quote:Op maandag 28 december 2015 22:53 schreef zatoichi het volgende:
Die tekening
[ afbeelding ]
WTF man; dikke regen, luchtballonen, een stelletje onder de brug... Bob Ross is er niets bij...
gewoon het ij en de grachten dempen. Op het nieuw verkregen land bouwen we 500 vestigingen van de media markt en 1 vestiging van de FEBO.quote:Op maandag 28 december 2015 22:44 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Dat is een oplossing maar het IJ moet in mijn optiek open blijven. Het is een onderdeel van Amsterdam!
Vooral zo blijven denken; wij in Noord weten wel beter! Ver weg van die rotzooi in de binnenstad en toch zo dichtbij als het nodig mocht zijn met het openbaar vervoer/fiets/auto. Ik merk overigens dat er nergens wordt vermeld dat er, buiten de pontverbindingen en de Schellingwouderbrug, ook nog twee tunnels onder het IJ liggen namelijk de Coen- en IJ-tunnel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 06:25 schreef raptorix het volgende:
Waar komt toch dat verhaal van dat Noord zich zo hard aan ontwikkelen is? Bij de NDSM werf zitten wat kunstenaars en hipstrers en dat is het wel, voorts wil je in Noord gewoon niet dood gevonden worden.
Man het is hier zo ongeveer de hipste buurt van Amsterdamquote:Op dinsdag 29 december 2015 06:25 schreef raptorix het volgende:
Waar komt toch dat verhaal van dat Noord zich zo hard aan ontwikkelen is? Bij de NDSM werf zitten wat kunstenaars en hipstrers en dat is het wel, voorts wil je in Noord gewoon niet dood gevonden worden.
Ik dacht gelijk al: "Waarom wachten ze eerst de effecten niet af op de vervoersstromen van de Noord-Zuidlijn".quote:Op dinsdag 29 december 2015 05:19 schreef Lunatiek het volgende:
Waarom was de noordzuidlijn dan nodig als ze nu weer met bruggen gaan prutsen? Dom plan weer.
Zo'n fietsbrug wordt een drama, een flinke col en dan harde wind vanover het vlakke land en het water. Die fietsers pakken echt liever de metro of een pontje als die bruggen er eenmaal zijn, dan kom je nog een béétje fris in het centrum.
Cruiseschepen moet je zo dicht mogelijk in het centrum willen, niet in een vaag havengebied of je moet een peoplemover bouwen zoals in Venetië. Zo niet, dan stappen de passagiers net zo makkelijk direct in de excursiebus naar de musea, Delft of de Zaansche Schans en is de Amsterdamse middenstand ze kwijt.
Amsterdam is sowieso toch alleen maar import? Alle echte Amsterdammers zitten ondertussen in Almere...quote:Op dinsdag 29 december 2015 08:13 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Vooral zo blijven denken; wij in Noord weten wel beter! Ver weg van die rotzooi in de binnenstad en toch zo dichtbij als het nodig mocht zijn met het openbaar vervoer/fiets/auto. Ik merk overigens dat er nergens wordt vermeld dat er, buiten de pontverbindingen en de Schellingwouderbrug, ook nog twee tunnels onder het IJ liggen namelijk de Coen- en IJ-tunnel.
Ik ben zelf overigens geen geboren 'Noorderling' maar woon er al lang genoeg om de 'dorpse' gewoonte van de 'inboorlingen' te hebben overgenomen om over 'de stad' te spreken als we het over 'de andere kant' hebben.
Dichter bij huis is dat ook, de Maastunnel in Rotterdam:quote:Op maandag 28 december 2015 22:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze dat meteen moeten doen, toen de IJtunnel werd aangelegd.
En zonder IJ ook geen Sail meer![]()
In Antwerpen heb je de St Annatunnel onder de Schelde door. Dus onder het IJ moet ook gewoon kunnen natuurlijk.
Ziet er trouwens prachtig uit met die oude roltrappen:
[ afbeelding ]
Als het om Opa en Oma gaat niet !!quote:
Ah kijk dat wist ik helemaal niet en die stamt al uit 1942. En ik lees dat ze destijds al met dezelfde problemen te kampen hadden ' Uiteindelijk is er een tijd een veerdienst geweest die ook auto's kon vervoeren, maar deze ferry-dienst kon de drukte bij de bruggen niet ontlosten. De gemeente Rotterdam kreeg uiteindelijk eind jaren twintig haar zin: een tunnel bleek financieel aantrekkelijker dan een brug, met name vanwege de grote hoogte, 60 meter, die een brug zou moeten krijgen om het scheepvaartverkeer niet te hinderen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Maastunnel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 08:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Dichter bij huis is dat ook, de Maastunnel in Rotterdam:
[ afbeelding ]
En ook dat is de laatste jaren heel sterk verminderd trouwens, zo een twintig jaar geleden struikelde je over de junks, die zie je nu amper meer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:02 schreef MMXMMX het volgende:
Daar komt bij dat Amsterdam nu al zijn zwervers en junkies en alcoholisten onder 1 brug kan onderbrengen dat is dan wel zo overzichtelijk natuurlijk
Klopt die hebben ze onder dwang in de Bijlmer ondergebracht voor zo ver ik dat weet tenminstequote:Op dinsdag 29 december 2015 09:04 schreef Karina het volgende:
[..]
En ook dat is de laatste jaren heel sterk verminderd trouwens, zo een twintig jaar geleden struikelde je over de junks, die zie je nu amper meer.
Dat zit binnen een mum van tijd dus onder de graffiti. Zou amsterdam eens niet zijn.quote:Op maandag 28 december 2015 22:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze dat meteen moeten doen, toen de IJtunnel werd aangelegd.
En zonder IJ ook geen Sail meer![]()
In Antwerpen heb je de St Annatunnel onder de Schelde door. Dus onder het IJ moet ook gewoon kunnen natuurlijk.
Ziet er trouwens prachtig uit met die oude roltrappen:
[ afbeelding ]
Een pont ja. En de IJtunnel. En straks de metro.quote:Op maandag 28 december 2015 22:14 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Bron: Trouw
Mooi, man. Het lijkt op dat Amsterdam Noord steeds meer een onderdeel gaat worden van Amsterdam in plaats van een stadsdeel op zichzelf. Noord-Zuidlijn (verbinding 1) en nu ook grond gereserveerd voor twee nieuwe bruggen over het IJ (verbinding 2 en 3). Nu is het met de rest van Amsterdam verbonden via een pont.Het probleem met die cruiseschepen kan natuurlijk opgelost worden met een fiets/autotunnel onder het IJ maar kost natuurlijk een stuk meer.
Verbinding 1 2 en 3? Hoe zit het met de tunnels dan? Die liggen er ook al een tijdje.quote:Op maandag 28 december 2015 22:14 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Mooi, man. Het lijkt op dat Amsterdam Noord steeds meer een onderdeel gaat worden van Amsterdam in plaats van een stadsdeel op zichzelf. Noord-Zuidlijn (verbinding 1) en nu ook grond gereserveerd voor twee nieuwe bruggen over het IJ (verbinding 2 en 3). Nu is het met de rest van Amsterdam verbonden via een pont.Het probleem met die cruiseschepen kan natuurlijk opgelost worden met een fiets/autotunnel onder het IJ maar kost natuurlijk een stuk meer.
Heb je inderdaad ook weer gelijk in (en natuurlijk in Purmerend/Nieuw Vennip/Hoofddorp). Zijn meestal nog 'Amsterdamser' als de echten (die dus wel gebleven zijn en niet gevlucht; je merkt dat ik er niet zo'n hoge pet van op heb op die 'Danny de Munck'-typesquote:Op dinsdag 29 december 2015 08:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Amsterdam is sowieso toch alleen maar import? Alle echte Amsterdammers zitten ondertussen in Almere...
Dan kun je Rotterdam daar zeker ook onder scharen. Capelle en diverse andere randgemeenten hebben de opvang van de 'echte Rotterdammers' net zo goed gehad als Almere/Purmerend dat hebben gedaan voor de 'echte Amsterdammers'. Niets ten nadele van Rotterdam overigens; ik vind het een bijzonder fijne stad die je echt moet leren kennen en heb me altijd prima op mijn gemak gevoeld met de Rotterdammers. Begrijp die kinderachtige sfeer tussen 010 en 020 eigenlijk niet zo goed; misschien lijken we wel teveel op elkaar en 'was sich hasst ...'.quote:Op dinsdag 29 december 2015 08:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Dichter bij huis is dat ook, de Maastunnel in Rotterdam:
[ afbeelding ]
Denken dat een groot infrastructureel project in Nederland niet minimaal 3x duurder dan begroot gaat wordenquote:Op maandag 28 december 2015 22:37 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Als het aantal inwoners explosief gaat stijgen in Noord dan moet de infrastructuur dat wel aan kunnen. Je kunt toch niet iedereen op pontjes zetten. Het IJ raakt overbelast. De kosten voor 2 bruggen zijn geraamd op 130 miljoen euro. Laten we daar voor de zekerheid 200 miljoen van maken (voor het geval dat).
Probleem met de tunnels is natuurlijk dat je alleen gemotoriseerd hiervan gebruik kunt maken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verbinding 1 2 en 3? Hoe zit het met de tunnels dan? Die liggen er ook al een tijdje.
True.quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:22 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Probleem met de tunnels is natuurlijk dat je alleen gemotoriseerd hiervan gebruik kunt maken.
Ach, dit roept men al twintig jaar. Gaat echt niet gebeuren met de naderende Noord-Zuidlijn.quote:Op maandag 28 december 2015 22:14 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Mijn schoonfamilie komt uit Noord, de eerste vraag op een verjaardag was of ik interesse had in 500 liter dieselquote:Op dinsdag 29 december 2015 08:13 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Vooral zo blijven denken; wij in Noord weten wel beter! Ver weg van die rotzooi in de binnenstad en toch zo dichtbij als het nodig mocht zijn met het openbaar vervoer/fiets/auto. Ik merk overigens dat er nergens wordt vermeld dat er, buiten de pontverbindingen en de Schellingwouderbrug, ook nog twee tunnels onder het IJ liggen namelijk de Coen- en IJ-tunnel.
Ik ben zelf overigens geen geboren 'Noorderling' maar woon er al lang genoeg om de 'dorpse' gewoonte van de 'inboorlingen' te hebben overgenomen om over 'de stad' te spreken als we het over 'de andere kant' hebben.
Ja want de bouw van Winkelcentra en supermarkten zijn doorgaans een teken dat het goed gaatquote:Op dinsdag 29 december 2015 08:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Man het is hier zo ongeveer de hipste buurt van Amsterdam![]()
Jumbo Foodmarkt zit hier ook al
http://hallo.jumbo.com/foodmarkt/in-de-winkel1/
en er zijn hier al heel wat winkelcentra's in de buurt, maar op het Mosveld komt een héle grote,
zijn ze nu aan het bouwen![]()
https://www.amsterdam.nl/(...)/noord-ontwikkeling/
plus woningen...
filmmuseum EYE.zit hier ook.
http://deceuvel.nl/eye-films-in-workship/
en een heleboel Hippe Hotspots http://mytravelboektje.com/leukste-hotspots-amsterdam-noord/
Ja nog meer mogelijkheden voor vluchtelingen om zich te verplaatsen.quote:Op maandag 28 december 2015 22:15 schreef Calcio het volgende:
Laat ze maar een brug van Noord-Holland naar Londen bouwen. Veel beter.
Hopla, duurde nog langquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja nog meer mogelijkheden voor vluchtelingen om zich te verplaatsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |