SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag 19 december - ¤ 1.218.037 (¤ 1.125.334 in 2014)
Zondag 20 december - -
Maandag 21 december - -
Dinsdag 22 december - -
Woensdag 23 december - -
Donderdag 24 december - -
Behalve luisteren kan je ook kijken naar 3FM Serious Request! Dit kan onder andere op delen van de dag via de publieke TV-zenders NPO 1 en 3.
Daarnaast is 3FM Serious Request ook dit jaar weer via speciale kanalen bij de kabelmaatschappijen te zien:
Ziggo: Kanaal 999
KPN/Telfort: Kanaal 26
Canal digitaal: Kanaal 13
Webcamstreams
› 3FM-website - 3FM Social Radio (officiële manier van kijken)
› TV Beelden live
› Webcam + FOK!
Radiostreams
› MP3: 192kbps / 96kbps
› AAC: 64kbps HE1 / 32kbps HE2
Extra informatie
› Kom zelf in Actie - Hier kun je eigen acties aanmelden en bijhouden hoeveel er gedoneerd wordt.
› Frequenties - Lijst met ether- en kabelfrequenties waarop 3FM te ontvangen is.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post) opent het volgende deel! Een eerder topic teruglezen? Ga dan naar deze pagina voor een overzicht. Oh, en verder worden er natuurlijk ook statistieken (nog meer) bijgehouden!
[ Bericht 72% gewijzigd door Specularium op 20-12-2015 01:34:45 ]De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
wss mobiel gedaan?quote:Op zondag 20 december 2015 01:15 schreef Qunix het volgende:
[..]
Hoe moeilijk moet het zijn om op een knop te drukken met de tekst "Nieuw topic"
Daar druk ik op. Alleen de OP komt niet mee. Waardoor ik hem even moet quoten uit het andere topic. Komt goed.quote:Op zondag 20 december 2015 01:15 schreef Qunix het volgende:
[..]
Hoe moeilijk moet het zijn om op een knop te drukken met de tekst "Nieuw topic"
Ik versta er geen kut van.quote:Op zondag 20 december 2015 01:16 schreef Blester het volgende:
Meer mensen die een beetje jeuk krijgen als er van die Limbo's met zo'n plat accent bij de micro komen?
Nee, wel als ze geen woord Nederlands verstaan zoals die meiden vanmiddag.quote:Op zondag 20 december 2015 01:16 schreef Blester het volgende:
Meer mensen die een beetje jeuk krijgen als er van die Limbo's met zo'n plat accent bij de micro komen?
Beter laat dan nooitquote:Op zondag 20 december 2015 01:17 schreef Franktastic1984 het volgende:
Gemiste grap van een paar nummers geleden:
Nathaniel Rateliff & the Night Sweats — S.O.B.E.R.
Giel die S.O.B. draait is al cynisch genoegquote:Op zondag 20 december 2015 01:17 schreef Franktastic1984 het volgende:
Gemiste grap van een paar nummers geleden:
Nathaniel Rateliff & the Night Sweats — S.O.B.E.R.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Love comes unseen; we only see it go
quote:Op zondag 20 december 2015 01:18 schreef Blester het volgende:
Sfeer zit er in ieder geval al goed in, plein gaat al goed los!Publiek is doder dan Amy WinehouseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 december 2015 01:19 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Publiek is doder dan Amy Winehouse
quote:Op zondag 20 december 2015 01:19 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Publiek is doder dan Amy Winehouse
Nee van die knul bij de brievenbus.quote:
Oh... Ja iets met carnaval ofzo. Ik verstond alleen alaaf.quote:Op zondag 20 december 2015 01:24 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee van die knul bij de brievenbus.
nee, en neequote:Op zondag 20 december 2015 01:25 schreef Blester het volgende:
Geen nachtgasten meer begrijp ik? En veilingtv?
Nee. En nee.quote:Op zondag 20 december 2015 01:25 schreef Blester het volgende:
Nee en neequote:Op zondag 20 december 2015 01:25 schreef Blester het volgende:
Nee en neequote:Op zondag 20 december 2015 01:25 schreef Blester het volgende:
C-c-c-c-combobreaker.quote:
GMTAquote:
Schade SR, alles ist vorbeiquote:Op zondag 20 december 2015 01:25 schreef Blester het volgende:
Ekdom weg.. sfeer weg....quote:Op zondag 20 december 2015 01:26 schreef Blester het volgende:
De leuke DJ's weg en de leuke concepten weg, laatste jaren dat ik ga volgen ben ik bang.
De sfeer hangt er maar matig bij dit jaar.quote:
Nog ff dan. Mn bier is bijna op en dan ga ik slapen.quote:
PARKSTAD IS GEWOON KUTquote:Op zondag 20 december 2015 01:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat kunnen die klote limbo's niet
Ik luister sinds het begin. Ik heb 4 leuke platen gehoord. Dit is de 4e.quote:Op zondag 20 december 2015 01:29 schreef Blester het volgende:
Zo, dat is ook de eerste lekkere plaat in een uur luistertijd
Alleen tijdens carnaval mag de grens met Nederland open.quote:
Ik hoorde S.O.B.quote:Op zondag 20 december 2015 01:29 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik luister sinds het begin. Ik heb 4 leuke platen gehoord. Dit is de 4e.
Voller.quote:Op zondag 20 december 2015 01:31 schreef MaJo het volgende:
Staat het plein nu wat voller of nog steeds anderhalve man en een paardenkop?
quote:Op zondag 20 december 2015 01:31 schreef CrashO het volgende:
[..]
Alleen tijdens carnaval mag de grens met Nederland open.
Die komt nog 24 uurquote:Op zondag 20 december 2015 01:32 schreef Blester het volgende:
Kunnen ze nog beter Frank van Ellende in het huis zetten ipv Paul
Dan weet je wel hoe het weekend verloopt, als je Giel verkiest boven je vrouw.quote:Op zondag 20 december 2015 01:32 schreef houdjemond het volgende:
Weekend weg met je vrouw.. hang je met Giel aan de telefoon
wees blij dat het de telefoon isquote:Op zondag 20 december 2015 01:32 schreef houdjemond het volgende:
Relationship goals ..quote:Op zondag 20 december 2015 01:32 schreef houdjemond het volgende:
quote:
quote:Op zondag 20 december 2015 01:33 schreef Piut_Ciutr het volgende:
[..]
ja, okay dat is goed, doe ik meteen
Ik ookquote:Op zondag 20 december 2015 01:33 schreef Symphonic het volgende:
Ik mag het niet zeggen.. maar ik mis Ekdom
Ik stiekem ook een beetjequote:Op zondag 20 december 2015 01:33 schreef Symphonic het volgende:
Plein was in ieder geval eerder vanavond vol (als in afgesloten voor meer publiek) dat zijn > 10.000 man...quote:Op zondag 20 december 2015 01:31 schreef MaJo het volgende:
Staat het plein nu wat voller of nog steeds anderhalve man en een paardenkop?
Ik troost me met de gedachte dat hij nu ook met kromme tenen zit te kijken, schreeuwend naar het beeldschermquote:Op zondag 20 december 2015 01:33 schreef Symphonic het volgende:
Over een paar dagen iedere dag te bewonderen in het top2000 cafequote:Op zondag 20 december 2015 01:33 schreef Symphonic het volgende:
Nee man. Eindelijk fatsoenlijke muziek.quote:
Sterker nog, dan reageer je niet.quote:
met Domien ja, was perfectquote:Op zondag 20 december 2015 01:36 schreef Zelfscanner het volgende:
Vorig jaar was gewoon een goede samenstelling. Coen, Ekdom en de 3e.
Domienquote:Op zondag 20 december 2015 01:36 schreef Zelfscanner het volgende:
Beter nog. Dat gezeik alleen maarquote:Op zondag 20 december 2015 01:37 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Sterker nog, dan reageer je niet.
Giel, Gerard en Michielquote:Op zondag 20 december 2015 01:36 schreef Zelfscanner het volgende:
die laatstequote:Op zondag 20 december 2015 01:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Evers Ekdom en Rob van Someren
Cher...quote:Op zondag 20 december 2015 01:39 schreef ChatGirl het volgende:
Ik ga nog maar ff niet slapen want m'n bovenburen zijn net thuis en draaien nu keihard Sonny & Cher
Jeroen van Inkel, Erik de Zwart en Gijs Staverman, Serious Request '88, dat was de beste!quote:Op zondag 20 december 2015 01:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Evers Ekdom en Rob van Someren
Ik waarschijnlijk ook niet deze keerquote:Op zondag 20 december 2015 01:40 schreef Blester het volgende:
Ben ik trouwens een van de enige hier die wederom geen cent geeft?
Misschien ga ik daar even kijken, dan geef ik wel wat. Anders niet.quote:Op zondag 20 december 2015 01:40 schreef Blester het volgende:
Nee.quote:Op zondag 20 december 2015 01:40 schreef Blester het volgende:
Ik stuur een smsjequote:Op zondag 20 december 2015 01:41 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Misschien dat als ik even ga kijken daar, dan denk ik het wel. Anders niet.
in '88 deonk ik bier bij Gijs thuisquote:Op zondag 20 december 2015 01:41 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jeroen van Inkel, Erik de Zwart en Gijs Staverman, Serious Request '88, dat was de beste!
Bevestiging nodig? Ik geef gul...quote:Op zondag 20 december 2015 01:40 schreef Blester het volgende:
Maar serieus, doet hij een actie?quote:Op zondag 20 december 2015 01:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
die past niet naast het ego van Roos
Nee.quote:Op zondag 20 december 2015 01:44 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Maar serieus, doet hij een actie?
Oh nee hoor, ik doe sowieso niet mee aan dit soort dingen. 2 jaar geleden wel een lullig bedrag van ¤15 bij SR maar dat was een uitzondering.quote:
Alweer of nog steeds?quote:Op zondag 20 december 2015 01:45 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Zit toch niet lekker in zijn vel?
Klopt. Is een tijdje uit de running geweest en werd/wordt op woensdag altijd vervangen door Sander H. om wat rust te krijgen door de weeks.quote:Op zondag 20 december 2015 01:45 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Zit toch niet lekker in zijn vel?
Shantel - Disko Partizanequote:Op zondag 20 december 2015 01:48 schreef Blester het volgende:
Wat was dit nou weer voor turkenmuziek dan
quote:Op zondag 20 december 2015 01:48 schreef Blester het volgende:
Wat was dit nou weer voor turkenmuziek dan
quote:Stefan Hantel (Frankfurt am Main, 1 januari 1968) is een Duits producer en dj. Hij is vooral bekend onder zijn artiestennaam Shantel.
Hantel is een nazaat van Boekovina-Duitsers, die aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog uit de destijds Roemeense (thans deels Oekraïense) Boekovina naar Duitsland vluchtten. Hij heeft veel interesse in de traditionele Lăutari-muziek uit deze streek en mixt deze tot balkan beats. Hij stelt met deze muziek ook de Bucovina Club compilatiealbums samen.
In Nederland komt hij in 2008 in de hitlijsten met de nummers Mahalageasca (in samenwerking met Mahala Raï Banda) en Bucovina (met Ian Oliver). Hij treedt vaak op met zijn Bucovina Club Orkestar en hij heeft een eigen platenlabel, Essay Recordings.
Zit er niet in dit jaar helaas.quote:Op zondag 20 december 2015 01:40 schreef Blester het volgende:
Dat zal wel meevallen want dan draaien ze wel echte muziekquote:Op zondag 20 december 2015 01:54 schreef heloef het volgende:
Moet je bedenken hoe kut het moet zijn in Heerlen op een normale zaterdagavond.
nog kutter dan nuquote:Op zondag 20 december 2015 01:54 schreef heloef het volgende:
Limburg is kut geborenquote:Op zondag 20 december 2015 01:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen want dan draaien ze wel echte muziek
dit slaat allesquote:Op zondag 20 december 2015 01:55 schreef Wicky15 het volgende:
Dat gezeik op het publiek.. lees ik dat niet elk jaar?
Uiteraard.quote:Op zondag 20 december 2015 01:55 schreef Wicky15 het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2015 01:54 schreef heloef het volgende:
Jep en waarschijnlijk als je op de 4e rij staat hoor je de muziek niet eens meer, omdat het zo zacht staat op dit tijdstipquote:Op zondag 20 december 2015 01:55 schreef Wicky15 het volgende:
Net als in het Pinkpop-topic altijd... Lekker makkelijk vanaf de bank, maar goed, wat er nog van Fok over is, is een grote KLB...quote:Op zondag 20 december 2015 01:55 schreef Wicky15 het volgende:
Ik ben vrij positief vind ik zelfquote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Net als in het Pinkpop-topic altijd... Lekker makkelijk vanaf de bank, maar goed, wat er nog van Fok over is, is een grote KLB...
Wel hetzelfde publiek, Landgraaf, Heerlenquote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Net als in het Pinkpop-topic altijd... Lekker makkelijk vanaf de bank, maar goed, wat er nog van Fok over is, is een grote KLB...
Echt he.quote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef SureD1 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef Blester het volgende:
Niet eens een wakkermaakstukje, wat is SR kut sober geworden zeg
Alles is wegbezuinigd. Behalve bandjes en de requestjes.quote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef Blester het volgende:
Niet eens een wakkermaakstukje, wat is SR kut geworden zeg
quote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef Blester het volgende:
Niet eens een wakkermaakstukje, wat is SR kut geworden zeg
Het is onderhand zo zuur dat Atze van 3voor12 of de redactie van de OOR hier mod kan worden, allejezus zeg...quote:Op zondag 20 december 2015 01:57 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Echt he.
Kut SR. Kut Heerlen. Kut Limburg. Kut publiek.
quote:
Ik heb geen enkele video terug bekeken (als ze er zijn) van dit jaar...quote:
Ga lekker naar het klaagtopic dan.quote:Op zondag 20 december 2015 01:57 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Echt he.
Kut SR. Kut Heerlen. Kut Limburg. Kut publiek.
Ga zelfquote:Op zondag 20 december 2015 02:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ga lekker naar het klaagtopic dan.
Was er gisteren en dat is dus echt het probleem. Overigens is het geluid achteraan nog wel acceptabel, maar de line array hangt vrij hoog en het geluid gaat eigenlijk over de eerste rijen heen. Bovendien zijn daar ook de meeste mensen, die allemaal kabaal maken.quote:Op zondag 20 december 2015 01:56 schreef noodgang het volgende:
[..]
Jep en waarschijnlijk als je op de 4e rij staat hoor je de muziek niet eens meer, omdat het zo zacht staat op dit tijdstip
Sarcasm toch?quote:Op zondag 20 december 2015 02:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hij was sarcastisch he.quote:Op zondag 20 december 2015 02:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee, ik ben lief en positief dit jaar toevallig.quote:Op zondag 20 december 2015 02:03 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Ga zelf![]()
Of lees meer dan alleen die post.
quote:Op zondag 20 december 2015 02:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee, ik ben lief en positief dit jaar toevallig.
Niet zo narrig meteen
En toch vraag ik me af: was dat niet altijd zo? In dat geval namelijk geen excuusquote:Op zondag 20 december 2015 02:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Was er gisteren en dat is dus echt het probleem. Overigens is het geluid achteraan nog wel acceptabel, maar de line array hangt vrij hoog en het geluid gaat eigenlijk over de eerste rijen heen. Bovendien zijn daar ook de meeste mensen, die allemaal kabaal maken.
Leuk man, Armin van Buuren "live" maar hij is nauwelijks te horen. Snap dat tamme publiek nu wel volledig. Losgaan gaat immers beter als de muziek een beetje hardstaat, het lijkt snachts echter meer op een borrel met achtergrond geluid.
De keren dat ik ben geweest was het hetzelfde. Maar alsnog een betere sfeer dan ik nu zie.quote:Op zondag 20 december 2015 02:06 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af: was dat niet altijd zo? In dat geval namelijk geen excuus
Rondom het plein wonen nogal wat mensen, heeft daar wellicht ook mee te maken?quote:Op zondag 20 december 2015 02:06 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af: was dat niet altijd zo? In dat geval namelijk geen excuus
Ja misschien op een doordeweekse maandag of dinsdagnacht, maar toch niet op zaterdagnacht om 2:00 uurquote:Op zondag 20 december 2015 02:08 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Rondom het plein wonen nogal wat mensen, heeft daar wellicht ook mee te maken?
Bovendien, volgens mij is het publiek altijd redelijk tam snachts.
Wat was de max? 10k toch?quote:Op zondag 20 december 2015 02:09 schreef tofastTG het volgende:
De toegang tot het plein is overigens al 3x afgesloten in verband met de hoeveelheid publiek.
Dit, en er kunnen 10.000+ man op...quote:Op zondag 20 december 2015 02:09 schreef tofastTG het volgende:
De toegang tot het plein is overigens al 3x afgesloten in verband met de hoeveelheid publiek.
Pinkpop moet 12u geluid uit ivm omwonenden, en dat ligt net wat minder centraal.quote:Op zondag 20 december 2015 02:09 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Ja misschien op een doordeweekse maandag of dinsdagnacht, maar toch niet op zaterdagnacht om 2:00 uur
11000 inderdaad.quote:
Ja, dit verstaan ze.quote:
Oudere Parkstedelingen hebben het klagen tot kunst verheven, zouden hier naadloos kunnen integreren...quote:Op zondag 20 december 2015 02:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Pinkpop moet 12u geluid uit ivm omwonenden, en dat ligt net wat minder centraal.
Kan me niet voorstellen dat er een andere reden is dat het geluid zo zacht staat snachts...
Ik, als Limburger, zou hier ook eerder op 'losgaan' dan Thunder ofzo.quote:Op zondag 20 december 2015 02:13 schreef Franktastic1984 het volgende:
Nu ze eindelijk een beetje losgaan, moeten we natuurlijk niet zeiken.
Maar toch triest dat het alleen gebeurt als er een lied uit hun eigen land wordt gedraaid
Det dan auch nog vör ut gemaak van Hollendjers in ut Hollendsj vertaaldj es....mer gelöf mèr det de tekst un waarheid as un kòw es!quote:Op zondag 20 december 2015 02:13 schreef Franktastic1984 het volgende:
Nu ze eindelijk een beetje losgaan, moeten we natuurlijk niet zeiken.
Maar toch triest dat het alleen gebeurt als er een lied uit hun eigen land wordt gedraaid
Nijmegen tijdens de 4daagse is niet anders, om 11/12u stopt alles wat daar buiten is qua feesten abrupt.quote:Op zondag 20 december 2015 02:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oudere Parkstedelingen hebben het klagen tot kunst verheven, zouden hier naadloos kunnen integreren...
Doen ze zodat je gaat doneren ..quote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef Zelfscanner het volgende:
De lekkere muziekjes worden telkens onderbroken.
Was toch ook gedoe dat ze nou morgen, of nouja straks, niet naar de kerk konden?quote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nijmegen tijdens de 4daagse is niet anders, om 11/12u stopt alles wat daar buiten is qua feesten abrupt.
Maar de oude generatie kan wel zeiken ja. Over hoe goed alles was toen de mijnen nog open waren.
Biblebelt ?quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was toch ook gedoe dat ze nou morgen, of nouja straks, niet naar de kerk konden?
Dan krijgen ze juist geen cent van mij.quote:
Ik zal zometeen reageren op je post als ik hem door Google Translate heb laten vertalen van Duits naar Nederlandsquote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Det dan auch nog vör ut gemaak van Hollendjers in ut Hollendsj vertaaldj es....mer gelöf mèr det de tekst un waarheid as un kòw es!
Die vier bejaarden die in heel Limburg nog elke zondag naar de kerk gaanquote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was toch ook gedoe dat ze nou morgen, of nouja straks, niet naar de kerk konden?
Straks hebben de vluchtelingen ook nog wat te zeikenquote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ja dat kerkje op de achtergrond was niet toegankelijk ofzo.quote:
Haha, ja de ingang van de kerk aldaar wordt volledig geblokkeerd door het glazen huis.quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Vinden de kleur van de rugtassen niet mooiquote:Op zondag 20 december 2015 02:18 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Straks hebben de vluchtelingen ook nog wat te zeiken
Dan gaat het ook zachtjes door tot een uur of 2quote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nijmegen tijdens de 4daagse is niet anders, om 11/12u stopt alles wat daar buiten is qua feesten abrupt.
Maar de oude generatie kan wel zeiken ja. Over hoe goed alles was toen de mijnen nog open waren.
Des gein Duutsj, jong, doa kömpse d'r neêt mèt, meh jeh ut es auch lestig alse kalst asof ze un kaelonstèking höbs....quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Ik zal zometeen reageren op je post als ik hem door Google Translate heb laten vertalen van Duits naar Nederlands
quote:Op zondag 20 december 2015 02:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Des gein Duutsj, jong, doa kömpse d'r neêt mèt, meh jeh ut es auch lestig alse kalst asof ze un kaelonstèking höbs....
Ze hebben een pop-up tent voor die 3 personen die nog op zondag naar de kerk gaan.quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik kan dit lezen én begrijpen. Help.quote:Op zondag 20 december 2015 02:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Des gein Duutsj, jong, doa kömpse d'r neêt mèt, meh jeh ut es auch lestig alse kalst asof ze un kaelonstèking höbs....
Oh gelukkig maarquote:Op zondag 20 december 2015 02:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ze hebben een pop-up tent voor die 3 personen die nog op zondag naar de kerk gaan.
Halleluja.quote:Op zondag 20 december 2015 02:21 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh gelukkig maariedereen blij!
Hulp is gesloten.quote:Op zondag 20 december 2015 02:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kan dit lezen én begrijpen. Help.
Is ever och jee Heëlens plat jungske.quote:Op zondag 20 december 2015 02:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik waag me er ook niet aanquote:Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is ever och jee Heëlens plat jungske.
Man, dialect is niet ontwikkeld om getypt te worden.
Het standaard-Nederlands is dan ook een doorontwikkeling (of zoals ik het geheel met Herman Finkers eens ben) een verschraling van verschillende streektalen, waaronder het Limburgs...quote:Op zondag 20 december 2015 02:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kan dit lezen én begrijpen. Help.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Maar dat is zo soberquote:Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef Qunix het volgende:
[..]
Hij zou ook een plaatje kunnen draaien.........
Ik ben een Brabo van origine en ik heb in Limburg op school gezeten.quote:Op zondag 20 december 2015 02:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het standaard-Nederlands is dan ook een doorontwikkeling (of zoals ik het geheel met Herman Finkers eens ben) een verschraling van verschillende streektalen, waaronder het Limburgs...
Limburgs is ook geen taal he, het verandert elke 2,5 kilometer... Heerlens is wel een van de ergstequote:Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is ever och jee Heëlens plat jungske.
Man, dialect is niet ontwikkeld om getypt te worden.
Post van het jaar wat mij betreftquote:Op zondag 20 december 2015 02:26 schreef Zelfscanner het volgende:
Gezeik om talen. Er is maar 1 taal. NL. De gene die het veranderen is iets mee mis gegaan
Danoontje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |