De politie gaat niet schieten als je netjes je mening uitquote:Op woensdag 16 december 2015 21:07 schreef harrievankempen het volgende:
Deze mensen komen tenminste voor hun mening uit.
Meid, echt bewonderenswaardig jaquote:Op woensdag 16 december 2015 21:07 schreef harrievankempen het volgende:
Mening uiten is wat anders dan de boel kort en klein slaanquote:Op woensdag 16 december 2015 21:07 schreef harrievankempen het volgende:
Geweld gaat wellicht wat te ver, maar wat moet je dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:08 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Mening uiten is wat anders dan de boel kort en klein slaan
Normaal doen, dus op een normale manier je onvrede uiten.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:10 schreef harrievankempen het volgende:
[..]
Geweld gaat wellicht wat te ver, maar wat moet je dan?
Denk je dat een aangetekende brief meer effect heeft?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:04 schreef Jano9 het volgende:
Beetje rellen, omdat je tegen een AZC bent! Zorgen voor meer problemen dan de 'enge' asielzoekers
.
Bron: http://m.telegraaf.nl/art(...)eldermalsen-ontruimd
In principe wel. Maar dan weet je dus zeker dat dit centrum er komt.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:12 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Normaal doen, dus op een normale manier je onvrede uiten.
Van een AZC heb je echt 0 last. Ik kom meerdere keren per week op verschillende tijdstippen vlakbij een AZC al een jaar of 15. Nog nooit wat van gemerkt.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:13 schreef wilders_baas het volgende:
Dit zijn geen tokkie's dit zijn mensen in pure paniek die hun dorp in een hel zien veranderen 1500 voor 10 jaar.
Hoe gestoord moet je zijn om dat te willen.
Netjes je mening uittenquote:Op woensdag 16 december 2015 21:08 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
De politie gaat niet schieten als je netjes je mening uit
Voor je werk op doordeweekse dagen? Of ook in de avonduurtjes?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Van een AZC heb je echt 0 last. Ik kom meerdere keren per week op verschillende tijdstippen vlakbij een AZC al een jaar of 15. Nog nooit wat van gemerkt.
Ga in een hoekje zitten huilen manquote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef hugecooll het volgende:
Als je je ongenoegen op vreedzame wijze uit, wordt doorgaans niet naar je geluisterd
Mijn sportclub zit er tegenover. Dus 's avonds en in het weekend.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:18 schreef john-hert het volgende:
[..]
Voor je werk op doordeweekse dagen? Of ook in de avonduurtjes?
Is toch zo?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef zeer het volgende:
[..]
Ga in een hoekje zitten huilen man.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je er zelf naar toe om te kijken wat daar dan werkelijk voor soort mensen staat en wat de stemming is. De media heeft er ook belang bij om bepaalde groepen op een bepaalde manier weg te zetten. Zo bestaan de vluchtelingen niet enkel uit Syrische gezinnetjes. Zoiets gebeurt hier ook. Mensen die bezwaren hebben tegen massa-immigratie/vluchtelingen/islamisering/de EU/etc, worden altijd weggezet als hersenloze Tokkies. Maar is dat wel zo? Dan zul je persoonlijk moeten gaan kijken, want je ziet niet het hele beeld.
Ik ken volop mensen die tegen die genoemde punten zijn, en dat zijn helemaal geen Tokkies, maar redelijke, intelligente en genuanceerde mensen, die rationele redenen hebben om zich zorgen te maken over wat er nu allemaal in Nederland en Europa gebeurd. Absoluut geen Tokkies.
Wat is de volgende stap? Een trein kapen?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is toch zo?Ze uitten hun onvrede eerst met spandoeken en schijnbaar had dat geen effect. Dan kan je wel een groter spandoek maken, maar dat dat niet werkt, kan je al van tevoren invullen. In Oranje werkte een iets minder vreedzame manier wel, dus ja.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Fok-it het volgende:
Vooral alle fok-tokkies die de rellen nog aanmoedigen ook__
Lekker druk op de Nederland ons vaderland Facebookpagina jongens?
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Fok-it het volgende:
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef hugecooll het volgende:
Als je je ongenoegen op vreedzame wijze uit, wordt doorgaans niet naar je geluisterd
Het punt is meer dat ze je opzadelen met een, in jouw ogen, heel groot probleem en tegenargumenten wegwuiven. Dan kan je verwachten dat niet iedereen het daarbij laat.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap? Een trein kapen?
Kom ook vaak in de buurt van een AZC. Verbaas me altijd hoe rustig het daar is s'avonds.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Van een AZC heb je echt 0 last. Ik kom meerdere keren per week op verschillende tijdstippen vlakbij een AZC al een jaar of 15. Nog nooit wat van gemerkt.
Helaas is relschoppen hedendaags onvermijdelijk wil je een weerwoord laten horen bij de komst van een AZCquote:Op woensdag 16 december 2015 21:44 schreef Fok-it het volgende:
Anders stel je je even aan zeg.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:13 schreef wilders_baas het volgende:
Dit zijn geen tokkie's dit zijn mensen in pure paniek die hun dorp in een hel zien veranderen 1500 voor 10 jaar.
Hoe gestoord moet je zijn om dat te willen.
Met andere woorden je bagatelliseert geweld, treurig welquote:Op woensdag 16 december 2015 21:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is meer dat ze je opzadelen met een, in jouw ogen, heel groot probleem en tegenargumenten wegwuiven. Dan kan je verwachten dat niet iedereen het daarbij laat.
'Weerwoord'quote:Op woensdag 16 december 2015 21:50 schreef john-hert het volgende:
[..]
Helaas is relschoppen hedendaags onvermijdelijk wil je een weerwoord laten horen bij de komst van een AZC
Uhu, hier wandelen ze bijvoorbeeld over provinciale wegen en eisen ze van automobilisten een lift naar hun asielzoekerscentrum. Je fiets is ook niet veilig.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Liever op een vreedzame manier, maar zolang mensen niet (zwaar) worden mishandeld en dergelijke valt het geloof ik nog wel mee.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met andere woorden je bagatelliseert geweld, treurig wel
Ja of nee: is dit relschoppend gedrag ronduit debiel of niet?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is meer dat ze je opzadelen met een, in jouw ogen, heel groot probleem en tegenargumenten wegwuiven. Dan kan je verwachten dat niet iedereen het daarbij laat.
Relschoppend gedrag is nogal een brede term, dus in beginsel niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja of nee: is dit relschoppend gedrag ronduit debiel of niet?
wtf gastquote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Relschoppend gedrag is nogal een brede term, dus in beginsel niet.
Er staat dan ook 'dit relschoppend gedrag', verwijzend naar de wijze waarop het in deze situatie wordt vertoond.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Relschoppend gedrag is nogal een brede term, dus in beginsel niet.
Gewoon negeren en in een hoekje wegstoppen, heeft altijd al gewerkt. Godverdomme man, wat een simpele ziel ben je met je gekke conclusies.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:17 schreef john-hert het volgende:
[..]
Netjes je mening uitten
Dan kun je beter direct een welkomsceremonie voor de asielzoekers organiseren
Naja, ik vind het nogal opvallend dat dat nog voor de uiteindelijke beslissing gebeurt. Ik kan er nog inkomen dat je na een beslissing relt, maar ervoor is wel wat debiel. En dan zeker op deze wijze.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Er staat dan ook 'dit relschoppend gedrag', verwijzend naar de wijze waarop het in deze situatie wordt vertoond.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:54 schreef Fok-it het volgende:
En maar door blijven polariseren. IS lacht in hun vuistje
Dus je zou het gerechtvaardigd vinden als die relschoppers een paar klappen zouden krijgen of wat?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Grems het volgende:
Wie niet luisteren wil, moet voelen. Jammer maar waar.
Kom je dan ook in de plaatselijke supermarkt en zo? Elke dag? En gebruik je de voorzieningen aldaar?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mijn sportclub zit er tegenover. Dus 's avonds en in het weekend.
Ik zou het gerechtvaardigd vinden als jij een AZC met hoogopgeleide raketgeleerden in je achtertuin zou krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus je zou het gerechtvaardigd vinden als die relschoppers een paar klappen zouden krijgen of wat?
Je kan op zo'n moment heel veel doen. Jezelf als een Neanderthaler neerzetten is niet de meest verstandige toch?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze mensen hebben simpelweg geen keus. Naar de burger wordt niet geluisterd, kritiek wordt weggezet als angst en het besluit is al genomen. Wat rest je dan nog dan het door geweld en intimidatie proberen tegen te houden?
Je begrijpt toch wel dat het om het įįntal asielzoekers gaat? Sjeeminee zeg, hoe moeilijk kan het zijn. Als er 100 komen kraait er geen haan naar.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:53 schreef deadprez het volgende:
ik hoop dat de gemeente nu 5000 asielzoekers op gaat vangen
Ah, je lult er weer lekker omheen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:01 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik zou het gerechtvaardigd vinden als jij een AZC met hoogopgeleide raketgeleerden in je achtertuin zou krijgen.
Krijgen ze toch ook van de ME als ze niet weggaan als de ME zegt dat ze weg moeten gaan?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus je zou het gerechtvaardigd vinden als die relschoppers een paar klappen zouden krijgen of wat?
Niet dagelijks nee. Maar met mensen die dagelijks in een supermarkt komen is ook wel iets mis.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kom je dan ook in de plaatselijke supermarkt en zo? Elke dag? En gebruik je de voorzieningen aldaar?
Nee.
Een beleefde brief schrijven dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:02 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Je kan op zo'n moment heel veel doen. Jezelf als een Neanderthaler neerzetten is niet de meest verstandige toch?
Het getal is niet het domste aan het besluit. De plek op een bedrijventerrein zonder infrastructuur voor voetgangers of fietsers. Zo krijg je ook geen integratie en acceptatie van elkaarquote:Op woensdag 16 december 2015 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat het om het įįntal asielzoekers gaat? Sjeeminee zeg, hoe moeilijk kan het zijn. Als er 100 komen kraait er geen haan naar.
Schopje BNW aubquote:Op woensdag 16 december 2015 21:14 schreef Asphyx het volgende:
"Volgens een ooggetuige liepen tussen de bewoners van Geldermalsen "hooligan-achtige types" die nu amok maken."
Net als in Steenbergen. Dat zijn door de overheid (AIVD) aangestuurde stemmingmakers om de tegenstanders in kwaad daglicht te zetten.
Bekende tactiek om oppositie uit te schakelen.
Als je er niet wóónt, waar héb je het dan over.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:03 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Niet dagelijks nee. Maar met mensen die dagelijks in een supermarkt komen is ook wel iets mis.
Nou het blijkt te werken. Al meerdere gemeentes hebben er vanaf gezien na hevige protesten. Of het verstandig is valt dus best te bediscussiėren.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:02 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Je kan op zo'n moment heel veel doen. Jezelf als een Neanderthaler neerzetten is niet de meest verstandige toch?
Probeer je nu te verdedigen dat relschoppen een goed idee is? Je sloopt dingen, verwond misschien mensen en aan het eind van de dag heb je jezelf bewezen als Neanderthaler, lekker je oerinstinct los laten gaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een beleefde brief schrijven dan?
Waarschijnlijk omdat het 'nieuws' van vorige week al sprak over dat er een AZC komt. Om af te sluiten met dat het woensdag formeel besloten moest worden, als in: we weten het al maar woensdag voeren we nog een toneelstukje op voor het publiek zodat het net een democratie lijkt hier.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, ik vind het nogal opvallend dat dat nog voor de uiteindelijke beslissing gebeurt. Ik kan er nog inkomen dat je na een beslissing relt, maar ervoor is wel wat debiel. En dan zeker op deze wijze.
ja en het zou lekker voor die relschoppers zijn als het er nu nog veel meer wordenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat het om het įįntal asielzoekers gaat? Sjeeminee zeg, hoe moeilijk kan het zijn. Als er 100 komen kraait er geen haan naar.
Nou, er zit iets tussen een beleefde brief schrijven en een rel schoppen. Maar dat mensen op hun achterste benen staan, ja, dat kan ik heel goed begrijpen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Probeer je nu te verdedigen dat relschoppen een goed idee is? Je sloopt dingen, verwond misschien mensen en aan het eind van de dag heb je jezelf bewezen als Neanderthaler, lekker je oerinstinct los laten gaan.
Heeft het geholpen denk je?
Dus je moet ergens wonen om te weten hoe het er is? Ik sport er 3x per week, gebruik regelmatig de supers in de buurt en fiets loop en rij er. Zou niet weten wat er wonen zou toevoegen. De woningen staan er ook veel verder vanaf dan mijn sportclub.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je er niet wóónt, waar héb je het dan over.
Ja een formele beslissing nemen is inderdaad een toneelstukje voor het publiek.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het 'nieuws' van vorige week al sprak over dat er een AZC komt. Om af te sluiten met dat het woensdag formeel besloten moest worden, als in: we weten het al maar woensdag voeren we nog een toneelstukje op voor het publiek zodat het net een democratie lijkt hier.
Je snapt me wel schurkie.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
ja en het zou lekker voor die relschoppers zijn als het er nu nog veel meer worden
Wat is dan wel een goed idee en waar blijkt dat uit?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Probeer je nu te verdedigen dat relschoppen een goed idee is? Je sloopt dingen, verwond misschien mensen en aan het eind van de dag heb je jezelf bewezen als Neanderthaler, lekker je oerinstinct los laten gaan.
Heeft het geholpen denk je?
Nee, overtuigend is dit niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dus je moet ergens wonen om te weten hoe het er is? Ik sport er 3x per week, gebruik regelmatig de supers in de buurt en fiets loop en rij er. Zou niet weten wat er wonen zou toevoegen. De woningen staan er ook veel verder vanaf dan mijn sportclub.
Er is een verschil tussen protesteren en vandaliseren! Benut je recht op protest, wees lekker luid, ookal vind ik je een lul.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou het blijkt te werken. Al meerdere gemeentes hebben er vanaf gezien na hevige protesten. Of het verstandig is valt dus best te bediscussiėren.
Maar wat is wel verstandig dan volgens jou?
Zit jij in een schommelstoel met allemaal boekenkasten vol boeken achter je, met een rokende pijp in je mond? Of denk ik dat alleen maar.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen protesteren en vandaliseren! Benut je recht op protest, wees lekker luid, ookal vind ik je een lul.
Dan is de beslissing in hun ogen dus al genomenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het 'nieuws' van vorige week al sprak over dat er een AZC komt. Om af te sluiten met dat het woensdag formeel besloten moest worden, als in: we weten het al maar woensdag voeren we nog een toneelstukje op voor het publiek zodat het net een democratie lijkt hier.
Sterke argumenten heb je..quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, overtuigend is dit niet.
Zo komt het wel over zoals die nieuwsberichten hierover zijn geschreven vorige week. Een burgemeester die zegt 'Er komt een asielzoekerscentrum omdat we dit kunnen en willen'. Hoe denk je dan dat mensen dat op gaan vatten als je dat zegt voordat je gemeenteraad het formele besluit heeft genomen?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja een formele beslissing nemen is inderdaad een toneelstukje voor het publiek.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:14 schreef Asphyx het volgende:
"Volgens een ooggetuige liepen tussen de bewoners van Geldermalsen "hooligan-achtige types" die nu amok maken."
Net als in Steenbergen. Dat zijn door de overheid (AIVD) aangestuurde stemmingmakers om de tegenstanders in kwaad daglicht te zetten.
Bekende tactiek om oppositie uit te schakelen.
Geen idee, het blijft in Arnhem maar komen volgens mij. Zie ze ook wel eens in de trein, op weg naar Ter Apel volgens mij dan. Kan me niet voorstellen dat je van die mensen last hebt, gedragen zich altijd erg netjes.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, er zit iets tussen een beleefde brief schrijven en een rel schoppen. Maar dat mensen op hun achterste benen staan, ja, dat kan ik heel goed begrijpen.
Hoeveel asielzoekers wonen er in jouw buurt overigens?
Link naar nieuwsberichten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:07 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zo komt het wel over zoals die nieuwsberichten hierover zijn geschreven vorige week. Een burgemeester die zegt 'Er komt een asielzoekerscentrum omdat we dit kunnen en willen'. Hoe denk je dan dat mensen dat op gaan vatten als je dat zegt voordat je gemeenteraad het formele besluit heeft genomen?
Het college heeft over het algemeen de meerderheid in de raad, dus dat is eigenlijk niet zo heel gek.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ga nou niet zulke achterlijk vragen stellen alsof ik doe dat ik alles weet. Wat dacht je van wel protesteren, niet dingen slopen?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is dan wel een goed idee en waar blijkt dat uit?
Ongetwijfeld. Maar ineens 1500 man in je dorp erbij, van totaal andere origine, dat moet je écht willen. Want de samenstelling van de gemeente verandert. Is dat nou zó moeilijk te snappen?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:08 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Geen idee, het blijft in Arnhem maar komen volgens mij. Zie ze ook wel eens in de trein, op weg naar Ter Apel volgens mij dan. Kan me niet voorstellen dat je van die mensen last hebt, gedragen zich altijd erg netjes.
Bedankt dat je me zo volwassen inschat, ik ben twintig.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zit jij in een schommelstoel met allemaal boekenkasten vol boeken achter je, met een rokende pijp in je mond? Of denk ik dat alleen maar.
Bijvoorbeeld: http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)zoekerscentrum.dhtmlquote:
Nou, je klinkt een stuk ouder, 65 of zoquote:Op woensdag 16 december 2015 22:10 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Bedankt dat je me zo volwassen inschat, ik ben twintig.
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:07 schreef harrievankempen het volgende:
Naar school?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:10 schreef harrievankempen het volgende:
[..]
Geweld gaat wellicht wat te ver, maar wat moet je dan?
Want een paar rellende tokkies zijn 'het volk'?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:07 schreef hugecooll het volgende:
Anyway, ik ben dus in beginsel niet tegen rellen omdat ik er een sterk voorstander van ben dat de uiteindelijke macht bij het volk ligt en niet bij de verplichte organen die hen vertegenwoordigen.
In dat geval mogen alleen asielzoekers een mening hebben over AZC's.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je woont er niet... al doe je net alsof je er bijna wel woont. Dat vind ik dus niet zo sterk.
Als je dat bericht van het AD leest kan ik het me nog wel voorstellen, de rest is toch een stuk genuanceerder. Beetje onzin om te doen alsof het een toneelstukje is.quote:
Ik heb het helemaal niet over of men ongelijk heeft of niet. Grootschalige opvang op een bedrijventerrein en geen mogelijkheid om te integreren is ook kut. Ik erger me gewoon aan die mongolen die als enige uitweg knokken zie. Ik heb niks gezegd over wel of geen vluchtelingen, dat verzin je er bij.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar ineens 1500 man in je dorp erbij, van totaal andere origine, dat moet je écht willen. Want de samenstelling van de gemeente verandert. Is dat nou zó moeilijk te snappen?
Je kan willen en schreeuwen. Maar als die tokkies de laatste 10 jaar schijt hadden aan het buitenlands beleid van Europa (en ook NL) mogen ze nu met hun blote kont op de blaren zitten.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Denk je dat een aangetekende brief meer effect heeft?
In het algemeen, vandaar ook 'in beginsel'quote:Op woensdag 16 december 2015 22:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want een paar rellende tokkies zijn 'het volk'?_!!!!!
Nou jij klinkt meer als een alleenwonende tienermoeder die bang is dat de vluchtelingen haar uitkeringen afpakken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, je klinkt een stuk ouder, 65 of zo
Oké, dan zijn we het eens. Voor knokken ben ik óók niet. Maar flink stennis schoppen vind ik prima, als je met je ogen knippert drukken ze hun plan anders gewoon door.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:12 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over of men ongelijk heeft of niet. Grootschalige opvang op een bedrijventerrein en geen mogelijkheid om te integreren is ook kut. Ik erger me gewoon aan die mongolen die als enige uitweg knokken zie. Ik heb niks gezegd over wel of geen vluchtelingen, dat verzin je er bij.
Dan kan ik mezelf ook heel snel gelijk geven
Oh nu het ineens vluchtelingen betreft, dan maar voelen!?quote:Op woensdag 16 december 2015 21:42 schreef Grems het volgende:
Wie niet luisteren wil, moet voelen. Jammer maar waar.
Dit dan? http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/12/15/1570799quote:Op woensdag 16 december 2015 22:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Als je dat bericht van het AD leest kan ik het me nog wel voorstellen, de rest is toch een stuk genuanceerder. Beetje onzin om te doen alsof het een toneelstukje is.
Niet iedereen zal op de hoogte zijn van de mening van iedereen in de gemeenteraad, ik zelf overigens ook niet. Dus dat het vrijdag zo over kwam is zo gek nog niet.quote:Bij het uitlekken van de plannen voor het azc, afgelopen vrijdag, leek de stemming in de gemeenteraad een gelopen race, maar door het verzet in de gemeente is de uitkomst inmiddels ongewis.
Dank je voor dit complimentquote:Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Nou jij klinkt meer als een alleenwonende tienermoeder die bang is dat de vluchtelingen haar uitkeringen afpakken.
Ik las net in dit topic dat het AZC op een afgelegen bedrijventerrein komt wat niet eens te voet of per fiets bereikbaar is. Mocht dat waar zijn, dan stel je je wel ontzettend aanquote:Op woensdag 16 december 2015 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar ineens 1500 man in je dorp erbij, van totaal andere origine, dat moet je écht willen. Want de samenstelling van de gemeente verandert. Is dat nou zó moeilijk te snappen?
Guus, die mensen die verplaatsen zich toch? Of moeten die binnenblijven? Dan heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik las net in dit topic dat het AZC op een afgelegen bedrijventerrein komt wat niet eens te voet of per fiets bereikbaar is. Mocht dat waar zijn, dan stel je je wel ontzettend aan
Misschien is het handig om je op z'n minst in te lezen voor je gaat rellen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:14 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dit dan? http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/12/15/1570799
[..]
Niet iedereen zal op de hoogte zijn van de mening van iedereen in de gemeenteraad, ik zelf overigens ook niet. Dus dat het vrijdag zo over kwam is zo gek nog niet.
Volgens mij was het grootste deel van de Nederlandse bevolking tegen de Irak-oorlog, eigenlijk de grondlegger van dit alles.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Je kan willen en schreeuwen. Maar als die tokkies de laatste 10 jaar schijt hadden aan het buitenlands beleid van Europa (en ook NL) mogen ze nu met hun blote kont op de blaren zitten.
'Niet eens te voet of per fiets bereikbaar is'quote:Op woensdag 16 december 2015 22:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Guus, die mensen die verplaatsen zich toch? Of moeten die binnenblijven? Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Je hebt een béétje een punt. Vind ik. Maar meer ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
'Niet eens te voet of per fiets bereikbaar is'
Ja, nee, die volkomen geļsoleerde mensen zullen zich dan vast wel verplaatsen ja
En dan nog, wtf maakt het uit.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, nee, die volkomen geļsoleerde mensen zullen zich dan vast wel verplaatsen ja
Maar waar waren de rellen dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij was het grootste deel van de Nederlandse bevolking tegen de Irak-oorlog, eigenlijk de grondlegger van dit alles.
Dat mensen niet in staat zijn om in te zien waar toe buitenlands beleid op een termijn van 10 jaar kan leiden, ook in hun eigen achtertuin, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Zelfs de goedbetaalde 'experts', zijn daar niet eens toe in staat.
Er staat wel 'gemeente', niet 'gemeenteraad'. Gemeenteraad -> gelopen race -> felle protesten vanuit de gemeente -> uitslag ongewis. Da's de volgordequote:Op woensdag 16 december 2015 22:14 schreef Catkiller het volgende:
Niet iedereen zal op de hoogte zijn van de mening van iedereen in de gemeenteraad, ik zelf overigens ook niet. Dus dat het vrijdag zo over kwam is zo gek nog niet.
Maar in de praktijk blijkt geweld en intimidatie te werken. Beter nog zelfs.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:06 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen protesteren en vandaliseren! Benut je recht op protest, wees lekker luid, ookal vind ik je een lul.
En waar heeft dat dan gewerkt?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:09 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ga nou niet zulke achterlijk vragen stellen alsof ik doe dat ik alles weet. Wat dacht je van wel protesteren, niet dingen slopen?
Alsof dat zo blijft, er loopt gewoon een parallelweg naast de provinciale weg en er ligt al een rotonde. Bij de rotonde de poort van het AZC maken en ze kunnen daar met hun fiets of te voet oversteken en verder gaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waar is het toegepast?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En waar heeft dat dan gewerkt?
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar in de praktijk blijkt geweld en intimidatie te werken. Beter nog zelfs.
Je kan helemaal niet vergelijken of het werkt met of zonder agressie want agressie of intimidatie zijn ALTIJD aan de orde.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En waar heeft dat dan gewerkt?
ja joh!quote:Op woensdag 16 december 2015 22:24 schreef the-eye het volgende:
Gewoon afa tuig wat stenen gooide om de verontruste burgers in een slecht daglicht te zetten.
Mooi.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:23 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Alsof dat zo blijft, er loopt gewoon een parallelweg naast de provinciale weg en er ligt al een rotonde. Bij de rotonde de poort van het AZC maken en ze kunnen daar met hun fiets of te voet oversteken en verder gaan.
Ik keur geweld niet goed maar ik kan het me heel goed voorstellen. Ondanks dat ongeveer 70% van de Nederlanders tegen grootschalige instroom van asielzoekers is heb je in de politiek weinig te kiezen en naar geluiden uit de samenleving wordt niet geluisterd. Als je tegen de wil van zo'n grote groep mensen iets door de strot duwt moet je natuurlijk niet vreemd opkijken van ongeregeldhedenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:12 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over of men ongelijk heeft of niet. Grootschalige opvang op een bedrijventerrein en geen mogelijkheid om te integreren is ook kut. Ik erger me gewoon aan die mongolen die als enige uitweg knokken zie. Ik heb niks gezegd over wel of geen vluchtelingen, dat verzin je er bij.
Dan kan ik mezelf ook heel snel gelijk geven
maakt dat je bang?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:23 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Alsof dat zo blijft, er loopt gewoon een parallelweg naast de provinciale weg en er ligt al een rotonde. Bij de rotonde de poort van het AZC maken en ze kunnen daar met hun fiets of te voet oversteken en verder gaan.
Oké bij dezen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zeg me dat ze dat soort geintjes niet flikken?
Nee maar wat voor kut argument is het nu om te zeggen dat er geen fietspad is of stoep, alsof dat zo zal blijven.quote:
ik zou het even op moeten zoeken maar was het niet oa Steenbergen?quote:
ja weenie is ook niet mijn argumentquote:Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Nee maar wat voor kut argument is het nu om te zeggen dat er geen fietspad is of stoep, alsof dat zo zal blijven.
Kijk, die mensen gaan komen en hebben ergens een plaats nodig waar ze kunnen leven, leren en werken. En er zijn gewoon mensenrechten, die Nederland ook naleeft en dan moeten ze opgevangen worden. Verder vraag ik me af uit welk onderzoek je 70% haalt want dat lijkt me behoorlijk overdreven, helemaal als ik naar mijn omgeving kijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik keur geweld niet goed maar ik kan het me heel goed voorstellen. Ondanks dat ongeveer 70% van de Nederlanders tegen grootschalige instroom van asielzoekers is heb je in de politiek weinig te kiezen en naar geluiden uit de samenleving wordt niet geluisterd. Als je tegen de wil van zo'n grote groep mensen iets door de strot duwt moet je natuurlijk niet vreemd opkijken van ongeregeldheden.
Dat soort geintjes flikken ze niet. Zet je alu hoedje maar weer afquote:Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zeg me dat ze dat soort geintjes niet flikken?
Nou ja, misschien zou je dat als signaal kunnen zien.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:24 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
[..]
Je kan helemaal niet vergelijken of het werkt met of zonder agressie want agressie of intimidatie zijn ALTIJD aan de orde.
Wss zou er wel minder weerstand tegen zijn als het wel zo zou zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:29 schreef deadprez het volgende:
[..]
ja weenie is ook niet mijn argument
zou sws een beetje onmenselijk zijn om die mensen geļsoleerd in een azc te laten zitten
Ja, best ziek eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:30 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Wss zou er wel minder weerstand tegen zijn als het wel zo zou zijn.
Volwassen mensen in middelgrote gemeenten zijn over het algemeen xenophobe simpele zielen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ja, misschien zou je dat als signaal kunnen zien.
Lees: ons electoraat wil dat we zo min mogelijk asielzoekers toelatenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Volwassen mensen in middelgrote gemeenten zijn over het algemeen xenophobe simpele zielen.
Dat is het signaal dat ik en de politiek krijg
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat de oorspronkelijke bewoners van het dorp een stel achterlijke tokkies zijn die lekker massaal gaan rellen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
1500 Dat is een compleet dorp wat erbij komt. En dan mekkeren dat mensen onterecht klagen. Sjeminee zeg.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
Laat die tokkies maar lekker allemaal op Wilders stemmen.
Binnen een paar maanden ligt het kabinet dan weer omver en zijn de tokkies weer een illusie armer
Niet iedereen heeft het geduld om beleefd te blijven.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat de oorspronkelijke bewoners van het dorp een stel achterlijke tokkies zijn die lekker massaal gaan rellen.
Daar wonen 14.000 nogwat man volgens wiki, die staan daar bij lange na niet allemaal wss.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat de oorspronkelijke bewoners van het dorp een stel achterlijke tokkies zijn die lekker massaal gaan rellen.
Oh, ok, dan is het goedquote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het geduld om beleefd te blijven.
Dat zijn er nogal wat daar, aan de beelden te zien.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je niet eens een stukje begrijpt, van de woede van die mensen. Ik snap dat écht niet.quote:
Natuurlijk hebben die mensen een plaats nodig. Maar niet Nederland. Er is werkelijk niet 1 geldige reden om 10 veilige landen te doorkruisen en vervolgens hier asiel aan te vragen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:29 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Kijk, die mensen gaan komen en hebben ergens een plaats nodig waar ze kunnen leven, leren en werken. En er zijn gewoon mensenrechten, die Nederland ook naleeft en dan moeten ze opgevangen worden. Verder vraag ik me af uit welk onderzoek je 70% haalt want dat lijkt me behoorlijk overdreven, helemaal als ik naar mijn omgeving kijk.
Asielzoekers zijn gelukkig beleefder dan die tokkies. Dan heb ik liever asielzoekers.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is waar.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Daar wonen 14.000 nogwat man volgens wiki, die staan daar bij lange na niet allemaal wss.
Meer dan een compleet dorp in deze gemeente, er zijn 6 dorpen in de gemeente die kleiner zijn dan dat aantal.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
1500 Dat is een compleet dorp wat erbij komt. En dan mekkeren dat mensen onterecht klagen. Sjeminee zeg.
Het is natuurlijk heel makkelijk mensen als xenofoob en simpele ziel weg te zetten, dan hoef je immers niet serieus op hun argumenten in te gaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Volwassen mensen in middelgrote gemeenten zijn over het algemeen xenophobe simpele zielen.
Dat is het signaal dat ik en de politiek krijg
Ja, raar he, dat anderen kennelijk geen primitieve apen zijn die bij alles wat ze niet zint maar agressief worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je niet eens een stukje begrijpt, van de woede van die mensen. Ik snap dat écht niet.
Ja natuurlijk, dat is het Boca.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoeveel users zijn hier zo tegen die verontwaardigde burgers om het tegen zijn? Het lijkt wel expres.
Omdat het niet rationeel is.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je niet eens een stukje begrijpt, van de woede van die mensen. Ik snap dat écht niet.
Er bestaat nog een hele wereld buiten je kraakpand en biologische eetclubquote:Op woensdag 16 december 2015 22:29 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Kijk, die mensen gaan komen en hebben ergens een plaats nodig waar ze kunnen leven, leren en werken. En er zijn gewoon mensenrechten, die Nederland ook naleeft en dan moeten ze opgevangen worden. Verder vraag ik me af uit welk onderzoek je 70% haalt want dat lijkt me behoorlijk overdreven, helemaal als ik naar mijn omgeving kijk.
Nee, het komt over alsof je niks te verdedigen hebt. En dat geloof ik niet. Dat geloof ik écht helemaal niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:37 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, raar he, dat anderen kennelijk geen primitieve apen zijn die bij alles wat ze niet zint maar agressief worden.
10 jaar geleden was er geen eindeloze stoom Somalische neurochirurgen en Syrische raketgeleerden.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:14 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Oh nu het ineens vluchtelingen betreft, dan maar voelen!?
Stelletje klote xenofoben. Waar waren de rellen de afgelopen 10 jaar?
Wat moet er verdedigd worden dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, het komt over alsof je niks te verdedigen hebt. En dat geloof ik niet. Dat geloof ik écht helemaal niet.
DP, zie mijn vraag aan Guus a.u.b. Ik snįp het niet, echt niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, dat is het Boca.
Begrijp je dan niet dat de hele samenstelling van je gemeente verandert. Alsof er helemaal niets gebeurt. Dat is toch ingrijpend? Dat je dat nou niet begrijpt, man, man, waar kom jij vandaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Omdat het niet rationeel is.
Dorpen waar momenteel een AZC staat zijn echt geen 'hel' geworden. Het zijn gewoon dorpen zoals alle andere. Ik ken ook geen cijfers dat de criminaliteit en dat soort dorpen hoger is dan in vergelijkbare dorpen zonder AZC.
Er is gewoon geen enkele reden om als een neanderthaler te gaan lopen knokken alleen maar omdat er mensen met een kleurtje bij je in het dorp komen wonen.
Ik ben het helemaal met je eens, morgen kom ik een aantal veldbedjes langsbrengen. Hoeveel m2 heb je beschikbaar?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:29 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Jij laat thuis ook de deuren openstaan omdat iedereen binnen mag lopen? Waarom niet toch? Waarom zou je je huis verdedigen? Mwah, lekker leven en laten leven hoor. Loop maar door mensen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat moet er verdedigd worden dan?
Dat smartphone-argument slaat echt helemaal nergens op. Het is niet alsof een land als Syriė straatarm was hč.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef Grems het volgende:
[..]
10 jaar geleden was er geen eindeloze stoom Somalische neurochirurgen en Syrische raketgeleerden.
Zijn overigens geen vluchtelingen, vluchtlingen komen niet met smartphone in de hand eisen stellen over hun Miele nadat ze tig razendveilige landen doorgelopen zijn.
Dat kan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
DP, zie mijn vraag aan Guus a.u.b. Ik snįp het niet, echt niet.
Op de fp vind je veel meer medestandersquote:Op woensdag 16 december 2015 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoeveel users zijn hier zo tegen die verontwaardigde burgers om het tegen zijn? Het lijkt wel expres.
Nee, kom, laten we vooral lekker de lafbek uithangen en de verantwoordelijkheid voor het oplossen van deze problematiek louter bij anderen leggenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Natuurlijk hebben die mensen een plaats nodig. Maar niet Nederland.
Noem eens een voorbeeld van een dorp dat compleet naar de verdoemenis is geholpen door een AZC dan, in vergelijking met een dorp in de zelfde regio zonder AZC waar het allemaal koek en ei is.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Begrijp je dan niet dat de hele samenstelling van je gemeente verandert. Alsof er helemaal niets gebeurt. Dat is toch ingrijpend? Dat je dat nou niet begrijpt, man, man, waar kom jij vandaan.
Weer zo'n sterke vergelijking.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij laat thuis ook de deuren openstaan omdat iedereen binnen mag lopen? Waarom niet toch? Waarom zou je je huis verdedigen? Mwah, lekker leven en laten leven hoor. Loop maar door mensen.
Criminaliteit is nog wel het minste bezwaar. Het feit dat ze straks met heel de familie hier zitten en grotendeels tot hun dood een uitkering zullen ontvangen baart me zorgen. Ook het feit dat de Europese grenzen blijkbaar zo lek zijn dat er miljoenen mensen ongehinderd naar binnen kunnen wandelen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dorpen waar momenteel een AZC staat zijn echt geen 'hel' geworden. Het zijn gewoon dorpen zoals alle andere. Ik ken ook geen cijfers dat de criminaliteit en dat soort dorpen hoger is dan in vergelijkbare dorpen zonder AZC.
Er is gewoon geen enkele reden om als een neanderthaler te gaan lopen knokken alleen maar omdat er mensen met een kleurtje bij je in het dorp komen wonen.
Maar in die dorpen komen ze niet terecht vgm.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:37 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Meer dan een compleet dorp in deze gemeente, er zijn 6 dorpen in de gemeente die kleiner zijn dan dat aantal.
Niet naar de verdoemenis, maar ingrijpend veranderd. Moet ik dat uitleggen? Nee toch....quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van een dorp dat compleet naar de verdoemenis is geholpen door een AZC dan, in vergelijking met een dorp in de zelfde regio zonder AZC waar het allemaal koek en ei is.
Maar laat ook maar, want simpele zielen zoals de Geldermalser tokkies en FOK-tokkies die met hen sympathiseren kunnen zo een taak natuurlijk niet uitvoeren
had dit van jou niet verwacht tbhquote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Criminaliteit is nog wel het minste bezwaar. Het feit dat ze straks met heel de familie hier zitten en grotendeels tot hun dood een uitkering zullen ontvangen baart me zorgen. Ook het feit dat de Europese grenzen blijkbaar zo lek zijn dat er miljoenen mensen ongehinderd naar binnen kunnen wandelen.
Wat is er mis met verandering?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet naar de verdoemenis, maar ingrijpend veranderd. Moet ik dat uitleggen? Nee toch....
Nou, ga er dan op in. Want wat verdedig jij wel met hand en tand? Dat wil ik graag van jou horen.quote:
Waar zie jij gezinnen? Italiė en Griekenland zijn oorlogsgebied? Denemarken één groot slachtveld?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat smartphone-argument slaat echt helemaal nergens op. Het is niet alsof een land als Syriė straatarm was hč.
En het is maar wat je als veilig beschouwd. Zou jij jaren zonder enig zicht op een toekomst in een enorm vluchtelingenkamp willen zitten met je gezin?
Wat zou er verdedigd moeten worden dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, het komt over alsof je niks te verdedigen hebt. En dat geloof ik niet. Dat geloof ik écht helemaal niet.
ik ga altijd huilen als er geweld dreigtquote:Op woensdag 16 december 2015 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ga er dan op in. Want wat verdedig jij wel met hand en tand? Dat wil ik graag van jou horen.
Ingrijpend veranderd als in: de lokale tokkiebevolking had daarvoor nog nooit negers gezien, en nu zie je ze af en toe op straat?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet naar de verdoemenis, maar ingrijpend veranderd. Moet ik dat uitleggen? Nee toch....
Waar heb ik het over oorlogsgebied?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Waar zie jij gezinnen? Italiė en Griekenland zijn oorlogsgebied? Denemarken één groot slachtveld?
Dat bedoel ik dus. Waar is je betrokkenheid met je buurt, je wijk, je dorp, je stad? Dan wind je je wel op over zaken die ingrijpend gaan veranderen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat zou er verdedigd moeten worden dan?
Nee hoor dat zeg ik niet. We kunnen best mee betalen aan opvang in de regio. Heeft niks met laf te maken maar met logisch nadenken. We kunnen niet alle problemen op de wereld oplossen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, kom, laten we vooral lekker de lafbek uithangen en de verantwoordelijkheid voor het oplossen van deze problematiek louter bij anderen leggen
Nee, maar gewoon om aan te geven dat het best een grote verandering is voor deze gemeente om er in één keer zo veel mensen bij te krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar in die dorpen komen ze niet terecht vgm.
Oké. Maar wat ben jij bereid om te verdedigen met hand en tand? Familie dan? Er moet toch iets zijn?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
ik ga altijd huilen als er geweld dreigt
Dit is boekengeneuzel. Totaal flauwekul.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ingrijpend veranderd als in: de lokale tokkiebevolking had daarvoor nog nooit negers gezien, en nu zie je ze af en toe op straat?
Oh wat erg zeg
Hoe is dit relevant in dit topic?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké. Maar wat ben jij bereid om te verdedigen met hand en tand? Familie dan? Er moet toch iets zijn?
Ahhhhh, dit is een gevoelig punt. Zou je toch mijn vraag willen beantwoorden?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:44 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant in dit topic?
De duizenden meldingen bij het meldpunt zijn leugens?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou iig niet voor de stad, of het land waar ik woon willen vechten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ahhhhh, dit is een gevoelig punt. Zou je toch mijn vraag willen beantwoorden?
Nog steeds geen verantwoordelijkheid nemen dus.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
We kunnen best mee betalen aan opvang in de regio.
Je stelt dat deze arme drommels wel helemaal naar Nederland moeten reizen omdat er geen enkel veilig land tussen Syriė Eritrea/Albaniė en Nederland ligt.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waar heb ik het over oorlogsgebied?
Oké duidelijk. Maar nu waar je je wél heel erg voor zou willen inzetten. Stel: je moeder wordt in elkaar geslagen. Dan ren je toch wel om te helpen haar te ontzetten of niet?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zou iig niet voor de stad, of het land waar ik woon willen vechten.
Is de mentale capaciteit van tokkies tegenwoordig zo laag dat ze zo een simpele zin al 'boekengeneuzel' vinden dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is boekengeneuzel. Totaal flauwekul.
Nee dat stel ik niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Je stelt dat deze arme drommels wel helemaal naar Nederland moeten reizen omdat er geen enkel veilig land tussen Syriė Eritrea/Albaniė en Nederland ligt.
Ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Maar nu waar je je wél heel erg voor zou willen inzetten. Stel: je moeder wordt in elkaar geslagen. Dan ren je toch wel om te helpen haar te ontzetten of niet?
Joh, jij komt niet eens buiten volgens mij.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is de mentale capaciteit van tokkies tegenwoordig zo laag dat ze zo een simpele zin al 'boekengeneuzel' vinden dan?
Ik zal het simpel voor je stellen:
Eerst geen negers in dorp
Nu wel negers in dorp
Oooooh wat errrug !
Hopelijk begrijp je het nu wel
Ben benieuwd naar de cijfers in 2035.quote:Het onderzoek is gebaseerd op 33.000 asielmigranten die tussen 1995 en 1999 een verblijfsvergunning in Nederland kregen. Na twee jaar heeft een kwart van hen een betaalde baan van meer dan acht uur per week. Na vijf jaar is dat de helft. De meeste statushouders blijven in Nederland wonen.
Dat zeggen meer mensen. Maar wij hebben hier een nu nog goed sociaal stelsel dat alleen kan blijven bestaan als we de instroom beperken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:41 schreef deadprez het volgende:
[..]
had dit van jou niet verwacht tbh
De mensen die boos worden omdat er negers in hun dorp komen wonen, ik denk dat die minder buiten komen dan ikquote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Joh, jij komt niet eens buiten volgens mij.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké, dus aan jouw moeder moeten ze niet komen. Klopt dat?
Ik ben niet verantwoordelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nog steeds geen verantwoordelijkheid nemen dus.
Oké Kapitein.
Dus je bent het wél met mij eens dat er tig veilige landen tussen Nederland en Somaliė liggen. Waarom zeg je dan eerst van niet?quote:
Het aantal asielzoekers bedraagt grofweg 10% van het inwonertal van het dorp. Mochten ze hier 170 asielzoekers dumpen -10% van het inwonertal- dan is dat wmb geen enkel probleem. Heb er verder ook alle vertrouwen in dat wij dat als dorp prima aan zouden kunnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Waar is je betrokkenheid met je buurt, je wijk, je dorp, je stad? Dan wind je je wel op over zaken die ingrijpend gaan veranderen.
Sociale voorzieningen ja toch?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Je stelt dat deze arme drommels wel helemaal naar Nederland moeten reizen omdat er geen enkel veilig land tussen Syriė Eritrea/Albaniė en Nederland ligt.
Het punt waar jij je beleefdheid en eventuele onverschilligheid laat varen en kwaad wordt omdat ze aan iets komen wat jou dierbaar is!quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef deadprez het volgende:
[..]wat probeer je nou te bereiken?
Waarschijnlijk zijn er asielzoekers die je moeder willen pakken, iets met zak en groot gemakquote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef deadprez het volgende:
[..]wat probeer je nou te bereiken?
Dat bedoel ik dus helemįįįl niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef HPLC het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er asielzoekers die je moeder willen pakken, iets met zak en groot gemak
Want het enige verschil tussen de gemiddelde Nederlander en een hoogopgeleide advocaat is pigmentquote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is de mentale capaciteit van tokkies tegenwoordig zo laag dat ze zo een simpele zin al 'boekengeneuzel' vinden dan?
Ik zal het simpel voor je stellen:
Eerst geen negers in dorp
Nu wel negers in dorp
Oooooh wat errrug !
Hopelijk begrijp je het nu wel
Weet ikquote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus helemįįįl niet.
Ik zou 10.000 vluchtelingen gecentreerd in mn woonplaats toch niet zo'n feest vinden.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het aantal asielzoekers bedraagt grofweg 10% van het inwonertal van het dorp. Mochten ze hier 170 asielzoekers dumpen -10% van het inwonertal- dan is dat wmb geen enkel probleem. Heb er verder ook alle vertrouwen in dat wij dat als dorp prima aan zouden kunnen.
Je beseft je wel dat er dagelijks vluchtelingen (ook kinderen) overlijden in die tentenkampen, dat daar nauwelijks genoeg eten en drinkwater is, laat staan voorzieningen als hygienische pispotten, medicijnen, etc. ?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeggen meer mensen. Maar wij hebben hier een nu nog goed sociaal stelsel dat alleen kan blijven bestaan als we de instroom beperken.
Ik vind dat iedereen veilig moet kunnen wonen. Maar niet dat iedereen recht heeft op verblijf in Nederland. Als je in een tent in Turkije zit blijf je daar. Geen enkele reden om 10 landen voorbij te lopen en in Nederland asiel aan te vragen.
Laten we wat geld overmaken voor betere voorzieningen dan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat er dagelijks vluchtelingen (ook kinderen) overlijden in die tentenkampen, dat daar nauwelijks genoeg eten en drinkwater is, laat staan voorzieningen als hygienische pispotten, medicijnen, etc. ?
Kom je wel eens in je dorp?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het aantal asielzoekers bedraagt grofweg 10% van het inwonertal van het dorp. Mochten ze hier 170 asielzoekers dumpen -10% van het inwonertal- dan is dat wmb geen enkel probleem. Heb er verder ook alle vertrouwen in dat wij dat als dorp prima aan zouden kunnen.
Voor de levenslange uitkering van één gelukszoeker kunnen we ter plekke duizenden kinderen voorzien van eten, drinkwater en pispotten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat er dagelijks vluchtelingen (ook kinderen) overlijden in die tentenkampen, dat daar nauwelijks genoeg eten en drinkwater is, laat staan voorzieningen als hygienische pispotten, medicijnen, etc. ?
Ben ik helemaal voor, maar dat betekent niet dat je onmiddelijk de grenzen dicht kan gooien. Het is én én, niet óf ófquote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laten we wat geld overmaken voor betere voorzieningen dan.
Nja, in een tentenkamp in Turkije ben je verzekerd van een kansloos bestaan. Ik vind het niet gek dat mensen door proberen te reizen naar landen waar iets meer kansen liggen. Betekent ook niet dat iedereen maar asiel moet krijgen, maar volgens mij valt dat ook wel mee allemaal.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeggen meer mensen. Maar wij hebben hier een nu nog goed sociaal stelsel dat alleen kan blijven bestaan als we de instroom beperken.
Ik vind dat iedereen veilig moet kunnen wonen. Maar niet dat iedereen recht heeft op verblijf in Nederland. Als je in een tent in Turkije zit blijf je daar. Geen enkele reden om 10 landen voorbij te lopen en in Nederland asiel aan te vragen.
Heumensoord is het grootste opvangkamp en daar zitten er 3.000. Toch bedankt voor je uiterst domme reactie.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Ik zou 10.000 vluchtelingen gecentreerd in mn woonplaats toch niet zo'n feest vinden.
dat gaat jou helemaal niks aanquote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het punt waar jij je beleefdheid en eventuele onverschilligheid laat varen en kwaad wordt omdat ze aan iets komen wat jou dierbaar is!
Wat is dit nu weer voor een volstrekt achterlijke vraag zeg?quote:
Maar dan ben je dus geen vluchteling maar economische migrantquote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nja, in een tentenkamp in Turkije ben je verzekerd van een kansloos bestaan. Ik vind het niet gek dat mensen door proberen te reizen naar landen waar iets meer kansen liggen. Betekent ook niet dat iedereen maar asiel moet krijgen, maar volgens mij valt dat ook wel mee allemaal.
En wat doe je daar zoal?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een volstrekt achterlijke vraag zeg?
Natuurlijk kom ik wel eens in mijn dorp
Stuitend dat er nog steeds mensen zijn, met internetverbinding nog wel, die deze nonsens slikken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor, maar dat betekent niet dat je onmiddelijk de grenzen dicht kan gooien. Het is én én, niet óf óf
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt
Verder vind ik dat we hoogopgeleide asielzoekers ook gewoon prima kunnen gebruiken in dit land. Het bevolkingscijfer gaat teruglopen vanwege het dalende geboortecijfer. Zeker in krimpregio's
Daar gaat het toch ook niet om. Je moet het dan alleen ook niet vreemd vinden als mensen hun leefomgeving beschermenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nja, in een tentenkamp in Turkije ben je verzekerd van een kansloos bestaan. Ik vind het niet gek dat mensen door proberen te reizen naar landen waar iets meer kansen liggen. Betekent ook niet dat iedereen maar asiel moet krijgen, maar volgens mij valt dat ook wel mee allemaal.
Guus zit graag op bankjes heeft hij wel eens gepost.quote:
Hij doelde op die 10% dommiequote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Heumensoord is het grootste opvangkamp en daar zitten er 3.000. Toch bedankt voor je uiterst domme reactie.
hehequote:Op woensdag 16 december 2015 22:57 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Guus zit graag op bankjes heeft hij wel eens gepost.
Hoogopgeleiden zijn welkom als kennismigrant maar voor de rest kun je als Nederland, een van de dichtst bevolkte landen ter wereld, prima de deur sluiten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor, maar dat betekent niet dat je onmiddelijk de grenzen dicht kan gooien. Het is én én, niet óf óf
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt
Verder vind ik dat we hoogopgeleide asielzoekers ook gewoon prima kunnen gebruiken in dit land. Het bevolkingscijfer gaat teruglopen vanwege het dalende geboortecijfer. Zeker in krimpregio's
Die dekbedden die zo tegenvielen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Als ze in mijn woonplaats democratisch besloten dat er een AZC komt, zou ik er niet tegen zijn. Ik zou wel benieuwd zijn denk ik. Maar je moet het niet door m'n strot duwen. Niks gekonkel in achterkamertjes, gewoon voorleggen aan de mensen hier. Dan kan ik het prima volgen. Ik denk dat ik me nog inzet ook. Sterker nog: ik ga binnenkort wat dekbedovertrekken brengen die ik over heb. Want er wonen Syriėrs hier in de stad. Daar ga ik mijn prima-de-luxe overtrekken heenbrengen.
hahaquote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die dekbedden die zo tegenvielen?
Mwehh ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. Een economisch migrant vind ik iemand die uit bijvoorbeeld Hongarije naar Nederland vertrekt omdat Hongarije een pauperland is. Das iets anders dan iemand die uit oorlogsgebied vlucht en in een tentenkamp terecht komt, nauwelijks rechten heeft en al helemaal geen zicht op een toekomst. Dat diegene dan naar een betere plek om een bestaan op te bouwen wil, maakt hem in mijn ogen geen economische migrant.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus geen vluchteling maar economische migrant
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die dekbedden die zo tegenvielen?
wellichtquote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik ben toch wel heel benieuwd eigenlijk. Je bent toch een mens, net als ik?
In jouw ogen misschien niet maar hij blijft het wel. Er zijn 7 miljard mensen op de wereld waarvan 6,5 miljard het slechter hebben dan wij. Die kunnen wij niet allemaal helpen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mwehh ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. Een economisch migrant vind ik iemand die uit bijvoorbeeld Hongarije naar Nederland vertrekt omdat Hongarije een pauperland is. Das iets anders dan iemand die uit oorlogsgebied vlucht en in een tentenkamp terecht komt, nauwelijks rechten heeft en al helemaal geen zicht op een toekomst. Dat diegene dan naar een betere plek om een bestaan op te bouwen wil, maakt hem in mijn ogen geen economische migrant.
Je gaf het antwoord al in je post nummer 219: precies hetzelfde waar ik niks mee te maken heb volgens jou, is wat jou dierbaar is.quote:
Dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In jouw ogen misschien niet maar hij blijft het wel. Er zijn 7 miljard mensen op de wereld waarvan 6,5 miljard het slechter hebben dan wij. Die kunnen wij niet allemaal helpen.
oh, okéquote:Op woensdag 16 december 2015 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je gaf het antwoord al in je post nummer 219: precies hetzelfde waar ik niks mee te maken heb volgens jou, is wat jou dierbaar is.
Maar we kunnen het in ieder geval proberen, dus komt u maar deadprez, geef ff je adres door en ik kom morgen nog slaapplekken en een stevige tent leveren.quote:
lul niet zo dom manquote:Op woensdag 16 december 2015 23:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar we kunnen het in ieder geval proberen, dus komt u maar deadprez, geef ff je adres door en ik kom morgen nog slaapplekken en een stevige tent leveren.
dat gaat niet letterlijk over je achtertuin hčquote:
Dit iddquote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
dat gaat niet letterlijk over je achtertuin hč
Barbaar. Die slaapplaatsen komen gewoon in je woonkamer.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
dat gaat niet letterlijk over je achtertuin hč
schattig ditquote:Op woensdag 16 december 2015 23:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Barbaar. Die slaapplaatsen komen gewoon in je woonkamer.
Ik heb nog een Eritrese chiropractor in de aanbieding, hoeveel m2 heb je beschikbaar voor onze medemens?
Waarom zou je deze economische migranten wel moeten verwelkomen dan? De kans dat ze afhankelijk zullen zijn van bijstand is vele malen groter dan dat zij zelfstandig kunnen zijn.quote:
Welnee man, daar groeien planten.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:17 schreef Catkiller het volgende:
dp heeft geen woonkamer of achtertuin, die zijn beide van zijn ouders.
Ik heb het tot nu toe alleen over hun motieven om verder te reizen gehad. Hoe groot die kans is weet ik niet, maar dat lijkt me ook niet heel relevant aangezien het nu om asielaanvragen gaat en het helemaal niet vaststaat dat die mensen ook heel hun leven hier zullen blijven.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zou je deze economische migranten wel moeten verwelkomen dan? De kans dat ze afhankelijk zullen zijn van bijstand is vele malen groter dan dat zij zelfstandig kunnen zijn.
Zwak.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:17 schreef Catkiller het volgende:
dp heeft geen woonkamer of achtertuin, die zijn beide van zijn ouders.
We zitten hier niet in de SC.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:17 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Welnee man, daar groeien planten.
Oh dacht dat ik die grap wel kon maken omdat we vrienden zijn.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Barbaar. Die slaapplaatsen komen gewoon in je woonkamer.
Ik heb nog een Eritrese chiropractor in de aanbieding, hoeveel m2 heb je beschikbaar voor onze medemens?
quote:
quote:
Oh god weer de 'Nederland is vol' mythequote:Op woensdag 16 december 2015 22:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden zijn welkom als kennismigrant maar voor de rest kun je als Nederland, een van de dichtst bevolkte landen ter wereld, prima de deur sluiten.
whateverquote:
Nou kom op zegquote:Op woensdag 16 december 2015 23:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb het tot nu toe alleen over hun motieven om verder te reizen gehad. Hoe groot die kans is weet ik niet, maar dat lijkt me ook niet heel relevant aangezien het nu om asielaanvragen gaat en het helemaal niet vaststaat dat die mensen ook heel hun leven hier zullen blijven.
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb het tot nu toe alleen over hun motieven om verder te reizen gehad. Hoe groot die kans is weet ik niet, maar dat lijkt me ook niet heel relevant aangezien het nu om asielaanvragen gaat en het helemaal niet vaststaat dat die mensen ook heel hun leven hier zullen blijven.
Ik denk eerlijk gezegd dat de tokkies die geweldsdelicten plegen, grotere kans lopen op levenslang bijstandsklant te blijven, dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning gekregen heeft en een nieuwe start wil maken in Nederland.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zou je deze economische migranten wel moeten verwelkomen dan? De kans dat ze afhankelijk zullen zijn van bijstand is vele malen groter dan dat zij zelfstandig kunnen zijn.
Oh oké.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou kom op zegNatuurlijk staat dat vast. En hun familie komt ook.
Nee, want dat is waar we het over hadden.quote:Ik begrijp hun motieven om verder te reizen wel maar die zijn toch volstrekt irrelevant?
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je in een tent in Turkije zit blijf je daar. Geen enkele reden om 10 landen voorbij te lopen en in Nederland asiel aan te vragen.
Door maar ergens wat mensen neer te zetten los je het probleem van krimp niet op, grappenmaker. Je bent ook niet op de hoogte van de problemen die er al jaren zijn met slecht geļntegreerde groepen in Nederland, groepen die meestal de overéénkomst islam hebben?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh god weer de 'Nederland is vol' mythe
Er is plek zat in Nederland, en er zijn zat regio's (zoals Zeeuws-Vlaanderen) die aangemerkt zijn als krimpregio, waar wat vers, hoogopgeleid volk van harte welkom is. Overigens wordt daar in Zeeuws-Vlaanderen, waar ik zelf oorspronkelijk vandaan kom, ook een AZC geopend. En ik heb daar gelukkig niet gehoord van achterlijke tokkies die gaan rellen zoals in Geldermalsen. (al zullen er genoeg mensen daar wonen die er tegen zijn)
Het gaat om feiten en niet om jouw fantasietjesquote:Op woensdag 16 december 2015 23:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de tokkies die geweldsdelicten plegen, grotere kans lopen op levenslang bijstandsklant te blijven, dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning gekregen heeft en een nieuwe start wil maken in Nederland.
Deze man!quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kom eens met die feiten danquote:Op woensdag 16 december 2015 23:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat om feiten en niet om jouw fantasietjes
Is inderdaad geheel te wijten aan de islam.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Door maar ergens wat mensen neer te zetten los je het probleem van krimp niet op, grappenmaker. Je bent ook niet op de hoogte van de problemen die er al jaren zijn met slecht geļntegreerde groepen in Nederland, groepen die meestal de overéénkomst islam hebben?
quote:
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:28 schreef sirdanilot het volgende:
En een iets betere bronvermelding dan 'dat hep op feesboek gestaan !'
https://www.google.nl/sea(...)xOVxVu6zGIStPsPYhrAFquote:Op woensdag 16 december 2015 23:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kom eens met die feiten dan
En een iets betere bronvermelding dan 'dat hep op feesboek gestaan !'
ik zeg niet dat Nederland vol is. Wel dat andere landen veel meer plek hebben en relatief vaak veel minder hebben opgenomen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is plek zat in Nederland, en er zijn zat regio's (zoals Zeeuws-Vlaanderen) die aangemerkt zijn als krimpregio, waar wat vers, hoogopgeleid volk van harte welkom is. Overigens wordt daar in Zeeuws-Vlaanderen, waar ik zelf oorspronkelijk vandaan kom, ook een AZC geopend. En ik heb daar gelukkig niet gehoord van achterlijke tokkies die gaan rellen zoals in Geldermalsen. (al zullen er genoeg mensen daar wonen die er tegen zijn)
Wie weet. Toch blijken laagopgeleide migranten aanzienlijk vaker in de bijstand te belanden dan Nederlanders. Onverstandig dus om daar grote groepen van binnen te halen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de tokkies die geweldsdelicten plegen, grotere kans lopen op levenslang bijstandsklant te blijven, dan een asielzoeker die een verblijfsvergunning gekregen heeft en een nieuwe start wil maken in Nederland.
Er is genoeg hoog opgeleid autochtoon volk zonder baan. Heb jij banen voor hen in Zeeuws-Vlaanderen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is plek zat in Nederland, en er zijn zat regio's (zoals Zeeuws-Vlaanderen) die aangemerkt zijn als krimpregio, waar wat vers, hoogopgeleid volk van harte welkom is.
Ja hoorquote:Op woensdag 16 december 2015 23:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
Er is genoeg hoog opgeleid autochtoon volk zonder baan. Heb jij banen voor hen in Zeeuws-Vlaanderen?
En laagopgeleide, autochtone tokkies belanden ook significant vaker in de bijstand dan allochtone hoogopgeleiden.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie weet. Toch blijken laagopgeleide migranten aanzienlijk vaker in de bijstand te belanden dan Nederlanders. Onverstandig dus om daar grote groepen van binnen te halen.
Nogal suggestieve google zoekopdracht he.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)xOVxVu6zGIStPsPYhrAF
Wel interessant dat er juist vraag is naar Polen voor dat soort banen. Hoe zou dat toch komen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En laagopgeleide, autochtone tokkies belanden ook significant vaker in de bijstand dan allochtone hoogopgeleiden.
Verder zijn laagopgeleide allochtonen ook veel meer bereid om 'vies' werk te doen (wat ook anno 2015 nog nodig is) dan laagopgeleide autochtonen. Waarom zouden er anders zoveel tienduizenden Polen naar Nederland komen?
Hoe kan jij nu reageren? Jij kan nog lang niet al die berichten over de hoge werkloosheid onder ex asielzoekers gelezen hebben of passen die niet in je straatje en sluit je daar je ogen voor?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja hoor
https://vacaturesvoorarts(...)erneuzen&distance=50
Nee gewoon een zoekopdracht die jouw vraag en onwetendheid dient. Dat de uitkomst jou niet aanstaat is iets andersquote:Op woensdag 16 december 2015 23:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nogal suggestieve google zoekopdracht he.
Voor 250 euro ben je in Syriė huisarts, neuroloog, vliegtuigbouwkundige en econometrist.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja hoor
https://vacaturesvoorarts(...)erneuzen&distance=50
Maar de groep die nu binnenkomt is helemaal niet hoog opgeleid. En ze komen ook niet om te werken. We hebben ook helemaal geen tekort aan laagopgeleiden.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En laagopgeleide, autochtone tokkies belanden ook significant vaker in de bijstand dan allochtone hoogopgeleiden.
Verder zijn laagopgeleide allochtonen ook veel meer bereid om 'vies' werk te doen (wat ook anno 2015 nog nodig is) dan laagopgeleide autochtonen. Waarom zouden er anders zoveel tienduizenden Polen naar Nederland komen?
En ook niet aan hoogopgeleiden, bepaalde specialisaties daargelaten.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar de groep die nu binnenkomt is helemaal niet hoog opgeleid. En ze komen ook niet om te werken. We hebben ook helemaal geen tekort aan laagopgeleiden.
Omdat Raschid en Achmed liever een uitkering nemen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In tegenstelling tot hollandse tokkies die met hun uitkering en asociaal gedrag de buurt waarin ze wonen laten verpauperen.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Denk je dat? Denk dat ze voor het geld wat die Polen verdienen liever gewoon thuis blijven zitten met een (bijstands)uitkering. Kan ze daarin ook geen ongelijk geven aangezien ik ook liever op een comfortabele stoel zou zitten in plaats van dat ik x aantal uren per week appels sta te sorteren voor hetzelfde geld.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Volgens mij ben je ervaringsdeskundig!quote:Op woensdag 16 december 2015 23:47 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
In tegenstelling tot hollandse tokkies die met hun uitkering en asociaal gedrag de buurt waarin ze wonen laten verpauperen.
Je kan nou eenmaal niet alles willen in dit leven. Mensen zouden ook liever geen belasting betalen, maar als het volk geen belasting betaalt, kan de overheid ook geen instanties subsidiėren die voor het volk belangrijk zijn en gaat de welvaart naar de klote.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:48 schreef Mark031 het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Het overgrote deel van de bewoners wil geen AZC, maar toch wordt het door hun strot gedouwd.
De reden dat de gemeenteraad wel een AZC wil plaatsen, is omdat ze gutmensch punten willen scoren. Hoe hoger je komt in de maatschappij, hoe meer gutmensch punten je nodig hebt. Ik durf te wedden dat de betreffende gemeenteraadsleden ook niet zitten te wachten op Moslims in hun buurt, maar dat ze toch voor een AZC zijn, omdat dat nou eenmaal goed is voor je reputatie in de politiek.
Gelukkig niet meer. Degenen die de buurt waar ik woon minder leefbaar maakten met asociaal tokkie-gedrag, zijn gelukkig vertrokken.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:50 schreef Geelman het volgende:
[..]
Volgens mij ben je ervaringsdeskundig!
Dus nu kan je weer lekker ongestoord van je eigen uitkering genieten?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:54 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Gelukkig niet meer. Degenen die de buurt waar ik woon minder leefbaar maakten met asociaal tokkie-gedrag, zijn gelukkig vertrokken.
Onbeperkt Somalische natuurkundigen importeren heeft hetzelfde effect.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:52 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Je kan nou eenmaal niet alles willen in dit leven. Mensen zouden ook liever geen belasting betalen, maar als het volk geen belasting betaalt, kan de overheid ook geen instanties subsidiėren die voor het volk belangrijk zijn en gaat de welvaart naar de klote.
Pulzzar moet sowieso nog wat bijleren over overheid en legitimiteit.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef Grems het volgende:
[..]
Onbeperkt Somalische natuurkundigen importeren heeft hetzelfde effect.
Moeten we nu wel of niet de welvarendheid van Nederland proberen te waarborgen?quote:Op donderdag 17 december 2015 00:05 schreef Pulzzar het volgende:
En jij over menswaardigheid. Pleur op met je "eigen volk eerst"-mentaliteit!
Nee, ga maar lekker werken voor mijn uitkering.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Moeten we nu wel of niet de welvarendheid van Nederland proberen te waarborgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |