abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158146450
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 11:23:47 ]
pi_158146543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:56 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Boefje!
ik weet het :9 maar ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. gewoon rustig aankomen fietsen en even kenbaar maken dat ik er langs wil door "pardon" en daarna "bedankt" en daarna weer volle bak verder ;)

quote:
[..]

Ik kan het even niet terugvinden maar er zwerft een brief van het mninisterie rond dat je inderdaad mag toeteren of seinen.
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vinden :D

maar dat ben ik inderdaad ook van mening. ff seinen om iemand te attenderen dat er plek is om op te bokken, niks mis mee. moet wel mogelijk zijn natuurlijk.
pi_158146586
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:02 schreef Martijn137 het volgende:
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vinden
Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.
https://www.google.nl/sea(...)+toeteren+ministerie
Eerste hit!
pi_158146600
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En jij dacht dat we niet een dag konden wachten?

O jij bent de vertegenwoordiger van alle users in dit topic?
pi_158146611
;)
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:

Nee, eigenlijk heb je daar wel gelijk in ook.
pi_158146704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.
https://www.google.nl/sea(...)+toeteren+ministerie
Eerste hit!
held _O_
pi_158146898
Automobilisten die blijven wachten voor een rotonde terwijl de tegenligger allang zijn rechter knipperlicht aan heeft staan, echt waar je zou ze met bosjes afschieten..
  donderdag 10 december 2015 @ 11:32:19 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158147047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:53 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit? Je belt als er geen ruimte is om ze in te halen. fietsers hebben dan nog het fatsoen om even naar rechts te gaan en je er langs te laten.

Doe het bij linksrijders in automobielen en je bent een aso. Ik volg het niet zo goed hoor...
Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"

Leuk dat dat in Wenen besloten is, maar aangezien we het hier al niet eens zijn over de uitvoering ervan heeft dit geen kans van slagen als regulier signaal en staat het aso omdat het vooral in die context gebruikt wordt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158147384
Zo. Even wat posts verwijderd. We beginnen het topic namelijk niet elke keer met hetzelfde gezanik.
Schrijf dat gemiep maar in je dagboek.
pi_158147429
Zelfreflectieklacht: perse met CC op een bepaalde snelheid willen blijven rijden, terwijl één of twee tikjes erbij of eraf een hoop ergernis zou schelen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158147755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"

Leuk dat dat in Wenen besloten is, maar aangezien we het hier al niet eens zijn over de uitvoering ervan heeft dit geen kans van slagen als regulier signaal en staat het aso omdat het vooral in die context gebruikt wordt.
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
pi_158148444
Mensen die niet kunnen invoegen, mensen die niet kunnen uitvoegen, mensen met te hoog afgestelde koplampen, mensen die met groot licht achter je rijden, mensen die in je dode hoek blijven rijden in plaats van je gewoon in te halen, mensen die na een kilometer achter een vrachtwagen te hebben gereden zonder ingehaald te worden ineens wel naar links moeten als er iemand naast ze komt om in te halen, mensen die in de file hun auto even lekker dicht op de middenstreep zetten zodat je er niet langs kunt met de motor, fietsers die voorrang menen te hebben op een zebrapad en dat vervolgens ook nemen,fietsers die door rood rijden, mensen die op een uitrit met bocht waar je eigenlijk niet harder dan 70km/u doorheen kunt dat toch wel willen en daarom gaan bumperkleven en zo nog een half uur door.

En dat is alleen van gisteravond ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_158148479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
pi_158148666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt
Baan of strook?
pi_158148706
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
In Nederland is vaak te weinig ruimte ook echt duidelijk te kunnen seinen (dat doe je namelijk voor de veiligheid en doorstroming, niet om ruimte op te eisen).

Het wordt hier zo vaak misbruikt dat het nogal intimiderend over kan komen. Bijvoorbeeld iemand die al een tijdje bezig is met een inhaalmanoeuvre wordt ineens seinend achterop gereden door een ander persoon. Terwijl de voorste geen kant op kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
Veel mensen gaan relatief vroeg naar links voor een inhaalmanoeuvre, dus een seintje zou in theorie kunnen zorgen dat men nog even een paar seconden langer rechts houdt.
pi_158148707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
ja daarom stond fors al tussen haakjes bij me ;)

het gebeurt met enige regelmaat dat ik, zonder dat ik (gruwelijk) te snel rijd mensen inhaal met een redelijk verschil in snelheid.

het komt nu eenmaal voor, en ik vind dat mensen niet raar op moeten kijken als ze er op geattendeerd worden dat ze naar rechts kunnen door een seintje van het groot licht van je achter ligger die sneller wil. ongeacht of dat nu 2km/u is of 20 km/u.
pi_158148951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:08 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja daarom stond fors al tussen haakjes bij me ;)

het gebeurt met enige regelmaat dat ik, zonder dat ik (gruwelijk) te snel rijd mensen inhaal met een redelijk verschil in snelheid.

het komt nu eenmaal voor, en ik vind dat mensen niet raar op moeten kijken als ze er op geattendeerd worden dat ze naar rechts kunnen door een seintje van het groot licht van je achter ligger die sneller wil. ongeacht of dat nu 2km/u is of 20 km/u.
Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.
pi_158149054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.
werkt best vaak eerlijk gezegd. ze kijken je vervolgens heel boos aan of krijgt gesein terug als je ze voorbij bent 8)7 maar ja.

moet eerlijk toegeven dat het ook een keer bij mij heeft gewerkt :@
zat op de midden baan met een paar mede auto's (slaperts...ja ik ook op dat moment) voor me, en rechts was er ruimte en daar werd ik op geattendeerd door me achterligger die sneller reed dan ik. :X :@
pi_158149071
verkeerde knopje....

[ Bericht 97% gewijzigd door Martijn137 op 10-12-2015 13:25:34 (foutje bedankt) ]
  donderdag 10 december 2015 @ 13:27:33 #20
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149131
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes :+
  donderdag 10 december 2015 @ 13:28:19 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149142
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:06 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Baan of strook?
Semantics.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149186
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes
Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 13:29:57 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158149192
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen. >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158149226
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
jij mist het concept idee.... ;(

wel meer als 1 ding trouwens... ;(

quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes :+
zolang je gewoon op pleurt naar rechts wanneer dat dit kan hoeft niemand te seinen ;)
en verder zal de politie wel blij met je zijn :+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!
_O-
  donderdag 10 december 2015 @ 13:31:58 #26
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen. >:)
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Dit concept werkt bijna in elke land buiten Nederland. O+
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 13:34:11 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158149298
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar :')
Ik zie niet in waarom je dan zou moeten seinen. Als je echt inhaalt dan. Seinen doe ik maar weinig. Ja, wel eens 's avonds in de auto als ik achterop kom rijden en er eentje onnodig links hangt, vanaf afstand alvast. Gaan ze niet naar rechts, dan blijf ik zelf lekker rechts hangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158149329
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar :')
als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot licht ;)
hoe hard ik wil rijden op een bepaald stuk heb jij niks over te zeggen.

als je niet naar rechts kan is het een ander verhaal ;)
  donderdag 10 december 2015 @ 13:38:48 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:35 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot licht ;)
hoe hard ik wil rijden op een bepaald stuk heb jij niks over te zeggen.

als je niet naar rechts kan is het een ander verhaal ;)
Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggen :')
Lekker arbitrair ook :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149432
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.
Feitelijk vindt hier dat het 130 is vanwege de twee splitsingen van snelwegen, de linksrijder vindt 100 blijkbaar genoeg om daar te blijven hangen.
pi_158149514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:39 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.
Feitelijk vindt hier dat het 130 is vanwege de twee splitsingen van snelwegen, de linksrijder vindt 100 blijkbaar genoeg om daar te blijven hangen.
Heeft niks met eens zijn over maximumsnelheid te maken. Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten, ook als 100 km/u de max was.

Jij bent toch zo regeltjesgeil?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 13:41:59 ]
pi_158149561
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggen :')
Lekker arbitrair ook :')
slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.
je mag seinen om aan te geven iemand in te willen halen. dat gebeurt dan ook. reageer je dan nog niet ga ik je wel rechts voor bij hoor, maak je maar niet druk :*

maar zolang je gewoon rechts rijdt wanneer dat kan is er toch ook geen probleem ?
schijnbaar hou je van de linker baan anders voel je je niet zo aangesproken ? ;)
pi_158149606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:41 schreef Chai het volgende:
Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
  donderdag 10 december 2015 @ 13:53:29 #35
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:43 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.
je mag seinen om aan te geven iemand in te willen halen. dat gebeurt dan ook. reageer je dan nog niet ga ik je wel rechts voor bij hoor, maak je maar niet druk :*

maar zolang je gewoon rechts rijdt wanneer dat kan is er toch ook geen probleem ?
schijnbaar hou je van de linker baan anders voel je je niet zo aangesproken ? ;)
Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.

Dat heeft me een partij weinig te maken met links plakken, al zullen mensen het daar altijd over oneens zijn en dergelijke mensen linksplakkers en/of slapers noemen en die moeten kennelijk opzij. Om vervolgens door te karren en meestal een paar auto's verder exact hetzelfde mee te maken.

Masochisme heet dat dan toch?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 10 december 2015 @ 13:54:34 #36
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149874
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.
En nu een keertje na het bekijken.
Ik kwam nog een mooie tegen van hem waarin het goede voorbeeld niet zo goed hielp.
pi_158149925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.

Wat mij betreft hoeft er ook bij een inhaalmanoeuvre snelheid onder de Vmax niet geseind te worden als er niemand afgesneden is of iets dergelijks. Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
pi_158149965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.
Nee, om aan te geven dat hij op het punt staat ingehaald te worden.
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 14:01:41 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158149988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158150012
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.

Dat heeft me een partij weinig te maken met links plakken, al zullen mensen het daar altijd over oneens zijn en dergelijke mensen linksplakkers en/of slapers noemen en die moeten kennelijk opzij. Om vervolgens door te karren en meestal een paar auto's verder exact hetzelfde mee te maken.

Masochisme heet dat dan toch?
dan spreken wij langs elkaar heen en hebben we het over 2 verschillende situaties :)
in de jou omschreven situatie ben ik het wel met je eens dat je een droeftoeter achter je hebt zitten.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.

Wat mij betreft hoeft er ook bij een inhaalmanoeuvre snelheid onder de Vmax niet geseind te worden als er niemand afgesneden is of iets dergelijks. Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
dat inderdaad, ik sein alleen als iemand naar rechts kan waar hij dat niet doet. en dan heb ik niet over om hem ff tussen 2 vrachtwagens te proppen oid.... maar gewoon consequent links blijft rijden.

daarna haal ik hem wel rechts in als die niet reageerd
pi_158150267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.
Dat klopt, maar ik benadruk het toch even omdat het twee kanten opwerkt. Als men daar heel iets verdraagzamer in zou zijn dan is dat al een grote winst voor de hele verkeersdoorstroom.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:57 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En nu een keertje na het bekijken.
Ik kwam nog een mooie tegen van hem waarin het goede voorbeeld niet zo goed hielp.
Wat vond jij hier een betere aanpak dan? Voor zover ik kan zien kan hij er hier rechts niet zo smooth langs als in het vorige filmpje.
pi_158150349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:14 schreef Chai het volgende:
Wat vond jij hier een betere aanpak dan?
Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogen
pi_158150628
Trouwens wel een echte sein irritatie: Reed met een trailer over een bochtige 80-weg, maar er lagen veel stevige takken door een storm van de avond ervoor. Niks ernstigs, met de auto kon je er soepel omheen, maar ik iets minder, dus rijdt een stuk trager.

Achter mij rijdt een petje in een Golf die loopt te seinen en blijft seinen. In mijn beleving kon hij er al een paar keer makkelijk langs. Op zulke momenten maak ik ook wat extra ruimte door wat strakker rechts te rijden, maar hij ging er maar niet langs. Uiteindelijk voor de zekerheid toch maar alles aan de kant gezet, want wie weet is wel echt iets mis. Ook een petje kan daar immers een seintje voor geven.

Helemaal niks aan de hand. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:18 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogen
Eens.
pi_158151303
Wat dacht je van mensen die achter je staan bij het stoplicht en op de toeter gaan rammen als het groen is, Ja dat zie ik ook, maar als ik oprij dan kom ik op het kruispunt stil te staan en dat is niet zo verstandig (of legaal). Tuthola!
pi_158151428
Ik erger me het meest aan die fucking kutbejaarden en pittige kapseltroela's die met hun Alto of Picanto vooraan in een treintje zitten met 60 km/u invoegen op een drukke snelweg met vrachtverkeer.

Maak godverdomme vaart, pas je snelheid aan aan de rest, zoek een gaatje, en voeg in. Maar nee, het gaspedaal intrappen zit niet in hun systeem. Waardoor de rest in dat 'invoegende treintje' dat dus ook maximaal 60 km/u kan, ook allerlei capriolen moet uithalen om in te voegen.

Levensgevaarlijk dat soort figuren.
pi_158151479
Die irritatie heb ik ook al tig keer voorbij zien komen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 15:21:23 #48
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158151556
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Die irritatie heb ik ook al tig keer voorbij zien komen.
jup.... vrij standaard irritatie idd.

Overigens zijn er ook gewoon josti's in moderne redelijk vlotte auto's die het alsnog voor elkaar krijgen om met 60 te gaan invoegen, zijn niet eens altijd altootjes en picanto's.
pi_158151559
Ik heb een 107 en probeer soms in te voegen in de 3 gaspedaal helemaal ingetrapt en dan komt dat kutding nog niet vooruit. Voel me dan zo lullig :') En als ik het in z'n 2 probeer kom ik wel vooruit maar ben ik bang dat de motor ontploft.
Ik ben aan het kijken voor iets met meer pit maar vind dat ook weer zonde van het geld want verder is de auto prima.
Tap tap tap
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 15:23:34 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158151605
Gewoon je 107 houden joh... en bij het invoegen op tijd beginnen met planken ;)

Deed ik in mijn slome Astra ook (ok, was wel een 1.6 maar slechts met 75 pk'tjes op een gewicht van 1100 kilo) en ging uiteindelijk altijd wel hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')