Dit is gewoon serieus hoor. Je kunt de foto's nakijken, ze staan online in de Nasa-archieven. Ik heb de links in de OP erbij vermeld.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef alwaysbenice het volgende:
Oke het zal wel niet serieus zijn, maar in all seriousness er is best wat interessants te vinden op die foto's af en toe:
Met veel alcoholische drank.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:39 schreef BaardHagrid het volgende:
Hoe kan je in godsnaam daar beesten in zien?
dus het is gewoon een foto van een steen dat op een knaagdier lijktquote:Op woensdag 16 december 2015 22:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kennen jullie de oude foto nog van 2 jaar terug, waarop een steen te zien is die op een knaagdier lijkt?
[
Het punt is dat die steen die op een knaagdier lijkt in andere foto's verdwenen is. Op Mars. Waar amper een atmosfeer is, geen levende wezentjes (waarschijnlijkquote:Op donderdag 17 december 2015 14:15 schreef bonke het volgende:
[..]
dus het is gewoon een foto van een steen dat op een knaagdier lijkt
waar maak je je dan druk over, het is en blijft een steen:)
Uhm nee, dit zijn wel degelijk 2 foto's van dezelfde plek.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:36 schreef jatochneetoch het volgende:
Die foto's lijken echt totaal niet op mekaar. En die cirkeltjes zijn ook gewoon random geplaatst
In foto 2 is de steen die duidelijk op een rat lijkt weg.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:39 schreef BaardHagrid het volgende:
Hoe kan je in godsnaam daar beesten in zien?
Nee de steen is in foto 2 duidelijk weg. Lees je altijd OP's half door om vervolgens je reactie te geven? Vind je het zo fijn om jezelf te horen praten?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:15 schreef bonke het volgende:
[..]
dus het is gewoon een foto van een steen dat op een knaagdier lijkt
waar maak je je dan druk over, het is en blijft een steen:)
Inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Het punt is dat die steen die op een knaagdier lijkt in andere foto's verdwenen is. Op Mars. Waar amper een atmosfeer is, geen levende wezentjes (waarschijnlijk) en het enige ding wat ook maar iets kan bewegen de Rover is.
Heb je een tweede foto van dezelfde plek? Zo nee, dan is jouw foto niet interessant.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:30 schreef Ericr het volgende:
PCP is a hell of a drug.
Nog maar een cirkeltje dan:
[ afbeelding ]
De lizard king op Mars.
De Mars Society heeft op Aarde basissen waar de rovers zijn getest, omdat deze landschappen zo op Mars lijken. Deze basissen zijn te vinden in de woestijn in Utah, maar ook op Devon Island in Canada. Op Devon Island heb je lemmingen lopen:quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:54 schreef Beathoven het volgende:
Dit is blijkbaar de enige rat die in woestijnen leeft.
[ afbeelding ]
Het "schijnbare" pareidolia expemplaar van onze huis, tuin en keukenrat op de foto komt van nature alleen voor in bossen. Het zou een marmot kunnen zijn, maar dan is het wel een slechte hoekige render. De pootjes komen niet lekker uit de verf en de rug lijkt wat steenachtig
ook zit je dan weer met het probleem van de leefomgeving, mocht men het over de streep van falsificatie proberen te trekken.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 03:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De Mars Society heeft op Aarde basissen waar de rovers zijn getest, omdat deze landschappen zo op Mars lijken. Deze basissen zijn te vinden in de woestijn in Utah, maar ook op Devon Island in Canada. Op Devon Island heb je lemmingen lopen:
[ afbeelding ]
Verder leven er in de woestijn ook andere knaagdieren, zoals prairie dogs:
[ afbeelding ]
Verder zeg je "pareidolia expemplaar". Maar het gaat hier niet alleen om dat de steen op een knaagdier lijkt, maar het gaat erom dat er een 2e foto is van dezelfde plek en dat de steen die op een knaagdier lijkt, plotseling weg is.
Dit topic is gestart zodat we eindelijk eens echt kunnen verifiëren of we het hebben over pareidolie. Of ben jij van mening dat het plotseling weg zijn van de "steen" ook pareidolie is?
Het gaat er natuurlijk niet om of er een precies dezelfde soort rat daar rondloopt als op aarde. Je slaat totaal de plank mis met die denigrerende houding.quote:Op vrijdag 18 december 2015 03:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
een lemming is klein en heeft niet zo'n kop als op de foto
Het lijkt op een marmot en een steen tegelijk
[ afbeelding ]
Een capibara kan ook natuurlijk.. hier te zien met de bestuurder van de mars rover
[ afbeelding ]
het is wat jij wil dat het is
hij gaat er niet vanuit dat dit op Mars is. Jij wel. Daarin verschillen jullie al van mening.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:12 schreef Royy het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk niet om of er een precies dezelfde soort rat daar rondloopt als op aarde.
Die omcirkelingenquote:Op vrijdag 18 december 2015 11:30 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Zou me er meer druk om maken dan dat steen B en A opeens een wandeling zijn gaan maken op de rechterfoto en niet meer te zien zijn. Levende stenen op Mars, dat is pas een openbaring!
het is voor hem nu zo'n hamster van een lemming die op een grote Europese rat lijkt. Dat is allemaal vrij logisch.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die omcirkelingenen TS maar denken dat er serieus onderzoek is verricht
Wind en zand?quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:30 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Zou me er meer druk om maken dan dat steen B en A opeens een wandeling zijn gaan maken op de rechterfoto en niet meer te zien zijn. Levende stenen op Mars, dat is pas een openbaring!
Vertel me alsjeblieft dat je aan t trollen bentquote:Op vrijdag 18 december 2015 11:30 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Wat snap je niet precies aan de OP? De identificatie van de stenen, in beide foto's genomen vanuit andere hoeken, laat niets te wensen over. De identificatie van de verschillende stenen klopt, dus om die reden kun je heel duidelijk de rat-steen identificeren.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die omcirkelingenen TS maar denken dat er serieus onderzoek is verricht
He Beathoven, je zult het wel per ongeluk doen, maar je bent vergeten antwoord te geven op de vraag waar de "steen" is gebleven in foto 2. Ik heb jou dat nog direct gevraagd nadat het uit de OP ook al duidelijk moest zijn dat dat de vraag hier is.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het is voor hem nu zo'n hamster van een lemming die op een grote Europese rat lijkt. Dat is allemaal vrij logisch.
[ afbeelding ]
simba!
Nee steen A en B liggen er gewoon, maar doordat er is ingezoomd vallen die net buiten beeld.quote:
Merkwaardig he, hoe veel mensen kunnen reageren?quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:12 schreef Royy het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk niet om of er een precies dezelfde soort rat daar rondloopt als op aarde. Je slaat totaal de plank mis met die denigrerende houding.
Hij komt met wat ik zie als behoorlijk wat bewijs die je niet zomaar kan weg wuiven.
Geheim? Welk geheim?quote:Op zaterdag 19 december 2015 05:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit zijn vaak dezelfde mensen die zeggen dat overheden geen geheimen kunnen bewaren, maar ondertussen staart het bewijs hen in de ogen en weten ze dan nog te ontkennen dat er ook maar iets aan de hand is.
Steen A en B o.aquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:30 schreef Basp1 het volgende:
Wat/waar is het voedsel waar dat vermeende beest van zou moeten leven?
De steen etende steenmarter op mars, een mooie titel van een nieuw spannend suske en wiske boek.quote:
Je zet zelf neer :quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vertel me alsjeblieft dat je aan t trollen bent![]()
Stenen A en B zijn niet te zien in de shot van het Rocknest wanneer je inzoomt zoals in deze foto is gedaan.
Het is je niet opgevallen dat de OP begon met 2 overzichtsfoto's en dat de foto waar jij over praat, een ingezoomde foto is? Stenen A en B zijn perfect te zien in beide foto's als je een heel klein beetje moeite doet.
Heb de foto gekanteld zodat ze redelijk in lijn staan maar dan nog zou je steen A en B moeten zien. Daarnaast klopt de plaatsing van andere stenen ook niet op foto B als dat dezelfde stenen zouden moeten zijn als op foto A.quote:Dit is de vergelijking van de ingezoomde foto's:
Je hebt inmiddels meerdere kansen gehad om mijn vraag te beantwoorden. Wat is er gebeurd met de steen in foto 2?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geheim? Welk geheim?
En bewijs waarvan? Dat een steen die zichtbaar is op 1 foto niet zichtbaar is op een andere foto? Waarom zou dat interessant zijn?
Volgens mij valt dat uitschelden wel mee. Jij hebt tot nu toe ook meerdere kansen gehad om on-topic te reageren. Waar is de steen in foto 2?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Perrin het volgende:
Blijft indrukwekkend met wat een vasthoudendheid pcp een onduidelijke theorie denkt te bewijzen met wat foto's met lijntjes erop getekend, en dan vervolgens iedereen die het er niet mee eens is en daar kritiek op heeft, gaat uitschelden.
Misschien moet je de OP wat beter doorlezen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:27 schreef Molurus het volgende:
En wat ook best een beetje storend is is dat hij aan iedereen een vraag stelt die hij zelf ook niet beantwoordt.
Ik heb het vermoeden dat de rovers op Aarde rondrijden om te dienen als rookgordijn voor een groter militair black budget ruimtevaartprogramma.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:30 schreef Basp1 het volgende:
Wat/waar is het voedsel waar dat vermeende beest van zou moeten leven?
Kom maar met een analyse als je het zo goed weet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 14:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je zet zelf neer :
[..]
Heb de foto gekanteld zodat ze redelijk in lijn staan maar dan nog zou je steen A en B moeten zien. Daarnaast klopt de plaatsing van andere stenen ook niet op foto B als dat dezelfde stenen zouden moeten zijn als op foto A.
Steen I of E moeten ook een aardige sprong hebben gemaakt dan.
Dat ze op aarde rondrijden kan ik nog inkomen, maar de rest..quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien moet je de OP wat beter doorlezen.
Ik heb het vermoeden, dat de rovers op Aarde rondrijden en dat ze een rookgordijn zijn voor een geheim militair black budget ruimtevaartprogramma.
Tja, sommige zogenaamd wetenschappelijk ingestelde mensen willen nu plotseling niet erkennen dat we de theorie van "pareidolie" kunnen testen omdat we een tweede foto hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:39 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom staat dit in TRU? Schopje W&T graag
Nou, als er een militair black budget ruimtevaartprogramma zou zijn, dan is geheimhouding en afleiding helemaal niet zo vreemd. Dat is de standaard modus operandi in die wereld.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat ze op aarde rondrijden kan ik nog inkomen, maar de rest..
Ik denk dat NASA de boel vast weleens belazerd, maar met welk doel dat zou zijn..
Ontoetsbare hypothese, derhalve onwetenschappelijk en oninteressant.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien moet je de OP wat beter doorlezen.
Ik heb het vermoeden, dat de rovers op Aarde rondrijden en dat ze een rookgordijn zijn voor een geheim militair black budget ruimtevaartprogramma.
Zoals gezegd, je kunt nooit door uitsluiting van alternatieven tot een conclusie komen. Of ik jou een antwoord kan geven op je vraag is derhalve niet interessant.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hebt inmiddels meerdere kansen gehad om mijn vraag te beantwoorden. Wat is er gebeurd met de steen in foto 2?
Het ergste is nog dat je er serieus naar gekeken hebt maar dan nog tot de conclusie komt dat die stenen qua ligging overeen komen. Beide foto's zijn inderdaad vanuit verschillende hoeken gemaakt maar daarmee zijn het nog niet foto's van twee dezelfde plekken op Mars. Het probleem speelt namelijk niet alleen met de omcirkelde stenen, er springen nog veel meer stenen tussen foto 1 en 2. Steen E is zelfs bijna de hele foto door gesprongen, dat valt niet te verklaren met een heuvel of een andere hoek.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kom maar met een analyse als je het zo goed weet.
Ik heb dit alles uitvoerig nagekeken en de identificatie van de stenen klopt. Jij lijkt je niet te realiseren dat foto 1 tegen een heuvel op is gemaakt en foto 2 is naar beneden gemaakt. Daardoor kun je niet vertrouwen op afstanden die je ziet op beide foto's. Daarom heeft de maker van de analyse eerst alle stenen geïdentificeerd.
Stenen A en B zijn gewoon te zien als je heeeeel even moeite doet.
Het is natuurlijk alleen de steen die "eruit ziet als een rat" die hij interessant vindt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat je er serieus naar gekeken hebt maar dan nog tot de conclusie komt dat die stenen qua ligging overeen komen. Beide foto's zijn inderdaad vanuit verschillende hoeken gemaakt maar daarmee zijn het nog niet foto's van twee dezelfde plekken op Mars. Het probleem speelt namelijk niet alleen met de omcirkelde stenen, er springen nog veel meer stenen tussen foto 1 en 2. Steen E is zelfs bijna de hele foto door gesprongen, dat valt niet te verklaren met een heuvel of een andere hoek.
2 jaar geledenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kennen jullie de oude foto nog van 2 jaar terug, waarop een steen te zien is die op een knaagdier lijkt?
Oh maar nu je dat zegt, heb jij gelijk! Jij wint de discussie, de steen ligt er weer in foto 2 dankzij jou ondanks dat hij er helemaal niet ligt. Dank je Molurus!quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ontoetsbare hypothese, derhalve onwetenschappelijk en oninteressant.
Je kunt nooit door uitsluiting van alternatieven tot die conclusie komen. --> Argumentum ad ignorantiam.
Gast wat zit je nou bijdehand te doen? Beide foto's zijn genomen van het "Rocknest". Zelfs op de wikipedia-pagina van het Rocknest zijn beide foto's te vinden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat je er serieus naar gekeken hebt maar dan nog tot de conclusie komt dat die stenen qua ligging overeen komen. Beide foto's zijn inderdaad vanuit verschillende hoeken gemaakt maar daarmee zijn het nog niet foto's van twee dezelfde plekken op Mars. Het probleem speelt namelijk niet alleen met de omcirkelde stenen, er springen nog veel meer stenen tussen foto 1 en 2. Steen E is zelfs bijna de hele foto door gesprongen, dat valt niet te verklaren met een heuvel of een andere hoek.
Aangezien je mijn directe vraag ontwijkt, zal ik je vragen waar de steen volgens jou is gebleven?quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd, je kunt nooit door uitsluiting van alternatieven tot een conclusie komen. Of ik jou een antwoord kan geven op je vraag is derhalve niet interessant.
(Bovendien had ik al aangegeven dat daar geen hol over te zeggen valt. De vraag blijven herhalen is nogal onzinnig.)
"Hoe zou jij het anders verklaren?" is een zeer kenmerkende vraag voor het argumentum ad ignorantiam. De beschikbaarheid van andere verklaringen zegt helemaal niets over jouw verklaring. Die zal op zichzelf moeten staan en dat staat ie niet. Sterker nog, die slaat helemaal nergens op.
Je posts hebben hetzelfde niveau als het gereutel over UFOs.
Ten eerste, de foto's staan gewoon al een paar jaar online in het Nasa-archief en ten tweede het mag duidelijk zijn dat veel mensen het toch niet serieus nemen. Kijk naar dit topic waar mensen zich in allerlei bochten wringen om maar te ontkennen dat er iets niet helemaal klopt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:47 schreef Stompzinnig het volgende:
Wat ook vreemd is, is dat als je werkelijk gelooft in die theorie van jou over enge dingen die supermachtige mensen doen, dat je het open en bloot op internet durft te zetten. Niet bang om binnenkort te 'verongelukken'?
Waar is de steen gebleven volgens jou?quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:27 schreef Perrin het volgende:
Of dat er duizenden wetenschappers en miljoenen enthousiastelingen deze missie op de voet volgden (en vaak nog steeds volgen), en met eigen apparatuur konden meeluisteren.
http://www.theregister.co(...)s_curiosity_signals/
of worden die allemaal voor de gek gehouden of zitten ze zelfs allemaal in het complot?
Is die laatste vraag serieus en aan mij gericht?quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:12 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
2 jaar geleden![]()
![]()
![]()
De foto is van september 2012.
En die tweede (panorama foto) is in elkaar gezet van foto's die vanaf 5 oktober tot 16 november 2012 zijn gemaakt.
Denk je nou echt dat een rat van september tot ergens in oktober/november blijft zitten.
Weet ik niet. Aan de hand van fie twee foto's kan ik niet opmaken dat er eerst een steen lag en daarna niet meer.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ten eerste, de foto's staan gewoon online in het Nasa-archief en ten tweede dit is niet mijn originele materiaal. Ik zie iemand anders hierover praten en ik check wat hij heeft gedaan en zijn analyse klopt.
Waar is volgens jou de steen gebleven?
Je zult idd even een kwartiertje moeten uittrekken om dat te verifiëren.quote:Op zondag 20 december 2015 00:02 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Weet ik niet. Aan de hand van fie twee foto's kan ik niet opmaken dat er eerst een steen lag en daarna niet meer.
Leg maar eens uit welk beestje het is volgens jou, met die lemming zit je er iig al naast.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat uitschelden wel mee. Jij hebt tot nu toe ook meerdere kansen gehad om on-topic te reageren. Waar is de steen in foto 2?
Die lemming foto die ik plaatste die lijkt prima op de zogenaamde steen op de Mars foto. Dat jij vervolgens een foto van een lemming plaatst van boven genomen en dan vervolgens zegt dat hij er niet op lijkt dat is jouw probleem.quote:Op zondag 20 december 2015 01:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leg maar eens uit welk beestje het is volgens jou, met die lemming zit je er iig al naast.
Een lemming is erg klein, heeft een hele andere bouw en snuitwerk en lijkt kortom voor geen ene fuk op die steen.quote:Op zondag 20 december 2015 04:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die lemming foto die ik plaatste die lijkt prima op de zogenaamde steen op de Mars foto. Dat jij vervolgens een foto van een lemming plaatst van boven genomen en dan vervolgens zegt dat hij er niet op lijkt dat is jouw probleem.
Maar ben je er inmiddels uit waarom de steen weg is in foto 2? Wat is jouw verklaring?
Ik pretendeer niet precies te weten welk knaagdier dat is.quote:Op zondag 20 december 2015 04:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een lemming is erg klein, heeft een heel andere bouw en snuitwerk en lijkt kortom voor geen ene fuk op die steen.
En voor er iets kan wegrennen moet er wel wat zijn wat aan een aards beestje voldoet wil het aan jouw hypothese toetsbaar zijn dat het hier geschoten is.
Kortom, welk beestje zet PoP daar neer? PoP kan uit een hele encyclopedie aan beestjes kiezen
Jawel, we hebben gehad: Een rat en een lemming...quote:Op zondag 20 december 2015 04:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet precies te weten welk knaagdier dat is.
Je vertrouwt die amateurs niet met hun pijlenwerk?? Elke fucking corky kan de twee foto's met elkaar vergelijken en de stenen identificerenquote:Op zondag 20 december 2015 04:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jawel, we hebben gehad: Een rat en een lemming...
Dus je pretendeert dat te weten.
En als jij niet weet welk beestje het is, dan zie ik daar geen beestje in wat bestaat anders dan een steen.
Die steen zou weg kunnen zijn, maar ik vertrouw die amateurs niet met hun pijlenwerk. Verder hoeft dat niet te betekenen dat dit hier op aarde is, mocht het verdwenen zijn. Kan daar ook gebeuren he.Dat 'karretje rijdt gewoon op mars.
"Mars rat" is de naam die destijds gegeven is aan het beest:quote:Op zondag 20 december 2015 04:51 schreef Beathoven het volgende:
Welk knaagdier is het PoP?
Er is geen knaagdier die hier op lijkt en in woestijnen leeft. Je zit met een probleem in je topictitel.
En dat heb je heel vakkundig en volwassen gedaan. Je hebt je echt geprofileerd als een uitstekend skepticus met een volwassen levenshouding door zo door te draven over het soort knaagdier en geen aandacht te schenken aan datgene waar het echt over gaat in dit topic.quote:Op zondag 20 december 2015 05:04 schreef Beathoven het volgende:
Ok dus je geeft al aan dat je het niet ("meer") weet of 't wel een rat of een lemming is, dan hebben we daar al een deuk in geschoten; In de topictitel, en je brontitels, als een kogel in een pak vla. Voila.
Een steenquote:Op zondag 20 december 2015 05:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En dat heb je heel vakkundig en volwassen gedaan. Je hebt je echt geprofileerd als een uitstekend skepticus met een volwassen levenshouding door zo door te draven over het soort knaagdier en geen aandacht te schenken aan datgene waar het echt over gaat in dit topic.
Ik denk dat je ze niet helemaal op een rijtje hebt, wat wel blijkt nu je weer een debieltje speelt. Ik nodig je hier uit in Colombia, doen we ff een kop koffie.quote:Ik weet dat je het leuk vindt om mij te zieken omdat je voor jouw gevoel nog iets recht te zetten hebt. Ik bied bij deze mijn excuses aan dat ik je meer dan een jaar geleden een chicken heb genoemd en met een lach "Pok pok pokooook!!!" heb geroepen om zo aan te geven dat ik je een bangerik vind.
Je hebt hier een ruïne van een topic. Bouw daarop.quote:Ik vind dat nog steeds, maar ik moet mezelf constructiever uitdrukken. Ik begrijp dat er mensen zijn die schrikken wanneer ze alleen al moeten kijken over hun vakkundig gebouwde muurtje om hun comfortzone. Ik begrijp dat dat moeilijk kan zijn en ik moet daar misschien wat meer begrip voor tonen.
Geen flauw idee, en ik vind het eerlijk gezegd ook geen interessante vraag. Al was het alleen maar omdat die vraag niet beantwoord kan worden op basis van 2 foto's.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Aangezien je mijn directe vraag ontwijkt, zal ik je vragen waar de steen volgens jou is gebleven?
Nogmaals, de eventuele beschikbaarheid van alternatieve verklaringen zegt niets over jouw verklaring.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat zijn jouw eventuele verklaringen voor het missen van de steen in foto 2?
Jaquote:Op zaterdag 19 december 2015 23:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is die laatste vraag serieus en aan mij gericht?
Maar is de steen dan weg of is ie er nog wel? Of wellicht weten we dat niet omdat het foto's zijn van 2 verschillende locaties?quote:Op zondag 20 december 2015 09:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen flauw idee, en ik vind het eerlijk gezegd ook geen interessante vraag. Al was het alleen maar omdat die vraag niet beantwoord kan worden op basis van 2 foto's.
You tell me. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen.quote:Op zondag 20 december 2015 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar is de steen dan weg of is ie er nog wel? Of wellicht weten we dat niet omdat het foto's zijn van 2 verschillende locaties?
Ik heb er nog geen tijd voor gehad om er goed naar te kijken. Misschien dat ik dit vanmiddag nog ff doe.quote:Op zondag 20 december 2015 11:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
You tell me. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen.
Wellicht zijn het dezelfde locaties en kunnen we alsnog niet zien of die steen werkelijk weg is. En als ie wel weg is dan weten we niet waarom die weg is.
Staren naar foto's van stenen kom je eenvoudig niet zo ver mee.
Ik kan dit niet meer met je oneens zijn zelfs.quote:Op zondag 20 december 2015 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen tijd voor gehad om er goed naar te kijken. Misschien dat ik dit vanmiddag nog ff doe.
Natuurlijk heb je gelijk dat je niet weet waarom die steen weg is, als de locaties identiek zijn. Mochten de foto's werkelijk op Mars zijn geschoten zoals NASA claimt, dan zou dat toch op zijn minst een zeer vreemd gegeven zijn. Neem aan dat je dat dan ook wel met me eens bent, of niet?
En waarom dat dan?quote:Op zondag 20 december 2015 12:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan dit niet meer met je oneens zijn zelfs.Het zou een volstrekt oninteressant gegeven zijn.
Dit is wederom een vragen naar alternatieve verklaringen, wat kernmerkend is voor het argumentum ad ignorantiam.quote:Op zondag 20 december 2015 12:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En waarom dat dan?
Stenen verplaatsen zich niet vanzelf, zoals iedereen weet.
Je kunt prima onderzoeken of de locaties identiek zijn en of de betreffende steen weg is. Hoe het komt dat ie weg is, wordt een heel stuk moeilijker zo niet onmogelijk.quote:Op zondag 20 december 2015 12:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is wederom een vragen naar alternatieve verklaringen, wat kernmerkend is voor het argumentum ad ignorantiam.
1) het is volstrekt onmogelijk om het te onderzoeken. alleen al op die grond is het geen interessante constatering.
Niet per se nee, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Helaas niet te bewijzen.quote:2) het gebrek aan alternatieve verklaringen maakt het idee dat deze foto's op aarde zijn genomen niet aannemelijker.
Juist dit is interessant om uit te zoeken. Wat zou, met wat we nu weten van Mars, tot de mogelijkheden behoren.quote:Maar goed, het zou mij sowieso heel vreemd lijken als Mars geologisch perfect statisch is. Anders gezegd: er is geen leven nodig om te verklaren dat stenen verplaatsen.
Nog niet naar gekeken verder. Komt nog. Ik help PoP alleen een beetje, aangezien hij er van overtuigd is dat de foto's van een identieke locatie zijn en dat de "Rodent stone" aan de "wandel" is gegaan en hij best een legitieme vraag stelt in mijn optiek.quote:Bovendien zijn er talloze stenen in de twee foto's die wel zichtbaar zijn in de ene foto en niet in de andere. Dit is een compleet vruchteloze / kansloze onderzoeksmethode.
Exact. Als "de steen die lijkt op een rat" geen donker plekje had op de plek waar bij ratten een oog zit dan zou men het vermoedelijk helemaal geen interessante foto vinden, laat staan daar een rat in herkennen.quote:Op zondag 20 december 2015 12:13 schreef n8n het volgende:
Toen mijn ouders vroeger van die grove muren hadden zag ik voor ik in slaap viel ook van alles in de structuur. Je brein maakt herkenbare objecten van random patronen als je er lang genoeg naar kijkt. Je ziet wat je wil zien.
het schijnt nogal aardig te kunnen stormen op marsquote:Op zondag 20 december 2015 12:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En waarom dat dan?
Stenen verplaatsen zich niet vanzelf, zoals iedereen weet.
Edit: Ik zou het juist een reuze interessant gegeven vinden. NASA claimt dat de foto's op Mars zijn gevonden. Steen die op een knaagdier lijkt is verdwenen.
Wat zouden legitieme verklaringen kunnen zijn voor het (op zijn minst uit beeld) verdwijnen van een steen? Fascinerend juist!![]()
Ja, pareidolie.... maar we wisten al dat dat bestaat.quote:Op zondag 20 december 2015 12:13 schreef n8n het volgende:
Toen mijn ouders vroeger van die grove muren hadden zag ik voor ik in slaap viel ook van alles in de structuur. Je brein maakt herkenbare objecten van random patronen als je er lang genoeg naar kijkt. Je ziet wat je wil zien.
Eens, maar nu ie volgens diversen op een andere foto vanuit een ander perspectief ineens weg is, wordt het een stuk interessanter.quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact. Als "de steen die lijkt op een rat" geen donker plekje had op de plek waar bij ratten een oog zit dan zou men het vermoedelijk helemaal geen interessante foto vinden, laat staan daar een rat in herkennen.
Ok, interessant. Wist ik nietquote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef bonke het volgende:
[..]
het schijnt nogal aardig te kunnen stormen op mars![]()
hier op aarde is er ergens ook een plek waar stenen van een paar 100 kg kunnen gaan schuiven door de wind, welliswaar onder wat andere condities dan op mars maar het kan
[ afbeelding ]
Hoe wou je dat doen dan? NASA vragen om de Mars rover terug te sturen naar die locatie, omdat TS denkt dat de foto in Nevada is genomen?quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je kunt prima onderzoeken of de locaties identiek zijn en of de betreffende steen weg is.
Compleet onmogelijk zelfs.quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe het komt dat ie weg is, wordt een heel stuk moeilijker zo niet onmogelijk.
Onfalsificeerbare hypotheses zijn niet per se onwaar, maar wel onzinnig.quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet per se nee, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Helaas niet te bewijzen.
Als ik dit zo lees is dat al uitgezocht en zijn er tal van mogelijkheden die geen complottheorien omvatten:quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Juist dit is interessant om uit te zoeken. Wat zou, met wat we nu weten van Mars, tot de mogelijkheden behoren.
Zijn vraag is wat mij betreft niet legitiem aangezien het een impliciete poging is om zijn eigen hypothese aannemelijk te maken zonder dat hij daar werkelijk voor pleit. Hij doet zelf geen enkele poging, maar zet vooral anderen aan het werk.quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog niet naar gekeken verder. Komt nog. Ik help PoP alleen een beetje, aangezien hij er van overtuigd is dat de foto's van een identieke locatie zijn en dat de "Rodent stone" aan de "wandel" is gegaan en hij best een legitieme vraag stelt in mijn optiek.
In het geheel niet.quote:Op zondag 20 december 2015 12:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens, maar nu ie volgens diversen op een andere foto vanuit een ander perspectief ineens weg is, wordt het een stuk interessanter.
Overigens is zo'n opsomming van denkbare mogelijkheden helemaal niet zo interessant als die lijkt.quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Juist dit is interessant om uit te zoeken. Wat zou, met wat we nu weten van Mars, tot de mogelijkheden behoren.
Ook een leuk voorbeeld:quote:Op zondag 20 december 2015 12:15 schreef bonke het volgende:
[..]
het schijnt nogal aardig te kunnen stormen op mars![]()
hier op aarde is er ergens ook een plek waar stenen van een paar 100 kg kunnen gaan schuiven door de wind, welliswaar onder wat andere condities dan op mars maar het kan
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |