Dat is onmogelijk. Je kan het alleen infiltreren. In 2012, toen er al sprake was van dreiging, moest de AIVD 1/3 van zijn magere budget (van ong 200 miljoen) inleveren terwijl de publieke omroep dat jaar meer dan 700 miljoen euro belastinggeld kreeg. Propaganda is veel belangrijker dan veiligheid. De progressieve partijen en krachten zullen nooit toestaan dat hun propagandakanaal van ze afgenomen wordt.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je die mening werkelijk toe bent gedaan, dan lijkt het mij een stuk nuttiger om te pleiten voor het afbreken van de publieke omroep in plaats van een rechtsconservatieve regering toe te staan direct invloed uit te oefenen op het publieke omroepstelsel.
Neuh, je kunt ook gewoon de subsidie stopzetten. Het huidige kabinet heeft bijvoorbeeld ook al de nodige miljoenen bezuinigd op de publieke omroep.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Je kan het alleen infiltreren.
‘In een parlementaire democratie is het onaanvaardbaar dat [openbare] media alleen kritiek leveren op de regering’, aldus parlementslid Izabela Klocquote:Op maandag 4 januari 2016 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Over propaganda gesproken, de NOS wist gisteren al als feit te presenteren dat de Poolse volksvertegenwoordiging dit besluit heeft genomen omdat ze kritiek van de PO zat zijn. Geen citaat, geen onderbouwing, gewoon even tussen neus en lippen door een verondersteld motief als feit presenteren.
De verdragsrechelijke basis is Artikel 7 uit het EU-verdrag.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land? Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen, of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
Het zegt wel wat over de mindset van die gasten.quote:
Ik had begrepen dat het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties had en dus met een eenvoudige kamermeerderheid kon worden geratificeerd.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:01 schreef Igen het volgende:
[..]
De verdragsrechelijke basis is Artikel 7 uit het EU-verdrag.
En zoals je daar had kunnen nalezen (maar het is natuurlijk makkelijker om dat niet te doen en verontwaardigd een Godwin te maken) kan de Eurocommissaris alleen maar een soort van voordracht doen. Het schenden van de Europese beginselen moet in de Europese Raad unaniem en met instemming van het Europees Parlement worden vastgesteld, en voor het intrekken van het stemrecht is daarna ook nog een tweederde-meerderheid in de Raad nodig.
Ga nou niet ineens het gespreksonderwerp veranderen omdat je een antwoord krijgt dat correct is maar niet met jouw vooringenomenheid strookt.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties had en dus met een eenvoudige kamermeerderheid kon worden geratificeerd.
Op basis van een aantal verdragen en principes kan dat. Zoals je bij de propaganda machine van de NOS kunt lezen.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land?
Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?quote:Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen,
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
De democratie zoals wij die kennen is op zijn retour. Overal ter wereld zien we nieuwe wereldmachten opduiken die een andere politieke en maatschappelijke vorm kiezen. Rusland is hier een voorbeeld van te noemen, maar ook China. (refereer aan de uitzending van Buitenhof gisteren) Turkije is een huidig voorbeeld te noemen en nu ook Polen. Allemaal pakken ze de media en het internetgebruik aan.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook democratisch verkozen leiders kunnen zich manifesteren als een dictator. Ik noem een Hitler, waarmee ik overigens niet impliceer dat Polen ook maar in iets lijkt op Nazi-Duitsland.
Natuurlijk. Als Duitsland een Europees land aan het naleven van de mensenrechten en rechtsstatelijkheid herinnert dan is dat natuurlijk een voorbode ervoor dat straks de treinen naar Auschwitz weer gaan rijden.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?
Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op basis van een aantal verdragen en principes kan dat. Zoals je bij de propaganda machine van de NOS kunt lezen.
Waarschijnlijk hier ergens uiteengezet, maar het is soms lastig zoeken in EU verdragen
http://www.katipiri.nl/fe(...)-van-de-rechtsstaat/
Duitsland is het machtigste land in de EU en gedraagt zich daar ook naar.quote:Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?
Het om een serieuze bedreiging van de Nederlandse soevereiniteit, waarom zou ik die niet mogen vergelijken met de vorige bedreiging van dat formaat?quote:De vraag stellen is hem beantwoorden.Hurdurduitslandoorlog
Goedkoop Welt.
Maar, dit is wel verreweg de snelste manier.
Dit is het onderwerp.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ga nou niet ineens het gespreksonderwerp veranderen omdat je een antwoord krijgt dat correct is maar niet met jouw vooringenomenheid strookt.
Dan heb je het Verdrag van Lissabon niet goed gelezen.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.
[..]
Dit is het onderwerp.
Komt het niet al uit het verdrag van Maastricht?..quote:Op maandag 4 januari 2016 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.
Zolang ze dat binnen de democratische kaders doen waar iedereen mee akkoord is gegaan is er niets aan de hand toch?quote:Duitsland is het machtigste land in de EU en gedraagt zich daar ook naar.
Je mag alles, we leven immers in een vrij land!quote:Het om een serieuze bedreiging van de Nederlandse soevereiniteit, waarom zou ik die niet mogen vergelijken met de vorige bedreiging van dat formaat?
Hmm ja, het artikel heet "Artikel 7 (oud artikel 7 VEU)" dus blijkbaar zat het er idd. voorheen ook al in.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Komt het niet al uit het verdrag van Maastricht?..
Idd erg raar gebeuren nu opeens. Je zag het zelfde trouwens in Hongarije.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.
http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
Volgens mij is op die clown ook heel veel kritiek gekomen en waren daar dezelfde geluiden te horen.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land? Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen, of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
Het is me nogal een dreigement in ieder geval. Waar komt die urgentie en die belangwekkendheid ineens vandaan? Toen Berslusconi zo'n beetje de hele Italiaanse televisie, publiek en commercieel, in zijn macht had om de neoliberale heilsboodschap te verspreiden was het een stuk minder ernstig. Zou er misschien achter zitten dat de Poolse TV ook mee moet doen met de grote EU-goed- ieuwsshow van miljoenen extra goedkope arbeidskrachten die kunnen worden geimporteerd omdat er niet betaald werd voor opvang in de regio? Of zijn ze bang dat er te weinig anti-Russische propaganda wordt gevoerd en Obama niet met kruiperige bewondering wordt benaderd zoals bij de Nederlandse PO bijvoorbeeld?
Over propaganda gesproken, de NOS wist gisteren al als feit te presenteren dat de Poolse volksvertegenwoordiging dit besluit heeft genomen omdat ze kritiek van de PO zat zijn. Geen citaat, geen onderbouwing, gewoon even tussen neus en lippen door een verondersteld motief als feit presenteren.
Moet wel zeggen dat het het sterk vind in het anti-EU vraagstuk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:36 schreef J.B. het volgende:
Poolse president laat omstreden mediawet passeren
http://nos.nl/l/2079147
Handtekening is dus gezet, ik ben benieuwd wat de EU in petto heeft
Ja, een regering die de belangen van het Poolse volk verdedigt!!!! Je zal maar zo'n regering hebben!!!!!!! Dan pakken de Polen beter een voorbeeld aan de Nederlanders, toch?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:59 schreef J.B. het volgende:
Het mooiste is nog wel dat die PiS-paupers het hele land overhoop halen terwijl maar ±18,5% van de stemgerechtigde Polen op ze gestemd hebben (50% opkomst, 37% vd stemmen), maar daarmee wel 50,5% van de zetels verkregen hebbenOndertussen ligt Polen inmiddels op ramkoers met iedereen, van de EU tot Rusland; je zult maar met zo'n regering zitten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |