abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158511401
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens.
Laten we niet op het geheel vooruitlopen. Misschien is het wel een onbedoelde/ondoordachte actie van een ict-er. Mijn ervaring is dat als je ze op dit soort zaken wijst dat het recht getrokken wordt.
Afijn even het antwoord van Mu afwachten en dan zal ik wel een mail naar GvE maken om ze op deze zaak aan te spreken.
Dit hebben ze maximaal twee weken geleden ingevoerd. Toen heb ik nog op een project ingeschreven waar dit niet bij stond en nu dus wel, net als bij alle overige investeringen die ik ooit bij GvE gedaan heb. Vooralsnog hoop ik voor GvE dat ze dit netjes en snel gaan terugdraaien bij alle projecten waar dit niet bij stond ten tijde van de inschrijving.
pi_158511839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:36 schreef komrad het volgende:

[..]

Voor de kleinere, nieuwere platforms kan dat de ondergang gaan betekenen. Als je Aygodutch als voorbeeld neemt, de pitch van Eurostolz blijft al een tijd hangen tussen de 35/40k. Naar mijn idee zit dat een stuk beter in elkaar dan de gemiddelde fitness, horeca of dierservice pitch die wel vol komt op andere platforms. Nu heeft Aygodutch wel een deukje opgelopen dus dan speelt mogelijk mee.

Ook bij Investormatch is het erg stil. Nu ben ik voor kwaliteit boven kwantiteit dus dat is niet perse slecht. Kan wel lastig worden als deze bedrijven te weinig inkomsten genereren om te overleven.
AgD komt, als beginnend platformen, met veel te grote projecten. Projecten van 20 a 30k daar moeten ze mee komen! AgD is volgens mij van deze inkomsten afhankelijk in tegenstelling van IvM, waar het maar een onderdeeltje is.
pi_158512030
Het leningscontract krijg je wel van FC/Zencap (per mail).
Van het contract van borg krijg je alleen een blanco exemplaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 25-12-2015 01:47:31 ]
Pecunia non olet
pi_158512100
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

De achtergrond van mijn bezwaar om hierin te investeren zit er meer in dat de ondernemer er zelf met weinig vermogen in zit. Als bijna al het geld van externen komt (of dat nu aandelen of een lening is) geeft dat toch een andere betrokkenheid dan dat de ondernemer er zelf met veel vermogen in zit.
Het is een persoonlijke afweging, dus goed om te lezen hoe jullie hier naar kijken.
De helft van de aandelen blijft van de familie, dus deze blijven royaal risico lopen. Overigens staat vermeld dat er 4 emissies van 12% zouden komen maar elders wordt ook gesproken over 4 x 12,5%. Het eerste lijkt me logischer want daarmee behoudt de familie een meerderheid. (en zijn die aandeeltjes ook wat duurder :) )

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 25-12-2015 01:53:29 ]
Pecunia non olet
pi_158513674
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:02 schreef Horsemen het volgende:
Dit hebben ze maximaal twee weken geleden ingevoerd. Toen heb ik nog op een project ingeschreven waar dit niet bij stond en nu dus wel, net als bij alle overige investeringen die ik ooit bij GvE gedaan heb. Vooralsnog hoop ik voor GvE dat ze dit netjes en snel gaan terugdraaien bij alle projecten waar dit niet bij stond ten tijde van de inschrijving.
Ik heb zoals aangekondigd, vandaag een mail gestuurd aangaande deze disclaimer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er antwoord is zal ik jullie informeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-12-2015 08:51:12 ]
pi_158513722
Moet ook nog alle diner recepten van vandaag en morgen aanpassen. Gisteravond om 21.00 uur Paddo's gekregen! Wel een vreemde bezorgtijd!
Maar inderdaad zoals hier eerder vermeld prachtige paketten totaal 1 kilo paddo's in 7 soorten,
Ben blij dat ik twee keer met de familie thuis eet met kerst anders krijg je deze hoeveelheid nooit op. Afijn ik pas de recepten met plezier aan. :Y)
pi_158513750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:45 schreef obligataire het volgende:
De helft van de aandelen blijft van de familie, dus deze blijven royaal risico lopen. Overigens staat vermeld dat er 4 emissies van 12% zouden komen maar elders wordt ook gesproken over 4 x 12,5%. Het eerste lijkt me logischer want daarmee behoudt de familie een meerderheid. (en zijn die aandeeltjes ook wat duurder )
Als ik alles nu goed begrijp is het enige risico dat we hebben dat de familie het geld van de aandelen die verkocht worden niet in het bedrijf steekt maar buiten het bedrif houdt. Of is er een clausule dat het opgehaalde geld met de aandelen verkoop in het bedrijf gestoken wordt en gedurende de looptijd van de KOM lening in het bedrijf blijft?
pi_158513820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 08:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Moet ook nog alle diner recepten van vandaag en morgen aanpassen. Gisteravond om 21.00 uur Paddo's gekregen! Wel een vreemde bezorgtijd!
Maar inderdaad zoals hier eerder vermeld prachtige paketten totaal 1 kilo paddo's in 7 soorten,
Ben blij dat ik twee keer met de familie thuis eet met kerst anders krijg je deze hoeveelheid nooit op. Afijn ik pas de recepten met plezier aan. :Y)
eet smakelijk :P

En iedereen fijne dagen toegewenst!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158513829
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

AgD komt, als beginnend platformen, met veel te grote projecten. Projecten van 20 a 30k daar moeten ze mee komen! AgD is volgens mij van deze inkomsten afhankelijk in tegenstelling van IvM, waar het maar een onderdeeltje is.
Dat heb ik Harm bij de start van het platform al meegegeven. Hij heeft heel erg veel geluk (en wij misschien niet, gezien latere publicaties :) ) gehad dat de bioprocessor op de laatste dag vol is gekomen.
Ook bij IVM heb je gezien dat grote projecten voor een klein palatform niet werken. Die hebben het project van Cowboysbelt eerst gehad, liep niet vol , is later via collin opnieuw op de markt gebracht. Daar zat het in een dag vol omdat die in hun netwerk gewoon meer investeerders hebben.
Kleine platformen moeten gewoon met leningen beginnen van inderdaad 15K tot 30K en als het een heel mooi project is met weinig risico kunnen ze gaan ruiken aan bedragen boven de 30K. Langzaam opbouwen van de reputatie en klantenkring.
Geldvoorelkaar is ook niet begonnen met leningen van 130K. Daar waren ze ook pas na een tot twee jaar aan toe en zij hadden nog haast geen concurenten op dat moment.
pi_158515126
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 08:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik alles nu goed begrijp is het enige risico dat we hebben dat de familie het geld van de aandelen die verkocht worden niet in het bedrijf steekt maar buiten het bedrif houdt. Of is er een clausule dat het opgehaalde geld met de aandelen verkoop in het bedrijf gestoken wordt en gedurende de looptijd van de KOM lening in het bedrijf blijft?
Uit Symbid:
Benodigde investering en gebruik van het geld

A) Het kapitaal voortkomende uit de uitgifte van obligatties en dus het gebruki van vreemd vermogen:

De opbrengst uit uitgifte van obligaties zal aangewend worden voor financiering van kortlopende huurkoop-contracten. Deze obligaties worden uitgegeven via Kapitaal op Maat.

B) Het kapitaal van de nieuwe aandelen en dus het gebruik van eigen vermogen om:

* De solvabiliteit verder te versterken waardoor Lohuis ESCO Finance N.V. meer huurkoop-contracten kan aangaan en dat gefinancierd kan krijgen met obligaties tegen een prime-rate rentevergoeding.

* Te investeren in octrooien om marktbescherming te krijgen voor de vindingen.

* Te investeren in verder onderzoek en ontwikkeling om de ledproducten nóg beter te maken.

* Te investeren in een aantal proefobjecten zodat aan de markt bewezen kan worden dat de ledproducten voldoen aan het gestelde doel.

* Vergroten van voorraden en financiering van de debiteuren waarvoor geen financieringsregelingen zijn getroffen.

Dus als ik het goed begrijp, wordt in principe al het geld binnen het bedrijf geïnvesteerd. En niet als dividend uitgekeerd, om maar eens iets te noemen. Als ze dat laatste zouden doen, wordt de solvabiliteit er uiteindelijk weinig beter op.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 25-12-2015 11:43:14 ]
Pecunia non olet
pi_158515159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 08:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Top, bedankt. Wel een paar spelfoutjes, als ik heel kritisch ben :)

Voor nu: prettige kerstdagen en hopelijk is december ook een top-maand voor al onze CF projecten in Horeca, detailhandel enzo! :)
pi_158515287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:56 schreef komrad het volgende:
Ik lees net de led verlichting pitch. In de pitch staat bij de financiële gegevens nu een enorme disclaimer van Sparkholder. Is die nieuw of hebben jullie die eerder bij projecten gezien?
Ik krijg alleen maar een weinig zeggende schijfdiagram te zien bij de financiële gegevens. Doe ik iets verkeerd?

Edit: die 6,7 is een algeheel 'rapportcijfer'? En wat rood is is onder de maat, en wat groen is positief? Eerst maar eens uitzoeken welke criteria ze daarbij aanhouden.......

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 25-12-2015 10:39:43 ]
Pecunia non olet
pi_158516731
Fijne Kerstdagen iedereen O-)
Pecunia non olet
pi_158519107
Volgens de poll gaan we een goed jaar tegemoet.

Stemmen kan nog hier!

Fijne kerst iedereen!
pi_158519142
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!
pi_158520211
quote:

[..]

SPOILER
Top! Ben benieuwd!
pi_158522730
quote:

[..]

SPOILER
Ik heb een snel antwoord gekregen, en het zou direct zijn aangepast. GVE gaat het op een andere manier oplossen. Ik heb het nog niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij sommige platformen is de kerstman aan het werk ~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-12-2015 17:13:59 ]
pi_158522897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb een snel antwoord gekregen, en het is direct aangepast. GVE gaat het op een andere manier oplossen. Ik heb het nog niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij sommige platformen is de kerstman aan het werk ~:)
Bij mij lijken de pitches weer origineel. De disclaimer is iig weg. Dank! En terecht dat de kerstman zijn platform serieus neemt.
pi_158527223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb een snel antwoord gekregen, en het zou direct zijn aangepast. GVE gaat het op een andere manier oplossen. Ik heb het nog niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat het ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij sommige platformen is de kerstman aan het werk ~:)
Bedankt.
Top gedaan.
pi_158528650
Voor de mensen die in Liesker Legal zitten.
"Liesker Legal financiert de rechtszaak voor Bouw State. Liesker probeert al jaren aan te tonen dat Wiegel gefaald heeft als bestuurder en bereidt een miljoenclaim voor voor de bestuurders van Bouw State. "
http://www.bndestem.nl/re(...)zorgvuldig-1.5573895
pi_158566376
quote:
Zéér zeker goed om naar te kijken en niet om dat minuutje GvE overigens.
Bedankt voor het delen!
pi_158566521
quote:
Bedankt voor de tip! Ik had het gemist en heb net even terug gekeken, het is zeer de moeite waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ernie58 op 27-12-2015 14:05:51 ]
pi_158566674
quote:
Bedankt.Ik heb ook net even een uurtje gekeken. Erg aardig, leuk, maar ook de harde waarheid van verleden en heden, dus ook nog wat geleerd. :)
pi_158570156
Niet alleen om het GvE-minuutje gedeeld, uiteraard ;)

Idee dat banken nog een erg lange weg te gaan hebben. Paar gasten hadden wel dikke plaat voor hun hoofd.

Ik vraag me af of crowdfunding in de marge blijft, of echt een verschil gaat maken de komende tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')