Reading empowers.quote:
Maar volgens mij levert het juist dan risico's op radicalisering op. Maar goed, ik ga maar weer eens lezenquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, zolang hun opvattingen normale deelname aan de samenleving niet in de weg staat, vind ik dat allemaal niet zo'n groot probleem.
De staat mag moslims die neigen naar extremisme in de gaten houden en scholen mogen jonge moslims wegwijs maken in het reilen en zeilen in Nederland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar volgens mij levert het juist dan risico's op radicalisering op. Maar goed, ik ga maar weer eens lezen.
Het is altijd belangrijk om te blijven praten over meningsverschillen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De staat mag moslims die neigen naar extremisme in de gaten houden en scholen mogen jonge moslims wegwijs maken in het reilen en zeilen in Nederland.
Op persoonlijk vlak hoef en wil ik niks met mensen wier opvattingen ik niet deel.
Vrouwelijk, multiculturele commissarissen. Dat zijn er vast een hoop.quote:Gelet op de samenstelling van de Raad van Commissarissen enerzijds en de diversiteit binnen de huurderspopulatie anderzijds, wordt in het bijzonder uitgekeken naar vrouwelijke kandidaten en kandidaten met een multiculturele achtergrond.
Hoe is het ermee, bet?quote:
Nou succesquote:
Dat wel. De pakjesman kwam ook nog langs in de sneeuw en ijzel. Met mijn bestelde handschoenen. Maar gewone post heb ik de hele week niet gehad..quote:
He bah. Hopen dat dat niet naar Overijssel trekt.quote:
Ik hoop het, en ik hoop vooral dat er dan genoeg gladheid weg is om eruit te kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou succes. Hier alleen nog maar veel regen. Maar mogen zou het mooi weer moeten worden. Zonnig en relatief warm.
Dat lijkt me inderdaad geen pretje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef Gutmensch het volgende:
Ben wel heel erg blij dat er hier geen ijzel is tijdens mijn verhuisweek, lijkt me dan niet tof rijden en inparkeren met m'n gehuurde bus
Verwachten != hopen op.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Bizar hoeveel posters in NWS hopen op een gewelddadige revolutie.
Ik denk het niet hoor, er komt warme lucht aan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
He bah. Hopen dat dat niet naar Overijssel trekt.
Tsja, ze denken dat ze niets te verliezen hebben. Want het is allemaal toch al volkomen kut en het kan vast niet ergerquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Dat topic van Ryan3 zeker. Fijn ook weer, zo'n stukje. Hebben ze de 14-jarige Syrische verkrachter al ontdekt? Ja natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
De wens is in veel gevallen de vader van de gedachte.quote:
Zelfde wijk?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef Gutmensch het volgende:
Ben wel heel erg blij dat er hier geen ijzel is tijdens mijn verhuisweek, lijkt me dan niet tof rijden en inparkeren met m'n gehuurde bus
In werkelijkheid rennen ze al voor hun leven als een ME'er boeh naar ze roept denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, allemaal van die zolderkamerhelden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Zien zichzelf al als de nieuwe Ratko Mladic denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, allemaal van die zolderkamerhelden.
Hemelsbreed net 700 meter verderop, maar wel een andere wijk. Nu nog dichter bij het centrum.quote:
Waar je blij van wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hemelsbreed net 700 meter verderop, maar wel een andere wijk. Nu nog dichter bij het centrum.
Goed ingeburgerd, die verdient een baantje als directeur van een woningcorporatie of iets dergelijks.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:28 schreef Boze_Appel het volgende:
NWS / Vluchteling stuurt TV naar huis
Hij pakt het tenminste goed aan. Die stomme Nederlanders zijn nog steeds blij met een hand vol hotelzeepjes.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Goed ingeburgerd, die verdient een baantje als directeur van een woningcorporatie of iets dergelijks.
Ah, beter.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hemelsbreed net 700 meter verderop, maar wel een andere wijk. Nu nog dichter bij het centrum.
Ik zou echt niet anders willen dan wonen in het centrum van een stad, met alles op loopafstand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar je blij van wordt.
Nee grapje. Veel plezier in je nieuwe huis
Hier idem. Ik kan ook lopen naar het centrum. Alleen wel een anderquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zou echt niet anders willen dan wonen in het centrum van een stad, met alles op loopafstand.
Samenspannende vakbonden, mooi is dat.quote:Om te voorkomen dat rederijen vanwege de stakingen met hun schepen uitwijken naar concurrerende havens, hebben FNV en CNV afspraken gemaakt met bevriende vakbonden in Antwerpen, Le Havre en Hamburg. Die tonen zich solidair en proberen ervoor te zorgen dat daar geen schepen worden gelost die eigenlijk voor Rotterdam bestemd waren.
Het slaat ook nergens op. Havenwerkers hebben een probleem met de haven, niet met de reders. Dus waarom ze die nu met alle geweld schade willen berokkenen is me een raadsel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Samenspannende vakbonden, mooi is dat.
Ze hebben een conflict met een aantal containerterminaloperators, niet met het havenbedrijf of de reders. Maar ze staken tegen iets wat onvermijdelijk is, verdere automatisering van de containerterminals.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op. Havenwerkers hebben een probleem met de haven, niet met de reders. Dus waarom ze die nu met alle geweld schade willen berokkenen is me een raadsel.
Zitten diezelfde containerterminaloperators ook in Antwerpen en Le Havre?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze hebben een conflict met een aantal containerterminaloperators, niet met het havenbedrijf of de reders. Maar ze staken tegen iets wat onvermijdelijk is, verdere automatisering van de containerterminals.
En dat is ook een leuk centrum, ik ken het.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier idem. Ik kan ook lopen naar het centrum. Alleen wel een ander
Inderdaad. Zat er natuurlijk aan te komen en nu willen ze baangarantie..... Eerder omscholen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze hebben een conflict met een aantal containerterminaloperators, niet met het havenbedrijf of de reders. Maar ze staken tegen iets wat onvermijdelijk is, verdere automatisering van de containerterminals.
Ik zou het niet precies weten, maar in ieder geval MSC en DP World hebben een containerterminals in Antwerpen, en die zitten niet in Rotterdam. ECT en APM Terminals zitten weer niet in Antwerpen, maar APM Terminals zit wel weer in Zeebrugge en Hamburg. Van Le Havre weet ik niks, die zijn inieminie (ook al vinden de Fransen van nietquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zitten diezelfde containerterminaloperators ook in Antwerpen en Le Havre?
Leuk scrabblewoord trouwens
Nou, dan slaat deze actie dus nergens op. Maakt het voor bedrijven die hier helemaal geen partij in zijn onmogelijk om toch hun ding te blijven doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik zou het niet precies weten, maar in ieder geval MSC en DP World hebben een containerterminals in Antwerpen, en die zitten niet in Rotterdam. ECT en APM Terminals zitten weer niet in Antwerpen, maar APM Terminals zit wel weer in Zeebrugge en Hamburg. Van Le Havre weet ik niks, die zijn inieminie (ook al vinden de Fransen van niet).
De PvdA laat weer even zien dat het niet de bedoeling is dat het gepeupel zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.quote:Minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) wil uitzoeken of het verstandig is om een deel van het salaris voor werknemers apart te zetten voor hun scholing. Dat schrijft hij op de site van een internationale denktank, Policy Network.
Ik neem aan dat ze op de containerterminals in de andere havens alleen de containers met anders een Rotterdamse bestemming niet verwerken. Althans die indruk krijg ik uit de berichten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan slaat deze actie dus nergens op. Maakt het voor bedrijven die hier helemaal geen partij in zijn onmogelijk om toch hun ding te blijven doen.
Zo zie je maar dat de PvdA het gepeupel goed kent.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De PvdA laat weer even zien dat het niet de bedoeling is dat het gepeupel zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.
Dat lijkt mij beter inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad. Zat er natuurlijk aan te komen en nu willen ze baangarantie..... Eerder omscholen.
Dat gaat nog leuk worden, "Met ingang van heden gaan wij 10 % van uw brutoloon inhouden ten behoeve van een fonds voor scholing". Ik vermoed niet dat dit plan warm onthaald gaat worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De PvdA laat weer even zien dat het niet de bedoeling is dat het gepeupel zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.
Dat zal allicht ook niet de uitkomst van het voorgestelde onderzoek.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat gaat nog leuk worden, "Met ingang van heden gaan wij 10 % van uw brutoloon inhouden ten behoeve van een fonds voor scholing". Ik vermoed niet dat dit plan warm onthaald gaat worden.
Allicht dat het minder helder verpakt gaat worden inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal allicht ook niet de uitkomst van het voorgestelde onderzoek.
Wat dan wel?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal allicht ook niet de uitkomst van het voorgestelde onderzoek.
Ik ken de onderzoeksopdracht niet. Maar ik kan me mogelijk iets voorstellen bij aanbevelingen om de in allerlei cao's vastgelegde afspraken over investeringen in scholing meer direct aan de betrokken werknemers te koppelen in de plaats van de meer algemene en oncontroleerbare huidige praktijk.quote:
Ik ga denk ik direct een opleidingsinstituut startenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat gaat nog leuk worden, "Met ingang van heden gaan wij 10 % van uw brutoloon inhouden ten behoeve van een fonds voor scholing". Ik vermoed niet dat dit plan warm onthaald gaat worden.
Ook dat zou zomaar kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien is de uitkomst wel dat het niet verstandig is.
Dan kan je ook wel een rapport op laten stellen over of het verstandig is zout in je koffie te doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien is de uitkomst wel dat het niet verstandig is.
Dat lijkt me voor de minister van sociale zaken en werkgelegenheid minder voor de hand te liggen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan kan je ook wel een rapport op laten stellen over of het verstandig is zout in je koffie te doen.
Ik vind die havenstaking niet ellendig hoor, dat hoort gewoon bij de onderhandelingen tussen werkgever(s) en werknemer(s).quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de minister van sociale zaken en werkgelegenheid minder voor de hand te liggen.
Het tijdig en goed scholen van werknemers kan juist ellende als die havenstakingen voorkomen. Die scholing kent dus een zeker maatschappelijk belang. Dat zie ik bij zoute koffie minder.
Lekker even uitwaaien. Hond wapperde aan de riem. Binnen weer pantoffels aan, een dikke droge trui, en een trainingsbroek. Rochefort 8 erbij. Genieten.quote:
8 Beaufort? Dan een Rochefort!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lekker even uitwaaien. Hond wapperde aan de riem. Binnen weer pantoffels aan, een dikke droge trui, en een trainingsbroek. Rochefort 8 erbij. Genieten.
Wat is het nu, ben ik geknipt voor de marketing of kan ik beter eerst nog een master volgen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:03 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]Kan zo de marketing in hè, die jongeman. Nog een mastertje erachteraan jassen.
Dat Pokkelmans melancholisch wordt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En 1988 28 jaar geleden, wat is je punt?
Je bent geknipt, maar ik denk dat potentiële werkgevers graag een papiertje willen zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is het nu, ben ik geknipt voor de marketing of kan ik beter eerst nog een master volgen?
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En 1988 28 jaar geleden, wat is je punt?
Wat was er in vredesnaam bijzonder aan 2008? Voor 1988 hoeft dat niet gevraagd te worden natuurlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat Pokkelmans melancholisch wordt.
Voor mijn gevoel is 2008 een jaar of drie geleden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat was er in vredesnaam bijzonder aan 2008? Voor 1988 hoeft dat niet gevraagd te worden natuurlijk
Ken ik niet.quote:
Twee aardige wedstrijden tegen Italie en Frankrijk in ieder geval.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat was er in vredesnaam bijzonder aan 2008? Voor 1988 hoeft dat niet gevraagd te worden natuurlijk
Voor mijn gevoel een jaar of vijf.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is 2008 een jaar of drie geleden.
Deze valt dan misschien wel in de smaak nu:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:37 schreef Pokkelmans het volgende:
Wel mooi. De halve dag van die nihilistische pruttel gelezen, en dan nu met zo'n lekker biertje van die sentimentele kutmuziek luisteren terwijl er zo'n hond met zijn bruine oogjes van onder het bureau naar mij ligt te kijken en af en toe zijn speelgoedvarkentje () op mijn schoot legt zodat ik het weer weg kan gooien.
Eet dat, nihilisten.
Die altijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Deze valt dan misschien wel in de smaak nu:
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
Bizar verhaal dit http://www.nrc.nl/next/20(...)vol-gestolen-1574896
Oostblokkers die onze kaas op de Russischenmarkt willen verpatsen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
Waarom zou je dat doen? Kaas is toch enorm smerig?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
Zeer goed te verkopen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Kaas is toch enorm smerig?
Radio 1 maakt er een heel groot ding van, met een speciale reporter en allesquote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
Ik werd er mee wakkerquote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Radio 1 maakt er een heel groot ding van, met een speciale reporter en alles
Goedemorgen.
Ah, dus daar is die kaas heen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik werd er mee wakker
En vervolgens zag ik een zeer heldere Venus en een hele smalle maansikkel boven de zuidelijke horizon.
Ze verdenken inderdaad de oostblokkers. Maar dan is het stelen van ambachtelijke kaas minder logisch. Partijen gewone belegen kaas raak je makkelijker kwijt op de zwarte markt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oostblokkers die onze kaas op de Russischenmarkt willen verpatsen?
(NRC-links zijn trouwens alleen te volgen als je daar een abo hebt)
Oostblokkers vreten alles.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze verdenken inderdaad de oostblokkers. Maar dan is het stelen van ambachtelijke kaas minder logisch. Partijen gewone belegen kaas raak je makkelijker kwijt op de zwarte markt.
En als je het niet kan openen is het gewoon tijd voor een abo op de NRC
Ongetwijfeld. Ik formuleerde het niet lekker. Bedoel meer dat het bijna zonde is om goede kaas op die markt te dumpen. Kan je makkelijker een trailer met fabriekskaas leegroven oid.quote:
Die kaas brengt gewoon de prijs op.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik formuleerde het niet lekker. Bedoel meer dat het bijna zonde is om goede kaas op die markt te dumpen. Kan je makkelijker een trailer met fabriekskaas leegroven oid.
Studenten.quote:Een student fysiotherapie van Avans Hogeschool in Breda heeft schurft opgelopen. Daarom zijn een paar praktijklokalen gesloten. Die worden de komende dagen grondig schoongemaakt. Uit voorzorg blijft de student voorlopig thuis. De hbo-instelling heeft dat donderdag laten weten.
Schurft is een besmettelijke huidziekte, die wordt veroorzaakt door de schurftmijt. Het is een vervelende, maar geen ernstige ziekte. Het is niet bekend waar de student de ziekte heeft opgelopen, maar dat is volgens Avans waarschijnlijk niet op de instelling gebeurd. De aandoening duikt vaker op bij studenten, bijvoorbeeld in Groningen (2013), Delft (2012), Leiden (2011/2012) en Nijmegen (2007/2008).
Scheelt verder BTW en allerhande belastingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:31 schreef Reya het volgende:
Kaas op de zwarte markt verkopen, dat lijkt me ook niet direct enorm profitabel.
Het is toch een potige jongeman? Die is best enkele duizenden dollars waard.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:31 schreef Reya het volgende:
Kaas op de zwarte markt verkopen, dat lijkt me ook niet direct enorm profitabel.
Is dit een eufemisme?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:51 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Het is toch een potige jongeman?
Syrië dumpt dergelijke producten al op de wereldmarkt, dus de prijs is flink gekelderd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:51 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Het is toch een potige jongeman? Die is best enkele duizenden dollars waard.
In dit geval bedoel ik papzak, niet homo.quote:
En die baard beschermt tegen de kou.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Boze_Appel heeft zelf weinig last, vanwege een laag zwaartepunt.
Ze moeten hem z'n whisky eens afpakken. Dan zul je hem horen piepen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Boze_Appel heeft zelf weinig last, vanwege een laag zwaartepunt.
Stampvoetend in zijn paddestoel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze moeten hem z'n whisky eens afpakken. Dan zul je hem horen piepen.
De opmerking van Asscher valt wel te verklaren. In de meeste sectoren is een opleidingsbudget van 3% (normaal) tot 8% (kennisintensieve sectoren) gebruikelijk. De meeste Nederlanders krijgen een deel van hun loonsom al in opleiding uitbetaald. Daar hebben ze zelf relatief weinig over te zeggen. Onderdeel van het HR beleid of collectieve afspraken. Een ZZP'er "moet" in zijn uurprijs bijvoorbeeld ook een opleidingsbudget van 5% aanhouden. Althans: dat is zijn eigen verantwoordelijkheid maar alleen de faalhazen doen het niet en opdrachtgevers accepteren dat ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima. Is ook zo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet je weer allemaal van die baggercursussen volgen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
De opmerking van Asscher valt wel te verklaren. In de meeste sectoren is een opleidingsbudget van 3% (normaal) tot 8% (kennisintensieve sectoren) gebruikelijk. De meeste Nederlanders krijgen een deel van hun loonsom al in opleiding uitbetaald. Daar hebben ze zelf relatief weinig over te zeggen. Onderdeel van het HR beleid of collectieve afspraken. Een ZZP'er "moet" in zijn uurprijs bijvoorbeeld ook een opleidingsbudget van 5% aanhouden. Althans: dat is zijn eigen verantwoordelijkheid maar alleen de faalhazen doen het niet en opdrachtgevers accepteren dat ook.
De bittere ironie is natuurlijk weer dat de werknemers die het meeste baat hebben bij bijscholing (mbo 3/4) omdat hun vakgebieden het sterkst onder druk staan ook weer de werknemers zijn die het minst opleiding uitgekeerd krijgen. Het zou voor de hand liggen om voor die kwetsbare groep reserveringen min of meer verplicht te stellen. De kloof tussen laaggeschoold en hooggeschoold wordt anders nog groter dan die nu al is.
Die cursus "Mindfull managen. Leidinggeven met hart & ziel" is wel de reden waarom je in 2021 nog werk hebt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet je weer allemaal van die baggercursussen volgen.
Ik weet niet of MBO'ers per definitie meer baat hebben bij bijscholing. In veel kennisintensieve sectoren is het gewoon bittere noodzaak om continu bezig te zijn met bijscholing.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:57 schreef Ryon het volgende:
De bittere ironie is natuurlijk weer dat de werknemers die het meeste baat hebben bij bijscholing (mbo 3/4) omdat hun vakgebieden het sterkst onder druk staan ook weer de werknemers zijn die het minst opleiding uitgekeerd krijgen. Het zou voor de hand liggen om voor die kwetsbare groep reserveringen min of meer verplicht te stellen. De kloof tussen laaggeschoold en hooggeschoold wordt anders nog groter dan die nu al is.
Ik kan me voorstellen dat door die directere koppeling van budget aan personen wat minder wordt. Dan zie je dat je voor het geld van die concernopleidingen mindfullness en timemanagement zelf ook een meer vakgerichte opleiding had kunnen doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet je weer allemaal van die baggercursussen volgen.
Dat is inderdaad de "ouderwetse" gedachte, vandaar dat een HRM afdeling van *laten we iets noemen uit de maakindustrie* een grote bakkerijfabriek die 3% daar niet vanzelf inhoudt. Scholing hebben ze toch niet nodig voor het bedrijf en daarnaast vindt men leren superkut dus een plezier doe je er ze ook niet mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of MBO'ers per definitie meer baat hebben bij bijscholing. In veel kennisintensieve sectoren is het gewoon bittere noodzaak om continu bezig te zijn met bijscholing.
Het is uiteraard zo dat bepaalde MBO beroepen relatief zwaar onder druk staan en dat die mensen beter kunnen investeren in het opdoen van kennis, maar de mate waarin zij die kennis op kunnen doen zal ook wel weer beperkter zijn.
Duidelijk geschreven door een van de daders.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
Zou de schrijver op Fok gekeken hebben?
Hoe de feiten benoemen het nieuwe wegkijken werd
Maarten van Rossem zei bij Jinek gisteren hetzelfde. De usual suspects in het TV topic gingen uiteraard weer over de rooie.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
Goffedomme, die vuige rooie islamlover weer zeker.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maarten van Rossem zei bij Jinek gisteren hetzelfde. De usual suspects in het TV topic gingen uiteraard weer over de rooie.
Die aflevering moet ik eens even terug gaan kijken dan.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maarten van Rossem zei bij Jinek gisteren hetzelfde. De usual suspects in het TV topic gingen uiteraard weer over de rooie.
Daarom kan je zo'n topic beter wegkijken. Is toch enkel maar gezeik.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hihi.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima tv voor linksen ja. Deprimerend en sloom.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een morsige bebaarde mopperkont, dat zou toch aan moeten spreken?
Door niet mee te gaan met de doempredikkers?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Prima tv voor linksen ja. Deprimerend en sloom.
Zo!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Af en toe wel, maar zijn truukje is nu wel weer leuk geweest.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook deze term heb ik gemist.quote:
Truukje?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Af en toe wel, maar zijn truukje is nu wel weer leuk geweest.
Neem die analyse ter harte.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Af en toe wel, maar zijn truukje is nu wel weer leuk geweest.
We zijn weer het gidsland.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:30 schreef Disana het volgende:
Stuk over ons in de Economist
http://www.economist.com/(...)2Fed%2Fearlyadopters
Waarheen wil 'ie ze deporteren?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:37 schreef 99.999 het volgende:
Wat schattig dat onze deportatiebepleiter mij nu uitmaakt voor laffe wegkijker omdat ik op de feiten wijs
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:37 schreef 99.999 het volgende:
Wat schattig dat onze deportatiebepleiter mij nu uitmaakt voor laffe wegkijker omdat ik op de feiten wijs
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
'Laffe ambtenaar' vind ik beter klinken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:37 schreef 99.999 het volgende:
Volgende week infoavond over een azc. Ben benieuwd of dat nog spannend wordtquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:41 schreef Reya het volgende:
[..]
'Laffe ambtenaar' vind ik beter klinken.
Maar hoe? Met een flotilla?quote:
Ik neem aan dat er kennis uit Argentinië wordt ingevlogen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:45 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Maar hoe? Met een flotilla?
Kan ik niet aanbevelen.
Kerosine is lekker goedkoop tegenwoordig.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er kennis uit Argentinië wordt ingevlogen.
Zitten er nog Turken tussen? Zo ja, wanneer neemt Guido eens afstand?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Van de 31 verdachten die in Keulen in beeld zijn, zijn er 8 Marokkaans. "Slechts" 4 Syriërs.
Moet wel een gevalletje racial profiling zijn, natuurlijk.
Wegkijker!111!11 En geen woord over de verkrachte vrouwen he? Je keurt het zeker goed?! Nsb'er!11!!!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Van de 31 verdachten die in Keulen in beeld zijn, zijn er 8 Marokkaans. "Slechts" 4 Syriërs.
Nee, helaas. En Mutant is niet meer zo veel online.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:56 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zitten er nog Turken tussen? Zo ja, wanneer neemt Guido eens afstand?
Ik heb een Marokkaans nichtje, dus bij deze neem ik afstand van deze daden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, helaas. En Mutant is niet meer zo veel online.
Dan maar weer verbaal potenrammen.
U komt hiermee uit de kast? Net zoals Guido nu een Iraans nichtje heeft?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:00 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik heb een Marokkaans nichtje, dus bij deze neem ik afstand van deze daden.
Je hebt ook nog hetero Marokkanen die Nederlandse vrouwen bezwangeren he.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
U komt hiermee uit de kast? Net zoals Guido nu een Iraans nichtje heeft?
Heb je nog meer Marokkaanse familieleden waar we vanaf moeten weten?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:00 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik heb een Marokkaans nichtje, dus bij deze neem ik afstand van deze daden.
Nee. Wel nog een Duitser en een Belg. En wat Zwitsers.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Heb je nog meer Marokkaanse familieleden waar we vanaf moeten weten?
Vlaam of Waal? De rest is goedgekeurd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:10 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nee. Wel nog een Duitser en een Belg. En wat Zwitsers.
Zo'n eis is er voor normale soldaten ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:12 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik had het gister met Mevr. Pokkelmans over de lengte-eis van de Germaansche SS. Zij vond het apart om een minimumlengte te eisen. Ik kon me echter heel goed voorstellen dat je als klein opdondertje als elitesoldaat natuurlijk geen knip voor de neus waard bent.
De eerste uiteraard.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Vlaam of Waal? De rest is goedgekeurd.
Vooral vanuit praktische overwegingen volgens mij. Ik ben zelfs te lang om gevechtsvlieger te worden, meen ik.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:13 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zo'n eis is er voor normale soldaten ook.
Je vergeet even dat het Duitse leger in mooi Hugo Boss spul rondliep, t zou nogal wat kosten als ze dat in teveel maten moesten laten makenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Vooral vanuit praktische overwegingen volgens mij. Ik ben zelfs te lang om gevechtsvlieger te worden, meen ik.
Maar als je het over gewone infanteristen in de 20e eeuw hebt, zou ik zeker de eerste golven gewoon lekker laten bestaan uit die kleine opdondertjes. Als je dan in bezet gebied je superioriteit uit wil stralen, dan pas komen de mannen van edele lengte tevoorschijn.
Ja, als je als SS'er om een kleutermaatje moet vragen...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vergeet even dat het Duitse leger in mooi Hugo Boss spul rondliep, t zou nogal wat kosten als ze dat in teveel maten moesten laten maken
Je bent langer dan 195cm? En 70kg?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Vooral vanuit praktische overwegingen volgens mij. Ik ben zelfs te lang om gevechtsvlieger te worden, meen ik.
Maar als je het over gewone infanteristen in de 20e eeuw hebt, zou ik zeker de eerste golven gewoon lekker laten bestaan uit die kleine opdondertjes. Als je dan in bezet gebied je superioriteit uit wil stralen, dan pas komen de mannen van edele lengte tevoorschijn.
Nee, maar volgens mij mag je voor een F-16 niet langer dan 1,85 zijn of zo. En voor een Apache ook zoiets. Lees net dat je tot 1,96 wel in een Chinook en A-10 (hebben ze die überhaupt in Nederland?) moet passen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:21 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Je bent langer dan 195cm? En 70kg?
Niet zo handig nee, aangezien alle Nederlandse mannen langer dan 1,85m zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij mag je voor een F-16 niet langer dan 1,85 zijn of zo. En voor een Apache ook zoiets. Lees net dat je tot 1,96 wel in een Chinook en A-10 (hebben ze die überhaupt in Nederland?) moet passen.
Die Amerikaanse prul wordt gemaakt voor Amerikaanse opdondertjes hè.
Tijd voor cabrioletuitvoeringen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:34 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Niet zo handig nee, aangezien alle Nederlandse mannen langer dan 1,85m zijn.
Gewoon dakje openlaten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tijd voor cabrioletuitvoeringen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tijd voor cabrioletuitvoeringen.
Zou hij enige kans maken?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Komt mooi uit voor Pokkelmans, die wilde toch al lid worden van de Germaansche SS.
Da's ook laat.quote:
Zozo.quote:According to an international opinion survey conducted in 2009 on behalf of the Israeli Foreign Ministry, India is the most pro-Israel country in the world.
The enemy of my enemy is my friend.quote:
Ik geloof niet dat Israël en India nou zoveel gedeelde vijanden hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
The enemy of my enemy is my friend.
Hygiene?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Israël en India nou zoveel gedeelde vijanden hebben.
Het zit hem in de swastika's vermoed ik.quote:
Linkje?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Pakistan:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Israël en India nou zoveel gedeelde vijanden hebben.
quote:Pakistan forbids its citizens from going to Israel and all Pakistani passports bear the inscription "This passport is valid for all countries of the World except Israel."
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nu praktisch overal te vinden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)standen-Keulen.dhtml
Dat zijn dan ook de enige zinnen die moet je kennen.quote:Volgens de omroep hadden zij ook een briefje bij zich met daarop enige basiskennis van het Duits. Zo stonden er onder meer de Arabische teksten 'mooie borsten' , 'ik dood je' en 'ik wil seks met je' in het Duits vertaald. De politie heeft dit volgens de weekblad Der Spiegel niet bevestigd.
En wij maar klagen over een gebrek aan motivatie om te integreren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:48 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn dan ook de enige zinnen die moet je kennen.
http://www.volkskrant.nl/(...)den-vallen~a4220317/quote:De verslagen maken duidelijk dat politiechef Wolfgang Albers klinkklare leugens heeft verteld in de persconferentie van maandagmiddag.
Nou, heftig weer hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:05 schreef robin007bond het volgende:
Heftige bewoordingen van Volkskrant:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)den-vallen~a4220317/
Jij vindt klinkklare onzin geen aparte bewoording? Ik had het toch heel anders geschreven.quote:
Een bewuste onwaarheid vertellen is een leugen. Ik kan me nog een zeker SC user herinneren die zich recentelijk uitliet in bewoordingen van de strekking 'OMG PIET LIEGT GEWOON'.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jij vindt klinkklare onzin geen aparte bewoording? Ik had het toch heel anders geschreven.
"De verslagen komen niet overeen met wat [...] in een persconferentie heeft verteld." of zo.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een bewuste onwaarheid vertellen is een leugen. Ik kan me nog een zeker SC user herinneren die zich recentelijk uitliet in bewoordingen van de strekking 'OMG PIET LIEGT GEWOON'.
De verslagen zijn de waarheid. Persconferenties zijn politiek correct geleuter teneinde politici uit de wind te houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jij vindt klinkklare onzin geen aparte bewoording? Ik had het toch heel anders geschreven.
"De verslagen komen niet overeen met wat [...] in een persconferentie heeft verteld." of zo.
Tijd voor een geheime staatspolitie, die geen verantwoording hoeft af te leggen aan het journaille.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:11 schreef Heilwasser het volgende:
Robin had geschreven: 'De verslagen zijn leugens van de Duitse racistische politie'.
Voor de gehele Unie, met hoofdkwartier in Boedapest.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Tijd voor een geheime staatspolitie, die geen verantwoording hoeft af te leggen aan het journaille.
We zijn nog op zoek naar een nieuwe Beria om de toko te leiden. Hans van Baalen valt af, want visueel niet geloofwaardig.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:25 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Voor de gehele Unie, met hoofdkwartier in Boedapest.
Henk Kamp is een goede. Of Blok. Beide heren met net zoveel emotie als een stoeptegel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:27 schreef Reya het volgende:
[..]
We zijn nog op zoek naar een nieuwe Beria om de toko te leiden. Hans van Baalen valt af, want visueel niet geloofwaardig.
Het beeld van wie en wat wordt steeds duidelijker.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:05 schreef robin007bond het volgende:
Heftige bewoordingen van Volkskrant:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)den-vallen~a4220317/
Beide erg gevoelige mannen. Type Klaver of Thieme.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Henk Kamp is een goede. Of Blok. Beide heren met net zoveel emotie als een stoeptegel.
Ok.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Beide erg gevoelige mannen. Type Klaver of Thieme.
quote:The party is the most left-wing party of the five represented in the Bundestag, and has been called far-left by German government authorities and different international media.[7][8][9] Some of its internal factions are under observation by some states' or the federal Verfassungsschutz (constitutional protection) authorities on account of suspected extremist tendencies.[10] In Bavaria, the entire party is under surveillance.[11]
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Left_%28Germany%29
Mooi jaar voor Nieuw Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:1655_deaths
Zo gaat dat met extremisten, Robin.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:20 schreef robin007bond het volgende:
Vandaag heb ik ontdekt dat Die Linke stelselmatig wordt afgeluisterd...
[..]
Democratisch socialisme is al extremistisch?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zo gaat dat met extremisten, Robin.
Je hoeft het volgens mij niet eens zo heel bont te maken om gemonitord te worden. Een bekende van mij is een aantal keer gepolst door de AIVD om te kijken of ze als informant wou werken binnen de linkse kringen waarin zij zich verkeerde. Dat waren naar mijn mening ook vooral redelijk milde clubjes. Maar daar zit natuurlijk ook een aantal gekken tussen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Democratisch socialisme is al extremistisch?
D66 kaart weer de grote thema's aan vandaag.quote:'Wij Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje- Nassau, enz. enz. enz.' Zo begint de initiatiefwet van D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven die tot doel heeft de woorden 'bij de gratie Gods' uit de afkondiging van wetsvoorstellen te schrappen. Een principekwestie, vindt Van Veldhoven.
Demonen666. Een beetje onze gristelijke grondslag teniet proberen te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
D66 kaart weer de grote thema's aan vandaag.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je hoeft het volgens mij niet eens zo heel bont te maken om gemonitord te worden. Een bekende van mij is een aantal keer gepolst door de AIVD om te kijken of ze als informant wou werken binnen de linkse kringen waarin zij zich verkeerde. Dat waren naar mijn mening ook vooral redelijk milde clubjes. Maar daar zit natuurlijk ook een aantal gekken tussen.
Wat mij betreft blijven dat soort passages gewoon in de wet staan. De rest van de Kamer is gelukkig niet bijster enthousiast:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Demonen666. Een beetje onze gristelijke grondslag teniet proberen te doen.
Was dit op het hoofdkantoor van Groenlinks?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je hoeft het volgens mij niet eens zo heel bont te maken om gemonitord te worden. Een bekende van mij is een aantal keer gepolst door de AIVD om te kijken of ze als informant wou werken binnen de linkse kringen waarin zij zich verkeerde. Dat waren naar mijn mening ook vooral redelijk milde clubjes. Maar daar zit natuurlijk ook een aantal gekken tussen.
Gezien Pokkelmans' ervaringen is dat geen paranoia maar gewoon de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vandaag de dag is er in veel linkse kringen nog paranoia dat iemand van de geheime dienst zou zijn of iets dergelijks.
Ja, die werving vindt vaak ook plaats na aanhouding, althans in haar geval. Word je bij een demonstratie aangehouden, en is het zo van "Joh, we mogen je nu tot morgenochtend vasthouden, of je kan even mee werken...". Zeker als het de eerste keer is dat je wordt aangehouden kan dat best intimiderend zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Holy shit. Dat is al best snel dan.
Die infiltratiemethoden vind ik wel iets gemeens hebben. Denk je iemand te kunnen vertrouwen, blijkt het een infiltrant te zijn.Zelfs al heb je niets gedaan, dan nog voelt je vertrouwen geschonden. Vandaag de dag is er in veel linkse kringen nog paranoia dat iemand van de geheime dienst zou zijn of iets dergelijks.
Ik heb liever dat ze zich eens met nuttigere zaken bezig houden. Prima als je dit soort margezaken tijdens komkommertijd af gaat handelen, maar ik kan me voorstellen dat er nu wel wat urgentere zaken op tafel liggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijven dat soort passages gewoon in de wet staan. De rest van de Kamer is gelukkig niet bijster enthousiast:
http://www.volkskrant.nl/(...)-ontvangen~a4220785/
Nope.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:03 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Was dit op het hoofdkantoor van Groenlinks?
Dat is waar.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gezien Pokkelmans' ervaringen is dat geen paranoia maar gewoon de werkelijkheid.
Brrr.. Wel nare praktijken. Zouden er ook politici zijn in NL die op zo'n target list staan? Zou me niets verbazen als wat hardliners van SP of PVV in de gaten worden gehouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, die werving vindt vaak ook plaats na aanhouding, althans in haar geval. Word je bij een demonstratie aangehouden, en is het zo van "Joh, we mogen je nu tot morgenochtend vasthouden, of je kan even mee werken...". Zeker als het de eerste keer is dat je wordt aangehouden kan dat best intimiderend zijn.
En als je dan eenmaal over de brug bent is het makkelijk scoren: als je niet meer meewerkt, laten ze gewoon doorsijpelen dat je een informant bent (geweest).
Er zullen misschien wel afdelingen in de gaten worden gehouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Brrr.. Wel nare praktijken. Zouden er ook politici zijn in NL die op zo'n target list staan? Zou me niets verbazen als wat hardliners van SP of PVV in de gaten worden gehouden.
Ik denk dat elke politici wel enigszins in de gaten wordt gehouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Brrr.. Wel nare praktijken. Zouden er ook politici zijn in NL die op zo'n target list staan? Zou me niets verbazen als wat hardliners van SP of PVV in de gaten worden gehouden.
Ik denk dat het niet zo zeer iets uit te staan heeft met de politieke opvattingen maar meer met dat binnen extreme groepen de bereidheid om gewelddadige acties te plegen vaak hoger is. Denk aan het loslaten van nertsen of aan bezettingen van bedrijven.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan logisch dat dergelijke subversieve elementen in de gaten gehouden worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het lijkt me dat in deze tijd de focus verschuift naar wat serieuzere zaken met betrekking tot de staatsveiligheid dan dat soort akkefietjes.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo zeer iets uit te staan heeft met de politieke opvattingen maar meer met dat binnen extreme groepen de bereidheid om gewelddadige acties te plegen vaak hoger is. Denk aan het loslaten van nertsen of aan bezettingen van bedrijven.
Aha.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:27 schreef Kowloon het volgende:
Ah, alles wat niet in du_ke's straatje past is subversief of irrelevant.
Hulde voor het voorstel. Een voor een alle stapjes zetten om echt de scheiding tussen kerk en staat compleet te hebben. Er zijn er nog een boel te maken overigens.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, maar niet in een tijd waarin het behoudt van de eigen culturele identiteit zo'n heet onderwerp is.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hulde voor het voorstel. Een voor een alle stapjes zetten om echt de scheiding tussen kerk en staat compleet te hebben. Er zijn er nog een boel te maken overigens.
Vind ik ook hoor. Eruit met die tekst zodat iedereen zich erin kan vinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hulde voor het voorstel. Een voor een alle stapjes zetten om echt de scheiding tussen kerk en staat compleet te hebben. Er zijn er nog een boel te maken overigens.
Alleen een wat dommige timing. Net nu men de SGP en CU zo hard nodig heeft om lastige onderwerpen door te voeren. Dit lukt pas als er een stabiele seculiere meerderheid is in beide kamers.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ach, dat speelt maar nauwelijks mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, maar niet in een tijd waarin het behoudt van de eigen culturele identiteit zo'n heet onderwerp is.
Ik vind het altijd ietwat shockerend als ik dit soort teksten gebezigd zie worden door hoogopgeleiden die zouden moeten weten hoe de TK functioneert en van wie ik verwacht dat ze op zijn minst begrijpen dat het een absoluut niet per definitie ten koste van het ander gaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:05 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze zich eens met nuttigere zaken bezig houden. Prima als je dit soort margezaken tijdens komkommertijd af gaat handelen, maar ik kan me voorstellen dat er nu wel wat urgentere zaken op tafel liggen.
Nee ik ben een mongool. Kom vechten dan.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind het altijd ietwat shockerend als ik dit soort teksten gebezigd zie worden door hoogopgeleiden die zouden moeten weten hoe de TK functioneert en van wie ik verwacht dat ze op zijn minst begrijpen dat het een absoluut niet per definitie ten koste van het ander gaat.
Politicus.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:16 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk dat elke politici wel enigszins in de gaten wordt gehouden.
quote:
O shit foutje, verdomme. Gelukkig ben ik terechtgewezen op mijn dommigheidquote:
Die jongen heeft na jaren studeren nog niet eens zicht op een bachelor in de rechten. Hoogopgeleid is dan wat ambitieus gesteld.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind het altijd ietwat shockerend als ik dit soort teksten gebezigd zie worden door hoogopgeleiden die zouden moeten weten hoe de TK functioneert en van wie ik verwacht dat ze op zijn minst begrijpen dat het een absoluut niet per definitie ten koste van het ander gaat.
Zoals al eerder gezegd zijn er op dit moment urgentere zaken dan een (verdere) afbraak van het Nederlandse koningshuis en het belang van god.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, dat speelt maar nauwelijks mee.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, maar niet in een tijd waarin het behoudt van de eigen culturele identiteit zo'n heet onderwerp is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eigen culturele identiteit, wat die ook precies moge zijn, wordt toch niet overboord gegooid door niet langer met zijn allen te doen alsof onze wetgeving door God mogelijk gemaakt wordt? Staat en religie hebben niets met elkaar te maken. Sterker nog: een scheiding tussen kerk en staat lijkt me dan nog het beste bij de Nederlandse culturele identiteit passen.
In hoeverre vormt een verwijzing naar God een overschreiding van de scheiding tussen kerk en staat? De kerk is een instituut terwijl God een geloofskarakter heeft. Het zou wat anders zijn als een dergelijke passage er bijvoorbeeld in staat op voordracht van de gezamenlijke kerken in Nederland, maar dat is duidelijk niet het geval.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo is er altijd wel een excuus om je niet aan lastige onderwerpen te branden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd zijn er op dit moment urgentere zaken dan een (verdere) afbraak van het Nederlandse koningshuis en het belang van god.
Klopt, precies dit maakt het op dit moment maar een slappe poging.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen een wat dommige timing. Net nu men de SGP en CU zo hard nodig heeft om lastige onderwerpen door te voeren. Dit lukt pas als er een stabiele seculiere meerderheid is in beide kamers.
Is dit er niet al ingekomen toen we nog een staatsgodsdienst hadden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In hoeverre vormt een verwijzing naar God een overschreiding van de scheiding tussen kerk en staat? De kerk is een instituut terwijl God een geloofskarakter heeft. Het zou wat anders zijn als een dergelijke passage er bijvoorbeeld in staat op voordracht van de gezamenlijke kerken in Nederland, maar dat is duidelijk niet het geval.
Aan de andere kant, het concept ligt nu klaar en kan over een jaar of tien zo weer uit de kast getrokken worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt, precies dit maakt het op dit moment maar een slappe poging.
Correct. Langstudeerder omdat ik me bezig houd met symboolwetgeving terwijl er urgentere zaken op tafel liggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die jongen heeft na jaren studeren nog niet eens zicht op een bachelor in de rechten. Hoogopgeleid is dan wat ambitieus gesteld.
In het artikel dat ik eerder postte staat een toelichting.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dit er niet al ingekomen toen we nog een staatsgodsdienst hadden?
Aha, ideetje van Lodewijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In het artikel dat ik eerder postte staat een toelichting.
Er zijn 150 Kamerleden, elk met hun eigen portefeuille. Een van die 150 Kamerleden - die überhaupt nooit ook maar een minuut bezig is met vluchtelingen of met het fixen van de Europese economie (de inderdaad urgentere zaken waar je het denk ik over hebt) - dient een wetsvoorstel in dat al klaarlag met als resultaat dat er bij de wekelijkse stemmingen niet 80x maar 81x een handje omhoog gestoken moet worden door de verschillende fracties.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd zijn er op dit moment urgentere zaken dan een (verdere) afbraak van het Nederlandse koningshuis en het belang van god.
In 2010 probeerden ze het ook al, maar toen weigerde Rutte.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het concept ligt nu klaar en kan over een jaar of tien zo weer uit de kast getrokken worden.
De betreffende kneuzenpartij is toch geen lang leven meer beschoren. Daar zorgen we met onze asielvrienden wel voor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, valt er dus toch wat positiefs over die vent te melden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In 2010 probeerden ze het ook al, maar toen weigerde Rutte.
kan net als de monarchie naar het Hof van Nederland http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)gelukkige-naam.dhtmlquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toen hokte hij toch nog met de PVV? Dat succesvolle experiment was voor jou toch aanleiding om gewoon weer VVD te stemmen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, valt er dus toch wat positiefs over die vent te melden.
Ik voel niet de behoefte mij daar over uit te laten tegenover jou.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toen hokte hij toch nog met de PVV? Dat succesvolle experiment was voor jou toch aanleiding om gewoon weer VVD te stemmen?
Dat neem ik aan als een ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik voel niet de behoefte mij daar over uit te laten tegenover jou.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:55 schreef Monolith het volgende:
Voor de dertigers onder ons:
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/08/ben-jij-een-echte-dertiger
Ik pas prima in het hokje. Overigens, vragen wat de beste film is en dan The Godfather in het rijtje zetten.quote:Jij bent een echte dertiger
Yes, jij bent duidelijk een dertiger. Denk je aan vroeger dan denk je aan Nirvana, No Doubt en 2 Unlimited. Maar ook aan Beverly Hills 90210, de eerste Gameboy en de Break Out!. En reality tv? Je hebt het uitgevonden zien worden, in de vorm van Big Brother.
Beste was in mijn geval bij deze quiz vaak 'minst slechte uit het rijtje'.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Ik pas prima in het hokje. Overigens, vragen wat de beste film is en dan The Godfather in het rijtje zetten.
Bij mij ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beste was in mijn geval bij deze quiz vaak 'minst slechte uit het rijtje'.
Weinig mis mee als puberjongen inderdaad.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:00 schreef Kowloon het volgende:
Beste zender was uiteraard TMF. The DJ's
Zo te zien heb ik niets gemist.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weinig mis mee als puberjongen inderdaad.
[ afbeelding ]
Goede tieten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar word ik dan weer niet enthousiast van.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kowloon heeft de mannelijke VJs vast wel voor je. Was keurig 50/50 verdeeld.quote:
Nooit op gelet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kowloon heeft de mannelijke VJs vast wel voor je. Was keurig 50/50 verdeeld.
Ik vond Jeroen Post wel de meest aansprekende in dat opzicht.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kowloon heeft de mannelijke VJs vast wel voor je. Was keurig 50/50 verdeeld.
Ik keek het eigenlijk alleen in de beginjaren nog regelmatig. Daarna enkel nog af en toe een muziekdocumentaire of dat uurtje alternatieve muziek dat ze ergens laat op de avond hadden weggestopt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar word ik dan weer niet enthousiast van.Zijn wel veel bekende namen bij begonnen overigens:
https://nl.wikipedia.org/wiki/TMF_Nederland#Vj.27s_1995-2011
Nou post dan. Ik wil ook wel eens wat zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vond Jeroen Post wel de meest aansprekende in dat opzicht.
Niet wat waar jij op valt denk ik.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou post dan. Ik wil ook wel eens wat zien.
Bij The DJ's zonden ze registraties uit van trance en housefeesten. Daar zitten nu best heel wat legendarische opnames tussen. Zoals de eerste 20 minuten van Tiësto op TV. In dat opzicht is het historisch gezien best een goede zender geweest.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik keek het eigenlijk alleen in de beginjaren nog regelmatig. Daarna enkel nog af en toe een muziekdocumentaire of dat uurtje alternatieve muziek dat ze ergens laat op de avond hadden weggestopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |