waar? In Groningen is dat geen nieuws meerquote:Op woensdag 6 januari 2016 06:14 schreef WEST het volgende:
Even een inspectie gedaan buiten en het spek glad.
kop van overijsselquote:Op woensdag 6 januari 2016 06:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
waar? In Groningen is dat geen nieuws meer
oooohhhh, daar helemaal..... Zat in Amsterdam al bezorgd uit het raam te kijken.quote:
Denk dat ik de boot net mis.quote:Op woensdag 6 januari 2016 04:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Dven jij kunt je schaatsen ook uit het vet halen
[ afbeelding ]
Toch. Wij deden al straatsen voor het hip wasquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:36 schreef bondage het volgende:
[..]
KoelElders is het ook al opgemerkt: http://www.huffingtonpost(...)044?utm_hp_ref=world
Daar woonde ik tot een half jaar geledenquote:
enschede daarentegen, niet zoveel aan de hand..quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:13 schreef MaLo het volgende:
Oldenzaal nu wel heel glad, in tegenstelling tot gisteren!
Gek he dat het op zo'n kleine afstand zo kan verschillen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
enschede daarentegen, niet zoveel aan de hand..
Aquamarijnstraat als ik het goed zie, toch?quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Daar woonde ik tot een half jaar geleden
heb sowieso het gevoel dat het erg verschilt per wijk... sommige straten lijkt niets aan het handje maar vooral die klinkerwegen kunnen verraderlijk glad zijnquote:Op woensdag 6 januari 2016 09:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gek he dat het op zo'n kleine afstand zo kan verschillen.
Onze straat is een ijsbaan nu.
Nou.. kom op dan met die code rood...twitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:24:04IJZEL: In het noorden is het vanochtend veel gevaarlijker op de wegen dan gisteren: nu kan de gladheid plotseling (opnieuw) optreden. reageer retweet
Hier in Eindhoven een keertje het ijs van de ruiten moeten haken. In oktober of november...quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:24 schreef kree het volgende:
Het is wel apart dat de kou en winter en ijstoestanden nu al 3 dagen de headlines zijn in het nieuws en het hier in het ZW gewoon miezerig koud weer is.
Volgens mij heeft het zelfs nog niet eens gevroren hierzo.
Overdinkel verdient het natuurlijk ook gewoontwitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:32:05Het is niet alleen glad in Drenthe, Groningen, Friesland en de kop van Overijssel, maar ook in Twente en dan met name in #Overdinkel. reageer retweet
quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:33 schreef Frutsel het volgende:
Overdinkel verdient het natuurlijk ook gewoontwitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:32:05Het is niet alleen glad in Drenthe, Groningen, Friesland en de kop van Overijssel, maar ook in Twente en dan met name in #Overdinkel. reageer retweet
En ze zijn grote delen van de fietspaden vergeten te strooienquote:Op woensdag 6 januari 2016 09:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gek he dat het op zo'n kleine afstand zo kan verschillen.
Onze straat is een ijsbaan nu.
Pauperdorpquote:Op woensdag 6 januari 2016 09:33 schreef Frutsel het volgende:
Had d'r weinig last van vanochtend. Grote wegen geen last van alleen wat glad op het bedrijfsterrein. Daar was het oppassen en dat is verraderlijk aangezien ik de hele weg dacht: tis niet glad en daar niet meer op berekend wasquote:Op woensdag 6 januari 2016 09:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En ze zijn grote delen van de fietspaden vergeten te strooien!
quote:Op woensdag 6 januari 2016 08:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch. Wij deden al straatsen voor het hip was![]()
Dit zag je gistermiddag al aankomen. Ik vond het vreemd dat ze gistermiddag van code rood naar code oranje gingen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:21 schreef Frutsel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed
-Ga niet de weg op
-totale chaos op de weg
-Gladheid wordt erger
en geen code rood
twitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:23:45Ach en wee: #A7 in Friesland is ZÓ glad dat vrachtwagens 'n helling niet opkomen. #IJZEL (Foto:@ConnyOostingDSO) https://t.co/6Ux1Ns8Plj reageer retweet
twitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:52:42Vrachtwagen glijdt van #A32 af bij Akkrum. Situatie in het noorden is ernstig en zéér gevaarlijk (@polheerenveen) https://t.co/4iLyPGETCn reageer retweet
Ik denk dat we vanavond bij Jinek of Tan wel uitleg gaan krijgen waarom we geen code rood kregen of waarom het zo laat kwamtwitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:45:27Vooral in deze strook blijft het voorlopig een puinhoop. Ons advies: NIET de weg op #ijzel https://t.co/NGW0lUzm87 reageer retweet
Jup, ik ook. De situatie is niet echt veranderd en de wegen hier in de wijk zijn nog steeds ijsbanen. Zag zojuist ook weer paar kinders schaatsen op de wegen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:28 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dit zag je gistermiddag al aankomen. Ik vond het vreemd dat ze gistermiddag van code rood naar code oranje gingen.
KNMI geeft alleen een weeralarm af.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:30 schreef Frutsel het volgende:
twitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:23:45Ach en wee: #A7 in Friesland is ZÓ glad dat vrachtwagens 'n helling niet opkomen. #IJZEL (Foto:@ConnyOostingDSO) https://t.co/6Ux1Ns8Plj reageer retweet
twitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:52:42Vrachtwagen glijdt van #A32 af bij Akkrum. Situatie in het noorden is ernstig en zéér gevaarlijk (@polheerenveen) https://t.co/4iLyPGETCn reageer retweet
Ik denk dat we vanavond bij Jinek of Tan wel uitleg gaan krijgen waarom we geen code rood kregen of waarom het zo laat kwamtwitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:45:27Vooral in deze strook blijft het voorlopig een puinhoop. Ons advies: NIET de weg op #ijzel https://t.co/NGW0lUzm87 reageer retweet
Peter R de Vries komt duidelijkheid verschaffen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:30 schreef Frutsel het volgende:
Ik denk dat we vanavond bij Jinek of Tan wel uitleg gaan krijgen waarom we geen code rood kregen of waarom het zo laat kwam
twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:44:14Code rood vanwege #ijzel voor provincie Drenthe, overige waarschuwingen blijven van kracht. https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar is code rood weer.twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:44:14Code rood vanwege #ijzel voor provincie Drenthe, overige waarschuwingen blijven van kracht. https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
Ze gaan vanuit dat friezen wel weten wat ze moeten doen als de weg een ijsbaan is.Schaatsen!quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:44 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Peter R de Vries komt duidelijkheid verschaffen.
Ondertussen Drenthe naar code rood maar Friesland waar het 1 grote ijsbaan is niet.![]()
Friesland nog niet is echt te vaag voor woorden. Zien zij iets anders?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar is code rood weer.twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:44:14Code rood vanwege #ijzel voor provincie Drenthe, overige waarschuwingen blijven van kracht. https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
Dat opschalen van die code wanneer het kwaad al geschied is blijft zoiets raars.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:50 schreef Sjeeser het volgende:
Goh, bij het KNMI schrok er iemand wakker?
Vuile winter in het land.quote:
Tis daar nooit veilig met al dat tuigquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:04 schreef k0fferbak het volgende:
[..]
Dus in het midden blijft het veilig?
Huh? Waarom dan ook geen code rood voor Friesland?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het ijzelt hier al een paar uur, met nog een paar uur te gaan, maar niks aan de hand blijkbaarquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:08 schreef Skwish het volgende:
[..]
Huh? Waarom dan ook geen code rood voor Friesland?
Zo eensquote:
Als je een stuk uit een muur rijd moet je redelijk hard rijden voor dit weer.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zo eens
Heb te voet boodschappen gedaan in Oldenzaal. Meerdere valpartijen gezien, twee ambulances in het centrum en bij een supermarkt is iemand met zijn auto tegen een muur van een schuur gereden. Uit die muur is nu een heel stuk uit. In het centrum op bepaalde stukjes was het echt spekglad, je kon er nauwelijks lopen of fietsen. En andere stukken weer niets aan de hand.
Hier in mijn doodstille straat is zelfs gestrooid. Toen ik terugliep was het in de straat wat beter te doen, op de strookjes waar al auto's hadden gereden. Maar het is niet aan te raden om buiten de hoofdwegen de weg op te gaan hier.
Nee, hij reed heel langzaam en het was een enkelsteens muurtje.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:29 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Als je een stuk uit een muur rijd moet je redelijk hard rijden voor dit weer.
Ik heb zelf ook zand/zout gestrooid op de stoep voor huis. omdat de gemeente er gewoonweg niets aan doet. Verder ligt er al een 2cm dikke ijslaag op de weg. en het blijft door ijzelen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nee, hij reed heel langzaam en het was een enkelsteens muurtje.
De parkeerplaats van de supermarkt was echt bizar glad. En de supermarktmanager vond dat de gemeente moest komen strooien (strooien die ook achter slagbomen dan) of anders hun schoonmaakploeg. Zelf strooiden ze alleen zout vlak bij de deur
.
Moet je hier komen, kun je schaatsen op de wegquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:33 schreef Lonaa het volgende:
Net een rondje met de hond gelopen in Enschede. Niet echt glad. Behalve stoeprandjes en andere plekjes (hekjes en zulks) waar het tegenaan heeft kunnen vriezen.
Ik moet morgen om 10 uur in Sneek zijn. Dus ik geloof dat ik morgenochtend nog genoeg auto-schaats-pret kan hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Moet je hier komen, kun je schaatsen op de weg
Klopt. Ik woonde dan in de Saffier, maar ik keek hier op uit en kende ook heel veel mensen uit deze flats.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:21 schreef Cassius het volgende:
[..]
Aquamarijnstraat als ik het goed zie, toch?
Morgen gaat het als het goed is dooien. Ik weet echter niet of om 10:00 alle zooi al gesmolten is... Zal waarschijnlijk nog wel een glibberzooi zijn dus ik wens je sterktequote:Op woensdag 6 januari 2016 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet morgen om 10 uur in Sneek zijn. Dus ik geloof dat ik morgenochtend nog genoeg auto-schaats-pret kan hebben.
Ik stap om 7 uur in de auto in Enschede en dan zie ik t wel. Ik moet voornamelijk snelweg, gelukkig.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:43 schreef bondage het volgende:
[..]
Morgen gaat het als het goed is dooien. Ik weet echter niet of om 10:00 alle zooi al gesmolten is... Zal waarschijnlijk nog wel een glibberzooi zijn dus ik wens je sterkte
In die hoek van de stad kom ik niet vaak; dacht eerst dat het de Planetenlaan wasquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt. Ik woonde dan in de Saffier, maar ik keek hier op uit en kende ook heel veel mensen uit deze flats.
Gelukkig wel, dit is echt nasty.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:49 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen komt er een warmtefront en is het afgelopen met die troep
Om dan halverwege komende week weer te herstarten waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:49 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen komt er een warmtefront en is het afgelopen met die troep
Nee, eerder sneeuwbuien. Licht winters is bij mij geen winter. Ik heb hier nog niet echt winter gehad. Herfst die aan de koude kant is, dus licht wintersquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Om dan halverwege komende week weer te herstarten waarschijnlijk.
Dan is het nog niet weg vrees ik... Ook de snelwegen kunnen glad zijn, voorzichtigheid geboden dus.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik stap om 7 uur in de auto in Enschede en dan zie ik t wel. Ik moet voornamelijk snelweg, gelukkig.
Ik heb net in ieder geval al vast de deur aan de bijrijderskant opengebroken, en de handrem minder strak gezet. De auto aan de bestuurderskant wil met geen mogelijkheid open.
Ik moet morgenvroeg ook om 7:15 in de auto zitten, van Oldenzaal richting omg. Hardenbergquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:08 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan is het nog niet weg vrees ik... Ook de snelwegen kunnen glad zijn, voorzichtigheid geboden dus.
Overigens kun je als het vriest de auto beter in de versnelling zetten ipv op de handrem, als die vastvriest heb je probleem.
twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 12:10:17Code rood vanwege #ijzel voor Friesland en Drenthe, overige waarschuwingen blijven van kracht. https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
Denk dat je morgen dan eerst thuis gaat werkenquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik moet morgenvroeg ook om 7:15 in de auto zitten, van Oldenzaal richting omg. Hardenberg.
Als het dan weer zo glad is als vanmorgen, werk ik eerst thuis hoor.
Spekvet is spekglad.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:20 schreef Ingolstadt het volgende:
Wat heeft gladheid met spek te maken
Je hebt gelijk.quote:
Ik ben zeker voorzichtig hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:08 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan is het nog niet weg vrees ik... Ook de snelwegen kunnen glad zijn, voorzichtigheid geboden dus.
Overigens kun je als het vriest de auto beter in de versnelling zetten ipv op de handrem, als die vastvriest heb je probleem.
Verdwenen uit de kaartenquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:33 schreef gooddaddy het volgende:
wat is er eigenlijk met die storm gebeurd die dit weekend zou komen?
Morgenavond pas voor het oosten van Groningenquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:31 schreef Scrummie het volgende:
Morgen alles weer boven 0 toch? Dus dan minder of geen problemen toch?
Ze hebben er lang over moeten nadenken...quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 12:10:17Code rood vanwege #ijzel voor Friesland en Drenthe, overige waarschuwingen blijven van kracht. https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
Ik heb de auto altijd in de versnelling staanquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:08 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee, het kan ook zomaar de andere kant op gaan. zelfs binnen een paar uur.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:53 schreef byah het volgende:
maar gaat het koufront zich vanmiddag uitbreiden naar het zuiden?
Blijft vrijwel stationair en gaat vanavond langzaam naar het noorden terug, morgenmiddag waarschijnlijk ook uit Groningen weg.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:53 schreef byah het volgende:
maar gaat het koufront zich vanmiddag uitbreiden naar het zuiden?
En toch heb ik weer zo'n voorgevoel dat de kou straks 'spontaan' weer uit de kaarten is.quote:
Altijd in de achteruit.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb de auto altijd in de versnelling staan
maar dat is meer gemak dan dat ik er echt een reden voor heb
Ik heb em ook altijd in de versnelling, tenzij de auto op een erg steile helling staatquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb de auto altijd in de versnelling staan
maar dat is meer gemak dan dat ik er echt een reden voor heb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |