bronquote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden de komst van een asielzoekerscentrum naar hun gemeente acceptabel. Dat meldt onderzoeksbureau I&O Research op basis van een peiling onder ruim 3300 Nederlanders.
42 procent van de ondervraagden accepteert een azc in hun eigen gemeente sowieso; 29 procent verbindt daaraan wel voorwaarden. Die laatste groep vindt bijvoorbeeld dat het aantal asielzoekers in verhouding moet zijn met het inwonersaantal van hun stad of dorp. 21 procent is hoe dan ook tegen de komst van een azc.
De helft van de Nederlanders verwacht dat een asielzoekerscentrum overlast met zich zal meebrengen. Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast.
bronquote:Mensen met azc in de buurt ervaren veel minder overlast dan ze vreesden
Het valt nogal mee om een asielzoekerscentrum in de buurt te hebben. Mensen met een azc in hun gemeente ervaren veel minder overlast dan van tevoren verwacht. Ze vinden een asielopvang ook vaker 'acceptabel' als die eenmaal is geopend.
[...]
De komst van een noodopvang of permanent azc brengt vaak emotionele reacties teweeg. Omwonenden vrezen fikse overlast. Deze week sprongen de agressieve protesten in Geldermalsen in het oog. Een menigte van honderden mensen demonstreerde met spandoeken tegen de huisvesting van 1.500 asielzoekers. Een enkeling stak vuurwerk af en gooide stenen door de ruiten van het gemeentehuis.
In werkelijkheid blijkt de overlast van asielzoekers niet zo groot: slechts 15 procent van de omwonenden ervaart overlast, terwijl 49 procent dat van tevoren verwacht.
[...]
'Er zijn veel Nederlanders die allemaal nare dingen verwachten bij de komst van een groot azc', zei Jos Wienen, de burgemeester van Katwijk, vrijdag tegen de NOS. 'Die angst blijkt vaak nergens op gebaseerd. Er zijn genoeg grote azc's en daar hebben mensen eigenlijk helemaal geen last van.' Wienen voert namens alle burgemeesters het woord over asielzaken.
[...]
'Het beeld is heel erg dat er veel weerstand is tegen asielzoekers', zegt Kanne. 'Een vertekend beeld, blijkt nu. Vooral de schreeuwers worden gehoord.'
Omdat de vraagstelling net weer anders is vaakquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die onderzoeken altijd zo nietszeggend. Laatst had RTL er een dat 2/3de vindt dat er niet meer vluchtelingen moeten komen.
Nu deze met zo ongeveer het tegengestelde resultaat. Ik geloof allemaal niks van die onderzoeken
Het is iets anders als het midden in een woonwijk is zoals bij mij. Maar nogmaals, we gaan het zien.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Resistor het volgende:
En als ik nou eens zeg dat de meerderheid van de mensen op een plek woont waar binnen een straal van 1km geen AZC mogelijk is?
Dichtstbijzijnde punt waar bij mij in de buurt een AZC mogelijk is, is hemelsbreed 3km hier vandaan, dat gaat voor mij dus nooit overlast geven, dus ik zou ook geen bezwaar hebben als een AZC op die plek zou komen.
Jouw huur kan opgezegd worden om zo plaats te maken voor een asielzoekerquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Resistor het volgende:
En als ik nou eens zeg dat de meerderheid van de mensen op een plek woont waar binnen een straal van 1km geen AZC mogelijk is?
Dichtstbijzijnde punt waar bij mij in de buurt een AZC mogelijk is, is hemelsbreed 3km hier vandaan, dat gaat voor mij dus nooit overlast geven, dus ik zou ook geen bezwaar hebben als een AZC op die plek zou komen.
Je woonde toch in Brazilië dacht ik?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga het binnenkort wel merken of er nu echt overlast gaat komen. Sinds gisteren zijn hier op nog geen 100 meter afstand de eerste 100 van 300 asielzoekers gekomen. Ze mogen vrij rondlopen en overal komen. Ben benieuwd.
Al meer dan 5 jaar niet meerquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:27 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Je woonde toch in Brazilië dacht ik?
Het gaat niet over een voordeel voor jezelf.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
Geloof er niets van, noem mij 1 voordeel van een AZC in je buurt?
En noem mij een nadeel behalve "Buitenlanders ! Engquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
Zijn dan ook twee totaal verschillende vragenquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die onderzoeken altijd zo nietszeggend. Laatst had RTL er een dat 2/3de vindt dat er niet meer vluchtelingen moeten komen.
Nu deze met zo ongeveer het tegengestelde resultaat. Ik geloof allemaal niks van die onderzoeken
werkgelegenheid.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
In Chili onder Pinochet gebruikten ze stadions ook voor meerdere doeleinden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:32 schreef Jaroon het volgende:
We kunnen ook gewoon voetbal afschaffen en de dan lege stadions gebruiken voor opvang.
Mensen in een hospice zijn meestal heel rustig en zorgen niet voor overlast........quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
werkgelegenheid.
wat zijn de voordelen van tokkies of Ajax supporters in je buurt? Of een hospice?
Ja. Je kan er ook soms in honkballen of zelfs hardlopen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Chili onder Pinochet gebruikten ze stadions ook voor meerdere doeleinden.
onder andere.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Je kan er ook soms in honkballen of zelfs hardlopen.
staan wel om de haverklap lijkwagens voor de deur, wat doet dat met de huizenprijzenquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mensen in een hospice zijn meestal heel rustig en zorgen niet voor overlast........
Misschien ken jij massa hospices. Ik ken alleen de kleinere. Daar speelt dat geen rol.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
staan wel om de haverklap lijkwagens voor de deur, wat doet dat met de huizenprijzen![]()
Criminaliteit, andere normen en waarden, huizenprijzen, uitkeringen, getraumatiseerde tijdbommen, huiartsen en politie worden overbelast.op termijn extra werklozen, te weinig woningen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
En noem mij een nadeel behalve "Buitenlanders ! Eng![]()
![]()
"
Leugens, drogredenen, nonsens, onzin en meer van dat soort. Altijd fijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:45 schreef hoas het volgende:
[..]
Criminaliteit, andere normen en waarden, huizenprijzen, uitkeringen, getraumatiseerde tijdbommen, huiartsen en politie worden overbelast.op termijn extra werklozen, te weinig woningen.
Wij mochten niet het terrein op, zij wel eraf.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:52 schreef Bowero het volgende:
Wij hadden in ons dorp een tijdelijke opvangplaats, niks van gemerkt, en die mochten ook vrij rondlopen. Was nog geen kilometer verderop. We zijn wel even langsgeweest, prima mensen.
Houd je dochters maar binnenshuisquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga het binnenkort wel merken of er nu echt overlast gaat komen. Sinds gisteren zijn hier op nog geen 100 meter afstand de eerste 100 van 300 asielzoekers gekomen. Ze mogen vrij rondlopen en overal komen. Ben benieuwd.
Heb gelukkig geen kinderen en dat wil ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Houd je dochters maar binnenshuis!
Waar moet 'ie dan hebben gestudeerd? Harvard of Yale?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Goh, wat een verrassing. Ik google 1 naam van een medewerker aan dat onderzoek en het is gelijk raak: Peter Kanne, heeft 4 jaar politicologie gestudeerd aan de UVA. Loop maar door, niet serieus te nemen.
Ik zou ook aardig zijn vor degene die alles wil betalen voor mij.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:06 schreef Falco het volgende:
In mijn flat woont een Syrisch gezin, beetje verlegen maar superaardige lui en totaal geen overlast van ze.
Het is niet echt een luxe leven dat ze leiden en ik zou niet graag met hun willen ruilen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:17 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik zou ook aardig zijn vor degene die alles wil betalen voor mij.
De UVA is een hippie-universiteit.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Waar moet 'ie dan hebben gestudeerd? Harvard of Yale?
Volgens Braindead zijn mensen die gestudeerd hebben dom.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Waar moet 'ie dan hebben gestudeerd? Harvard of Yale?
Dit, het hangt heel erg af van de vraagstelling.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Peter Kanne is een van de grootste namen binnen die wereld. Dat je hem nog moest googlen geeft wel aan dat je er bijster weinig kaas van hebt gegeten.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Goh, wat een verrassing. Ik google 1 naam van een medewerker aan dat onderzoek en het is gelijk raak: Peter Kanne, heeft 4 jaar politicologie gestudeerd aan de UVA. Loop maar door, niet serieus te nemen.
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat dit onderzoek onbetrouwbaar is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens Braindead zijn mensen die gestudeerd hebben dom.
Oke.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat dit onderzoek onbetrouwbaar is.
Oh, zou jij als hyperintellecuteel dan even kunnen aangeven wat dit onderzoek onbetrouwbaar maakt. Mail ik Peter wel even jouw post door. Misschien kan hij er dan ook nog wat van leren.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat dit onderzoek onbetrouwbaar is.
Onderzoeken kun je manipuleren en sturen, het is maar net wat de klant voor een uitkomst wil hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Peter Kanne is een van de grootste namen binnen die wereld. Dat je hem nog moest googlen geeft wel aan dat je er bijster weinig kaas van hebt gegeten.
En waarom zou een gemeente een advies overnemen als het onderzoek in hun opdracht gestuurd is? Je onderzoekt iets niet om je eigen gelijk te krijgen, maar bijv om je communicatie aan te passen op de realiteit.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:25 schreef hoas het volgende:
[..]
Onderzoeken kun je manipuleren en sturen, het is maar net wat de klant voor een uitkomst wil hebben.
Mensen die gestudeerd hebben zijn niet per definitie dom, maar ook niet slim.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens Braindead zijn mensen die gestudeerd hebben dom.
Lees de visie van dat bedrijf maar eens.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
En waarom zou een gemeente een advies overnemen als het onderzoek in hun opdracht gestuurd is? Je onderzoekt iets niet om je eigen gelijk te krijgen, maar bijv om je communicatie aan te passen op de realiteit.
Aangezien de PVV in de peilingen al meer dan 21% scoort en zowat elke PVV'er geen enkele asielzoeker in dit land wil, laat staan in de buurt en aangezien bij andere partijen een (groot) deel er ook zo over denkt vind ik het zeer twijfelachtig dat maar 21% tegen de komst van een AZC in de buurt is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh, zou jij als hyperintellecuteel dan even kunnen aangeven wat dit onderzoek onbetrouwbaar maakt. Mail ik Peter wel even jouw post door. Misschien kan hij er dan ook nog wat van leren.
Als een asielzoeker niet tevreden is met het AZC dan mag hij overstappen of zoiets? Want anders zal zo'n bedrijf geen enkele waarde hechten aan klantvriendelijkheid want die kan je toch niet kwijtraken. En aan omwonenden zal zo'n bedrijf helemaal geen boodschap hebben. Denk niet dat dit een topshow zou worden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik ben niet tegen de komst van asielzoekers. Ik ben er alleen op tegen dat dit een taak van de staat is waarbij weer miljarden aan geld van productieve burgers en bedrijven wordt verkwanseld. Laat opvang over aan particulier initiatief. Wil ook nog komen helpen ook.
Gezien de onwaarschijnlijke uitkomsten van dit onderzoek stelt die wereld niet veel voor.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Peter Kanne is een van de grootste namen binnen die wereld. Dat je hem nog moest googlen geeft wel aan dat je er bijster weinig kaas van hebt gegeten.
Vreemdquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef hoas het volgende:
[..]
Wij mochten niet het terrein op, zij wel eraf.
Zou jij de fouten in je eigen redenatie er zelf uit kunnen halen? Je maakt er maar liefst zes wat vrij schokkend is. Zeker voor iemand die aan minimaal Harvard of Yale gestudeerd heeft. Je maakt fouten in de assumpties en je leest onzorgvuldig waardoor er aardig wat dingen door elkaar heen lopen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aangezien de PVV in de peilingen al meer dan 21% scoort en zowat elke PVV'er geen enkele asielzoeker in dit land wil, laat staan in de buurt en aangezien bij andere partijen een (groot) deel er ook zo over denkt vind ik het zeer twijfelachtig dat maar 21% tegen de komst van een AZC in de buurt is.
(3) In de buurt en in de gemeente zijn natuurlijk twee verschillende dingenquote:Wel zeggen veel mensen erbij dat het aantal asielzoekers in verhouding moet blijven staan tot de grootte van hun dorp of stad.
Peilingen zijn natuurlijk minstens even onbetrouwbaar als je dit onderzoek vindt. Dat is aantoonbaar bewezen. Kijk maar eens naar de peilingen voor verkiezingen en de uitslag dagen later.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aangezien de PVV in de peilingen al meer dan 21% scoort en zowat elke PVV'er geen enkele asielzoeker in dit land wil, laat staan in de buurt en aangezien bij andere partijen een (groot) deel er ook zo over denkt vind ik het zeer twijfelachtig dat maar 21% tegen de komst van een AZC in de buurt is.
Die visie ken ik. Wat is je punt?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:31 schreef hoas het volgende:
[..]
Lees de visie van dat bedrijf maar eens.
Ja, goed knip en plakwerk. Wat maakt dat onderzoek onbetrouwbaar?quote:En hier de echte tekst van het onderzoek.
Meerderheid Nederlanders staat open voor opvang asielzoeekers, mits…
15 procent omwonenden azc ervaart overlast; 49 procent in niet-azc-gemeenten verwacht overlast. Volgens 69 procent omwonenden was er geen inspraak
Als gemeenten omwonenden tegemoetkomen, vindt meerderheid vestiging azc acceptabel
Vier op de tien Nederlanders (42 procent) vinden het acceptabel als er in hun gemeente een azc komt. Nog eens drie op de tien (29%) vinden dit acceptabel onder voorwaarden. Een op de vijf (21 procent) is hoe dan ook tegen de komst van een azc in hun gemeente. Degenen die in de buurt van een opvangcentrum wonen zijn positiever (47 procent acceptabel zonder voorwaarden) dan degenen die niet in de buurt van een opvanglocatie wonen
(36 procent acceptabel zonder voorwaarden).
Plastic wegwerpbekertjes zijn beter voor het milieu dan een mok gebruiken.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:47 schreef LXIV het volgende:
Alle 'onderzoeken' en nieuws zijn tegenwoordig voor de eigen agenda. Je kunt helemaal niks meer geloven. Zeker niet als het om internationaal nieuws gaat. Dit geldt natuurlijk zowel voor Links als rechts.
En ik ken weer niemand die er problemen mee heeft. Het ligt er maar net aan in welke kringen je je begeeft.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:08 schreef deedeetee het volgende:
Geloof er niks van. Heb nog niemand gesproken die het allemaal wel best vind.
Met mensen die iets beter bij kas zitten dan de rest.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En ik ken weer niemand die er problemen mee heeft. Het ligt er maar net aan in welke kringen je je begeeft.
En denk dan maar niet dat er net zo veel AZC's geplaatst zullen worden als nu.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:00 schreef hoas het volgende:
Stemmen per plaats, wie ze wil hebben kan ze krijgen ook!
Echt hè. Gelijk het hele artikel, topic plus TS die niet meer serieus te nemen valt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:17 schreef Spanky78 het volgende:
Het woord fatsoenlijke in zijn 1. Helemaal niet subjectief verder.
Peilingenquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:02 schreef MaGNeT het volgende:
Als je naar het aantal PVV stemmers in de peilingen kijkt kloppen die cijfers wel ongeveer.
Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Wij van wc eend adviseren wc eend...
Als ze net als de TS hier OOK het woord "fatsoenlijke" in de mond genomen zouden hebben, kan ik me wel iets bij deze uitslagen voorstellen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn.
Ik zie zogauw niet de opdrachtgever van het onderzoek.
Het bureau I&O Research doet zo'n onderzoek natuurlijk niet gratis en voor niets (opdrachtgevers zijn geen "vluchtelingen") Vaak zie je dat de vraagstelling en het onderzoek zodanig is dat er eeen wenselijk resultaat uitkomt voor de opdrachtgever, immers: wie betaalt die bepaalt !
Het zou mij dan ook niet verbazen dat het onderzoek is gefinancierd door de asielindustrie.
Had je verwacht dat ze aan de riem moesten?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Gewone mensen behalve buren en kennissen in winkels, de bieb enz.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En ik ken weer niemand die er problemen mee heeft. Het ligt er maar net aan in welke kringen je je begeeft.
Helemaal niet vreemd. De bejaarden uit het verzorgingstehuis hier verderop mogen ook naar buiten, maar het is daar geen vrije inloop.quote:
Er staat ook uitgelegd waar die overlast uit bestaat: "Vooral 'hangvluchtelingen' op straat worden hinderlijk gevonden. Ook diefstal en gevaarlijk gedrag in het verkeer worden relatief vaak genoemd."quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:21 schreef ToT het volgende:
"Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast."
"Och, het is maar 15%" versus "Maarliefst 15 per 100 omwonenden van een nieuwe AZC ondervindt overlast van de komst er van."
Het woord "fatsoenlijke" komt hier niet van TS.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ze net als de TS hier OOK het woord "fatsoenlijke" in de mond genomen zouden hebben, kan ik me wel iets bij deze uitslagen voorstellen.
Een school is nuttig voor de jongeren in je eigen woonplaats en de directe omgeving. Met een AZC haal je problemen naar je toe.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er staat ook uitgelegd waar die overlast uit bestaat: "Vooral 'hangvluchtelingen' op straat worden hinderlijk gevonden. Ook diefstal en gevaarlijk gedrag in het verkeer worden relatief vaak genoemd."
Eigenlijk dus exact de klachten die je ziet bij omwonenden van een middelbare school, een jongerencentrum, een psychiatrische kliniek, een daklozenopvang, etc. Lijkt me dus redelijk acceptabel. Of gaan we voortaan ook uit ons plaat als er een school om de hoek komt?
Waar staat dat? (Edit: okee in de 2e bron.quote:Daarnaast staat er ook: "Anderzijds vindt een kwart van de bevolking het leuk of interessant asielzoekers in de buurt te hebben".
Ah dus dat ergens staat dat een kwart het wel interessant vindt, weegt op tegen de overlast die 15% er daadwerkelijk van ondervindt? Goed om te weten; dus als net iets meer mensen iets op zich wel geinig vindt, streept overlast van wangedrag weg. Mooi!quote:Dat maakt 25% positief vs. 15% negatief. Lijkt me een prima acceptabele verhouding. De gemiddelde middelbare school haalt dat niet bij de direct omwonenden hoor.
Ah okay!quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het woord "fatsoenlijke" komt hier niet van TS.
Nuttig als je een jongere of een ouder in de directe omgeving bent. Anders gaan ze maar lekker 5 km fietsen naar het volgende dorp of volgende wijk. Net zo nuttig en minder overlast.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Een school is nuttig voor de jongeren in je eigen woonplaats en de directe omgeving. Met een AZC haal je problemen naar je toe.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-vreesden~a4210686/quote:Waar staat dat?
Als die 15% bestaat uit hangjongeren/ouderen/vluchtelingen en winkel- of andere kleine diefstal. Prima, die overlast wordt door zoveel instellingen veroorzaakt. We hebben het niet over overlast als verkrachting of fysiek geweld waar men zo bevreesd voor is.quote:Ah dus dat ergens (waar?) staat dat een kwart het wel interessant vindt, weegt op tegen de overlast die 15% er daadwerkelijk van ondervindt? Goed om te weten; dus als net iets meer mensen iets op zich wel geinig vindt, streept overlast van wangedrag weg. Mooi!
Daklozenopvang zit ook lang niet iedereen op te wachten als het in z'n eigen woonwijk komt. Het is nuttig dat het er is, het MOET er ook echt wel zijn, maar er kan wel rekening gehouden worden met WAAR het komt. Niet ver van mijn woonplaats vandaan was er ook ergens hevig protest tegen dat het in een dorpje zou komen waar geeneens daklozen zaten. Het zou een aanzuigende werking hebben van daklozen uit een nabije gemeente.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nuttig als je een jongere of een ouder in de directe omgeving bent. Anders gaan ze maar lekker 5 km fietsen naar het volgende dorp of volgende wijk. Net zo nuttig en minder overlast.
En dus ook nergens meer daklozenopvang? Klinieken? Luidruchtige bedrijven? Ook geen nut voor directe omgeving, maar wel overlast
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)e-vreesden~a4210686/
6e alinea
[..]
Een verhouding van 60% neutraal, 25% positief en 15% negatief voor een instelling in de directe omgeving is enorm goed. Als je dat strikter wil dan kun 90% van de algemene instellingen wel ergens ver buiten gemeentegrenzen op de hei gaan plaatsen.
Ik denk dat je zelfs de helft van alle winkelstraten en winkelcentra dan wel kan sluiten.
Als je niet voor bent ben je gelijk een xenofoob? Tot dusverre weer die typische stuipen van zgn simpelen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Prachtig hoe de xenofobe simpelen hier in de discussie zo hard worden vernederd.
Huh, vernederen in een online discussie? Gast!quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Prachtig hoe de xenofobe simpelen hier in de discussie zo hard worden vernederd.
Tja, ik heb een Tanzaniaanse en een Thaise vriendin gehad. Mijn huidige (en hopelijk definitieve) vriendin is half Ghanees en half Filipijns, en ik help zelf Syrische vluchtelingen met taal, adminsitratieve zaken en andere dingen en help hun kinderen met schoolzaken, maar ik ben blijkbaar een xenofoob die hier zwaar vernederd wordt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je niet voor bent ben je gelijk een xenofoob? Tot dusverre weer die typische stuipen van zgn simpelen.
Blijkbaar wel want TS post een artikel dat wel even vertelt wat een meerderheid die "zwijgt" allemaal voor mening hebbenquote:
Die rtl-peiling bevestigt de uitkomst van dit onderzoek:quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)opvang-vluchtelingenquote:Uit de enquête blijkt verder dat ook de weerstand is toegenomen om vluchtelingen op te vangen in de eigen gemeente. Bij de eerste peiling had 35 procent daar bezwaar tegen, dat percentage is inmiddels opgelopen tot 39 procent. Het aantal mensen dat daar geen problemen mee heeft, is gedaald van 65 naar 61 procent.
http://www.nrcreader.nl/a(...)ng-over-asielzoekersquote:Over hoe Nederlanders nou écht denken over de komst van vluchtelingen is nog veel onduidelijk. Kijk maar naar het onderzoek waarover RTL Nieuws berichtte. Onderzoeksbureau DVJ Insights stelde 500 Nederlanders de vraag: ‘Zou Nederland meer vluchtelingen moeten opnemen?’ De vraag werd niet nader toegelicht, zodat het onduidelijk was wat precies werd bedoeld. Je kan de vraag lezen als ‘moet Nederland doorgaan met het opnemen van vluchtelingen’ (of stoppen), maar ook als ‘moet Nederland een groter deel van de vluchtelingen opvangen dan het nu doet’ (of niet intensiveren). Ook weten we niet precies waarom het percentage nee-zeggers toenam: daarover is niet doorgevraagd.
Hoe groter de steekproef hoe betrouwbaarder de uitkomst (als het onderzoek goed is uitgevoerd). Als je het gemiddelde neemt van de uitkomsten van alle verschillende opiniepeilers dan zal je best in de buurt komen van het landelijke stemgedrag.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou jij de fouten in je eigen redenatie er zelf uit kunnen halen? Je maakt er maar liefst zes wat vrij schokkend is. Zeker voor iemand die aan minimaal Harvard of Yale gestudeerd heeft. Je maakt fouten in de assumpties en je leest onzorgvuldig waardoor er aardig wat dingen door elkaar heen lopen.
Ik help je wel even:
(1) De PVV scoort in de peilingen 25% van de stemmers. Dat is niet gelijk aan 25% van de populatie omdat de groep stemmers afwijkt van de totale populatie (die is aanzienlijk groter).
(2) Dat een PVV'er tegen immigratie is betekent niet meteen dat hij / zij tegen elke vorm van opvang is. Een deel van de furie van PVV-minnend Nederland richt zich tegen "de mega-AZC's". Kleinschalige opvang hoeft niet per definitie op bezwaar te rekenen.
Krijg nou wat, die nuancering is zelfs meegenomen in het onderzoek!
[..]
(3) In de buurt en in de gemeente zijn natuurlijk twee verschillende dingenJij maakt dat onderscheid niet, het onderzoek wel. Wie denk je dat dan betrouwbaarder is?
Fijn dat je er allerlei angsten voor extremisten bijhaalt, want dit onderzoek toont juist aan dat soort overlast dus niet aan de orde is. Ongegronde angst dus.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Daklozenopvang zit ook lang niet iedereen op te wachten als het in z'n eigen woonwijk komt. Het is nuttig dat het er is, het MOET er ook echt wel zijn, maar er kan wel rekening gehouden worden met WAAR het komt. Niet ver van mijn woonplaats vandaan was er ook ergens hevig protest tegen dat het in een dorpje zou komen waar geeneens daklozen zaten. Het zou een aanzuigende werking hebben van daklozen uit een nabije gemeente.
Klinieken: ideaal dat die er zijn natuurlijk, maar ik denk dat die er meestal al wel langer staan, net als luidruchtige bedrijven. Vaak heb je wel dat die er al langer staan en dat mensen het op de koop toe nemen als die er gaan wonen, en zo niet: reken maar dat er protest aangetekend wordt als die plannen er voor komen.
Met AZC's importeer je mensen wiens geloof en cultuur haaks staan op de onze. Gelukkig zijn het vaak juist de gematigden die hier naar toe vluchten omdat de extremisten hen anders zouden vermoorden, maar er zitten helaas ook wel extremisten tussen de vluchtelingen, en helaas ook economische vluchtelingen die puur uit hebzucht hier komen. Er zijn genoeg berichten te vinden over overlast die mensen ondervinden in de buurt van AZC's, waaronder dat er voor de deur gepoept en tegen de deuren aan gepiest is. Dit wil ik NIET vergelijken met een kliniek of een bedrijf die ergens bij je in de buurt staat.
En je zegt dat 15% negatief een prima statistisch gegeven is, maar je stapt vrij luchtig heen over dat volgens dit onderzoekje 15% daadwerkelijk overlast ervaart i.p.v. er slechts negatief tegenover staat.
En winkels en winkelcentra sluiten? Hoeveel nieuwe winkelcentra zijn er het afgelopen jaar bij mensen in de wijk gebouwd versus hoeveel AZC's? (En dan nog hebben die winkelcentra NUT voor de bewoners daar.)
Tja die buurtbewoners weten gewoon dat deze mensen nu eenmaal dit soort beperkingen hebben. Niet leuk, maar het is nu eenmaal niet anders. Da's heel wat anders dan als er grote groepen mensen van een heel andere cultuur je land binnengehaald worden en zulk gedrag zou vertonen. Niet uit onkunde, maar vanwege hun houding.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
e die busjes. Extra check.
Ga je bij mij in de buurt in een straal van 50 meter vragen of men overlast heeft. 100% score. Ga je dat doen in een straal van 200 meter zoals in het onderzoek. Dan zit je op 90%, minstens.
Of men het ook als leuk of interessant ervaart? Ik gok dat het op 0% uitkomt, maar misschien dat je een paar procent hebt met veel mazzel. De bezoekers zijn niet van het niveau dat er c
Echt? Dit is je argument om je standpunt te rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja die buurtbewoners weten gewoon dat deze mensen nu eenmaal dit soort beperkingen hebben. Niet leuk, maar het is nu eenmaal niet anders. Da's heel wat anders dan als er grote groepen mensen van een heel andere cultuur je land binnengehaald worden en zulk gedrag zou vertonen. Niet uit onkunde, maar vanwege hun houding.
Betrof het bij RTL ook een wetenschappelijk onderzoek, of slechts een peiling?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Yupquote:Op zaterdag 19 december 2015 12:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Echt? Dit is je argument om je standpunt te rechtvaardigen?
Hoe is dat precies anders?quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja die buurtbewoners weten gewoon dat deze mensen nu eenmaal dit soort beperkingen hebben. Niet leuk, maar het is nu eenmaal niet anders. Da's heel wat anders dan als er grote groepen mensen van een heel andere cultuur je land binnengehaald worden en zulk gedrag zou vertonen. Niet uit onkunde, maar vanwege hun houding.
Dat die uitslagen soms zo afwijken is omdat niet iedereen stemt en verschillende partijen verschillende opkomstpercentages hebben. Ook kunnen mensen op het laatste moment toch besluiten om tactisch te stemmen. Een peiling geeft daardoor juist een eerlijker beeld dan de verkiezing zelf.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Peilingen zijn natuurlijk minstens even onbetrouwbaar als je dit onderzoek vindt. Dat is aantoonbaar bewezen. Kijk maar eens naar de peilingen voor verkiezingen en de uitslag dagen later.
Daarbij zijn niet alle PVV-stemmers tegen vluchtelingen. De PVV heeft meer holle frasen waar ze mensen mee lokken. Dat ze de partij zijn als je 'ontevreden bent over de gevestigde orde' en de 'anti-EUpartij' bijvoorbeeld, hoewel Wilders een van de langst zittende kamerleden is en het stemgedrag van de PVV niet bepaald anti-EU is. De mensen die daar in trappen stemmen óók op de PVV
Begrijp je eigenlijk wel wat de functie is van een AZC in de hele "asielketen"?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:45 schreef hoas het volgende:
[..]
op termijn extra werklozen, te weinig woningen.
Zelfde als iemand per ongeluk een vaas bij je omstoot, of expres op de grond flikkert; in beide gevallen is de vaas kapot, maar in het ene geval kun je er meer begrip voor opbrengen dan in in het andere geval.quote:
Dus omdat sommige asielzoekers zich misdragen moeten alle mensen die in nood verkeren daarvoor gestraft worden ofzo?quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelfde als iemand per ongeluk een vaas bij je omstoot, of expres op de grond flikkert; in beide gevallen is de vaas kapot, maar in het ene geval kun je er meer begrip voor opbrengen dan in in het andere geval.
Dus middelbare scholen allemaal buiten de bebouwde kom? Die veroorzaken dezelfde soort overlast, maar dan in veelvoud. En ook dat is geen ongeluk of onvermogen. Maar gewoon houding en helemaal expres.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelfde als iemand per ongeluk een vaas bij je omstoot, of expres op de grond flikkert; in beide gevallen is de vaas kapot, maar in het ene geval kun je er meer begrip voor opbrengen dan in in het andere geval.
Wie heeft het over straffen? Ik heb het over dat mensen er niet op zitten te wachten dat er een grote AZC bij hen in de wijk komt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus omdat sommige asielzoekers zich misdragen moeten alle mensen die in nood verkeren daarvoor gestraft worden ofzo?
quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn.
Ik zie zogauw niet de opdrachtgever van het onderzoek.
Het bureau I&O Research doet zo'n onderzoek natuurlijk niet gratis en voor niets (opdrachtgevers zijn geen "vluchtelingen") Vaak zie je dat de vraagstelling en het onderzoek zodanig is dat er eeen wenselijk resultaat uitkomt voor de opdrachtgever, immers: wie betaalt die bepaalt !
Het zou mij dan ook niet verbazen dat het onderzoek is gefinancierd door de asielindustrie.
De UT is waarschijnlijk de opdrachtgever, en waarschijnlijk gaan de onderzoekers de resultaten gebruiken voor hun schrijfsels. Het is vrij gebruikelijk dat voor dataverzameling dat soort bureaus ingeschakeld worden.quote:Hij is een van de onderzoekers aan de Universiteit Twente die samen met onderzoeksbureau I&O Research
Veel mensen zitten idd niet echt op een school in de wijk te wachten, maar scholen moeten wel makkelijk bereikbaar zijn en natuurlijk wel het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van waar de leerlingen wonen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus middelbare scholen allemaal buiten de bebouwde kom? Die veroorzaken dezelfde soort overlast, maar dan in veelvoud. En ook dat is geen ongeluk of onvermogen. Maar gewoon houding en helemaal expres.
Of ga je weer je drogredennatie van nut voor omwonenden inzetten?
O ja?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel mensen zitten idd niet echt op een school in de wijk te wachten, maar scholen moeten wel makkelijk bereikbaar zijn en natuurlijk wel het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van waar de leerlingen wonen.
Daarbij wordt met bouw van nieuwe scholen vaak ruimschoots vantevoren uitvoerig overlegd over waar die komen te staan en wordt er verhoudingsgewijs veel beter naar de bewoners geluisterd of ze het prettig vinden of niet.
Beter dan met AZC's in ieder geval die in allerijl gebouwd worden: 'Vaak geen inspraak over komst azc'quote:
Er is niet echt een alternatief.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Wie heeft het over straffen? Ik heb het over dat mensen er niet op zitten te wachten dat er een grote AZC bij hen in de wijk komt.
Als de geldschieters het niet willen komt het er gewoon niet. Zal dus altijd in samenspraak moeten met de omgeving. Dat zijn tenslotte ook de mensen die die opvang bekostigen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als een asielzoeker niet tevreden is met het AZC dan mag hij overstappen of zoiets? Want anders zal zo'n bedrijf geen enkele waarde hechten aan klantvriendelijkheid want die kan je toch niet kwijtraken. En aan omwonenden zal zo'n bedrijf helemaal geen boodschap hebben. Denk niet dat dit een topshow zou worden.
Vast wel, zolang er maar geen belangenverstrengelingen zijn zoals je wel eens in het nieuws hoort.quote:
Ik wist niet dat de UT in een sociale academie was veranderdquote:Op zaterdag 19 december 2015 12:59 schreef tofastTG het volgende:
De UT is waarschijnlijk de opdrachtgever, en waarschijnlijk gaan de onderzoekers de resultaten gebruiken voor hun schrijfsels. Het is vrij gebruikelijk dat voor dataverzameling dat soort bureaus ingeschakeld worden.
Dat deze resultaten nu gepubliceerd worden heeft natuurlijk alles te maken met naamsbekendheid/media aandacht voor het bureau, en de uni.
Hetzelfde geldt voor een AZC.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel mensen zitten idd niet echt op een school in de wijk te wachten, maar scholen moeten wel makkelijk bereikbaar zijn en natuurlijk wel het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van waar de leerlingen wonen.
Een AZC moet zo dicht mogelijk gebwoud worden waar de asielzoekers zijn? Mee eens: in de regio dus!quote:
Die worden niet gebouwd, die trekken in bestaande bouw.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Beter dan met AZC's in ieder geval die in allerijl gebouwd worden: 'Vaak geen inspraak over komst azc'
Het gaat dan ook vaak vooral om de manier waarop en het grote aantal.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
bron
Het is vooral een schreeuwende minderheid die graag hard roept dat 'het volk het niet meer pikt'. De meeste Nederlanders vinden opvang echter prima. Wat betreft het laatste stuk, over de verwachte overlast vs de ervaren overlast nog een aardige quote uit de Volkskrant:
[..]
bron
Nee, dat zou dan Ter Apel moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Een AZC moet zo dicht mogelijk gebwoud worden waar de asielzoekers zijn? Mee eens: in de regio dus!
Dat het bij AZC's vaak nog onvoldoende het geval is, zegt vrij weinig over hoe het bij scholen zit. Google leert mij dat er nauwelijks inspraakavonden zijn mbt. scholen. (Als die er al zijn, komen 50 mensen kijken overlast word in verslagen alleen genoemd mbt. verkeersdruk/het bouwen.)quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Beter dan met AZC's in ieder geval die in allerijl gebouwd worden: 'Vaak geen inspraak over komst azc'
Voor een AZC geldt ook dat het makkelijk bereikbaar moet zijn en dat asielzoekers makkelijk voorzieningen en winkels bijvoorbeeld moeten kunnen bereikenquote:Op zaterdag 19 december 2015 13:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Een AZC moet zo dicht mogelijk gebwoud worden waar de asielzoekers zijn?
Prima, in bestaande bouw trekken, same shit.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die worden niet gebouwd, die trekken in bestaande bouw.
En we kunnen ook eerst 5 jaar gaan praten. Maar dan gaan ze in de tussentijd bij jou in het park of portiek slapen. Dus wil je echt eerst jaren van procedures gaan doen? Of heb je een andere oplossing?
Academici hoeven niet voor ieder onderzoek geld binnen te hengelen hoor?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de UT in een sociale academie was veranderd
Waarom moet dat? Ze krijgen de basisvoorzieningen die ze nodig hebben. Een flink deel in AZC's zal hier ook niet mogen blijven. Pas als ze een verblijfsvergunning krijgen, hebben ze idd winkels en voorzieningen en dergelijke nodig en is het ook belangrijk dat ze goed kunnen integreren. We kunnen alleen niet meteen iedereen die hier binnenkomt het naar de zin maken ten koste van anderen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor een AZC geldt ook dat het makkelijk bereikbaar moet zijn en dat asielzoekers makkelijk voorzieningen en winkels bijvoorbeeld moeten kunnen bereiken
Ze komen nergens vandaan. Ze zijn er al.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Prima, in bestaande bouw trekken, same shit.
En hoezo zouden ze bij mij in het park of portiek slapen? Waar moeten ze ineens vandaan komen?
Oef, dan zal ik straks even goed rondkijken als ik naar buiten loop; je maakt me ongerust!quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ze komen nergens vandaan. Ze zijn er al.
Oh ja, mensen eerst een jaar of langer isoleren en dan verwachten dat ze van de ene op andere dag weer geactiveerd worden om te gaan participeren.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Ze krijgen de basisvoorzieningen die ze nodig hebben. Een flink deel in AZC's zal hier ook niet mogen blijven. Pas als ze een verblijfsvergunning krijgen, hebben ze idd winkels en voorzieningen en dergelijke nodig en is het ook belangrijk dat ze goed kunnen integreren. We kunnen alleen niet meteen iedereen die hier binnenkomt het naar de zin maken ten koste van anderen.
Fijn he? Dat ze een AZC hebben, houdt ze uit je straat.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Oef, dan zal ik straks even goed rondkijken als ik naar buiten loop; je maakt me ongerust!![]()
Ehm, nee. Waarom zou je een AZC zo dicht mogelijk in de buurt van winkels willen hebben? Enige afstand daartussen lijkt me juist een verstandig iets.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor een AZC geldt ook dat het makkelijk bereikbaar moet zijn en dat asielzoekers makkelijk voorzieningen en winkels bijvoorbeeld moeten kunnen bereiken
quote:
Omdat het niet erg praktisch is als asielzoekers een uur moeten reizen voor ze in de bewoonde wereld terecht komen. En het is ook niet erg realistisch om te verwachten dat asielzoekers participeren als ze ergens in de onbewoonde wereld wonen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ehm, nee. Waarom zou je een AZC zo dicht mogelijk in de buurt van winkels willen hebben? Enige afstand daartussen lijkt me juist een verstandig iets.
Ze hebben de hele dag niets te doen. Moet je vooral zo'n AZC openen naast een winkelcentrum. Dan hangen ze dus de hele dag rond voor die winkels en zien middenstanders hun omzet verdampen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat het niet erg praktisch is als asielzoekers een uur moeten reizen voor ze in de bewoonde wereld terecht komen. En het is ook niet erg realistisch om te verwachten dat asielzoekers participeren als ze ergens in de onbewoonde wereld wonen.
Je hebt natuurlijk wel cijfers bij de hand van die explosieve stijging van winkeldiefstal?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben de hele dag niets te doen. Moet je vooral zo'n AZC openen naast een winkelcentrum. Dan hangen ze dus de hele dag rond voor die winkels en zien middenstanders hun omzet verdampen.
Nog even afgezien van de extra winkeldiefstallen die dat met zich meebrengt.
idd, velen vervelen zich de tyfus in de AZC's. Als ze dan idd zo in winkelcentra gaan rondhangen, is dat niet echt ideaal. (Ja I know, scholieren doen dat ook, maar dat gebeurt dan alleen in tussenuren en pauzes enzo.)quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben de hele dag niets te doen. Moet je vooral zo'n AZC openen naast een winkelcentrum. Dan hangen ze dus de hele dag rond voor die winkels en zien middenstanders hun omzet verdampen.
Zorgcentra voor mensen met een verstandelijke beperking trekken over het algemeen dezelfde (en hoeveelheid) bezwaren aan als een AZC. Het komt alleen minder in het nieuws. De strijd is er niet minder om. Mensen zijn ook bang dat zij aangevallen worden door "ontsnapte" verstandelijke beperkten of dat hun kinderen aangerand/verkracht of verwond worden door die lui. In tegenstelling tot een AZC zijn die angsten soms wel nog gegrond.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar denk je nou echt dat men hier schuimbekkend aan het demonstreren is? Verre van, niemand die klaagt. Hoogstens als men het zou willen gaan sluiten door onzinnige bezuinigingen ofzo. Ik denk dat je dan de buurt tegen je krijgt.
Juist, dit dus!quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zorgcentra voor mensen met een verstandelijke beperking trekken over het algemeen dezelfde (en hoeveelheid) bezwaren aan als een AZC. Het komt alleen minder in het nieuws. De strijd is er niet minder om. Mensen zijn ook bang dat zij aangevallen worden door "ontsnapte" verstandelijke beperkten of dat hun kinderen aangerand/verkracht of verwond worden door die lui. In tegenstelling tot een AZC zijn die angsten soms wel nog gegrond.
Er bestaat alleen een groot taboe op de media opzoeken als het gaat om verstandelijke gehandicapten. Dat tempert de emoties wel behoorlijk.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Door schade en schande wordt men wijs.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
In dit geval is het een wijk/activiteitencentrum, waarvan de functie in de loop der tijd geleidelijk van algemene doelgroep naar deze specifieke groep is gegaan. Dat is er zo geleidelijk ingeslopen dat er nooit iemand moeilijk over heeft gedaan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zorgcentra voor mensen met een verstandelijke beperking trekken over het algemeen dezelfde (en hoeveelheid) bezwaren aan als een AZC. Het komt alleen minder in het nieuws. De strijd is er niet minder om. Mensen zijn ook bang dat zij aangevallen worden door "ontsnapte" verstandelijke beperkten of dat hun kinderen aangerand/verkracht of verwond worden door die lui. In tegenstelling tot een AZC zijn die angsten soms wel nog gegrond.
Er bestaat alleen een groot taboe op de media opzoeken als het gaat om verstandelijke gehandicapten. Dat tempert de emoties wel behoorlijk.
Oh, dus je gaat met die cijfers over de brug komen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Door schade en schande wordt men wijs.
Heb je al wat cijfertjes opgetrommeld die de bewering ondersteunen dar er sprake is van een criminaliteitsgolf als gevolg van de komst van azc?quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Door schade en schande wordt men wijs.
Ik zelf zit in de bezwaren business dus ik heb hier ook mee te maken. De afgelopen jaren is er inderdaad beleid ingezet om "de doelgroep" uit het bos te halen en in de wijk te plaatsen. Daar is kritiek op. Zowel vanuit beleidsmatige hoek als van de wijkbewoners die niet altijd zitten te wachten op de nieuwe bewoners. Het klopt dat niet elke "bezorgde burger" het op kan nemen tegen de bureaucratische machine. We zien daar exact dezelfde tendens als bij de AZC's. Buurten met een meer welvarende bevolking (relatief veel koopwoningen) kunnen daar beter omgaan dan buurten met relatief veel sociale huur / minder welvarende bewoners. Niet in de laatste plaats omdat mensen in de eerste buurten geld hebben om mensen zoals ik in te huren en mensen uit die andere buurten niet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In dit geval is het een wijk/activiteitencentrum, waarvan de functie in de loop der tijd geleidelijk van algemene doelgroep naar deze specifieke groep is gegaan. Dat is er zo geleidelijk ingeslopen dat er nooit iemand moeilijk over heeft gedaan.
Verder ben ik niet bekend met het vestigen van verstandelijk beperkten. Met psychiatrisch patiënten en verslaafden des te meer. En ik herken dit niet. Van oudsher zijn (grotere) klinische voorzieningen sowieso vrijwel altijd buiten druk bevolkte kernen geplaatst. Of op plekken waar in hele andere tijden die functie al is toegewezen (meer dan een eeuw terug heb je het dan over).
De laatste jaren worden juist klinische voorzieningen aan de lopende band gesloten en vervangen door kleinschalige opvang of ambulante voorzieningen. En die worden vaak juist wel, met duidelijke reden, midden in woonwijken vestigt. Die procedures heb ik beroepsmatig van dichtbij meegekregen. Dan heb je inderdaad een paar bezorgde bewoners die gaan klagen en procederen, maar dat is echt op kleine schaal. Die krijgen natuurlijk niks voor elkaar tegen de bureaucratische machine en na vestiging houden de bezwaren en klachten 9 van de 10 vanzelf op, omdat er in de praktijk meestal nooit zoveel overlast is. Ik herken je verhaal niet dus.
Wat wel een andere orde is: TBS. Heb ik ook meegemaakt. Dat is doffe ellende als je die ergens wil vestigen. Lukt je dus ook eigenlijk nooit. Daarbij kan ik me de angst trouwens goed voorstellen, al laten de statistieken zien dat de risico's voor de omgeving ook daar heel beperkt zijn.
Ah, je bent er zo eentje. 'Wij' haten jouw soortquote:Op zaterdag 19 december 2015 13:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zelf zit in de bezwaren business dus ik heb hier ook mee te maken. De afgelopen jaren is er inderdaad beleid ingezet om "de doelgroep" uit het bos te halen en in de wijk te plaatsen. Daar is kritiek op. Zowel vanuit beleidsmatige hoek als van de wijkbewoners die niet altijd zitten te wachten op de nieuwe bewoners. Het klopt dat niet elke "bezorgde burger" het op kan nemen tegen de bureaucratische machine. We zien daar exact dezelfde tendens als bij de AZC's. Buurten met een meer welvarende bevolking (relatief veel koopwoningen) kunnen daar beter omgaan dan buurten met relatief veel sociale huur / minder welvarende bewoners. Niet in de laatste plaats omdat mensen in de eerste buurten geld hebben om mensen zoals ik in te huren en mensen uit die andere buurten niet.
Bij voorzieningen voor gehandicapten komt er niet snel een volksoproer in een volksbuurt al is het maar omdat er een taboe op rust. Wanneer het gaat om asielzoekers spelen er andere emoties mee en komt die volksoproer wel. Als bestuurder ga je echter door hetzelfde besluitvormingsproces heen, waar je gelijksoortige afwegingen in moet maken. Dat is niet makkelijk.
Een beetje beweging is gezond en participeren kunnen ze wel als ze uit het AZC zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Omdat het niet erg praktisch is als asielzoekers een uur moeten reizen voor ze in de bewoonde wereld terecht komen. En het is ook niet erg realistisch om te verwachten dat asielzoekers participeren als ze ergens in de onbewoonde wereld wonen.
Je bent niet de enige. Het is geen populair werk. Voor mij dan ook meer een bijbaan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 14:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ah, je bent er zo eentje. 'Wij' haten jouw soort![]()
Ja en nee. Met dat laatste heb je namelijk gelijk: als het voor de rechter komt dan kijkt die alleen naar of de gemeente zich aan de juiste procedures heeft gehouden en geen grote inhoudelijke fouten heeft gemaakt. Dus niet of de buurtbewoners onrecht aangedaan wordt aangezien dat de taak is van de politiek en niet van de rechter! Wanneer de ambtelijke dienst van de gemeente in orde is, verlies je dat praktisch altijd. De kunst van het vak is dan ook om het niet op een juridisch conflict te laten aankomen.quote:Maar heb je echt veel invloed kunnen uitoefenen op vestigen van dergelijke instellingen? Al die bezwaren bezorgen mijn juridische en beleidsmatige collega's veel extra werk, maar het gebeurd maar zelden dat het niet door gaat. Dat is vooral als er echt domme grote gaten in plannen of procedures gevallen zijn door onkunde of nalatigheid.
In een regulier geval zijn de groepen gelijk. De mensen die daadwerkelijk in verweer komen zijn meestal belanghebbenden in de juridische zin van het woord. Geen stichtingen (die grote groepen mensen vertegenwoordigen) maar directe omwoners die een direct geraakt belang hebben. Dat zijn inderdaad zelden grote groepen. Soms gaat het om vijf a tien huishoudens. In buurten waar veel samenhorigheid bestaat zijn deze mensen vaak wel goed verbonden met andere groepen zoals buurtverenigingen en dergelijk. Het kan dan best zijn dat die vereniging erbij betrokken is.quote:Uiteraard zijn de sentimenten gelijk bij AZC's en dit soort instellingen, daar heb je gelijk in, maar de schaal waarop is echt van een andere orde. Meer dan een handje vol 'verzetstrijders' komen we meestal niet tegen. De grote meerderheid is altijd erg onverschillig. Werk jij echt namens grote groepen?
Dat is wel waar ze voornamelijk geplaatst worden overigens. Daar wonen ook gewoon mensen die ook niet naast de supermarkt wonen. En daar is ruimte. En daar staan panden leeg etcetera etcetera.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Asielzoekers hoeven ook helemaal niet te participeren. Die zouden in theorie zo snel mogelijk een besluit moeten krijgen of zij wel / niet mogen blijven. Tot die tijd moeten zij zich koest houden en een beetje uit het raam staren of een potje rummikub spelen. Dat kan prima in een krimpgebied. Bijvoorbeeld Ten Apel. Tactisch geplaatst naast de Duitse grens mocht een van de asielzoekers besluiten het toch nog op een rennen te zetten. Ten Apel zit helaas vol dus moeten er meer opvanglocaties bij komen. Het liefst ook in kleine gemeenten in het oosten van het land.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Ongelofelijk dat iemand zichzelf zo binnen 4 woorden volledig diskwalificeert. Wetenschap onwaardig. Dit kan alleen aan de uva of nijmegen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt hè. Gelijk het hele artikel, topic plus TS die niet meer serieus te nemen valt.
Is vooral de mening van Gerard, nergens anders komt die kwalificatie terug.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat iemand zichzelf zo binnen 4 woorden volledig diskwalificeert. Wetenschap onwaardig. Dit kan alleen aan de uva of nijmegen.
Een grote zwijgende meerderheid? 42% accepteert een azc, dat zegt niet dat ze er blij mee zijn, maar dat ze het accepteren. 29% verbindt er voorwaarden aan, lijkt me dat deze groep niet voor is, maar voorwaarden wil. Dan is er nog een groep van 21% die hoe dan ook tegen is.quote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
42 procent van de ondervraagden accepteert een azc in hun eigen gemeente sowieso; 29 procent verbindt daaraan wel voorwaarden. Die laatste groep vindt bijvoorbeeld dat het aantal asielzoekers in verhouding moet zijn met het inwonersaantal van hun stad of dorp. 21 procent is hoe dan ook tegen de komst van een azc.
De helft van de Nederlanders verwacht dat een asielzoekerscentrum overlast met zich zal meebrengen. Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast.
De TT stelt dan ook dat ze geen bezwaar hebben, niet dat ze er blij van worden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:49 schreef luxerobots het volgende:
Een grote zwijgende meerderheid? 42% accepteert een azc, dat zegt niet dat ze er blij mee zijn, maar dat ze het accepteren
Het bronartikel heeft het over 'een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid die geen bezwaar heeft'. Zoals ik al uitlegde klopte die titel niet, m.i. gewoon een misleidende titel.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De TT stelt dan ook dat ze geen bezwaar hebben, niet dat ze er blij van worden.
Je kan iets accepteren maar alsnog bezwaren hebben, als we dan toch gaan trollen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De TT stelt dan ook dat ze geen bezwaar hebben, niet dat ze er blij van worden.
Precies, in "de gemeente" is erg algemeen, stel de vraag nog een keer en dan "wilt u een AZC in de straat"quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat de vraagstelling net weer anders is vaak
Ik ben ook niet direct tegen opvang van vluchtelingen. ook niet in mijn buurt. Maar idd wel onder bepaalde voorwaarden.
Met andere woorden: als je wél bezwaren hebt, ben je niet fatsoenlijk. Misselijkmakende, suggestieve journalistiek.quote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
Als we toch aan het mierenneuken zijn dan staat dat er niet. Er staat niet dat wie niet bij de fatsoenlijke meerderheid hoort, automatisch onfatsoenlijk is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met andere woorden: als je wél bezwaren hebt, ben je niet fatsoenlijk.
De suggestie wordt gewekt dat deze meerderheid "zwijgt" en ook dat deze meerderheid "fatsoenlijk" is vanwege het ingenomen standpunt. Het is namelijk "fatsoenlijk" om geen bezwaar tegen asielzoekers te hebben. Die link wordt door de gebruikte woorden direct gelegd.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als we toch aan het mierenneuken zijn dan staat dat er niet. Er staat niet dat wie niet bij de fatsoenlijke meerderheid hoort, automatisch onfatsoenlijk is.
Nee, dat wordt niet gesuggereerd.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De suggestie wordt gewekt dat deze meerderheid "zwijgt" en ook dat deze meerderheid "fatsoenlijk" is vanwege het ingenomen standpunt. Het is namelijk "fatsoenlijk" om geen bezwaar tegen asielzoekers te hebben. Die link wordt door de gebruikte woorden direct gelegd.
Gerard zegt dat letterlijk, hij verzint deze titel.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er wordt nergens, noch in het rapport, noch in de kranten, gezegd dat het hebben van een bepaalde mening onfatsoenlijk is.
Maar is die meerderheid fatsoenlijk vanwege hun mening, of omdat ze zich op een fatsoenlijke manier in het debat mengen, net zoals een deel van de tegenstanders zich ook op een fatsoenlijke manier in het debat mengt?quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gerard zegt dat letterlijk, hij verzint deze titel.
De suggestie wordt wel degelijk gewekt dat alleen de azc-voorstander-mening fatsoenlijk is. De woorden "grote, zwijgende" en "fatsoenlijke" hadden gewoon kunnen worden weggelaten.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee, dat wordt niet gesuggereerd.
Er wordt wel geconcludeerd dat een beperkt aantal tegenstanders voor onevenredig veel opschudding zorgt door onfatsoenlijk gedrag (denk aan intimidatie, bedreiging, verstoring van inspraakavonden en raadsvergaderingen, etc), en dat dat het beeld oproept dat vrijwel heel Nederland ('het volk') tegen AZCs is terwijl dat niet zo blijkt te zijn. En er wordt geconstateerd dat dat gedrag onder mensen die geen of zeer beperkt moeite hebben met AZCs niet bestaat.
Er wordt nergens, noch in het rapport, noch in de kranten, gezegd dat het hebben van een bepaalde mening onfatsoenlijk is.
quote:Op zondag 20 december 2015 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zucht van wat mens wil lezen en geloven.......... het volk....
1) een onderzoek van ruim 3300 deelnemers m.i. alvast niet bepaald representatief. Ruim 3000 komt uit de eigen database en 542 zijn random uit BAG gekozen.
Maar goed, op basis van de info op: http://nos.nl/artikel/2076142-71-nederlanders-vindt-azc-in-gemeente-acceptabel.html
2) 58% heeft ds problemen of stelt dus voorwaarden
3) 70% van mensen met als buur een AZC, heeft kennelijk geen inspraak gehad.
4) 15% ervaart (actief) overlast*, of dat al acceptabel is.....
* Inzake overlast, is 1% en ook 0.01% al te veel. Je wilt en hebt recht op ongestoord woongenot en al helemaal wanneer je de toegedeelde overlast niet vooraf kon verwachten.
Het bureau dat het onderzoek "onderzoeksbureau I&O Research" heeft uitgevoerd, werkt vooral voor overheid en non-profit organisaties.wat mijn vertrouwen in de algehele objectiviteit niet doet toenemen.
Het rapport zelf kan je hier lezen met wat tamelijk opmerkelijkte maken conclusies:
- Merendeel van de PVV'ers is tegen AZC's, de rest van de politek is voor of onder voorwaarden.
- balans tussen aantallen asielzoekers en dorps- of stadsgrootte is belangrijk
- opvang is een morele plicht .....
- weerstand/angst voor AZC's is t.o.v augustus 2015 met 10% toegenomen.
- in kleinere gemeenten is de verdeeldheid voor/tegen een ACZ groter dan in grote steden
- ca 50% van inwoners meent dat een AZC er sws met/zonder inspraak komt....
- maar 53% van mensen met in de buurt een AZC heeft geen enkele overlast
- de (over)last is vooral rondhangen van (grote) groepen die drukte en een onveilig gevoel geven.
- ca 30% van inwoners is tegen en 50% is voor referenda over de komst van een AZC
- Maar 3% tot 20% van bewoners doet of zou zich resp. willen inzetten voor asielzoekers
Ik ben uiterst wantrouwend met dit soort gepubliceerde onderzoeken. Met een juiste vragenstelling en weging, kan men een uitkomst van een enquête prima sturen.
Een vraag is voor mij is al dat het onderzoek is uitgevoerd door personen van 16 jaar en ouder en kennelijk representatief is voor 18 jaar en ouder.....waarbij gemakshalve wordt vergeten dat de belangen cq. gevoelens van gezinnen/ouderen totaal anders kunnen liggen dan voor zeg. studenten.
Wanneer men zo zeker is, voere men een bindend referendum in.
Niks moeilijks, gewoon kiezen waar een betrokken gemeente voorstelt om ergens een AZC neer te zetten en mensen die daar wonen tot zeg 5-10km in de omtrek, daarover laat stemmen.
Niemand wil een AZC in de buurt van zijn koophuis, want dan gaat de waarde omlaag. Dit geldt ook voor een gevangenis, windmolen, snelweg of school.quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:22 schreef hpeopjes het volgende:
Zolang dat azc niet naast hun eigen koophuis komt, doet de Nederlander zich voor als de politiek correcte brave burger. Dan zijn het zogenaamd allemaal van die "anderen" die protesteren, van die "PVV-stemmers", "Tokkies".
Japan functioneert trouwens prima zonder azc's.quote:Op zondag 20 december 2015 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand wil een AZC in de buurt van zijn koophuis, want dan gaat de waarde omlaag. Dit geldt ook voor een gevangenis, windmolen, snelweg of school.
Maar we hebben die dingen wel nodig, in het land. Typische NIMBY dit.
Op die inspraakavonden gaat het vaak over de locatie of de hoeveelheid.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, dat wordt niet gesuggereerd.
Er wordt wel geconcludeerd dat een beperkt aantal tegenstanders voor onevenredig veel opschudding zorgt door onfatsoenlijk gedrag (denk aan intimidatie, bedreiging, verstoring van inspraakavonden en raadsvergaderingen, etc), en dat dat het beeld oproept dat vrijwel heel Nederland ('het volk') tegen AZCs is terwijl dat niet zo blijkt te zijn. En er wordt geconstateerd dat dat gedrag onder mensen die geen of zeer beperkt moeite hebben met AZCs niet bestaat.
Japan is het land ter wereld dat het meest zou profiteren van een instroom van jonge vluchtelingen. Maar dat is een hele andere discussie.quote:Op zondag 20 december 2015 00:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Japan functioneert trouwens prima zonder azc's.
Ze hebben een overschot aan sociale huurwoningen en uitkeringen?quote:Op zondag 20 december 2015 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Japan is het land ter wereld dat het meest zou profiteren van een instroom van jonge vluchtelingen. Maar dat is een hele andere discussie.
Nee, ze hebben een idioot hoge vergrijzing, en de bevolking krimpt omdat er meer mensen doodgaan dan er geboren worden. Immigratie is niet alleen maar en altijd slecht, weet je.quote:Op zondag 20 december 2015 00:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze hebben een overschot aan sociale huurwoningen en uitkeringen?
Ze kunnen natuurlijk ook het kindergeld omhoog schroeven lijkt me goedkoper trouwens.quote:Op zondag 20 december 2015 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ze hebben een idioot hoge vergrijzing, en de bevolking krimpt omdat er meer mensen doodgaan dan er geboren worden. Immigratie is niet alleen maar en altijd slecht, weet je.
Hebben we een AZC nodig?quote:Op zondag 20 december 2015 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand wil een AZC in de buurt van zijn koophuis, want dan gaat de waarde omlaag. Dit geldt ook voor een gevangenis, windmolen, snelweg of school.
Maar we hebben die dingen wel nodig, in het land. Typische NIMBY dit.
Ik heb nooit gezegd dat immigratie altijd slecht is, jij zei dat Japan het meest zou profiteren van een instroom van jonge vluchtelingen.quote:Op zondag 20 december 2015 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ze hebben een idioot hoge vergrijzing, en de bevolking krimpt omdat er meer mensen doodgaan dan er geboren worden. Immigratie is niet alleen maar en altijd slecht, weet je.
Ik dacht dat ze in Japan een geregeld geboorte cijfer hebben?quote:Op zondag 20 december 2015 01:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat immigratie altijd slecht is, jij zei dat Japan het meest zou profiteren van een instroom van jonge vluchtelingen.
Deze instroom is gewoon ongunstig voor ons land. Naar onze maatstaven lager opgeleid, spreken de taal niet, overwegend islamitisch met de daarbij behorende waarden.
Voor een gunstige migratie zul je mensen moeten selecteren, de hogeropgeleiden, ict'ers en andere specialisten.
Puur afgaand op de titel kun je het niet anders lezen dan dat het vanwege die mening is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar is die meerderheid fatsoenlijk vanwege hun mening, of omdat ze zich op een fatsoenlijke manier in het debat mengen, net zoals een deel van de tegenstanders zich ook op een fatsoenlijke manier in het debat mengt?
Uit het hele rapport haal ik: ze hebben deze mening en ze blijken fatsoenlijk (en niet zo luidruchtig) te zijn.
Wat ik er niet uit haal is: ze zijn fatsoenlijk omdat ze deze mening hebben.
En dat is belangrijk omdat de conclusie dat deze meerderheid nogal onzichtbaar is hier deels op is gebaseerd.
Ik denk niet dat de situatie beter wordt als je alle vluchtelingen maar gewoon op straat laat zwerven.quote:
Snap ik, ben heus niet prese tegen hoor, maar 1500 op die inwoners lijkt me veel, als er niet continu orde aanwezig is daar!quote:
Als er een goede winter komt. Grapje.quote:Op zondag 20 december 2015 01:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de situatie beter wordt als je alle vluchtelingen maar gewoon op straat laat zwerven.
Wel als die immigratie alleen maar kansloze, agressieve, wereldvreemde barbaren omvat, zoals we die nu in grote getale aan het importeren zijn, dan geef mij die vergrijzing maar, daar komen we wel overheen op den duur.quote:Op zondag 20 december 2015 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het betrof 3300 ondervraagden van de 16, 9 miljoen inwoners van Nederland. Tja.....quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Op zich niet vreemd. Ik wil naast mijn koophuis ook geen opvang voor bijv. daklozen. Maar daklozen moeten wel opgevangen worden. Het zou wat vreemd worden dat ik 20% minder voor mijn huis krijg voor het 'goede doel'. Maar kijk maar naar de mensen die riepen dat je vluchtelingen in huis 'moest'/ kon nemen. Ik ben benieuwd wie dat allemaal hebben gedaan. Klonk leuk natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:22 schreef hpeopjes het volgende:
Zolang dat azc niet naast hun eigen koophuis komt, doet de Nederlander zich voor als de politiek correcte brave burger. Dan zijn het zogenaamd allemaal van die "anderen" die protesteren, van die "PVV-stemmers", "Tokkies".
Dat is subjectief. Ik vind 'm best groot.quote:Op zondag 20 december 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste is de meerderheid niet zo groot
Integendeel. Dat is een kernonderwerp van het rapport: dat er een minderheid is die een meerderheid lijkt omdat ze enorm veel lawaai maakt, maar dat de echte meerderheid zwijgt.quote:ten tweede doet het zwijgen er niet toe.
Dat het een overbodige kwalificatie is ben ik met je eens. Dat er met regelmaat onfatsoenlijke dingen gebeuren valt echter niet te ontkennen.quote:Ten derde is "fatsoenlijke" een kwalificatie die nergens op slaat. De journalist in kwestie kan onmogelijk beoordelen of miljoenen Nederlanders met die mening het label "fatsoenlijk" verdienen.
Spannend! Ik zou maar binnen blijven als ik jou was. Als het nou 200 meter was dan zat je al een stuk veiliger.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Moet er een voordeel zijn dan? Helpen wij mensen in nood alleen als we er zelf beter van worden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2015 09:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet er een voordeel zijn dan? Helpen wij mensen in nood alleen als we er zelf beter van worden.
Ik zou het verwelkomen en ik ga er graag vrijwilligerswerk doen.
Dat zijn de mensen met een grote bek, de schreeuwers die denken de moraalridder te kunnen uithangen ten overstaan van anderen, maar vervolgens taaien ze af zodra er concrete hulp gevraagd wordt. Fok zit vol met zulke kansloze paupers.quote:Op zondag 20 december 2015 07:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Op zich niet vreemd. Ik wil naast mijn koophuis ook geen opvang voor bijv. daklozen. Maar daklozen moeten wel opgevangen worden. Het zou wat vreemd worden dat ik 20% minder voor mijn huis krijg voor het 'goede doel'. Maar kijk maar naar de mensen die riepen dat je vluchtelingen in huis 'moest'/ kon nemen. Ik ben benieuwd wie dat allemaal hebben gedaan. Klonk leuk natuurlijk.
Er zijn ook veel mensen die wel echt iets doen. Maar dat oproepen tot in huis nemen......dat is wel erg naief.quote:Op zondag 20 december 2015 09:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen met een grote bek, de schreeuwers die denken de moraalridder te kunnen uithangen ten overstaan van anderen, maar vervolgens taaien ze af zodra er concrete hulp gevraagd wordt. Fok zit vol met zulke kansloze paupers.
Wat wil je daar doen dan? Wat heb je er te zoeken?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef hoas het volgende:
[..]
Wij mochten niet het terrein op, zij wel eraf.
Dan blijven de landen waar ze vandaan komen tenminste altijd arm. #braindrainquote:Op zondag 20 december 2015 01:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat immigratie altijd slecht is, jij zei dat Japan het meest zou profiteren van een instroom van jonge vluchtelingen.
Deze instroom is gewoon ongunstig voor ons land. Naar onze maatstaven lager opgeleid, spreken de taal niet, overwegend islamitisch met de daarbij behorende waarden.
Voor een gunstige migratie zul je mensen moeten selecteren, de hogeropgeleiden, ict'ers en andere specialisten.
Er komen hier geen mensen in nood. Er komen hier mensen die aan selectief asielshoppen doen en die misbruik maken van het Vluchtelingenverdrag.quote:Op zondag 20 december 2015 09:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet er een voordeel zijn dan? Helpen wij mensen in nood alleen als we er zelf beter van worden.
?
Er komen hier zeker mensen in nood. Het probleem is alleen dat men de mensen die niet in nood zijn niet direct er uit pikt en terugstuurt.quote:Op zondag 20 december 2015 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er komen hier geen mensen in nood. Er komen hier mensen die aan selectief asielshoppen doen en die misbruik maken van het Vluchtelingenverdrag.
Dat jij niet moe wordt van jezelf zeg. Altijd maar weer datzelfde domme deuntje herhalen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er komen hier geen mensen in nood. Er komen hier mensen die aan selectief asielshoppen doen en die misbruik maken van het Vluchtelingenverdrag.
Die mensen die volgens jou in nood waren waren niet meer in nood toen ze Turkije, Griekenland, Oostenrijk en al die andere landen doorliepen op weg naar Nederland. Deze mensen zijn gewoon illegale immigranten die de wet hebben overtreden door niet in het eerste EU land asiel aan te vragen. We hoeven dus niks uit te zoeken: ze moeten allemaal zonder uitzondering terug gestuurd worden naar het eerste land van aankomst.quote:Op zondag 20 december 2015 09:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er komen hier zeker mensen in nood. Het probleem is alleen dat men de mensen die niet in nood zijn niet direct er uit pikt en terugstuurt.
Het is helaas wel de praktijk.quote:Op zondag 20 december 2015 09:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat jij niet moe wordt van jezelf zeg. Altijd maar weer datzelfde domme deuntje herhalen.
Vervelend hè, die waarheid horen. Dan moet je al gauw gaan roepen dat iemand domme dingen zegt, anders heb je niks meer om op terug te vallen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat jij niet moe wordt van jezelf zeg. Altijd maar weer datzelfde domme deuntje herhalen.
Dat kan dus niet echt. Want dan zit o.a. Turkije met teveel mensen. Maar je moet wel kritischer zijn naar/over mensen. Ook bij asielzoekers.quote:Op zondag 20 december 2015 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen die volgens jou in nood waren waren niet meer in nood toen ze Turkije, Griekenland, Oostenrijk en al die andere landen doorliepen op weg naar Nederland. Deze mensen zijn gewoon illegale immigranten die de wet hebben overtreden door niet in het eerste EU land asiel aan te vragen. We hoeven dus niks uit te zoeken: ze moeten allemaal zonder uitzondering terug gestuurd worden naar het eerste land van aankomst.
Het is dom om te zeggen dat het allemaal economische vluchtelingen zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vervelend hè, die waarheid horen. Dan moet je al gauw gaan roepen dat iemand domme dingen zegt, anders heb je niks meer om op terug te vallen.
Natuurlijk kan dat wel. Het is alleen een moraalkwestie die de illegale immigranten uitbuiten.quote:Op zondag 20 december 2015 09:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan dus niet echt. Want dan zit o.a. Turkije met teveel mensen. Maar je moet wel kritischer zijn naar/over mensen. Ook bij asielzoekers.
Dat zegt hij dan ook niet.quote:Op zondag 20 december 2015 09:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is dom om te zeggen dat het allemaal economische vluchtelingen zijn.
Nee. Dat kan niet. Turkije kan het niet aan. En wil het ook niet goed oppakken.quote:Op zondag 20 december 2015 09:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Het is alleen een moraalkwestie die de illegale immigranten uitbuiten.
Asielhoppen valt daar onder wat mij betreft. Maar het is vrij logisch dat men Turkije weer verlaat als het daar zo slecht geregeld is. Dat kan beter. Daar betaald de EU nu ook voor.quote:
Wij kunnen het ook niet aan, dus dat is geen argument.quote:Op zondag 20 december 2015 09:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Dat kan niet. Turkije kan het niet aan. En wil het ook niet goed oppakken.
Dus moet je het minderen. Maar zeggen "Turkije daar kwam je binnen dus moet je terug" werkt ook niet.quote:Op zondag 20 december 2015 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wij kunnen het ook niet aan, dus dat is geen argument.
Als je veilig in Turkije zit is dat de enige optie die overblijft.quote:Op zondag 20 december 2015 09:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is dom om te zeggen dat het allemaal economische vluchtelingen zijn.
Dat is dus gewoon NIMBY.quote:Op zondag 20 december 2015 07:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Op zich niet vreemd. Ik wil naast mijn koophuis ook geen opvang voor bijv. daklozen. Maar daklozen moeten wel opgevangen worden. Het zou wat vreemd worden dat ik 20% minder voor mijn huis krijg voor het 'goede doel'. Maar kijk maar naar de mensen die riepen dat je vluchtelingen in huis 'moest'/ kon nemen. Ik ben benieuwd wie dat allemaal hebben gedaan. Klonk leuk natuurlijk.
Tot je ziet en hoort hoe men daar wordt opgevangen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je veilig in Turkije zit is dat de enige optie die overblijft.
Ook dan is het niet meer je veiligheid maar de belofte van een sociale huurwoning en stevige uitkering die je doen verder reizen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Tot je ziet en hoort hoe men daar wordt opgevangen.
Als Europa (Merkel) zo dom is daar op die manier reclame voor te maken.......dan ga je zeker vanuit een zeer slechte situatie deze kant op. En de situatie is en was slecht in Turkije. Dan kun je daar een paar miljard aan beloven.........kijken wat men daarmee gaat doen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook dan is het niet meer je veiligheid maar de belofte van een sociale huurwoning en stevige uitkering die je doen verder reizen.
quote:Op zondag 20 december 2015 09:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
?
Als mensen constant met dat debiele argument van mensen in nood aankomen is het noodzakelijk ze toch even op de waarheid te wijzen.quote:Op zondag 20 december 2015 09:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zitten veel mensen in nood tussen.quote:Op zondag 20 december 2015 10:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als mensen constant met dat debiele argument van mensen in nood aankomen is het noodzakelijk ze toch even op de waarheid te wijzen.
Word jij niet een beetje moe van jezelf eigenlijk? Je lijkt wel geobsedeerd door mij. Eng mannetje.
Jaah zeker. Gratisgeldnood.quote:Op zondag 20 december 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zitten veel mensen in nood tussen.
Dat hebben we nu wel ontkracht.quote:Op zondag 20 december 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat vind ik juist van jou.quote:Op zondag 20 december 2015 10:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je denkt gewoon heel zwart wit en simpel.
Zodra ze 1 voet zetten in een EU land anders dan Nederland hoeven we niet meer over mensen die in nood zitten te spreken. Die 'nood' is op dat moment direct verdwenen.quote:
Niet als je daar slecht opgevangen wordt. Je bent een vluchteling. Op de vlucht kom je even een iets betere plek tegen. Dan ga je kijken naar de toekomst en beter. Dat maakt je nog niet een niet vluchteling. Je kan nog steeds niet naar huis.quote:Op zondag 20 december 2015 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zodra ze 1 voet zetten in een EU land anders dan Nederland hoeven we niet meer over mensen die in nood zitten te spreken. Die 'nood' is op dat moment direct verdwenen.
Tiefstraal toch een end op. Rare reactie van je.quote:Op zondag 20 december 2015 09:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Spannend! Ik zou maar binnen blijven als ik jou was. Als het nou 200 meter was dan zat je al een stuk veiliger.
'Slechte' opvang is per definitie iets waarover geen discussie hoeft te zijn: je bent buiten levensgevaar, je hebt opvang, je leeft, je bent met je gezin. Dat is prima opvang.quote:Op zondag 20 december 2015 10:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet als je daar slecht opgevangen wordt. Je bent een vluchteling. Op de vlucht kom je even een iets betere plek tegen. Dan ga je kijken naar de toekomst en beter. Dat maakt je nog niet een niet vluchteling. Je kan nog steeds niet naar huis.
Als vluchteling......quote:Op zondag 20 december 2015 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Slechte' opvang is per definitie iets waarover geen discussie hoeft te zijn: je bent buiten levensgevaar, je hebt opvang, je leeft, je bent met je gezin.
De enige redenen die er zijn om door te reizen zijn economisch van aard.
Nee, als illegale immigrant die in overtreding is door zijn asielverzoek niet in het eerste land van aankomst in te dienen.quote:
De waarheid dat vluchtelingen niet bestaan? Kom nou, zo dom ben zelfs jij niet.quote:Op zondag 20 december 2015 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vervelend hè, die waarheid horen. Dan moet je al gauw gaan roepen dat iemand domme dingen zegt, anders heb je niks meer om op terug te vallen.
Vluchtelingen zijn iets van alle tijden, maar goed, in veilig Nederland zijn we best egoistisch. Helaas.quote:Op zondag 20 december 2015 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
De waarheid dat vluchtelingen niet bestaan? Kom nou, zo dom ben zelfs jij niet.
Daarom is het te bizar voor woorden dat er daadwerkelijk mensen zijn die blijven volhouden dat er in Nederland onmogelijk mensen komen die in nood verkeren.quote:Op zondag 20 december 2015 10:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn iets van alle tijden, maar goed, in veilig Nederland zijn we best egoistisch. Helaas.
Het liefste zie ik ook geen vluchtelingen in Nederland, maar het is nu eenmaal een feit, en dan heb je de plicht, als land zijnde, daarvoor zorg te dragen.quote:Op zondag 20 december 2015 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom is het te bizar voor woorden dat er daadwerkelijk mensen zijn die blijven volhouden dat er in Nederland onmogelijk mensen komen die in nood verkeren.
Dan ben je gewoon je blik op realiteit volledig verloren.
Dat zegt hij dan ook niet. Beter lezen Dven.quote:Op zondag 20 december 2015 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
De waarheid dat vluchtelingen niet bestaan? Kom nou, zo dom ben zelfs jij niet.
alleen de onderkant wacht, verder niet mijn probleem.quote:Op zondag 20 december 2015 01:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als er een goede winter komt. Grapje.
Kan ook niet, trouwens dacht dat het verdrag van Geneve zegt naar dezelfde normen als de eigen burgers, nou hoe lang wachten eigen burgers op een woning?
Had je dezelfde reactie gegeven als de uitkomst meer in lijn was geweest met je eigen ideeën?quote:Op zondag 20 december 2015 10:36 schreef Sjors. het volgende:
Peiling onder 3300 nederlanders
Lekker representatief op een bevolking van 17 miljoen
Oef. Heerlijk dit naïeve wereldbeeld. Zalig zijn de onwetenden. En dan het raar vinden dat politiek Den Haag geen ene fuck om je mening geeft.quote:Op zondag 20 december 2015 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zodra ze 1 voet zetten in een EU land anders dan Nederland hoeven we niet meer over mensen die in nood zitten te spreken. Die 'nood' is op dat moment direct verdwenen.
Statistiek 101 niet gehaald? Alle onderzoeksbureaus maken gebruik van rond de 3300 Nederlanders voor een bepaalde reden. Dat heet dan ook een "representatieve steekproef".quote:Op zondag 20 december 2015 10:36 schreef Sjors. het volgende:
Peiling onder 3300 nederlanders
Mensen die dit soort bullshit uitkramen mogen van mij worden gedwongen om een week te gaan helpen op Lesbos.quote:Op zondag 20 december 2015 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sommige mensen definiëren dat vast als overlast. Die zijn dan wel erg klein van geest.quote:Op zondag 20 december 2015 10:01 schreef Toeps het volgende:
[..]![]()
Gelukkig woon ik in Zaandam, waar amper gezeik is, waar al jaren asielzoekers worden opgevangen en waar nu voor de extra instroom een tentenkamp in het park is gezet, en waarvoor vorige week in no-time een extra opvanghal is geopend op een evenementenlocatie, omdat het tentenkamp bijna wegwaait als het stormt.
Ik heb wat spullen gedoneerd, en ik vind het zo mooi om te zien hoe iedereen zich inzet. De kerk tegenover het park is een verzamelplaats voor vluchtelingen geworden, vanuit daar worden allerlei dingen georganiseerd... Faith in humanity restored.![]()
(Enne, definieer overlast. Je zou natuurlijk overlast kunnen hebben omdat je nu niet meer door het park kan joggen, maar is dat zo erg?)
Beter dit 'naïeve' wereldbeeld dan alles en iedereen willen helpen zonder enige vorm van kritiek of gedachte en zo indirect je eigen land naar de klote te brengen.quote:Op zondag 20 december 2015 11:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oef. Heerlijk dit naïeve wereldbeeld. Zalig zijn de onwetenden. En dan het raar vinden dat politiek Den Haag geen ene fuck om je mening geeft.
Dat laat ik over aan naïeve dozen met een wereldbeeld dat ver verwijderd is van de realiteit, midden twintig zijn zonder baan en op Fok in topics zoals deze posten hoe mooi het wel niet is dat er zoveel jonge buitenlandse jongens ons land binnenkomen.quote:Op zondag 20 december 2015 11:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mensen die dit soort bullshit uitkramen mogen van mij worden gedwongen om een week te gaan helpen op Lesbos.
Dit heeft heel weinig met "moral highground" te maken en heel erg veel met om leren gaan met de realiteit. De realiteit is dat er oorlog is, dat er vluchtelingen zijn en dat Duitsland niet in zijn eentje alle vluchtelingen gaat opvangen.quote:Op zondag 20 december 2015 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beter dit 'naïeve' wereldbeeld dan alles en iedereen willen helpen zonder enige vorm van kritiek of gedachte en zo indirect je eigen land naar de klote te brengen.
Maar goed, zolang jij jezelf maar kan afrukken op je moral highground, toch ryon? Na jou de zondvloed.
Geldnood. Die hebben we zelf al genoeg. Er zijn 4,5 miljard mensen in geldnood op deze aarde. Wil je die helpen? Dan doe je dat waar ze wonen. Niet hier.quote:Op zondag 20 december 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Gaat wat moeilijk in een oorlogsgebied. Ik ben verder niet tegen het helpen van mensen in hun eigen gebied. Als dat enigszins kan.quote:Op zondag 20 december 2015 11:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geldnood. Die hebben we zelf al genoeg. Er zijn 4,5 miljard mensen in geldnood op deze aarde. Wil je die helpen? Dan doe je dat waar ze wonen. Niet hier.
Immigratie is niet slecht als je zelf kan uitnodigen wat je aan arbeidskrachten nodig hebt.quote:Op zondag 20 december 2015 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat voor de vluchtelingenopvang nood verondersteld wordt, en dat daar geen sprake van is als je van het ene veilige land naar het andere veilige land gaat. Van die mogelijkheid wordt dan ook door mensen gebruik gemaakt om een land te kiezen met de beste ontplooiingsmogelijkheden. Het idee van terugkeer, bijdragen aan de wederopbouw, braindrain voorkomen en zelfs vechten om je land weer veilig te maken komt daardoor helemaal in de verdrukking.quote:Op zondag 20 december 2015 11:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit heeft heel weinig met "moral highground" te maken en heel erg veel met om leren gaan met de realiteit. De realiteit is dat er oorlog is, dat er vluchtelingen zijn en dat Duitsland niet in zijn eentje alle vluchtelingen gaat opvangen.
Knulletjes die dan met "maar ze overtreden de wet!!111" gaan roepen als een vluchteling in Nederland asiel aanvraagt worden gewoon niet serieus genomen. Dezelfde knulletjes die vervolgens ook een AZC in hun achtertuin krijgen. En terecht.
Dan moet je snel zijn, Turkije is druk bezig de grenzen te sluiten in ruil voor privileges en 3 miljardquote:Op zondag 20 december 2015 11:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mensen die dit soort bullshit uitkramen mogen van mij worden gedwongen om een week te gaan helpen op Lesbos.
Welke overlast heb jij nou ondervonden van de zogenaamde vluchtelingentsunami? Je loopt al maanden moord en brand te schreeuwen, maar wees eens concreetquote:Op zondag 20 december 2015 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beter dit 'naïeve' wereldbeeld dan alles en iedereen willen helpen zonder enige vorm van kritiek of gedachte en zo indirect je eigen land naar de klote te brengen.
Maar goed, zolang jij jezelf maar kan afrukken op je moral highground, toch ryon? Na jou de zondvloed.
Ik heb er ook geen last van en woon in de buurt van een grote (Arnhem)quote:Op zondag 20 december 2015 12:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke overlast heb jij nou ondervonden van de zogenaamde vluchtelingentsunami? Je loopt al maanden moord en brand te schreeuwen, maar wees eens concreet
Heb je al gezien welke bron het begrip 'fatsoenlijk' gebruikt? Dat is het obscure blogje 'Welingelichte Kringen'.quote:Op zondag 20 december 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De suggestie wordt wel degelijk gewekt dat alleen de azc-voorstander-mening fatsoenlijk is. De woorden "grote, zwijgende" en "fatsoenlijke" hadden gewoon kunnen worden weggelaten.
Ik juist wel, de meerderheid van mijn omgeving heeft er geen problemen mee.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:08 schreef deedeetee het volgende:
Geloof er niks van. Heb nog niemand gesproken die het allemaal wel best vind.
Hou toch op man. Je weet zelf dondersgoed hoe er door de media geframed wordt.quote:Op zondag 20 december 2015 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je al gezien welke bron het begrip 'fatsoenlijk' gebruikt? Dat is het obscure blogje 'Welingelichte Kringen'.
Andere media hebben het nergens over de 'fatsoenlijke zwijgende meerderheid'.
Als ik zie dat Wilders op 39 zetels staat en Le Pen in sommige districten tot 42% van de stemmen krijgt zal er misschien een meerderheid voor opvang zijn maar of dat een ruime meerderheid is betwijfel ik.quote:Op zondag 20 december 2015 13:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik juist wel, de meerderheid van mijn omgeving heeft er geen problemen mee.
Wilders staat op 30 zetels in de meeste peilingen. Vergelijk dat percentage eens, met de resultaten van dit onderzoek.quote:Op zondag 20 december 2015 13:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Als ik zie dat Wilders op 39 zetels staat en Le Pen in sommige districten tot 42% van de stemmen krijgt zal er misschien een meerderheid voor opvang zijn maar of dat een ruime meerderheid is betwijfel ik.
En als er een AZC op 150 meter van hun woning komt?quote:Op zondag 20 december 2015 13:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik juist wel, de meerderheid van mijn omgeving heeft er geen problemen mee.
Dan ook prima, een vriendin van mij woont er haast naast en die is er ook vrijwilliger.quote:Op zondag 20 december 2015 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als er een AZC op 150 meter van hun woning komt?
Dat er in een land geen oorlog is, is voor een vluchteling niet heel erg relevant. Als er geen adequate opvangmogelijkheden zijn dan is er simpelweg geen ruimte om beschutting te vinden. De overgrote meerderheid van de mensen die verdreven zijn (92%) accepteert (ook omdat ze vaak niet anders kunnen) de eerste de beste mogelijkheid waar beschutting is. Ook als dat een crappy kamp is in het midden van een woestijn waar geen eten of enige andere vorm van voorzieningen te vinden zijn./quote:Op zondag 20 december 2015 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat voor de vluchtelingenopvang nood verondersteld wordt, en dat daar geen sprake van is als je van het ene veilige land naar het andere veilige land gaat. Van die mogelijkheid wordt dan ook door mensen gebruik gemaakt om een land te kiezen met de beste ontplooiingsmogelijkheden. Het idee van terugkeer, bijdragen aan de wederopbouw, braindrain voorkomen en zelfs vechten om je land weer veilig te maken komt daardoor helemaal in de verdrukking.
politieke barometer is gebaseerd op steekproef van 1000 mensen die zich zelf hebben aangemeld, hoe representatief zijn dat soort peilingen dan wel?quote:Op zondag 20 december 2015 13:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wilders staat op 30 zetels in de meeste peilingen. Vergelijk dat percentage eens, met de resultaten van dit onderzoek.
Aangezien mensen met de grootste bek, lamzakken en klaplopers zich vaak voor dit soort panels opgeven, denk ik dat je die hele Politieke Barometer niet zo serieus moet nemen.quote:Op zondag 20 december 2015 14:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
politieke barometer is gebaseerd op steekproef van 1000 mensen die zich zelf hebben aangemeld, hoe representatief zijn dat soort peilingen dan wel?
Ze hebben zichzelf aangemeld, maar het panel bestaat uit veel meer dan 1000 mensen. Zoals je ook kunt lezen op de website, bovendien maakt men gebruik van herwegingen.quote:Op zondag 20 december 2015 14:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
politieke barometer is gebaseerd op steekproef van 1000 mensen die zich zelf hebben aangemeld, hoe representatief zijn dat soort peilingen dan wel?
Mwah, ze voeren ook een hoop andere (betaalde) onderzoeken uit. Mensen kunnen niet kiezen of ze politieke vragenlijsten krijgen of commerciele. Maar dat staat allemaal op hun website.quote:Op zondag 20 december 2015 14:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Aangezien mensen met de grootste bek, lamzakken en klaplopers zich vaak voor dit soort panels opgeven, denk ik dat je die hele Politieke Barometer niet zo serieus moet nemen.
Die is behoorlijk betrouwbaar. De totale Ipsos database is erg groot en er zit ook aardig wat geld en techniek in om de representativiteit goed te houden.quote:Op zondag 20 december 2015 14:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vast geen koophuis.quote:Op zondag 20 december 2015 14:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan ook prima, een vriendin van mij woont er haast naast en die is er ook vrijwilliger.
Maar ik kom geloof ik uit een erg linkse omgeving.
Om maar te zwijgen over de voedsel banken hier, of de huisuitzettingen, of door eigen toedoen of door wat dan ook maar.quote:Op zondag 20 december 2015 11:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geldnood. Die hebben we zelf al genoeg. Er zijn 4,5 miljard mensen in geldnood op deze aarde. Wil je die helpen? Dan doe je dat waar ze wonen. Niet hier.
ik bedoelde het contrast met reacties zoals hieronder gequote. Als het er 1000 zijn en de uitkomst past in je straatje dan is het een briliant onderzoek waar niet aan getwijfeld mag worden, als het er 3300 zijn en de uitkomst bevalt niet dan is hetquote:Op zondag 20 december 2015 14:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die is behoorlijk betrouwbaar. De totale Ipsos database is erg groot en er zit ook aardig wat geld en techniek in om de representativiteit goed te houden.
Wat tofastTG dus zegt. Voor de grote peilers IPSOS, TNS NIPO en GFK is politiek onderzoek een toevallige bijzaak. Die database wordt ook gebruikt door bedrijven als Microsoft en Unilever om hun producten te testen. Je kan rustig geloven dat daar voldoende belang en geld bij gemoeid is dat er geen enkele twijfel mag zijn over de representativiteit
quote:Peiling onder 3300 nederlanders
Zei iemand die in één van de rijkste landen ter wereld woont.quote:Op zondag 20 december 2015 11:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geldnood. Die hebben we zelf al genoeg.
Hoe zou dat komen één van de rijkste landen ter wereld?quote:Op zondag 20 december 2015 14:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zei iemand die in één van de rijkste landen ter wereld woont.Egocentrisch gelul.
Nou, hoever wil je teruggaan? Het begon ooit met uitbuiting en roof in 'koloniën'.quote:Op zondag 20 december 2015 15:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen één van de rijkste landen ter wereld?
Als je zover terug wilt gaan?quote:Op zondag 20 december 2015 15:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, hoever wil je teruggaan? Het begon ooit met uitbuiting en roof in 'koloniën'.
Eh, 'wij'? Onze voorouders?quote:Op zondag 20 december 2015 15:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je zover terug wilt gaan?
Wie profiteerde daar het meest van in die tijd?
Welke omslag?quote:De omslag kwam volgens mij toen Drees er kwam.
Volgens mij toch echt wel het koningshuis?quote:
Jij vraagt waar onze rijkdom vandaan komt. Dat begint wel voor 1874. Dan denk ik eerder aan de VOC e.d.quote:Op zondag 20 december 2015 15:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij toch echt wel het koningshuis?
Die paar kruimels wat er over bleven als het zo was zal niet veel zijn geweest denk ik?
Pas toen Drees voorstellen deed, werd het land een zorgstaat dacht ik?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verzorgingsstaat
Niet naar de tweede wereldoorlog dus maar uitgebreid wel toen in die tijd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekering_%28Nederland%29
Hoever wil je nu nog terug?
Voor 1874?
quote:Op zondag 20 december 2015 15:23 schreef Zaktabak het volgende:
Ik heb wel degelijk last van al die geplande AZC's. Sinds die vluchtelingencrisis ervaar ik namelijk behoorlijk wat overlast van gefrustreerde achterstandswijk tokkies.
Toen hadden de mensen, lees als gewone burgers, er niet veel profijt van.quote:Op zondag 20 december 2015 15:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij vraagt waar onze rijkdom vandaan komt. Dat begint wel voor 1874. Dan denk ik eerder aan de VOC e.d.
Verreweg de meeste Nederlanders bleven straatarm tot zelfs ver in de 20e eeuw.quote:Op zondag 20 december 2015 15:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij vraagt waar onze rijkdom vandaan komt. Dat begint wel voor 1874. Dan denk ik eerder aan de VOC e.d.
En dit is nog de waarheid ookquote:Op zondag 20 december 2015 15:23 schreef Zaktabak het volgende:
Ik heb wel degelijk last van al die geplande AZC's. Sinds die vluchtelingencrisis ervaar ik namelijk behoorlijk wat overlast van gefrustreerde achterstandswijk tokkies.
Ik heb het over de oorsprong van de rijkdom van ons land, niet over individuen. Dat 'iedereen' rijk is, is iets recents ja. Dat is bij de gratie van de voorsprong die we al op oneerlijke wijze hadden opgebouwd. En mijn punt was eígenlijk: we kunnen best wat missen. Ik geef graag een beetje van mijn rijkdom op om een ander te helpen.quote:Op zondag 20 december 2015 15:39 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Verreweg de meeste Nederlanders bleven straatarm tot zelfs ver in de 20e eeuw.
Als jij begint met missen kom ik misschien naar, maar ik denk nu al te weten van niet!quote:Op zondag 20 december 2015 16:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb het over de oorsprong van de rijkdom van ons land, niet over individuen. Dat 'iedereen' rijk is, is iets recents ja. En mijn punt was eigenlijk: we kunnen best wat missen. Ik geef graag een beetje van mijn rijkdom op om een ander te helpen.
Als land kunnen wij wel wat missen. En aangezien ik in de groep val die het kan lijden, mag dat mede ten koste van mij. Uiteraard niet ten koste van minima.quote:Op zondag 20 december 2015 16:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als jij begint met missen kom ik misschien naar, maar ik denk nu al te weten van niet!
Zou je graag voorjezelf willen spreken dat WE staat niet zo netjes, ik kan jouw niet in je finacien kijken en jij de andere mensen niet of wel?
En juist daar ben ik van mening komen de kosten terecht, en dan uiteindelijk ook bij mij.quote:Op zondag 20 december 2015 16:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Uiteraard niet ten koste van minima.
En altijd maar klagen als een allochtoon inmiddels, na het 'vechten' voor zijn bestaansrecht in onze maatschapij, nu een dikke bmw rijdt en een carriere heeft als filmmaker met veel 'money' op de bank, terwijl ze zelfs als autochtoon in de bijstand zitten te lurken van hun aldi-pils in de voortuin van hun arbeiderswoning.quote:
Armoede in Nederland bestaat niet.quote:Op zondag 20 december 2015 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
En juist daar ben ik van mening komen de kosten terecht, en dan uiteindelijk ook bij mij.
Is er niet al genoeg armoede onder de (eigen) hier in het land, waardoor laat ik maar even in de midden.
in jouw wereld waarschijnlijk net Koos.quote:Op zondag 20 december 2015 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Armoede in Nederland bestaat niet.
Ik heb ook autochtonen van wie ik weet dat het geen al te zuivere gasten zijn, tijdens informatiebijeenkomsten over de komst van een azc horen klagen over ´criminele asielzoekers´. Toen verslikte mij toch wel even in m´n bakkie koffie.quote:Op zondag 20 december 2015 16:14 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
En altijd maar klagen als een allochtoon inmiddels, na het 'vechten' voor zijn bestaansrecht in onze maatschapij, nu een dikke bmw rijdt en een carriere heeft als filmmaker met veel 'money' op de bank, terwijl ze zelfs als autochtoon in de bijstand zitten te lurken van hun aldi-pils in de voortuin van hun arbeiderswoning.
Klagen dat 'vluchtelingen' dreigen 'onze vrouwen te verkrachten', maar zelf vulgaire taal aanslaan tijdens een bespreking met de woorden 'daar moet een piemel in!'.
Klagen vanuit de angst voor horde's protesten van vluchtelingen die niet tevreden zijn omdat ze zich in de azc's onveilig voelen (botsende culturen), terwijl dat vreedzame protesten zijn, maar zelf zorgen voor een evacuatie van een gemeentehuis omdat je met vuurwerkbommen loopt te smijten.
Zucht.
gaan of geen?quote:Op zondag 20 december 2015 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook autochtonen van wie ik weet dat het gaan al te zuivere gasten zijn, tijdens informatiebijeenkomsten over de komst van een azc horen klagen over ´criminele asielzoekers´. Toen verslikte mij toch wel even in m´n bakkie koffie.
Is dat een vraag?quote:Op zondag 20 december 2015 16:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
in jouw wereld waarschijnlijk net Koos.
Maar maak je geen zorgen hoor, volgens mij voel jij het uiteindelijk ook wel naar verloop van tijd?
Wat denk je?quote:
Ik dacht dat jij mijn reacties niet duidelijk vond?quote:
Zullen we elke arme op de wereld ¤100 geven? Verdubbelen we in een keer de staatsschuld ne volgende week hebben ze allemaal geen geld meer en weer honger.quote:Op zondag 20 december 2015 14:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zei iemand die in één van de rijkste landen ter wereld woont.Egocentrisch gelul.
quote:Op zondag 20 december 2015 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Armoede in Nederland bestaat niet.
Armoede bestaat ook niet in Nederland. In Nederland is wel steeds een grotere achterstand. Maar dat is binnenlandpolitiek.quote:Op zondag 20 december 2015 16:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
in jouw wereld waarschijnlijk net Koos.
Maar maak je geen zorgen hoor, volgens mij voel jij het uiteindelijk ook wel naar verloop van tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |