Wow. Gewoon gebeld of zit Kom er nog tussen?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:28 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb contact gehad met meneer Didden van Biltong.
Moet zeggen dat die man echt erg gedreven is.
ben ook bereid aan te nemen dat de man integer is.
Het is alleen jammer dat ik gewoon dat project niet zie zitten.
De cijfermatige onderbouwing is ronduit slecht.
Er zitten wat dingen in het verhaal die gewoon niet kloppen.
Voor mij is het helder dat ik er niks in stop.
Ik gun hem wel oprecht dat het een succes wordt, alleen ik zelf zie het echt niet.
Wellicht mijn gebrek?
Geen gebrek, gewoon realisme. Je bent die mensen helemaal niets verschuldigd. Je wilt je kapitaal in stand houden, dat is regel 1 en liefst met een beetje rendement. Bij KOM heb ik één C'tje en daar gaan er geen meer bijkomen (voornemen 2016). Ik kijk gewoon niet eens meer als een C zie staan.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:28 schreef bleyenburg het volgende:Voor mij is het helder dat ik er niks in stop.
Ik gun hem wel oprecht dat het een succes wordt, alleen ik zelf zie het echt niet.
Wellicht mijn gebrek?
Ik vind dit goed. Een ondernemer die zichzelf niet verschuilt achter een platform maar gewoon het gesprek aan gaat. Jouw beslissing is nu in ieder geval weloverwogen.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:57 schreef bleyenburg het volgende:
@ rockenfeller: De Heer Didden nodigde mij uit voor een gesprek n.a.v. wat heen en weer gedoe in de Q&A op KoM.
Door tijdgebrek heb ik aangegeven dat ik per telefoon prefereerde.
Kom heeft mijn tel nr. (op mijn verzoek) doorgegeven.
Gesprek was echt wel constructief en hij heeft heus wel een verhaal én een enorme drive.
Mooi Toch! Normaal is de overeenkomst tussen geldlener en geldgever. Hier lijkt het op een driehoeksverhouding geldnemer, geldlener en FC. dit betekent dat de investeerder niet afhankelijk is van de betalingen van de geldnemer maar van FC. Ik neem aan dat ze het niet zo bedoelen.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ben in een discussie verwikkeld met FundingCircle.
Ik maak bezwaar tegen het feit dat ik geen getekende overeenkomst krijg als ik investeer.
Hieronder hun reactie.
(U mag uw commentaar leveren)
Geachte heer Bleyenburg,
Hartlijk dank voor uw email.
Zoals in onze vorige email aangehaald, bestaat de overeenkomst uit de akte van borg tussen de kredietnemer en Funding Circle. Om deze reden bezorgen wij de investeerders normaliter geen kopie van deze akte, aangezien zij op basis hiervan geen actie zouden kunnen of mogen ondernemen.
Bovendien wordt in deze akte persoonlijke informatie van de borgsteller opgenomen. Aangezien de borgsteller niet noodzakelijk overeenkomt met de kredietnemer, wensen wij deze gegevens uit privacygronden niet openbaar te maken.
Desondanks heeft u het recht om te weten wat deze akte van borg inhoudt. Om deze reden vindt u als bijlage hierbij een kopie van de akte van borg, waarin om voorgenoemde privacyredenen alle specifieke informatie onbeschikbaar is gemaakt.
Wij danken u voor uw begrip voor ons privacybeleid in dit verband. Mocht u verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.
Wordt vervolgd....
Op wie heb je een vordering? Is dat echt FC ipv geldnemer?quote:Op donderdag 24 december 2015 12:23 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Mooi Toch! Normaal is de overeenkomst tussen geldlener en geldgever. Hier lijkt het op een driehoeksverhouding geldnemer, geldlener en FC. dit betekent dat de investeerder niet afhankelijk is van de betalingen van de geldnemer maar van FC. Ik neem aan dat ze het niet zo bedoelen.
Mocht het toch zo zijn als bij andere platforms dan klopt het niet. Geldnemer stelt zich borg ten gunste van FC terwijl deze geen vordering heeft
done en ook TT aangepast naar zwartmakerij. Heeft natuurlijk niets met deze reeks te maken.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:28 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Crowdfunding #86 is schijnbaar geopend door iemand die BBP van AGD haat. Ik heb er melding van gemaakt en hoop dat het verwijderd word, want het voegt niet echt veel toe.
Die vraag had ik ook al gesteld in Q en A, 19-12-15 12:29 geen antwoord op gekregen....quote:Op donderdag 24 december 2015 11:32 schreef bleyenburg het volgende:
Het punt bij Biltong is ook dat als zijn prognose uitkomt, hij dan in liquiditeitsproblemen komt.
Mijn nekharen gaan van zo'n formulering overeind staan. Ooit een stijgende lijn een stuk grond zien kopen? Hoeveel tijd is er dan in zo'n aavraag gaan zitten? Komt op mij onprofessioneel en gehaast over.quote:Door zowel de stijgende lijn in het aantal cursisten als de toename van het aantal examenkandidaten is in mei 2015 een perceel grond naast het studiecentrum aangekocht.
Dit houdt dus in dat als het platform Funding Circle omvalt je kunt fluiten naar je geld omdat je geen direct contract hebt met de kredietnemer. Slecht van hun.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ben in een discussie verwikkeld met FundingCircle.
Ik maak bezwaar tegen het feit dat ik geen getekende overeenkomst krijg als ik investeer.
Hieronder hun reactie.
(U mag uw commentaar leveren)
Geachte heer Bleyenburg,
Hartlijk dank voor uw email.
Zoals in onze vorige email aangehaald, bestaat de overeenkomst uit de akte van borg tussen de kredietnemer en Funding Circle. Om deze reden bezorgen wij de investeerders normaliter geen kopie van deze akte, aangezien zij op basis hiervan geen actie zouden kunnen of mogen ondernemen.
Bovendien wordt in deze akte persoonlijke informatie van de borgsteller opgenomen. Aangezien de borgsteller niet noodzakelijk overeenkomt met de kredietnemer, wensen wij deze gegevens uit privacygronden niet openbaar te maken.
Desondanks heeft u het recht om te weten wat deze akte van borg inhoudt. Om deze reden vindt u als bijlage hierbij een kopie van de akte van borg, waarin om voorgenoemde privacyredenen alle specifieke informatie onbeschikbaar is gemaakt.
Wij danken u voor uw begrip voor ons privacybeleid in dit verband. Mocht u verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.
Wordt vervolgd....
Nu zal FC niet zo gauw omvallen, als gevolg van de overname dit jaar.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:52 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit houdt dus in dat als het platform Funding Circle omvalt je kunt fluiten naar je geld omdat je geen direct contract hebt met de kredietnemer. Slecht van hun.
Zie mijn reactie 6 posts hoger.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:35 schreef Remond1977 het volgende:
Nieuwe op KOM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Financiering-Led-Verlichting-3
Die ene helft aandelen is risicodragend vermogen en dus sowieso achtergesteld op de leningen. Wat is het probleem dan, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:29 schreef dyna18 het volgende:
Even zitten lezen in de nieuwe KoM Financiering Led Verlichting 3
https://www.kapitaalopmaa(...)ichting-3#zekerheden
Persoonlijk wordt ik niet blij van een onderneming die volledig wordt gefinancierd met extern aangetrokken vermogen. De ene helft met aandelen de andere helft met leningen. Ik mis de persoonlijke bijdrage van de ondernemers in deze.
Dit zorgt er voor dat ik als crowd investeerder meer als investeerder meedoe, dan als lening verstrekker. En dat risico zie ik liever bij de ondernemer liggen dan bij de lening gever.
Wat is jullie analyse?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |