abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158303704
Echte cultuurverrijkers :')
Eens het gebouw aan de overkant (AZC) uitkammen?
  donderdag 17 december 2015 @ 14:19:25 #102
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_158307293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:18 schreef Den_Haag het volgende:
Echte cultuurverrijkers :')
Eens het gebouw aan de overkant (AZC) uitkammen?
Lol, het zijn geen mensen van AZC. Gewoon tuig dat daar woont.
pi_158308428
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:19 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Lol, het zijn geen mensen van AZC. Gewoon tuig dat daar woont.
Aan welke kant dan. Niet echt het type dat daar direct om de hoek in Bezuidenhout of Voorburg woont. Op 1 klein stukje na rond eerst deel Stuyvesantstraat.
  maandag 21 december 2015 @ 20:47:54 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158420290
En zijn ze al gepakt?
pi_158437311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 00:53 schreef Toto69 het volgende:
Duidelijk Finnen. Alle Finnen terug naar Oslo!

Triest volk. 4 tegen 1 :r opknopen aan de hoogste bomen
Werkstrafje, het publiceren van de foto's heeft al zoveel impact.
pi_158444612
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:43 schreef shomila het volgende:
Misschien dacht hij dat hij wat zei in plaats van die vrouw.
Triest hoor je ogen beschadigd en dat om niks.
En wat voor straf zullen ze krijgen?
Iets in de trend van:

"Foei"
*schoffel*
"Brave jongen"
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_163887384
Een update.

''Hoewel beide broers een weinig overtuigend 'het spijt me' laten horen in de rechtszaal, leggen ze volgens de deskundigen vooral de schuld buiten zichzelf. Vooral Bawan zegt in het begin dat het de schuld is van zijn vriendin die het uitmaakte, van de mevrouw die zich met hem bemoeide, de reiziger die hem uitschold. Maar niet van hemzelf. In de rechtszaal denkt hij daar inmiddels wel anders over.''

Blij dat dat tuig is opgepakt. (Niet dat zon straf van een paar jaar wat zal uitmaken voor die aso kneuzen....)
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:44:41 #108
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_163887778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Een update.

''Hoewel beide broers een weinig overtuigend 'het spijt me' laten horen in de rechtszaal, leggen ze volgens de deskundigen vooral de schuld buiten zichzelf. Vooral Bawan zegt in het begin dat het de schuld is van zijn vriendin die het uitmaakte, van de mevrouw die zich met hem bemoeide, de reiziger die hem uitschold. Maar niet van hemzelf. In de rechtszaal denkt hij daar inmiddels wel anders over.''

Blij dat dat tuig is opgepakt. (Niet dat zon straf van een paar jaar wat zal uitmaken voor die aso kneuzen....)
En hebben ze al bewijs overhandigd dat ze ooit zijn geweigerd voor een stageplaats? Dat is meteen -90% van je straf. Als ze in het verleden ook nog eens MTV hebben gekeken dan mogen ze meteen naar huis.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:45:26 #109
457189 Iknietweten
ik weet het allemaal niet
pi_163887801
Die straffen zijn nog steeds een grap.. Zulke ratten moet je lang wegstoppen, en als ze weer vrijkomen blijven monitoren, terroristjes in de dop
pi_163887840
Waar moet je toch heen met dit genetisch afval?
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:47:44 #111
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163887877
Bawan en Ahmed hebben dus geen enkele zelfreflectie. Wat een verrassing.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163887966
'Vieze blanke, ik neuk je kankerhard!'

:')
pi_163888314
Laffe honden.
pi_163888512
quote:
48 maanden vind ik niet een fikse straf. Typisch Nederland. Kan je eindelijk een lul vast zetten kom je met dit soort eisen.
pi_163888841
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

48 maanden vind ik niet een fikse straf. Typisch Nederland. Kan je eindelijk een lul vast zetten kom je met dit soort eisen.
Het is in ieder geval ontzettend veel fikser dan de schamperende "voorspellingen" die in dit topic eerder werden gedaan:

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:45 schreef schvvmert het volgende:

[..]

De plantsoenen zien er weer prima uit daarna.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 04:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vier slachtoffers en een dader, aldus de rechter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:21 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Werkstrafje, het publiceren van de foto's heeft al zoveel impact.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef HSG het volgende:

[..]

Iets in de trend van:

"Foei"
*schoffel*
"Brave jongen"
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:44 schreef MisterCe het volgende:

[..]

En hebben ze al bewijs overhandigd dat ze ooit zijn geweigerd voor een stageplaats? Dat is meteen -90% van je straf. Als ze in het verleden ook nog eens MTV hebben gekeken dan mogen ze meteen naar huis.
  woensdag 20 juli 2016 @ 20:27:01 #117
28033 Pek
je moet wat
pi_163889012
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is in ieder geval ontzettend veel fikser dan de schamperende "voorspellingen" die in dit topic eerder werden gedaan:

Maar nog steeds een lachertje :r
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163889260
Tijd dat men zichzelf gaat bewapenen. Het is echt schering en inslag met dat volk.
pi_163889478
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het is alleen nog een strafeis he. *)
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 20:48:48 #120
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163889605
Wat een lachertje dit. Een overduidelijk racistische poging tot doodslag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 20:51:25 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_163889688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een lachertje dit. Een overduidelijk racistische poging tot doodslag.
Om te huilen is het.
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 20:53:44 #122
pi_163889749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Om te huilen is het.
Moet je eens kijken hoe er moord en brand geschreeuwd wordt als iemand ik neuk je kankerhard vieze moslim roept om vervolgens daadwerkelijk een moslim in elkaar te tikken. DENK, Sylvana Simons en al die andere deluxe debielen hebben hun draaiboek al klaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 20 juli 2016 @ 21:01:58 #123
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163889980
Zulke 'mensen' moet je publiekelijk doodknuppelen, lever het lijk maar met een grote roze strik af bij hun moeder, zodat die er hondenvoer van kan maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163890214
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Moet je eens kijken hoe er moord en brand geschreeuwd wordt als iemand ik neuk je kankerhard vieze moslim roept om vervolgens daadwerkelijk een moslim in elkaar te tikken. .
Zou jij dat dan niet afkeuren?
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 21:10:07 #125
pi_163890230
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zou jij dat dan niet afkeuren?
Natuurlijk wel. Net zo hard als dat ik dit afkeur. Vreemde vraag dit :?
pi_163890266
quote:
Nog bizar weinig 48 maanden en het allerergste, nul komma nul berouw.

Zijn de straffen in andere landen nou echt hoger in het buitenland voor zoiets als dit of is dat maar een fabel?
pi_163890320
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Net zo hard als dat ik dit afkeur. Vreemde vraag dit :?
Dan begrijp ik je opmerking niet.
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 21:14:31 #128
pi_163890342
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dan begrijp ik je opmerking niet.
Dan kijk je er met een verkeerde bril naar. Racisme naar moslims is een reëel iets, maar blanken zijn nooit onderwerp van racistische aanvallen. Blijkbaar.

Als er een vrouw met hoofddoek word belaagd voor hooligans in een tram ( :')) worden de veroordelingen je om de oren gesmeten. Nu, met een aanval als deze die duidelijk een racistische tint heeft, blijft het ernstig stil en dat voornamelijk uit de hoek die als vliegen op de stront afkomen op berichten waar racistische kenmerken tegen alles wat dan ook maar niet blank is naar voren komt
pi_163890547
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan kijk je er met een verkeerde bril naar. Racisme naar moslims is een reëel iets, maar blanken zijn nooit onderwerp van racistische aanvallen. Blijkbaar.

Nee dat is gelul, dat wordt er van gemaakt. Blanken worden zelden tot nooit over één kam geschoren, en als dat gebeurt, gebeurt dat door een klein clubje hardschreeuwers. Over moslims, "lichtgetinten", etc wordt voortdurend gegeneraliseerd en door een veel grotere groep. Als je al dat gegil mag geloven is iedereen die niet roomblank is bij voorbaat al verdacht, en iedere moslim een terrorist.

En wie zich tegen dat beeld uitspreekt wordt meteen zonder dat daar een echte reden voor is linkse goedprater genoemd die ontkent dat blanken gediscrimineerd kunnen worden.
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 21:25:15 #130
pi_163890717
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee dat is gelul, dat wordt er van gemaakt. Blanken worden zelden tot nooit over één kam geschoren, en als dat gebeurt, gebeurt dat door een klein clubje hardschreeuwers. Over moslims, "lichtgetinten", etc wordt voortdurend gegeneraliseerd en door een veel grotere groep. Als je al dat gegil mag geloven is iedereen die niet roomblank is bij voorbaat al verdacht, en iedere moslim een terrorist.

En wie zich tegen dat beeld uitspreekt wordt meteen zonder dat daar een echte reden voor is linkse goedprater genoemd die ontkent dat blanken gediscrimineerd kunnen worden.
Wat denk jij zwart wit zeg :{ En ik weet niet in welke kringen jij je begeeft maar in de mijne is dat echt niet zo. Internet heeft ook de domme onder ons mondig gemaakt, ○dus die mening zal je wel vaker lezen dan vroeger ja. Het is alleen van alle tijden.

Mijn punt is dat er zeker racisme jegens moslims bestaat en dat dat best benoemd mag worden, maar in zie zelden tot nooit de waarheid bij aanvallen tegen blanken. En dat zijn er nogal wat. En nee dat komt niet allemaal omdat het niet begrepen jongens uit een slecht milieu zijn. Velen worden gevoedt door haat tegen het westen m, de hoeren en kuffars.
pi_163891333
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat denk jij zwart wit zeg :{
Que? Ik zeg juist dat het allemaal niet zo zwart-wit is als het soms wel lijkt. Niet elke allochtoon is crimineel en niet elke moslim is een terrorist.
  Forum Admin woensdag 20 juli 2016 @ 21:46:19 #132
pi_163891470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Que? Ik zeg juist dat het allemaal niet zo zwart-wit is als het soms wel lijkt. Niet elke allochtoon is crimineel en niet elke moslim is een terrorist.
Ja dat is dus precies het punt wat ik ook wil maken :D
pi_163892915
Albanezen :')
pi_163894228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:34 schreef Nerdslayer het volgende:
Albanezen :')
Maakt geen ruk uit. De staf die geëist wordt is belachelijk laag. Helemaal als je je bedenkt dat ze totaal geen berouw hebben of de intentie hebben om zich te beteren.
En dat ze een ander voor het leven getekend achter laten.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:18:30 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163894320
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maakt geen ruk uit. De staf die geëist wordt is belachelijk laag. Helemaal als je je bedenkt dat ze totaal geen berouw hebben of de intentie hebben om zich te beteren.
En dat ze een ander voor het leven getekend achter laten.
Tja, IQ van een goudvis doet dat met je.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163894377
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja, IQ van een goudvis doet dat met je.
Zijn ex vriendin de schuld geven... Dan ben je toch een enorm domme klapkut.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:27:12 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163894554
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

48 maanden is een lachertje }:|
pi_163894667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:09 schreef Scorpie het volgende:
Hopelijk pakken ze de daders snel, met deze beelden moet dat niet al te moeilijk zijn.
In sommige gevallen hoop ik toch stiekem dat de daders iets van en mes trekken en tegen een politiekogel oplopen.... Dit soort onderkruipsels hebben we hier echt niet nodig en gaan ook niets meer toevoegen.
Whatever...
  donderdag 21 juli 2016 @ 00:03:36 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163896981
quote:

[..]
Over moslims, "lichtgetinten", etc wordt voortdurend gegeneraliseerd en door een veel grotere groep. Als je al dat gegil mag geloven is iedereen die niet roomblank is bij voorbaat al verdacht, en iedere moslim een terrorist.
En zo onderhand, terecht.
pi_163897176
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:17 schreef schvvmert het volgende:
Die middelste kijk wel vreemd. :@
Die met die witte broek lijkt wel een Downie :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 21 juli 2016 @ 04:10:51 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163898145
quote:
Een update.

Snap ook waarom die vriendin het uitmaakt via telefoon. Die zal wel ergens ver weg hebben gezeten voor ze dat belletje maakte :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163898261
DEN HAAG - 'Zo extreem als dit heb ik het zelden gezien', zegt de officier van justitie ontsteld. Tegen twee broers uit Leidschendam eist hij flinke celstraffen voor het bijna doodslaan van een reiziger op station Laan van NOI in Den Haag.
Bawan A. (25) komt op 8 november heftig bellend het eerste perron oplopen. Zijn vriendin heeft het net uitgemaakt en hij staat letterlijk tegen zijn telefoon te schreeuwen. Hij houdt het toestel zo nu en dan niet alleen tegen zijn oor maar ook gewoon voor zich in de hand. Een vrouw op een ander perron roept dat hij zich moet gedragen, waarop Bawan haar begint uit te schelden. 'Vieze blanke, ik neuk je kankerhard!'

Al bellend begint hij op de grond te speuren naar iets dat hij kan gooien. Hij vindt een steen en werpt die met grote kracht naar het andere perron. En dan nog een. En nog een. Vijf stenen vliegen naar de overkant, de laatste raakt de abri waar een andere reiziger zit te wachten. Een splinter van de uit elkaar spattende steen komt in zijn oog. De 25-jarige donkere man staat op, loopt naar de rand van het perron en begint met heftige gebaren naar Bawan te roepen dat hij normaal moet doen.

In elkaar geschopt

Drie minuten later staat de 25-jarige reiziger al met zijn hand op de knop van de tram om in te stappen, wanneer vier mannen het perron op komen rennen en hem heftig beginnen te slaan en schoppen. Hij krijgt letterlijk alle kanten van het perron te zien, scheurt uit zijn kleren, komt op de grond terecht en wordt dan ook nog hard tegen zijn hoofd geschopt.

Hij blijft bewegingloos op de grond liggen, twee van de mannen druipen al af. Twee slaan samen nog tien keer hard op zijn hoofd voordat ook zij in alle rust weglopen. Het zijn de broers Bawan en Ahmed (19). De manier waarop de reiziger is toegetakeld, had makkelijk tot zijn dood kunnen leiden, concludeert het NFI later op basis van de camerabeelden.

Compleet los

De rechter is zichtbaar ontdaan nadat in de rechtszaal die beelden zijn bekeken. 'U gaat beiden gewoon compleet los', vat ze het samen met een mix van boosheid en ongeloof in haar stem. Uiteindelijk trekt Ahmed zijn broer van het slachtoffer af. 'Daarover zegt u bij de politie: "Want je moet niet iemand het leven uitschoppen".' 'Nee', antwoordt Ahmed, 'dat zou niet te vergeven zijn.' 'Dus u had blijkbaar wel door hoe ernstig het was', zegt de rechter.

Ahmed houdt vol dat hij een soort reddende engel is. Hoewel hij vrijwel meteen met gestrekt been op het slachtoffer springt: 'Ik rende achter mijn broer aan om te kijken wat hij ging doen, ik wilde ertussen springen.' Maar Bawan heeft zijn broertje gebeld, waardoor het er meer op lijkt dat hij Ahmed heeft gevraagd een handje te helpen. 'Ik had mijn telefoon niet bij me', zegt Ahmed nog. 'En mijn telefoon doet tegenwoordig soms rare dingen. Neemt 'ie ineens uit zichzelf op.'

Bedreiging met mes

Beiden leggen de getoonde beelden op bijzondere wijze uit. Bawan, die er meteen op los mept, vertelt dat hij het perron op ging om te vragen waarom de reiziger hem zo had uitgescholden.

Een van de daders zoekt na de mishandeling nog ruzie met een reiziger die in de deuropening van de tram staat. Hij geeft hem een trap. Opnieuw springt Ahmed ertussen, 'om ze uit elkaar te halen'. Maar daarbij pakt hij wel een mes uit zijn zak. Ahmed zegt dat hij het alleen liet zien als waarschuwing, hij vindt dat de man kon weten dat hij het niet zou gebruiken. 'Denkt u dat nou werkelijk', zegt de rechter opnieuw geïrriteerd. 'Terwijl hij net heeft gezien hoe u iemand volledig in elkaar heeft getrapt?'

Slachtoffer kan niet meer zien

De in elkaar getrapte reiziger blijft aanvankelijk roerloos liggen en komt pas weer bij wanneer omstanders zich over hem ontfermen. Er is veel bloed, hij zit onder de blauwe plekken, zijn neus is gebroken. Maar het ergste: zijn ogen zijn zwaarbeschadigd. De eerste dagen ziet hij niets meer, inmiddels is het iets beter geworden en is het zicht weer 45 procent. Het zal nooit meer volledig worden.

Hoewel beide broers een weinig overtuigend 'het spijt me' laten horen in de rechtszaal, leggen ze volgens de deskundigen vooral de schuld buiten zichzelf. Vooral Bawan zegt in het begin dat het de schuld is van zijn vriendin die het uitmaakte, van de mevrouw die zich met hem bemoeide, de reiziger die hem uitschold. Maar niet van hemzelf. In de rechtszaal denkt hij daar inmiddels wel anders over.

'Geen problemen'

De officier van justitie eist 48 maanden cel tegen Bawan en 42 tegen Ahmed. Daarbij is het volgens de officier hard nodig dat beide heren hulp krijgen met hun persoonlijke problematiek. Ahmed zegt nog dat hij niet vindt dat hij problemen heeft. 'Dus u schopt op 8 november iemand volledig in elkaar', zegt de rechter, 'maar vindt niet dat u problemen heeft?' Voorzichtig geeft hij daarna toe dat er misschien toch wel wat werk aan de winkel is.

Over de twee andere verdachten wil Ahmed niets zeggen. 'Ik beroep me op mijn zwijgrecht.' 'Waarom', vraagt de rechter, 'ik wil alleen weten of u ze kent.' 'Maar ik heb dat recht.' 'Ja, dat klopt.' Ze concludeert dan maar dat de andere twee kennelijk uit het niets op het perron zijn gekomen. Ze zijn inmiddels geïdentificeerd en eentje komt er later voor de rechter. De ander is in het buitenland en moet volgens het OM nog worden aangehouden.
Door: Vincent Veenman
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163898262
Echt die "straffen" in Nederland voor poging tot moord in groepsverband :')

Deze "mensen" zijn ook niet meer te redden. Ook al stop je ze 10 jaar in de gevangenis.

Ben echt zo klaar met dit moslimvolk :r
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:00:37 #145
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_163898345
Ik vind 48 maanden ook niet echt veel, tegenover het slachtoffer dat dus gewoon voor het leven is beschadigd. Nederland mag hier wel wat harder in worden, vaak zijn ze nog veel eerder vrij ook.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
pi_163898368
Van die 48 maanden gaat een derde standaard af. Komt dus neer op 32 maanden, pak 'm beet 2 en een half jaar.
En dat is slechts de strafeis. Negen van de tien keer valt de uiteindelijke straf nog lager uit.

En dat voor het verneuken van iemands leven. Het leven van een slachtoffer is weinig waard volgens onze walgelijke en minderwaardige rechters hier in Nederland!
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:33:30 #147
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163898478
Wat een amoebes. De geestelijke armoede straalt van hun onderontwikkelde hoofdjes af. Een mes trekken en dan achteraf doen alsof je de held in het verhaal bent, hij zal het zelf nog wel geloven ook :')
pi_163898564
Wat straffen betreft zou Nederland iets meer de kant van Amerika op moeten gaan, los van de doodstraf waar ik geen voorstander van ben. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit uitschot dat op een haar na iemand heeft vermoord er met zulke lichte straffen van af komt.
pi_163898608
quote:
Dat gaat de helft worden, let maar op.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163898712
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2016 01:31 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Die met die witte broek lijkt wel een Downie :)
inteelt.
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:06:04 #151
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_163900023
Geen introspectie - check
Totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel -check
Slecht ontwikkeld geweten -check
Weten zogenaamd van de prins geen kwaad, anderen zijn de schuld - check
Laf met meerdere mensen op iemand inbeuken -check

Rarara, op welke religie is hun cultuur en (non-existente) opvoeding geschoeid?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_163906077
quote:
Een update.

fijn om te lezen dat opsporing / veroordeling ook snel kan gaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163906146
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Geen introspectie - check
Totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel -check
Slecht ontwikkeld geweten -check
Weten zogenaamd van de prins geen kwaad, anderen zijn de schuld - check
Laf met meerdere mensen op iemand inbeuken -check

Rarara, op welke religie is hun cultuur en (non-existente) opvoeding geschoeid?
dit gedrag toont de afwezigheid van religie / cultuur in hun "opvoeding".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163947917
quote:

[..]

Die is een landverrader die de kogel moet krijgen.
Extreem rechts laat zich letterlijk leiden door extreem moslim.
pi_163947951
quote:

[..]

Ik wil de uitspraak nog wel eens zien. De vrees bestaat dat de rechter met verzachtende omstandigheden komt waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Dus toch schoffelen.....
pi_163948380
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ik wil de uitspraak nog wel eens zien. De vrees bestaat dat de rechter met verzachtende omstandigheden komt waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Dus toch schoffelen.....

We wachten af...
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_163949729
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

De vrees bestaat dat de rechter met verzachtende omstandigheden komt waar nog nooit iemand van gehoord heeft.

welke verzachtende omstandigheden?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:56:37 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164205161
Broers jaren de cel in na 'schokkend' geweld tegen Rotterdammer

Twee broers die vorig jaar in Den Haag een Rotterdammer schopten en sloegen, gaan daarvoor 2,5 en 2 jaar de cel in. Ook legde de rechter woensdag een voorwaardelijke straf van een half jaar op aan de mannen. Dat moet voorkomen dat ze in herhaling vallen.
Het slachtoffer zat op 8 november vorig jaar op de trein te wachten op het Haagse station Laan van NOI. Daar riep hij de oudste van de broers tot de orde. Deze liep na een breuk met zijn vriendin schreeuwend over het station en gooide daar een steen door een ruit.

Toen de Rotterdammer later probeerde op de metro te stappen, werd hij aangevallen door de broers en twee andere mannen. ''Het slachtoffer wordt geduwd en getrokken, geslagen, geschopt en ten val gebracht'', aldus de rechtbank in een toelichting.

Hoofd
Ook toen de Rotterdammer op de grond lag, stopte het geweld niet. De mannen schopten en sloegen hem hard tegen zijn hoofd en lichaam. ''Het slachtoffer heeft hieraan ernstig, waarschijnlijk blijvend letsel overgehouden.''

Volgens de rechtbank heeft het slachtoffer geluk dat hij de aanvaring overleefde. De daders lieten volgens de rechters zien een 'volstrekt gebrek aan respect' te hebben voor het leven van een ander. Daarom verdwijnen ze enkele jaren achter de tralies.

De broers van 25 en 20 jaar oud moeten zich ook verplicht laten behandelen om te leren omgaan met agressie. Verder moeten ze een schadevergoeding betalen aan het slachtoffer.

Rijnmond.nl
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:57:47 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164205194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:56 schreef AchJa het volgende:

- knip -

Rijnmond.nl
Best pittig, die straf
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_164205947
TBS was beter op zijn plek geweest.
pi_164206054
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Best pittig, die straf
Ik mis de sarcasme tag.
pi_164206125
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Best pittig, die straf
Helft van de eis. Ik ben benieuwd wat de motivatie van de rechter is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_164206321
Matige straf voor zo'n extreem gewelddadige aanval.
pi_164206384
Had wel langer mogen zijn, maar aan de andere kant mag je de polonaise lopen dat er überhaupt een celstraf opgelegd wordt :') dat is zeldzaam tegenwoordig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_164206493
Ach die lopen volgend jaar alweer vrij rond. Kunnen ze weer iemand in elkaar beuken uit naam van de religie van de vrede.
pi_164206751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Had wel langer mogen zijn, maar aan de andere kant mag je de polonaise lopen dat er überhaupt een celstraf opgelegd wordt :') dat is zeldzaam tegenwoordig.
Nou, voor zware mishandeling (met medeplegen), zonder enige aanleiding en waar het slachtoffer blijvend letsel aan overhoudt, zijn ze meestal niet zó mild. Zeker niet als de dader zo duidelijk laat merken dat hij de schuld buiten zichzelf legt.
Ik vind het een tegenvaller. :N
Ik gok op hoger beroep.
pi_164206839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Zijn motivatie zal zijn om niet in hoger beroep teruggefloten te worden en keurig in de pas te lopen met andere rechters. Andere rechters die ook maar wat doen en de strafhoogte net zo min motiveren of kunnen motiveren en dezelfde motivatie hebben. Voor strafmaatbepaling zijn ze immers niet opgeleid, daar hebben ze geen enkele deskundigheid en de enige reden dat ze niet meer hopeloos inconsequent zijn is dat ze naar elkaar straffen kijken. Niet naar de wet, en niet naar de jurisprudentie, want die houdt zich daar niet mee bezig, en niet naar de rechtswetenschap, want die loopt daar met een nog veel grotere boog omheen.

25 jaar geleden was het nog veel erger, toen werd er voor nog ernstiger geweld met ernstig blijvend letsel niet snel meer dan een jaar gegeven. Maar omdat rechters elkaar alleen maar nadoen, kan het alleen maar stukje bij beetje opschuiven. Het is inmiddels een flink stuk opgeschoven, maar het slaat nog steeds nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_164209755
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zijn motivatie zal zijn om niet in hoger beroep teruggefloten te worden en keurig in de pas te lopen met andere rechters. Andere rechters die ook maar wat doen en de strafhoogte net zo min motiveren of kunnen motiveren en dezelfde motivatie hebben. Voor strafmaatbepaling zijn ze immers niet opgeleid, daar hebben ze geen enkele deskundigheid en de enige reden dat ze niet meer hopeloos inconsequent zijn is dat ze naar elkaar straffen kijken. Niet naar de wet, en niet naar de jurisprudentie, want die houdt zich daar niet mee bezig, en niet naar de rechtswetenschap, want die loopt daar met een nog veel grotere boog omheen.

25 jaar geleden was het nog veel erger, toen werd er voor nog ernstiger geweld met ernstig blijvend letsel niet snel meer dan een jaar gegeven. Maar omdat rechters elkaar alleen maar nadoen, kan het alleen maar stukje bij beetje opschuiven. Het is inmiddels een flink stuk opgeschoven, maar het slaat nog steeds nergens op.
Toevallig gisteren op NPO een programma (Gedane Zaken) waar dat ook ter sprake kwam, maar dan ging het over verkeersongevallen met dodelijke afloop.
Het was mij ook opgevallen dat eind 2014/begin 2015 de meeste doodrijders wegkwamen met een taakstraf van maximaal 240uur werkstraf. Ook in gevallen waarbij veel te hard werd gereden en de bestuurder onder invloed was en de plaats van ongeval had verlaten.
In dat programma werd inderdaad ook verteld dat de rechters vaak kijken naar wat een rechter in eerdere zaken voor straf heeft opgelegd.

Tegenwoordig wordt er wel vaker een (voorwaardelijke) gevangenisstraf opgelegd bij doodrijders (wanneer er sprake is van een grove verkeersfout).
pi_164210042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij is zielig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164213869
Och het is gewoon een verwarde jongeman dus.... Heh toch.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 23:42:46 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164214044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:01 schreef hpeopjes het volgende:
Ach die lopen volgend jaar alweer vrij rond. Kunnen ze weer iemand in elkaar beuken uit naam van de religie van de vrede.
Walgelijk idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 augustus 2016 @ 00:40:42 #173
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_164215149
2 en 2,5 jaar. :') Je kan alleen maar hopen dat de rechter het volgende slachtoffer wordt als ze ooit weer wat uitvreten.
Bedankt Hans.
pi_164218205
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hij is zielig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah zwakbegaafd dus nou dat was aan die inteeltkoppen ook wel te zien.
pi_164218352
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:32 schreef Physsic het volgende:

In dat programma werd inderdaad ook verteld dat de rechters vaak kijken naar wat een rechter in eerdere zaken voor straf heeft opgelegd.
Daar is op zich niks mee, alleen als je kijkt naar andermans nattevingerwerk blijft het nattevingerwerk. Voordat rechters naar structureel naar elkaars strafmaten keken waren er enorme verschillen tussen arrondissementen, vaak wel 4 of 5 keer zo hoge straffen voor dezelfde feiten. Dat kon omdat ze niet weten wat ze doen, ze deden allemaal maar wat, zowel de hoog als de laag straffende rechters.

Dat is niet veranderd, ze doen nog steeds maar wat, alleen is het symptoom bestreden door elkaar na te doen. En je ziet dat ze de publieke opinie op enige afstand volgen, maar dat betekent dus dat als er veel kabaal gemaakt wordt in de media over een bepaalde typen delicten die ineens zwaarder worden bestraft. Niet omdat de democratisch verkozen wetgever de wet wijzigt op basis van argumenten en rechters de wet toepassen, maar omdat rechters hun eigen niet onderbouwde 'regeltjes' zonder enige basis in wet of rechtswetenschap en zonder innerlijke consistentie toepassen.

Dus een echte motivering kunnen ze niet geven, aangezien de beslissing niet steunt op een onderbouwing. Niets in de 'motivering' sluit een strafmaat uit die 2 keer zo hoog is, dus in die zin is de keuze voor 2 jaar gewoon niet van motivering voorzien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:29:35 #176
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_164218523
Slachtoffer is voor het leven visueel gehandicapt geslagen en geschopt.Daders zijn gelukkig snel weer vrij om nieuwe slachtoffers te maken.

Gerechtigheid in Nederland _O-
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:33:22 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164218579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:56 schreef AchJa het volgende:

... Verder moeten ze een schadevergoeding betalen aan het slachtoffer.

Rijnmond.nl
Zal een lekkere schadevergoeding opleveren van een Wajongtrekker.
Kan je als troost van je schadevergoeding iedere maand een keertje naar de snack. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_164426356
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke verzachtende omstandigheden?
Zijn vriendin had het uitgemaakt, een mevrouw bemoeide zich met hem, een reiziger die schold hem uit en niet te vergeten de impact die alle publiciteit op hem gehad heeft. Een rechter maakt hier vast wel een mooie, in Nederland passende, nietszeggende flutstraf van.

Zojuist las ik al dat de eisen gehalveerd zijn, in hoger beroep zal er helemaal niets meet van overblijven.
kortom: tijd voor rechters die af en toe eens buiten op straat komen.
pi_164428634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:02 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Zijn vriendin had het uitgemaakt, een mevrouw bemoeide zich met hem, een reiziger die schold hem uit en niet te vergeten de impact die alle publiciteit op hem gehad heeft. Een rechter maakt hier vast wel een mooie, in Nederland passende, nietszeggende flutstraf van.

Zojuist las ik al dat de eisen gehalveerd zijn, in hoger beroep zal er helemaal niets meet van overblijven.
kortom: tijd voor rechters die af en toe eens buiten op straat komen.

waar las je dat?
-Rabia Al-Basri
pi_164429508
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar las je dat?
Foutje: ik bedoelde de straffen en helemaal gehalveerd zijn de eisen nog net niet.

http://www.rijnmond.nl/ni(...)d-tegen-Rotterdammer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')