quote:Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?
“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.
Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.
Zondag met Lubach, 21.25 uur, VPRO (NPO3)
twitter:pieterklok twitterde op zondag 27-12-2015 om 16:20:42Hou je niet van om en nabij tijden? Ben je fan van exacte tijden? Dan is deze info iets voor jou! 2015 met Lubach begint om 21.24.24! #zml reageer retweet
True. Op zichzelf goed item, maar niet voor in het jaaroverzichtquote:
Wel gedurfd dat Ploumen wilde meewerken.quote:Op maandag 28 december 2015 00:43 schreef Bravebart het volgende:
True. Op zichzelf goed item, maar niet voor in het jaaroverzicht
Sowieso, kudo's voor haar.quote:Op maandag 28 december 2015 00:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Wel gedurfd dat Plaumen wilde meewerken.
Dankquote:Op maandag 28 december 2015 01:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/zondag-met-lubach/27-12-2015/VPWON_1243310
Ik vind zo'n statisch interview überhaupt niet bij de show passen, dat had ik bij de andere gasten die hij uitnodigde ook altijd. Ook omdat het zoveel tijd kost in het programma, dat toch al niet erg lang is. Dan liever een extra item.quote:Op maandag 28 december 2015 00:43 schreef Bravebart het volgende:
[..]
True. Op zichzelf goed item, maar niet voor in het jaaroverzicht
Nee joh, juist de beschouwende stukken zijn altijd het sterkst.quote:Op maandag 28 december 2015 11:28 schreef Paul het volgende:
Het programma werd gered door Salamander Klopping gisteren
Salamander heeft inderdaad zijn beste tijd gehad.quote:
quote:
quote:Op woensdag 30 december 2015 14:07 schreef funrider het volgende:
Salamander heeft inderdaad zijn beste tijd gehad.
dat was juist het minst goede gedeeltequote:Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee joh, juist de beschouwende stukken zijn altijd het sterkst.
quote:
Opgelost!quote:Op zondag 10 januari 2016 21:32 schreef Rabieluh het volgende:
Mannen hebben meestal langere armen dan vrouwen, dan heb je er ook niet veel aan.
Ik weet niet over ik overstroomquote:Op dit moment zijn de gegevens niet beschikbaar.
Probeer het later opnieuw.
quote:
de fuckquote:Ja, je overstroomt
maximaal 4.5 meter
Jij hebt een kans van tussen de 1% en 10% dat jij dit in je leven meemaakt. Dat kan ook morgen zijn.
indrukwekkende serie wel! Maakt duidelijk dat het Amerikaanse rechtssysteem best gaar isquote:Op zondag 10 januari 2016 21:47 schreef Rabieluh het volgende:
TV / Netflix:Making a Murderer de meest bizarre serie die je ooit zult zien
Dit moet ik dus blijkbaar gaan kijken?
Hele seizoen is uitverkocht.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:14 schreef nils7 het volgende:
Iemand enig idee hoe je het bij kan wonen?
Google levert verwarrende resultaten op...
quote:Op maandag 11 januari 2016 09:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hele seizoen is uitverkocht.
https://m.facebook.com/st(...)0&id=652916114800134
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Wel mooi dat er ergens in dat artikel een kopje 'Mein Kampf' staat.quote:Op zondag 10 januari 2016 12:26 schreef Monolith het volgende:
Arjan is door de JOVD verkozen tot liberaal van het jaar:
JOVD verkiest Arjen Lubach tot liberaal van het jaar http://nu.nl/politiek/419(...)beraal-van-jaar.html
Tja, dat geldt feitelijk voor elk satirisch programma.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jammer dat dit programma leuke sketches met matige sketches afwisselt.
Dat is natuurlijk waar, het is over de gehele linie vrij redelijk. Maar ik kom er zelden toe om te kijken.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, dat geldt feitelijk voor elk satirisch programma.
Dit is in ieder geval stukken leuker dan de vorige pogingen om de Daily Show te kopiëren.
Wel een mooi logo.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Er komt zelfs een straal uit de i.
[ afbeelding ]
Wat hij zegt.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, dat geldt feitelijk voor elk satirisch programma.
Dit is in ieder geval stukken leuker dan de vorige pogingen om de Daily Show te kopiëren.
Sterk filmpjequote:
Na het eerste stukje wat niet al te best was wel ja.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2016 21:46 schreef hoekandit het volgende:
Hier zit waarschijnlijk een lachband onder..
Ik vind Tex sowieso niet echt grappig. Verder wel een leuke aflevering.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
De burgergrap was nog wel te doen, verder vrij matig dit laatste item.
nee, wilde wachten tot het programma af was gelopenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
2 minuten bezig geweest om dat gifje te zoeken?
Bedoel je deze? Even doorspoelen naar 8:14. In DWDD maar Arjen Lubach als gast.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:00 schreef Perquisite het volgende:
Even een vraagje:
Iemand vertelde mij gister over een stukje in Zondag met Lubach óf DWDD (post het ook in dat topic) waarin ze politieke partijen gingen raden aan de hand van hun opkomst op de ledenvergadering/het partijcongres/een bijeenkomst van de partij.
Ik zou dat filmpje graag willen terug zien. Weet iemand wanneer die aflevering was?
waar hedde ge die vandaan?quote:
En zonder twijfel ook de meest recente aflevering tot nu toe.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
Een van zijn beste aflevering tot nu toe.
Zeker wetenquote:Op zondag 31 januari 2016 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
Een van zijn beste aflevering tot nu toe.
"Waarom doet hij dit? Is het ijdelheid? Ja." was het volgens mij. Was inderdaad wel één van de leukere opmerkingen uit deze aflevering. Het is aan dit topic in ieder geval wel te zien dat ieder zo z'n eigen voorkeur heeft want de mensen die de vorige aflevering niet zo leuk vonden, vonden deze weer geweldig en vice versa.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Guantanamo bay gevangenen heeft hij toch al eerder aangehaald... De asielzoeker dingen waren ook een beetje meh... Hij heeft wel eens betere afleveringen gehad.
De beste grap was, waarom is frans timmermans zo is het zijn ego.. ja.
Dat maakt het ook wel leuk, ik vond deze verslaggever leuker dan de vorige, het een hele berg lego mannetjes op tafel gooien om iets te illustreren had wmb teveel weg van de pingpongballen. De randomheid van de AH ijsjes vond ik wel weer erg grappig... Kortom het blijft een erg sterk programma binnen wat nederland te bieden heeft.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Waarom doet hij dit? Is het ijdelheid? Ja." was het volgens mij. Was inderdaad wel één van de leukere opmerkingen uit deze aflevering. Het is aan dit topic in ieder geval wel te zien dat ieder zo z'n eigen voorkeur heeft want de mensen die de vorige aflevering niet zo leuk vonden, vonden deze weer geweldig en vice versa.
Ohja wachtgeld had ik ook gelijk al weer uit mijn geheugen laten slippen...quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij staat het ook een beetje bij of je het eens bent met de mening van Lubach. Ik ben bijvoorbeeld vóór het koningshuis, dus als hij het koningshuis keihard loopt af te kraken (terecht trouwens hoor) dan lach ik toch minder hard dan als hij bijvoorbeeld het energielabel (wat ik ook klinkklare oplichterij vind) afkraakt. Afgelopen aflevering was het wachtgeld item gewoon boring (who cares, stom belastinggezeik) en ook met het vrede-item was ik het gewoonweg niet echt eens. Dan is het al meteen minder grappig.
En laat hij nou net vaak thema's aansnijden waar de meningen vaak zeer over verdeeld zijn.
Ja maar hoeveel youtube clicks heeft hij?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Lubach scoort trouwens steeds betere kijkcijfers. Gisteren 575.000 kijkers, vorige week zelfs 789.000. Dat is - denk ik - een record.
In het eerste seizoen waren er afleveringen die amper 200.000 kijkers scoorden. Qua populariteit zit het programma dus duidelijk in de lift.
Wat waarschijnlijk ook wel meespeelt, is het wat vroegere aanvangstijdstip. Ook staat het niet meer tegenover Studio Voetbal.
Alsjeblieft...quote:Op maandag 1 februari 2016 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar hoeveel youtube clicks heeft hij?
quote:
Ik denk dat de kijkersdemografie echter wel redelijk in het straatje van het programma past. Het is bijvoorbeeld niet echt een programma voor de doorgewinterde PVV-adept, maar die zullen ook niet veel kijken lijkt me.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij staat het ook een beetje bij of je het eens bent met de mening van Lubach. Ik ben bijvoorbeeld vóór het koningshuis, dus als hij het koningshuis keihard loopt af te kraken (terecht trouwens hoor) dan lach ik toch minder hard dan als hij bijvoorbeeld het energielabel (wat ik ook klinkklare oplichterij vind) afkraakt. Afgelopen aflevering was het wachtgeld item gewoon boring (who cares, stom belastinggezeik) en ook met het vrede-item was ik het gewoonweg niet echt eens. Dan is het al meteen minder grappig.
En laat hij nou net vaak thema's aansnijden waar de meningen vaak zeer over verdeeld zijn.
Eigenlijk is het iets voor VPRO publiek, de VPRO heeft altijd al de wat lichtere dingen gehad naast de wat meer high brow zaken. Dit valt perfect in hun minder zware segment.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de kijkersdemografie echter wel redelijk in het straatje van het programma past. Het is bijvoorbeeld niet echt een programma voor de doorgewinterde PVV-adept, maar die zullen ook niet veel kijken lijkt me.
Mij maakt het niet zoveel uit wat zijn standpunt is. Hij plaatst discussiepunten altijd wel in een interessant perspectief.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef Norrage het volgende:
Dat DWDD elke week aandacht besteedt aan Lubach met Zondag in de TV draait door kan ook best voor wat extra kijkers zorgen.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Lubach scoort trouwens steeds betere kijkcijfers. Gisteren 575.000 kijkers, vorige week zelfs 789.000. Dat is - denk ik - een record.
In het eerste seizoen waren er afleveringen die amper 200.000 kijkers scoorden. Qua populariteit zit het programma dus duidelijk in de lift.
Wat waarschijnlijk ook wel meespeelt, is het wat vroegere aanvangstijdstip. Ook staat het niet meer tegenover Studio Voetbal.
Niet alleen DWDD, ook Dumpert laat regelmatig filmpjes van Lubach voorbij komen.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat DWDD elke week aandacht besteedt aan Lubach met Zondag in de TV draait door kan ook best voor wat extra kijkers zorgen.
Dat is best een prestatie met nog geen tiende van het budget dan.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:35 schreef Anoonumos het volgende:
Niet half zo scherp als de Amerikaanse shows
Die is wel zeer terechtquote:
Deze post is gesponsord door Zalando.quote:
Jouwe ookquote:Op zondag 7 februari 2016 21:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze post is gesponsord door Zalando.
Dit soort items heb ik wel even gemist, though. Vond het al een tijdje niet meer écht grappig, maar dit item.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:30 schreef Postbus100 het volgende:
Dit vind ik zo sterk aan ZML: ze pakken ook van die non-politieke thema's aan
?quote:Op zondag 7 februari 2016 21:44 schreef Tourniquet het volgende:
Wat doet die muiscursor in beeld linksboven?
Nee, want ik was niet de eerste die het plaatste.quote:
Hm, ik heb niks gezien, wellicht de tv aanbieder?quote:Op zondag 7 februari 2016 21:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb 'm ook:
[ afbeelding ]
Ik keek online.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Hm, ik heb niks gezien, wellicht de tv aanbieder?
Ziggo HDquote:Op zondag 7 februari 2016 21:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Tevens ook online het probleem, ligt dus bij ZML.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ah alleen de cursor kan ik gemist hebben, dacht vanwege screenshot ook die tijdsbalk en terugknopquote:Op zondag 7 februari 2016 21:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Tevens ook online het probleem, ligt dus bij ZML.
Jij krijgt dat diploma sowieso niet. Leer eerst maar eens het verschil tussen 'de' en 'het'.quote:
Idem.quote:Op maandag 8 februari 2016 00:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Was Tex de Wit leuk vandaag? Ja, ik heb wel om zijn item moeten lachen.
twitter:arjenlubach twitterde op maandag 08-02-2016 om 08:48:15Heeft iemand m'n muiscursor gezien? Al kwijt sinds de repetitie. reageer retweet
Best wel goed opgemerkt inderdaadquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |