Koekenpan besteldquote:Op woensdag 9 december 2015 15:30 schreef dud0r het volgende:
Mijne is nu ook binnen![]()
Vanavond cadeautje uitzoeken.
Hier ook besteld. Twijfelde nog tussen de hapjespan en de wok, maar deze was duurderquote:Op donderdag 10 december 2015 07:05 schreef dud0r het volgende:
Ik denk dat ik voor de hapjespan ga. Heb een nieuwe nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
Vast, maar als het vandaag niet past en ze zijn niet thuis, dan is dat morgen ook het geval.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier het verzoek om pakketjes zelf nog de volgende dag(en) aan te bieden om de pakketdienst te ontlasten.
Wellicht niet landelijk?......
dat weet je natuurlijk niet, ze kunnen een dag later best thuis zijn. Alleen wel vervelend als dat niet het geval is, zo moeten mensen wel erg lang op hun pakje wachten.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast, maar als het vandaag niet past en ze zijn niet thuis, dan is dat morgen ook het geval.
Ze kunnen ook een brievenbus aanschaffen die wel aan alle standaardmaten voldoet en achter de inwerpopening voldoende ruimte heeftquote:Op donderdag 10 december 2015 17:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat weet je natuurlijk niet, ze kunnen een dag later best thuis zijn. Alleen wel vervelend als dat niet het geval is, zo moeten mensen wel erg lang op hun pakje wachten.
Wij brengen ze na 1x aanbieden gelijk zelf naar de retailers, dus de pakketservice is al ontlast.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier het verzoek om pakketjes zelf nog de volgende dag(en) aan te bieden om de pakketdienst te ontlasten.
Wellicht niet landelijk?......
automagisch? er staan in de opname lijst allemaal data waarvan ik zeker weet dat de Postbode geen vakantie had want hij neemt nooit vakantie opquote:Op donderdag 10 december 2015 15:00 schreef dud0r het volgende:
In het geval van pbz wordt dat ingevuld door het service centrum. Nou ja er zit een automatische koppeling in met uren registratie. Op het moment dat er verlof geboekt wordt verschijnt dat in je vakantie kaart.
Zelf kan je de vakantie kaart alleen maar lezen en niet invullen.
Je doelt op een ophaalpunt?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij brengen ze na 1x aanbieden gelijk zelf naar de retailers, dus de pakketservice is al ontlast.
Maak eens een screenshot van wat je precies bedoelt. Want als er data in staan met een x aantal uur ervoor is er wel verlof afgeschreven.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:46 schreef sacha het volgende:
[..]
automagisch? er staan in de opname lijst allemaal data waarvan ik zeker weet dat de Postbode geen vakantie had want hij neemt nooit vakantie op
Meestal kan ik de pakketjes dezelfde of de volgende dag wel kwijt. Zij het bij de mensen zelf of bij kennissen/familie.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast, maar als het vandaag niet past en ze zijn niet thuis, dan is dat morgen ook het geval.
Ik vind het niet nutteloos, maar dat zal wellicht aan de wijk of eigen instelling liggen.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:44 schreef V__L_N het volgende:
Hier is dat verzoek nooit gekomen. Is ook totaal nutteloos. Het gaat echt niet passen en die mensen zijn niet thuis, die werken. Dus dat wordt zaterdag pas. Ik blijf daar niet mee slepen. Dat is nutteloos en die pakketjes zien er nu al uit alsof ze door de mangel zijn gehaald. Dat geleur is nergens goed voor.
quote:Op donderdag 10 december 2015 18:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Maak eens een screenshot van wat je precies bedoelt. Want als er data in staan met een x aantal uur ervoor is er wel verlof afgeschreven.
Ziekte komt er volgens mij ook in te staan.
Als je screen maakt kan ik(of iemand anders hier) je wellicht meer duidelijkheid geven .
je hebt gelijk, laat die notities maar even buiten beschouwingquote:Op donderdag 10 december 2015 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
En hij heeft geen vrije dagen opgenomen?
5-12 was een zaterdag, 3-12 een donderdag en 1-12 een dinsdag
Maar dat maakt hier natuurlijk even niet uit, normaal zou het niet zo lang duren, en mensen weten ook niet dat deze maatregelen nu getroffen worden.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze kunnen ook een brievenbus aanschaffen die wel aan alle standaardmaten voldoet en achter de inwerpopening voldoende ruimte heeft
En hij heeft ook geen verlof laten uitbetalen of zo omdat ie nog veel uren had staan?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:27 schreef sacha het volgende:
mijn Postbode werkt alleen op woensdag en vrijdag![]()
alleen waar herfstvakantie staat klopt, verder neemt de Postbode nooit vakantie op
nopequote:Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En hij heeft ook geen verlof laten uitbetalen of zo omdat ie nog veel uren had staan?
Dan moet hij even heel snel met z'n tl contact opnemen.quote:
Fijn dat jij weet wat mijn instelling is.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:53 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik vind het niet nutteloos, maar dat zal wellicht aan de wijk of eigen instelling liggen.
Je mag en kan, tenzij anders aangegeven, een pakketje elders bezorgen. Dan ben je er van af.
Mijn wijken zijn wat dat betreft daar wat makkelijker in. Over het algemeen een ons kent ons-gevoel en mentaliteit.
En als je je eigen buurt kent, weet je wanneer en waar je de pakketjes wel/alsnog kan bezorgen.
Op enkele uitzonderingen na, die pakketjes gaan dan ook naar de pakketdienst, kan ik ze altijd wel ergens kwijt.
Waar zeg ik dat ik jou hiermee bedoel!?quote:Op vrijdag 11 december 2015 01:31 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Fijn dat jij weet wat mijn instelling is.![]()
Ik zeg nergens dat jij dit (ook)moet doen ,maar dat ik dat in mijn wijk doe bij sommige! mensen omdat ik weet dat het familie of zeer goede kennissen zijn.quote:Mensen werken. Mijn wijk is overdag. Dus nee, die mensen zijn niet thuis. Hun buren zijn niet thuis, de buren van de buren zijn niet thuis, de overburen zijn niet thuis. En om nu 15 huizen af te gaan bellen om ergens een adres te vinden waar iemand thuis is. Waarna die klant z'n poststukkie dus aan de andere kant van de straat kan gaan ophalen. Ja, daar wordt iedereen gelukkiger van.De regel is niet voor niets, bij de buren.
Niet bij tante annie 4 straten verder of ergens een random adres ergens in de straat.
Ja dat heb je al aangegeven dat je overdag bezorgd en thuis andere dingen hebt. De meesten hier en ik ook.quote:En nee ik woon en werk niet op het platteland. Dit is een stadsdorp, iedereen kent heus iedereen. Mensen gaan van hier werken in de stad en zijn dus niet thuis. Ze komen 's avonds terug. Dat is het moment dat ik thuis zit (of aan het trainen of lesgeven ben) en dat is het moment dat de pakketservice hier rijd... Juist om die reden.
Dus omdat de post ergens heeft bedacht dat het handiger is om het nog een keer terug te sturen naar mij, moeten die mensen langer wachten en krijgen ze straks een compleet vermangeld pakketje. Tof idee!
Want een TC zal natuurlijk NOOIT uit zichzelf je minuren van je verlof afschrijvenquote:Op donderdag 10 december 2015 21:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan moet hij even heel snel met z'n tl contact opnemen.
Enige andere dat ik kan bedenken is dat hij op de dagen dat hij werkt z'n contract uren niet haalt en dat er (uiteraard na overleg anders mag het niet ) verlof wordt afgeschreven om m aan z'n uren te krijgen.
Nee. Wij zijn altijd hele brave mensen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want een TC zal natuurlijk NOOIT uit zichzelf je minuren van je verlof afschrijven
Wij kregen vandaag een mail dat die regel van 3 dagen aanbieden weer van de baan is, je moet het nu alleen nog 3 keer proberen, bij de mensen zelf en bij beide buren, maar je hoeft het een dag later niet meer te proberen. Die regel was wel van korte duur, 1 week of zoquote:Op vrijdag 11 december 2015 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik kan het op dit moment niet terug vinden maar er is ons gevraagd om pakketjes zelf meerdere malen aan te bieden om de pakketdienst te ontlasten. Wat nu blijkt is dat dit niet voor iedereen in de praktijk geldt ('verrassing').
Heb het door de jaren heen regelmatig zien gebeuren. Iedereen wel denk ikquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want een TC zal natuurlijk NOOIT uit zichzelf je minuren van je verlof afschrijven
Wat gebeurde er met die pakjes die de PB niet kwijt kon in die week dan? Moesten ze die zelf bijhouden, gingen die weer retour naar de voorbereidingslocatie of hoe losten ze dat op?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij kregen vandaag een mail dat die regel van 3 dagen aanbieden weer van de baan is, je moet het nu alleen nog 3 keer proberen, bij de mensen zelf en bij beide buren, maar je hoeft het een dag later niet meer te proberen. Die regel was wel van korte duur, 1 week of zo
Juistem. Die regel kan niet iedereen uitvoeren en zoals V__L_N al aangeeft krijg je verkreukelde pakketten die nog meer verkreukeld zijn is ook meer volume. En dat met deze dagen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij kregen vandaag een mail dat die regel van 3 dagen aanbieden weer van de baan is, je moet het nu alleen nog 3 keer proberen, bij de mensen zelf en bij beide buren, maar je hoeft het een dag later niet meer te proberen. Die regel was wel van korte duur, 1 week of zo
We moesten ze 'vasthouden' dus de regel van 'geen post mee naar huis' werd even aan de kant geveegd.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Wat gebeurde er met die pakjes die de PB niet kwijt kon in die week dan? Moesten ze die zelf bijhouden, gingen die weer retour naar de voorbereidingslocatie of hoe losten ze dat op?
Vandaag voor het eerst de broek gebruikt. Lekker warm en hij lekt totaal niet. De maat is ook perfect. Kortom niets mis mee..quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Aardig druk voor een daldag die zowat hetzelfde als een normale donderdag verliep.
Gelukkig niet die dikke BMW regenbui zoals die hier vanochtend voorbij ging gehad.
De rest van de week en de komende week ziet er regenachtig uit
En hier is een etentje georganiseerd bij een Chinees Indonesisch restaurant voor de PBZ's vanuit ? Buffet wordt betaald, drankjes zijn voor jezelf.
Ik weet nog niet of ik ga.
De beloofde broeken voor de scooterrijders zijn door sommigen al ontvangen.
Bij de meesten te breed en te kort en net zoals met de regenbroeken zit er een naad in het midden waar het water lekker kan binnen dringen![]()
![]()
Maar ze waren ook om je warm te houden tijdens de koude dagen, niet als het op een koude dag gaat regenen![]()
Zoals ik begreep worden ze sporadisch wel uitgedeeld maar bijna niemand wil ze hebben omdat ze en niet passen en niet waterdicht zijn.
Ikzelf heb de broek nog niet.
Hier hoorde ik dat de broek bij de taile te wijd zit (zou van je kont af zakken) en de pijpen te kort.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:27 schreef bikkie het volgende:
[..]
Vandaag voor het eerst de broek gebruikt. Lekker warm en hij lekt totaal niet. De maat is ook perfect. Kortom niets mis mee..
Ik zal je ook een lesje leren. Er is afgesproken: gewerkte tijd = betaalde tijd. Als ze niet willen betalen, gewoon de oranje kaart invullen, staat gewoon op Mijn Werk. Onder je rooster, direct achter "meer/minder tijd doorgeven".quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Lesje geleerd, als je extra tijd wilt krijgen ivm fouten, dan willen ze van elke fout alles weten tot aan de huisnummers. Aangeven dat in de hele wijk overal steeds dingen zoals 2, 4,2 zaten, daar konden ze niks mee. Dus dan maar geen extra tijd, want als dit in elke straat 2x gebeurt ga ik dit niet allemaal uitbereid noteren. Ze bekijken het maar
En de extra tijd krijg ik zodoende dus niet uitbetaald van gister
Hier ook heel druk, en weer fouten, maar aangezien ik niet elk detail genoteerd heb kan ik naar die tijd iig weer fluiten
Ik ben benieuwd naar die broek. Waarom ik dan alleen negatief commentaar ovet die broek van mijn TC, die weer heeft van zijn scooterbezorgersteam, begrijp ik dan niet zo...quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:42 schreef bikkie het volgende:
Gewoon een large heb ik. Mn lengte is 1.82. Ben blij dat ie niet zo lang is. Hij valt op de schoen. Je kan er eventueel ook een riem op dragen mocht ie afzakken.
Merk is airtech geloof ik.
Belachelijk!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, ik ga eerst nog eens, even voor de zekerheid, checken of dit idd de reden is dat ik die 5 minuten niet krijg, zoja aangeven dat ik die tijd wel aan het corrigeren heb besteed en waarom er dan pas betaald wordt na het voldoen aan allerlei eisen. En dan zien we wel wat er uit komt en is de orane kaart idd een optie. Dat noteren van elk detail kost toch gruwelijk veel tijd als het om veel fouten gaat....
In alle eerlijkheid, ik heb gisteren de tijd doorgegeven en wel pas vanochtend de uitleg gemaild, maar de tijd is niet aangepast nadat ik de toelichting gestuurd heb. Oh en ik schreef wel, hopelijk kunnen ze hier wat mee in de voorbereiding, maar dat was omdat mijn collega die er normaal loopt ook continu last heeft van dezelfde soort foutenantwoord was dus kortaf nee hier kan ik niks mee, straten en nummers.
Je bent nog meer tijd kwijt aan administratie dan de oorspronkelijke meertijdquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Lesje geleerd, als je extra tijd wilt krijgen ivm fouten, dan willen ze van elke fout alles weten tot aan de huisnummers. Aangeven dat in de hele wijk overal steeds dingen zoals 2, 4,2 zaten, daar konden ze niks mee. Dus dan maar geen extra tijd, want als dit in elke straat 2x gebeurt ga ik dit niet allemaal uitbereid noteren. Ze bekijken het maar
En de extra tijd krijg ik zodoende dus niet uitbetaald van gister
Hier ook heel druk, en weer fouten, maar aangezien ik niet elk detail genoteerd heb kan ik naar die tijd iig weer fluiten
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:54 schreef VixenFromHell het volgende:
En nog een toevoeging (ja ik blijf bezig lol), ik snap ook niet waarom die nummers zo relevant zijn. Dat post van straat X bij straat Y tussen zat, of dat er in bijna alle straten steeds tijdschriften etc net op de verkeerde plek zaten (van nummer 2 bij nummer 4, etc), waarom zouden ze daar niets mee kunnen? Iemand die een idee heeft? Het riekt imo naar ontmoedigingsbeleid
Het was niet de bedoeling dat je ze mee naar huis nam, de bedoeling was dat je iedere dag dat pakje dan weer terug zou leggen op het depot voor de volgende dag, mee naar huis nemen was nog steeds verboden, ook wel logisch, stel dat je de volgende dag ziek bent, dan heeft iemand anders dus jouw wijk maar heb jij het pakje nog thuisliggenquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
We moesten ze 'vasthouden' dus de regel van 'geen post mee naar huis' werd even aan de kant geveegd.
Na 3 dagen aanbieden kon men ze terugsturen en dan was het voor de pakketdienst.
Ik heb het nog niet meegemaakt, dus kan er weinig over zeggen of als je het pakketje na 3 dagen naar de pakketdienst doorgeeft of het dan weer terug naar de PBZ gaat.
quote:Volgens ACM deelt het postbedrijf zijn tarieven en voorwaarden voor postvervoer niet duidelijk genoeg met de nieuwe postvervoersbedrijven, waardoor die geen concurrerende offertes kunnen opstellen.
De ACM noemt dat het "dwarsbomen van de concurrentie" en heeft een dwangsom opgelegd van 100.000 euro per dag. Bestuurslid Don van ACM: "Postvervoerders moeten wel de gelegenheid krijgen goed onderbouwde offertes uit te brengen. Daarvoor moeten ze weten welke prijzen PostNL rekent voor welke diensten."
Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."
Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks.
Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.
Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.
Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling dat je ze mee naar huis nam, de bedoeling was dat je iedere dag dat pakje dan weer terug zou leggen op het depot voor de volgende dag, mee naar huis nemen was nog steeds verboden, ook wel logisch, stel dat je de volgende dag ziek bent, dan heeft iemand anders dus jouw wijk maar heb jij het pakje nog thuisliggen
Belachelijk!quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.
Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.
Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
[..]
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."
Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks.
Ik ga voor mijn stage bij de acm onderzoek doen naar de 'vrije' postmarkt. zal hier geregeld updates plaatsen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.
Het blijft een achterlijke uitspraak. De concurrentie dwarsbomen is geen goede zaak, maar van de ACM moet PostNL zelfs de concurrentie aan alle kanten gaan helpen en ondersteunen, zelfs als we ons daarmee in de vingers snijden. Nu moeten we zelfs kleine lokale postbedrijven aan een landelijk dekkend netwerk helpen. Eerder al is besloten dat wij de post van concurrenten in onze postbussen moeten uitsorteren (omdat ze zelf geen postbussen hebben) en dat we alle retour- en of verkeerd bezorgde concurrentiepost die in de oranje bus wordt gegooid moeten verwerken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
Als je 'goed' geschoold wordt betekent dat dus tegenwoordig dat je niet gaat zitten wroeten in de machinepost om daar alle fouten uit te halen, alleen de fouten die je toevallig tegenkomt mag je er uit halen. En om je normtijden (enigszins) te halen is dat ook noodzakelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"
quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.
Straatjes loop ik al jaren van 1 t/m 15 en 16 t/m 2. Sinds de zomer zit het iedere keer 16-2 en 1-15. In het begin dacht ik dat het kwam omdat iemand anders mijn wijk zette, totdat ik de loopwijzer eens bekeek. Blijkt dus dat het om de een of andere reden is omgegooid terwijl ik daar nooit om gevraagd heb.
Gelukkig worden de twee delen meestal apart gebundeld, dus het kost me weinig moeite om de volgorde te veranderen. Om die reden heb ik ook nooit de moeite genomen om er melding van te maken. Daarbij is het al te vaak voorgekomen dat een verzoek tot een kleine wijziging leidt tot een volledig omgegooide wijk.
Het is jammer dat die klachten ook weer over verschillende tussenpersonen lopen en dat het allemaal gedocumenteerd moet. Toen we net begonnen met postbezorgers kwamen die de wijk nog gewoon ophalen op kantoor en als er dan iets fout was gegaan de vorige dag kon je dat direct face to face bespreken met de voorbereider. Niks opschrijven, doorgeven, pietje weer aan jantje doorgeven en jantje uiteindelijk de klacht bespreken met peter. Maar hoe je dat nog zou kunnen omzeilen in het huidige systeem, ik zou het ook echt niet weten...quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar als dat niet genoeg is, dan is het jammer en geef ik het dus maar uberhaupt niet meer door. Dat helpt hen waarschijnlijk ook niet om de boel te verbeteren
Het was prima te doen, maar de teller bleef met bezorging erbij wel op 10 uurtjes werk staanquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:20 schreef dud0r het volgende:
Weekend![]()
Veel post vandaag maar wel te doen in de voorbereiding.
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het voorbereiden steeds lastiger worden. Bijv. dat je tegenwoordig niet meer het grootste stuk achteraan moet doen. Kost teveel tijd, krijg je niet betaald. Maar nu met die hele piepkleine kerstkaartjes, daar kun je toch niet zo'n grote A4 envolop voor zetten. Ik heb daar gewoon moeite mee. Zit dus nog veel te veel te "bladeren" in de post.
En de bezorger op straat maar vloekenquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.
tja, dat is nu eenmaal hoe ze het willen. Op zich haal ik er nog genoeg fouten uit, dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal foute poststukken ertussen. Er zijn ook postbodes/voorbereiders die foute post die ze zien tijdens het zetten er gewoon tussen laten zitten, dat gaat me dan weer te ver.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de bezorger op straat maar vloeken
Soms valt gewoon niet te achterhalen waar iemand naar toe is verhuisd in het verleden en dan moet de kaart retour.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:14 schreef swimmie86 het volgende:
Verder nog een rouwkaart wat met een sticker terugging naar het adres waar het vandaan kwam. Die mensen hebben waarschijnlijk dus de uitvaart gemist. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, een rouwkaart terugsturen met een sticker erop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |