Allen,quote:Minister Hennis heeft alle vertrouwen in premier Rutte en ziet een derde kabinet van de VVD-voorman wel zitten. "Ik vind hem by far de beste debater op het Binnenhof", zegt Hennis in een gesprek met de NOS. "Hij heeft een enorme dossierkennis en is een enorme bruggenbouwer."
Hennis verwacht dat er na de Kamerverkiezingen van maart 2017 een coalitie gevormd moet worden met misschien wel vier of vijf partijen. "Ik denk heel eerlijk gezegd, als je kijkt naar de manier waarop Mark Rutte opereert - tussen partijen, met partijen, altijd weer op zoek is naar het compromis - dat hij misschien nog wel eens de aangewezen leider kan zijn ook voor een volgend kabinet."
De Defensieminister wil niet vooruitlopen op wat zij na die verkiezingen gaat doen. "Ik wil Defensie op orde brengen, dat is een missie die ik graag wil volbrengen. Daar heb ik nog even tijd voor nodig. Dat is wat ik dit moment uitdraag."
NOS
In elk geval het terugdringen van het begrotingstekort van de afgelopen twee jaar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:32 schreef maryen65 het volgende:
Waar zie jij trouwens vooruitgang TS?
Of het er ook daadwerkelijk komt is een tweede.quote:
Doe dan zelf 'ns een voorstel wat voor kabinet we wél kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland is al politiek failliet. Met nog zo'n soortement kabinet zijn we dat ook financieel, cultureel en maatschappijk.
No shit, hoeveel vvd bewindslieden zijn er. Al opgestapt tijdens deze regeringsperiode?
Er is weinig tot geen fatsoenlijke keus.. maar dat is mijn mening, maar de vvd loopt over van corruptieschandalen en neoliberaal snobisme. Het is niet voor niets dat de VS langzaamaan beginnen af..te stappen van dat gedoe, doen wij het dunnetjes overquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
In elk geval het terugdringen van het begrotingstekort van de afgelopen twee jaar.
[..]
Of het er ook daadwerkelijk komt is een tweede.
[..]
Doe dan zelf 'ns een voorstel wat voor kabinet we wél kunnen gebruiken.
Bestuurd ja, maar niet zoals de laatste pak m beet 10-15 jaar gedaan is. Beter dat ze een tijdje niets doen. Belasting verhogen kan iedereen wel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het land zal namelijk bestuurd moeten worden.
Drie. Vrij normaal aantal.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland is al politiek failliet. Met nog zo'n soortement kabinet zijn we dat ook financieel, cultureel en maatschappijk.
No shit, hoeveel vvd bewindslieden zijn er. Al opgestapt tijdens deze regeringsperiode?
Dit kabinet heeft gewoon gedaan wat nodig was om de klap van de economische crisis op te vangen. In een paar jaar tijd is het begrotingstekort flink teruggelopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
Bestuurd ja, maar niet zoals de laatste pak m beet 10-15 jaar gedaan is. Beter dat ze een tijdje niets doen. Belasting verhogen kan iedereen wel.
Wat Wilders zelf veroorzaakt heeft, en de ene keer dat men het wilde proberen blies Wilders met het intrekken van z'n gedoogsteun het kabinet op.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef Gunner het volgende:
Grootste probleem is dat volgens mij niemand met wilders wil regeren
Wilders heeft helemaal niets veroorzaakt. It took 3 to Tango... Hij krijgt nu alleen elke keer te horen dat hij de schuld heeft omdat het akkoord voor hem niet door de beugel kon. Terecht ook nog eens.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat Wilders zelf veroorzaakt heeft, en de ene keer dat men het wilde proberen blies Wilders met het intrekken van z'n gedoogsteun het kabinet op.
Het is al geen partij met een programma waar je werkelijk mee kunt gaan regeren, maar het is ook een bewezen onbetrouwbare partij.
Twee termijnen, waarvan de tweede ook nog eens op een uiterst discutabele wijze wordt verlengd (het mag wel maar niet voor niets gebeurt het normaal gesproken niet), is wel genoeg. Na twee termijnen is het tijd voor een opvolger. Bovendien deed Rutte het slecht:quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:31 schreef Scjvb het volgende:
Hennis ziet Rutte-III wel zitten
[ afbeelding ]
Minister Hennis met premier Rutte in de Tweede Kamer (september 2015) ANP
[..]
Allen,
Bovenstaande afbeelding illusteert inderdaad Hennis' blijk van vertrouwen in een derde kabinet Rutte. Dus nee, er is geen enkele sprake van een ontluikende liefde tussen deze twee.
![]()
Het ging de afgelopen jaren niet over rozen, en vooralsnog zullen er nog wat economische obstakels weggewerkt dienen te worden voordat men zal kunnen spreken van een volledig herstel na de crisis. Het functioneren van het kabinet Rutte, onder leiding van de veelal goedlachse vrijgezel, werd de afgelopen jaren sterk bekritiseerd, mede vanwege allerhande bezuinigingen, et cetera. [ afbeelding ]
Kortom, het beleid kwam aardig onder vuur te liggen, en vóóral door mensen die minder te besteden kregen of hadden. Ergens heel begrijpelijk, maar de negatieve mening die daarover wijd en zijn postvatte lijkt echter op een misverstand te berusten, hoewel het jammer genoeg niet iedereen naar de zin te maken valt.![]()
Sinds korte tijd is de spreekwoordelijke kogel eindelijk door de kerk. Menigeen is steeds meer vol lof over een geboekte vooruitgang die in een stroomversnelling gaat, en men spreekt al over het einde van een slepende crisis die velen in zijn greep hield. Het tij lijkt nu toch gekeerd: allerhande voordelen schieten alsmaar vaker als verse paddestoelen uit de grond, want de huizenmarkt heeft onlang ook alweer een flinke boost gekregen. [ afbeelding ]
Uiteraard weet ik niet hoe 'warmpjes' u er momenteel bij zit, ik ken u namelijk niet, maar bij ons in het Haerlemsche zijn de feestelijkheden nog steeds in volle gang en we maken ons gezamenlijk op voor een nieuw fantastisch nieuw jaar!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Welnu. Met nog twee dagen te gaan zit het jaar 2015 zit erop, en we kijken alweer snel terug op diverse prettige en -minder prettige gebeurtenissen die ons allemaal zullen raken. Uiteraard was niet alles rozengeur en maneschijn, dat moge duidelijk zijn, maar op enkele punten na zijn er voor Nederlandse burgers maar weinig redenen om het aankomende jaar somber in te zien, dunkt me. [ afbeelding ]
Keuzes die onlangs gemaakt werden vallen in goede aarde. Hennis' plan om defensie op orde te gaan brengen snijdt vandaag de dag ook gedegen hout. En met recht verdient Mark Rutte de lovende woorden, die zijn premierschap in de nabije toekomst zeer wel ten goede kunnen komen met oog op maart 2017. Online is Mark Rutte bovendien de meest besproken politicus, vooral op Twitter. [ afbeelding ]
Of de premier erg blij zal zijn met zijn koppositie valt soms nog te betwijfelen; onder meer zijn afwezigheid tijdens een heftiger wordend debat over vluchtelingen werd hem niet in dank afgenomen.![]()
Enfin, het laatste valt vooralnog jammer te noemen, maar door zijn leiderschap binnen de VVD zijn de laatste tijd best 'n aantal financiële obstakels geslecht. Bovendien kan menig burger volgend jaar zelfs al profiteren van de veelbesproken belastingverlaging. Wat kan ik zeggen? Het kabinet van Mark Rutte leek de weg totaal kwijt te zijn, iets waarover wij in Haarlem ons ook diverse keren achter de orden krabden, maar langzamerhand ken men zeggen dat herstel er zéker is en de VVD haar juiste koers weer gevonden heeft. [ afbeelding ]
Mooie avond!
Ondertussen zijn de schulden hoger dan toen het kabinet begon.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit kabinet heeft gewoon gedaan wat nodig was om de klap van de economische crisis op te vangen. In een paar jaar tijd is het begrotingstekort flink teruggelopen.
Nog steeds wanhopig aan het proberen om die reeds jaren achterhaalde leugen te verkopen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat Wilders zelf veroorzaakt heeft, en de ene keer dat men het wilde proberen blies Wilders met het intrekken van z'n gedoogsteun het kabinet op.
Het is al geen partij met een programma waar je werkelijk mee kunt gaan regeren, maar het is ook een bewezen onbetrouwbare partij.
Dat komt omdat het begrotingstekort nog niet tot 0 (of een overschot) is teruggedrongen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ondertussen zijn de schulden hoger dan toen het kabinet begon.
Wanneer waren wij de bakermat van vrijheid? Sinds Schengen staan wij op nr1 van de westerlijke landen met betrekking tot aftappen/ afluisteren/ gijzelen en wat voor achterlijke bananenhandelingen dan ook.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is weinig tot geen fatsoenlijke keus.. maar dat is mijn mening, maar de vvd loopt over van corruptieschandalen en neoliberaal snobisme. Het is niet voor niets dat de VS langzaamaan beginnen af..te stappen van dat gedoe, doen wij het dunnetjes over
Ooit waren we de bakermat van vrijheid. Tegenwoordig zijn we nummer 1 telefoontaps en zijn er staten in de vs met een liberaler drugsbeleid dan dat van ons.
En zeuren over het begrotingstekort, en wilders verdedigen dat hij het kabinet opzegde omdat hij niet het begrotingstekort wilde verlagen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wilders heeft helemaal niets veroorzaakt. It took 3 to Tango... Hij krijgt nu alleen elke keer te horen dat hij de schuld heeft omdat het akkoord voor hem niet door de beugel kon. Terecht ook nog eens.
Nou, voor Schengen en voor de vertrutting van de maatschappij dus.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wanneer waren wij de bakermat van vrijheid? Sinds Schengen staan wij op nr1 van de westerlijke landen met betrekking tot aftappen/ afluisteren/ gijzelen en wat voor achterlijke bananenhandelingen dan ook.
Zoek even de betekenis van het woord leugen op, je verwart dat blijkbaar met die van waarheid.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nog steeds wanhopig aan het proberen om die reeds jaren achterhaalde leugen te verkopen?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is weinig tot geen fatsoenlijke keus.. maar dat is mijn mening, maar de vvd loopt over van corruptieschandalen en neoliberaal snobisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |