bronquote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden de komst van een asielzoekerscentrum naar hun gemeente acceptabel. Dat meldt onderzoeksbureau I&O Research op basis van een peiling onder ruim 3300 Nederlanders.
42 procent van de ondervraagden accepteert een azc in hun eigen gemeente sowieso; 29 procent verbindt daaraan wel voorwaarden. Die laatste groep vindt bijvoorbeeld dat het aantal asielzoekers in verhouding moet zijn met het inwonersaantal van hun stad of dorp. 21 procent is hoe dan ook tegen de komst van een azc.
De helft van de Nederlanders verwacht dat een asielzoekerscentrum overlast met zich zal meebrengen. Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast.
bronquote:Mensen met azc in de buurt ervaren veel minder overlast dan ze vreesden
Het valt nogal mee om een asielzoekerscentrum in de buurt te hebben. Mensen met een azc in hun gemeente ervaren veel minder overlast dan van tevoren verwacht. Ze vinden een asielopvang ook vaker 'acceptabel' als die eenmaal is geopend.
[...]
De komst van een noodopvang of permanent azc brengt vaak emotionele reacties teweeg. Omwonenden vrezen fikse overlast. Deze week sprongen de agressieve protesten in Geldermalsen in het oog. Een menigte van honderden mensen demonstreerde met spandoeken tegen de huisvesting van 1.500 asielzoekers. Een enkeling stak vuurwerk af en gooide stenen door de ruiten van het gemeentehuis.
In werkelijkheid blijkt de overlast van asielzoekers niet zo groot: slechts 15 procent van de omwonenden ervaart overlast, terwijl 49 procent dat van tevoren verwacht.
[...]
'Er zijn veel Nederlanders die allemaal nare dingen verwachten bij de komst van een groot azc', zei Jos Wienen, de burgemeester van Katwijk, vrijdag tegen de NOS. 'Die angst blijkt vaak nergens op gebaseerd. Er zijn genoeg grote azc's en daar hebben mensen eigenlijk helemaal geen last van.' Wienen voert namens alle burgemeesters het woord over asielzaken.
[...]
'Het beeld is heel erg dat er veel weerstand is tegen asielzoekers', zegt Kanne. 'Een vertekend beeld, blijkt nu. Vooral de schreeuwers worden gehoord.'
Touché.quote:Op zondag 20 december 2015 16:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij mijn reacties niet duidelijk vond?
Maak jij die van jouw dan duidelijk zou ik zeggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat geen een overlast hoeft te bezorgen.quote:Op zondag 20 december 2015 16:24 schreef Buster24 het volgende:
Er zijn toch andere redenen dan overlast om tegen AZC's te zijn.
Ik geloof ook niet dat alle AZC's overlast veroorzaken maar ben wel een tegenstander.
Ja gelukkig hebben ze mij niet in mijn kop gescheten, zodat ik alleen stront in mijn hersenpan heb.quote:Op zondag 20 december 2015 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Touché.
Maar gelukkig begreep je mijn tekst ook ondanks de tikfout.
He? Waarom zouden er hekken geplaatst moeten worden?quote:Op zondag 20 december 2015 16:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kijken ze daar naar hun afkomst en geloof overtuiging, en evt hekken tussen de verschillend soorten?
Je moet dan niet gelijk het zure oude mannetje uithangen, Sjon. Dat is nergens voor nodig.quote:Op zondag 20 december 2015 16:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja gelukkig hebben ze mij niet in mijn kop gescheten, zodat ik alleen stront in mijn hersenpan heb.
Zouden ze zich dan niet ook daarnaar gedragen, inplaats van met messen op mekaar in te gaan of met het meubilair te gooien?quote:Op zondag 20 december 2015 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
He? Waarom zouden er hekken geplaatst moeten worden?En "verschillende soorten" ??? Het is geen dierentuin, we hebben het over mensen.
Ik ben tegenstander van het huidige beleid omdat ik het inhumaan vind om ongecontroleerd verschillende geloven en culturen binnen een AZC bij elkaar te zetten. Bovendien twijfel ik of men wel voldoende aandacht schenkt aan correcte intergratie.quote:Op zondag 20 december 2015 16:24 schreef Buster24 het volgende:
Er zijn toch andere redenen dan overlast om tegen AZC's te zijn.
Ik geloof ook niet dat alle AZC's overlast veroorzaken maar ben wel een tegenstander.
Weet je wat het is, ik kan 100 jr worden wat me aangedaan is vergeet ik nooit meer, krijg ik de kans voor terug te stoten komt die onherroepelijk!quote:Op zondag 20 december 2015 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet dan niet gelijk het zure oude mannetje uithangen, Sjon. Dat is nergens voor nodig.
Wat is jou dan precies aangedaan, en wie is daarvoor verantwoordelijk?quote:Op zondag 20 december 2015 16:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik kan 100 jr worden wat me aangedaan is vergeet ik nooit meer, krijg ik de kans voor terug te stoten komt die onherroepelijk!
Kijk ik ben tegen het migratiebeleid dat de EU en in het verlengde daarvan de regering (gemeentes) voeren een gevolg daarvan is dat ik tegen de komst van AZC's ben.quote:Op zondag 20 december 2015 16:32 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Ik ben tegenstander van het huidige beleid omdat ik het inhumaan vind om ongecontroleerd verschillende geloven en culturen binnen een AZC bij elkaar te zetten. Bovendien twijfel ik of men wel voldoende aandacht schenkt aan correcte intergratie.
Maar tegenstander voor opvang en andere mensen helpen ben ik niet.
Bekijk het eerder zo: ik ben als Nederlandse jood gevlucht naar de Verenigde Staten voor vervolging ten tijde van de Tweede Wereldoorlog nadat ik mijn familie ben verloren in een razzia.quote:Op zondag 20 december 2015 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
He? Waarom zouden er hekken geplaatst moeten worden?En "verschillende soorten" ??? Het is geen dierentuin, we hebben het over mensen.
Eens. Maar die onrust helpt niet. Bovendien is dat precies wat IS wil.quote:Op zondag 20 december 2015 16:35 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kijk ik ben tegen het migratiebeleid dat de EU en in het verlengde daarvan de regering (gemeentes) voeren een gevolg daarvan is dat ik tegen de komst van AZC's ben.
Ik ben me er van bewust dat er zaken beter en anders gaan lopen door de huidige maatregelen maar het beleid tot nu toe was stompzinnig.
Als je een feest organiseert selecteer je bij de deur niet in de zaal en dat waren ze vergeten.
Uitgeprocedeerden zou je in ieder geval moeten opsluiten.quote:Op zondag 20 december 2015 16:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het zijn geen criminelen.quote:Op zondag 20 december 2015 16:42 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerden zou je in ieder geval moeten opsluiten.
Een gedeelte komt uit IS gebied voor de rest veel Afghanen, Pakistanen, Irakezen, Oostblokkersquote:Op zondag 20 december 2015 16:42 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Eens. Maar die onrust helpt niet. Bovendien is dat precies wat IS wil.
Het massaal opvangen van vluchtelingen, die dus helemaal niet onderdeel willen zijn van "zo'n mooie islamitische staat" is de grootste klap geweest tegenover die broekies uit het Midden-Oosten
Hoeveel denk je dat het kost een hek binnen een hek?quote:Op zondag 20 december 2015 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Wat denk je trouwens dat dat kost, elke uitgeprocedeerde asielzoeker per direct opsluiten?
Zou de Euro er door gaan devalueren?quote:Op zondag 20 december 2015 16:48 schreef Mytho het volgende:
links propaganda.
wacht maar tot de uitkeringen omlaag gaan omdat asielzoekers ook geld nodig hebben.
Tuurlijk, de uitkeringen. Want dat is echt de enige optie.quote:Op zondag 20 december 2015 16:48 schreef Mytho het volgende:
links propaganda.
wacht maar tot de uitkeringen omlaag gaan omdat asielzoekers ook geld nodig hebben.
In beginsel wel of niet, of denk je dat er bij zijn die de taal machtig zijn?quote:Op zondag 20 december 2015 16:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tuurlijk, de uitkeringen. Want dat is echt de enige optie.
Links is de discussie heel sluw aan het verplaatsen van het kostenplaatje naar overlast. Want het klopt inderdaad dat het met de overlast heel vaak gewoon meevalt, zeker gezien de verwachtingen.quote:Op zondag 20 december 2015 16:48 schreef Mytho het volgende:
links propaganda.
Een migrant kost geld, dat is niet nieuws de Volkskrant berichtte daar in september al overquote:Op zondag 20 december 2015 16:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tuurlijk, de uitkeringen. Want dat is echt de enige optie.
Dat zou een zeer positief neveneffect zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 16:48 schreef Mytho het volgende:
links propaganda.
Ik neem aan dat je geen eigenzaak hebt Skos?quote:Op zondag 20 december 2015 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou een zeer positief neveneffect zijn.
quote:Op zondag 20 december 2015 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou een zeer positief neveneffect zijn.
Nu begrijp ik het goed, ik dacht eerst dat ze met het onderzoek hadden geknoeid ala Diederik Stapel, maar ik had niet goed gelezen: het onfatsoenlijk deel van de steekproef is niet meegeteld, dat zijn dus de PVVers en sympathisanten.quote:Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers
Begrijp ik dat goed, dat jij ze automatisch daarbij indeelt?quote:Op zondag 20 december 2015 18:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
het onfatsoenlijk deel van de steekproef is niet meegeteld, dat zijn dus de PVVers en sympathisanten.
Anders kan ik de peiling niet kloppend krijgenquote:Op zondag 20 december 2015 18:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp ik dat goed, dat jij ze automatisch daarbij indeelt?
Staat er niet duidelijk in dat het jouw mening is, komt me eerder over als een gegeven.
Onze Oud Student behoort tot het immer aanzwellende boze-blanke-mannengilde op Fok! dat zich stelselmatig beledigd en genegeerd voelt door zichzelf superieur wanende policor Gütmenschen en zo.quote:Op zondag 20 december 2015 18:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp ik dat goed, dat jij ze automatisch daarbij indeelt?
Staat er niet duidelijk in dat het jouw mening is, komt me eerder over als een gegeven.
Heb jij een AZC in je "achtertuin" ?quote:Op zondag 20 december 2015 18:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
En toch als het puntje bij paaltje komt en het AZC om de hoek geplaatst wordt is iedereen tegen.
Vraagstelling zou dan ook moeten zijn: er komt een AZC in je achtertuin: voor / tegen.
In principe eens, maar als ik verder denk, denk ik wat gaat het worden het begin van het einde misschien?quote:Op zondag 20 december 2015 18:47 schreef -Hakuna- het volgende:
Zolang ze niet onder, naast of in mijn appartement of in de directe omgeving van mij komen te wonen maak het mij weinig uit hoeveel asielzoekers hier naartoe komen.
Zeg maar de NIMBY gedachte, en dat zal bij twee derde van de zwijgende bevolking ook wel zo zijn.
Zou er niet een heel stuk grijs gebied tussen kunnen zitten?quote:Op zondag 20 december 2015 18:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Anders kan ik de peiling niet kloppend krijgen
Dat moet Heumensoord zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 18:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Heb jij een AZC in je "achtertuin" ?
Ik heb misschien wel de grootste opvang van Nederland in mijn "achtertuin" en ik zie hier helemaal geen protest of verzet daartegen. En van overlast heb ik trouwens ook nog niets gemerkt. Wel zie ik allerlei vrijwillige initiatieven ontstaan om deze mensen die vaak niets meer hebben bijvoorbeeld aan kleding te helpen, of gewoon wat gezelschap te bieden.
Maar als een uitgeprocedeerde asielzoeker op straat gezet wordt en hij begaat dan een misdaad, dan krijgt de regering weer de schuld van dat je zulke mensen dan ook niet op straat moet laten leven; dat je daar dan op kunt wachten.quote:Op zondag 20 december 2015 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Wat denk je trouwens dat dat kost, elke uitgeprocedeerde asielzoeker per direct opsluiten?
Er staat "Wacht maar tot de uitkeringen omlaag gaan omdat asielzoekers ook geld nodig hebben". Daartussen is geen causaal verband.quote:Op zondag 20 december 2015 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
In beginsel wel of niet, of denk je dat er bij zijn die de taal machtig zijn?
Ja, dat zijn de schreeuwers waar dit topic mede over gaat. Het soort mensen dat boze reacties onder artikeltjes in de lokale nieuwsmedia plaatst.quote:Op zondag 20 december 2015 19:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat moet Heumensoord zijn.
Mijn ex woont er bijna naast en ik werk er 3 kom verderop.
Dan weet je ook dat er in Nijmegen heel weinig sympathie is voor hun "klaag demo's" kijk maar eens bij de commentaren in de Gelderlander
Dat klopt ook. Daarom moet je dakloze mensen ook gewoon een dak bieden. Geen gevangenis.quote:Op zondag 20 december 2015 19:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar als een uitgeprocedeerde asielzoeker op straat gezet wordt en hij begaat dan een misdaad, dan krijgt de regering weer de schuld van dat je zulke mensen dan ook niet op straat moet laten leven; dat je daar dan op kunt wachten.
Wat een flauwekul. Niemand krijgt een AZC in zijn achtertuin. Dan moet je wel een hele grote achtertuin hebben.quote:Op zondag 20 december 2015 18:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
En toch als het puntje bij paaltje komt en het AZC om de hoek geplaatst wordt is iedereen tegen.
Vraagstelling zou dan ook moeten zijn: er komt een AZC in je achtertuin: voor / tegen.
Direct een gevangenis lijkt me idd niet meteen nodig, maar wel een sober, afgesloten onderkomen van waaruit ze niet meteen de illegaliteit in kunnen duiken. Voorkomen dat ze het terrein af kunnen tot ze het land uit gezet kunnen worden.quote:Op zondag 20 december 2015 19:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Daarom moet je dakloze mensen ook gewoon een dak bieden. Geen gevangenis.
Kijk hier kan ik het nou mee eens zijn dakloze mensen een dak bieden, dus ook die welke hier zijn wat geen dak boven het hoofd hebben!quote:Op zondag 20 december 2015 19:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Daarom moet je dakloze mensen ook gewoon een dak bieden. Geen gevangenis.
Dit is ook geen achtertuin en toch houd men het tegen?quote:Op zondag 20 december 2015 19:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Niemand krijgt een AZC in zijn achtertuin. Dan moet je wel een hele grote achtertuin hebben.
Ik vrees voor een AZC op mijn balkon.quote:Op zondag 20 december 2015 19:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dit is ook geen achtertuin en toch houd men het tegen?
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_achtertuin__.html
Ga er eens inhoudelijk op in zeg in plaats van je balkon?quote:Op zondag 20 december 2015 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vrees voor een AZC op mijn balkon.
Een AZC past niet in een achtertuin. Klaar.quote:Op zondag 20 december 2015 20:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in zeg in plaats van je balkon?
Je balkon zal me worst wezen net zo als jouw mijn achtertuin worst zal wezen neem ik aan.
Maar in die kazerne dus wel!quote:Op zondag 20 december 2015 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een AZC past niet in een achtertuin. Klaar.
De commentaren in de Gelderlander zijn mooi als voorbeeld: Die zij dus niet van de zwijgende meerderheid ...quote:Op zondag 20 december 2015 19:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat moet Heumensoord zijn.
Mijn ex woont er bijna naast en ik werk er 3 kom verderop.
Dan weet je ook dat er in Nijmegen heel weinig sympathie is voor hun "klaag demo's" kijk maar eens bij de commentaren in de Gelderlander
Juist en dus niet aangrenzend aan mensen hun achtertuin.quote:Op zondag 20 december 2015 20:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als een AZC in een kazerne past hoeft ie niet in de achtertuin.
Lees ook over bedorven vlees en over diesel olie.quote:Op zondag 20 december 2015 20:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De commentaren in de Gelderlander zijn mooi als voorbeeld: Die zij dus niet van de zwijgende meerderheid ...
De stelling ging over een AZC IN de achtertuin. Niet aangrenzend aan hun achtertuin. Zo zie je maar, de meeste mensen brallen gewoon dingen die leuk klinken maar niet waar zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 20:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist en dus niet aangrenzend aan mensen hun achtertuin.
Hoe wou je dat noemen anders dan een gevangenis?quote:Op zondag 20 december 2015 19:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Direct een gevangenis lijkt me idd niet meteen nodig, maar wel een sober, afgesloten onderkomen van waaruit ze niet meteen de illegaliteit in kunnen duiken. Voorkomen dat ze het terrein af kunnen tot ze het land uit gezet kunnen worden.
Tja normaal neem ik alles letterlijk dus maar goed dat ik het ook eens terug krijg, al dacht ik niet beweerd te hebben in de achtertuin.quote:Op zondag 20 december 2015 20:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De stelling ging over een AZC IN de achtertuin. Niet aangrenzend aan hun achtertuin. Zo zie je maar, de meeste mensen brallen gewoon dingen die leuk klinken maar niet waar zijn.
Gesloten opvang of zo? Ze hoeven niet meteen in cellen opgesloten te worden of zo.quote:Op zondag 20 december 2015 20:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe wou je dat noemen anders dan een gevangenis?
Wat ik in het stemhokje uitspook staat los van de stelling van dit topic. Sterker nog: het levert totaal geen toegevoegde waarde aan dit topic.quote:Op zondag 20 december 2015 20:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja normaal neem ik alles letterlijk dus maar goed dat ik het ook eens terug krijg, al dacht ik niet beweerd te hebben in de achtertuin.
Als wel mijn oprechte excuus.
Maar vertel eens bij jij VVD er of zo?
Toch maar handig als men tot een partij behoord dat men zomaar iets tegen kan houden, als het bericht klopt wel te verstaan!
En deze heb je daar een reactie op.quote:Op zondag 20 december 2015 20:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat ik in het stemhokje uitspook staat los van de stelling van dit topic. Sterker nog: het levert totaal geen toegevoegde waarde aan dit topic.
Zo zie je maar, de Telegraaf snapt ook niet dat een AZC niet in een achtertuin past.quote:Op zondag 20 december 2015 20:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
En deze heb je daar een reactie op.
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_achtertuin__.html
Of klopt mijn mening des te dichter bij het vuur des te warmer men het heeft?
Toch maar handig als men tot een partij behoord dat men zomaar iets tegen kan houden, als het bericht klopt wel te verstaan!
Laat maar kan me al indenken bij wie je in de leer bent geweest!quote:Op zondag 20 december 2015 20:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo zie je maar, de Telegraaf snapt ook niet dat een AZC niet in een achtertuin past.
De enquête ging niet over hoe denkt u over de demonstraties van asielzoekers.quote:Op zondag 20 december 2015 20:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De commentaren in de Gelderlander zijn mooi als voorbeeld: Die zij dus niet van de zwijgende meerderheid ...
Zoals ik schreef ik werk er, heb niemand ontmoet die een goed woord over had voor o.a. deze damequote:Op zondag 20 december 2015 19:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de schreeuwers waar dit topic mede over gaat. Het soort mensen dat boze reacties onder artikeltjes in de lokale nieuwsmedia plaatst.
Het AZC in Geldermalsen, dat komt toch op een industrieterrein? Hoeveel achtertuintjes worden daarmee in beslag genomen?quote:Op zondag 20 december 2015 20:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat maar kan me al indenken bij wie je in de leer bent geweest!
Of evt nog bent.
En die kazerne hoe zit het daar?quote:Op zondag 20 december 2015 20:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het AZC in Geldermalsen, dat komt toch op een industrieterrein? Hoeveel achtertuintjes worden daarmee in beslag genomen?
We sluiten asielzoekers toch al op en dat kost al veel te veel geld. Een fatsoenlijke grensbewaking en een hek om Europa zijn vele malen goedkoper.quote:Op zondag 20 december 2015 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Dit wordt knap vervelend. Als ze in de kazerne vluchtelingen op willen vangen is dat niet IN een achtertuin. De kazerne heeft wel een tuin. Ik weet niet of dat een achtertuin is. Ik zie appartementen, grenzend aan de kazerne. Die hebben geen achtertuin, maar een voortuin. Of een balkon. Maar daar komt geen AZC in, dat past niet. Te klein.quote:Op zondag 20 december 2015 20:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die kazerne hoe zit het daar?
https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Geen paspoort is opsluiten zou ik zeggen tot duidelijk is wie het is.quote:Op zondag 20 december 2015 20:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Gesloten opvang of zo? Ze hoeven niet meteen in cellen opgesloten te worden of zo.
Maar hen meteen een huis en uitkering te geven terwijl ze uitgeprocedeerd zijn, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Overtuig me eens waarom Geldermalsen wel en Kazerne niet?quote:Op zondag 20 december 2015 20:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt knap vervelend. Als ze in de kazerne vluchtelingen op willen vangen is dat niet IN een achtertuin. De kazerne heeft wel een tuin. Ik weet niet of dat een achtertuin is. Ik zie appartementen, grenzend aan de kazerne. Die hebben geen achtertuin, maar een voortuin. Of een balkon. Maar daar komt geen AZC in, dat past niet. Te klein.
En indien uitgeprocedeerd --> z.s.m. exit.quote:Op zondag 20 december 2015 20:40 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Geen paspoort is opsluiten zou ik zeggen tot duidelijk is wie het is.
Persoonlijk denk ik er nog anders over, bij misdragingen ook exit, maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 20 december 2015 20:40 schreef ToT het volgende:
[..]
En indien uitgeprocedeerd --> z.s.m. exit.
Oh absoluut!quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik er nog anders over, bij misdragingen ook exit, maar dat is mijn mening.
Die cijfers lap ik aan mijn laars, daar ik niet persoonlijk gevraagd ben erover, en denk met mij vele niet!quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef Buster24 het volgende:
Opmerkelijk zijn ook deze cijfers, komen van het Eenvandaag (panel)
Nog maar 56% wil oorlogsvluchtelingen opnemen dat was vorige maand nog 60%
.
[ afbeelding ]
Ik doe mee aan het panelquote:Op zondag 20 december 2015 20:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die cijfers lap ik aan mijn laars, daar ik niet persoonlijk gevraagd ben erover, en denk met mij vele niet!
Moet jij weten wat je er van maakt, als ik persoonlijk gevraagd word en zie dat ook alle andere Nederlanders gevraagd worden neem ik het aan.quote:Op zondag 20 december 2015 20:46 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik doe mee aan het panel
Dus je lapt de cijfers over mensen die geen problemen hebben met een ACZ ook aan je laars?
Prima maar een enquête onder 37.000 Nederlanders is voor een onderzoek representatief ongeacht wat jij of ik daar van vinden.quote:Op zondag 20 december 2015 20:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Moet jij weten wat je er van maakt, als ik persoonlijk gevraagd word en zie dat ook alle andere Nederlanders gevraagd worden neem ik het aan.
Volgens mij is er een selectief groepje wat er gevraagd word, dat is dus naar mijn idee niet de mening van heel het land.
En nou mag je het gerust op jezelf reflecteren hoor dat mag je van mij zelf weten, ik heb mijn mening erover en die is of word niet anders.
Als ik dat zou aangeven geef ik je mijn persoonlijke mening, en dat doe ik niet, dat mag een ieder voor zich zelf beoordelen.quote:Op zondag 20 december 2015 20:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Maar hoe denk jij dan dat Nederlanders denken over het opnemen van OORLOGSvluchtelingen?
Wat betreft die 3300 honderd mensen zou jij het over willen doen met de nodige media aandacht aan een stemming?quote:Op zondag 20 december 2015 20:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
.
Het onderzoek over wel of geen asielzoekerscentrum in je stad is gehouden onder 3300 personen maar ook representatief.
Nee hoor ik vind het prima.quote:Op zondag 20 december 2015 21:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat betreft die 3300 honderd mensen zou jij het over willen doen met de nodige media aandacht aan een stemming?
Grafieken sturen niet, tenminste ik zou niet weten hoe.quote:Op zondag 20 december 2015 20:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat sturen dat is wat ik denk wat die grafiekjes beogen of zo komt het op mij over!
Maar jij plaats de grafiekjes toch hier of niet?quote:Op zondag 20 december 2015 21:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Grafieken sturen niet, tenminste ik zou niet weten hoe.
Ik schreef al, ik doe mee aan dat panel daar staan geen cijfers in maar vragen.
Ik denk dat velen niet negatief staan tegenover echte oorlogsvluchtelingen op te nemen, maar het is soms moeilijk te achterhalen wat de echte beweegredenen te zijn om hier naar toe te komen, behalve als ze het eerlijk en duidelijk zeggen, zoals deze meneer in Zweden (die je zelf gepost hebt.quote:Op zondag 20 december 2015 20:54 schreef Buster24 het volgende:
Maar hoe denk jij dan dat Nederlanders denken over het opnemen van OORLOGSvluchtelingen?
Je kunt van de hoogste toren roepen links of rechts ze kunnen beide niks het verdrag van Genève zolang dat dat er is kunnen ze niks! Althans dat denk ik dan he!quote:Op zondag 20 december 2015 21:21 schreef Achterhoker het volgende:
Weer zo'n links subjectief onderzoekje, zegt me niet zoveel dit.
Joh.quote:Op zondag 20 december 2015 20:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die cijfers lap ik aan mijn laars, daar ik niet persoonlijk gevraagd ben erover, en denk met mij vele niet!
Inderdaad omdat ik wil laten zien dat, ondanks het feit dat mensen geen bezwaar hebben tegen een AZC er nog steeds 44% tegen de opvang van de bewoners ervan is.quote:Op zondag 20 december 2015 21:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maar jij plaats de grafiekjes toch hier of niet?
Deze is ook wel leukquote:Op zondag 20 december 2015 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat velen niet negatief staan tegenover echte oorlogsvluchtelingen op te nemen, maar het is soms moeilijk te achterhalen wat de echte beweegredenen te zijn om hier naar toe te komen, behalve als ze het eerlijk en duidelijk zeggen, zoals deze meneer in Zweden (die je zelf gepost hebt.)
[ afbeelding ]
Er zijn wel meer dingen die niet mijn ding zijn, moet ik me nou schamen of wat zeg jij erover?quote:Op zondag 20 december 2015 21:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Joh.Statistiek is niet helemaal je ding hè?
Het verschil tussen 56% of 60% ligt volgens mij gewoon binnen de foutmarge voor dit soort peilingen, dus daar zou ik niet al te veel betekenis uit proberen te halen.quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef Buster24 het volgende:
.
[ afbeelding ]
.
.
44% is geen "zwijgende minderheid"
Wat is de reden dat ze dat belangrijk vindt?quote:Op zondag 20 december 2015 21:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Deze is ook wel leuk
Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel
.
[ afbeelding ]
Je bedoeld het kan ook 50 / 50 zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verschil tussen 56% of 60% ligt volgens mij gewoon binnen de foutmarge voor dit soort peilingen, dus daar zou ik niet al te veel betekenis uit proberen te halen.
Die 44% is nou ook niet bepaald een ZWIJGENDE minderheid in dit debat natuurlijk.
Ik neem aan dat de ziekenzorg in eigen land minder goed is.quote:Op zondag 20 december 2015 21:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat is de reden dat ze dat belangrijk vindt?
Zo komen de leugens dus in het land, de ondertiteling zegt als de zorg er maar beter is en jij zegt of schrijft naar het beste zorgstelsel.quote:Op zondag 20 december 2015 21:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Deze is ook wel leuk
Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel
.
[ afbeelding ]
Dat zou kunnen ja. Ik wijs je slechts op basale statistische kennis. Kan onze krullenbol van Eenvandaag zelf overigens ook wel gebruiken.quote:Op zondag 20 december 2015 21:34 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je bedoeld het kan ook 50 / 50 zijn.
Ik vraag me af waarom ze daar prioriteit aan geeft. Als je de achterliggende gedachte kent, is het wat eerlijker oordelen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziekenzorg in eigen land minder goed is.
Moeten we dan iedereen uit elk land opnemen waar de ziekenzorg niet gelijk aan ons niveau is?
Weet ik niet, ze zat in Nieuwsuur maar ook de reactie toen de reporter vertelde dat veel Afghanen geen asiel krijgen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat is de reden dat ze dat belangrijk vindt?
Wat zou je dan wel een goed argument vinden dat ze om die reden hier naar toe komt?quote:Op zondag 20 december 2015 21:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze daar prioriteit aan geeft. Als je de achterliggende gedachte kent, is het wat eerlijker oordelen.
quote:Op zondag 20 december 2015 21:36 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Weet ik niet, ze zat in Nieuwsuur maar ook de reactie toen de reporter vertelde dat veel Afghanen geen asiel krijgen.
.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
.
De naïviteit
Wat, no monnie?!quote:Op zondag 20 december 2015 21:36 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Weet ik niet, ze zat in Nieuwsuur maar ook de reactie toen de reporter vertelde dat veel Afghanen geen asiel krijgen.
.
.
De naïviteit
Stel, je vlucht uit een gebied waar het niet je van het is, met man en een kind en het kind blijkt een ziekte onder de leden te hebben waardoor de verwachting is dat deze zonder behandeling nog een jaar of 3 te leven zou hebben. Aan welke zaken zou jij prioriteit geven als je je kon vestigen in een land?quote:Op zondag 20 december 2015 21:36 schreef Buster24 het volgende:
[..]
.
.
De naïviteit
Staat ziek gelijk aan oorlogsvluchteling?quote:Op zondag 20 december 2015 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat zou je dan wel een goed argument vinden dat ze om die reden hier naar toe komt?
En betekent dat iedereen in Afrika en andere arme omgevingen die ziek is ook per definitie hier naar moet kunnen komen?
Uiteraard niet (mijn mening) maar dat is aan de IND om te beoordelen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziekenzorg in eigen land minder goed is.
Moeten we dan iedereen uit elk land opnemen waar de ziekenzorg niet gelijk aan ons niveau is?
Het ging nu even om dat plaatje van die vrouw die wil dat de ziekenzorg hier beter is als waar ze vandaan komt.quote:Op zondag 20 december 2015 21:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Staat ziek gelijk aan oorlogsvluchteling?
Gaat het niet hoofdzakelijk om dat ze hun leven niet zeker zijn?
Wat ik er van vind is nauwelijks interessant, het ging over vluchtmotieven en dit zat onlangs in Nieuwsuur in een item dat Griekenland momenteel overspoelt wordt door Afghanenquote:Op zondag 20 december 2015 21:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Stel, je vlucht uit een gebied waar het niet je van het is, met man en een kind en het kind blijkt een ziekte onder de leden te hebben waardoor de verwachting is dat deze zonder behandeling nog een jaar of 3 te leven zou hebben. Aan welke zaken zou jij prioriteit geven als je je kon vestigen in een land?
Logisch toch hoeveel jaar zou men hier voor liggen op het land waar ze vandaan komen?quote:Op zondag 20 december 2015 21:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Het ging nu even om dat plaatje van die vrouw die wil dat de ziekenzorg hier beter is als waar ze vandaan komt.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 20 december 2015 21:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Logisch toch hoeveel jaar zou men hier voor liggen op het land waar ze vandaan komen?
Die mevrouw was niet ziek, tenminste dat vertelde ze niet in het interviewquote:Op zondag 20 december 2015 21:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Staat ziek gelijk aan oorlogsvluchteling?
Gaat het niet hoofdzakelijk om dat ze hun leven niet zeker zijn?
Het is wel interessant als je in dit topic een plaatje post, een bespottende tekst erbij plaatst, en vervolgens als ik jou vraag wat jij zou doen als je in een bepaalde situatie zou komen ontwijkend antwoordt.quote:Op zondag 20 december 2015 21:42 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Wat ik er van vind is nauwelijks interessant, het ging over vluchtmotieven en dit zat onlangs in Nieuwsuur in een item dat Griekenland momenteel overspoelt wordt door Afghanen
De pot verwijt de ketel, dat die zwart ziet?quote:Op zondag 20 december 2015 21:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is wel interessant als je in dit topic een plaatje post, een bespottende tekst erbij plaatst, en vervolgens als ik jou vraag wat jij zou doen als je in een bepaalde situatie zou komen ontwijkend antwoordt.
Begrijp je hem echt niet, denk je echt dat ze daar 37 procent van hun inkomen afgeven?quote:Op zondag 20 december 2015 21:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat bedoel je?Ik begrijp de zin niet helemaal.
Je draait doorquote:Op zondag 20 december 2015 21:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is wel interessant als je in dit topic een plaatje post, een bespottende tekst erbij plaatst, en vervolgens als ik jou vraag wat jij zou doen als je in een bepaalde situatie zou komen ontwijkend antwoordt.
"Deze is ook wel leuk. Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel"quote:Op zondag 20 december 2015 21:47 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je draait door![]()
Bespottende tekst?
Ik snap even niet wat je bedoelt met dat aantal jaren op het land liggen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Begrijp je hem echt niet, denk je echt dat ze daar 37 procent van hun inkomen afgeven?
Voor bescherming of zorg of wat dan ook?
Of zelfs meer in mijn geval, en daar boven op nog eens 21 procent op hun meeste inkopen, aankopen?
Als jij dat spottend vind, prima, waarvan akte, verder nog vragen en of opmerkingen?quote:Op zondag 20 december 2015 21:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"Deze is ook wel leuk. Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel"
Haha, echt leuk
Ja, sorry dat ik de toon van jouw feestje verziek. Maar dat kan gebeuren als je op een forum in discussie komt met mensen die een andere mening hebben dan jij.quote:Op zondag 20 december 2015 21:49 schreef Confetti het volgende:
Het is helemaal niet relevant wat wij zouden doen in die situatie. Ik zou namelijk ook een poging wagen om te parasiteren als ik niets heb.
'Wat zou jij doen' is echt zo'n slap onderbuikargument die de discussie verziekt.
Aan de andere kant kan er ook bedoeld zijn dat het haar niet uitmaakt waar ze terecht komt, als de gezondheidszorg maar wel goed is. Op zich is dat geen verkeerd argument. Verder vindt ze het blijkbaar niet zo belangrijk; dat klinkt eigenlijk toch wel als een echte vluchteling.quote:Op zondag 20 december 2015 21:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"Deze is ook wel leuk. Komt uit Afghanistan en wil naar het europese land met het beste zorgstelsel"
Haha, echt leuk
Nee hoor, het feit dat je je geen raad wist met mijn vraag zegt mij genoegquote:Op zondag 20 december 2015 21:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Als jij dat spottend vind, prima, waarvan akte, verder nog vragen en of opmerkingen?
Preciesquote:Op zondag 20 december 2015 21:49 schreef Confetti het volgende:
Het is helemaal niet relevant wat wij zouden doen in die situatie. Ik zou namelijk ook een poging wagen om te parasiteren als ik niets heb.
'Wat zou jij doen' is echt zo'n slap onderbuikargument die de discussie verziekt.
Dat bedoel ikquote:Op zondag 20 december 2015 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan er ook bedoeld zijn dat het haar niet uitmaakt waar ze terecht komt, als de gezondheidszorg maar wel goed is. Op zich is dat geen verkeerd argument. Verder vindt ze het blijkbaar niet zo belangrijk; dat klinkt eigenlijk toch wel als een echte vluchteling.
Lastig Afghanen worden vaak terug gestuurd en Duitsland is actief campagne aan het voeren dat ze hier niet naar toe komen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan er ook bedoeld zijn dat het haar niet uitmaakt waar ze terecht komt, als de gezondheidszorg maar wel goed is. Op zich is dat geen verkeerd argument. Verder vindt ze het blijkbaar niet zo belangrijk; dat klinkt eigenlijk toch wel als een echte vluchteling.
Dat geloof ik dus helemaal niet des te meer des te liever, maar ik had dat ook al aangeven, als de zorg maar beter is met de reactie erboven hoor, Kreeg er echter niks van terug.quote:Op zondag 20 december 2015 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat bedoel ikMaar we verzieken de discussie geloof ik.
Mwah het is wel zo dat mensen snel gooien met "wat zou jij doen...."quote:Op zondag 20 december 2015 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat bedoel ikMaar we verzieken de discussie geloof ik.
Ja ze zit al in Europa, dus veilig. Als ze dan een land zou willen hebben waar de ziekenzorg goed is, mag ze die wens wel uitspreken.quote:Op zondag 20 december 2015 21:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Lastig Afghanen worden vaak terug gestuurd en Duitsland is actief campagne aan het voeren dat ze hier niet naar toe komen.
.
[ afbeelding ]
.
Meer motieven voor haar komst naar Europa noemde ze niet.
Bij een vluchteling zou ik eerder het antwoord verwachten: als het maar veilig is.
Naja, als je zo'n plaatje post, dan is het al snel met z'n allen wijzen, lachen en bespotten. Terwijl ik juist benieuwd ben naar het verhaal achter zo'n plaatje, en de enige manier of ik er begrip voor kan opbrengen is trachten mezelf in de situatie van een ander verplaatsen. Dat staat geheel los van hoe een land er mee om moet gaan als zo'n iemand voor de poort staat trouwens.quote:Op zondag 20 december 2015 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah het is wel zo dat mensen snel gooien met "wat zou jij doen...."
Een zeer begrijpelijke uitspraak en uiteraard zou iedereen naar het beste land toe willen reizen, maar als je in het desbetreffende land geboren bent, en je ziet die hele meute op je af komen, dan moet het ook wel logisch zijn dat lang niet iedereen op zo'n invasie zit te wachten (hoe begrijpelijk het ook is.)
Europa is flink bezig de stroom af te stoppen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah het is wel zo dat mensen snel gooien met "wat zou jij doen...."
Een zeer begrijpelijke uitspraak en uiteraard zou iedereen naar het beste land toe willen reizen, maar als je in het desbetreffende land geboren bent, en je ziet die hele meute op je af komen, dan moet het ook wel logisch zijn dat lang niet iedereen op zo'n invasie zit te wachten (hoe begrijpelijk het ook is.)
De Duitse minister van binnenlandse zaken is er glashelder over, terug en het land opbouwen.quote:Op zondag 20 december 2015 21:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso mag er ook best wel kritisch gekeken naar de landen waar men vandaan komt. Hoe het met Afghanistan zit weet ik niet, maar van Syrië wordt gezegd dat er grote gebieden zijn waar men prima veilig kan wonen.
Als ik in het water spring spring jij dan ook?quote:Op zondag 20 december 2015 21:59 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Europa is flink bezig de stroom af te stoppen.
Turkije dicht haar grenzen met Syrië, Griekenland zal wel moeten omdat Macedonië aan de noodrem hangt.
In Oost Europa inclusief Oostenrijk bouwen ze hekken.
Wat is de vraag?quote:Op zondag 20 december 2015 22:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik in het water spring spring jij dan ook?
Als 1 keer hier binnen staat het ze toch vrij om naar een ander schengenland te reizen of niet?
Ik prefereer hekken aan de buitengrenzen van Europaquote:Op zondag 20 december 2015 22:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze daar hekken bouwen wil je die hier ook?
Turkije behoord niet tot de Eu toch?quote:Op zondag 20 december 2015 22:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik prefereer hekken aan de buitengrenzen van Europa
.
[ afbeelding ]
.
Turkije is druk bezig.
Vermoedelijk met de 3 miljard EU euro's
Hier maakt je een vergissing. Dat 56% vluchtelingen wil op nemen betekent niet dat 44% dat pertinent niet wil. Er is ook een groep die het niet weet of geen mening hierover heeft.quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef Buster24 het volgende:
.
[ afbeelding ]
.
.
En wat was de vraagstelling precies? Weer zo'n JA en NEE ding?quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef Buster24 het volgende:
.
[ afbeelding ]
.
.
Je weet niet hoe haar uitspraken in werkelijkheid waren. Met een beetje knip- en plakwerk ziet het er vaak anders uit,quote:Op zondag 20 december 2015 21:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Lastig Afghanen worden vaak terug gestuurd en Duitsland is actief campagne aan het voeren dat ze hier niet naar toe komen.
.
[ afbeelding ]
.
Meer motieven voor haar komst naar Europa noemde ze niet.
Bij een vluchteling zou ik eerder het antwoord verwachten: als het maar veilig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |