SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Dat is in bijna alle landen met een zee of een bergketenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:48 schreef Poesopstokje het volgende:
Ennnn weer verder!
Bizar dat er in zo'n klein landje zo'n klimaatverschil kan ontstaan.
Best bizar die verschillen. Stuurde net foto naar collega en die kon er niet bij dat mensen hier op de wegen konden schaatsenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor het nageslacht
Hallo lezers uit 2017
IK heb dat nog nooit meegemaakt.. NL is zo'n 350km lang schat ik?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is in bijna alle landen met een zee of een bergketen
Niet ff terugzwaaien ofzoquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
IK heb dat nog nooit meegemaakt.. NL is zo'n 350km lang schat ik?
2 jaar geleden ook, het jaar dat het in Zeeland nooit onder 0 is geweest en Groningen één groot ijspaleis was.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
IK heb dat nog nooit meegemaakt.. NL is zo'n 350km lang schat ik?
Dat wordt overwinteren hierquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:56 schreef -Splash- het volgende:
Ja goffer... dus ik vanuit Utrecht naar Leeuwarden gereden voor mijn werk. Is hier echt niemand. Ze werken allemaal thuis. Zelfs diegene uit Leeuwarden.
Ik hoorde een auto brommen, keek even naar buiten en zag nog nét een blauwe jas de hoek omgaanquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet ff terugzwaaien ofzo![]()
Had je ook kunnen zien dat ik zowat op m'n muil ging bij de oude supermarkt.
Kan ik me oprecht niet herinneren..quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 jaar geleden ook, het jaar dat het in Zeeland nooit onder 0 is geweest en Groningen één groot ijspaleis was.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kan ik me oprecht niet herinneren..
De nieuwsberichten zeggen dat dit de ergste ijzelvorming is sinds 1987
Toen woonde ik hier net. Kan me alleen 1 dag sneeuw herinneren.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was 26 januari 2014
Dat was iemand met een grote Amerikaanse pick-up die een stoeprandje meepaktequote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik hoorde een auto brommen, keek even naar buiten en zag nog nét een blauwe jas de hoek omgaanSorry!
Whehequote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat was iemand met een grote Amerikaanse pick-up die een stoeprandje meepakte
De hoofdweg was... spiegelglad... En in Burgum rijden geen strooiwagens meer omdat het te glad is... Dus ik twijfel...quote:
Ik zou het niet doen dan. Je eigen veiligheid is wel meer waard dan de paar computers. Je klant begrijpt het vast.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De hoofdweg was... spiegelglad... En in Burgum rijden geen strooiwagens meer omdat het te glad is... Dus ik twijfel...
Was te verwachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De hoofdweg was... spiegelglad... En in Burgum rijden geen strooiwagens meer omdat het te glad is... Dus ik twijfel...
Houden zoquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:07 schreef Nizno het volgende:
Verschillende collega's die op facebook mooi plaatjes delen. Maar hier in Deventer is er niets aan de hand.
Ik zou lekker thuis blijven. Kans op glijpartijen met vieze schade is nu extreem groot. Dat is het niet waard.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo maar even lekker ga fietsenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Houden zo![]()
Winter en sneeuw is fantastisch, maar dit moet je niet willen. Heel Noord Nederland ligt plat.
Klant heeft iig zelf afgebeld omdat ze niet naar de zaak konden komenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zou lekker thuis blijven. Kans op glijpartijen met vieze schade is nu extreem groot. Dat is het niet waard.
Opgelost dusquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klant heeft iig zelf afgebeld omdat ze niet naar de zaak konden komen
Sommige problemen lossen zich dus vanzelf op.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klant heeft iig zelf afgebeld omdat ze niet naar de zaak konden komen
Nope... Werkgever verwacht me eigenlijk nog wel op de zaak, omdat er altijd wel wat te doen is.quote:
Die is gekquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nope... Werkgever verwacht me eigenlijk nog wel op de zaak...
Is thuiswerken onmogelijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nope... Werkgever verwacht me eigenlijk nog wel op de zaak...
Als ik m'n VOIP telefoon en laptop hier had, kon ik al heel wat oppakken.quote:
Awww, leuke vooruitzichten dus.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik m'n VOIP telefoon en laptop hier had, kon ik al heel wat oppakken.
Busje staat nog op de zaak en ook die zal eerst nog schoongemaakt moeten worden voor ik er mee op pad zou kunnen.
Ben in eerste plaats buitendienst medewerker maar ook remote kan je een hoop doen.
Nee hoor, hooguit wat regen hierquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:16 schreef MaGNeT het volgende:
Wordt een zware spits morgen
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
Dat gebied tussen 6 en en 10. Klein probleem in Amsterdam en omgeving.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:16 schreef MaGNeT het volgende:
Wordt een zware spits morgen
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
Lekkere werkgeverquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik m'n VOIP telefoon en laptop hier had, kon ik al heel wat oppakken.
Busje staat nog op de zaak en ook die zal eerst nog schoongemaakt moeten worden voor ik er mee op pad zou kunnen.
Ben in eerste plaats buitendienst medewerker maar ook remote kan je een hoop doen.
Die zijn wat gewend, wij nietquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
Niet zo klagen mensen! Onderstaande foto komt uit noord polen, dan heb je recht van spreken
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
Niet zo klagen mensen! Onderstaande foto komt uit noord polen, dan heb je recht van spreken
[ afbeelding ]
Brrr nare ervaring.. Mevrouw had wel onderkoeld kunnen rakenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:47 schreef ondeugend het volgende:
Op kruising voor mijn huis is net een vrouw gevallen en heeft 40 minuten op straat gelegen. Ambu durfde niet te rijden. Wel waren er na een half uur 2 verpleegkundigen ter plaatste die waren komen lopen.
10 minuten later kwam toch de ambulance aanrijden en is mevrouw meegenomen.
Assen
Nou ja ze bezweek bijna aan de dekens over haar heen die ze van iedereen over haar heen kreeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Brrr nare ervaring.. Mevrouw had wel onderkoeld kunnen raken
Bah naar. Je zult maar echt iets levensbedreigends overkomen nu in het noorden, dan ben je niet blijquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:47 schreef ondeugend het volgende:
Op kruising voor mijn huis is net een vrouw gevallen en heeft 40 minuten op straat gelegen. Ambu durfde niet te rijden. Wel waren er na een half uur 2 verpleegkundigen ter plaatste die waren komen lopen.
Assen
Dat is wel fijn, dat er mensen hebben geholpenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja ze bezweek bijna aan de dekens over haar heen die ze van iedereen over haar heen kreeg.
Maar fijn is anders inderdaad.
Hier smelt het ijs ook al van m'n ramen/muren.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:52 schreef MaLo het volgende:
Overijssel en Flevoland nu nog een code geel, geen oranje meer.
Ik kan mn schaatsen niet vinden.... de buren hebben al wel op straat geschaatst.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:44 schreef AchJa het volgende:
Weer eens wat anders dan schaatsen op de vijver erachter...![]()
[ afbeelding ]
Met een auto van mn baas zou ik ook wel rijden hoor. Dat maakt niet uit als die kapot gaatquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:55 schreef garnage-patrick het volgende:
Vanmorgen bij de politie nagevraagd of ze met dit soort omstandigheden met spijkerbanden rijden, want daar is vrijstelling voor.
Maar dat was niet het geval, ze moesten het doen met winterbanden en een enkele rijopleiding..
Wat een pussiesquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:47 schreef ondeugend het volgende:
Assen
Alle vier de codes tegelijk actief. Dat heb ik nog niet eerder gezien.quote:
Onbegrijpelijk dat hulpdiensten niet een aantal setjes velgen op de plank hebben met daarop spike bandenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:55 schreef garnage-patrick het volgende:
Vanmorgen bij de politie nagevraagd of ze met dit soort omstandigheden met spijkerbanden rijden, want daar is vrijstelling voor.
Maar dat was niet het geval, ze moesten het doen met winterbanden en een enkele rijopleiding..
Ik dacht dat de brandweer van die ijskettingen gebruikte, dan graaf je gewoon door de ijslaag heen als je met dat gewicht gas geeft of afremt.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat hulpdiensten niet een aantal setjes velgen op de plank hebben met daarop spike banden
De auto die achtervolgd wordt door de politie die gaat ook niet zo hard met dit weerquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ach dat heet gewoon typisch Nederlandse naïviteit
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:16 schreef MaGNeT het volgende:
Gehaald!
Buitenpost - Burgum via hoofdwegen is goed te doen.
Lokale wegen hopeloos.
Zo kan het ook, gewoon een dashcam filmpje zonder gekwaak. Terwijl deze persoon recht van spreken had.quote:
Ik zie nu schaatsende inbrekers voor me, met een sleetje met hun buit, met daarachteraan schaatsende agentenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:27 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De auto die achtervolgd wordt door de politie die gaat ook niet zo hard met dit weer
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:55 schreef Revanches het volgende:
Nog filmpjes/foto's van wegglijdende auto's?
http://www.waldnet.nl/wn/(...)nnenstad_Dokkum.htmlquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:55 schreef Revanches het volgende:
Nog filmpjes/foto's van wegglijdende auto's?
De buurman is al langer dan een uur bezig om zijn auto te ontdooien. Die heeft een dure electrische auto en daar gaat de verwarming en alles na 5 minuten uit als er niemand in zit. dus voorverwarmen zit er niet echt in.quote:
Flinke laag!quote:
Groningen , Drenthe en Friesland volgens KNMI nog steeds rood. Maar dat gaat over op geel, zonder oranje ertussen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:08 schreef CartWOman het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat code rood nu voorbij is, code geel is nu van kracht. Zelfs geen oranje,
Zo veel is er nog niet veranderd hier.
Rood tot 12 uur staat er. En opeens geel snap ik dus niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Groningen , Drenthe en Friesland volgens KNMI nog steeds rood. Maar dat gaat over op geel, zonder oranje ertussen.
Hier in het noorden van Drenthe vriest het nog.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Groningen , Drenthe en Friesland volgens KNMI nog steeds rood. Maar dat gaat over op geel, zonder oranje ertussen.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
http://www.waldnet.nl/wn/(...)nnenstad_Dokkum.html
Beetje jammer dit. Je zal maar in die gracht terecht komen, dan moet je ook nog eens 5 minuten zwemmen om eruit te kunnen komenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Handig daar te gaan rijden
joe-piequote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:24 schreef Jorian29 het volgende:
De rest van Nederland volgende week ook sneeuw en vorst?[ afbeelding ]
Hier in Assen gaat het volgens buienradar morgen vriezen. Met die troep die er al ligt wordt het alleen maar erger...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:34 schreef ErkendFokker het volgende:
Verwachten jullie het morgen net zo erg als nu? Zowel zuid Drenthe als in het hoge noorden nog steeds onder het ijs?
Gister had ik de auto schoon, en nu weer een halve cm ijs erop. alle ruiten van het huis zijn nu ook dichtgevroren, HR glas, dus dat ontdooit deze winter niet meer als het blijft vriezenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:34 schreef ErkendFokker het volgende:
Verwachten jullie het morgen net zo erg als nu? Zowel zuid Drenthe als in het hoge noorden nog steeds onder het ijs?
ga wegquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:24 schreef Jorian29 het volgende:
De rest van Nederland volgende week ook sneeuw en vorst?[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |