Koekenpan besteldquote:Op woensdag 9 december 2015 15:30 schreef dud0r het volgende:
Mijne is nu ook binnen![]()
Vanavond cadeautje uitzoeken.
Hier ook besteld. Twijfelde nog tussen de hapjespan en de wok, maar deze was duurderquote:Op donderdag 10 december 2015 07:05 schreef dud0r het volgende:
Ik denk dat ik voor de hapjespan ga. Heb een nieuwe nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
Vast, maar als het vandaag niet past en ze zijn niet thuis, dan is dat morgen ook het geval.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier het verzoek om pakketjes zelf nog de volgende dag(en) aan te bieden om de pakketdienst te ontlasten.
Wellicht niet landelijk?......
dat weet je natuurlijk niet, ze kunnen een dag later best thuis zijn. Alleen wel vervelend als dat niet het geval is, zo moeten mensen wel erg lang op hun pakje wachten.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast, maar als het vandaag niet past en ze zijn niet thuis, dan is dat morgen ook het geval.
Ze kunnen ook een brievenbus aanschaffen die wel aan alle standaardmaten voldoet en achter de inwerpopening voldoende ruimte heeftquote:Op donderdag 10 december 2015 17:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat weet je natuurlijk niet, ze kunnen een dag later best thuis zijn. Alleen wel vervelend als dat niet het geval is, zo moeten mensen wel erg lang op hun pakje wachten.
Wij brengen ze na 1x aanbieden gelijk zelf naar de retailers, dus de pakketservice is al ontlast.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier het verzoek om pakketjes zelf nog de volgende dag(en) aan te bieden om de pakketdienst te ontlasten.
Wellicht niet landelijk?......
automagisch? er staan in de opname lijst allemaal data waarvan ik zeker weet dat de Postbode geen vakantie had want hij neemt nooit vakantie opquote:Op donderdag 10 december 2015 15:00 schreef dud0r het volgende:
In het geval van pbz wordt dat ingevuld door het service centrum. Nou ja er zit een automatische koppeling in met uren registratie. Op het moment dat er verlof geboekt wordt verschijnt dat in je vakantie kaart.
Zelf kan je de vakantie kaart alleen maar lezen en niet invullen.
Je doelt op een ophaalpunt?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij brengen ze na 1x aanbieden gelijk zelf naar de retailers, dus de pakketservice is al ontlast.
Maak eens een screenshot van wat je precies bedoelt. Want als er data in staan met een x aantal uur ervoor is er wel verlof afgeschreven.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:46 schreef sacha het volgende:
[..]
automagisch? er staan in de opname lijst allemaal data waarvan ik zeker weet dat de Postbode geen vakantie had want hij neemt nooit vakantie op
Meestal kan ik de pakketjes dezelfde of de volgende dag wel kwijt. Zij het bij de mensen zelf of bij kennissen/familie.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast, maar als het vandaag niet past en ze zijn niet thuis, dan is dat morgen ook het geval.
Ik vind het niet nutteloos, maar dat zal wellicht aan de wijk of eigen instelling liggen.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:44 schreef V__L_N het volgende:
Hier is dat verzoek nooit gekomen. Is ook totaal nutteloos. Het gaat echt niet passen en die mensen zijn niet thuis, die werken. Dus dat wordt zaterdag pas. Ik blijf daar niet mee slepen. Dat is nutteloos en die pakketjes zien er nu al uit alsof ze door de mangel zijn gehaald. Dat geleur is nergens goed voor.
quote:Op donderdag 10 december 2015 18:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Maak eens een screenshot van wat je precies bedoelt. Want als er data in staan met een x aantal uur ervoor is er wel verlof afgeschreven.
Ziekte komt er volgens mij ook in te staan.
Als je screen maakt kan ik(of iemand anders hier) je wellicht meer duidelijkheid geven .
je hebt gelijk, laat die notities maar even buiten beschouwingquote:Op donderdag 10 december 2015 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
En hij heeft geen vrije dagen opgenomen?
5-12 was een zaterdag, 3-12 een donderdag en 1-12 een dinsdag
Maar dat maakt hier natuurlijk even niet uit, normaal zou het niet zo lang duren, en mensen weten ook niet dat deze maatregelen nu getroffen worden.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze kunnen ook een brievenbus aanschaffen die wel aan alle standaardmaten voldoet en achter de inwerpopening voldoende ruimte heeft
En hij heeft ook geen verlof laten uitbetalen of zo omdat ie nog veel uren had staan?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:27 schreef sacha het volgende:
mijn Postbode werkt alleen op woensdag en vrijdag![]()
alleen waar herfstvakantie staat klopt, verder neemt de Postbode nooit vakantie op
nopequote:Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En hij heeft ook geen verlof laten uitbetalen of zo omdat ie nog veel uren had staan?
Dan moet hij even heel snel met z'n tl contact opnemen.quote:
Fijn dat jij weet wat mijn instelling is.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:53 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik vind het niet nutteloos, maar dat zal wellicht aan de wijk of eigen instelling liggen.
Je mag en kan, tenzij anders aangegeven, een pakketje elders bezorgen. Dan ben je er van af.
Mijn wijken zijn wat dat betreft daar wat makkelijker in. Over het algemeen een ons kent ons-gevoel en mentaliteit.
En als je je eigen buurt kent, weet je wanneer en waar je de pakketjes wel/alsnog kan bezorgen.
Op enkele uitzonderingen na, die pakketjes gaan dan ook naar de pakketdienst, kan ik ze altijd wel ergens kwijt.
Waar zeg ik dat ik jou hiermee bedoel!?quote:Op vrijdag 11 december 2015 01:31 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Fijn dat jij weet wat mijn instelling is.![]()
Ik zeg nergens dat jij dit (ook)moet doen ,maar dat ik dat in mijn wijk doe bij sommige! mensen omdat ik weet dat het familie of zeer goede kennissen zijn.quote:Mensen werken. Mijn wijk is overdag. Dus nee, die mensen zijn niet thuis. Hun buren zijn niet thuis, de buren van de buren zijn niet thuis, de overburen zijn niet thuis. En om nu 15 huizen af te gaan bellen om ergens een adres te vinden waar iemand thuis is. Waarna die klant z'n poststukkie dus aan de andere kant van de straat kan gaan ophalen. Ja, daar wordt iedereen gelukkiger van.De regel is niet voor niets, bij de buren.
Niet bij tante annie 4 straten verder of ergens een random adres ergens in de straat.
Ja dat heb je al aangegeven dat je overdag bezorgd en thuis andere dingen hebt. De meesten hier en ik ook.quote:En nee ik woon en werk niet op het platteland. Dit is een stadsdorp, iedereen kent heus iedereen. Mensen gaan van hier werken in de stad en zijn dus niet thuis. Ze komen 's avonds terug. Dat is het moment dat ik thuis zit (of aan het trainen of lesgeven ben) en dat is het moment dat de pakketservice hier rijd... Juist om die reden.
Dus omdat de post ergens heeft bedacht dat het handiger is om het nog een keer terug te sturen naar mij, moeten die mensen langer wachten en krijgen ze straks een compleet vermangeld pakketje. Tof idee!
Want een TC zal natuurlijk NOOIT uit zichzelf je minuren van je verlof afschrijvenquote:Op donderdag 10 december 2015 21:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan moet hij even heel snel met z'n tl contact opnemen.
Enige andere dat ik kan bedenken is dat hij op de dagen dat hij werkt z'n contract uren niet haalt en dat er (uiteraard na overleg anders mag het niet ) verlof wordt afgeschreven om m aan z'n uren te krijgen.
Nee. Wij zijn altijd hele brave mensen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want een TC zal natuurlijk NOOIT uit zichzelf je minuren van je verlof afschrijven
Wij kregen vandaag een mail dat die regel van 3 dagen aanbieden weer van de baan is, je moet het nu alleen nog 3 keer proberen, bij de mensen zelf en bij beide buren, maar je hoeft het een dag later niet meer te proberen. Die regel was wel van korte duur, 1 week of zoquote:Op vrijdag 11 december 2015 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik kan het op dit moment niet terug vinden maar er is ons gevraagd om pakketjes zelf meerdere malen aan te bieden om de pakketdienst te ontlasten. Wat nu blijkt is dat dit niet voor iedereen in de praktijk geldt ('verrassing').
Heb het door de jaren heen regelmatig zien gebeuren. Iedereen wel denk ikquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want een TC zal natuurlijk NOOIT uit zichzelf je minuren van je verlof afschrijven
Wat gebeurde er met die pakjes die de PB niet kwijt kon in die week dan? Moesten ze die zelf bijhouden, gingen die weer retour naar de voorbereidingslocatie of hoe losten ze dat op?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij kregen vandaag een mail dat die regel van 3 dagen aanbieden weer van de baan is, je moet het nu alleen nog 3 keer proberen, bij de mensen zelf en bij beide buren, maar je hoeft het een dag later niet meer te proberen. Die regel was wel van korte duur, 1 week of zo
Juistem. Die regel kan niet iedereen uitvoeren en zoals V__L_N al aangeeft krijg je verkreukelde pakketten die nog meer verkreukeld zijn is ook meer volume. En dat met deze dagen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij kregen vandaag een mail dat die regel van 3 dagen aanbieden weer van de baan is, je moet het nu alleen nog 3 keer proberen, bij de mensen zelf en bij beide buren, maar je hoeft het een dag later niet meer te proberen. Die regel was wel van korte duur, 1 week of zo
We moesten ze 'vasthouden' dus de regel van 'geen post mee naar huis' werd even aan de kant geveegd.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Wat gebeurde er met die pakjes die de PB niet kwijt kon in die week dan? Moesten ze die zelf bijhouden, gingen die weer retour naar de voorbereidingslocatie of hoe losten ze dat op?
Vandaag voor het eerst de broek gebruikt. Lekker warm en hij lekt totaal niet. De maat is ook perfect. Kortom niets mis mee..quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Aardig druk voor een daldag die zowat hetzelfde als een normale donderdag verliep.
Gelukkig niet die dikke BMW regenbui zoals die hier vanochtend voorbij ging gehad.
De rest van de week en de komende week ziet er regenachtig uit
En hier is een etentje georganiseerd bij een Chinees Indonesisch restaurant voor de PBZ's vanuit ? Buffet wordt betaald, drankjes zijn voor jezelf.
Ik weet nog niet of ik ga.
De beloofde broeken voor de scooterrijders zijn door sommigen al ontvangen.
Bij de meesten te breed en te kort en net zoals met de regenbroeken zit er een naad in het midden waar het water lekker kan binnen dringen![]()
![]()
Maar ze waren ook om je warm te houden tijdens de koude dagen, niet als het op een koude dag gaat regenen![]()
Zoals ik begreep worden ze sporadisch wel uitgedeeld maar bijna niemand wil ze hebben omdat ze en niet passen en niet waterdicht zijn.
Ikzelf heb de broek nog niet.
Hier hoorde ik dat de broek bij de taile te wijd zit (zou van je kont af zakken) en de pijpen te kort.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:27 schreef bikkie het volgende:
[..]
Vandaag voor het eerst de broek gebruikt. Lekker warm en hij lekt totaal niet. De maat is ook perfect. Kortom niets mis mee..
Ik zal je ook een lesje leren. Er is afgesproken: gewerkte tijd = betaalde tijd. Als ze niet willen betalen, gewoon de oranje kaart invullen, staat gewoon op Mijn Werk. Onder je rooster, direct achter "meer/minder tijd doorgeven".quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Lesje geleerd, als je extra tijd wilt krijgen ivm fouten, dan willen ze van elke fout alles weten tot aan de huisnummers. Aangeven dat in de hele wijk overal steeds dingen zoals 2, 4,2 zaten, daar konden ze niks mee. Dus dan maar geen extra tijd, want als dit in elke straat 2x gebeurt ga ik dit niet allemaal uitbereid noteren. Ze bekijken het maar
En de extra tijd krijg ik zodoende dus niet uitbetaald van gister
Hier ook heel druk, en weer fouten, maar aangezien ik niet elk detail genoteerd heb kan ik naar die tijd iig weer fluiten
Ik ben benieuwd naar die broek. Waarom ik dan alleen negatief commentaar ovet die broek van mijn TC, die weer heeft van zijn scooterbezorgersteam, begrijp ik dan niet zo...quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:42 schreef bikkie het volgende:
Gewoon een large heb ik. Mn lengte is 1.82. Ben blij dat ie niet zo lang is. Hij valt op de schoen. Je kan er eventueel ook een riem op dragen mocht ie afzakken.
Merk is airtech geloof ik.
Belachelijk!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, ik ga eerst nog eens, even voor de zekerheid, checken of dit idd de reden is dat ik die 5 minuten niet krijg, zoja aangeven dat ik die tijd wel aan het corrigeren heb besteed en waarom er dan pas betaald wordt na het voldoen aan allerlei eisen. En dan zien we wel wat er uit komt en is de orane kaart idd een optie. Dat noteren van elk detail kost toch gruwelijk veel tijd als het om veel fouten gaat....
In alle eerlijkheid, ik heb gisteren de tijd doorgegeven en wel pas vanochtend de uitleg gemaild, maar de tijd is niet aangepast nadat ik de toelichting gestuurd heb. Oh en ik schreef wel, hopelijk kunnen ze hier wat mee in de voorbereiding, maar dat was omdat mijn collega die er normaal loopt ook continu last heeft van dezelfde soort foutenantwoord was dus kortaf nee hier kan ik niks mee, straten en nummers.
Je bent nog meer tijd kwijt aan administratie dan de oorspronkelijke meertijdquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Lesje geleerd, als je extra tijd wilt krijgen ivm fouten, dan willen ze van elke fout alles weten tot aan de huisnummers. Aangeven dat in de hele wijk overal steeds dingen zoals 2, 4,2 zaten, daar konden ze niks mee. Dus dan maar geen extra tijd, want als dit in elke straat 2x gebeurt ga ik dit niet allemaal uitbereid noteren. Ze bekijken het maar
En de extra tijd krijg ik zodoende dus niet uitbetaald van gister
Hier ook heel druk, en weer fouten, maar aangezien ik niet elk detail genoteerd heb kan ik naar die tijd iig weer fluiten
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:54 schreef VixenFromHell het volgende:
En nog een toevoeging (ja ik blijf bezig lol), ik snap ook niet waarom die nummers zo relevant zijn. Dat post van straat X bij straat Y tussen zat, of dat er in bijna alle straten steeds tijdschriften etc net op de verkeerde plek zaten (van nummer 2 bij nummer 4, etc), waarom zouden ze daar niets mee kunnen? Iemand die een idee heeft? Het riekt imo naar ontmoedigingsbeleid
Het was niet de bedoeling dat je ze mee naar huis nam, de bedoeling was dat je iedere dag dat pakje dan weer terug zou leggen op het depot voor de volgende dag, mee naar huis nemen was nog steeds verboden, ook wel logisch, stel dat je de volgende dag ziek bent, dan heeft iemand anders dus jouw wijk maar heb jij het pakje nog thuisliggenquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
We moesten ze 'vasthouden' dus de regel van 'geen post mee naar huis' werd even aan de kant geveegd.
Na 3 dagen aanbieden kon men ze terugsturen en dan was het voor de pakketdienst.
Ik heb het nog niet meegemaakt, dus kan er weinig over zeggen of als je het pakketje na 3 dagen naar de pakketdienst doorgeeft of het dan weer terug naar de PBZ gaat.
quote:Volgens ACM deelt het postbedrijf zijn tarieven en voorwaarden voor postvervoer niet duidelijk genoeg met de nieuwe postvervoersbedrijven, waardoor die geen concurrerende offertes kunnen opstellen.
De ACM noemt dat het "dwarsbomen van de concurrentie" en heeft een dwangsom opgelegd van 100.000 euro per dag. Bestuurslid Don van ACM: "Postvervoerders moeten wel de gelegenheid krijgen goed onderbouwde offertes uit te brengen. Daarvoor moeten ze weten welke prijzen PostNL rekent voor welke diensten."
Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."
Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks.
Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.
Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.
Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling dat je ze mee naar huis nam, de bedoeling was dat je iedere dag dat pakje dan weer terug zou leggen op het depot voor de volgende dag, mee naar huis nemen was nog steeds verboden, ook wel logisch, stel dat je de volgende dag ziek bent, dan heeft iemand anders dus jouw wijk maar heb jij het pakje nog thuisliggen
Belachelijk!quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
#schijnvrijemarkt
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.
Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.
Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
[..]
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."
Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks.
Ik ga voor mijn stage bij de acm onderzoek doen naar de 'vrije' postmarkt. zal hier geregeld updates plaatsen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.
Het blijft een achterlijke uitspraak. De concurrentie dwarsbomen is geen goede zaak, maar van de ACM moet PostNL zelfs de concurrentie aan alle kanten gaan helpen en ondersteunen, zelfs als we ons daarmee in de vingers snijden. Nu moeten we zelfs kleine lokale postbedrijven aan een landelijk dekkend netwerk helpen. Eerder al is besloten dat wij de post van concurrenten in onze postbussen moeten uitsorteren (omdat ze zelf geen postbussen hebben) en dat we alle retour- en of verkeerd bezorgde concurrentiepost die in de oranje bus wordt gegooid moeten verwerken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
#schijnvrijemarkt
Als je 'goed' geschoold wordt betekent dat dus tegenwoordig dat je niet gaat zitten wroeten in de machinepost om daar alle fouten uit te halen, alleen de fouten die je toevallig tegenkomt mag je er uit halen. En om je normtijden (enigszins) te halen is dat ook noodzakelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"
quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.
Straatjes loop ik al jaren van 1 t/m 15 en 16 t/m 2. Sinds de zomer zit het iedere keer 16-2 en 1-15. In het begin dacht ik dat het kwam omdat iemand anders mijn wijk zette, totdat ik de loopwijzer eens bekeek. Blijkt dus dat het om de een of andere reden is omgegooid terwijl ik daar nooit om gevraagd heb.
Gelukkig worden de twee delen meestal apart gebundeld, dus het kost me weinig moeite om de volgorde te veranderen. Om die reden heb ik ook nooit de moeite genomen om er melding van te maken. Daarbij is het al te vaak voorgekomen dat een verzoek tot een kleine wijziging leidt tot een volledig omgegooide wijk.
Het is jammer dat die klachten ook weer over verschillende tussenpersonen lopen en dat het allemaal gedocumenteerd moet. Toen we net begonnen met postbezorgers kwamen die de wijk nog gewoon ophalen op kantoor en als er dan iets fout was gegaan de vorige dag kon je dat direct face to face bespreken met de voorbereider. Niks opschrijven, doorgeven, pietje weer aan jantje doorgeven en jantje uiteindelijk de klacht bespreken met peter. Maar hoe je dat nog zou kunnen omzeilen in het huidige systeem, ik zou het ook echt niet weten...quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar als dat niet genoeg is, dan is het jammer en geef ik het dus maar uberhaupt niet meer door. Dat helpt hen waarschijnlijk ook niet om de boel te verbeteren
Het was prima te doen, maar de teller bleef met bezorging erbij wel op 10 uurtjes werk staanquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:20 schreef dud0r het volgende:
Weekend![]()
Veel post vandaag maar wel te doen in de voorbereiding.
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het voorbereiden steeds lastiger worden. Bijv. dat je tegenwoordig niet meer het grootste stuk achteraan moet doen. Kost teveel tijd, krijg je niet betaald. Maar nu met die hele piepkleine kerstkaartjes, daar kun je toch niet zo'n grote A4 envolop voor zetten. Ik heb daar gewoon moeite mee. Zit dus nog veel te veel te "bladeren" in de post.
En de bezorger op straat maar vloekenquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.
tja, dat is nu eenmaal hoe ze het willen. Op zich haal ik er nog genoeg fouten uit, dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal foute poststukken ertussen. Er zijn ook postbodes/voorbereiders die foute post die ze zien tijdens het zetten er gewoon tussen laten zitten, dat gaat me dan weer te ver.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de bezorger op straat maar vloeken
Soms valt gewoon niet te achterhalen waar iemand naar toe is verhuisd in het verleden en dan moet de kaart retour.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:14 schreef swimmie86 het volgende:
Verder nog een rouwkaart wat met een sticker terugging naar het adres waar het vandaan kwam. Die mensen hebben waarschijnlijk dus de uitvaart gemist. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, een rouwkaart terugsturen met een sticker erop.
Fijn ook dat ze de termen, pakketbezorger, post bezorger door elkaar gebruiken. En op het laatst het over een postbode hebben en er postbezorger staat.quote:Op zondag 13 december 2015 07:34 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Tikkeltje gedramatiseerd, maar toch:
http://tjenk.nl/pakketbezorger/
Dat viel mij ook al op.quote:Op zondag 13 december 2015 08:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Fijn ook dat ze de termen, pakketbezorger, post bezorger door elkaar gebruiken. En op het laatst het over een postbode hebben en er postbezorger staat.
Bij ons was er geen bak met losse post, maar heel erg vervelend vond ik dat nietquote:Op zondag 13 december 2015 10:04 schreef KatrienDuck het volgende:
Gister ook weer een paar rode bakken zoek en rode bakken veel te laat. Zó vervelend!
Ja, en dan moet de drukte nog komen, ik heb er al weer zin inquote:Op zondag 13 december 2015 10:04 schreef KatrienDuck het volgende:
Zo had ik bij de voorbereiding van een winkelstraat in mijn woonplaats er een kerstkaartje bij met de volgende adressering:
Mevr. [hier stond de achternaam]
Hoofdstraat - Slager
[Hier postcode en plaatsnaam]
Nu weet ik dat er in die straat een slager zit, dus ik heb dat kaartje maar bij de andere post voor die slager gesorteerd. De postbezorger, die ik wel ken, loopt daar al jaren, dus hopelijk weet zij wie het is.
Ook alweer een paar lege envelopjes gehad en 2 totaal verscheurde envelopjes.Vervelend voor de postverdeler, die ik dan moet vragen om er een zakje met excuuskaartje om te doen, want die loopt zich al helemaal het heen en weer. Gister ook weer een paar rode bakken zoek en rode bakken veel te laat. Zó vervelend!
Ik ook, kom maar op met die drukte! (Beter dan dat half veredeld folderbezorgen.) Vrijdag begon het er op te lijken, met drie wijken, hoofdlamp kwam goed van pas.quote:Op zondag 13 december 2015 10:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, en dan moet de drukte nog komen, ik heb er al weer zin in
De ellende is dat we hier wel echt een paar prutsers in de voorbereiding hebben zitten, van die mensen die niet vooruit te branden zijn maar zelf vinden dat ze het geweldig doen. En dat is toch wel lastig als het echt druk wordt, het is altijd al een hele opgave om alles op tijd klaar te hebben voor de afvoertijden, maar ik weet nu wel al dat dat dus de komende weken niet gaat lukken.quote:Op zondag 13 december 2015 11:05 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik ook, kom maar op met die drukte! (Beter dan dat half veredeld folderbezorgen.) Vrijdag begon het er op te lijken, met drie wijken, hoofdlamp kwam goed van pas.
Hier kunnen we gelukkig nog tijd schrijven in december. Maar in 2016 is dat ook niet meer mogelijk en moet ik ook zo gaan werken ben ik bang. Wat nu wel balen is, is dat je de andere wijken heel goed voorbereid (klein naar groot, machinefouten herstellen) maar dat de wijk die je moet lopen vol fouten zit. Gister ook zo iets raars, zaten er 3 brieven tussen met "verhuisd naar.." in het zelfde handschrift. Het was niet heel duidelijk welk nummer er stond, maar om nu één van die brieven bij 12 te zetten en de andere bij 17 is dan nogal vreemd. Zeker als ze ook gewoon even hadden kunnen checken op naam.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het voorbereiden steeds lastiger worden. Bijv. dat je tegenwoordig niet meer het grootste stuk achteraan moet doen. Kost teveel tijd, krijg je niet betaald. Maar nu met die hele piepkleine kerstkaartjes, daar kun je toch niet zo'n grote A4 envolop voor zetten. Ik heb daar gewoon moeite mee. Zit dus nog veel te veel te "bladeren" in de post.
Maar je mag niet op naam sorteren/bezorgen, maar op adres. Bovendien, als ze verhuisd zijn moeten ze gewoon doorzendservice nemen. (wat overigens lang niet altijd goed werkt, staat er onderop de envelop duidelijk zo'n *21 doorzendregel, en dan gooien mensen het spul eruit tijdens het voorbereiden omdat ze dat weer eens niet zien en denken dat het verkeerd is. Dan doe je de herstelpost en omcirkel je dat adres nog maar eens en zet je er een pijl bij, en de volgende dag gooien ze het er gewoon weer uitquote:Op zondag 13 december 2015 11:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier kunnen we gelukkig nog tijd schrijven in december. Maar in 2016 is dat ook niet meer mogelijk en moet ik ook zo gaan werken ben ik bang. Wat nu wel balen is, is dat je de andere wijken heel goed voorbereid (klein naar groot, machinefouten herstellen) maar dat de wijk die je moet lopen vol fouten zit. Gister ook zo iets raars, zaten er 3 brieven tussen met "verhuisd naar.." in het zelfde handschrift. Het was niet heel duidelijk welk nummer er stond, maar om nu één van die brieven bij 12 te zetten en de andere bij 17 is dan nogal vreemd. Zeker als ze ook gewoon even hadden kunnen checken op naam.
De meeste bezorgers kennen die doorzendregel ook niet. Als ik ze dan uitleg hoe het werkt, kijken ze me een beetje vreemd aanquote:Op zondag 13 december 2015 11:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar je mag niet op naam sorteren/bezorgen, maar op adres. Bovendien, als ze verhuisd zijn moeten ze gewoon doorzendservice nemen. (wat overigens lang niet altijd goed werkt, staat er onderop de envelop duidelijk zo'n *21 doorzendregel, en dan gooien mensen het spul eruit tijdens het voorbereiden omdat ze dat weer eens niet zien en denken dat het verkeerd is. Dan doe je de herstelpost en omcirkel je dat adres nog maar eens en zet je er een pijl bij, en de volgende dag gooien ze het er gewoon weer uit)
Ik heb het al een aantal keren aangekaart bij de teamcoaches dat het zo vaak misgaat, maar die doen er ook niks mee, als ik mensen erop wijs als ze me verkeerde post geven is het "oh ja, stom" om me de volgende dag gewoon weer zulke post te geven. Helemaal stom als het gewoon 4 poststukken voor hetzelfde adres zijn, dan moet er toch wel ergens een lampje gaan branden dat het misschien geen machinefout is.quote:Op zondag 13 december 2015 11:30 schreef bikkie het volgende:
[..]
De meeste bezorgers kennen die doorzendregel ook niet. Als ik ze dan uitleg hoe het werkt, kijken ze me een beetje vreemd aan. Ze gebruiken dan een herstelsticker waardoor het poststuk toch op het oude adres wordt bezorgd
Op één brief was het nummer slecht leesbaar. Maar leek ergens wel op een 12, hoewel zeer onduidelijk. Als je nog zo'n zelfde brief hebt met 17, maar dan wat duidelijker dan gooi je ze toch beide bij 17 lijkt me. En als je het nummer niet kan lezen, dan is namen checken de enige logische optie natuurlijk. Nadenken bij de voorbereiding blijft lastig voor sommige heb ik het idee.quote:Op zondag 13 december 2015 11:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar je mag niet op naam sorteren/bezorgen, maar op adres. Bovendien, als ze verhuisd zijn moeten ze gewoon doorzendservice nemen. (wat overigens lang niet altijd goed werkt, staat er onderop de envelop duidelijk zo'n *21 doorzendregel, en dan gooien mensen het spul eruit tijdens het voorbereiden omdat ze dat weer eens niet zien en denken dat het verkeerd is. Dan doe je de herstelpost en omcirkel je dat adres nog maar eens en zet je er een pijl bij, en de volgende dag gooien ze het er gewoon weer uit)
Katrien, je bent een engel! ik ben blij dat iemand begrip heeft voor de postbezorgers!quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Maar dat is dus onzin. Mijn ervaring is dat het helemaal niet sneller werkt. Wat postbodes vroeger deden, het echte "piramidezetten", dat was inderdaad tijdrovend, dus ik begrijp wel dat dat niet meer mag. Maar dat hield dan ook in dat je echt ALLES op volgorde van grootte zette. Dus echt: klein kerstkaartje, iets groter kerstkaartje, A5-envelop, Microgids, A4 envelop. Dat heb ik ook nooit gedaan, (zelfs toen het nog wel de gangbare praktijk was). Ik deed wel altijd de grote stukken achteraan, maar ik ging niet de grote en kleine stukken ook nog eens onderling op volgorde van grootte zetten.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.
Zo is het precies!quote:Op zondag 13 december 2015 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoe het nu dus gaat is dat een voorbereider een groot poststuk heeft voor bijvoorbeeld nummer 3, en dan van voor naar achter door het segment heenbladert (laten we zeggen dat het segment van 1-25 loopt, oneven), en zodra hij post voor 3 tegenkomt, het grote poststuk ervoor knalt. Dus de tijdswinst is dan dat hij op dat moment niet hoeft door te bladeren tot het LAATSTE poststuk voor nummer 3. Ware het niet dat hij vervolgens een poststuk voor nr 5 moet tussenzetten, zodat hij alsnog moet doorbladeren. Uiteindelijk is er dus geen tijdswinst, alleen bij de post voor nr 1, want daar hoeft nu niet voor gebladerd te worden. Daar staat tegenover dat voor de post voor nr 25 wel weer gebladerd moet worden, terwijl wie de grote post achteraan zet in dit geval natuurlijk de post voor 25 gewoon gelijk helemaal ACHTERAAN het segment plaatst.
Mijn ervaring is dan toch anders. Weliswaar dacht ik van tevoren dat het nauwelijks tijd zou schelen, maar in de praktijk ben ik er achter gekomen dat het toch wel degelijk veel sneller werkt om niet meer piramide te zetten. Als ik gewoon alle stomme regeltjes opvolg qua voorbereiden, ja, dan haal ik de normtijden bijna altijd wel (op de piekdagen althans, op de daldagen is het volstrekt onmogelijk om het te halen), vaak zelfs nog wel tijd over, als ik wel de grote stukken allemaal netjes achteraan zet haal ik die tijden niet.quote:Op zondag 13 december 2015 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar dat is dus onzin. Mijn ervaring is dat het helemaal niet sneller werkt. Wat postbodes vroeger deden, het echte "piramidezetten", dat was inderdaad tijdrovend, dus ik begrijp wel dat dat niet meer mag. Maar dat hield dan ook in dat je echt ALLES op volgorde van grootte zette. Dus echt: klein kerstkaartje, iets groter kerstkaartje, A5-envelop, Microgids, A4 envelop. Dat heb ik ook nooit gedaan, (zelfs toen het nog wel de gangbare praktijk was). Ik deed wel altijd de grote stukken achteraan, maar ik ging niet de grote en kleine stukken ook nog eens onderling op volgorde van grootte zetten.
Hoe het nu dus gaat is dat een voorbereider een groot poststuk heeft voor bijvoorbeeld nummer 3, en dan van voor naar achter door het segment heenbladert (laten we zeggen dat het segment van 1-25 loopt, oneven), en zodra hij post voor 3 tegenkomt, het grote poststuk ervoor knalt. Dus de tijdswinst is dan dat hij op dat moment niet hoeft door te bladeren tot het LAATSTE poststuk voor nummer 3. Ware het niet dat hij vervolgens een poststuk voor nr 5 moet tussenzetten, zodat hij alsnog moet doorbladeren. Uiteindelijk is er dus geen tijdswinst, alleen bij de post voor nr 1, want daar hoeft nu niet voor gebladerd te worden. Daar staat tegenover dat voor de post voor nr 25 wel weer gebladerd moet worden, terwijl wie de grote post achteraan zet in dit geval natuurlijk de post voor 25 gewoon gelijk helemaal ACHTERAAN het segment plaatst.
Als ze nou echt tijd willen besparen binnen, laat ze dan die stomme karretjes met bakdragers afschaffen. Nu zitten mensen constant te draaien om weer de volgende 2 (of meer) segmenten in het blok te zetten, terwijl je het beste gewoon gelijk de complete inhoud van je rode bak in het segment kunt zetten. Geen onnodig gedraai meer op je stoel, en dat stomme kutkarretje waar je constant je schenen tegen stoot en die het bovendien nagenoeg onmogelijk maken voor de postverdeler om nog met containers door het pad te lopen kunnen dan met het oud ijzer mee.
Nee hoor, dat kan je gewoon direct zien. Tenminste, normaliter. Het is MijnWerk hè.quote:Op zondag 13 december 2015 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Even vraagje... was het nu zo dat als je extra tijd hebt doorgegeven in mijn werk, dat je het daarna niet meer kunt zien als je weer op die dienst klikt? Tot het goed of afgekeurd is? Staat me iets van bij dat dat zo was. Had vrijdag tijd doorgegeven, ook de tekst eronder gekregen dat het doorgevoerd was, maar ik kan het dus niet meer zien. Meestal is het vrij snel goedgekeurd (of afgekeurd....) en dan hoef ik het niet meer te checken![]()
Hm, ik heb dit al eerder gehad.. dat ik dus wel een bevestiging kreeg dat het opgeslagen was, maar dat het achteraf niet meer te zien wasquote:Op zondag 13 december 2015 17:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan je gewoon direct zien. Tenminste, normaliter. Het is MijnWerk hè.
't Is altijd opgeslagen, alleen is de weergave niet altijd goed.quote:Op zondag 13 december 2015 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hm, ik heb dit al eerder gehad.. dat ik dus wel een bevestiging kreeg dat het opgeslagen was, maar dat het achteraf niet meer te zien wasweet niet meer of het toen uiteindelijk toch goedgekomen was of niet....
Het is pas te zien als iemand (admi of TC) het verwerkt heeft, tenminste bij mij. Misschien lopen ze wat achter, van afgelopen vrijdag is bij mij ook nog niks bijgeboekt. En je kunt dus ook niet controleren of het wel is doorgekomen, behalve de melding direct na het invullen (dat het is opgeslagen). Het ging om ruim anderhalf uur, dus ik houd het in de gatenquote:Op zondag 13 december 2015 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hm, ik heb dit al eerder gehad.. dat ik dus wel een bevestiging kreeg dat het opgeslagen was, maar dat het achteraf niet meer te zien wasweet niet meer of het toen uiteindelijk toch goedgekomen was of niet....
Het werkt letterlijk voor geen meterquote:Op zondag 13 december 2015 18:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is iig duidelijk dat Mijn Werk toch nog regelmatig faalt
Waar zou die tijdswinst dan vandaan moeten komen? Als je nu het plaatwerk VOOR het EERSTE betreffende nummer zet wat je tegenkomt ipv Na het LAATSTE, dan zet je uiteraard alle daaropvolgende stukken plaatwerk op dezelfde plek, omdat je dan markeringen hebt. Dan krijg je dus in feite een omgekeerde piramide. Je kunt natuurlijk ook van achteren naar voren door de machinepost heen bladeren, en als je dan de dikke post laat vallen zodra je het juiste nummer tegenkomt, dan zit de grote post dus alsnog ACHTER de kleine post. Ergo: Het maakt geen ene reet uit wat je doet, het ene kan gewoon niet sneller zijn dan het andere.quote:Op zondag 13 december 2015 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dan toch anders. Weliswaar dacht ik van tevoren dat het nauwelijks tijd zou schelen, maar in de praktijk ben ik er achter gekomen dat het toch wel degelijk veel sneller werkt om niet meer piramide te zetten.
Nou, je laat het spul allemaal vallen zodra je het goede nummer ziet he, dus niet al het plaatwerk komt bij elkaar voor 1 nummer, het kan best groot, klein, klein, groot, klein zijn voor 1 nummer, en tja, dat gaat dus blijkbaar toch sneller, niet alleen bij mij, ook bij de andere collega's, terwijl we er op zich toch best sceptisch over waren in het begin.quote:Op zondag 13 december 2015 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar zou die tijdswinst dan vandaan moeten komen? Als je nu het plaatwerk VOOR het EERSTE betreffende nummer zet wat je tegenkomt ipv Na het LAATSTE, dan zet je uiteraard alle daaropvolgende stukken plaatwerk op dezelfde plek, omdat je dan markeringen hebt. Dan krijg je dus in feite een omgekeerde piramide. Je kunt natuurlijk ook van achteren naar voren door de machinepost heen bladeren, en als je dan de dikke post laat vallen zodra je het juiste nummer tegenkomt, dan zit de grote post dus alsnog ACHTER de kleine post. Ergo: Het maakt geen ene reet uit wat je doet, het ene kan gewoon niet sneller zijn dan het andere.
In ons team zijn uitgerekend degenen die wel piramidezetten (ook al is dat in feite geen piramidezetten, zie eerdere uitleg) juist de snelsten. Alleen een paar slome duikelaars zetten volgens de officiële methode, juist omdat ze hopen hierdoor sneller te zijn, maar tevergeefs.
Bij het bezorgen werkt het ook veel fijner met de grote post achteraan, want dan fungeert het in feite als een dienblaadje voor de kleinere post, zodat je het hele zaakje in 1 vloeiende beweging naar binnen kan schuiven. Bij smalle busjes kan je dan ook nog heel handig het grote poststuk om de kleine heenvouwen, hiermee de klep openwippen, en presto, zo naar binnen schuiven.
Maar op het moment dat je 1 stuk plaatwerk voor bijv. nummer 3 tussen de HSM-post hebt gezet, dan zet je toch gelijk alle andere grote poststukken voor dat adres op exact diezelfde plek? Want je hebt dan met dat eerste stuk een soort bladwijzer gemaakt, zodat je weet dat daar nummer 3 zit, dus dan hoef je toch helemaal niet meer heen en weer te bladeren?quote:Op zondag 13 december 2015 23:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, je laat het spul allemaal vallen zodra je het goede nummer ziet he, dus niet al het plaatwerk komt bij elkaar voor 1 nummer, het kan best groot, klein, klein, groot, klein zijn voor 1 nummer, en tja, dat gaat dus blijkbaar toch sneller, niet alleen bij mij, ook bij de andere collega's, terwijl we er op zich toch best sceptisch over waren in het begin.
Hier gaat het altijd handmatig en dus met vertraging het lijkt me aannemelijk dat ze wat achter lopen met de oranje vakjes. Voor deze week staan ook de oude basistijden nog op het rooster (ipv de zomertijden), maak me geen zorgen of dat morgen wordt bijgewerkt. En ik wacht even met TC een mailtje sturen, want die gaat dan antwoorden op zijn vrije dag (eigen verantwoordelijkheid maar je moet een beetje op ze passenquote:Op maandag 14 december 2015 05:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Qua extratijd in MijnWerk: ik geef het hier al een paar keer aan dat je er op moet letten om dat het op dit moment niet goed werkt, je ook het vakje goed/afgekeurd niet krijgt te zien en dat je TC dit handmatig moet bijwerken, maar dit in MijnWerk niet zichtbaar is en je er zelf op moet opletten. (vraag hier van een bevestiging van je TC dat je extra/minder tijd hebt doorgegeven).
Minder tijd doet de TC op voorhand al invullen en vreemd genoeg zie je dat wel
Soms wel, soms niet, tja, ik kan het ook niet uitleggen, want ik dacht precies zoals jou toen ik het nog niet deed (kan niet sneller gaan want juist door die grote stukken achteraan te zetten zie je veel sneller waar het stuk moet) maar het gaat dus wel degelijk sneller, en niet alleen bij mij.quote:Op maandag 14 december 2015 09:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar op het moment dat je 1 stuk plaatwerk voor bijv. nummer 3 tussen de HSM-post hebt gezet, dan zet je toch gelijk alle andere grote poststukken voor dat adres op exact diezelfde plek? Want je hebt dan met dat eerste stuk een soort bladwijzer gemaakt, zodat je weet dat daar nummer 3 zit, dus dan hoef je toch helemaal niet meer heen en weer te bladeren?
Geloof me, ik heb het geprobeerd om alles door elkaar te knallen, maar het werkte, in elk geval bij mij en mijn collega's echt niet sneller. Het leidt alleen maar tot slordigheidsfouten, zowel binnen als buiten, en irritatie bij de postbezorger.quote:Op maandag 14 december 2015 09:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet, tja, ik kan het ook niet uitleggen, want ik dacht precies zoals jou toen ik het nog niet deed (kan niet sneller gaan want juist door die grote stukken achteraan te zetten zie je veel sneller waar het stuk moet) maar het gaat dus wel degelijk sneller, en niet alleen bij mij.
Klopt, behalve dat het natuurlijk veel fijner bezorgt (ook al kijk je elk poststuk na) geeft het ook een goed gevoel dat iemand er zijn/haar best op heeft gedaan, als je zo'n kunstwerkje van een bundel in je hand hebtquote:Op maandag 14 december 2015 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb het geprobeerd om alles door elkaar te knallen, maar het werkte, in elk geval bij mij en mijn collega's echt niet sneller. Het leidt alleen maar tot slordigheidsfouten, zowel binnen als buiten, en irritatie bij de postbezorger.
Nou ja, dan hebben we andere ervaringen dus. Ik heb geen klachten gekregen over meer fouten gelukkig en ik heb er met bezorgen ook weinig last van.quote:Op maandag 14 december 2015 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb het geprobeerd om alles door elkaar te knallen, maar het werkte, in elk geval bij mij en mijn collega's echt niet sneller. Het leidt alleen maar tot slordigheidsfouten, zowel binnen als buiten, en irritatie bij de postbezorger.
tja, maar als mensen dat "kunstwerkje" in hun eigen tijd moeten maken liggen de zaken toch wat anders. Gewerkte tijd is wel betaalde tijd, maar alleen als je volgens hun regeltjes werkt en niet uitzonderlijk traag bent.quote:Op maandag 14 december 2015 10:19 schreef zombo het volgende:
[..]
Klopt, behalve dat het natuurlijk veel fijner bezorgt (ook al kijk je elk poststuk na) geeft het ook een goed gevoel dat iemand er zijn/haar best op heeft gedaan, als je zo'n kunstwerkje van een bundel in je hand hebtDan maar een paar seconden langer op de post wachten
Hier speelt dat het misgaat al een week of 2. De TC heeft zelf verzocht om elke dag je gewerkte tijd door te geven. Dit is aangepast maar niet zichtbaar op MijnWerk.quote:Op maandag 14 december 2015 09:29 schreef zombo het volgende:
[..]
Hier gaat het altijd handmatig en dus met vertraging het lijkt me aannemelijk dat ze wat achter lopen met de oranje vakjes. Voor deze week staan ook de oude basistijden nog op het rooster (ipv de zomertijden), maak me geen zorgen of dat morgen wordt bijgewerkt. En ik wacht even met TC een mailtje sturen, want die gaat dan antwoorden op zijn vrije dag (eigen verantwoordelijkheid maar je moet een beetje op ze passen), terwijl het best tot dinsdag kan wachten. Als ik hem echt nodig heb hoor ik niks, maar dat is een ander verhaal.
Mee eens.quote:Op maandag 14 december 2015 10:19 schreef zombo het volgende:
[..]
Klopt, behalve dat het natuurlijk veel fijner bezorgt (ook al kijk je elk poststuk na) geeft het ook een goed gevoel dat iemand er zijn/haar best op heeft gedaan, als je zo'n kunstwerkje van een bundel in je hand hebtDan maar een paar seconden langer op de post wachten
Ik kan niet op mijn werk, en ze bellen mij ook niet voor de planning. Normaal bel ik dan ook zelf nog even wat ik moet lopen. Één keer wat blijven staan omdat ze me ook inroosterde op het moment dat ik op papier vrij was op de zaterdagen ervoor en er na. Leek me niet dat ze me dan doordeweeks extra gingen inzetten. Daarnaast maken ze spontaan wisselingen in wijken zonder mij te informeren. Zo zag ik vorige week spontaan iemand anders in mijn wijk lopen. Bleek ik een andere wijk te moeten gaan lopen.quote:Op maandag 14 december 2015 11:51 schreef superkimmi het volgende:
Ik stond vorige week bij roosterplanning nog voor extra werk doordeweeks, maar nu is mn planning jn mijnwerk ineens alleen op zaterdag gevuld. Ik hoef zelf niet zo nodig extra te werken maar zou t wel vervelend vinden als ik woensdag om 3 uur gebeld word waarom mijn wijken er nog staan.
Dus ga morgen toch maar ff op t depot kijken
Das niet echt de bedoeling. Planner mag je op z'n minst even informeren dat er iets is gewijzigd. Ik weet nu al dat ik morgen weer gebeld ga worden, omdat er e.e.a. is omgegooid. Zolang ze je van tevoren even benaderen is dat allemaal geen probleem.quote:Op maandag 14 december 2015 11:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik kan niet op mijn werk, en ze bellen mij ook niet voor de planning. Normaal bel ik dan ook zelf nog even wat ik moet lopen. Één keer wat blijven staan omdat ze me ook inroosterde op het moment dat ik op papier vrij was op de zaterdagen ervoor en er na. Leek me niet dat ze me dan doordeweeks extra gingen inzetten. Daarnaast maken ze spontaan wisselingen in wijken zonder mij te informeren. Zo zag ik vorige week spontaan iemand anders in mijn wijk lopen. Bleek ik een andere wijk te moeten gaan lopen.
Fijn he zaterdag werker zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 11:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik kan niet op mijn werk, en ze bellen mij ook niet voor de planning. Normaal bel ik dan ook zelf nog even wat ik moet lopen. Één keer wat blijven staan omdat ze me ook inroosterde op het moment dat ik op papier vrij was op de zaterdagen ervoor en er na. Leek me niet dat ze me dan doordeweeks extra gingen inzetten. Daarnaast maken ze spontaan wisselingen in wijken zonder mij te informeren. Zo zag ik vorige week spontaan iemand anders in mijn wijk lopen. Bleek ik een andere wijk te moeten gaan lopen.
Ik blijf waar ik zit. Ik wilde wel terug, maar ik behoor niet tot de "gelukkigen"quote:Op maandag 14 december 2015 12:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Fijn he zaterdag werker zijn.![]()
Ga jij 12 januari verhuizen of blijf jij tm april/mei nog daar en dan door naar het scb?
Dat gaat wel goed idd. Maar admi doet ook zingen zonder de TC te informeren, dus tja dan is weinig nog tegen te doenquote:Op maandag 14 december 2015 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon goed contact met je TC hebben
Daar heb ik dan weer geen last van. Wij hebben gelukkig nog een admi van de oude stempel, al zit hij dan niet meer op ons kantoor, maar elders in het land te plannen en te bellen voor ons gebied.quote:Op maandag 14 december 2015 12:39 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat gaat wel goed idd. Maar admi doet ook zingen zonder de TC te informeren, dus tja dan is weinig nog tegen te doen
Dit is trouwens helemaal een rare. Er zat een teddybeer in en geld. De doos zou ter controle zijn opengemaakt (en dat is er opgezet?) En vervolgens heeft die persoon er 150 euro uitgehaald.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:33 schreef VixenFromHell het volgende:
https://twitter.com/hannyvanarkel/with_replies
Dit is wel een aparte. Ze geeft aan dat de barcode vermoedelijk opzettelijk kapot gescheurd is.
[ afbeelding ]
Maar, nu kwam die postcode mij bekend voor, en ja hoor, via google kom ik er achter dat dit het antwoordnummer van de H&M is. Gevalletje sticker van een ander pakket vast blijven plakken en zodoende is de boel kapot gescheurd? Maybe
En als dat pakket naar de H&M niet aankomt krijgt diegene zometeen natuurlijk een rekening
En het staat er inmiddels op. Van zaterdag nog niet, maar dat heb ik per mail doorgegeven (want collega geholpen, stond niet op mijn rooster).quote:Op maandag 14 december 2015 09:29 schreef zombo het volgende:
[..]
Hier gaat het altijd handmatig en dus met vertraging het lijkt me aannemelijk dat ze wat achter lopen met de oranje vakjes.
Wel heel vaag allemaal ja. Snap ook wel dat die ontvanger pissig is, zuur is het iig wel, hoe het ook gebeurd is. Las dat de media geinteresseerd zou zijn. Is natuurlijk een mooi verhaal van te maken, baby's eerste kerst verpest door PostNL.....quote:Op maandag 14 december 2015 13:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dit is trouwens helemaal een rare. Er zat een teddybeer in en geld. De doos zou ter controle zijn opengemaakt (en dat is er opgezet?) En vervolgens heeft die persoon er 150 euro uitgehaald.
De postnl zegt, had je maar een verzekering moeten nemen. Maar die vergoed op basis van factuur. Die heb je niet voor geld...
Ligt er aan hoe hard je schreeuwt natuurlijk. Naja, als de media er aandacht aan besteed komt er in ieder geval een mooi verhaal van de postnl. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.quote:Op maandag 14 december 2015 14:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wel heel vaag allemaal ja. Snap ook wel dat die ontvanger pissig is, zuur is het iig wel, hoe het ook gebeurd is. Las dat de media geinteresseerd zou zijn. Is natuurlijk een mooi verhaal van te maken, baby's eerste kerst verpest door PostNL.....
Als het mij overkomen was, dan was het waarschijnlijk niet boeiend geweest
Dat is wat ik ook dacht, anno 2015 geld met de post versturen. Maar die mensen zijn 80+, kennen waarschijnlijk geen internetbankieren.quote:Op maandag 14 december 2015 17:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ga dan zulke dingen niet met de post versturen ...
Die beschuldiging heb ik ook wel eens gehoord. Incl opmerkingen als kansloos, had je een vak moeten leren, allemaal dieven bij dat kutbedrijf en spugen. Dat is nu 1 adres waar ik m'n best niet meer voor doe. Joh, als je er zo overdenkt. Dan zoek je het lekker uit ofzo.quote:Op maandag 14 december 2015 19:00 schreef zombo het volgende:
Mijn collega (v) werd ook al eens in haar kraag gegrepen: 'mijn tante stuurt altijd 50 euro en die zaten er nu niet in, kom op met dat geld'.
Waarom niet de usb kabel?quote:Op zondag 13 december 2015 20:24 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik twijfel tussen vreten (Home & Deco kerstpakket) of een Pierre Cardin kussen.
Vanwege dat het nachtwerk is of een combinatie van dat en PTT post CAO voor sorteren?quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:33 schreef raptorix het volgende:
Sorteren jullie eigenlijk zelf de post? Ik heb ooit nog wel eens met de kerst in het sorteercentrum gewerkt (verdiend goed in de nacht).
Weet ik eigenlijk niet meer, heb het tussen 2 banen als software engineer ingedaan, gewoon voor de leukquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vanwege dat het nachtwerk is of een combinatie van dat en PTT post CAO voor sorteren?
Klinkt goed, want ik heb in deze tijd ook altijd wel wat extra tijd. Dan is een half uur niet zo veel.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:49 schreef jantje_precies het volgende:
ook een goede middag,
Vandaag weer een lekker dagje gehad, begin er nu lekker in te komen heb ik het idee.
Ondanks toch wel wat sorteerfouten maar 30 minuten langer bezig geweest. Ook een paar keer van die postzegel-kerstkaartjes die weg fladderde.
Morgen een relax ochtend wijkje lopen.
Hier ookquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:42 schreef Pietertje71 het volgende:
En er lag een leuk presentje van PostNL op de mat.
Het boekje "Hier is meer post" van Rico Hop
ja, als je wilt natuurlijkquote:En een berichtje op MijnWerk hoe je ¤50,- kan verdienen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Fijn dat het je gelukt is. Ik was laatst in 1 dag 3 kilo kwijt (aan spugen), volgende dag kwam ik de man met de hamer op elke straathoek tegen. Maar ik ga weer als een speer, gelukkig.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:57 schreef Duufje het volgende:
[..]
Om 12:30 werd ik gebeld dat mijn post bezorgt was en ben ik aan de slag gegaan, wel wat langer over gedaan dan normaal omdat ik merkte dat ik niet op top snelheid kon lopen doordat ik niet zo lekker ben, maar verder ging het prima.
Inderdaad lekker dagje, met perfect bezorgweer. Ik had op een ronde 1 (van de set van 2) folder te weinig meegenomen, daarvoor ga ik niet terug... Meelezers: succes met de opsporing welk adresquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:31 schreef V__L_N het volgende:
Maar wat een heerlijk dagje. Voelde me zowaar weer de echte postbezorger. Met 5 volle tassen heerlijk doorlopen tot in het donker. Postzegeltjes strepen, foutjes wegwerken, stickers plakken.
Love christmas![]()
Dompertje, had folders tekort. Moet ik die morgen nog nabezorgen. Dat zuigt wel een beetje. Maar goed, goed salaris is weer verdiend.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hier ook
[..]
ja, als je wilt natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Pietertje71 op 15-12-2015 18:06:48 ]Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
Geen mail gekregen dat je op kerstpost geen herstelsticker hoeft te doen? In geval van verkeerde postcode de postcode doorstrepen en die erop gedrukte code ook en dan in de oranje bus, verkeerd gesorteerde post kan meteen in de oranje bus.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Aardig wat (fout gesorteerde) post, maar allemaal te doen met dit weer
Kleine kerstkaarten die verkeerd gesorteerd zijn en retour moeten maar omdat er geen herstelsticker op past, gaan in een enveloppe richting VBL te Heerenveen
En er lag een leuk presentje van PostNL op de mat.
Het boekje "Hier is meer post" van Rico Hop
En een berichtje op MijnWerk hoe je ¤50,- kan verdienen
In het mailtje van de AdMi staat deze kleine kerstpost/enveloppen te verzamelen en in een enveloppe naar het VBL sturen, dus het is geen! eigen beslissingquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Geen mail gekregen dat je op kerstpost geen herstelsticker hoeft te doen? In geval van verkeerde postcode de postcode doorstrepen en die erop gedrukte code ook en dan in de oranje bus, verkeerd gesorteerde post kan meteen in de oranje bus.
Dat doorkrassen van de streepjescode moet sowieso. Ook als je wel een sticker plakt. De machine leest namelijk door de sticker heenquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Geen mail gekregen dat je op kerstpost geen herstelsticker hoeft te doen? In geval van verkeerde postcode de postcode doorstrepen en die erop gedrukte code ook en dan in de oranje bus, verkeerd gesorteerde post kan meteen in de oranje bus.
ja, dat weet ik, het ging er meer om dat je geen herstelsticker op kerstpost hoeft te plakken. Overigens ging het vroeger wel meestal goed zonder die code door te strepen, maar die nieuwere stickers lijken een stuk dunnerquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat doorkrassen van de streepjescode moet sowieso. Ook als je wel een sticker plakt. De machine leest namelijk door de sticker heen
Ik ga iemand zijn post niet vernaggelen met mijn inktpen!quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat doorkrassen van de streepjescode moet sowieso. Ook als je wel een sticker plakt. De machine leest namelijk door de sticker heen
Made in China?quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, het ging er meer om dat je geen herstelsticker op kerstpost hoeft te plakken. Overigens ging het vroeger wel meestal goed zonder die code door te strepen, maar die nieuwere stickers lijken een stuk dunner
staat ook nergens, maar als sorteerder kan ik ook een bezorger iedere dag hetzelfde poststuk teruggeven als deze het niet helemaal goed afschrijftquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:29 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik ga iemand zijn post niet vernaggelen met mijn inktpen!
Zie in het zakboekje nergens staan dat dit zo moet, en we moeten wel volgens PostNL-regels werken hoor. Ook al zijn ze lokaal/regio/landelijk gebonden...
And that my friend, makes the world go aroundquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat ook nergens, maar als sorteerder kan ik ook een bezorger iedere dag hetzelfde poststuk teruggeven als deze het niet helemaal goed afschrijft
Ik zie toevallig dat dat hier gecommuniceerd is in het verslag van het laatste werkoverleg, op MijnPostNL... met mailtje/sms/bericht hadden ze wellicht meer mensen bereikt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Geen mail gekregen dat je op kerstpost geen herstelsticker hoeft te doen?
Soms krijgen voorbereiders "orders" om de tassen tot de zwarte rand te vullen omdat het anders te zwaar wordt. Soms is dat handig en soms ook totaal niet voor de pbz.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:57 schreef Duufje het volgende:
[..]
Klinkt goed, want ik heb in deze tijd ook altijd wel wat extra tijd. Dan is een half uur niet zo veel.
Om 12:30 werd ik gebeld dat mijn post bezorgt was en ben ik aan de slag gegaan, wel wat langer over gedaan dan normaal omdat ik merkte dat ik niet op top snelheid kon lopen doordat ik niet zo lekker ben, maar verder ging het prima. Maar 1 kaart verkeerd gesorteerd, die heb ik op de terugweg nog ff naar de juiste wijk gebracht. Alleen deze sorteerder heeft er een handje van om de tassen voor 3/4e vol te doendus elke week ben ik eerst 10min kwijt om al mn tassen opnieuw in te delen
.
Dit inderdaad. Als ze te vol zijn krijg ik ze niet meer van de grond. Dan loop ik de rest van de dag mank. Dus wordt altijd heel pissig als de tassen te vol zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Soms krijgen voorbereiders "orders" om de tassen tot de zwarte rand te vullen omdat het anders te zwaar wordt. Soms is dat handig en soms ook totaal niet voor de pbz.
Vroegah haalde ik als sowieso uit de tassen dan kon ik de wijk lopen ho ik dat wilde en paste er meer in dan alleen maar twee tassen
Nu "mag" dat officieel niet meer.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Zooo, vrijdag voor de verandering weer eens een sollicitatiegesprekde verwachtingen zijn niet zo heel hoog, maar het zou wel leuk zijn om gewoon een mooie fulltime baan te hebben
Dat snap ik. Maar de tassen waren ook niet zwaar. Mn collega zei al dat deze voorbereider dat altijd doet en dat klagen niet helpt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Soms krijgen voorbereiders "orders" om de tassen tot de zwarte rand te vullen omdat het anders te zwaar wordt. Soms is dat handig en soms ook totaal niet voor de pbz.
Vroegah haalde ik als sowieso uit de tassen dan kon ik de wijk lopen ho ik dat wilde en paste er meer in dan alleen maar twee tassen
Nu "mag" dat officieel niet meer.
Officieel mag je ze ook maar vullen tot de zwarte rand, vandaar ook waarschijnlijk dat klagen niet helpt, de voorbereider doet het immers volgens de regels.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:12 schreef Duufje het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar de tassen waren ook niet zwaar. Mn collega zei al dat deze voorbereider dat altijd doet en dat klagen niet helpt.
Ik had laatst twee tassen die samen nog niet eens een half volle tas waren. Daar kan ik me dus echt aan ergeren, en niet tassen die netjes tot de zwarte rand gevuld zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Officieel mag je ze ook maar vullen tot de zwarte rand, vandaar ook waarschijnlijk dat klagen niet helpt, de voorbereider doet het immers volgens de regels.
Kan ook zijn dat je wijk dan is voorbereid door 2 mensen, doen ze hier ook vaak dat ze dan gewoon elk een tas maken ipv een deel eerst weer terug te leggen in de kast.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:32 schreef Duufje het volgende:
[..]
Ik had laatst twee tassen die samen nog niet eens een half volle tas waren. Daar kan ik me dus echt aan ergeren, en niet tassen die netjes tot de zwarte rand gevuld zijn.
Ontroerend verhaalquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Verbrand weesmeisje krijgt meer dan 300.000 kerstkaarten na oproep
[..]
Idd. Een kaartje sturen was het minste wat wij hebben gedaanquote:
quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat je wijk dan is voorbereid door 2 mensen, doen ze hier ook vaak dat ze dan gewoon elk een tas maken ipv een deel eerst weer terug te leggen in de kast.
Je kunt de fiets niet constant in het oog houden. Dat is schier onmogelijkquote:Op woensdag 16 december 2015 10:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Wees extra alert op je post, houdt je fiets goed in de gaten,.............. (...<-> voor de meelezers)
.Gr. PostNL
Whuuut? Why? Is het zo interessant om te lezen over het droomleven van een postnl'er?quote:Op woensdag 16 december 2015 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
al heel lang. Op dit moment zijn er 136 lurkers
Kennelijkquote:Op woensdag 16 december 2015 12:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Whuuut? Why? Is het zo interessant om te lezen over het droomleven van een postnl'er?
Nu heb ik zware paranoia gevoelens...quote:Op woensdag 16 december 2015 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Kennelijk
Je kunt het zelf zien door over de TT te hoveren met je muis. Niet dat het voor de rest interessant is
Zou ik niet hebben. Volgens mij zijn het vooral mensen die hier ooit meegepost hebbenquote:Op woensdag 16 december 2015 12:31 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nu heb ik zware paranoia gevoelens...
ohja, het tassen gooien incident. Goed, maar die nam alles wat te letterlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Lurkt hier vanalles waarschijnlijk. Ook al eens iemand gehad die commentaar had toen iemand beschreef hoe hij/zij met te zware tassen om ging op het depot
En de afdeling Spys Like Us van PostNL die alle media afstruinen naar Post(NL) gerelateerde postingenquote:Op woensdag 16 december 2015 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou ik niet hebben. Volgens mij zijn het vooral mensen die hier ooit meegepost hebben
quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:32 schreef Duufje het volgende:
[..]
Ik had laatst twee tassen die samen nog niet eens een half volle tas waren. Daar kan ik me dus echt aan ergeren, en niet tassen die netjes tot de zwarte rand gevuld zijn.
Ik hoef pas weer in 2016 te werken!![]()
De twee weken vd kerstvakantie loop ik stage waardoor ik geen post kan lopen.
Zou ook zo maar kunnen idd.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat je wijk dan is voorbereid door 2 mensen, doen ze hier ook vaak dat ze dan gewoon elk een tas maken ipv een deel eerst weer terug te leggen in de kast.
Zorgen dat je posts niet zomaar tot jouw identiteit te herleiden zijn. Het is namelijk idd niet onmogelijk dat je voor uitlatingen hier of op andere (social) media op je flikker krijgt. Voor ons voelt het misschien als een besloten clubje maar de werkelijkheid is dat heel fok zo openbaar als iets is, je hebt niet eens een account nodig om mee te lezen.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:31 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nu heb ik zware paranoia gevoelens...
Die was best hilarischquote:Op woensdag 16 december 2015 12:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Lurkt hier vanalles waarschijnlijk. Ook al eens iemand gehad die commentaar had toen iemand beschreef hoe hij/zij met te zware tassen om ging op het depot
Die was ik alweer bijna vergeten.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Leidsche Rijn?quote:Op woensdag 16 december 2015 15:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vandaag veel dikke enveloppen over korting op cv-ketels. Vrijwel HAH. Het idiote ervan is, dat iedereen hier is aangesloten op stadsverwarming.....
Ja. Geen idee of we verzopen zijn. Niet gesorteerd vandaag. De post was wel optijd op het depot in ieder geval.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Leidsche Rijn?
Ik heb namelijk gewoon een cv ketel.
Bij jullie vandaag ook verzopen? Bij ons wel. Weer 13 wijken gedeeltelijk of niet af voor laatste afvoer.
Hulde :-)quote:Op woensdag 16 december 2015 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ook ik had vandaag het genoegen om een wijk weg te lopen die gezet was door een old school postbode.
Alles van klein naar groot, omgekeerde envelop voor adressen waar ik pakjes voor had en kaartjes met vreemde adressering als eerste in de bundel.
Dat was wel weer even genieten.
En zelfs dan druk je je nog voorzichtig uit.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Best druk vandaag voor wat zogenaamd een "drukke daldag" was. In kilo's was het minder dan gisteren, maar in absolute aantallen veel meer, vooral kerstkaarten. Wijken die normaal gesproken op een daldag een halve tot driekwart tas hadden, hadden er nu 3 a 4 die tot de rand zaten. Gelukkig weegt het niet zoveel, die kerstkaarten, zodat je het met wat kunst- en vliegwerk wel in 1x kon meenemen.
Erg veel reject achter de rode kaart trouwens, stapels van 20 cm waren geen uitzondering. Ook veel machinefouten, en jammer genoeg weten veel postbezorgers niets van het voorbereidingsproces, en houden dus de voorbereider hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor elke fout die ze onderweg tegenkomen, waarop ze vervolgens via Mijn Werk hun gal spuwen over eerdergenoemde. Dus dan komt de TC weer het pad in met weer een klacht van Truusje, dus dan leggen we de TC maar weer eens uit dat wij het ook heel vervelend vinden maar dat:
a) de wijk van Truusje al sinds jaar en dag verkeerd uit de machine komt, dus dat ze zelf maar in actie moet komen om dit aan te laten passen
b) de wijk veel subnummers heeft en de HSM daar nu eenmaal zeer veel moeite mee heeft
c) de leiding zelf heeft bepaald dat we de machinepost niet meer mogen controleren op fouten, met alle gevolgen van dien.
Misschien moeten ze gewoon eens in de opleiding voor postbezorgers verplicht 1 dag binnen meedraaien invoeren. En omgekeerd ook, zodat sommige voorbereiders ook aan den lijve kunnen ondervinden hoe vervelend het is als hele dikke of grote pakjes tussen de post worden gezet, of grote bol.com dozen plat in de oranje tas (zodat deze niet meer in de buitentas past), etc.
Idd hier worden we ook weer aan de contracturen gehouden terwijl we voorgaande weken veel meer konden werken. Nu mag dat niet meer, maar er worden wel thk'ers aangenomen.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier vond ik het opvallend rustig
Heb de planning nog eens bekeken, maar het is toch wel wat zuur dat er meerdere THKtjes staan met hele week volgepland, terwijl de normale flexibele krachten niets te doen hebben
Ik heb ook al weken lang bijna niets extra's meer te doen.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh wtf, volgende week alleen op de zaterdag (ja vrij, I know) ingepland op een klein dienstje van net iets meer dan 3 uur. Deze week maar ingepland voor iets van 4 uur. Heb nu totaal iets van 4 plusuren staan, het werk loopt echt gruwelijk terug. In november 11 plusuren, normaal zat ik op zo'n 30 plusuren per maand
Andere flexibele krachten zijn ook niet ingepland verder volgende week
Klopt, maar eigenlijk mag de ontvanger de post dan ook niet houden, maar moet deze dan weigeren.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:12 schreef Pietertje71 het volgende:
3 vragen over strafportokosten
Dus met andere woorden: zet nooit een afzender op een te weinig gefrankeerde post en de ontvanger hoeft niet te betalen?...
Maar kan deze niet terugsturen omdat er geen afzender bij staat. Dat deze wellicht wel bekend is bij de ontvanger is ten tweede.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt, maar eigenlijk mag de ontvanger de post dan ook niet houden, maar moet deze dan weigeren.
Dan moet íe naar de afdeling onbestelbare stukken.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:19 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar kan deze niet terugsturen omdat er geen afzender bij staat. Dat deze wellicht wel bekend is bij de ontvanger is ten tweede.
Ja volgens de richtlijnen. Maar de ontvanger was/is hier van niet op de hoogte en heeft het 'bij het oud papier gegooid'.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan moet íe naar de afdeling onbestelbare stukken.
over je zijn. Dat motiveert me altijd zo enorm.quote:tevreden
Nice! Hoeveel procent krijg je erbij?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:19 schreef Zelva het volgende:
Joepie, vandaag weer de brief gehad dat ze
[..]
over je zijn. Dat motiveert me altijd zo enorm.
![]()
Ik heb nog niets ontvangen. Morgen weer een kansquote:Op donderdag 17 december 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
O en op de mat lag een waarderingbericht van Post-NL.
Persoonlijk gericht dus geen 13 in een dozijn brief...... Aardig dat Resi en de Tl voorbereiden en bezorgen, mij zo bedanken.
Ik ben het gezicht van Postnl elke dag weer door weer en wind, met een glimlach.
Hebben jullie lekker niet gehad hé!?.....
Lijkt mij stug dat ze zo'n brief naar iedereen sturen...toch?....
40 tot 45 procent.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:21 schreef bikkie het volgende:
[..]
Nice! Hoeveel procent krijg je erbij?
Wat!!!???quote:Op donderdag 17 december 2015 16:19 schreef Zelva het volgende:
Joepie, vandaag weer de brief gehad dat ze
[..]
over je zijn. Dat motiveert me altijd zo enorm.
![]()
Hier lagen ze op het depot. Zelfs een postzegel plakken was teveel werk.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:22 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik heb nog niets ontvangen. Morgen weer een kans
Op de zaterdag krijgen we 25% er bij.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:21 schreef bikkie het volgende:
[..]
Nice! Hoeveel procent krijg je erbij?
Post of HAH?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:23 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Op de zaterdag krijgen we 25% er bij.
Wat aardig dat Herna die persoonlijk kwam brengenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hier lagen ze op het depot. Zelfs een postzegel plakken was teveel werk.
Sorry, ik bedoel -25% tijd,post,hah.quote:
Stikstofquote:Op donderdag 17 december 2015 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lucht voor in de banden van de scooter
Kijk, daar hebben we tenminste iets aanquote:Op donderdag 17 december 2015 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lucht voor in de banden van de scooter
Ik vind dat verschil in HAH ook zo apartquote:Op donderdag 17 december 2015 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag twee wijken gelopen. Een villawijk en eentje met alleen schotelantenneturkenflats. De eerste wijk had enorm veel post (veel kerstkaartjes, en ook veel dikke bladen, oa een extra dikke Elsevier), de tweede had vrij weinig (weinig bladen, en ook niet veel kerstkaarten). Grappig, hoe dat zo kan verschillen.
Nee, ik krijg: rot maar op met je rotkop.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
O en op de mat lag een waarderingbericht van Post-NL.
Persoonlijk gericht dus geen 13 in een dozijn brief...... Aardig dat Resi en de Tl voorbereiden en bezorgen, mij zo bedanken.
Ik ben het gezicht van Postnl elke dag weer door weer en wind, met een glimlach.
Hebben jullie lekker niet gehad hé!?.....
Lijkt mij stug dat ze zo'n brief naar iedereen sturen...toch?....
Ik ben - na al die moeite om extra beschikbaarheid op te geven - ook een tikkeltje teleurgesteld, heb totaal maar twee wijken, hele jaar nog niet zo rustig geweest.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:11 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben volgende week ingepland voor 40 minuten.. Dat had echt niet bij iemand anders gekund? Wat zal ik de planning missen.nog 2 zaterdagen!
Toch vreemd al die verschillen. Het is dat ik andere verplichtingen had, anders had ik deze week gewoon 5 dagen van vroeg tot laat kunnen werkenquote:Op donderdag 17 december 2015 18:29 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik ben - na al die moeite om extra beschikbaarheid op te geven - ook een tikkeltje teleurgesteld, heb totaal maar twee wijken, hele jaar nog niet zo rustig geweest.
goed bezig daarquote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier had mijn tc nog specifiek tegen admie gezegd wat ik zou lopen deze week. Maar desondanks werd één van mijn wijken vandaag weer bij iemand anders op zijn rooster gezet. Waarbij mijn TC en ikzelf alle twee niet werden geïnformeerd
En dat terwijl degene die nu jouw gebied in de planning heeft zelf tc geweest is. Dus die weet hoe het werkt.(als ik me niet vergis over het gebied)quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier had mijn tc nog specifiek tegen admie gezegd wat ik zou lopen deze week. Maar desondanks werd één van mijn wijken vandaag weer bij iemand anders op zijn rooster gezet. Waarbij mijn TC en ikzelf alle twee niet werden geïnformeerd
Volgens mij heb ik wel 7 verschillende mensen van "admie" aan de lijn gehad dit jaar. Dat maakt het wel lekker duidelijk natuurlijk :pquote:Op donderdag 17 december 2015 20:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
En dat terwijl degene die nu jouw gebied in de planning heeft zelf tc geweest is. Dus die weet hoe het werkt.(als ik me niet vergis over het gebied)
Is zelfs nog mijn oude tc geweest
Ze blijven wisselen daar.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel 7 verschillende mensen van "admie" aan de lijn gehad dit jaar. Dat maakt het wel lekker duidelijk natuurlijk :p
Weet je zeker dat daar niet gewoon Italianen wonen die zo trots op hun prachtige pizzaborden zijn dat ze ze aan het balkon hebben bevestigd?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag twee wijken gelopen. Een villawijk en eentje met alleen schotelantenneturkenflats. De eerste wijk had enorm veel post (veel kerstkaartjes, en ook veel dikke bladen, oa een extra dikke Elsevier), de tweede had vrij weinig (weinig bladen, en ook niet veel kerstkaarten). Grappig, hoe dat zo kan verschillen.
Wellicht standaard 'persoonlijke' waarderingsbrieven in zorgvuldig geselecteerde (dicht gevouwen brieven in) enveloppen doen, daarna dichtplakken en niet meer weten voor wie de 'persoonlijke' brief is bedoelt.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:42 schreef swimmie86 het volgende:
Ik kreeg vandaag een smsje: collegae, die morgen voor jullie komt is in de verkeerde enveloppen gestopt. De brieven zijn wel hetzelfde.
Geeeeeeen idee wat ze ermee bedoelen, zal dat waarderingsbericht met een dikke cheque wel zijn. Ben benieuwd of ie hier komt of bij mijn ouders.
Vandaag hah wat overheidsverspreiding bleek te zijn. Maar wat een héérlijk weer. Met lange mouwen, maar zonder jas gelopen.
Maandag staat niks op het rooster. Zal morgen nog wel veranderen, anders hoef ik blijkbaar niet te werken. Hier werd expliciet aangegeven dat we moesten doorgeven als we niet konden.
Admiemutsmedewerkster zal het wel weer vergeten zijn.
Nog helemaal niks dit jaar, zelfs de chocoladeletter niet. Er waren er niet genoeg voor elke wijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:41 schreef V__L_N het volgende:
Matige score in de categorie snoep trouwens. Alleen dinsdag iets ontvangen deze week.
Nou ziet er weer fantastisch uitquote:Op vrijdag 18 december 2015 09:11 schreef zombo het volgende:
Goedemorgen, als kerstverrassing een principeakkoord cao voor postbezorgers: https://mijnpostnl.mijnpo(...)orpostbezorgers.aspx
Is dat niet een beetje overdreven? Okee, het is warm voor de tijd van het jaar, maar om nou bij 13 graden al een korte broek aan te trekken?quote:Op vrijdag 18 december 2015 08:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik had gisteren wel in een korte broek en T-shirt kunnen lopen, zeker toen de zon doorbrak was het warm genoeg geweest.
Hier was het 17 graden, bij die temperatuur in het voorjaar heb ik ook t-shirt en korte broek aan.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje overdreven? Okee, het is warm voor de tijd van het jaar, maar om nou bij 13 graden al een korte broek aan te trekken?
Het valt me nog best mee. Ik ben in elk geval blij dat ze de postbezorgersvergoeding nu afhankelijk hebben gemaakt van de contracturen, alleen jammer dat ze zijn gestopt bij 12 uur en meer. Hierdoor blijft nog steeds de scheve situatie ontstaan dat mensen met grote contracten 20-25 uur hetzelfde bedrag ontvangen als degenen met veel kleinere contracten. Ook levert meeruren werken (bijv. met de Kerst) geen extra vergoeding op, en wordt er niet gekeken naar wat voor wijk je hebt. Heb je een wijk waarbij lange stukken gefietst moeten worden, of loop je met een karretje?quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou ziet er weer fantastisch uit
Postbezorgersvergoeding blijft ruk (blijkt ook de waardering voor mensen die veel extra werken uit, kuch) en die smartphonevergoeding slaat ook nergens op.
Het bedrag is minimaal verhoogd, maximaal 40 euro per jaar, en komt nog steeds totaal niet in de buurt van wat je als postbezorger daadwerkelijk als kosten moet maken. En dan is het niet alleen voor de fiets hè, maar voor alle kosten. Dat vind ik niet meevallen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het valt me nog best mee.
Kleine toevoeging op mijn eerdere bericht. Op de site van de BVPP staat een uitgebreidere toelichting. Daarin wordt aangegeven dat PostNL met een provider een afspraak heeft gemaakt voor een smartphone-abonnement inclusief gratis toestel voor postbezorgers, van 8 euro in de maand (geen administratie- of aansluitkosten). Dan is de vergoeding kostendekkend.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het bedrag is minimaal verhoogd, maximaal 40 euro per jaar, en komt nog steeds totaal niet in de buurt van wat je als postbezorger daadwerkelijk als kosten moet maken. En dan is het niet alleen voor de fiets hè, maar voor alle kosten. Dat vind ik niet meevallen.
Ik ben sceptisch. 8 euro per maand, inclusief internet, inclusief bellen, inclusief toestel? Dat kan helemaal niet. Of ze moeten echt het onderste uit de kan hebben gehaald bij PostNL, maar zo ken ik ze niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kleine toevoeging op mijn eerdere bericht. Op de site van de BVPP staat een uitgebreidere toelichting. Daarin wordt aangegeven dat PostNL met een provider een afspraak heeft gemaakt voor een smartphone-abonnement inclusief gratis toestel voor postbezorgers, van 8 euro in de maand (geen administratie- of aansluitkosten). Dan is de vergoeding kostendekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |