Ja, dit verstaan ze.quote:
Oudere Parkstedelingen hebben het klagen tot kunst verheven, zouden hier naadloos kunnen integreren...quote:Op zondag 20 december 2015 02:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Pinkpop moet 12u geluid uit ivm omwonenden, en dat ligt net wat minder centraal.
Kan me niet voorstellen dat er een andere reden is dat het geluid zo zacht staat snachts...
Ik, als Limburger, zou hier ook eerder op 'losgaan' dan Thunder ofzo.quote:Op zondag 20 december 2015 02:13 schreef Franktastic1984 het volgende:
Nu ze eindelijk een beetje losgaan, moeten we natuurlijk niet zeiken.
Maar toch triest dat het alleen gebeurt als er een lied uit hun eigen land wordt gedraaid
Det dan auch nog vör ut gemaak van Hollendjers in ut Hollendsj vertaaldj es....mer gelöf mèr det de tekst un waarheid as un kòw es!quote:Op zondag 20 december 2015 02:13 schreef Franktastic1984 het volgende:
Nu ze eindelijk een beetje losgaan, moeten we natuurlijk niet zeiken.
Maar toch triest dat het alleen gebeurt als er een lied uit hun eigen land wordt gedraaid
Nijmegen tijdens de 4daagse is niet anders, om 11/12u stopt alles wat daar buiten is qua feesten abrupt.quote:Op zondag 20 december 2015 02:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oudere Parkstedelingen hebben het klagen tot kunst verheven, zouden hier naadloos kunnen integreren...
Doen ze zodat je gaat doneren ..quote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef Zelfscanner het volgende:
De lekkere muziekjes worden telkens onderbroken.
Was toch ook gedoe dat ze nou morgen, of nouja straks, niet naar de kerk konden?quote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nijmegen tijdens de 4daagse is niet anders, om 11/12u stopt alles wat daar buiten is qua feesten abrupt.
Maar de oude generatie kan wel zeiken ja. Over hoe goed alles was toen de mijnen nog open waren.
Biblebelt ?quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was toch ook gedoe dat ze nou morgen, of nouja straks, niet naar de kerk konden?
Dan krijgen ze juist geen cent van mij.quote:
Ik zal zometeen reageren op je post als ik hem door Google Translate heb laten vertalen van Duits naar Nederlandsquote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Det dan auch nog vör ut gemaak van Hollendjers in ut Hollendsj vertaaldj es....mer gelöf mèr det de tekst un waarheid as un kòw es!
Die vier bejaarden die in heel Limburg nog elke zondag naar de kerk gaanquote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was toch ook gedoe dat ze nou morgen, of nouja straks, niet naar de kerk konden?
Straks hebben de vluchtelingen ook nog wat te zeikenquote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ja dat kerkje op de achtergrond was niet toegankelijk ofzo.quote:
Haha, ja de ingang van de kerk aldaar wordt volledig geblokkeerd door het glazen huis.quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Vinden de kleur van de rugtassen niet mooiquote:Op zondag 20 december 2015 02:18 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Straks hebben de vluchtelingen ook nog wat te zeiken
Dan gaat het ook zachtjes door tot een uur of 2quote:Op zondag 20 december 2015 02:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nijmegen tijdens de 4daagse is niet anders, om 11/12u stopt alles wat daar buiten is qua feesten abrupt.
Maar de oude generatie kan wel zeiken ja. Over hoe goed alles was toen de mijnen nog open waren.
Des gein Duutsj, jong, doa kömpse d'r neêt mèt, meh jeh ut es auch lestig alse kalst asof ze un kaelonstèking höbs....quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Ik zal zometeen reageren op je post als ik hem door Google Translate heb laten vertalen van Duits naar Nederlands
quote:Op zondag 20 december 2015 02:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Des gein Duutsj, jong, doa kömpse d'r neêt mèt, meh jeh ut es auch lestig alse kalst asof ze un kaelonstèking höbs....
Ze hebben een pop-up tent voor die 3 personen die nog op zondag naar de kerk gaan.quote:Op zondag 20 december 2015 02:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik kan dit lezen én begrijpen. Help.quote:Op zondag 20 december 2015 02:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Des gein Duutsj, jong, doa kömpse d'r neêt mèt, meh jeh ut es auch lestig alse kalst asof ze un kaelonstèking höbs....
Oh gelukkig maarquote:Op zondag 20 december 2015 02:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ze hebben een pop-up tent voor die 3 personen die nog op zondag naar de kerk gaan.
Halleluja.quote:Op zondag 20 december 2015 02:21 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh gelukkig maariedereen blij!
Hulp is gesloten.quote:Op zondag 20 december 2015 02:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kan dit lezen én begrijpen. Help.
Is ever och jee Heëlens plat jungske.quote:Op zondag 20 december 2015 02:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik waag me er ook niet aanquote:Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is ever och jee Heëlens plat jungske.
Man, dialect is niet ontwikkeld om getypt te worden.
Het standaard-Nederlands is dan ook een doorontwikkeling (of zoals ik het geheel met Herman Finkers eens ben) een verschraling van verschillende streektalen, waaronder het Limburgs...quote:Op zondag 20 december 2015 02:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kan dit lezen én begrijpen. Help.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Maar dat is zo soberquote:Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef Qunix het volgende:
[..]
Hij zou ook een plaatje kunnen draaien.........
Ik ben een Brabo van origine en ik heb in Limburg op school gezeten.quote:Op zondag 20 december 2015 02:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het standaard-Nederlands is dan ook een doorontwikkeling (of zoals ik het geheel met Herman Finkers eens ben) een verschraling van verschillende streektalen, waaronder het Limburgs...
Limburgs is ook geen taal he, het verandert elke 2,5 kilometer... Heerlens is wel een van de ergstequote:Op zondag 20 december 2015 02:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is ever och jee Heëlens plat jungske.
Man, dialect is niet ontwikkeld om getypt te worden.
Post van het jaar wat mij betreftquote:Op zondag 20 december 2015 02:26 schreef Zelfscanner het volgende:
Gezeik om talen. Er is maar 1 taal. NL. De gene die het veranderen is iets mee mis gegaan
Danoontje.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |