Goed tip! Dit wordt 1 van de 4 gerechtjes!quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:40 schreef Molo het volgende:
Ik vind de oersaaie toast met koudgerookte zalm, lepeltje crčme fraiche en (IKEA nep-)kaviaar erop altijd heerlijk en er mooi uit zien. Maar zijn genoeg mensen die dat afgezaagd vinden.
Hier vinden de kinderen het altijd heerlijk en de volwassenen ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Zalmbonbons met artisjokmousse
[ afbeelding ]
- Gerookte zalmmouse in komkommervorm
[ afbeelding ]
[/quote]
Gazpacho en zalmbonbons op het lijstje voor tweede kerstdag! Gewoon thuis met zn drieen snacken![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 19:35 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Goed tip! Dit wordt 1 van de 4 gerechtjes!
Ik lees dit nu pas, je had de verkeerde gequote.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:03 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Miss Luna dan heb je hetzelfde probleem als ik. Bijkomend nadeel m'n vader die geen melk mag lust geen soja producten.
Ik heb een keer een soort Texmex avond gedaan, wraps, taco's etc zelf beleggen met allerlei garnituren en guacamole enzo. Was echt gezellig eten, soort tapasidee.quote:Op maandag 21 december 2015 22:40 schreef Lot_1 het volgende:
Hm... ineens komen er toch nog een aantal mensen eten op kerstavond. Ik denk eraan om gemakkelijke gerechten op tafel te zetten, alles tegelijk, zodat het wat casual blijft. Op pinterest heet 'shared dining'Ik weet alleen nog niet wat
Kerstmarkthappen zoals braadworsten/curryworst, boerenkool met kerstmarktdranken als gluhwein, eierpunch en chocolademelk. Duitse kerstmuziek op en je thema staat.quote:Op maandag 21 december 2015 23:18 schreef Lot_1 het volgende:
Hm.. dat is leuk en lekker maar ik associeer het totaal niet met kerst. Te zomers, ik heb liever wat kerstigers
Heb je hier wat aan; http://www.leukerecepten.nl/gourmet-receptenquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef AwayTL het volgende:
na twee maanden geroepen te hebben dat ik 'echt niet ga gourmetten' ivm de kinderen. Hebben ze besloten te gaan gourmetten va 7 uur in de avond
.
Iemand nog leuke groentengerechtjes?
Omeletjes met erwtjes erin? 7 uur in de avond eten zou hier al garant staan voor dramaquote:Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef AwayTL het volgende:
na twee maanden geroepen te hebben dat ik 'echt niet ga gourmetten' ivm de kinderen. Hebben ze besloten te gaan gourmetten va 7 uur in de avond
.
Xenos? Blokker? Hema wellicht.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:13 schreef sibella2 het volgende:
Voor een van mijn voorgerechten heb ik 12 amuselepels nodig. Vandaag een tripje naar de action gemaakt, maarhier in ieder geval niet op voorraad.
Heeft iemand een adresje waar ik goedkope amuselepels kan scoren? Ik gebruik ze waarschijnlijk 1 keer per jaar dus geen zin om heel veel geld uit te geven.
xenos?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:13 schreef sibella2 het volgende:
Voor een van mijn voorgerechten heb ik 12 amuselepels nodig. Vandaag een tripje naar de action gemaakt, maarhier in ieder geval niet op voorraad.
Heeft iemand een adresje waar ik goedkope amuselepels kan scoren? Ik gebruik ze waarschijnlijk 1 keer per jaar dus geen zin om heel veel geld uit te geven.
Heb je er 1? (of een chinese soeplepel)? http://www.culy.nl/recepten/diy-eetbare-amuselepels-maken/quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:13 schreef sibella2 het volgende:
De kinderen liggen dan al op bed of lopen hongerig hun slaap weg te schreeuwen, gok ik zo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef AwayTL het volgende:
.
Oef, niet fijn. Kan je ze om een uur of zes niet iets toestoppen? Of je familie uitleggen dat dat echt te laat is voor ze?quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:19 schreef AwayTL het volgende:
.
Ik serveer ze met avocadomousse, is dat wat?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb zojuist een hele zalmzijde in een marinade van mandarijntjes rasp, bramen, zout, rietsuiker en sloe gin liefdevol ingepakt![]()
Dat word gravad lax op kerst avond, als hapje bij de borrel vooraf
Er staat ook een kilo coquilles in de koelkast voor t voorgerecht voor eerste kerstdag, nu nog bedenken wat ik daarmee ga doenideeën? Zwanger proof voor m'n schoonzus
Als er iets leuk is met kinderen dan is het gourmet en als ze er al om 11 uur zijn... dan gooide ik dat ding om 2 uur aan.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:19 schreef AwayTL het volgende:
De kinderen liggen dan inderdaad al op bed. Die krijgen wat anders.
Het was meer mijn balende zelf die het belachelijk vindt dat er perse gegourmet moet worden. Ondanks dat ik aangeboden heb te koken en dat ze al va 11 bij ons thuis zitten.
En mrsduck, zitten leuke dingen bij ja! Courgettekoekjes.
Dat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:20 schreef Molo het volgende:
Wacht even hoor, het is bij JOU (!!!) thuis?
Dan eten ze lekker wat de pot schaft, tiedeledokie!!!
En dat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:06 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Als er iets leuk is met kinderen dan is het gourmet en als ze er al om 11 uur zijn... dan gooide ik dat ding om 2 uur aan.
Thanks, het is om een carpacciobonbon op te serveren. Evt ijsbergsla? Ben daar alleen zelf niet gek op. Morgen eens richting xenos denk ik..quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:38 schreed uniekhoorn het volgende:
[..]
Heb je er 1? (of een chinese soeplepel)? http://www.culy.nl/recepten/diy-eetbare-amuselepels-maken/
of past dat niet bij je gerecht, of een ander eetbaar iets, bananenblad, witlofschuitje?
Die groentes lukken nog wel terwijl je lamsrack rust en die crumble kun je au bain warm houden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:16 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb mijn kerstmenu bijna af, twijfel nog over een paar dingen.
Zo ziet het er tot nu toe uit
Amuses:
- Gerookte zalm met mango-chutney
- Bietjes Terrine
- Opgerolde kruidenomelet (twijfel)
Tussen:
- Chowder
Hoofd:
- Lamsrack met pistachekruidenkorst
- Rode kool crumble
- Geroosterde groenten uit de oven
Na:
- Appelschuim
Zit alleen nog even met de drie hoofdgerechten die alledrie in de oven moeten. Dus daar moet ik denk nog iets aanpassen. En nog een leuke vegetarische amuses ipv de kruidenomelet. Iemand nog suggesties?
Ik wilde ook graag lamsrack doen als hoofd, wilde de andere kok alleen nietquote:Op dinsdag 22 december 2015 23:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig is mn voorgerecht groot want lamsrack is 530 gram voor 3 pers. En de helft bestaat uit bot.
Klinkt goed Iquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:14 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik serveer ze met avocadomousse, is dat wat?
Ik maak deze: http://www.leukerecepten.(...)ocado-doperwtenpureequote:
Het is toch geen avocado geworden: http://www.britishlarder.(...)apple/#axzz3v8SpkGSJquote:Op woensdag 23 december 2015 09:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik maak deze: http://www.leukerecepten.(...)ocado-doperwtenpuree
Nog niet eerder gemaakt, maar t klinkt lekker...
Voortreffelijke professionele recepen daar ook, fijn blog dat British Larderquote:Op woensdag 23 december 2015 11:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Het is toch geen avocado geworden: http://www.britishlarder.(...)apple/#axzz3v8SpkGSJ
Coquilles met bloemkool, appel en mierikswortel
Klinkt heerlijk! En ziet er sjiek uit
Lidl in de buurt?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef Bleie het volgende:
Boodschappen zijn net bezorgd. Zonder coquilles.![]()
![]()
. Nu is meneer Bleie aan het proberen of de Jumbo ze heeft. Anders moet ik last minute nog iets anders bedenken.
quote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef fietsie het volgende:
Uitdaging:
- Past de volledig opgedofte kalkoen wel door de ovendeur
Ik breek zijn ribben, dan past het precies..quote:
De AH XL ookquote:Op woensdag 23 december 2015 14:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De Sligro had verschillende soorten bietjes
Jeetje, irritant zeg.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef Bleie het volgende:
Boodschappen zijn net bezorgd. Zonder coquilles.![]()
![]()
. Nu is meneer Bleie aan het proberen of de Jumbo ze heeft. Anders moet ik last minute nog iets anders bedenken.
Knolselderij aardappelpuree is lekker daarbij hoorquote:Op woensdag 23 december 2015 14:24 schreef LuDann het volgende:
Ik heb mijn plannen een beetje aangepast.
Het wordt nu eendenborst met sinasappel, prei met spekjes en bospaddestoelen en dan twijfel ik of daar beter aardappel-knolselderij puree bijpast of aardappeltjes uit de oven. Wat denken jullie?
Pics!quote:Op woensdag 23 december 2015 14:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik breek zijn ribben, dan past het precies..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |