op zulke momenten zou ik graag een RS6 willen hebben met een dikke bullbar erop....quote:Op woensdag 9 december 2015 00:14 schreef deezler het volgende:
Ik zie deze week opvallend veel grotere Volvo's die onnodig links rijden. Vandaag een zwarte (of andere erg donker gekleurde), gisteren een witte en een donkere. Steeds links blijven hangen op dezelfde snelheid als het verkeer rechts, terwijl er voor hen voldoende ruimte is om in te halen en naar rechts te gaan. En die donkere van vandaag bleef links hangen met 70 km waar je 80 mag met een paar honderd meter lege weg voor hem en rechts reed ook niks.
Voor dit soort wegen is het rechts inhaalverbod ook een beetje ouderwets.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:39 schreef Martijn137 het volgende:
oke zonder gekheid, ik kom dat ook vaak tegen op een 4baans weg waar je 70 mag... en iedereen die al 3 stoplichten van te voren voorsorteren om straks links af te slaan
huh ? welk inhaal verbod ?quote:Op woensdag 9 december 2015 10:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Voor dit soort wegen is het rechts inhaalverbod ook een beetje ouderwets.
Ach, hier hebben we inmiddels 5 strookswegen met een belachelijk lage maximum snelheid. Het is minstens zo lachwekkend, dat sommigen bijna dwangmatig proberen rechts te houden.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef RobertVH het volgende:
Linksrijders... Hier in Florida is dat helemaal van de gekke, mensen blijven gewoon op de linker of middenbaan hangen voor 10-20 mijl. ''stay in your lane''...
moet je al slalomend de rijksweg over om dat volk dat 5-10 mijl onder de limiet op de linker en middenbaan hangen...
○ knipperlicht doen ze ook nagenoeg niet aan - of van die figuren die eerst invoegen en dan als ze al half op de andere baan zijn alsnog hun knipperlicht aan doen...
○ sowieso, kijken voordat ze van baan wisselen is ook geen standaardprocedure in de VS
Positief punt is dan weer wel dat niemand kan fileparkeren hier, dus er zijn altijd wel goede parkeerplaatsen vrij en gratis entertainment als zo'n amerikaan 3 minuten lang zit te steken en dan uiteindelijk haaks op de stoeprand staat
Omdat iedereen links rijdt natuurlijk. Zijn ze bang dat ze er later niet meer tussen mogen. Wat niet helemaal onbegrijpelijk is. De linker rij voor het stoplicht is vaak ook honderden meters langer dan de rechter rij, en er zijn er ook tussen die, wanneer je dan echt linksaf moet, het verdommen om je er tussen te laten.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:39 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
op zulke momenten zou ik graag een RS6 willen hebben met een dikke bullbar erop....
ik help je wel ff, want blijkbaar kom je kracht te kort om op snelheid te komen
oke zonder gekheid, ik kom dat ook vaak tegen op een 4baans weg waar je 70 mag... en iedereen die al 3 stoplichten van te voren voorsorteren om straks links af te slaan
Leren ze dat daar eigenlijk wel tijdens rijlessen?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef RobertVH het volgende:
Positief punt is dan weer wel dat niemand kan fileparkeren hier, dus er zijn altijd wel goede parkeerplaatsen vrij en gratis entertainment als zo'n amerikaan 3 minuten lang zit te steken en dan uiteindelijk haaks op de stoeprand staat
Die boot vertrekt normaal pas als įlle auto's er op staan. Dus maakt het uit in welke rij je staat?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:19 schreef Fer het volgende:
Wat ook zo irritant is. Bij het oprijden of verlaten van een boot.
Mensen die dan achteruit de rij, aansluiten in een rij die eerder de boot op mag. Terwijl je dan voorin de rij staat die moet wachten.
Later uit je auto kunnen stappen, of bijvoorbeeld in Italie stond ik in de hete zon, terwijl op de boot airco was in de hutten.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die boot vertrekt normaal pas als įlle auto's er op staan. Dus maakt het uit in welke rij je staat?
Zo is de leefquote:Op woensdag 9 december 2015 23:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Later uit je auto kunnen stappen, of bijvoorbeeld in Italie stond ik in de hete zon, terwijl op de boot airco was in de hutten.
Als je klaar bent met je examen en de auto staat nog op vier banden krijg je je license...quote:Op woensdag 9 december 2015 22:23 schreef deezler het volgende:
[..]
Leren ze dat daar eigenlijk wel tijdens rijlessen?
Rijlessen?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:23 schreef deezler het volgende:
[..]
Leren ze dat daar eigenlijk wel tijdens rijlessen?
Wat jij dwangmatig rechtshouden noemt is bij vele automobilisten erin gehamerd tijdens de rijlessen. Dat soort dingen wordt een automatisme en volgens mij is het nog steeds zo dat je normaliter de meest rechter rijstrook van de rijbaan dient te volgen. Of het nog verplicht is weet ik niet. Een ander voorbeeld van iets wat veel mensen geleerd hebben is het niet overschrijden van een doorgetrokken lijn. Dus worden vluchtstroken die als spitsstrook worden ingezet door veel mensen niet gebruikt "want je mag de doorgetrokken lijn niet overschrijden".quote:Op woensdag 9 december 2015 20:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ach, hier hebben we inmiddels 5 strookswegen met een belachelijk lage maximum snelheid. Het is minstens zo lachwekkend, dat sommigen bijna dwangmatig proberen rechts te houden.
En op sommige plaatsen, zijn inmiddels de parkeerplekken smaller, dan de gemiddelde middenklasser. Astra of Golf meet ook al 1,80m breed.
quote:Op donderdag 10 december 2015 07:03 schreef BMWK111RS het volgende:
Of het nog verplicht is weet ik niet
quote:
Ah, je hebt me weer gevonden? Ik volg niet actief elke verandering in het RVV danwel de wegenverkeerswet dat geef ik toe, dus hou ik er rekening mee dat dat aangepast kan zijn.quote:
Yep, zoals ik al zei is dat erin gehamerd tijdens de rijlessen zo'n 30 jaar geleden. Ik had alleen nog geen koffie gehad en er stond me iets bij dat een tijd gelden de staatssecretaris serieus aan het kijken was naar invoering van het "keep your lane systeem", vandaar dat ik een slag om de arm hield.quote:Op donderdag 10 december 2015 08:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik mag hopen dat je weet dat je zoveel als mogelijk rechts mag houden. Maar dat telt dubbel voor die sneue die het rechtsplakkers durft te noemen
I rofl'd!quote:Op woensdag 9 december 2015 20:58 schreef Fer het volgende:
Het is minstens zo lachwekkend, dat sommigen bijna dwangmatig proberen rechts te houden.
Jaren terug een item van een agent op werkreis in de VS gelezen, noemde dat toch iets wat op papier goed werkt maar in praktijk vooral voor problemen zorgt.quote:Op donderdag 10 december 2015 08:13 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Yep, zoals ik al zei is dat erin gehamerd tijdens de rijlessen zo'n 30 jaar geleden. Ik had alleen nog geen koffie gehad en er stond me iets bij dat een tijd gelden de staatssecretaris serieus aan het kijken was naar invoering van het "keep your lane systeem", vandaar dat ik een slag om de arm hield.
Zou op zich ook een betere oplossing zijn, maar ik denk niet dat veel mensen zich aan de regels zullen houden, jij wel?quote:Op donderdag 10 december 2015 08:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Jaren terug een item van een agent op werkreis in de VS gelezen, noemde dat toch iets wat op papier goed werkt maar in praktijk vooral voor problemen zorgt.
Ikzelf zie meer in een indeling van snelheid per rijbaan die dan landelijk geldt.
het gunnen is vaak het grootste probleem aan de ene kant, aan de andere kant is het vervolgens mensen die zichzelf klem rijden nauwelijks zitten op te letten, vaak laat ik dan ruimte voor iemand achter een vrachtwagen en dan pakt die hem niet, om vervolgens 2 auto's achter me ruzie te maken om er tussen te komenquote:Op donderdag 10 december 2015 09:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Het komt op hetzelfde neer als nu denk ik, en zo slecht is dat systeem niet. Alleen rijden veel mensen zich klem en gunnen mensen elkaar nauwelijks ruimte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |