Jamaar, hij wint over de maanden dat hij wel meespeelde ook niet, puur en alleen omdat hij de laatste trekking niet betaald heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:48 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet. Hij heeft namelijk voor juli wel meegespeeld met dat lot dus dan loopt de teller gewoon op.
Echter kan hij in de maanden dat hij niet meespeelde niks winnen uiteraard, aangezien hij niet meespeelde.
Los van wie het wel of niet doet (Velen doen het niet), het is en blijft zijn verantwoording.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:45 schreef Arcee het volgende:
Ja, hij had (ruim) voor de trekking nog even z'n incasso moeten checken (wie doet dat?).
Geheel en al volgens de voorwaarden, en die zijn extreem duidelijk hierin.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Jamaar, hij wint over de maanden dat hij wel meespeelde ook niet, puur en alleen omdat hij de laatste trekking niet betaald heeft.
Terwijl iemand die alleen de eerste, vierde, 7de, 10de en de laatste trekking wel meespeelde, wel voor allevijf die maanden wint.
Dus de ene betaalt 11 maanden en krijgt niks, de ander betaalt 5 maanden en krijgt per lot 5 maanden uitbetaald.
Als ik 4 loten koop, mag de PCL dus 4 keer een bedrag van 12,75 afschrijven. Als ik 30 euro op mijn rekening heb staan, lukken de eerste twee incasso's van 12,75. De andere twee loten zijn niet te incasseren. Dus speel ik mee met twee loten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Uh?
Dus als ik bij een webstore honderd dingen bestel en ik heb niet genoeg geld op de bank dan moet de store maar steeds iets minder proberen af te schrijven, om te zien hoeveel ik wel kan krijgen?
Kansloos.
Interessante invalshoekquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:43 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Als ik 4 loten koop, mag de PCL dus 4 keer een bedrag van 12,75 afschrijven. Als ik 30 euro op mijn rekening heb staan, lukken de eerste twee incasso's van 12,75. De andere twee loten zijn niet te incasseren. Dus speel ik mee met twee loten.
Hij heeft geen lot van 51,00 euro gekocht, maar 4 losse loten van 12,75 euro.
Dat de PCL het totale pakket aan loten van 51,00 euro in 1 keer probeert te incasseren, in plaats van 4 x 12,75 maakt nogal uit in deze zaak.
Zucht...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:43 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Als ik 4 loten koop, mag de PCL dus 4 keer een bedrag van 12,75 afschrijven. Als ik 30 euro op mijn rekening heb staan, lukken de eerste twee incasso's van 12,75. De andere twee loten zijn niet te incasseren. Dus speel ik mee met twee loten.
Dat de PCL het totale pakket aan loten van 51,00 euro in 1 keer probeert te incasseren, in plaats van 4 x 12,75 maakt nogal uit in deze zaak.
De reglementen zijn hier duidelijk over. Die Kamal had zelf moeten kijken of de incasso was gelukt, die betaling geldt als bewijs van deelname en betaling aan de Nationale Postcode Loterij. Oliedom dat je voor de trekking dat niet even checkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:43 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Oh en niet te vergeten, wie betaald het als er voor elk lot een aparte incasso word gedaan? Kost toch weer 0,09 per lot in dat geval (exclusief verdere verwerkingskosten), dat loopt landelijk snel op tot enorme bedragen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:43 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar. Ik zou echt gek worden als me dit zou overkomenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De reglementen zijn hier duidelijk over. Die Kamal had zelf moeten kijken of de incasso was gelukt, die betaling geldt als bewijs van deelname en betaling aan de Nationale Postcode Loterij. Oliedom dat je voor de trekking dat niet even checkt.
Het is jammer, niet meer dan dat, er zijn ergere dingen op de wereld.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:54 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar. Ik zou echt gek worden als me dit zou overkomen
Ik vind van wel, je hebt dat jaar toch voor 1/12 de betaald.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Geheel en al volgens de voorwaarden, en die zijn extreem duidelijk hierin.
Ik snap niet hoe je hierop kunt hameren, moeten we mensen die in Januari hebben meegespeeld en in Februari dit stopgezet hebben nu ook nog een prijs gaan uitbetalen? Want dat zeg je in feite.
Goede deal, dan doe ik wel ieder jaar een maandje mee, vang ik toch mooi bijna een ton als hij dat jaar bij mij in de buurt valtquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind van wel, je hebt dat jaar tich voor 1/12 de betaald.
Ja, dat beaamde ik al. Het ging me om het tweede deel:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:34 schreef hottentot het volgende:
Los van wie het wel of niet doet (Velen doen het niet), het is en blijft zijn verantwoording.
Iemand die dit weet?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:45 schreef Arcee het volgende:
Hoe ver voor het geld binnen moet zijn wordt die automatische incasso eigenlijk gedaan? Met andere woorden: hoeveel tijd had hij gehad om te checken en eventueel te herstellen?
Ik heb een printscreen van mijn PCL afschrijvingen gepost, maar ik heb verder geen idee wanneer de trekkingen zijn, dus dat maakt het weer lastiger.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat beaamde ik al. Het ging me om het tweede deel:
[..]
Iemand die dit weet?
Ja wint niet voor allevijf de maanden, je wint voor de maand/trekking die je meespeelt.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Jamaar, hij wint over de maanden dat hij wel meespeelde ook niet, puur en alleen omdat hij de laatste trekking niet betaald heeft.
Terwijl iemand die alleen de eerste, vierde, 7de, 10de en de laatste trekking wel meespeelde, wel voor allevijf die maanden wint.
Dus de ene betaalt 11 maanden en krijgt niks, de ander betaalt 5 maanden en krijgt per lot 5 maanden uitbetaald.
1/12de deel dan, hè.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Goede deal, dan doe ik wel ieder jaar een maandje mee, vang ik toch mooi bijna een ton als hij dat jaar bij mij in de buurt valt
1/12de deel van een miljoen is bijna een tonquote:
En dat vind ik dus een discutabele regel.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja wint niet voor allevijf de maanden, je wint voor de maand/trekking die je meespeelt.
Het enige is dat je extra verdient naar gelang je meer maanden meespeelt. Dus degene die maar 5 maanden meespeelt krijg maar de helft van iemand die 11 maanden meespeelt. Hoe die maanden verdeeld zijn boeit verder niet, maar je moet natuurlijk wel de winnende maand meespelen
Uitsluitend de trekking, de maand is een ander verhaal in dit geval.... december en januari kunnen gewoon geïncasseerd zijn, en toch kan hij niet meegedaan hebben doordat de 14de trekking niet geïncasseerd kon worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja wint niet voor allevijf de maanden, je wint voor de maand/trekking die je meespeelt.
Het enige is dat je extra verdient naar gelang je meer maanden meespeelt. Dus degene die maar 5 maanden meespeelt krijg maar de helft van iemand die 11 maanden meespeelt. Hoe die maanden verdeeld zijn boeit verder niet, maar je moet natuurlijk wel de winnende maand meespelen
Hebben ze je niet aangeboden mee te blijven spelen met je oude postcode?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:29 schreef Gia het volgende:
Overigens heeft de pcl onze loten nav de adreswijziging, ook van lotnummer/postcode veranderd. En dat had dus consequenties kunnen hebben.
Ik heb op het oude adres al heel wat prijzen gehad. Hebben daar 15 jaar gewoond. Kaartjes Lion King, 2 kaartjes snowworld per lot, 100 euro juwelierscheque, v&d bonnen, rituals bonnen, rozen, oranje bloemen met wk, en verschillende keren stroopwafels en Ben & Jerry's, maar nooit een fiets of lekkere geldprijs.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hebben ze je niet aangeboden mee te blijven spelen met je oude postcode?
Hier wel, dus soms ben ik de enige op het pleintje met een blik stroopwafels, maar meestal heeft iedereen...
Het viel me destijds al op dat de duvel altijd op de grote hoop schijt
Deze postcode wint echt veel vaker dan m'n oude postcode.
Hou nou eens op in delen van een jaar te denken. Zo is die hele loterij niet opgezet. Je krijgt gewoon punten voor het aantal maanden dat je meedoet (als je 3 jaar meespeelt heb je bijvoorbeeld 360 kanjerpunten).quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat vind ik dus een discutabele regel.
Ik ben nu, bijvoorbeeld, in september, officieel geen eigenaar meer van ons vorige huis.
Op die postcode speelden we mee tot september, dus.
Stel dat daar de kanjer was gevallen, waar hebben wij dan recht op?
8/12de van die prijs, of niks?
We spelen sinds september op de nieuwe postcode mee.
Stel hier was de kanjer gevallen. Waar hadden we dan recht op?
4/12de van de prijs? Terwijl we wel een vol jaar lid zijn.
Overigens heeft de pcl onze loten nav de adreswijziging, ook van lotnummer/postcode veranderd. En dat had dus consequenties kunnen hebben.
En als je daar alle betalingen aan de PCL voor de loten vanaf trekt?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb op het oude adres al heel wat prijzen gehad. Hebben daar 15 jaar gewoond. Kaartjes Lion King, 2 kaartjes snowworld per lot, 100 euro juwelierscheque, v&d bonnen, rituals bonnen, rozen, oranje bloemen met wk, en verschillende keren stroopwafels en Ben & Jerry's, maar nooit een fiets of lekkere geldprijs.
Nee, het maximale aantal kanjerpunten per lot is 140.... dus 10 per trekking klopt, maar dat heeft een maximum van een jaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hou nou eens op in delen van een jaar te denken. Zo is die hele loterij niet opgezet. Je krijgt gewoon punten voor het aantal maanden dat je meedoet (als je 3 jaar meespeelt heb je bijvoorbeeld 360 kanjerpunten).
Je krijgt een prijs als postcode waarmee je meespeelt die maand wint. Ongeacht wat je de maanden ervoor hebt gedaan, dat heeft er geen reet mee te maken, behalve dat je wat extra wint vanwege je loyaliteit.
Anders dan dat is het gewoon elke keer een nieuwe trekking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |