quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké, dus aan jouw moeder moeten ze niet komen. Klopt dat?
Ik ben niet verantwoordelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nog steeds geen verantwoordelijkheid nemen dus.
Oké Kapitein.
Dus je bent het wél met mij eens dat er tig veilige landen tussen Nederland en Somalië liggen. Waarom zeg je dan eerst van niet?quote:
Het aantal asielzoekers bedraagt grofweg 10% van het inwonertal van het dorp. Mochten ze hier 170 asielzoekers dumpen -10% van het inwonertal- dan is dat wmb geen enkel probleem. Heb er verder ook alle vertrouwen in dat wij dat als dorp prima aan zouden kunnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Waar is je betrokkenheid met je buurt, je wijk, je dorp, je stad? Dan wind je je wel op over zaken die ingrijpend gaan veranderen.
Sociale voorzieningen ja toch?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Je stelt dat deze arme drommels wel helemaal naar Nederland moeten reizen omdat er geen enkel veilig land tussen Syrië Eritrea/Albanië en Nederland ligt.
Het punt waar jij je beleefdheid en eventuele onverschilligheid laat varen en kwaad wordt omdat ze aan iets komen wat jou dierbaar is!quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef deadprez het volgende:
[..]wat probeer je nou te bereiken?
Waarschijnlijk zijn er asielzoekers die je moeder willen pakken, iets met zak en groot gemakquote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef deadprez het volgende:
[..]wat probeer je nou te bereiken?
Dat bedoel ik dus helemááál niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef HPLC het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er asielzoekers die je moeder willen pakken, iets met zak en groot gemak
Want het enige verschil tussen de gemiddelde Nederlander en een hoogopgeleide advocaat is pigmentquote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is de mentale capaciteit van tokkies tegenwoordig zo laag dat ze zo een simpele zin al 'boekengeneuzel' vinden dan?
Ik zal het simpel voor je stellen:
Eerst geen negers in dorp
Nu wel negers in dorp
Oooooh wat errrug !
Hopelijk begrijp je het nu wel
Weet ikquote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus helemááál niet.
Ik zou 10.000 vluchtelingen gecentreerd in mn woonplaats toch niet zo'n feest vinden.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het aantal asielzoekers bedraagt grofweg 10% van het inwonertal van het dorp. Mochten ze hier 170 asielzoekers dumpen -10% van het inwonertal- dan is dat wmb geen enkel probleem. Heb er verder ook alle vertrouwen in dat wij dat als dorp prima aan zouden kunnen.
Je beseft je wel dat er dagelijks vluchtelingen (ook kinderen) overlijden in die tentenkampen, dat daar nauwelijks genoeg eten en drinkwater is, laat staan voorzieningen als hygienische pispotten, medicijnen, etc. ?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeggen meer mensen. Maar wij hebben hier een nu nog goed sociaal stelsel dat alleen kan blijven bestaan als we de instroom beperken.
Ik vind dat iedereen veilig moet kunnen wonen. Maar niet dat iedereen recht heeft op verblijf in Nederland. Als je in een tent in Turkije zit blijf je daar. Geen enkele reden om 10 landen voorbij te lopen en in Nederland asiel aan te vragen.
Laten we wat geld overmaken voor betere voorzieningen dan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat er dagelijks vluchtelingen (ook kinderen) overlijden in die tentenkampen, dat daar nauwelijks genoeg eten en drinkwater is, laat staan voorzieningen als hygienische pispotten, medicijnen, etc. ?
Kom je wel eens in je dorp?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het aantal asielzoekers bedraagt grofweg 10% van het inwonertal van het dorp. Mochten ze hier 170 asielzoekers dumpen -10% van het inwonertal- dan is dat wmb geen enkel probleem. Heb er verder ook alle vertrouwen in dat wij dat als dorp prima aan zouden kunnen.
Voor de levenslange uitkering van één gelukszoeker kunnen we ter plekke duizenden kinderen voorzien van eten, drinkwater en pispotten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat er dagelijks vluchtelingen (ook kinderen) overlijden in die tentenkampen, dat daar nauwelijks genoeg eten en drinkwater is, laat staan voorzieningen als hygienische pispotten, medicijnen, etc. ?
Ben ik helemaal voor, maar dat betekent niet dat je onmiddelijk de grenzen dicht kan gooien. Het is én én, niet óf ófquote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laten we wat geld overmaken voor betere voorzieningen dan.
Nja, in een tentenkamp in Turkije ben je verzekerd van een kansloos bestaan. Ik vind het niet gek dat mensen door proberen te reizen naar landen waar iets meer kansen liggen. Betekent ook niet dat iedereen maar asiel moet krijgen, maar volgens mij valt dat ook wel mee allemaal.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeggen meer mensen. Maar wij hebben hier een nu nog goed sociaal stelsel dat alleen kan blijven bestaan als we de instroom beperken.
Ik vind dat iedereen veilig moet kunnen wonen. Maar niet dat iedereen recht heeft op verblijf in Nederland. Als je in een tent in Turkije zit blijf je daar. Geen enkele reden om 10 landen voorbij te lopen en in Nederland asiel aan te vragen.
Heumensoord is het grootste opvangkamp en daar zitten er 3.000. Toch bedankt voor je uiterst domme reactie.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:49 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Ik zou 10.000 vluchtelingen gecentreerd in mn woonplaats toch niet zo'n feest vinden.
dat gaat jou helemaal niks aanquote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het punt waar jij je beleefdheid en eventuele onverschilligheid laat varen en kwaad wordt omdat ze aan iets komen wat jou dierbaar is!
Wat is dit nu weer voor een volstrekt achterlijke vraag zeg?quote:
Maar dan ben je dus geen vluchteling maar economische migrantquote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nja, in een tentenkamp in Turkije ben je verzekerd van een kansloos bestaan. Ik vind het niet gek dat mensen door proberen te reizen naar landen waar iets meer kansen liggen. Betekent ook niet dat iedereen maar asiel moet krijgen, maar volgens mij valt dat ook wel mee allemaal.
En wat doe je daar zoal?quote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een volstrekt achterlijke vraag zeg?
Natuurlijk kom ik wel eens in mijn dorp
Stuitend dat er nog steeds mensen zijn, met internetverbinding nog wel, die deze nonsens slikken.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor, maar dat betekent niet dat je onmiddelijk de grenzen dicht kan gooien. Het is én én, niet óf óf
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt
Verder vind ik dat we hoogopgeleide asielzoekers ook gewoon prima kunnen gebruiken in dit land. Het bevolkingscijfer gaat teruglopen vanwege het dalende geboortecijfer. Zeker in krimpregio's
Daar gaat het toch ook niet om. Je moet het dan alleen ook niet vreemd vinden als mensen hun leefomgeving beschermenquote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nja, in een tentenkamp in Turkije ben je verzekerd van een kansloos bestaan. Ik vind het niet gek dat mensen door proberen te reizen naar landen waar iets meer kansen liggen. Betekent ook niet dat iedereen maar asiel moet krijgen, maar volgens mij valt dat ook wel mee allemaal.
Guus zit graag op bankjes heeft hij wel eens gepost.quote:
Hij doelde op die 10% dommiequote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Heumensoord is het grootste opvangkamp en daar zitten er 3.000. Toch bedankt voor je uiterst domme reactie.
hehequote:Op woensdag 16 december 2015 22:57 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Guus zit graag op bankjes heeft hij wel eens gepost.
Hoogopgeleiden zijn welkom als kennismigrant maar voor de rest kun je als Nederland, een van de dichtst bevolkte landen ter wereld, prima de deur sluiten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor, maar dat betekent niet dat je onmiddelijk de grenzen dicht kan gooien. Het is én én, niet óf óf
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt
Verder vind ik dat we hoogopgeleide asielzoekers ook gewoon prima kunnen gebruiken in dit land. Het bevolkingscijfer gaat teruglopen vanwege het dalende geboortecijfer. Zeker in krimpregio's
Die dekbedden die zo tegenvielen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Als ze in mijn woonplaats democratisch besloten dat er een AZC komt, zou ik er niet tegen zijn. Ik zou wel benieuwd zijn denk ik. Maar je moet het niet door m'n strot duwen. Niks gekonkel in achterkamertjes, gewoon voorleggen aan de mensen hier. Dan kan ik het prima volgen. Ik denk dat ik me nog inzet ook. Sterker nog: ik ga binnenkort wat dekbedovertrekken brengen die ik over heb. Want er wonen Syriërs hier in de stad. Daar ga ik mijn prima-de-luxe overtrekken heenbrengen.
hahaquote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die dekbedden die zo tegenvielen?
Mwehh ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. Een economisch migrant vind ik iemand die uit bijvoorbeeld Hongarije naar Nederland vertrekt omdat Hongarije een pauperland is. Das iets anders dan iemand die uit oorlogsgebied vlucht en in een tentenkamp terecht komt, nauwelijks rechten heeft en al helemaal geen zicht op een toekomst. Dat diegene dan naar een betere plek om een bestaan op te bouwen wil, maakt hem in mijn ogen geen economische migrant.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus geen vluchteling maar economische migrant
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die dekbedden die zo tegenvielen?
wellichtquote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik ben toch wel heel benieuwd eigenlijk. Je bent toch een mens, net als ik?
In jouw ogen misschien niet maar hij blijft het wel. Er zijn 7 miljard mensen op de wereld waarvan 6,5 miljard het slechter hebben dan wij. Die kunnen wij niet allemaal helpen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mwehh ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. Een economisch migrant vind ik iemand die uit bijvoorbeeld Hongarije naar Nederland vertrekt omdat Hongarije een pauperland is. Das iets anders dan iemand die uit oorlogsgebied vlucht en in een tentenkamp terecht komt, nauwelijks rechten heeft en al helemaal geen zicht op een toekomst. Dat diegene dan naar een betere plek om een bestaan op te bouwen wil, maakt hem in mijn ogen geen economische migrant.
Je gaf het antwoord al in je post nummer 219: precies hetzelfde waar ik niks mee te maken heb volgens jou, is wat jou dierbaar is.quote:
Dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In jouw ogen misschien niet maar hij blijft het wel. Er zijn 7 miljard mensen op de wereld waarvan 6,5 miljard het slechter hebben dan wij. Die kunnen wij niet allemaal helpen.
oh, okéquote:Op woensdag 16 december 2015 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je gaf het antwoord al in je post nummer 219: precies hetzelfde waar ik niks mee te maken heb volgens jou, is wat jou dierbaar is.
Maar we kunnen het in ieder geval proberen, dus komt u maar deadprez, geef ff je adres door en ik kom morgen nog slaapplekken en een stevige tent leveren.quote:
lul niet zo dom manquote:Op woensdag 16 december 2015 23:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar we kunnen het in ieder geval proberen, dus komt u maar deadprez, geef ff je adres door en ik kom morgen nog slaapplekken en een stevige tent leveren.
dat gaat niet letterlijk over je achtertuin hèquote:
Dit iddquote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
dat gaat niet letterlijk over je achtertuin hè
Barbaar. Die slaapplaatsen komen gewoon in je woonkamer.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
dat gaat niet letterlijk over je achtertuin hè
schattig ditquote:Op woensdag 16 december 2015 23:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Barbaar. Die slaapplaatsen komen gewoon in je woonkamer.
Ik heb nog een Eritrese chiropractor in de aanbieding, hoeveel m2 heb je beschikbaar voor onze medemens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |