Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen.
Dit concept werkt bijna in elke land buiten Nederland.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...
maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.
situatie;
ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.
indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)
waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Ik zie niet in waarom je dan zou moeten seinen. Als je echt inhaalt dan. Seinen doe ik maar weinig. Ja, wel eens 's avonds in de auto als ik achterop kom rijden en er eentje onnodig links hangt, vanaf afstand alvast. Gaan ze niet naar rechts, dan blijf ik zelf lekker rechts hangen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.
Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar
als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot lichtquote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.
Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar
Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggenquote:Op donderdag 10 december 2015 13:35 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot licht
hoe hard ik wil rijden op een bepaald stuk heb jij niks over te zeggen.
als je niet naar rechts kan is het een ander verhaal
Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.
Heeft niks met eens zijn over maximumsnelheid te maken. Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten, ook als 100 km/u de max was.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:39 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.
Feitelijk vindt hier dat het 130 is vanwege de twee splitsingen van snelwegen, de linksrijder vindt 100 blijkbaar genoeg om daar te blijven hangen.
slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggen
Lekker arbitrair ook
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:41 schreef Chai het volgende:
Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten
Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:43 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.
je mag seinen om aan te geven iemand in te willen halen. dat gebeurt dan ook. reageer je dan nog niet ga ik je wel rechts voor bij hoor, maak je maar niet druk
maar zolang je gewoon rechts rijdt wanneer dat kan is er toch ook geen probleem ?
schijnbaar hou je van de linker baan anders voel je je niet zo aangesproken ?
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
En nu een keertje na het bekijken.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.
Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
Nee, om aan te geven dat hij op het punt staat ingehaald te worden.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.
Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
dan spreken wij langs elkaar heen en hebben we het over 2 verschillende situatiesquote:Op donderdag 10 december 2015 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.
Dat heeft me een partij weinig te maken met links plakken, al zullen mensen het daar altijd over oneens zijn en dergelijke mensen linksplakkers en/of slapers noemen en die moeten kennelijk opzij. Om vervolgens door te karren en meestal een paar auto's verder exact hetzelfde mee te maken.
Masochisme heet dat dan toch?
dat inderdaad, ik sein alleen als iemand naar rechts kan waar hij dat niet doet. en dan heb ik niet over om hem ff tussen 2 vrachtwagens te proppen oid.... maar gewoon consequent links blijft rijden.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.
Wat mij betreft hoeft er ook bij een inhaalmanoeuvre snelheid onder de Vmax niet geseind te worden als er niemand afgesneden is of iets dergelijks. Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
Dat klopt, maar ik benadruk het toch even omdat het twee kanten opwerkt. Als men daar heel iets verdraagzamer in zou zijn dan is dat al een grote winst voor de hele verkeersdoorstroom.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.
Wat vond jij hier een betere aanpak dan? Voor zover ik kan zien kan hij er hier rechts niet zo smooth langs als in het vorige filmpje.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:57 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
En nu een keertje na het bekijken.
Ik kwam nog een mooie tegen van hem waarin het goede voorbeeld niet zo goed hielp.
Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogenquote:Op donderdag 10 december 2015 14:14 schreef Chai het volgende:
Wat vond jij hier een betere aanpak dan?
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:18 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogen
jup.... vrij standaard irritatie idd.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Die irritatie heb ik ook al tig keer voorbij zien komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |