abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2016 @ 08:09:58 #151
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810596
Zou het kunnen zijn dat het feit dat de EU zijn propaganda niet meer kan verspreiden in Polen een rol speelt in de wijze waarop ze reageren en dreigen?

Als we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben dan doet deze actie van de EU me eerder denken aan Poetin die elke zender en krant, die niet positief over hem schrijft, verbiedt.
  maandag 4 januari 2016 @ 08:35:05 #152
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158810726
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je die mening werkelijk toe bent gedaan, dan lijkt het mij een stuk nuttiger om te pleiten voor het afbreken van de publieke omroep in plaats van een rechtsconservatieve regering toe te staan direct invloed uit te oefenen op het publieke omroepstelsel.
Dat is onmogelijk. Je kan het alleen infiltreren. In 2012, toen er al sprake was van dreiging, moest de AIVD 1/3 van zijn magere budget (van ong 200 miljoen) inleveren terwijl de publieke omroep dat jaar meer dan 700 miljoen euro belastinggeld kreeg. Propaganda is veel belangrijker dan veiligheid. De progressieve partijen en krachten zullen nooit toestaan dat hun propagandakanaal van ze afgenomen wordt.
pi_158811168
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land? Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen, of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?

Het is me nogal een dreigement in ieder geval. Waar komt die urgentie en die belangwekkendheid ineens vandaan? Toen Berslusconi zo'n beetje de hele Italiaanse televisie, publiek en commercieel, in zijn macht had om de neoliberale heilsboodschap te verspreiden was het een stuk minder ernstig. Zou er misschien achter zitten dat de Poolse TV ook mee moet doen met de grote EU-goed- ieuwsshow van miljoenen extra goedkope arbeidskrachten die kunnen worden geimporteerd omdat er niet betaald werd voor opvang in de regio? Of zijn ze bang dat er te weinig anti-Russische propaganda wordt gevoerd en Obama niet met kruiperige bewondering wordt benaderd zoals bij de Nederlandse PO bijvoorbeeld?

Over propaganda gesproken, de NOS wist gisteren al als feit te presenteren dat de Poolse volksvertegenwoordiging dit besluit heeft genomen omdat ze kritiek van de PO zat zijn. Geen citaat, geen onderbouwing, gewoon even tussen neus en lippen door een verondersteld motief als feit presenteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158811202
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Je kan het alleen infiltreren.
Neuh, je kunt ook gewoon de subsidie stopzetten. Het huidige kabinet heeft bijvoorbeeld ook al de nodige miljoenen bezuinigd op de publieke omroep.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158811305
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Over propaganda gesproken, de NOS wist gisteren al als feit te presenteren dat de Poolse volksvertegenwoordiging dit besluit heeft genomen omdat ze kritiek van de PO zat zijn. Geen citaat, geen onderbouwing, gewoon even tussen neus en lippen door een verondersteld motief als feit presenteren.
‘In een parlementaire democratie is het onaanvaardbaar dat [openbare] media alleen kritiek leveren op de regering’, aldus parlementslid Izabela Kloc
pi_158811603
quote:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land? Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen, of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
De verdragsrechelijke basis is Artikel 7 uit het EU-verdrag.

En zoals je daar had kunnen nalezen (maar het is natuurlijk makkelijker om dat niet te doen en verontwaardigd een Godwin te maken) kan de Eurocommissaris alleen maar een soort van voordracht doen. Het schenden van de Europese beginselen moet in de Europese Raad unaniem en met instemming van het Europees Parlement worden vastgesteld, en voor het intrekken van het stemrecht is daarna ook nog een tweederde-meerderheid in de Raad nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 10:01:42 ]
pi_158811623
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus wat anders he.
Het zegt wel wat over de mindset van die gasten.
pi_158811650
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:01 schreef Igen het volgende:

[..]

De verdragsrechelijke basis is Artikel 7 uit het EU-verdrag.

En zoals je daar had kunnen nalezen (maar het is natuurlijk makkelijker om dat niet te doen en verontwaardigd een Godwin te maken) kan de Eurocommissaris alleen maar een soort van voordracht doen. Het schenden van de Europese beginselen moet in de Europese Raad unaniem en met instemming van het Europees Parlement worden vastgesteld, en voor het intrekken van het stemrecht is daarna ook nog een tweederde-meerderheid in de Raad nodig.
Ik had begrepen dat het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties had en dus met een eenvoudige kamermeerderheid kon worden geratificeerd.
pi_158811685
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties had en dus met een eenvoudige kamermeerderheid kon worden geratificeerd.
Ga nou niet ineens het gespreksonderwerp veranderen omdat je een antwoord krijgt dat correct is maar niet met jouw vooringenomenheid strookt.
  maandag 4 januari 2016 @ 10:07:51 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158811696
quote:
Wat is eigenlijk de verdragsrechtelijke basis voor het ontnemen van het stemrecht aan een land?
Op basis van een aantal verdragen en principes kan dat. Zoals je bij de propaganda machine van de NOS kunt lezen.

Waarschijnlijk hier ergens uiteengezet, maar het is soms lastig zoeken in EU verdragen _O-
http://www.katipiri.nl/fe(...)-van-de-rechtsstaat/

quote:
Kan een Duitse Europees commissaris ook Nederland het stemrecht ontnemen,
Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?
quote:
of moet hij daarvoor eerst de Grebbeberg innemen?
De vraag stellen is hem beantwoorden. :') Hurdurduitslandoorlog _O- Goedkoop Welt.
Maar, dit is wel verreweg de snelste manier. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158811729
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook democratisch verkozen leiders kunnen zich manifesteren als een dictator. Ik noem een Hitler, waarmee ik overigens niet impliceer dat Polen ook maar in iets lijkt op Nazi-Duitsland.
De democratie zoals wij die kennen is op zijn retour. Overal ter wereld zien we nieuwe wereldmachten opduiken die een andere politieke en maatschappelijke vorm kiezen. Rusland is hier een voorbeeld van te noemen, maar ook China. (refereer aan de uitzending van Buitenhof gisteren) Turkije is een huidig voorbeeld te noemen en nu ook Polen. Allemaal pakken ze de media en het internetgebruik aan.

Ook binnen Europa zien we de opkomst van het nationalisme. Een groot deel van het volk is de huidige politiek zat. Men wil vernieuwing, men wil nieuwe meer autoritaire leiders die een andere visie vertegenwoordigen en voorheen heilige huisjes omver willen trappen. Leiderschap en nationale identiteit zijn hierbij de sleutelwoorden. De veelal linkse media die al decennia lang een heksenjacht volgt jegens andersdenkenden wordt in steeds meer landen de mond gesnoerd.
pi_158811738
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat heeft het er mee te maken of het een Duitser is? Of ben je nu ook gebruik aan het maken van anti-duitse sentimenten?
Natuurlijk. Als Duitsland een Europees land aan het naleven van de mensenrechten en rechtsstatelijkheid herinnert dan is dat natuurlijk een voorbode ervoor dat straks de treinen naar Auschwitz weer gaan rijden.

Al doet de nieuwe Poolse regering hetzelfde. Auschwitz ligt nu immers in Polen, en over de herverdeling van de vluchtelingen heeft de Poolse regering gisteren of vandaag gezegd dat die vluchtelingen dan wel vrijwillig naar Polen moeten komen omdat "het deporteren van mensen naar onze contreien gezien de geschiedenis een beetje wrang is" :')
pi_158811938
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op basis van een aantal verdragen en principes kan dat. Zoals je bij de propaganda machine van de NOS kunt lezen.

Waarschijnlijk hier ergens uiteengezet, maar het is soms lastig zoeken in EU verdragen _O-
http://www.katipiri.nl/fe(...)-van-de-rechtsstaat/
Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.

quote:
Duitsland is het machtigste land in de EU en gedraagt zich daar ook naar.

quote:
De vraag stellen is hem beantwoorden. :') Hurdurduitslandoorlog _O- Goedkoop Welt.
Maar, dit is wel verreweg de snelste manier. ^O^
Het om een serieuze bedreiging van de Nederlandse soevereiniteit, waarom zou ik die niet mogen vergelijken met de vorige bedreiging van dat formaat?

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Ga nou niet ineens het gespreksonderwerp veranderen omdat je een antwoord krijgt dat correct is maar niet met jouw vooringenomenheid strookt.
Dit is het onderwerp.
pi_158811969
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ken het niet uit de EU-grondwet, ik ken het niet uit het verdrag van Lissabon dat geen grondwettelijke implicaties heeft, en ik heb ook niks meegekregen van een verdragswijziging die door de TK geratificeerd is. Vandaar mijn vraag.

[..]

Dit is het onderwerp.
Dan heb je het Verdrag van Lissabon niet goed gelezen. :')

Of je moet vinden dat dit een grondwettelijke implicatie is en dat het dus niet in het verdrag kan staan terwijl het er gewoon zwart op wit wel in staat, maar dat zou pas echt debiel zijn. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 10:25:28 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 10:30:49 #166
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158812081
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt het niet al uit het verdrag van Maastricht?..
quote:
Duitsland is het machtigste land in de EU en gedraagt zich daar ook naar.
Zolang ze dat binnen de democratische kaders doen waar iedereen mee akkoord is gegaan is er niets aan de hand toch?
quote:
Het om een serieuze bedreiging van de Nederlandse soevereiniteit, waarom zou ik die niet mogen vergelijken met de vorige bedreiging van dat formaat?
Je mag alles, we leven immers in een vrij land! :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158812183
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Komt het niet al uit het verdrag van Maastricht?..
Hmm ja, het artikel heet "Artikel 7 (oud artikel 7 VEU)" dus blijkbaar zat het er idd. voorheen ook al in.
pi_158840904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
Er is iets heel vreemds aan de hand in Polen. De situatie wordt er niet bepaald stabieler op in Europa. Vlak voor de jaarwisseling viel de Poolse geheime dienst het NAVO kantoor binnen en werden diverse andere wetten er 's nachts doorheen gejaagd.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/18/polish-military-police-raid-nato-centre-warsaw
Idd erg raar gebeuren nu opeens. Je zag het zelfde trouwens in Hongarije.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158841129
quote:

Het is me nogal een dreigement in ieder geval. Waar komt die urgentie en die belangwekkendheid ineens vandaan? Toen Berslusconi zo'n beetje de hele Italiaanse televisie, publiek en commercieel, in zijn macht had om de neoliberale heilsboodschap te verspreiden was het een stuk minder ernstig. Zou er misschien achter zitten dat de Poolse TV ook mee moet doen met de grote EU-goed- ieuwsshow van miljoenen extra goedkope arbeidskrachten die kunnen worden geimporteerd omdat er niet betaald werd voor opvang in de regio? Of zijn ze bang dat er te weinig anti-Russische propaganda wordt gevoerd en Obama niet met kruiperige bewondering wordt benaderd zoals bij de Nederlandse PO bijvoorbeeld?

Volgens mij is op die clown ook heel veel kritiek gekomen en waren daar dezelfde geluiden te horen.

Overigens pakte die het ook wel wat rustiger aan dan wat die PiS Polen nu doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158901503
Poolse president laat omstreden mediawet passeren
http://nos.nl/l/2079147

Handtekening is dus gezet, ik ben benieuwd wat de EU in petto heeft :P
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:39:04 #171
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158901585
Polen _O_
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:44:10 #172
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158901752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:36 schreef J.B. het volgende:
Poolse president laat omstreden mediawet passeren
http://nos.nl/l/2079147

Handtekening is dus gezet, ik ben benieuwd wat de EU in petto heeft :P
Moet wel zeggen dat het het sterk vind in het anti-EU vraagstuk.

Het is alleen meteen ook een erg gevaarlijke wet, want propaganda is nu gewoon een feit. Onze volksverlakkers doen er ook aan, maar hebben niet de absolute inbreng.

Nu vind ik persoonlijk in dit geval het anti-EU stuk zwaarder wegen dan het gevaar voor de toekomst, dat komt dan wel weer. Maar wel onthouden dat het niet puur en alleen erg mooi is.
pi_158902239
Het mooiste is nog wel dat die PiS-paupers het hele land overhoop halen terwijl maar ±18,5% van de stemgerechtigde Polen op ze gestemd hebben (50% opkomst, 37% vd stemmen), maar daarmee wel 50,5% van de zetels verkregen hebben :') Ondertussen ligt Polen inmiddels op ramkoers met iedereen, van de EU tot Rusland; je zult maar met zo'n regering zitten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2016 16:00:01 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:59:56 #174
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_158902254
EU :')
USE _O_

UNITED STATES OF EUROPE
graag op anoniem
pi_158903468
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:59 schreef J.B. het volgende:
Het mooiste is nog wel dat die PiS-paupers het hele land overhoop halen terwijl maar ±18,5% van de stemgerechtigde Polen op ze gestemd hebben (50% opkomst, 37% vd stemmen), maar daarmee wel 50,5% van de zetels verkregen hebben :') Ondertussen ligt Polen inmiddels op ramkoers met iedereen, van de EU tot Rusland; je zult maar met zo'n regering zitten :')
Ja, een regering die de belangen van het Poolse volk verdedigt!!!! Je zal maar zo'n regering hebben!!!!!!! Dan pakken de Polen beter een voorbeeld aan de Nederlanders, toch? _O_ :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')