Je moet minder Presstv kijkenquote:Op zondag 27 december 2015 12:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Meer Turkse soldaten dood dan IRGC strijders anders. Los gezien van het feit dat de IRGC iedereen in het Midden-Oosten pak slaag heeft gegeven.
- Israel pak slaag in 2006 middels Hezbollah, die een IRGC-extensie is.quote:Op zondag 27 december 2015 12:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je moet minder Presstv kijken
quote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
- Israel pak slaag in 2006 middels Hezbollah, die een IRGC-extensie is.
- ISIS pak slaag in Irak en Syrie.
- FSA pak slaag in Qusayr in 2013
- PJAK pak slaag in 2011
- Jundullah
- Nusra pak slaag in Qalamoun en Zuid-Alepop.
Iedereen pak slaag.
In grote lijnen mee eens, maar IS wil ik toch wel echt van het lijstje afhalen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
- Israel pak slaag in 2006 middels Hezbollah, die een IRGC-extensie is.
- ISIS pak slaag in Irak en Syrie.
- FSA pak slaag in Qusayr in 2013
- PJAK pak slaag in 2011
- Jundullah
- Nusra pak slaag in Qalamoun en Zuid-Alepop.
Iedereen pak slaag.
Waarom dan?quote:Op zondag 27 december 2015 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In grote lijnen mee eens, maar IS wil ik toch wel echt van het lijstje afhalen.
Jij weet niet. Sjiieten zijn ras pessimisten.quote:Op zondag 27 december 2015 12:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
Safawieten en optimisme is altijd indrukwekkend.
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims. Iets wat intellectueel in beide gevallen niet is.quote:Op zondag 27 december 2015 12:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
Safawieten en optimisme is altijd indrukwekkend.
Omdat een groot deel van je opsomming idd is geëindigd met een pak slaag en een strijd was dat 1-1 is geleverd, maar IS wordt dermate aangevallen van supermachten tot aan vergelijkbare militia, meestal zelfs samenwerkend dat ik daar kritischer naar kijk, niet alleen dat, maar ook omdat IS ondanks de gigantische coalitie tegen haar nog aardig op haar poten staat.quote:
Waren Iraniërs anders. Althans, in culturele en nationalistische zin.quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims.
Dat waren de Ottomanen ook, de complete theologie terminologie, de poëzie, kunst etc was hevig onder Perzisch invloed.quote:Op zondag 27 december 2015 12:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waren Iraniërs anders. Althans, in culturele en nationalistische zin.
Maar dat ISIS nu door bijna de halve wereld wordt aangevallen is natuurlijk ook een recentelijk iets. Toen de Koerden bijvoorbeeld in Irak werden aangevallen door IS en laatstgenoemde bijna Erbil had veroverd (ze waren 30km verwijderd van de stad), was het de IRGC die als eerste de Peshmerga te hulp kwam (logistiek, intelligence, etc) terwijl de Amerikanen nog druk bezig waren om hun strategie te bepalen en Turkije niet thuis gaf.quote:Op zondag 27 december 2015 12:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van je opsomming idd is geëindigd met een pak slaag en een strijd was dat 1-1 is geleverd, maar IS wordt dermate aangevallen van supermachten tot aan vergelijkbare militia, meestal zelfs samenwerkend dat ik daar kritischer naar kijk, niet alleen dat, maar ook omdat IS ondanks de gigantische coalitie tegen haar nog aardig op haar poten staat.
Klopt.quote:Op zondag 27 december 2015 12:54 schreef Triggershot het volgende:
Op zondag 27 december 2015 12:53 schreef Intellectueel het volgende:
Dat waren de Ottomanen ook, de complete theologie terminologie, de poëzie, kunst etc was hevig onder Perzisch invloed.
quote:In a sense, Iranian Islam is a second advent of Islam itself, a new Islam sometimes referred to as Islam-i Ajam. It was this Persian Islam, rather than the original Arab Islam, that was brought to new areas and new peoples: to the Turks, first in Central Asia and then in the Middle East in the country which came to be called Turkey, and of course to India. The Ottoman Turks brought a form of Iranian civilization to the walls of Vienna. [...] By the time of the great Mongol invasions of the thirteenth century, Iranian Islam had become not only an important component; it had become a dominant element in Islam itself, and for several centuries the main centers of Islamic have the power and civilization were in countries that were, if not Iranian, at least marked by Iranian civilization. [...] The center of the Islamic world was under Turkish and Persian states, both shaped by Iranian culture. [...] The major centers of Islam in the late medieval and early modern periods, the centers of both political and cultural power, such as India, Central Asia, Iran, Turkey, were all part of this Iranian civilization. Although much of it spoke various forms of Turkish, as well as other local languages, their classical and cultural language was Persian. Arabic was of course the language of scripture and law, but Persian was the language of poetry and literature".
quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims. Iets wat intellectueel in beide gevallen niet is.
Ik begrijp dat sektarisch denken populair is, maar doe es ff ingelezen.
De term 'safawieten' wordt anno 2015 gebruikt om de hedendaagse Sjieten (12ers) mee aan te duiden die hun bevel uit Teheran krijgen voorgeschoteld.quote:Op zondag 27 december 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, Safawieten zijn Turken en moslims. Iets wat intellectueel in beide gevallen niet is.
Ik begrijp dat sektarisch denken populair is, maar doe es ff ingelezen.
Turkije acht ik dan ook niet echt aan factor, buiten het openstellen van Incirlik en enkele bombardementen hebben ze niet veel noemenswaardigs gedaan, maar geruchten dat Hezbollah en Iraanse / Sjietische militia actief is in Syrie / Irak, diens geruchten gaan terug naar 2012/3, daarbovenop de bombardementen van de respectievelijke staten Assad en Baghdad, de grondtroepen van beide landen, al ruim een jaar durende Uncle Sam bombardementen, de oprukkende Koerden, de vijandige andere jihadisten zoals JAI / JAN etc etc zijn allemaal partijen waar IS tegen moet strijden.quote:Op zondag 27 december 2015 12:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar dat ISIS nu door bijna de halve wereld wordt aangevallen is natuurlijk ook een recentelijk iets. Toen de Koerden bijvoorbeeld in Irak werden aangevallen door IS en laatstgenoemde bijna Erbil hadden veroverd (ze waren 30km verwijderd van de staat), was het de IRGC die als eerste de Peshmerga te hulp kwam (logistiek, intelligence, etc) terwijl de Amerikanen nog druk bezig waren om hun strategie te bepalen en Turkije niet thuis gaf.
Door idioten die compleet geen historisch besef hebben van wie en wat de Safawieten daadwerkelijk waren ja, de Iraanse Ayatollah majlis is een innovatieve regeerstelsel, zelfs voor Sjietische begrippen.quote:Op zondag 27 december 2015 12:57 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
[..]
De term 'safawieten' wordt anno 2015 gebruikt om de hedendaagse Sjieten (12ers) mee aan te duiden die hun bevel uit Teheran krijgen voorgeschoteld.
Neo-satrapen zijn het. Een voortzetting van een oud, pre-Islamitisch gebruik dat nu in een Islamitisch sausje is gehesen. De mullahs van vandaag zijn de magi's van het oud Zoroastriastische Perzisch Rijk.quote:Op zondag 27 december 2015 12:57 schreef JubaUrbicus het volgende:
De term 'safawieten' wordt anno 2015 gebruikt om de hedendaagse Sjieten (12ers) mee aan te duiden die hun bevel uit Teheran krijgen voorgeschoteld.
Termen en begrippen kunnen van betekenis veranderen en als je kijkt naar de Arabische media in onze tijd, en dan spreek ik over de belangrijke kanalen zoals Al Jazeera en Al Arabiyah; dan weet je dat met 'safawieten' gewoon de 12er sjiieten mee bedoelt worden die het vooral op sunnitische landen gemunt hebben. Niks sektarisch aan als je het mij vraagt.quote:Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door idioten die compleet geen historisch besef hebben van wie en wat de Safawieten daadwerkelijk waren ja, de Iraanse Ayatollah majlis is een innovatieve regeerstelsel, zelfs voor Sjietische begrippen.
Kijk jij begrijpt het!quote:Op zondag 27 december 2015 13:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Neo-satrapen zijn het. Een voortzetting van een oud, pre-Islamitisch gebruik dat nu in een Islamitisch sausje is gehesen. De mullahs van vandaag zijn de magi's van het oud Zoroastriastische Perzisch Rijk.
Turkije heeft een beetje het probleem dat ze geen strategische diepte in het Midden-Oosten hebben. Hadden wel veel soft power, maar dat heeft ook enorm veel sterkte verloren de afgelopen 3 jaren.quote:Op zondag 27 december 2015 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije acht ik dan ook niet echt aan factor, buiten het openstellen van Incirlik en enkele bombardementen hebben ze niet veel noemenswaardigs gedaan, maar geruchten dat Hezbollah en Iraanse / Sjietische militia actief is in Syrie / Irak, diens geruchten gaan terug naar 2012/3, daarbovenop de bombardementen van de respectievelijke staten Assad en Baghdad, de grondtroepen van beide landen, al ruim een jaar durende Uncle Sam bombardementen, de oprukkende Koerden, de vijandige andere jihadisten zoals JAI / JAN etc etc zijn allemaal partijen waar IS tegen moet strijden.
Om te beginnen is 'Safavi' de naam van een dynastie, dat later is uitgegroeid tot een wereldmacht, het is geen ideologische benaming voor iets, dat mensen dat onder onwetende voorwendselen er dat van maken is nog tot daar aan toe, dat nog grotere idioten dat overnemen en voortzetten is nog tragischer.quote:Op zondag 27 december 2015 13:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Termen en begrippen kunnen van betekenis veranderen en als je kijkt naar de Arabische media in onze tijd, en dan spreek ik over de belangrijke kanalen zoals Al Jazeera en Al Arabiyah; dan weet je dat met 'safawieten' gewoon de 12er sjiieten mee bedoelt worden die het vooral op sunnitische landen gemunt hebben. Niks sektarisch aan als je het mij vraagt.
Wat is er sektarisch aan het feit dat ik (en de hele wereld bijna) constateer dat sjiieten het vooral op islamitische sunnitische landen gemunt hebben?quote:Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om te beginnen is 'Safavi' de naam van een dynastie, dat later is uitgegroeid tot een wereldmacht, het is geen ideologische benaming voor iets, dat mensen dat onder onwetende voorwendselen er dat van maken is nog tot daar aan toe, dat nog grotere idioten dat overnemen en voortzetten is nog tragischer.
Wel op Sunnitische landen als Sjiet gemunt hebben, maar er niets sektarisch aan zijn, drink eerst je koffie op voor je iets typt.
Iran heeft altijd een theologisch 'diepe staat' gekend dat enorm veel invloed op de politieke elite had, en zelfs de facto de staat regeerden. Wat er in '79 gebeurde was niet Iran's eerste theologische revolutie. Zo'n 2400 jaar daarvoor hadden de magi's al een theologische revolutie geleidt. Het concept van martelaarschap werd bijvoorbeeld door Darius de Grote in het leven geroepen.quote:
Ho ho. Het waren de Soennieten die deze oorlog hebben begonnen. Saddam in 1980 vergeten?quote:Op zondag 27 december 2015 13:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is er sektarisch aan het feit dat ik (en de hele wereld bijna) constateer dat sjiieten het vooral op islamitische sunnitische landen gemunt hebben?
De oorlog van Sadam was niet 'sunnitisch' geïnspireerd.quote:Op zondag 27 december 2015 13:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ho ho. Het waren de Soennieten die deze oorlog hebben begonnen. Saddam in 1980 vergeten?
Juist daarom heb ik er wat moeite mee om de pak slagen die IS te verwerken heeft toe te schrijven aan een specifieke partij. Op dit moment is het eigenlijk alleen IS die in haar eentje een strijd voert tegen de verschillende coalities die wel gezamenlijk een doel hebben.quote:Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turkije heeft een beetje het probleem dat ze geen strategische diepte in het Midden-Oosten hebben. Hadden wel veel soft power, maar dat heeft ook enorm veel sterkte verloren de afgelopen 3 jaren.
Maar inderdaad, IS heeft het lang volgehouden maar ook te veel vijanden in het harnas gejaagd. Die hebben het strategisch verkeerd aangepakt, want er was degelijk een voedingsgrond voor hun succes.
Je hebt het over door twee sektarische kenmerken onderscheidende groepen, waarbij de ene sekte de andere sekte verwijt dat het uit is op landen van een bepaalde sektarische achtergrond en vraagt je vervolgens af wat daar sektarisch aan is? Oke, good point.quote:Op zondag 27 december 2015 13:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat is er sektarisch aan het feit dat ik (en de hele wereld bijna) constateer dat sjiieten het vooral op islamitische sunnitische landen gemunt hebben?
Dat Baath per definitie Sunni was is maar de vraag natuurlijk.quote:Op zondag 27 december 2015 13:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ho ho. Het waren de Soennieten die deze oorlog hebben begonnen. Saddam in 1980 vergeten?
De Baath-partij werd anders gedomineerd door soennieten en bijna de gehele soennitisch Arabische wereld (met uitzondering van Syrie) steunde Saddamquote:Op zondag 27 december 2015 13:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
De oorlog van Sadam was niet 'sunnitisch' geïnspireerd.
Ja maar goed, met een christelijke vice premier en prominent aanwezig pan-Arabische nationalisten, niet echt vergelijkbaar met de Sunni Jihadisten.quote:Op zondag 27 december 2015 13:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De Baath-partij werd anders gedomineerd door soennieten en bijna de gehele soennitisch Arabische wereld (met uitzondering van Syrie) steunde Saddam
Naja, pak slaag in die zin dat het de IRGC was die voorkwam dat ISIS Baghdad veroverde, Tikrit grotendeels verloor en Erbil van een ramp weerhield.quote:Op zondag 27 december 2015 13:10 schreef Triggershot het volgende:
Juist daarom heb ik er wat moeite mee om de pak slagen die IS te verwerken heeft toe te schrijven aan een specifieke partij. Op dit moment is het eigenlijk alleen IS die in haar eentje een strijd voert tegen de verschillende coalities die wel gezamenlijk een doel hebben.
Nee, maar dat maakt het in de ogen van Iran natuurlijk niet anders. Het was de Arabische wereld die Iran in 1980 de oorlog verklaarde, en die waren niet geheel toevallig soennitisch.quote:Op zondag 27 december 2015 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja maar goed, met een christelijke vice premier en prominent aanwezig pan-Arabische nationalisten, niet echt vergelijkbaar met de Sunni Jihadisten.
Als het niet om mensenlevens ging, maar om een potje stratego had ik eigenlijk wel een strijd 1-1 willen zien tussen beide. Logica zegt Hezbollah / IRGC als overwinnaar omdat goed getraind, goed bewapend en krijgservaring, maar anderzijds houdt IS dermate goed stand, heeft toch noemenswaardige veldslagen geleverd dat ik mij afvraag of ze geen kans hadden gemaakt.quote:Op zondag 27 december 2015 13:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Naja, pak slaag in die zin dat het de IRGC was die voorkwam dat ISIS Baghdad veroverde, Tikrit grotendeels verloor en Erbil van een ramp weerhield.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat je mij sektarisch noemde terwijl ik slechts een aantal zaken heb geconstateerd die feitelijk te onderbouwen zijn.quote:Op zondag 27 december 2015 13:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt het over door twee sektarische kenmerken onderscheidende groepen, waarbij de ene sekte de andere sekte verwijt dat het uit is op landen van een bepaalde sektarische achtergrond en vraagt je vervolgens af wat daar sektarisch aan is? Oke, good point.
Anderzijds zie ik weer veel invloed van de VS in het Saddam laten uitlokken van de oorlog waarbij ik me dan afvraag dat wanneer Saddam een bloeddorstige christelijke/atheïstische dictator zou zijn geweest het veel anders zou zijn gelopen.quote:Op zondag 27 december 2015 13:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt het in de ogen van Iran natuurlijk niet anders. Het was de Arabische wereld die Iran in 1980 de oorlog verklaarde, en die waren niet geheel toevallig soennitisch.
'De' Koerden doen niets, de PKK is weer een specifiek ander groep, naast, bij en los van 'de' Koerden. De reden dat Erdogan weer als winnaar uit de verkiezingen is gekomen komt door diezelfde Koerden, de HDP heeft in de laatste verkiezingen ruim 1 miljoen minder stemmen behaald, in zekere zin kan je stellen dat zij het verschil hebben gemaakt met de 'nederlaag' die Erdogan in de vorige verkiezen had.quote:Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef W2023 het volgende:
Slaat toch nergens op wat de koerden en PKK doen. Alles vernielen om te eisen wat ze willen.
Als je er niet mee eens bent stem je tegen erdogan. Als dit in Nederland was gebeurd dan waren ze allemaal opgesloten achter slot en grendel.
Ik vind dat Erdogan die PKK tuig harder moet aanpakken want zo gaan we niet met democratie om.
Een op één zal ISIS nooit standhouden Die hadden al moeite om een relatief klein sjiitisch stadje als Amerli te veroveren. Ik schat Nusra hoger in.quote:Op zondag 27 december 2015 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het niet om mensenlevens ging, maar om een potje stratego had ik eigenlijk wel een strijd 1-1 willen zien tussen beide. Logica zegt Hezbollah / IRGC als overwinnaar omdat goed getraind, goed bewapend en krijgservaring, maar anderzijds houdt IS dermate goed stand, heeft toch noemenswaardige veldslagen geleverd dat ik mij afvraag of ze geen kans hadden gemaakt.
Waarom niet 1-1 maar wel met meerdere samenwerkende coalities in de statusquo dan? Ik volg de logica niet helemaal. IS heeft militaire deskundigen van de Baath binnen haar organisatie, dus dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan haar successen.quote:Op zondag 27 december 2015 13:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een op één zal ISIS nooit standhouden Die hadden al moeite om een relatief klein sjiitisch stadje als Amerli te veroveren. Ik schat Nusra hoger in.
safawiden lanquote:Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door idioten die compleet geen historisch besef hebben van wie en wat de Safawieten daadwerkelijk waren ja, de Iraanse Ayatollah majlis is een innovatieve regeerstelsel, zelfs voor Sjietische begrippen.
Kom jij uit Iran?quote:Op zondag 27 december 2015 13:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook niet in een coalitie. Ik vind ISIS qua militaire stootkracht redelijk overschat.quote:Op zondag 27 december 2015 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet 1-1 maar wel met meerdere samenwerkende coalities in de statusquo dan? Ik volg de logica niet helemaal. IS heeft militaire deskundigen van de Baath binnen haar organisatie, dus dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan haar successen.
Ik kom uit Safavidistan.quote:
jipquote:
Wat is Safavidistan dan?quote:Op zondag 27 december 2015 14:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook niet in een coalitie. Ik vind ISIS qua militaire stootkracht redelijk overschat.
[..]
Ik kom uit Safavidistan.![]()
geen nekschot om het af te maken?quote:Op zondag 27 december 2015 16:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://video.cdn.haber7.c(...)st_b_yle_vuruldu.mp4
PKKer opent vuur op politie maar gaat zelf neer
quote:Op zondag 27 december 2015 17:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
geen nekschot om het af te maken?![]()
waar gaat het tweede helft van het filmpje over?
Denk ikquote:HDP'Lİ VEKİL ZİYARET ETTİ
Yaralı şahıs hastanede tedavi altına alındı. Başında polis bekleyen yaralıyı bugün Adana HDP Milletvekili Meral Danış Beştaş ziyaret etti.
wel aannemelijkquote:
twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 15:56:39#Kurdistan: Turkish security forces violently cracked down on a protest in Sirnak agnst the "anti-terror" operations https://t.co/7IXTs2TqA9 reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 02:40:32#Kurdistan:unbelievable destruction in the Sur district of #Diyarbak?r, result of #Turkey's "anti-terror" operations https://t.co/nmGNgnm0PX reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 26-12-2015 om 22:48:37#Kurdistan: Kurdish youth in the city of #Nusaybin set up a local branch of the #YDGH. #TwitterKurds #Turkey https://t.co/gCGYuiw6wm reageer retweet
SARPquote:Op zondag 27 december 2015 21:20 schreef Intellectueel het volgende:
Foto's van Syrië.... oh wacht, ik bedoel Turkije:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thomas kan beter oppassen voor de PKK. Die zijn niet zo'n fan van die Kurdistan vlag die hij op z'n Twitter heeft.quote:Op zondag 27 december 2015 21:28 schreef UpsideDown het volgende:
Ik gok dat die Thomas binnenkort even flink op z'n muil geslagen wordt door enkele forumleden.twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 15:56:39#Kurdistan: Turkish security forces violently cracked down on a protest in Sirnak agnst the "anti-terror" operations https://t.co/7IXTs2TqA9 reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 02:40:32#Kurdistan:unbelievable destruction in the Sur district of #Diyarbak?r, result of #Turkey's "anti-terror" operations https://t.co/nmGNgnm0PX reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 26-12-2015 om 22:48:37#Kurdistan: Kurdish youth in the city of #Nusaybin set up a local branch of the #YDGH. #TwitterKurds #Turkey https://t.co/gCGYuiw6wm reageer retweet
Dan zou ik toch eens het Irak-topic bezoeken, veel beeldmateriaal van honderden PKK'ers die met de Peshmerga aan het front meevechten. Dat zouden ze niet doen als ze elkaar niet mochten lijkt mij.quote:Op zondag 27 december 2015 21:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Thomas kan beter oppassen voor de PKK. Die zijn niet zo'n fan van die Kurdistan vlag die hij op z'n Twitter heeft.
PUK Peshmerga zeker. KDP moet er niet veel van hebben.quote:Op zondag 27 december 2015 21:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eens het Irak-topic bezoeken, veel beeldmateriaal van honderden PKK'ers die met de Peshmerga aan het front meevechten. Dat zouden ze niet doen als ze elkaar niet mochten lijkt mij.
In Kirkuk voornamelijk PUK, in Sinjar voornamelijk KDP. Maakt niet uit, aan het front doet het er niet toe welke partij je stemt tijdens de verkiezingen.quote:Op zondag 27 december 2015 21:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
PUK Peshmerga zeker. KDP moet er niet veel van hebben.
Wel als ze mensen oppakken die met een bepaalde vlag zwaaien. Wat dat betreft haten ze elkaar redelijkquote:Op zondag 27 december 2015 21:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Kirkuk voornamelijk PUK, in Sinjar voornamelijk KDP. Maakt niet uit, aan het front doet het er niet toe welke partij je stemt tijdens de verkiezingen.
waar woont ie dan?quote:Op zondag 27 december 2015 21:28 schreef UpsideDown het volgende:
Ik gok dat die Thomas binnenkort even flink op z'n muil geslagen wordt door enkele forumleden.twitter:arabthomness twitterde op zondag 27-12-2015 om 15:56:39#Kurdistan: Turkish security forces violently cracked down on a protest in Sirnak agnst the "anti-terror" operations https://t.co/7IXTs2TqA9 reageer retweet
waar is dit van?quote:Op zondag 27 december 2015 21:20 schreef Intellectueel het volgende:
Foto's van Syrië.... oh wacht, ik bedoel Turkije:
heb je een link van het nieuwsberciht?quote:
twitter:trthaber twitterde op woensdag 30-12-2015 om 11:00:26#SONDAKIKAAnkara Cumhuriyet Bassavc?l?g?, y?lbas? gecesi K?z?lay civar?nda eylem yapmay? planlayan 2 canl? bomban?n yakaland?g?n? bildirdi reageer retweet
Masha'Allahquote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gelukkig zijn deze helden er:
https://amp.twimg.com/pro(...)AL5yYo8Xg6kPO2J6c%3D
(Filmpje uit November)
Echt wel 100+ jaar geleden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
De Turken hebben geen ocide gepleegd volgens mij.
ja ja zal wel, nu plegen ze toch ook volgens jou, of niet?quote:
waar zie jij een hit?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:55 schreef UpsideDown het volgende:
Deze zag ik ook net, volgens mij een M60 die op hol slaat en crasht na een hit
Als je motor in de brand vliegt dan rem je niet maar rij je vol een huis in?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een Turkse bron die vrij betrouwbaar is zegt dat de motor in brand is gevlogen, geen hit.
Aangezien er ook geen beelden zijn van een hit lijkt me een in brand gevlogen motor aannemelijk.
je bedoelt dat de camera beweegt en dat je een soort knal hoort?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 23:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
0:59, inslag vervolgens net buiten beeld
waar zie je dat dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:01 schreef Nintex het volgende:
Dit was duidelijk een raket of een ander wapen o.i.d.
welke bron?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een Turkse bron die vrij betrouwbaar is zegt dat de motor in brand is gevlogen, geen hit.
ik kan iig uit die beelden niet halen dat het een raket zou zijn, maar ook kan ik niet uit die beelden halen dat het een technisch mankement zou zijnquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://twitter.com/Derinkuvvet
Heeft vaak nieuws uren voordat media er mee komt.
Wel de eerste motor brand ooit die er voor zorgt dat een tank vol gas in een rechte lijn in volle vaart door een gebouw crasht.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik kan iig uit die beelden niet halen dat het een raket zou zijn, maar ook kan ik niet uit die beelden halen dat het een technisch mankement zou zijn
maakt ook weinig uit atm
Ze staan op een helling.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:17 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wel de eerste motor brand ooit die er voor zorgt dat een tank vol gas in een rechte lijn in volle vaart door een gebouw crasht.
ongelukken zijn vaak fataler dan oorlogshandelingen. ook zelf moord komt vaker voor dan dood door gevechtshandelingenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:28 schreef Perrin het volgende:
Als het een technisch mankement is, lijkt me dat het besturen van een Turkse tank wel extra spannend maken. Pakt de vijand je 't eerst of je eigen materieel?
Mja ze zijn veel te laat begonnen met productie van tanks. Massa productie van de nieuwe Altay tanks komt pas eind 2016/begin 2017 op gang.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:28 schreef Perrin het volgende:
Als het een technisch mankement is, lijkt me dat het besturen van een Turkse tank wel extra spannend maken. Pakt de vijand je 't eerst of je eigen materieel?
jammer dat niet elke turkse generatie een erdo heeft gekendquote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar goed, ze zijn met alles veel te laat begonnen...ze proberen nu pas alles in te halen.
Aldus Turkse bronnen. Hoog WC-eend gehalte dus.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
261 PKK militants killed in security operations in 3 districts: Turkish military
http://www.hurriyetdailyn(...)=93329&NewsCatID=341
Mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |