Ben een oriënterende CF investeerder, en vraag me af of er waarde wordt gehecht aan het investeringsrisico, aangegeven door KoM. Led verlichting heeft een A+.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:51 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Zie mijn reactie 6 posts hoger.
Wat vind jij er van?
@Mu kan jij op de CF mailer kijken vanaf wanneer de disclaimer onder aan de pitch van GVE opgenomen is?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:11 schreef Incitatus3 het volgende:
Bij de nieuwe GVE-aanvraag (scholing) mis ik info over zekerheden. Aarzel ook bij sommige formuleringen, zoals dat het restant 'dient' te worden gefinancieerd door de crowd. Wie verplicht dat?
Ook de GVE-disclaimer over de inhoud van de pitch is in deze vorm voor mij nieuw. Voelt wel erg als: wij trekken onze handen er vanaf en hebben geen zorgplicht mbt de juistheid van de verstrekte info...
ik zie wel een probleem als men bijvoorbeeld eerst bij KOM geld ophaald en dat daarna de in het vooruitzicht gestelde uitgifte van risico dragende aandelen niet lukt. Dan zit je verhouding eigenvermogen versus vreemd vermogen scheef.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die ene helft aandelen is risicodragend vermogen en dus sowieso achtergesteld op de leningen. Wat is het probleem dan, zou ik zeggen.
Gelukkig, ik ben niet gek! Had al even teruggekeken en zag ook opeens op oude pitches deze disclaimer, die ik niet herkende. Achteraf de pitches aanpassen is natuurlijk absoluut 'not done'!quote:Op donderdag 24 december 2015 18:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
@Mu kan jij op de CF mailer kijken vanaf wanneer de disclaimer onder aan de pitch van GVE opgenomen is?
Het lijkt er op dat men met terugwerkende kracht deze disclaimer bij alle pitches(dus ook die van bijvoorbeeld 1.5 jaar geleden) in de database van GvE heeft toegevoegd, wat natuurlijk niet kan. Een Pitch moet getoont worden aan de investeerder zoals hij erop ingeschreven heeft.
Ik hoor graag van je Mu. Bijvoorbaad dank!
En natuurlijk voor iedereen prettige kerstdagen!
Dat weten we nog niet, Maar als jij gek bent dan weet je in iedergeval dat ik het ook ben!quote:Op donderdag 24 december 2015 18:37 schreef Incitatus3 het volgende:
Gelukkig, ik ben niet gek! Had al even teruggekeken en zag ook opeens op oude pitches deze disclaimer, die ik niet herkende. Achteraf de pitches aanpassen is natuurlijk absoluut 'not done'!
Mee eens.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:48 schreef Dwarsindeweg het volgende:
En historisch pitches aanpassen is volgens mij een doodzonde in de financiele wereld!
Dat ben ik met je eens! Maar ik moedig gve graag aan om er zeer kritisch naar te kijkenquote:Op donderdag 24 december 2015 18:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Laten we niet op het geheel vooruitlopen. Misschien is het wel een onbedoelde/ondoordachte actie van een ict-er. Mijn ervaring is dat als je ze op dit soort zaken wijst dat het recht getrokken wordt.
Afijn even het antwoord van Mu afwachten en dan zal ik wel een mail naar GvE maken om ze op deze zaak aan te spreken.
quote:Op donderdag 24 december 2015 18:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
ik zie wel een probleem als men bijvoorbeeld eerst bij KOM geld ophaald en dat daarna de in het vooruitzicht gestelde uitgifte van risico dragende aandelen niet lukt. Dan zit je verhouding eigenvermogen versus vreemd vermogen scheef.
quote:Enkel en alleen als de crowdfund campagne via Symbid.com minimaal de beoogde ¤250.000 bereikt, komt ook de lening van ¤250.000 via Kapitaal Op Maat tot stand.
Je bent een beetje een zeurkous. Een synoniem van 'door' is 'vanwege'. Als je de zin op die manier leest is er weinig mis mee.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:48 schreef Incitatus3 het volgende:
Nog eens een keer gelezen. Best een redelijke aanvraag. Maar voor mij toch een voelt-niet-goed-gevalletje...
[..]
Mijn nekharen gaan van zo'n formulering overeind staan. Ooit een stijgende lijn een stuk grond zien kopen? Hoeveel tijd is er dan in zo'n aavraag gaan zitten? Komt op mij onprofessioneel en gehaast over.
1 ding is zeker: op 4 december bij het project Zorgboerderij De Gouden Zon stond het er nog niet bij, maar nu welquote:Op donderdag 24 december 2015 18:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze pitch is volledig en uitsluitend opgesteld door de aanvrager cq. geldnemer en/of diens adviseur.
Geldvoorelkaar.nl bemiddelt via het platform tussen geldnemers en investeerders.
Wij attenderen u op de pagina 'Risico'.
Het lijkt er op dat men met terugwerkende kracht deze disclaimer bij alle pitches(dus ook die van bijvoorbeeld 1.5 jaar geleden) in de database van GvE heeft toegevoegd, wat natuurlijk niet kan. Een Pitch moet getoont worden aan de investeerder zoals hij erop ingeschreven heeft.
Volgens google cache stond het er Dec 21, 2015 07:52:55 GMT. ook niet op.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:02 schreef fok321 het volgende:
[..]
1 ding is zeker: op 4 december bij het project Zorgboerderij De Gouden Zon stond het er nog niet bij, maar nu wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 december 2015 21:38 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zie op mijn bankrekening dat FC al de betaling voor december heeft gedaan, petje afWel weer minder als verwacht, maar de status op de site is nog niet bijgewerkt dus ik kan niet inzien welk project het om gaat. Maar als ik de bedragen even bekijk gaat het wederom om
Ik citeer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Het kan dus betekenen dat het enige tijd gaat duren voordat de aandelenemissie definitief tot stand komt, en mocht dat zelfs helemaal niet lukken, dat ons ingelegde lening-geld weer retour moet komen. Dat is een minpuntje maar daar is mee te leven.quote:
De achtergrond van mijn bezwaar om hierin te investeren zit er meer in dat de ondernemer er zelf met weinig vermogen in zit. Als bijna al het geld van externen komt (of dat nu aandelen of een lening is) geeft dat toch een andere betrokkenheid dan dat de ondernemer er zelf met veel vermogen in zit.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het kan dus betekenen dat het enige tijd gaat duren voordat de aandelenemissie definitief tot stand komt, en mocht dat zelfs helemaal niet lukken, dat ons ingelegde lening-geld weer retour moet komen. Dat is een minpuntje maar daar is mee te leven.
Al met al vind ik het wel een investerinkje waard
Moet niet gekker worden.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:37 schreef Incitatus3 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet gek! Had al even teruggekeken en zag ook opeens op oude pitches deze disclaimer, die ik niet herkende. Achteraf de pitches aanpassen is natuurlijk absoluut 'not done'!
Die stond er niet eerder. En staat er ook alleen bij dit project.quote:Op donderdag 24 december 2015 22:56 schreef komrad het volgende:
Ik lees net de led verlichting pitch. In de pitch staat bij de financiële gegevens nu een enorme disclaimer van Sparkholder. Is die nieuw of hebben jullie die eerder bij projecten gezien?
Bedankt!quote:Op donderdag 24 december 2015 09:17 schreef bleyenburg het volgende:
Voor al mijn crowdfundvriendjes, en in het bijzonder voor mijn collega's Naregendezon en Horsemen een hele fijne kerst!!
Een belachelijke zaak. Ik ga natuurlijk never nooit in projecten investeren waarbij je geen enkele zicht hebt op de onderliggende contracten en afspraken. Voor mij dus geen enkele investering in dit platform (FC)quote:Op donderdag 24 december 2015 12:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ben in een discussie verwikkeld met FundingCircle.
Ik maak bezwaar tegen het feit dat ik geen getekende overeenkomst krijg als ik investeer.
Hieronder hun reactie.
(U mag uw commentaar leveren)
Geachte heer Bleyenburg,
Hartlijk dank voor uw email.
Zoals in onze vorige email aangehaald, bestaat de overeenkomst uit de akte van borg tussen de kredietnemer en Funding Circle. Om deze reden bezorgen wij de investeerders normaliter geen kopie van deze akte, aangezien zij op basis hiervan geen actie zouden kunnen of mogen ondernemen.
Bovendien wordt in deze akte persoonlijke informatie van de borgsteller opgenomen. Aangezien de borgsteller niet noodzakelijk overeenkomt met de kredietnemer, wensen wij deze gegevens uit privacygronden niet openbaar te maken.
Desondanks heeft u het recht om te weten wat deze akte van borg inhoudt. Om deze reden vindt u als bijlage hierbij een kopie van de akte van borg, waarin om voorgenoemde privacyredenen alle specifieke informatie onbeschikbaar is gemaakt.
Wij danken u voor uw begrip voor ons privacybeleid in dit verband. Mocht u verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.
Wordt vervolgd....
Dit hebben ze maximaal twee weken geleden ingevoerd. Toen heb ik nog op een project ingeschreven waar dit niet bij stond en nu dus wel, net als bij alle overige investeringen die ik ooit bij GvE gedaan heb. Vooralsnog hoop ik voor GvE dat ze dit netjes en snel gaan terugdraaien bij alle projecten waar dit niet bij stond ten tijde van de inschrijving.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens.
Laten we niet op het geheel vooruitlopen. Misschien is het wel een onbedoelde/ondoordachte actie van een ict-er. Mijn ervaring is dat als je ze op dit soort zaken wijst dat het recht getrokken wordt.
Afijn even het antwoord van Mu afwachten en dan zal ik wel een mail naar GvE maken om ze op deze zaak aan te spreken.
AgD komt, als beginnend platformen, met veel te grote projecten. Projecten van 20 a 30k daar moeten ze mee komen! AgD is volgens mij van deze inkomsten afhankelijk in tegenstelling van IvM, waar het maar een onderdeeltje is.quote:Op donderdag 24 december 2015 08:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Voor de kleinere, nieuwere platforms kan dat de ondergang gaan betekenen. Als je Aygodutch als voorbeeld neemt, de pitch van Eurostolz blijft al een tijd hangen tussen de 35/40k. Naar mijn idee zit dat een stuk beter in elkaar dan de gemiddelde fitness, horeca of dierservice pitch die wel vol komt op andere platforms. Nu heeft Aygodutch wel een deukje opgelopen dus dan speelt mogelijk mee.
Ook bij Investormatch is het erg stil. Nu ben ik voor kwaliteit boven kwantiteit dus dat is niet perse slecht. Kan wel lastig worden als deze bedrijven te weinig inkomsten genereren om te overleven.
De helft van de aandelen blijft van de familie, dus deze blijven royaal risico lopen. Overigens staat vermeld dat er 4 emissies van 12% zouden komen maar elders wordt ook gesproken over 4 x 12,5%. Het eerste lijkt me logischer want daarmee behoudt de familie een meerderheid. (en zijn die aandeeltjes ook wat duurderquote:Op donderdag 24 december 2015 22:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
De achtergrond van mijn bezwaar om hierin te investeren zit er meer in dat de ondernemer er zelf met weinig vermogen in zit. Als bijna al het geld van externen komt (of dat nu aandelen of een lening is) geeft dat toch een andere betrokkenheid dan dat de ondernemer er zelf met veel vermogen in zit.
Het is een persoonlijke afweging, dus goed om te lezen hoe jullie hier naar kijken.
Ik heb zoals aangekondigd, vandaag een mail gestuurd aangaande deze disclaimer.quote:Op vrijdag 25 december 2015 01:02 schreef Horsemen het volgende:
Dit hebben ze maximaal twee weken geleden ingevoerd. Toen heb ik nog op een project ingeschreven waar dit niet bij stond en nu dus wel, net als bij alle overige investeringen die ik ooit bij GvE gedaan heb. Vooralsnog hoop ik voor GvE dat ze dit netjes en snel gaan terugdraaien bij alle projecten waar dit niet bij stond ten tijde van de inschrijving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er antwoord is zal ik jullie informeren.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-12-2015 08:51:12 ]
Als ik alles nu goed begrijp is het enige risico dat we hebben dat de familie het geld van de aandelen die verkocht worden niet in het bedrijf steekt maar buiten het bedrif houdt. Of is er een clausule dat het opgehaalde geld met de aandelen verkoop in het bedrijf gestoken wordt en gedurende de looptijd van de KOM lening in het bedrijf blijft?quote:Op vrijdag 25 december 2015 01:45 schreef obligataire het volgende:
De helft van de aandelen blijft van de familie, dus deze blijven royaal risico lopen. Overigens staat vermeld dat er 4 emissies van 12% zouden komen maar elders wordt ook gesproken over 4 x 12,5%. Het eerste lijkt me logischer want daarmee behoudt de familie een meerderheid. (en zijn die aandeeltjes ook wat duurder )
eet smakelijkquote:Op vrijdag 25 december 2015 08:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Moet ook nog alle diner recepten van vandaag en morgen aanpassen. Gisteravond om 21.00 uur Paddo's gekregen! Wel een vreemde bezorgtijd!
Maar inderdaad zoals hier eerder vermeld prachtige paketten totaal 1 kilo paddo's in 7 soorten,
Ben blij dat ik twee keer met de familie thuis eet met kerst anders krijg je deze hoeveelheid nooit op. Afijn ik pas de recepten met plezier aan.
Dat heb ik Harm bij de start van het platform al meegegeven. Hij heeft heel erg veel geluk (en wij misschien niet, gezien latere publicatiesquote:Op vrijdag 25 december 2015 01:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
AgD komt, als beginnend platformen, met veel te grote projecten. Projecten van 20 a 30k daar moeten ze mee komen! AgD is volgens mij van deze inkomsten afhankelijk in tegenstelling van IvM, waar het maar een onderdeeltje is.
Uit Symbid:quote:Op vrijdag 25 december 2015 08:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik alles nu goed begrijp is het enige risico dat we hebben dat de familie het geld van de aandelen die verkocht worden niet in het bedrijf steekt maar buiten het bedrif houdt. Of is er een clausule dat het opgehaalde geld met de aandelen verkoop in het bedrijf gestoken wordt en gedurende de looptijd van de KOM lening in het bedrijf blijft?
Top, bedankt. Wel een paar spelfoutjes, als ik heel kritisch benquote:Op vrijdag 25 december 2015 08:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb zoals aangekondigd, vandaag een mail gestuurd aangaande deze disclaimer.
Als er antwoord is zal ik jullie informeren.
Ik krijg alleen maar een weinig zeggende schijfdiagram te zien bij de financiële gegevens. Doe ik iets verkeerd?quote:Op donderdag 24 december 2015 22:56 schreef komrad het volgende:
Ik lees net de led verlichting pitch. In de pitch staat bij de financiële gegevens nu een enorme disclaimer van Sparkholder. Is die nieuw of hebben jullie die eerder bij projecten gezien?
quote:Op vrijdag 25 december 2015 08:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb zoals aangekondigd, vandaag een mail gestuurd aangaande deze disclaimer.Bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er antwoord is zal ik jullie informeren.
[..]
Ik heb zoals aangekondigd, vandaag een mail gestuurd aangaande deze disclaimer.Top! Ben benieuwd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er antwoord is zal ik jullie informeren.
[..]
Ik heb zoals aangekondigd, vandaag een mail gestuurd aangaande deze disclaimer.Ik heb een snel antwoord gekregen, en het zou direct zijn aangepast. GVE gaat het op een andere manier oplossen. Ik heb het nog niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij sommige platformen is de kerstman aan het werkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er antwoord is zal ik jullie informeren.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-12-2015 17:13:59 ]
Bij mij lijken de pitches weer origineel. De disclaimer is iig weg. Dank! En terecht dat de kerstman zijn platform serieus neemt.quote:Op vrijdag 25 december 2015 16:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb een snel antwoord gekregen, en het is direct aangepast. GVE gaat het op een andere manier oplossen. Ik heb het nog niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij sommige platformen is de kerstman aan het werk
Bedankt.quote:Op vrijdag 25 december 2015 16:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb een snel antwoord gekregen, en het zou direct zijn aangepast. GVE gaat het op een andere manier oplossen. Ik heb het nog niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij sommige platformen is de kerstman aan het werk
Zéér zeker goed om naar te kijken en niet om dat minuutje GvE overigens.quote:Op zondag 27 december 2015 09:13 schreef Nadinarama het volgende:
GvE op tv gisteren http://www.npo.nl/overvallen-door-de-bank/26-12-2015/AT_2048053
Bedankt voor de tip! Ik had het gemist en heb net even terug gekeken, het is zeer de moeite waard.quote:Op zondag 27 december 2015 09:13 schreef Nadinarama het volgende:
GvE op tv gisteren http://www.npo.nl/overvallen-door-de-bank/26-12-2015/AT_2048053
Bedankt.Ik heb ook net even een uurtje gekeken. Erg aardig, leuk, maar ook de harde waarheid van verleden en heden, dus ook nog wat geleerd.quote:Op zondag 27 december 2015 09:13 schreef Nadinarama het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |