abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158206435
quote:
Aanslagen Parijs: 130 doden

Frankrijk werd op vrijdagavond 13 november opgeschrikt door een reeks aanslagen, waarbij 130 mensen omkwamen. Zeker zeven terroristen zijn gedood.
De doden vielen bij schietpartijen en explosies op verschillende plaatsen in de stad.

Zeker 386 mensen raakten gewonden. Maandagavond lagen nog 29 slachtoffers op de intensive care.

Onder de dodelijke slachtoffers zijn meerdere buitenlanders : twee Belgen, twee Roemenen, twee jonge Tunesische vrouwen, één Spanjaard, één Portugees, één Brit en meerdere Amerikanen. De slachtoffers hebben in totaal negentien nationaliteiten.

Drie Nederlanders zijn gewond geraakt, twee mannen en een vrouw. Twee van de Nederlanders raakten zwaargewond op straat toen zij vanuit een auto werden beschoten door terroristen. Het andere slachtoffer raakte op straat gewond bij concertzaal Bataclan.

In de concertzaal kwamen 89 mensen om het leven.

De aanvallers drongen Bataclan binnen tijdens een concert van Eagles of Death Metal. Meer dan honderd mensen werden gegijzeld. Vlak na middernacht bestormde de politie het theater en de gijzeling werd tegen 1.00 uur beëindigd. Vier aanvallers werden gedood. Bij het theater waren eerder op de avond ook schoten te horen.

Bij Stade de France bliezen terroristen zichzelf op.

In het stadion in Saint-Denis, een voorstad van Parijs, speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar, maar de wedstrijd werd gewoon uitgespeeld.

Bij het Stade de France vielen drie doden en tientallen gewonden. Een van de daders wilde het stadion ingaan met een bomgordel om, maar werd tegengehouden. Vervolgens blies hij zichzelf op.

In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen.

Bij de Franse grens is de bewaking opgeschaald. Er zijn 1.500 militairen op de been in Parijs. In heel Frankrijk worden zo'n 115.000 politieagenten, gendarmes en soldaten ingezet om allerlei strategische plekken te bewaken. Geüniformeerde eenheden worden onder andere ingezet bij Parijse stations, havens, belangrijke straten en autosnelwegen.

IS heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.

De terreurbeweging deed dat zaterdag in een ongedateerde videoboodschap en een online gepubliceerd statement. President François Hollande heeft bevestigd dat IS verantwoordelijk is voor de aanslagen.

In de verklaring die IS uitgaf, werd gezegd dat Frankrijk de aanslagen over zich heeft afgeroepen door doelen van IS in Syrië en Irak aan te vallen. Dat doet Frankrijk sinds 2014 in Irak en sinds september van dit jaar ook in Syrië.

Zes daders zijn geïdentificeerd.

Zeker één, maar mogelijk twee personen zijn voortvluchtig. De 26-jarige Salah Abdeslam wordt momenteel internationaal gezocht.

De planner van de aanslagen is mogelijk de Belgische jihadist Abdelhamid Abaaoud, die ook verantwoordelijk wordt gehouden voor eerdere aanslagen in Europa.

Abaaoud is bij een politie-operatie in Saint-Denis gedood.

Van hem werd lang gedacht dat hij in Syrië verbleef. De politie kreeg echter een tip dat hij in een pand in Saint-Denis, een voorstad van Parijs, zou zitten. Na een urenlange bestorming door de politie is Abaaoud om het leven gekomen.

Frankrijk voert de jacht op terorristen op.

Frankrijk heeft in de dagen na de aanslagen honderden huiszoekingen verricht. Sinds maandagavond zijn er elke nacht huiszoekingen geweest, in totaal zeker 414.

In drie dagen tijd zijn 64 mensen aangehouden, van wie er 60 vastzitten. 75 wapens, waaronder 11 'aanvalswapens', zijn in beslag genomen. Meer dan honderd verdachten hebben huisarrest gekregen.

Franrijk voert luchtbombardementen uit op Raqqa.

Franse gevechtsvliegtuigen hebben na de aanslagen de Syrische stad Raqqa gebombardeerd. Raqqa geldt als hoofdstad van het kalifaat van IS. Er werden onder andere een commandopost, een recruitmentcentrum en een munitiedepot geraakt.

Zondagochtend spraken Frankrijk en de Verenigde Staten al af om de komende tijd de luchtaanvallen op IS-doelen in Syrië en Irak te intensiveren. Ook Rusland voert sinds dinsdag aanvallen uit op de stad.

Volgens de Franse minister van Defensie, Jean-Yves Le Drian, is een grote coalitie met Rusland misschien mogelijk gezien de recentelijke ontwikkelingen. Hollande riep eerder al op om een grote coalitie tegen IS te vormen.

Nederland neemt extra maatregelen na de gebeurtenissen in Parijs.

In Nederland geldt voor een aantal diensten een verhoogde paraatheid. De grensbewaking wordt opgeschaald en geïntensiveerd voor verkeer van en naar Frankrijk. Dat geldt ook voor de Nederlandse luchthavens en treinstations.

Volgen premier Mark Rutte kunnen grote evenementen in Nederland gewoon doorgaan. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft de regie en staat daarbij in directe verbinding met het kabinet. Het reisadvies voor Frankrijk is aangepast. Mensen die toch afreizen, moeten extra waakzaam zijn.

Wereldleiders hebben geschokt gereageerd op de aanslagen.

De Amerikaanse president Barack Obama noemde de aanslagen een "schandalige poging om mensen te terroriseren". Hij en andere Europese leiders hebben Frankrijk hulp aangeboden. Het ministerie van Buitenlandse Zaken van Duitsland zegt geschokt en verbijsterd te zijn. "We staan aan de kant van Frankrijk".

Ook minister-president Mark Rutte reageert geschokt. Hij noemt de aanslagen in de Franse hoofdstad "werkelijk afschuwelijk."

De Franse premier Manuel Valls sprak zaterdagavond tijdens het Achtuurjournaal van het Franse tv-station TF1 harde taal. "Wij zullen deze vijand aanvallen om hem te vernietigen, in Frankrijk, maar ook in Syrië en in Irak. Wij zullen op hetzelfde niveau op deze aanval antwoorden, met grote vastbeslotenheid, met de wil om te vernietigen. En wij zullen deze oorlog winnen."

Herdenking

Frankrijk herdenkt op 27 november met een nationale ceremonie de slachtoffers van de aanslagen. President François Hollande is aanwezig bij de plechtigheid in het Hôtel des Invalides in Parijs. De plechtigheid begint om 10.30 uur en de republikeinse garde zal de foto's van alle slachtoffers dragen.

Het complex van de ceremonie werd in de zeventiende eeuw opgezet als tehuis voor oorlogsveteranen. Het omvat onder meer de Dôme des Invalides, waar oorlogshelden liggen begraven. De koepelkerk is ook de laatste rustplaats van Napoléon Bonaparte.
De voortvluchtige terrorist:




http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
  zondag 13 december 2015 @ 00:29:52 #2
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158206522
Dat die gast nog steeds niet is gepakt. Zit nu waarschijnlijk ergens buiten Europa ondergedoken.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-12-2015 01:06:10 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 00:32:06 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158206579
Is het dodental in al die weken niet opgelopen? Vaak zie je bij dit soort gebeurtenissen dat het aantal doden nog toeneemt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_158210501
quote:
quote:
De kans dat je in de VS door een kleuter wordt vermoord, is bijvoorbeeld veel groter dan dat je door een radicale moslim aan je einde komt. 2013 was daar een anomalie: bij de aanslag op de marathon van Boston kwamen drie mensen om. Dat was in april. Er waren dat jaar toen al vijf Amerikanen doodgeschoten door -4-jarigen.
:o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158210828
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

:o
quote:
Een recente studie van de University of North Carolina toont hoe sinds de terroristische aanslagen van 9/11, ondertussen meer dan 13 jaar geleden, er 37 Amerikanen zijn overleden door terrorisme dat aan de islam valt te linken. In die periode werden meer dan 190.000 Amerikanen vermoord.
37 doden door terroristen op 190.000 andere moorden, waar hebben we t over. Terrorisme wordt zwaar opgeblazen.
pi_158210881
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:53 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:

[..]


[..]

Terrorisme wordt zwaar opgeblazen.
pi_158211117
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

:o
Dat zijn echt zulke non-argumenten. De kans dat je dood ging van de honger was in WWII groter dan dat je sneuvelde aan het front. Dan maar geen oorlog voeren tegen de Nazi's?

Hebben ze bij dat aantal ook de massagraven van de Yezidi's mee gerekend? Of hangt het wel of niet iets doen aan terrorisme alleen maar af van de slachtoffers in Europa.
pi_158213035
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:23 schreef Nintex het volgende:

Dat zijn echt zulke non-argumenten. De kans dat je dood ging van de honger was in WWII groter dan dat je sneuvelde aan het front. Dan maar geen oorlog voeren tegen de Nazi's?

Hebben ze bij dat aantal ook de massagraven van de Yezidi's mee gerekend? Of hangt het wel of niet iets doen aan terrorisme alleen maar af van de slachtoffers in Europa.
Ik was alleen verbaasd dat kleuters zo gevaarlijk konden zijn :7 Maar ik geloof dat dat artikel alleen over de VS gaat en de daar onterechte angst voor terrorisme. Wereldwijd is denk ik toch een heel ander verhaal; de berichten in de media liegen er niet om hoeveel slachtoffers er elke week weer zijn in niet-Westerse landen. En ik zeg ook nergens dat je terrorisme niet moet bestrijden (ik doe alleen een :o bij het aantal doden door kleuters), dus waar je jouw conclusie dat ik vind dat we niets moeten doen vandaan haalt is me een raadsel. Of was het gewoon een aanname?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158213965
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was alleen verbaasd dat kleuters zo gevaarlijk konden zijn :7 Maar ik geloof dat dat artikel alleen over de VS gaat en de daar onterechte angst voor terrorisme. Wereldwijd is denk ik toch een heel ander verhaal; de berichten in de media liegen er niet om hoeveel slachtoffers er elke week weer zijn in niet-Westerse landen. En ik zeg ook nergens dat je terrorisme niet moet bestrijden (ik doe alleen een :o bij het aantal doden door kleuters), dus waar je jouw conclusie dat ik vind dat we niets moeten doen vandaan haalt is me een raadsel. Of was het gewoon een aanname?
Doelde meer op de toon van het artikel. Op alle mogelijke manieren wordt door de media en politiek moslimterreur gebagatliseerd. Bijna net zo gemakkelijk als dat de drone kills van Obama onder het tapijt geschoven worden.
pi_158217635
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:51 schreef Nintex het volgende:

[..]

Doelde meer op de toon van het artikel. Op alle mogelijke manieren wordt door de media en politiek moslimterreur gebagatliseerd. Bijna net zo gemakkelijk als dat de drone kills van Obama onder het tapijt geschoven worden.
Gebagatelliseerd? Juist het omgekeerde zou ik zeggen.
pi_158231734
stefandevries twitterde op maandag 14-12-2015 om 09:36:28 Parijs: onderwijzer kleuterschool neergestoken in noordelijke voorstad; voortvluchtige dader zou gezegd hebben van IS te zijn. reageer retweet
pi_158232073
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:45 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op maandag 14-12-2015 om 09:36:28 Parijs: onderwijzer kleuterschool neergestoken in noordelijke voorstad; voortvluchtige dader zou gezegd hebben van IS te zijn. reageer retweet
:{
pi_158232190
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:45 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op maandag 14-12-2015 om 09:36:28 Parijs: onderwijzer kleuterschool neergestoken in noordelijke voorstad; voortvluchtige dader zou gezegd hebben van IS te zijn. reageer retweet
/trump als die onderwijzer nou een vuurwapen bij zich had gedragen, had dit voorkomen kunnen worden /trump
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_158232757
Dan hebben al die huiszoekingen wel effect gehad als ze nu alleen nog maar een mesje hebben.
pi_158232793
Iedere halvegare kan zeggen van IS te zijn, maar ik zou het voor IS toch wel een dieptepunt vinden als iemand neersteken met een mes nu onder terrorisme zou vallen.
  maandag 14 december 2015 @ 11:12:12 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_158233032
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Iedere halvegare kan zeggen van IS te zijn, maar ik zou het voor IS toch wel een dieptepunt vinden als iemand neersteken met een mes nu onder terrorisme zou vallen.
Maar wat zou je er van vinden als er elke dag ergens in Europa één of meerdere mensen neergestoken worden met een ISvlaggetje ernaast? Gewoon op random plekken, bij de Jumbo in Schubbekutteveen bijvoorbeeld.

Grote kans dat daders wegkomen om het de volgende dag weer te doen. Kost geen drol en weinig voorbereiding,dus ook weinig kans voor inlichtingendiensten om er iets aan te doen.

Dat lijkt me redelijk effectief om ervoor te zorgen dat mensen zich bang voelen en elke moslim raar aan gaan kijken en vermijden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_158233061
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Iedere halvegare kan zeggen van IS te zijn, maar ik zou het voor IS toch wel een dieptepunt vinden als iemand neersteken met een mes nu onder terrorisme zou vallen.
IS grijpt elke kans om dood en verderf te zaaien aan. Zal hun niet zoveel uitmaken op wat voor manier dat gebeurt denk ik zo...
pi_158233466
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Iedere halvegare kan zeggen van IS te zijn, maar ik zou het voor IS toch wel een dieptepunt vinden als iemand neersteken met een mes nu onder terrorisme zou vallen.
Wel als het gedaan wordt vanuit een support voor IS lijkt me. Dat kunnen eenlingen zijn.
pi_158234218
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:12 schreef nixxx het volgende:

[..]

Maar wat zou je er van vinden als er elke dag ergens in Europa één of meerdere mensen neergestoken worden met een ISvlaggetje ernaast? Gewoon op random plekken, bij de Jumbo in Schubbekutteveen bijvoorbeeld.

Grote kans dat daders wegkomen om het de volgende dag weer te doen. Kost geen drol en weinig voorbereiding,dus ook weinig kans voor inlichtingendiensten om er iets aan te doen.

Dat lijkt me redelijk effectief om ervoor te zorgen dat mensen zich bang voelen en elke moslim raar aan gaan kijken en vermijden.
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:13 schreef Infection het volgende:

[..]

IS grijpt elke kans om dood en verderf te zaaien aan. Zal hun niet zoveel uitmaken op wat voor manier dat gebeurt denk ik zo...
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wel als het gedaan wordt vanuit een support voor IS lijkt me. Dat kunnen eenlingen zijn.
Het is op deze manier wel heel makkelijk voor IS om van alles en nog wat te claimen. Als je maar lang genoeg roept dat je mensen moet doden, een één labiele ziel steekt iemand neer, is het te veel eer om te doen alsof IS nu succesvol terrorisme naar Europa heeft gebracht.
pi_158234301
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is op deze manier wel heel makkelijk voor IS om van alles en nog wat te claimen. Als je maar lang genoeg roept dat je mensen moet doden, een één labiele ziel steekt iemand neer, is het te veel eer om te doen alsof IS nu succesvol terrorisme naar Europa heeft gebracht.
Hij riep het zelf blijkbaar.......
pi_158235205
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij riep het zelf blijkbaar.......
Betekent nog niet dat het waar is. Misschien erdoor geïnspireerd, maar daadwerkelijk een IS-strijder? Nee, denk het niet.
pi_158241085
Al die doden zitten nu op een plek waarbij ze eindelijk Engels kunnen leren. 😊
  maandag 14 december 2015 @ 18:53:36 #24
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158241812
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:45 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op maandag 14-12-2015 om 09:36:28 Parijs: onderwijzer kleuterschool neergestoken in noordelijke voorstad; voortvluchtige dader zou gezegd hebben van IS te zijn. reageer retweet
quote:
Leraar verzon aanval door extremist op school

Een leraar van een school in een buitenwijk van Parijs die verklaard had te zijn aangevallen door een extremist, heeft die aanval verzonnen. Dat heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij wordt opnieuw verhoord.

De feiten zou zich volgens de leraar vanmorgen vroeg voorgedaan hebben in de staatsschool Jean Perrin in Aubervilliers. De leerkracht was naar eigen zeggen zijn klaslokaal aan het voorbereiden toen een gemaskerd persoon hem met een cutter en een schaar te lijf ging.

Volgens de verklaringen van het slachtoffer zou de dader "Dit is Daesh (het Arabische acroniem voor terreurgroep IS, red.), dit is een waarschuwing" geroepen hebben. Het slachtoffer liep oppervlakkige verwondingen aan de zij en de keel op, de verdachte bleek spoorloos

Het Openbaar Ministerie startte een onderzoek waaruit nu gebleken is dat de leraar het hele verhaal verzonnen heeft. Hij zal opnieuw worden ondervraagd om zijn motivatie te achterhalen. De 45-jarige leraar werkt al 20 jaar op de school.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  User die overal opduikt 2022 maandag 14 december 2015 @ 18:54:58 #25
186611 Haags
pi_158241847
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 18:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

[..]

Wat een kneus :')
Zonder wrijving geen glans
pi_158281009
stefandevries twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:53:30 Parijs: auto ingereden op Invalides; schoten gelost, bestuurder gearresteerd. Mijnenopruimingsdienst ter plekke. https://t.co/wQQ581fKUW reageer retweet
  woensdag 16 december 2015 @ 13:03:44 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158281104
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:57 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:53:30 Parijs: auto ingereden op Invalides; schoten gelost, bestuurder gearresteerd. Mijnenopruimingsdienst ter plekke. https://t.co/wQQ581fKUW reageer retweet
[ afbeelding ]
ingereden op invalides :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158281157
quote:
3s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:03 schreef Re het volgende:

[..]

ingereden op invalides :')
En ik krijg commentaar over mijn rare zins opbouw, en ik krijg het niet betaald!
pi_158281243
Gaat niet om de zin, maar zo heet het gebouw daar.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:13 schreef MichelWuyts het volgende:
Gaat niet om de zin, maar zo heet het gebouw daar.
Dat gebouw heet OP INVALIDES?

Dan lag ik gisteren niet in bed maar op bed!
Alhoewel op bed kan ook toch?
Dan zal op invalides ook wel kunnen, maar dan zal die auto of wat het was wel gevlogen hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 13:18:59 ]
pi_158281374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat gebouw heet OP INVALIDES?

Dan lag ik gisteren niet in bed maar op bed!
Alhoewel op bed kan ook toch?
Dan zal op invalides ook wel kunnen, maar dan zal die auto of wat het was wel gevlogen hebben?
Nee Hotel Des Invalides.

Wellicht heeft die twittergast het fout vertaald.
Of het zijn de mensen die daar wonen die zijn aangereden. Kan dus beiden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281410
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:19 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Nee Hotel Des Invalides
Jij kijkt duidelijk niet verder als je neus lang is he?
pi_158281419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:57 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:53:30 Parijs: auto ingereden op Invalides; schoten gelost, bestuurder gearresteerd. Mijnenopruimingsdienst ter plekke. https://t.co/wQQ581fKUW reageer retweet
[ afbeelding ]
Zal wel los staan van terreur denk ik zo.
pi_158281457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij kijkt duidelijk niet verder als je neus lang is he?
De zin van de twitteraar is verwarrend aangezien in dat gebouw ook invalide mensen rondhangen. ;)
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Zal wel los staan van terreur denk ik zo.
Ik denk nu aan al die video's waar auto's randomly ergens inrijden.
pi_158281515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:24 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

De zin van de twitteraar is verwarrend aangezien in dat gebouw ook invalide mensen rondhangen. ;)
Zou het niet in de buurt liggen van invalides, dat gebouw waar invaliden liggen of lagen van of die tijdens de oorlog hun benen of wat dan ook misten?
Ik dacht dat er zelfs het graf van Napoleon ligt, maar dat weet ik niet zo percies meer.
Waar die kist of graftombe stond.

Ja dus dat was daar.
https://www.google.nl/sea(...)VGVRQKHeVoDAYQsAQILQ

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 13:28:33 ]
pi_158281639
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het niet in de buurt liggen van invalides, dat gebouw waar invaliden liggen of lagen van of die tijdens de oorlog hun benen of wat dan ook misten?
Ik dacht dat er zelfs het graf van Napoleon ligt, maar dat weet ik niet zo percies meer.
Waar die kist of graftombe stond.

Ja dus dat was daar.
https://www.google.nl/sea(...)VGVRQKHeVoDAYQsAQILQ
dat is bij dat gebouw gebeurd (zie dat nu ook in andere bronnen). heeft niks met mensen die invalide zijn te maken.

Beter lezen he!
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:19 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Nee Hotel Des Invalides.

Wellicht heeft die twittergast het fout vertaald.
Of het zijn de mensen die daar wonen die zijn aangereden. Kan dus beiden.
Fout vertaald?
Die gast heet Stephan de Vries, lijkt me meer als Nederlands die naam of niet?
Economic Migrant and Journalist in Paris, is zijn onderschrift.
pi_158281680
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Fout vertaald?
Die gast heet Stephan de Vries, lijkt me meer als Nederlands die naam of niet?
Economic Migrant and Journalist in Paris, is zijn onderschrift.
zucht... Natuurlijk vertaalt vanuit de Franse taal. of hij moet er zelf zitten en gewoon een ongelukkige zin hebben geproduceerd. Kan ook.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:34 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

zucht... Natuurlijk vertaalt vanuit de Franse taal. of hij moet er zelf zitten en gewoon een ongelukkige zin hebben geproduceerd. Kan ook.
Haal het eens door een vertaal machine dan!
http://www.vertalen.nu/zinnen/#
En als je eens naar Parijs gaat, laat je een rondleiding geven in dat gebouw!
Dan tenminste als ik het goed onthouden heb weet je ook waarvoor dat gebouw bedoelt was toen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 13:38:18 ]
pi_158281828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Haal het eens door een vertaal machine dan!
http://www.vertalen.nu/zinnen/#
je snapt er niks van.

auto ingereden op Invalides; schoten gelost, bestuurder gearresteerd

Dit interpreteer je alsof je op invalide mensen bent ingereden (zonder achtergrond).

Nu ik zijn twitteraccount bekijk zie ik dat hij in Frankrijk woont en waarschijnlijk wel kennis van de Franse taal heeft. Hij heeft dus ipv aan te geven dat er een aanslag bij dat gebouw is geweest, aangegeven dat er auto in is gereden op invalides.

Oftewel-> fout vertaalt vanuit een Franse bron (lijkt me raar als je in FR woont) of je zin is nogal krom. Waarschijnlijk dus het 2de.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:41 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

je snapt er niks van.

auto ingereden op Invalides; schoten gelost, bestuurder gearresteerd

Dit interpreteer je alsof je op invalide mensen bent ingereden (zonder achtergrond).

Nu ik zijn twitteraccount bekijk zie ik dat hij in Frankrijk woont en waarschijnlijk wel kennis van de Franse taal heeft. Hij heeft dus ipv aan te geven dat er een aanslag bij dat gebouw is geweest, aangegeven dat er auto in is gereden op invalides.

Oftewel-> fout vertaalt vanuit een Franse bron (lijkt me raar als je in FR woont) of je zin is nogal krom. Waarschijnlijk dus het 2de.
Nee zo vertaal ik het niet, ik ben ja in dat gebouw geweest en weet ook waar het voor diende, althans als ze me goed voorgelicht hebben tijdens die rondleiding.
Heb zelfs de (chance elysee) overgestoken te voet, een nachtmerrie dat kan ik je vertellen.
pi_158281953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee zo vertaal ik het niet, ik ben ja in dat gebouw geweest en weet ook waar het voor diende, althans als ze me goed voorgelicht hebben tijdens die rondleiding.
Heb zelfs de (chance elysee) overgestoken te voet, een nachtmerrie dat kan ik je vertellen.
yeah right. Nadat ik je vertelde dat het een gebouw was kom je met anekdotes en vermoedde je dat het om het gebouw gaat.

Of je bent nu gewoon aan het trollen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158281985
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:47 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

yeah right. Nadat ik je vertelde dat het een gebouw was kom je met anekdotes en vermoedde je dat het om het gebouw gaat.

Of je bent nu gewoon aan het trollen.
Jij draait maar wat je wilt kerel.
Jij hebt gelijk laat ik het daar maar ophouden, dan heb ik mijn rust terug.
pi_158282070
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij draait maar wat je wilt kerel.
Jij hebt gelijk laat ik het daar maar ophouden, dan heb ik mijn rust terug.
Zo moeilijk was het niet:p.

vertel nu maar je anekdotes :*
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158283209
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee zo vertaal ik het niet, ik ben ja in dat gebouw geweest en weet ook waar het voor diende, althans als ze me goed voorgelicht hebben tijdens die rondleiding.
Heb zelfs de (chance elysee) overgestoken te voet, een nachtmerrie dat kan ik je vertellen.
Champs Elysées.
Je bent een kenner. :X
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_158283324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:41 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

je snapt er niks van.

auto ingereden op Invalides; schoten gelost, bestuurder gearresteerd

Dit interpreteer je alsof je op invalide mensen bent ingereden (zonder achtergrond).

Nu ik zijn twitteraccount bekijk zie ik dat hij in Frankrijk woont en waarschijnlijk wel kennis van de Franse taal heeft. Hij heeft dus ipv aan te geven dat er een aanslag bij dat gebouw is geweest, aangegeven dat er auto in is gereden op invalides.

Oftewel-> fout vertaalt vanuit een Franse bron (lijkt me raar als je in FR woont) of je zin is nogal krom. Waarschijnlijk dus het 2de.
https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Invalides

Hij gebruikte een hoofdletter voor 'Invalides'. Dat jij het niet snapt is vooral jouw probleem. Niet dat van hem.
Ja doei.
pi_158283432
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Invalides

Hij gebruikte een hoofdletter voor 'Invalides'. Dat jij het niet snapt is vooral jouw probleem. Niet dat van hem.
Tijdens de 9/11 aanvallen werd er op de Nederlandse tv verteld dat er ook een aanval was op een winkelcentrum (the mall) in Washington DC. Ik zat thuis van :|W

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Mall
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158283738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Invalides

Hij gebruikte een hoofdletter voor 'Invalides'. Dat jij het niet snapt is vooral jouw probleem. Niet dat van hem.
sorry hoor dat ik het wel meteen doorhad.

Lekkere zin dan. Dat zou betekenen dat hij met een auto in een gebouw is gereden. klopt dus niet. Hoe je ook lult. De zin klopt in geen enkel opzicht.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158283754
Je bent bekend met het fenomeen twitter? :D!
Ja doei.
  woensdag 16 december 2015 @ 15:05:35 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158283832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Invalides

Hij gebruikte een hoofdletter voor 'Invalides'. Dat jij het niet snapt is vooral jouw probleem. Niet dat van hem.
Dit.
Niks mis met die zin.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 16 december 2015 @ 15:07:01 #52
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158283867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:01 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

sorry hoor dat ik het wel meteen doorhad.

Lekkere zin dan. Dat zou betekenen dat hij met een auto in een gebouw is gereden. klopt dus niet. Hoe je ook lult. De zin klopt in geen enkel opzicht.
Want?
Er rijden meerdere malen per jaar auto's op gebouwen in.
Heb je geen krant en tv?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158284047
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want?
Er rijden meerdere malen per jaar auto's op gebouwen in.
Heb je geen krant en tv?
PARIJS -
Een automobilist heeft woensdag in Parijs geprobeerd een barrière te rammen bij een ingang van het Hôtel des Invalides-complex, waar onder meer het militair museum zit. De politie vuurde schoten af op de auto en wist de bestuurder tot stoppen te dwingen. De man is aangehouden. Over zijn motief is nog niets bekend.



Op het terrein van de Invalides werd onlangs de herdenking gehouden voor de slachtoffers van de aanslagen van 13 november in de Franse hoofdstad.

Een barrière is nog altijd geen gebouw he. feitelijk klopt het dus gewoon niet.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 16 december 2015 @ 15:17:51 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158284104
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:15 schreef MichelWuyts het volgende:

Een barrière is nog altijd geen gebouw he. feitelijk klopt het dus gewoon niet.
Feitelijk misschien niet, maar taalkundig gezien wel en daar leek het je oorspronkelijk om te gaan :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158284160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent bekend met het fenomeen twitter? :D!
Ik legde het uit aan Johny he. Hij dacht dat het om invaliden ging die zijn aangereden. Ik begreep zijn gedachtegang, omdat deze in totaal de lading niet dekt.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158284173
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Feitelijk misschien niet, maar taalkundig gezien wel en daar leek het je oorspronkelijk om te gaan :)
helemaal niet
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 16 december 2015 @ 15:24:58 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158284282
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:20 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

helemaal niet
Dan moet je je misschien minder druk maken, óf dingen beter verwoorden.
Maar goed, een grote off-topic bende nu, dus ik laat het erbij :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158292568
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:20 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Ik legde het uit aan Johny he. Hij dacht dat het om invaliden ging die zijn aangereden. Ik begreep zijn gedachtegang, omdat deze in totaal de lading niet dekt.
Michel met de korte achter naam!
Jij kunt in mijn hoofd kijken, ik sta er versteld van hoor, als je me Johnny mag noemen hoor je het wel ter zijner tijd hoor!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 02:24:43 ]
pi_158304388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Michel met de korte achter naam!
Jij kunt in mijn hoofd kijken, ik sta er versteld van hoor, als je me Johnny mag noemen hoor je het wel ter zijner tijd hoor!
Als je het zelf typt <O)
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158404204
Is dit al geplaatst?


Hij zegt kort samen gevat dat de moslims in de omgeving zijn gekwetst en woedend dat in de Bataclan een gala georganiseerd wordt ten bate van de Isralische politie grens controle. Deze protest/ demonstanten die enorm mee voelen met de gemartelde Palestijnse volk eisen dat deze bijeenkomsten in Bataclan onmiddelijk stopt moeten worden. Ze vinden het laf dat de eigenaar van de Bataclan hen niet te woord wil staan. Dat zij Bataclan genoeg hebben gewaarschuwd en dat als wij de volgende keer terugkomen komen wij met velen en niet meer om te praten.

Paris 20 december 2008
pi_158404794
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:07 schreef Szikha2 het volgende:
Is dit al geplaatst?


Hij zegt kort samen gevat dat de moslims in de omgeving zijn gekwetst en woedend dat in de Bataclan een gala georganiseerd wordt ten bate van de Isralische politie grens controle. Deze protest/ demonstanten die enorm mee voelen met de gemartelde Palestijnse volk eisen dat deze bijeenkomsten in Bataclan onmiddelijk stopt moeten worden. Ze vinden het laf dat de eigenaar van de Bataclan hen niet te woord wil staan. Dat zij Bataclan genoeg hebben gewaarschuwd en dat als wij de volgende keer terugkomen komen wij met velen en niet meer om te praten.

Paris 20 december 2008
Het was al bekend dat ze dreigementen hadden geuit richting Bataclan
pi_158544860
Vienna police said on Saturday that a 'friendly intelligence service' has warned numerous European capitals of the possibility of a shooting or bomb attack in Europe before the New Year.

"Several possible names of potential attackers were mentioned, who were checked and the investigation based on (these checks) has so far yielded no concrete results," Vienna police said in a statement, six weeks after 130 people were killed in Islamist militant attacks in Paris.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 16:06:57 #63
8781 crew  Frutsel
pi_159203684
quote:
'Marokko houdt verdachte aanslagen Parijs aan'

Marokko heeft een Belg aangehouden die direct betrokken zou zijn geweest bij de aanslagen in Parijs. Dat hebben de Marokkaanse autoriteiten gezegd, meldt Sky News maandag.

Door de aanslagen in een concertzaal en bij terrassen en een voetbalstadion kwamen in november 130 mensen om het leven.
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 16:44:33 #64
8781 crew  Frutsel
pi_159204528


Niet Salah Abdelsalam dus
  User die overal opduikt 2022 maandag 18 januari 2016 @ 17:08:21 #65
186611 Haags
pi_159205027
Hoeveel verdachten zijn er wel niet...
Zonder wrijving geen glans
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 18:14:45 #66
8781 crew  Frutsel
pi_159206719
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoeveel verdachten zijn er wel niet...
Van A.A tot Z.Z denk ik
  User die overal opduikt 2022 maandag 18 januari 2016 @ 18:15:43 #67
186611 Haags
pi_159206745
quote:
6s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Van A.A tot Z.Z denk ik
Ik heb nu onderhand wel 40 namen voorbij horen komen.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 18 januari 2016 @ 18:24:15 #68
28033 Pek
je moet wat
pi_159206970
quote:
6s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Van A.A tot Z.Z denk ik
_O-
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_159208303
quote:
6s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Van A.A tot Z.Z denk ik
:D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_159469981
SkyNewsBreak twitterde op donderdag 28-01-2016 om 17:11:06 Update - Police in France have confirmed that a man carrying two handguns has been arrested at #EuroDisney near #Paris reageer retweet
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:33 #72
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159490094
Aanslagen Parijs remmen groei Franse economie

De Franse economie groeide in 2015 met 1,1 procent. Dat was meer dan in 2014, toen de economie met 0,2 procent groeide, maar minder dan het Europese gemiddelde van 1,5 procent. Duitsland groeide in 2015 1,7 procent, Groot-Brittannië 2,2 procent.

Door: Peter Giesen 29 januari 2016, 10:27

De groei, mede te danken aan de lage rente en olieprijs, werd afgeremd door de terroristische aanslagen van 13 november. In de laatste drie maanden van 2015 groeide de economie nog maar met 0,2 procent. Consumenten gaven minder uit en er kwamen minder toeristen naar Frankrijk. Bovendien gaven de Fransen minder uit aan energie, door de uiterst zachte herfst en winter.

Deze week werd ook bekend dat de werkloosheid in Frankrijk opnieuw is toegenomen. Eind 2015 bedroeg zij 10,6 procent, tegenover 10,4 procent in maart van dat jaar. President Hollande heeft zijn politieke lot verbonden aan het terugdringen van de werkloosheid. Als hij er niet in slaagt de almaar stijgende 'curve van de werkloosheid' om te buigen, zal hij zich niet kandidaat stellen voor de presidentsverkiezingen van 2017.

Volgens economen moet de economische groei minstens 1,5 procent bedragen om een daling van de werkloosheid te bewerkstelligen. Ook zou het ontslagrecht versoepeld moet worden, vinden zij. Zelfs bij een redelijke groei zijn veel Franse werkgevers huiverig om mensen aan te nemen uit angst dat zij er nooit meer van af komen. Tot dusverre is zo'n versoepeling van het ontslagrecht een taboe gebleken voor de socialistische regering.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 12:33:55 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173206655
quote:
Salah Abdeslam doorverwezen voor schietpartij enkele dagen voor aanslagen

De Brusselse raadkamer heeft donderdag Salah Abdeslam en Soufien Ayari doorverwezen naar de correctionele rechtbank voor hun aandeel in de schietpartij die op 15 maart 2016 plaatsvond in de Driesstraat in Vorst. Dat meldt het federaal parket. Beide zullen er moeten terechtstaan voor moordpoging in een terroristische context en verboden wapenbezit. Salah Abdeslam was vrijdag niet op de zitting aanwezig en werd niet vertegenwoordigd door zijn advocaat. De advocate van Soufien Ayari, meester Laura Séverin, was wel aanwezig.

Op 15 maart 2016 wilden leden van het gemeenschappelijk onderzoeksteam (JIT), het Frans-Belgische team dat de aanslagen in Parijs onderzocht, een huiszoeking uitvoeren in de Driesstraat. De zes agenten, die hadden verwacht niemand aan te treffen in het appartement, werden onmiddellijk onder vuur genomen. Drie van hen raakten daarbij gewond.

Bij de schietpartij kwam de Algerijnse terreurverdachte Mohamed Belkaid om het leven (36). Belkaid, ook gekend onder de schuilnaam Samir Bouzid, werd ervan verdacht een coördinerende en voorbereidende rol te hebben gespeeld bij de aanslagen in Parijs van 13 november 2015.

Twee andere aanwezigen in het appartement ontsnapten. Uit onderzoek bleek dat een van hen Salah Abdeslam was. De politie pakte Abdeslam drie dagen later op, enkele kilometers verder in de Vierwindenstraat in Molenbeek. De tweede man die uit het appartement ontsnapte, was Soufien Ayari, ook bekend onder de valse namen Amine Choukri en Monir Ahmed Alaaj.

Beiden zullen nu voor de correctionele rechtbank moeten terechtstaan. Volgens meester Séverin zou het proces over de schietpartij mogelijk al in september ingeleid kunnen worden.

http://www.gva.be/cnt/dmf(...)dagen-voor-aanslagen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 16 juni 2019 @ 11:56:10 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187451690
quote:
Twee jaar na de feiten eisten aanslagen in Parijs een 131ste leven



De aanslagen op de concertzaal Bataclan in Parijs hebben nog een leven geëist. Het aantal slachtoffers van de aanslagen op 13 november 2015 komt daarmee op 131, meldt de Franse krant Le Parisien.

Een man die aan het bloedbad had weten te ontkomen, werd met een ernstige posttraumatische stressstoornis opgenomen in een psychiatrische inrichting, waar hij twee jaar na de aanslagen een einde aan zijn leven maakte.

Volgens een medisch rapport had die wanhoopsdaad een direct verband met het bloedbad dat aanhangers van Islamitische Staat aanrichtten bij een voetbalstadion, in café’s en de concertzaal. Justitie erkent dat de 31-jarige man tot de slachtoffers hoort.

https://www.hln.be/nieuws(...)1ste-leven~ac88db08/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187452610
Wat treurig zeg :'( wat een lijdensweg moet dat geweest zijn. Kan me niet echt voorstellen wat zoiets zieks met je doet... Maar goed, dit is dus ook alweer 2 jaar geleden?
  zondag 16 juni 2019 @ 13:56:58 #76
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_187453390
Bizar
pi_187453415
quote:
6s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:56 schreef Nikonlover het volgende:

waar hij twee jaar na de aanslagen een einde aan zijn leven maakte.
In November 2017 dus?

Waarom is dat vandaag nieuws?
pi_187453512
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:58 schreef Za het volgende:

[..]

In November 2017 dus?

Waarom is dat vandaag nieuws?
Omdat hij nu eindelijk als slachtoffer erkent is na grondig onderzoek? Of telt iemand niet mee als hij er zelf een eind aan heeft gemaakt omdat hij totaal verwoest is door het gebeuren?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 16 juni 2019 @ 14:08:01 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187453529
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:58 schreef Za het volgende:

[..]

In November 2017 dus?

Waarom is dat vandaag nieuws?
Omdat nu het rapport naar buiten is gekomen misschien?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187453635
quote:
5s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:06 schreef IriYe het volgende:

Omdat hij nu eindelijk als slachtoffer erkent is na grondig onderzoek?
Is het teveel moeite dat in het artikel te vermelden?

quote:
Of telt iemand niet mee als hij er zelf een eind aan heeft gemaakt omdat hij totaal verwoest is door het gebeuren?
Wilde hij zelf als slachtoffer erkend worden dan? Wat is de winst erkend slachtoffer te zijn, een financiële tegemoedkoming? Was hier een rechtszaak over?
pi_187453686
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:16 schreef Za het volgende:

[..]

Is het teveel moeite dat in het artikel te vermelden?
[..]

Wilde hij zelf als slachtoffer erkend worden dan? Wat is de winst erkend slachtoffer te zijn, een financiële tegemoedkoming? Was hier een rechtszaak over?
Staat vermeld. Het is maar net hoe je een artikel leest.

Waarom wil jij overal een strijd van maken? Hij is erkent. Mooi. Elk slachtoffer van deze barbaren is er 1 teveel en mag wel degelijk benoemd worden.
pi_187453734
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:21 schreef IriYe het volgende:

Waarom wil jij overal een strijd van maken? Hij is erkent. Mooi. Elk slachtoffer van deze barbaren is er 1 teveel en mag wel degelijk benoemd worden.
Prachtig. Nu kan de familie eindelijk cashen.
pi_187453805
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:24 schreef Za het volgende:

[..]

Prachtig. Nu kan de familie eindelijk cashen.
Geen idee. Maakt mij niet uit als het zo is. Ik slaap daar niet slechter van. Jij wel?
pi_187453883
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:30 schreef IriYe het volgende:

Geen idee. Maakt mij niet uit als het zo is. Ik slaap daar niet slechter van. Jij wel?
Wanneer je een jarenlange strijd voert om je kind als slachtoffer erkend te krijgen, met als doel financieel gewin heeft dat iets misselijkmakends.
500.000 euro maarliefst:

https://www.thelocal.fr/2(...)f-2015-terror-attack

Maar denk gerust dat het hen om de slachtoffer erkenning te doen was :').
pi_187454588
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:37 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je een jarenlange strijd voert om je kind als slachtoffer erkend te krijgen, met als doel financieel gewin heeft dat iets misselijkmakends.
500.000 euro maarliefst:

https://www.thelocal.fr/2(...)f-2015-terror-attack

Maar denk gerust dat het hen om de slachtoffer erkenning te doen was :').
Je projecteert jezelf op die familie.

Als er vanuit de Franse regering financiële compensatie voor de slachtoffers is dan ben je toch niet uit op winst als je daar aanspraak op doet?
  zondag 16 juni 2019 @ 15:50:19 #86
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_187454815
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:37 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je een jarenlange strijd voert om je kind als slachtoffer erkend te krijgen, met als doel financieel gewin heeft dat iets misselijkmakends.
500.000 euro maarliefst:

https://www.thelocal.fr/2(...)f-2015-terror-attack

Maar denk gerust dat het hen om de slachtoffer erkenning te doen was :').
En nu?
pi_187458967
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:37 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je een jarenlange strijd voert om je kind als slachtoffer erkend te krijgen, met als doel financieel gewin heeft dat iets misselijkmakends.
500.000 euro maarliefst:

https://www.thelocal.fr/2(...)f-2015-terror-attack

Maar denk gerust dat het hen om de slachtoffer erkenning te doen was :').
Er speelt vast nog wel meer dan geldoogmerk, dat is wel erg cynisch gesteld. Als je kind zelfmoord pleegt dan geeft dat voor veel mensen naast verdriet en schuldgevoelens ook schaamte. En als je dan voor jezelf en anderen kunt uitleggen dat deze jongen als gevolg van dat trauma wat hij daar in die Bataclan heeft opgelopen, volledig is veranderd en psychisch een klap van de molen heeft gekregen, dan lijkt me dat wel waardevol. Erkenning is voor veel mensen gewoon belangrijk.

Dit zeggen ze er zelf ook nog specifiek over: ,,Hij is niet zómaar een dode, de reden voor zijn dood is nu officieel erkend'', aldus moeder Arlette. ,,Wij mogen nu ook de rechtszaak over de aanslag bijwonen, om onze zoon daar te vertegenwoordigen, maar ook om uit te leggen dat een aanslag zelfs op langere termijn nog slachtoffers kan maken. Het maakt ons verdriet niet minder, maar we hadden die erkenning wel nodig.'' Bron

kan best zijn dat dat voor hun eigen verwerking belangrijk is; dat het niet "voor niets" is gebeurd maar dat ze een verhaal kunnen vertellen nu hierover, binnen dat hele Bataclan Aanslag verband.
pi_187460358
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:37 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je een jarenlange strijd voert om je kind als slachtoffer erkend te krijgen, met als doel financieel gewin heeft dat iets misselijkmakends.
500.000 euro maarliefst:

https://www.thelocal.fr/2(...)f-2015-terror-attack

Maar denk gerust dat het hen om de slachtoffer erkenning te doen was :').
Feestje vieren om je dode kind natuurlijk.
Tap tap tap
pi_205016824
quote:
Tien keer levenslang geëist voor aanslagen Parijs in 2015

In de rechtbank van Parijs is levenslang geëist tegen tien verdachten die in 2015 betrokken waren bij de aanslagen in de Franse hoofdstad. Onder hen is Salah Abdeslam, de enige van de daadwerkelijke aanslagplegers die nog leeft.

In totaal stonden twintig verdachten vanmiddag terecht. Bij de aanslagen werden 130 mensen gedood in concertzaal Bataclan, stadion Stade de France en een aantal restaurants. Ook Oussama Attar, de verdachte die gezien wordt als opdrachtgever van de aanslagen, moet als het aan het OM ligt levenslang de cel in.

Tegen andere verdachten is tussen de vijf en dertig jaar cel geëist. Zes verdachten waren niet aanwezig; vijf van hen zijn mogelijk in Syrië overleden.

Aanklager Camille Hennetier benadrukte dat een maximale straf moet worden opgelegd wegens "de uitzonderlijke ernst" van de feiten. "Het misdrijf is zo ernstig dat de straf evenredig moet zijn."

Abdeslam zei tijdens een eerdere zitting dat hij als opdracht had gekregen om zijn bomgordel in een café in het 18e arrondissement te laten afgaan, maar dat hij daar eenmaal binnen van afzag. De aanklager denkt dat hij zich niet bewust heeft laten opblazen.
Be curious, not judgmental
pi_205017898
Levenslang zonder vrijlating, dat mag in Nederland niet meer toch ivm Europese regels?
  maandag 20 juni 2022 @ 13:52:16 #91
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_205101624
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 22:46 schreef BEFEM het volgende:
Levenslang zonder vrijlating, dat mag in Nederland niet
Hoe lang is levenslang in Nederland 2022?
Hoe lang is levenslang in Nederland? Als u in Nederland veroordeeld wordt tot een levenslange gevangenisstraf betekent het, dat u de rest van uw leven in detentie zit. Nederland is het enige land in Europa waar levenslang ook echt levenslang betekent
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 20 juni 2022 @ 13:54:38 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205101646
Wat mij betreft halen ze de guillotine uit het museum voor dit tuig. De handschoenen mogen ondertussen wel eens uit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 17:04:37 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205102872
Waarom vindt die rechtszaak nu pas plaats, bijna 7 jaar na dato :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_205102892
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:04 schreef MaJo het volgende:
Waarom vindt die rechtszaak nu pas plaats, bijna 7 jaar na dato :?
Onderzoek moet eerst gedaan worden, duizenden getuigen, uren filmmateriaal, psychisch onderzoek enz. enz.enz.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_205103842
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:52 schreef knokkels het volgende:

[..]
Hoe lang is levenslang in Nederland 2022?
Hoe lang is levenslang in Nederland? Als u in Nederland veroordeeld wordt tot een levenslange gevangenisstraf betekent het, dat u de rest van uw leven in detentie zit. Nederland is het enige land in Europa waar levenslang ook echt levenslang betekent
1) Het is niet altijd echt levenslang. Hier een recent voorbeeld
2) Waar ik op doelde:
quote:
Sinds 2017 moeten gedetineerden met een levenslange gevangenisstraf na 25 jaar cel worden beoordeeld of ze vrij mogen komen. Dat was het gevolg van een uitspraak van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens, die oordeelde dat het een mensenrechtenschending is als levenslang gestraften géén perspectief op vrijlating hebben.

Sinds die uitspraak oordeelt het Adviescollege Levenslanggestraften over het terugkeren van een gevangene in de maatschappij. Daarbij kijken ze naar het gedrag en de ontwikkeling van de gedetineerde, het risico op herhaling en de impact die vrijlating heeft op de slachtoffers en nabestaanden van het door de gevangene gepleegde misdrijf.
Dat is één van de redenen waarom dat er nu veel 30 jaar straffen worden opgelegd ipv levenslang bij de recente liquidatieprocessen. Als ik de tekst van Frankrijk zo lees lijkt het alsof het daar niet geldt. Of de tekst is slecht geschreven.

Edit: Oh dat komt niet in deze tekst over Frankrijk voor, ik las dat denk ik ergens anders dat ze ook geen zicht op vrijlating gaan hebben.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 08:23:50 #96
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_205107870
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
1) Het is niet altijd echt levenslang. Hier een recent voorbeeld
2) Waar ik op doelde:
[..]
Dat is één van de redenen waarom dat er nu veel 30 jaar straffen worden opgelegd ipv levenslang bij de recente liquidatieprocessen. Als ik de tekst van Frankrijk zo lees lijkt het alsof het daar niet geldt. Of de tekst is slecht geschreven.

Edit: Oh dat komt niet in deze tekst over Frankrijk voor, ik las dat denk ik ergens anders dat ze ook geen zicht op vrijlating gaan hebben.
Ja klopt, de info was niet 100% correct, deeltje 25 jaar stond er niet bij.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')