op zulke momenten zou ik graag een RS6 willen hebben met een dikke bullbar erop....quote:Op woensdag 9 december 2015 00:14 schreef deezler het volgende:
Ik zie deze week opvallend veel grotere Volvo's die onnodig links rijden. Vandaag een zwarte (of andere erg donker gekleurde), gisteren een witte en een donkere. Steeds links blijven hangen op dezelfde snelheid als het verkeer rechts, terwijl er voor hen voldoende ruimte is om in te halen en naar rechts te gaan. En die donkere van vandaag bleef links hangen met 70 km waar je 80 mag met een paar honderd meter lege weg voor hem en rechts reed ook niks.
Voor dit soort wegen is het rechts inhaalverbod ook een beetje ouderwets.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:39 schreef Martijn137 het volgende:
oke zonder gekheid, ik kom dat ook vaak tegen op een 4baans weg waar je 70 mag... en iedereen die al 3 stoplichten van te voren voorsorteren om straks links af te slaan
huh ? welk inhaal verbod ?quote:Op woensdag 9 december 2015 10:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Voor dit soort wegen is het rechts inhaalverbod ook een beetje ouderwets.
Ach, hier hebben we inmiddels 5 strookswegen met een belachelijk lage maximum snelheid. Het is minstens zo lachwekkend, dat sommigen bijna dwangmatig proberen rechts te houden.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef RobertVH het volgende:
Linksrijders... Hier in Florida is dat helemaal van de gekke, mensen blijven gewoon op de linker of middenbaan hangen voor 10-20 mijl. ''stay in your lane''...
moet je al slalomend de rijksweg over om dat volk dat 5-10 mijl onder de limiet op de linker en middenbaan hangen...
○ knipperlicht doen ze ook nagenoeg niet aan - of van die figuren die eerst invoegen en dan als ze al half op de andere baan zijn alsnog hun knipperlicht aan doen...
○ sowieso, kijken voordat ze van baan wisselen is ook geen standaardprocedure in de VS
Positief punt is dan weer wel dat niemand kan fileparkeren hier, dus er zijn altijd wel goede parkeerplaatsen vrij en gratis entertainment als zo'n amerikaan 3 minuten lang zit te steken en dan uiteindelijk haaks op de stoeprand staat
Omdat iedereen links rijdt natuurlijk. Zijn ze bang dat ze er later niet meer tussen mogen. Wat niet helemaal onbegrijpelijk is. De linker rij voor het stoplicht is vaak ook honderden meters langer dan de rechter rij, en er zijn er ook tussen die, wanneer je dan echt linksaf moet, het verdommen om je er tussen te laten.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:39 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
op zulke momenten zou ik graag een RS6 willen hebben met een dikke bullbar erop....
ik help je wel ff, want blijkbaar kom je kracht te kort om op snelheid te komen
oke zonder gekheid, ik kom dat ook vaak tegen op een 4baans weg waar je 70 mag... en iedereen die al 3 stoplichten van te voren voorsorteren om straks links af te slaan
Leren ze dat daar eigenlijk wel tijdens rijlessen?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:25 schreef RobertVH het volgende:
Positief punt is dan weer wel dat niemand kan fileparkeren hier, dus er zijn altijd wel goede parkeerplaatsen vrij en gratis entertainment als zo'n amerikaan 3 minuten lang zit te steken en dan uiteindelijk haaks op de stoeprand staat
Die boot vertrekt normaal pas als įlle auto's er op staan. Dus maakt het uit in welke rij je staat?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:19 schreef Fer het volgende:
Wat ook zo irritant is. Bij het oprijden of verlaten van een boot.
Mensen die dan achteruit de rij, aansluiten in een rij die eerder de boot op mag. Terwijl je dan voorin de rij staat die moet wachten.
Later uit je auto kunnen stappen, of bijvoorbeeld in Italie stond ik in de hete zon, terwijl op de boot airco was in de hutten.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die boot vertrekt normaal pas als įlle auto's er op staan. Dus maakt het uit in welke rij je staat?
Zo is de leefquote:Op woensdag 9 december 2015 23:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Later uit je auto kunnen stappen, of bijvoorbeeld in Italie stond ik in de hete zon, terwijl op de boot airco was in de hutten.
Als je klaar bent met je examen en de auto staat nog op vier banden krijg je je license...quote:Op woensdag 9 december 2015 22:23 schreef deezler het volgende:
[..]
Leren ze dat daar eigenlijk wel tijdens rijlessen?
Rijlessen?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:23 schreef deezler het volgende:
[..]
Leren ze dat daar eigenlijk wel tijdens rijlessen?
Wat jij dwangmatig rechtshouden noemt is bij vele automobilisten erin gehamerd tijdens de rijlessen. Dat soort dingen wordt een automatisme en volgens mij is het nog steeds zo dat je normaliter de meest rechter rijstrook van de rijbaan dient te volgen. Of het nog verplicht is weet ik niet. Een ander voorbeeld van iets wat veel mensen geleerd hebben is het niet overschrijden van een doorgetrokken lijn. Dus worden vluchtstroken die als spitsstrook worden ingezet door veel mensen niet gebruikt "want je mag de doorgetrokken lijn niet overschrijden".quote:Op woensdag 9 december 2015 20:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ach, hier hebben we inmiddels 5 strookswegen met een belachelijk lage maximum snelheid. Het is minstens zo lachwekkend, dat sommigen bijna dwangmatig proberen rechts te houden.
En op sommige plaatsen, zijn inmiddels de parkeerplekken smaller, dan de gemiddelde middenklasser. Astra of Golf meet ook al 1,80m breed.
quote:Op donderdag 10 december 2015 07:03 schreef BMWK111RS het volgende:
Of het nog verplicht is weet ik niet
quote:
Ah, je hebt me weer gevonden? Ik volg niet actief elke verandering in het RVV danwel de wegenverkeerswet dat geef ik toe, dus hou ik er rekening mee dat dat aangepast kan zijn.quote:
Yep, zoals ik al zei is dat erin gehamerd tijdens de rijlessen zo'n 30 jaar geleden. Ik had alleen nog geen koffie gehad en er stond me iets bij dat een tijd gelden de staatssecretaris serieus aan het kijken was naar invoering van het "keep your lane systeem", vandaar dat ik een slag om de arm hield.quote:Op donderdag 10 december 2015 08:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik mag hopen dat je weet dat je zoveel als mogelijk rechts mag houden. Maar dat telt dubbel voor die sneue die het rechtsplakkers durft te noemen
I rofl'd!quote:Op woensdag 9 december 2015 20:58 schreef Fer het volgende:
Het is minstens zo lachwekkend, dat sommigen bijna dwangmatig proberen rechts te houden.
Jaren terug een item van een agent op werkreis in de VS gelezen, noemde dat toch iets wat op papier goed werkt maar in praktijk vooral voor problemen zorgt.quote:Op donderdag 10 december 2015 08:13 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Yep, zoals ik al zei is dat erin gehamerd tijdens de rijlessen zo'n 30 jaar geleden. Ik had alleen nog geen koffie gehad en er stond me iets bij dat een tijd gelden de staatssecretaris serieus aan het kijken was naar invoering van het "keep your lane systeem", vandaar dat ik een slag om de arm hield.
Zou op zich ook een betere oplossing zijn, maar ik denk niet dat veel mensen zich aan de regels zullen houden, jij wel?quote:Op donderdag 10 december 2015 08:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Jaren terug een item van een agent op werkreis in de VS gelezen, noemde dat toch iets wat op papier goed werkt maar in praktijk vooral voor problemen zorgt.
Ikzelf zie meer in een indeling van snelheid per rijbaan die dan landelijk geldt.
het gunnen is vaak het grootste probleem aan de ene kant, aan de andere kant is het vervolgens mensen die zichzelf klem rijden nauwelijks zitten op te letten, vaak laat ik dan ruimte voor iemand achter een vrachtwagen en dan pakt die hem niet, om vervolgens 2 auto's achter me ruzie te maken om er tussen te komenquote:Op donderdag 10 december 2015 09:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Het komt op hetzelfde neer als nu denk ik, en zo slecht is dat systeem niet. Alleen rijden veel mensen zich klem en gunnen mensen elkaar nauwelijks ruimte.
Plus dat je nog een aantal "moraalridders" of schoolmeesters hebt die stijf 120 of 130 rijden op de meest linkse rijstrook en weigeren om aan de kant te gaan voor iemand anders "want je mįg helemaal niet harder dan 130".quote:Op donderdag 10 december 2015 09:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Het komt op hetzelfde neer als nu denk ik, en zo slecht is dat systeem niet. Alleen rijden veel mensen zich klem en gunnen mensen elkaar nauwelijks ruimte.
Yup.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:19 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
het gunnen is vaak het grootste probleem aan de ene kant, aan de andere kant is het vervolgens mensen die zichzelf klem rijden nauwelijks zitten op te letten, vaak laat ik dan ruimte voor iemand achter een vrachtwagen en dan pakt die hem niet, om vervolgens 2 auto's achter me ruzie te maken om er tussen te komen
Ik ben zo'n "moraalridder" omdat je tot je zwaailicht en/of sirene voert niet moet verwachten dat iedereen spoorslags opzij duikt omdat je niet aan de maximum snelheid wenst te houden. Dus als ik links rijd, iets inhaal en daarbij geen 140 wens te rijden dan pas jij je snelheid maar aan.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:35 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Plus dat je nog een aantal "moraalridders" of schoolmeesters hebt die stijf 120 of 130 rijden op de meest linkse rijstrook en weigeren om aan de kant te gaan voor iemand anders "want je mįg helemaal niet harder dan 130".
Een kennis van mij woont aan de andere kant van de VS (letterlijk, die woont in Alaska) en is de eerste keer gezakt... Die bleef met zijn poot op de rem staan in een schakelbak bij een helling en dat was volgens zijn instructeur, die uit LA kwam, niet nodig.quote:Op donderdag 10 december 2015 03:20 schreef RobertVH het volgende:
Ik had m'n NLse rijbewijs al een paar jaar dus rijden was niet zo'n probleem, misschien dat het normaal iets langer duurt maar van die baan gaan ze niet af...
Behalve wanneer je hem naar rechts hoekt, dan kunnen ze opeens wel rechts rijden. Het liefste weer zo vlak voor je neus als dat ze hem al naar links gooiden.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:35 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Plus dat je nog een aantal "moraalridders" of schoolmeesters hebt die stijf 120 of 130 rijden op de meest linkse rijstrook en weigeren om aan de kant te gaan voor iemand anders "want je mįg helemaal niet harder dan 130".
Het mooiste is ook dat verreweg het grootste deel van de Amerikaanse staten helemaal geen "keep your lane" principe hanteren, maar "Keep right unless to pass". Het zijn echter de Amerikanen zelf die er een potje van maken. Natuurlijk is het in gebieden met veel op en afritten erg begrijpelijk dat men niet uiterst rechts rijdt i.v.m. drukte en onrustig verkeer.quote:Op donderdag 10 december 2015 08:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Jaren terug een item van een agent op werkreis in de VS gelezen, noemde dat toch iets wat op papier goed werkt maar in praktijk vooral voor problemen zorgt.
Ikzelf zie meer in een indeling van snelheid per rijbaan die dan landelijk geldt.
Dus jij blijft extra lang linkshangen om een ander te treiteren? Omdat je toch al 130 rijdt? Want dat is waar hij zijn beklaag over doet.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ben zo'n "moraalridder" omdat je tot je zwaailicht en/of sirene voert niet moet verwachten dat iedereen spoorslags opzij duikt omdat je niet aan de maximum snelheid wenst te houden. Dus als ik links rijd, iets inhaal en daarbij geen 140 wens te rijden dan pas jij je snelheid maar aan.
Goed lezen en je hebt je antwoord en ik ken de betreffende user inmiddels goed genoeg dat ie het ook over mijn situatie kan hebben.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dus jij blijft extra lang linkshangen om een ander te treiteren? Omdat je toch al 130 rijdt? Want dat is waar hij zijn beklaag over doet.
Dat je bij het inhalen niet harder wil rijden dan 130 vind ik geen enkel probleem. Hou ik gewoon iets in tot je weer naar rechts gaat. Het probleem zit hem echter in dat laatste. Sommige moraalridders blijven links rijden en blokkeren je "omdat ook jij niet harder mag rijden dan 130". Dat vind ik dus wél een probleemquote:Op donderdag 10 december 2015 09:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ben zo'n "moraalridder" omdat je tot je zwaailicht en/of sirene voert niet moet verwachten dat iedereen spoorslags opzij duikt omdat je niet aan de maximum snelheid wenst te houden. Dus als ik links rijd, iets inhaal en daarbij geen 140 wens te rijden dan pas jij je snelheid maar aan.
Je kent me dus niét goed genoegquote:Op donderdag 10 december 2015 09:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Goed lezen en je hebt je antwoord en ik ken de betreffende user inmiddels goed genoeg dat ie het ook over mijn situatie kan hebben.
Waarom dan dit hele verhaal?quote:
Ik merk vooral mensen die heel hard ergens heen willen en daarbij mensen (onbewust?) opzij drukken. Die driftkikkers kan ik zelfs met een zwakke bak onderdrukken en wijzen op hun totale gebrek aan verkeersinzicht, maar daar haal ik nauwelijks voordeel uit. Al laat ik me niet uit de weg drukken om vervolgens achter die driftkikker de volgende vrachtwagen in te halen.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:47 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Dat je bij het inhalen niet harder wil rijden dan 130 vind ik geen enkel probleem. Hou ik gewoon iets in tot je weer naar rechts gaat. Het probleem zit hem echter in dat laatste. Sommige moraalridders blijven links rijden en blokkeren je "omdat ook jij niet harder mag rijden dan 130". Dat vind ik dus wél een probleem
Maar veel mensen lijken ook niet te snappen dat:quote:Op donderdag 10 december 2015 09:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik merk vooral mensen die heel hard ergens heen willen en daarbij mensen (onbewust?) opzij drukken. Die driftkikkers kan ik zelfs met een zwakke bak onderdrukken en wijzen op hun totale gebrek aan verkeersinzicht, maar daar haal ik nauwelijks voordeel uit. Al laat ik me niet uit de weg drukken om vervolgens achter die driftkikker de volgende vrachtwagen in te halen.
Hard rijden is leuk, maar het moet wel kunnen en dat lijken velen niet te snappen door steeds van vmax-rijder naar vmax-rijder te sprinten en zichzelf daarmee op te naaien ipv zich aan te passen aan de situatie.
Dat zeg ik toch?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Geeft mensen nog geen enkele reden om te gaan bumperkleven, knipperen met groot licht of toeteren. Grow the fuck up. Als het zinnig is om naar rechts te gaan: doen. Als er binnen tien tellen weer een beweging van rechts naar links ingezet moet worden omdat er weer een vrachtwagen staat: links blijven rijden want anders opgesloten tussen twee vrachtwagens.
Het is geen rocket science jongens...
Dat mag gewoon hoor.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Geeft mensen nog geen enkele reden om te gaan bumperkleven, knipperen met groot licht of toeteren. Grow the fuck up.
Grootlicht seinen en toeterenm zijn volgens de Weense bepalingen aanwijzingen die je mag geven naar het overige verkeer als teken dat jij gaat inhalen.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Geeft mensen nog geen enkele reden om te gaan bumperkleven, knipperen met groot licht of toeteren.
Oh, maar er is een verschil tussen waarschuwen voor gevaar (de zo geliefde Weense uitleg) en mensen opzij treiteren, waar onnodig claxoneren hier in Nederland gewoon nog voor beboetbaar is...quote:
oh jawel hoor!quote:Op donderdag 10 december 2015 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:
(Edit: inhalen als je uiterst links rijdt is domweg niet mogelijk immers)
Zie mijn bel van hierboven. Hoeveel fietsers hebben er de afgelopen tijd een prent gekregen voor onnodig geven van signalen als ze belden om iemand erop te attenderen dat ze er langs wilden?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:
waar onnodig claxoneren hier in Nederland gewoon nog voor beboetbaar is...
Omdat ik nu niet in gelegenheid ben de video te uploaden.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:52 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Waarom dan dit hele verhaal?
Deze redenatie volgend zou je ook geen boete moeten kunnen krijgen voor het niet-handsfree bellen in de auto, of het parkeren op de stoep van diezelfde auto.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:40 schreef ambertje90 het volgende:
Zie mijn bel van hierboven. Hoeveel fietsers hebben er de afgelopen tijd een prent gekregen voor onnodig geven van signalen als ze belden om iemand erop te attenderen dat ze er langs wilden?
Precies.
Oh shi- de zwaaismiley.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grootlicht seinen en toeterenm zijn volgens de Weense bepalingen aanwijzingen die je mag geven naar het overige verkeer als teken dat jij gaat inhalen.
Hoeveel driebaans fietspaden ben jij de laatste tijd tegengekomen?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:40 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
oh jawel hoor!
[..]
Zie mijn bel van hierboven. Hoeveel fietsers hebben er de afgelopen tijd een prent gekregen voor onnodig geven van signalen als ze belden om iemand erop te attenderen dat ze er langs wilden?
Precies.
En jij dacht dat we niet een dag konden wachten?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat ik nu niet in gelegenheid ben de video te uploaden.
Want in artikel 28RVV wordt net als bij RVV61a gesproken over:quote:Op donderdag 10 december 2015 10:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Deze redenatie volgend zou je ook geen boete moeten kunnen krijgen voor het niet-handsfree bellen in de auto, of het parkeren op de stoep van diezelfde auto.
Dan hebben ze helaas een agent getroffen die de omschrijving "licht en geluidssignalen mogen alleen gebruikt worden ter afwending van gevaar" letterlijk hebben toegepast. Jij schetst 1 van de omstandigheden waarbij het gebruik van de bel de verkeersveiligheid juist verhoogd maar waar de wet (en dus de niet nadenkende diender) geen rekening mee houdt.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:40 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
oh jawel hoor!
[..]
Zie mijn bel van hierboven. Hoeveel fietsers hebben er de afgelopen tijd een prent gekregen voor onnodig geven van signalen als ze belden om iemand erop te attenderen dat ze er langs wilden?
Precies.
ohja? ik heb er geen op zitten.... op mijn racefiets en mountainbike nietquote:Op donderdag 10 december 2015 10:28 schreef ambertje90 het volgende:
Daarom zit er ook een bel op een racefiets.
wat gaan we nu aanhouden ? het RVV wat dus zegt dat je geen licht en geluidssignalen mag gebruiken om aan te geven dat je wilt inhalen, wat volgens het verdrag in wenen weer wel mag ?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:
Want in artikel 28RVV wordt net als bij RVV61a gesproken over:
" degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt"?
Nope...
Artikel 28
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Wat maakt dat nou weer uit? Je belt als er geen ruimte is om ze in te halen. fietsers hebben dan nog het fatsoen om even naar rechts te gaan en je er langs te laten.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoeveel driebaans fietspaden ben jij de laatste tijd tegengekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |