Eerste deel: R&P / Sociaal uitgedaagde maagden op zoek naar de heilige graalquote:Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.
Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis gewoon een basisbehoefte, als mensen in een spiraal komen waarin ze nauwelijks nieuwe prikkels ervaren en dus bijna nooit met iets bezig zijn waarin ze interesseren, dan nog blijft "de vrouw" mega aantrekkelijk en iets wat je wilt hebben.
Ik zie het niet echt als een patroon doorbreken, ik zie het gewoon als een basisbehoefte die blijft hangen als je in een bepaalde situatie zit. Bepaalde gedachten etc kun je uiteraard wel in perspectief gaan zetten en eventueel met een gezondere oplossing komen om je leven te verbeteren.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:26 schreef Cerebrum het volgende:
Online dating is de grootste funest voor sociaal uitgedaagde mensen dat er is, je zou denken dat het de oplossing was, maar vrouwen hebben zoveel aandacht dat meeste al verwachten dat je meer moeite doet, dat ze hogere eisen stellen, en tja sommige zitten er gewoon voor de flirt op zonder het te zeggen.
Denk dat de sportschool niet de beste locatie is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij offline daten heb je het probleem dat je moet zoeken. Daar zit de kracht van online daten: Je hebt één plek waar iedereen maaar voor één reden zit, namelijk het zoeken naar een partner. Zo op straat moet je eerst vragen of iemand überhaupt interesse in je hebt, als ze al niet bezet is. Een blauwtje is zo gemaakt.
Aan de andere kant, van blauwtjes leer je een hoop. Het sterkt zeker in je gevoel dat je het "in ieder geval hebt geprobeerd"
Dus irl daten is zeker te doen, maar je moet gelegenheid hebben, zekerheid uitstralen en niet bang zijn. Daarom kan een sociale invulling (zie vorige post) ook handig zijn. Een sportschool zou een prima startpunt zijn. Je krijgt een beetje lijf, wat ook je zelfvertrouwen goed doet, en het staat leuk bij een gesprek "Ik sport bij Tatjana, of tegenwoordig bij die Amerikaan met die baard" (Gevatte opmerking, krijg je cadeau.)
Als je doel is om gewoon een griet op te pikken niet nee. Als je doel is om zowel fysiek als mentaal aan jezelf te werken, sociale skills en kennissen opdoen om daarmee je zelfvertrouwen en eigenwaarde wat op te krikken, om daarná op 'vrouwenjacht' te gaan, dan is de sportschool wel dergelijk een goed startpunt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:47 schreef syndroom het volgende:
[..]
Denk dat de sportschool niet de beste locatie is.Doet me denken aan een andere user hier die daar ook geen succes had.
Ja, je zegt het goed.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:58 schreef Cerebrum het volgende:
Ik herken wel veel uit je verhaal eigenlijk, en op het moment heb ik eigenlijk ook dat ik gewoon het gevoel heb dat ik achterloop op het date gedeelte, en dat mensen om me heen net konijnen zijn en dan denk ik, wat doe ik verkeerd? ik wist niet dat een rustige en vriendelijke jongen zo ongewenst kon zijn op vrouwelijk gebied, maar ik ben inmiddels achter gekomen dat zo'n jongen een beetje als een sukkeltje overkomt die geen pit heeft. terwijl ik vaak genoeg krijg te horen van mensen die me beter kennen en waarbij ik me gewoon op mijn gemak voel, dat ze me heel graag mogen en dat ze me heel sterk vinden en dat ze eigenlijk niet echt snappen dat ik in deze positie zit.
Inmiddels heb ik besloten om meer op mezelf te gaan concentreren en andere prioriteiten te stellen, een meid komt wel op m'n pad en mocht ik echt gevoelens krijgen voor een meid dan weet ik dat ik er echt voor moet gaan, maar ik zal meiden niet zo snel meer benaderen met het idee om ze te daten.
Met daten is de eerste indruk het belangrijkste en als je terughoudend bent dan maak je minder indruk dan iemand die vol voor een meid gaat.
Als je met de instelling gaat daten dat een vriendin je leven goed zal maken, dat vind ik geen reden om te gaan daten, dat is een reden om aan je zelf te werken want dan heb je geen eigenwaarde meer.
Dat is nou net je probleem, dat je het als verloren tijd ziet. Niet als sociale interactie en oefening, een mogelijkheid om iets over jezelf en je omgang met andere mensen te leren.quote:zaterdag 9 januari 2016 @ 15:20 • 299
Deezertje
En hoe komt dat denk je?
Deels door het overaanbod op zulke apps. Maar ik heb vaak genoeg gesprekken en daar komt dan na een paar dagen niks uit. Verloren tijd uiteindelijk want mijn doel is een date. En dat bereik je door iemand het vertrouwen te geven dat je leuk bent om beter te leren kennen.
Is dan niet de les dat men zich niet zo moet vergelijken met anderen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, je zegt het goed.
Maar vooral dat stuk over iedereen die neukt als een konijn. Het feit is, zeker als je onder de 25 bent, dat dat reuze meevalt. Het lijkt gewoon zo, omdat de stoere jongens stoer praten en tegelijkertijd aandacht krijgen van sommige meisjes.
Maar een groot deel van die groep jongens zijn gewoon maagd of in ieder geval hebben ze weinig ervaring. De meiden ook. Alleen jij als rustige jongen die maar 1 goede vriend heeft op school denkt dat hij buiten de boot valt, terwijl dat niet zo is.
Jazeker.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dan niet de les dat men zich niet zo moet vergelijken met anderen?
Mensen die in een relatie zitten op die leeftijd neuken echt welquote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, je zegt het goed.
Maar vooral dat stuk over iedereen die neukt als een konijn. Het feit is, zeker als je onder de 25 bent, dat dat reuze meevalt. Het lijkt gewoon zo, omdat de stoere jongens stoer praten en tegelijkertijd aandacht krijgen van sommige meisjes.
Maar een groot deel van die groep jongens zijn gewoon maagd of in ieder geval hebben ze weinig ervaring. De meiden ook. Alleen jij als rustige jongen die maar 1 goede vriend heeft op school denkt dat hij buiten de boot valt, terwijl dat niet zo is.
Ja, die pech heb je dan. Moet je dan maar mee leren omgaan. Maar zo krampachtig zijn als jij gaat je niks brengen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:38 schreef syndroom het volgende:
Heb je niet het gevoel als je pas zo laat begint met het ontwikkelen van een seks/liefdesleven, achterloopt op de rest en je deze achterstand in wil halen? Dan is het nog maar de vraag of het in te halen valt, iemand die op 25-jarige leeftijd al meerdere relaties heeft gehad zit op een ander niveau dan iemand die daar nog aan moet beginnen.
Dat verschil in ontwikkeling kan voor spanningen zorgen.
Ja, tuurlijk is er een groep die veel neukt. Maar de grootste groep niet, toch? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mensen die in een relatie zitten op die leeftijd neuken echt welOok de wat meer socialere types op studentenfeestjes e.d. Daarnaast een grote groep niet. Maar als je een beetje sociaal bent (wat wij dus niet zijn) is het allemaal niet zo lastig.
De meest recente statistieken van Rutgers laten wat anders zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is er een groep die veel neukt. Maar de grootste groep niet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Kan je die bijpakken?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
De meest recente statistieken van Rutgers laten wat anders zien.
Ik had ooit een pdf van het onderzoek uit 2012 maar die ben ik kwijt. Moet je voor betalen.quote:
Oh? Nogmaals deezer, hou op met al die vooringenomen ideeën van je.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mensen die in een relatie zitten op die leeftijd neuken echt welOok de wat meer socialere types op studentenfeestjes e.d. Daarnaast een grote groep niet. Maar als je een beetje sociaal bent (wat wij dus niet zijn) is het allemaal niet zo lastig.
Je hebt wel een lager libido dan de rest van Nederland. Ik kan me voorstellen dat als je van nature een hoog libido hebt dit extra frustrerend kan zijn. Jij kan er mee leven omdat je lichaam niet schreeuwt om seks.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:06 schreef yats het volgende:
[..]
Oh? Nogmaals deezer, hou op met al die vooringenomen ideeën van je.
Om even te verduidelijken wat ik bedoel neem ik mezelf even als voorbeeld om deze post te ontkrachten. Vrijwel iedereen hier op fok die mij persoonlijk kent of gemeet heeft zal mij als een erg sociale, gezellige en leuke jongen die makkelijk contact maakt omschrijven. En toch sta ik nu meer dan een jaar droog, ben ik drie jaar vrijgezel en ben ik pas sinds 1,5 jaar enigszins succesvol in het vinden van dates. En ja, ik date nu regelmatig, maar ben ook echt nog niet zoals jij het hierboven omschrijft. Dat terwijl ik echt geen ander persoon ben dan toen ik 16 was en mijn eerste relatie had of 20 was, net op kamers woonde en een erg actief lid was van een studentenvereniging.
Hoe komt dan het halve web vol met ondeugende filmpjes van 18-jarigen? Die experimenten er op los. En tegenwoordig gaat er ook van alles rond op snapchat e.d. en dan al vanaf 15 jaar van lokale klasgenoten..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is er een groep die veel neukt. Maar de grootste groep niet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hebt wel een lager libido dan de rest van Nederland. Ik kan me voorstellen dat als je van nature een hoog libido hebt dit extra frustrerend kan zijn. Jij kan er mee leven omdat je lichaam niet schreeuwt om seks.
Ben je jaloers, of baal je ervan dat je toen niet met meiden hebt zitten friemelen? Dat idee krijg ik steeds van je. Helaas moet je accepteren dat die tijd voorbij is en dat je al 25 bent. Boot gemist, helaas pindakaas.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe komt dan het halve web vol met ondeugende filmpjes van 18-jarigen? Die experimenten er op los. En tegenwoordig gaat er ook van alles rond op snapchat e.d. en dan al vanaf 15 jaar van lokale klasgenoten..
Ik merk tussen mij en mijn vriend geen spanningen of verschil in ontwikkeling. Hij is 25 en voordat we iets kregen had ie zelfs nog nooit gezoend.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:38 schreef syndroom het volgende:
Heb je niet het gevoel als je pas zo laat begint met het ontwikkelen van een seks/liefdesleven, achterloopt op de rest en je deze achterstand in wil halen? Dan is het nog maar de vraag of het in te halen valt, iemand die op 25-jarige leeftijd al meerdere relaties heeft gehad zit op een ander niveau dan iemand die daar nog aan moet beginnen.
Komt door de ruige filmpjes op internet van amateurs.. (Nee, geen acteurs) chaturbate e.d. die hun studie daarmee betalen. Eerst maar eens zo'n vriendin vinden anders heb je gewone seks. Sowieso lijkt alles op internet en films mooier, maar hier over echte amateurs.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik merk tussen mij en mijn vriend geen spanningen of verschil in ontwikkeling. Hij is 25 en voordat we iets kregen had ie zelfs nog nooit gezoend.
Ja, natuurlijk merkte ik bij de eerste keer wel dat ie 0,0 ervaring had, maar dat ging snel over.
Jullie maken seks echt zo verschrikkelijk veel groter dan het is.
Uhhh whut?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt door de ruige filmpjes op internet van amateurs.. (Nee, geen acteurs) chaturbate e.d. die hun studie daarmee betalen. Eerst maar eens zo'n vriendin vinden anders heb je gewone seks.
Goddomme he. Als wel iemand hier groen ziet van jaloezie ben jij het wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ben je jaloers, of baal je ervan dat je toen niet met meiden hebt zitten friemelen? Dat idee krijg ik steeds van je. Helaas moet je accepteren dat die tijd voorbij is en dat je al 25 bent. Boot gemist, helaas pindakaas.
Wat probeer je te zeggen???quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt door de ruige filmpjes op internet van amateurs.. (Nee, geen acteurs) chaturbate e.d. die hun studie daarmee betalen. Eerst maar eens zo'n vriendin vinden anders heb je gewone seks. Sowieso lijkt alles op internet en films mooier, maar hier over echte amateurs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Daardoor zie je wat je mist. Gewoon van die amateurs die een filmpje opnemen als ze geil zijn. Tumblr enzo. En dat zijn vaak studenten van een jaar of 18quote:
Dit.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef Elvi het volgende:
Het punt is dat de maagden denken dat hun leven compleet is met vriendin. Maar daar is een relatie niet voor. Je leven moet al compleet zijn en de relatie een aanvuling. Als je leven nu al niet op orde is, waarom zou iemand zo'n enorme taak op zich willen nemen? Dat is nogal wat om te vragen: maak mijn leven compleet en maak mij gelukkig met mn leven. Dat is geen gelijkwaardige relatie...
Verklaar dan even waarom er zoveel mensen ongelukkig zijn in een relatie of niet bij elkaar passen. Hoe krijgen die uberhaupt samen een relatie dan? Check viva.nl voor de probleempjes van vreemdgaande mannen, vrouwen die zijn uitgekeken op hun partner of problemen met exen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef Elvi het volgende:
Het punt is dat de maagden denken dat hun leven compleet is met vriendin. Maar daar is een relatie niet voor. Je leven moet al compleet zijn en de relatie een aanvuling. Als je leven nu al niet op orde is, waarom zou iemand zo'n enorme taak op zich willen nemen? Dat is nogal wat om te vragen: maak mijn leven compleet en maak mij gelukkig met mn leven. Dat is geen gelijkwaardige relatie...
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:35 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen???Dat je zelf niet die filmpjes kan maken of meemaken als je geen vriendin hebt. En iedere keer dat je het ziet het als gemis ziet want je mist dus iets omdat je ziet hoe het wel kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien zie je het soms als gemis. Maar niet iedere keer, dat is ongezond. Een relatie is trouwens wel veel meer dan alleen seks.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat je zelf niet die filmpjes kan maken of meemaken als je geen vriendin hebt. En iedere keer dat je het ziet het als gemis ziet.
Krijg je dat cliche weer...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef Elvi het volgende:
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het is gewoon waarheid. Dat mensen niet met de waarheid om kunnen gaan is hun probleem.
Heb je SLM haar post wel gelezen? Dat gaat over de realiteit, niks filmpjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt door de ruige filmpjes op internet van amateurs.. (Nee, geen acteurs) chaturbate e.d. die hun studie daarmee betalen. Eerst maar eens zo'n vriendin vinden anders heb je gewone seks. Sowieso lijkt alles op internet en films mooier, maar hier over echte amateurs.
Waarom een cliché?quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daardoor zie je wat je mist. Gewoon van die amateurs die een filmpje opnemen als ze geil zijn. Tumblr enzo. En dat zijn vaak studenten van een jaar of 18
Die filmpjes zijn toch helemaal niet boeiend?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat je zelf niet die filmpjes kan maken of meemaken als je geen vriendin hebt. En iedere keer dat je het ziet het als gemis ziet want je mist dus iets omdat je ziet hoe het wel kan.
Omdat het een verzinsel is van mensen die relaties als iets vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom een cliché?
Ik kijk er echt van op als gasten op FOK! lopen te janken dat ze al 21 zijn en nog niet geneukt hebben. En dan soms zelfs overwegen om naar een hoer te gaan, want ze missen iets. Als geen enkele vrouw je aandacht geeft doe je gewoon iets enorm fout, easy as that. Dat ligt niet aan het gebrek aan seks an sich.
Dit is de meest open deur in de geschiedenis der open deuren. Hele volksstammen worden verkouden door de tocht die jij met deze opmerking veroorzaakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:53 schreef syndroom het volgende:
Sowieso is zelfbevrediging niets vergeleken met het ervaren van echte seks.
Daar heb je gelijk in, maar veel FOK!kers lijken uit te gaan van het andere uiterste, namelijk dat als je eenmaal seks hebt gehad alles ineens op zijn plek valt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Omdat het een verzinsel is van mensen die relaties als iets vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen.
Hoeveel voorbeelden ken jij van mensen die hun leven compleet omgooiden en opeens een relatie kregen? Nou ik ken er geen een. Ik ken er maar wel zat van mensen die amper iets deden en dom geluk kregen vroeg of laat. En die zijn behoorlijk opgeknapt van het hebben van een relatie.
Nou nee... maar het haalt wel een sociaal stigma weg, en dat kan veel uitmaken voor je gemoedstoestand...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar veel FOK!kers lijken uit te gaan van het andere uiterste, namelijk dat als je eenmaal seks hebt gehad alles ineens op zijn plek valt.
En aan de andere kant zijn de rest als vogels die maar niet kunnen begrijpen dat een struisvogel niet kan vliegen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:26 schreef Bonkers. het volgende:
Iets wat me opvalt is dat er zoveel ingevuld wordt door 'deze maagden' wat gewoon simpelweg niet klopt. Beelden over hoe relaties verlopen, seksualiteit, de gedachten van het andere geslacht, etc., alles is in hun hoofden staat al vast en niets kan dit veranderen, een verwrongen wereldbeeld denk ik zelfs soms.
Ze gedragen zich als Don Quichot, heilig overtuigd van hun eigen gelijk, wat niet overeenstemd met de werkelijkheid. Dat is het grootste probleem.
Waarom denkt iederen dit? Ik weet dat mijn leven niet compleet zou zijn als ik een vriendin zou hebben. Dit verandert er echter niets aan het feit dat ik heel graag een vriendin zou hebben. En ik zie dat veel mensen hier zeggen dat deze 'maagden' onrealistische verwachtingen hebben van een relatie en of seks, maar wat verwacht je als je nog nooit een relatie of seks hebt gehad. Dat is hetzelfde als het voor het eerst in een achtbaan gaan, je kan veel nadenken over hoe het zal voelen maar als je er dan eenmaal inzit voelt het compleet anders dan je had verwacht.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef Elvi het volgende:
En dat is dus precies de reden dat je niet naar dit soort filmpjes moet kijken, ik snap het gevoel want ik heb dit zelf ook. Maar als je iedere dag naar iets gaat kijken dat je pijn doet of depressief maakt dan schiet je er dus niets mee op.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat je zelf niet die filmpjes kan maken of meemaken als je geen vriendin hebt. En iedere keer dat je het ziet het als gemis ziet want je mist dus iets omdat je ziet hoe het wel kan.
Je hebt beschikking tot een netwerk van een universiteit als student of medewerker? Zo niet, stuur dan even de titel of link, dan kan ik 'm mogelijk gratis downloaden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:02 schreef syndroom het volgende:
Ik had ooit een pdf van het onderzoek uit 2012 maar die ben ik kwijt. Moet je voor betalen.
Ik spreek nu een meisje op een datingsite die aangeeft op haar profiel dat ze op zoek is naar losse seks en niet naar een relatie. Ondanks dat ik een maagdelijke klungel ben, heb ik gewoon goede gesprekken met haar en daarbij komt het hele onderwerp seks of maagd-zijn niet aan de orde. Weliswaar laat ze al een tijdje (2 dagenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:38 schreef syndroom het volgende:
Dat is ook echt informatie waar je niks mee kunt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:42 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Je hebt beschikking tot een netwerk van een universiteit als student of medewerker? Zo niet, stuur dan even de titel of link, dan kan ik 'm mogelijk gratis downloaden.
[..]
Ik spreek nu een meisje op een datingsite die aangeeft op haar profiel dat ze op zoek is naar losse seks en niet naar een relatie. Ondanks dat ik een maagdelijke klungel ben, heb ik gewoon goede gesprekken met haar en daarbij komt het hele onderwerp seks of maagd-zijn niet aan de orde. Weliswaar laat ze al een tijdje (2 dagen![]()
) niets meer van zich horen, dat knaagt dan wel aan me. Ik ben dus persoonlijk ook niet geïnteresseerd in dat onderzoek om te weten hoeveel ik "achter lig op schema".
Daar kan ik inderdaad niks mee, want wat zegt mij nou dat als blijkt dat ik twee standaardafwijkingen afwijk van het gemiddelde?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is ook echt informatie waar je niks mee kunt.
Oh ik zie nu dat het om een Nederlands kenniscentrum voor seksualiteit gaat. Ik dacht dat het ging om een onderzoek dat uitgevoerd was door Rutgers University uit New Jersey, USA. Daar kon ik wel gratis aankomen, maar niet met wat jij bedoelt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
De meest recente statistieken van Rutgers laten wat anders zien.
Doe je toch lekker niks. Gaat er ook niks veranderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:54 schreef syndroom het volgende:
Waar je woont speelt ook een grote rol. Hier op het platteland nauwelijks openbaar vervoer en het is wel dik 2 uur rijden naar een studentenstad. Hier in de buurt wonen weinig jongeren, zijn allemaal weggetrokken naar de grote steden. Ik ben achtergebleven.
Dus de mensen die zaniken dat ik maar geen pogingen onderneem moeten ook snappen dat er een fors kostenplaatje aan zit als ik telkens het halve land door moet reizen en dan ook nog die belachelijke hoge parkeertarieven moet ophoesten.
Hou eens op met die smoesjes altijd. Je bent gewoon totaal niet bereid je huidige leven aan te passen met allerlei tips die mensen geven dus vergeet het tot die tijd ook maar gewoon, gaat niks worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:54 schreef syndroom het volgende:
Waar je woont speelt ook een grote rol. Hier op het platteland nauwelijks openbaar vervoer en het is wel dik 2 uur rijden naar een studentenstad. Hier in de buurt wonen weinig jongeren, zijn allemaal weggetrokken naar de grote steden. Ik ben achtergebleven.
Dus de mensen die zaniken dat ik maar geen pogingen onderneem moeten ook snappen dat er een fors kostenplaatje aan zit als ik telkens het halve land door moet reizen en dan ook nog die belachelijke hoge parkeertarieven moet ophoesten.
Hier ben ik het niet mee eens. Contact via internet is gratisquote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:54 schreef syndroom het volgende:
Er wordt door jongens veel opgeschept met hoeveel meisjes ze wel niet geneukt hebben. Vooral in de studententijd. Maar dat valt flink tegen, de gemiddelde Nederlandse man heeft in heel zijn leven met 8 verschillende vrouwen seks gehad.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat de openers van maagdentopics het idee hebben dat ze 1 van de weinigen zijn die nog nooit een vriendin heeft gehad of weinig ervaring hebben. Terwijl dat eigenlijk redelijk normaal is, alleen iedereen probeert krampachtig te doen alsof zij WEL heel stoer zijn en heel veel ervaring hebben.
Herkennen anderen dit verhaal?
Benzine, parkeerkosten, hotel, maaltijden. Bij elkaar opgeteld kost zo'n tripje naar de grote stad best wel wat geld. Naast dat kost dat reizen ook erg veel energie wat ik liever in andere dingen steek.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Doe je toch lekker niks. Gaat er ook niks veranderen.
Hoe je het nu zegt klinkt het net alsof je op een of andere godvergeten ranch in Amerika woont.
Hoe verklaar je de verhalen dat veel studenten die op kamers (in het centrum gaan) wonen, veel vaker gaan stappen? Als je tussen de jongeren zit ben je eerder geneigd om verder te gaan met experimenteren dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.quote:
Dat is toch wezenlijk anders dan wanneer je een dame in een studentenkroeg ontmoet. Met online daten mis ik een beetje de actie en spontaniteit. Daarnaast heb je nog andere nadelen van online daten die we eerder al een keer besproken hebben.quote:Contact via internet is gratis
Ik denk dat die meiden toch liever in de grote stad blijven. Ook tijdens weekenden en vakanties zie ik ze hier niet.quote:En ik woon wel dicht bij een studentenstad maar hier gaat het echt niet makkelijker hoor. Bovendien wonen er hier veel op kamers en dan zit je zoals bij de vorige dates met de weekenden die ze graag thuis willen doorbrengen, ja bij jou op het platteland... heb ik niks aan.
Dat ze vaker gaan stappen is omdat ze vaak met huisgenoten wonen. En als die de stad ingaan ga je sneller mee. Wij zijn bij onze ouders blijven wonen en dat is echt een wereld van verschil. Ik heb hele lieve ouders, maar ze remmen me ongewild wel af. Daarom ga ik dit jaar denk ik ook op mezelf en als ik die baan krijg wel sneller dan gedachtquote:Op zondag 10 januari 2016 00:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Benzine, parkeerkosten, hotel, maaltijden. Bij elkaar opgeteld kost zo'n tripje naar de grote stad best wel wat geld. Naast dat kost dat reizen ook erg veel energie wat ik liever in andere dingen steek.
[..]
Hoe verklaar je de verhalen dat veel studenten die op kamers (in het centrum gaan) wonen, veel vaker gaan stappen? Als je tussen de jongeren zit ben je eerder geneigd om verder te gaan met experimenteren dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.
Voor mij iets moeilijker als je met drank op eerst nog dik 2 uur moet rijden.
[..]
Dat is toch wezenlijk anders dan wanneer je een dame in een studentenkroeg ontmoet. Met online daten mis ik een beetje de actie en spontaniteit. Daarnaast heb je nog andere nadelen van online daten die we eerder al een keer besproken hebben.
[..]
Ik denk dat die meiden toch liever in de grote stad blijven. Ook tijdens weekenden en vakanties zie ik ze hier niet.
Al zouden ze dan voor het weekend even terugkeren leg je moeilijker contact in een setting waar ze serieus haar ouders bezoekt dan wanneer je in een studentenstad met alle privacy in een kroeg een dame ontmoet.
Exact, dat probeerde ik je ook uit te leggen. Je ziet ook vaak dat wanneer een jongere voor het eerst op kamers gaat, uit hun vertrouwde omgeving met alle sociale controle van dien worden gehaald, ze helemaal opbloeien. Huisgenoten die in de zelfde leeftijdscategorie zitten, actieve omgeving, dus dat zorgt zoals je zegt voor een totaal andere atmosfeer. Als je onder elkaar bent ga je ook makkelijker uit, schept ook wel een band samen, en dan is het ook wat makkelijker om contact met een vreemde te leggen als je al gewend bent om 24/7 met leeftijdsgenoten om te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ze vaker gaan stappen is omdat ze vaak met huisgenoten wonen. En als die de stad ingaan ga je sneller mee. Wij zijn bij onze ouders blijven wonen en dat is echt een wereld van verschil. Ik heb hele lieve ouders, maar ze remmen me ongewild wel af. Daarom ga ik dit jaar denk ik ook op mezelf en als ik die baan krijg wel sneller dan gedacht
je leven hoeft echt niet 'compleet' te zijn om een relatie te vinden/aan te gaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het is gewoon waarheid. Dat mensen niet met de waarheid om kunnen gaan is hun probleem.
ik ken wel mensen die hun leven drastisch omgooiden en daarna een stuk gelukkiger waren?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Omdat het een verzinsel is van mensen die relaties als iets vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen.
Hoeveel voorbeelden ken jij van mensen die hun leven compleet omgooiden en opeens een relatie kregen? Nou ik ken er geen een. Ik ken er maar wel zat van mensen die amper iets deden en dom geluk kregen vroeg of laat. En die zijn behoorlijk opgeknapt van het hebben van een relatie.
Nog zo'n cliché: waar was je al die tijd?quote:Op zondag 10 januari 2016 00:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je leven hoeft echt niet 'compleet' te zijn om een relatie te vinden/aan te gaan.
Je hoeft niet eens gelukkig te zijn met jezelf.
Gebeurt vaak genoeg dat mensen die van voren niet weten dat ze van achteren leven een partner vinden.
Het is echter wél zo dat je mensen moet tegenkomen/spreken/ontmoeten om een relatie te kunnen vinden.
En daar gaat hetbij sommige mensen al mis.
Ik ken mensen die een heel leuk leven hebben en toch niet aan de bak komen. Uitzonderingen blijf je houdenquote:Op zondag 10 januari 2016 00:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ken wel mensen die hun leven drastisch omgooiden en daarna een stuk gelukkiger waren?
Verandering is voor veel mensen eng, maar het kan wel gewoon echt goed zijn.
Dan is het gewoon toeval. Ik had de meeste dates met iemand wanneer ik absurd druk en moe was in mijn leven... maar ik heb haar ontmoet vóórdat ik dat was. Maar je zult net zien, straks nieuwe baan en 2 weken later een leuke meid tegenkomen. Komt dat dan doordat ik een nieuwe baan/doel heb of was ik haar anders zonder baan ook wel 2 weken later tegengekomen??quote:Op zondag 10 januari 2016 00:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ken wel mensen die hun leven drastisch omgooiden en daarna een stuk gelukkiger waren?
Verandering is voor veel mensen eng, maar het kan wel gewoon echt goed zijn.
Ja, het kost geld, maar of je het kan en wil betalen heeft oko te maken met je prioriteiten.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:54 schreef syndroom het volgende:
ik zeg nergens dat je een leuk leven moet hebben om een vriendin te krijgen, wat ik zeg is dat verandering vaak niet verkeerd is. dat was meer in het algemeen gezegd dan over relaties.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:23 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik ken mensen die een heel leuk leven hebben en toch niet aan de bak komen. Uitzonderingen blijf je houden
Ik heb ook op kamers gezeten. Jarenlang zelfs. Maar je moet nog wel de klink omdraaien en zelf de beslissing maken om te gaan stappen. Weten jullie van jezelf dat je een uitgaanstype bent? Want als dat niet zo is, zoals bij mij, dan is op kamers gaan niet een voordeel om te gaan stappen. Wel voor een heleboel andere aspecten is op kamers gaan een voordeel, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:34 schreef Deezertje het volgende:
En ik woon wel dicht bij een studentenstad maar hier gaat het echt niet makkelijker hoor.
quote:Op zondag 10 januari 2016 00:09 schreef Deezertje het volgende:
Dat ze vaker gaan stappen is omdat ze vaak met huisgenoten wonen. En als die de stad ingaan ga je sneller mee.
Klopt op zich wel, ik ging in mijn 1e en vooral 2e jaar meer uit dan voordat ik op kamers zat. Maar het bleek niet mijn ding te zijn, het was meer peer pressure en uit nieuwsgierigheid en verveling. Dus op kamers gaan was voor mij een manier om te testen of je van uitgaan houdt waarmee je aan de vrouw kan komen. Vergis je ook niet in de hectiek van een studentenafdeling/huis en het hele studentenleven als je dit niet gewend bent. Het was voor mij niet altijd even prettig. Als je zoals ik een rustig iemand bent, dan is een studentenafdeling/huis niet de weg naar ontmaagding, althans niet voor mij zo is gebleken.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:05 schreef syndroom het volgende:
Hoe verklaar je de verhalen dat veel studenten die op kamers (in het centrum gaan) wonen, veel vaker gaan stappen? Als je tussen de jongeren zit ben je eerder geneigd om verder te gaan met experimenteren dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.
Ik denk niet dat je de juiste persoon tegenkomt als je leven al niet compleet is. Je bent dan nog geen 'compleet' persoon. Maar goed, dat is mijn filosofiequote:Op zondag 10 januari 2016 00:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je leven hoeft echt niet 'compleet' te zijn om een relatie te vinden/aan te gaan.
Je hoeft niet eens gelukkig te zijn met jezelf.
Gebeurt vaak genoeg dat mensen die van voren niet weten dat ze van achteren leven een partner vinden.
Het is echter wél zo dat je mensen moet tegenkomen/spreken/ontmoeten om een relatie te kunnen vinden.
En daar gaat hetbij sommige mensen al mis.
We hebben het hier (volgens mij) niet over studenten van 20, maar over bijna afgestudeerden.quote:Op zondag 10 januari 2016 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Dat blind staren op studeren en het idealiseren van op kamers wonen en mooie, vrouwelijke studenten die voor het oprapen liggen is ook weer zo typerend. Zijn jullie je er van bewust dat er ook heel veel op kamers wonende studenten zijn die juist erg eenzaam zijn? Dat er ook veel zijn die dus alsnog geen aansluiting vinden en daardoor nog eenzamer worden. Die zelfs weer terug gaan naar huis en met hun studie moeten stoppen omdat ze het niet trekken? De kans dat deze studenten net die mensen zijn die, net als jullie, sociaal niet zo vaardig zijn, is best groot.
quote:Op zondag 10 januari 2016 00:05 schreef Cerebrum het volgende:
De reden waarom ik denk dat sociaal uitgedaagde jongeren meer naar de ''heilige graal'' zoeken is dat ze meer met afwijzing te maken hebben gehad en eenzaamheid.
Zoals het al gezegd word, deze jongeren hebben de neiging om zichzelf te isoleren en door minder contact te hebben met de buitenwereld zullen ze die praatjes over seks sneller geloven.
Die 2 in combinatie brengt veel frustratie, afkeer en verkeerde vooroordelen met zich mee, waardoor ze sneller naar een bepaalde doelgroep een afkeer zullen hebben.
En tja de meiden die ze altijd leuk vonden gingen altijd met de pestkoppen.
Het gaat in een combinatie van een wrok en extra voorzichtig zijn.
Klopt, maar een aantal aast alsnog op studentes en op het studentenleven, omdat dat zo geweldig is.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
We hebben het hier (volgens mij) niet over studenten van 20, maar over bijna afgestudeerden.
Of je mist de aansluiting en vereenzaamt helemaal.. Je beeld is een beetje te rooskleurig.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
Exact, dat probeerde ik je ook uit te leggen. Je ziet ook vaak dat wanneer een jongere voor het eerst op kamers gaat, uit hun vertrouwde omgeving met alle sociale controle van dien worden gehaald, ze helemaal opbloeien. Huisgenoten die in de zelfde leeftijdscategorie zitten, actieve omgeving, dus dat zorgt zoals je zegt voor een totaal andere atmosfeer. Als je onder elkaar bent ga je ook makkelijker uit, schept ook wel een band samen, en dan is het ook wat makkelijker om contact met een vreemde te leggen als je al gewend bent om 24/7 met leeftijdsgenoten om te gaan.
Je bent gewoon te gierig om überhaupt in een positie te komen waarin je kans zou maken op een meisje.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Benzine, parkeerkosten, hotel, maaltijden. Bij elkaar opgeteld kost zo'n tripje naar de grote stad best wel wat geld. Naast dat kost dat reizen ook erg veel energie wat ik liever in andere dingen steek.
Inderdaad. In een relatie doe je, als het goed is, wel eens leuke dingen samen en dat kost vaak geld. Uit eten, bioscoopje pakken, weekendje Londen etc. En dat hoeft natuurlijk niet elke week, maar iemand die altijd alleen wil bankhangen met een film (wel my prime, want dat is gratisquote:Op zondag 10 januari 2016 14:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Je bent gewoon te gierig om überhaupt in een positie te komen waarin je kans zou maken op een meisje.
Als ik jou was zou ik ook maar niet gaan daten, het is niet vreemd als je de rekening in een restaurant betaald voor je date en jou.
Of straks krijg je een vriendin die geen werk heeft/studeert en kan je heel vaak alles betalen. Oei oei ik denk dat je maar beter vrijgezel kan blijven. Een relatie is veel te duur.
en onrealistischquote:Op zondag 10 januari 2016 16:50 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Inderdaad. In een relatie doe je, als het goed is, wel eens leuke dingen samen en dat kost vaak geld. Uit eten, bioscoopje pakken, weekendje Londen etc. En dat hoeft natuurlijk niet elke week, maar iemand die altijd alleen wil bankhangen met een film (wel my prime, want dat is gratis) omdat alles geld kost wordt ook snel oersaai.
Dat zou ook kunnen, je moet wel een beetje bij dat volk passen, anders wordt je alsnog genegeerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Of je mist de aansluiting en vereenzaamt helemaal.. Je beeld is een beetje te rooskleurig.
Omdat je niet beseft hoe het voor iemand voelt die sociaal uitgedaagd is, en zeker vrouwen stappen niet op mannen af. (Zeker niet eentje die onzeker in een hoekje staat)quote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef LLgetikt het volgende:
een voorbeeld geven, ik was gister uit, kwam er iemand naar me toe '' ja blablaba jij komt toch altijd daar, ik herken jou ergens van'' dus ik weer op reageren en liep weer weg naar de wc en later liep ik weer door die toko en sprak hij me we
Nee dat begrijp ik heel goed, ik kan best empathie opbrengen voor mensen die deze problemen hebben, ik was vroeger ook heel verlegen, maar heb me zelf sociaal gemaakt, niemand anders doet het, JIJZELF heb de macht over je eigen leven. En dan vind ik zwak dat het aan allemaal andere dingen liggen, behalve eigen gedrag (waar is de zelfreflectie?) En maar blijven hangen in een negatief denkpatroon, en daar maar vast aan blijven houden. Dat is het gewoon negatief geladen, als je alles al zo negatief ziet.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:10 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Omdat je niet beseft hoe het voor iemand voelt die sociaal uitgedaagd is, en zeker vrouwen stappen niet op mannen af. (Zeker niet eentje die onzeker in een hoekje staat)
Als het allemaal zo simpel was zouden mensen met dit soort problemen, niet naar een forum komen voor hulp of steun.
Maar het is heel erg belangrijk dat je jezelf niet naar beneden praat en het gaat bekijken op een manier dat jij nog een onbekend persoon voor hun bent, en dat je jezelf vertrouwen inpraat en jezelf goed representeert tegen over hun, en dan maak je net zoveel kans al ieder ander.
Ik bedoel met dat verlegenheid te zeggen, dat het ook iets was ''wat me tegenhield''.. ik ben ook een denker, kan me goed inleven in wat mensen hier zeggen. Wat het veranderde is dat het niet werkte, het hield me tegen om te genieten. En dan moet je gewoon pro-actief handelen anders veranderd er niks.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:44 schreef Cerebrum het volgende:
Verlegenheid heeft er heel vaak niks mee te maken, het is gewoon dat je veel meer problemen ziet.
Als denker denk je veel meer over de emoties na, wat bij een doener pas later komt.
Ik zal een paar gedachtes noemen die ik vaak heb gehad in mijn jongeren jaren.
1. Ze kan een jaloerse vriend hebben waardoor ik dan in problemen kom.
2. Ze moet me niet, wijst me af en gaat slechte roddels verspreiden waardoor ik een slechte reputatie krijg.
3. Als dit meisje me afwijst dan betekend het, dat het respectloos is om verder te jagen.
4. Ik bent toch een last voor haar.
Dat zijn er nog een paar, Heeft niks met verlegenheid te maken.
En dan de keren dat je toch dat patroon doorbreekt en dan alsnog word afgewezen komt veel harder aan.
Voor jou is het simpel, voor een sociaal uitgedaagd iemand niet.
En ik wil het niet goed praten, maar het ligt heel wat moeilijker en dat moet even iedereen beseffen.
Haha kwaliteit van leven.. ik weet het niet, het is denk meer een kwestie van de gras is groener aan de overkant, Je moet je eigen leven waarde geven met je eigen interesses en dat is niet bij iedereen bijvoorbeeld in de kroeg staan, wat de grote menigte je ook probeert wijs te maken wat normaal is.
En op meer plekken zijn mensen te vinden en zijn minder rustig.
Gebruik dat denken is voor iets anders dan al dat negatieve.
Je moet gewoon accepteren hoe je bent, zelfverzekerdheid is alles en als je het uitgaansleven nooit leuk hebt gevonden dan kan je het zelf niet forceren.
'En dan de keren dat je toch dat patroon doorbreekt en dan alsnog word afgewezen komt veel harder aan.'quote:Op zondag 10 januari 2016 17:44 schreef Cerebrum het volgende:
Verlegenheid heeft er heel vaak niks mee te maken, het is gewoon dat je veel meer problemen ziet.
Als denker denk je veel meer over de emoties na, wat bij een doener pas later komt.
Ik zal een paar gedachtes noemen die ik vaak heb gehad in mijn jongeren jaren.
1. Ze kan een jaloerse vriend hebben waardoor ik dan in problemen kom.
2. Ze moet me niet, wijst me af en gaat slechte roddels verspreiden waardoor ik een slechte reputatie krijg.
3. Als dit meisje me afwijst dan betekend het, dat het respectloos is om verder te jagen.
4. Ik bent toch een last voor haar.
Dat zijn er nog een paar, Heeft niks met verlegenheid te maken.
En dan de keren dat je toch dat patroon doorbreekt en dan alsnog word afgewezen komt veel harder aan.
Voor jou is het simpel, voor een sociaal uitgedaagd iemand niet.
En ik wil het niet goed praten, maar het ligt heel wat moeilijker en dat moet even iedereen beseffen.
Haha kwaliteit van leven.. ik weet het niet, het is denk meer een kwestie van de gras is groener aan de overkant, Je moet je eigen leven waarde geven met je eigen interesses en dat is niet bij iedereen bijvoorbeeld in de kroeg staan, wat de grote menigte je ook probeert wijs te maken wat normaal is.
En op meer plekken zijn mensen te vinden en zijn minder rustig.
Gebruik dat denken is voor iets anders dan al dat negatieve.
Je moet gewoon accepteren hoe je bent, zelfverzekerdheid is alles en als je het uitgaansleven nooit leuk hebt gevonden dan kan je het zelf niet forceren.
Ja, en meeste mensen begrijpen gewoon niet dat je hier cynisch van word.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:58 schreef jr32 het volgende:
[..]
'En dan de keren dat je toch dat patroon doorbreekt en dan alsnog word afgewezen komt veel harder aan.'
Dit is echt precies wat er bij mij gebeurd is eigenlijk. Ik heb heel veel moeite met nog normaal praten als ik tegen een meisje moet praten, ga stotteren en heel erg blozen en zweten. Dit weerhoud mij er eigenlijk wel van om met een meisje te praten en de keren dat ik het toch heb geprobeerd werd ik direct afgewezen (vaak doordat ik echt gewoon niet meer kon praten en helemaal dichtsloeg). Hierdoor durf ik eigenlijk tegenwoordig helemaal geen meisjes meer aan te spreken.
Juist.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:50 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Inderdaad. In een relatie doe je, als het goed is, wel eens leuke dingen samen en dat kost vaak geld. Uit eten, bioscoopje pakken, weekendje Londen etc. En dat hoeft natuurlijk niet elke week, maar iemand die altijd alleen wil bankhangen met een film (wel my prime, want dat is gratis) omdat alles geld kost wordt ook snel oersaai.
Ik heb me interesses nog nooit aangepast voor de sociale gemeenschap, ik ben alleen opener geworden en steek er meer energie in, en het lukt me redelijk goed om met andere mensen om te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:43 schreef Elvi het volgende:
Tsja ik weet het niet hoor... maar mij lijkt dat je vrij weinig mensen tegenkomt als je alleen achter je pc hangt. En via datingsites aan de bak probeert te komen. Wat ga je dan vertellen wat je hobbies zijn? "beetje gamen, beetje computeren..." Nee daar worden we warm van...
Kijk ik denk zelf ook wel eens "waaah waarom kan ik geen leuke man vinden" maar dan bedenk ik me "oja ik doe er geen fuck aan
". En dan verander ik er wat aan. Of niet.
Als iets je dwars zit en je hebt er last van: doe er wat aan. Heb je er geen last van en vind je het single leven blijkbaar prima? Nou dan blijf je toch lekker op je zolderkamer zitten. Maar dan moet je ook niet zeuren
Je hebt wel een beetje gelijk maar het is niet alsof je er altijd iets aan kan doen. Ik heb in het verleden ook geprobeerd om toch iets socialer te zijn proberen om toch een keer mee te gaan naar een feest, geprobeerd met meisjes te praten etc etc. Maar ik word gewoon door sommige situaties lichamelijk ziek. Als ik bijvoorbeeld naar een club ga word ik daar echt niet blij van ik krijg buikpijn, hartkloppingen en het lijkt wel alsof ik net uit de douche kom zo hard zweet ik dan. En probeer maar eens in die toestand in de smaak te vallen bij vrouwenquote:Op zondag 10 januari 2016 18:43 schreef Elvi het volgende:
Tsja ik weet het niet hoor... maar mij lijkt dat je vrij weinig mensen tegenkomt als je alleen achter je pc hangt. En via datingsites aan de bak probeert te komen. Wat ga je dan vertellen wat je hobbies zijn? "beetje gamen, beetje computeren..." Nee daar worden we warm van...
Kijk ik denk zelf ook wel eens "waaah waarom kan ik geen leuke man vinden" maar dan bedenk ik me "oja ik doe er geen fuck aan
". En dan verander ik er wat aan. Of niet.
Als iets je dwars zit en je hebt er last van: doe er wat aan. Heb je er geen last van en vind je het single leven blijkbaar prima? Nou dan blijf je toch lekker op je zolderkamer zitten. Maar dan moet je ook niet zeuren
Ik zie dat veel mensen het in verband brengen met gamen. Denk je dat dit er iets mee te maken heeft? ik vraag dit aangezien ik lange tijd op 'hoog niveau' gamede en er ook mijn geld mee verdiende. Ik weet dat veel van de mensen waar ik in die tijd mee speelde ongeveer in dezelfde situatie beland zijn als ik en sommige eigenlijk helemaal niet buiten komen behalve om boodschappen te doen. Denk je dat je door gamen en dus lange tijd alleen zijn en bijna niet buiten komen Sociale angst kan ontwikkelen?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:21 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Ik heb me interesses nog nooit aangepast voor de sociale gemeenschap, ik ben alleen opener geworden en steek er meer energie in, en het lukt me redelijk goed om met andere mensen om te gaan.
Ik vind het zo raar om je persoonlijkheid te veranderen voor anderen, en hiermee wil ik niet zeggen dat ik liever op mijn zolder zit te gamen hoor, dat word ik ook zat, ik ga ook graag sporten, en ik wil uiteindelijk een wereldreis maken enz.
Alleen ik zie er niks in om ieder weekend tussen allemaal bezopen mensen te staan, waar je tegen moet schreeuwen om een gesprek mee te hebben.
En ja misschien kom je hierdoor minder mensen tegen, maar kwaliteit over kwantiteit hoor, ik heb liever dat ik door via mijn interesses te blijven doen uiteindelijk de meid tegen te komen die echt bij me past dan dat ik mezelf helemaal aanpast en dan dat ik later besef dat ik eigenlijk helemaal niet blij ben met me leven.
Ik zeur ook niet meer hoor, ik wil gewoon duidelijk maken hoe de gedachtepatroon ongeveer is van een sociaal uitgedaagde.
Nah, denk eerder dat je door sociale fobie sneller een hobby als gamen oppakt dan een ander hobby waar fysieke sociale interacties van pas komen.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:31 schreef jr32 het volgende:
Denk je dat je door gamen en dus lange tijd alleen zijn en bijna niet buiten komen Sociale angst kan ontwikkelen?
Das toch gewoon e-sport? Is gewoon een full time baan waar je weldegelijk met mensen in aanraking komt als je als prof aan de slag gaat.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:31 schreef jr32 het volgende:
Ik weet dat veel van de mensen waar ik in die tijd mee speelde ongeveer in dezelfde situatie beland zijn als ik en sommige eigenlijk helemaal niet buiten komen behalve om boodschappen te doen.
Ik heb er even over nagedacht en denk inderdaad ook dat mensen met sociale fobie meer tijd zullen steken in iets als gamen en je dus uiteindelijk allemaal bij elkaar terecht komt in de 'top' en ja er zijn meerdere manieren om geld te verdienen met gamen waarvan esports de meest gangbare weg. Maar aangezien het voor mij winstgevender was om andere mensen hun accounts hogere ranking te geven tegen betaling heb ik uiteindelijk nooit meegedaan aan dat soort events waar je daadwerkelijk moet reizen en mensen tegenkomt etc. De keuze was voor mij vrij simpel ik verdiende makkelijk 80-100 euro op een dag door andere mensen hun accounts hogere rankings te geven, in tegenstelling tot echt een toernooi moeten spelen waar je dus op een bepaalde plaats moet eindigen om een geldprijs te winnen bood dit meer zekerheid voor mij.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nah, denk eerder dat je door sociale fobie sneller een hobby als gamen oppakt dan een ander hobby waar fysieke sociale interacties van pas komen.
[..]
Das toch gewoon e-sport? Is gewoon een full time baan waar je weldegelijk met mensen in aanraking komt als je als prof aan de slag gaat.
Op aan kamers gaan zit ik ook al 1,5 jaar aan te denken en tegenwoordig zelfs aan een studentenvereniging (dat terwijl ik niet drink) om zo meer in contact te komen met meiden, maar door die posts van jou en krulbrul ben ik toch gaan twijfelen of dat de juiste oplossing is. Ik ga niet zo vaak uit en voel me niet gemakkelijk in grote mensenmassa‘s (daarom ga ik aanstaande Koningsdag een dag naar Duitsland).quote:Op zondag 10 januari 2016 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Dat blind staren op studeren en het idealiseren van op kamers wonen en mooie, vrouwelijke studenten die voor het oprapen liggen is ook weer zo typerend. Zijn jullie je er van bewust dat er ook heel veel op kamers wonende studenten zijn die juist erg eenzaam zijn? Dat er ook veel zijn die dus alsnog geen aansluiting vinden en daardoor nog eenzamer worden. Die zelfs weer terug gaan naar huis en met hun studie moeten stoppen omdat ze het niet trekken? De kans dat deze studenten net die mensen zijn die, net als jullie, sociaal niet zo vaardig zijn, is best groot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |