abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2016 @ 14:25:26 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786876
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Polen een dictatuur? :? Deze regering is democratisch verkozen.

Net als het woord Tokkie wordt het woord dictatuur wel erg gemakkelijk in de mond genomen. Persmisbruik waarmee je schade aanricht mag best eens harder worden aangepakt. Daar zijn wij hier veel te ver in doorgeschoten.

Bovendien hebben we een staatssecretaris die zelf gaat snijden in de programmering van de publieke omroep. Maakt dat Nederland tot een dictatuur?
Waar heb ik het over Polen? Ik reageer op types als berko13 en Barry-O-Seven

En wat vin djij "persmisbruik" waar de regering zou moeten ingrijpen?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:26:28 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786909
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:
EU-commissaris: Polen onder toezicht om mediawet
http://nos.nl/artikel/207(...)cht-om-mediawet.html

In een poging democratische waarden in Polen te verdedigen dreigt een on-democratische verkozen EU-commissaris voor mediazaken met een anti-democratische maatregel: Polen het stemrecht binnen de EU ontnemen. _O- You got to love it.

Meer, meer, meer. *O* Heerlijk hoe dit gedrocht zichzelf ten gronde richt.
Nu ook geen lelijke dingen meer zeggen over Erdogan he? Je schijnt zijn type beleid helemaal geweldig te vinden namelijk.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:04 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158786943
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Eerder regels zijn regels, als Polen zich daar niet in kan vinden kunnen ze altijd nog uit de EU stappen.
Geldt dat voor Duitsland ook? En Griekenland, en Italie, en Hongarije, en UK, en Frankrijk, en en en en en en........?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:24 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158786953
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Wat een vergelijking. Maar wij hebben de bijbel en niet de koran :P
Wat maakt het uit op basis van welk sprookjesboek je mensen wilt onderdrukken?
pi_158786990
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geldt dat voor Duitsland ook? En Griekenland, en Italie, en Hongarije, en UK, en Frankrijk, en en en en en en........?
Ja dat geldt inderdaad ook voor al die andere landen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je aan de regels houden waarmee je nota bene zelf hebt ingestemd nu ineens zo'n controversieel onderwerp is geworden :').
  zondag 3 januari 2016 @ 14:32:37 #106
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787063
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja dat geldt inderdaad ook voor al die andere landen, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je aan de regels houden waarmee je nota bene zelf hebt ingestemd nu ineens zo'n controversieel onderwerp is geworden :').
Je hoeft je maar aan 1 regel te houden: Pro-EU te zijn. Griekenland heeft 30 jaar gelogen en bedrogen. Dat heeft honderden miljarden en een hoop koppijn bezorgd. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze altijd pro-EU waren. Dat is het hele probleem.
pi_158787091
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je bedoelt progressieve pro-EU persvrijheid? Een "persvrijheid" die wij ook kennen, waar de EU gratis en voor niks zijn propaganda kan verspreiden. Het valt allemaal niet mee hè? Wat een ophef heeft Powned in Nederland wel niet veroorzaakt. Na decennia hebben we eindelijk een keer een rechtse omroep die welgeteld 15 minuten :o per week uit mag zenden en zelfs dat heeft eurofielen nachtmerries gekost.
Oké man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158787154
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hoeft je maar aan 1 regel te houden: Pro-EU te zijn. Griekenland heeft 30 jaar gelogen en bedrogen. Dat heeft honderden miljarden en een hoop koppijn bezorgd. Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze altijd pro-EU waren. Dat is het hele probleem.
Het staat een lidstaat vrij om fel anti-EU te zijn, maar je kunt je dan wel afvragen waarom het betreffende land dan überhaupt nog lid is.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:39:46 #109
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787202
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu ook geen lelijke dingen meer zeggen over Erdogan he? Je schijnt zijn type beleid helemaal geweldig te vinden namelijk.
Turkije is (nog) geen lid van de EU. Het interesseert me geen reet wat ze daar op de tv uitzenden.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:42:37 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158787269
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Turkije is (nog) geen lid van de EU. Het interesseert me geen reet wat ze daar op de tv uitzenden.
Je maakt in ieder geval weer goed duidelijk hoe je over democratie en vrijheid van meningsuiting denkt. Zolang de uitkomst maar in jouw straatje valt. :')
  zondag 3 januari 2016 @ 14:44:29 #111
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787330
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat een lidstaat vrij om fel anti-EU te zijn, maar je kunt je dan wel afvragen waarom het betreffende land dan überhaupt nog lid is.
Niet zo ongeduldig, geef ze de tijd. De rechtsen zijn daar net aan de macht. De EU vertoont al barsten. Nog een paar jaartjes en het Groot-Europese Rijk stort in.
pi_158787401
Hongarije heeft paar maanden terug ook al een artikel 7 om de oren gekregen van ALDE. Toen was het nog:"The punishment, sometimes referred to as “the nuclear bomb”, has never been used before."
Nu al de tweede keer binnen 4 maanden :')
Het gebruik van dat artikel tegen Hongarije werd overigens weggestemd.
pi_158787404
Zou eigenlijk het afschaffen van de publieke omroep in Nederland op vergelijkbare represailles kunnen rekenen vanuit Europa?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:48:11 #114
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787437
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je maakt in ieder geval weer goed duidelijk hoe je over democratie en vrijheid van meningsuiting denkt. Zolang de uitkomst maar in jouw straatje valt. :')
Wat is dat? Democratie en vrijheid van meningsuiting? Nou ik eraan denk herinner ik me dat we dat lang geleden hier ook hadden. Helemaal vergeten. :D
  zondag 3 januari 2016 @ 14:49:30 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158787461
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is dat? Democratie en vrijheid van meningsuiting? Nou ik eraan denk herinner ik me dat we dat lang geleden hier ook hadden. Helemaal vergeten. :D
Ah, hoeveel politici en journalisten worden hier vervolgd vanwege hun politieke opvattingen?
pi_158787527
Welk Europees protest??
  zondag 3 januari 2016 @ 14:59:56 #117
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158787781
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah, hoeveel politici en journalisten worden hier vervolgd vanwege hun politieke opvattingen?
Ik herinner me een tijd dat mensen het christendom compleet belachelijk konden maken en dat dat ook vaak gedaan werd. Als je dat in het openbaar met de islam doet doet moet je je leven lang beveiligd worden. Ik herinner me een tijd dat je op politici kon stemmen en ze enigszins nastreefden om het beloofde uit te voeren. Nou kan je op liegende baantjesjagers stemmen wiens prioriteit het is om lief bevonden te willen worden door de EU en EU-lidstaten. Ik herinner me een tijd dat ik 's nachts gewoon overal in Rotterdam over straat kon lopen. Mooie tijden waren dat.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:07:51 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158788012
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik herinner me een tijd dat mensen het christendom compleet belachelijk konden maken en dat dat ook vaak gedaan werd. Als je dat in het openbaar met de islam doet doet moet je je leven lang beveiligd worden. Ik herinner me een tijd dat je op politici kon stemmen en ze enigszins nastreefden om het beloofde uit te voeren. Nou kan je op liegende baantjesjagers stemmen wiens prioriteit het is om lief bevonden te willen worden door de EU en EU-lidstaten. Ik herinner me een tijd dat ik 's nachts gewoon overal in Rotterdam over straat kon lopen. Mooie tijden waren dat.
Wie ben jij om te gaan klagen als je het wel best vind dat landen het beperken van vrijheid van meningsuiting in het overheidsbeleid gaan vastleggen.

Daarbij je hebt toch de PVV waarop je kan stemmen? En ze worden zelfs op kosten van de staat beveiligd om door te kunnen gaan met hun politiek. Kom daar maar eens mee aan in Polen.
pi_158788021
De televisiewereld trekt nu eenmaal linkse lieden aan, dat zie je ook bij onze publieke omroep, alhoewel daar inmiddels een beetje verandering in is gekomen. Zou men ook dreigen met sancties als Polen de publieke omroep helemaal zou afschaffen, zou een goede tweede zet kunnen zijn.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:36:59 #120
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158788787
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie ben jij om te gaan klagen als je het wel best vind dat landen het beperken van vrijheid van meningsuiting in het overheidsbeleid gaan vastleggen.

Daarbij je hebt toch de PVV waarop je kan stemmen? En ze worden zelfs op kosten van de staat beveiligd om door te kunnen gaan met hun politiek. Kom daar maar eens mee aan in Polen.
Wie ben jij om te klagen dat in een soeverein land een meer rechts geluid verkondigd gaat worden? Jaren zijn wij hier gehersenspoeld door de progressieve publieke omroep. Mensen werden gewoon vermoord in Rotterdam en de publieke omroep loog jaren lang dat sommige groepen allochtonen niet vaker crimineel verdrag vertoonde dan autochtone Nederlanders. Eind jaren 80 werd iets van 98% van de straatroven gepleegd door allochtonen en nog werd er gelogen door de publieke omroep. Mensen die op tv er wat van zeiden, die in buurten met 80% niet- westerse allochtonen woonden, waren racisten. En nu nog zie ik vaak progressieve indoctrinatie op tv. Is dat vrijheid van meningsuiting? In Polen zal je misschien meer een Powned-geluid gaan horen. Mooi toch. De aanhangers van de Reichspropaganda publieke omroep in Nederland hebben het maar te slikken.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:44:28 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158789014
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te klagen dat in een soeverein land een meer rechts geluid verkondigd gaat worden? Jaren zijn wij hier gehersenspoeld door de progressieve publieke omroep. Mensen werden gewoon vermoord in Rotterdam en de publieke omroep loog jaren lang dat sommige groepen allochtonen niet vaker crimineel verdrag vertoonde dan autochtone Nederlanders. Eind jaren 80 werd iets van 98% van de straatroven gepleegd door allochtonen en nog werd er gelogen door de publieke omroep. Mensen die op tv er wat van zeiden, die in buurten met 80% niet- westerse allochtonen woonden, waren racisten. En nu nog zie ik vaak progressieve indoctrinatie op tv. Is dat vrijheid van meningsuiting? In Polen zal je misschien meer een Powned-geluid gaan horen. Mooi toch. De aanhangers van de Reichspropaganda publieke omroep in Nederland hebben het maar te slikken.
Hoeveel tegenstrijdigheid kan je in een post stoppen? Je loopt te klagen over een zogenaamde censuur op de TV. En vervolgens ga je het verdedigen als een regering zich bezig gaat houden met censuur op de TV. Je bent gewoon met twee maten aan het meten.

En ohja, een Powned equivalent zal daar ook wel niet mogen. Die stellen namelijk ook misstanden bij rechts aan de kaak. :')
pi_158789171
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoeveel tegenstrijdigheid kan je in een post stoppen? Je loopt te klagen over een zogenaamde censuur op de TV. En vervolgens ga je het verdedigen als een regering zich bezig gaat houden met censuur op de TV. Je bent gewoon met twee maten aan het meten.
Dat soort lui zijn sowieso al wandelende tegenstrijdigheden. Polen is in steeds grotere mate exact hetgene waar ze voor gewaarschuwd hebben toen het land toetrad tot de EU (een staat die zo veel mogelijk voordeeltjes probeert binnen te slepen en zich aan alle nadelen en regels probeert te onttrekken) maar hoe verder het land daarin gaat hoe geweldiger ze het vinden.
pi_158789530
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:47 schreef karton2 het volgende:
Hongarije heeft paar maanden terug ook al een artikel 7 om de oren gekregen van ALDE. Toen was het nog:"The punishment, sometimes referred to as “the nuclear bomb”, has never been used before."
Nu al de tweede keer binnen 4 maanden :')
Het gebruik van dat artikel tegen Hongarije werd overigens weggestemd.
De politici zijn gewoon schijtlaarzen. Of het nou om Hongarije of Saoedi-Arabië gaat, blijkbaar zijn bestaande netwerken belangrijker dan de moraal.

Bij Polen is er nog een kansje omdat die regeringspartij daar (i.t.t. Fidesz) niet in de EVP zit en eigenlijk alleen de Britse conservatieven als bondgenoot heeft.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:16:31 #124
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158790068
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En ohja, een Powned equivalent zal daar ook wel niet mogen. Die stellen namelijk ook misstanden bij rechts aan de kaak. :')
Wie zegt dat ze censuur toe gaan passen? Misschien willen ze alleen een ander geluid laten horen.
pi_158790211
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze censuur toe gaan passen? Misschien willen ze alleen een ander geluid laten horen.
Het is niet aan de overheid om te bepalen welk geluid de publieke omroep laat horen.

Overigens vind ik journalistiek eigenlijk geen taak van een door de overheid gesubsidieerde organisatie, maar dat is een andere discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')