abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158630491
TS heeft al een tijdje het idee dat het niveau van discussie in BNW en de complotgemeenschap iha aan het aftakelen is (o.m. vanwege deze en deze reden) en nu is de bekendste complotwatcher van Nederland, Barracuda, tot dezelfde conclusie gekomen. Een veeg teken aan de wand was de enorme versplintering van het complotlandschap in de afgelopen paar jaar. Daar waar je vroeger nog levende communities had rond niburu, wijwordenwakker en zapruder, is de complotdenkersscene uitgewaaierd over tal van obscure blogjes, waarvan de uitbaters vrijwel zonder uitzondering niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij. Vrijwel allemaal zitten ze geestelijk of financieel aan de grond. Het aantal gesneuvelde of terminale blogjes dit jaar breekt alle records.

Voor zover ik kan zien is FOK-BNW het laatste overgebleven bastion van de Nederlandse complotgemeenschap. Echter, gevaar van verval ligt op de loer. In de postaantallen is het nog niet zichtbaar, maar qua vorm en inhoud van discussie is merkbaar dat de ontbinding ook BNW heeft bereikt. Dit zal imo uiteindelijk zijn uitwerking hebben op de activiteit in dit forum. En dat zou zonde zijn.

Dit topic is derhalve bedoeld als kritische reflectie, om BNW het lot te besparen dat zoveel Nederlandse complotgezinde blogs en sites dit jaar heeft getroffen. Onderwerpen die hier besproken kunnen worden zijn:
- wat zijn de oorzaken van het verval van de Nederlandse complotgemeenschap?
- wat is het remedie?
- waarin verschilt BNW t.o.v. al die gesneuvelde sites, wat zijn de overeenkomsten, en welke van die verschillen en overeenkomsten dient behouden te blijven en welke niet?
pi_158631041
Hoezo?
pi_158631065
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:26 schreef loni55 het volgende:
Hoezo?
Leg uit.
pi_158631335
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

Leg uit.
Als het doodbloedt betekent het dat de interesse weg is bij de leden dus..
pi_158631377
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:36 schreef loni55 het volgende:

[..]

Als het doodbloedt betekent het dat de interesse weg is bij de leden dus..
Nogal wiedes, Sherlock. Dit topic probeert een antwoord te geven op de vraag hoe dat komt en hoe dat te voorkomen is.
pi_158631413
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:37 schreef Terecht het volgende:

en hoe dat te voorkomen is.
Waarom is dat een doel?
pi_158631474
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom is dat een doel?
Omdat ik het leuk en interessant vind, en velen met mij. Daarom probeer ik het te behouden.
pi_158631522
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef Terecht het volgende:

[..]

Omdat ik het leuk en interessant vind, en velen met mij. Daarom probeer ik het te behouden.
Kennelijk niet velen als het doodbloed.
Jij kan het toch nog steeds interessant vinden? Als andere dat minder leuk vinden dan heb je alleen een kleiner groepje om mee te praten. Om de afvallige nou bij elkaar te houden met een hippe marketing campagne ....
pi_158631776
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Kennelijk niet velen als het doodbloed.
Jij kan het toch nog steeds interessant vinden? Als andere dat minder leuk vinden dan heb je alleen een kleiner groepje om mee te praten. Om de afvallige nou bij elkaar te houden met een hippe marketing campagne ....
Dat doodbloeden is imo in belangrijke mate het gevolg van een soort virus (het hoax-virus) dat de complotgemeenschap in de houdgreep genomen heeft. Als je dat virus weet te bestrijden of in te dammen, zal de complotgemeenschap ook weer herstellen. Hippe marketing campagnes hebben er geen reet mee te maken. Het gaat er niet om hoe de facade eruit ziet, maar over de ontbindende staat van het innerlijke geraamte.
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:54:15 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158631899
Fok.nl heeft al jaren het grootste forum van Nederland.
Users komen en gaan, vooral denk ik door de oudere topics die al jaren lopen.
Big pharma 9/11 en JFK etc
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_158633448
Misschien 't iets rustiger is want persoonlijke aanvallen/opmerkingen wat minder en sneller ge-edit zijn.
Misschien bepaalde users wat minder zin en tijd heeft om te veel in discussie met anderen te gaan omdat de 'discussie' niet meer dan 'n bekvechtje/ruzie is. Het is niet 'n (rinse and repeat) competitie of 'n spelletje.
Niemand gaat me overtuigen dat er niks verkeerd met bepaalde officiele verhalen is. En vice-versa.
Dus misschien dat 't ook iets persoonlijk is. Niks echt verkeerd ermee, er komt toch 'n punt waar je weet dat 't gewoon zonder van je tijd is.
Fijne dagen nog.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:33:26 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158636766
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:50 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat doodbloeden is imo in belangrijke mate het gevolg van een soort virus (het hoax-virus) dat de complotgemeenschap in de houdgreep genomen heeft. Als je dat virus weet te bestrijden of in te dammen, zal de complotgemeenschap ook weer herstellen. Hippe marketing campagnes hebben er geen reet mee te maken. Het gaat er niet om hoe de facade eruit ziet, maar over de ontbindende staat van het innerlijke geraamte.
Ik zie trouwens geen doodbloeden maar juist een toename wereldwijd in mensen die er steeds meer voor uitkomen dat overheden en msm niet te vertrouwen zijn en steeds meer zaken zelf gaan onderzoeken en tot de concluie komen dat hoaxen en false flags schering en inslag zijn . Merk jij dat niet ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:46:09 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158637315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik zie trouwens geen doodbloeden maar juist een toename wereldwijd in mensen die er steeds meer voor uitkomen dat overheden en msm niet te vertrouwen zijn en steeds meer zaken zelf gaan onderzoeken en tot de concluie komen dat hoaxen en false flags schering en inslag zijn . Merk jij dat niet ?
Ik vermoed dat complotdenken inderdaad toeneemt, alleen zie je dat niet terug in de levendigheid en kwaliteit van Nederlandse complotsites en blogs. Die gaan juist achteruit. Volgens mij is FOK-BNW de enige Nederlandstalige webstek waar nog een beetje leven in de brouwerij zit. Alle andere webstekken liggen op sterven of zijn al gestorven. Hoe komt dat?
pi_158638709
Er worden teveel mensen opeens wakker

Het eerste wat sneuvelt in een totalitaire staat zoals de komende New World Order is de waarheid.

Helaas voor de samenzwerende duistere elite achter de schermen worden er nu opeens heel veel, we mogen hopen teveel, mensen wakker.

Enige tijd geleden verscheen er in het AD een artikel over de geestelijke staat van complotdenkers, waarover wij het volgende schreven:

Iemand die over iets nadenkt en daar een aantal kritische vragen over stelt, wordt immer weggezet als complotdenker. Dat op zich is uiteraard al waanzin. Om al die honderdduizenden mensen die zelf nadenken over van alles en nog wat te rubriceren/stigmatiseren onder één noemer, die van complotdenker, is krankzinnig. Het is klachtwaardig.

Maargoed, nood breekt wetten en het ridiculiseren van andersdenkenden heeft altijd goed gewerkt en waarom zouden we dat ook nu niet weer gebruiken. We komen er toch straffeloos mee weg.

Dit keer hebben ze waarschijnlijk een leerling journalist van het AD opdracht gegeven om een stukje te schrijven waarin mensen die zelf nadenken en niet alles zonder meer geloven, worden weggezet als een soort minderwaardige tokkies die je eigenlijk alleen maar kunt ridiculiseren. De comments onder hun sfeermakende en opruiende stukje liegen er niet om. Het wordt zelfs door reaguurders opgemerkt dat de sfeer is omgedraaid de laatste tijd en dat mensen massaal wakker worden. Het AD wordt afgeslacht op hun eigen medium, wordt onder andere door lezers aldaar opgetekend. Al met al geweldig nieuw dus.

Waarschijnlijk had Chris Klomp, de journalist in kwestie, geen flauw benul toen hij het artikel schreef wat hij voor emoties opriep bij een deel van de bevolking.

Hij heeft nu een soort vervolgartikel geschreven waarin onder andere het volgende staat:

Al snel na het publiceren van het verhaal kwamen de reacties los. Ze bevestigden bijna allemaal waar het verhaal in essentie over ging.

Over mensen die bang en gefrustreerd zijn en in hun pogingen om controle te krijgen over een complexe wereld overal op de weg spoken en beren zien. De reacties waren dan ook voorspelbaar. De media zijn uiteraard niet te vertrouwen.

De wereld zal spoedig aan haar einde komen. En er zal een nieuwe wereldorde opstaan die er op uit is om kinderen straffeloos te kunnen misbruiken. Wie dat niet ziet, is uiteraard onderdeel van het complot en dient – als de tijd rijp is – voor een tribunaal te komen.

Het spel dat door de mainstream-media wordt gespeeld, is ondertussen duidelijk en volledig in lijn met wat wij in het eerdere artikel daarover schreven.

Wat Chris Klomp niet schijnt te beseffen, is dat tijden snel aan het veranderen zijn. Dat er ondanks het programmeren door de mainstream-media toch steeds meer mensen de weg weten te vinden naar de alternatieve media en zelf gaan nadenken.

En je hebt helemaal gelijk Chris want de reguliere media zijn inderdaad niet te vertrouwen. Dat komt omdat ze keer op keer worden betrapt bij het verspreiden van leugens en niets meer dan gecontroleerde spreekbuizen zijn voor de gevestigde orde en hun opdrachtgevers.

Wat Chris Klomp ook niet in de gaten heeft, is dat hoe meer van dat soort stukjes hij schrijft, hoe meer mensen wakker zullen worden. Die zich bovendien ineens zullen afvragen waarom deze Klomp zich zo driftig bezighoudt met “dat soort mensen” als ze alleen maar onzin uit zouden kramen.

Inmiddels is Klomp meegesleurd in een soort oorlog tussen hem en de man die hij als volgt omschrijft.

Een van de bekendste complotdenkers van Nederland reageerde meteen op het verhaal. De naar Ierland gevluchte en meermalen veroordeelde oud-medewerker van NRC trok het verhaal over de complotdenkers slecht en zette de aanval op mij in op zijn eigen website en via de telefoon.

Deze ruzie wordt door Klomp in zijn nieuwe artikel gebruikt om te laten zien wat voor soort mensen “complotdenkers” zijn.

Daar zit gelijk het gevaar van mensen zoals Klomp. Zij gebruiken hun mainstream uithangbord voor het over één kam scheren van iedereen die zelf kritisch nadenkt. Ze nemen een aantal extremere voorbeelden en stellen dan dat deze symbool zouden staan voor eenieder die niet in de mainstream fabeltjes gelooft.

Gebrek aan humor kun je Chris trouwens niet verwijten:

"Natuurlijk. Ik weet ook wel dat dit zich allemaal maar afspeelt in de marge van het internet. Niet iets om je heel erg druk over te maken."

Als dat zo is, waarom besteed je er dan zoveel tijd en aandacht aan Chris?

Enerzijds is de paniek bij de mainstream-media wel begrijpelijk want het lezerspubliek loopt bij bosjes weg. Nu wordt er uiteraard gezegd dat de papieren versies weliswaar teruglopen, maar dat dit wordt gecompenseerd door de digitale abonnementen.

Dat is slechts voor een klein deel waar. De cijfers zoals die dit jaar bekend zijn gemaakt, laten zien dat de daling van de lezersaantallen razendsnel verloopt.

De betaalde papieren oplage van landelijke dagbladen is in 2014 met 4,9 procent gedaald. Dat is de grootste daling sinds het begin van deze eeuw.

Dat het verlies van lezers bij lange na niet wordt gecompenseerd door digitale abonnementen blijkt uit de volgende grafiek. In dit voorbeeld is de Telegraaf gebruikt omdat dit de grootste is, maar voor alle (dag)bladen geldt grofweg hetzelfde.

Om de waarheid boven tafel te krijgen zijn er kritische denkers nodig. Iets dat door de mainstream-media zelf is veroorzaakt doordat ze hun ziel en zaligheid al lang geleden hebben verkocht aan lieden zoals de vertegenwoordigers van de Bilderbergconferentie en niet de waarheid publiceren.

Die waarheid is iets wat de wereld hard nodig heeft met het toenemende aantal vrijheidsbeperkende middelen die worden ingezet tegen burgers wereldwijd en die worden recht gepraat met alle leugens uit de mainstream media. Niet voor niets is er de uitdrukking: The truth will set you free, de waarheid zal je bevrijden!

http://www.niburu.co/inde(...)binnenland&Itemid=22
-
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:12:42 #15
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158640723
Dit knip-en-plak werkje heeft vrij weinig te maken met de strekking van dit topic

[ Bericht 4% gewijzigd door Dance99Vv op 29-12-2015 17:30:18 (niet je eigen topic verknallen) ]
pi_158641032
Ja- waarschijnlijk 't inderdaad iets persoonlijk is.

[ Bericht 45% gewijzigd door Dance99Vv op 29-12-2015 17:31:25 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:01:06 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158642298
Goed topic. Ik verbaasde me er een tijd geleden ook over dat de Nederlandse conspiracy sites aan het sterven zijn of al zijn gestorven. Misschien heeft het ook te maken met het steeds minder anoniem zijn van het internet. Wie weet heeft Snowden er ook deels iets mee van doen. Om het op je favoriete pispaal de hoaxologie te gooien is wel iets te makkelijk denk ik. En conspiracies werden door een redelijke mate vergezeld met het hele 2012 gedoe dus het zou zo maar kunnen dat de deceptie/opluchting (naargelang je favoriete 2012 verhaaltje) veel mensen heeft doen weglopen van conspiracies.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:16:30 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158642666
Jammer dat Barracuda stopt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:23:41 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158642863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:46 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik vermoed dat complotdenken inderdaad toeneemt, alleen zie je dat niet terug in de levendigheid en kwaliteit van Nederlandse complotsites en blogs. Die gaan juist achteruit. Volgens mij is FOK-BNW de enige Nederlandstalige webstek waar nog een beetje leven in de brouwerij zit. Alle andere webstekken liggen op sterven of zijn al gestorven. Hoe komt dat?
Ik denk omdat complot denken steeds meer main stream word en niet meer een afgebakend uitstapje in het donker . Mensen komen er gewoon voor uit en interesseren het niet meer wat andere mensen van hun denken .
pi_158642949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik denk omdat complot denken steeds meer main stream word en niet meer een afgebakend uitstapje in het donker . Mensen komen er gewoon voor uit en interesseren het niet meer wat andere mensen van hun denken .
Precies.

Wat denken al die lui die de MSM nog geloven eigenlijk... dat al die honderdduizenden complot-theoretici gestoord zijn? Het worden er zoveel de laatste tijd, dat het idioterie is om ze allemaal niet serieus te nemen.
-
pi_158643046
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:01 schreef jogy het volgende:
Goed topic. Ik verbaasde me er een tijd geleden ook over dat de Nederlandse conspiracy sites aan het sterven zijn of al zijn gestorven. Misschien heeft het ook te maken met het steeds minder anoniem zijn van het internet. Wie weet heeft Snowden er ook deels iets mee van doen. Om het op je favoriete pispaal de hoaxologie te gooien is wel iets te makkelijk denk ik. En conspiracies werden door een redelijke mate vergezeld met het hele 2012 gedoe dus het zou zo maar kunnen dat de deceptie/opluchting (naargelang je favoriete 2012 verhaaltje) veel mensen heeft doen weglopen van conspiracies.
Dat van Snowden zou daar best mee te maken kunnen hebben, daar mensen bang zijn dat de elite straks iedereen kan traceren die zich over hen heeft uitgesproken op het internet.

Ook al zijn er toch steeds meer die zien dat er 'iets niet klopt' in deze wereld. Als je bijvoorbeeld de reacties op geenstijl ziet zitten er steeds meer Truthers tussen.
-
pi_158643302
Mwoah... Complotdenkers, kwakzalvers en religieuzen vind ik min of meer van dezelfde orde. Absoluut interessant, maar het zou beter zijn als ze niet bestonden. Niet als mens niet, maar als gelovenden niet. Dat veel van de grote complottisten geestelijk niet helemaal 100% zijn zegt trouwens op zich ook al vrij veel, net als het onvermogen van veel complotters om betrekkelijk foutloos te schrijven.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:48:56 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158643655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
Mwoah... Complotdenkers, kwakzalvers en religieuzen vind ik min of meer van dezelfde orde. Absoluut interessant, maar het zou beter zijn als ze niet bestonden. Niet als mens niet, maar als gelovenden niet. Dat veel van de grote complottisten geestelijk niet helemaal 100% zijn zegt trouwens op zich ook al vrij veel, net als het onvermogen van veel complotters om betrekkelijk foutloos te schrijven.
Gunst, je bent wel op oorlogspad hé? Als je zelfs grammatica erbij moet betrekken om een punt te maken.

Overigens zou het beter zijn als complotdenkers onnodig waren geweest maar dat zijn ze nog lang niet. Met al hun collectieve makken en dwaalsporen is het in ieder geval goed dat mensen die kanten op blijven denken. Al is het alleen maar als complotkanaries in de mijnschacht.
Vrijheid
pi_158643683
Nah, ik nok er toch maar mee. Genoeg waanzin gezien.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:53:24 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158643846
quote:
Haten en intolerantie reken ik in ieder geval niet tot geestelijk gezond .
pi_158643879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:53 schreef Summers het volgende:

[..]

En toch is het heel menselijk he.
There is only one religion
pi_158643883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:53 schreef Summers het volgende:

[..]

_O_
-
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:56:32 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158643950
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:54 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

En toch is het heel menselijk he.
Als je skepsis als een soort bijbel gebruikt om de wereld te duiden wel .
pi_158644087
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik was het met je eens wat de haat en de intolerantie betreft maar dit slaat natuurlijk weer nergens op.
  dinsdag 29 december 2015 @ 19:07:47 #30
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158644387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik was het met je eens wat de haat en de intolerantie betreft maar dit slaat natuurlijk weer nergens op.
Ik zie hem dezelfde woorden en uitdrukkingen , haat en intolerantie gebruiken voor zijn medemensen als "skepsis " .
  dinsdag 29 december 2015 @ 19:14:13 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158644624
En nu weer terug naar het topic mensen.
Vrijheid
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:55:44 #32
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158648767
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:01 schreef jogy het volgende:
Overheden (én bedrijven) die meer weten over jezelf dan jezelf zou idd wel een oorzaak kunnen zijn om terughoudend te zijn om je mening te uiten, tezamen met het lot van Snowden. Misschien is dat ook wel de reden dat vrijwel alle uitbaters van conspiracy sites ofwel financiële motieven hebben ofwel geestelijk niet helemaal 100% zijn danwel een combinatie van de twee. Barracuda's jaaroverzicht deed mij wel achter de oren krabben wat dat betreft.

Barracuda geeft zelf aan dat ruzies en luiheid debet zijn aan de versplintering en bijgevolg de verpietering van de Nederlandse complotscene en ik denk dat hij daar goeddeels in gelijk heeft. Barracuda heeft er jarenlang bovenop gezeten.

Waar ik niet van overtuigd ben is de invloed van 2012. Ik denk dat daar uiteindelijk niet heel veel mensen in geloofden, en van degenen die erin geloofden gelooft een overgrote meerderheid zowat alle doemvoorspellingen. Het niet uitkomen van al die doemvoorspellingen heeft hen niet tegengehouden om de volgende toch weer een kans te geven. Ik zie niet in waarom 2012 daarin een uitzondering zou moeten zijn.

Toch ben ik van mening dat hoaxologie de belangrijkste drijfveer is geweest van de ondergang. Ten eerste omdat het een recent fenomeen is dat vrijwel parallel loopt aan de ondergang van de NL'se complotsites. Ten tweede omdat het ieder debat overschaduwt. Je ziet het hier ook op FOK. Iedere vorm van genuanceerde discussie kun je vergeten zodra een hoaxroeper zich meldt. Het is extreem toxisch wdb. Ten derde omdat het luiheid bevordert. Zodra je iets afdoet als een hoax, is de drempel om iedere verdere informatie die de hoaxgedachte weerspreekt ook af te doen als hoax erg laag en aantrekkelijk. Dit tast het niveau van de discussie aan omdat er nauwelijks meer een prikkel bestaat om zaken kritisch te bekijken en op een logisch coherente wijze met elkaar te verenigen. Iedere stimulans om kritisch na te denken verdwijnt. Mooi recent voorbeeld hiervan is de ellendig infantiele diarree die in het Parijs draadje wordt uitgepoept. Die vorm van luiheid heeft zich als een schimmel verspreid over alle Nederlandse complotsites.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:02:15 #33
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158649027
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Mensen voelen niet de behoefte om er onderling tussen gelijkgestemden erover te praten? Dat zijn geluiden die je ook regelmatig in BNW hoort. Die behoefte blijft er altijd volgens mij. Dus is het gek dat er enerzijds steeds meer mensen zijn die in complotten geloven en anderzijds de websites waar je over die complotten kunt spreken als dominostenen omvallen. Dat rijmt niet met elkaar.
pi_158649628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:07 schreef Terecht het volgende:
Dit topic is derhalve bedoeld als kritische reflectie, om BNW het lot te besparen dat zoveel Nederlandse complotgezinde blogs en sites dit jaar heeft getroffen. Onderwerpen die hier besproken kunnen worden zijn:
- wat is het remedie?
- waarin verschilt BNW t.o.v. al die gesneuvelde sites, wat zijn de overeenkomsten, en welke van die verschillen en overeenkomsten dient behouden te blijven en welke niet?
Gebeurtenissen vandaag de dag zijn gewoon altijd een hoax, hele legers aan rand debielen zorgen voor knip en plak werkjes op youtube en daar gaan de 'ontwaakten' dan weer mee rond als bewijs voor hun gelijk.

de remedie? lekker laten gaan, laat het maar sterven, dan kan er uit de as een nieuw BNW rijzen.
De oude BNW is al enige tijd dood, het is alleen nog niet begraven, interessante topics zoals jaren geleden zijn er al een poos niet meer.
9/11 was nog enigszins levensvatbaar om aan de hand van de docu nog eens van A tot Z door te lopen en eventueel nieuwe informatie op te duikelen, in plaats daarvan word daar ook een hoax van gemaakt waarbij zogenaamd helemaal geen vliegtuigen tegen de torens gevlogen zijn terwijl honderden zo niet duizenden ter plaatse live getuige zijn geweest en er vele beelden vanuit alle hoeken wel opnames gemaakt zijn terwijl het tweede toestel zich in de tweede toren boorde.

Mijn vertrekpunt in BNW is vanuit een neutrale positie, uitzoeken dus en gezamenlijk tot een meest waarschijnlijke verklaring komen, dat is gewoon niet meer aan de orde.
Men vertrekt vanuit een ijspaleis, het westen en Israël zijn immers het kwaad die islam in een kwaad daglicht zetten bijvoorbeeld.
Vanzelfsprekend zijn de aanslagen binnen de grenzen van de EU dan ook een hoax om die rede en om vrijheden af te pakken, bij de VS komt dan ook nog de wapenwet om de hoek kijken.
IS en al die andere islamitische haatbrigades bestaan natuurlijk niet, dat is allemaal het westen of Israël.

Als BNW niet een sub forum van Fok was dan was deze naar mijn mening ook al lang kapot geweest, nu is er vooral sprake van pro en anti hoax clubjes.

Ik moet bekennen dat ik best blij ben met de teloorgang, het betekent immers ook het einde van onder andere Vrijland en Alex Jones.

Nou ok, het monsanto topic heeft nog kwaliteit omdat daar mensen in deelnemen die onderlegd zijn en weten waarover ze spreken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:39:41 #35
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158650721
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:16 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Gebeurtenissen vandaag de dag zijn gewoon altijd een hoax, hele legers aan rand debielen zorgen voor knip en plak werkjes op youtube en daar gaan de 'ontwaakten' dan weer mee rond als bewijs voor hun gelijk.

de remedie? lekker laten gaan, laat het maar sterven, dan kan er uit de as een nieuw BNW rijzen.
De oude BNW is al enige tijd dood, het is alleen nog niet begraven, interessante topics zoals jaren geleden zijn er al een poos niet meer.
9/11 was nog enigszins levensvatbaar om aan de hand van de docu nog eens van A tot Z door te lopen en eventueel nieuwe informatie op te duikelen, in plaats daarvan word daar ook een hoax van gemaakt waarbij zogenaamd helemaal geen vliegtuigen tegen de torens gevlogen zijn terwijl honderden zo niet duizenden ter plaatse live getuige zijn geweest en er vele beelden vanuit alle hoeken wel opnames gemaakt zijn terwijl het tweede toestel zich in de tweede toren boorde.

Mijn vertrekpunt in BNW is vanuit een neutrale positie, uitzoeken dus en gezamenlijk tot een meest waarschijnlijke verklaring komen, dat is gewoon niet meer aan de orde.
Men vertrekt vanuit een ijspaleis, het westen en Israël zijn immers het kwaad die islam in een kwaad daglicht zetten bijvoorbeeld.
Vanzelfsprekend zijn de aanslagen binnen de grenzen van de EU dan ook een hoax om die rede en om vrijheden af te pakken, bij de VS komt dan ook nog de wapenwet om de hoek kijken.
IS en al die andere islamitische haatbrigades bestaan natuurlijk niet, dat is allemaal het westen of Israël.
Wat versta jij onder begraven? Betekent dat sommige onderwerpen niet meer bespreekbaar maken? Hoaxroepers weren? Hoe zie je dat voor je?
quote:
Als BNW niet een sub forum van Fok was dan was deze naar mijn mening ook al lang kapot geweest, nu is er vooral sprake van pro en anti hoax clubjes.
Die mening deel ik. BNW leeft nog omdat het deel uitmaakt van een groter en diverser geheel.
quote:
Ik moet bekennen dat ik best blij ben met de teloorgang, het betekent immers ook het einde van onder andere Vrijland en Alex Jones.
Alex Jones is nog vrij gematigd vergeleken bij Martin Vrijland hoor. Die laatste is he-le-maal van het padje af met zijn ellenlange verhandelingen over de matrix (zo zie je maar weer dat complotters vaak veel gevoeliger zijn voor Hollywoodfilms dan wie dan ook). Daar komt echt alleen nog maar pus uit.
pi_158651666
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat versta jij onder begraven?
Het is spreekwoordelijk bedoeld, er is nog activiteit maar op het monsanto topic na is het naar mijn mening vrij inhoudsloos waardoor ik niet echt zin heb om nog een bijdrage te leveren.
Er is in feite niet veel om aan bij te dragen tenzij we gaan meedoen aan wel of geen hoax.
Weren niet, ieder zijn mening, het zou echter wel fijn zijn als deze ook met degelijke aanwijzingen onderbouwd werd zodat er iets waarmee we door kunnen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:47:34 #37
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158654204
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:58 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het is spreekwoordelijk bedoeld, er is nog activiteit maar op het monsanto topic na is het naar mijn mening vrij inhoudsloos waardoor ik niet echt zin heb om nog een bijdrage te leveren.
Er is in feite niet veel om aan bij te dragen tenzij we gaan meedoen aan wel of geen hoax.
Weren niet, ieder zijn mening, het zou echter wel fijn zijn als deze ook met degelijke aanwijzingen onderbouwd werd zodat er iets waarmee we door kunnen.
Ik denk dus dat hoaxroeperij inherent met zich meebrengt dat je niks meer onderbouwt op een gegeven moment. Dat heeft twee oorzaken die in elkaars verlengde liggen.

Hoaxroeperij is onstaan bij 9/11. Als complotter heb je twee keuzes als je geconfronteerd wordt met conflicterende informatie:
1) je doet net alsof je niets beweert maar louter vragen stelt
2) iedere conflicterende informatie laat je onderdeel uitmaken van het complot.

Als je keuze 2 maar lang genoeg volhoudt dan kom je op een gegeven moment op een punt dat er niks meer is dat geen onderdeel uitmaakt van het complot. Iedere foto, iedere film, iedere ooggetuige, ieder slachtoffer, alles en iedereen zit in het complot. Als je op dat punt bent aanbeland dan heb je de absolute bodem bereikt. Het complot is compleet en allesomvattend geworden, de hoax is geboren. Het ontstaan van hoaxroeperij is kort gezegd een lange regressie van het immuniseren van kritiek geweest. Dat is de eerste oorzaak van het totale gebrek aan onderbouwing bij hoaxroepers. Het is extreem eenvoudig om iedere kritiek op de complottheorie te pareren door het deel uit te laten maken van de complottheorie. Bewijs heb je niet nodig, want als je eenmaal overtuigd bent van het bestaan van een hoax past dat naadloos in het narratief en dat is genoeg. 'Natuurlijk heeft de Kwade Genius dat stukje desinformatie in zijn complot verwerkt, hij heeft immers alles bij elkaar verzonnen!'

De tweede oorzaak ligt in het verlengde van de eerste oorzaak. Toen complotters eenmaal op het punt van hoaxroeperij aanbeland waren kregen ze door dat ze daarmee het speelveld waarin naar een complot gezocht kan worden enorm is uitgebreid. Alles maakt immers deel uit van het complot. Daar waar men er voorheen niet aan dacht om emoties te beoordelen op echtheid (want dat werd ter kennisgeving aangenomen), kan dat met de hoaxtheorie in de hand uiteraard wel. Het is tegenwoordig hét instrument om te bepalen of er sprake is van een hoax of niet. Huil je te veel? Hoax. Huil je te weinig? Hoax. Huil je precies genoeg? Uiterst verdacht. Zoiets zou een professionele acteur ook doen, derhalve: hoax! Dit is de tweede oorzaak van het complete gebrek aan onderbouwing. Je hoeft louter nog maar op zoek naar 1 dingetje dat niet binnen je verwachtingspatroon valt, en je hebt de hoax in feite al zo goed als bewezen. Immers, als hoaxroeper ben je een zelfstandige heldere denker, jij doorziet wat de rest niet ziet, derhalve is jouw oordeelsvermogen de maat der dingen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:48:45 #38
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158654269
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:02 schreef Terecht het volgende:

[..]

Mensen voelen niet de behoefte om er onderling tussen gelijkgestemden erover te praten? Dat zijn geluiden die je ook regelmatig in BNW hoort. Die behoefte blijft er altijd volgens mij. Dus is het gek dat er enerzijds steeds meer mensen zijn die in complotten geloven en anderzijds de websites waar je over die complotten kunt spreken als dominostenen omvallen. Dat rijmt niet met elkaar.
Misschien is dat gewoon ouderwets geworden , ik zie mensen tegenwoordig wel op andere social media internationaal gelijkgestemde clubjes vormen want dit soort onderwerpen gaat iedereen aan en heeft invloed op iedereen .
En die hoax virus zie ik bij overheden en niet als een soort van modeverschijnsel bij mensen die hoaxen benoemen .

In een complotgemeenschap kan je niet kiezen in welke tijd welk soort complot er wel of niet vaak voorbij komt .
Men is niet getroffen door een onzichtbaar virus die wereldwijd de kop op steekt .
Mensen zijn gewoon kritischer geworden en maken zich juist los uit een houdgreep , uit de leugens en illusies van de MSM en politiek waar ze in zijn opgegroeid .

Je kan besef en kennis die mensen opdoen van de wereld om hun heen niet bestrijden of indammen .
Mensen veranderen en daardoor veranderd de wereld .
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:53:08 #39
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_158654510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Misschien is dat gewoon ouderwets geworden , ik zie mensen tegenwoordig wel op andere social media internationaal gelijkgestemde clubjes vormen want dit soort onderwerpen gaat iedereen aan en heeft invloed op iedereen .
En die hoax virus zie ik bij overheden en niet als een soort van modeverschijnsel bij mensen die hoaxen benoemen .

In een complotgemeenschap kan je niet kiezen in welke tijd welk soort complot er wel of niet vaak voorbij komt .
Men is niet getroffen door een onzichtbaar virus die wereldwijd de kop op steekt .
Mensen zijn gewoon kritischer geworden en maken zich juist los uit een houdgreep , uit de leugens en illusies van de MSM en politiek waar ze in zijn opgegroeid .

Je kan besef en kennis die mensen opdoen van de wereld om hun heen niet bestrijden of indammen .
Mensen veranderen en daardoor veranderd de wereld .
Memes bestaan niet in complotterland?

Je suggestie dat de complottersscene internationaler is geworden is interessant. Merk jij bijv ook dat jij je informatie steeds meer van buitenlandse bronnen betrekt, en daar ook over praat met mensen van internationaal allooi?
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:53:09 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158654513
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Overheden (én bedrijven) die meer weten over jezelf dan jezelf zou idd wel een oorzaak kunnen zijn om terughoudend te zijn om je mening te uiten, tezamen met het lot van Snowden. Misschien is dat ook wel de reden dat vrijwel alle uitbaters van conspiracy sites ofwel financiële motieven hebben ofwel geestelijk niet helemaal 100% zijn danwel een combinatie van de twee. Barracuda's jaaroverzicht deed mij wel achter de oren krabben wat dat betreft.

Barracuda geeft zelf aan dat ruzies en luiheid debet zijn aan de versplintering en bijgevolg de verpietering van de Nederlandse complotscene en ik denk dat hij daar goeddeels in gelijk heeft. Barracuda heeft er jarenlang bovenop gezeten.

Waar ik niet van overtuigd ben is de invloed van 2012. Ik denk dat daar uiteindelijk niet heel veel mensen in geloofden, en van degenen die erin geloofden gelooft een overgrote meerderheid zowat alle doemvoorspellingen. Het niet uitkomen van al die doemvoorspellingen heeft hen niet tegengehouden om de volgende toch weer een kans te geven. Ik zie niet in waarom 2012 daarin een uitzondering zou moeten zijn.
Dat 2012 ding moet je dan toch maar nog een keertje goed bekijken. Er is geen andere datum die zo grondig is beschreven, volgens mij kan je er een paar redelijke boekenplanken mee vullen en was het al een paar decennia dé datum om naar te loeren. Niet een datum van een dwaze zelfbenoemde profeet of zo. Die heeft er best hard in gehakt, juist omdat het over de hele linie een ding was. Van de extreme zweefteven tot aan de bank-conspiracy theoristen (relatief mainstream). Zeker wel een soort vaststaand punt in de toekomst en toen er weinig gebeurde dat jaar zijn een aardig deel van de mensen van mening veranderd en hebben er de brui aan gegeven.

quote:
Toch ben ik van mening dat hoaxologie de belangrijkste drijfveer is geweest van de ondergang. Ten eerste omdat het een recent fenomeen is dat vrijwel parallel loopt aan de ondergang van de NL'se complotsites. Ten tweede omdat het ieder debat overschaduwt. Je ziet het hier ook op FOK. Iedere vorm van genuanceerde discussie kun je vergeten zodra een hoaxroeper zich meldt. Het is extreem toxisch wdb. Ten derde omdat het luiheid bevordert. Zodra je iets afdoet als een hoax, is de drempel om iedere verdere informatie die de hoaxgedachte weerspreekt ook af te doen als hoax erg laag en aantrekkelijk. Dit tast het niveau van de discussie aan omdat er nauwelijks meer een prikkel bestaat om zaken kritisch te bekijken en op een logisch coherente wijze met elkaar te verenigen. Iedere stimulans om kritisch na te denken verdwijnt. Mooi recent voorbeeld hiervan is de ellendig infantiele diarree die in het Parijs draadje wordt uitgepoept. Die vorm van luiheid heeft zich als een schimmel verspreid over alle Nederlandse complotsites.
Het zal misschien niet van positieve invloed zijn maar ik heb stiekem toch het idee dat jouw aversie wat betreft de hoaxologie een daadwerkelijk afgemeten mening in de weg zit maar het zij zo. Waarom het in Nederland en eigenlijk volgens mij redelijk globaal aan het 'afsterven' is verder zou ik niet echt goed uit kunnen leggen, ik weet wel dat het topje van de conspiracy ijsberg wel in de globale psyche terecht is gekomen, als ik wel eens gesprekken hoor en voer dan komen mensen met zaken die 10 jaar geleden nog redelijk ondenkbaar waren, dus het 'normaliseert' zich en het is bespreekbaarder geworden offline, waar het ook hoort te zijn eigenlijk. Niet zo afstandelijk vanaf een toetsenbord.
Vrijheid
  woensdag 30 december 2015 @ 00:21:43 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158659155
quote:
.. en wat zijn klokkenluiders? En feiten via FOI?
Complotters hebben zaken het bij rechte eind.

met al die social media en dat je op smartphones is taal niet zo meer rechtlijnig aan grammatica.
Als de strekking maar duidelijk is.

"Niet als mens niet, maar als gelovenden niet." Een zin met 3 keer niet, dat is lekker.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 30 december 2015 @ 00:23:14 #42
52357 Lambiekje
pi_158659202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Skepsis lui zijn echt dood en doodziek in het hoofd.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 30 december 2015 @ 00:27:14 #43
52357 Lambiekje
pi_158659341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke, dus hoevaak werd jij pissed na het zien van een hollywood film of het zien van een kranten artikel?
Na hebdo was ik echt diep diep diep teleurgesteld. Hoe fucking triest kan het.
Na MH17 de bullshit. het is echt tenenkrommend.
pi_158659374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 00:27 schreef Lambiekje het volgende:

Na MH17 de bullshit. het is echt tenenkrommend.
Bedoel je de "hypocriete" reacties en het niet doorzetten van onze regering bij Rusland?
Of noem je MH17 zelf bullshit?
  woensdag 30 december 2015 @ 10:40:38 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158665263
Misschien is de leegloop van de online presence van complottisten wel 1 op 1 te herleiden op de marginalisering van de middenklasse. Mensen met 3 baantjes hebben geen tijd en zonder internetlijn omdat ze anders niet kunnen eten wordt het ook lastig complotten lezen op het internet :{.

Of is dit wel een heel karige poging om het topic weer op de rails te krijgen?
Vrijheid
pi_158665828
quote:
9s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:40 schreef jogy het volgende:
Misschien is de leegloop van de online presence van complottisten wel 1 op 1 te herleiden op de marginalisering van de middenklasse. Mensen met 3 baantjes hebben geen tijd en zonder internetlijn omdat ze anders niet kunnen eten wordt het ook lastig complotten lezen op het internet :{.

Mja, ik ken mensen die slechts enkele tientjes te besteden hebben aan eten elke week, maar wel op internet zitten!.
En juist die groep mensen is gefrustreerd door de uitzichtloze situatie waarin ze zitten en zullen daar sneller een complot achter zoeken.

Ik denk zelf dat we nu gewoon in een dip zitten. Wat je in Nederland ziet is dat veel complotsites hun eigen graf gegraven hebben in de loop der jaren en daar in zijn gevallen. Verder komen heel veel complotten niet uit. Zo zijn de FEMA-kampen nog steeds ongebruikt, schiet het niet op met de genocide op de wereldbevolking, hebben we nog steeds geen wereldregering, etc. etc.
10 jaar geleden bijv. was Denver Airport nog eng, maar als er 10 jaar lang niks gebeurt....

Kortom, de complotbeweging heeft een frisse wind nodig. Oude complotten afschudden en met frisse moed zoeken naar de nieuwe verbanden achter de facade van de huidige wereldorde.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 30 december 2015 @ 11:09:00 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158665861
Anyway. Is het enkel een kaalslag/leegloop in Nederland of is het een wereldwijd fenomeen? Er is een heel subgenre gedecimeerd over het internet in ieder geval. De wat zweverige TRU/BNW hybriden lijken nagenoeg verdwenen te zijn. Dat lijkt mij te liggen aan het 2012 debacle. Zo'n lange aanloop en dan op de eindstreep blijkt dat de weg gewoon doorloopt als voorheen. De meest 'populaire' conspiracy (theorie) van dit nieuwe millennium, 11 september, is volledig uitgemolken en uitgekristalliseerd naar alle hoeken van de conspiracywereld (reptillians, zionisten, arabieren, de VS, ruimtelasers, hologrammen, bommen en granaten. Alles heeft een plekje), daar valt niets nieuws meer te halen. Zie ook hier in de 11 september reeks. Een nieuwe gebruiker wordt verwezen naar 1 van de 100 topics (of alle) voor hij mee zou kunnen doen. Alsof je een serie vind en mee wil praten maar erachter komt dat het de Simpsons zijn en je dus eerst 5 jaar moet inhalen voor je bij bent.

Een andere is ook het bankwezen, lange tijd was de banken samenzwering het exclusieve domein van de conspiracy mensen maar de afgelopen 5 a 7 jaar is die mentaliteit bijna volledig doorgesijpeld naar het maatschappelijke bewustzijn.

Politieke huichelarij is ook steeds duidelijker dus wordt ook ontnomen uit het conspiracydomein, dus dan blijven de extremere varianten over, die minder serieuze aanhang hebben en hou je een Vrijland over zeg maar. De rest is verhuist naar de Telegraaf, Facebook, AD, Geenstijl en dergelijke.
Vrijheid
  woensdag 30 december 2015 @ 11:47:23 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158666833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mja, ik ken mensen die slechts enkele tientjes te besteden hebben aan eten elke week, maar wel op internet zitten!.
En juist die groep mensen is gefrustreerd door de uitzichtloze situatie waarin ze zitten en zullen daar sneller een complot achter zoeken.
En die rennen naar de telegraaf en krijgen daar al genoeg aanspraak en medestanders. Dus dan zoeken ze niet naar de meer speculatieve Conspiracy sites. Dus weinig nieuwe aanwas. BNW op fok heeft het geluk deel te zijn van een veel groter geheel waardoor nieuwe aanwas blijft komen en mensen ook andere zaken kan bespreken. Specialistische sites in het algemeen zijn misschien ook een beetje passé, dat het dus niet specifiek aan conspiracies ligt maar aan het feit dat die sites beperkt zijn tot 1 onderwerp. Dus er komt een keer een verdwaalde googlaar langs maar verder ook niet veel.

quote:
Ik denk zelf dat we nu gewoon in een dip zitten. Wat je in Nederland ziet is dat veel complotsites hun eigen graf gegraven hebben in de loop der jaren en daar in zijn gevallen. Verder komen heel veel complotten niet uit. Zo zijn de FEMA-kampen nog steeds ongebruikt, schiet het niet op met de genocide op de wereldbevolking, hebben we nog steeds geen wereldregering, etc. etc.
10 jaar geleden bijv. was Denver Airport nog eng, maar als er 10 jaar lang niks gebeurt....

Kortom, de complotbeweging heeft een frisse wind nodig. Oude complotten afschudden en met frisse moed zoeken naar de nieuwe verbanden achter de facade van de huidige wereldorde.
:).
Vrijheid
  woensdag 30 december 2015 @ 12:15:35 #49
52357 Lambiekje
pi_158667476
quote:

denk eerder dat men een dagtaak heeft aan Facebookvrienden bijhouden of twitternonsens
pi_158667834
quote:

Gezinnen met of zonder kinderen hebben al genoeg aan hun hoofd om hun gezin draaiende te houden.
Die hebben niet echt zin om ook nog eens deze problematiek door te spitten, want echt vrolijk is het allemaal niet.

En het antwoord dat ze alleen druk zijn met twitter of facebook, laat ze lekker.
Dat is hun ontsnap momentje uit de werkelijkheid, en als je dan ook nog eens moet lezen dat je een schaap of wat dan ook bent maakt dat de dag er echt niet leuker op na een lange dag werk en de kinderen verzorgen.

Het lijkt er op dat sommigen veel te lang bezig zijn met bnw zaken, en de realiteit nog al eens verliezen.
Daarom strooien ze ook veel te veel met aannames op gebieden waar ze geen weet van hebben.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 30 december 2015 @ 12:33:49 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158667942
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:53 schreef Terecht het volgende:

[..]

Memes bestaan niet in complotterland?

Je suggestie dat de complottersscene internationaler is geworden is interessant. Merk jij bijv ook dat jij je informatie steeds meer van buitenlandse bronnen betrekt, en daar ook over praat met mensen van internationaal allooi?
Ja want complotten zijn zaken die iedereen aangaan en heeft invloed op iedereen . Bijv de westerse msm propaganda waar we dezelfde leugens voorgeschoteld krijgen als mensen die CNN of BBC kijken .
  woensdag 30 december 2015 @ 12:47:31 #52
52357 Lambiekje
pi_158668267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja want complotten zijn zaken die iedereen aangaan en heeft invloed op iedereen . Bijv de westerse msm propaganda waar we dezelfde leugens voorgeschoteld krijgen als mensen die CNN of BBC kijken .
VS, NATO en Brussel besturen ons niet de clowneske sukkels Rutte en Samson.

Dus het is zelfs noodzakelijk om buitenlandse complotten te volgen en onderzoeken
  woensdag 30 december 2015 @ 13:10:57 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158668862
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus het is zelfs noodzakelijk om buitenlandse complotten te volgen en onderzoeken
Het is idd noodzaak en alles behalve klein en onbenullig .
pi_158670002
Wat ik zelf merk,ben meer een lurker op Fok!, dan een aktief poster, is dat het aan voor mijn gevoel aan zijn eigen populariteit juist ten onder gaat.

Er zijn tegenwoordig zoveel hoaxes dat het gewoon veel tijd kost om de juiste krenten uit de pap te halen.

Daarnaast zijn er voor mijn gevoel een aantal zaken wat meer mainstream geworden die vroeger ook meer in BNW behandeld werden, met name met betrekking tot privacy; War “for Oil” ipv War “on Terror”; waardoor de wat meer genuanceerde “BNW”-ers zich sneller thuis voelen in de topics in NWS, omdat hun inzichten daar niet meer zo snel worden afgebrand als in het verleden, dan in BNW met de vele hoaxes, ik denk dat je dit ook kunt doortrekken naar de blogsites.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 30 december 2015 @ 14:01:59 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158670365
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:49 schreef ender_xenocide het volgende:
Wat ik zelf merk,ben meer een lurker op Fok!, dan een aktief poster, is dat het aan voor mijn gevoel aan zijn eigen populariteit juist ten onder gaat.

Er zijn tegenwoordig zoveel hoaxes dat het gewoon veel tijd kost om de juiste krenten uit de pap te halen.

Daarnaast zijn er voor mijn gevoel een aantal zaken wat meer mainstream geworden die vroeger ook meer in BNW behandeld werden, met name met betrekking tot privacy; War “for Oil” ipv War “on Terror”; waardoor de wat meer genuanceerde “BNW”-ers zich sneller thuis voelen in de topics in NWS, omdat hun inzichten daar niet meer zo snel worden afgebrand als in het verleden, dan in BNW met de vele hoaxes, ik denk dat je dit ook kunt doortrekken naar de blogsites.
Eens. War on terror, oil, drugs zijn allemaal mainstream achtig geworden. Privacyvernietiging is 'gepopulariseerd', banken worden meer en meer gezien als semi-parasitaire organisaties. Mensen kunnen hun ei kwijt op de sites waar die onderwerpen niet naast de nog wat uitbundigere theorieën staan.

Als je een beetje paranoïde aangelegd bent kan je ook denken dat het een laatste (N)WO wapen is om dus een cut-off point erbij te plaatsen zodat men niet vanzelfsprekend doorstroomt naar de diepere samenzweringen en dus de nieuwe aanwas uit blijft. Die cut-off is dan op telegraaf/PVV niveau waar het ontevreden gemiddelde rond hangt.
Vrijheid
pi_158670516
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Eens. War on terror, oil, drugs zijn allemaal mainstream achtig geworden. Privacyvernietiging is 'gepopulariseerd', banken worden meer en meer gezien als semi-parasitaire organisaties. Mensen kunnen hun ei kwijt op de sites waar die onderwerpen niet naast de nog wat uitbundigere theorieën staan.

Als je een beetje paranoïde aangelegd bent kan je ook denken dat het een laatste (N)WO wapen is om dus een cut-off point erbij te plaatsen zodat men niet vanzelfsprekend doorstroomt naar de diepere samenzweringen en dus de nieuwe aanwas uit blijft. Die cut-off is dan op telegraaf/PVV niveau waar het ontevreden gemiddelde rond hangt.
Inderdaad, plus dat er ondanks alles toch nog wel altijd wel het "aluhoedje" alert rondwaard in de mainstream gedeeltes en door de radicalisering van de hoaxes (al dan wel of niet terechte volledige ontkenning van complete aanslagen), dat een steeds makkelijker verdomhoekje wordt.
pi_158671197
quote:

Mensen merken dat hun wantrouwen die zij hebben geuit in smalle kring weerklank vindt in bredere kring, dus verkassen zij van de smalle kring naar de bredere kring, daardoor wordt de smalle kring smaller en vernauwt in die smalle kring het debat want genuanceerd weerwoord is verdwenen --> op een gegeven moment is het alleen nog maar hoax wat de klok slaat. Dat stoot nog meer potentiele deelnemers af want te radicaal, dus de smalle kring sterft langzaam uit vanwege verlies van interesse, ruzies en wat zo meer.
pi_158671413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

Mensen merken dat hun wantrouwen die zij hebben geuit in smalle kring weerklank vindt in bredere kring, dus verkassen zij van de smalle kring naar de bredere kring, daardoor wordt de smalle kring smaller en vernauwt in die smalle kring het debat want genuanceerd weerwoord is verdwenen --> op een gegeven moment is het alleen nog maar hoax wat de klok slaat. Dat stoot nog meer potentiele deelnemers af want te radicaal, dus de smalle kring sterft langzaam uit vanwege verlies van interesse, ruzies en wat zo meer.
Dit.
En de smalle kring gaat nu over op steeds grover wordend geschut waardoor het juist ongeloofwaardiger wordt.
  woensdag 30 december 2015 @ 14:34:55 #59
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158671462
quote:

Dat zeker die vind je ook veel terug in de FP,dus voor de meeste fokkers is het wel duidelijk.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_159092473
pi_159092638
quote:
Je kunt het als een overwinning zien, dat BNW dus zijn gelijk heeft gekregen in het Roundup-complot.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 10:29:10 #62
52357 Lambiekje
pi_159144203
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt het als een overwinning zien, dat BNW dus zijn gelijk heeft gekregen in het Roundup-complot.
Wat dacht je dan.
pi_159148070
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

:D Nou, dat moet wel een hele knieval voor je geweest zijn om bovenstaande als 'overwinning' toe te geven.

Weet niet of je het in de gaten krijgt, maar er speelt wel wat meer dan een roundup-complotje.

Zoek anders eens wat op omtrent "New World Order", alleen dan even niet "debunk" of "fake" erbij tikken in google.
-
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:51:15 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159149958
quote:
Die is uit 2013 :). En jammer als het is eigenlijk (maar wel begrijpelijk) is BNW een voorportaal voor sommige NWS/POL/(en oud AEX) topics. Het grotere publiek zit nou eenmaal in NWS/POL en dat is altijd al zo geweest.
Vrijheid
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:55:43 #65
52357 Lambiekje
pi_159151138
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Die is uit 2013 :). En jammer als het is eigenlijk (maar wel begrijpelijk) is BNW een voorportaal voor sommige NWS/POL/(en oud AEX) topics. Het grotere publiek zit nou eenmaal in NWS/POL en dat is altijd al zo geweest.
gros van de mensen krijgt de info pas via msm als het te laat is.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:31:22 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159153389
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:51 schreef jogy het volgende:

[..]

En dit he:
NWS / Nieuwe studie linkt onkruidverdelger aan kankers en Parkinson
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:29:58 #67
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159154561
:D de tijd zal 't zeggen
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:30:29 #68
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159154571
quote:
Verloren? Bestaat er dan geen behoefte om er onderling over te blijven praten? Of ontstaat er dan juist niet ruimte om nieuwe onderwerpen op tafel te brengen? Het gekke is het allebei niet gebeurd.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:35:18 #69
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159154686
yup....z'n fluitje uit WWI .....uit de loopgraven nu !

kerstmis overleg is een beetje laat maarja :D
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:41:29 #70
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159154854
Ik zat zojuist nog ff te surfen naar een paar bekende sites en ik zag dat grenswetenschap.nl en zapruder.nl het bijltje er bij neer hebben gelegd. Dat waren sites waar je gemêleerde opvattingen aantrof. Hoe zit dat eigenlijk internationaal gezien? Van jogy heb ik vernomen dat het 2012 fenomeen (of het gebrek daaraan) een behoorlijke knauw heeft uitgedeeld. Sites als godlikeproductions, above top secret, beforeitsnews, veteranstoday, naturalnews, globalresearch, infowars, etc, hoe staat het daarmee? Iemand die deze of soortgelijke sites frequenteert?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:47:26 #71
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159154997
Kwam uit die scene en jouw ogenschouw klopt ! , zelfs in America is het sluiten een ding van de tijd, waarvan ik wel moet zeggen dat het na 911 gebeurde .

Het werd zwart wit op fora door ruzies die de oorsprong in " You are with us or Without us" had , dat was de teloorgang alhoewel FOK het lang vol heeft gehouden !
Δημοσθένης
pi_159155344
Dat die onkruidverdelgers in het nieuws komen is juist een reden om aan te nemen dat er helemaal niets mis mee is. MSM amirite?
Conscience do cost.
pi_159160376
Ik denk dat kontlikkerij een grote oorzaak is van de ondergang van veel van die websites. Hoe vaak ik wel niet een ip-ban heb gehad op zulke sites omdat ik met wetenschappelijk bewijs kwam dat een complottheorie van ze niet klopte of in ieder geval niet gefundeerd was. En dan bleef ik gewoon netjes. _O-

Als je enkel bevestigende berichten toelaat op je website dan ben je na een tijdje wel uitgepraat. Op FOK! is dat anders. Ondat het een deel is van een bredere userbase en dankzij goed modwerk is hier meestal wel een gezonde discussie te voeren waarbij elkaar niet alleen naar de mond gepraat wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 22:37:51 ]
pi_159160912
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:32 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik denk dat kontlikkerij een grote oorzaak is van de ondergang van veel van die websites. Hoe vaak ik wel niet een ip-ban heb gehad op zulke sites omdat ik met wetenschappelijk bewijs kwam dat een complottheorie van ze niet klopte of in ieder geval niet gefundeerd was. En dan bleef ik gewoon netjes. _O-

Als je enkel bevestigende berichten toelaat op je website dan ben je na een tijdje wel uitgepraat. Op FOK! is dat anders. Ondat het een deel is van een bredere userbase en dankzij goed modwerk is hier meestal wel een gezonde discussie te voeren waarbij elkaar niet alleen naar de mond gepraat wordt.

Denk dat je daar gelijk in hebt. Hier is nog discussie , het is niet allemaal koekoek één zang. Dat maakt de discussies stukken boeiender dan alleen maar gelijkgestemde zielen.
pi_159162389
Ik zelf geloof wel in complot theorieën (zoals moord op tupac/jfk,de elite wil meer mensen uit Afrika/midden oosten om het makkelijker te manipuleren is,9/11 klopt niet helemaal etc) Maar ik praat er ook bijna nooit over op het internet mede doordat ik makkelijk er van paranoïde wordt en het veel tijd kost. Ook is het zo als ik erover praat is het op sites zoals YouTube waar je sneller heen gaat. Ik lees soms ook gewoon mee, wel zonder echt in te verdiepen.

Bij mijn vaders werk, werkt er ook een vrijwilliger die in complot theorieën gelooft en dat ook vertelt aan iedereen. Hij laat dan vage filmpjes zien die niet geloofwaardig zijn. Hierdoor wordt hij hard uitgelachen, dit kan er voor zorgen dat mensen boos worden en er niet meer mee bemoeien op forums. Want ze worden als gek verklaard, dat is een theorie hoor misschien zijn er wel andere dingen waardoor het minder aantrekkelijk wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door 6star6lord6 op 16-01-2016 23:43:00 ]
pi_159165791
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:04 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

:D Nou, dat moet wel een hele knieval voor je geweest zijn om bovenstaande als 'overwinning' toe te geven.
Nee hoor, ik had dit heel gemakkelijk kunnen negeren.
pi_159166001
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:32 schreef Stompzinnig het volgende:
Klopt, ze creëren hun eigen eilandje met gelijkgestemden. En die kring wordt steeds kleiner, totdat de boel implodeert.

quote:
Op FOK! is dat anders. Ondat het een deel is van een bredere userbase en dankzij goed modwerk is hier meestal wel een gezonde discussie te voeren waarbij elkaar niet alleen naar de mond gepraat wordt.

Iets dat niet door iedereen gewaardeerd wordt ;)

Maar wel veel houdbaarder.

Verder verwacht ik dat er op een gegeven moment weer nieuwe sites komen. Complotten zijn van alle tijden en theorieën daarover ook.
pi_159166024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:02 schreef ems. het volgende:
Dat die onkruidverdelgers in het nieuws komen is juist een reden om aan te nemen dat er helemaal niets mis mee is. MSM amirite?
Tja, de MSM is evil, totdat die bericht over een bepaald complot. Dan opeens is de MSM het bewijs dat het complot dus inderdaad klopt..
pi_159168886
Het probleem met veel complot denkers is dat ze feiten en meningen niet kunnen scheiden, en maar uit slapheid hun diaree op internet spuien, zelf ben ik ook een kritische denker, maar ik probeer me zelf te baseren op feiten, dan wel op serieuse blogs. In de BNW scene, zie je een heleboel mensen elkaar quoten, zodat het net lijkt of ze zich op feiten baseren.

Daarnaast ga ik persoonlijk altijd uit van het "waarom" en zou dat niet op een andere manier makkelijker zijn? Neem nou dingen als chemtrails, waarom zou je zoveel moeite doen? Daarnaast zouden er tienduizenden mensen vanaf moeten weten, dus dan liggen de details ook binnen no time op straat. Maar stel, ik ben Dr Evil, en ik wil de hele wereld een bepaald middel toe dienen, denk je nou echt dat ik dan zou zeggen, joh laat ik eens duizenden vliegtuigen voorzien van een spray installatie, die kennelijk ook nog eens zichtbaar is, en ook nog moet worden bijgevuld en onderhouden. Of zal ik gewoon een wereldwijd verkopend frisdrank beginnen, en daar mijn spul in stoppen?

Of neem nu Ufos op hoeveel van de ufo fotos heeft een Ufo ramen? Nou best veel, maar is nou niemand die zich afvraagt, joh als je dit soort technologie bouwt zou een camera aan de buitenkant niet handiger zijn? Nee joh, want de marsmannetjes willen natuurlijk gezellig tijdens de vlucht uit het raam kijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159168992
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:49 schreef raptorix het volgende:
Het probleem met veel complot denkers is dat ze feiten en meningen niet kunnen scheiden, en maar uit slapheid hun diaree op internet spuien, zelf ben ik ook een kritische denker, maar ik probeer me zelf te baseren op feiten, dan wel op serieuse blogs. In de BNW scene, zie je een heleboel mensen elkaar quoten, zodat het net lijkt of ze zich op feiten baseren.

Daarnaast ga ik persoonlijk altijd uit van het "waarom" en zou dat niet op een andere manier makkelijker zijn? Neem nou dingen als chemtrails, waarom zou je zoveel moeite doen? Daarnaast zouden er tienduizenden mensen vanaf moeten weten, dus dan liggen de details ook binnen no time op straat. Maar stel, ik ben Dr Evil, en ik wil de hele wereld een bepaald middel toe dienen, denk je nou echt dat ik dan zou zeggen, joh laat ik eens duizenden vliegtuigen voorzien van een spray installatie, die kennelijk ook nog eens zichtbaar is, en ook nog moet worden bijgevuld en onderhouden. Of zal ik gewoon een wereldwijd verkopend frisdrank beginnen, en daar mijn spul in stoppen?

Of neem nu Ufos op hoeveel van de ufo fotos heeft een Ufo ramen? Nou best veel, maar is nou niemand die zich afvraagt, joh als je dit soort technologie bouwt zou een camera aan de buitenkant niet handiger zijn? Nee joh, want de marsmannetjes willen natuurlijk gezellig tijdens de vlucht uit het raam kijken.
Zucht...
-
pi_159169042
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:59 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Zucht...
Dat zijn ook van die dingen, mensen die structureel de discussie ontlopen en alleen maar dit soort zaken posten, wat is uberhaupt je bedoeling om dit hele stuk te quoten, en dan alleen een zucht te plaatsen?
pi_159169075
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zijn ook van die dingen, mensen die structureel de discussie ontlopen en alleen maar dit soort zaken posten, wat is uberhaupt je bedoeling om dit hele stuk te quoten, en dan alleen een zucht te plaatsen?
Ja, je post staat gewoon zo vol met onzin dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen eigenlijk. :D
-
pi_159169077
quote:

[..]

Er valt niet zo heel veel te onderzoeken omdat het gewoon bekend is, wie betaalt bepaald.
Kortom het niet heel vreemd dat de wapen en banken lobby zo machtig is. En dat politici niet bepalen is al 3000 jaar het geval. Wat interessanter en nuttiger is om deze lobbyisten te ontmaskeren. Een ander goed middel is om vrienden en kennissen uit te leggen waarom het verstandig is om niet in zee te gaan met bepaalde bedrijven.
pi_159169081
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:06 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ja, je post staat gewoon zo vol met onzin dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen eigenlijk. :D
Zoals? Noem gewoon 1 ding.
pi_159169128
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals? Noem gewoon 1 ding.
Ik begrijp eigenlijk heel je bericht niet eens.

Ben je nou een BNWer of niet? En wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken in je bericht?
-
pi_159169142
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:11 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ben je nou een BNWer of niet? En wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken in je bericht?
Doet dat ter zake? Je zegt dat mijn bericht vol onzin staat, dus ik vraag je 1 ding te noemen wat volgens jou onzin is, of is een vraag lezen al te moeilijk voor je?
pi_159169205
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Doet dat ter zake? Je zegt dat mijn bericht vol onzin staat, dus ik vraag je 1 ding te noemen wat volgens jou onzin is, of is een vraag lezen al te moeilijk voor je?
Ramen op ufo's? Is dat niet meer TRU materiaal..?
-
pi_159169418
quote:

[..]

Ben je nou een BNWer of niet?
Dat is wel een van de redenen waarom BNW-sites aan het verdwijnen zijn, Andere meningen worden niet op prijs gesteld.
En dat is raar. Eigenlijk zou je iemand met een andere mening als uitdaging moeten zien omdat die je enerzijds prikkelt om de zaken eens goed uit te zoeken en anderszijds omdat je de mogelijkheid hebt om iemand anders te overtuigen dat er toch meer is dan hij/zij denkt.

Maar dat gebeurt amper. Vaak is de BMW'er geheel overtuigd van zijn gelijk, zijn waarheid en mag daar op geen enkele wijze aan getornd worden. Iemand die het ook maar waagt wordt het liefst met pek en veren besmeurd van de site gejaagd of in ieder geval verweten niet zelf alle videos over het onderwerp te hebben bekeken, en dus niet mee mag discussiëren...

Tja, dan loopt het uiteindelijk op een dood spoort.

BNW is alleen levend te houden als men open staat voor kritiek, bereid is om met anderen te zoeken naar de wereld verborgen achter de facade van alledag en daarin een schifting te maken welke onderwerpen echt bewezen worden en voor welke geen echt bewijs te vinden is.

BNW op FOK leeft nog wel en dat komt onder anderen doordat de moderators zich neutraler opstellen en ander geluid toelaten. En dan kun je discussies levend houden en trek je ook nieuwe mensen naar BMW die dit onderwerp interessant vinden, maar nog sceptisch staan tegenover welke wereld er dan achter die facade schuil gaat.
Wat dan niet helpt is dat die personen meteen allerlei stempels opgedrukt krijgen omdat ze niet onmiddellijk zijn bekeerd tot BNW en als ze laten doorschemeren dat ze een bepaald onderwerp wel enige waarheid toedichten worden ontvangen met sneren omdat dit niet in het zwartwit-beeld past die men van de poster heeft.
pi_159169444
quote:

[..]

[..] En wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken in je bericht?
tja, hij geeft te kennen dat hij ook zoekt naar de wereld achter de facade van alle dag, maar dat hij dat via een andere benadering doet dan gebruikelijk is op de BNW-sites die nu ten onder zijn gegaan.
pi_159169521
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is wel een van de redenen waarom BNW-sites aan het verdwijnen zijn, Andere meningen worden niet op prijs gesteld.
En dat is raar. Eigenlijk zou je iemand met een andere mening als uitdaging moeten zien omdat die je enerzijds prikkelt om de zaken eens goed uit te zoeken en anderszijds omdat je de mogelijkheid hebt om iemand anders te overtuigen dat er toch meer is dan hij/zij denkt.

Maar dat gebeurt amper. Vaak is de BMW'er geheel overtuigd van zijn gelijk, zijn waarheid en mag daar op geen enkele wijze aan getornd worden. Iemand die het ook maar waagt wordt het liefst met pek en veren besmeurd van de site gejaagd of in ieder geval verweten niet zelf alle videos over het onderwerp te hebben bekeken, en dus niet mee mag discussiëren...

Tja, dan loopt het uiteindelijk op een dood spoort.

BNW is alleen levend te houden als men open staat voor kritiek, bereid is om met anderen te zoeken naar de wereld verborgen achter de facade van alledag en daarin een schifting te maken welke onderwerpen echt bewezen worden en voor welke geen echt bewijs te vinden is.

BNW op FOK leeft nog wel en dat komt onder anderen doordat de moderators zich neutraler opstellen en ander geluid toelaten. En dan kun je discussies levend houden en trek je ook nieuwe mensen naar BMW die dit onderwerp interessant vinden, maar nog sceptisch staan tegenover welke wereld er dan achter die facade schuil gaat.
Wat dan niet helpt is dat die personen meteen allerlei stempels opgedrukt krijgen omdat ze niet onmiddellijk zijn bekeerd tot BNW en als ze laten doorschemeren dat ze een bepaald onderwerp wel enige waarheid toedichten worden ontvangen met sneren omdat dit niet in het zwartwit-beeld past die men van de poster heeft.
Punt is dat men wel ervoor open moet staan om dingen vanuit meerdere perspectieven te bekijken, en dus niet alleen het MSM perspectief.

Als nl. bij voorbaat alles steeds al van tafel geveegd wordt en bij alles wat er aangedragen wordt in google wordt opgezocht met "debunk" erbij, dan gaat het niet opschieten. Men moet serieuze interesse hebben voor BNW materiaal en zelf ook dingen nagaan, waar nou eenmaal een hoop tijd in gaat zitten. Met alleen heen-en-weer argumenteren is het niet te doen.
-
pi_159170058
Discussieren is heen-en-weer argumenteren. En als je zelf goed ingelezen bent in het onderwerp heb je daar geen moeite mee.
En inderdaad, men moet open staan om het onderwerp vanuit verschillende perspectieven te bekijken.
Maar dat geldt ook voor jou. Wat mij opvalt in discussies is dat zodra iemand twijfels heeft bij het voorgestelde complot, hij/zij onmiddellijk de stempel opgedrukt krijgt van iemand die alleen maar de MSM volgt en daar allerlei sneren over krijgt.

Met de 911-discussie heb ik vele malen getracht om meer de diepte in te gaan, maar daar valt me op dat men steeds weer het onderwerp verschuift zodra het te lastig wordt.
Dan is het niet zo vreemd dat de discussie al jaren in een cirkel draait en dat steeds meer mensen afhaken, waardoor er steeds minder animo is voor dat complot en het uitzoeken wat er nu werkelijk gebeurd is.

En dat zie je ook bij de complotsites. Een niburu bijv. kan niet eindeloos lang de komst van aliens en de ondergang van de aarde aankondigen.
Als 30 jaar na het ontstaan van het FEMA-complot nog steeds niet 80% van de Amerikanen daarin is opgesloten loopt dat complot gewoon dood.
En ga zo maar verder.
Maar als er niet de bereidheid is om die complotten dan af te sluiten en verder te zoeken zul je zien dat de gematigde bnw'ers afhaken en alleen fanatiekelingen die het pad kwijt lijken te zijn overblijven en vervolgens de site kapot maken.
  Moderator zondag 17 januari 2016 @ 12:07:23 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_159170078
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:38 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Punt is dat men wel ervoor open moet staan om dingen vanuit meerdere perspectieven te bekijken, en dus niet alleen het MSM perspectief.

Als nl. bij voorbaat alles steeds al van tafel geveegd wordt en bij alles wat er aangedragen wordt in google wordt opgezocht met "debunk" erbij, dan gaat het niet opschieten. Men moet serieuze interesse hebben voor BNW materiaal en zelf ook dingen nagaan, waar nou eenmaal een hoop tijd in gaat zitten. Met alleen heen-en-weer argumenteren is het niet te doen.
'zucht' is natuurlijk ook geen argument.
Ik vond de post van Raptorix heel goed te begrijpen en hij legde heel goed uit dat chemtrails een zeer omslachtige manier is om een bevolking uit te roeien.
pi_159170280
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'zucht' is natuurlijk ook geen argument.
Ik vond de post van Raptorix heel goed te begrijpen en hij legde heel goed uit dat chemtrails een zeer omslachtige manier is om een bevolking uit te roeien.
Ja... srry. Soms moet ik even zuchten :)

Chemtrails zouden te maken hebben met geo-engineering, om zodoende de temperatuur op aarde kunstmatig wat lager te houden. Deze chemtrails zorgen uiteindelijk voor een witte waas in de lucht zorgen waar het zonlicht moeilijker doorheen komt. Echter, het is inderdaad lastig aan te tonen of dit echt het geval is.

Ik denk overigens niet dat ze het met speciale spray-installaties doen, als het waar is, maar dat ze het doen door bepaalde chemicaliën aan de brandstof toe te voegen.

Het gekke is dat we op een koude dag als vandaag met een strakblauwe lucht buiten zitten als er naar buiten gekeken wordt, echter wanneer het warmer is, dan zie je ineens volop trails door de lucht. (indien niet bewolkt)
-
pi_159170608
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:16 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Chemtrails zouden te maken hebben met geo-engineering, om zodoende de temperatuur op aarde kunstmatig wat lager te houden.
Nee, het chemtrailcomplot gaat er over dat chemtrails door de elite worden ingezet tegen de bevolking.
Dat gebeurt uiteraard in het geniep, maar 'wij' hebben ze door want we zien wel dat dat geen contrails zijn daar in de lucht, maar chemtrails.

quote:
Het gekke is dat we op een koude dag als vandaag met een strakblauwe lucht buiten zitten als er naar buiten gekeken wordt, echter wanneer het warmer is, dan zie je ineens volop trails door de lucht. (indien niet bewolkt)
Nee, dat is niet gek, je geeft hier zelf heel mooi aan dat contrails dus ofwel onmiddellijk verdwijnen, ofwel blijven hangen, al naar gelang de toestand in de atmosfeer.
pi_159170850
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, het chemtrailcomplot gaat er over dat chemtrails door de elite worden ingezet tegen de bevolking.
Dat gebeurt uiteraard in het geniep, maar 'wij' hebben ze door want we zien wel dat dat geen contrails zijn daar in de lucht, maar chemtrails.

[..]

Nee, dat is niet gek, je geeft hier zelf heel mooi aan dat contrails dus ofwel onmiddellijk verdwijnen, ofwel blijven hangen, al naar gelang de toestand in de atmosfeer.
Het blijft mooi om te zien hoe je ook altijd je posts begint met "Nee" :D

Zit nu nog even te wachten op een "Enfin" en dan is het weer helemaal af.

Enfin inkomend in 3... 2... 1....
-
pi_159170931
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:41 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Het blijft mooi om te zien hoe je ook altijd je posts begint met "Nee" :D
Post #77 begint met 'klopt'.
En zo zijn er nog meer voorbeelden alleen al in deze thread waarbij ik niet met 'nee' begin.
Maar als je onjuiste informatie verspreid, dan kun je verwachten dat ik je ongelijk geef.
En in plaats van dat je daar op in gaat besluit je om het onderwerp naar mij te verschuiven..

quote:
Zit nu nog even te wachten op een "Enfin" en dan is het weer helemaal af.

Enfin inkomend in 3... 2... 1....
Enfin, we zullen nog wel meer rookgordijnen van je zien in deze discussie ;)
En eigenlijk onderstreep je daarmee de teloorgang van de complotterscene.
pi_159171038
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Post #77 begint met 'klopt'.
En zo zijn er nog meer voorbeelden alleen al in deze thread waarbij ik niet met 'nee' begin.
Maar als je onjuiste informatie verspreid, dan kun je verwachten dat ik je ongelijk geef.
En in plaats van dat je daar op in gaat besluit je om het onderwerp naar mij te verschuiven..

Ja, je begint met 'klopt' als iemand jouw MSM wereldbeeld onderstreept.
En wanneer je met een BNWer te maken hebt is het een 'Nee'
quote:
[..]

Enfin, we zullen nog wel meer rookgordijnen van je zien in deze discussie ;)
En eigenlijk onderstreep je daarmee de teloorgang van de complotterscene.
_O- Mooi :)
-
pi_159171176
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:48 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ja, je begint met 'klopt' als iemand jouw MSM wereldbeeld onderstreept.
En wanneer je met een BNWer te maken hebt is het een 'Nee'

Nou, dat de overheid sproeit om het klimaat te beheersen, dat is een MSM-standpunt.
Dat is niet hoe het BNW-complot er uit ziet....
  zondag 17 januari 2016 @ 12:56:06 #99
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_159171220
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, dat de overheid sproeit om het klimaat te beheersen, dat is een MSM-standpunt.
Dat ligt er maar aan wat je onder klimaat verstaat, (leefklimaat, werkklimaat, weerklimaat enz)
There is only one religion
pi_159171241
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan wat je onder klimaat verstaat, (leefklimaat, werkklimaat, weerklimaat enz)
Kiek, Dance weet het weer de juiste richting op te buigen :)
pi_159171363
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het BNW complot is dat het te maken heeft met Geo-engineering, echter de chemicaliën die in de chemtrails zitten zouden nou niet echt bevorderlijk goed zijn voor de gezondheid. (aluminium, barium, strontium, thorium, nikkel, chromium etc.)

http://www.collective-evo(...)ey-spraying-and-why/
-
pi_159171439
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:03 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Het BNW complot is dat het te maken heeft met Geo-engineering, echter de chemicaliën die in de chemtrails zitten zouden nou niet echt bevorderlijk goed zijn voor de gezondheid. (aluminium, barium, strontium, thorium, nikkel, chromium etc.)

http://www.collective-evo(...)ey-spraying-and-why/
Dat is de nieuwste poging om het chemtrailcomplot werkelijkheid te maken. Je zult verder in de tijd terug moeten om het oorspronkelijke complot op te duikelen.
pi_159171496
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is de nieuwste poging om het chemtrailcomplot werkelijkheid te maken. Je zult verder in de tijd terug moeten om het oorspronkelijke complot op te duikelen.
Nou.. leg maar uit dan.
-
  zondag 17 januari 2016 @ 13:10:54 #104
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159171528
Niet hier. Dit topic gaat niet over gemtreels.
pi_159171628
quote:
4s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:10 schreef Terecht het volgende:
Toch was ik even benieuwd naar zijn summiere uitleg.
-
pi_159171783
-edit- Terecht heeft gelijk, doe dit maar in het betreffende topic

BNW / Is it a chemtrail?Is it a HAARP?Is it Operation Smoke Puff?!

[ Bericht 77% gewijzigd door Dance99Vv op 17-01-2016 13:30:41 ]
-
  zondag 17 januari 2016 @ 13:41:47 #107
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159172247
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:06 schreef Wantie het volgende:
Discussieren is heen-en-weer argumenteren. En als je zelf goed ingelezen bent in het onderwerp heb je daar geen moeite mee.
En inderdaad, men moet open staan om het onderwerp vanuit verschillende perspectieven te bekijken.
Maar dat geldt ook voor jou. Wat mij opvalt in discussies is dat zodra iemand twijfels heeft bij het voorgestelde complot, hij/zij onmiddellijk de stempel opgedrukt krijgt van iemand die alleen maar de MSM volgt en daar allerlei sneren over krijgt.

Met de 911-discussie heb ik vele malen getracht om meer de diepte in te gaan, maar daar valt me op dat men steeds weer het onderwerp verschuift zodra het te lastig wordt.
Dan is het niet zo vreemd dat de discussie al jaren in een cirkel draait en dat steeds meer mensen afhaken, waardoor er steeds minder animo is voor dat complot en het uitzoeken wat er nu werkelijk gebeurd is.

En dat zie je ook bij de complotsites. Een niburu bijv. kan niet eindeloos lang de komst van aliens en de ondergang van de aarde aankondigen.
Als 30 jaar na het ontstaan van het FEMA-complot nog steeds niet 80% van de Amerikanen daarin is opgesloten loopt dat complot gewoon dood.
En ga zo maar verder.
Maar als er niet de bereidheid is om die complotten dan af te sluiten en verder te zoeken zul je zien dat de gematigde bnw'ers afhaken en alleen fanatiekelingen die het pad kwijt lijken te zijn overblijven en vervolgens de site kapot maken.
Dit is idd een bekend mechanisme wat je overal tegenkomt. Groepjes die fanatieker worden en ieder gematigd geluid bonjouren, worden steeds monomaner. Zie bijv de blog van Micha Kat waarin werkelijk iedere zucht of scheet herleid werd naar Demmink en zijn pedokring. Als de set van (toelaatbare) opvattingen zodanig vernauwt blijven er op een gegeven moment nog maar heel weinig gespreksstof over en dus ook heel weinig gelijkgestemden.

De vraag is alleen wat die af- en uitgestotenen dan doen. Blijven ze voorgoed weg, zoeken ze elkaar op een andere plek weer op, waarna hetzelfde mechanisme weer in werking treedt, of?
pi_159172274
quote:
4s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:10 schreef Terecht het volgende:
Hmja, om even on-topic te gaan. Ik moet zeggen dat er niet veel NL fora zijn die complotten bespreken, maar denk dat er wel veel NLers zijn die op internationale fora zitten. Heb dus ook maar ff een login aangemaakt net ;)
-
pi_159173564
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:41 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dit is idd een bekend mechanisme wat je overal tegenkomt. Groepjes die fanatieker worden en ieder gematigd geluid bonjouren, worden steeds monomaner. Zie bijv de blog van Micha Kat waarin werkelijk iedere zucht of scheet herleid werd naar Demmink en zijn pedokring. Als de set van (toelaatbare) opvattingen zodanig vernauwt blijven er op een gegeven moment nog maar heel weinig gespreksstof over en dus ook heel weinig gelijkgestemden.

De vraag is alleen wat die af- en uitgestotenen dan doen. Blijven ze voorgoed weg, zoeken ze elkaar op een andere plek weer op, waarna hetzelfde mechanisme weer in werking treedt, of?
En daar heb je de essentie. De waanzin waarin dat soort mensen geloven wordt steeds extremer en de tunnelvisie steeds sterker. Uiteindelijk gaat het om zulke totale waanzin dat er slechts een klein groepje complotidioten fanatiek genoeg is om te blijven geloven. En uiteindelijk eindigt dat groepje altijd met hetzelfde: het is de schuld van de joden. Dat heet dan strafbaar en daar eindigt de openbaarheid van die flauwekul dan ook.
pi_159173923
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daar heb je de essentie. De waanzin waarin dat soort mensen geloven wordt steeds extremer en de tunnelvisie steeds sterker. Uiteindelijk gaat het om zulke totale waanzin dat er slechts een klein groepje complotidioten fanatiek genoeg is om te blijven geloven. En uiteindelijk eindigt dat groepje altijd met hetzelfde: het is de schuld van de joden. Dat heet dan strafbaar en daar eindigt de openbaarheid van die flauwekul dan ook.
-
  zondag 17 januari 2016 @ 14:41:48 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159174042
quote:
Weet je ook waar ze hier naar refereren?
Onikaan ni ov dovah
pi_159174170
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Weet je ook waar ze hier naar refereren?
Naar de New World Order?
-
  zondag 17 januari 2016 @ 14:49:31 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159174258
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:46 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Naar de New World Order?
In welke context?
Onikaan ni ov dovah
pi_159174339
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

In welke context?
Dat we naar een wereld gaan waar "the rule of law, not the law of the jungle... will govern the conduct of nations" zegt hij toch? Kortom, we gaan straks over naar een dictatuur.
-
  zondag 17 januari 2016 @ 14:54:45 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159174413
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:52 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Dat we naar een wereld gaan waar "the rule of law, not the law of the jungle... will govern the conduct of nations" zegt hij toch? Kortom, we gaan straks over naar een dictatuur.
Punt 1: Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Punt 2: Hoe kom je tot die conclusie? Een dictatuur is iets heel anders dan simpelweg zeggen dat de samenleving regels volgt, in plaats van anarchie.
Onikaan ni ov dovah
pi_159174500
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Punt 1: Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Punt 2: Hoe kom je tot die conclusie? Een dictatuur is iets heel anders dan simpelweg zeggen dat de samenleving regels volgt, in plaats van anarchie.
Punt 1: Dan zou je even zelf op moeten zoeken wat de New World Order is.

Punt 2: Hoe ik tot die conclusie kom? Nou.. dat is vanwege het feit dat ze o.a. de EU en VS in communistische staten willen veranderen.
-
  zondag 17 januari 2016 @ 15:11:02 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_159174921
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:57 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Punt 1: Dan zou je even zelf op moeten zoeken wat de New World Order is.
Oh ik weet in welke context dit gezegd werd, en vind het hilarisch dat jij dat blijkbaar niet weet :D Maakt het weer een mooi voorbeeld voor dit topic. Het gaat hier om het einde van de koude oorlog. Dat zorgde voor nogal veel veranderingen in de wereld, en de verhoudingen tussen de landen. Een new world order.

quote:
Punt 2: Hoe ik tot die conclusie kom? Nou.. dat is vanwege het feit dat ze o.a. de EU en VS in communistische staten willen veranderen.
Als dat zou kloppen volgt dat uit uit andere informatie, en niet uit die specifieke quote. Je ziet daar een logisch gevolg die niet te verantwoorden is.
Onikaan ni ov dovah
pi_159175451
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oh ik weet in welke context dit gezegd werd, en vind het hilarisch dat jij dat blijkbaar niet weet :D Maakt het weer een mooi voorbeeld voor dit topic. Het gaat hier om het einde van de koude oorlog. Dat zorgde voor nogal veel veranderingen in de wereld, en de verhoudingen tussen de landen. Een new world order.
Nope, want daarna zijn er nog meerdere presidenten / staatshoofden die het aangekondigd hebben:
-
pi_159188537
Die hebben het allen over een nieuwe orde in de wereld, waarvan ze een graatje willen meepikken.
Niet over de ultrageheime organisatie die dezelfde naam zou dragen.
pi_159188578
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:52 schreef Lichtkogel het volgende:
"the rule of law, not the law of the jungle... will govern the conduct of nations"
Vertaal dat eens in het Nederlands...
pi_159193857
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:10 schreef Wantie het volgende:
Die hebben het allen over een nieuwe orde in de wereld, waarvan ze een graatje willen meepikken.
Niet over de ultrageheime organisatie die dezelfde naam zou dragen.
Check de OP van dit topic anders even.

BNW / De grootste complotdenkers zijn o.a. Kennedy en Eisenhower
-
pi_159195223
Ik denk trouwens dat er geen sprake is van een teloorgang. Veel zaken beginnen nu langzaamaan duidelijk te worden voor veel mensen. Alleen ik denk dat velen bang zijn om er voor uit te komen dat ze zich bezig houden met taboe onderwerpen en wat mensen ook vaak tegenhoudt is dat er op internetfora snel een giftige sfeer ontstaat bij discussies rondom omstreden onderwerpen.

Neem mijn poll in een topic in General Chat over wie verantwoordelijk was voor 9/11. Deze poll laat zien dat er meer mensen serieus bezig zijn met de 9/11 conspiracy dan je misschien zou denken:

GC / Poll: wie was verantwoordelijk voor de aanslagen van 9/11?

Het probleem is dat wanneer je posts leest op een forum dat het dan vaak de debunkers zijn die het hardste schreeuwen en ook vaak mensen wegjagen. Als je kijkt naar alle UFO-topics die ik in TRU heb geopend dan lijkt het, afgaande op de reacties, dat veel mensen niets hebben met het UFO-fenomeen.

Maar uit de poll uit het onderstaande topic kun je concluderen dat het wederom de negatieve debunkers zijn die de topics vaak verpesten en andere mensen wegjagen:

TRU / Poll: Zit er een serieuze kant aan het UFO fenomeen?

Ik zou ook graag een systeem op fok willen zien waarbij je een plus kunt geven voor posts die je bevallen. Ik denk dat dit mensen kan helpen door het geschreeuw en de negativiteit heen te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 18-01-2016 08:46:44 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_159199115
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:59 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Check de OP van dit topic anders even.

BNW / De grootste complotdenkers zijn o.a. Kennedy en Eisenhower
Hebben we het al over gehad, de toespraak van Kennedy is uit zijn verband gehaald. Hij krijgt ten onrechte de stempel 'complotdenker'.
  maandag 18 januari 2016 @ 12:41:49 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159199149
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:40 schreef Wantie het volgende:

Hebben we het al over gehad, de toespraak van Kennedy is uit zijn verband gehaald. Hij krijgt ten onrechte de stempel 'complotdenker'.
Dat gaat toch gewoon over het communisme, in de hoogtijdagen van de Koude Oorlog?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159199205
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat gaat toch gewoon over het communisme, in de hoogtijdagen van de Koude Oorlog?
Klopt en het ene moment erkent LK dat, en het andere moment gaat het over de NWO als geheime organisatie...

Het zwabbert nogal..
pi_159199239
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik denk trouwens dat er geen sprake is van een teloorgang. Veel zaken beginnen nu langzaamaan duidelijk te worden voor veel mensen. Alleen ik denk dat velen bang zijn om er voor uit te komen dat ze zich bezig houden met taboe onderwerpen en wat mensen ook vaak tegenhoudt is dat er op internetfora snel een giftige sfeer ontstaat bij discussies rondom omstreden onderwerpen.

Neem mijn poll in een topic in General Chat over wie verantwoordelijk was voor 9/11. Deze poll laat zien dat er meer mensen serieus bezig zijn met de 9/11 conspiracy dan je misschien zou denken:

Het probleem is dat wanneer je posts leest op een forum dat het dan vaak de debunkers zijn die het hardste schreeuwen en ook vaak mensen wegjagen. Als je kijkt naar alle UFO-topics die ik in TRU heb geopend dan lijkt het, afgaande op de reacties, dat veel mensen niets hebben met het UFO-fenomeen.

Maar uit de poll uit het onderstaande topic kun je concluderen dat het wederom de negatieve debunkers zijn die de topics vaak verpesten en andere mensen wegjagen:

Ik zou ook graag een systeem op fok willen zien waarbij je een plus kunt geven voor posts die je bevallen. Ik denk dat dit mensen kan helpen door het geschreeuw en de negativiteit heen te kijken.
Mja, op de websites die teloor gegaan zijn werd geen ander geluid toegelaten.
Hier wel, en je ziet dat hier nog wel een levendig forum is over Tru en BNW.
pi_159201687
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het probleem is dat zijn toespraak enigszins cryptisch is. In grote delen lijkt hij het te hebben over de Communisten, maar hij zegt ook dit:

"The very word "secrecy" is repugnant in a free and open society; and we are as a people inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. We decided long ago that the dangers of excessive and unwarranted concealment of pertinent facts far outweighed the dangers which are cited to justify it.

Even today, there is little value in opposing the threat of a closed society by imitating its arbitrary restrictions. Even today, there is little value in insuring the survival of our nation if our traditions do not survive with it. And there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its meaning to the very limits of official censorship and concealment. "

Hij erkent dus dat er ook in een democratie het gevaar schuilt van mensen die opereren in de schaduwen en wachten op hun kans.
pi_159201907
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt en het ene moment erkent LK dat, en het andere moment gaat het over de NWO als geheime organisatie...

Het zwabbert nogal..
Inderdaad. Hij noemt het communisme niet bij naam. Hij lijkt enigszins cryptisch te zijn. Misschien dacht hij dat het beter was om niet te direct te zijn.

Dit is wat president Woodrow Wilson zei:

“Since I entered politics, I have chiefly had men’s views confided to me privately. Some of the biggest men in the United States, in the field of commerce and manufacture, are afraid of something. They know that there is a power somewhere so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:05:46 #129
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_159202274
Misschien omdat het complot voor onze ogen werkelijkheid wordt en we inzien dat we machteloos staan.
Ik iig, ben er niet meer mee bezig.
pi_159204937
Na mezelf bijna overal een tikkeltje in verdiept te hebben, en na wat gezond verstand jaren later wordt het steeds meer een te ver van mijn bed show.
Of ik wordt er steeds minder gevoelig voor, aangezien het op de meeste vlakken bij aannamens blijft en geen keiharde feiten op tafel komen.

Ik sta nog overal open voor maar niet meer op horen van nee nu keihard bewijs en wil er wel eens over na denken.
Daarbij moet ik zeggen dat ik in de loop van de jaren hier vaak dezelfde topics zie terug komen, het zei vaak in een iets andere vorm.
“Don’t walk in front of me… I may not follow
Don’t walk behind me… I may not lead
Walk beside me… just be my friend”
pi_159209921
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het probleem is dat zijn toespraak enigszins cryptisch is. In grote delen lijkt hij het te hebben over de Communisten, maar hij zegt ook dit:

"The very word "secrecy" is repugnant in a free and open society; and we are as a people inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. We decided long ago that the dangers of excessive and unwarranted concealment of pertinent facts far outweighed the dangers which are cited to justify it.

Even today, there is little value in opposing the threat of a closed society by imitating its arbitrary restrictions. Even today, there is little value in insuring the survival of our nation if our traditions do not survive with it. And there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its meaning to the very limits of official censorship and concealment. "

Hij erkent dus dat er ook in een democratie het gevaar schuilt van mensen die opereren in de schaduwen en wachten op hun kans.
Klopt, maar hier gaat het er om of de VS er voor moet kiezen meer gesloten te zijn om zo meekijken van de Sovjets beter te verhinderen of dat men moet kiezen voor een open gemeenschap. Kennedy geeft hier aan dat de eerste optie geen wenselijke is.
pi_159215384
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Inderdaad. Hij noemt het communisme niet bij naam. Hij lijkt enigszins cryptisch te zijn. Misschien dacht hij dat het beter was om niet te direct te zijn.

Dit is wat president Woodrow Wilson zei:

“Since I entered politics, I have chiefly had men’s views confided to me privately. Some of the biggest men in the United States, in the field of commerce and manufacture, are afraid of something. They know that there is a power somewhere so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it.
Dankje voor de Woodrow quote.....misschien Edward Bernays heeft wat over geweten,,

'helping the Woodrow Wilson Administration promote the idea that US efforts in World War I were intended to bring democracy to Europe.'

In the 1920s, Joseph Goebbels became an avid admirer of Bernays and his writings – despite the fact that Bernays was a Jew.
http://phys.org/news/2015(...)rnays-birth.html#jCp
pi_159215962
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:14 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dankje voor de Woodrow quote.....misschien Edward Bernays heeft wat over geweten,,

'helping the Woodrow Wilson Administration promote the idea that US efforts in World War I were intended to bring democracy to Europe.'

In the 1920s, Joseph Goebbels became an avid admirer of Bernays and his writings – despite the fact that Bernays was a Jew.
http://phys.org/news/2015(...)rnays-birth.html#jCp
Ik denk dat Goebbels veel heeft afgekeken/geleerd van Bernays dat hij heeft toegepast als minister van Propaganda.
pi_159216068
De zyprexa word met regelmaat ingenomen

Dus hebben mensen minder last van irrationele denkbeelden w/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_159216101
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:37 schreef Ali_boo het volgende:
De zyprexa word met regelmaat ingenomen

Dus hebben mensen minder last van irrationele denkbeelden w/
Huh? Wie en wat? Als ik op zyprexa google kom ik op een middel tegen psychose. Ik snap hem even niet.
pi_159216365
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Huh? Wie en wat? Als ik op zyprexa google kom ik op een middel tegen psychose. Ik snap hem even niet.
Zyprexa onderdrukt de angst die gepaard gaat met een psychose

Minder angst= geen behoefte om ver gezochte samenzweringen aan te hangen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_159216403
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Zyprexa onderdrukt de angst die gepaard gaat met een psychose

Minder angst= geen behoefte om ver gezochte samenzweringen aan te hangen
Ik zie de link even niet zo met wat we hier nu posten Ik zie denk ik wat je wil zeggen. Overigens gebruik ik geen medicijnen maar geloof ik wel in (bepaalde) complotten waarvan je zou kunnen zeggen dat ze soms vergezocht zijn.

Bovendien is dat ook veel te kort door de bocht, alsof iedereen die samenzweringen gelooft aan psychoses zou lijden? Lijkt me niet.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:05:24 #138
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_159216682
er is geen vrijheid van meningsuiting op fok hoor
pi_159217197
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik zie de link even niet zo met wat we hier nu posten Ik zie denk ik wat je wil zeggen. Overigens gebruik ik geen medicijnen maar geloof ik wel in (bepaalde) complotten waarvan je zou kunnen zeggen dat ze soms vergezocht zijn.

Bovendien is dat ook veel te kort door de bocht, alsof iedereen die samenzweringen gelooft aan psychoses zou lijden? Lijkt me niet.
Sarcasme oppikken is niet je sterkste punt merk ik _O-

Het is een van de manieren die gebruikt word om samenzweerders de mond te snoeren . Zal het de volgende keer duidelijk erbij vermelden zodat er geen misverstanden over bestaan :P

On a serious note: its a goverment conspiracy

Cass Sunstein kwam met het briljante idee om alu hoedjes het zwijgen op te leggen

We can readily imagine a series of possible responses [to inconvenient conspiracy theories]

(1) Government might ban conspiracy theorizing.
(2) Government might impose some kind of tax, financial or otherwise, on those who disseminate such theories.
(3) Government might itself engage in counterspeech, marshaling arguments to discredit conspiracy theories.
(4) Government might formally hire credible private parties to engage in counterspeech.
(5) Government might engage in informal communication with such parties, encouraging them to help."

Door de flat earth theorie , de dinosaurus hoax, the nucliiare bom hoax te mengen met de legitieme samenzweringen willen ze heel de truth movement in discrediet brengen

Owja en iedere shooting event is een hoax. En als je dat niet gelooft snap je niet hoe CGI werkt . Voldoet de uitleg van de CGI niet dan zit je niet diep genoeg in de rabbit hole . Wijs je ze op de logische alternatieve verklaringen dan ben je een gov shill :') :')

Het is een trend die ook hier op bwn is overgewaaid en lijkt helaas zeer succesvol . Want wie neemt deze sub forum nog serieus deze dagen
pi_159217348
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het is een van de manieren die gebruikt word om samenzweerders de mond te snoeren . Zal het de volgende keer duidelijk erbij vermelden zodat er geen misverstanden over bestaan :P
Ik heb een drukke en zware week gehad en het is laat dus inderdaad mijn sarcasdar staat uit :P

quote:

Cass Sunstein kwam met het briljante idee om alu hoedjes het zwijgen op te leggen

We can readily imagine a series of possible responses [to inconvenient conspiracy theories]

(2) Government might impose some kind of tax, financial or otherwise, on those who disseminate such theories.
(3) Government might itself engage in counterspeech, marshaling arguments to discredit conspiracy theories.
(4) Government might formally hire credible private parties to engage in counterspeech.
(5) Government might engage in informal communication with such parties, encouraging them to help."

Door de flat earth theorie , de dinosaurus hoax, the nucliiare bom hoax te mengen met de legitieme samenzweringen willen ze heel de truth movement in discrediet brengen

Owja en iedere shooting event is een hoax. En als je dat niet gelooft snap je niet hoe CGI werkt . Voldoet de uitleg van de CGI niet dan zit je niet diep genoeg in de rabbit hole . Wijs je ze op de logische alternatieve verklaringen dan ben je een gov shill :') :')
Jeh ik geloof ook niet in dat soort extreme theorieën.
quote:
Het is een trend die ook hier op bwn is overgewaaid en lijkt helaas zeer succesvol . Want wie neemt deze sub forum nog serieus deze dagen
Diegenenn die blind zijn voor alles in de wereld zijn niet bepaald slim. Het is goed om vragen te blijven stellen maar alles in twijfel trekken is ook weer niet handig lijkt me.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:28:15 #141
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_159222833
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

'
ik heb nog nooit meegemaakt dat tru en bnw serieus werden genomen , dat hoort erbij als je van het " juiste " pad afwijkt . Het is toch altijd de bedoeling dat mensen pas iets erkennen als het te laat is en tot die tijd braaf alles ridiculiseren wat te ver afwijkt van het huidige " normaal " ?
pi_159222885
Wanneer is het dan te laat?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:32:59 #143
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_159222921
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb een drukke en zware week gehad en het is laat dus inderdaad mijn sarcasdar staat uit :P

[..]

Jeh ik geloof ook niet in dat soort extreme theorieën.

[..]

Diegenenn die blind zijn voor alles in de wereld zijn niet bepaald slim. Het is goed om vragen te blijven stellen maar alles in twijfel trekken is ook weer niet handig lijkt me.
Waarom niet eigenlijk ? Is er een grens hoeveel je in twijfel mag trekken ? Wat loopt gevaar als je dat " teveel " doet ? Kritisch zijn is ook alles wat jezelf weet en hebt aangeleerd in twijfel trekken .
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:33:35 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_159222932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:30 schreef Wantie het volgende:
Wanneer is het dan te laat?
Te laat voor wat en wie ?
pi_159223010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Te laat voor wat en wie ?
Daar ben ik ook benieuwd naar
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:43:19 #146
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159223105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:07 schreef Terecht het volgende:
TS heeft al een tijdje het idee dat het niveau van discussie in BNW en de complotgemeenschap iha aan het aftakelen is (o.m. vanwege deze en deze reden) en nu is de bekendste complotwatcher van Nederland, Barracuda, tot dezelfde conclusie gekomen. Een veeg teken aan de wand was de enorme versplintering van het complotlandschap in de afgelopen paar jaar. Daar waar je vroeger nog levende communities had rond niburu, wijwordenwakker en zapruder, is de complotdenkersscene uitgewaaierd over tal van obscure blogjes, waarvan de uitbaters vrijwel zonder uitzondering niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij. Vrijwel allemaal zitten ze geestelijk of financieel aan de grond. Het aantal gesneuvelde of terminale blogjes dit jaar breekt alle records.

Voor zover ik kan zien is FOK-BNW het laatste overgebleven bastion van de Nederlandse complotgemeenschap. Echter, gevaar van verval ligt op de loer. In de postaantallen is het nog niet zichtbaar, maar qua vorm en inhoud van discussie is merkbaar dat de ontbinding ook BNW heeft bereikt. Dit zal imo uiteindelijk zijn uitwerking hebben op de activiteit in dit forum. En dat zou zonde zijn.

- wat is het remedie?
Volgens mij is er totaal geen verval te zien in complotdenkend Nederland. Integendeel juist, er komt steeds meer complotdenken in de Mainstream terecht. Er zijn hordes mensen die nu ook open staan voor bepaalde informatie uit de alternatieve scene. Maar dingen veranderen en bepaalde sites als Niburu die in het verleden heel goed werk hebben gedaan zijn op een gegeven moment gewoon niet meer goed genoeg. Ik zie Niburu als de Telegraaf van complotland. Zelf gebruik ik tegenwoordig hele andere bronnen voor mijn informatie.

Niks aan de hand dus. Komt allemaal goed. ^O^
Feyenoord!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:50:40 #147
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_159223238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Volgens mij is er totaal geen verval te zien in complotdenkend Nederland. Integendeel juist, er komt steeds meer complotdenken in de Mainstream terecht. Er zijn hordes mensen die nu ook open staan voor bepaalde informatie uit de alternatieve scene. Maar dingen veranderen en bepaalde sites als Niburu die in het verleden heel goed werk hebben gedaan zijn op een gegeven moment gewoon niet meer goed genoeg. Ik zie Niburu als de Telegraaf van complotland. Zelf gebruik ik tegenwoordig hele andere bronnen voor mijn informatie.

Ik zie ook geen verval maar een toename , misschien word die toename als verval gezien ...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:51:52 #148
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159223257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:50 schreef Summers het volgende:

[..]

Ok

[..]

Ik zie ook geen verval maar een toename , misschien word die toename als verval gezien ...
Ja precies. Ik merk wel dat er steeds meer diversiteit komt ook in complotland. Maar dat heb je onder de "schaapjes" ook. Dus dat zie ik niet als enorm probleem maar als onvermijdelijk.
Feyenoord!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:50:19 #149
436920 Tijdisgeld
Alles op zijn tijd
pi_159224374
quote:

[..]

Eens met Lambiekje
Nadia, this tea is excellent!
pi_159224914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja precies. Ik merk wel dat er steeds meer diversiteit komt ook in complotland. Maar dat heb je onder de "schaapjes" ook. Dus dat zie ik niet als enorm probleem maar als onvermijdelijk.
Leuk om te zien hoe er over mensen met een andere mening wordt gedacht ;)

Is ook wel een probleem bij de complotdenkers: ze beschouwen ieder ander als minderwaardig.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:29:01 #151
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_159225188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuk om te zien hoe er over mensen met een andere mening wordt gedacht ;)

Is ook wel een probleem bij de complotdenkers: ze beschouwen ieder ander als minderwaardig.
Jeetje, hij zet het tussen aanhalingstekens joh. Ik denk dat het grote probleem zit bij de andere partij, ze voelen zich snel aangesproken en/of beledigd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_159225302
Nee, het grootste probleem is dat het in verschillende partijen wordt gedrukt en dat beide parijen elkaar niet serieus nemen.
Dat eenieder die het complot niet gelooft voor schaap wordt aangezien, dat is niet nieuw. Dat weet je zelf ook wel.
Het straalt een soort van verhevenheid uit: "Zij zijn allen domme schapen die enkel de MSM volgen, ik ben beter dan dat en doorzie het complot erachter"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:39:22 #153
436920 Tijdisgeld
Alles op zijn tijd
pi_159225351
Eens met Wantie, een algemeen gebrek aan vertrouwen wat zich uit in wat Jung het collectief onbewuste noemt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:39:29 #154
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159225359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jeetje, hij zet het tussen aanhalingstekens joh. Ik denk dat het grote probleem zit bij de andere partij, ze voelen zich snel aangesproken en/of beledigd.
Hee Ctrl! Welcome back meid.:)
Feyenoord!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:40:27 #155
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159225381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:39 schreef Tijdisgeld het volgende:
Eens met Wantie, een algemeen gebrek aan vertrouwen wat zich uit in wat Jung het collectief onbewuste noemt.
Hoe bedoel je dat precies? Ik geloof zeer zeker in het collectief onbewuste.
Feyenoord!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:50:34 #156
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_159225557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hee Ctrl! Welcome back meid.:)
bedankt ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:36 schreef Wantie het volgende:
Nee, het grootste probleem is dat het in verschillende partijen wordt gedrukt en dat beide parijen elkaar niet serieus nemen.
Dat eenieder die het complot niet gelooft voor schaap wordt aangezien, dat is niet nieuw. Dat weet je zelf ook wel.
Het straalt een soort van verhevenheid uit: "Zij zijn allen domme schapen die enkel de MSM volgen, ik ben beter dan dat en doorzie het complot erachter"
Mow, die gasten zullen er vast tussen zitten maar dit geldt visa versa. Persoonlijk gezien voel ik me nooit beter of verheven boven andere mensen of ze nu de leugens doorzien of niet. Nare eigenschap als je het mij vraagt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:58:28 #157
436920 Tijdisgeld
Alles op zijn tijd
pi_159225710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Ik geloof zeer zeker in het collectief onbewuste.
Het gaat om intuïtie in dit geval. Vertrouwen is te putten door aanspraak te doen op symbolen die als leidend worden gezien door de groep. Denk aan water dat onder de grond beweegt.

De mens heeft bovendien een behoefte aan tegenpolen. Aan het in stand houden van onderlinge afstand. Om bijvoorbeeld intern een archetype (een engel, anima, animus, etc) in stand te houden en buitenwaards een facade ten toon te stellen (de persona).

Het collectief onbewuste is ter bescherming van de interne archetypes en alleen op sommige onbewuste momenten onstaat er een band tussen de interne archetypes tussen mensen

Dit komt niet vaak voor, maar is op zich niet te wijten aan het geheel aan facades. Die dienen enkel ter bescherming van de eigen en gedeelde identiteit
  zondag 24 januari 2016 @ 10:49:31 #158
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159350688
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

quote:
“What about building 7?” A social psychological study of online discussion of 9/11 conspiracy theories

(..) The data also indicate that conspiracists were largely unwilling to apply the “conspiracy theory” label to their own beliefs and objected when others did so, lending support to the long-held suggestion that conspiracy belief carries a social stigma. Finally, conventionalist arguments tended to have a more hostile tone.

(..)

We also found that hostility was higher in persuasive arguments made by conventionalists than in those by conspiracists. As 9/11 conspiracism is by and large a minority viewpoint in the West (WorldPublicOpinion.org, 2008), this makes sense: conventionalists, rather than focusing on presenting novel information, instead attempt to enforce conformity to the majority viewpoint (Latané, 1981). While the inter-rater reliability for hostility was good, there is a risk that we may not have captured the full spectrum of responses, as we specifically excluded comments that consisted solely of threats, insults, or ridicule. As such, although we cannot say with certainty that conventionalist comments are more hostile on average than conspiracist comments, we can say with some confidence that this is true among comments that also contained some amount of persuasive content.
http://journal.frontiersi(...)g.2013.00409/full#h1
  zondag 24 januari 2016 @ 10:54:38 #159
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159350778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Welke bronnen zijn dat als ik vragen mag?
pi_159351880
quote:
[..] for people who hold a conspiracist worldview, the specifics of a conspiracy theory are less important than its identity as a conspiracy and its opposition to the official explanation. The important element is that those in power are lying and cannot be trusted, and that they are covering up something sinister.
Dat is ook wel een beetje de rode draad die ik zie bij BNW.
  zondag 24 januari 2016 @ 14:45:33 #161
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159356635
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:54 schreef Terecht het volgende:

[..]

Welke bronnen zijn dat als ik vragen mag?
Dat zijn voornamelijk alternatieve media.
Feyenoord!
  zondag 24 januari 2016 @ 14:46:05 #162
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159356657
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje de rode draad die ik zie bij BNW.
Dat laatste stuk is gewoon een feit dus tja. Dank om daar de aandacht weer even op te vestigen. ^O^

The important element is that those in power are lying and cannot be trusted, and that they are covering up
Feyenoord!
  zondag 24 januari 2016 @ 16:16:12 #163
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_159359101
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat zijn voornamelijk alternatieve media.
Welke dan? Niburu is namelijk ook een alternatief medium. Alleen komt er geen kip meer op de Nederlandse alternatieve media zo lijkt het.
pi_159362533
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat laatste stuk is gewoon een feit dus tja. Dank om daar de aandacht weer even op te vestigen. ^O^

The important element is that those in power are lying and cannot be trusted, and that they are covering up
Klopt, maar je gaat wel voorbij aan de essentie van het citaat.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:18:40 #165
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159364655
tjah zo gaat geschiedenis !...wil niet betekenen dat de meningen verschuiven en interpretatie veranderd...niet dat het veelal de originele interpretatie teniet doet.
Δημοσθένης
  maandag 25 januari 2016 @ 02:31:19 #166
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159372971
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Welke dan? Niburu is namelijk ook een alternatief medium. Alleen komt er geen kip meer op de Nederlandse alternatieve media zo lijkt het.
Niburu is toch niet de enigste? Dutch Amazing Newsblog, Earth Matters, Project Avalon, WijWordenWakker zijn zo een paar waar ik regelmatig kijk. We are Change is trouwens ook een hele goeie.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')