abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:41:21 #1
420521 lorrie03
Man man man wat een ellende!
pi_159400930
De Belgische veiligheidsdiensten wisten al vroeg in 2012 dat er aanslagen werden ­beraamd door de terreurcel achter Parijs. Dat blijkt uit een nota van de Staatsveiligheid. Maar niemand belette dat de terroristen heen en weer bleven reizen tussen Syrië en België - zelfs niet als ze dat gewapend deden.
De nota die werd opgesteld in april 2012 waarschuwde voor verdachte bijeen­komsten in een Molenbeeks appartement. De gesprekken die daar afgeluisterd waren, gingen over aanvallen tegen de westerse ­democratie en manieren om aan oorlogs­wapens en explosieven te raken. De woonst behoorde toe aan Gelel Attar, de Marokkaanse Belg die tien dagen geleden nabij Casablanca opgepakt is omdat hij verdacht wordt van betrokkenheid bij de Parijse terreur.

Attar gold destijds als rechterhand van ­Khalid Zerkani, de ronselaar die zeker twee van de Parijse daders naar Syrië stuurde - onder wie Abdelhamid Abaaoud. Zerkani was zelf ook aanwezig op de bijeenkomsten, maar dat feit bewoog onze veiligheids­diensten niet om zijn netwerk aan banden te leggen. Eén van zijn rekruten kon zelfs vijf keer uit Syrië terugkeren vooraleer hij in de boeien werd geslagen. En toen een andere gewapend terug in Brussel opdook, duurde het een volle maand alvorens hij werd opgepakt.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2596155/2016/01/26/Belgie-kent-terreurcel-Parijs-al-vier-jaar.dhtml
pi_159400962
De oplossing is vast betere Europese samenwerking, lees meer Europa.
De poppenkast begint steeds voorspelbaarder te worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Revolution-NL op 26-01-2016 08:51:50 ]
pi_159401071
Ik begin me af te vragen of ik in The Twilight Zone terecht gekomen ben. Het aantal "je had het niet verwacht"- berichten neem met de dag toe. Niet zo lang geleden waren heel wat mensen er nog van overtuigd dat de veiligheidsdiensten alles wel onder controle hadden terwijl je toch van tevoren had kunnen bedenken dat de vele duizenden teruggekeerde jihadisten en overige geradicaliseerde moslims in Europa een groot gevaar vormen. Het is allemaal hopeloos. We worden door apen geregeerd.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:01:25 #4
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159402982
Communicatie tussen veiligheidsdiensten en regeringen blijkt toch een moeilijk punt.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:06:40 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159403078
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik begin me af te vragen of ik in The Twilight Zone terecht gekomen ben. Het aantal "je had het niet verwacht"- berichten neem met de dag toe. Niet zo lang geleden waren heel wat mensen er nog van overtuigd dat de veiligheidsdiensten alles wel onder controle hadden terwijl je toch van tevoren had kunnen bedenken dat de vele duizenden teruggekeerde jihadisten en overige geradicaliseerde moslims in Europa een groot gevaar vormen. Het is allemaal hopeloos. We worden door apen geregeerd.
Het begint inderdaad met de dag meer op een sketch uit Monty Python te lijken. Mijn god.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 26 januari 2016 @ 11:16:22 #6
186611 Haags
pi_159403271
Mooi hé dat Europa. :)
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')