abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158745620

Op de Poolse publieke radio wordt geprotesteerd tegen de wet waardoor de greep van de regering op de media wordt verstevigd. Op de nieuwszender van het land zijn ieder uur voorafgaand aan het bulletin afwisselend de Negende Symfonie van Beethoven en het Poolse volkslied te horen. De Negende Symfonie (Ode an die Freude) is het officiële volkslied van de Europese Unie.

De radiozender zegt zo stelling te willen nemen tegen de inperking van de vrijheid van meningsuiting en de bedreiging van het pluralisme. De nieuwe mediawet, die de afgelopen dagen in sneltreinvaart door het parlement werd geloodst, geeft de regering de mogelijkheid leden van het bestuur en de raden van toezicht van de publieke omroep te benoemen.

Ruk naar rechts

De nieuwe conservatieve regering van Polen wil meer zeggenschap over de publieke media en wil de stations omvormen tot 'nationale culturele instellingen'.

De partij Recht en Rechtvaardigheid (PiS) behaalde bij de verkiezingen in oktober de absolute meerderheid, waardoor het land een forse ruk naar rechts heeft gemaakt. Eerder werd ook al de grip op het Constitutioneel Hof in Polen versterkt.

http://nos.nl/artikel/207(...)nieuwe-mediawet.html

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2016 21:23:26 ]
pi_158745738
Wist helemaal niet dat de EU een volkslied had.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europees_volkslied
pi_158745791
Ik heb liever een dictatuur dan de EU-democratie.
pi_158745862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:26 schreef Confetti het volgende:
Wanneer vertrek je naar Polen, Wit-Rusland, Turkije of Rusland?
dag
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:38:28 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158746202
quote:
doei
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_158746381
quote:
:')

Ik denk dat je wel anders piept als je echt in een dictatuur zou moeten leven...
pi_158746752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Wanneer vertrek je naar Polen, Wit-Rusland, Turkije of Rusland?
Vooralsnog hebben we geen EU-democratie maar als ik naar dat gedrocht dat het Europees Parlement heet dan weet ik al voldoende.
pi_158747042
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vooralsnog hebben we geen EU-democratie maar als ik naar dat gedrocht dat het Europees Parlement heet dan weet ik al voldoende.
Als ik de teringzooi van afgelopen nacht zie, dan hebben wij nog veel te veel vrijheid.
pi_158748026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:25 schreef hoas het volgende:
EU volkslied _O_
Verenigd Europa _O_
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:47:40 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158748712
quote:
Onder een dictatuur kun je nog relatief in vrijheid leven, met behoud van welvaart en veiligheid.
The End Times are wild
pi_158748888
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:26 schreef Calcio het volgende:

[..]

EU volkslied _O_
Verenigd Europa _O_
pi_158748979
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
pi_158749046
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
:o Polen probeert misschien een supermacht te worden? :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2016 23:00:38 ]
pi_158749274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat gaat die andere supermacht iets verder naar het oosten niet goed vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158750547
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Eerder het pogen tot het vormen van het Intermarium:

Intermarium was a plan pursued after World War I by Polish leader Józef Pilsudski. On 6 August 2015 Polish President Andrzej Duda, in his inaugural address, announced plans to build a regional alliance of Central and East European states, modeled on the Intermarium concept.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158751517
Liefste katholieke conservatieve Poolse broeders

Komen jullie snel even Nederland annexeren?

Lieve groetjes

een bezorgde Nederlander

:*
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:50:20 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158751656
quote:
Ik heb liever een goede Europese Unie dan deze kudde uitgerangeerde pluchegrazers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:55:16 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158751718
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb liever een goede Europese Unie dan deze kudde uitgerangeerde pluchegrazers.
Ik ook, maar hoe haalbaar is dat?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158752011
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat kaartje dat je laat zien is grotendeels de kaart van Litouwen.
pi_158752041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Wanneer vertrek je naar Polen, Belarus, Turkije of Rusland?
Sinds wanneer zijn dit dictaturen? In Turkije en Rusland zijn misschien wel bepaalde negatieve ontwikkelingen gaan, maar die staatshoofden zijn nog altijd democratisch gekozen.
pi_158752058
quote:
Ze hebben ook een vlag. Het lijkt wel een land zo. Oh wacht de Duitsers zijn ons aan het koloniseren :|W
pi_158753468
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:41 schreef berko13 het volgende:
Liefste katholieke conservatieve Poolse broeders

Komen jullie snel even Nederland annexeren?

Lieve groetjes

een bezorgde Nederlander

:*
:') Ja, fijn, kom ook hier orthodox-religieuze dictatuur brengen en opdringen. Dat vindt de Nederlandse bevolking vast fijn. :')
pi_158754597
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er bestaat geen goede Europese Unie. Dat vind een meerderheid van burgers die met tegenzin in deze Unie zitten. Je ziet wat in Polen is gebeurd. Daar krijgt een extreemrechtse partij de volledige politieke meerderheid dankzij de kiezer. Als dat geen signaal meer is tégen de EU dan weet ik het ook niet meer. Een Brexit ligt in de lijn der verwachting en in Frankrijk stevent Le Pen naar een presidentiële positie. Allemaal uit ongenoegen over deze Europese Unie. Wilders voert al maanden virtuele koppositie aan, dankzij het overheersende anti-EU sentiment in Nederland.

.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2016 @ 09:59:27 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158754632
quote:
Het volkslied wat er niet zou komen door de Nederlandse nee tegen Europa. :')14.gif
Carpe Libertatem
pi_158754659
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onder een dictatuur kun je nog relatief in vrijheid leven, met behoud van welvaart en veiligheid.
Dat zien we in Zimbabwe ook. :')
pi_158754675
Ieder uur is wat overdreven, maar wij hadden hier in de jaren '80 toch ook dat de laatste uitzending 's nachts op een publieke zender werd afgesloten met het Wilhelmus?

Of herinner ik mij dat verkeerd? (ik ben geboren in 1981, dus niet de hele jaren '80 bewust meegemaakt)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_158754954
quote:

[..]

Niet om het een of ander, maar volgens mij leven wij in Europa ook in vrijheid, met behoud van welvaart en veiligheid. Daar heb ik liever geen dictator bij die bepaalt wat ik wel en niet mag zeggen, lezen en denken.

Maar goed, mensen die oprecht denken dat je beter onder een dictator kan leven dan onder een overkoepelend orgaan als de EU zijn wellicht wat minder gesteld op dat soort zaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_158755935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 04:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Ja, fijn, kom ook hier orthodox-religieuze dictatuur brengen en opdringen. Dat vindt de Nederlandse bevolking vast fijn. :')
Liever een dictatuur gebaseerd op God's woord die opkomt voor het eigen volk dan onze open, tolerante, verdraagzame multiculturele samenleving die opkomt voor asielzoekers. Zo denk ik er over.

Het beste is natuurlijk een democratie met goede leiders, maar Nederlanders zijn daar kennelijk niet toe in staat.
pi_158755988
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:42 schreef berko13 het volgende:

[..]

Liever een dictatuur gebaseerd op God's woord die opkomt voor het eigen volk dan onze open, tolerante, verdraagzame multiculturele samenleving die opkomt voor asielzoekers. Zo denk ik er over.

Het beste is natuurlijk een democratie met goede leiders, maar Nederlanders zijn daar kennelijk niet toe in staat.
Als christen ben jij natuurlijk groot voorstander van het opvangen van vluchtelingen. Jouw God predikt immers naastenliefde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158756069
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als christen ben jij natuurlijk groot voorstander van het opvangen van vluchtelingen. Jouw God predikt immers naastenliefde.
Neen, als je goed oplet dan merk je net dat het de meest atheïstische landen zijn zoals Zweden, Nederland en België die de meeste vluchtelingen opnemen en de landen waar religie nog deels deel uitmaakt van het leven zoals Polen, Slovakije, Hongarije net afkerig staan tegenover de vluchtelingen.

Ik ben voorstander van vluchtelingen maar enkel binnen het eigen continent. De conventie van genève moet een territoriumbeperking krijgen met name dat vluchtelingen opgevangen horen te worden in het continent van herkomst: afrikaanse in afrika, europese in europa en aziatische in azie
pi_158756177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:48 schreef berko13 het volgende:

[..]

Neen, als je goed oplet dan merk je net dat het de meest atheïstische landen zijn zoals Zweden, Nederland en België die de meeste vluchtelingen opnemen en de landen waar religie nog deels deel uitmaakt van het leven zoals Polen, Slovakije, Hongarije net afkerig staan tegenover de vluchtelingen.

Ik ben voorstander van vluchtelingen maar enkel binnen het eigen continent. De conventie van genève moet een territoriumbeperking krijgen met name dat vluchtelingen opgevangen horen te worden in het continent van herkomst: afrikaanse in afrika, europese in europa en aziatische in azie
Dus jouw God wil niet dat wij Afrikanen helpen?
pi_158756243
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jouw God wil niet dat wij Afrikanen helpen?
Jawel: tentenkampen, voedsel, ontwikkelingshulp, allemaal prima

maar het europese volk, de europese grenzen, de europese cultuur heeft het recht om te bestaan en dat ontkent de neo marxistische elite die in West-Europa de plak zwaait. Daar verzet ik mij tegen.
pi_158756317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:56 schreef berko13 het volgende:

[..]

maar het europese volk, de europese grenzen, de europese cultuur heeft het recht om te bestaan en dat ontkent de neo marxistische elite die in West-Europa de plak zwaait. Daar verzet ik mij tegen.
neo marxistische elite versus geloofsgekkies. Bestaat er in jou utopische wereld alleen zwart en wit?

Europese cultuur leg het ons eens uit, waar blijft de Nederlandse siësta. :D
pi_158756347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:56 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik vrees dat je met jouw instelling niet in de christelijke hemel komt. Helaas.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:04:17 #35
38496 Perrin
pi_158756383
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat je met jouw instelling niet in de christelijke hemel komt. Helaas.
Je komt natuurlijk pas in de hemel als heel Afrika hier zit?
pi_158756403
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je komt natuurlijk pas in de hemel als heel Afrika hier zit?
De hemel bestaat niet.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:19:02 #37
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_158756667
quote:
Dit niet uit je hoofd kunnen :')

Say what?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:21:02 #38
38496 Perrin
pi_158756713
Deze versie vind ik toepasselijker..

pi_158756830
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar volgens mij leven wij in Europa ook in vrijheid, met behoud van welvaart en veiligheid. Daar heb ik liever geen dictator bij die bepaalt wat ik wel en niet mag zeggen, lezen en denken.

Maar goed, mensen die oprecht denken dat je beter onder een dictator kan leven dan onder een overkoepelend orgaan als de EU zijn wellicht wat minder gesteld op dat soort zaken.
En zo wordt het volk dus zoet gehouden. Geef ze een middel om hun mening te uiten en ze blijven stil. Dat ze met die mening hun reet afvegen snappen de simpele zielen toch niet.

Zo werkt de farce die de parlementaire democratie heet. Netto hebben we niet zo heel veel meer te vertellen dan in een dictatuur.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:41:00 #40
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158757137
Weg met de EU!

Dat verdrag met Ukraine is sinds gisteren al 100% in werking, zonder referendum. De democratie bestaat niet meer.

Het zijn gewoon grote criminelen. Laat ISIS dat EU hoofdkantoor aanvallen, dan zal ik een keer mijzelf achter ISIS scharen.

Stemt allen toch met het geenpeil referendum. Laat flikker Mark maar zien dat wij er ook nog zijn,

:r
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:47:59 #41
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_158757339
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Weg met de EU!

Dat verdrag met Ukraine is sinds gisteren al 100% in werking, zonder referendum. De democratie bestaat niet meer.

Het zijn gewoon grote criminelen. Laat ISIS dat EU hoofdkantoor aanvallen, dan zal ik een keer mijzelf achter ISIS scharen.

Stemt allen toch met het geenpeil referendum. Laat flikker Mark maar zien dat wij er ook nog zijn,

:r
Na het grondwet debacle ben ik alle vertrouwen in de politiek kwijt, die stem op dit referendum zal dan ook een weggegooide stem zijn. Ik stemde nog wel voor de eu grondwet toen. :') Dus ik zou eigenlijk blij moeten zijn. Ach ja je ongelijk moet je ook kunnen toegeven, toch?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_158757495
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:47 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Na het grondwet debacle ben ik alle vertrouwen in de politiek kwijt, die stem op dit referendum zal dan ook een weggegooide stem zijn. Ik stemde nog wel voor de eu grondwet toen. :') Dus ik zou eigenlijk blij moeten zijn. Ach ja je ongelijk moet je ook kunnen toegeven, toch?
Vorige verkiezingen wezen uit dat ons kiessysteem onbetrouwbaar is. Dat er gesjoemeld werd met stemmen en dat er telkens sprake is van technische storingen waardoor we in de een-en twintigste eeuw nog met een rood potlood moeten stemmen. Zeker nog nooit van een gum gehoord.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 13:00:36 #43
440653 BarryOSeven
pi_158757603
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:47 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Zelf was ik wat later, op dat moment zat ik nog te veel in de puberleef om me echt te verdiepen.

Bij mij is de grote ommeslag gekomen tijdens het Griekenland gedoe.

Het begon zo:

"Eruit met Griekenland oplichters", totdat de EU zijn nazi roots liet zien. Tsipiras onder druk werd gezet.

Verder was Varoufakis heel verhelderend.

Daarna was het niet moeilijk meer te zien wat een gedrocht de EU is, dan laten we het vluchtelingen incidentje maar achterwege even.

Hoe krijgen we die zooi weg. Is het niet gewoon al te laat? Wat we ook doen, we zijn toch al verraden door Mark.

Kan een burger eigenlijk aangifte doen van hoogverraad zonder dan vervolgens 10 jaar in de rechtbank te hoeven staan om de zooi te verklaren?
pi_158757761
quote:

[..]

Jij wilt geen open, tolerante, verdraagzame samenleving. Dat heb je laatst wel laten zien in dat topic over het weggestemde homohuwelijk in Slovenië. Jij wilt gewoon een samenleving die is ingericht op basis van religie. Daarom roep je de orthodox-katholieken uit Polen op om Nederland te annexeren. Wat dat betreft zet KoosVogels - ik ben het lang niet altijd met hem eens - je wel mooi op je plaats met de opmerking over naastenliefde. Die is bij jou ver te zoeken.

Overigens kun je ook prima een open, tolerante, verdraagzame samenleving zonder dat je meteen ongecontroleerde hoeveelheden asielzoekers toelaat.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 13:10:51 #45
440653 BarryOSeven
pi_158757852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij wilt geen open, tolerante, verdraagzame samenleving. Dat heb je laatst wel laten zien in dat topic over het weggestemde homohuwelijk in Slovenië. Jij wilt gewoon een samenleving die is ingericht op basis van religie. Daarom roep je de orthodox-katholieken uit Polen op om Nederland te annexeren. Wat dat betreft zet KoosVogels - ik ben het lang niet altijd met hem eens - je wel mooi op je plaats met de opmerking over naastenliefde. Die is bij jou ver te zoeken.

Overigens kun je ook prima een open, tolerante, verdraagzame samenleving zonder dat je meteen ongecontroleerde hoeveelheden asielzoekers toelaat.
Ben het wel eens met de persoon die jij quote.

Niet het dictatuur deel maar wel normen en waarden volgens het schrift (de bijbel in dit geval)

Nu is het zo vrije en los dat wanneer je maar genoeg medestanders voor je immorele handelen hebt, het ineens een morele daad wordt.

Goed en fout zijn ineens dynamisch. Dat is precies waarom die jan lul de lachbek kan blijven zitten daar in DH.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:37:37 #46
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_158759931
quote:

[..]

En dat is momenteel niet mogelijk in Nederland? :P
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:42:45 #47
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158760059
De EU :')
Onafhankelijke staten _O_
Permanent Verbannen
pi_158760097
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dit niet uit je hoofd kunnen :')

Nee, en nu? Kom de EU-stasi mij ophalen?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:45:07 #49
440653 BarryOSeven
pi_158760120
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

En dat is momenteel niet mogelijk in Nederland? :P
Er wordt wel ernstig aan onze welvaart en veiligheid getornd. Dat kun je moeilijk ontkennen. Nu stel ik wel vraagtekens bij hoe veilig en welvarend je bent als je niet met je tong in de reet van de dictator zit in het geval van een dictatuur.
pi_158760175
De opkomst van conservatief-rechts in die gebieden is echt wel een zorgelijke ontwikkeling.
pi_158760333
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet het dictatuur deel maar wel normen en waarden volgens het schrift (de bijbel in dit geval)

Nu is het zo vrije en los dat wanneer je maar genoeg medestanders voor je immorele handelen hebt, het ineens een morele daad wordt.

Goed en fout zijn ineens dynamisch. Dat is precies waarom die jan lul de lachbek kan blijven zitten daar in DH.
Dus het homohuwelijk is ook immoreel handelen? :')

Ga toch weg met boeken uit het jaar 0 met achterhaalde ideeën over individuele keuzes die geen effect hebben op anderen.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 14:54:48 #52
440653 BarryOSeven
pi_158760401
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus het homohuwelijk is ook immoreel handelen? :')

Ga toch weg met boeken uit het jaar 0 met achterhaalde ideeën over individuele keuzes die geen effect hebben op anderen.
Dat zeg ik toch niet.

Als je eens zou nadenken schrijf ik nergens dat het per se de bijbel hoeft te zijn.

Het gaat me ook niet om homohuwelijken of iets inhoudelijks. Het gaat me om het abstracte idee dat er iets is dat de wereld de les voorschrijft wat niet van de mens afkomstig is, en hier dus niet door middel van rede en logica aan gedraaid kan worden.

Het geeft wat meer houvast als de normen en waarden vast staan.

Maar dat zul jij wel niet begrijpen.
pi_158760446
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet.

Als je eens zou nadenken schrijf ik nergens dat het per se de bijbel hoeft te zijn.

Het gaat me ook niet om homohuwelijken of iets inhoudelijks. Het gaat me om het abstracte idee dat er iets is dat de wereld de les voorschrijft wat niet van de mens afkomstig is, en hier dus niet door middel van rede en logica aan gedraaid kan worden.

Het geeft wat meer houvast als de normen en waarden vast staan.

Maar dat zul jij wel niet begrijpen.
En wat voor normen en waarden zou jij bijvoorbeeld vast hebben willen staan?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:01:15 #54
440653 BarryOSeven
pi_158760583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En wat voor normen en waarden zou jij bijvoorbeeld vast hebben willen staan?
Gij zult niet liegen

Maar je vraagt me nu iets waarop ik op de inhoud in moet gaan. Dat is niet mijn bedoeling.

Wat ik probeer duidelijk te maken is de kracht van het schrift; dat qua autoriteit boven het menselijk denken en redeneren staat.

Het zou een leider boven aan in de piramide alsnog verplichten moreel te handelen.

In tegenstelling tot wat we nu over om ons heen zien.

We hoeven niet in god te geloven hoor, een alien of zo is ook al genoeg. Iets dat boven de mens staat.

Het is een oude classificatie al (schriftprinzip tegen de rede)
pi_158760677
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Gij zult niet liegen

Maar je vraagt me nu iets waarop ik op de inhoud in moet gaan. Dat is niet mijn bedoeling.

Wat ik probeer duidelijk te maken is de kracht van het schrift; dat qua autoriteit boven het menselijk denken en redeneren staat.

Het zou een leider boven aan in de piramide alsnog verplichten moreel te handelen.

In tegenstelling tot wat we nu over om ons heen zien.

We hoeven niet in god te geloven hoor, een alien of zo is ook al genoeg. Iets dat boven de mens staat.

Het is een oude classificatie al (schriftprinzip tegen de rede)
Verplichte moraliteit is amoreel; het is niets meer dan gehoorzaamheid.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:06:56 #56
440653 BarryOSeven
pi_158760777
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Verplichte moraliteit is amoreel; het is niets meer dan gehoorzaamheid.
Daarom moet er ook iets zijn waar we in geloven en niet wat we onszelf verplichten. Een alien, een god, iets wat we nog niet verzonnen hebben dus niet weten dat het bestaat.

Het is dan misschien niet haalbaar, maar dat is ook niet de bedoeling. Maar het mooist zou wel een moraal op basis van een schrift zijn. Of een macht wat niet van onszelf komt.

Een dictatuur kan heel mooi zijn als de dictator zo kuis is als een gelovige paus.
pi_158760921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daarom moet er ook iets zijn waar we in geloven en niet wat we onszelf verplichten. Een alien, een god, iets wat we nog niet verzonnen hebben dus niet weten dat het bestaat.

Het is dan misschien niet haalbaar, maar dat is ook niet de bedoeling. Maar het mooist zou wel een moraal op basis van een schrift zijn. Of een macht wat niet van onszelf komt.

Een dictatuur kan heel mooi zijn als de dictator zo kuis is als een gelovige paus.
De paus is een immorele klootzak; de Bijbel een extreem verwerpelijk boek. Religieuze dictaturen zijn de hel.

Ik zou eerder pleiten voor het tegenovergestelde: ultiem individualisme.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:13:52 #58
440653 BarryOSeven
pi_158760991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De paus is een immorele klootzak; de Bijbel een extreem verwerpelijk boek. Religieuze dictaturen zijn de hel.

Ik zou eerder pleiten voor het tegenovergestelde: ultiem individualisme.
Als je echt graag doodongelukkig wil worden...
pi_158761245
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als je echt graag doodongelukkig wil worden...
Dan moet je voor jezelf denken...?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:24:53 #60
440653 BarryOSeven
pi_158761325
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan moet je voor jezelf denken...?
Dat doe ik nu ook al en zal ik ook blijven doen wanneer er een moraal van bovenaf wordt gegeven. Het individualisme zorgt nu al voor ongeluk en separatie, wat gaat er gebeuren als je dat tot in het ultieme doortrekt.

Geen vertrouwen meer niets. Het is niet voor niets dat in derde wereld landen het gevoel van samen horen veel groter is dan in welvarende landen.
pi_158761408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:24 schreef BarryOSeven het volgende:

Het is niet voor niets dat in derde wereld landen het gevoel van samen horen veel groter is dan in welvarende landen.
Nou, dat zegt toch al vrij veel?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:30:37 #62
440653 BarryOSeven
pi_158761466
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dat zegt toch al vrij veel?
Het zal er ook wel aan liggen wat je als gelukkig zijn ervaart. Materialisme geeft mijns inziens een erg korte bevrediging.

Een samenleven gebaseerd op saamhorigheid lijkt mij een stuk mooier. Maar ieder zo zijn ding.
pi_158761507
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het zal er ook wel aan liggen wat je als gelukkig zijn ervaart. Materialisme geeft mijns inziens een erg korte bevrediging.

Een samenleven gebaseerd op saamhorigheid lijkt mij een stuk mooier. Maar ieder zo zijn ding.
Ik heb het niet over materialisme, maar over individualisme.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:37:21 #64
440653 BarryOSeven
pi_158761625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb het niet over materialisme, maar over individualisme.
Hoe zie jij individualisme dan zonder materialisme?
pi_158761663
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hoe zie jij individualisme dan zonder materialisme?
Ik begrijp je vraag niet.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:40:20 #66
440653 BarryOSeven
pi_158761705
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet.
Nou wat is er voor het individu nog over om gelukkig te zijn wanneer met volledig individueel is en niet materialistisch?

Is dat niet puur ongeluk?
pi_158761744
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:40 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou wat is er voor het individu nog over om gelukkig te zijn wanneer met volledig individueel is en niet materialistisch?

Is dat niet puur ongeluk?
Nee. Geluk zit toch niet in zoveel mogelijk zooi hebben?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:42:38 #68
440653 BarryOSeven
pi_158761753
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:42 schreef Jigzoz het volgende:
oi hebben?
Waar in dan wel?
pi_158761791
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waar in dan wel?
Voor mij? Esthetische ervaringen, sociale en romantische contacten, zekerheid en uitdaging.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:44:27 #70
440653 BarryOSeven
pi_158761799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor mij? Esthetische ervaringen, sociale en romantische contacten, zekerheid en uitdaging.
Saamhorigheid bedoel je?
pi_158761834
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Saamhorigheid bedoel je?
Nee. Gewoon met een vriend ergens wat drinken of zo, of met vrouw/vriendin een avond praten, dat soort dingen.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:47:54 #72
440653 BarryOSeven
pi_158761877
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Gewoon met een vriend ergens wat drinken of zo, of met vrouw/vriendin een avond praten, dat soort dingen.
Ja en daar zit de crux. Bij het ultiem individualisme zit iedereen op zijn eigen moraal en weet jij niet of je aan het eind je portemonnee nog hebt.

Politie hebben we ook al afgeschaft want het is prima je eigen moraal te hebben.

Anarchie, individualisme zonder materialisme. Zo moet de hel er ongeveer uit zien denk ik.
pi_158762012
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en daar zit de crux. Bij het ultiem individualisme zit iedereen op zijn eigen moraal en weet jij niet of je aan het eind je portemonnee nog hebt.
Onzin. Er zijn zat amorele argumenten tegen diefstal.
quote:
Politie hebben we ook al afgeschaft want het is prima je eigen moraal te hebben.
Onzin. Er zijn zat amorele argumenten tegen criminaliteit.
quote:
Anarchie, individualisme zonder materialisme. Zo moet de hel er ongeveer uit zien denk ik.
Waar komt die anarchie nou ineens weer vandaan?

Je ageert niet tegen individualisme, maar tegen anarchie.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:57:13 #74
440653 BarryOSeven
pi_158762094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn zat amorele argumenten tegen diefstal.

[..]

Onzin. Er zijn zat amorele argumenten tegen criminaliteit.

[..]

Waar komt die anarchie nou ineens weer vandaan?

Je ageert niet tegen individualisme, maar tegen anarchie.
Voor anarchie en tegen individualisme ageer ik.

Een natuurlijke manier van samen horen lijkt mij ideaal. Maar daar hoort wat drinken met een vriend ook bij.
pi_158762131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:57 schreef BarryOSeven het volgende:

Een natuurlijke manier van samen horen lijkt mij ideaal. Maar daar hoort wat drinken met een vriend ook bij.
Juist. Niemand die zich daarmee heeft te bemoeien verder. Gewoon eigen keuzes gemaakt door de betrokkenen.
pi_158763503
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat is immoreel handelen precies? Als je praat over onderwerpen als zelfverrijking, corruptie, belangenverstrengeling en dergelijke, dan snap ik je punt. Maar bij berko13 gaat het ook om zoiets als homoseksualiteit. Hij wil gewoon zijn orthodox-katholieke opvattingen aan iedereen opdringen via wet- en regelgeving. Een land als Polen, waar orthodoxen nu bezig zijn om op een onzuivere manier macht naar zich toe te trekken, noemt hij een "gidsland".

Jan Lul de Lachbek kan blijven omdat hij democratisch gekozen is. En in dit topic heb ik al uitgelegd dat allemansvriend Rutte ook een prima profiel heeft om nog eens premier te worden, gezien de politieke versplintering in dit land: NWS / Minister Hennis ziet Rutte-III wel zitten in gesprek met de NOS
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:38:33 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158771712
Dat krijg je als je conservatieven teveel macht geeft. Die kunnen niet tegen kritiek en gaan het dan met misbruik van de staat de mond snoeren.
pi_158772345
quote:

[..]

dus je volgt liever een boek afkomstig uit het midden oosten verzonnen door mensen uit het midden oosten dan dat je ze toelaat :P
pi_158772444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Want het geloof dat alles slechts materie is sluit uit dat we saamhorigheid kunnen hebben?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:02:24 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158772745
quote:

[..]

Zo denkt de Taliban er ook over.
pi_158772958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zolang gelovigen het niet eens kunnen worden over de interpretatie van hun schrift, zolang het niet zeker is wat de woorden van bijvoorbeeld de bijbel daadwerkelijk waren en zolang God onbewijsbaar blijft blijft alle moraal mensenwerk.

en zelfs met God, als God zegt dat iets goed is bewijst dat niet dat iets daadwerkelijk goed is.
quote:
Maar hoeveel pausen waren er kuis?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:12:43 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158773163
Volgens mij zouden al die conservatieve internetposers hier het geen moment in een echte dictatuur volhouden.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:32:30 #83
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158785653
EU-commissaris: Polen onder toezicht om mediawet
http://nos.nl/artikel/207(...)cht-om-mediawet.html

In een poging democratische waarden in Polen te verdedigen dreigt een on-democratische verkozen EU-commissaris voor mediazaken met een anti-democratische maatregel: Polen het stemrecht binnen de EU ontnemen. _O- You got to love it.

Meer, meer, meer. *O* Heerlijk hoe dit gedrocht zichzelf ten gronde richt.
pi_158785767
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:12 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij zouden al die conservatieve internetposers hier het geen moment in een echte dictatuur volhouden.
Sinds wanneer is Polen een dictatuur? :? Deze regering is democratisch verkozen.

Net als het woord Tokkie wordt het woord dictatuur wel erg gemakkelijk in de mond genomen. Persmisbruik waarmee je schade aanricht mag best eens harder worden aangepakt. Daar zijn wij hier veel te ver in doorgeschoten.

Bovendien hebben we een staatssecretaris die zelf gaat snijden in de programmering van de publieke omroep. Maakt dat Nederland tot een dictatuur?
pi_158785818
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:

In een poging democratische waarden in Polen te verdedigen dreigt een on-democratische verkozen EU-commissaris voor mediazaken met een anti-democratische maatregel: Polen het stemrecht binnen de EU ontnemen. _O- You got to love it.

Als Polen een loopje neemt met alles waar de EU voor staat, dan kunnen er maatregelen volgen. Wanneer een land toetreedt tot de EU, dan stemt het namelijk in met een aantal waarden dat het moet omarmen.
pi_158785869
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Polen een dictatuur? :? Deze regering is democratisch verkozen.
Ook democratisch verkozen leiders kunnen zich manifesteren als een dictator. Ik noem een Hitler, waarmee ik overigens niet impliceer dat Polen ook maar in iets lijkt op Nazi-Duitsland.
pi_158785998
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Polen een loopje neemt met alles waar de EU voor staat, dan kunnen er maatregelen volgen. Wanneer een land toetreedt tot de EU, dan stemt het namelijk in met een aantal waarden dat het moet omarmen.
De EU heeft ook de taak de grenzen van Europa te verdedigen en het veilig te houden en doen daar geen flikker aan. De EU heeft de Polen nu harder nodig dan de Polen de EU en de Polen hebben dat heel goed door. De baltische staten en Polen schreeuwen al 4 jaar moord en brand over de toenemende Russische invloed in Oost Europa en de EU geeft geen thuis. Geen wonder dat ze dan het eigen land weer gaan verdedigen. Vertrouwen op bondgenoten heeft de Polen al eerder de kop gekost.
pi_158786095
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

De EU heeft ook de taak de grenzen van Europa te verdedigen en het veilig te houden en doen daar geen flikker aan. De EU heeft de Polen nu harder nodig dan de Polen de EU en de Polen hebben dat heel goed door. De baltische staten en Polen schreeuwen al 4 jaar moord en brand over de toenemende Russische invloed in Oost Europa en de EU geeft geen thuis. Geen wonder dat ze dan het eigen land weer gaan verdedigen. Vertrouwen op bondgenoten heeft de Polen al eerder de kop gekost.
En Polen verdedigt zichzelf tegen de Russen door de persvrijheid in te perken?
pi_158786169
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En Polen verdedigt zichzelf tegen de Russen door de persvrijheid in te perken?
Polen biedt tegenwicht aan de Putin propaganda machine die hier vrijelijk hun gal mogen spugen. Het nadeel van deze situatie is dat de Polen weer te ver doorslaan naar de rechts nationalistische conservatieve hoek, maar het is of dat, of linkse policor wegkijk mediabaasjes, zoals we die ook in Nederland kennen. De rechtse partijen worden nu schuin aangekeken, omdat ze dit allemaal doorvoeren, terwijl de Linkse partijen van het land een soort van PvdA baantjesmachine voor gevorderden gemaakt hadden. Ergens zal een balans gevonden moeten worden.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:55:40 #90
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158786185
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oftewel:

pi_158786214
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:54 schreef Nintex het volgende:

[..]

linkse policor wegkijk mediabaasjes, zoals we die ook in Nederland kennen.
Doei.
pi_158786224
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oftewel:

[ afbeelding ]
Niemand dwingt Polen om lid te blijven van de EU.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:02:27 #93
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158786325
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand dwingt Polen om lid te blijven van de EU.
Niemand dwingt ook de EU om Polen te chanteren. Is de EU er voor de lidstaten of zijn de lidstaten er voor de EU?
pi_158786412
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niemand dwingt ook de EU om Polen te chanteren. Is de EU er voor de lidstaten of zijn de lidstaten er voor de EU?
Nogmaals, wie lid wordt van de EU, stemt daarmee in met bepaalde waarden die gehandhaafd dienen te worden. Persvrijheid is een van die waarden.

Als een lidstaat daar niet in mee wenst te gaan, dan moet zij uit de EU stappen.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:12:00 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158786530
Het gemak waarmee mensen hier hun vrijheden willen opgeven ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158786614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:38 schreef Hexagon het volgende:
Dat krijg je als je conservatieven teveel macht geeft. Die kunnen niet tegen kritiek en gaan het dan met misbruik van de staat de mond snoeren.
Beter dan linkse liberalen.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:16:11 #97
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158786638
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, wie lid wordt van de EU, stemt daarmee in met bepaalde waarden die gehandhaafd dienen te worden. Persvrijheid is een van die waarden.

Als een lidstaat daar niet in mee wenst te gaan, dan moet zij uit de EU stappen.
Je bedoelt progressieve pro-EU persvrijheid? Een "persvrijheid" die wij ook kennen, waar de EU gratis en voor niks zijn propaganda kan verspreiden. Het valt allemaal niet mee hè? Wat een ophef heeft Powned in Nederland wel niet veroorzaakt. Na decennia hebben we eindelijk een keer een rechtse omroep die welgeteld 15 minuten :o per week uit mag zenden en zelfs dat heeft eurofielen nachtmerries gekost.
pi_158786659
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo denkt de Taliban er ook over.
_O- Wat een vergelijking. Maar wij hebben de bijbel en niet de koran :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2016 14:20:38 ]
  zondag 3 januari 2016 @ 14:20:58 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158786758
Het stemt wel droevig dat het luidste protest afkomstig is van het moreel verdorven politieke establishment in Brussel. Dat geeft mij al bijna zin om mee te lachen met de nieuwe Poolse machthebbers.

De Brusselse herrie is niet uit liefde voor de rechtsstaat maar uit politiek eigenbelang. Hysterisch verhofstadtisme.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158786848
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oftewel:

[ afbeelding ]
Eerder regels zijn regels, als Polen zich daar niet in kan vinden kunnen ze altijd nog uit de EU stappen.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:25:26 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786876
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Net als het woord Tokkie wordt het woord dictatuur wel erg gemakkelijk in de mond genomen. Persmisbruik waarmee je schade aanricht mag best eens harder worden aangepakt. Daar zijn wij hier veel te ver in doorgeschoten.

Bovendien hebben we een staatssecretaris die zelf gaat snijden in de programmering van de publieke omroep. Maakt dat Nederland tot een dictatuur?
Waar heb ik het over Polen? Ik reageer op types als berko13 en Barry-O-Seven

En wat vin djij "persmisbruik" waar de regering zou moeten ingrijpen?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:26:28 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786909
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:

Nu ook geen lelijke dingen meer zeggen over Erdogan he? Je schijnt zijn type beleid helemaal geweldig te vinden namelijk.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:04 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158786943
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Eerder regels zijn regels, als Polen zich daar niet in kan vinden kunnen ze altijd nog uit de EU stappen.
Geldt dat voor Duitsland ook? En Griekenland, en Italie, en Hongarije, en UK, en Frankrijk, en en en en en en........?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:24 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786953
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Wat een vergelijking. Maar wij hebben de bijbel en niet de koran :P
Wat maakt het uit op basis van welk sprookjesboek je mensen wilt onderdrukken?
pi_158786990
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geldt dat voor Duitsland ook? En Griekenland, en Italie, en Hongarije, en UK, en Frankrijk, en en en en en en........?
Ja dat geldt inderdaad ook voor al die andere landen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je aan de regels houden waarmee je nota bene zelf hebt ingestemd nu ineens zo'n controversieel onderwerp is geworden :').
  zondag 3 januari 2016 @ 14:32:37 #106
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787063
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja dat geldt inderdaad ook voor al die andere landen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je aan de regels houden waarmee je nota bene zelf hebt ingestemd nu ineens zo'n controversieel onderwerp is geworden :').
Je hoeft je maar aan 1 regel te houden: Pro-EU te zijn. Griekenland heeft 30 jaar gelogen en bedrogen. Dat heeft honderden miljarden en een hoop koppijn bezorgd. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze altijd pro-EU waren. Dat is het hele probleem.
pi_158787091
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je bedoelt progressieve pro-EU persvrijheid? Een "persvrijheid" die wij ook kennen, waar de EU gratis en voor niks zijn propaganda kan verspreiden. Het valt allemaal niet mee hè? Wat een ophef heeft Powned in Nederland wel niet veroorzaakt. Na decennia hebben we eindelijk een keer een rechtse omroep die welgeteld 15 minuten :o per week uit mag zenden en zelfs dat heeft eurofielen nachtmerries gekost.
Oké man.
pi_158787154
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hoeft je maar aan 1 regel te houden: Pro-EU te zijn. Griekenland heeft 30 jaar gelogen en bedrogen. Dat heeft honderden miljarden en een hoop koppijn bezorgd. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze altijd pro-EU waren. Dat is het hele probleem.
Het staat een lidstaat vrij om fel anti-EU te zijn, maar je kunt je dan wel afvragen waarom het betreffende land dan überhaupt nog lid is.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:39:46 #109
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787202
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu ook geen lelijke dingen meer zeggen over Erdogan he? Je schijnt zijn type beleid helemaal geweldig te vinden namelijk.
Turkije is (nog) geen lid van de EU. Het interesseert me geen reet wat ze daar op de tv uitzenden.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:42:37 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158787269
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Turkije is (nog) geen lid van de EU. Het interesseert me geen reet wat ze daar op de tv uitzenden.
Je maakt in ieder geval weer goed duidelijk hoe je over democratie en vrijheid van meningsuiting denkt. Zolang de uitkomst maar in jouw straatje valt. :')
  zondag 3 januari 2016 @ 14:44:29 #111
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787330
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat een lidstaat vrij om fel anti-EU te zijn, maar je kunt je dan wel afvragen waarom het betreffende land dan überhaupt nog lid is.
Niet zo ongeduldig, geef ze de tijd. De rechtsen zijn daar net aan de macht. De EU vertoont al barsten. Nog een paar jaartjes en het Groot-Europese Rijk stort in.
pi_158787401
Hongarije heeft paar maanden terug ook al een artikel 7 om de oren gekregen van ALDE. Toen was het nog:"The punishment, sometimes referred to as “the nuclear bomb”, has never been used before."
Nu al de tweede keer binnen 4 maanden :')
Het gebruik van dat artikel tegen Hongarije werd overigens weggestemd.
pi_158787404
Zou eigenlijk het afschaffen van de publieke omroep in Nederland op vergelijkbare represailles kunnen rekenen vanuit Europa?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:48:11 #114
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787437
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je maakt in ieder geval weer goed duidelijk hoe je over democratie en vrijheid van meningsuiting denkt. Zolang de uitkomst maar in jouw straatje valt. :')
Wat is dat? Democratie en vrijheid van meningsuiting? Nou ik eraan denk herinner ik me dat we dat lang geleden hier ook hadden. Helemaal vergeten. :D
  zondag 3 januari 2016 @ 14:49:30 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158787461
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is dat? Democratie en vrijheid van meningsuiting? Nou ik eraan denk herinner ik me dat we dat lang geleden hier ook hadden. Helemaal vergeten. :D
Ah, hoeveel politici en journalisten worden hier vervolgd vanwege hun politieke opvattingen?
pi_158787527
Welk Europees protest??
  zondag 3 januari 2016 @ 14:59:56 #117
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787781
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah, hoeveel politici en journalisten worden hier vervolgd vanwege hun politieke opvattingen?
Ik herinner me een tijd dat mensen het christendom compleet belachelijk konden maken en dat dat ook vaak gedaan werd. Als je dat in het openbaar met de islam doet doet moet je je leven lang beveiligd worden. Ik herinner me een tijd dat je op politici kon stemmen en ze enigszins nastreefden om het beloofde uit te voeren. Nou kan je op liegende baantjesjagers stemmen wiens prioriteit het is om lief bevonden te willen worden door de EU en EU-lidstaten. Ik herinner me een tijd dat ik 's nachts gewoon overal in Rotterdam over straat kon lopen. Mooie tijden waren dat.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:07:51 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158788012
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik herinner me een tijd dat mensen het christendom compleet belachelijk konden maken en dat dat ook vaak gedaan werd. Als je dat in het openbaar met de islam doet doet moet je je leven lang beveiligd worden. Ik herinner me een tijd dat je op politici kon stemmen en ze enigszins nastreefden om het beloofde uit te voeren. Nou kan je op liegende baantjesjagers stemmen wiens prioriteit het is om lief bevonden te willen worden door de EU en EU-lidstaten. Ik herinner me een tijd dat ik 's nachts gewoon overal in Rotterdam over straat kon lopen. Mooie tijden waren dat.
Wie ben jij om te gaan klagen als je het wel best vind dat landen het beperken van vrijheid van meningsuiting in het overheidsbeleid gaan vastleggen.

Daarbij je hebt toch de PVV waarop je kan stemmen? En ze worden zelfs op kosten van de staat beveiligd om door te kunnen gaan met hun politiek. Kom daar maar eens mee aan in Polen.
pi_158788021
De televisiewereld trekt nu eenmaal linkse lieden aan, dat zie je ook bij onze publieke omroep, alhoewel daar inmiddels een beetje verandering in is gekomen. Zou men ook dreigen met sancties als Polen de publieke omroep helemaal zou afschaffen, zou een goede tweede zet kunnen zijn.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:36:59 #120
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158788787
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie ben jij om te gaan klagen als je het wel best vind dat landen het beperken van vrijheid van meningsuiting in het overheidsbeleid gaan vastleggen.

Daarbij je hebt toch de PVV waarop je kan stemmen? En ze worden zelfs op kosten van de staat beveiligd om door te kunnen gaan met hun politiek. Kom daar maar eens mee aan in Polen.
Wie ben jij om te klagen dat in een soeverein land een meer rechts geluid verkondigd gaat worden? Jaren zijn wij hier gehersenspoeld door de progressieve publieke omroep. Mensen werden gewoon vermoord in Rotterdam en de publieke omroep loog jaren lang dat sommige groepen allochtonen niet vaker crimineel verdrag vertoonde dan autochtone Nederlanders. Eind jaren 80 werd iets van 98% van de straatroven gepleegd door allochtonen en nog werd er gelogen door de publieke omroep. Mensen die op tv er wat van zeiden, die in buurten met 80% niet- westerse allochtonen woonden, waren racisten. En nu nog zie ik vaak progressieve indoctrinatie op tv. Is dat vrijheid van meningsuiting? In Polen zal je misschien meer een Powned-geluid gaan horen. Mooi toch. De aanhangers van de Reichspropaganda publieke omroep in Nederland hebben het maar te slikken.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:44:28 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158789014
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te klagen dat in een soeverein land een meer rechts geluid verkondigd gaat worden? Jaren zijn wij hier gehersenspoeld door de progressieve publieke omroep. Mensen werden gewoon vermoord in Rotterdam en de publieke omroep loog jaren lang dat sommige groepen allochtonen niet vaker crimineel verdrag vertoonde dan autochtone Nederlanders. Eind jaren 80 werd iets van 98% van de straatroven gepleegd door allochtonen en nog werd er gelogen door de publieke omroep. Mensen die op tv er wat van zeiden, die in buurten met 80% niet- westerse allochtonen woonden, waren racisten. En nu nog zie ik vaak progressieve indoctrinatie op tv. Is dat vrijheid van meningsuiting? In Polen zal je misschien meer een Powned-geluid gaan horen. Mooi toch. De aanhangers van de Reichspropaganda publieke omroep in Nederland hebben het maar te slikken.
Hoeveel tegenstrijdigheid kan je in een post stoppen? Je loopt te klagen over een zogenaamde censuur op de TV. En vervolgens ga je het verdedigen als een regering zich bezig gaat houden met censuur op de TV. Je bent gewoon met twee maten aan het meten.

En ohja, een Powned equivalent zal daar ook wel niet mogen. Die stellen namelijk ook misstanden bij rechts aan de kaak. :')
pi_158789171
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoeveel tegenstrijdigheid kan je in een post stoppen? Je loopt te klagen over een zogenaamde censuur op de TV. En vervolgens ga je het verdedigen als een regering zich bezig gaat houden met censuur op de TV. Je bent gewoon met twee maten aan het meten.
Dat soort lui zijn sowieso al wandelende tegenstrijdigheden. Polen is in steeds grotere mate exact hetgene waar ze voor gewaarschuwd hebben toen het land toetrad tot de EU (een staat die zo veel mogelijk voordeeltjes probeert binnen te slepen en zich aan alle nadelen en regels probeert te onttrekken) maar hoe verder het land daarin gaat hoe geweldiger ze het vinden.
pi_158789530
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:47 schreef karton2 het volgende:
Hongarije heeft paar maanden terug ook al een artikel 7 om de oren gekregen van ALDE. Toen was het nog:"The punishment, sometimes referred to as “the nuclear bomb”, has never been used before."
Nu al de tweede keer binnen 4 maanden :')
Het gebruik van dat artikel tegen Hongarije werd overigens weggestemd.
De politici zijn gewoon schijtlaarzen. Of het nou om Hongarije of Saoedi-Arabië gaat, blijkbaar zijn bestaande netwerken belangrijker dan de moraal.

Bij Polen is er nog een kansje omdat die regeringspartij daar (i.t.t. Fidesz) niet in de EVP zit en eigenlijk alleen de Britse conservatieven als bondgenoot heeft.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:16:31 #124
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158790068
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En ohja, een Powned equivalent zal daar ook wel niet mogen. Die stellen namelijk ook misstanden bij rechts aan de kaak. :')
Wie zegt dat ze censuur toe gaan passen? Misschien willen ze alleen een ander geluid laten horen.
pi_158790211
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze censuur toe gaan passen? Misschien willen ze alleen een ander geluid laten horen.
Het is niet aan de overheid om te bepalen welk geluid de publieke omroep laat horen.

Overigens vind ik journalistiek eigenlijk geen taak van een door de overheid gesubsidieerde organisatie, maar dat is een andere discussie.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:32:59 #126
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158790517
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet aan de overheid om te bepalen welk geluid de publieke omroep laat horen.

Overigens vind ik journalistiek eigenlijk geen taak van een door de overheid gesubsidieerde organisatie, maar dat is een andere discussie.
Ook binnen de samenleving zelf kunnen er gelijkgezinde mensen zijn die een onredelijk grote macht hebben. De PVDA stelt niks meer voor maar heeft overal nog zijn mannetjes die macht uit kunnen oefenen. De publieke omroep is ook een progressief bolwerk dat totaal niet een afspiegeling van de maatschappij is. Ik zie het NOS-journaal niet vaak meer maar 1 van de laatste keren dat ik het zag zag ik 4 items achter elkaar die politiek gekleurd waren. Is dat minder erg?
  zondag 3 januari 2016 @ 16:34:41 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158790564
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je dat vanuit de regering gaat opleggen dan kun je moeilijk niet van censuur spreken.

Daarnaast zijn de maatregelen die genomen zijn nu juist een manier om journalisten het zwijgen op te leggen.
pi_158790713
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook binnen de samenleving zelf kunnen er gelijkgezinde mensen zijn die een onredelijk grote macht hebben. De PVDA stelt niks meer voor maar heeft overal nog zijn mannetjes die macht uit kunnen oefenen. De publieke omroep is ook een progressief bolwerk dat totaal niet een afspiegeling van de maatschappij is. Ik zie het NOS-journaal niet vaak meer maar 1 van de laatste keren dat ik het zag zag ik 4 items achter elkaar die politiek gekleurd waren. Is dat minder erg?
De Nederlandse staat heeft geen invloed op de inhoud van programma's van de publieke omroep, ook bepaalt zij niet wie bij de NOS de scepter zwaait. Zo hoort het.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:44:27 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158790809
Maar is wel duidelijk dat de PVV aanhang met vrijheid van meningsuiting bedoelt dat ze enkel vrijheid van meningsuiting voor zichzelf willen en waarbij kritiek op hen verboden is.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:49:46 #130
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_158790927
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van de huidige Poolse regering moet vinden. Ik ken de Poolse politiek een beetje, en eigenlijk is de partij van nu EU-president Tusk (Burgerplatform) beter en gematigder dan de PIS. Maar ik snap wel dat mensen in Polen op de PIS hebben gestemd omdat ze zich bedreigd voelen vanwege invloeden van buitenaf (bv. gedwongen vluchtelingen toelaten uit islamitische landen, de PIS is daar terecht volledig op tegen). Ik neem het hun ook niet kwalijk dat ze daar alleen hun katholieke cultuur willen hebben en geen islam.
Toch is Kaczynski en de PIS altijd veel te conservatief en isolationistisch geweest, en kennelijk zijn ze dat nog steeds. Maar, ook al lijkt deze wet mij niet goed en een beetje 'Orban' achtig uit Hongarije, het zijn wel hun mensen (de Polen) die dat beslissen. Geen moslims zoals bij ons in West-Europa die dingen erdoorheen willen drukken, terwijl de islam hier niet thuishoort. Als ze in Polen geen homohuwelijk en legale abortus willen hebben is het hun keus (ook al is natuurlijk niet iedereen in Polen het daarmee eens) terwijl veel moslims de spotprenten van Mohammed-cartoons willen verbieden, maar bijna geen enkele niet-islamitische Nederlander wil dat ook.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 3 januari 2016 @ 17:01:04 #131
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158791227
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je dat vanuit de regering gaat opleggen dan kun je moeilijk niet van censuur spreken.

Daarnaast zijn de maatregelen die genomen zijn nu juist een manier om journalisten het zwijgen op te leggen.
Kijk, idealistische links-progressieve hippies hebben vaker de behoefte om journalist te worden dan rechtse mensen en vinden in dat vakgebied ook vaker een baan. Het kan dan gebeuren dat een publieke omroep geen afspiegeling van de maatschappij is. Zo stikt het hier op de tv ook van de progressieve BN'ers die de gelegenheid krijgen tussen de feestjes door hun uitzonderlijke humanitaire kant mogen laten tonen tot groot genoegen van de omroepbazen. Zo zag ik op oudejaarsavond tijdens de feestelijke uitzending van Humberto Tan, Katja Schuurmans met het welbekende kinderlijkje groot op de achtergrond de progressieve boodschap verspreiden. Inmiddels heeft de meerderheid schoon genoeg van de gelukszoekers maar die boodschap wordt nauwelijks verspreid bij de omroepen. Waarom is dat minder erg dan wanneer het van bovenaf opgelegd wordt? Stel nou dat voetbalsupporters het publieke politieke debat domineerde, dat zou je toch ook niet willen? Ook al zou het niet van boven opgelegd zijn.
pi_158791333
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk, idealistische links-progressieve hippies hebben vaker de behoefte om journalist te worden dan rechtse mensen en vinden in dat vakgebied ook vaker een baan. Het kan dan gebeuren dat een publieke omroep geen afspiegeling van de maatschappij is. Zo stikt het hier op de tv ook van de progressieve BN'ers die de gelegenheid krijgen tussen de feestjes door hun uitzonderlijke humanitaire kant mogen laten tonen tot groot genoegen van de omroepbazen. Zo zag ik op oudejaarsavond tijdens de feestelijke uitzending van Humberto Tan, Katja Schuurmans met het welbekende kinderlijkje groot op de achtergrond de progressieve boodschap verspreiden. Inmiddels heeft de meerderheid schoon genoeg van de gelukszoekers maar die boodschap wordt nauwelijks verspreid bij de omroepen. Waarom is dat minder erg dan wanneer het van bovenaf opgelegd wordt? Stel nou dat voetbalsupporters het publieke politieke debat domineerde, dat zou je toch ook niet willen? Ook al zou het niet van boven opgelegd zijn.
Als je die mening werkelijk toe bent gedaan, dan lijkt het mij een stuk nuttiger om te pleiten voor het afbreken van de publieke omroep in plaats van een rechtsconservatieve regering toe te staan direct invloed uit te oefenen op het publieke omroepstelsel.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:13:56 #133
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158791577
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je die mening werkelijk toe bent gedaan, dan lijkt het mij een stuk nuttiger om te pleiten voor het afbreken van de publieke omroep in plaats van een rechtsconservatieve regering toe te staan direct invloed uit te oefenen op het publieke omroepstelsel.
Dat gebeurt al. Waar hebben we het over? Het is alsof je over het uiterlijk van een LP zit te klagen. De publieke omroep en tv hebben lang niet zoveel macht als in het verleden. Dat gezegd hebbende, irriteer ik me er nog wel aan en hebben ze nog steeds invloed. Het ging mij vooral om de ondemocratische reactie van die dictators in Brussel.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:22:20 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158791816
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk, idealistische links-progressieve hippies hebben vaker de behoefte om journalist te worden dan rechtse mensen en vinden in dat vakgebied ook vaker een baan. Het kan dan gebeuren dat een publieke omroep geen afspiegeling van de maatschappij is.
Rechtsen zijn toch zo van eigen verantwoordelijkheid? Waarom nemen ze die dan niet en gaan ze janken dat anderen dat wel doen?

quote:
Zo stikt het hier op de tv ook van de progressieve BN'ers die de gelegenheid krijgen tussen de feestjes door hun uitzonderlijke humanitaire kant mogen laten tonen tot groot genoegen van de omroepbazen. Zo zag ik op oudejaarsavond tijdens de feestelijke uitzending van Humberto Tan, Katja Schuurmans met het welbekende kinderlijkje groot op de achtergrond de progressieve boodschap verspreiden. Inmiddels heeft de meerderheid schoon genoeg van de gelukszoekers maar die boodschap wordt nauwelijks verspreid bij de omroepen. Waarom is dat minder erg dan wanneer het van bovenaf opgelegd wordt? Stel nou dat voetbalsupporters het publieke politieke debat domineerde, dat zou je toch ook niet willen? Ook al zou het niet van boven opgelegd zijn.
Humberto Tan is niet van de publieke omroep maar van RTL 4.

Bovendien heb je toch Powned waar jouw geluid ten gehore gebracht kan worden?
pi_158791817
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. Waar hebben we het over? Het is alsof je over het uiterlijk van een LP zit te klagen. De publieke omroep en tv hebben lang niet zoveel macht als in het verleden. Dat gezegd hebbende, irriteer ik me er nog wel aan en hebben ze nog steeds invloed. Het ging mij vooral om de ondemocratische reactie van die dictators in Brussel.
Net loop je nog te janken over het geluid van de publieke omroep, en nu boeit het plots allemaal niet meer. Je bent een vreemd kereltje.

Overigens is er niets ondemocratisch aan de reactie van deze commissaris.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:24:29 #136
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_158791868
Het gaat er in dit geval niet om of de publieke omroep links georiënteerd is of niet. Het gaat erom dat de politiek er controle op probeert te krijgen. Welke door de regering gecontroleerde publieke omroep zal ooit kritiek durven hebben op diezelfde regering? Hetzelfde verhaal met het constitutioneel hof. Er is een reden waarom er zoiets als de trias politica bestaat. Dit soort dingen deden de nazi's in de jaren 30 ook.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:46:58 #137
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158792513
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Rechtsen zijn toch zo van eigen verantwoordelijkheid? Waarom nemen ze die dan niet en gaan ze janken dat anderen dat wel doen?

Krachten kunnen vanuit de samenleving omhoog stijgen naar de politiek/heersende klasse of vanuit de politiek/heersende klasse neerdalen naar de bevolking. Ik zie er niet zoveel verschil in. Heel mijn leven zie ik al een publieke omroep waarin ik me niet herken (op politiek gebied). Het is tijd dat de rollen een keer omgedraaid worden. Ik wil wel eens een praatprogramma zien waar een VVD'er of PVV'er niet vanaf 5 kanten afgemaakt wordt. Over dergelijke oneerlijke praktijken heb ik linksen of progressieven ook nooit horen klagen de laatste 30 jaar.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:53:56 #138
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158792694
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net loop je nog te janken over het geluid van de publieke omroep, en nu boeit het plots allemaal niet meer. Je bent een vreemd kereltje.

Overigens is er niets ondemocratisch aan de reactie van deze commissaris.
Een benoemde commissaris die Polen chanteert door ze het stemrecht binnen de EU te ontnemen; dat is democratie? Goed nieuws voor Wim Alex.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:57:56 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158792792
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Krachten kunnen vanuit de samenleving omhoog stijgen naar de politiek/heersende klasse of vanuit de politiek/heersende klasse neerdalen naar de bevolking. Ik zie er niet zoveel verschil in. Heel mijn leven zie ik al een publieke omroep waarin ik me niet herken (op politiek gebied). Het is tijd dat de rollen een keer omgedraaid worden. Ik wil wel eens een praatprogramma zien waar een VVD'er of PVV'er niet vanaf 5 kanten afgemaakt wordt. Over dergelijke oneerlijke praktijken heb ik linksen of progressieven ook nooit horen klagen de laatste 30 jaar.
Dus eigenlijk beweer je dat omroepen als WNL en Powned, die er speciaal voor jullie zijn, niet competent zijn? Niemand legt ze een duimbreed in de weg. Dus ga lekker naar hen klagen in plaats van naar andere omroepen die gewoonweg hun achterban bedienen.
pi_158792903
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:24 schreef beantherio het volgende:
Het gaat er in dit geval niet om of de publieke omroep links georiënteerd is of niet. Het gaat erom dat de politiek er controle op probeert te krijgen. Welke door de regering gecontroleerde publieke omroep zal ooit kritiek durven hebben op diezelfde regering?
In Nederland beslist het kabinet ook over de programmering en beslist of ze het goed gedaan hebben of dat ze worden gekort. Clairy Polak mocht niet meer interviewen voor buitenhof en Livestro moest het niveau omlaag komen trekken vanwege gesputter van rechtse politici. In Italie zijn onder Berlusconi ook hele rare dingen gebeurd met de PO, en die Spaanse PP verdient ook niet de schoonheidsprijs.

En dan hebben we het nog niet eens over de EU zelf met zijn gelden en middelen om de EU-heilsboodschap te verkondigen. Ik zie het probleem wel, alleen lijkt het me wat hypocriet om te doen alsof de EU de Poolse journalistieke vrijheid moet komen redden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158793544
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een benoemde commissaris die Polen chanteert door ze het stemrecht binnen de EU te ontnemen; dat is democratie? Goed nieuws voor Wim Alex.
Die commissaris vindt dat Polen het stemrecht moet worden ontnomen, maar hij kan dat niet bepalen.
pi_158793872
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die commissaris vindt dat Polen het stemrecht moet worden ontnomen, maar hij kan dat niet bepalen.
Dat hij ervoor ijvert zegt wel veel over hoe er binnen de EU over de wel democratisch verkozen regeringen van de lidstaten wordt gedacht. Niks nieuws natuurlijk, en zeker niet van een Duitser, die bepalen ook eventjes dat een lidstaat een andere minister van financien moet nemen.
pi_158793896
quote:
Een dictatuur onder Jesse Klaver kun je krijgen...
pi_158793939
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

WNL had die programma's, maar blijkbaar keek er geen hond naar. Jij ook niet.
pi_158794812
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:24 schreef beantherio het volgende:
Het gaat er in dit geval niet om of de publieke omroep links georiënteerd is of niet. Het gaat erom dat de politiek er controle op probeert te krijgen. Welke door de regering gecontroleerde publieke omroep zal ooit kritiek durven hebben op diezelfde regering? Hetzelfde verhaal met het constitutioneel hof. Er is een reden waarom er zoiets als de trias politica bestaat. Dit soort dingen deden de nazi's in de jaren 30 ook.
Voor dat de huidige rechtse partij aan de macht kwam in Polen, heeft de linkse partij die jarenlang de macht had eerst allerlei politiek gekleurde baasjes aangesteld op allerlei posities. Van de rechters tot de media baasjes, alles daar was al gekleurd en volgens sommigen ook behoorlijk corrupt. Nu het de andere kant op gebeurd, mag het opeens niet van de EU.

Die Nazi vergelijkingen zijn een self-fulfilling prophecy inmiddels. Wij hebben dat hier ook mee gemaakt met Pim Fortuyn en nu met Wilders. Grote kans dat als Wilders ooit de macht krijgt in Nederland hij ook de NOS directie die hem te pas en te onpas met een Hitler snorretje afbeeld gaat proberen te vervangen. De media kiest er grotendeels zelf voor om politiek gekleurd te zijn en de gevestigde partijen (VVD/PvdA) in bescherming te nemen.
pi_158794989
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

Voor dat de huidige rechtse partij aan de macht kwam in Polen, heeft de linkse partij die jarenlang de macht had eerst allerlei politiek gekleurde baasjes aangesteld op allerlei posities. Van de rechters tot de media baasjes, alles daar was al gekleurd en volgens sommigen ook behoorlijk corrupt. Nu het de andere kant op gebeurd, mag het opeens niet van de EU.

Die Nazi vergelijkingen zijn een self-fulfilling prophecy inmiddels. Wij hebben dat hier ook mee gemaakt met Pim Fortuyn en nu met Wilders. Grote kans dat als Wilders ooit de macht krijgt in Nederland hij ook de NOS directie die hem te pas en te onpas met een Hitler snorretje afbeeld gaat proberen te vervangen. De media kiest er grotendeels zelf voor om politiek gekleurd te zijn en de gevestigde partijen (VVD/PvdA) in bescherming te nemen.
De redactie van de NOS beeldt Wilders af met een Hitler-snorretje? Bewijs graag, praatjesmaker.
pi_158795009
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen gekleurde benoemingen enerzijds, en een razendsnelle 'zuivering' met wetswijzigingen op constitutioneel niveau om dat mogelijk te maken anderzijds.
pi_158795052
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

WNL had die programma's, maar blijkbaar keek er geen hond naar. Jij ook niet.
Dat is hetzelfde als toen Buitenhof te links werd gevonden: "Goed dat er ook eens een rechts geluid is te horen", alleen gaat het ze om het te laten horen en wel zo luid mogelijk, zelf willen ze er niet luisteren. Die keken op zondagochtend liever naar Op Volle Toeren o.i.d.
pi_158795120
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat hij ervoor ijvert zegt wel veel over hoe er binnen de EU over de wel democratisch verkozen regeringen van de lidstaten wordt gedacht. Niks nieuws natuurlijk, en zeker niet van een Duitser, die bepalen ook eventjes dat een lidstaat een andere minister van financien moet nemen.
De duitsers hebben ervaring met 'democratische' regeringen die doen wat het 'gesunde volksempfinden' voorschrijft. ;)
  maandag 4 januari 2016 @ 08:06:06 #150
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810569
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

De duitsers hebben ervaring met 'democratische' regeringen die doen wat het 'gesunde volksempfinden' voorschrijft. ;)
Duitsland heeft afgelopen jaar 2 verdragen geschonden, een wet en de grondwet overtreden maar daar hoor je niemand over. Dat zegt niet zo maar iemand maar een rechter bij het Duitse Grondwettelijk Hof.

http://www.golfbrekers.be(...)treden-schengenland/
  maandag 4 januari 2016 @ 08:09:58 #151
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810596
Zou het kunnen zijn dat het feit dat de EU zijn propaganda niet meer kan verspreiden in Polen een rol speelt in de wijze waarop ze reageren en dreigen?

Als we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben dan doet deze actie van de EU me eerder denken aan Poetin die elke zender en krant, die niet positief over hem schrijft, verbiedt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')