ik weet hetquote:
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vindenquote:[..]
Ik kan het even niet terugvinden maar er zwerft een brief van het mninisterie rond dat je inderdaad mag toeteren of seinen.
Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:02 schreef Martijn137 het volgende:
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vinden
O jij bent de vertegenwoordiger van alle users in dit topic?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
En jij dacht dat we niet een dag konden wachten?
quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, eigenlijk heb je daar wel gelijk in ook.
heldquote:Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.
https://www.google.nl/sea(...)+toeteren+ministerie
Eerste hit!
Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"quote:Op donderdag 10 december 2015 10:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit? Je belt als er geen ruimte is om ze in te halen. fietsers hebben dan nog het fatsoen om even naar rechts te gaan en je er langs te laten.
Doe het bij linksrijders in automobielen en je bent een aso. Ik volg het niet zo goed hoor...
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...quote:Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"
Leuk dat dat in Wenen besloten is, maar aangezien we het hier al niet eens zijn over de uitvoering ervan heeft dit geen kans van slagen als regulier signaal en staat het aso omdat het vooral in die context gebruikt wordt.
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Baan of strook?quote:Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt
In Nederland is vaak te weinig ruimte ook echt duidelijk te kunnen seinen (dat doe je namelijk voor de veiligheid en doorstroming, niet om ruimte op te eisen).quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Veel mensen gaan relatief vroeg naar links voor een inhaalmanoeuvre, dus een seintje zou in theorie kunnen zorgen dat men nog even een paar seconden langer rechts houdt.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
ja daarom stond fors al tussen haakjes bij mequote:Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:08 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja daarom stond fors al tussen haakjes bij me
het gebeurt met enige regelmaat dat ik, zonder dat ik (gruwelijk) te snel rijd mensen inhaal met een redelijk verschil in snelheid.
het komt nu eenmaal voor, en ik vind dat mensen niet raar op moeten kijken als ze er op geattendeerd worden dat ze naar rechts kunnen door een seintje van het groot licht van je achter ligger die sneller wil. ongeacht of dat nu 2km/u is of 20 km/u.
werkt best vaak eerlijk gezegd. ze kijken je vervolgens heel boos aan of krijgt gesein terug als je ze voorbij bentquote:Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...
maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.
situatie;
ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.
indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)
waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Semantics.quote:
Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!quote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes
Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
quote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
jij mist het concept idee....quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...
maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.
situatie;
ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.
indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)
waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
zolang je gewoon op pleurt naar rechts wanneer dat dit kan hoeft niemand te seinenquote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes
quote:Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen.
Dit concept werkt bijna in elke land buiten Nederland.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...
maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.
situatie;
ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.
indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)
waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Ik zie niet in waarom je dan zou moeten seinen. Als je echt inhaalt dan. Seinen doe ik maar weinig. Ja, wel eens 's avonds in de auto als ik achterop kom rijden en er eentje onnodig links hangt, vanaf afstand alvast. Gaan ze niet naar rechts, dan blijf ik zelf lekker rechts hangen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.
Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar
als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot lichtquote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.
Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar
Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggenquote:Op donderdag 10 december 2015 13:35 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot licht
hoe hard ik wil rijden op een bepaald stuk heb jij niks over te zeggen.
als je niet naar rechts kan is het een ander verhaal
Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.
Heeft niks met eens zijn over maximumsnelheid te maken. Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten, ook als 100 km/u de max was.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:39 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.
Feitelijk vindt hier dat het 130 is vanwege de twee splitsingen van snelwegen, de linksrijder vindt 100 blijkbaar genoeg om daar te blijven hangen.
slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggen
Lekker arbitrair ook
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:41 schreef Chai het volgende:
Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten
Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:43 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.
je mag seinen om aan te geven iemand in te willen halen. dat gebeurt dan ook. reageer je dan nog niet ga ik je wel rechts voor bij hoor, maak je maar niet druk![]()
maar zolang je gewoon rechts rijdt wanneer dat kan is er toch ook geen probleem ?
schijnbaar hou je van de linker baan anders voel je je niet zo aangesproken ?
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
En nu een keertje na het bekijken.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.
Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
Nee, om aan te geven dat hij op het punt staat ingehaald te worden.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.
Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
dan spreken wij langs elkaar heen en hebben we het over 2 verschillende situatiesquote:Op donderdag 10 december 2015 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.
Dat heeft me een partij weinig te maken met links plakken, al zullen mensen het daar altijd over oneens zijn en dergelijke mensen linksplakkers en/of slapers noemen en die moeten kennelijk opzij. Om vervolgens door te karren en meestal een paar auto's verder exact hetzelfde mee te maken.
Masochisme heet dat dan toch?
dat inderdaad, ik sein alleen als iemand naar rechts kan waar hij dat niet doet. en dan heb ik niet over om hem ff tussen 2 vrachtwagens te proppen oid.... maar gewoon consequent links blijft rijden.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.
Wat mij betreft hoeft er ook bij een inhaalmanoeuvre snelheid onder de Vmax niet geseind te worden als er niemand afgesneden is of iets dergelijks. Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
Dat klopt, maar ik benadruk het toch even omdat het twee kanten opwerkt. Als men daar heel iets verdraagzamer in zou zijn dan is dat al een grote winst voor de hele verkeersdoorstroom.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.
Wat vond jij hier een betere aanpak dan? Voor zover ik kan zien kan hij er hier rechts niet zo smooth langs als in het vorige filmpje.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:57 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
En nu een keertje na het bekijken.
Ik kwam nog een mooie tegen van hem waarin het goede voorbeeld niet zo goed hielp.
Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogenquote:Op donderdag 10 december 2015 14:14 schreef Chai het volgende:
Wat vond jij hier een betere aanpak dan?
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:18 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogen
jup.... vrij standaard irritatie idd.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Die irritatie heb ik ook al tig keer voorbij zien komen.
Ook met die 107 lukt het jou wel om met meer dan 60 km/h in te voegen.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:21 schreef CherryLips het volgende:
k heb een 107 en probeer soms in te voegen in de 3 gaspedaal helemaal ingetrapt en dan komt dat kutding nog niet vooruit. Voel me dan zo lulligEn als ik het in z'n 2 probeer kom ik wel vooruit maar ben ik bang dat de motor ontploft.
Ik ben aan het kijken voor iets met meer pit maar vind dat ook weer zonde van het geld want verder is de auto prima.
Ja oké, ik probeer meestal wel minstens de 100 te halenquote:Op donderdag 10 december 2015 15:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook met die 107 lukt het jou wel om met meer dan 60 km/h in te voegen.
Je zou dan natuurlijk ook een beroep kunnen doen op je eigen verkeersinzicht en de ruimte aan het begin van de oprit laten vallen, zodat je zelf wel met 100km/h bij de doorgaande rijbaan aankomt.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:15 schreef Saekerhett het volgende:
Ik erger me het meest aan die fucking kutbejaarden en pittige kapseltroela's die met hun Alto of Picanto vooraan in een treintje zitten met 60 km/u invoegen op een drukke snelweg met vrachtverkeer.
Mij is wel eens verteld dat dit ook een "wijvenauto" isquote:Op donderdag 10 december 2015 16:12 schreef CherryLips het volgende:
Maar al die leuke wijvenbakjes van tegenwoordig lijken van die kleine motortjes te hebben, of zie ik dat verkeerd?
Ik zie weinig problemen hoor.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was
Rechts inhalen, bijna op je voorligger knallen die zo goed als stil staat voor het stoplicht, met minstens 60km/h überhaupt op het stoplicht afkomen. Niks mis mee.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zie weinig problemen hoor.
Je zit nog na te beven van angst?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was
Moet dat dan?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:51 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Je zit nog na te beven van angst?
Ach mensen die een dashcam kopen en dan dit soort filmpjes op internet zetten doen dat niet voor niets neem ik aan.quote:
Waar heb je het overquote:Op donderdag 10 december 2015 19:54 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Ach mensen die een dashcam kopen en dan dit soort filmpjes op internet zetten doen dat niet voor niets neem ik aan.
Ik hoop dat je in het dagelijkse leven een klein beetje minder zuur en cynisch bentquote:Op donderdag 10 december 2015 19:54 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Ach mensen die een dashcam kopen en dan dit soort filmpjes op internet zetten doen dat niet voor niets neem ik aan.
Ah. En wat heb je ermee bereikt?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar heb je het over
Misschien even de TT even lezen?
Ik denk dat de mensen die een dashcam aanschaffen juist zuur in het leven zitten.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in het dagelijkse leven een klein beetje minder zuur en cynisch bent
Het valt net niet in de categorie afsnijden, maar het ziet er wel vrij lomp uit. Sowieso is rechts inhalen verboden.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zie weinig problemen hoor.
Lol, is dat Leiderdorp? Deed vanmiddag precies zo'n maneuvre, voor precies datzelfde stoplicht.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was
Had even gezwaaidquote:Op donderdag 10 december 2015 20:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Lol, is dat Leiderdorp? Deed vanmiddag precies zo'n maneuvre, voor precies datzelfde stoplicht.
Ik rijd geen Saab meer. Maar een Leon ST.quote:
Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was
Heb die baantjes weleens gezien op tv, maar dat leek me meer iets voor de eerste les. Om te bepalen of iemand wel goed genoeg kon rijden om de weg op te mogen. En dat ze daarna gewoon net als hier, de weg op mogen.quote:Op donderdag 10 december 2015 03:20 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Rijlessen?![]()
Zijn niet verplicht en meeste beginnen daar ook niet aan, geen zin, vinden ze niet nodig en kost geld.
Als je 16 (sommige staten 15) bent kan je een permit halen, mag je met een 21jarige naast je rijden. Na een jaar kan je je rijbewijs halen. Mag je naar de DMV (net zo troosteloos als in de film).
Theorie was 50 vragen, mag je er een stuk of 10 fout hebben, van het niveau fietsexamen op een basisschool en logisch nadenken.
Daarna 10 minuutjes rond rijden op een soort van go kart baantje, zonder enig verkeer. Rondje rijden, stukkie recht achteruit, parkeren (in een parkeervak, niet eens fileparkeren want dat kunnen ze toch niet) en dat is het wel.
Ik had m'n NLse rijbewijs al een paar jaar dus rijden was niet zo'n probleem, misschien dat het normaal iets langer duurt maar van die baan gaan ze niet af...
https://www.google.com/ma(...)7m/data=!3m2!1e3!4b1
Die ovale baan rechts achter het gebouw is het![]()
De rijkunsten in de VS en vooral florida zijn bedroevend. Ze komen wel van A naar B zonder veel problemen maar als er een situatie is waar er een beslissing gemaakt moet worden gaat het mis... Daarom hebben ze zoveel stopborden, maakt de voorrangsregels een stuk makkelijker anders klapt iedereen gewoon vol gas door een kruising.
We kijken toch naar hetzelfde filmpje denk ik, maar ik zie er geen rotonde?quote:Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.
Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.
Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.
Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: richting naar links en dan na de helft richting naar rechts
Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze erafEcht alsof ze ongelukken willen veroorzaken.
Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.
Of fietsers in het algemeen
Wie zegt dat hij het nog over het filmpje heeft? Hij begint aan een nieuw onderwerp.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:13 schreef deezler het volgende:
[..]
We kijken toch naar hetzelfde filmpje denk ik, maar ik zie er geen rotonde?
Dat bij die rotonde vind ik juist zo achterlijk van mensen. Richting naar links aangeven is moeilijk irritant. Doe gewoon alleen naar rechts als je eraf gaat zodat het duidelijk is.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.
Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.
Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.
Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: richting naar links en dan na de helft richting naar rechts
Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze erafEcht alsof ze ongelukken willen veroorzaken.
Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.
Of fietsers in het algemeen
Is trouwens een overtreding in België.quote:Op donderdag 10 december 2015 23:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik geef ook richting aan naar links als ik driekwart ga.
Omdat het CBR meent dat dit de verkeersdoorstroming verbetert stampen ze dat bij iedere kandidaat naar binnen middels het theorie- en praktijkexamen. Nog steeds.quote:Op donderdag 10 december 2015 23:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik geef ook richting aan naar links als ik driekwart ga.
even voor je aangepast....quote:Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.
Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.
Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.
Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: geen richting naar links en dan na de helft richting naar rechts
Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze erafEcht alsof ze ongelukken willen veroorzaken.
Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.
Of fietsers in het algemeen
de beelden op het internet pleuren. het is zeker handig, heb er al eens een ongeluk me opgenomen. niet spectaculair, maar wel de beelden bewaard en mezelf opgegeven als getuige.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was
Volgens mij rijdt hij op 0:10 precies goed. Let op de voorsorteerpijl. Als je dasar rechts zit moet je ook rechtsaf. Saab overtreedt RVV78 lid 1 a 230 euroquote:Op vrijdag 11 december 2015 07:36 schreef Martijn137 het volgende:
@nattekat schei toch uit, "het is meteen raak" je bent rechts in gehaald ergo had je rechts kunnen rijden.....
staat die pijl er niet om die afslag, die er vlak voor de blokmarkering is, aan te geven ?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:02 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt hij op 0:10 precies goed. Let op de voorsorteerpijl. Als je dasar rechts zit moet je ook rechtsaf. Saab overtreedt RVV78 lid 1 a 230 euro
Totdat zo'n mongool met zn knipperlicht niet afslaat maar doorrijd. Vaak zat meegemaakt dus ik wacht lekker tot ze afslaan.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:23 schreef bd-casemod het volgende:
Automobilisten die blijven wachten voor een rotonde terwijl de tegenligger allang zijn rechter knipperlicht aan heeft staan, echt waar je zou ze met bosjes afschieten..
En toch geef ik altijd richting naar links aan als ik drie kwart ga zodat degene die de rotonde wil oprijden naast het feit dat ik géén richting naar rechts aangeef ook nog mijn knipper naar links ziet zodat die als het ware een extra signaal krijgt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 07:36 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
even voor je aangepast....
een rotonde is namelijk doorgaand verkeer tot je afslaat.....
ik geloof dat Ambertje er ooit een mooi plaatje van had hoe dat je een rotonde eigenlijk zou moeten zien.
dashcam is zeker wel handig. ik heb er een, ga alleen niet bij iedere poep en scheet
*kuch*
[..]
de beelden op het internet pleuren. het is zeker handig, heb er al eens een ongeluk me opgenomen. niet spectaculair, maar wel de beelden bewaard en mezelf opgegeven als getuige.
@nattekat schei toch uit, "het is meteen raak" je bent rechts in gehaald ergo had je rechts kunnen rijden..... dat jij er voor kiest om een km of meer van te voren "voor te sorteren"geef die saab groot gelijk, aangezien je de doorstroming belemmert.
Mensen die richting aangeven naar rechts als ze de rotonde oprijden, waardoor je de indruk krijgt dat ze eraf gaan en vervolgens bijna tegen je bumper zitten en kwaad zitten te gebarenquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef JackLucifer het volgende:
[..]
Totdat zo'n mongool met zn knipperlicht niet afslaat maar doorrijd. Vaak zat meegemaakt dus ik wacht lekker tot ze afslaan.
doe es niet...quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En toch geef ik altijd richting naar links aan als ik drie kwart ga zodat degene die de rotonde wil oprijden naast het feit dat ik géén richting naar rechts aangeef ook nog mijn knipper naar links ziet zodat die als het ware een extra signaal krijgt.
Dan valt het gewoon onder het gebruiken van lichtsignalen om mogelijk gevaar af te wenden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:42 schreef Martijn137 het volgende:
doe es niet...wordt de rest lui van en gaat er dus vanuit dat als ze geen knipper zien ze er af gaan....
de rototonde moet je eigenlijk zien als een rechte weg met een aantal afslagen er aan... dus eigenlijk geef je richting aan naar links op een rechte weg waar alleen afslagen naar rechts zitten
Het is een dubbele dus ja, ook.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:13 schreef Martijn137 het volgende:
staat die pijl er niet om die afslag, die er vlak voor de blokmarkering is, aan te geven ?
Ik snap wat je bedoelt maar ik zie het meer als extra manier die mij geen moeite kost om de medeweggebruikers duidelijk te maken waar ik heen ga. Dat de rest van de weggebruikers daar lui van wordt is natuurlijk flauwekul.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:42 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
doe es niet...wordt de rest lui van en gaat er dus vanuit dat als ze geen knipper zien ze er af gaan....
de rototonde moet je eigenlijk zien als een rechte weg met een aantal afslagen er aan... dus eigenlijk geef je richting aan naar links op een rechte weg waar alleen afslagen naar rechts zitten
Dus ik zie jou om dat veel te lelijke gesubsidieerde kunstwerk op de rotonde komen en je knippert links, je achterligger knippert ook links. Wat weet ik nu? Ga jij voor mij langs of sla je af?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:57 schreef Gezicht het volgende:
Ik snap wat je bedoelt maar ik zie het meer als extra manier die mij geen moeite kost om de medeweggebruikers duidelijk te maken waar ik heen ga.
En als je 5/7e gaat? Waar ligt de grens? doe je 2/4e niet maar 3/7e wel?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Gezicht het volgende:
En toch geef ik altijd richting naar links aan als ik drie kwart ga
Ik sla pas af als ik rechts knipper, dus stel ik ga drie kwart knipper ik links tot de tweede afslag en zodra ik die gepasseerd ben rechts. Voor wat betreft je andere post gaat (meestal) hetzelfde op, links knipper tot ik de afslag vóór de afslag die ik moet hebben bereik, dan gaat 'ie op rechts.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dus ik zie jou om dat veel te lelijke gesubsidieerde kunstwerk op de rotonde komen en je knippert links, je achterligger knippert ook links. Wat weet ik nu? Ga jij voor mij langs of sla je af?
En je achterligger?
Precies dat weten we niet zonder te weten waar je vandaan komt. En dat is een probleem. Een signaal moet eenduidig zijn. Dat is het niet, dus laat het achterwege.
Ik knipper links als ik voorbij de tweede afslag moet, ongeacht het aantal afslagen. Ik zie een rotonde ook niet als recht stuk weg, maar als een rondlopende weg, dat maakt wellicht het verschil.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:01 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
En als je 5/7e gaat? Waar ligt de grens? doe je 2/4e niet maar 3/7e wel?
Helaas wordt de rest van de weggebruikers daar wél lui van. Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg. Als er ruimte links naast hun is gaan veel mensen een baan opschuiven om de invoegende auto ruimte te geven. Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft, zelfs al kan je geen baan opschuiven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:57 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ik zie het meer als extra manier die mij geen moeite kost om de medeweggebruikers duidelijk te maken waar ik heen ga. Dat de rest van de weggebruikers daar lui van wordt is natuurlijk flauwekul.
Het gros van de weggebruikers in de regio waar ik de meeste kilometers maak doet het ook trouwens.
Vooral leuk in de spits wanneer die invoegstrook overgaat in een open spitsstrook. De invoeger hoeft dan in principe helemaal geen baan op te schuiven, 'zijn' strook is doorgaans ook nog leeg trouwens. Maar je moet ze de kost maar geven die automatisch een baan opschuiven zo gauw de doorgetrokken streep eindigt. Of jij daar nou rijdt of niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:11 schreef BMWK111RS het volgende:
Helaas wordt de rest van de weggebruikers daar wél lui van. Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg. Als er ruimte links naast hun is gaan veel mensen een baan opschuiven om de invoegende auto ruimte te geven. Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft, zelfs al kan je geen baan opschuiven.
Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:11 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Helaas wordt de rest van de weggebruikers daar wél lui van. Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg. Als er ruimte links naast hun is gaan veel mensen een baan opschuiven om de invoegende auto ruimte te geven. Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft, zelfs al kan je geen baan opschuiven.
ik kan de tekst van het bord slecht zien, maar dat bord wat hij op 2 sec. voorbij rijdt was ik er vanuit gegaan dat rechts rechtdoor zou gaan bij de komende kruising... dat de filmer dus op de linker rijbaan niet in eens de rechterbaan zou worden voor rechtdoor....quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Het is een dubbele dus ja, ook.
jawel, dat duid er op dat mensen gewoonte dieren zijn en als mensen vaak hetzelfde gedrag ervaren dit van de rest ook gaan verwachten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:19 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
Het hele probleem met linksknipperen is dat iedereen het anders doet. Hoe vaak ik niet achter iemand zit die linksknippert en ondertussen toch de tweede eraf gaat. Daarbij, wat jij denkt dat je met linksknipperen zegt (ik blijf erop) is wettelijk al bepaald en wel door middel van het geven van geen enkel signaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:19 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |