Je moet minder Presstv kijkenquote:Op zondag 27 december 2015 12:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Meer Turkse soldaten dood dan IRGC strijders anders. Los gezien van het feit dat de IRGC iedereen in het Midden-Oosten pak slaag heeft gegeven.
- Israel pak slaag in 2006 middels Hezbollah, die een IRGC-extensie is.quote:Op zondag 27 december 2015 12:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je moet minder Presstv kijken
quote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
- Israel pak slaag in 2006 middels Hezbollah, die een IRGC-extensie is.
- ISIS pak slaag in Irak en Syrie.
- FSA pak slaag in Qusayr in 2013
- PJAK pak slaag in 2011
- Jundullah
- Nusra pak slaag in Qalamoun en Zuid-Alepop.
Iedereen pak slaag.
In grote lijnen mee eens, maar IS wil ik toch wel echt van het lijstje afhalen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
- Israel pak slaag in 2006 middels Hezbollah, die een IRGC-extensie is.
- ISIS pak slaag in Irak en Syrie.
- FSA pak slaag in Qusayr in 2013
- PJAK pak slaag in 2011
- Jundullah
- Nusra pak slaag in Qalamoun en Zuid-Alepop.
Iedereen pak slaag.
Waarom dan?quote:Op zondag 27 december 2015 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In grote lijnen mee eens, maar IS wil ik toch wel echt van het lijstje afhalen.
Jij weet niet. Sjiieten zijn ras pessimisten.quote:Op zondag 27 december 2015 12:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
Safawieten en optimisme is altijd indrukwekkend.
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims. Iets wat intellectueel in beide gevallen niet is.quote:Op zondag 27 december 2015 12:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
Safawieten en optimisme is altijd indrukwekkend.
Omdat een groot deel van je opsomming idd is geëindigd met een pak slaag en een strijd was dat 1-1 is geleverd, maar IS wordt dermate aangevallen van supermachten tot aan vergelijkbare militia, meestal zelfs samenwerkend dat ik daar kritischer naar kijk, niet alleen dat, maar ook omdat IS ondanks de gigantische coalitie tegen haar nog aardig op haar poten staat.quote:
Waren Iraniërs anders. Althans, in culturele en nationalistische zin.quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims.
Dat waren de Ottomanen ook, de complete theologie terminologie, de poëzie, kunst etc was hevig onder Perzisch invloed.quote:Op zondag 27 december 2015 12:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waren Iraniërs anders. Althans, in culturele en nationalistische zin.
Maar dat ISIS nu door bijna de halve wereld wordt aangevallen is natuurlijk ook een recentelijk iets. Toen de Koerden bijvoorbeeld in Irak werden aangevallen door IS en laatstgenoemde bijna Erbil had veroverd (ze waren 30km verwijderd van de stad), was het de IRGC die als eerste de Peshmerga te hulp kwam (logistiek, intelligence, etc) terwijl de Amerikanen nog druk bezig waren om hun strategie te bepalen en Turkije niet thuis gaf.quote:Op zondag 27 december 2015 12:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van je opsomming idd is geëindigd met een pak slaag en een strijd was dat 1-1 is geleverd, maar IS wordt dermate aangevallen van supermachten tot aan vergelijkbare militia, meestal zelfs samenwerkend dat ik daar kritischer naar kijk, niet alleen dat, maar ook omdat IS ondanks de gigantische coalitie tegen haar nog aardig op haar poten staat.
Klopt.quote:Op zondag 27 december 2015 12:54 schreef Triggershot het volgende:
Op zondag 27 december 2015 12:53 schreef Intellectueel het volgende:
Dat waren de Ottomanen ook, de complete theologie terminologie, de poëzie, kunst etc was hevig onder Perzisch invloed.
quote:In a sense, Iranian Islam is a second advent of Islam itself, a new Islam sometimes referred to as Islam-i Ajam. It was this Persian Islam, rather than the original Arab Islam, that was brought to new areas and new peoples: to the Turks, first in Central Asia and then in the Middle East in the country which came to be called Turkey, and of course to India. The Ottoman Turks brought a form of Iranian civilization to the walls of Vienna. [...] By the time of the great Mongol invasions of the thirteenth century, Iranian Islam had become not only an important component; it had become a dominant element in Islam itself, and for several centuries the main centers of Islamic have the power and civilization were in countries that were, if not Iranian, at least marked by Iranian civilization. [...] The center of the Islamic world was under Turkish and Persian states, both shaped by Iranian culture. [...] The major centers of Islam in the late medieval and early modern periods, the centers of both political and cultural power, such as India, Central Asia, Iran, Turkey, were all part of this Iranian civilization. Although much of it spoke various forms of Turkish, as well as other local languages, their classical and cultural language was Persian. Arabic was of course the language of scripture and law, but Persian was the language of poetry and literature".
quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims. Iets wat intellectueel in beide gevallen niet is.
Ik begrijp dat sektarisch denken populair is, maar doe es ff ingelezen.
De term 'safawieten' wordt anno 2015 gebruikt om de hedendaagse Sjieten (12ers) mee aan te duiden die hun bevel uit Teheran krijgen voorgeschoteld.quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims. Iets wat intellectueel in beide gevallen niet is.
Ik begrijp dat sektarisch denken populair is, maar doe es ff ingelezen.
Turkije acht ik dan ook niet echt aan factor, buiten het openstellen van Incirlik en enkele bombardementen hebben ze niet veel noemenswaardigs gedaan, maar geruchten dat Hezbollah en Iraanse / Sjietische militia actief is in Syrie / Irak, diens geruchten gaan terug naar 2012/3, daarbovenop de bombardementen van de respectievelijke staten Assad en Baghdad, de grondtroepen van beide landen, al ruim een jaar durende Uncle Sam bombardementen, de oprukkende Koerden, de vijandige andere jihadisten zoals JAI / JAN etc etc zijn allemaal partijen waar IS tegen moet strijden.quote:Op zondag 27 december 2015 12:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar dat ISIS nu door bijna de halve wereld wordt aangevallen is natuurlijk ook een recentelijk iets. Toen de Koerden bijvoorbeeld in Irak werden aangevallen door IS en laatstgenoemde bijna Erbil hadden veroverd (ze waren 30km verwijderd van de staat), was het de IRGC die als eerste de Peshmerga te hulp kwam (logistiek, intelligence, etc) terwijl de Amerikanen nog druk bezig waren om hun strategie te bepalen en Turkije niet thuis gaf.
Door idioten die compleet geen historisch besef hebben van wie en wat de Safawieten daadwerkelijk waren ja, de Iraanse Ayatollah majlis is een innovatieve regeerstelsel, zelfs voor Sjietische begrippen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:57 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
[..]
De term 'safawieten' wordt anno 2015 gebruikt om de hedendaagse Sjieten (12ers) mee aan te duiden die hun bevel uit Teheran krijgen voorgeschoteld.
Neo-satrapen zijn het. Een voortzetting van een oud, pre-Islamitisch gebruik dat nu in een Islamitisch sausje is gehesen. De mullahs van vandaag zijn de magi's van het oud Zoroastriastische Perzisch Rijk.quote:Op zondag 27 december 2015 12:57 schreef JubaUrbicus het volgende:
De term 'safawieten' wordt anno 2015 gebruikt om de hedendaagse Sjieten (12ers) mee aan te duiden die hun bevel uit Teheran krijgen voorgeschoteld.
Termen en begrippen kunnen van betekenis veranderen en als je kijkt naar de Arabische media in onze tijd, en dan spreek ik over de belangrijke kanalen zoals Al Jazeera en Al Arabiyah; dan weet je dat met 'safawieten' gewoon de 12er sjiieten mee bedoelt worden die het vooral op sunnitische landen gemunt hebben. Niks sektarisch aan als je het mij vraagt.quote:Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door idioten die compleet geen historisch besef hebben van wie en wat de Safawieten daadwerkelijk waren ja, de Iraanse Ayatollah majlis is een innovatieve regeerstelsel, zelfs voor Sjietische begrippen.
Kijk jij begrijpt het!quote:Op zondag 27 december 2015 13:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Neo-satrapen zijn het. Een voortzetting van een oud, pre-Islamitisch gebruik dat nu in een Islamitisch sausje is gehesen. De mullahs van vandaag zijn de magi's van het oud Zoroastriastische Perzisch Rijk.
Turkije heeft een beetje het probleem dat ze geen strategische diepte in het Midden-Oosten hebben. Hadden wel veel soft power, maar dat heeft ook enorm veel sterkte verloren de afgelopen 3 jaren.quote:Op zondag 27 december 2015 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije acht ik dan ook niet echt aan factor, buiten het openstellen van Incirlik en enkele bombardementen hebben ze niet veel noemenswaardigs gedaan, maar geruchten dat Hezbollah en Iraanse / Sjietische militia actief is in Syrie / Irak, diens geruchten gaan terug naar 2012/3, daarbovenop de bombardementen van de respectievelijke staten Assad en Baghdad, de grondtroepen van beide landen, al ruim een jaar durende Uncle Sam bombardementen, de oprukkende Koerden, de vijandige andere jihadisten zoals JAI / JAN etc etc zijn allemaal partijen waar IS tegen moet strijden.
Om te beginnen is 'Safavi' de naam van een dynastie, dat later is uitgegroeid tot een wereldmacht, het is geen ideologische benaming voor iets, dat mensen dat onder onwetende voorwendselen er dat van maken is nog tot daar aan toe, dat nog grotere idioten dat overnemen en voortzetten is nog tragischer.quote:Op zondag 27 december 2015 13:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Termen en begrippen kunnen van betekenis veranderen en als je kijkt naar de Arabische media in onze tijd, en dan spreek ik over de belangrijke kanalen zoals Al Jazeera en Al Arabiyah; dan weet je dat met 'safawieten' gewoon de 12er sjiieten mee bedoelt worden die het vooral op sunnitische landen gemunt hebben. Niks sektarisch aan als je het mij vraagt.
Wat is er sektarisch aan het feit dat ik (en de hele wereld bijna) constateer dat sjiieten het vooral op islamitische sunnitische landen gemunt hebben?quote:Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om te beginnen is 'Safavi' de naam van een dynastie, dat later is uitgegroeid tot een wereldmacht, het is geen ideologische benaming voor iets, dat mensen dat onder onwetende voorwendselen er dat van maken is nog tot daar aan toe, dat nog grotere idioten dat overnemen en voortzetten is nog tragischer.
Wel op Sunnitische landen als Sjiet gemunt hebben, maar er niets sektarisch aan zijn, drink eerst je koffie op voor je iets typt.
Iran heeft altijd een theologisch 'diepe staat' gekend dat enorm veel invloed op de politieke elite had, en zelfs de facto de staat regeerden. Wat er in '79 gebeurde was niet Iran's eerste theologische revolutie. Zo'n 2400 jaar daarvoor hadden de magi's al een theologische revolutie geleidt. Het concept van martelaarschap werd bijvoorbeeld door Darius de Grote in het leven geroepen.quote:
Ho ho. Het waren de Soennieten die deze oorlog hebben begonnen. Saddam in 1980 vergeten?quote:Op zondag 27 december 2015 13:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is er sektarisch aan het feit dat ik (en de hele wereld bijna) constateer dat sjiieten het vooral op islamitische sunnitische landen gemunt hebben?
De oorlog van Sadam was niet 'sunnitisch' geïnspireerd.quote:Op zondag 27 december 2015 13:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ho ho. Het waren de Soennieten die deze oorlog hebben begonnen. Saddam in 1980 vergeten?
Juist daarom heb ik er wat moeite mee om de pak slagen die IS te verwerken heeft toe te schrijven aan een specifieke partij. Op dit moment is het eigenlijk alleen IS die in haar eentje een strijd voert tegen de verschillende coalities die wel gezamenlijk een doel hebben.quote:Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turkije heeft een beetje het probleem dat ze geen strategische diepte in het Midden-Oosten hebben. Hadden wel veel soft power, maar dat heeft ook enorm veel sterkte verloren de afgelopen 3 jaren.
Maar inderdaad, IS heeft het lang volgehouden maar ook te veel vijanden in het harnas gejaagd. Die hebben het strategisch verkeerd aangepakt, want er was degelijk een voedingsgrond voor hun succes.
Je hebt het over door twee sektarische kenmerken onderscheidende groepen, waarbij de ene sekte de andere sekte verwijt dat het uit is op landen van een bepaalde sektarische achtergrond en vraagt je vervolgens af wat daar sektarisch aan is? Oke, good point.quote:Op zondag 27 december 2015 13:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat is er sektarisch aan het feit dat ik (en de hele wereld bijna) constateer dat sjiieten het vooral op islamitische sunnitische landen gemunt hebben?
Dat Baath per definitie Sunni was is maar de vraag natuurlijk.quote:Op zondag 27 december 2015 13:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ho ho. Het waren de Soennieten die deze oorlog hebben begonnen. Saddam in 1980 vergeten?
De Baath-partij werd anders gedomineerd door soennieten en bijna de gehele soennitisch Arabische wereld (met uitzondering van Syrie) steunde Saddamquote:Op zondag 27 december 2015 13:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
De oorlog van Sadam was niet 'sunnitisch' geïnspireerd.
Ja maar goed, met een christelijke vice premier en prominent aanwezig pan-Arabische nationalisten, niet echt vergelijkbaar met de Sunni Jihadisten.quote:Op zondag 27 december 2015 13:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De Baath-partij werd anders gedomineerd door soennieten en bijna de gehele soennitisch Arabische wereld (met uitzondering van Syrie) steunde Saddam
Naja, pak slaag in die zin dat het de IRGC was die voorkwam dat ISIS Baghdad veroverde, Tikrit grotendeels verloor en Erbil van een ramp weerhield.quote:Op zondag 27 december 2015 13:10 schreef Triggershot het volgende:
Juist daarom heb ik er wat moeite mee om de pak slagen die IS te verwerken heeft toe te schrijven aan een specifieke partij. Op dit moment is het eigenlijk alleen IS die in haar eentje een strijd voert tegen de verschillende coalities die wel gezamenlijk een doel hebben.
Nee, maar dat maakt het in de ogen van Iran natuurlijk niet anders. Het was de Arabische wereld die Iran in 1980 de oorlog verklaarde, en die waren niet geheel toevallig soennitisch.quote:Op zondag 27 december 2015 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja maar goed, met een christelijke vice premier en prominent aanwezig pan-Arabische nationalisten, niet echt vergelijkbaar met de Sunni Jihadisten.
Als het niet om mensenlevens ging, maar om een potje stratego had ik eigenlijk wel een strijd 1-1 willen zien tussen beide. Logica zegt Hezbollah / IRGC als overwinnaar omdat goed getraind, goed bewapend en krijgservaring, maar anderzijds houdt IS dermate goed stand, heeft toch noemenswaardige veldslagen geleverd dat ik mij afvraag of ze geen kans hadden gemaakt.quote:Op zondag 27 december 2015 13:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Naja, pak slaag in die zin dat het de IRGC was die voorkwam dat ISIS Baghdad veroverde, Tikrit grotendeels verloor en Erbil van een ramp weerhield.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat je mij sektarisch noemde terwijl ik slechts een aantal zaken heb geconstateerd die feitelijk te onderbouwen zijn.quote:Op zondag 27 december 2015 13:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt het over door twee sektarische kenmerken onderscheidende groepen, waarbij de ene sekte de andere sekte verwijt dat het uit is op landen van een bepaalde sektarische achtergrond en vraagt je vervolgens af wat daar sektarisch aan is? Oke, good point.
Anderzijds zie ik weer veel invloed van de VS in het Saddam laten uitlokken van de oorlog waarbij ik me dan afvraag dat wanneer Saddam een bloeddorstige christelijke/atheïstische dictator zou zijn geweest het veel anders zou zijn gelopen.quote:Op zondag 27 december 2015 13:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt het in de ogen van Iran natuurlijk niet anders. Het was de Arabische wereld die Iran in 1980 de oorlog verklaarde, en die waren niet geheel toevallig soennitisch.
'De' Koerden doen niets, de PKK is weer een specifiek ander groep, naast, bij en los van 'de' Koerden. De reden dat Erdogan weer als winnaar uit de verkiezingen is gekomen komt door diezelfde Koerden, de HDP heeft in de laatste verkiezingen ruim 1 miljoen minder stemmen behaald, in zekere zin kan je stellen dat zij het verschil hebben gemaakt met de 'nederlaag' die Erdogan in de vorige verkiezen had.quote:Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef W2023 het volgende:
Slaat toch nergens op wat de koerden en PKK doen. Alles vernielen om te eisen wat ze willen.
Als je er niet mee eens bent stem je tegen erdogan. Als dit in Nederland was gebeurd dan waren ze allemaal opgesloten achter slot en grendel.
Ik vind dat Erdogan die PKK tuig harder moet aanpakken want zo gaan we niet met democratie om.
Een op één zal ISIS nooit standhouden Die hadden al moeite om een relatief klein sjiitisch stadje als Amerli te veroveren. Ik schat Nusra hoger in.quote:Op zondag 27 december 2015 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het niet om mensenlevens ging, maar om een potje stratego had ik eigenlijk wel een strijd 1-1 willen zien tussen beide. Logica zegt Hezbollah / IRGC als overwinnaar omdat goed getraind, goed bewapend en krijgservaring, maar anderzijds houdt IS dermate goed stand, heeft toch noemenswaardige veldslagen geleverd dat ik mij afvraag of ze geen kans hadden gemaakt.
Waarom niet 1-1 maar wel met meerdere samenwerkende coalities in de statusquo dan? Ik volg de logica niet helemaal. IS heeft militaire deskundigen van de Baath binnen haar organisatie, dus dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan haar successen.quote:Op zondag 27 december 2015 13:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een op één zal ISIS nooit standhouden Die hadden al moeite om een relatief klein sjiitisch stadje als Amerli te veroveren. Ik schat Nusra hoger in.
safawiden lanquote:Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door idioten die compleet geen historisch besef hebben van wie en wat de Safawieten daadwerkelijk waren ja, de Iraanse Ayatollah majlis is een innovatieve regeerstelsel, zelfs voor Sjietische begrippen.
Kom jij uit Iran?quote:Op zondag 27 december 2015 13:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook niet in een coalitie. Ik vind ISIS qua militaire stootkracht redelijk overschat.quote:Op zondag 27 december 2015 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet 1-1 maar wel met meerdere samenwerkende coalities in de statusquo dan? Ik volg de logica niet helemaal. IS heeft militaire deskundigen van de Baath binnen haar organisatie, dus dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan haar successen.
Ik kom uit Safavidistan.quote:
jipquote:
Wat is Safavidistan dan?quote:Op zondag 27 december 2015 14:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook niet in een coalitie. Ik vind ISIS qua militaire stootkracht redelijk overschat.
[..]
Ik kom uit Safavidistan.![]()
geen nekschot om het af te maken?quote:Op zondag 27 december 2015 16:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://video.cdn.haber7.c(...)st_b_yle_vuruldu.mp4
PKKer opent vuur op politie maar gaat zelf neer
quote:Op zondag 27 december 2015 17:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
geen nekschot om het af te maken?![]()
waar gaat het tweede helft van het filmpje over?
Denk ikquote:HDP'Lİ VEKİL ZİYARET ETTİ
Yaralı şahıs hastanede tedavi altına alındı. Başında polis bekleyen yaralıyı bugün Adana HDP Milletvekili Meral Danış Beştaş ziyaret etti.
wel aannemelijkquote:
twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 15:56:39#Kurdistan: Turkish security forces violently cracked down on a protest in Sirnak agnst the "anti-terror" operations https://t.co/7IXTs2TqA9 reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 02:40:32#Kurdistan:unbelievable destruction in the Sur district of #Diyarbak?r, result of #Turkey's "anti-terror" operations https://t.co/nmGNgnm0PX reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 26-12-2015 om 22:48:37#Kurdistan: Kurdish youth in the city of #Nusaybin set up a local branch of the #YDGH. #TwitterKurds #Turkey https://t.co/gCGYuiw6wm reageer retweet
SARPquote:Op zondag 27 december 2015 21:20 schreef Intellectueel het volgende:
Foto's van Syrië.... oh wacht, ik bedoel Turkije:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thomas kan beter oppassen voor de PKK. Die zijn niet zo'n fan van die Kurdistan vlag die hij op z'n Twitter heeft.quote:Op zondag 27 december 2015 21:28 schreef UpsideDown het volgende:
Ik gok dat die Thomas binnenkort even flink op z'n muil geslagen wordt door enkele forumleden.twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 15:56:39#Kurdistan: Turkish security forces violently cracked down on a protest in Sirnak agnst the "anti-terror" operations https://t.co/7IXTs2TqA9 reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 02:40:32#Kurdistan:unbelievable destruction in the Sur district of #Diyarbak?r, result of #Turkey's "anti-terror" operations https://t.co/nmGNgnm0PX reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 26-12-2015 om 22:48:37#Kurdistan: Kurdish youth in the city of #Nusaybin set up a local branch of the #YDGH. #TwitterKurds #Turkey https://t.co/gCGYuiw6wm reageer retweet
Dan zou ik toch eens het Irak-topic bezoeken, veel beeldmateriaal van honderden PKK'ers die met de Peshmerga aan het front meevechten. Dat zouden ze niet doen als ze elkaar niet mochten lijkt mij.quote:Op zondag 27 december 2015 21:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Thomas kan beter oppassen voor de PKK. Die zijn niet zo'n fan van die Kurdistan vlag die hij op z'n Twitter heeft.
PUK Peshmerga zeker. KDP moet er niet veel van hebben.quote:Op zondag 27 december 2015 21:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eens het Irak-topic bezoeken, veel beeldmateriaal van honderden PKK'ers die met de Peshmerga aan het front meevechten. Dat zouden ze niet doen als ze elkaar niet mochten lijkt mij.
In Kirkuk voornamelijk PUK, in Sinjar voornamelijk KDP. Maakt niet uit, aan het front doet het er niet toe welke partij je stemt tijdens de verkiezingen.quote:Op zondag 27 december 2015 21:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
PUK Peshmerga zeker. KDP moet er niet veel van hebben.
Wel als ze mensen oppakken die met een bepaalde vlag zwaaien. Wat dat betreft haten ze elkaar redelijkquote:Op zondag 27 december 2015 21:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Kirkuk voornamelijk PUK, in Sinjar voornamelijk KDP. Maakt niet uit, aan het front doet het er niet toe welke partij je stemt tijdens de verkiezingen.
waar woont ie dan?quote:Op zondag 27 december 2015 21:28 schreef UpsideDown het volgende:
Ik gok dat die Thomas binnenkort even flink op z'n muil geslagen wordt door enkele forumleden.twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 15:56:39#Kurdistan: Turkish security forces violently cracked down on a protest in Sirnak agnst the "anti-terror" operations https://t.co/7IXTs2TqA9 reageer retweet
waar is dit van?quote:Op zondag 27 december 2015 21:20 schreef Intellectueel het volgende:
Foto's van Syrië.... oh wacht, ik bedoel Turkije:
heb je een link van het nieuwsberciht?quote:
twitter:trthaber twitterde op woensdag 30-12-2015 om 11:00:26#SONDAKIKAAnkara Cumhuriyet Bassavc?l?g?, y?lbas? gecesi K?z?lay civar?nda eylem yapmay? planlayan 2 canl? bomban?n yakaland?g?n? bildirdi reageer retweet
Masha'Allahquote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gelukkig zijn deze helden er:
https://amp.twimg.com/pro(...)AL5yYo8Xg6kPO2J6c%3D
(Filmpje uit November)
Echt wel 100+ jaar geleden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
De Turken hebben geen ocide gepleegd volgens mij.
ja ja zal wel, nu plegen ze toch ook volgens jou, of niet?quote:
waar zie jij een hit?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:55 schreef UpsideDown het volgende:
Deze zag ik ook net, volgens mij een M60 die op hol slaat en crasht na een hit
Als je motor in de brand vliegt dan rem je niet maar rij je vol een huis in?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een Turkse bron die vrij betrouwbaar is zegt dat de motor in brand is gevlogen, geen hit.
Aangezien er ook geen beelden zijn van een hit lijkt me een in brand gevlogen motor aannemelijk.
je bedoelt dat de camera beweegt en dat je een soort knal hoort?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 23:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
0:59, inslag vervolgens net buiten beeld
waar zie je dat dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:01 schreef Nintex het volgende:
Dit was duidelijk een raket of een ander wapen o.i.d.
welke bron?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een Turkse bron die vrij betrouwbaar is zegt dat de motor in brand is gevlogen, geen hit.
ik kan iig uit die beelden niet halen dat het een raket zou zijn, maar ook kan ik niet uit die beelden halen dat het een technisch mankement zou zijnquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://twitter.com/Derinkuvvet
Heeft vaak nieuws uren voordat media er mee komt.
Wel de eerste motor brand ooit die er voor zorgt dat een tank vol gas in een rechte lijn in volle vaart door een gebouw crasht.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik kan iig uit die beelden niet halen dat het een raket zou zijn, maar ook kan ik niet uit die beelden halen dat het een technisch mankement zou zijn
maakt ook weinig uit atm
Ze staan op een helling.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:17 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wel de eerste motor brand ooit die er voor zorgt dat een tank vol gas in een rechte lijn in volle vaart door een gebouw crasht.
ongelukken zijn vaak fataler dan oorlogshandelingen. ook zelf moord komt vaker voor dan dood door gevechtshandelingenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:28 schreef Perrin het volgende:
Als het een technisch mankement is, lijkt me dat het besturen van een Turkse tank wel extra spannend maken. Pakt de vijand je 't eerst of je eigen materieel?
Mja ze zijn veel te laat begonnen met productie van tanks. Massa productie van de nieuwe Altay tanks komt pas eind 2016/begin 2017 op gang.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:28 schreef Perrin het volgende:
Als het een technisch mankement is, lijkt me dat het besturen van een Turkse tank wel extra spannend maken. Pakt de vijand je 't eerst of je eigen materieel?
jammer dat niet elke turkse generatie een erdo heeft gekendquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar goed, ze zijn met alles veel te laat begonnen...ze proberen nu pas alles in te halen.
Aldus Turkse bronnen. Hoog WC-eend gehalte dus.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
261 PKK militants killed in security operations in 3 districts: Turkish military
http://www.hurriyetdailyn(...)=93329&NewsCatID=341
Mooi.
quote:Op zondag 3 januari 2016 00:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aldus Turkse bronnen. Hoog WC-eend gehalte dus.
Dan ben je niet echt bekend met Hurriyet.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aldus Turkse bronnen. Hoog WC-eend gehalte dus.
Hurriyet die de Turkse legerleiding citeert? Aldus WC-eend inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan ben je niet echt bekend met Hurriyet.
Zo gaat dat altijd, je beroept je altijd op een bron, referentie, persoon/kliek. Hurriyet is verder geen krant die zomaar iets plaatst omdat er her en der iets geroepen is, dat is meer voor Sabah.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hurriyet die de Turkse legerleiding citeert? Aldus WC-eend inderdaad.
Maar het betreft hier geen onafhankelijk rapport van Hurriyet, maar een standaard nieuwsbericht dat door de Turkse legerleiding is verspreidt.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:03 schreef Triggershot het volgende:
Zo gaat dat altijd, je beroept je altijd op een bron, referentie, persoon/kliek. Hurriyet is verder geen krant die zomaar iets plaatst omdat er her en der iets geroepen is, dat is meer voor Sabah.
Het legertop is dan ook de aangewezen persoon om dit soort berichten naar buiten te brengen, zo gaat dat overal en altijd, geen enkel leger laat een 'onafhankelijk rapport' toe van een commercieel nieuwsmedium. Dit is geen nieuwsbericht die door een AKP gekkie in een barak wordt geroepen en door Sabah als frontpage nieuws wordt overgenomen, dat er 260 mensen zijn gedood twijfel ik geen sec aan, de echte vraag die gesteld moet worden is niet of de getallen juist zijn, maar of de 260 mensen daadwerkelijk allemaal strijders betroffen imo.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar het betreft hier geen onafhankelijk rapport van Hurriyet, maar een standaard nieuwsbericht dat door de Turkse legerleiding is verspreidt.
quote:Turkish President Receb Teyyib Erdogan has in the past strongly denounced Turkish army operations in Kurdish areas and described military actions as “state terror” against “Kurdish people,” according to a recently published report dating back to 1991.
The paper is said to have been prepared by Erdogan in 1991 when he was a party official in his hometown of Istanbul for his Rifah (Welfare) party at the time.
The report is released amid renewed violence in Turkey’s Kurdish regions between the army and the Kurdistan Workers Party (PKK) where over 200 people have been killed since July.
With no sign of letup in the operations Erdogan lashed out on Kurdish leaders last week for their secessionist tendencies, a move in stark contrast to the position laid out in his 1991 report called “Kurdish issue and suggestions towards a solution.”
Erdogan’s recent comments came after the leader of the pro-Kurdish People’s Democratic Party (HDP), Selahettin Demirtas, called for self-rule in Kurdish areas following months of intensified bombing campaigns by the army which has imposed on Kurdish towns and districts near Diyarbakir.
According to the report, Erdogan at the time denounced Turkish military incursions into the Kurdish east and called the Kurdish issue “a national question” that should be solved “by recognizing Kurdish language as an independent language and which has no relations to the Turkish language.”
“What is called the Southeastern issue is in essence the Kurdish question which is no doubt a national question. These areas, which are labeled as Southeast, have since the dawn of history been called Kurdistan,” Erdogan wrote in the report to the then leader of the Rifah party Necmettin Erbakan.
“This region (Turkey’s Kurdish areas) has suffered twice, from PKK assaults since 1985 and at the same time it has been subjected to state terror which has targeted the population for allegedly supporting the PKK,” Erdogan wrote in the report.
The current wave of violence in Kurdish region of Turkey began soon after the inconclusive June elections, which gave the HDP over 13 percent of the votes while Erdogan’s ruling Justice and Development Party (AKP) gained over 40 percent, but failing to form a coalition government.
Locked in a bloody standoff, both PKK and Ankara have refused to go back to the negotiating table which PKK’s jailed leader Abdullah Ocalan called “a historic chance” in March 2015 after the Dolmabahce agreement was signed on February 28 between the HDP (representing the PKK) and the government in Ankara. Erdogan publically rejected the Dolmabahce later saying he had no knowledge of the exact terms of the agreement.
Erdogan is wat ambitieuzer in zijn claims.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:22 schreef UpsideDown het volgende:
Ook al zouden het er 200 zijn, stelt dat natuurlijk nog geen reet voor. Het zit daar tjokvol strijders, pas als je het over duizenden gaat hebben wordt het serieus.
Het leger is geen onafhankelijke instituut in Turkije, en heeft voor de afgelopen decennia verscheidene keer aangedrongen op een sterke militaire reactie in het Oosten. Toch een beetje logisch dat er mensen zijn die twijfels hebben bij de officiële berichtgeving.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:08 schreef Triggershot het volgende:
Het legertop is dan ook de aangewezen persoon om dit soort berichten naar buiten te brengen, zo gaat dat overal en altijd, geen enkel leger laat een 'onafhankelijk rapport' toe van een commercieel nieuwsmedium. Dit is geen nieuwsbericht die door een AKP gekkie in een barak wordt geroepen en door Sabah als frontpage nieuws wordt overgenomen, dat er 260 mensen zijn gedood twijfel ik geen sec aan, de echte vraag die gesteld moet worden is niet of de getallen juist zijn, maar of de 260 mensen daadwerkelijk allemaal strijders betroffen imo.
Ik vind 260 niet echt een onhaalbaar cijfer, zeker niet als je met vliegtuigen, tanks en speciale eenheden oprukt in een gebied dat je genadeloos bombardeert. Vrijwel alle media, van de propagandisten tot aan serieuze nieuwsorganen hebben er iig geen moeite mee om ook de staatsmedia/leger te citeren en getallen in de honderden te benoemen als iets wat serieus ( over) te nemen valt.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het leger is geen onafhankelijke instituut in Turkije, en heeft voor de afgelopen decennia verscheidene keer aangedrongen op een sterke militaire reactie in het Oosten. Toch een beetje logisch dat er mensen zijn die twijfels hebben bij de officiële berichtgeving.
Dat hij zo'n mooi rond getal noemt zegt al dat het uit de lucht gegrepen is.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan is wat ambitieuzer in zijn claims.
Precies, het Turkse leger is nog vrij bescheiden.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat hij zo'n mooi rond getal noemt zegt al dat het uit de lucht gegrepen is.
Is inderdaad niet een onrealistisch cijfer, maar desalniettemin blijf ik sceptisch, al dan niet over de genoemde onschuldige burgers in verhouding tot de omgekomen strijders.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:26 schreef Triggershot het volgende:
Ik vind 260 niet echt een onhaalbaar cijfer, zeker niet als je met vliegtuigen, tanks en speciale eenheden oprukt in een gebied dat je genadeloos bombardeert. Vrijwel alle media, van de propagandisten tot aan serieuze nieuwsorganen hebben er iig geen moeite mee om ook de staatsmedia/leger te citeren en getallen in de honderden te benoemen als iets wat serieus ( over) te nemen valt.
Ik begrijp niet dat zulke uitspraken überhaupt gedaan worden, hier zou zoiets al einde carrière betekenen.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, het Turkse leger is nog vrij bescheiden.
Over onschuldige burgers zwijgen we natuurlijk, niet goed voor the image, maar op Turkse nieuwsmediums zoals CNNTURK worden de claims wat nader uitgewerkt a la een "In X provincie zijn er 5 en in Y dorp zijn er 12 strijders gedood" waardoor de claims wel wat geloofwaardiger worden. Ipv een claim als "Yo 260 mensen gedood".quote:Op zondag 3 januari 2016 01:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Is inderdaad niet een onrealistisch cijfer, maar desalniettemin blijf ik sceptisch, al dan niet over de genoemde onschuldige burgers in verhouding tot de omgekomen strijders.
Mja, anderzijds, een Rutte had nooit een leider in Turkije kunnen worden.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat zulke uitspraken überhaupt gedaan worden, hier zou zoiets al einde carrière betekenen.
Dat laatste is ook exact wat ik bedoel.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het legertop is dan ook de aangewezen persoon om dit soort berichten naar buiten te brengen, zo gaat dat overal en altijd, geen enkel leger laat een 'onafhankelijk rapport' toe van een commercieel nieuwsmedium. Dit is geen nieuwsbericht die door een AKP gekkie in een barak wordt geroepen en door Sabah als frontpage nieuws wordt overgenomen, dat er 260 mensen zijn gedood twijfel ik geen sec aan, de echte vraag die gesteld moet worden is niet of de getallen juist zijn, maar of de 260 mensen daadwerkelijk allemaal strijders betroffen imo.
quote:Op zondag 3 januari 2016 01:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, anderzijds, een Rutte had nooit een leider in Turkije kunnen worden.
De 261 doden zijn allen strijders, dus mensen met wapens/bommen whatever wat vastgelegd is op camera. Anders accepteert het legerleiding het niet.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Raar dat ze dan op hun propaganda foto's slechts 10 man kunnen showen. Ze zullen wel naar Syrië gevlucht zijnquote:Op zondag 3 januari 2016 01:22 schreef UpsideDown het volgende:
Ook al zouden het er 200 zijn, stelt dat natuurlijk nog geen reet voor. Het zit daar tjokvol strijders, pas als je het over duizenden gaat hebben wordt het serieus.
Klopt. Hij is een beschaafde, niet schreeuwende, niet door godsdienstwaanzin en minderwaardigheidscomplexen ten aanzien van de glorieuze natie die Nederland ooit was, geen oorlogsretoriek richting minderheden uitslaande man.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, anderzijds, een Rutte had nooit een leider in Turkije kunnen worden.
Mwuah, zowel de Koerdische burgers als de woordvoerder van Hudapar meldt wel degelijk civiele slachtoffers, huizen die binnengestormd worden en bezet door zowel de PKK als de TSK, in dat op zicht ga ik er vanuit dat de cijfers niet helemaal accuraat hoeven te zijn.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De 261 doden zijn allen strijders, dus mensen met wapens/bommen whatever wat vastgelegd is op camera. Anders accepteert het legerleiding het niet.
Burgerdoden worden direct gemeld maar aangezien de steden zo goed als leeg zijn vallen er vrij weinig burgerdoden.
Cute. En welke politicus domineert momenteel de peilingen, is diegene ook iemand die niet schreeuwt, niet waanzinnig, niet een minderwaardigheidscomplex ten aanzien van de glorieuze natie die Nederland ooit was, geen oorlogsretoriek richting de minderheden?quote:Op zondag 3 januari 2016 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. Hij is een beschaafde, niet schreeuwende, niet door godsdienstwaanzin en minderwaardigheidscomplexen ten aanzien van de glorieuze natie die Nederland ooit was, geen oorlogsretoriek richting minderheden uitslaande man.
Ik ontken niet dat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Dat zeker niet, zeker niet bij zo'n grote en langdurige operatie.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, zowel de Koerdische burgers als de woordvoerder van Hudapar meldt wel degelijk civiele slachtoffers, huizen die binnengestormd worden en bezet door zowel de PKK als de TSK, in dat op zicht ga ik er vanuit dat de cijfers niet helemaal accuraat hoeven te zijn.
[..]
Cute. En welke politicus domineert momenteel de peilingen, is diegene ook iemand die niet schreeuwt, niet waanzinnig, niet een minderwaardigheidscomplex ten aanzien van de glorieuze natie die Nederland ooit was, geen oorlogsretoriek richting de minderheden?
Want de soevereiniteit van een land respecteren is natuurlijk alleen van toepassing op Turks luchtruim / grondgebied.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkije is overigens zojuist begonnen met het bombarderen van het Kandil gebergte. Doelen zijn uiteraard PKK kampen.
Zolang de Iraakse overheid geen controle heeft over de eigen grenzen kan je niet over soevereiniteit spreken.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:35 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Want de soevereiniteit van een land respecteren is natuurlijk alleen van toepassing op Turks luchtruim / grondgebied.
Zou wat zijn als Iran een paar Turkse F16's uit de lucht tikt.
Turkije heeft de ballen niet om in Iraanse luchtruim te vliegen, zeker niet als Iran ze dreigt neer te halen. Verder heeft Turkije een verdrag met Irak waarin het bepaalde gebieden mag bombarderen en troepen naar toe mag sturen rond de grensgebieden, dus nee, je vergelijking is hier niet van toepassing.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:35 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Want de soevereiniteit van een land respecteren is natuurlijk alleen van toepassing op Turks luchtruim / grondgebied.
Zou wat zijn als Iran een paar Turkse F16's uit de lucht tikt.
Indien het met toestemming van de Iraakse overheid gebeurt is het inderdaad een ander verhaal. Echter de manier waarop ClapClapYourHands het brengt alsof Turkije het recht heeft om willekeurig de soevereiniteit van een land te schenden is, zacht gezegd, onnozel.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije heeft de ballen niet om in Iraanse luchtruim te vliegen, zeker niet als Iran ze dreigt neer te halen. Verder heeft Turkije een verdrag met Irak waarin het bepaalde gebieden mag bombarderen en troepen naar toe mag sturen rond de grensgebieden, dus nee, je vergelijking is hier niet van toepassing.
Dat heb ik nergens gezegd maar goed.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:50 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Echter de manier waarop ClapClapYourHands het brengt alsof Turkije het recht heeft om willekeurig de soevereiniteit van een land te schenden is, zacht gezegd, onnozel.
quote:Op zondag 3 januari 2016 13:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd maar goed.
quote:[quote]Op zondag 3 januari 2016 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang de Iraakse overheid geen controle heeft over de eigen grenzen kan je niet over soevereiniteit spreken.
Klopt bij Irak kan je daar niet over spreken. Jij hebt het over een land, ik specifiek over Irak.quote:
Wat.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Klopt bij Irak kan je daar niet over spreken. Jij hebt het over een land, ik specifiek over Irak.
Net als het kamp in Basika toch?quote:Op zondag 3 januari 2016 14:04 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat.Ook bij Irak geldt het internationale recht. Het is dat er blijkbaar verdragen zijn gesloten, anders had Turkije zich gewoon buiten Irak moeten houden.
Daar zijn destijds ook verdragen over gesloten, en Irak verzoekt Turkije nu om zich terug te trekken. Wat is daarmee?quote:Op zondag 3 januari 2016 14:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Net als het kamp in Basika toch?
Dat die terugtrekking niet gebeurt.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:09 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Daar zijn destijds ook verdragen over gesloten, en Irak verzoekt Turkije nu om zich terug te trekken. Wat is daarmee?
VNquote:Mocht Turkije dit niet doen kan Irak twee dingen doen, escaleren of het bij de VN leggen. De tweede optie lijkt mij het meest verstandige en Turkije zal zich vast niet verzetten tegen die uitspraak. Aangezien ze de VN / NAVO hard nodig hebben tegen Rusland.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0UD1GJ20151230quote:Op zondag 3 januari 2016 14:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat die terugtrekking niet gebeurt.
[..]
VN
De NAVO heeft Turkije net zo hard nodig als Turkije de nodig heeft.
Lees het bericht dat je post nog eens.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:16 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0UD1GJ20151230
Terugtrekking is al begonnen hoor.
Ik zeg niet dat Turkije er helemaal niets te zoeken heeft aangezien het een bijna wetteloos gebied is sinds de IS aanvallen, maar je moet ook niet doen alsof Turkije kan doen wat ze willen op het grondgebied van andere landen. Als de VS zegt spring, dan gaat Erdo'tje hard z'n best doen om van de grond te komen.
Turkije die zich beroept op 'miscommunicatie' en daarna gedeeltelijke terugtrekking heeft gestart. Daarnaast toezegging gedaan om de rest van de troepen ook uit de provincie terug te trekken. Toevallig dat telefoontje van Biden.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lees het bericht dat je post nog eens.
Iraq's prime minister accused Turkey on Wednesday of failing to respect an agreement to withdraw its troops from the country's north and its foreign minister said if forced, Iraq could resort to military action to defend its sovereignty.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:21 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Turkije die zich beroept op 'miscommunicatie' en daarna gedeeltelijke terugtrekking heeft gestart. Daarnaast toezegging gedaan om de rest van de troepen ook uit de provincie terug te trekken. Toevallig dat telefoontje van Biden.Schoothondjes zijn het.
quote:Op zondag 3 januari 2016 14:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iraq's prime minister accused Turkey on Wednesday of failing to respect an agreement to withdraw its troops from the country's north and its foreign minister said if forced, Iraq could resort to military action to defend its sovereignty.
"But the Turkish government has not respected the agreement and we request that the Turkish government announce immediately that it will withdraw from Iraqi territory", he said.
etc.
Toegezegd, niet gebeurd.
Selectief lezen?quote:Ankara has acknowledged there was a "miscommunication" with Baghdad over the deployment. It later withdrew some troops to another base inside the nearby autonomous Kurdistan region and said it would continue to pull out of Nineveh province, where Bashiqa is located.
Die uitspraken waren veel eerder gedaan. Blijkbaar waren ze in Bagdad daar helemaal tevreden mee. Ondertussen is het kamp in Basika er nog.quote:
Totdat de VS er klaar mee is, Erdo verteld wat hij moet doen en het gebeurt. Dat weet je zelf ook, zelfs met die grootheidswaanzin in je hoofd.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die uitspraken waren veel eerder gedaan. Blijkbaar waren ze in Bagdad daar helemaal tevreden mee. Ondertussen is het kamp in Basika er nog.
Wel fijn tho, als je wat toezegt piepen ze een tijdje niet.
Hahaquote:Op zondag 3 januari 2016 14:31 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Totdat de VS er klaar mee is, Erdo verteld wat hij moet doen en het gebeurt. Dat weet je zelf ook, zelfs met die grootheidswaanzin in je hoofd.
twitter:Derinkuvvet twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 13:38:45Şırnak ,Silopi de ki Zap meydanına Jöh ve Pöh Timlerimiz Allı Şanlı Bayrağımızı böyle dikti. https://t.co/5zPAQ6FiQr reageer retweet
Idiote oorlogsgebaren.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De plein die men "Zap Meydani" noemde is omgedoopt naar "Bayrak Meydani"
Filmpje:[ afbeelding ]twitter:Derinkuvvet twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 13:38:45Şırnak ,Silopi de ki Zap meydanına Jöh ve Pöh Timlerimiz Allı Şanlı Bayrağımızı böyle dikti. https://t.co/5zPAQ6FiQr reageer retweet
Plein voor plein, wijk voor wijk, stad voor stad zullen de PKK-ers verwijderd worden.
Nah, eerder een verlaging naar het niveau van de militanten die hun 'eigen' vlag hadden opgehangen, je weet dondersgoed dat de regio gevoelig is voor zulke gebaren en daardoor de spanningen verder kunnen oplopen.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, tekenen van een geslaagde opruim operatie.
Gevoelig voor wie? PKK-ers? Of mensen die de PKK steunen. Duidelijk signaal aan die mensen. Die zijn niet welkom.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nah, eerder een verlaging naar het niveau van de militanten die hun 'eigen' vlag hadden opgehangen, je weet dondersgoed dat de regio gevoelig is voor zulke gebaren en daardoor de spanningen verder kunnen oplopen.
Beelden van een huis waarbij een 38-jarige vrouw (Melek Apaydin) middels tankgeschut om het leven kwam. Rechtsonder zie je de inslag. Niets geen PKK.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Beelden van een huis nadat PKK-ers hebben geprobeerd politieagenten aan te vallen met een RPG.
1 vrouw overleden en 1 persoon zwaar gewond.
Gevoelig voor mensen die de indruk krijgen dat de Turkse staat aan het bezetten en een oorlog aan het voeren is, IE een vlag komt de ander vervangen, een leger komt de ander vervangen.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gevoelig voor wie? PKK-ers? Of mensen die de PKK steunen. Duidelijk signaal aan die mensen. Die zijn niet welkom.
Onzin, dit heeft plaatsgevonden in een wijk waar er geen straatverbod is en er geen tanks rondrijden.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Beelden van een huis waarbij een 38-jarige vrouw (Melek Apaydin) middels tankgeschut om het leven kwam. Rechtsonder zie je de inslag. Niets geen PKK.
Failed state Turkije die met tanks in stedelijke gebieden op haar eigen burgers schiet.
De Turkse staat is ook een oorlog aan het voeren. Tegen de PKK.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gevoelig voor mensen die de indruk krijgen dat de Turkse staat aan het bezetten en een oorlog aan het voeren is, IE een vlag komt de ander vervangen, een leger komt de ander vervangen.
Ja, dat verklaart waarom er naast het huis een tank shell is gevonden.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, dit heeft plaatsgevonden in een wijk waar er geen straatverbod is en er geen tanks rondrijden.
Diverse Turkse media maken weer melding dat het niet om een tankschot gaat, maar om projectiel afkomende van een raketwerper, beiden beschuldigen ze nu elkaar. Erg duidelijk is het niet hoe ze is omgekomen.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Beelden van een huis waarbij een 38-jarige vrouw (Melek Apaydin) middels tankgeschut om het leven kwam. Rechtsonder zie je de inslag. Niets geen PKK.
Failed state Turkije die met tanks in stedelijke gebieden op haar eigen burgers schiet.
Oké, nu is het waar hoor. TSK heeft een tank ingevlogen en daarna direct weer weggehaald.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, dat verklaart waarom er naast het huis een tank shell is gevonden.
[ afbeelding ]
Tegen de PKK, dan waarom idiote nationalistische gebaren in een land waar de PKK al van is verdreven, om de lokale mensen op te fokken?quote:Op zondag 3 januari 2016 15:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turkse staat is ook een oorlog aan het voeren. Tegen de PKK.
Als er mensen zijn die daar moeite mee hebben kunnen ze gerust richting Syrië gaan.
Dat projectiel wat op de grond ligt komt duidelijk niet van een raketwerper, maar van een tank.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Diverse Turkse media maken weer melding dat het niet om een tankschot gaat, maar om projectiel afkomende van een raketwerper, beiden beschuldigen ze nu elkaar. Erg duidelijk is het niet hoe ze is omgekomen.
Omdat het gebaren van dat land zijn en aan te tonen dat die mensen die daar niks mee hebben niet welkom zijn.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tegen de PKK, dan waarom idiote nationalistische gebaren in een land waar de PKK al van is verdreven, om de lokale mensen op te fokken?
We zien een projectiel op de grond, verder weten we vrij weinig, of ze daadwerkelijk daardoor gedood is, of het wel in haar regio is, of of of.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat projectiel wat op de grond ligt komt duidelijk niet van een raketwerper, maar van een tank.
Dom bekrompen kindje toch. Deze tactieken hebben de afgelopen 40 jaar niets uitgehaald, en zullen dat nu ook niet doen.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat het gebaren van dat land zijn en aan te tonen dat die mensen die daar niks mee hebben niet welkom zijn.
In andere woorden: Verlagen tot het niveau van de militanten. Een beetje speciale eenheid is geen debiele nationalist, maar houdt rekening met de gevoeligheden in de regio.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat het gebaren van dat land zijn en aan te tonen dat die mensen die daar niks mee hebben niet welkom zijn.
Je ziet meer dan alleen een projectiel in die foto.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We zien een projectiel op de grond, verder weten we vrij weinig, of ze daadwerkelijk daardoor gedood is, of het wel in haar regio is, of of of.
quote:Op zondag 3 januari 2016 15:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dom bekrompen kindje toch. Deze tactieken hebben voor de afgelopen 40 jaar niets uitgehaald, en zullen dat nu ook niet doen.
Zoals wat, haar?quote:Op zondag 3 januari 2016 15:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je ziet meer dan alleen een projectiel in die foto.
Mensen die zich toevoegen aan de JÖH en PÖH zijn zeker wel nationalisten. Dat zijn geen eenheden waar men je zomaar in dropt.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In andere woorden: Verlagen tot het niveau van de militanten. Een beetje speciale eenheid is geen debiele nationalist, maar houdt rekening met de gevoeligheden in de regio.
En de vlag zal niet veel later weer worden neergehaald. Een vicieuze cirkel waar men niet aan kan ontsnappen. Ondertussen zien we de opkomst van een stabiele Koerdische partij in Turkije en een Syrisch Koerdistan dat wordt geregeerd door de zusterpartij van de PKK. Maar gelukkig zijn er nog bekrompen nationalisten ver weg van hun thuisland die een stijve plasser krijgen van wat Turkse photo-ops in het oosten, en daarmee denken dat de klus geklaard is.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het ophangen van de Turkse vlag is een teken dat de plek is schoongeveegd en dat zal in elke wijk gebeuren.
Nope, men gaat door tot dat alle PKK-ers opgeruimd zijn. Men gaat nu alles op alles zetten en de grenzen met Syrië compleet dichtgooien als het nodig is. In Noord-Irak zijn PKK-ers sowieso al niet meer gewenstquote:Op zondag 3 januari 2016 15:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
En de vlag zal niet veel later weer worden neergehaald. Een vicieuze cirkel waar men niet aan kan ontsnappen. Ondertussen zien we de opkomst van een stabiele Koerdische partij in Turkije en een Syrisch Koerdistan dat wordt geregeerd door de zusterpartij van de PKK. Maar gelukkig zijn er nog bekrompen nationalisten ver weg van hun thuisland die een stijve plasser krijgen van wat Turkse photo-ops in het oosten, en daarmee denken dat de klus geklaard is.
Haha, en dit geloof jij?quote:Op zondag 3 januari 2016 15:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nope, men gaat door tot dat alle PKK-ers opgeruimd zijn.
Een grens van een paar honderd kilometer krijgt geen enkel land op slot.quote:Men gaat nu alles op alles zetten en de grenzen met Syrië compleet dichtgooien als het nodig is.
De YPG is anders gewoon nog in Sinjar, en Erbil en Suleymaniye zitten vol met YPG-safehouses.quote:In Noord-Irak zijn PKK-ers sowieso al niet meer gewenst
https://twitter.com/dijraberi/status/683656180347043841quote:Op zondag 3 januari 2016 15:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wat zegt dat verder inhoudelijk over Apaydin? Volgens Dogan gaat het weer om dit:
[ afbeelding ]
Maar goed de link tussen
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
is mij niet helemaal duidelijk.
Barzani is nog steeds de machtigste man binnen KRG gebied, PUK/PYD/Whatever kan daar niet tegenop.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Haha, en dit geloof jij?
[..]
Een grens van een paar honderd kilometer krijgt geen enkel land op slot.
[..]
De YPG is anders gewoon nog in Sinjar, en Erbil en Suleymaniye zitten vol met YPG-safehouses.
Barzani is de machtigste man in Erbil; in Kirkuk en Suleymaniyeh is de PUK de baas. En die staan sympathiek tegenover de YPG/PKK. De meeste inwoners van Iraaks-Koerdistan staan niet onder controle van Barzani/KDP.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Barzani is nog steeds de machtigste man binnen KRG gebied, PUK/PYD/Whatever kan daar niet tegenop.
Barzani is die groeperingen liever kwijt dan rijk.
Ik zie totaal geen link tussen de door jou eerder geplaatste foto en de daadwerkelijke omgeving.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
https://twitter.com/dijraberi/status/683656180347043841
Iets wat apart dat haar scalp precies naast het projectiel land en dat er bijzonder weinig bloed is bij de door jou eerder geplaatste foto.twitter:zaza_colik twitterde op zondag 03-01-2016 om 13:43:41Sur'da pkk itlerinin bir eve roket atması sonucu Melek Apaydın adlı bir kadın öldü, 2 yaralı! https://t.co/EeVEp6TYC3" reageer retweet
Geen link? Zie de omgeving. Is gewoon precies hetzelfde.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie totaal geen link tussen de door jou eerder geplaatste foto en de daadwerkelijke omgeving.twitter:zaza_colik twitterde op zondag 03-01-2016 om 13:43:41Sur'da pkk itlerinin bir eve roket atması sonucu Melek Apaydın adlı bir kadın öldü, 2 yaralı! https://t.co/EeVEp6TYC3" reageer retweet
https://twitter.com/FiratAmedi/status/683619180613120001/photo/1quote:Op zondag 3 januari 2016 15:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen link? Zie de omgeving. Is gewoon precies hetzelfde.
Heb je het filmpje überhaupt wel bekeken?quote:Op zondag 3 januari 2016 15:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
https://twitter.com/FiratAmedi/status/683619180613120001/photo/1
ik zie echt een wereld van verschil, de 'jouwe' lijkt meer op een opslagplek, een ondergronds schuilplek oid. Terwijl de ter plekke genomen foto's gewoon binnenhuis zijn, inclusief tapijt en huishoudelijke zaken.
Aan de hand van de staat van dat object kan men prima vaststellen of het er mee te maken heeft of nietquote:Op zondag 3 januari 2016 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie totaal geen link tussen de door jou eerder geplaatste foto en de daadwerkelijke omgeving.Iets wat apart dat haar scalp precies naast het projectiel land en dat er bijzonder weinig bloed is bij de door jou eerder geplaatste foto.twitter:zaza_colik twitterde op zondag 03-01-2016 om 13:43:41Sur'da pkk itlerinin bir eve roket atması sonucu Melek Apaydın adlı bir kadın öldü, 2 yaralı! https://t.co/EeVEp6TYC3" reageer retweet
Het is een beetje he said she said tussen de twee kampen in Turkije.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat ding ontploft was had het veel meer schade aangericht en was er overal shrapnel.
Nee, toen niet.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Heb je het filmpje überhaupt wel bekeken?
quote:Turkey’s HDP plans to hold ‘autonomy’ rallies amid tension with gov’t over self-rule policy
The Kurdish problem-focused Peoples’ Democratic Party (HDP) is planning to hold rallies in favor of “autonomy” and “self-rule” before the end of January, at a time when one of its co-chairs is being investigated over his call for greater Kurdish self-governance.
The HDP’s general convention is scheduled to be held on Jan. 24 and the party will hold a conference before the convention along with its constituents, HDP spokesperson Ayhan Bilgen told the state-run Anadolu Agency on Jan. 4.
“Autonomy” and “self-rule,” two concepts embraced at a recent convention of the Democratic Society Congress (DTK), an association of Kurdish political organizations, will also be discussed during this conference, Bilgen added.
At the convention held in late December, the DTK released a declaration calling for self-rule in Turkey’s southeast, escalating political tensions at a time of renewed clashes between the security forces and outlawed Kurdistan Workers’ Party (PKK) militants.
HDP co-chair Selahattin Demirtaş was one of the participants in a two-day congress of Kurdish groups that called for more self-governance, during which he said “there will be a Kurdistan in the next century and it could include an independent state.” A prosecutor opened an investigation into Demirtaş on Dec. 28 over his call, while President Recep Tayyip Erdoğan also said over the weekend that he supports criminal probes into HDP leaders over their comments about self-rule.
Speaking to Anadolu Agency, HDP spokesperson Bilgen said the HDP would hold rallies under the motto “Autonomies and Democratic Turkey.” He said the exact schedule of rallies would be set at a Central Executive Board (MYK) meeting of the party scheduled to take place later on Jan. 4.
“Our general project for Turkey is democratization. Therefore, whatever is on the agenda concerning ways to carry out this democratization will be discussed,” Bilgen added.
The HDP plans to hold workshops and town-hall meetings on “autonomy” and “self-rule,” particularly focusing on Turkey’s western provinces, Anadolu Agency reported.
January/04/2016
twitter:GDSonDakika twitterde op maandag 04-01-2016 om 17:44:25Kahvaltı sofrasındayken PKK roketi ile ölen 4 çocuk annesi Melek Alpaydıncı Defnedildi...https://t.co/33Qqd0cfPB reageer retweet
twitter:meteyarar twitterde op maandag 04-01-2016 om 19:30:12Nusaybin'de kaymakamlık konutuna yapılan roketli saldırı . https://t.co/cz7FL3imWX reageer retweet
twitter:TheArabSource twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:56:43First #Orthodox #Epiphany in 94 years in #Izmir (Video) https://t.co/19TAT4leUT #Smyrna #Turkey https://t.co/VSBDqtHU5m reageer retweet
De comments bij dit filmpje zijn vermakelijkerquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:47 schreef vigen98 het volgende:
In ander nieuws:twitter:TheArabSource twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:56:43First #Orthodox #Epiphany in 94 years in #Izmir (Video) https://t.co/19TAT4leUT #Smyrna #Turkey https://t.co/VSBDqtHU5m reageer retweet
Bijhorend nieuwsbericht:quote:Op maandag 4 januari 2016 22:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Foto's van in beslag genomen wapen en munitie van de PKK in Mardin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
quote:Following are the facts:
empirisch vals.quote:He recently praised "Hitler's Germany," mentioning Hitler in the context of his own tenure.
quote:Presently, 34 journalists are in jail for various charges including "insulting the President." According to Journalists without Borders, Turkey ranks 149 out of 180 countries on press freedom.
Vredige demonstraties, damn.quote:Peaceful demonstrators protesting the destruction of Gezi Park were attacked with truncheons, tear gas, and water cannon in 2013. Police brutality sparked protests in 60 cities, which were violently suppressed.
Wij weten niet wat bang zijn isquote:
"eline koluna saglik"quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Soldaten bestoken appartement, even later via een lijn die de PKK gebruikt hoor je dat er 10 PKKers zijn afgemaakt.
quote:HDP refocuses on Öcalan card, threatens Ankara with war
After losing popularity for the PKK's new strategy of shifting its fight to urban areas, the pro-Kurdish HDP is now trying to set a new agenda with rumors over PKK leader Öcalan's imprisonment and health conditions
Amid debates over whether the immunity of Peoples' Democratic Party (HDP) deputies should be lifted, HDP Ankara Deputy Sırrı Süreyya Önder threatened Turkey with war on the grounds of concerns with the security and health of imprisoned PKK leader Abdullah Öcalan at a press conference in Parliament on Thursday. HDP Parliamentary Deputy Speaker Pervin Buldan and Group Deputy Chairman İdris Baluken were also present at the press conference.
"Imposing isolation on Öcalan and making his people, as well as his organization, worry about his security and health mean an invitation to war," Önder said. He claimed that two prisoners staying with Öcalan have been recently relocated and are currently not in İmralı prison.
Önder further alleged that the pro-Kurdish party has not been informed about the health condition of Öcalan, calling on the government to make an urgent statement. "The public should be informed urgently and transparently on this issue," Önder said, adding that the issue cannot be taken lightly.
The controversial statement has been interpreted by some as a sign of refocusing on Öcalan. PKK leader Cemil Bayık, who was interviewed by BBC Turkey on Nov. 30, completely ruled out any possibility for Öcalan to make decisions from İmralı, where he "is being held captive by the Turkish state." In the interview, Bayık also said: "Our movement [the PKK] has no relation to the leader Apo."
Having failed to obtain the support of Kurdish people in the southeast to cause an uprising, the PKK may now be playing the Öcalan card. The HDP has recently come under fire for its pro-PKK policies and has been accused of being a political extension of the terrorist organization. Thursday's statement has been interpreted by analysts as the PKK's change of tactics to include Öcalan back into the plan. It remains a mystery whether the PKK's second attempt, this time through Öcalan, to make Kurds in the region revolt against the state and security forces will succeed.
Speaking to Daily Sabah on the subject, Kurtuluş Tayiz, a columnist for the Akşam daily, recalled Öcalan's words before the reconciliation process started: "If the reconciliation process fails, consider me dead." Underscoring that it was a warning sign to the HDP and Qandil for them to be more cautious and responsible, Tayiz contended that the party and the PKK are now trying to compensate for their failure to create a revolutionary people's war by presenting Öcalan as a savior.
"Öcalan called on the PKK to disarm and leave the country in 2013 and 2014. However, the PKK did not obey him. The revolutionary people's war resulted in a fiasco. The HDP and PKK now request a restart of the dialogue to get out of the slump by using the Öcalan card," Tayiz argued.
When asked about whether Öcalan will eat his words and return to the table for the sake of the HDP and PKK, Tayiz asserted that it all comes down to the Turkish state to restart the reconciliation process or not. "Öcalan has been keeping silent over the developments because there is nothing he can do," he added.
Yeni Yüzyıl University's vice dean and academic in the Department of International Relations, Professor Yaşar Hacısalihoğlu also spoke to Daily Sabah on the issue and asserted that the joint plan of the HDP, PKK and PYD to use the Öcalan card will eventually fail. "The PKK, HDP and PYD, which in my opinion are intertwined, have tried to spread a smear campaign that the Turkish state tyrannizes its people like it did in the 1990s. They tried to turn the people against the state, which they failed to do," Hacısalihoğlu argued, adding that the three have tried to start a civil war.
Stressing that the trio now uses Öcalan as a political weapon following attempts at Washington, Tehran and Moscow, Hacısalihoğlu said: "It will not succeed. They will now ease their statements on Öcalan and make a play by way of him. However, the people will take it into consideration and see the truth."
İlhami Işık, a Kurdish writer renowned for his views on the Kurdish issue, spoke to Daily Sabah and downplayed the HDP deputies who made the statement, saying, "Baluken, Önder and Buldan are not political actors and their words are not worthy of anything. It would be worth discussing had Bayık said these things." Işık also labeled the statement an expression of "inaptitude and not being able to say no to the PKK's violence."
Claiming that the HDP is now attempting to hide its collapsed strategy and failure to stand against violence in the region by way of Öcalan, Işık said: "Their nuisance is not about Öcalan's health condition at all. It is a tactic of their own, and it is baseless."
Is criminaliteit uitgeroeid?quote:
Kort samengevat: Tukay altijd noemer 1!quote:
ALTIJDquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Kort samengevat: Tukay altijd noemer 1!
Je weet 't wel lekker te verdraaien. Op de 10 protesten waren er zo'n 2 waar de politie hard mocht optreden omdat ze uit de hand liepen. De meesten werden echter onterecht hard weggewerkt met te veel slachtoffers in deze opkomende nazi-staat van die bedfellow van je.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
[..]
empirisch vals.
[..]
[..]
Vredige demonstraties, damn.
Steunen van IS, militanten en burgers in een zin opnoemen als doelwit.
Jezus wat beschamend slechte 'feiten'
Jullie zeggen al tijden hier in deze topics dat de PKK vernietigd gaat worden. Hoe lang gaat het duren?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Is criminaliteit uitgeroeid?
Was jij niet diegene die Erdogan's dictatuur 'onderbouwde' met voorbeelden als "hij roept op tot meer kinderen boehoequote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je weet 't wel lekker te verdraaien. Op de 10 protesten waren er zo'n 2 waar de politie hard mocht optreden omdat ze uit de hand liepen. De meesten werden echter onterecht hard weggewerkt met te veel slachtoffers in deze opkomende nazi-staat van die bedfellow van je.
Jij liep in Nederland te zuipen en aan je triggershot te trekken op je posterboy toen ik meeliep in de demonstraties. Die gewoon vreedzaam waren.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die Erdogan's dictatuur 'onderbouwde' met voorbeelden als "hij roept op tot meer kinderen boehoe! ", iemand die als de kippen er bij was met het openen van een topic toen Erdogan verkeerd werd geciteerd over Hitler en maar janken wanneer daadwerkelijk Turks verstaande users itt jij jou en je OP corrigeren. Echt, schatje, jij moet niet komen praten over verdraaien, als jij Gezi een vreedzame demonstratie noem, tjah, be my quest, hoop dat je veel vergelijkbare vreedzame demonstraties mag meemaken in jouw straat.
Poepie toch, voel mij vereerd dat je je bezighoudt met mijn activiteiten, maar je illustreert weer op perfecte wijze dat je in mijn geval noch dat van de Gezi weet waar je het over hebt, maar verbaast mij wederom niets, je bent het product van je CHPhomies, kan je niets kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij liep in Nederland te zuipen en aan je triggershot te trekken op je posterboy toen ik meeliep in de demonstraties. Die gewoon vreedzaam waren.
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat de schoolverlaters / politie het in sommige gevallen zwart voor de ogen werd omdat je grote idool ze een vrijbrief had gegeven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Poepie toch, voel mij vereerd dat je je bezighoudt met mijn activiteiten, maar je illustreert weer op perfecte wijze dat je in mijn geval noch dat van de Gezi weet waar je het over hebt, maar verbaast mij wederom niets, je bent het product van je CHPhomies, kan je niets kwalijk nemen.![]()
Mocht je nog enigszins voor rede vatbaar zijn, een eyeopener voor jou, Gezi gebeuren was meer dan wat vreedzame demonstraties, had je daar durven te komen had je niet zo slap geluld.
Nee, ik doel op de aangevallen burgers door militanten die onder een schaduw van 'vreedzame' demonstranten vrouwen en tieners hebben gedood, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten dagenlang openbare wegen en centra hebben bezet gehouden, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die winkels, overheidsgebouwen en huizen hebben vernield, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die miljoenen euro's aan materiële schade hebben veroorzaakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat de schoolverlaters / politie het in sommige gevallen zwart voor de ogen werd omdat je grote idool ze een vrijbrief had gegeven.
Ook vergeet je maar voor het gemak even dat men daar traangas, waarvan het label zegt dat je het niet mag mengen met water juist vmbo-creatief aan het spuitwater werd toegevoegd waardoor de demonstranten lichte brandwonden opliepen. Deze demonstranten bestonden uit studenten, leerkrachten, advocaten en vele anderen.
Verder ben je inderdaad in het geheel transparant, je haat voor Erdogan beïnvloedt jou dermate dat je niet eens aan factchecking doet maar de zoete sperma van CHP slikt alsof je Kim Kardashian was die uit is op een tweede sextape.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:50 schreef Beathoven het volgende:
Dus terwijl jij je blusinstallatie op een foto van Erdogan leegde, speelde zich daar wat af
De slachtoffers van het politiegeweld die je inderdaad niet onder het tapijt kunt moffelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik doel op de aangevallen burgers door militanten die onder een schaduw van 'vreedzame' demonstranten vrouwen en tieners hebben gedood,
bron?quote:ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die winkels, overheidsgebouwen en huizen hebben vernield, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die miljoenen euro's aan materiële schade hebben veroorzaakt.
Dat ging over de politie sjakiequote:Ik begrijp je persoonlijke affiniteit met VMBO, maar ook al ben je een astronaut en psycholoog, geeft dat je geen vrijbrief om de openbare orde te verstoren.
Bij jou komen kommafoutjes hoger op de lijst dan het schenden van mensenrechten. Dat typeert eigenlijk wel wat voor zielig geval je bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Leer quoten, kom ik er daarna nog misschien op terug.
Braaf, je bent al aan het gehoorzamen. Nou had ik al een idee dat je niet heel intelligent bent, maar goed daar gaan we nog een keer.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij jou komen kommafoutjes hoger op de lijst dan het schenden van mensenrechten. Dat typeert eigenlijk wel wat voor zielig geval je bent.
Dat is dan ook nergens voor nodig, dat een demonstratie niet vreedzaam is betekent niet dat er onschuldigen om kunnen komen, dat er doden vallen betekent niet dat ze vreedzaam waren.quote:De slachtoffers van het politiegeweld die je inderdaad niet onder het tapijt kunt moffelen.
Ja, het was beperkt tot wat omrijdende auto's, de bezetting, gast,quote:Dat was natuurlijk het ergste in het brein van Triggershot, dat de autos een beetje om moesten rijden omdat er wat tenten op de weg stonden. In onze stad had de burgemeester er toestemming voor gegeven.Skande! natuurlijk
En ik maar denken dat je op z'n minst dat wel wist.quote:bron?
Ongetwijfeld, gezien de context en je zinsconstructie, maar 9/10 keer kom jezelf ook niet veel intelligenter over dan een gemiddelde VMBO-schoolverlater.quote:Dat ging over de politie sjakie
In jouw wereld heeft intelligentie een andere betekenis.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Braaf, je bent al aan het gehoorzamen. Nou had ik al een idee dat je niet heel intelligent bent, maar goed daar gaan we nog een keer.
Je grote vriend en de betreffende leden komen nog weleens voor het gerecht.quote:Dat is dan ook nergens voor nodig, dat een demonstratie niet vreedzaam is betekent niet dat er onschuldigen om kunnen komen, dat er doden vallen betekent niet dat ze vreedzaam waren.
verkeersoverlast, dat is wat jou bezighoudt.quote:Ja, het was beperkt tot wat omrijdende auto's, de bezetting, gast,.
Dat is geen probleem, kan wel van Erogans persoonlijke verduisteringsrekening worden geplukt.quote:
dat woordje 'ook' zegt genoeg over jezelf weer...quote:Ongetwijfeld, gezien de context en je zinsconstructie, maar 9/10 keer kom jezelf ook niet veel intelligenter over dan een gemiddelde VMBO-schoolverlater.
Hoeveel burgers zijn er in totaal omgekomen? Of zijn er geen burgerslachtoffers?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
307 PKK militants killed so far in operations, Turkish military says
http://www.hurriyetdailyn(...)=93638&NewsCatID=338
Operatie lijkt in Silopi binnenkort af te lopen gezien de grote aantallen PKK-ers die probeerden te ontsnappen maar zijn opgepakt bij een checkpoint. Sur en Cizre duurt nog wel even denk ik (een maand misschien?)
Totalen weet ik niet, afzonderlijke berichten er over heb ik niet bijgehouden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Hoeveel burgers zijn er in totaal omgekomen? Of zijn er geen burgerslachtoffers?
Wordt het in de media wel vermeld?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Totalen weet ik niet, afzonderlijke berichten er over heb ik niet bijgehouden.
Tuurlijk. Bij dode PKK-ers zijn er in het algemeen nieuwsberichten over totalen (op basis van persbericht TSK), bij burgerslachtoffers afzonderlijke berichten op de dag dat het gebeurt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:11 schreef primakov het volgende:
[..]
Wordt het in de media wel vermeld?
Jawel, soort van, enigszins, in zekere zin, euhm, bij wijze van, zo goed als, deels.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:11 schreef primakov het volgende:
[..]
Wordt het in de media wel vermeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 19:17:59 ]
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, soort van, enigszins, in zekere zin, euhm, bij wijze van, zo goed als, deels.
262 t/m half november, vanaf juni that is.Soort van, als in niet echt prioriteit op de gangbare media-kanalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt niet uit, ik ben in het bijzijn van iemand die het wel spreekt en leest.Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
Incidenten wel, maar wat en wanneer men een burger is, daar is men nog wel eens onverschillig over.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:35 schreef primakov het volgende:
[..]
Soort van, als in niet echt prioriteit op de gangbare media-kanalen?
Maakt niet uit, ik ben in het bijzijn van iemand die het wel spreekt en leest.
IehAaaaaaahquote:Op zondag 10 januari 2016 01:43 schreef TeenWolf het volgende:
Hier moet een ezel het door een pkk rat ontgelden![]()
![]()
![]()
Video genomen vanuit een KOBRA voertuig van de Turkse strijdkrachten.
Wat een bruut om zomaar dat zakje brood van die oude dame af te pakken.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Foto's uit Diyarbakir
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:The shooting in broad daylight of Abdulvakhid Edelgireyev – a key Chechen Islamist figure who fought with an al-Qaida affiliate in Syria – is the latest in a series of audacious killings of enemies of the Russian state in the Turkish city
Is Erdogan m niet dankbaar hiervoor?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef Pharmacist het volgende:
Dikke middelvinger van Rusland naar Turkije![]()
Murder in Istanbul: Kremlin's hand suspected in shooting of Chechen
[..]
Ik denk niet dat wij blij zouden zijn als bijv de Amerikanen iemand op straat liquideren in Amsterdam. De nette manier om het te doen is natuurlijk uitlevering vragen en de Turken hem laten oppakken; het is immers Turks grondgebied.quote:
Is het een competitie ofzo? Wat een rare comment.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een random Tjetjeen vs vliegtuig uit de lucht. Ik vraag me af welke middelvinger groter is
[ afbeelding ]
Waarom ben je zo boos?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Is het een competitie ofzo? Wat een rare comment.
Maar inderdaad, jij wint! De Turken zijn nog achterbakser dan de Russen.
Je reageert nogal boos nadat je op je plek werd gezet na die comment over een Russisch vliegtuig.quote:
Ik reageerde niet boos en ik werd al helemaal niet op mijn "plek gezet". Je tweede comment slaat helemaal nergens op aagezien dequote:Op zondag 10 januari 2016 21:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je reageert nogal boos nadat je op je plek werd gezet na die comment over een Russisch vliegtuig.
Grappig dat je het ene momentdoet en het andere moment het opeens achterbaks noemt.
Als je ontopic wilde blijven had je dat bericht helemaal niet hoeven posten hier want het heeft met dit onderwerp niks te makenquote:Op zondag 10 januari 2016 21:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik reageerde niet boos en ik werd al helemaal niet op mijn "plek gezet". Je tweede comment slaat helemaal nergens op aagezien deover die moord op die Jihadi in Istanbul ging en dat "achterbaks" op dat neerhalen van dat vliegtuig. Die moord vind ik trouwens ook "achterbaks" en beide acties zijn smullen voor mij aangezien ik Rusland en Turkije beide kut vind.
Verder begrijp ik dat ik een razend interessant gespreksonderwerp ben, maar mss moeten we on topic blijven.
Behalve natuurlijk dat het bericht zowel met Turkije en ISIS te maken heeft en de spanningen tussen Turkije en Rusland relevant zijn mbt de PKK en de zogenaamde "strijd" van Turkije tegen ISIS.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je ontopic wilde blijven had je dat bericht helemaal niet hoeven posten hier want het heeft met dit onderwerp niks te maken
Uh nee. Dit kon in het topic dat gaat over het neergehaalde Russisch vliegtuigquote:Op zondag 10 januari 2016 21:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk dat het bericht zowel met Turkije en ISIS te maken heeft en de spanningen tussen Turkije en Rusland relevant zijn mbt de PKK en de zogenaamde "strijd" van Turkije tegen ISIS.
Sorry buddy, dat maak ik zelf wel uit. Maar je bent vrij hem in dat topic te postenquote:Op zondag 10 januari 2016 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Uh nee. Dit kon in het topic dat gaat over het neergehaalde Russisch vliegtuig
en dan zitten ze huilie huilie te doen dat er willekeurige "burgers" zijn "geëxecuteerd" in vanquote:Op maandag 11 januari 2016 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wapens die in beslag zijn genomen na de gevechten in Van gisteren
Klopt, creatief knippen in plaatjes zodat je geen wapens ziet etc.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dan zitten ze huilie huilie te doen dat er willekeurige "burgers" zijn "geëxecuteerd" in van
nsfwtwitter:FiratYurdakul twitterde op maandag 11-01-2016 om 07:43:30Yan?ndaki silah? kesip yay?nlars?n , olur sana sivil !!! https://t.co/9KUPaI9Htd reageer retweet
spin voor propaganda doeleindenquote:Op maandag 11 januari 2016 16:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Klopt, creatief knippen in plaatjes zodat je geen wapens ziet etc.nsfwtwitter:FiratYurdakul twitterde op maandag 11-01-2016 om 07:43:30Yan?ndaki silah? kesip yay?nlars?n , olur sana sivil !!! https://t.co/9KUPaI9Htd reageer retweet
Bahquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zojuist een explosie in Istanbul
10 doden, 15 gewonden
duitse doden bij de duitse kraan, zou best kunnen https://www.google.nl/map(...)oKHVYLBUsQoioIjAEwDwquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Naar berichten veel Duitsers onder de doden maar nog niks officieels.
dat hotel was nog in aanbouw. waarschijnlijk een ongelukquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:31 schreef Frutsel het volgende:
Explosie en een hotel in de fik
NWS / Explosie toeristendistrict Istanbul
Welnee.. het was een van zijn lieverdjes van de IS.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Erdogan zegt dat de zelfmoordterrorist waarschijnlijk een Syriër was.
okquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Welnee.. het was een van zijn lieverdjes van de IS.
Erdogan hield zojuist een speech waarbij hij maar liefst 20 seconden aan de aanslag van vanochtend besteedde, en 20 minuten aan het aanvallen van 'linkse intellectuelen' als Chomsky die volgens Erdogan de Koerden in het oosten steunen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:50 schreef primakov het volgende:
http://www.hurriyetdailyn(...)=93736&NewsCatID=341
livestream van onze demagerdogan
Haha, de butthurt is sterk in deze.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:07 schreef primakov het volgende:
Dat ze fout bezig zijn in Irak en Syrie en Jemen. Dat ze kritiek hadden op Saudi-Arabië terwijl het al qaeda terroristen waren. Dat ze kritiek hebben terwijl ze zelf executies uitvoeren.
twitter:Irmak_Ye twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 13:07:51#Erdogan to academics critical of policies in Kurdish Southeast: "You're either with the state or with terrorists." https://t.co/DukCU26FiP reageer retweet
Geen woord gelogen door Erdogan. Al die troeplanden zijn schuldig aan het steunen van terrorisme etc.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:07 schreef primakov het volgende:
Dat ze fout bezig zijn in Irak en Syrie en Jemen. Dat ze kritiek hadden op Saudi-Arabië terwijl het al qaeda terroristen waren. Dat ze kritiek hebben terwijl ze zelf executies uitvoeren.
Helemaal correct abi, Turkije doet dat helemaal niet. Alle groeperingen die Turkije steunt in Syrië zijn dan ook bonafide.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Geen woord gelogen door Erdogan. Al die troeplanden zijn schuldig aan het steunen van terrorisme etc.
Het grootste troepland en failed-state in de regio is zelf hoofdverantwoordelijk voor de opkomst van IS.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen woord gelogen door Erdogan. Al die troeplanden zijn schuldig aan het steunen van terrorisme etc.
Welke groepering steunt Turkije dan die internationaal aanslagen pleegt? Enige wat Turkije steunt is groeperingen die zichzelf verdedigen tegen Assad en co.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:17 schreef primakov het volgende:
[..]
Helemaal correct abi, Turkije doet dat helemaal niet. Alle groeperingen die Turkije steunt in Syrië zijn dan ook bonafide.
Kilicdaroglu heeft gelijk.twitter:abdbozkurt twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 13:23:17#Turkey main opposition party #CHP leader @kilicdarogluk says current gov't has lost the capacity to govern the country reageer retweet
Terroristische groeperingen moeten dus alleen internationaal aanslagen plegen en wanneer ze tegen Assad vechten kunnen ze niet terroristisch zijn. Hoe schattig toch hoe je definitie aanpast aan het standpunt dat je inneemt. Cute.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welke groepering steunt Turkije dan die internationaal aanslagen pleegt? Enige wat Turkije steunt is groeperingen die zichzelf verdedigen tegen Assad en co.
IS pleegt natuurlijk geen terroristische aanslagen in internationaal verband. En Nusra (Al Qaeda) natuurlijk ook niet. Turkije heeft deze organisaties natuurlijk ook helemaal niet gesteund. Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Terroristische groeperingen moeten dus alleen internationaal aanslagen plegen en wanneer ze tegen Assad vechten kunnen ze niet terroristisch zijn. Hoe schattig toch hoe je definitie aanpast aan het standpunt dat je inneemt. Cute.
Nee, het zou schandelijk zijn als groepen mensen in landen als Syrië en Irak uitgemoord worden door Assad en co en dat men toe zou kijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Terroristische groeperingen moeten dus alleen internationaal aanslagen plegen en wanneer ze tegen Assad vechten kunnen ze niet terroristisch zijn. Hoe schattig toch hoe je definitie aanpast aan het standpunt dat je inneemt. Cute.
Nee, zelfverdediging is zelfverdediging, alleen wanneer het de Koeden betreft natuurlijk. Dan is het terrorisme.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nee, het zou schandelijk zijn als groepen mensen in landen als Syrië en Irak uitgemoord worden door Assad en co en dat men toe zou kijken.
Zelfverdediging != terrorisme
Oh en sinds wanneer moordt de Turkse overheid random Koerden uit? Oh wacht, dat gebeurt niet. Leuk geprobeerd trolletje.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, zelfverdediging is zelfverdediging, alleen wanneer het de Koeden betreft natuurlijk. Dan is het terrorisme.
Haha, serieus? Je mag wel een blik in de geschiedenisboeken werpen anders. Niet alleen hebben Turkse veiligheidsdiensten random Koerden gemoord, maar ook hebben ze complete gebieden met de grond gelijk gemaakt. De PKK is niet voor niets een vrijheidsbeweging.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh en sinds wanneer moordt de Turkse overheid random Koerden uit? Oh wacht, dat gebeurt niet. Leuk geprobeerd trolletje.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Haha, serieus? Je mag wel een blik in de geschiedenisboeken werpen anders. Niet alleen hebben Turkse veiligheidsdiensten random Koerden gemoord, maar ook hebben ze complete gebieden met de grond gelijk gemaakt. De PKK is niet voor niets een vrijheidsbeweging.
Je bent de acties in Turkije van de laatste tijd vergeten ?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh en sinds wanneer moordt de Turkse overheid random Koerden uit? Oh wacht, dat gebeurt niet. Leuk geprobeerd trolletje.
Aldus onze Turkse fanboy die hier stelselmatig propaganda post van een staat die de afgelopen jaren terroristische organisaties als Nusra en IS heeft gesteund.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je probeert aanslagen goed te praten omdat je zelf fan bent van een staat die terrorisme steunt. Je bent zielig bezig, over de rug van doden praat je terrorisme goed. Hopelijk raakt een terroristische aanslag niemand in jouw omgeving want dat zou erg cru zijn gezien hoe je aanslagen goedpraat.
Ja, dat zijn random Koerden wil je zeggen? Alle acties zijn gericht op de PKK en partijen gerelateerd aan de PKKquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Je bent de acties in Turkije van de laatste tijd vergeten ?
Of zijn dat geen Koerden ?
En niet te vergeten het bombarderen van Koerden op Syrisch grondgebied.
Is dat de beste verdediging van je om aanslagen en terroristische groeperingen goed te praten?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Aldus onze Turkse fanboy die hier stelselmatig propaganda post van een staat die de afgelopen jaren terroristische organisaties als Nusra en IS heeft gesteund.
Dat zijn Koerden ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, dat zijn random Koerden wil je zeggen? Alle acties zijn gericht op de PKK en partijen gerelateerd aan de PKK
Heeft Turkije Jabhat al Nusra gesteund ja of nee?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, het zou schandelijk zijn als groepen mensen in landen als Syrië en Irak uitgemoord worden door Assad en co en dat men toe zou kijken.
Zelfverdediging != terrorisme
Gelukkig is dat heel proportioneel en vallen er nauwelijks burgerdoden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, dat zijn random Koerden wil je zeggen? Alle acties zijn gericht op de PKK en partijen gerelateerd aan de PKK
Goh, zijn PKK-ers Koerden? Joh?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:38 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat zijn Koerden ja.
Dat weet jij ook, alleen omdat de Turken de PKK als terroristische organisatie bestempeld is het gerechtvaardigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |