het op topfuncties aankomt, daar zijn het niet je vaardigheden en kwaliteiten maar je connecties die doorslaggevend zijn.
En dan gaan nu de vrouwen met de beste connecties gekozen worden?
pi_158982399
Die partij is stukje bij beetje compleet geschift aan het worden, geloof ik. Bedrijven moeten gewoon de best gekwalificeerde mensen aanstellen. Een vrouwenquotum is krankzinnig.
  zondag 10 januari 2016 @ 13:48:51 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158982585
Een quotum is een dom idee. Eens met de VVD, het wordt al beter. Langzaam maar zeker. Druk zetten vanuit de regering met afspraken op vrijwillige basis zullen op de lange termijn meer resultaat opleveren.

Zeker als al die babyboomers die nooit met pensioen gaan eindelijk eens de pijp uit gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158982605
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:39 schreef bijdehand het volgende:
De witte ridders van de pvda komen de vrouwen wel even redden, aangezien ze dat niet zelf kunnen.
Echt van die typische mannen die denken dat ze moeten opkomen voor vrouwen inderdaad, die Yücel en Bussemakers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158982624
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:12 schreef Wintar het volgende:
quote:
Maar uit een evaluatie van een door minister Jet Bussemaker (Emancipatie) ingestelde commissie blijkt dat de percentages hier ver op achterblijven. In de raad van bestuur was eind 2014 nog net geen 10 procent vrouw, bij de raad van commissarissen was dat ruim 11 procent.
pi_158982652
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee.. staan vrouwen altijd te trappelen om aan de top te komen?
quotem van 30% is dat je straks vrouwen gaat aanwijzen die miscshien totaal niet op de vacature gereageerd hebben dan wel geschikt/capabel zijn deze functie te vervullen
Ja, die staan te trappelen, daar zit juist het probleem.
Het probleem is dat een 20/30% van die vacatures prima door vrouwen ingevuld kan worden, maar het maar rond de 10% blijft hangen. Sterker nog, de afgelopen jaren zelfs weer afneemt.

In andere landen is dit niet aan de orde, wij zitten op treurige laagte met landen onze groep die hun billen afvegen met vrouwen rechten.
Er is iets aan de hand waardoor wij het verder op dit gebied juist erg goed doen, maar in die top functies ineens ernstig achterlopen.

Ben geen voorstander van quota, maar dat ontkennen dat er wat aan de hand is vind ik ook niet OK.
pi_158982675
quote:
15s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:41 schreef Elfletterig het volgende:
Die partij is stukje bij beetje compleet geschift aan het worden, geloof ik. Bedrijven moeten gewoon de best gekwalificeerde mensen aanstellen. Een vrouwenquotum is krankzinnig.
De in de OP genoemde cijfers doen sterk vermoeden dat dat op dit moment juist niet gebeurt.
pi_158982719
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

[..]

Wat is je punt?
pi_158982722
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Echt van die typische mannen die denken dat ze moeten opkomen voor vrouwen inderdaad, die Yücel en Bussemakers.
ik rep niet over mannen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_158982785
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ik rep niet over mannen
Dan zou ik de betekenis van het begrip 'witte ridder' nog eens opzoeken.
pi_158982815
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:54 schreef Wintar het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Het lijkt jou waarschijnlijk dat mannen 9x zo vaak geschikt zijn als vrouwen?
pi_158982857
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan zou ik de betekenis van het begrip 'witte ridder' nog eens opzoeken.
vrouwen kunnen ook ridders worden, ik doe niet aan discriminatie
pi_158983013
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

vrouwen kunnen ook ridders worden, ik doe niet aan discriminatie
Je kunt je wel in allerlei bochten gaan wringen, maar het feit blijft dat je opmerking sloeg als een lul op een drumstel natuurlijk.
pi_158983036
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Voor functies voor twintigers en dertigers niet. Maar dit soort functies worden vaak door oudere mensen ingevuld.

Bij ouders generaties zie je vaak dat vrouwen relatief minder hoogopgeleid zijn dan nu, en zie je dat vrouwen vaker gekozen hebben voor een (gedeeltelijke) time out voor het gezin, in plaats van zich uitsluitend op een professionele carrière te richten.
  zondag 10 januari 2016 @ 14:06:29 #65
346939 Janneke141
pi_158983045
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Puur op basis van de aantallen kun je niet concluderen dat het niet zo is.
  zondag 10 januari 2016 @ 14:09:39 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158983122
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:48 schreef Fir3fly het volgende:
Een quotum is een dom idee. Eens met de VVD, het wordt al beter. Langzaam maar zeker.
Je kan je afvragen wat "beter" is. Beter is volgens mij wanneer mensen op basis van hun vaardigheden en harde werk en connecties op de juiste posities terecht komen.

Dat de regering dus de merites komt "fixen" is dus wel best lachwekkend te noemen. Een logge inefficiente organisatie die de rest van Nederland komt vertellen hoe ze hun business moeten runnen.
pi_158983243
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt je wel in allerlei bochten gaan wringen, maar het feit blijft dat je opmerking sloeg als een lul op een drumstel natuurlijk.
wat jij wil.
Ik blijf die droeftoeters witte ridders vinden
pi_158983436
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:06 schreef Wintar het volgende:

[..]

Voor functies voor twintigers en dertigers niet. Maar dit soort functies worden vaak door oudere mensen ingevuld.

Bij ouders generaties zie je vaak dat vrouwen relatief minder hoogopgeleid zijn dan nu, en zie je dat vrouwen vaker gekozen hebben voor een (gedeeltelijke) time out voor het gezin, in plaats van zich uitsluitend op een professionele carrière te richten.
Heb je ook cijfers? Eerder zei Bussemaker namelijk het volgende:
quote:
Dus ik ga ze nu oproepen om stante pede de nodige maatregelen te nemen en ik wil ze daar graag bij helpen. Ik weet ook dat de vrouwen klaar staan. Met name onder die top is een enorme kweekvijver van vrouwen die het echt kunnen.
pi_158983444
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat "beter" is. Beter is volgens mij wanneer mensen op basis van hun vaardigheden en harde werk en connecties op de juiste posities terecht komen.

Dat de regering dus eventjes de merites komt "fixen" is dus wel best lachwekkend te noemen. Een logge inefficiente organisatie die de rest van Nederland eventjes komt vertellen hoe ze hun business moeten runnen.
Dat zegt de regering natuurlijk niet. Die zouden hiermee slechts één van de vele wettelijke kaders schetsen waarvan de verdere invulling voor rekening van het bedrijfsleven blijft.

Erg zinvol lijkt zo'n quotum mij eigenlijk niet. In Noorwegen zie je ook wel dat het effect beperkt blijft. Daar geldt het alleen voor NVs en daar is het aantal vrouwen in de directie wel flink gestegen, maar dat effect lijkt zich niet echt te verspreiden naar andere lagen van management of andere bedrijven die niet gebonden zijn aan de quota, zie bijvoorbeeld deze link:
http://www.nordiclabourjo(...)015-05-20.3011019632
  zondag 10 januari 2016 @ 14:24:01 #70
346939 Janneke141
pi_158983483
Eén quotum, twee quota, drie quota's ;)
pi_158983498
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Puur op basis van de aantallen kun je niet concluderen dat het niet zo is.
Nee, maar met zulke immense verschillen kun je het wel waarschijnlijk achten me dunkt.
pi_158983527
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:24 schreef Janneke141 het volgende:
Eén quotum, twee quota, drie quota's ;)
Heb je soms op een brakke zondag. :P
  zondag 10 januari 2016 @ 14:27:32 #73
346939 Janneke141
pi_158983581
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, maar met zulke immense verschillen kun je het wel waarschijnlijk achten me dunkt.
Dat klopt, alhoewel 'geschiktheid' wel wat meer dingen omvat dan alleen maar intelligentie.
pi_158983687
De Partij Van De Allochtonen is goed preventief bezig want inderdaad, er is gebleken dat een groot deel van de huidige bevolkingsaanwas nogal ouderwetse opvattingen heeft over de rol van vrouwen :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 10 januari 2016 @ 14:36:33 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158983824
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zegt de regering natuurlijk niet. Die zouden hiermee slechts één van de vele wettelijke kaders schetsen waarvan de verdere invulling voor rekening van het bedrijfsleven blijft.
Ik vind dit best wel "up in yo business" eigenlijk. Jij niet? Je kan het wel liberaal laten klinken met "de invulling is hoe je het zelf wil" maar feitelijk is het maar op 2 manieren in te vullen.

1. Prima geschikte mannen afwijzen en gedwongen minder-geschikte vrouwen aannemen uit door de overheid samengestelde shortlists (en we weten allemaal hoe goed de overheid is in het herkennen van talent)

2. Nieuwe posities verzinnen. bijvoorbeeld: "Schaduw CFO (jaarsalaris 26.000 euro) te bezetten door een vrouw om een boete te voorkomen".

Beiden volgens mij onwenselijke situaties in een (streef) meritocratie
pi_158984155
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind dit best wel "up in yo business" eigenlijk. Jij niet? Je kan het wel liberaal laten klinken met "de invulling is hoe je het zelf wil" maar feitelijk is het maar op 2 manieren in te vullen.

1. Prima geschikte mannen afwijzen en gedwongen minder-geschikte vrouwen aannemen uit door de overheid samengestelde shortlists (en we weten allemaal hoe goed de overheid is in het herkennen van talent)

2. Nieuwe posities verzinnen. bijvoorbeeld: "Schaduw CFO (jaarsalaris 26.000 euro) te bezetten door een vrouw om een boete te voorkomen".

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg nergens dat het geen gevolgen gaat hebben voor die bedrijven, maar juist dat dit niet bepaald een noviteit is. Kijk alleen al eens naar de wet- en regelgeving waarmee bijvoorbeeld een Nederlandse veehouder te maken krijgt.
pi_158984230
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of 3. Prima geschikte mannen afwijzen en gedwongen even geschikte vrouwen aannemen puur omdat ze een vagina hebben.

Aangezien er blijkbaar onder vrouwen weinig ambitie is om CEO oid te worden lijkt mij jouw scenario realistischer.
  zondag 10 januari 2016 @ 14:51:09 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158984263
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg nergens dat het geen gevolgen gaat hebben voor die bedrijven, maar juist dat dit niet bepaald een noviteit is. Kijk alleen al eens naar de wet- en regelgeving waarmee bijvoorbeeld een Nederlandse veehouder te maken krijgt.
Daar ben ik het mee eens. Nederland kan best streng zijn maar volgens mij is de meeste wetgeving prima grondwettelijk te verantwoorden.

Maar een wet aannemen waarin je gaat afdwingen dat mensen van een bepaald geslacht vaker worden aangenomen voor mooie leuke posities... dan ga je wat mij betreft te ver. We hebben artikel 1 voor een reden. Ik denk in eerste instantie om de overheid er van te weerhouden dit soort sprongen te maken.

Als de overheid meer vrouwen in de top wil hebben dan zal ze dat op een ANDERE manier moeten doen. Op een manier waarin geen seksistische wetgeving van pas komt.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:12:35 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158984910
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Het probleem is dat een 20/30% van die vacatures prima door vrouwen ingevuld kan worden, maar het maar rond de 10% blijft hangen. Sterker nog, de afgelopen jaren zelfs weer afneemt.

In andere landen is dit niet aan de orde, wij zitten op treurige laagte met landen onze groep die hun billen afvegen met vrouwen rechten.
Er is iets aan de hand waardoor wij het verder op dit gebied juist erg goed doen, maar in die top functies ineens ernstig achterlopen.

Ben geen voorstander van quota, maar dat ontkennen dat er wat aan de hand is vind ik ook niet OK.
De vraag is alleen hoe het komt. De PvdA doet het voorkomen alsof er een soort samenzwering is van topmannen die vrouwen buiten de deur willen houden en hen stelselmatig discrimineren.

Om in dit soort functies te komen is wel meer nodig dan enkel de competenties hebben. Het is ook erg belangrijk een goed netwerk te hebben. Er zijn meerdere artikelen verschenen dat vrouwen dat minder goed kunnen dan mannen. Misschien kunnen ze beter daar aandacht aan besteden tijdens de studie.
pi_158984981
Dat Nederlandse vrouwen kampioen parttime werken zijn wereldwijd, zal ongetwijfeld ook niet helpen bij de doorstroom naar de toplaag.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:17:26 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158985064
Maargoed, deze maatregel zal dus niet al te best zijn voor het gezag van vrouwelijke topfiguren.
pi_158985121
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De vraag is alleen hoe het komt. De PvdA doet het voorkomen alsof er een soort samenzwering is van topmannen die vrouwen buiten de deur willen houden en hen stelselmatig discrimineren.
Wat dan ook absurd is van oa. de PVDA om niet bestaande discriminatie te willen bestrijden met daadwerkelijke discriminatie.
pi_158985187
Is een jurk aandoen voldoende om als vrouw te tellen of is een geslachtsoperatie noodzakelijk?
pi_158985219
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:20 schreef Wespensteek het volgende:
Is een jurk aandoen voldoende om als vrouw te tellen of is een geslachtsoperatie noodzakelijk?
Ik zou zeggen probeer het proefondervindelijk vast te stellen.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:22:53 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158985238
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:20 schreef Wespensteek het volgende:
Daar zeg je zo wat. Moet er straks ook een quotum voor het aantal transgenders in deze posities komen?
pi_158985283
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar zeg je zo wat. Moet er straks ook een quotum voor het aantal transgenders in deze posities komen?
En dan kunnen we dat meteen doortrekken naar afkomsten. Zo vind ik indo's bijvoorbeeld ondervertegenwoordigd in de hoge functies! :(
Conscience do cost.
pi_158985575
quote:
Lijkt me wel wenselijk om mannelijke aanwas binnen die sectoren te stimuleren, ja.

Ik snap de wens van de pvda wel, maar op deze dwingende manier wordt er op dezelfde manier gediscrimineerd als momenteel vermeend het geval is.

Daarbij is het niet ondenkbaar dat veel vrouwen zo'n topfunctie niet ambiëren, vanwege kinderen bijvoorbeeld.

Als bedrijven met diversiteit in de top beter presteren, zal het vanzelf bijtrekken. Zeker gezien het feit dat vrouwen steeds hoger opgeleid worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_158985609
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat dan ook absurd is van oa. de PVDA om niet bestaande discriminatie te willen bestrijden met daadwerkelijke discriminatie.
Hoe weet je dat het niet bestaat?
pi_158985645
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

Lijkt me wel wenselijk om mannelijke aanwas binnen die sectoren te stimuleren, ja.

Ik snap de wens van de pvda wel, maar op deze dwingende manier wordt er op dezelfde manier gediscrimineerd als momenteel vermeend het geval is.

Daarbij is het niet ondenkbaar dat veel vrouwen zo'n topfunctie niet ambiëren, vanwege kinderen bijvoorbeeld.

Als bedrijven met diversiteit in de top beter presteren, zal het vanzelf bijtrekken. Zeker gezien het feit dat vrouwen steeds hoger opgeleid worden.
Waarom trouwens die focus op de 'top van het bedrijfsleven'? Zo heel veel banen zijn daar volgens mij niet te verdelen. Waarom is juist dáár die man-vrouwverdeling zo vreselijk belangrijk?
pi_158985719
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:34 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het niet bestaat?
Omdat er tal van aantoonbare redenen zijn die veel beter verklaren waarom de verdeling zo is en veel aannemelijker zijn dan een onbewijsbare samenzweringstheorie waarin de mannen de vrouwen onderdrukken.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:41:17 #91
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158985746
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

maar wat jij zegt is klinkklare onzin.. want er is ook niks aan de hand..
je merkt het ook bij de politie.. verhoudingsgewijs hebben meer vrouwen last van traumatische ervaringen omdat ze het op mentaal gebied vaak niet aankunnen. Als je aan de top zit wordt er een hoge lat gelegd op je fysieke en metale belasting. Vrouwen hebben op hun beurt weer andere kwaliteiten die mannen niet hebben. Is een evolutionair feit.. kan je niet principeel onderdrukken.

Je moet mensen aannemen op kwaliteit en gezondheid..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158985773
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Omdat er tal van aantoonbare redenen zijn die veel beter verklaren waarom de verdeling zo is en veel aannemelijker zijn dan een onbewijsbare samenzweringstheorie waarin de mannen de vrouwen onderdrukken.
Dus je weet het ook niet zeker. ^^
pi_158985914
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dus je weet het ook niet zeker. ^^
Ik wel maar ik maak dan ook deel uit van de samenzwering.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:54:11 #94
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158986090
straks krijgen we ook nog een marokkanen quotem
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158986542
Hoe combineer je een CEO job met een huishouden en kinderen? Dat is vragen om een burn out.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:16:15 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158986687
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:11 schreef berko13 het volgende:
Hoe combineer je een CEO job met een huishouden en kinderen? Dat is vragen om een burn out.
Ik ken er een die een man heeft die dat voor dr doet.

Daarbij, CEO's verdienen genoeg om in ieder geval niets meer in het huishouden te hoeven doen.
pi_158986708
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:11 schreef berko13 het volgende:
Een huishoudster nemen en geen kinderen. Ook weer opgelost.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:17:49 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158986729
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of een vent nemen die het wel best vind de tweede viool te spelen
pi_158986762
Een beetje CEO outsourcet de kinderproductie natuurlijk gewoon naar lage lonen landen.
pi_158986805
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De in de OP genoemde cijfers doen sterk vermoeden dat dat op dit moment juist niet gebeurt.
Bedrijven moeten zelf weten wie ze aanstellen en wie ze het meest gekwalificeerd achten. Als het gaat om de overheid kan gericht op diversiteit worden ingezet, maar de politiek moet zich niet bemoeien met het personeelsbeleid van bedrijven.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:20:31 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158986806
Ik neem aan dat dit ook geldt voor alle afvalophalers, verhuizers, klusjesmannen, vrachtwagenchauffeurs etc.?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 10 januari 2016 @ 16:22:00 #102
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158986850
trouwens.. net als in de ict.. 30% vrouwen in de ICT
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158986868
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:22 schreef Onnoman het volgende:
trouwens.. net als in de ict.. 30% vrouwen in de ICT
Graag, maar ik denk niet dat je ze gaat vinden.
pi_158986974
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of een vent nemen die het wel best vind de tweede viool te spelen
Vindt.
pi_158987019
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

En gaat dat vrouwen gelukkig maken? Ik weet het niet. Lijken me eerder kille tantes dan te zijn die voor die hoge postjes gaan in bedrijven. Nuja, elke vrouw moet maar doen waar ze zich goed bij voelt. Maar quota's vind ik sowieso dom. Gewoon de meest capabele moet die functie krijgen en niet omdat je toevallig een vagina hebt.
pi_158987061
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:28 schreef berko13 het volgende:

[..]

En gaat dat vrouwen gelukkig maken? Ik weet het niet. Lijken me eerder kille tantes dan te zijn die voor die hoge postjes gaan in bedrijven.
Jouw wereldbeeld is dan ook niet bepaald een realistische maatstaf voor de moderne maatschappij.
pi_158987167
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jouw wereldbeeld is dan ook niet bepaald een realistische maatstaf voor de moderne maatschappij.
De moderne maatschappij verwacht imo te veel van vrouwen. Heel veel vrouwen gaan vandaag gebukt onder depressies en burn outs.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:34:50 #108
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158987184
tax van 10% als het om een marokkaanse vrouw gaat?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 16:35:12 #109
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158987194
hoe langer je erover nadenkt hoe grappiger het wordt
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 10 januari 2016 @ 16:36:54 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158987247
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iedereen weet dat dit natuurlijk nu niet het geval is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 10 januari 2016 @ 16:39:08 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987321
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bedrijven moeten zelf weten wie ze aanstellen en wie ze het meest gekwalificeerd achten. Als het gaat om de overheid kan gericht op diversiteit worden ingezet, maar de politiek moet zich niet bemoeien met het personeelsbeleid van bedrijven.
Wat nou als Shell morgen besluit geen blanken meer aan te nemen? Of als ABN AMRO alle mannen buiten gooit? Moeten ze het dan ook zelf weten, of mag de overheid dan wél optreden tegen discriminatie?
pi_158987381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat nou als Shell morgen besluit geen blanken meer aan te nemen? Of als ABN AMRO alle mannen buiten gooit? Moeten ze het dan ook zelf weten, of mag de overheid dan wél optreden tegen discriminatie?
Racisme en discriminatie moet je nooit tolereren.
pi_158987453
quote:

[..]

Daar hebben we artikel 1 in de grondwet voor.
Wat sommige mensen willen is een uitzondering op die wet maken voor vrouwen en het dan positieve discriminatie noemen.
pi_158987454
quote:

[..]

Als die blanken niet geschikt zijn voor de job moeten ze dat zelf weten ja.
pi_158987503
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:28 schreef berko13 het volgende:

[..]

En gaat dat vrouwen gelukkig maken? Ik weet het niet. Lijken me eerder kille tantes dan te zijn die voor die hoge postjes gaan in bedrijven. Nuja, elke vrouw moet maar doen waar ze zich goed bij voelt. Maar quota's vind ik sowieso dom. Gewoon de meest capabele moet die functie krijgen en niet omdat je toevallig een vagina hebt.
Maar als diversiteit binnen bedrijven zorgt voor betere prestaties, zou het dan niet kunnen zijn dat de vrouw vanwege haar geslacht de betere keuze is?
  zondag 10 januari 2016 @ 16:44:17 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987510
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het is geen samenzwering, het is cultureel. Het achterstellen van vrouwen gebeurt in onze cultuur structureel, door middel van rollenpatronen en vooroordelen (i.e., genderrollen en -stereotypen) die schadelijk zijn voor de kansen van vrouwen. 90% van de mannen én vrouwen doet daar helemaal onbewust aan mee.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:45:27 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987543
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat sommige mensen willen is een uitzondering op die wet maken voor vrouwen en het dan positieve discriminatie noemen.
Dat ben ik met je eens. Maar dan moet je ook consequent zijn en optreden tegen de huidige discriminatie tegen vrouwen.
pi_158987545
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:44 schreef Fascination het volgende:

[..]

Maar als diversiteit binnen bedrijven zorgt voor betere prestaties, zou het dan niet kunnen zijn dat de vrouw vanwege haar geslacht de betere keuze is?
Het hebben van een vagina maakt je niet een betere kandidaat. Wel een mooie seksistische gedachte van je.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:46:25 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987583
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als die blanken niet geschikt zijn voor de job moeten ze dat zelf weten ja.
Wat nou als bij de ABN of Shell het vooroordeel leeft dat blanken van nature lui en dom zijn? Mogen ze dan blanken weren, of is het discriminatie?
pi_158987604
quote:

[..]

Zijn daar bewijzen van?
pi_158987642
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar dan moet je ook consequent zijn en optreden tegen de huidige discriminatie tegen vrouwen.
Het is strafbaar om te discrimineren dus wanneer er gediscrimineerd wordt op basis van geslacht zijn daar voldoende middelen voor om dat aan te pakken. Waarom gebeurt dat niet? Kan het zijn dat die discriminatie er simpelweg niet is?
Waarmee ik overigens niet uitsluit dat het nooit gebeurt maar ik zie geen enkele aanleiding om te denken dat er een structureel probleem is.
pi_158987696
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat nou als bij de ABN of Shell het vooroordeel leeft dat blanken van nature lui en dom zijn? Mogen ze dan blanken weren, of is het discriminatie?
Om het even door te trekken naar de ontopic discussie: als men aan kan tonen dat een vrouw niet wordt aangenomen enkel omdat er vooroordelen in de weg stonden, dan mag daar iets aan gedaan worden.
Laten we de discussie niet onnodig vervuilen met onjuiste vergelijkingen.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:50:46 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987740
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:48 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het is strafbaar om te discrimineren dus wanneer er gediscrimineerd wordt op basis van geslacht zijn daar voldoende middelen voor om dat aan te pakken. Waarom gebeurt dat niet? Kan het zijn dat die discriminatie er simpelweg niet is?
Dus als niemand gestraft wordt voor een moord, is die moord nooit gebeurd? Interessante gedachtegang.

Het lijkt me waarschijnlijker dat het ten eerste zodanig normaal wordt gevonden, en ten tweede zodanig moeilijk te bewijzen valt, dat het in veel gevallen niet eens de moeite waard is om erover te klagen. Zeker niet als je vervolgens ook nog eens wordt lastiggevallen door een legertje MRA's dat je even gaat ontmaskeren als leugenachtige pikverslindende hoer.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:52:24 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987795
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Om het even door te trekken naar de ontopic discussie: als men aan kan tonen dat een vrouw niet wordt aangenomen enkel omdat er vooroordelen in de weg stonden, dan mag daar iets aan gedaan worden.
Laten we de discussie niet onnodig vervuilen met onjuiste vergelijkingen.
Het probleem is dat het in individuele gevallen niet te bewijzen valt, maar dat we meer dan genoeg bewijzen hebben dat het op grote schaal gebeurt.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:53:13 #125
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158987819
quote:

[..]

Als je oma wielen had was ze een fiets
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158987875
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus als niemand gestraft wordt voor een moord, is die moord nooit gebeurd? Interessante gedachtegang.

Het lijkt me waarschijnlijker dat het ten eerste zodanig normaal wordt gevonden, en ten tweede zodanig moeilijk te bewijzen valt, dat het in veel gevallen niet eens de moeite waard is om erover te klagen. Zeker niet als je vervolgens ook nog eens wordt lastiggevallen door een legertje MRA's dat je even gaat ontmaskeren als leugenachtige pikverslindende hoer.
Ahja, als het er niet is dan bewijst dat dat het er wel is.
Bijzondere redenatie.
Waar is dat leger van MRA's eigenlijk of is dat nog zo'n onbewijsbaar bijzondere zelf
verzonnen redenatie van je?

Je bent echt geen haar beter dan een gristen met z'n onbewijsbare original sin maar jij noemt het patriarchy.
pi_158987925
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Artikel 1 grondwet ziet primair op verticale verhoudingen, dus tussen de overheid en de burger.

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het hebben van een vagina maakt je niet een betere kandidaat. Wel een mooie seksistische gedachte van je.
Waarom zou dat niet kunnen? Misschien is een vrouwelijke denkwijze een enorme toevoeging in een bedrijf en functioneert het daarom beter. Ik zou het bijvoorbeeld ook heel goed snappen dat voor een basisschool een mannelijke docent de voorkeur verdient boven een vrouwelijke docent, vanwege het groot aantal vrouwelijke docenten binnen het basisonderwijs.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:57:03 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158987933
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ahja, als het er niet is dan bewijst dat dat het er wel is.
Bijzondere redenatie.
Waar is dat leger van MRA's eigenlijk of is dat nog zo'n onbewijsbaar bijzondere zelf verzonnen redenatie van je?
Nee. We hebben gewoon bewijs dat het er is. Er zijn onderzoeken gedaan die aantonen dat vrouwen in het bedrijfsleven gehandicapt worden door vooroordelen. Oftewel: we hebben een lijk gevonden met een mes in de rug. Maar de dader is niet te veroordelen door een gebrek aan bewijs. Dus, zeg jij, de moord zal wel niet plaats hebben gevonden.

En dat legertje MRA's vind je bij iedere controverse waar vrouwen bij betrokken zijn. Moet ik je nog eens aan 'Gamergate' herinneren?
pi_158987976
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is dat het in individuele gevallen niet te bewijzen valt, maar dat we meer dan genoeg bewijzen hebben dat het op grote schaal gebeurt.
Ik heb die bewijzen nog niet gezien. En die gevallen zijn soms prima te bewijzen, net als die AH to go die geen Marokkanen in dienst wilde nemen.
pi_158987993
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. We hebben gewoon bewijs dat het er is. Er zijn onderzoeken gedaan die aantonen dat vrouwen in het bedrijfsleven gehandicapt worden door vooroordelen.

En dat legertje MRA's vind je bij iedere controverse waar vrouwen bij betrokken zijn. Moet ik je nog eens aan 'Gamergate' herinneren?
Zeer bijzonder allemaal.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:59:11 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158988010
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb die bewijzen nog niet gezien. En die gevallen zijn soms prima te bewijzen, net als die AH to go die geen Marokkanen in dienst wilde nemen.
Ik heb ze al verschillende keren op FOK! gepost. Links naar wetenschappelijke artikelen en alles erbij.

Als je zelf even googelt, kun je ze ook vast vinden.
pi_158988108
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb ze al verschillende keren op FOK! gepost. Links naar wetenschappelijke artikelen en alles erbij.

Als je zelf even googelt, kun je ze ook vast vinden.
Ja, als ik even google. Het komt een beetje over als een gebrek aan bewijs en dat gebruiken als bewijs dat het toch echt zo is.
pi_158988149
Wat een onzin. Het is toch helemaal niet dat vrouwen geen kansen krijgen. Vrouwen willen/nemen geen kansen. De meesten willen maximaal 2 of 3 dagen werken en verder thuis voor de kinderen zorgen. Dat kan nu eenmaal niet als je aan de top staat. Het is het een of het ander.
  zondag 10 januari 2016 @ 17:03:33 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158988169
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, als ik even google. Het komt een beetje over als een gebrek aan bewijs en dat gebruiken als bewijs dat het toch echt zo is.
Nee, het is een bewijs van mijn luiheid. Ik heb geen zin om voor de n-de keer die links op te zoeken.

Als je op basis daarvan mijn bewering wilt verwerpen, moet je dat vooral doen. Als je echt benieuwd bent, kun je even googelen. Het is maar hoe lui jij bent.
pi_158988233
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het is een bewijs van mijn luiheid. Ik heb geen zin om voor de n-de keer die links op te zoeken.

Als je op basis daarvan mijn bewering wilt verwerpen, moet je dat vooral doen. Als je echt benieuwd bent, kun je even googelen. Het is maar hoe lui jij bent.
O ja ik ben degene die iets beweerd te kunnen bewijzen en vervolgens met een vingertje naar google wijst. Heerlijke gedachtegang, die ga ik vaker gebruiken. _O_
pi_158988265
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. We hebben gewoon bewijs dat het er is. Er zijn onderzoeken gedaan die aantonen dat vrouwen in het bedrijfsleven gehandicapt worden door vooroordelen. Oftewel: we hebben een lijk gevonden met een mes in de rug. Maar de dader is niet te veroordelen door een gebrek aan bewijs. Dus, zeg jij, de moord zal wel niet plaats hebben.
Bewijs wat jij weigert te geven gek genoeg.
Wat jij doet is kijken naar een lijk wat onderaan een flatgebouw ligt en dan concluderen dat de enige juiste conclusie moord kan zijn en alle andere verklaringen en bewijzen negeren.

Gamergate als in feministen die critici doxen en random beschuldigen van vrouwenhaat? Die gamergate? Grapjas...
  zondag 10 januari 2016 @ 17:07:29 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158988305
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O ja ik ben degene die iets beweerd te kunnen bewijzen en vervolgens met een vingertje naar google wijst. Heerlijke gedachtegang, die ga ik vaker gebruiken. _O_
Wat? Ik geef toch eerlijk toe dat ik te lui ben om het op te zoeken en dat je daarom, debattechnisch gesproken, het recht hebt om mijn beweringen te verwerpen?

Als je echt benieuwd bent, ga je vanzelf wel zoeken. Ben je daar te lui voor, dan verwerp je de beweringen gewoon. Maar dat recht heb je.
pi_158988345
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat? Ik geef toch eerlijk toe dat ik te lui ben om het op te zoeken
Ik wacht wel op een artikel met daarin waterdicht bewijs. ;)
  zondag 10 januari 2016 @ 17:09:50 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158988382
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:06 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Bewijs wat jij weigert te geven gek genoeg.
Wat jij doet is kijken naar een lijk wat onderaan een flatgebouw ligt en dan concluderen dat de enige juiste conclusie moord kan zijn en alle andere verklaringen en bewijzen negeren.

Gamergate als in feministen die critici doxen en random beschuldigen van vrouwenhaat? Die gamergate? Grapjas...
Nou ja, weigeren is een groot woord. Ik weet zeker dat ik jou al om de oren heb geslagen met linkjes naar verschillende onderzoeken. Dus niet alleen heb ik nu geen zin om dat te doen, ik ben ook vrij zeker dat het bij jou geen zin zal hebben. Daarom ga ik geen links zoeken om jou bewijs te leveren.

Ja, ik ben lui. Sue me.
  zondag 10 januari 2016 @ 17:10:22 #140
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158988405
quote:
99s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik wacht wel op een artikel met daarin waterdicht bewijs. ;)
Dat ik te lui ben om artikelen te zoeken? Daarover schrijven journalisten en wetenschappers niet graag, ben ik bang.
pi_158988515
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, weigeren is een groot woord. Ik weet zeker dat ik jou al om de oren heb geslagen met linkjes naar verschillende onderzoeken. Dus niet alleen heb ik nu geen zin om dat te doen, ik ben ook vrij zeker dat het bij jou geen zin zal hebben. Daarom ga ik geen links zoeken om jou bewijs te leveren.

Ja, ik ben lui. Sue me.
Had ook niet anders verwacht met iemand die zo dogmatisch is en in samenzweringsnonsens gelooft.
  zondag 10 januari 2016 @ 17:16:39 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158988627
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Had ook niet anders verwacht met iemand die zo dogmatisch is en in samenzweringsnonsens gelooft.
Tuurlijk vriend. Ik ga niet weer diezelfde discussie met je hebben, zodat jij al het bewijs kunt negeren en gewoon je eigen verhaaltje kunt blijven herhalen.
pi_158988633
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat ik te lui ben om artikelen te zoeken? Daarover schrijven journalisten en wetenschappers niet graag, ben ik bang.
Ja, goeie grap hoor.
pi_158989483
quote:

[..]

Jij draait het om. In plaats van de verplichting om bepaalde groepen mensen wél aan te nemen, ga je praten over het bewust niet aannemen van bepaalde groepen mensen vanwege hun kenmerken, zoals geslacht of huidskleur.

Dat laatste is uiteraard discriminatie. Als een bedrijf verkondigt dat ze geen vrouwen aannemen, is dat ook discriminatie. Maar dat is hier niet aan de hand. Dit gaat over bedrijven die gewoon de meest capabele mensen in de top willen. Dat kan best een vrouw zijn, maar het moet niet verplicht een vrouw zijn.
pi_158989529
quote:

[..]

Sowieso is een vrouw niet vanwege haar geslacht de betere keuze. Een vrouw kan een betere keuze zijn vanwege bepaalde kwaliteiten die ze in huis heeft. Ook zou het kunnen dat een bedrijf bewust kiest voor een balans tussen mannen en vrouwen.

Maar het is verder aan bedrijven zelf met welke mensen op welke posities ze hun prestaties willen bereiken. Als het inderdaad zo is dat diversiteit zorgt voor betere prestaties, dan zijn bedrijven dom bezig als ze daar dan geen gebruik van maken. Maar ze moeten dat zelf weten.
  zondag 10 januari 2016 @ 18:02:50 #146
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158989769
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij draait het om. In plaats van de verplichting om bepaalde groepen mensen wél aan te nemen, ga je praten over het bewust niet aannemen van bepaalde groepen mensen vanwege hun kenmerken, zoals geslacht of huidskleur.

Dat laatste is uiteraard discriminatie. Als een bedrijf verkondigt dat ze geen vrouwen aannemen, is dat ook discriminatie. Maar dat is hier niet aan de hand. Dit gaat over bedrijven die gewoon de meest capabele mensen in de top willen. Dat kan best een vrouw zijn, maar het moet niet verplicht een vrouw zijn.
Precies dit.

En dat is voor veel linkse mensen het meest frustrerende aan deze situatie. Niemand breekt de wet. Niemand gaat tegen zijn/haar geweten in (uitzonderingen daar gelaten). En toch is er ongelijkheid van uitkomst.

Misschien is de maatschappij en het individu toch minder maakbaar dan gedacht. Misschien is het tijd om te stoppen met het vechten tegen spoken.
pi_158989913
PvdA :N

Man man man wat een drama
  zondag 10 januari 2016 @ 18:09:46 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158989920
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Precies dit.

En dat is voor veel linkse mensen het meest frustrerende aan deze situatie. Niemand breekt de wet. Niemand gaat tegen zijn/haar geweten in (uitzonderingen daar gelaten). En toch is er ongelijkheid van uitkomst.

Misschien is de maatschappij en het individu toch minder maakbaar dan gedacht. Misschien is het tijd om te stoppen met het vechten tegen spoken.
Een boel mensen overtreden de wet, door bewust of onbewust te discrimineren.
pi_158989992
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een boel mensen overtreden de wet, door bewust of onbewust te discrimineren.
Wel handig. Als het onbewust is hoeft het ook niet bewezen te worden maar het is er, echt waar hoor.

pi_158990104
Meer vrouwen in de top is wat mij betreft een goed streven, maar als je daar aan gaat werken vind ik eigenlijk dat je ook moet pleiten voor meer vrouwen op de lagere niveaus. Net zo als er weinig vrouwen zijn die politiek leider van een partij zijn, zijn er ook weinig vrouwen die meubels maken. Wat mij betreft moet dat allebei anders.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 10 januari 2016 @ 18:27:40 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158990311
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sowieso is een vrouw niet vanwege haar geslacht de betere keuze. Een vrouw kan een betere keuze zijn vanwege bepaalde kwaliteiten die ze in huis heeft. Ook zou het kunnen dat een bedrijf bewust kiest voor een balans tussen mannen en vrouwen.

Maar het is verder aan bedrijven zelf met welke mensen op welke posities ze hun prestaties willen bereiken. Als het inderdaad zo is dat diversiteit zorgt voor betere prestaties, dan zijn bedrijven dom bezig als ze daar dan geen gebruik van maken. Maar ze moeten dat zelf weten.
Het is natuurlijk wel zo dat vrouwen anders in elkaar steken en dat je door meer vrouwen een breder blikveld krijgt, wat leidt tot beter afgewogen keuzes. Zodoende zou het zeker wel een goed idee zijn dat er meer vrouwen in die functies komen.

Maar zo'n quotum is gewoon idioot en ondermijnt het gezag van de betreffende vrouwen.
  zondag 10 januari 2016 @ 18:32:38 #152
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158990454
Wat is het volgende? Verplicht zoveel % zwarten in het bestuur? Verplicht zoveel % gehandicapten in het bestuur? Verplicht zoveel % criminelen in het bestuur (wat al vaak het geval is)?
Fade to Black
pi_158990733
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:32 schreef Achterhoker het volgende:
Verplicht zoveel % gehandicapten in het bestuur?
Dat lukt wel. Gewoon even de benen van de Ben van Beurden kapot trappen en je hebt het percentage gehandicapten in tig bestuursraden opgehoogd. Appeltje eitje.

Een oplossing voor het vrouwenprobleem is ook wel dat Gerrit Zalm op houdt zich als vrouw te verkleden en zich eindelijk gewoon laat opereren. Dan heb je er zo een paar promille bij.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 10 januari 2016 @ 18:46:37 #154
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_158990810
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus als er een moord gepleegd wordt en men vindt de dader niet, dan moeten alle Nederlanders gestraft worden?
are we infinite or am I alone
  zondag 10 januari 2016 @ 19:05:07 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158991323
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dus als er een moord gepleegd wordt en men vindt de dader niet, dan moeten alle Nederlanders gestraft worden?
Juist. Dat is precies wat ik zeg.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:09:28 #156
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_158991438
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je met die onzinnige vergelijking kwam, daarom vraag ik het.
are we infinite or am I alone
pi_158991465
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat vrouwen anders in elkaar steken en dat je door meer vrouwen een breder blikveld krijgt, wat leidt tot beter afgewogen keuzes. Zodoende zou het zeker wel een goed idee zijn dat er meer vrouwen in die functies komen.

Maar zo'n quotum is gewoon idioot en ondermijnt het gezag van de betreffende vrouwen.
Ik zou me ook prima kunnen voorstellen dat een bedrijf let op een gevarieerde samenstelling van de top. Het lijkt me heel verstandig om daar oog voor te hebben. Maar quota die door de overheid worden opgedrongen, zijn krankzinnig.
pi_158991596
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Om jouw analogie aan te houden, dit is wat je suggereert:

Er is een lijk gevonden met een mes in de rug.
De dader is een man.
Conclusie: er is niet alleen sprake van moord maar er is een fundamenteel probleem, een moordcultuur en niet alleen de dader moet boeten maar alle mannen en discriminatie tov alle mannen is gerechtvaardigd om dit fundamenteel probleem op te lossen.
pi_158992204
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Om in dit soort functies te komen is wel meer nodig dan enkel de competenties hebben. Het is ook erg belangrijk een goed netwerk te hebben. Er zijn meerdere artikelen verschenen dat vrouwen dat minder goed kunnen dan mannen. Misschien kunnen ze beter daar aandacht aan besteden tijdens de studie.
Nou ja, er is wel wat aan de hand waardoor we qua gelijkheid redelijk voorop lopen en op dit ene gebied ineens echt in de verre achterhoede zitten.

Dat is iets wat veel mensen zich niet goed genoeg beseffen, hoe erg we achterlopen op dit specifieke gebied. Nogmaals, we zitten op dit gebied in een groep die zijn achterwerk afneemt met vrouwenrechten, echt het schuim der aarde op dat gebied.
Dat terwijl we een land zijn die verder juist gelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.
Meer de 10% is ronduit schandalig, het is echt ziek laag op het wereld toneel.

De grote vraag is waarom dit in vergelijkbare landen anders is, waarom dit zelfs in landen die hier minderwaardig genoemd worden dit beter is.
Waarom kan Engeland wel makkelijk voldoen aan die percentage? Waarom Italië, Spanje en zelfs fokking Pakistan wel? Waarom scoort de VS beter, Rusland beter? Waarom hangen wij bij de freaking arabische emiraten qua percentage op dit specifieke gebied? Waarom zitten wij op dit gebied in de groep van landen waar vrouwen niet deel mogen nemen aan de maatschappij, alleen fokschapen zijn? Dat terwijl onze maatschappij verder zo anders (en ja, ik doel op beter) is?

Leuk van die artikeltjes, maat het hard feit is dat we onderaan de lijst bungelen, in de top 10 van slechtste landen. Alle mogelijke redenen ten spijt dat vrouwen het minder zouden doen ten spijt. Dat is niet genoeg om dit ziekelijk lage cijfer te verklaren.
pi_158992387
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, er is wel wat aan de hand waardoor we qua gelijkheid redelijk voorop lopen en op dit ene gebied ineens echt in de verre achterhoede zitten.

Dat is iets wat veel mensen zich niet goed genoeg beseffen, hoe erg we achterlopen op dit specifieke gebied. Nogmaals, we zitten op dit gebied in een groep die zijn achterwerk afneemt met vrouwenrechten, echt het schuim der aarde op dat gebied.
Dat terwijl we een land zijn die verder juist gelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

De grote vraag is waarom dit in vergelijkbare landen anders is, waarom dit zelfs in landen die hier minderwaardig genoemd worden dit beter is.
Waarom kan Engeland wel makkelijk voldoen aan die percentage? Waarom Italië, Spanje en zelfs fokking Pakistan wel? Waarom scoort de VS beter, Rusland beter? Waarom hangen wij bij de freaking arabische emiraten qua percentage op dit specifieke gebied? Waarom zitten wij op dit gebied in de groep van landen waar vrouwen niet deel mogen nemen aan de maatschappij, alleen fokschapen zijn? Dat terwijl onze maatschappij verder zo anders (en ja, ik doel op beter) is?

Leuk van die artikeltjes, maat het hard feit is dat we onderaan de lijst bungelen, in de top 10 van slechtste landen. Alle mogelijke redenen ten spijt dat vrouwen het minder zouden doen ten spijt. Dat is niet genoeg om dit ziekelijk lage cijfer te verklaren.
Ben je het met mij eens dat er ook veel te weinig vrouwen in beroepen zitten zoals vuilnisophaler, rioleringsonderhoud of één van de talloze andere gevaarlijke, smerige en laagbetaalde beroepen waar macht en geld niet te halen is?
  zondag 10 januari 2016 @ 19:40:00 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158992412
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat het invoeren van quota juist funest gaat zijn voor het gezag van vrouwelijke bestuurders?

Daarbij als we de reden niet weten kunnen we er beter eerst onderzoek naar doen voor we met vingertjes wijzen.
pi_158992477
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Monolith het volgende:
Dat Nederlandse vrouwen kampioen parttime werken zijn wereldwijd, zal ongetwijfeld ook niet helpen bij de doorstroom naar de toplaag.
Dit verklaart waarom het niet boven die 30% zal komen, iig niet veel.
Maar het verklaard niet waarom het weer onder de 10 % is.

Een 50/50 verdeling is hier niet realistisch,daarvoor zijn er te weinig gelijkwaardige vrouwen in dit systeem.
20/80-30/70 verdeling is wel realistisch. Dus met wat beschikbaar is voor die functies.
pi_158992521
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:41 schreef erodome het volgende:
Een 50/50 verdeling is hier niet realistisch,daarvoor zijn er te weinig gelijkwaardige vrouwen in dit systeem.
20/80-30/70 verdeling is wel realistisch. Dus met wat beschikbaar is voor die functies.
En waar haal je die getallen precies vandaan anders dan vanuit jouw eigen onderbuik? De markt vindt toch iets anders blijkbaar.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_158992592
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef nostra het volgende:

[..]

En waar haal je die getallen precies vandaan anders dan vanuit jouw eigen onderbuik? De markt vindt toch iets anders blijkbaar.
Vrouwen blijkbaar ook. Die maken ook nog altijd keuzes die mensen als Erodome niet willen.
pi_158992832
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

maar wat jij zegt is klinkklare onzin.. want er is ook niks aan de hand..
je merkt het ook bij de politie.. verhoudingsgewijs hebben meer vrouwen last van traumatische ervaringen omdat ze het op mentaal gebied vaak niet aankunnen. Als je aan de top zit wordt er een hoge lat gelegd op je fysieke en metale belasting. Vrouwen hebben op hun beurt weer andere kwaliteiten die mannen niet hebben. Is een evolutionair feit.. kan je niet principeel onderdrukken.

Je moet mensen aannemen op kwaliteit en gezondheid..
Tuurlijk.... Vrouwen zijn zwak, ze kunnen niet,ze willen niet, we moeten niet willen dat die arme en onmachtige vrouwtjes topfuncties bekleden.

En je ziet echt niet wat mis is aan je redenering? Hoe ranzig vrouwonvriendelijk dat is?
Nogmaals, waarom is dit in al de andere landen anders, waarom zitten wij op dezelfde hoogte als landen te aan afschuwelijke vrouwen onderdrukking doen? Die verder niet te vergelijken te zijn met hier?

Edit:ik haat auto correct.

[ Bericht 1% gewijzigd door erodome op 10-01-2016 20:10:12 ]
pi_158992893
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ben je het met mij eens dat er ook veel te weinig vrouwen in beroepen zitten zoals vuilnisophaler, rioleringsonderhoud of één van de talloze andere gevaarlijke, smerige en laagbetaalde beroepen waar macht en geld niet te halen is?
Je bedoeld banen zoals konten afvegen, schoonmaken en dat soort ellende? Lopende band werk, heb zelf nog met een vrouwenteam appels gesorteerd, kratjes van 25 kilo de stuk in een koude (gekoelde) omgeving?
Verwar fysiek verschil niet met gelijkwaardigheid. Een fysiek sterke vrouw heeft gewoon toegang tot die banen.

[ Bericht 5% gewijzigd door erodome op 10-01-2016 20:11:26 ]
pi_158992975
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat het invoeren van quota juist funest gaat zijn voor het gezag van vrouwelijke bestuurders?

Daarbij als we de reden niet weten kunnen we er beter eerst onderzoek naar doen voor we met vingertjes wijzen.
Ja, dat denk ik wel. Een quotum zie ik niet als een oplossing.
Ik ageer alleen tegen dat vrouwen zijn zwak, willen niet, kunnen niet.
Dat is niet aan de orde,is geen verklaring. Er is een probleem in die top in dit land. Tot we dat erkennen en kunnen benoemen blijft dit probleem.
pi_158993046
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bedoeld banen zoals konten afvegen, schoonmaken en dat soort ellende?
Verwar fysiek verschil niet met gelijkwaardigheid. Een fysiek sterke vrouw heeft gewoon toegang tot die banen.
Het gaat niet om toegang, het gaat erom dat vrouwen dat soort werk niet willen doen. Het is een keuze net als de keuze die ze kan maken om het bedrijfsleven in te gaan.
In het ene geval redeneert men dat vrouwen dat mogen kiezen en in het andere geval moeten we het afdwingen in naam van gelijkheid.

Zie hier hoe het in de realiteit werkt:
  zondag 10 januari 2016 @ 20:00:03 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158993072
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet aan de orde,is geen verklaring. Er is een probleem in die top in dit land. Tot we dat erkennen en kunnen benoemen blijft dit probleem.
Ja, maar stellen dat dat door een soort stelselmatige discriminatie van vrouwen komt vind ik ook wel weer wat simpel.
pi_158993106
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Uit de info die er is uit vergelijking met andere landen om ons heen?
Echt, we hangen in de top 10 van landen die het het slechtste doen op dit gebied. Daar is gewoon info over, dit gaat over feiten.

Dat vrouwen niet kunnen, niet willen, dat is onderbuik.
pi_158993173
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Een niet bestaand probleem hoeft niet benoemd te worden maar een slachtofferrol is wel fijn natuurlijk.
pi_158993351
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vrouwen blijkbaar ook. Die maken ook nog altijd keuzes die mensen als Erodome niet willen.
Je weet dat ik geen topvrouw ben en dat ook niet ambieer?
Dacht dat mannen zo van het rationeel denken waren, maar dat valt vies tegen hier.

Feit, bekend is dat een 20/80 verdeling hier geen probleem zou moeten zijn. Het is onder de 10%.
Feit, andere landen doen het beter op dit gebied, wij zitten in de top 10 slechtste landen, tussen gebieden zoals de arabische emiraten. We staan letterlijk in de schaduw van Italië, Spanje, Engeland, de VS en zelfs Duitsland zit rond de 15% met hun nog zeer traditionele rolverdeling.

Dit gaat niet om keuze,dat veel vrouwen part time kiezen staat hier los van.dit gaat over functies waarbij men al een carrière achter zich heeft liggen, waar je met part time nooit zal komen.
pi_158993436
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:00 schreef erodome het volgende:
Uit de info die er is uit vergelijking met andere landen om ons heen?
"We" staan vijfde in de hele Unie. Dat valt dus allemaal wel mee.

quote:
Echt, we hangen in de top 10 van landen die het het slechtste doen op dit gebied. Daar is gewoon info over, dit gaat over feiten.

Dat vrouwen niet kunnen, niet willen, dat is onderbuik.
Dat valt nergens mee te staven. Áls dat al zo is, zoek dan eerst de oorzaak uit en werk eventueel daaraan. En die oorzaak is hoogstwaarschijnlijk niet seksisme; dat heeft overigens ook geen enkel nut. Maar wat de oorzaak ook moge zijn, vanuit de overheid zoiets afdwingen werkt alleen maar averechts. Het is alsof je iemand aanvoerder maakt van het voetbalteam, die van niemand het aanzien of het respect heeft. Het werkt gewoon niet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_158993491
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat ik geen topvrouw ben en dat ook niet ambieer?
Dacht dat mannen zo van het rationeel denken waren, maar dat valt vies tegen hier.

Feit, bekend is dat een 20/80 verdeling hier geen probleem zou moeten zijn. Het is onder de 10%.
Feit, andere landen doen het beter op dit gebied, wij zitten in de top 10 slechtste landen, tussen gebieden zoals de arabische emiraten. We staan letterlijk in de schaduw van Italië, Spanje, Engeland, de VS en zelfs Duitsland zit rond de 15% met hun nog zeer traditionele rolverdeling.

Dit gaat niet om keuze,dat veel vrouwen part time kiezen staat hier los van.dit gaat over functies waarbij men al een carrière achter zich heeft liggen, waar je met part time nooit zal komen.
Dat weet ik. Jij net als elke andere feminist kiest er liever voor om te mekkeren over niet bestaande problemen en dat andere vrouwen meer machtige posities zouden moeten bekleden ipv zelf ook maar iets te ondernemen.
Zal mij aan m'n reet roesten waar wij op dergelijke lijsten staan.
Jij vindt dat het niet om keuzes gaat en kiest ervoor om vrouwen in een slachtofferrol te plaatsen zonder dat te kunnen onderbouwen. Dat noem ik niet rationeel.
Ik dacht dat de moderne vrouw zo sterk en onafhankelijk was... Blijkbaar niet.
pi_158993563
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het gaat niet om toegang, het gaat erom dat vrouwen dat soort werk niet willen doen. Het is een keuze net als de keuze die ze kan maken om het bedrijfsleven in te gaan.
In het ene geval redeneert men dat vrouwen dat mogen kiezen en in het andere geval moeten we het afdwingen in naam van gelijkheid.

Zie hier hoe het in de realiteit werkt:
[ afbeelding ]
Nog 1 keer, het gaat hier wel over toegang. Het is bekend (google is your friend) dat een 20/80 verdeling makkelijk te halen is in deze branche, het is amper 10/90.

Begin eerst maar eens met dat verklaren, waarom we zoveel achterlopen op andere landen. Waarom Engeland, Duitsland, België, Frankrijk, Italië, Spanje, de VS en zelfs fokking Pakistan zoveel hoger scoren als wij.
Als het echt zo was dat die vrouwtjes dit niet konden/wilde dan hadden we niet op dezelfde trieste laagte als belachelijk vrouw onvriendelijke landen gezeten.
pi_158993590
Hangt er allemaal nogal vanaf of je 'achterlopen' ook echt als achterlopen erkent.
Conscience do cost.
pi_158993632
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, maar stellen dat dat door een soort stelselmatige discriminatie van vrouwen komt vind ik ook wel weer wat simpel.
Hoezo?

Als blijkt dat we op dit gebied (vrouwen in topfuncties) ernstig achterblijven op de rest,in ons eigen land en daarbuiten, kan je toch echt stellen dat er daar wat aan de hand is.

Verduidelijking: Nederland is een land van grote gelijkwaardigheid, daar ben ik trots op. Maar op dit ene gebied lopen we echt heel erg achter. Het past op geen enkele manier in het verdere verloop in dit land. Er moet daar iets aan de hand zijn wat in de verdere maatschappij niet zo is.
pi_158993761
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:11 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet als het over alleen dit vlak gaat, dan zitten we in de top 10 van slechtste. Er is geen enkel land in west/noord/zuid Europa dat het zo slecht doet als Nederland op dit ene gebied.
Verder lopen we vooraan qua gelijkwaardigheid, dat klopt absoluut.

quote:
Dat valt nergens mee te staven. Áls dat al zo is, zoek dan eerst de oorzaak uit en werk eventueel daaraan. En die oorzaak is hoogstwaarschijnlijk niet seksisme; dat heeft overigens ook geen enkel nut. Maar wat de oorzaak ook moge zijn, vanuit de overheid zoiets afdwingen werkt alleen maar averechts. Het is alsof je iemand aanvoerder maakt van het voetbalteam, die van niemand het aanzien of het respect heeft. Het werkt gewoon niet.
Ik ben niet voor een quotum, ik ben ervoor om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Waarom wordt die 10% hier vooral gevuld door internationale bedrijven? Waarom sluit jij seksisme uit als er geen enkele andere valide reden is? Beter gezegd, kom eens met een andere valide reden die niet wegvalt als je naar andere landen kijkt?

[ Bericht 1% gewijzigd door erodome op 10-01-2016 20:30:41 ]
pi_158993787
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:11 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

kom jij dan wel met bronnen :D
pi_158993814
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo?

Als blijkt dat we op dit gebied (vrouwen in topfuncties) ernstig achterblijven op de rest,in ons eigen land en daarbuiten, kan je toch echt stellen dat er daar wat aan de hand is.

Verduidelijking: Nederland is een land van grote gelijkwaardigheid, daar ben ik trots op. Maar op dit ene gebied lopen we echt heel erg achter. Het past op geen enkele manier in het verdere verloop in dit land. Er moet daar iets aan de hand zijn wat in de verdere maatschappij niet zo is.
Zeg jij terwijl je op basis van je gevoel verklaringen aan de kant schuift. Geniet wel van je slachtofferrol hoor daar niet van, die is hilarisch.

-Mannen kiezen 2x zo vaak om een studie in de bedrijfskunde richting te doen (misschien lag dat vroeger nog wel veel hoger)
-Vrouwen werken veel vaker parttime
-Vrouwen kiezen er nog altijd vaak voor om een gezin te beginnen wat niet samengaat met een topfunctie

Prima verklaringen wat jij zomaar wegwuift.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:25:44 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158993838
quote:

[..]

Wat nou als die gelijkheid en sociale zekerheid er voor zorgt dat mensen zich veiliger voelen om hun persoonlijke dromen en voorkeuren na te leven maar dat een bijwerking hier van is dat veel minder vrouwen een pad kiezen dat leidt naar een toppositie?
  zondag 10 januari 2016 @ 20:26:46 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158993867
quote:

[..]

Hoezo?

Er zal vast wat aan de hand zijn maar dan nog is het te simpel om te concluderen dat het aan bewuste discriminatie van vrouwen ligt.
pi_158993928
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:12 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat weet ik. Jij net als elke andere feminist kiest er liever voor om te mekkeren over niet bestaande problemen en dat andere vrouwen meer machtige posities zouden moeten bekleden ipv zelf ook maar iets te ondernemen.
Zal mij aan m'n reet roesten waar wij op dergelijke lijsten staan.
Jij vindt dat het niet om keuzes gaat en kiest ervoor om vrouwen in een slachtofferrol te plaatsen zonder dat te kunnen onderbouwen. Dat noem ik niet rationeel.
Ik dacht dat de moderne vrouw zo sterk en onafhankelijk was... Blijkbaar niet.
Ik een feminist, echt serieus? Ik word!zo moe van deze pogingen tot monddood maken....
Ik ben een huisvrouw, leef in een traditionele rolverdeling, ben daar erg content mee. Ik ben geen feminist, zeker niet in de vorm die jij voor ogen hebt. Of je moet het recht tot stemmen en bepalen over je eigen leven al zwaar feminisme noemen.

Het gaat niet om keuzes omdat het gewoonweg een feit is dat een 30/70 verdeling prima te doen is. Daar is gewoon ruim bewijs van.
We halen nog niet eens een 10/90 verdeling.
pi_158993961
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:15 schreef ems. het volgende:
Hangt er allemaal nogal vanaf of je 'achterlopen' ook echt als achterlopen erkent.
Als er mensen langs de lijn blijven staan die kunnen, offers hebben gebracht, gewoonweg kundig zijn is dat achterlopen.
pi_158993977
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik een feminist, echt serieus? Ik word!zo moe van deze pogingen tot monddood maken....
Ik ben een huisvrouw, leef in een traditionele rolverdeling, ben daar erg content mee. Ik ben geen feminist, zeker niet in de vorm die jij voor ogen hebt. Of je moet het recht tot stemmen en bepalen over je eigen leven al zwaar feminisme noemen.

Het gaat niet om keuzes omdat het gewoonweg een feit is dat een 30/70 verdeling prima te doen is. Daar is gewoon ruim bewijs van.
We halen nog niet eens een 10/90 verdeling.
Bewijs het dan.
pi_158994053
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Als er mensen langs de lijn blijven staan die kunnen, offers hebben gebracht, gewoonweg kundig zijn is dat achterlopen.
Mensen, inderdaad.
Conscience do cost.
pi_158994092
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zeg jij terwijl je op basis van je gevoel verklaringen aan de kant schuift. Geniet wel van je slachtofferrol hoor daar niet van, die is hilarisch.

-Mannen kiezen 2x zo vaak om een studie in de bedrijfskunde richting te doen (misschien lag dat vroeger nog wel veel hoger)
-Vrouwen werken veel vaker parttime
-Vrouwen kiezen er nog altijd vaak voor om een gezin te beginnen wat niet samengaat met een topfunctie

Prima verklaringen wat jij zomaar wegwuift.
Niet op basis van gevoel, op basis van gegevens.
Dat er meer mannen zijn die geschikt zijn voor die functies ontken ik niet. Ik pleit niet voor een 50/50 verdeling. Ik zeg dat een 20/80 verdeling makkelijk te doen is, een 30/70 verdeling ook niet onrealistisch is.

Als we een 20/80 verdeling hadden gehad inmiddels hadden we deze discussie niet eens gehad.
pi_158994130
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet op basis van gevoel, op basis van gegevens.
Dat er meer mannen zijn die geschikt zijn voor die functies ontken ik niet. Ik pleit niet voor een 50/50 verdeling. Ik zeg dat een 20/80 verdeling makkelijk te doen is, een 30/70 verdeling ook niet onrealistisch is.

Als we een 20/80 verdeling hadden gehad inmiddels hadden we deze discussie niet eens gehad.
Zeg jij. Als dat zo is bewijs het dan. Put up or shut up.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:35:43 #189
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_158994160
Ik vind dit op zich wel een grappige discussie, met heel veel aannames.
Zolang nergens aangegeven kan worden waar het aan ligt (ik reken expres het grote onzichtbare patriarchiespook van Ser_Capielato niet mee), kun je er al maatschappij ook niks aan doen.

Wat zijn de cijfers? Hoeveel vrouwen solliciteren op een topfunctie tegenover hoeveel mannen?
Hoeveel vrouwen zitten er überhaupt in het bedrijfsleven? Hoeveel vrouwen zouden wel willen en kunnen maar zijn er uit geduwd? Hoeveel vrouwen kunnen wel maar willen niet? etc. etc.

Bij mij komt ook altijd de vraag op waarom we wel moeten pushen voor een baan in de top van het bedrijfsleven, maar niet voor vuilnisman of bouwvakker.

Gelijkheid anno 2016: wel de lusten, niet de lasten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_158994161
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat nou als die gelijkheid en sociale zekerheid er voor zorgt dat mensen zich veiliger voelen om hun persoonlijke dromen en voorkeuren na te leven maar dat een bijwerking hier van is dat veel minder vrouwen een pad kiezen dat leidt naar een toppositie?
Het gaat hier om een bekende poel van geschikte vrouwen. Die poel zou een 20/80-30/70 verdeling verklaren, de nog niet eens 10/90 verdeling van nu niet.
Die is ook niet zichtbaar in de andere takken, ook niet in de voorbereiding op deze functies. Een voorbereiding die niet gaat over part time werken, maar al jaren veeleisend werk doen.
pi_158994188
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zal vast wat aan de hand zijn maar dan nog is het te simpel om te concluderen dat het aan bewuste discriminatie van vrouwen ligt.
Verklaar dan, want ik heb gezocht naar andere redenen, maar heb ze niet gevonden.
pi_158994189
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

kom jij dan wel met bronnen :D
Ik post een onderzoek vanuit de EU waaruit blijkt dat de participatie van Nederlandse vrouwen in de board van large caps in de top-5 van de EU staat. Niet niveau Pakistan, niet de "10 slechtst presterende landen wereldwijd".
Friedman on Donahue
pi_158994240
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:34 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zeg jij. Als dat zo is bewijs het dan. Put up or shut up.
Google... Het is een makkelijk middel.

We hebben het over dit onderwerp, jij bent stelliger dan ik ben. Ik verwacht dan van je dat je bekend bent met inhoud.
pi_158994302
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Google... Het is een makkelijk middel.

We hebben het over dit onderwerp, jij bent stelliger dan ik ben. Ik verwacht dan van je dat je bekend bent met inhoud.
De bewijslast ligt bij jou ergo bewijs het. Of kan ik concluderen dat je niet weet waar je het over hebt...
  zondag 10 januari 2016 @ 20:40:22 #195
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158994327
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gaat hier om een bekende poel van geschikte vrouwen. Die poel zou een 20/80-30/70 verdeling verklaren, de nog niet eens 10/90 verdeling van nu niet.

Dat zeg je inderdaad. Maar wat is je bewijs. En kom aub niet weer met andere landen aanzetten want we hadden nou juist vastgesteld dat Nederland een vrij bijzonder jongetje is in de klas.

Ik hoor van jou vooral veel: "het voelt alsof het niet klopt". Maar op basis van gevoelens duizenden grote bedrijven megaboetes opleggen ter nadele van onze nog steeds fragiele economie door ongrondwettige wetgevingen door te stampen.... echt een bijzonder geestelijk gehandicapt idee.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:44:10 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158994426
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Verklaar dan, want ik heb gezocht naar andere redenen, maar heb ze niet gevonden.
Nou de suggestive die ik al gaf is dat vrouwen in Nederland wellicht de vaardigheden om op dit soort functies te komen niet zo goed beheersen. Iets waar ook wel wat aan gedaan kan worden.

Er bestaat bijvoorbeeld zoiets als ouwe jongens krentenbrood. Maar waarom dan geen ouwe meiden krentenbrood? Dat sort cultuurdingetjes hebben veel invloed.
pi_158994471
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik post een onderzoek vanuit de EU waaruit blijkt dat de participatie van Nederlandse vrouwen in de board van large caps in de top-5 van de EU staat. Niet niveau Pakistan, niet de "10 slechtst presterende landen wereldwijd".
dat plaatje zie ik niet, te klein :@
pi_158994484
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zolang nergens aangegeven kan worden waar het aan ligt (ik reken expres het grote onzichtbare patriarchiespook van Ser_Capielato niet mee), kun je er al maatschappij ook niks aan doen.

Wat zijn de cijfers? Hoeveel vrouwen solliciteren op een topfunctie tegenover hoeveel mannen?
Hoeveel vrouwen zitten er überhaupt in het bedrijfsleven? Hoeveel vrouwen zouden wel willen en kunnen maar zijn er uit geduwd? Hoeveel vrouwen kunnen wel maar willen niet? etc. etc.

Bij mij komt ook altijd de vraag op waarom we wel moeten pushen voor een baan in de top van het bedrijfsleven, maar niet voor vuilnisman of bouwvakker.

Feiten...

* een 20/80 verdeling in die branche zou meer dan redelijk zijn.
Er is bekend hoeveel mannen en vrouwen er om en nabij geschikt en beschikbaar zijn voor dat soort functies. Daar is een enorme scheefgroei in te zien.
Bekend is dat er voldoende vrouwen zijn om alle functies die er per jaar zijn drievoudig te vullen. Natuurlijk zijn er nog meer mannen om die functies te vullen, een 50/50 verdeling zou niet eerlijk zijn.

*Andere landen scoren hoger, ook de landen met sociale vangnetten en regelingen voor gezinnen. Wij scoren net zo laag als landen met een afschuwelijke vrouwenonderdrukking, scoren zelfs in die hoek slecht. Dat terwijl we gewoonweg superieur zijn aan die landen op dat gebied.

*In andere branches is dit probleem niet zo groot. Ja het is zodat vrouwen gemiddeld minder sterk zijn en daarom bepaalde banen wat minder vullen, maar vrouwen doen meer dan zat ontzettend rotwerk en hebben toegang tot die andere banen mits geschikt.
Hier gaat het om bekend geschikt en beschikbaar, maar geen toegang. Wel toegang in het buitenland, wel toegang in internationale bedrijven, of internationaal gerichte bedrijven.
pi_158994518
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

De bewijslast ligt bij jou ergo bewijs het. Of kan ik concluderen dat je niet weet waar je het over hebt...
Lekker makkelijk he, de ander moet bewijzen...

Sorry, maar ik heb hier de feiten zoals bekend aan mijn kant. Men praat niet voor niets over een zwaar dwangmiddel, dat is niet zo omdat alles zo goed gaat.
pi_158994535
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

capture

("Employment" gaat hier om de participatie in de board)
Friedman on Donahue
pi_158994598
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Lekker makkelijk he, de ander moet bewijzen...

Sorry, maar ik heb hier de feiten zoals bekend aan mijn kant. Men praat niet voor niets over een zwaar dwangmiddel, dat is niet zo omdat alles zo goed gaat.
Wie claimt heeft de bewijslast en jij claimt in dit geval...
Dus kap eens met dat kinderachtige ontwijken en laat die feiten dan zien.
pi_158994636
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zeg je inderdaad. Maar wat is je bewijs. En kom aub niet weer met andere landen aanzetten want we hadden nou juist vastgesteld dat Nederland een vrij bijzonder jongetje is in de klas.

Ik hoor van jou vooral veel: "het voelt alsof het niet klopt". Maar op basis van gevoelens duizenden grote bedrijven megaboetes opleggen ter nadele van onze nog steeds fragiele economie door ongrondwettige wetgevingen door te stampen.... echt een bijzonder geestelijk gehandicapt idee.
Lees je eens in... Dit gaat echt serieus over feiten.
Let op, ik heb het over een 20/80, max 30/70 verdeling. Absoluut niet over een 50/50 verdeling.

Het klopt dat er minder vrouwen geschikt en beschikbaar zijn, het klopt niet dat het het maar zo bar weinig zijn.
Je hoort geen ik voel dat het niet klopt, ik begrijp alleen niet waarom deze specifieke branche zo achterblijft terwijl ik het verder geheel met je eens bent dat er vrijwel geen grote ongelijkheid is in deze maatschappij.
Dat er hier een achterstand is staat als een paal boven water, het waarom weet ik niet geheel en al zeker. Wat ik wel weet is dat het niet verklaard kan worden door een tekort aan beschikte en beschikbare vrouwen.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:54:21 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158994713
Krijgen we dan ook een mannenquotum in de zorg en de kinderopvang?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158994746
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niet is alleen dat plaatje is te klein, het is ook onzin.
De richtlijn die gesteld is was een 20/80 verdeling, als we daaraan zouden voldoen zouden we deze discussie niet hebben. Dan zouden we niet aangekeken worden door de unie, zou er niet gezegd worden dat we er wat aan moesten doen.

We halen die 20/80 niet, niet eens bijna. Het gaat hier over topfuncties, niet over vrouwen op de arbeidsmarkt.
pi_158994764
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Let op, ik heb het over een 20/80, max 30/70 verdeling. Absoluut niet over een 50/50 verdeling.

Het klopt dat er minder vrouwen geschikt en beschikbaar zijn, het klopt niet dat het het maar zo bar weinig zijn.
Je hoort geen ik voel dat het niet klopt, ik begrijp alleen niet waarom deze specifieke branche zo achterblijft terwijl ik het verder geheel met je eens bent dat er vrijwel geen grote ongelijkheid is in deze maatschappij.
Dat er hier een achterstand is staat als een paal boven water, het waarom weet ik niet geheel en al zeker. Wat ik wel weet is dat het niet verklaard kan worden door een tekort aan beschikte en beschikbare vrouwen.
Google het maar, lees je eens in, dit zijn feiten echt waar, ik begrijp niet waarom.
Wat een waterdichte redenaties allemaal.
pi_158994913
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wie claimt heeft de bewijslast en jij claimt in dit geval...
Dus kap eens met dat kinderachtige ontwijken en laat die feiten dan zien.
Jij claimt net zo hard schat...

Sterker nog, jij claimt dingen die mijn google skills te boven gaan. Dat wil zeggen zolang ik mening bronnetjes niet meeneem en naar cijfers kijk.

1 google verzoek verder en je hebt bewijs voor wat ik zeg. Nog niet eens een 10/90 verdeling in die top hier. Dat terwijl anderen om ons heen tussen de 15/30% vrouwen in topfuncties zitten.
Is echt belachelijk makkelijk te controleren, wordt echt elk jaar geregistreerd.
pi_158994964
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:54 schreef Perrin het volgende:
Krijgen we dan ook een mannenquotum in de zorg en de kinderopvang?
Als daar een drempel is die mannen tegen houdt die willen en geschikt zijn lijkt het mij belangrijk daar wat aan te doen.
Hopelijk is een quotum niet nodig, dat is echt een paardenmiddel met nare bijwerkingen.
pi_158994983
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij claimt net zo hard schat...

Sterker nog, jij claimt dingen die mijn google skills te boven gaan. Dat wil zeggen zolang ik mening bronnetjes niet meeneem en naar cijfers kijk.

1 google verzoek verder en je hebt bewijs voor wat ik zeg. Nog niet eens een 10/90 verdeling in die top hier. Dat terwijl anderen om ons heen tussen de 15/30% vrouwen in topfuncties zitten.
Is echt belachelijk makkelijk te controleren, wordt echt elk jaar geregistreerd.
Jij hebt overduidelijk geen flauw benul waar je over praat lieverd.
pi_158995026
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Google het maar, lees je eens in, dit zijn feiten echt waar, ik begrijp niet waarom.
Wat een waterdichte redenaties allemaal.
Je weet dat je argumenten al even op zijn, vandaar dat je je maar richt op dit soort onzin?

Ik ga wat anders doen nu, hoop dat jij nog wat tijd neemt om je echt in te lezen... Tot morgen, slaap zacht voor staks.
pi_158995095
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat je argumenten al even op zijn, vandaar dat je je maar richt op dit soort onzin?

Ik ga wat anders doen nu, hoop dat jij nog wat tijd neemt om je echt in te lezen... Tot morgen, slaap zacht voor staks.
Trusten! :)
  zondag 10 januari 2016 @ 21:09:55 #211
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_158995266
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Feiten...

* een 20/80 verdeling in die branche zou meer dan redelijk zijn.
Er is bekend hoeveel mannen en vrouwen er om en nabij geschikt en beschikbaar zijn voor dat soort functies. Daar is een enorme scheefgroei in te zien.
Bekend is dat er voldoende vrouwen zijn om alle functies die er per jaar zijn drievoudig te vullen. Natuurlijk zijn er nog meer mannen om die functies te vullen, een 50/50 verdeling zou niet eerlijk zijn.

*Andere landen scoren hoger, ook de landen met sociale vangnetten en regelingen voor gezinnen. Wij scoren net zo laag als landen met een afschuwelijke vrouwenonderdrukking, scoren zelfs in die hoek slecht. Dat terwijl we gewoonweg superieur zijn aan die landen op dat gebied.

*In andere branches is dit probleem niet zo groot. Ja het is zodat vrouwen gemiddeld minder sterk zijn en daarom bepaalde banen wat minder vullen, maar vrouwen doen meer dan zat ontzettend rotwerk en hebben toegang tot die andere banen mits geschikt.
Hier gaat het om bekend geschikt en beschikbaar, maar geen toegang. Wel toegang in het buitenland, wel toegang in internationale bedrijven, of internationaal gerichte bedrijven.
Het dikgedrukte is al geen feit. Lekker begin.
Wat jij al dan niet redelijk vindt is irrelevant.

Iedereen in Nederland heeft dezelfde kansen om een relevante opleiding te voltooien. Je ziet echter al op de middelbare school dat jongens en meisjes een andere richting kiezen.
Dit houdt in dat er klassen vol vrouwen zitten bij Zorg, en klassen vol jongens bij ICT.

Op de Uni zie je hetzelfde. 1 vrouw per klas bij Sterrenkunde, klassen vol vrouwen bij Sociologie.
Bij Bedrijfskunde? Vrij weinig vrouwen te vinden.
Jij zegt dat je met feiten komt. Ik zie ze echter niet.

Hoeveel mannen met een relevante opleiding reageren op een topfunctie tegenover hoeveel vrouwen?
Misschien moet je eerder kijken. Hoeveel vrouwen stromen er in in het bedrijfsleven tegenover hoeveel mannen? Hoeveel vrouwen volgen een relevante studie tegenover hoeveel mannen?

Is het dan nog steeds buitenproportioneel? Dan moet je kijken naar de redenen van afwijzing. Wat bracht die vrouw mee tegenover de man die werd aangenomen?

Ik heb studies gelezen over dat mannen vaak assertiever zijn als het aankomt op sollicitatie- en onderhandelingsgesprekken. Misschien kan daar een oorzaak in gevonden worden.

We hebben het trouwens ook in de politiek. Bijna geen vrouwen, en de vrouwen die er wel zitten zijn over het algemeen niet de besten. Ik noem een Agnes Kant, of een Rita Verdonk. Waar is onze Dilma Rousseff?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_158995718
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:47 schreef nostra het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
capture

("Employment" gaat hier om de participatie in de board)
we doen het goed :)
pi_158996327
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
Niet is alleen dat plaatje is te klein, het is ook onzin.
Het is een rapport van de EU zelf. :')

quote:
De richtlijn die gesteld is was een 20/80 verdeling
Nee, de richtlijn in Nederland is 30/70.

quote:
Het gaat hier over topfuncties, niet over vrouwen op de arbeidsmarkt.
Het rapport gáát dan ook alleen maar over topfuncties.
Friedman on Donahue
pi_158998133
Moeten we ook een quotum instellen voor homoseksuelen, mannen kleiner dan 1.80 meter, donkere mensen en (andere) allochtonen? Dit is een handgreep uit de pot groepen die disproportioneel ondervertegenwoordigd zijn. Als je een proportionele afspiegeling van de bevolking wilt kan je je niet alleen focussen op de ondervertegenwoordigdheid van vrouwen. Dan moet je tientallen quota invoeren.

De 90% claim van deze mevrouw is waanzin en niet uit te leggen aan de mannen en jongens die geschikt zijn voor de posities.
pi_159001576
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

Blijkbaar willen veel vrouwen in Nederland geen topfunctie, want het is echt wel mogelijk. Dus inplaats van focussen op een quotum, kun je beter achterhalen waarom veel vrouwen in Nederland weinig ambities hebben en in hoeverre dat erg is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_159001593
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:20 schreef KrappeAuto het volgende:

De 90% claim van deze mevrouw is waanzin en niet uit te leggen aan de mannen en jongens die geschikt zijn voor de posities.
Die 90% zelf is zwaar discriminerend. Wat heeft een jonge kerel die in aanmerking komt voor een topfunctie eraan dat een oude vent ooit voorgetrokken is? Dan ben je die jonge gast toch gewoon keihard aan het discrimineren?
  maandag 11 januari 2016 @ 00:17:31 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159002321
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan moet je even je parate kennis opfrissen denk ik. Ga even lekker googlen en je komt er achter met je bijdehante bronnetjes vraag. Stuk lui.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_159003265
Zelf doe ik een opleiding waarmee ik, hoogstwaarschijnlijk, later in een leidinggevende functie beland. Om even te kijken naar hoe de opleiding is samengesteld qua geslacht:

Er zitten in mijn klas pak en beet 30 studenten. Uit mijn hoofd zitten in mijn klas van 30 studenten 5 dames, in andere klassen is dit gelijk of zelfs minder. Oftewel, dit komt neer op een percentage vrouwen van 16%. Nou weet ik natuurlijk niet hoe representatief 1 opleiding is op heel Nederland, maar je kunt er wel conclusies uit trekken. Zo lang vrouwen in grote getallen sociale studies gaan doen en mannen in grote getallen leidinggevende studies gaan doen is het natuurlijk lastig om het 50/50 te maken. Niet zolang de studie zelf 16/84 is.

Verder zijn alle argumenten al wel genoemd in dit topic.
  maandag 11 januari 2016 @ 01:00:24 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159003284
Het begint er natuurlijk al mee dat er gescheiden mannen- en vrouwendisputen zijn bij bepaalde studentenverenigingen. Als vandaaruit het netwerken voor topposities begint, heb je al een valse start omdat mannen vooral een mannennetwerk hebben en vrouwen hun eigen netwerk. Als je die informele netwerken niet mengt, wordt het nooit iets, omdat er op dat soort posities nu eenmaal een sterke voorkeur is voor sollicitanten waarop je kunt vertrouwen, die dus binnen het netwerk vallen.
Daarnaast zijn er allerlei netwerkgroepen speciaal voor vrouwen, vast gezellig en goedbedoeld, maar als je geen mannen toelaat, kom je nooit binnen het netwerk (geldt ook voor andere minderheden die zich afzonderen).
Daarnaast zie ik genoeg capabele vrouwen die het netwerkkunstje niet beheersen, bijvoorbeeld omdat ze gezin, zorg, zelfontplooiing, partnerzoektocht, gezondheid en gezelligheid voor laten gaan op informeel samenzijn met mannen op zakelijk niveau. Ze hebben een duidelijker scheiding tussen werk en privé.
  maandag 11 januari 2016 @ 01:24:53 #221
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159003522
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan hoe je "beter presteren" definieert. Dat hoeft niet per se een beter financieel bedrijfsresultaat te zijn. Ik heb het sterke vermoeden dat de mannen van de board het vooral goed vinden gaan als ze hun macht kunnen uitoefenen, dat hun bedrijf wordt geleid zoals zij dat willen, volgens hun regels. Niet voor niets nemen veel nieuwe directieleden hun eigen managers mee en kiezen ze bij voorkeur nieuwe boardleden uit hun eigen vertrouwde netwerk. Medewerkers die niet volgens hun ideeën willen werken, vliegen eruit, ongeacht hoe capabel ze zijn, hun kennis, hoe lang ze er al werken, of hun waarde voor het bedrijf.
M.a.w. er wordt in topfuncties lang niet altijd rationeel gehandeld in termen van financiële resultaten voor het bedrijf. Dan is "vrouwen in topfuncties zijn beter voor de resultaten" geen argument meer. Sterker nog, nieuwe ideeën of een andere aanpak zijn een direct gevaar voor de eigen machtsposities, binnen het bedrijf en in het netwerk.
  maandag 11 januari 2016 @ 01:30:55 #222
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159003591
quote:
Ik heb ooit een gebouw voor de "gemeentelijke buitendienst" ontworpen, o.a. de plantsoenendienst en straatvegers. Met kleed- en doucheruimtes.
Opmerking van vrijwel iedereen: waarom zijn er gescheiden doucheruimtes? Er werken op die afdeling toch helemaal geen vrouwen?
Als het niet gefaciliteerd wordt, zullen ze er ook niet zo makkelijk gaan werken.
  maandag 11 januari 2016 @ 01:42:59 #223
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159003735
quote:
Dit plaatje zegt genoeg, moesten ze in Den Haag ook maar eens zien.
Fade to Black
pi_159004103
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 01:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dit plaatje zegt genoeg, moesten ze in Den Haag ook maar eens zien.
Dat plaatje zegt natuurlijk niet zo veel, het gaat erom of er sprake is van discriminatie of niet. Dat vrouwen dat werk niet willen doen is hun goed recht, net als voor vele mannen die dat werk niet willen doen.
pi_159004117

[ Bericht 100% gewijzigd door Broomer op 11-01-2016 02:39:56 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 02:50:40 #226
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159004153
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 02:36 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat plaatje zegt natuurlijk niet zo veel, het gaat erom of er sprake is van discriminatie of niet. Dat vrouwen dat werk niet willen doen is hun goed recht, net als voor vele mannen die dat werk niet willen doen.
En dat geldt niet voor topposities?
Er zou minstens onderzocht moeten worden hoeveel vrouwen dat soort banen willen hebben (en capabel zijn), maar bijvoorbeeld ook waarom vrouwrn die wel zo'n positie hebben uiteindelijk voor iets anders kiezen.
Vaak wordt vergeten dat een topfunctie meer is dan bergen geld naar huis slepen.
pi_159004226
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 02:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En dat geldt niet voor topposities?
Er zou minstens onderzocht moeten worden hoeveel vrouwen dat soort banen willen hebben (en capabel zijn), maar bijvoorbeeld ook waarom vrouwrn die wel zo'n positie hebben uiteindelijk voor iets anders kiezen.
Vaak wordt vergeten dat een topfunctie meer is dan bergen geld naar huis slepen.
Geldt ook voor topfuncties hoor. Ik denk dat het daar alleen wat complexer ligt. Moeilijk te zeggen in welke mate er sprake is van discriminatie, en in welke mate keuzes van de desbetreffende vrouwen bijdragen aan het verschil. Ik denk dat beide een rol spelen.
pi_159004273
Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen hebben testosteron, vrouwen niet. Dit goedje zorgt ervoor dat mannen willen winnen. Ze zijn meer gedreven om de top te bereiken, hebben er meer voor over. Vrouwen klagen altijd dat ze eeuwen achterstand hebben, dat ze achter het aanrecht moesten staan. Waarom bestaat het overgrote gedeelte van de sterrenchefs dan uit mannen? Je zou zeggen dat ze daarin een voorsprong hebben. Niks ten nadele van vrouwen, dat goedje heeft ook slecht bijwerkingen maar het lijkt me geen goed idee bij wet succesvolle mannen achter te stellen bij vrouwen.
pi_159004529
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 00:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan moet je even je parate kennis opfrissen denk ik. Ga even lekker googlen en je komt er achter met je bijdehante bronnetjes vraag. Stuk lui.
Misschien moet jij je parate kennis ergens anders gaan opfrissen dan bij Steun de PVV. Scheelt een hoop typische tokkiewaanzin.
  maandag 11 januari 2016 @ 08:20:05 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159005090
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 07:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Misschien moet jij je parate kennis ergens anders gaan opfrissen dan bij Steun de PVV. Scheelt een hoop typische tokkiewaanzin.
Ah, dan ben je gelijk een pvv-tokkie natuurlijk

Kijk nieuws, lees kranten en nieuwssites. Zal goed voor je algemene ontwikkeling zijn.
1947-2016
  maandag 11 januari 2016 @ 08:25:58 #231
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159005160
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk.... Vrouwen zijn zwak, ze kunnen niet,ze willen niet, we moeten niet willen dat die arme en onmachtige vrouwtjes topfuncties bekleden.

En je ziet echt niet wat mis is aan je redenering? Hoe ranzig vrouwonvriendelijk dat is?
Nogmaals, waarom is dit in al de andere landen anders, waarom zitten wij op dezelfde hoogte als landen te aan afschuwelijke vrouwen onderdrukking doen? Die verder niet te vergelijken te zijn met hier?

Edit:ik haat auto correct.
ik kan er geen touw aan vastknopen wat je nu zegt
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159005791
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, dan ben je gelijk een pvv-tokkie natuurlijk

Kijk nieuws, lees kranten en nieuwssites. Zal goed voor je algemene ontwikkeling zijn.
Ja, doe ik. Daarom kan ik me in tegenstelling tot PVV-tokkies wél bij de feiten houden.

Al dat gekanker vanuit PVV-hoek is vrijwel altijd extreem overdreven of zelfs ronduit onwaar. Je kunt best een hekel aan de PvdA hebben hoor, maar als die afkeer gebaseerd blijkt te zijn op hysterische flauwekul, dan zou je je misschien eens af kunnen vragen of je niet eens iets verder zou kunnen kijken dan wat de PVV-dogma's voorschrijven.
pi_159005862
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 03:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen hebben testosteron, vrouwen niet. Dit goedje zorgt ervoor dat mannen willen winnen. Ze zijn meer gedreven om de top te bereiken, hebben er meer voor over. Vrouwen klagen altijd dat ze eeuwen achterstand hebben, dat ze achter het aanrecht moesten staan. Waarom bestaat het overgrote gedeelte van de sterrenchefs dan uit mannen? Je zou zeggen dat ze daarin een voorsprong hebben. Niks ten nadele van vrouwen, dat goedje heeft ook slecht bijwerkingen maar het lijkt me geen goed idee bij wet succesvolle mannen achter te stellen bij vrouwen.
_O- Wanne onzin zeg.
pi_159005879
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Wanne onzin zeg.
Zulke onzin dat jij geen tegenargumenten weet te leveren _O-
pi_159005904
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:25 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Zulke onzin dat jij geen tegenargumenten weet te leveren _O-
Ik ben ook tegen een vrouwenquotum hoor. De reden dat er weinig vrouwen aan de top staan is omdat ze vaak kiezen (in overleg met hun partner) om minder te werken en voor de kinderen te zorgen en dan kan nu eenmaal niet in een topfunctie. Dat geldt zeker ook voor sterrenchefs, die 70 uur of meer per week aan het werk zijn. En dat is prima, dat is ieders eigen keuze. Maar dat heeft niks met testosteron te maken. Haha, ik moet er zo om lachen, alsof mannen allemaal strevers zijn die hun uiterste best doen op het werk. Ik zie hele andere dingen hoor.

_O- Denk dat hij Maxim te serieus neemt, met zijn stoere mannenklauwen.
pi_159005972
Kansloos verhaal. En al helemaal omdat 70% van de vrouwen <32u werkt.
pi_159006276
Vrouwen van Turkse afkomst op managersposities, daar heb ik wel eens wat negatieve berichtgeving over gelezen...
Hoe is het met de Albayrakjes afgelopen, dikke bonus en nu in hun 2e villa op de Turkse Riviera?
Racist
  maandag 11 januari 2016 @ 10:28:26 #238
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159006787
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 02:36 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat plaatje zegt alles over dit hypocriete quotum.
Fade to Black
  maandag 11 januari 2016 @ 10:48:39 #239
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159007225
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb mij ingelezen.
Welke feiten?

quote:
Gegeven de arbeidsmentaliteit van de gemiddelde Nederlandse vrouw vind ik 10/90 nog hoog. Misschien moeten we een onderzoek instellen naar positieve discriminatie richting vrouwen.

quote:
Jij vindt dat weinig, ik vind het veel.

quote:
Je hoort geen ik voel dat het niet klopt, ik begrijp alleen niet waarom deze specifieke branche zo achterblijft
Omdat je het blijft bekijken in voorlopen/achterblijven en ander waardelabels. In plaats van de wereld accepteren zoals ze is.

quote:
terwijl ik het verder geheel met je eens bent dat er vrijwel geen grote ongelijkheid is in deze maatschappij.
Dus mensen zijn dus niet eens gewend aan discrimineren denk ik dan. Al sinds de jaren 70 wordt er vanaf de basisschool maar steeds ingestampt, meisjes kunnen alles wat jongens kunnen. Maar zodra mannen dus aan de macht komen in het bedrijfsleven is het ineens een boys-only boomhut? Belachelijk.

quote:
Dat er hier een achterstand is staat als een paal boven water,
vind jij. Ik heb liever dat mensen gewoon datgene doen wat ze leuk vinden en dat ze op posities terecht komen die ze verdienen.

Jij stelt liever quota op wat volgens jou acceptabele distributies zijn. Vreemd. Vooral gezien je zelf toegeeft dat er verder geen ongelijkheid in onze maatschappij zou zijn. Waarom dan die drang om het wel hier te zien.

quote:
het waarom weet ik niet geheel en al zeker. Wat ik wel weet is dat het niet verklaard kan worden door een tekort aan beschikte en beschikbare vrouwen.
En dat WEET jij op basis van welke feiten?
  maandag 11 januari 2016 @ 10:54:12 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159007337
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, ik moet er zo om lachen, alsof mannen allemaal strevers zijn die hun uiterste best doen op het werk. Ik zie hele andere dingen hoor.
Tsja.

Volgens mij claimt niemand hier dat alle mannen strevers zijn. Maar verreweg de meeste strevers zijn mannen.

De meeste zwervers zijn trouwens ook mannen. Maar daar hoor je vrouwen nooit over. iets van: "we moeten het systeem aanpassen totdat er 50/50 mannen en vrouwelijke zwervers zijn".
Nee dan is de mannelijke conditie ineens verantwoordelijk voor de uitkomst. Maar minder vrouwen aan de top kan natuurlijk niet want.. girlllllpooweerrrrrr!! :')

[ Bericht 13% gewijzigd door SpecialK op 11-01-2016 10:59:36 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 10:55:58 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159007374
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, doe ik. Daarom kan ik me in tegenstelling tot PVV-tokkies wél bij de feiten houden.

Al dat gekanker vanuit PVV-hoek is vrijwel altijd extreem overdreven of zelfs ronduit onwaar. Je kunt best een hekel aan de PvdA hebben hoor, maar als die afkeer gebaseerd blijkt te zijn op hysterische flauwekul, dan zou je je misschien eens af kunnen vragen of je niet eens iets verder zou kunnen kijken dan wat de PVV-dogma's voorschrijven.
Ah, je blijft de pvv-frame aanhouden.

Laag. Heel laag. Maakt verder niet uit wat je te vertellen hebt, je bent gewoon een pvv-tokkie.

Zo kunnen we een fatsoenlijke discussie opstellen. Not.
1947-2016
pi_159007560
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb mij ingelezen.
Welke feiten?

[..]

Gegeven de arbeidsmentaliteit van de gemiddelde Nederlandse vrouw vind ik 10/90 nog hoog. Misschien moeten we een onderzoek instellen naar positieve discriminatie richting vrouwen.

[..]

Jij vindt dat weinig, ik vind het veel.

[..]

Omdat je het blijft bekijken in voorlopen/achterblijven en ander waardelabels. In plaats van de wereld accepteren zoals ze is.

[..]

Dus mensen zijn dus niet eens gewend aan discrimineren denk ik dan. Al sinds de jaren 70 wordt er vanaf de basisschool maar steeds ingestampt, meisjes kunnen alles wat jongens kunnen. Maar zodra mannen dus aan de macht komen in het bedrijfsleven is het ineens een boys-only boomhut? Belachelijk.

[..]

vind jij. Ik heb liever dat mensen gewoon datgene doen wat ze leuk vinden en dat ze op posities terecht komen die ze verdienen.

Jij stelt liever quota op wat volgens jou acceptabele distributies zijn. Vreemd. Vooral gezien je zelf toegeeft dat er verder geen ongelijkheid in onze maatschappij zou zijn. Waarom dan die drang om het wel hier te zien.

[..]

En dat WEET jij op basis van welke feiten?

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uwen-in-de-top.dhtml

Dan nog maar een elsevierlinkje, want ik heb het idee dat dat voor sommigen hier een betere bron is ;)

http://www.elsevier.nl/Ca(...)door-vrouw-1477174W/

Zoals je ziet gaat dit dus niet over dat denk ik, maar over dat weet ik. Als je in google percentage vrouwen topfuncties europa intikt krijg je een lange lijst waarin je haarfijn wordt uitgelegd dat wij hier maar 10% aan de top hebben terwijl het Europeese gemiddelde 23% is. Het wereldwijde percentage 20% is.

Dit gaat gewoon over achterlopen omdat het al een aantal jaren gaat over mensen die willen, die kunnen, die al heel wat offers hebben gemaakt daarvoor (want met een part time baantje kom je er niet) en die gewoon langs de kant blijven staan.
Nogmaals, ik vraag niet om een 50/50 verdeling want dat zou oneerlijk zijn, maar een 20/80 verdeling zou makkelijk kunnen, dat jij dat veel vindt is leuk, maar is en blijft jouw gebrek, jouw foutieve beeld van vrouwen in deze tak van sport.

HIER in Nederland is het dan op de een of andere rare manier idd ineens een old boys network. Let ook maar eens op de verdeling, waar die vrouwen aan de top zitten in Nederland. Je hebt je ingelezen zeg je, dan zou je nu moeten weten dat die vooral bij de grote, internationaal gerichte bedrijven zitten. Als je je had ingelezen had je ook geweten dat er best aardig wat uitwijken naar het buitenland, waar ze wel een betere kans maken, we verliezen dus gewoon talent.

En nee, ik stel liever geen quotum in, heb al meerdere keren gezegd dat ik dat een paardenmiddel vind met veelste veel bijwerkingen. Ik stel alleen dat er wel degelijk een scheefloop is in die branche en dat dat domme ontkennen, dat beweren dat vrouwen het gewoon niet kunnen/willen nergens op slaat.

Dat we zijn echt niet seksistisch, vrouwen zijn gewoon geen ambitieuze wezens, die willen dat helemaal niet vind ik gewoon rare uitspraken. Vraag me af of degene die dat soort dingen beweren zichzelf wel horen.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:09:23 #243
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159007679
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:04 schreef erodome het volgende:

Erodome... jouw argument is een groot "maar zij hebben WEL POWER RANGERS GEKREGEN VOOR DE KERST". Ik weet niet eens welke logische fallacy dat is maar ik weet zeker dat het er eentje is.

Nederland is niet Duitsland. Is niet X, is niet Y. Zweden heeft ook vreemde demografische samenstellingen in de zorg die volgens jouw filosofie niet te verklaren zouden zijn adhv wat modern en hip is.

Laten we maar gewoon weer vaststellen dat het een ouderwetse power struggle is.

Vrouwen hebben anno 2016 politieke macht en dit is de manier om het systeem in te zetten (te misbruiken) om de salarissen van vrouwen te verhogen zonder dat ze maar 1 extra zweetdruppeltje hoeven te verspillen.

Ondertussen ondernemen ze zelf bijna niks. Starten ze nauwelijks start-ups op. Als een man met bloed zweet en tranen eindelijk iets stabiels heeft opgezet dan zijn ze er ineens als de kippen bij om zich posities toe te eigenen.

Ik zou me kapot schamen.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:16:18 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159007855
Luister erodome. Het is heel simpel.

Er is al dit rauwe Nederlandse vrouwelijke talent wat we lekken naar het buitenland. Wat weerhoud jouw er van om een bedrijf op te starten om deze dames voor een prikkie in te zetten om miljarden te verdienen.

Ik bedoel.. dit is geld wat het bedrijfsleven laat liggen toch? Kom op dan. Doe er wat mee. Put your money where your mouth is.
pi_159007957
quote:
[ afbeelding ]

Dan nog maar een elsevierlinkje, want ik heb het idee dat dat voor sommigen hier een betere bron is ;)

Zoals je ziet gaat dit dus niet over dat denk ik, maar over dat weet ik. Als je in google percentage vrouwen topfuncties europa intikt krijg je een lange lijst waarin je haarfijn wordt uitgelegd dat wij hier maar 10% aan de top hebben terwijl het Europeese gemiddelde 23% is. Het wereldwijde percentage 20% is.
2013

2008

2013
Dus het percentage vrouwen in de top is afgenomen?
pi_159008399
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Luister erodome. Het is heel simpel.

Er is al dit rauwe Nederlandse vrouwelijke talent wat we lekken naar het buitenland. Wat weerhoud jouw er van om een bedrijf op te starten om deze dames voor een prikkie in te zetten om miljarden te verdienen.

Ik bedoel.. dit is geld wat het bedrijfsleven laat liggen toch? Kom op dan. Doe er wat mee. Put your money where your mouth is.
Ja SpecialK, dit is echt een ontzettend goed plan, financieer jij even een miljoenenbedrijf voor me?
pi_159008418
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]2013

[ afbeelding ]
2008
[ afbeelding ]

[ afbeelding ] 2013
Ja.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:44:34 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159008583
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja SpecialK, dit is echt een ontzettend goed plan, financieer jij even een miljoenenbedrijf voor me?
Nee. Want ik denk dat jij een gat in de markt ziet die er niet is.
Maar als ik daadwerkelijk overtuigd was van al die vrouwelijke bankzitters zou ik een bedrijfsplan opzetten en naar een bank gaan.

Maar hey.. ik ben een man en ik onderneem graag en loop graag risico. Aan de andere kant... jij vraagt mij direct om het even voor je te regelen.

Zie je zelf al een patroon?
pi_159008653
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Want ik denk dat jij een gat in de markt ziet die er niet is.
Maar als ik daadwerkelijk overtuigd was van al die vrouwelijke bankzitters zou ik een bedrijfsplan opzetten en naar een bank gaan.

Maar hey.. ik ben een man en ik onderneem graag en loop graag risico. Aan de andere kant... jij vraagt mij direct om het even voor je te regelen.

Zie je zelf al een patroon?
Echt, ga je nog meer onzin neerplempen, of zie je zelf wel in dat dit nergens op slaat?
  maandag 11 januari 2016 @ 11:50:39 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159008693
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt, ga je nog meer onzin neerplempen, of zie je zelf wel in dat dit nergens op slaat?
... je snapt er echt bizar weinig van zo te zien. En ik denk niet dat ik zin heb om het op een nog kinderlijker niveau aan je uit te gaan leggen.

Laten we maar (weer zoals altijd) concluderen dat we er niet uit gaan komen.
pi_159008839
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

... je snapt er echt bizar weinig van zo te zien. En ik denk niet dat ik zin heb om het op een nog kinderlijker niveau aan je uit te gaan leggen.

Laten we maar (weer zoals altijd) concluderen dat we er niet uit gaan komen.
Er valt niets te snappen aan je pogingen tot afleiding. Sorry voor je, dit staat niet voor niets vrij hoog op de agenda, dat staat niet zo hoog omdat er niets aan de hand is.
Dit is al jaren een probleem en is aardig uitgezocht, men weet gewoon dat er voldoende geschikte en beschikbare vrouwen zijn en dat ze hier niet voldoende aan de bak komen in deze specifieke branche.

Omdat dit maar niet wil bewegen wordt er nu nagedacht over een zwaar dwangmiddel. Willen we dat voorkomen moeten we misschien eens beginnen met erkennen dat er een probleem is ipv stom seksistische opmerkingen blijven brullen. Vrouwen willen niet, vrouwen kunnen niet, komt door het biologische verschil he en dat soort onzin die gewoon geen stand houdt tegenover de werkelijkheid.
  maandag 11 januari 2016 @ 12:04:15 #252
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159009097
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Er valt niets te snappen aan je pogingen tot afleiding. Sorry voor je, dit staat niet voor niets vrij hoog op de agenda, dat staat niet zo hoog omdat er niets aan de hand is.
Het staat hoog omdat bepaalde vrouwen politieke macht hebben en populistisch geld wil doorsluizen naar soortgenoten. Natuurlijk is er veel animo voor gratis hoge salarissen naar je toe trekken.

quote:
Dit is al jaren een probleem en is aardig uitgezocht, men weet gewoon dat er voldoende geschikte en beschikbare vrouwen zijn en dat ze hier niet voldoende aan de bak komen in deze specifieke branche.
Gat in de markt. Grijp je kans.

quote:
Omdat dit maar niet wil bewegen wordt er nu nagedacht over een zwaar dwangmiddel. Willen we dat voorkomen moeten we misschien eens beginnen met erkennen dat er een probleem is ipv stom seksistische opmerkingen blijven brullen.
Jij brult hier seksistische dingen over boys clubs e.d.

quote:
Vrouwen willen niet, vrouwen kunnen niet, komt door het biologische verschil he en dat soort onzin die gewoon geen stand houdt tegenover de werkelijkheid.
Als vrouwen niet willen dan willen ze niet. Dat is niet seksistisch. Ik ga jou toch ook niet dwingen om rioleringen te fixen of airconditioners te repareren. Niet omdat ik niet denk dat je dat kan maar omdat ik snap dat jij als individu daar geen zin in hebt. En ik snap dat vrouwen als demografie daar geen zin in hebben.
pi_159012352
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, je blijft de pvv-frame aanhouden.

Laag. Heel laag. Maakt verder niet uit wat je te vertellen hebt, je bent gewoon een pvv-tokkie.

Zo kunnen we een fatsoenlijke discussie opstellen. Not.
Fatsoenlijk discussiëren met PVV-tuig is vrijwel altijd onmogelijk, omdat ze geen fatsoen kennen. Daarom zijn ze ook PVV'er geworden.

Ik heb je trouwens nog niks zien vertellen, alleen wat schuimbekken en zo. Wel lekker vooroordeelbevestigend.
pi_159013673
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]2013

[ afbeelding ]
2008
[ afbeelding ]

[ afbeelding ] 2013
De pool voor in theorie beschikbare vrouwen [fulltimers] is dus net iets meer dan 20% van de werkzame vrouwen, hoeveel daarvan zouden hoger opgeleid zijn? Doe ditzelfde voor mannen [70% beschikbaar] en we hebben de werkelijke verhoudingen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_159014102
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Het hangt natuurlijk ook heel erg af van de definitie die je hanteert voor topfuncties. Als ik zo even snel kijk, dan zijn al deze linkjes weliswaar van verschillende kranten, maar gebaseerd op hetzelfde onderzoekje van Grant Thornton. Die overigens ook nog eens het seksistische beeld van veel mannen hier bevestigen :P

quote:
On the whole, developed countries tend to have lower proportions of women in senior management: across the G7, just 21% of senior roles are held by women, compared to 32% in the BRIC economies. Again, there are many possible explanations for this, significantly:
-The development of the ‘nuclear family’ without the childcare infrastructure described above.
-Lower career aspirations in the West compared with emerging economies, which are experiencing significant growth and cultural shifts that have spurred female ambition.
-The higher proportion of family-owned-and-run businesses in emerging markets.
bron

En in het Trouw artikel wordt ook nog gerefereerd aan een onderzoek met soortgelijke uitkomst, waarin men stelt:

quote:
Grant Thornton deed onderzoek onder 6700 managers in de hele wereld. Zij werken bij bedrijven met 100 tot 500 werknemers en een omzet die minimaal 14 miljoen en maximaal 1,4 miljard euro bedraagt. In 2012 presenteerde adviesbureau Mercer ook een onderzoek naar vrouwen in topfuncties. Zij kwamen tot vergelijkbare conclusies. Volgens Mercer is de Nederlandse deeltijdcultuur funest voor de doorstroom van vrouwen.
Wat hun methodologie betreft:

quote:
The Grant Thornton International Business Report (IBR) is the world’s leading mid-market business survey, interviewing approximately 3,300 senior executives every quarter in listed and privately-held businesses all over the world. Launched in 1992 in nine European countries, the report now surveys more than 12,500 businesses leaders in 45 economies on an annual basis, providing insights on the economic and commercial issues affecting companies globally.
The data in this report are drawn from interviews with chief executive officers, managing directors, chairmen and other senior decision-makers from all industry sectors in mid-market businesses (defined as businesses with 100-499 employees in the UK or those with annual revenues of US$20million – US$2billion in the US). The data is drawn from approximately 6,700 interviews conducted between November 2013 and February 2014.
Dat is niet per definitie goed of slecht, maar er zijn natuurlijk allerhande selectiecriteria en manieren om data te verzamelen te bedenken waardoor je toch weer andere uitkomsten krijgt zoals in de andere gelinkte onderzoeken hier.

quote:
Dit gaat gewoon over achterlopen omdat het al een aantal jaren gaat over mensen die willen, die kunnen, die al heel wat offers hebben gemaakt daarvoor (want met een part time baantje kom je er niet) en die gewoon langs de kant blijven staan.
Nogmaals, ik vraag niet om een 50/50 verdeling want dat zou oneerlijk zijn, maar een 20/80 verdeling zou makkelijk kunnen, dat jij dat veel vindt is leuk, maar is en blijft jouw gebrek, jouw foutieve beeld van vrouwen in deze tak van sport.

HIER in Nederland is het dan op de een of andere rare manier idd ineens een old boys network. Let ook maar eens op de verdeling, waar die vrouwen aan de top zitten in Nederland. Je hebt je ingelezen zeg je, dan zou je nu moeten weten dat die vooral bij de grote, internationaal gerichte bedrijven zitten. Als je je had ingelezen had je ook geweten dat er best aardig wat uitwijken naar het buitenland, waar ze wel een betere kans maken, we verliezen dus gewoon talent.

En nee, ik stel liever geen quotum in, heb al meerdere keren gezegd dat ik dat een paardenmiddel vind met veelste veel bijwerkingen. Ik stel alleen dat er wel degelijk een scheefloop is in die branche en dat dat domme ontkennen, dat beweren dat vrouwen het gewoon niet kunnen/willen nergens op slaat.
Dat het percentage vrouwen in senior management relatief laag is, zegt verder natuurlijk niet direct iets over de oorzaken. Wat is precies de bron voor het idee dat 20/80 of 30/70 een realistische verhouding zou zijn? Er zijn natuurlijk legio factoren die van invloed zijn. We hebben het aantal parttime werkende vrouwen al genoemd. Dat ligt zo veel hoger dan in veel andere landen, dat het best een significante impact kan hebben op de omvang poel van geschikte kandidates voor topfuncties. Daarnaast heb je bijvoorbeeld nog de verdeling van opleidingsniveau en -achtergrond in de doelgroep. Het overstijgen van mannen door vrouwen in opleidingsniveau is een vrij recent fenomeen dat nog niet zichtbaar is in de categorie 40/ 50+ en dat is toch wel de categorie waarin je voor topfuncties dient te zitten.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Noorwegen, dan is men daar door de quota noodgedwongen de selectiecriteria gaan aanpassen. Omdat de oude manier van selecteren vooral keek naar een zekere senioriteit en werkervaring in toplagen, konden er niet genoeg vrouwen worden gevonden. Daardoor worden deze functies nu ook vaker vervuld door jonge, talentvolle mensen met specifieke vaardigheden in plaats van enkel door ervaren 'bestuurders'.

quote:
Dat we zijn echt niet seksistisch, vrouwen zijn gewoon geen ambitieuze wezens, die willen dat helemaal niet vind ik gewoon rare uitspraken. Vraag me af of degene die dat soort dingen beweren zichzelf wel horen.
Dat er grosso modo meer ambitieuze mannen zouden zijn dan ambitieuze vrouwen, lijkt me niet direct een hele vreemde stelling. Het percentage part-time werkenden is daar al een aanwijzing voor. Dit soort correlaties zijn natuurlijk altijd wel statistisch van aard en niet deterministisch.
Overigens bestaat ambitie zeker niet enkel uit het bereiken van een topfunctie. Dat is namelijk een ambitie die ik als man ook absoluut niet heb.
Daarbij hoeven statistische verschillen tussen mannen en vrouwen ook helemaal niet genetisch van aard te zijn. De enorme verschillen in part-time werkenden in vergelijking met andere landen lijken mij eerder ook cultureel van aard. Een goede balans tussen werk en privé lijkt mij ook helemaal niet iets waar je denigrerend over hoeft te doen. Ik heb ook absoluut niet de behoefte om structureel 60+ uur in de week aan het werk te zijn.
pi_159014110
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is geen samenzwering, het is cultureel. Het achterstellen van vrouwen gebeurt in onze cultuur structureel, door middel van rollenpatronen en vooroordelen (i.e., genderrollen en -stereotypen) die schadelijk zijn voor de kansen van vrouwen. 90% van de mannen én vrouwen doet daar helemaal onbewust aan mee.
Klopt, en wellicht is het goed om die genderrollen wat tegen te gaan, of iig open te breken, zodat ieder mens een eerlijke kans heeft tot zelfontplooiing, en meer van zulks.

En ik ben het ook met je eens dat dat een prima taak is voor de overheid. Beetje faciliteren van Nussbaum's capabilities approach of iets in die richting.

Maar meer discriminatie (want dat is het, hoe je het ook wendt of keert) lijkt me geen goede oplossing, zeker niet als het doel is om gelijkwaardigheid na te streven.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Klopt. Zeker weten.

Maar 'dan de andere groep ook maar gaan discrimineren' lijkt me niet echt een goede, constructieve oplossing.

Ik ben bang dat we zullen moeten accepteren dat het nastreven van echte gelijkwaardigheid, zonder opgelegde rolpatronen, een langdurig proces is waar geen makkelijke en snelle oplossing voor is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_159014164
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Als daar een drempel is die mannen mensen tegen houdt die willen en geschikt zijn lijkt het mij belangrijk daar wat aan te doen.
Hopelijk is een quotum niet nodig, dat is echt een paardenmiddel met nare bijwerkingen.
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_159014474
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:55 schreef erodome het volgende:

Omdat dit maar niet wil bewegen wordt er nu nagedacht over een zwaar dwangmiddel. Willen we dat voorkomen moeten we misschien eens beginnen met erkennen dat er een probleem is ipv stom seksistische opmerkingen blijven brullen.
En dat is ook een beetje het dilemma. Er is namelijk helemaal geen probleem.
Conscience do cost.
  maandag 11 januari 2016 @ 15:18:20 #259
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159014941
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:03 schreef ems. het volgende:

[..]

En dat is ook een beetje het dilemma. Er is namelijk helemaal geen probleem.
precies waar de pvdallochtonen goed in is..
problemen in de wereld roepen die er niet zijn
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159015067
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:43 schreef H.FR het volgende:

[..]

De pool voor in theorie beschikbare vrouwen [fulltimers] is dus net iets meer dan 20% van de werkzame vrouwen, hoeveel daarvan zouden hoger opgeleid zijn? Doe ditzelfde voor mannen [70% beschikbaar] en we hebben de werkelijke verhoudingen.
Het gaat er waarschijnlijk niet om of je nu full time werkt -- maar of je dat tijdens je hele carriere hebt gedaan. Dus dan gaat die 20% nog wel omlaag.
pi_159015191
Verder is er zoiets als het verschijnsel dat mannen en vrouwen gemiddeld genomen ongeveer even intelligent zijn, maar mannen lijken meer variabiliteit te hebben (er zijn meer hele domme en meer hele slimme mannen). Als je dan puur naar de topfuncties kijkt, dan selecteer je voor de hele slimme groep. Kan ook een verklaring zijn.

http://qz.com/441905/men-are-both-dumber-and-smarter-than-women/
  maandag 11 januari 2016 @ 16:44:50 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159017322
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Fatsoenlijk discussiëren met PVV-tuig is vrijwel altijd onmogelijk, omdat ze geen fatsoen kennen. Daarom zijn ze ook PVV'er geworden.

Ik heb je trouwens nog niks zien vertellen, alleen wat schuimbekken en zo. Wel lekker vooroordeelbevestigend.
Ik schuimbekken?

Ik heb ook verder niets te vertellen aan een stuk dwaas wat iemand bij voorbaat al weg zet als pvv-tokkie. Dus stik er maar in.
1947-2016
pi_159022097
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik schuimbekken?

Ik heb ook verder niets te vertellen aan een stuk dwaas wat iemand bij voorbaat al weg zet als pvv-tokkie. Dus stik er maar in.
Hé, jij kwam met de vrij absurde bewering dat er ook maar iets van dat standaard platrechtse gelul te onderbouwen is...

En ga nu maar lekker verder janken dat niemand dat domme gekweel serieus neemt. Misschien krijg je zelfs wel bijval van lotgenoten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 19:33:27 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 20:11:13 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159023223
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, jij kwam met de vrij absurde bewering dat er ook maar iets van dat standaard platrechtse gelul te onderbouwen is...

En ga nu maar lekker verder janken dat niemand dat domme gekweel serieus neemt. Misschien krijg je zelfs wel bijval van lotgenoten.
Heeft toch geen zin met iemand die mensen van te voren al weg zet als pvv-tokkie zonder ook maar enige kennis van zaken.
:W
1947-2016
pi_159032889
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen een vrouwenquotum hoor. De reden dat er weinig vrouwen aan de top staan is omdat ze vaak kiezen (in overleg met hun partner) om minder te werken en voor de kinderen te zorgen en dan kan nu eenmaal niet in een topfunctie. Dat geldt zeker ook voor sterrenchefs, die 70 uur of meer per week aan het werk zijn. En dat is prima, dat is ieders eigen keuze. Maar dat heeft niks met testosteron te maken. Haha, ik moet er zo om lachen, alsof mannen allemaal strevers zijn die hun uiterste best doen op het werk. Ik zie hele andere dingen hoor.

_O- Denk dat hij Maxim te serieus neemt, met zijn stoere mannenklauwen.
Ik heb zelf poker gespeeld. Hoe verklaar je dat er zo weinig goede vrouwelijke pokeraars zijn op een leeftijd dat ze nog niet aan kinderen denken? Hoe verklaar je dat er zo weinig goede jonge vrouwelijke schakers zijn? Hoe verklaar je dat er zo weinig .... (vul een willekeurig denkspelletje in) zijn? Omdat ze dommer zijn? Ik denk van niet. Het is toch algemeen bekend dat mannen vaak slechter tegen hun verlies kunnen m.a.w. vaker willen winnen? De drang om te willen winnen maakt je beter. Ik wil niet zeggen dat elke vrouw dat minder heeft dan een man maar gemiddeld genomen hebben mannen vaker de behoefte om te winnen dan vrouwen.
pi_159033183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 02:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb zelf poker gespeeld. Hoe verklaar je dat er zo weinig goede vrouwelijke pokeraars zijn op een leeftijd dat ze nog niet aan kinderen denken? Hoe verklaar je dat er zo weinig goede jonge vrouwelijke schakers zijn? Hoe verklaar je dat er zo weinig .... (vul een willekeurig denkspelletje in) zijn? Omdat ze dommer zijn? Ik denk van niet. Het is toch algemeen bekend dat mannen vaak slechter tegen hun verlies kunnen m.a.w. vaker willen winnen? De drang om te willen winnen maakt je beter. Ik wil niet zeggen dat elke vrouw dat minder heeft dan een man maar gemiddeld genomen hebben mannen vaker de behoefte om te winnen dan vrouwen.
Dit is het domste wat ik in tijden gelezen heb. Pokeren :?
pi_159033185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 04:32 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik keek ook al raar op.
pi_159033189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 04:32 schreef Joezi het volgende:

[..]

Omdat poker een enorm complex spel is, wellicht nog complexer dan schaak omdat schaken een spel is wat 100% inzicht is, bij poker komen veel meer zaken kijken, van psychologie tot extreem ingewikkelde kansberekening.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 12 januari 2016 @ 05:57:48 #270
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159033294
Nederland is het enuge land, voor zover ik weet, waar vrouwen openlijk trots zijn om fulltime huisvrouw en/of moeder te zijn omdat het hun eigen vrije keuze is (en dus binnen het feministisch streven valt). Ze willen er liefst ook nog voor betaald worden.
Met die mentaliteit, van die huisvrouwen, maar vooral ook van iedereen die respect heeft voor die vrije keuze (inclusief de overheid, die verse moeders vrijstelt van sollicitatieplicht, waardoor kinderen op strategische tijden worden geboren), kom je niet ver als je gelijke verdelingen wilt.
Dwingen is niet goed, maar er mag best meer worden gestimuleerd om vrouwen in Nederland ambitieuzer te maken.
pi_159033316
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 04:34 schreef Calcio het volgende:

[..]

Ik keek ook al raar op.
Leg eens uit. Wat is jouw verklaring dat bij zo'n relatief jonge sport weinig jonge vrouwen in de top aanwezig zijn.
pi_159033332
Begrijp me niet verkeerd, testosteron levert evenveel negatieve als positieve resultaten op maar de mannen die die biologische eigenschap in een positieve resultaat kunnen kanaliseren kan je volgens mij beter niet achterstellen uit politiek-correcte overwegingen. De maatschappij heeft er ook voordeel aan als de beste mens op de beste plek zit.
pi_159034500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 05:57 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is het enuge land, voor zover ik weet, waar vrouwen openlijk trots zijn om fulltime huisvrouw en/of moeder te zijn omdat het hun eigen vrije keuze is (en dus binnen het feministisch streven valt). Ze willen er liefst ook nog voor betaald worden.
Met die mentaliteit, van die huisvrouwen, maar vooral ook van iedereen die respect heeft voor die vrije keuze (inclusief de overheid, die verse moeders vrijstelt van sollicitatieplicht, waardoor kinderen op strategische tijden worden geboren), kom je niet ver als je gelijke verdelingen wilt.
Dwingen is niet goed, maar er mag best meer worden gestimuleerd om vrouwen in Nederland ambitieuzer te maken.
Hier ben ik het wel mee eens. Nederlandse vrouwen zijn wat dat betreft echt luie wijven hoor. Het is maar heel normaal om niet meer dan 2 of 3 dagen te werken. Of ze beginnen voor zichzelf iets, een webwinkel of een praktijk voor natuurgeneeskunde die niets oplevert en verder ook weinig vrije tijd kost. Wat dat betreft doet een land als Italie het veel beter. Waarvan je denken dat het traditioneler zal zijn. Maar daar staan in verhouding meer vrouwen aan de top omdat er veel minder vrouwen parttime werken.
pi_159034968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 05:57 schreef Lunatiek het volgende:
Leuke retoriek die het bij de testosteronbommetjes hier natuurlijk goed doet, maar echt stroken met de werkelijkheid doet het natuurlijk niet. De arbeidsparticipatie van vrouwen is vrij hoog. Allerhande regelingen voor vrouwen met pasgeboren kinderen heb je in heel veel landen, daar is Nederland niet uniek in en lopen we ook zeker niet voorop.
Zoals eerder aangegeven werken Nederlanders vrouwen wel heel veel meer part-time dan hun tegenhangers in andere landen. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar wel een keuze die in mijn ogen voor ondervertegenwoordiging in topfuncties zorgt.
pi_159035764
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heeft toch geen zin met iemand die mensen van te voren al weg zet als pvv-tokkie zonder ook maar enige kennis van zaken.
:W
Nee, dan kun je beter absurde standpunten van de PvdA gaan bedenken en dan roepen dat iedereen zelf maar moet gaan googelen waarom die op waarheid berusten.

Typisch voor de PVV-adept.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:53:08 #276
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159036052
maar mensen.. zullen we gewoon ophouden met dit onderwerp?
tis te kansloos voor woorden om hier nog een 2e reeks aan te besteden :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')