abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158745620

Op de Poolse publieke radio wordt geprotesteerd tegen de wet waardoor de greep van de regering op de media wordt verstevigd. Op de nieuwszender van het land zijn ieder uur voorafgaand aan het bulletin afwisselend de Negende Symfonie van Beethoven en het Poolse volkslied te horen. De Negende Symfonie (Ode an die Freude) is het officiële volkslied van de Europese Unie.

De radiozender zegt zo stelling te willen nemen tegen de inperking van de vrijheid van meningsuiting en de bedreiging van het pluralisme. De nieuwe mediawet, die de afgelopen dagen in sneltreinvaart door het parlement werd geloodst, geeft de regering de mogelijkheid leden van het bestuur en de raden van toezicht van de publieke omroep te benoemen.

Ruk naar rechts

De nieuwe conservatieve regering van Polen wil meer zeggenschap over de publieke media en wil de stations omvormen tot 'nationale culturele instellingen'.

De partij Recht en Rechtvaardigheid (PiS) behaalde bij de verkiezingen in oktober de absolute meerderheid, waardoor het land een forse ruk naar rechts heeft gemaakt. Eerder werd ook al de grip op het Constitutioneel Hof in Polen versterkt.

http://nos.nl/artikel/207(...)nieuwe-mediawet.html

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2016 21:23:26 ]
pi_158745738
Wist helemaal niet dat de EU een volkslied had.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europees_volkslied
pi_158745791
Ik heb liever een dictatuur dan de EU-democratie.
pi_158745862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:26 schreef Confetti het volgende:
Wanneer vertrek je naar Polen, Wit-Rusland, Turkije of Rusland?
dag
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:38:28 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158746202
quote:
doei
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_158746381
quote:
:')

Ik denk dat je wel anders piept als je echt in een dictatuur zou moeten leven...
pi_158746752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Wanneer vertrek je naar Polen, Wit-Rusland, Turkije of Rusland?
Vooralsnog hebben we geen EU-democratie maar als ik naar dat gedrocht dat het Europees Parlement heet dan weet ik al voldoende.
pi_158747042
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vooralsnog hebben we geen EU-democratie maar als ik naar dat gedrocht dat het Europees Parlement heet dan weet ik al voldoende.
Als ik de teringzooi van afgelopen nacht zie, dan hebben wij nog veel te veel vrijheid.
pi_158748026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:25 schreef hoas het volgende:
EU volkslied _O_
Verenigd Europa _O_
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:47:40 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158748712
quote:
Onder een dictatuur kun je nog relatief in vrijheid leven, met behoud van welvaart en veiligheid.
The End Times are wild
pi_158748888
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:26 schreef Calcio het volgende:

[..]

EU volkslied _O_
Verenigd Europa _O_
pi_158748979
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
pi_158749046
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
:o Polen probeert misschien een supermacht te worden? :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2016 23:00:38 ]
pi_158749274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat gaat die andere supermacht iets verder naar het oosten niet goed vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158750547
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Eerder het pogen tot het vormen van het Intermarium:

Intermarium was a plan pursued after World War I by Polish leader Józef Pilsudski. On 6 August 2015 Polish President Andrzej Duda, in his inaugural address, announced plans to build a regional alliance of Central and East European states, modeled on the Intermarium concept.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158751517
Liefste katholieke conservatieve Poolse broeders

Komen jullie snel even Nederland annexeren?

Lieve groetjes

een bezorgde Nederlander

:*
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:50:20 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158751656
quote:
Ik heb liever een goede Europese Unie dan deze kudde uitgerangeerde pluchegrazers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:55:16 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158751718
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb liever een goede Europese Unie dan deze kudde uitgerangeerde pluchegrazers.
Ik ook, maar hoe haalbaar is dat?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158752011
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat kaartje dat je laat zien is grotendeels de kaart van Litouwen.
pi_158752041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Wanneer vertrek je naar Polen, Belarus, Turkije of Rusland?
Sinds wanneer zijn dit dictaturen? In Turkije en Rusland zijn misschien wel bepaalde negatieve ontwikkelingen gaan, maar die staatshoofden zijn nog altijd democratisch gekozen.
pi_158752058
quote:
Ze hebben ook een vlag. Het lijkt wel een land zo. Oh wacht de Duitsers zijn ons aan het koloniseren :|W
pi_158753468
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:41 schreef berko13 het volgende:
Liefste katholieke conservatieve Poolse broeders

Komen jullie snel even Nederland annexeren?

Lieve groetjes

een bezorgde Nederlander

:*
:') Ja, fijn, kom ook hier orthodox-religieuze dictatuur brengen en opdringen. Dat vindt de Nederlandse bevolking vast fijn. :')
pi_158754597
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er bestaat geen goede Europese Unie. Dat vind een meerderheid van burgers die met tegenzin in deze Unie zitten. Je ziet wat in Polen is gebeurd. Daar krijgt een extreemrechtse partij de volledige politieke meerderheid dankzij de kiezer. Als dat geen signaal meer is tégen de EU dan weet ik het ook niet meer. Een Brexit ligt in de lijn der verwachting en in Frankrijk stevent Le Pen naar een presidentiële positie. Allemaal uit ongenoegen over deze Europese Unie. Wilders voert al maanden virtuele koppositie aan, dankzij het overheersende anti-EU sentiment in Nederland.

.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2016 @ 09:59:27 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158754632
quote:
Het volkslied wat er niet zou komen door de Nederlandse nee tegen Europa. :')14.gif
Carpe Libertatem
pi_158754659
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onder een dictatuur kun je nog relatief in vrijheid leven, met behoud van welvaart en veiligheid.
Dat zien we in Zimbabwe ook. :')
pi_158754675
Ieder uur is wat overdreven, maar wij hadden hier in de jaren '80 toch ook dat de laatste uitzending 's nachts op een publieke zender werd afgesloten met het Wilhelmus?

Of herinner ik mij dat verkeerd? (ik ben geboren in 1981, dus niet de hele jaren '80 bewust meegemaakt)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_158754954
quote:

[..]

Niet om het een of ander, maar volgens mij leven wij in Europa ook in vrijheid, met behoud van welvaart en veiligheid. Daar heb ik liever geen dictator bij die bepaalt wat ik wel en niet mag zeggen, lezen en denken.

Maar goed, mensen die oprecht denken dat je beter onder een dictator kan leven dan onder een overkoepelend orgaan als de EU zijn wellicht wat minder gesteld op dat soort zaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_158755935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 04:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Ja, fijn, kom ook hier orthodox-religieuze dictatuur brengen en opdringen. Dat vindt de Nederlandse bevolking vast fijn. :')
Liever een dictatuur gebaseerd op God's woord die opkomt voor het eigen volk dan onze open, tolerante, verdraagzame multiculturele samenleving die opkomt voor asielzoekers. Zo denk ik er over.

Het beste is natuurlijk een democratie met goede leiders, maar Nederlanders zijn daar kennelijk niet toe in staat.
pi_158755988
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:42 schreef berko13 het volgende:

[..]

Liever een dictatuur gebaseerd op God's woord die opkomt voor het eigen volk dan onze open, tolerante, verdraagzame multiculturele samenleving die opkomt voor asielzoekers. Zo denk ik er over.

Het beste is natuurlijk een democratie met goede leiders, maar Nederlanders zijn daar kennelijk niet toe in staat.
Als christen ben jij natuurlijk groot voorstander van het opvangen van vluchtelingen. Jouw God predikt immers naastenliefde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158756069
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als christen ben jij natuurlijk groot voorstander van het opvangen van vluchtelingen. Jouw God predikt immers naastenliefde.
Neen, als je goed oplet dan merk je net dat het de meest atheïstische landen zijn zoals Zweden, Nederland en België die de meeste vluchtelingen opnemen en de landen waar religie nog deels deel uitmaakt van het leven zoals Polen, Slovakije, Hongarije net afkerig staan tegenover de vluchtelingen.

Ik ben voorstander van vluchtelingen maar enkel binnen het eigen continent. De conventie van genève moet een territoriumbeperking krijgen met name dat vluchtelingen opgevangen horen te worden in het continent van herkomst: afrikaanse in afrika, europese in europa en aziatische in azie
pi_158756177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:48 schreef berko13 het volgende:

[..]

Neen, als je goed oplet dan merk je net dat het de meest atheïstische landen zijn zoals Zweden, Nederland en België die de meeste vluchtelingen opnemen en de landen waar religie nog deels deel uitmaakt van het leven zoals Polen, Slovakije, Hongarije net afkerig staan tegenover de vluchtelingen.

Ik ben voorstander van vluchtelingen maar enkel binnen het eigen continent. De conventie van genève moet een territoriumbeperking krijgen met name dat vluchtelingen opgevangen horen te worden in het continent van herkomst: afrikaanse in afrika, europese in europa en aziatische in azie
Dus jouw God wil niet dat wij Afrikanen helpen?
pi_158756243
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jouw God wil niet dat wij Afrikanen helpen?
Jawel: tentenkampen, voedsel, ontwikkelingshulp, allemaal prima

maar het europese volk, de europese grenzen, de europese cultuur heeft het recht om te bestaan en dat ontkent de neo marxistische elite die in West-Europa de plak zwaait. Daar verzet ik mij tegen.
pi_158756317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:56 schreef berko13 het volgende:

[..]

maar het europese volk, de europese grenzen, de europese cultuur heeft het recht om te bestaan en dat ontkent de neo marxistische elite die in West-Europa de plak zwaait. Daar verzet ik mij tegen.
neo marxistische elite versus geloofsgekkies. Bestaat er in jou utopische wereld alleen zwart en wit?

Europese cultuur leg het ons eens uit, waar blijft de Nederlandse siësta. :D
pi_158756347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:56 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik vrees dat je met jouw instelling niet in de christelijke hemel komt. Helaas.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:04:17 #35
38496 Perrin
pi_158756383
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat je met jouw instelling niet in de christelijke hemel komt. Helaas.
Je komt natuurlijk pas in de hemel als heel Afrika hier zit?
pi_158756403
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je komt natuurlijk pas in de hemel als heel Afrika hier zit?
De hemel bestaat niet.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:19:02 #37
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_158756667
quote:
Dit niet uit je hoofd kunnen :')

Say what?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:21:02 #38
38496 Perrin
pi_158756713
Deze versie vind ik toepasselijker..

pi_158756830
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar volgens mij leven wij in Europa ook in vrijheid, met behoud van welvaart en veiligheid. Daar heb ik liever geen dictator bij die bepaalt wat ik wel en niet mag zeggen, lezen en denken.

Maar goed, mensen die oprecht denken dat je beter onder een dictator kan leven dan onder een overkoepelend orgaan als de EU zijn wellicht wat minder gesteld op dat soort zaken.
En zo wordt het volk dus zoet gehouden. Geef ze een middel om hun mening te uiten en ze blijven stil. Dat ze met die mening hun reet afvegen snappen de simpele zielen toch niet.

Zo werkt de farce die de parlementaire democratie heet. Netto hebben we niet zo heel veel meer te vertellen dan in een dictatuur.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:41:00 #40
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158757137
Weg met de EU!

Dat verdrag met Ukraine is sinds gisteren al 100% in werking, zonder referendum. De democratie bestaat niet meer.

Het zijn gewoon grote criminelen. Laat ISIS dat EU hoofdkantoor aanvallen, dan zal ik een keer mijzelf achter ISIS scharen.

Stemt allen toch met het geenpeil referendum. Laat flikker Mark maar zien dat wij er ook nog zijn,

:r
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:47:59 #41
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_158757339
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Weg met de EU!

Dat verdrag met Ukraine is sinds gisteren al 100% in werking, zonder referendum. De democratie bestaat niet meer.

Het zijn gewoon grote criminelen. Laat ISIS dat EU hoofdkantoor aanvallen, dan zal ik een keer mijzelf achter ISIS scharen.

Stemt allen toch met het geenpeil referendum. Laat flikker Mark maar zien dat wij er ook nog zijn,

:r
Na het grondwet debacle ben ik alle vertrouwen in de politiek kwijt, die stem op dit referendum zal dan ook een weggegooide stem zijn. Ik stemde nog wel voor de eu grondwet toen. :') Dus ik zou eigenlijk blij moeten zijn. Ach ja je ongelijk moet je ook kunnen toegeven, toch?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_158757495
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:47 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Na het grondwet debacle ben ik alle vertrouwen in de politiek kwijt, die stem op dit referendum zal dan ook een weggegooide stem zijn. Ik stemde nog wel voor de eu grondwet toen. :') Dus ik zou eigenlijk blij moeten zijn. Ach ja je ongelijk moet je ook kunnen toegeven, toch?
Vorige verkiezingen wezen uit dat ons kiessysteem onbetrouwbaar is. Dat er gesjoemeld werd met stemmen en dat er telkens sprake is van technische storingen waardoor we in de een-en twintigste eeuw nog met een rood potlood moeten stemmen. Zeker nog nooit van een gum gehoord.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 13:00:36 #43
440653 BarryOSeven
pi_158757603
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:47 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Zelf was ik wat later, op dat moment zat ik nog te veel in de puberleef om me echt te verdiepen.

Bij mij is de grote ommeslag gekomen tijdens het Griekenland gedoe.

Het begon zo:

"Eruit met Griekenland oplichters", totdat de EU zijn nazi roots liet zien. Tsipiras onder druk werd gezet.

Verder was Varoufakis heel verhelderend.

Daarna was het niet moeilijk meer te zien wat een gedrocht de EU is, dan laten we het vluchtelingen incidentje maar achterwege even.

Hoe krijgen we die zooi weg. Is het niet gewoon al te laat? Wat we ook doen, we zijn toch al verraden door Mark.

Kan een burger eigenlijk aangifte doen van hoogverraad zonder dan vervolgens 10 jaar in de rechtbank te hoeven staan om de zooi te verklaren?
pi_158757761
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:42 schreef berko13 het volgende:

[..]

Jij wilt geen open, tolerante, verdraagzame samenleving. Dat heb je laatst wel laten zien in dat topic over het weggestemde homohuwelijk in Slovenië. Jij wilt gewoon een samenleving die is ingericht op basis van religie. Daarom roep je de orthodox-katholieken uit Polen op om Nederland te annexeren. Wat dat betreft zet KoosVogels - ik ben het lang niet altijd met hem eens - je wel mooi op je plaats met de opmerking over naastenliefde. Die is bij jou ver te zoeken.

Overigens kun je ook prima een open, tolerante, verdraagzame samenleving zonder dat je meteen ongecontroleerde hoeveelheden asielzoekers toelaat.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 13:10:51 #45
440653 BarryOSeven
pi_158757852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij wilt geen open, tolerante, verdraagzame samenleving. Dat heb je laatst wel laten zien in dat topic over het weggestemde homohuwelijk in Slovenië. Jij wilt gewoon een samenleving die is ingericht op basis van religie. Daarom roep je de orthodox-katholieken uit Polen op om Nederland te annexeren. Wat dat betreft zet KoosVogels - ik ben het lang niet altijd met hem eens - je wel mooi op je plaats met de opmerking over naastenliefde. Die is bij jou ver te zoeken.

Overigens kun je ook prima een open, tolerante, verdraagzame samenleving zonder dat je meteen ongecontroleerde hoeveelheden asielzoekers toelaat.
Ben het wel eens met de persoon die jij quote.

Niet het dictatuur deel maar wel normen en waarden volgens het schrift (de bijbel in dit geval)

Nu is het zo vrije en los dat wanneer je maar genoeg medestanders voor je immorele handelen hebt, het ineens een morele daad wordt.

Goed en fout zijn ineens dynamisch. Dat is precies waarom die jan lul de lachbek kan blijven zitten daar in DH.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:37:37 #46
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_158759931
quote:

[..]

En dat is momenteel niet mogelijk in Nederland? :P
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:42:45 #47
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158760059
De EU :')
Onafhankelijke staten _O_
Permanent Verbannen
pi_158760097
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dit niet uit je hoofd kunnen :')

Nee, en nu? Kom de EU-stasi mij ophalen?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:45:07 #49
440653 BarryOSeven
pi_158760120
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

En dat is momenteel niet mogelijk in Nederland? :P
Er wordt wel ernstig aan onze welvaart en veiligheid getornd. Dat kun je moeilijk ontkennen. Nu stel ik wel vraagtekens bij hoe veilig en welvarend je bent als je niet met je tong in de reet van de dictator zit in het geval van een dictatuur.
pi_158760175
De opkomst van conservatief-rechts in die gebieden is echt wel een zorgelijke ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')