We zullen aan je denken dinsdag hoorquote:Op zondag 20 december 2015 21:49 schreef Disana het volgende:
Mooi om te zien dat er nog gefeliciteerd wordt.
Goed geheugen heb je!quote:Op zondag 20 december 2015 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen aan je denken dinsdag hoor
40?quote:Op zondag 20 december 2015 21:53 schreef Friek_ het volgende:
Ik begin overigens een discutabele leeftijd te bereiken.
17?quote:Op zondag 20 december 2015 21:53 schreef Friek_ het volgende:
Te oud? Te oud voor wat.quote:Op zondag 20 december 2015 21:53 schreef Friek_ het volgende:
Waarom is mij dat nooit verteld?quote:Op zondag 20 december 2015 21:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Seks, dat kan gewoon echt niet meer na je veertigste.
Ik dacht dat Friek nog wel een stuk jonger was.quote:Op zondag 20 december 2015 21:56 schreef Tem het volgende:
34 man... heel leven nog voor je. 40 is het begin van de aftakeling.
Dat is een beetje laat voor mij. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 20 december 2015 21:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Straks een docu over Pierre Bokma van Coen Verbraak op Ned2.
Zaten ze laatst over bij Pauw aan tafel. Wist helemaal niet dat Bokma wel een vrij bijzonder leven en levensstijl had.quote:Op zondag 20 december 2015 21:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Straks een docu over Pierre Bokma van Coen Verbraak op Ned2.
Alcoholisme is toch niet direct een "bijzondere levensstijl"?quote:Op zondag 20 december 2015 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zaten ze laatst over bij Pauw aan tafel. Wist helemaal niet dat Bokma wel een vrij bijzonder leven en levensstijl had.
Ja, kinderen bij verschillende vrouwen. Boeiende vent en een goede acteur, daarom ga ik wel kijken.quote:Op zondag 20 december 2015 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zaten ze laatst over bij Pauw aan tafel. Wist helemaal niet dat Bokma wel een vrij bijzonder leven en levensstijl had.
Ook jarenlang eigenlijk geen vast verblijfadres begreep ik. Ook in zijn jeugd gezworven langs internaten en pleeggezinnen. Het één zal ongetwijfeld met het ander te maken hebben.quote:Op zondag 20 december 2015 22:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, kinderen bij verschillende vrouwen. Boeiende vent en een goede acteur, daarom ga ik wel kijken.
Even eerder luisterde ik hiernaarquote:Op zondag 20 december 2015 22:10 schreef Tem het volgende:
In 1987 liep ik op mijn Adidasjes met een walkman op te luisteren naar Public Enemy.
quote:
Ik heb mijn leerlingen laatst eens verteld waar de afkorting 'adidas' voor staat. De korn-uitleg, bedoel ik dan. De twijfel of ze me wel moesten geloven was behoorlijk groot.quote:
Vernoemd naar één van de grondleggers van de corruptie in de internationale sportwereld, Adolf Dassler.quote:Op zondag 20 december 2015 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb mijn leerlingen laatst eens verteld waar de afkorting 'adidas' voor staat. De korn-uitleg, bedoel ik dan. De twijfel of ze me wel moesten geloven was behoorlijk groot.
Ja, dat is wat wikipedia zegt. De andere uitleg van de afkorting is leuker voor een club pubers.quote:Op zondag 20 december 2015 22:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vernoemd naar één van de grondleggers van de corruptie in de internationale sportwereld, Adolf Dassler.
Achterdochtige blikken in de klas uiteraard. Wel een betere uitleg misschien, al blijft het verhaal van die twee nazi broers ook wel interessant.quote:Op zondag 20 december 2015 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb mijn leerlingen laatst eens verteld waar de afkorting 'adidas' voor staat. De korn-uitleg, bedoel ik dan. De twijfel of ze me wel moesten geloven was behoorlijk groot.
Terwijl ze zichzelf ongetwijfeld bestempelen als 'het Verzet'.quote:Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef robin007bond het volgende:
Ik wed echt dat heel veel mensen daar vroeger nazi's zouden zijn geweest.
Zo eng is het niet om 30 te zijn, kan ik melden.quote:Op zondag 20 december 2015 21:53 schreef Friek_ het volgende:
Jup.quote:Op zondag 20 december 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Terwijl ze zichzelf ongetwijfeld bestempelen als 'het Verzet'.
Ik gok de Deense juwelenroof.quote:Op zondag 20 december 2015 23:13 schreef Perrin het volgende:
Waar heb je 't eigenlijk over? Het koi-topic?
Je zou maar woorden gebruiken die ook ooit door Hitler zijn gebezigd.quote:Op zondag 20 december 2015 23:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jup.
Desalniettemin gebruiken velen ook zonder enige vorm van schaamte termen als "Gütmensch" die ook al door Hitler werden gebruikt in Mein Kampf.
Ik zou het ook niet netjes vinden als de overheid persoonlijk bezittingen van Nederlanders confisqueert waar ze emotionele waarde aan hebben (geërfde sieraden en dergelijke).quote:Op zondag 20 december 2015 23:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
Fijn dat robin zich nu ook boos maakt dat de overheid mensen beroofd. Alleen raar dat de ene groep niet mag klagen en de andere groep wel, weinig consistent.
vegetariër?quote:Op zondag 20 december 2015 23:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je zou maar woorden gebruiken die ook ooit door Hitler zijn gebezigd.
quote:Op zondag 20 december 2015 23:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hopelijk heb je geen kinderen.
Het gaat er ook om in welke context dat soort woorden gebruikt worden Pokkelmans.quote:Op zondag 20 december 2015 23:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je zou maar woorden gebruiken die ook ooit door Hitler zijn gebezigd.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de deense overheid een uitzondering zou maken daarvoor.quote:Op zondag 20 december 2015 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet netjes vinden als de overheid persoonlijk bezittingen van Nederlanders confisqueert waar ze emotionele waarde aan hebben (geërfde sieraden en dergelijke).
Je bent redactie dus je hebt de middelen voor een tegengeluid.quote:Op zondag 20 december 2015 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat er ook om in welke context dat soort woorden gebruikt worden Pokkelmans.
Ik hoop met Robin mee dat mensen die termen gebruiken die Hitler ooit gebruikte geen kinderen hebben.quote:
Ook lekker makkelijk te controleren wat allemaal via een legaat is verkregen. Dat terwijl er amper te achterhalen valt wie er überhaupt voor je staat.quote:Op zondag 20 december 2015 23:43 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de deense overheid een uitzondering zou maken daarvoor.
Dan nog. Beetje simpel om een idee of term te diskwalificeren op basis van de persoon van wie het afkomstig is.quote:Op zondag 20 december 2015 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat er ook om in welke context dat soort woorden gebruikt worden Pokkelmans.
Nee. Niet als het in diezelfde context wordt gebruikt en om eenzelfde soort gedachtegoed.quote:Op zondag 20 december 2015 23:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan nog. Beetje simpel om een idee of term te diskwalificeren op basis van de persoon van wie het afkomstig is.
Zo kreeg ik laatst ook eens het verwijt dat mijn muzieksmaak weinig zwart was. Geen idee dat je muzieksmaak tegenwoordig ook een afspiegeling van de moderne maatschappij moet vormen.quote:Op zondag 20 december 2015 23:47 schreef Tem het volgende:
Wagner op Ned2, daar had Hitler ook wat mee. Wat een nazi's bij de IKON.
Huh.quote:Op zondag 20 december 2015 23:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Niet als het in diezelfde context wordt gebruikt en om eenzelfde soort gedachtegoed.
Niet dus nee.quote:Op zondag 20 december 2015 23:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook lekker makkelijk te controleren wat allemaal via een legaat is verkregen. Dat terwijl er amper te achterhalen valt wie er überhaupt voor je staat.
Body Count is vast wel zwart genoeg.quote:Op zondag 20 december 2015 23:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zo kreeg ik laatst ook eens het verwijt dat mijn muzieksmaak weinig zwart was. Geen idee dat je muzieksmaak tegenwoordig ook een afspiegeling van de moderne maatschappij moet vormen.
Maargoed, toen dus maar wat meer Marduk en 1349 zitten draaien.
Emotionele waarde laat zich sowieso een beetje lastig meten.quote:Op zondag 20 december 2015 23:56 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Niet dus nee.
Maar neemt een deurwaarder hier ook niet persoonlijke eigendommen met mogelijk emotionele waarde mee als je de belasting niet betaalt?
Ja die kan ik ook wel waarderen. Die waren een tijd geleden eens in Nijmegen. Vroegen toch een behoorlijke smak geld voor zo'n ticket.quote:Op zondag 20 december 2015 23:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Body Count is vast wel zwart genoeg.
quote:Op zondag 20 december 2015 23:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
Fijn dat robin zich nu ook boos maakt dat de overheid mensen beroofd. Alleen raar dat de ene groep niet mag klagen en de andere groep wel, weinig consistent.
Vangen.quote:
52% vind ik nogal wat.quote:Op zondag 20 december 2015 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet netjes vinden als de overheid persoonlijk bezittingen van Nederlanders confisqueert waar ze emotionele waarde aan hebben (geërfde sieraden en dergelijke).
Maar je krijgt er zoveel moois voor terug.quote:
En het land nog verder naar de vernieling helpen? Huidige regering heeft voor 3% economische groei gezorgdquote:Op maandag 21 december 2015 08:22 schreef Kowloon het volgende:
Hopelijk gaan de linksen regeren in Spanje. Hebben ze daar ook nog communisten rond lopen?
gezeur dat je nog meer moet betalen bedoel je?quote:Op maandag 21 december 2015 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je krijgt er zoveel moois voor terug.
Mwa. Toptarief vangt aan bij (zometeen) twee keer modaal. Daar kan je netto - als je nul andere lasten hebt - een redelijk Golf van kopen. Wat een rijkdom.quote:Op maandag 21 december 2015 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Regeringen zorgen niet voor economische groei, Piet. Dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 21 december 2015 08:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En het land nog verder naar de vernieling helpen? Huidige regering heeft voor 3% economische groei gezorgd
Schokkend.quote:Op maandag 21 december 2015 08:27 schreef Kowloon het volgende:
Vandaag is de kortste dag van 2015. Grappig genoeg is het vandaag noch de laatste zonsopkomst noch de vroegste zonsondergang.
de hardwerkende Spanjaard zal je bedoelenquote:Op maandag 21 december 2015 08:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En het land nog verder naar de vernieling helpen? Huidige regering heeft voor 3% economische groei gezorgd
52 procent is een belachelijk hoog percentage.quote:
Weer slecht geslapen opa?quote:
en je mag stemmen naar wat voor mooisquote:Op maandag 21 december 2015 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tijd dat iedereen 52% gaat betalen.quote:Op maandag 21 december 2015 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
52 procent is een belachelijk hoog percentage.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat het daarom oké is om ook van vluchtelingen te stelen.
Vindt.quote:Op maandag 21 december 2015 08:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij vind het wel een leuk weetje?
Niet aan meegedaan.quote:Op maandag 21 december 2015 08:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat was eigenlijk jouw score bij het Groot Dictee?
Alsof dat het daadwerkelijke doel is. Denemarken zoekt naar een methode die vooral afschrikt, dat geld boeit niet.quote:Op maandag 21 december 2015 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat betekent natuurlijk niet dat het daarom oké is om ook van vluchtelingen te stelen.
No schijt?quote:Op maandag 21 december 2015 08:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat het daadwerkelijke doel is. Denemarken zoekt naar een methode die vooral afschrikt, dat geld boeit niet.
Vierendelen na binnenkomst werkt ook afschrikwekkend. In dat opzicht faalt het voorstel dus ook.quote:Op maandag 21 december 2015 08:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat het daadwerkelijke doel is. Denemarken zoekt naar een methode die vooral afschrikt, dat geld boeit niet.
Ze moeten gewoon betalen. Ze krijgen er minstens een puik huis voor.quote:Op maandag 21 december 2015 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jep. Tevens ben ik blij vanwege de staat van de Nederlandse infrastructuur.quote:Op maandag 21 december 2015 08:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij vindt het wel een leuk weetje?
We kunnen ook gewoon de gouden tanden uit de gebitten van vluchtelingen rammen. Werkte bij jouw opa ook goed, nietwaar?quote:Op maandag 21 december 2015 09:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon betalen. Ze krijgen er minstens een puik huis voor.
Uiteraard kunnen we dit ook allemaal laten betalen door de Robins van Nederland, maar een kleine bijdrage van de gasten, indien mogelijk, is niet gek.
Oplossing van links: iedereen boven de 100k 75% belasten en een vermogen boven 1M ook met 10%.quote:Op maandag 21 december 2015 09:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon betalen. Ze krijgen er minstens een puik huis voor.
Uiteraard kunnen we dit ook allemaal laten betalen door de Robins van Nederland, maar een kleine bijdrage van de gasten, indien mogelijk, is niet gek.
Geweldig inderdaad. Echt genieten.quote:Op maandag 21 december 2015 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
No schijt?
Maar dat maakt het nog niet oké. Gelukkig vangt Nederland de mensen die Denemarken nu mijden lachend op. Dus dat wordt weer huilen geblazen in veel Nederlandse huiskamers.
Jouw mening is irrelevant met betrekking tot alles wat neerkomt op menselijk gedrag en sociale reacties. Nu weer je studeerkamer in, autist.quote:Op maandag 21 december 2015 09:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vierendelen na binnenkomst werkt ook afschrikwekkend. In dat opzicht faalt het voorstel dus ook.
Een soort algeheel blije gemoedstoestand dus.quote:Op maandag 21 december 2015 09:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jep. Tevens ben ik blij vanwege de staat van de Nederlandse infrastructuur.
Nee, ik ga maar eens wat boterhammen smeren en besprenkelen met chocoladevlokken.quote:Op maandag 21 december 2015 09:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jouw mening is irrelevant met betrekking tot alles wat neerkomt op menselijk gedrag en sociale reacties. Nu weer je studeerkamer in, autist.
Boeiend.quote:Op maandag 21 december 2015 09:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geweldig inderdaad. Echt genieten.
Ja leuk hoor. Zo werkt dat inderdaad. Nederland = Nazi-Duitsland.quote:Op maandag 21 december 2015 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de gouden tanden uit de gebitten van vluchtelingen rammen. Werkte bij jouw opa ook goed, nietwaar?
Ah, onze trollende vriend die altijd de grens opzoekt, vindt het nu plots niet leuk meer.quote:Op maandag 21 december 2015 09:10 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja leuk hoor. Zo werkt dat inderdaad. Nederland = Nazi-Duitsland.
dat kan helemaal niet, niet zonder de spoorlijn Breda-Utrechtquote:Op maandag 21 december 2015 09:02 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jep. Tevens ben ik blij vanwege de staat van de Nederlandse infrastructuur.
Ik zou hem een zesje geven, maar enkel in NWS. Hier zitten geen arbeiders die je op de kast krijgt.quote:Op maandag 21 december 2015 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, onze trollende vriend die altijd de grens opzoekt, vindt het nu plots niet leuk meer.
Terecht. Alles waar het individu in potentie last van zou kunnen hebben, dient van overheidswege verboden te worden voor iedereen.quote:Op maandag 21 december 2015 09:11 schreef GSbrder het volgende:
Ah, een Utrechtse hoogleraar (V) wil minder lingeriereclame op straat omdat sommige groepen daar aanstoot aan kunnen nemen.
Hoogstens uit de kast.quote:Op maandag 21 december 2015 09:13 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik zou hem een zesje geven, maar enkel in NWS. Hier zitten geen arbeiders die je op de kast krijgt.
Hoezo hoop je dat?quote:Op maandag 21 december 2015 08:22 schreef Kowloon het volgende:
Hopelijk gaan de linksen regeren in Spanje. Hebben ze daar ook nog communisten rond lopen?
Zozo, wel een hele hoogleraar roept dat?quote:Op maandag 21 december 2015 09:11 schreef GSbrder het volgende:
Ah, een Utrechtse hoogleraar (V) wil minder lingeriereclame op straat omdat sommige groepen daar aanstoot aan kunnen nemen.
Hoogleraar Kunst, Cultuur en Diversiteit.quote:Op maandag 21 december 2015 09:11 schreef GSbrder het volgende:
Vrouwenhandel!quote:,,Wat hier nog steeds gebeurt is dat het vrouwenlichaam wordt vermarkt, zwart of wit, met of zonder okselhaar, gladgestreken of met rimpels en littekens. Vrouwen worden ook hier ingezet als instrument om burgers tot consument te maken, hen iets te laten kopen. Dat is een indirecte vorm van vrouwenhandel. Niet alleen door mannen. Vrouwen doen er evengoed aan mee."
Ik heb last van belastingen.quote:Op maandag 21 december 2015 09:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Terecht. Alles waar het individu in potentie last van zou kunnen hebben, dient van overheidswege verboden te worden voor iedereen.
Stond in de VK.quote:Op maandag 21 december 2015 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zozo, wel een hele hoogleraar roept dat?
De Telegraaf zal vandaag wel openen met dat hete nieuws.
Terecht punt.quote:Op maandag 21 december 2015 09:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoogleraar Kunst, Cultuur en Diversiteit.
[..]
Vrouwenhandel!
http://www.nrc.nl/handels(...)t-ben-ik-dan-1569837
Rokken bedekken enkel de benen. Het haar is ook veel te aanstootgevend in de publieke ruimte.quote:Op maandag 21 december 2015 09:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht punt.
Laten we elke sport verbieden waar menselijk naakt te zien is, of suggestieve vormen in strakke pakjes. Vrouwen weer netjes in lange rokken en zwarte kousen, mannen in pak. Zoals het heurt.
Ik ben blij dat ze er zijn. Ik haal mijn inkomen immers uit de belastingkas.quote:
Welk vakgebied?quote:Op maandag 21 december 2015 09:11 schreef GSbrder het volgende:
Ik ook. Financiële dienstverlening. Was er niet zonder staatssteun. Toch heb ik er last van.quote:Op maandag 21 december 2015 09:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ze er zijn. Ik haal mijn inkomen immers uit de belastingkas.
Zie het artikel van B_A.quote:
Toch jammer dat de vluchtelingen niet naar landen mogen waar ze feitelijk beter passen.quote:Slovenië heeft zondag een referendum gehouden over de legalisering van het homohuwelijk. Een meerderheid stemde tegen, waardoor het homohuwelijk niet wordt gelegaliseerd.
Je bedoelt waar ze vandaan kwamen?quote:Op maandag 21 december 2015 09:28 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Toch jammer dat de vluchtelingen niet naar landen mogen waar ze feitelijk beter passen.
Ik bedoel in homofobe landen.quote:Op maandag 21 december 2015 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bedoelt waar ze vandaan kwamen?
Lijkt mij gunstig voor de onafhankelijkheid van Catalonië en misschien kan er wel samengewerkt worden met Grieken om zo meer druk te kunnen zetten op de EU om de Griekse schulden kwijt te schelden.quote:
Toch moest ik lachen.quote:Op maandag 21 december 2015 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
Werkte bij jouw opa ook goed, nietwaar?
Ga heen achter mij, Karl.quote:Op maandag 21 december 2015 09:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij gunstig voor de onafhankelijkheid van Catalonië en misschien kan er wel samengewerkt worden met Grieken om zo meer druk te kunnen zetten op de EU om de Griekse schulden kwijt te schelden.
Terecht.quote:Op maandag 21 december 2015 09:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
IS heeft nog meer last van onze belastingen
Oh jee, de menselijkheid ontbreekt.quote:Op maandag 21 december 2015 09:38 schreef Reya het volgende:
NWS / Canadese moet kerst alleen vieren.
Als er buitengewoon veel vluchtelingen binnenkomen, snap ik wel dat je als overheid naar buitengewone methoden gaat grijpen. Een keer haalde een hoogleraar in De Volkskrant het verschil aan tussen private en publieke moraal, en dat het willen toepassen van de private variant op publieke kwesties (barmhartigheid voor vluchtelingen), aardig rampzalig kan uitpakken. Lijkt me bijzonder van toepassing op het hele vluchtelingenvraagstuk.quote:Op zondag 20 december 2015 22:48 schreef robin007bond het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik echt enorm boos ben om een NWS-topic. Oprecht boos.Niet eens geërgerd, maar dat ik echt even stoom moet afblazen.
Ik wed echt dat heel veel mensen daar vroeger nazi's zouden zijn geweest.
Leuke meid, volgens mij.quote:Op maandag 21 december 2015 09:38 schreef Reya het volgende:
NWS / Canadese moet kerst alleen vieren.
Goed topic.
Dit snappen de linksen niet.quote:Op maandag 21 december 2015 09:40 schreef Friek_ het volgende:
en dat het willen toepassen van de private variant op publieke kwesties (barmhartigheid voor vluchtelingen), aardig rampzalig kan uitpakken
Kan aan mij liggen maar heeft wellicht ook iets met tolerantie te maken? Daar ontbreekt het in Slovenië wel aan.quote:Op maandag 21 december 2015 09:31 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik bedoel in homofobe landen.
Maar goed, welvaart is uiteraard altijd belangrijker.
Neuh. Gewoon een andere cultuur. Tolerantie neemt daar andere vormen aan.quote:Op maandag 21 december 2015 09:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen maar heeft wellicht ook iets met tolerantie te maken? Daar ontbreekt het in Slovenië wel aan.
Onze oosterburen snapten dat heel goed. Daarom lieten ze de joden opdraaien voor hun eigen treinreis.quote:
Zou ik ook doen. Ik was echter direct naar Moskou gegaan, en had Amerika niet de oorlog verklaard. Dan hadden de nazi's kunnen winnen tenminste.quote:Op maandag 21 december 2015 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze oosterburen snapten dat heel goed. Daarom lieten ze de joden opdraaien voor hun eigen treinreis.
quote:Op maandag 21 december 2015 09:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij gunstig voor de onafhankelijkheid van Catalonië en misschien kan er wel samengewerkt worden met Grieken om zo meer druk te kunnen zetten op de EU om de Griekse schulden kwijt te schelden.
Beetje jammer dat het niet zo is gelopen, inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2015 09:45 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Ik was echter direct naar Moskou gegaan, en had Amerika niet de oorlog verklaard. Dan hadden de nazi's kunnen winnen tenminste.
Als de nazi's Red Alert hadden gespeeld als kind, waren wij Duitstalig.quote:Op maandag 21 december 2015 09:45 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Ik was echter direct naar Moskou gegaan, en had Amerika niet de oorlog verklaard. Dan hadden de nazi's kunnen winnen tenminste.
Ach ja. Hitler was een cultureel type, en links. Het was al verloren voordat hij begon.quote:Op maandag 21 december 2015 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het niet zo is gelopen, inderdaad.
Met mijn Duitse roots was het dan wel goed toeven geweest in Europa.quote:Op maandag 21 december 2015 09:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach ja. Hitler was een cultureel type, en links. Het was al verloren voordat hij begon.
Met mijn Hitlerkapsel ook, Schütze.quote:Op maandag 21 december 2015 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met mijn Duitse roots was het dan wel goed toeven geweest in Europa.
Laat ik het anders stellen, ik dat soort landen is simpelweg minder tolerantie voor het onbekende.quote:Op maandag 21 december 2015 09:44 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Neuh. Gewoon een andere cultuur. Tolerantie neemt daar andere vormen aan.
Overigens is Nederland de wereldwijde uitzondering, niet andersom.
Nonsens. Dan had ik ze in mijn uppie afgemaakt.quote:Op maandag 21 december 2015 09:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de nazi's Red Alert hadden gespeeld als kind, waren wij Duitstalig.
TofastTG heeft het door, mensen.quote:Op maandag 21 december 2015 09:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen, ik dat soort landen is simpelweg minder tolerantie voor het onbekende.
Ik begreep m'n verhaal in eerste instantie al hoor.quote:
Hoe definieer je tolerantie?quote:Op maandag 21 december 2015 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe tolerant moet je zijn voor een niet-tolerant mens?
Prima. Dat kan voor en tegen je werken.quote:Op maandag 21 december 2015 09:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen, ik dat soort landen is simpelweg minder tolerantie voor het onbekende.
Interessante vraag. Het zal iets moeten worden van de strekking dat een tolerant mens aan anderen de ruimte geeft om hun levensvisie te leven en te uiten..quote:Op maandag 21 december 2015 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe definieer je tolerantie?
Mooi niet. Nul ruimte voor de levensvisie van criminele hordes.quote:Op maandag 21 december 2015 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Interessante vraag. Het zal iets moeten worden van de strekking dat een tolerant mens aan anderen de ruimte geeft om hun levensvisie te leven en te uiten..
Hardvochtige realist.quote:Op maandag 21 december 2015 10:01 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Mooi niet. Nul ruimte voor de levensvisie van criminele hordes.
Tevens moet welvaart verdedigd worden tegen de arme hordes. Vrijheid zo lang de voorraad strekt.
Dat blijft natuurlijk altijd de vraag, die discussie komt nu ook weer naar voren mbt. niet democratische partijen in een democratisch systeem.quote:Op maandag 21 december 2015 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Doe het allemaal voor jullie he.quote:
Ik zag narcissen bloeien.quote:
Dit.quote:
Verontrustend, die grote grijze oppervlakkenquote:Op maandag 21 december 2015 10:09 schreef Kowloon het volgende:
Mooi overzicht van de tolerante landen waar polygamie wel is toegestaan:
[ afbeelding ]
Een grote toendra van intolerantie.quote:Op maandag 21 december 2015 10:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Verontrustend, die grote grijze oppervlakken
En dan komen die sukkels hierheen, waar vrouwen feitelijk de baas zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 10:09 schreef Kowloon het volgende:
[ afbeelding ]
Ernstige zaak inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2015 10:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Verontrustend, die grote grijze oppervlakken
Ik heb gehoord dat mensen in die landen ook nog trots zijn op dergelijke intolerantie. Ik vrees de barbaarse horden uit dergelijke oordenquote:Op maandag 21 december 2015 10:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een grote toendra van intolerantie.
weduweverbranding is verboden welquote:Op maandag 21 december 2015 10:09 schreef Kowloon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 december 2015 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Interessante vraag. Het zal iets moeten worden van de strekking dat een tolerant mens aan anderen de ruimte geeft om hun levensvisie te leven en te uiten..
Bij de vwo'ers definieer ik tolerantie als de 'voorwaardelijke aanvaarding' of het niet willen inmengen met overtuigingen, handelingen of praktijken die men (zeer) verkeerd vindt ('tolereerbaar'), op zo'n manier dat ze niet beperkt of verboden zouden moeten worden. Ik leg het begrip 'tolerantie' altijd uit aan het voorbeeld van pedofilie.quote:Op maandag 21 december 2015 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Berooft.quote:Op zondag 20 december 2015 23:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
En dan nu polygamy voor zowel mannen als vrouwen?quote:Op maandag 21 december 2015 10:09 schreef Kowloon het volgende:
[ afbeelding ]
Sla je je leerlingen ook wel eens met een liniaal?quote:Op maandag 21 december 2015 10:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[..]
Bij de vwo'ers definieer ik tolerantie als de 'voorwaardelijke aanvaarding' of het niet willen inmengen met overtuigingen, handelingen of praktijken die men (zeer) verkeerd vindt ('tolereerbaar'), op zo'n manier dat ze niet beperkt of verboden zouden moeten worden. Ik leg het begrip 'tolerantie' altijd uit aan het voorbeeld van pedofilie.
Tijdelijk opgeschort. Net als de dienstplicht.quote:Op maandag 21 december 2015 10:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct. Je hebt nog geluk dat de Waalsdorpervlakte buiten dienst is gesteld.
Vervolgens identificeer je de progressieven van de klas en geef je ze onvoldoendes.quote:Op maandag 21 december 2015 10:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[..]
Bij de vwo'ers definieer ik tolerantie als de 'voorwaardelijke aanvaarding' of het niet willen inmengen met overtuigingen, handelingen of praktijken die men (zeer) verkeerd vindt ('tolereerbaar'), op zo'n manier dat ze niet beperkt of verboden zouden moeten worden. Ik leg het begrip 'tolerantie' altijd uit aan het voorbeeld van pedofilie.
Hihi.quote:Op maandag 21 december 2015 09:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jouw mening is irrelevant met betrekking tot alles wat neerkomt op menselijk gedrag en sociale reacties. Nu weer je studeerkamer in, autist.
Het kernbeleid van de Likoed-universiteit.quote:Op maandag 21 december 2015 10:17 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vervolgens identificeer je de progressieven van de klas en geef je ze onvoldoendes.
Ik gebruik liever een flinke stok. Slaat beter.quote:Op maandag 21 december 2015 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sla je je leerlingen ook wel eens met een liniaal?
In feite is dus nergens op de wereld een tolerant land te vinden.quote:Op maandag 21 december 2015 10:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En dan nu polygamy voor zowel mannen als vrouwen?
Vandaar dat Kowloon zo'n ophef maakt over het verbod op polygamie.quote:Op maandag 21 december 2015 10:19 schreef Heilwasser het volgende:
Kaas- en eriksd zijn een beetje verliefd op Kowloon.
Niet wederzijds.quote:Op maandag 21 december 2015 10:19 schreef Heilwasser het volgende:
Dat maakt veel vluchtelingen niet bepaald tolerantquote:Op maandag 21 december 2015 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zozo, bent u op die stelling gedoctoreerd?quote:Op maandag 21 december 2015 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat maakt veel vluchtelingen niet bepaald tolerant
Zonder gekheid, heb je wel iemand eruit gestuurd?quote:Op maandag 21 december 2015 10:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik gebruik liever een flinke stok. Slaat beter.
Leuk trio wel.quote:Op maandag 21 december 2015 10:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Vandaar dat Kowloon zo'n ophef maakt over het verbod op polygamie.
Erik is vooral verliefd op z'n horloges. Vandaar dat hij nog geen vriendin heeft die het eten voor 'm kookt.quote:Op maandag 21 december 2015 10:19 schreef Heilwasser het volgende:
Naar de gang sturen of moeten melden bij de directeur.quote:Op maandag 21 december 2015 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder gekheid, heb je wel iemand eruit gestuurd?
quote:Op maandag 21 december 2015 10:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Zozo, bent u op die stelling gedoctoreerd?
Een beetje herrieschopper moest zich natuurlijk melden bij de conrector.quote:Op maandag 21 december 2015 10:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Naar de gang sturen of moeten melden bij de directeur.
Oh jawel, in havo-3 met dertig man als beginnend docent is dat af en toe wel nodig. Je wordt tot op het bot uitgedaagd en uitgeprobeerd door die kinderen. Doe het zelf liever niet, aangezien ik straf 'de armoe van het onderwijs' vind.quote:Op maandag 21 december 2015 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder gekheid, heb je wel iemand eruit gestuurd?
Veel anti-vluchtelingen ook niet.quote:Op maandag 21 december 2015 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat maakt veel vluchtelingen niet bepaald tolerant
Niet, Karl Popper zei ooit al goed in The Open Society and Its Enemies dat je dergelijke lieden gewoon de tyfus in moet rammen. Al schreef hij het iets genuanceerder op.quote:Op maandag 21 december 2015 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Zit wat in. Is ergens toch een wat makkelijke oplossing, en ook wel een zwaktebod.quote:Op maandag 21 december 2015 10:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Oh jawel, in havo-3 met dertig man als beginnend docent is dat af en toe wel nodig. Je wordt tot op het bot uitgedaagd en uitgeprobeerd door die kinderen. Doe het zelf liever niet, aangezien ik straf 'de armoe van het onderwijs' vind.
Hoe tolerant ben jij voor homofoben?quote:Op maandag 21 december 2015 10:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet, Karl Popper zei ooit al goed in The Open Society and Its Enemies dat je dergelijke lieden gewoon de tyfus in moet rammen. Al schreef hij het iets genuanceerder op.
Kaas is begaan met poppers.quote:Op maandag 21 december 2015 10:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet, Karl Popper zei ooit al goed in The Open Society and Its Enemies dat je dergelijke lieden gewoon de tyfus in moet rammen. Al schreef hij het iets genuanceerder op.
quote:Op maandag 21 december 2015 09:58 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zouden tegenstanders van het homohuwelijk intolerant zijn? Lijkt mij een kwalificatie die je enkel in een breder verband vast kunt stellen.
quote:Op maandag 21 december 2015 09:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:
Goed argument.quote:
Ik heb er in mijn eerste jaar meer uitgestuurd dan in alle jaren daarop volgend.quote:Op maandag 21 december 2015 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit wat in. Is ergens toch een wat makkelijke oplossing, en ook wel een zwaktebod.
Anderzijds weet ik hoe vervelend we zelf konden zijn in de klas.
3/10.quote:Op maandag 21 december 2015 10:25 schreef Heilwasser het volgende:
Kaas- weer over z'n poppers.
Lekker boeiend.
Eerder achterin genomen.quote:Op maandag 21 december 2015 10:25 schreef Kowloon het volgende:
Overigens vind ik het wel vooringenomen dat het bij een huwelijk tussen twee mannen homoseksuelen betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet. Opbokken met die lui.quote:Op maandag 21 december 2015 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe tolerant ben jij voor homofoben?
Hihi. Kaasje is tegen vluchtelingen, oftewel PVV'er.quote:
quote:Op maandag 21 december 2015 10:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerder achterin genomen.Haha 😆SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Si señor. Bevalt goed. Lekker boeken aan het lezen las ik?quote:Op maandag 21 december 2015 10:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoi Kaas, heb je lekker vakantie?
Dus vind je dat je na een politieke moord recht op verdediging hebt en dat het wettelijk verbod op moorden aan het legaliteitsbeginsel moet voldoen. Kan je nog steeds een toekomstige Volkert maken.quote:Op maandag 21 december 2015 10:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Ik hecht waarde aan onze rechtsstaat.
Los het inderdaad liever op via wat andere manieren: plattegrond wijzigen, wat pagina's laten overpennen, in gesprek gaan met individuele leerlingen.quote:Op maandag 21 december 2015 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit wat in. Is ergens toch een wat makkelijke oplossing, en ook wel een zwaktebod.
Anderzijds weet ik hoe vervelend we zelf konden zijn in de klas.
Eerder kaartjes kijken in mijn nieuwe atlas.quote:Op maandag 21 december 2015 10:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Si señor. Bevalt goed. Lekker boeken aan het lezen las ik?
Wat een mietjes.quote:Op maandag 21 december 2015 10:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De rest van de les verliep ineens bijzonder soepel.
Dat ik niet vind dat het democratisch proces verstoord moet worden.quote:Op maandag 21 december 2015 10:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dus vind je dat je na een politieke moord recht op verdediging hebt en dat het wettelijk verbod op moorden aan het legaliteitsbeginsel moet voldoen. Kan je nog steeds een toekomstige Volkert maken.
D66 is een hypocriete kutpartij dat ze altijd het hardst opkomen voor homo- en vrouwenemancipatie (hoewel die laatste nu gelukkig meer zo'n GL-onderwerp is) en tegelijkertijd maar al het vrouwen- en homohatende volk uit de wereld hierheen halen.quote:Op maandag 21 december 2015 10:32 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hihi. Kaasje is tegen vluchtelingen, oftewel PVV'er.
Kloptquote:Op maandag 21 december 2015 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Veel anti-vluchtelingen ook niet.
Heeft niets met een rechtsstaat te maken.quote:Op maandag 21 december 2015 10:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat ik niet vind dat het democratisch proces verstoord moet worden.
Bijzondere conclusie, op basis van het voorgaande.quote:Op maandag 21 december 2015 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt
Dus de tolerantiemaatstaf is niet echt een bruikbare, niet?
Ok.quote:Op maandag 21 december 2015 10:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heeft niets met een rechtsstaat te maken.
Correct; zoals eerder door Friek_ betoogd, "tolerantie" is een private waarde die lastig in openbaar beleid is om te zetten.quote:Op maandag 21 december 2015 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt
Dus de tolerantiemaatstaf is niet echt een bruikbare, niet?
Lijkt me best lastig om je dat allemaal niet persoonlijk aan te trekken.quote:Op maandag 21 december 2015 10:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Benieuwd of het na de vakantie weer rellen als vanouds is.
Op de Veluwe zijn ze meer dan welkom met hun opvattingen.quote:Op maandag 21 december 2015 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
D66 is een hypocriete kutpartij dat ze altijd het hardst opkomen voor homo- en vrouwenemancipatie (hoewel die laatste nu gelukkig meer zo'n GL-onderwerp is) en tegelijkertijd maar al het vrouwen- en homohatende volk uit de wereld hierheen halen.
Hoi.quote:Op maandag 21 december 2015 10:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Overdrijf je niet lichtelijk?
Jep. Jezus stond op de vluchtstrook te zwaaien.quote:
Landen met CIA-martelkampen enzo? Dus ongeveer de hele Westerse wereld? En eigenlijk gewoon elk land op de wereld?quote:Op maandag 21 december 2015 10:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, was niet echt martelen. Het waren verbeterde ondervragingstechnieken.quote:Op maandag 21 december 2015 10:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Landen met CIA-martelkampen enzo? Dus ongeveer de hele Westerse wereld? En eigenlijk gewoon elk land op de wereld?
Beetje jouw levensstijl met geweld aan heel de wereld willen opleggen
Waarom? Is het persoonlijk?quote:Op maandag 21 december 2015 10:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Lijkt me best lastig om je dat allemaal niet persoonlijk aan te trekken.
Moeten ze wel hun eigen kinderen meenemen?quote:Op maandag 21 december 2015 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op de Veluwe zijn ze meer dan welkom met hun opvattingen.
Ja, het is best confronterend soms hoe zo'n klas je de spiegel voor houdt. Maar goed, je moet ook beseffen dat zo'n klas de volgende les je gewoon weer begroet en het min of meer 'vergeten' is. Men zit in een puberteit en doet maar wat; de hormonen gieren door het lichaam.quote:Op maandag 21 december 2015 10:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Lijkt me best lastig om je dat allemaal niet persoonlijk aan te trekken.
Nee, het punt is dat het tolerantie argument nogal eenzijdig gebruikt wordt.quote:Op maandag 21 december 2015 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie, op basis van het voorgaande.
Ben je de VVD-uitslagavond alweer vergeten? Met Gordon? Als iets de homopartij is is het de VVD wel.quote:Op maandag 21 december 2015 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
D66 is een hypocriete kutpartij dat ze altijd het hardst opkomen voor homo- en vrouwenemancipatie (hoewel die laatste nu gelukkig meer zo'n GL-onderwerp is) en tegelijkertijd maar al het vrouwen- en homohatende volk uit de wereld hierheen halen.
Dat ben ik niet met je eens. Tolerantie is bij uitstek een publieke waarde. Ik pak even de bekende definitie erbij:quote:Op maandag 21 december 2015 10:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct; zoals eerder door Friek_ betoogd, "tolerantie" is een private waarde die lastig in openbaar beleid is om te zetten.
Die bereidheid kent een duidelijke publieke fundering. Onze Grondwet is er grotendeels op gericht om tolerantie in Nederland mogelijk te maken. Niet voor niets wordt "tolerantie" ook als een kernwaarde / vereiste voor een democratie gezien. Waardoor er veel beleid is gemaakt om tolerantie te bevorderen.quote:bereidheid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen
Bovendien valt het pubers niet echte te verwijten dat ze vervelend zijn; ouders zouden langzamerhand toch beter moeten weten.quote:Op maandag 21 december 2015 10:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, het is best confronterend soms hoe zo'n klas je de spiegel voor houdt. Maar goed, je moet ook beseffen dat zo'n klas de volgende les je gewoon weer begroet en het min of meer 'vergeten' is.
Veel naarder lijkt me de onderwaardering van ouders, die dan op verwijtend toontje jou gaan vertellen hoe het allemaal zit. Ik denk dat zoiets harder erin kan hakken dan een vervelende leerling.
Pff, ouders leren hun kinderen al steeds minder zindelijk te worden, komen broekpoepend op school, en dat verwacht je dat ze überhaupt opvoeden?quote:Op maandag 21 december 2015 10:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Bovendien valt het pubers niet echte te verwijten dat ze vervelend zijn; ouders zouden langzamerhand toch beter moeten weten.
Dat is eerder de emaillering van publiek beleid dan het fundament. Het fundament staat juist haaks op tolerantie; een overheid legt restricties op, omdat het samen leven anders onmogelijk, of op zijn minst zeer onprettig, wordt. Ik zie niet hoe je tolerantie daarin een plaats kunt geven.quote:Op maandag 21 december 2015 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Tolerantie is bij uitstek een publieke waarde. Ik pak even de bekende definitie erbij:
[..]
Die bereidheid kent een duidelijke publieke fundering. Onze Grondwet is er grotendeels op gericht om tolerantie in Nederland mogelijk te maken. Niet voor niets wordt "tolerantie" ook als een kernwaarde / vereiste voor een democratie gezien. Waardoor er veel beleid is gemaakt om tolerantie te bevorderen.
Wetgeving en overheidsoptreden is (historisch gezien) ook het middel bij uitstek om intolerante opvattingen te verwezenlijken. Met het juridisch normeren van afwijkende gedragingen ben je feitelijk al intolerant gedrag aan het vertonen. Wat trouwens niet altijd slecht hoeft te zijn.
Het is de overheid die bepaalt in hoeverre de samenleving bereid is afwijkend (dus van de sociale norm, maar ook van de juridische normen!) gedrag en handelen toe te staan. Dit omdat de overheid het normerend orgaan / entiteit is. Het parlement in Nederland bepaalt dus hoe tolerant wij zijn. Om ons tegen de intolerante Koning, Wilders en christenvrienden te beschermen hebben wij gelukkig aardig wat vastgelegd in de Grondwet (klassieke grondrechten).quote:Op maandag 21 december 2015 10:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is eerder de emaillering van publiek beleid dan het fundament. Het fundament staat juist haaks op tolerantie; een overheid legt restricties op, omdat het samen leven anders onmogelijk, of op zijn minst zeer onprettig, wordt. Ik zie niet hoe je tolerantie daarin een plaats kunt geven.
Natuurlijk niet. Het is de samenleving die bepaalt waar de overheid optreedt; maar het enkele feit dat de overheid niet optreedt, betekent niet dat er algemene tolerantie bestaat.quote:Op maandag 21 december 2015 10:58 schreef Ryon het volgende:
Het is de overheid die bepaalt in hoeverre de samenleving bereid is afwijkend (dus van de sociale norm, maar ook van de juridische normen!) gedrag en handelen toe te staan.
6/10quote:Op maandag 21 december 2015 10:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Landen met CIA-martelkampen enzo? Dus ongeveer de hele Westerse wereld? En eigenlijk gewoon elk land op de wereld?
Beetje jouw levensstijl met geweld aan heel de wereld willen opleggen
Het wordt helaas maar al te vaak gebruikt om de discussie en de discussiepartner dood te slaan.quote:Op maandag 21 december 2015 10:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct; zoals eerder door Friek_ betoogd, "tolerantie" is een private waarde die lastig in openbaar beleid is om te zetten.
De overheid doet meer dan alleen niet optreden: zij waarborgt ook dat anderen niet zullen optreden. Daarmee wordt tolerantie de facto afgedwongen. De overheid normeert (stelt de nodige grenzen aan de bereidheid om afwijkend gedrag te tolereren) en handhaaft vervolgens ook die normen.quote:Op maandag 21 december 2015 11:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het is de samenleving die bepaalt waar de overheid optreedt; maar het enkele feit dat de overheid niet optreedt, betekent niet dat er algemene tolerantie bestaat.
Alleen achteraf, wat dus vantevoren niets verandert aan de tolerantie van die persoon.quote:Op maandag 21 december 2015 11:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
De overheid doet meer dan alleen niet optreden: zij waarborgt ook dat anderen niet zullen optreden. Daarmee wordt tolerantie de facto afgedwongen. De overheid normeert (stelt de nodige grenzen aan de bereidheid om afwijkend gedrag te tolereren) en handhaaft vervolgens ook die normen.
En vooral lobbyisten.quote:Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de overheid verzint dat niet uit het niets. Het is een weerslag uit de samenleving.
Een beetje als waht, die werd opeens ook verrassend verontwaardigd toen het over Iran ging.quote:Op maandag 21 december 2015 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Kaas is net Voorschrift. Altijd een grote bek over van alles en nog wat, maar als homo's gediscrimineerd worden in een of ander topic dan krijgt hij een waas voor z'n ogen.
VS was ook altijd zo'n grapjas. Vond het doodnormaal om Apartheid een zegen te noemen, maar de wereld was te klein als iemand aangaf niet dol te zijn op homo's.
Het is natuurlijk de wetgever die de normen steltquote:Op maandag 21 december 2015 11:10 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de overheid verzint dat niet uit het niets. Het is een weerslag uit de samenleving.
Ik heb daar persoonlijk toch niet zo'n last van dat ik mij door de overheid mijn tolerantie laat bepalen.quote:Op maandag 21 december 2015 11:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de wetgever die de normen steltDus dat is feitelijk de samenleving. Althans in een democratie. Tolerantie is ook een uitgesproken democratische waarde. Wat het publiekelijk karakter van tolerantie nogmaals benadrukt.
Gewoon jaloers op grote negerpiemels.quote:Op maandag 21 december 2015 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
VS was ook altijd zo'n grapjas. Vond het doodnormaal om Apartheid een zegen te noemen, maar de wereld was te klein als iemand aangaf niet dol te zijn op homo's.
Het is in de eerste plaats een interpersoonlijke waarde. De wetgever kan nog zoveel normen stellen, het is uiteindelijk aan personen zelf om andere personen - en al hun gedragingen en eigenschappen - te accepteren of niet. De wetgever kan dat niet afdwingen; deze kan hoogstens het geweldmonopolie handhaven. Tussen "geen geweld" en tolerantie zit echter nog een wereld van verschil.quote:Op maandag 21 december 2015 11:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de wetgever die de normen steltDus dat is feitelijk de samenleving. Althans in een democratie. Tolerantie is ook een uitgesproken democratische waarde. Wat het publiekelijk karakter van tolerantie nogmaals benadrukt.
Daar heb je weinig keus in. Als jij wilt gaan potenrammen (kenmerkende repressieve gedraging) zal je daar belemmerd in worden of je nou wilt of niet.quote:Op maandag 21 december 2015 11:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb daar persoonlijk toch niet zo'n last van dat ik mij door de overheid mijn tolerantie laat bepalen.
Biertje voor elk voorbeeld die je vindt waarin ik mensen in een serieus topic discrimineer, Bert.quote:Op maandag 21 december 2015 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Kaas is net Voorschrift. Altijd een grote bek over van alles en nog wat, maar als homo's gediscrimineerd worden in een of ander topic dan krijgt hij een waas voor z'n ogen.
Behalve dan dat je nu het begrip "acceptatie" verwart met "tolerantie". Iets wat relatief veel gebeurt. Het zijn echter twee verschillende begrippen.quote:Op maandag 21 december 2015 11:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is in de eerste plaats een interpersoonlijke waarde. De wetgever kan nog zoveel normen stellen, het is uiteindelijk aan personen zelf om andere personen - en al hun gedragingen en eigenschappen - te accepteren of niet.
De wetgever kan dat met ondersteuning van de overheid heel makkelijk doen. Staatsrechtelijk gezien zelfs hun corebusiness.quote:De wetgever kan dat niet afdwingen; deze kan hoogstens het geweldmonopolie handhaven. Tussen "geen geweld" en tolerantie zit echter nog een wereld van verschil.
Anders lees je de post nog een keertje, bruinwerker.quote:Op maandag 21 december 2015 11:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Biertje voor elk voorbeeld die je vindt waarin ik mensen in een serieus topic discrimineer, Bert.
Ik heb daar alle keus in, of ik de consequentie wil accepteren is wat anders.quote:Op maandag 21 december 2015 11:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar heb je weinig keus in. Als jij wilt gaan potenrammen (kenmerkende repressieve gedraging) zal je daar belemmerd in worden of je nou wilt of niet.
Dan kom je in een semantische discussie wat "afkeuren" exact inhoudt. Ik zou zelf naar de consequentie kijken: tolerantie houdt in dat gedragingen en eigenschappen geen gevolgen hebben voor de attitude jegens die persoon, uitgezonderd waar het direct gevolgen van deze gedragingen en eigenschappen betreft. De overheid kan dat niet afdwingen.quote:Op maandag 21 december 2015 11:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Behalve dan dat je nu het begrip "acceptatie" verwart met "tolerantie". Iets wat relatief veel gebeurt. Het zijn echter twee verschillende begrippen.
Tolerantie hoeft helemaal niet positief te zijn. Ik kan een intrinsieke hekel hebben aan moslims, maar hun gedragingen alsnog tolereren. Sterker nog: in een zuivere sociologische definitie van tolerantie wordt ook een zekere minachting verondersteld. Om een gedraging te kunnen tolereren, moet je deze als persoon van binnen eigenlijk afkeuren.
Hoe, exact?quote:[..]
De wetgever kan dat met ondersteuning van de overheid heel makkelijk doen. Staatsrechtelijk gezien zelfs hun corebusiness.
Snijdt totaal geen hout, maar zal mede-hbo'ers die dat niet doorhebben wel doen grinniken.quote:Op maandag 21 december 2015 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders lees je de post nog een keertje, bruinwerker.
Koos en betje zijn wat dat betreft bewonderenswaardig, die houden tenminste niet de schijn op intellectuelen te zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 11:25 schreef Friek_ het volgende:
Moet je voorstellen dat je zo'n Ryon in de kroeg zou hebben. Zo'n ventje met zo'n lekker wijsneuzerig toontje in elke discussie.
Direct klappen verkopen.
Kom nou, Kaasje. Als rugridders onheus worden bejegend op dit forum sta je met tranende ogen vooraan om je afkeuring uit te speken.quote:Op maandag 21 december 2015 11:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Snijdt totaal geen hout, maar zal mede-hbo'ers die dat niet doorhebben wel doen grinniken.
Het kan ook allebei.quote:Op maandag 21 december 2015 10:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Erik is vooral verliefd op z'n horloges. Vandaar dat hij nog geen vriendin heeft die het eten voor 'm kookt.
Ja, wat jou als persoon dus intolerant maakt maar de samenleving als zodanig wel tolerant.quote:Op maandag 21 december 2015 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb daar alle keus in, of ik de consequentie wil accepteren is wat anders.
Als ik wil potenrammen dan ga ik lekker potenrammen. Vervolgens kom ik hoogstwaarschijnlijk in de gevangenis, maargoed, die poot is dan al geramd.
Niet echt. Zelfs dat kan je vrij nauwkeurig definiëren. Maar dat is voor deze discussie niet heel erg relevant. Het heeft er mee te maken dat mensen gedragingen van anderen (sociale gedragingen) toetsen a.d.h.v hun eigen (sociale) referentiekader.quote:Op maandag 21 december 2015 11:22 schreef Reya het volgende:
Dan kom je in een semantische discussie wat "afkeuren" exact inhoudt.
Dan heb je een nieuwe betekenis toegekend aan het begrip. Ook een betekenis waar ik de logica of de praktische waarde niet van kan ontdekken. Gedragingen hebben namelijk per definitie een gevolg op een attitude aangezien de gedragingen verantwoordelijk zijn voor de attitude.quote:Ik zou zelf naar de consequentie kijken: tolerantie houdt in dat gedragingen en eigenschappen geen gevolgen hebben voor de attitude jegens die persoon, uitgezonderd waar het direct gevolgen van deze gedragingen en eigenschappen betreft. De overheid kan dat niet afdwingen.
Dit gaat je niet lukken.quote:Op maandag 21 december 2015 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom nou, Kaasje. Als rugridders onheus worden bejegend op dit forum sta je met tranende ogen vooraan om je afkeuring uit te speken.
Van je hippe nonchalance is dan weinig meer te merken. Onze grote vriend VS had daar ook last van.
Er hoeft ook niets te lukken. Het is gewoon een droge constatering.quote:
De vriezer ligt er maar vol mee.quote:Op maandag 21 december 2015 11:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet je wel een dwergvarken op de koop toenemen.
Dat is een heel nauwe opvatting van tolerantie, en ik zou zeggen dat deze in de huidige tijdsgeest weinig courant is. "Tolerantie" is geen vaststaand begrip; de definitie kan zeer nauw zijn, maar is in de huidige tijdsgeest vaak juist breder, de zogenaamde "actieve tolerantie". Je kunt de meest nauwe definitie blijven hanteren enb op je gelijk hameren, maar in de praktijk zal iemand die volstrekt buitengesloten wordt, maar verder niet fysiek bedreigd wordt, zich niet "getolereerd" voelen. Dan kun je hard roepen dat iemand toch wel "getolereerd" wordt, maar dat is dan van weinig waarde.quote:Op maandag 21 december 2015 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, wat jou als persoon dus intolerant maakt maar de samenleving als zodanig wel tolerant.
[..]
Niet echt. Zelfs dat kan je vrij nauwkeurig definiëren. Maar dat is voor deze discussie niet heel erg relevant. Het heeft er mee te maken dat mensen gedragingen van anderen (sociale gedragingen) toetsen a.d.h.v hun eigen (sociale) referentiekader.
[..]
Dan heb je een nieuwe betekenis toegekend aan het begrip. Ook een betekenis waar ik de logica of de praktische waarde niet van kan ontdekken. Gedragingen hebben namelijk per definitie een gevolg op een attitude aangezien de gedragingen verantwoordelijk zijn voor de attitude.
De overheid kan inderdaad niet afdwingen dat ik positief denk over moslims of ze als zodanig accepteer. Dat hoeft ook niet. De overheid kan wel tolerant gedrag afdwingen en voor een moslim is dat al meer dan voldoende om zijn leven te kunnen leiden in vrijheid.
Zo zie je maar. Het kan wél!quote:Hij ontvluchtte de oorlog in Kroatië en spoelde als asielzoeker aan op Vlieland. Acht jaar later noemt niemand hem meer zo. ‘Hoe ik dat geflikt heb? Eerlijk zijn, de taal leren en nooit een schotelantenne kopen.’
Sowieso, waarom zou je een schotelantenne hebben in de eeuw van Youtube en digitale televisie?quote:
Oké, Mahmoud. Als je wil knokken hoor ik het wel.quote:Op maandag 21 december 2015 11:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Een beetje als waht, die werd opeens ook verrassend verontwaardigd toen het over Iran ging.
Sociale uitsluiting is " natuurlijk" een vorm van intolerant gedrag. Maar dat ontneemt het concept niet haar publiekelijk karakter. Tolerantie is daarentegen wel een vrij nauwkeurig gedefinieerd begrip, juist omdat het zo een belangrijke rol in ons wetgevingsproces / staatsrecht speelt.quote:Op maandag 21 december 2015 11:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is een heel nauwe opvatting van tolerantie, en ik zou zeggen dat deze in de huidige tijdsgeest weinig courant is. "Tolerantie" is geen vaststaand begrip; de definitie kan zeer nauw zijn, maar is in de huidige tijdsgeest vaak juist breder, de zogenaamde "actieve tolerantie". Je kunt de meest nauwe definitie blijven hanteren enb op je gelijk hameren, maar in de praktijk zal iemand die volstrekt buitengesloten wordt, maar verder niet fysiek bedreigd wordt, zich niet "getolereerd" voelen. Dan kun je hard roepen dat iemand toch wel "getolereerd" wordt, maar dat is dan van weinig waarde.
Integreren, baanbrekend idee.quote:
Omdat het kan.quote:Op maandag 21 december 2015 11:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Sowieso, waarom zou je een schotelantenne hebben in de eeuw van Youtube en digitale televisie?
Elk voorbeeld dat?quote:Op maandag 21 december 2015 11:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Biertje voor elk voorbeeld die je vindt waarin ik mensen in een serieus topic discrimineer, Bert.
Nog meer gekkigheid:quote:
quote:Stilstaan is doodgaan. Nederland zorgt echt heel goed voor vluchtelingen. Ik hoop dat ze die vrijheid waarderen en er iets voor terugdoen.
Dat stilstaan wordt min of meer gedwongen door de asielprocedures. En de cultuur van sommige vluchtelingen natuurlijk.quote:
Het is een maatschappelijk waarde die in beperkte mate een rol in het wetgevingsproces speelt, niet meer. Die sequentie omkeren geeft vooral blijk van een bijziende, overheidscentrische visie.quote:Op maandag 21 december 2015 11:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Sociale uitsluiting is " natuurlijk" een vorm van intolerant gedrag. Maar dat ontneemt het concept niet haar publiekelijk karakter. Tolerantie is daarentegen wel een vrij nauwkeurig gedefinieerd begrip, juist omdat het zo een belangrijke rol in ons wetgevingsproces / staatsrecht speelt.
Volledige nonsens; dat is enkel waar als je er een dubieuze, beperkte opvatting van "tolerantie" op nahoudt, die al lang aan maatschappelijke relevantie heeft verloren.quote:De overheid en de samenleving is bij uitstek de partij die mij kan dwingen om gedrag van moslims te tolereren.
Daarom; werken toestaan voor asielzoekers.quote:Op maandag 21 december 2015 11:54 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat stilstaan wordt min of meer gedwongen door de asielprocedures. En de cultuur van sommige vluchtelingen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |