abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2016 @ 14:25:26 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786876
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Polen een dictatuur? :? Deze regering is democratisch verkozen.

Net als het woord Tokkie wordt het woord dictatuur wel erg gemakkelijk in de mond genomen. Persmisbruik waarmee je schade aanricht mag best eens harder worden aangepakt. Daar zijn wij hier veel te ver in doorgeschoten.

Bovendien hebben we een staatssecretaris die zelf gaat snijden in de programmering van de publieke omroep. Maakt dat Nederland tot een dictatuur?
Waar heb ik het over Polen? Ik reageer op types als berko13 en Barry-O-Seven

En wat vin djij "persmisbruik" waar de regering zou moeten ingrijpen?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:26:28 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786909
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:
EU-commissaris: Polen onder toezicht om mediawet
http://nos.nl/artikel/207(...)cht-om-mediawet.html

In een poging democratische waarden in Polen te verdedigen dreigt een on-democratische verkozen EU-commissaris voor mediazaken met een anti-democratische maatregel: Polen het stemrecht binnen de EU ontnemen. _O- You got to love it.

Meer, meer, meer. *O* Heerlijk hoe dit gedrocht zichzelf ten gronde richt.
Nu ook geen lelijke dingen meer zeggen over Erdogan he? Je schijnt zijn type beleid helemaal geweldig te vinden namelijk.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:04 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158786943
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Eerder regels zijn regels, als Polen zich daar niet in kan vinden kunnen ze altijd nog uit de EU stappen.
Geldt dat voor Duitsland ook? En Griekenland, en Italie, en Hongarije, en UK, en Frankrijk, en en en en en en........?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:24 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786953
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Wat een vergelijking. Maar wij hebben de bijbel en niet de koran :P
Wat maakt het uit op basis van welk sprookjesboek je mensen wilt onderdrukken?
pi_158786990
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geldt dat voor Duitsland ook? En Griekenland, en Italie, en Hongarije, en UK, en Frankrijk, en en en en en en........?
Ja dat geldt inderdaad ook voor al die andere landen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je aan de regels houden waarmee je nota bene zelf hebt ingestemd nu ineens zo'n controversieel onderwerp is geworden :').
  zondag 3 januari 2016 @ 14:32:37 #106
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787063
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja dat geldt inderdaad ook voor al die andere landen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je aan de regels houden waarmee je nota bene zelf hebt ingestemd nu ineens zo'n controversieel onderwerp is geworden :').
Je hoeft je maar aan 1 regel te houden: Pro-EU te zijn. Griekenland heeft 30 jaar gelogen en bedrogen. Dat heeft honderden miljarden en een hoop koppijn bezorgd. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze altijd pro-EU waren. Dat is het hele probleem.
pi_158787091
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je bedoelt progressieve pro-EU persvrijheid? Een "persvrijheid" die wij ook kennen, waar de EU gratis en voor niks zijn propaganda kan verspreiden. Het valt allemaal niet mee hè? Wat een ophef heeft Powned in Nederland wel niet veroorzaakt. Na decennia hebben we eindelijk een keer een rechtse omroep die welgeteld 15 minuten :o per week uit mag zenden en zelfs dat heeft eurofielen nachtmerries gekost.
Oké man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158787154
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hoeft je maar aan 1 regel te houden: Pro-EU te zijn. Griekenland heeft 30 jaar gelogen en bedrogen. Dat heeft honderden miljarden en een hoop koppijn bezorgd. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze altijd pro-EU waren. Dat is het hele probleem.
Het staat een lidstaat vrij om fel anti-EU te zijn, maar je kunt je dan wel afvragen waarom het betreffende land dan überhaupt nog lid is.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:39:46 #109
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787202
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu ook geen lelijke dingen meer zeggen over Erdogan he? Je schijnt zijn type beleid helemaal geweldig te vinden namelijk.
Turkije is (nog) geen lid van de EU. Het interesseert me geen reet wat ze daar op de tv uitzenden.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:42:37 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158787269
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Turkije is (nog) geen lid van de EU. Het interesseert me geen reet wat ze daar op de tv uitzenden.
Je maakt in ieder geval weer goed duidelijk hoe je over democratie en vrijheid van meningsuiting denkt. Zolang de uitkomst maar in jouw straatje valt. :')
  zondag 3 januari 2016 @ 14:44:29 #111
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787330
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat een lidstaat vrij om fel anti-EU te zijn, maar je kunt je dan wel afvragen waarom het betreffende land dan überhaupt nog lid is.
Niet zo ongeduldig, geef ze de tijd. De rechtsen zijn daar net aan de macht. De EU vertoont al barsten. Nog een paar jaartjes en het Groot-Europese Rijk stort in.
pi_158787401
Hongarije heeft paar maanden terug ook al een artikel 7 om de oren gekregen van ALDE. Toen was het nog:"The punishment, sometimes referred to as “the nuclear bomb”, has never been used before."
Nu al de tweede keer binnen 4 maanden :')
Het gebruik van dat artikel tegen Hongarije werd overigens weggestemd.
pi_158787404
Zou eigenlijk het afschaffen van de publieke omroep in Nederland op vergelijkbare represailles kunnen rekenen vanuit Europa?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:48:11 #114
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787437
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je maakt in ieder geval weer goed duidelijk hoe je over democratie en vrijheid van meningsuiting denkt. Zolang de uitkomst maar in jouw straatje valt. :')
Wat is dat? Democratie en vrijheid van meningsuiting? Nou ik eraan denk herinner ik me dat we dat lang geleden hier ook hadden. Helemaal vergeten. :D
  zondag 3 januari 2016 @ 14:49:30 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158787461
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is dat? Democratie en vrijheid van meningsuiting? Nou ik eraan denk herinner ik me dat we dat lang geleden hier ook hadden. Helemaal vergeten. :D
Ah, hoeveel politici en journalisten worden hier vervolgd vanwege hun politieke opvattingen?
pi_158787527
Welk Europees protest??
  zondag 3 januari 2016 @ 14:59:56 #117
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787781
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah, hoeveel politici en journalisten worden hier vervolgd vanwege hun politieke opvattingen?
Ik herinner me een tijd dat mensen het christendom compleet belachelijk konden maken en dat dat ook vaak gedaan werd. Als je dat in het openbaar met de islam doet doet moet je je leven lang beveiligd worden. Ik herinner me een tijd dat je op politici kon stemmen en ze enigszins nastreefden om het beloofde uit te voeren. Nou kan je op liegende baantjesjagers stemmen wiens prioriteit het is om lief bevonden te willen worden door de EU en EU-lidstaten. Ik herinner me een tijd dat ik 's nachts gewoon overal in Rotterdam over straat kon lopen. Mooie tijden waren dat.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:07:51 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158788012
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik herinner me een tijd dat mensen het christendom compleet belachelijk konden maken en dat dat ook vaak gedaan werd. Als je dat in het openbaar met de islam doet doet moet je je leven lang beveiligd worden. Ik herinner me een tijd dat je op politici kon stemmen en ze enigszins nastreefden om het beloofde uit te voeren. Nou kan je op liegende baantjesjagers stemmen wiens prioriteit het is om lief bevonden te willen worden door de EU en EU-lidstaten. Ik herinner me een tijd dat ik 's nachts gewoon overal in Rotterdam over straat kon lopen. Mooie tijden waren dat.
Wie ben jij om te gaan klagen als je het wel best vind dat landen het beperken van vrijheid van meningsuiting in het overheidsbeleid gaan vastleggen.

Daarbij je hebt toch de PVV waarop je kan stemmen? En ze worden zelfs op kosten van de staat beveiligd om door te kunnen gaan met hun politiek. Kom daar maar eens mee aan in Polen.
pi_158788021
De televisiewereld trekt nu eenmaal linkse lieden aan, dat zie je ook bij onze publieke omroep, alhoewel daar inmiddels een beetje verandering in is gekomen. Zou men ook dreigen met sancties als Polen de publieke omroep helemaal zou afschaffen, zou een goede tweede zet kunnen zijn.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:36:59 #120
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158788787
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie ben jij om te gaan klagen als je het wel best vind dat landen het beperken van vrijheid van meningsuiting in het overheidsbeleid gaan vastleggen.

Daarbij je hebt toch de PVV waarop je kan stemmen? En ze worden zelfs op kosten van de staat beveiligd om door te kunnen gaan met hun politiek. Kom daar maar eens mee aan in Polen.
Wie ben jij om te klagen dat in een soeverein land een meer rechts geluid verkondigd gaat worden? Jaren zijn wij hier gehersenspoeld door de progressieve publieke omroep. Mensen werden gewoon vermoord in Rotterdam en de publieke omroep loog jaren lang dat sommige groepen allochtonen niet vaker crimineel verdrag vertoonde dan autochtone Nederlanders. Eind jaren 80 werd iets van 98% van de straatroven gepleegd door allochtonen en nog werd er gelogen door de publieke omroep. Mensen die op tv er wat van zeiden, die in buurten met 80% niet- westerse allochtonen woonden, waren racisten. En nu nog zie ik vaak progressieve indoctrinatie op tv. Is dat vrijheid van meningsuiting? In Polen zal je misschien meer een Powned-geluid gaan horen. Mooi toch. De aanhangers van de Reichspropaganda publieke omroep in Nederland hebben het maar te slikken.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:44:28 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158789014
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te klagen dat in een soeverein land een meer rechts geluid verkondigd gaat worden? Jaren zijn wij hier gehersenspoeld door de progressieve publieke omroep. Mensen werden gewoon vermoord in Rotterdam en de publieke omroep loog jaren lang dat sommige groepen allochtonen niet vaker crimineel verdrag vertoonde dan autochtone Nederlanders. Eind jaren 80 werd iets van 98% van de straatroven gepleegd door allochtonen en nog werd er gelogen door de publieke omroep. Mensen die op tv er wat van zeiden, die in buurten met 80% niet- westerse allochtonen woonden, waren racisten. En nu nog zie ik vaak progressieve indoctrinatie op tv. Is dat vrijheid van meningsuiting? In Polen zal je misschien meer een Powned-geluid gaan horen. Mooi toch. De aanhangers van de Reichspropaganda publieke omroep in Nederland hebben het maar te slikken.
Hoeveel tegenstrijdigheid kan je in een post stoppen? Je loopt te klagen over een zogenaamde censuur op de TV. En vervolgens ga je het verdedigen als een regering zich bezig gaat houden met censuur op de TV. Je bent gewoon met twee maten aan het meten.

En ohja, een Powned equivalent zal daar ook wel niet mogen. Die stellen namelijk ook misstanden bij rechts aan de kaak. :')
pi_158789171
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoeveel tegenstrijdigheid kan je in een post stoppen? Je loopt te klagen over een zogenaamde censuur op de TV. En vervolgens ga je het verdedigen als een regering zich bezig gaat houden met censuur op de TV. Je bent gewoon met twee maten aan het meten.
Dat soort lui zijn sowieso al wandelende tegenstrijdigheden. Polen is in steeds grotere mate exact hetgene waar ze voor gewaarschuwd hebben toen het land toetrad tot de EU (een staat die zo veel mogelijk voordeeltjes probeert binnen te slepen en zich aan alle nadelen en regels probeert te onttrekken) maar hoe verder het land daarin gaat hoe geweldiger ze het vinden.
pi_158789530
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:47 schreef karton2 het volgende:
Hongarije heeft paar maanden terug ook al een artikel 7 om de oren gekregen van ALDE. Toen was het nog:"The punishment, sometimes referred to as “the nuclear bomb”, has never been used before."
Nu al de tweede keer binnen 4 maanden :')
Het gebruik van dat artikel tegen Hongarije werd overigens weggestemd.
De politici zijn gewoon schijtlaarzen. Of het nou om Hongarije of Saoedi-Arabië gaat, blijkbaar zijn bestaande netwerken belangrijker dan de moraal.

Bij Polen is er nog een kansje omdat die regeringspartij daar (i.t.t. Fidesz) niet in de EVP zit en eigenlijk alleen de Britse conservatieven als bondgenoot heeft.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:16:31 #124
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158790068
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En ohja, een Powned equivalent zal daar ook wel niet mogen. Die stellen namelijk ook misstanden bij rechts aan de kaak. :')
Wie zegt dat ze censuur toe gaan passen? Misschien willen ze alleen een ander geluid laten horen.
pi_158790211
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze censuur toe gaan passen? Misschien willen ze alleen een ander geluid laten horen.
Het is niet aan de overheid om te bepalen welk geluid de publieke omroep laat horen.

Overigens vind ik journalistiek eigenlijk geen taak van een door de overheid gesubsidieerde organisatie, maar dat is een andere discussie.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:32:59 #126
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158790517
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet aan de overheid om te bepalen welk geluid de publieke omroep laat horen.

Overigens vind ik journalistiek eigenlijk geen taak van een door de overheid gesubsidieerde organisatie, maar dat is een andere discussie.
Ook binnen de samenleving zelf kunnen er gelijkgezinde mensen zijn die een onredelijk grote macht hebben. De PVDA stelt niks meer voor maar heeft overal nog zijn mannetjes die macht uit kunnen oefenen. De publieke omroep is ook een progressief bolwerk dat totaal niet een afspiegeling van de maatschappij is. Ik zie het NOS-journaal niet vaak meer maar 1 van de laatste keren dat ik het zag zag ik 4 items achter elkaar die politiek gekleurd waren. Is dat minder erg?
  zondag 3 januari 2016 @ 16:34:41 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158790564
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je dat vanuit de regering gaat opleggen dan kun je moeilijk niet van censuur spreken.

Daarnaast zijn de maatregelen die genomen zijn nu juist een manier om journalisten het zwijgen op te leggen.
pi_158790713
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook binnen de samenleving zelf kunnen er gelijkgezinde mensen zijn die een onredelijk grote macht hebben. De PVDA stelt niks meer voor maar heeft overal nog zijn mannetjes die macht uit kunnen oefenen. De publieke omroep is ook een progressief bolwerk dat totaal niet een afspiegeling van de maatschappij is. Ik zie het NOS-journaal niet vaak meer maar 1 van de laatste keren dat ik het zag zag ik 4 items achter elkaar die politiek gekleurd waren. Is dat minder erg?
De Nederlandse staat heeft geen invloed op de inhoud van programma's van de publieke omroep, ook bepaalt zij niet wie bij de NOS de scepter zwaait. Zo hoort het.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:44:27 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158790809
Maar is wel duidelijk dat de PVV aanhang met vrijheid van meningsuiting bedoelt dat ze enkel vrijheid van meningsuiting voor zichzelf willen en waarbij kritiek op hen verboden is.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:49:46 #130
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_158790927
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van de huidige Poolse regering moet vinden. Ik ken de Poolse politiek een beetje, en eigenlijk is de partij van nu EU-president Tusk (Burgerplatform) beter en gematigder dan de PIS. Maar ik snap wel dat mensen in Polen op de PIS hebben gestemd omdat ze zich bedreigd voelen vanwege invloeden van buitenaf (bv. gedwongen vluchtelingen toelaten uit islamitische landen, de PIS is daar terecht volledig op tegen). Ik neem het hun ook niet kwalijk dat ze daar alleen hun katholieke cultuur willen hebben en geen islam.
Toch is Kaczynski en de PIS altijd veel te conservatief en isolationistisch geweest, en kennelijk zijn ze dat nog steeds. Maar, ook al lijkt deze wet mij niet goed en een beetje 'Orban' achtig uit Hongarije, het zijn wel hun mensen (de Polen) die dat beslissen. Geen moslims zoals bij ons in West-Europa die dingen erdoorheen willen drukken, terwijl de islam hier niet thuishoort. Als ze in Polen geen homohuwelijk en legale abortus willen hebben is het hun keus (ook al is natuurlijk niet iedereen in Polen het daarmee eens) terwijl veel moslims de spotprenten van Mohammed-cartoons willen verbieden, maar bijna geen enkele niet-islamitische Nederlander wil dat ook.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 3 januari 2016 @ 17:01:04 #131
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158791227
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je dat vanuit de regering gaat opleggen dan kun je moeilijk niet van censuur spreken.

Daarnaast zijn de maatregelen die genomen zijn nu juist een manier om journalisten het zwijgen op te leggen.
Kijk, idealistische links-progressieve hippies hebben vaker de behoefte om journalist te worden dan rechtse mensen en vinden in dat vakgebied ook vaker een baan. Het kan dan gebeuren dat een publieke omroep geen afspiegeling van de maatschappij is. Zo stikt het hier op de tv ook van de progressieve BN'ers die de gelegenheid krijgen tussen de feestjes door hun uitzonderlijke humanitaire kant mogen laten tonen tot groot genoegen van de omroepbazen. Zo zag ik op oudejaarsavond tijdens de feestelijke uitzending van Humberto Tan, Katja Schuurmans met het welbekende kinderlijkje groot op de achtergrond de progressieve boodschap verspreiden. Inmiddels heeft de meerderheid schoon genoeg van de gelukszoekers maar die boodschap wordt nauwelijks verspreid bij de omroepen. Waarom is dat minder erg dan wanneer het van bovenaf opgelegd wordt? Stel nou dat voetbalsupporters het publieke politieke debat domineerde, dat zou je toch ook niet willen? Ook al zou het niet van boven opgelegd zijn.
pi_158791333
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk, idealistische links-progressieve hippies hebben vaker de behoefte om journalist te worden dan rechtse mensen en vinden in dat vakgebied ook vaker een baan. Het kan dan gebeuren dat een publieke omroep geen afspiegeling van de maatschappij is. Zo stikt het hier op de tv ook van de progressieve BN'ers die de gelegenheid krijgen tussen de feestjes door hun uitzonderlijke humanitaire kant mogen laten tonen tot groot genoegen van de omroepbazen. Zo zag ik op oudejaarsavond tijdens de feestelijke uitzending van Humberto Tan, Katja Schuurmans met het welbekende kinderlijkje groot op de achtergrond de progressieve boodschap verspreiden. Inmiddels heeft de meerderheid schoon genoeg van de gelukszoekers maar die boodschap wordt nauwelijks verspreid bij de omroepen. Waarom is dat minder erg dan wanneer het van bovenaf opgelegd wordt? Stel nou dat voetbalsupporters het publieke politieke debat domineerde, dat zou je toch ook niet willen? Ook al zou het niet van boven opgelegd zijn.
Als je die mening werkelijk toe bent gedaan, dan lijkt het mij een stuk nuttiger om te pleiten voor het afbreken van de publieke omroep in plaats van een rechtsconservatieve regering toe te staan direct invloed uit te oefenen op het publieke omroepstelsel.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:13:56 #133
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158791577
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je die mening werkelijk toe bent gedaan, dan lijkt het mij een stuk nuttiger om te pleiten voor het afbreken van de publieke omroep in plaats van een rechtsconservatieve regering toe te staan direct invloed uit te oefenen op het publieke omroepstelsel.
Dat gebeurt al. Waar hebben we het over? Het is alsof je over het uiterlijk van een LP zit te klagen. De publieke omroep en tv hebben lang niet zoveel macht als in het verleden. Dat gezegd hebbende, irriteer ik me er nog wel aan en hebben ze nog steeds invloed. Het ging mij vooral om de ondemocratische reactie van die dictators in Brussel.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:22:20 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158791816
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk, idealistische links-progressieve hippies hebben vaker de behoefte om journalist te worden dan rechtse mensen en vinden in dat vakgebied ook vaker een baan. Het kan dan gebeuren dat een publieke omroep geen afspiegeling van de maatschappij is.
Rechtsen zijn toch zo van eigen verantwoordelijkheid? Waarom nemen ze die dan niet en gaan ze janken dat anderen dat wel doen?

quote:
Zo stikt het hier op de tv ook van de progressieve BN'ers die de gelegenheid krijgen tussen de feestjes door hun uitzonderlijke humanitaire kant mogen laten tonen tot groot genoegen van de omroepbazen. Zo zag ik op oudejaarsavond tijdens de feestelijke uitzending van Humberto Tan, Katja Schuurmans met het welbekende kinderlijkje groot op de achtergrond de progressieve boodschap verspreiden. Inmiddels heeft de meerderheid schoon genoeg van de gelukszoekers maar die boodschap wordt nauwelijks verspreid bij de omroepen. Waarom is dat minder erg dan wanneer het van bovenaf opgelegd wordt? Stel nou dat voetbalsupporters het publieke politieke debat domineerde, dat zou je toch ook niet willen? Ook al zou het niet van boven opgelegd zijn.
Humberto Tan is niet van de publieke omroep maar van RTL 4.

Bovendien heb je toch Powned waar jouw geluid ten gehore gebracht kan worden?
pi_158791817
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. Waar hebben we het over? Het is alsof je over het uiterlijk van een LP zit te klagen. De publieke omroep en tv hebben lang niet zoveel macht als in het verleden. Dat gezegd hebbende, irriteer ik me er nog wel aan en hebben ze nog steeds invloed. Het ging mij vooral om de ondemocratische reactie van die dictators in Brussel.
Net loop je nog te janken over het geluid van de publieke omroep, en nu boeit het plots allemaal niet meer. Je bent een vreemd kereltje.

Overigens is er niets ondemocratisch aan de reactie van deze commissaris.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:24:29 #136
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_158791868
Het gaat er in dit geval niet om of de publieke omroep links georiënteerd is of niet. Het gaat erom dat de politiek er controle op probeert te krijgen. Welke door de regering gecontroleerde publieke omroep zal ooit kritiek durven hebben op diezelfde regering? Hetzelfde verhaal met het constitutioneel hof. Er is een reden waarom er zoiets als de trias politica bestaat. Dit soort dingen deden de nazi's in de jaren 30 ook.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:46:58 #137
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158792513
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Rechtsen zijn toch zo van eigen verantwoordelijkheid? Waarom nemen ze die dan niet en gaan ze janken dat anderen dat wel doen?

Krachten kunnen vanuit de samenleving omhoog stijgen naar de politiek/heersende klasse of vanuit de politiek/heersende klasse neerdalen naar de bevolking. Ik zie er niet zoveel verschil in. Heel mijn leven zie ik al een publieke omroep waarin ik me niet herken (op politiek gebied). Het is tijd dat de rollen een keer omgedraaid worden. Ik wil wel eens een praatprogramma zien waar een VVD'er of PVV'er niet vanaf 5 kanten afgemaakt wordt. Over dergelijke oneerlijke praktijken heb ik linksen of progressieven ook nooit horen klagen de laatste 30 jaar.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:53:56 #138
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158792694
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net loop je nog te janken over het geluid van de publieke omroep, en nu boeit het plots allemaal niet meer. Je bent een vreemd kereltje.

Overigens is er niets ondemocratisch aan de reactie van deze commissaris.
Een benoemde commissaris die Polen chanteert door ze het stemrecht binnen de EU te ontnemen; dat is democratie? Goed nieuws voor Wim Alex.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:57:56 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158792792
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Krachten kunnen vanuit de samenleving omhoog stijgen naar de politiek/heersende klasse of vanuit de politiek/heersende klasse neerdalen naar de bevolking. Ik zie er niet zoveel verschil in. Heel mijn leven zie ik al een publieke omroep waarin ik me niet herken (op politiek gebied). Het is tijd dat de rollen een keer omgedraaid worden. Ik wil wel eens een praatprogramma zien waar een VVD'er of PVV'er niet vanaf 5 kanten afgemaakt wordt. Over dergelijke oneerlijke praktijken heb ik linksen of progressieven ook nooit horen klagen de laatste 30 jaar.
Dus eigenlijk beweer je dat omroepen als WNL en Powned, die er speciaal voor jullie zijn, niet competent zijn? Niemand legt ze een duimbreed in de weg. Dus ga lekker naar hen klagen in plaats van naar andere omroepen die gewoonweg hun achterban bedienen.
pi_158792903
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:24 schreef beantherio het volgende:
Het gaat er in dit geval niet om of de publieke omroep links georiënteerd is of niet. Het gaat erom dat de politiek er controle op probeert te krijgen. Welke door de regering gecontroleerde publieke omroep zal ooit kritiek durven hebben op diezelfde regering?
In Nederland beslist het kabinet ook over de programmering en beslist of ze het goed gedaan hebben of dat ze worden gekort. Clairy Polak mocht niet meer interviewen voor buitenhof en Livestro moest het niveau omlaag komen trekken vanwege gesputter van rechtse politici. In Italie zijn onder Berlusconi ook hele rare dingen gebeurd met de PO, en die Spaanse PP verdient ook niet de schoonheidsprijs.

En dan hebben we het nog niet eens over de EU zelf met zijn gelden en middelen om de EU-heilsboodschap te verkondigen. Ik zie het probleem wel, alleen lijkt het me wat hypocriet om te doen alsof de EU de Poolse journalistieke vrijheid moet komen redden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158793544
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een benoemde commissaris die Polen chanteert door ze het stemrecht binnen de EU te ontnemen; dat is democratie? Goed nieuws voor Wim Alex.
Die commissaris vindt dat Polen het stemrecht moet worden ontnomen, maar hij kan dat niet bepalen.
pi_158793872
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die commissaris vindt dat Polen het stemrecht moet worden ontnomen, maar hij kan dat niet bepalen.
Dat hij ervoor ijvert zegt wel veel over hoe er binnen de EU over de wel democratisch verkozen regeringen van de lidstaten wordt gedacht. Niks nieuws natuurlijk, en zeker niet van een Duitser, die bepalen ook eventjes dat een lidstaat een andere minister van financien moet nemen.
pi_158793896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:26 schreef Confetti het volgende:
Ik heb liever een dictatuur dan de EU-democratie.
Een dictatuur onder Jesse Klaver kun je krijgen...
pi_158793939
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

WNL had die programma's, maar blijkbaar keek er geen hond naar. Jij ook niet.
pi_158794812
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:24 schreef beantherio het volgende:
Het gaat er in dit geval niet om of de publieke omroep links georiënteerd is of niet. Het gaat erom dat de politiek er controle op probeert te krijgen. Welke door de regering gecontroleerde publieke omroep zal ooit kritiek durven hebben op diezelfde regering? Hetzelfde verhaal met het constitutioneel hof. Er is een reden waarom er zoiets als de trias politica bestaat. Dit soort dingen deden de nazi's in de jaren 30 ook.
Voor dat de huidige rechtse partij aan de macht kwam in Polen, heeft de linkse partij die jarenlang de macht had eerst allerlei politiek gekleurde baasjes aangesteld op allerlei posities. Van de rechters tot de media baasjes, alles daar was al gekleurd en volgens sommigen ook behoorlijk corrupt. Nu het de andere kant op gebeurd, mag het opeens niet van de EU.

Die Nazi vergelijkingen zijn een self-fulfilling prophecy inmiddels. Wij hebben dat hier ook mee gemaakt met Pim Fortuyn en nu met Wilders. Grote kans dat als Wilders ooit de macht krijgt in Nederland hij ook de NOS directie die hem te pas en te onpas met een Hitler snorretje afbeeld gaat proberen te vervangen. De media kiest er grotendeels zelf voor om politiek gekleurd te zijn en de gevestigde partijen (VVD/PvdA) in bescherming te nemen.
pi_158794989
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

Voor dat de huidige rechtse partij aan de macht kwam in Polen, heeft de linkse partij die jarenlang de macht had eerst allerlei politiek gekleurde baasjes aangesteld op allerlei posities. Van de rechters tot de media baasjes, alles daar was al gekleurd en volgens sommigen ook behoorlijk corrupt. Nu het de andere kant op gebeurd, mag het opeens niet van de EU.

Die Nazi vergelijkingen zijn een self-fulfilling prophecy inmiddels. Wij hebben dat hier ook mee gemaakt met Pim Fortuyn en nu met Wilders. Grote kans dat als Wilders ooit de macht krijgt in Nederland hij ook de NOS directie die hem te pas en te onpas met een Hitler snorretje afbeeld gaat proberen te vervangen. De media kiest er grotendeels zelf voor om politiek gekleurd te zijn en de gevestigde partijen (VVD/PvdA) in bescherming te nemen.
De redactie van de NOS beeldt Wilders af met een Hitler-snorretje? Bewijs graag, praatjesmaker.
pi_158795009
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen gekleurde benoemingen enerzijds, en een razendsnelle 'zuivering' met wetswijzigingen op constitutioneel niveau om dat mogelijk te maken anderzijds.
pi_158795052
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

WNL had die programma's, maar blijkbaar keek er geen hond naar. Jij ook niet.
Dat is hetzelfde als toen Buitenhof te links werd gevonden: "Goed dat er ook eens een rechts geluid is te horen", alleen gaat het ze om het te laten horen en wel zo luid mogelijk, zelf willen ze er niet luisteren. Die keken op zondagochtend liever naar Op Volle Toeren o.i.d.
pi_158795120
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat hij ervoor ijvert zegt wel veel over hoe er binnen de EU over de wel democratisch verkozen regeringen van de lidstaten wordt gedacht. Niks nieuws natuurlijk, en zeker niet van een Duitser, die bepalen ook eventjes dat een lidstaat een andere minister van financien moet nemen.
De duitsers hebben ervaring met 'democratische' regeringen die doen wat het 'gesunde volksempfinden' voorschrijft. ;)
  maandag 4 januari 2016 @ 08:06:06 #150
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810569
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

De duitsers hebben ervaring met 'democratische' regeringen die doen wat het 'gesunde volksempfinden' voorschrijft. ;)
Duitsland heeft afgelopen jaar 2 verdragen geschonden, een wet en de grondwet overtreden maar daar hoor je niemand over. Dat zegt niet zo maar iemand maar een rechter bij het Duitse Grondwettelijk Hof.

http://www.golfbrekers.be(...)treden-schengenland/
  maandag 4 januari 2016 @ 08:09:58 #151
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810596
Zou het kunnen zijn dat het feit dat de EU zijn propaganda niet meer kan verspreiden in Polen een rol speelt in de wijze waarop ze reageren en dreigen?

Als we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben dan doet deze actie van de EU me eerder denken aan Poetin die elke zender en krant, die niet positief over hem schrijft, verbiedt.
  maandag 4 januari 2016 @ 08:35:05 #152
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810726
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Je kan het alleen infiltreren. In 2012, toen er al sprake was van dreiging, moest de AIVD 1/3 van zijn magere budget (van ong 200 miljoen) inleveren terwijl de publieke omroep dat jaar meer dan 700 miljoen euro belastinggeld kreeg. Propaganda is veel belangrijker dan veiligheid. De progressieve partijen en krachten zullen nooit toestaan dat hun propagandakanaal van ze afgenomen wordt.
pi_158811168
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land? Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen, of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?

Het is me nogal een dreigement in ieder geval. Waar komt die urgentie en die belangwekkendheid ineens vandaan? Toen Berslusconi zo'n beetje de hele Italiaanse televisie, publiek en commercieel, in zijn macht had om de neoliberale heilsboodschap te verspreiden was het een stuk minder ernstig. Zou er misschien achter zitten dat de Poolse TV ook mee moet doen met de grote EU-goed- ieuwsshow van miljoenen extra goedkope arbeidskrachten die kunnen worden geimporteerd omdat er niet betaald werd voor opvang in de regio? Of zijn ze bang dat er te weinig anti-Russische propaganda wordt gevoerd en Obama niet met kruiperige bewondering wordt benaderd zoals bij de Nederlandse PO bijvoorbeeld?

Over propaganda gesproken, de NOS wist gisteren al als feit te presenteren dat de Poolse volksvertegenwoordiging dit besluit heeft genomen omdat ze kritiek van de PO zat zijn. Geen citaat, geen onderbouwing, gewoon even tussen neus en lippen door een verondersteld motief als feit presenteren.
pi_158811202
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Je kan het alleen infiltreren.
Neuh, je kunt ook gewoon de subsidie stopzetten. Het huidige kabinet heeft bijvoorbeeld ook al de nodige miljoenen bezuinigd op de publieke omroep.
pi_158811305
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Over propaganda gesproken, de NOS wist gisteren al als feit te presenteren dat de Poolse volksvertegenwoordiging dit besluit heeft genomen omdat ze kritiek van de PO zat zijn. Geen citaat, geen onderbouwing, gewoon even tussen neus en lippen door een verondersteld motief als feit presenteren.
‘In een parlementaire democratie is het onaanvaardbaar dat [openbare] media alleen kritiek leveren op de regering’, aldus parlementslid Izabela Kloc
pi_158811603
quote:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land? Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen, of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
De verdragsrechelijke basis is Artikel 7 uit het EU-verdrag.

En zoals je daar had kunnen nalezen (maar het is natuurlijk makkelijker om dat niet te doen en verontwaardigd een Godwin te maken) kan de Eurocommissaris alleen maar een soort van voordracht doen. Het schenden van de Europese beginselen moet in de Europese Raad unaniem en met instemming van het Europees Parlement worden vastgesteld, en voor het intrekken van het stemrecht is daarna ook nog een tweederde-meerderheid in de Raad nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 10:01:42 ]
pi_158811623
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus wat anders he.
Het zegt wel wat over de mindset van die gasten.
pi_158811650
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:01 schreef Igen het volgende:

[..]

De verdragsrechelijke basis is Artikel 7 uit het EU-verdrag.

En zoals je daar had kunnen nalezen (maar het is natuurlijk makkelijker om dat niet te doen en verontwaardigd een Godwin te maken) kan de Eurocommissaris alleen maar een soort van voordracht doen. Het schenden van de Europese beginselen moet in de Europese Raad unaniem en met instemming van het Europees Parlement worden vastgesteld, en voor het intrekken van het stemrecht is daarna ook nog een tweederde-meerderheid in de Raad nodig.
Ik had begrepen dat het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties had en dus met een eenvoudige kamermeerderheid kon worden geratificeerd.
pi_158811685
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties had en dus met een eenvoudige kamermeerderheid kon worden geratificeerd.
Ga nou niet ineens het gespreksonderwerp veranderen omdat je een antwoord krijgt dat correct is maar niet met jouw vooringenomenheid strookt.
  maandag 4 januari 2016 @ 10:07:51 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158811696
quote:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land?
Op basis van een aantal verdragen en principes kan dat. Zoals je bij de propaganda machine van de NOS kunt lezen.

Waarschijnlijk hier ergens uiteengezet, maar het is soms lastig zoeken in EU verdragen _O-
http://www.katipiri.nl/fe(...)-van-de-rechtsstaat/

quote:
Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen,
Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?
quote:
of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
De vraag stellen is hem beantwoorden. :') Hurdurduitslandoorlog _O- Goedkoop Welt.
Maar, dit is wel verreweg de snelste manier. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158811729
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook democratisch verkozen leiders kunnen zich manifesteren als een dictator. Ik noem een Hitler, waarmee ik overigens niet impliceer dat Polen ook maar in iets lijkt op Nazi-Duitsland.
De democratie zoals wij die kennen is op zijn retour. Overal ter wereld zien we nieuwe wereldmachten opduiken die een andere politieke en maatschappelijke vorm kiezen. Rusland is hier een voorbeeld van te noemen, maar ook China. (refereer aan de uitzending van Buitenhof gisteren) Turkije is een huidig voorbeeld te noemen en nu ook Polen. Allemaal pakken ze de media en het internetgebruik aan.

Ook binnen Europa zien we de opkomst van het nationalisme. Een groot deel van het volk is de huidige politiek zat. Men wil vernieuwing, men wil nieuwe meer autoritaire leiders die een andere visie vertegenwoordigen en voorheen heilige huisjes omver willen trappen. Leiderschap en nationale identiteit zijn hierbij de sleutelwoorden. De veelal linkse media die al decennia lang een heksenjacht volgt jegens andersdenkenden wordt in steeds meer landen de mond gesnoerd.
pi_158811738
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?
Natuurlijk. Als Duitsland een Europees land aan het naleven van de mensenrechten en rechtsstatelijkheid herinnert dan is dat natuurlijk een voorbode ervoor dat straks de treinen naar Auschwitz weer gaan rijden.

Al doet de nieuwe Poolse regering hetzelfde. Auschwitz ligt nu immers in Polen, en over de herverdeling van de vluchtelingen heeft de Poolse regering gisteren of vandaag gezegd dat die vluchtelingen dan wel vrijwillig naar Polen moeten komen omdat "het deporteren van mensen naar onze contreien gezien de geschiedenis een beetje wrang is" :')
pi_158811938
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op basis van een aantal verdragen en principes kan dat. Zoals je bij de propaganda machine van de NOS kunt lezen.

Waarschijnlijk hier ergens uiteengezet, maar het is soms lastig zoeken in EU verdragen _O-
http://www.katipiri.nl/fe(...)-van-de-rechtsstaat/
Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.

quote:
Duitsland is het machtigste land in de EU en gedraagt zich daar ook naar.

quote:
De vraag stellen is hem beantwoorden. :') Hurdurduitslandoorlog _O- Goedkoop Welt.
Maar, dit is wel verreweg de snelste manier. ^O^
Het om een serieuze bedreiging van de Nederlandse soevereiniteit, waarom zou ik die niet mogen vergelijken met de vorige bedreiging van dat formaat?

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Ga nou niet ineens het gespreksonderwerp veranderen omdat je een antwoord krijgt dat correct is maar niet met jouw vooringenomenheid strookt.
Dit is het onderwerp.
pi_158811969
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.

[..]

Dit is het onderwerp.
Dan heb je het Verdrag van Lissabon niet goed gelezen. :')

Of je moet vinden dat dit een grondwettelijke implicatie is en dat het dus niet in het verdrag kan staan terwijl het er gewoon zwart op wit wel in staat, maar dat zou pas echt debiel zijn. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 10:25:28 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 10:30:49 #166
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158812081
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt het niet al uit het verdrag van Maastricht?..
quote:
Duitsland is het machtigste land in de EU en gedraagt zich daar ook naar.
Zolang ze dat binnen de democratische kaders doen waar iedereen mee akkoord is gegaan is er niets aan de hand toch?
quote:
Het om een serieuze bedreiging van de Nederlandse soevereiniteit, waarom zou ik die niet mogen vergelijken met de vorige bedreiging van dat formaat?
Je mag alles, we leven immers in een vrij land! :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158812183
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Komt het niet al uit het verdrag van Maastricht?..
Hmm ja, het artikel heet "Artikel 7 (oud artikel 7 VEU)" dus blijkbaar zat het er idd. voorheen ook al in.
pi_158840904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
Idd erg raar gebeuren nu opeens. Je zag het zelfde trouwens in Hongarije.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158841129
quote:

Het is me nogal een dreigement in ieder geval. Waar komt die urgentie en die belangwekkendheid ineens vandaan? Toen Berslusconi zo'n beetje de hele Italiaanse televisie, publiek en commercieel, in zijn macht had om de neoliberale heilsboodschap te verspreiden was het een stuk minder ernstig. Zou er misschien achter zitten dat de Poolse TV ook mee moet doen met de grote EU-goed- ieuwsshow van miljoenen extra goedkope arbeidskrachten die kunnen worden geimporteerd omdat er niet betaald werd voor opvang in de regio? Of zijn ze bang dat er te weinig anti-Russische propaganda wordt gevoerd en Obama niet met kruiperige bewondering wordt benaderd zoals bij de Nederlandse PO bijvoorbeeld?

Volgens mij is op die clown ook heel veel kritiek gekomen en waren daar dezelfde geluiden te horen.

Overigens pakte die het ook wel wat rustiger aan dan wat die PiS Polen nu doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158901503
Poolse president laat omstreden mediawet passeren
http://nos.nl/l/2079147

Handtekening is dus gezet, ik ben benieuwd wat de EU in petto heeft :P
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:39:04 #171
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158901585
Polen _O_
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:44:10 #172
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158901752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:36 schreef J.B. het volgende:
Poolse president laat omstreden mediawet passeren
http://nos.nl/l/2079147

Handtekening is dus gezet, ik ben benieuwd wat de EU in petto heeft :P
Moet wel zeggen dat het het sterk vind in het anti-EU vraagstuk.

Het is alleen meteen ook een erg gevaarlijke wet, want propaganda is nu gewoon een feit. Onze volksverlakkers doen er ook aan, maar hebben niet de absolute inbreng.

Nu vind ik persoonlijk in dit geval het anti-EU stuk zwaarder wegen dan het gevaar voor de toekomst, dat komt dan wel weer. Maar wel onthouden dat het niet puur en alleen erg mooi is.
pi_158902239
Het mooiste is nog wel dat die PiS-paupers het hele land overhoop halen terwijl maar ±18,5% van de stemgerechtigde Polen op ze gestemd hebben (50% opkomst, 37% vd stemmen), maar daarmee wel 50,5% van de zetels verkregen hebben :') Ondertussen ligt Polen inmiddels op ramkoers met iedereen, van de EU tot Rusland; je zult maar met zo'n regering zitten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2016 16:00:01 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:59:56 #174
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_158902254
EU :')
USE _O_

UNITED STATES OF EUROPE
graag op anoniem
pi_158903468
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:59 schreef J.B. het volgende:
Het mooiste is nog wel dat die PiS-paupers het hele land overhoop halen terwijl maar ±18,5% van de stemgerechtigde Polen op ze gestemd hebben (50% opkomst, 37% vd stemmen), maar daarmee wel 50,5% van de zetels verkregen hebben :') Ondertussen ligt Polen inmiddels op ramkoers met iedereen, van de EU tot Rusland; je zult maar met zo'n regering zitten :')
Ja, een regering die de belangen van het Poolse volk verdedigt!!!! Je zal maar zo'n regering hebben!!!!!!! Dan pakken de Polen beter een voorbeeld aan de Nederlanders, toch? _O_ :') :')
pi_158903654
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:39 schreef Proximo het volgende:
Polen _O_
Polen en Hongarije, 2 landen die de ziel van Europa uitademen. Sterke leiders die de belangen hun eigen volk verdedigen. Dat is wat Nederland nodig heeft.
pi_158905050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:41 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ja, een regering die de belangen van het Poolse volk verdedigt!!!! Je zal maar zo'n regering hebben!!!!!!! Dan pakken de Polen beter een voorbeeld aan de Nederlanders, toch? _O_ :') :')
De rechten en vrijheden die na zoveel jaren verwoede strijd zijn verworven door het Poolse volk worden door de huidige PiS regering verkwanseld. PiS verdedigt alleen haar eigen belangen en is bezig om een dictatuur te vormen. Alles wat niet strookt met hun denkbeelden is zogenaamd "niet Pools".

Poolse mensen kennende zullen zij in protest komen tegen deze mandaatloze regering en hopelijk komt Kaczyński snel ten val.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_158905467
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:30 schreef Polacco het volgende:

[..]

De rechten en vrijheden die na zoveel jaren verwoede strijd zijn verworven door het Poolse volk worden door de huidige PiS regering verkwanseld. PiS verdedigt alleen haar eigen belangen en is bezig om een dictatuur te vormen. Alles wat niet strookt met hun denkbeelden is zogenaamd "niet Pools".

Poolse mensen kennende zullen zij in protest komen tegen deze mandaatloze regering en hopelijk komt Kaczyński snel ten val.
Over welke rechten en vrijheden heb je het dan precies?
pi_158916456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:43 schreef berko13 het volgende:

[..]

Welke belangen van het volk verdedigt de PiS dan? Alleen het "volk" wat PiS stemt ja, de rest kan niet eens meer op een neutrale manier wetten grondwettelijk laten toetsen :') En welke belangen van het volk zijn gediend met het inperken van de persvrijheid?
pi_158919295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:43 schreef berko13 het volgende:

[..]

Persvrijheid en de rechten die samenhangen met de rechtsstaat. Dit zijn pas de eerste stappen in de vernietiging daarvan.

PiS is uit om een totalitaire staat te creëren met Kaczyński als grote leider. Het geeft aan wat een domkoppen het zijn, zij die zo afgeven op de Sovjets en de communistische tijd maar blijkbaar wel graag hun methodes van censuur en controle willen gebruiken om een "Poolse" dictatuur te kunnen creëren. Ze hebben er niks, maar dan ook echt helemaal niks van begrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Polacco op 08-01-2016 00:58:37 ]
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_160549199
Het heeft niet per se te maken met de mediawet, maar ik zag geen noodzaak hier een nieuw topic voor te openen. Er zijn nieuwe ontwikkelingen in Polen wat betreft PiS' nieuwe wetten:

Grondwettelijk Hof Polen wijst wet af die eigen macht inperkt

http://www.volkskrant.nl/(...)ht-inperkt~a4259951/

Constitutionele crisis op komst?
pi_160549509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:44 schreef Unites het volgende:

[..]

:')

Ik denk dat je wel anders piept als je echt in een dictatuur zou moeten leven...
Klopt, want als hij tegen die tijd zou hebben gezegd 'ik heb liever een democratie dan een dictatuur' dan is het een enkeltje strafkampen voor de eeuwigheid.
pi_160550717
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

1?
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')