bronquote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden de komst van een asielzoekerscentrum naar hun gemeente acceptabel. Dat meldt onderzoeksbureau I&O Research op basis van een peiling onder ruim 3300 Nederlanders.
42 procent van de ondervraagden accepteert een azc in hun eigen gemeente sowieso; 29 procent verbindt daaraan wel voorwaarden. Die laatste groep vindt bijvoorbeeld dat het aantal asielzoekers in verhouding moet zijn met het inwonersaantal van hun stad of dorp. 21 procent is hoe dan ook tegen de komst van een azc.
De helft van de Nederlanders verwacht dat een asielzoekerscentrum overlast met zich zal meebrengen. Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast.
bronquote:Mensen met azc in de buurt ervaren veel minder overlast dan ze vreesden
Het valt nogal mee om een asielzoekerscentrum in de buurt te hebben. Mensen met een azc in hun gemeente ervaren veel minder overlast dan van tevoren verwacht. Ze vinden een asielopvang ook vaker 'acceptabel' als die eenmaal is geopend.
[...]
De komst van een noodopvang of permanent azc brengt vaak emotionele reacties teweeg. Omwonenden vrezen fikse overlast. Deze week sprongen de agressieve protesten in Geldermalsen in het oog. Een menigte van honderden mensen demonstreerde met spandoeken tegen de huisvesting van 1.500 asielzoekers. Een enkeling stak vuurwerk af en gooide stenen door de ruiten van het gemeentehuis.
In werkelijkheid blijkt de overlast van asielzoekers niet zo groot: slechts 15 procent van de omwonenden ervaart overlast, terwijl 49 procent dat van tevoren verwacht.
[...]
'Er zijn veel Nederlanders die allemaal nare dingen verwachten bij de komst van een groot azc', zei Jos Wienen, de burgemeester van Katwijk, vrijdag tegen de NOS. 'Die angst blijkt vaak nergens op gebaseerd. Er zijn genoeg grote azc's en daar hebben mensen eigenlijk helemaal geen last van.' Wienen voert namens alle burgemeesters het woord over asielzaken.
[...]
'Het beeld is heel erg dat er veel weerstand is tegen asielzoekers', zegt Kanne. 'Een vertekend beeld, blijkt nu. Vooral de schreeuwers worden gehoord.'
Omdat de vraagstelling net weer anders is vaakquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die onderzoeken altijd zo nietszeggend. Laatst had RTL er een dat 2/3de vindt dat er niet meer vluchtelingen moeten komen.
Nu deze met zo ongeveer het tegengestelde resultaat. Ik geloof allemaal niks van die onderzoeken
Het is iets anders als het midden in een woonwijk is zoals bij mij. Maar nogmaals, we gaan het zien.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Resistor het volgende:
En als ik nou eens zeg dat de meerderheid van de mensen op een plek woont waar binnen een straal van 1km geen AZC mogelijk is?
Dichtstbijzijnde punt waar bij mij in de buurt een AZC mogelijk is, is hemelsbreed 3km hier vandaan, dat gaat voor mij dus nooit overlast geven, dus ik zou ook geen bezwaar hebben als een AZC op die plek zou komen.
Jouw huur kan opgezegd worden om zo plaats te maken voor een asielzoekerquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Resistor het volgende:
En als ik nou eens zeg dat de meerderheid van de mensen op een plek woont waar binnen een straal van 1km geen AZC mogelijk is?
Dichtstbijzijnde punt waar bij mij in de buurt een AZC mogelijk is, is hemelsbreed 3km hier vandaan, dat gaat voor mij dus nooit overlast geven, dus ik zou ook geen bezwaar hebben als een AZC op die plek zou komen.
Je woonde toch in Brazilië dacht ik?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga het binnenkort wel merken of er nu echt overlast gaat komen. Sinds gisteren zijn hier op nog geen 100 meter afstand de eerste 100 van 300 asielzoekers gekomen. Ze mogen vrij rondlopen en overal komen. Ben benieuwd.
Al meer dan 5 jaar niet meerquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:27 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Je woonde toch in Brazilië dacht ik?
Het gaat niet over een voordeel voor jezelf.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
Geloof er niets van, noem mij 1 voordeel van een AZC in je buurt?
En noem mij een nadeel behalve "Buitenlanders ! Engquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
Zijn dan ook twee totaal verschillende vragenquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die onderzoeken altijd zo nietszeggend. Laatst had RTL er een dat 2/3de vindt dat er niet meer vluchtelingen moeten komen.
Nu deze met zo ongeveer het tegengestelde resultaat. Ik geloof allemaal niks van die onderzoeken
werkgelegenheid.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
In Chili onder Pinochet gebruikten ze stadions ook voor meerdere doeleinden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:32 schreef Jaroon het volgende:
We kunnen ook gewoon voetbal afschaffen en de dan lege stadions gebruiken voor opvang.
Mensen in een hospice zijn meestal heel rustig en zorgen niet voor overlast........quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
werkgelegenheid.
wat zijn de voordelen van tokkies of Ajax supporters in je buurt? Of een hospice?
Ja. Je kan er ook soms in honkballen of zelfs hardlopen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Chili onder Pinochet gebruikten ze stadions ook voor meerdere doeleinden.
onder andere.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Je kan er ook soms in honkballen of zelfs hardlopen.
staan wel om de haverklap lijkwagens voor de deur, wat doet dat met de huizenprijzenquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mensen in een hospice zijn meestal heel rustig en zorgen niet voor overlast........
Misschien ken jij massa hospices. Ik ken alleen de kleinere. Daar speelt dat geen rol.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
staan wel om de haverklap lijkwagens voor de deur, wat doet dat met de huizenprijzen![]()
Criminaliteit, andere normen en waarden, huizenprijzen, uitkeringen, getraumatiseerde tijdbommen, huiartsen en politie worden overbelast.op termijn extra werklozen, te weinig woningen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
En noem mij een nadeel behalve "Buitenlanders ! Eng![]()
![]()
"
Leugens, drogredenen, nonsens, onzin en meer van dat soort. Altijd fijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:45 schreef hoas het volgende:
[..]
Criminaliteit, andere normen en waarden, huizenprijzen, uitkeringen, getraumatiseerde tijdbommen, huiartsen en politie worden overbelast.op termijn extra werklozen, te weinig woningen.
Wij mochten niet het terrein op, zij wel eraf.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:52 schreef Bowero het volgende:
Wij hadden in ons dorp een tijdelijke opvangplaats, niks van gemerkt, en die mochten ook vrij rondlopen. Was nog geen kilometer verderop. We zijn wel even langsgeweest, prima mensen.
Houd je dochters maar binnenshuisquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga het binnenkort wel merken of er nu echt overlast gaat komen. Sinds gisteren zijn hier op nog geen 100 meter afstand de eerste 100 van 300 asielzoekers gekomen. Ze mogen vrij rondlopen en overal komen. Ben benieuwd.
Heb gelukkig geen kinderen en dat wil ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Houd je dochters maar binnenshuis!
Waar moet 'ie dan hebben gestudeerd? Harvard of Yale?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Goh, wat een verrassing. Ik google 1 naam van een medewerker aan dat onderzoek en het is gelijk raak: Peter Kanne, heeft 4 jaar politicologie gestudeerd aan de UVA. Loop maar door, niet serieus te nemen.
Ik zou ook aardig zijn vor degene die alles wil betalen voor mij.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:06 schreef Falco het volgende:
In mijn flat woont een Syrisch gezin, beetje verlegen maar superaardige lui en totaal geen overlast van ze.
Het is niet echt een luxe leven dat ze leiden en ik zou niet graag met hun willen ruilen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:17 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik zou ook aardig zijn vor degene die alles wil betalen voor mij.
De UVA is een hippie-universiteit.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Waar moet 'ie dan hebben gestudeerd? Harvard of Yale?
Volgens Braindead zijn mensen die gestudeerd hebben dom.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Waar moet 'ie dan hebben gestudeerd? Harvard of Yale?
Dit, het hangt heel erg af van de vraagstelling.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Peter Kanne is een van de grootste namen binnen die wereld. Dat je hem nog moest googlen geeft wel aan dat je er bijster weinig kaas van hebt gegeten.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Goh, wat een verrassing. Ik google 1 naam van een medewerker aan dat onderzoek en het is gelijk raak: Peter Kanne, heeft 4 jaar politicologie gestudeerd aan de UVA. Loop maar door, niet serieus te nemen.
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat dit onderzoek onbetrouwbaar is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens Braindead zijn mensen die gestudeerd hebben dom.
Oke.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat dit onderzoek onbetrouwbaar is.
Oh, zou jij als hyperintellecuteel dan even kunnen aangeven wat dit onderzoek onbetrouwbaar maakt. Mail ik Peter wel even jouw post door. Misschien kan hij er dan ook nog wat van leren.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat dit onderzoek onbetrouwbaar is.
Onderzoeken kun je manipuleren en sturen, het is maar net wat de klant voor een uitkomst wil hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Peter Kanne is een van de grootste namen binnen die wereld. Dat je hem nog moest googlen geeft wel aan dat je er bijster weinig kaas van hebt gegeten.
En waarom zou een gemeente een advies overnemen als het onderzoek in hun opdracht gestuurd is? Je onderzoekt iets niet om je eigen gelijk te krijgen, maar bijv om je communicatie aan te passen op de realiteit.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:25 schreef hoas het volgende:
[..]
Onderzoeken kun je manipuleren en sturen, het is maar net wat de klant voor een uitkomst wil hebben.
Mensen die gestudeerd hebben zijn niet per definitie dom, maar ook niet slim.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens Braindead zijn mensen die gestudeerd hebben dom.
Lees de visie van dat bedrijf maar eens.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
En waarom zou een gemeente een advies overnemen als het onderzoek in hun opdracht gestuurd is? Je onderzoekt iets niet om je eigen gelijk te krijgen, maar bijv om je communicatie aan te passen op de realiteit.
Aangezien de PVV in de peilingen al meer dan 21% scoort en zowat elke PVV'er geen enkele asielzoeker in dit land wil, laat staan in de buurt en aangezien bij andere partijen een (groot) deel er ook zo over denkt vind ik het zeer twijfelachtig dat maar 21% tegen de komst van een AZC in de buurt is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh, zou jij als hyperintellecuteel dan even kunnen aangeven wat dit onderzoek onbetrouwbaar maakt. Mail ik Peter wel even jouw post door. Misschien kan hij er dan ook nog wat van leren.
Als een asielzoeker niet tevreden is met het AZC dan mag hij overstappen of zoiets? Want anders zal zo'n bedrijf geen enkele waarde hechten aan klantvriendelijkheid want die kan je toch niet kwijtraken. En aan omwonenden zal zo'n bedrijf helemaal geen boodschap hebben. Denk niet dat dit een topshow zou worden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik ben niet tegen de komst van asielzoekers. Ik ben er alleen op tegen dat dit een taak van de staat is waarbij weer miljarden aan geld van productieve burgers en bedrijven wordt verkwanseld. Laat opvang over aan particulier initiatief. Wil ook nog komen helpen ook.
Gezien de onwaarschijnlijke uitkomsten van dit onderzoek stelt die wereld niet veel voor.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Peter Kanne is een van de grootste namen binnen die wereld. Dat je hem nog moest googlen geeft wel aan dat je er bijster weinig kaas van hebt gegeten.
Vreemdquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:53 schreef hoas het volgende:
[..]
Wij mochten niet het terrein op, zij wel eraf.
Zou jij de fouten in je eigen redenatie er zelf uit kunnen halen? Je maakt er maar liefst zes wat vrij schokkend is. Zeker voor iemand die aan minimaal Harvard of Yale gestudeerd heeft. Je maakt fouten in de assumpties en je leest onzorgvuldig waardoor er aardig wat dingen door elkaar heen lopen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aangezien de PVV in de peilingen al meer dan 21% scoort en zowat elke PVV'er geen enkele asielzoeker in dit land wil, laat staan in de buurt en aangezien bij andere partijen een (groot) deel er ook zo over denkt vind ik het zeer twijfelachtig dat maar 21% tegen de komst van een AZC in de buurt is.
(3) In de buurt en in de gemeente zijn natuurlijk twee verschillende dingenquote:Wel zeggen veel mensen erbij dat het aantal asielzoekers in verhouding moet blijven staan tot de grootte van hun dorp of stad.
Peilingen zijn natuurlijk minstens even onbetrouwbaar als je dit onderzoek vindt. Dat is aantoonbaar bewezen. Kijk maar eens naar de peilingen voor verkiezingen en de uitslag dagen later.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aangezien de PVV in de peilingen al meer dan 21% scoort en zowat elke PVV'er geen enkele asielzoeker in dit land wil, laat staan in de buurt en aangezien bij andere partijen een (groot) deel er ook zo over denkt vind ik het zeer twijfelachtig dat maar 21% tegen de komst van een AZC in de buurt is.
Die visie ken ik. Wat is je punt?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:31 schreef hoas het volgende:
[..]
Lees de visie van dat bedrijf maar eens.
Ja, goed knip en plakwerk. Wat maakt dat onderzoek onbetrouwbaar?quote:En hier de echte tekst van het onderzoek.
Meerderheid Nederlanders staat open voor opvang asielzoeekers, mits…
15 procent omwonenden azc ervaart overlast; 49 procent in niet-azc-gemeenten verwacht overlast. Volgens 69 procent omwonenden was er geen inspraak
Als gemeenten omwonenden tegemoetkomen, vindt meerderheid vestiging azc acceptabel
Vier op de tien Nederlanders (42 procent) vinden het acceptabel als er in hun gemeente een azc komt. Nog eens drie op de tien (29%) vinden dit acceptabel onder voorwaarden. Een op de vijf (21 procent) is hoe dan ook tegen de komst van een azc in hun gemeente. Degenen die in de buurt van een opvangcentrum wonen zijn positiever (47 procent acceptabel zonder voorwaarden) dan degenen die niet in de buurt van een opvanglocatie wonen
(36 procent acceptabel zonder voorwaarden).
Plastic wegwerpbekertjes zijn beter voor het milieu dan een mok gebruiken.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:47 schreef LXIV het volgende:
Alle 'onderzoeken' en nieuws zijn tegenwoordig voor de eigen agenda. Je kunt helemaal niks meer geloven. Zeker niet als het om internationaal nieuws gaat. Dit geldt natuurlijk zowel voor Links als rechts.
En ik ken weer niemand die er problemen mee heeft. Het ligt er maar net aan in welke kringen je je begeeft.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:08 schreef deedeetee het volgende:
Geloof er niks van. Heb nog niemand gesproken die het allemaal wel best vind.
Met mensen die iets beter bij kas zitten dan de rest.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En ik ken weer niemand die er problemen mee heeft. Het ligt er maar net aan in welke kringen je je begeeft.
En denk dan maar niet dat er net zo veel AZC's geplaatst zullen worden als nu.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:00 schreef hoas het volgende:
Stemmen per plaats, wie ze wil hebben kan ze krijgen ook!
Echt hè. Gelijk het hele artikel, topic plus TS die niet meer serieus te nemen valt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:17 schreef Spanky78 het volgende:
Het woord fatsoenlijke in zijn 1. Helemaal niet subjectief verder.
Peilingenquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:02 schreef MaGNeT het volgende:
Als je naar het aantal PVV stemmers in de peilingen kijkt kloppen die cijfers wel ongeveer.
Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Wij van wc eend adviseren wc eend...
Als ze net als de TS hier OOK het woord "fatsoenlijke" in de mond genomen zouden hebben, kan ik me wel iets bij deze uitslagen voorstellen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn.
Ik zie zogauw niet de opdrachtgever van het onderzoek.
Het bureau I&O Research doet zo'n onderzoek natuurlijk niet gratis en voor niets (opdrachtgevers zijn geen "vluchtelingen") Vaak zie je dat de vraagstelling en het onderzoek zodanig is dat er eeen wenselijk resultaat uitkomt voor de opdrachtgever, immers: wie betaalt die bepaalt !
Het zou mij dan ook niet verbazen dat het onderzoek is gefinancierd door de asielindustrie.
Had je verwacht dat ze aan de riem moesten?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Gewone mensen behalve buren en kennissen in winkels, de bieb enz.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En ik ken weer niemand die er problemen mee heeft. Het ligt er maar net aan in welke kringen je je begeeft.
Helemaal niet vreemd. De bejaarden uit het verzorgingstehuis hier verderop mogen ook naar buiten, maar het is daar geen vrije inloop.quote:
Er staat ook uitgelegd waar die overlast uit bestaat: "Vooral 'hangvluchtelingen' op straat worden hinderlijk gevonden. Ook diefstal en gevaarlijk gedrag in het verkeer worden relatief vaak genoemd."quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:21 schreef ToT het volgende:
"Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast."
"Och, het is maar 15%" versus "Maarliefst 15 per 100 omwonenden van een nieuwe AZC ondervindt overlast van de komst er van."
Het woord "fatsoenlijke" komt hier niet van TS.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ze net als de TS hier OOK het woord "fatsoenlijke" in de mond genomen zouden hebben, kan ik me wel iets bij deze uitslagen voorstellen.
Een school is nuttig voor de jongeren in je eigen woonplaats en de directe omgeving. Met een AZC haal je problemen naar je toe.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er staat ook uitgelegd waar die overlast uit bestaat: "Vooral 'hangvluchtelingen' op straat worden hinderlijk gevonden. Ook diefstal en gevaarlijk gedrag in het verkeer worden relatief vaak genoemd."
Eigenlijk dus exact de klachten die je ziet bij omwonenden van een middelbare school, een jongerencentrum, een psychiatrische kliniek, een daklozenopvang, etc. Lijkt me dus redelijk acceptabel. Of gaan we voortaan ook uit ons plaat als er een school om de hoek komt?
Waar staat dat? (Edit: okee in de 2e bron.quote:Daarnaast staat er ook: "Anderzijds vindt een kwart van de bevolking het leuk of interessant asielzoekers in de buurt te hebben".
Ah dus dat ergens staat dat een kwart het wel interessant vindt, weegt op tegen de overlast die 15% er daadwerkelijk van ondervindt? Goed om te weten; dus als net iets meer mensen iets op zich wel geinig vindt, streept overlast van wangedrag weg. Mooi!quote:Dat maakt 25% positief vs. 15% negatief. Lijkt me een prima acceptabele verhouding. De gemiddelde middelbare school haalt dat niet bij de direct omwonenden hoor.
Ah okay!quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het woord "fatsoenlijke" komt hier niet van TS.
Nuttig als je een jongere of een ouder in de directe omgeving bent. Anders gaan ze maar lekker 5 km fietsen naar het volgende dorp of volgende wijk. Net zo nuttig en minder overlast.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Een school is nuttig voor de jongeren in je eigen woonplaats en de directe omgeving. Met een AZC haal je problemen naar je toe.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-vreesden~a4210686/quote:Waar staat dat?
Als die 15% bestaat uit hangjongeren/ouderen/vluchtelingen en winkel- of andere kleine diefstal. Prima, die overlast wordt door zoveel instellingen veroorzaakt. We hebben het niet over overlast als verkrachting of fysiek geweld waar men zo bevreesd voor is.quote:Ah dus dat ergens (waar?) staat dat een kwart het wel interessant vindt, weegt op tegen de overlast die 15% er daadwerkelijk van ondervindt? Goed om te weten; dus als net iets meer mensen iets op zich wel geinig vindt, streept overlast van wangedrag weg. Mooi!
Daklozenopvang zit ook lang niet iedereen op te wachten als het in z'n eigen woonwijk komt. Het is nuttig dat het er is, het MOET er ook echt wel zijn, maar er kan wel rekening gehouden worden met WAAR het komt. Niet ver van mijn woonplaats vandaan was er ook ergens hevig protest tegen dat het in een dorpje zou komen waar geeneens daklozen zaten. Het zou een aanzuigende werking hebben van daklozen uit een nabije gemeente.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nuttig als je een jongere of een ouder in de directe omgeving bent. Anders gaan ze maar lekker 5 km fietsen naar het volgende dorp of volgende wijk. Net zo nuttig en minder overlast.
En dus ook nergens meer daklozenopvang? Klinieken? Luidruchtige bedrijven? Ook geen nut voor directe omgeving, maar wel overlast
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)e-vreesden~a4210686/
6e alinea
[..]
Een verhouding van 60% neutraal, 25% positief en 15% negatief voor een instelling in de directe omgeving is enorm goed. Als je dat strikter wil dan kun 90% van de algemene instellingen wel ergens ver buiten gemeentegrenzen op de hei gaan plaatsen.
Ik denk dat je zelfs de helft van alle winkelstraten en winkelcentra dan wel kan sluiten.
Als je niet voor bent ben je gelijk een xenofoob? Tot dusverre weer die typische stuipen van zgn simpelen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Prachtig hoe de xenofobe simpelen hier in de discussie zo hard worden vernederd.
Huh, vernederen in een online discussie? Gast!quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Prachtig hoe de xenofobe simpelen hier in de discussie zo hard worden vernederd.
Tja, ik heb een Tanzaniaanse en een Thaise vriendin gehad. Mijn huidige (en hopelijk definitieve) vriendin is half Ghanees en half Filipijns, en ik help zelf Syrische vluchtelingen met taal, adminsitratieve zaken en andere dingen en help hun kinderen met schoolzaken, maar ik ben blijkbaar een xenofoob die hier zwaar vernederd wordt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je niet voor bent ben je gelijk een xenofoob? Tot dusverre weer die typische stuipen van zgn simpelen.
Blijkbaar wel want TS post een artikel dat wel even vertelt wat een meerderheid die "zwijgt" allemaal voor mening hebbenquote:
Die rtl-peiling bevestigt de uitkomst van dit onderzoek:quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)opvang-vluchtelingenquote:Uit de enquête blijkt verder dat ook de weerstand is toegenomen om vluchtelingen op te vangen in de eigen gemeente. Bij de eerste peiling had 35 procent daar bezwaar tegen, dat percentage is inmiddels opgelopen tot 39 procent. Het aantal mensen dat daar geen problemen mee heeft, is gedaald van 65 naar 61 procent.
http://www.nrcreader.nl/a(...)ng-over-asielzoekersquote:Over hoe Nederlanders nou écht denken over de komst van vluchtelingen is nog veel onduidelijk. Kijk maar naar het onderzoek waarover RTL Nieuws berichtte. Onderzoeksbureau DVJ Insights stelde 500 Nederlanders de vraag: ‘Zou Nederland meer vluchtelingen moeten opnemen?’ De vraag werd niet nader toegelicht, zodat het onduidelijk was wat precies werd bedoeld. Je kan de vraag lezen als ‘moet Nederland doorgaan met het opnemen van vluchtelingen’ (of stoppen), maar ook als ‘moet Nederland een groter deel van de vluchtelingen opvangen dan het nu doet’ (of niet intensiveren). Ook weten we niet precies waarom het percentage nee-zeggers toenam: daarover is niet doorgevraagd.
Hoe groter de steekproef hoe betrouwbaarder de uitkomst (als het onderzoek goed is uitgevoerd). Als je het gemiddelde neemt van de uitkomsten van alle verschillende opiniepeilers dan zal je best in de buurt komen van het landelijke stemgedrag.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou jij de fouten in je eigen redenatie er zelf uit kunnen halen? Je maakt er maar liefst zes wat vrij schokkend is. Zeker voor iemand die aan minimaal Harvard of Yale gestudeerd heeft. Je maakt fouten in de assumpties en je leest onzorgvuldig waardoor er aardig wat dingen door elkaar heen lopen.
Ik help je wel even:
(1) De PVV scoort in de peilingen 25% van de stemmers. Dat is niet gelijk aan 25% van de populatie omdat de groep stemmers afwijkt van de totale populatie (die is aanzienlijk groter).
(2) Dat een PVV'er tegen immigratie is betekent niet meteen dat hij / zij tegen elke vorm van opvang is. Een deel van de furie van PVV-minnend Nederland richt zich tegen "de mega-AZC's". Kleinschalige opvang hoeft niet per definitie op bezwaar te rekenen.
Krijg nou wat, die nuancering is zelfs meegenomen in het onderzoek!
[..]
(3) In de buurt en in de gemeente zijn natuurlijk twee verschillende dingenJij maakt dat onderscheid niet, het onderzoek wel. Wie denk je dat dan betrouwbaarder is?
Fijn dat je er allerlei angsten voor extremisten bijhaalt, want dit onderzoek toont juist aan dat soort overlast dus niet aan de orde is. Ongegronde angst dus.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Daklozenopvang zit ook lang niet iedereen op te wachten als het in z'n eigen woonwijk komt. Het is nuttig dat het er is, het MOET er ook echt wel zijn, maar er kan wel rekening gehouden worden met WAAR het komt. Niet ver van mijn woonplaats vandaan was er ook ergens hevig protest tegen dat het in een dorpje zou komen waar geeneens daklozen zaten. Het zou een aanzuigende werking hebben van daklozen uit een nabije gemeente.
Klinieken: ideaal dat die er zijn natuurlijk, maar ik denk dat die er meestal al wel langer staan, net als luidruchtige bedrijven. Vaak heb je wel dat die er al langer staan en dat mensen het op de koop toe nemen als die er gaan wonen, en zo niet: reken maar dat er protest aangetekend wordt als die plannen er voor komen.
Met AZC's importeer je mensen wiens geloof en cultuur haaks staan op de onze. Gelukkig zijn het vaak juist de gematigden die hier naar toe vluchten omdat de extremisten hen anders zouden vermoorden, maar er zitten helaas ook wel extremisten tussen de vluchtelingen, en helaas ook economische vluchtelingen die puur uit hebzucht hier komen. Er zijn genoeg berichten te vinden over overlast die mensen ondervinden in de buurt van AZC's, waaronder dat er voor de deur gepoept en tegen de deuren aan gepiest is. Dit wil ik NIET vergelijken met een kliniek of een bedrijf die ergens bij je in de buurt staat.
En je zegt dat 15% negatief een prima statistisch gegeven is, maar je stapt vrij luchtig heen over dat volgens dit onderzoekje 15% daadwerkelijk overlast ervaart i.p.v. er slechts negatief tegenover staat.
En winkels en winkelcentra sluiten? Hoeveel nieuwe winkelcentra zijn er het afgelopen jaar bij mensen in de wijk gebouwd versus hoeveel AZC's? (En dan nog hebben die winkelcentra NUT voor de bewoners daar.)
Tja die buurtbewoners weten gewoon dat deze mensen nu eenmaal dit soort beperkingen hebben. Niet leuk, maar het is nu eenmaal niet anders. Da's heel wat anders dan als er grote groepen mensen van een heel andere cultuur je land binnengehaald worden en zulk gedrag zou vertonen. Niet uit onkunde, maar vanwege hun houding.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
e die busjes. Extra check.
Ga je bij mij in de buurt in een straal van 50 meter vragen of men overlast heeft. 100% score. Ga je dat doen in een straal van 200 meter zoals in het onderzoek. Dan zit je op 90%, minstens.
Of men het ook als leuk of interessant ervaart? Ik gok dat het op 0% uitkomt, maar misschien dat je een paar procent hebt met veel mazzel. De bezoekers zijn niet van het niveau dat er c
Echt? Dit is je argument om je standpunt te rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja die buurtbewoners weten gewoon dat deze mensen nu eenmaal dit soort beperkingen hebben. Niet leuk, maar het is nu eenmaal niet anders. Da's heel wat anders dan als er grote groepen mensen van een heel andere cultuur je land binnengehaald worden en zulk gedrag zou vertonen. Niet uit onkunde, maar vanwege hun houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |