Ik snap even niet wat je bedoelt met dat aantal jaren op het land liggen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp je hem echt niet, denk je echt dat ze daar 37 procent van hun inkomen afgeven?
Voor bescherming of zorg of wat dan ook?
Of zelfs meer in mijn geval, en daar boven op nog eens 21 procent op hun meeste inkopen, aankopen?
Als jij dat spottend vind, prima, waarvan akte, verder nog vragen en of opmerkingen?quote:Op zondag 20 december 2015 21:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"Deze is ook wel leuk. Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel"
Haha, echt leuk
Ja, sorry dat ik de toon van jouw feestje verziek. Maar dat kan gebeuren als je op een forum in discussie komt met mensen die een andere mening hebben dan jij.quote:Op zondag 20 december 2015 21:49 schreef Confetti het volgende:
Het is helemaal niet relevant wat wij zouden doen in die situatie. Ik zou namelijk ook een poging wagen om te parasiteren als ik niets heb.
'Wat zou jij doen' is echt zo'n slap onderbuikargument die de discussie verziekt.
Aan de andere kant kan er ook bedoeld zijn dat het haar niet uitmaakt waar ze terecht komt, als de gezondheidszorg maar wel goed is. Op zich is dat geen verkeerd argument. Verder vindt ze het blijkbaar niet zo belangrijk; dat klinkt eigenlijk toch wel als een echte vluchteling.quote:Op zondag 20 december 2015 21:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"Deze is ook wel leuk. Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel"
Haha, echt leuk
Nee hoor, het feit dat je je geen raad wist met mijn vraag zegt mij genoegquote:Op zondag 20 december 2015 21:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Als jij dat spottend vind, prima, waarvan akte, verder nog vragen en of opmerkingen?
Preciesquote:Op zondag 20 december 2015 21:49 schreef Confetti het volgende:
Het is helemaal niet relevant wat wij zouden doen in die situatie. Ik zou namelijk ook een poging wagen om te parasiteren als ik niets heb.
'Wat zou jij doen' is echt zo'n slap onderbuikargument die de discussie verziekt.
Dat bedoel ikquote:Op zondag 20 december 2015 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan er ook bedoeld zijn dat het haar niet uitmaakt waar ze terecht komt, als de gezondheidszorg maar wel goed is. Op zich is dat geen verkeerd argument. Verder vindt ze het blijkbaar niet zo belangrijk; dat klinkt eigenlijk toch wel als een echte vluchteling.
Lastig Afghanen worden vaak terug gestuurd en Duitsland is actief campagne aan het voeren dat ze hier niet naar toe komen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan er ook bedoeld zijn dat het haar niet uitmaakt waar ze terecht komt, als de gezondheidszorg maar wel goed is. Op zich is dat geen verkeerd argument. Verder vindt ze het blijkbaar niet zo belangrijk; dat klinkt eigenlijk toch wel als een echte vluchteling.
Dat geloof ik dus helemaal niet des te meer des te liever, maar ik had dat ook al aangeven, als de zorg maar beter is met de reactie erboven hoor, Kreeg er echter niks van terug.quote:Op zondag 20 december 2015 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat bedoel ikMaar we verzieken de discussie geloof ik.
Mwah het is wel zo dat mensen snel gooien met "wat zou jij doen...."quote:Op zondag 20 december 2015 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat bedoel ikMaar we verzieken de discussie geloof ik.
Ja ze zit al in Europa, dus veilig. Als ze dan een land zou willen hebben waar de ziekenzorg goed is, mag ze die wens wel uitspreken.quote:Op zondag 20 december 2015 21:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Lastig Afghanen worden vaak terug gestuurd en Duitsland is actief campagne aan het voeren dat ze hier niet naar toe komen.
.
[ afbeelding ]
.
Meer motieven voor haar komst naar Europa noemde ze niet.
Bij een vluchteling zou ik eerder het antwoord verwachten: als het maar veilig is.
Naja, als je zo'n plaatje post, dan is het al snel met z'n allen wijzen, lachen en bespotten. Terwijl ik juist benieuwd ben naar het verhaal achter zo'n plaatje, en de enige manier of ik er begrip voor kan opbrengen is trachten mezelf in de situatie van een ander verplaatsen. Dat staat geheel los van hoe een land er mee om moet gaan als zo'n iemand voor de poort staat trouwens.quote:Op zondag 20 december 2015 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah het is wel zo dat mensen snel gooien met "wat zou jij doen...."
Een zeer begrijpelijke uitspraak en uiteraard zou iedereen naar het beste land toe willen reizen, maar als je in het desbetreffende land geboren bent, en je ziet die hele meute op je af komen, dan moet het ook wel logisch zijn dat lang niet iedereen op zo'n invasie zit te wachten (hoe begrijpelijk het ook is.)
Europa is flink bezig de stroom af te stoppen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah het is wel zo dat mensen snel gooien met "wat zou jij doen...."
Een zeer begrijpelijke uitspraak en uiteraard zou iedereen naar het beste land toe willen reizen, maar als je in het desbetreffende land geboren bent, en je ziet die hele meute op je af komen, dan moet het ook wel logisch zijn dat lang niet iedereen op zo'n invasie zit te wachten (hoe begrijpelijk het ook is.)
De Duitse minister van binnenlandse zaken is er glashelder over, terug en het land opbouwen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso mag er ook best wel kritisch gekeken naar de landen waar men vandaan komt. Hoe het met Afghanistan zit weet ik niet, maar van Syrië wordt gezegd dat er grote gebieden zijn waar men prima veilig kan wonen.
Als ik in het water spring spring jij dan ook?quote:Op zondag 20 december 2015 21:59 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Europa is flink bezig de stroom af te stoppen.
Turkije dicht haar grenzen met Syrië, Griekenland zal wel moeten omdat Macedonië aan de noodrem hangt.
In Oost Europa inclusief Oostenrijk bouwen ze hekken.
Wat is de vraag?quote:Op zondag 20 december 2015 22:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik in het water spring spring jij dan ook?
Als 1 keer hier binnen staat het ze toch vrij om naar een ander schengenland te reizen of niet?
Ik prefereer hekken aan de buitengrenzen van Europaquote:Op zondag 20 december 2015 22:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze daar hekken bouwen wil je die hier ook?
Turkije behoord niet tot de Eu toch?quote:Op zondag 20 december 2015 22:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik prefereer hekken aan de buitengrenzen van Europa
.
[ afbeelding ]
.
Turkije is druk bezig.
Vermoedelijk met de 3 miljard EU euro's
Hier maakt je een vergissing. Dat 56% vluchtelingen wil op nemen betekent niet dat 44% dat pertinent niet wil. Er is ook een groep die het niet weet of geen mening hierover heeft.quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef Buster24 het volgende:
Opmerkelijk zijn ook deze cijfers, komen van het Eenvandaag (panel)
Nog maar 56% wil oorlogsvluchtelingen opnemen dat was vorige maand nog 60%
.
[ afbeelding ]
.
.
44% is geen "zwijgende minderheid"
En wat was de vraagstelling precies? Weer zo'n JA en NEE ding?quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef Buster24 het volgende:
Opmerkelijk zijn ook deze cijfers, komen van het Eenvandaag (panel)
Nog maar 56% wil oorlogsvluchtelingen opnemen dat was vorige maand nog 60%
.
[ afbeelding ]
.
.
44% is geen "zwijgende minderheid"
Je weet niet hoe haar uitspraken in werkelijkheid waren. Met een beetje knip- en plakwerk ziet het er vaak anders uit,quote:Op zondag 20 december 2015 21:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Lastig Afghanen worden vaak terug gestuurd en Duitsland is actief campagne aan het voeren dat ze hier niet naar toe komen.
.
[ afbeelding ]
.
Meer motieven voor haar komst naar Europa noemde ze niet.
Bij een vluchteling zou ik eerder het antwoord verwachten: als het maar veilig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |