.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:59 schreef firefly3 het volgende:
Ik kan de helft van de topic titel niet lezen vanwege mijn mobiel.. waar de tur...? Is het weer een aanname dat ik turk ben?.
Het is me gelukt om het te kopiren, thx!quote:Op zondag 6 december 2015 00:29 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
.
Van links naar recht over de titel vegen
Die spanningen worden al minder. Turkije helpt een handje door zich weer eens debiel te gedragen en de aandacht van Rusland te eisen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:59 schreef firefly3 het volgende:
Ik kan de helft van de topic titel niet lezen vanwege mijn mobiel.. waar de tur...? Is het weer een aanname dat ik turk ben?![]()
Igg, de spanningen tussen het westen en rusland lopen flink op. Veel schepen die zich in de middelandse zee bevinden. Zonde. Zonde voor de natuurliefhebbers en mensen die willen reizen naar de gebieden rondom de middelandse zee.
Lijkterop idd. De SAA maakt ondertussen met steun van de Russen weer flinke vorderingen, ook kan het dagelijks leven en toerisme weer opgepakt worden. Volgende belangrijke symbolische stap is palmyra en Aleppo, verder het verbinden van het geisoleerde deir elzor...quote:Op zondag 6 december 2015 11:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die spanningen worden al minder. Turkije helpt een handje door zich weer eens debiel te gedragen en de aandacht van Rusland te eisen.
Ondertussen draaien Westerse leiders langzaam bij over Assad, dat hij mogelijk toch maar moet blijven. Dit terwijl het voor Turkije altijd primair te doen was om Assad weg te krijgen. Iets waarin ze compleet gefaald hebben dankzij gebrek aan strategisch inzicht onder de Turkse elite.
Een 'prominent figure of the insurgency', 'rebel factions' en in een andere alinea nog 'powerful rebel group', de terroristen worden weer eens witgewassen door de media. Walgelijk.quote:'Islam Army, an Islamist group formed by a merger of rebel factions in 2013 and mainly based in the Eatern Ghouta area near Damascus, is led by Zahran Alloush, one of the most prominent figures of the insurgency'.
En waarmee gaan ze dat doen dan ?quote:Op zondag 6 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
Trouwens zal me niks verbazen als de Turkse soldaten die de Peshmerga, Turkmenen en Arabieren leiding geven eerst Musul bevrijden en daarna doorstoten naar Syri.
Jammer alleen dat ze nul ervaring hebben behalve wat interne operaties.quote:Op zondag 6 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
Trouwens zal me niks verbazen als de Turkse soldaten die de Peshmerga, Turkmenen en Arabieren leiding geven eerst Musul bevrijden en daarna doorstoten naar Syri.
Account opgeschortquote:Op zondag 6 december 2015 15:32 schreef Szura het volgende:
Wat is er met het Twitteraccount van Rami gebeurd?
twitter:4rj1n twitterde op zondag 06-12-2015 om 12:04:18Committee for reconstruction of Kobane:AKP & KDP are stopping reconstruction of Kobane, not letting construction materials through. (ANHA) reageer retweet
Ik blijf erbij, het is roest dat gewoon breekt met 1 rpg inslagquote:Op zondag 6 december 2015 16:29 schreef Atak het volgende:
Beauty pic van de Turkse militaire basis in Bamerni, Irak.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is het plan om door te stoten naar Syri. NAVO heeft geen probleem als Peshmerga en gerelateerde groepen delen van Syrie overnemen. Hier hoort PYD trouwens niet bij. Helaas is de bruikbaarheidsdatum van die terroristen verstreken.
Kobane/Ayn al-Arab krijgt geen bevoorrading totdat het overgenomen is door Peshmerga en andere vriendelijke troepen:twitter:4rj1n twitterde op zondag 06-12-2015 om 12:04:18Committee for reconstruction of Kobane:AKP & KDP are stopping reconstruction of Kobane, not letting construction materials through. (ANHA) reageer retweet
Maar dan gaan ze met Rusland oorlogje voeren om Kazakhstan of zoquote:
twitter:LinaArabii twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 02:14:40Rebels of Ahrar ash Sham flog two men for not closing their shops during Friday prayers. #NotISIS. #Camerons70000. https://t.co/AkhlC6Sm3N reageer retweet
Nee, dat is niet het plan. Wel leuk bedacht trouwens.quote:Op zondag 6 december 2015 16:29 schreef Atak het volgende:
Uiteindelijk is het plan om door te stoten naar Syri. NAVO heeft geen probleem als Peshmerga en gerelateerde groepen delen van Syrie overnemen.
Jawel, de PYD valt onder het Kurdish Supreme Committee van Barzani, wat betekent dat ze partner zijn, ook al zijn er meningsverschillen. Ken de feiten.quote:Hier hoort PYD trouwens niet bij. Helaas is de bruikbaarheidsdatum van die terroristen verstreken.
Nuja niet letterlijk natuurlijk.quote:Op zondag 6 december 2015 17:15 schreef UpsideDown het volgende:
Trouwens in ieder land staan politieke partijen elkaar naar het leven, niks bijzonders.
MHP is voorstander om Turkmenen te helpen.quote:Op zondag 6 december 2015 17:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waar blijft die staatsgreep van die MHP generaals nou toch? de tijd begint te dringen.
Barzani Heeft niks met PKK. Ze hebben nog laatst die terroristen gevraagd om het land te verlaten. PYD zal dezelfde behandeling krijgen. Ze hebben geen bestaansrecht volgens Barzani en Erdo.quote:Op zondag 6 december 2015 17:15 schreef UpsideDown het volgende:
De verhouding PYD/KDP is vergelijkbaar met de verhouding PUK/KDP, niet ideaal maar wel werkbaar. Trouwens in ieder land staan politieke partijen elkaar naar het leven, niks bijzonders.
In jouw belevingswereld ontpopt Barzani zich tot een dictator die als Turkse puppet alle Koerden aan zich gaat onderwerpen. Echter in Suleimaniya of in Syri is niet veel aanhang van hem te vinden, een absolute alleenheerser zal hij dan ook nooit worden.quote:Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Barzani Heeft niks met PKK. Ze hebben nog laatst die terroristen gevraagd om het land te verlaten. PYD zal dezelfde behandeling krijgen. Ze hebben geen bestaansrecht volgens Barzani en Erdo.
Zoals ik al stelde.. die moeten dan haasten want er blijft zo weinig van de Turkmeense dorpen en vooral milities over.quote:Op zondag 6 december 2015 17:39 schreef Atak het volgende:
[..]
MHP is voorstander om Turkmenen te helpen.
twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 06-12-2015 om 14:57:25180 militants surrender to #SAA in #Daraa, have their cases settled Gov released 270 wanted people to encourage reconciliation in #Syria reageer retweet
Hoe gaat het met de bufferzone?quote:Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef Atak het volgende:
Binnenkort Peshmerga en Turkse legioen in Syri om PYD te reinigen. Dit gaat gebeuren of jullie het leuk vinden of niet. PYD zal nooit legitimiteit krijgen. Good Kurd versus bad Kurd. Buffer zone.
De grootste operatie van zijn carrire ook.quote:Op zondag 6 december 2015 17:44 schreef Intellectueel het volgende:
9 minuten lang filmpje van sjiitische milities die in zuidelijk Aleppo de complete defensielijnen van rebellen doorbraken.
Levende legende Qasem Soleimani ook nog te zien op 4:54.
quote:In his address from the Oval Office on Sunday at 8:00 pm (0100 GMT Monday), Obama will try to reassure Americans in the wake of the shooting, which the FBI is investigating as a possible act of terrorism.
In addition to an update on the probe, Obama will "discuss the broader threat of terrorism, including the nature of the threat, how it has evolved, and how we will defeat it," the White House said.
"He will reiterate his firm conviction that ISIL (IS) will be destroyed and that the United States must draw upon our values -- our unwavering commitment to justice, equality and freedom -- to prevail over terrorist groups that use violence to advance a destructive ideology."
Gun control onder het mom van het bestrijden van terrorisme zal het worden vrees ik.quote:Op zondag 6 december 2015 19:10 schreef Nintex het volgende:
Barry gaat vanavond vanuit het Oval Office zijn volk toespreken. Het gaat of meer oorlog worden of hij gaat voor gun control daar is de media het nog niet helemaal over eens.
Hij zal denk ik en de oorlog tegen ISIS verklaren (of Congress oproepen dat te gaan doen) en op de een of andere manier iets met gun control daar in verwerken. Dat is het standaard politieke spel in de VS.quote:Op zondag 6 december 2015 19:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gun control onder het mom van het bestrijden van terrorisme zal het worden vrees ik.
Het is ook wel kostelijk, die Turkse naviteit. Face it, de Turken zijn allang buitenspel gezet. Rojava is de facto autonoom en niets wat dat Turkse 'legioen' of de machtswellust van Barzani er tegen kan doen.quote:Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef Atak het volgende:
Binnenkort Peshmerga en Turkse legioen in Syri om PYD te reinigen. Dit gaat gebeuren of jullie het leuk vinden of niet. PYD zal nooit legitimiteit krijgen. Good Kurd versus bad Kurd. Buffer zone.
twitter:F1ea1337 twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 17:43:17#PIC: Harakat al-Nujaba leader Akram Al-Kaabi leading Friday prayers in Al-Eis mosque, South Aleppo today. #Sy #IRQ https://t.co/Mkwuqka5KY reageer retweet
Wellicht interessant voor de Arabischtaligen onder ons?twitter:F1ea1337 twitterde op zondag 06-12-2015 om 19:30:42#VID: FULL: Harakat al-Nujaba leader's (Akram Al-Kaabi) speech in Al-Eis mosque, South Aleppo countrysidehttps://t.co/AgRUeMp9ZW. #Sy reageer retweet
Of wij het leuk vinden of niet maakt niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef Atak het volgende:
Als zulke illusies jou beter doet slapen dan moet je daarmee doorgaan. Helaas heeft PYD geen kans om een bestaansrecht te krijgen. Vraag maar aan Barzani.quote:Op zondag 6 december 2015 19:27 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Het is ook wel kostelijk, die Turkse naviteit. Face it, de Turken zijn allang buitenspel gezet. Rojava is de facto autonoom en niets wat dat Turkse 'legioen' of de machtswellust van Barzani er tegen kan doen.
Waarom denk jij dat Barzani veel macht heeft?quote:Op zondag 6 december 2015 19:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Als zulke illusies jou beter doet slapen dan moet je daarmee doorgaan. Helaas heeft PYD geen kans om een bestaansrecht te krijgen. Vraag maar aan Barzani.
Barzani gaat pas weg wanneer die dood is. zijn reet is vastgeplakt om die stoel. Wat wil je doen?quote:Op zondag 6 december 2015 19:35 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat Barzani veel macht heeft?Volgens mij dreigt hij de meerderheid te verliezen in het parlement en had hij wat dealtjes moeten maken met de PUK. Het zal me ook niet verassen wanneer die steun weggaat en wat wil je dan nog doen?
En waarom dat?quote:Op zondag 6 december 2015 19:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Barzani gaat pas weg wanneer die dood is. zijn reet is vastgeplakt om die stoel. Wat wil je doen?Binnenkort zal er geen eens een PUK zijn.
twitter:heminhawrami twitterde op zondag 06-12-2015 om 17:10:12Due to new waves of Russian cruise missiles , both Erbil & Slemani airports will be closed for 48 hrs, effective from 10 PM tonight . reageer retweet
Volgens waren operatie Ashura (bevrijding van Jurf al-Sakhar) en de slag om Tikrit groter dan dit offensief in zuid-Aleppo.quote:Op zondag 6 december 2015 18:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De grootste operatie van zijn carrire ook.
Tikrit hebben de Amerikanen moeten ingrijpen begrijp ik, en ik bedoel in zijn hoedanigheid als (ex-)hoofd van buitenlandse operaties.quote:Op zondag 6 december 2015 20:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Volgens waren operatie Ashura (bevrijding van Jurf al-Sakhar) en de slag om Tikrit groter dan dit offensief in zuid-Aleppo.
Pas nadat de militieleden een klein stuk in het centrum niet wisten te veroveren. 90% van de stad en omgeving werd bevrijdt onder zijn leiding.quote:Op zondag 6 december 2015 20:25 schreef IPA35 het volgende:
Tikrit hebben de Amerikanen moeten ingrijpen begrijp ik
Als Qods commandant bedoel je? Was ook het geval in Jurf al Sakhar.quote:en ik bedoel in zijn hoedanigheid als (ex-)hoofd van buitenlandse operaties.
twitter:20committee twitterde op zondag 06-12-2015 om 22:13:33Talked 2 an old friend, snr IC official - who said on #ISIS: "If the public knew the truth, Obama would be impeached."Friend's a Dem, btw. reageer retweet
quote:Op zondag 6 december 2015 22:40 schreef Nintex het volgende:
Wat zou John Schindler bedoelen?twitter:20committee twitterde op zondag 06-12-2015 om 22:13:33Talked 2 an old friend, snr IC official - who said on #ISIS: "If the public knew the truth, Obama would be impeached."Friend's a Dem, btw. reageer retweet
quote:A new U.S. intelligence report on ISIS, commissioned by the White House, predicts that the self-proclaimed Islamic State will spread worldwide and grow in numbers, unless it suffers a significant loss of territory on the battlefield in Iraq and Syria, U.S. officials told The Daily Beast.
twitter:FGunay1 twitterde op maandag 07-12-2015 om 00:11:02BREAKING Soon after US jet conducted airstrikes on Syrian army base reports of ISIS launching offensive on base https://t.co/9dPa0BCeJO reageer retweet
twitter:Sputnik_Not twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 11:42:37BREAKING: #Russia publishes more evidence of #Turkey buying oil from #Daesh https://t.co/WKvQDM3ghg reageer retweet
quote:Op maandag 7 december 2015 00:32 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Sputnik_Not twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 11:42:37BREAKING: #Russia publishes more evidence of #Turkey buying oil from #Daesh https://t.co/WKvQDM3ghg reageer retweet
ISIS maakt gebruik van de situatie. Paar dagen geleden bombaarde de Russen de FSA waarna ISIS de boel had overgenomenquote:Op maandag 7 december 2015 00:39 schreef Adrie072 het volgende:
Dus de amerikanen bombarderen n syrische basis, dat vervolgens door Isis wordt aangevallen. Ik begrijp het niet.
En alleen al daarom zouden grondtroepen erg van pas komen. Nu is het bombarderen en alles achterlaten voor IS.quote:Op maandag 7 december 2015 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ISIS maakt gebruik van de situatie. Paar dagen geleden bombaarde de Russen de FSA waarna ISIS de boel had overgenomen
Mwah, hoe dan ook, goed dat de SAA flink wat klappen krijgt. Hoe meer klappen de SAA krijgt, hoe sneller Assad oprot.quote:Op maandag 7 december 2015 00:41 schreef Infection het volgende:
[..]
En alleen al daarom zouden grondtroepen erg van pas komen. Nu is het bombarderen en alles achterlaten voor IS.
En hoe meer IS oprukt. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op maandag 7 december 2015 00:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, hoe dan ook, goed dat de SAA flink wat klappen krijgt. Hoe meer klappen de SAA krijgt, hoe sneller Assad oprot.
Gewoon FSA dekking geven, dan kan IS niet veel.quote:Op maandag 7 december 2015 00:44 schreef Infection het volgende:
[..]
En hoe meer IS oprukt. Het is maar hoe je het bekijkt.
twitter:DailySabah twitterde op zondag 06-12-2015 om 13:56:39Turkish straits could be closed to Russian ships if its national security threatened: IUC chairman https://t.co/dazzyNNLew#Turkey reageer retweet
Dat is mijn favo kanaal.quote:Op maandag 7 december 2015 00:32 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Sputnik_Not twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 11:42:37BREAKING: #Russia publishes more evidence of #Turkey buying oil from #Daesh https://t.co/WKvQDM3ghg reageer retweet
De VS is gewoon lachende derde in deze situatie. Turkije was tot kort een neutrale speler in de regio. Met de acties van Poetin heeft hij Turkije compleet naar NAVO geduwd. De VS is hier heel erg blij mee. Misschien is dit ook een goed ding. Nu zal er constructieve politiek gevoerd worden om Iran en Rusland (die de boel lopen te verzieken) te marginaliseren.quote:Op maandag 7 december 2015 00:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als de VS dit heeft gedaan zijn het wel echte bros hoor. Gewoon direct wraak voor de provocatie van de Russen bij de Bosporus.
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-12-2015 om 01:09:29MORE: It seems that rumours of #ISIS attack after claimed coalition 'friendly fire' bombing of #SAA are false.https://t.co/imMFC8OPW0 reageer retweet
Zouden die coalitie luchtaanvallen ook 'false' zijn? Aantal ontwikkelingen die daar wellicht op kunnen wijzen:quote:Op maandag 7 december 2015 01:09 schreef Infection het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-12-2015 om 01:09:29MORE: It seems that rumours of #ISIS attack after claimed coalition 'friendly fire' bombing of #SAA are false.https://t.co/imMFC8OPW0 reageer retweet
En het bieden is begonnen. Daar gaan bedrijven in de VS heel blij van worden.quote:Op maandag 7 december 2015 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
The U.S. Air Force has fired off more than 20,000 missiles and bombs since the U.S. bombing campaign against ISIS began 15 months ago, according to the Air Force, leading to depleted munitions stockpiles and calls to ramp up funding and weapons production.
1.100 soldaten van de 4e mechanische divisie van Ras-Al-Bassit (Latakia) naar Al-Safira (Aleppo) om Al-Hadher en Al'Eis te versterken. Dat het maar snel afgelopen mag zijn met de rebellen in dat gebied, zodat de provincie weer opgebouwd kan worden. Dit soort geintjes is natuurlijk mogelijk omdat er steeds meer terrein in Latakia is veroverd en Latakia stad geheel uit het bereik van de rebellen is. Hierdoor is de noodzaak om elite-eenheden in Latakia te houden steeds minder geworden.twitter:TheArabSource twitterde op maandag 07-12-2015 om 05:51:10Massive Wave of Syrian Army Reinforcements to Southern #Aleppo https://t.co/eu3ZZnZcQO #Syria https://t.co/1F8pb7dpY1 reageer retweet
De "gematigde" SAA kan dan weer mooi verder met 15 jarige meisjes oppakken in Latakia, zodat de ouders jarenlang in ontwetendheid blijven en met een bak geld moeten komen. De link had ik al eerder gepost. Dit gebeurt op een grote schaal. Leuke plaats met schijnveiligheid, Latakia.quote:Op maandag 7 december 2015 06:12 schreef Richestorags het volgende:
1.100 soldaten van de 4e mechanische divisie van Ras-Al-Bassit (Latakia) naar Al-Safira (Aleppo) om Al-Hadher en Al'Eis te versterken. Dat het maar snel afgelopen mag zijn met de rebellen in dat gebied, zodat de provincie weer opgebouwd kan worden. Dit soort geintjes is natuurlijk mogelijk omdat er steeds meer terrein in Latakia is veroverd en Latakia stad geheel uit het bereik van de rebellen is. Hierdoor is de noodzaak om elite-eenheden in Latakia te houden steeds minder geworden.twitter:TheArabSource twitterde op maandag 07-12-2015 om 05:51:10Massive Wave of Syrian Army Reinforcements to Southern #Aleppo https://t.co/eu3ZZnZcQO #Syria https://t.co/1F8pb7dpY1 reageer retweet
Een toevluchtsoord voor meer dan een miljoen Syrirs is het geworden, ongeacht geloof of afkomst. Gevlucht voor de gematigde rebellen die zoals ik heb laten zien weer eens opriepen tot een genocide op Alawieten. Maar geen enkele gematigde burger is veilig voor hen, vandaar dat er ook vele Soennieten naar Latakia zijn gevlucht. Je bent weer lekker aan het trollen, waarom stop je daar niet mee?quote:Op maandag 7 december 2015 07:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De "gematigde" SAA kan dan weer mooi verder met 15 jarige meisjes oppakken in Latakia, zodat de ouders jarenlang in ontwetendheid blijven en met een bak geld moeten komen. De link had ik al eerder gepost. Dit gebeurt op een grote schaal. Leuke plaats met schijnveiligheid, Latakia.
Hij denkt dat al dit niet relevant is omdat men af en toe mensen straft.quote:Op maandag 7 december 2015 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een toevluchtsoord voor meer dan een miljoen Syrirs is het geworden, ongeacht geloof of afkomst. Gevlucht voor de gematigde rebellen die zoals ik heb laten zien weer eens opriepen tot een genocide op Alawieten. Maar geen enkele gematigde burger is veilig voor hen, vandaar dat er ook vele Soennieten naar Latakia zijn gevlucht. Je bent weer lekker aan het trollen, waarom stop je daar niet mee?
Dit is echt geen probleem. Als Amerika iets zelf goed kan is het wel bommen produceren.quote:Op maandag 7 december 2015 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
The U.S. Air Force has fired off more than 20,000 missiles and bombs since the U.S. bombing campaign against ISIS began 15 months ago, according to the Air Force, leading to depleted munitions stockpiles and calls to ramp up funding and weapons production.
Soevereiniteit van eigen luchtruim afroepen? Wat betekent dat?quote:Op maandag 7 december 2015 01:15 schreef Intellectueel het volgende:
Ik
[..]
Zouden die coalitie luchtaanvallen ook 'false' zijn? Aantal ontwikkelingen die daar wellicht op kunnen wijzen:
- Elijah die paar dagen geleden met een artikel komt waarin staat dat Syri binnen afzienbare tijd soevereiniteit van eigen luchtruim gaat afroepen.
Maar het is allemaal minder erg dan de martelkelders van Assad en de bommen van Poetin!1!!1!1!1quote:Op maandag 7 december 2015 08:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij denkt dat al dit niet relevant is omdat men af en toe mensen straft.
Met de Russische s400 installaties wordt dat een stuk makkelijker.quote:Op maandag 7 december 2015 08:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Soevereiniteit van eigen luchtruim afroepen? Wat betekent dat?
Een land heeft per definitie soevereiniteit in eigen luchtruim. Voor Syri is dat al lang geleden geschonden omdat ze het toch niet kunnen afdwingen.
Bij Assad heb je geen politieke vrijheid, bij de oppositie heb je geen politieke, sociale en religieuze vrijheid. Tsja, de keuze is snel gemaakt.quote:Op maandag 7 december 2015 09:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar het is allemaal minder erg dan de martelkelders van Assad en de bommen van Poetin!1!!1!1!1
Goed plan, dat zullen de Russen lijdzaam accepteren.quote:Op maandag 7 december 2015 00:46 schreef Atak het volgende:
twitter:DailySabah twitterde op zondag 06-12-2015 om 13:56:39Turkish straits could be closed to Russian ships if its national security threatened: IUC chairman https://t.co/dazzyNNLew#Turkey reageer retweet
Die zijn enkel bedoeld om Russische militairen te beschermen, niet om alle Westerse vliegtuigen boven Syri neer te knallen.quote:Op maandag 7 december 2015 09:10 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Met de Russische s400 installaties wordt dat een stuk makkelijker.
Bij Zuid-Aleppo zijn de verliezen ook voor een groot deel teruggedraaid, althans ten noorden van Al-Eis/Hader.quote:Op maandag 7 december 2015 09:35 schreef Richestorags het volgende:
Progressie op het Palmyra front:
https://twitter.com/TheArabSource/status/673752869271560192
De SAA is nu 4km van de Westelijke hekken, dit is waar ze in Juli ook vastliepen. Het is te hopen dat ze nu wel doorstoten en de bergen eromheen te veroveren.
Er wonen normale mensen, voor hen hoop je dat die eikels vooral elkaar raken.quote:Op maandag 7 december 2015 09:53 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen hier pro-'wat dan ook' zijn.
Ik zie alleen maar eikels die elkaar kapot schieten. De een is een wat grotere eikel dan de ander maar goed. Het is natuurlijk wenselijk dat de lesser evil wint, maar dat maakt nog niet dat je daar nou zo ontzettend voor moet gaan lopen cheerleaden.
Stukje ten oosten van Salma zeg maar. Makkelijk te vinden.quote:
Zit op mobiel, vind dat altijd een beetje onhandigquote:Op maandag 7 december 2015 11:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Stukje ten oosten van Salma zeg maar. Makkelijk te vinden.
http://www.france24.com/e(...)over-russian-jet-rowquote:Tensions with Russia could cost Turkey's economy nine billion dollars in the worst case scenario of "zero relations", Turkish Deputy Prime Minister said Monday.
Moscow has imposed a series of economic sanctions against Ankara after Turkish fighter jets shot down a Russian jet on the Syrian border on November 24, sparking the biggest crisis between the two countries since the Cold War.
"In the worst-case scenario, which is zero relations with Russia, we are talking about a loss of nine billion dollars (8.3 billion euros)," Mehmet Simsek, the deputy prime minister in charge of the economy, told private NTV television.
The current tension is likely shave 0.3 to 0.4 percent off Turkey's GDP, Simsek added.
Russia's sanctions include a ban on the import of some Turkish foods and a halt on sales of holiday packages, a major blow to Turkish tourism.
Simsek said that the number of Russian tourists visiting Turkey and construction contracts with Russian companies had also significantly reduced.
"There are 603,000 fewer (Russian) tourists," he said.
"We have always seen Russia as an important partner and have no intention to escalate the tensions any further," he said.
"But if Russia continues to maintain this attitude.... all kinds of dissuasive measures will be taken," he warned.
Turkish president Recep Tayyip Erdogan on Saturday announced that Turkey was seeking alternatives to Russian energy, vowing his country would "not collapse" under sanctions.
Energy-hungry Turkey relies on Russia for 55 percent of its natural gas and 30 percent of its oil.
"It is possible to find different suppliers," Erdogan said, referring to Qatar and Azerbaijan.
2015 AFP
Ik heb niets gemerkt van wat je nu zegt. Waar zijn dan de tentenkampen in latakia van die miljoen mensen die het als toevluchtoord gebruiken???quote:Op maandag 7 december 2015 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een toevluchtsoord voor meer dan een miljoen Syrirs is het geworden, ongeacht geloof of afkomst. Gevlucht voor de gematigde rebellen die zoals ik heb laten zien weer eens opriepen tot een genocide op Alawieten. Maar geen enkele gematigde burger is veilig voor hen, vandaar dat er ook vele Soennieten naar Latakia zijn gevlucht. Je bent weer lekker aan het trollen, waarom stop je daar niet mee?
Turkije drijft handel met Rusland en krijgt ongeveer 5 miljard. Dat is niks voor Turkije. Aan de andere kant Rusland krijgt 24 miljard. Dat is voornamelijk energie. Als Turkije ergens anders gaat shoppen is dat een grote klap voor de Russische economie. Zonder Turkse sancties maar EU sancties die op het moment gelden wordt er voorspeld dat de Russische economie met 5% gaat krimpen. Als de Turkse sancties daar ook nog eens bovenop komen dan is het finito binnen geen tijd.quote:Op maandag 7 december 2015 12:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.france24.com/e(...)over-russian-jet-row
Alhoewel het natuurlijk nog altijd een stuk beter gaat met de Turkse economie dan met de Russische.
Onder de rebellen mag je demonstreren en je eigen waterput bouwen. Dus meer vrijheid.quote:Op maandag 7 december 2015 09:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bij Assad heb je geen politieke vrijheid, bij de oppositie heb je geen politieke, sociale en religieuze vrijheid. Tsja, de keuze is snel gemaakt.
"Ja maaaar dat ene groepje, waarvan ik je niet kan vertellen hoe ze heten of waar ze zitten, is hl gematigd hoor en heus geen Islamisten. Die willen wel Vrijheid en Democratie TM stichten hoor, heus waar."
Tijdens de droogte zo'n tien jaar geleden waren er tienduizenden mensen omgekomen. Als je niet luisterde werd je gevangen genomen en gemartelt.quote:
According to the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA), Latakia city is now hosting 200,000 internally displaced persons, along with 100,000 more IDPs elsewhere in the province. Most are Sunnis from Idlib and Aleppo. Alawites go to Alawite villages and Sunnis to Sunni areas, the result being an increase since 2011 in Sunni representation along the Latakia-al-Haffah-Salma line.quote:Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb niets gemerkt van wat je nu zegt. Waar zijn dan de tentenkampen in latakia van die miljoen mensen die het als toevluchtoord gebruiken???
Wat een onzin.quote:Op maandag 7 december 2015 12:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tijdens de droogte zo'n tien jaar geleden waren er tienduizenden mensen omgekomen. Als je niet luisterde werd je gevangen genomen en gemartelt.
twitter:RamiSafadi93 twitterde op maandag 07-12-2015 om 03:48:48Pinky: What are we doing today Brain?Brain: What we do everyday, Pinky! Try to take control of Daraya.#Syria https://t.co/KWh7WbHSHB reageer retweet
Ehhh, de Russen heb daar niet zoveel te zeggen. Rusland is niet de enige die sancties en restricties kan leggen. Zie het als een extra EU sanctie van Europa.quote:Op maandag 7 december 2015 09:29 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Goed plan, dat zullen de Russen lijdzaam accepteren.
Dreigementen zijn vooral nuttig als ze geloofwaardig zijn, de Turken hebben dat voordeel niet.
Bij Assads troepen wordt je gemarteld als je om meer vrijheid roept en wordt je keel doorgesneden als je zingt dat Assad weg moet.quote:Op maandag 7 december 2015 13:05 schreef Richestorags het volgende:
Bij de terroristen krijg je zweepslagen als je make-up draagt en je winkel open is tijdens het vrijdaggebed. Vrijheid![]()
This problem has been compounded by poor governance. The al-Assad regime has, by most accounts except their own, criminally combined mismanagement and neglect of Syria’s natural resources, which have contributed to water shortages and land desertification. Based on short-term assessments during years of relative plenty, the government has heavily subsidized water-intensive wheat and cotton farming, and encouraged inefficient irrigation techniques. In the face of both climate and human-induced water shortages, farmers have sought to increase supply by turning to the country’s groundwater resources, with Syria’s National Agricultural Policy Center reporting an increase in wells tapping aquifers from “just over 135,000 in 1999 to more than 213,000 in 2007.” This pumping “has caused groundwater levels to plummet in many parts of the country, and raised significant concerns about the water quality in remaining aquifer stocks.”quote:Op maandag 7 december 2015 12:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tijdens de droogte zo'n tien jaar geleden waren er tienduizenden mensen omgekomen. Als je niet luisterde werd je gevangen genomen en gemartelt.
Dat is net zo goed verschrikkelijk maar geen politieke vrijheid is nog altijd beter dan geen politieke, religieuze en levensvrijheid. Kijk eens naar de mensen die onder Assad leven. Ze kunnen naar disco's gaan, drinken, roken, hun geloof belijden, zich kleden hoe ze willen, doen wat ze willen. Er is n ding wat ze niet kunnen: staatsondermijning. Vergelijk dat met de terroristen die zowat het dagelijks leven bepalen van iedere burger, van kleding tot religie tot eten tot drinken tot vrijetijdsbesteding.quote:Op maandag 7 december 2015 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij Assads troepen wordt je gemarteld als je om meer vrijheid roept en wordt je keel doorgesneden als je zingt dat Assad weg moet.
Ach, als je de IS propaganda mag geloven hebben de christenen het er heerlijk, tienduizenden zijn teruggekeerd en hebben tegen eenmalige belasting per jaar bescherming, voeding, onderdak en ontheffing van allerlei soorten verplichtingen. Anderzijds als je de Assad propaganda mag geloven is alles wat per definitie anti-Assad is IS-materie.quote:Op maandag 7 december 2015 13:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is net zo goed verschrikkelijk maar geen politieke vrijheid is nog altijd beter dan geen politieke, religieuze en levensvrijheid.
Laat ook maar.quote:Op maandag 7 december 2015 13:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, als je de IS propaganda mag geloven hebben de christenen het er heerlijk, tienduizenden zijn teruggekeerd en hebben tegen eenmalige belasting per jaar bescherming, voeding, onderdak en ontheffing van allerlei soorten verplichtingen. Anderzijds als je de Assad propaganda mag geloven is alles wat per definitie anti-Assad is IS-materie.
Is alweer heel wat anders dan jouw 1 miljoen.quote:Op maandag 7 december 2015 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
According to the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA), Latakia city is now hosting 200,000 internally displaced persons, along with 100,000 more IDPs elsewhere in the province. Most are Sunnis from Idlib and Aleppo. Alawites go to Alawite villages and Sunnis to Sunni areas, the result being an increase since 2011 in Sunni representation along the Latakia-al-Haffah-Salma line.
En dat is een conservatieve schatting. Deze bron spreekt over 300k.
http://www.washingtoninst(...)assads-achilles-heel
Bij de terroristen krijg je zweepslagen als je make-up draagt en je winkel open is tijdens het vrijdaggebed. Vrijheid
De vergelijking die je maakt slaat mank. Het is geen propaganda dat men ook onder de FSA en Al-Nusra coalitie en groepen als Jaish-Al-Islam amper vrijheden kent. Assad heeft daarentegen nooit gezegd dat de FSA gelijk staat aan IS. De IS leugens over Christenen zijn daadwerkelijk leugens, alle Christenen zijn vermoord, ontvoerd, gevlucht of weggepest in hun gebieden.quote:
Maar je negeert voor het gemak maar even dat er vele Soennieten zijn gevlucht naar Latakia en daar welkom zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 13:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is alweer heel wat anders dan jouw 1 miljoen.
ook al loopt turkije 1 miljard mis aan handel en tourismequote:Op maandag 7 december 2015 12:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Turkije drijft handel met Rusland en krijgt ongeveer 5 miljard. Dat is niks voor Turkije. Aan de andere kant Rusland krijgt 24 miljard. Dat is voornamelijk energie. Als Turkije ergens anders gaat shoppen is dat een grote klap voor de Russische economie. Zonder Turkse sancties maar EU sancties die op het moment gelden wordt er voorspeld dat de Russische economie met 5% gaat krimpen. Als de Turkse sancties daar ook nog eens bovenop komen dan is het finito binnen geen tijd.
Assad heeft herhaaldelijk gezegd dat er geen sprake is van een gematigde oppositie, dat het allemaal gaat om IS ideologie, heet het niet A, dan heet het wel B, maar allemaal een pot nat. Van Jihadistische bewegingen zoals jij die hierboven opsomt verwacht ik dan ook niets minder dan dat ze een totalitair fundamentalistisch regime willen opzetten, wat ik niet snap is dat zij een argument kunnen zijn voor Assads gruweldaden zij het niet dat er daar grotendeels aan voorbij wordt gegaan en zijn aanblijven als essentieel wordt beschouwd, als we het puur over bodycount en mensen massaal de dood in jagen hebben spant Assad inc nog steeds de kroon. De zogenaamde 'staatsondermijnende' activiteiten waar tegen hard op wordt getreden bevatten al zoals eerder genoemd voorbeelden van 'negatief' zingen over Assads persoon en meer 'vrijheid' willen. Wat is het ergste wat IS-co had kunnen doen als je om meer vrijheid zou zingen, je martelen, je keel doorsnijden? Allemaal check bij Assad sympathisanten, hoeveel Koerden zijn onterfd en weggepest onder Assad? Zoals ik al zei, volgens IS propaganda hebben christenen die er de autoriteit van IS erkennen en de belasting betalen het er heerlijk.quote:Op maandag 7 december 2015 13:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vergelijking die je maakt slaat mank. Het is geen propaganda dat men ook onder de FSA en Al-Nusra coalitie en groepen als Jaish-Al-Islam amper vrijheden kent. Assad heeft daarentegen nooit gezegd dat de FSA gelijk staat aan IS. De IS leugens over Christenen zijn daadwerkelijk leugens, alle Christenen zijn vermoord, ontvoerd, gevlucht of weggepest in hun gebieden.
Andere bron:quote:Op maandag 7 december 2015 13:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is alweer heel wat anders dan jouw 1 miljoen.
Wat heeft IS propaganda met de realiteit te maken? De lezing van Assad dat er onder de gewapenden geen gematigden bestaan is niet zo ver bezijden de waarheid. Waarom haal je trouwens IS erbij? Ik heb het nooit over IS gehad.quote:Op maandag 7 december 2015 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Assad heeft herhaaldelijk gezegd dat er geen sprake is van een gematigde oppositie, dat het allemaal gaat om IS ideologie, heet het niet A, dan heet het wel B, maar allemaal een pot nat. Van Jihadistische bewegingen zoals jij die hierboven opsomt verwacht ik dan ook niets minder dan dat ze een totalitair fundamentalistisch regime willen opzetten, wat ik niet snap is dat zij een argument kunnen zijn voor Assads gruweldaden, als we het puur over bodycount en mensen massaal de dood in jagen hebben spant Assad inc nog steeds de kroon. De zogenaamde 'staatsondermijnende' activiteiten waar tegen hard op wordt getreden bevatten al zoals eerder genoemd voorbeelden van 'negatief' zingen over Assads persoon en meer 'vrijheid' willen. Wat is het ergste wat IS-co had kunnen doen als je om meer vrijheid zou zingen, je martelen, je keel doorsnijden? Allemaal check bij Assad sympathisanten, hoeveel Koerden zijn onterfd en weggepest onder Assad? Zoals ik al zei, volgens IS propaganda hebben christenen die er de autoriteit van IS erkennen en de belasting betalen het er heerlijk.
Precies, zodra je de wapens pakt ben je al niet meer gematigd volgens Assad, ook al heeft een substantieel gedeelte maar de wapens gepakt omdat de staat zo hardnekkig en genadeloos toesloeg, maar dat ff terzijde natuurlijk. Je had het over de terroristen en gebrek aan vrijheden gestoeld op religieuze richtlijnen zoals het vrijdagsgebed en make-up, neem aan dat je het wel met mij eens bent dat IS-inc toch wel de meest noemenswaardige kliekje terroristen zijn die momenteel actief opereert in Syri, niet? Zowel IS-propaganda als Assad propaganda zijn een fictieve draai aan de werkelijkheid van wat zich werkelijk in die gebieden afspeelt, de een hanteren als de facto situatie is wat dubieus als je het mij vraagt.quote:Op maandag 7 december 2015 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat heeft IS propaganda met de realiteit te maken? De lezing van Assad dat er onder de gewapenden geen gematigden bestaan is niet zo ver bezijden de waarheid. Waarom haal je trouwens IS erbij? Ik heb het nooit over IS gehad.
Kan je dat dan ook omdraaien en zeggen dat de burgerdoden veroorzaakt door de Jihadisten, rebellen of terroristen, hoe je ze ook wilt noemen.. buiten de sektarische moordpartijen - die in verhouding nog steeds fors minder zijn dan Assad acties - toe te schrijven is aan burgers die nog steeds in conflictgebieden wonen, ook al zijn ze omsingeld en roept de oprukkende krachten dat ze de strijd moeten staken en zich moeten overgeven?quote:Dat de SAA veel doden op hun geweten heeft is ook toe te schrijven aan de terroristen die herhaardelijk weigeren de wapens neer te leggen en burgers verbieden woonwijken uit te vluchten terwijl er voor bombardementen pamfletten worden gestrooid. Wat heeft het bijvoorbeeld nog voor zin om in Ghouta te blijven als je compleet omsingeld bent?
Nee. Burgers kunnen niet altijd zo makkelijk weg. Terroristen kunnen altijd de wapens neerleggen.quote:Op maandag 7 december 2015 14:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, zodra je de wapens pakt ben je al niet meer gematigd volgens Assad, ook al heeft een substantieel gedeelte maar de wapens gepakt omdat de staat zo hardnekkig en genadeloos toesloeg, maar dat ff terzijde natuurlijk. Je had het over de terroristen en gebrek aan vrijheden gestoeld op religieuze richtlijnen zoals het vrijdagsgebed en make-up, neem aan dat je het wel met mij eens bent dat IS-inc toch wel de meest noemenswaardige kliekje terroristen zijn die momenteel actief opereert in Syri, niet? Zowel IS-propaganda als Assad propaganda zijn een fictieve draai aan de werkelijkheid van wat zich werkelijk in die gebieden afspeelt, de een hanteren als de facto situatie is wat dubieus als je het mij vraagt.
[..]
Kan je dat dan ook omdraaien en zeggen dat de burgerdoden veroorzaakt door de Jihadisten, rebellen of terroristen, hoe je ze ook wilt noemen.. buiten de sektarische moordpartijen - die in verhouding nog steeds fors minder zijn dan Assad acties - toe te schrijven is aan burgers die nog steeds in conflictgebieden wonen, ook al zijn ze omsingeld en roept de oprukkende krachten dat ze de strijd moeten staken en zich moeten overgeven?
Soldaten net zo makkelijk natuurlijk, desertie en bevel weigeren was in den beginne van de oorlog niet zeldzaam.quote:Op maandag 7 december 2015 14:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Burgers kunnen niet altijd zo makkelijk weg. Terroristen kunnen altijd de wapens neerleggen.
Nee, want op desertie staat de doodstraf officieel. En waar vlucht je naartoe als Alawitische soldaat? De terroristen kunnen zich overgeven en amnestie verleend krijgen.quote:Op maandag 7 december 2015 14:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Soldaten net zo makkelijk natuurlijk, desertie en bevel weigeren was in den beginne van de oorlog niet zeldzaam.
Als het leger nou gewoon massaal deserteert, geen angst voor de doodstraf meer, voor desertie rondom IS-co staat ook de doodstraf natuurlijk.quote:Op maandag 7 december 2015 14:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, want op desertie staat de doodstraf officieel. De terroristen kunnen zich overgeven en amnestie verleend krijgen.
Daarom is het lastig om van IS te winnen als zeo msingeld zijn. Ze weten dat ze eraan gaan als ze gevangen genomen worden dus vechten tot de laatste man door en nemen veel mensen mee hun graf in.quote:Op maandag 7 december 2015 14:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het leger nou gewoon massaal deserteert, geen angst voor de doodstraf meer, voor desertie rondom IS-co staat ook de doodstraf natuurlijk.
En anderzijds neemt SAA weer teveel mensen mee het graf in omdat ze die IS strijders daarin willen zien. Dat ik er geen moeite mee heb om 9043439 mensen de dood in te jagen voor mijn idealen zou een ding zijn, dat jij mij daarbij helpt met je acties is net zo verwerpelijk natuurlijk.quote:Op maandag 7 december 2015 14:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom is het lastig om van IS te winnen als zeo msingeld zijn. Ze weten dat ze eraan gaan als ze gevangen genomen worden dus vechten tot de laatste man door en nemen veel mensen mee hun graf in.
Met opzet of per ongeluk?quote:Op maandag 7 december 2015 14:22 schreef Triggershot het volgende:
Volgens CNNTURK zou de Amerikaanse coalitie strijdkrachten van Assad hebben gebombardeerd waarbij er 3 soldaten zouden zijn omgekomen. Turkiyetalig.
Waarom duurt het bij Qarassi zo lang?quote:Op maandag 7 december 2015 15:03 schreef Intellectueel het volgende:
Nieuwe map Zuid-Aleppo. Tegenoffensief van de rebellen enorm gefaald. SAA neemt weer nieuwe gebieden in.
[ afbeelding ]
Men lijkt Qarassi op het moment bewust links te laten liggen, of althans geen serieuze pogingen te ondernemen om de stad te veroveren.quote:Op maandag 7 december 2015 15:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarom duurt het bij Qarassi zo lang?
twitter:Ibra_Joudeh twitterde op maandag 07-12-2015 om 15:49:25Breaking : #SAA Captures #Shuwaylekh East of #Kuweires Airbase in E.#Aleppo #Syria #Russia #RuAF https://t.co/T28L2orYfM reageer retweet
https://now.mmedia.me/lb/(...)egime-in-south-syriaquote:BEIRUT – Over 100 fighters in the Al-Nusra Front have handed themselves over to Syrian regime forces in the southern province of Daraa, according to both activist and pro-regime media.
The Syrian Observatory for Human Rights reported Monday morning that “over 100 members of an Islamist faction handed themselves over to regime forces in the Daraa countryside,” without specifying the location or affiliation of the surrendering fighters.
“It remains unknown whether the handover was carried out through a prior agreement with regime forces or not,” the monitoring NGO added.
The SOHR’s report came a day after the pro-rebel Syria Mubasher outlet said that 180 Nusra militants had turned themselves over, along with their weapons and cars, to regime forces in Izraa, which lies on the highway connecting Daraa and Sanamayn, home to one of the regime’s most fortified bases in southern Syria.
Mja maar die mensen krijgen natuurlijk geen uitkering, veel families zijn voor een groot deel van hun inkomen afhankelijk van de familieleden die in het voorjaar naar de kust trekken en als ober of kok, schoonmaker etc aan de slag gaan... die families gaan nu sappelen... of trekken vrij van visum dankzij Erdogan naar West-Europa en gaan zwart werkenquote:Op maandag 7 december 2015 13:57 schreef Mytho het volgende:
[..]
ook al loopt turkije 1 miljard mis aan handel en tourisme
toch dure rekening voor turkse ondernemers voor die paar seconden dat die vliegtuig over waardeloos stuk grond vloog
voor 1miljard kan je een heleboel mensen een uitkering geven
Waren dat er niet gewoon van het Southern Front?quote:Op maandag 7 december 2015 16:03 schreef Intellectueel het volgende:
Nusra fighters surrender to regime in south Syria
[..]
https://now.mmedia.me/lb/(...)egime-in-south-syria
Niet helemaal zeker. Nusra lijkt mij inderdaad ook niet het meest voor de hand liggende partij wiens strijders zich aan het regime overgeven.quote:Op maandag 7 december 2015 16:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Waren dat er niet gewoon van het Southern Front?
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:40:17#SAA backed by the National Defense Forces (NDF) recaptured the villages of Ako & Bouz al-Kherba in the northeastern countryside of #Latakia reageer retweet
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:44:34#Syria#SAA #NDF also recaptured Beit Faris and surrounding hills in the countryside of #Latakia reageer retweet
Ikko, ten noorden van Arafit:quote:
Heeft IS gebied heroverd ten zuidoosten van Kuweires? Op andere kaarten was de rode strook eerst een stuk dichterbij het meer.quote:Op maandag 7 december 2015 15:58 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Ibra_Joudeh twitterde op maandag 07-12-2015 om 15:49:25Breaking : #SAA Captures #Shuwaylekh East of #Kuweires Airbase in E.#Aleppo #Syria #Russia #RuAF https://t.co/T28L2orYfM reageer retweet
Verzwakken van de defensielinies middels bombardementen en wachten totdat ze naar een ander front moeten trekken. Dan is het binnentrekken en veilig stellen binnen een korte tijd.quote:Op maandag 7 december 2015 15:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarom duurt het bij Qarassi zo lang?
Ghab ligt nu ruimschoots binnen het bereik van de zware artillerie. Binnenkort zullen ze daar ook zwaar gaan doorstoten.quote:Op maandag 7 december 2015 16:49 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:40:17#SAA backed by the National Defense Forces (NDF) recaptured the villages of Ako & Bouz al-Kherba in the northeastern countryside of #Latakia reageer retweet
[..]twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:44:34#Syria#SAA #NDF also recaptured Beit Faris and surrounding hills in the countryside of #Latakia reageer retweet
Ikko, ten noorden van Arafit:
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet niet.quote:Op maandag 7 december 2015 16:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heeft IS gebied heroverd ten zuidoosten van Kuweires? Op andere kaarten was de rode strook eerst een stuk dichterbij het meer.
De ervaring IS strijders zitten helemaal in het noorden van Syrie en bij Mosul. Wat daar zit zijn slappelingen die geen schijn van kans maken.quote:Op maandag 7 december 2015 16:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heeft IS gebied heroverd ten zuidoosten van Kuweires? Op andere kaarten was de rode strook eerst een stuk dichterbij het meer.
Klopt ook wel. Kon me dat alleen herinneren. Ik verwacht dat het front rond Kuweires zeer snel instort en IS zich meer op Mare gaat concentreren. Valt meer te behalen voor ze.quote:Op maandag 7 december 2015 17:05 schreef HSG het volgende:
[..]
De ervaring IS strijders zitten helemaal in het noorden van Syrie en bij Mosul. Wat daar zit zijn slappelingen die geen schijn van kans maken.
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 07-12-2015 om 15:44:22New map : The situation in Northern #Aleppo on Dec 7, 2015 / HD : https://t.co/QXdmcefkMd #SDF #YPG #IS #Nusra https://t.co/8e0aKCr8Zt reageer retweet
Op de map:twitter:watanisy twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:08:10#SAA #NDF captured Mughayriyah / NE of Kafr Dulbah / LatakiaLocation: https://t.co/UtYjCnVJ6Q reageer retweet
Het gaat snel nu. Een deel van de versterkingen in Zuid-Aleppo van de rebellen kwam uit Latakia en dat front begint steeds sneller uit elkaar te klappen. Zuid-Aleppo gaat ook snel klappen. Hun tegenaanval is mislukt dus achter de frontlinies zijn ze steeds zwakker geworden. Tevens 1.100 elitetroepen van de 4e divisie erbij gekomen. Alleen Idlib zal een hele lastige kluif worden, wegens een open aanvoerlinie vanaf Turkije en bastions Idlib en Jisr Al Shugour.quote:Op maandag 7 december 2015 17:13 schreef Intellectueel het volgende:
Mughayriya ook veroverd in Latakia:Op de map:twitter:watanisy twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:08:10#SAA #NDF captured Mughayriyah / NE of Kafr Dulbah / LatakiaLocation: https://t.co/UtYjCnVJ6Q reageer retweet
http://wikimapia.org/#lan(...)n=36.180940&z=15&m=b
Ten westen van Arafit:
[ afbeelding ]
Gaat lekker zo.
Een wijdverspreide offensief op verscheidene fronten heeft de rebellen inderdaad in een benarde positie gebracht, omdat ze uit paniek niet meer weten welke front ze nu precies prioriteit op moeten leggen. Het offensief in Zuid-Aleppo bracht de rebellen ertoe om versterkingen vanuit Idlib en Latakia in te sturen, maar dat blijkt nu dus ook niet genoeg te zijn. Derhalve maakt de SAA zowel in Latakia als in Zuid-Aleppo goede vorderingen. Deze onzekerheid zal voor de rebellen de komende tijd wel voortduren.quote:Op maandag 7 december 2015 17:17 schreef Richestorags het volgende:
Het gaat snel nu. Een deel van de versterkingen in Zuid-Aleppo van de rebellen kwam uit Latakia en dat front begint steeds sneller uit elkaar te klappen. Zuid-Aleppo gaat ook snel klappen. Hun tegenaanval is mislukt dus achter de frontlinies zijn ze steeds zwakker geworden. Tevens 1.100 elitetroepen van de 4e divisie erbij gekomen. Alleen Idlib zal een hele lastige kluif worden, wegens een open aanvoerlinie vanaf Turkije en bastions Idlib en Jisr Al Shugour.
Idlib hoeft niet lastig te zijn. Gewoon omsingelen en verzwakken.quote:Op maandag 7 december 2015 17:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat snel nu. Een deel van de versterkingen in Zuid-Aleppo van de rebellen kwam uit Latakia en dat front begint steeds sneller uit elkaar te klappen. Zuid-Aleppo gaat ook snel klappen. Hun tegenaanval is mislukt dus achter de frontlinies zijn ze steeds zwakker geworden. Tevens 1.100 elitetroepen van de 4e divisie erbij gekomen. Alleen Idlib zal een hele lastige kluif worden, wegens een open aanvoerlinie vanaf Turkije en bastions Idlib en Jisr Al Shugour.
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:25:49#Footage #FSA TOW kills / wounds 10 Iraqi militants south of #Aleppo with the TOW.https://t.co/zziMNUPXqR#Syria https://t.co/Dyfcfyzf5d reageer retweet
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:31:47Reuters: U.S. military official says the United States is certain Russia is responsible for the strike on a Syrian army camp reageer retweet
Alsof dat zin heeft. Ga je je beste troepen inzetten om een gebiedje te veroveren terwijl je overal elders tot puin geslagen wordt. Zelfs hun "hoofdstad" wordt bedreigd.quote:Op maandag 7 december 2015 17:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt ook wel. Kon me dat alleen herinneren. Ik verwacht dat het front rond Kuweires zeer snel instort en IS zich meer op Mare gaat concentreren. Valt meer te behalen voor ze.
Leuk "succesje" van hun.quote:Op maandag 7 december 2015 17:42 schreef Atak het volgende:
10 Hezbollah terroristen ontmoeten vroegtijdig hun 72 maagden.twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:25:49#Footage #FSA TOW kills / wounds 10 Iraqi militants south of #Aleppo with the TOW.https://t.co/zziMNUPXqR#Syria https://t.co/Dyfcfyzf5d reageer retweet
quote:
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:12:58#Footage The #FSA destroys a regime tank south of #Aleppo with the TOW.https://t.co/qKmuU5B0r3#Syria https://t.co/gg2Q7ep78A reageer retweet
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:15:33#Footage #FSA TOW hits fuel tank of #Assad tank near #Aleppo ... https://t.co/JSHvrXhsVm#Syria https://t.co/yLKnfJlvwd reageer retweet
http://www.jpost.com/Midd(...)y-threaten-us-436490quote:Maj.-Gen. (res.) Yaakov Amidror, former national security adviser to Prime Minister Benjamin Netanyahu, didn’t rule out the possibility that Iran would be carrying out air activity in Israel’s immediate vicinity.
“Anything can happen,” he told The Jerusalem Post on Sunday. Israel would “not have to respond so long as the Iranian jets don’t interfere with us. We are free to dislike it, but if they don’t interfere with us, they can bomb their targets. It doesn’t require a change of course on our part,” said Amidror, a senior fellow at the Begin-Sadat Center for Strategic Studies.
De SAA rent wel eerder weg dan de rebellen. De SAA vecht omdat het moet of voor hun land, die Jihadi's zijn compleet gestoord en vinden het niet erg om als martelaar te sterven.quote:Op maandag 7 december 2015 17:39 schreef UpsideDown het volgende:
De vorige keer was Idlib in 2 dagen gepiept.
http://www.timesofisrael.(...)sias-s-400-in-syria/quote:A senior IDF officer has delivered a somber assessment of the presence of the Russian anti-missile defense system currently stationed at Moscow’s Latakia airbase in Syria, which has a range that extends over half of Israel’s airspace.
“In our worst nightmares, we never dreamed we would have the S-400 system in our backyard with Syria, or that there would be cruise missiles here,” the member of the General Staff told Israeli defense correspondents at a briefing this week, the Walla website reported.
twitter:markito0171 twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:54:28@JulianRoepcke bullseye & ketchup reageer retweet
Wat dacht je dat ze gingen zeggen?quote:Op maandag 7 december 2015 17:56 schreef Intellectueel het volgende:
Israel gaat dus niets doen.
Amidror: If Iranian jets arrive in Syria, Israel would ‘only act if they threaten us’
[..]
http://www.jpost.com/Midd(...)y-threaten-us-436490
Een beetje zoals dit inderdaad:quote:Op maandag 7 december 2015 17:59 schreef Atak het volgende:
twitter:markito0171 twitterde op maandag 07-12-2015 om 17:54:28@JulianRoepcke bullseye & ketchup reageer retweet
Ach ach ach en heeft geen enkele bronnen te vermelden. Alleen een paar TOW-filmpjes.quote:Op maandag 7 december 2015 17:55 schreef Atak het volgende:
Gaat wel lekker zo. Assad en Hezbollah lijkjes gaan als warme broodjes over de toonbank terwijl ze bijna nul coma nul vooruitgang boeken. Ik had Poetin gewaarschuwd dat dit zou eindigen als een Afghanistan 2.0. Het enige verschil is dat het niet Russische troepen zijn niet tot pulp worden geschoten of opgeblazen maar Iranirs. Als ze nou op ISIS hadden geconcentreerd dat konden ze samen werken met het FSA om ISIS aan te pakken. Tja eigen schuld.
Er waren nul doden bij die aanval. Trouwens beetje off-topic maar ik snap je frustratie nu je dag in dag uit je eigen soortgenoten op youtube moet zien. Bulleye and ketchup.quote:Op maandag 7 december 2015 18:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een beetje zoals dit inderdaad:
Voltreffer van de PKK.
Barzani mag wel meer lullen, dikke middelvinger is wat hij krijgtquote:Op maandag 7 december 2015 18:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
KRG requests Russia avoid Kurdish airspace for Syria missions
ERBIL, Kurdistan Region — Kareem Sinjari, the interior minister of the Kurdistan Regional Government (KRG), met with Russian Consul General to Erbil Victor Simakov on Monday to hold talks regarding Kurdistan suspending flights at the Erbil and Sulaimani airports as Russian jets fly over the region on missions to Syria.
Sinjari reportedly asked Simakov to request Moscow find an alternate route for its aircraft and cruise missiles that avoids using the Kurdistan region’s airspace.
Simakov promised to discuss the matter with the Russian government and said that currently there is no other way for Moscow to avoid Kurdish airspace.
Additionally, Simakov told Rudaw that during the meeting the KRG interior minister was informed of the arrival of Russian military aid to Kurdish Peshmerga forces, including light weapons.
In terms of supporting Kurdish Peshmerga forces in the fight against the self-claimed Islamic State, several countries have delivered military assistance to the Kurdistan region, but this is the first time Russia has done so.
On Sunday the Baghdad central government asked that Kurdistan suspend flights at its two airports for 48 hours because Russia is targeting ISIS just across the border in Syria.
This is the second time in less than a month that Kurdistan has suspended all fights at Baghdad’s request due to Russian military action.
http://rudaw.net/english/kurdistan/071220151
Barzani
Bij andere aanvallen genoeg doden anders. Meer dan 120 Turkse doden tot nu. Een factor of 2 meer dan de hoeveelheid IRGC-doden in Syri.quote:Op maandag 7 december 2015 18:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Er waren nul doden bij die aanval. Trouwens beetje off-topic maar ik snap je frustratie nu je dag in dag uit je eigen soortgenoten op youtube moet zien. Bulleye and ketchup.
quote:Op maandag 7 december 2015 18:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Er waren nul doden bij die aanval. Trouwens beetje off-topic maar ik snap je frustratie nu je dag in dag uit je eigen soortgenoten op youtube moet zien. Bulleye and ketchup.
Het losweken van Noord-Irak is begonnenquote:Op maandag 7 december 2015 18:16 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Barzani mag wel meer lullen, dikke middelvinger is wat hij krijgt
Een symbolisch request. Meer niet. Er bestaan geen Koerdisch luchtruim en zolang Bagdad haar toestemming geeft kan stamleider Barzani daar niets tegen doen.quote:Op maandag 7 december 2015 18:16 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Barzani mag wel meer lullen, dikke middelvinger is wat hij krijgt
quote:Op maandag 7 december 2015 18:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Two refugees on bikes cross the boarder between Norway and Russia
Norway says it has received no "satisfactory" explanation from Russia about why it has sent so many refugees to Norway rather than Finland, which has received almost none.
http://www.independent.co(...)fugees-a6755031.html
Waar blijf jij off-topic posten? Rot eens op met die nonsense.quote:Op maandag 7 december 2015 18:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Two refugees on bikes cross the boarder between Norway and Russia
Norway says it has received no "satisfactory" explanation from Russia about why it has sent so many refugees to Norway rather than Finland, which has received almost none.
http://www.independent.co(...)fugees-a6755031.html
Ja ja, we moeten vooral jou op jouw woord geloven. Als we zien hoeveel Iraanse hoge officieren al dood zijn gemaakt dan kan ik je op een briefje geven dat Iran al duizenden soldaten heeft verloren. In 2015 is Syri al de favoriete bestemming voor Iranirs, de meeste hoeven alleen een enkeltje te betalen.quote:Op maandag 7 december 2015 18:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bij andere aanvallen genoeg doden anders. Meer dan 120 Turkse doden tot nu. Een factor of 2 meer dan de hoeveelheid IRGC-doden in Syri.
Geen frustratie hoor. Goede dag voor de SAA vandaag dus ik ben blij. Rebellen blijven verliezen in Zuid-Aleppo en Latakia. Daar kunnen wat TOW-videos niet tegenop.
Je loopt zelf ook off-topic te posten. Wel een beetje hypocriet van je.quote:Op maandag 7 december 2015 18:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar blijf jij off-topic posten? Rot eens op met die nonsense.
Woord? Genoeg bewijs hoor van de hoeveelheid doden.quote:Op maandag 7 december 2015 18:22 schreef Atak het volgende:
Ja ja, we moeten vooral jou op jouw woord geloven. Als zien hoeveel Iraanse hoge officieren al dood zijn gemaakt dan kan ik je op een briefje geven dat Iran al duizenden soldaten heeft verloren. 2015 is al de favoriete bestemming voor Iranirs, de meeste hoeven alleen een enkeltje te betalen.
Dat is niet off-topic, vluchtelingen uit Syrie en de spanningen tussen de NAVO en Rusland passen hier mooi tussen.quote:Op maandag 7 december 2015 18:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar blijf jij off-topic posten? Rot eens op met die nonsense.
Sinds wanneer zijn twee fietsende vluchtelingen nabij Rusland relevant voor dit topic? Hoe was dat artikel die je toen straks postte over OPEC relevant voor dit topic? Of al die andere nonsense reacties van je in dit topic?quote:Op maandag 7 december 2015 18:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is niet off-topic, vluchtelingen uit Syrie en de spanningen tussen de NAVO en Rusland passen hier mooi tussen.
Als het je niet bevalt ga je maar iets anders doen, mastruberen op een vlag van Islamitische Staat Iran bv.
Wowquote:Op maandag 7 december 2015 18:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
FSA laat tank verdwijnen in Aleppo
Spanningen tussen de NAVO en Rusland zijn relevant, dat is toch duidelijk?quote:Op maandag 7 december 2015 18:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn twee fietsende vluchtelingen nabij Rusland relevant voor dit topic? Hoe was dat artikel die je toen straks postte over OPEC relevant voor dit topic? Of al die andere nonsense reacties van je in dit topic?
NSFW NSFWquote:Op maandag 7 december 2015 18:32 schreef Atak het volgende:
Helaas is die video waar 10 hezzies in rook op gaan door een TOW al verwijderd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW
Irakezen koppen TOW in Aleppo.
Eerste keer dat ik een TOW zo zie knallen, veel krachtiger dan normaal. Waarschijnlijk omdat ze op een zwakke plek zijn geraakt en de rest van die tank meeknalt.quote:
Tja, tis dan ook een roestbakquote:Op maandag 7 december 2015 18:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik een TOW zo zie knallen, veel krachtiger dan normaal. Waarschijnlijk omdat ze op een zwakke plek zijn geraakt en de rest van die tank meeknalt.
Goed bezig staat inderdaad gelijk aan terrein verliezen. Niet enkel aan het zuidelijk Aleppo front, maar ook nog eens in Latakia.quote:Op maandag 7 december 2015 18:37 schreef firefly3 het volgende:
De rebellen zijn goed bezig. Stukje achteruit en dan met z'n allen die 1.100 versterking vernietigen.
Geen krachtigere raket. Komt door de munitie binnenin de tank. Normaal hebben de tanks minder munitie bij hun.quote:Op maandag 7 december 2015 18:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Eerste keer dat ik een TOW zo zie knallen, veel krachtiger dan normaal. Waarschijnlijk omdat ze op een zwakke plek zijn geraakt en de rest van die tank meeknalt.
Geldproblemen bij Hezbollahtwitter:EjmAlrai twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:43:51#Hezbollah is short of cash these days. Salaries are delayed this month.The last time this happened was 5 years ago. https://t.co/zzRGkEu23O reageer retweet
Tja, bij de SAA etc. zijn ze niet echt gedisciplineerd. Die milities al helemaal niet.quote:Op maandag 7 december 2015 18:46 schreef Mani89 het volgende:
Je zou toch denken dat ze inmiddels een soort doctrine hebben ontwikkeld in de strijd tegen de TOW's. Die gasten staan gewoon out in the open een beetje te chillen op een dak met een enorme raketinstallatie.
quote:Op maandag 7 december 2015 18:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
NSFW NSFWIrakezen? Moeten die niet eerst hun eigen land bevrijden van ISIS in plaats van landje pik te doen van de soennieten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW
Irakezen koppen TOW in Aleppo.
Hezbollah leek me wel gedisciplineerd maar veel daar zijn jonge kerels die het eigenlijk niet willen.quote:Op maandag 7 december 2015 18:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja, bij de SAA etc. zijn ze niet echt gedisciplineerd. Die milities al helemaal niet.
Wat doen de Turken dan in Irak?quote:Op maandag 7 december 2015 18:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Irakezen? Moeten die niet eerst hun eigen land bevrijden van ISIS in plaats van landje pik te doen van de soennieten?
Die TOWs kunnen gewoon gevuurd worden door de operator, die zich achter een muur kan verschuilen terwijl de tube er net bovenuit komt. Gezien de afstand die deze raketten kunnen afleggen + een kleine tube die van dergelijke afstand enorm moeilijk waar te nemen is, is het redelijk lastig om deze operators uit te schakelen. Enige optie is anti-TOW systemen op de tanks, maar die heeft de SAA niet.quote:Op maandag 7 december 2015 18:46 schreef Mani89 het volgende:
Je zou toch denken dat ze inmiddels een soort doctrine hebben ontwikkeld in de strijd tegen de TOW's. Die gasten staan gewoon out in the open een beetje te chillen op een dak met een enorme raketinstallatie.
Maar KRG heeft daar geen gezag over, dat had jij wel moeten wetenquote:Op maandag 7 december 2015 18:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op uitnodiging van de KRG, trainen ze de Peshmerga
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-12-2015 om 18:53:13SYRIA: Senior US military official says US is 'certain' Russia bombed #SAA positions in Deir Ezzor last night.https://t.co/qKvja1Nh3k reageer retweet
Tuurlijk wel, de PYD heeft toch ook gezag in Rojava?quote:Op maandag 7 december 2015 18:53 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar KRG heeft daar geen gezag over, dat had jij wel moeten weten
Dat zijn geen Iraanse soldaten.quote:Op maandag 7 december 2015 18:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Photo: Iranian fighters on the front line in Fallujah, Iraq
[ afbeelding ]
Goeie camo
Nee hoor. Terroristen en gerelateerde groepen hebben geen legitimiteit.quote:Op maandag 7 december 2015 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
de PYD heeft toch ook gezag in Rojava?
The photo was shared by Hassan Shemshadi, an Iranian journalist covering the wars in Iraq and Syria.quote:Op maandag 7 december 2015 18:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat zijn geen Iraanse soldaten.
Dit is een Iraanse soldaat in Irak (samen met Abu Azrael):
http://www.afsaran.ir/link/1151565
Horen ze ook niet te hebbenquote:Op maandag 7 december 2015 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de PYD heeft toch ook gezag in Rojava?
De KRG geeft toch ook niet aan dat ze zich willen afscheiden? Ze hebben puur om training vanuit Turkije gevraagd.quote:Op maandag 7 december 2015 18:56 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Horen ze ook niet te hebbenMaar de PYD heeft nooit aangegeven dat ze zich willen afscheiden, ze willen hun rechten hebben en gewoon bij Syri horen
Had dit in FSA gebied gekund?twitter:LinaArabii twitterde op maandag 07-12-2015 om 18:17:48Patriarch al-Ra said mass at the Our Lady of the Annunciation Cathedral in #Tartus, #Syria, last evening. https://t.co/UsY7N6MLtZ reageer retweet
Aldus iemand op Reddit. Er zijn helemaal geen Iraanse strijders nabij Fallujah.quote:Op maandag 7 december 2015 18:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
The photo was shared by Hassan Shemshadi, an Iranian journalist covering the wars in Iraq and Syria.
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)n_the_front_line_in/
Niet aldus "iemand", aldus Hassan Shemshadi, Iraanse journalist.quote:Op maandag 7 december 2015 18:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Aldus iemand op Reddit. Er zijn helemaal geen Iraanse strijders nabij Fallujah.
quote:Op maandag 7 december 2015 17:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
twitter:AlMonitor twitterde op maandag 07-12-2015 om 00:51:03Turkey’s red line in Syria under attack https://t.co/nQvH6Vji2B reageer retweet
Aldus iemand die beweert aldus Hassan Shemshadi inderdaad.quote:Op maandag 7 december 2015 18:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niet aldus "iemand", aldus Hassan Shemshadi, Iraanse journalist.
Hier een directe bron:quote:Op maandag 7 december 2015 19:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Aldus iemand die beweert aldus Hassan Shemshadi inderdaad.
Aldus wij van WC eend.quote:Op maandag 7 december 2015 18:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niet aldus "iemand", aldus Hassan Shemshadi, Iraanse journalist.
-edit-
https://www.instagram.com/p/-69G2Zpuif/?taken-by=shemshadi.hassan
'Forces of the resistance' is een groot begrip.quote:Op maandag 7 december 2015 19:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hier een directe bron:
https://www.instagram.com/p/-69G2Zpuif/?taken-by=shemshadi.hassan
These are some of the forces of resistance and defense of the shrine, at the forefront of the battle against Islamic terrorists and their #
.
Neither cold nor heat and nothing else, not keep them from continuing their sacred.
.
Security advocates for the health of our dear and # shrine Hay_Mthr, send blessings # # Pray and at least appreciate the effort and dedication and their sacrifice, too.
Photographs related to the battle fronts of resistance against the takfiri terrorists in Fallujah # # Iraq.
# Allhm_Sl_Ly_Mhmd_V_Al_Mhmd_V_Jl_Frjhm.
# Fallh_Khyr_Hafza_V_Hv_Arhm_Alrahmyn.
# Mdafan_Hrm
# Mdafan_Amnyt_Ayran.
'S nachts wordt het wel erg koud hoorquote:Op maandag 7 december 2015 19:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Maar leuk hoor, in je rooie dekentje in Fallujah.
Ja dat geloof ik best maar of het handig is om met je rood dekentje rond te lopen...ehquote:Op maandag 7 december 2015 19:03 schreef tukker321 het volgende:
[..]
'S nachts wordt het wel erg koud hoor![]()
In Slemaniya is er al een sneeuwstorm
Gewoon Iraanse terroristen in Fallujah dus.quote:Op maandag 7 december 2015 19:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
'Forces of the resistance' is een groot begrip.
Dat blijkt helemaal niet uit die foto.quote:Op maandag 7 december 2015 19:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon Iraanse terroristen in Fallujah dus.
Ja die pro-Iran journalist liegt.quote:Op maandag 7 december 2015 19:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat blijkt helemaal niet uit die foto.
quote:Op maandag 7 december 2015 19:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja die pro-Iran journalist liegt.
Waarom ruzie maken om iets domquote:Op maandag 7 december 2015 19:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat blijkt helemaal niet uit die foto.
Die heeft het over 'resistance forces'. Enige idee hoeveel groepen onderdeel uit maken van deze axis?quote:Op maandag 7 december 2015 19:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja die pro-Iran journalist liegt.
en volgens de russen waren het amerikanenquote:Op maandag 7 december 2015 19:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Pentagon says Russian — not U.S. — warplanes hit a Syrian army base
https://www.washingtonpos(...)c2e6e1f98_story.html
Koekoektwitter:AEJKhalil twitterde op maandag 07-12-2015 om 22:38:06#BREAKING Two big explosions on #Russia embassy in #Damascus moments ago #Syria Dec 7 https://t.co/Y1DZ0YQUyF reageer retweet
twitter:
Best leuke speeltjes om knallend mee het nieuwjaar in te gaan.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 18:46 schreef Mani89 het volgende:
Hehequote:Op maandag 7 december 2015 23:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Koekoektwitter:AEJKhalil twitterde op maandag 07-12-2015 om 22:38:06#BREAKING Two big explosions on #Russia embassy in #Damascus moments ago #Syria Dec 7 https://t.co/Y1DZ0YQUyF reageer retweet
-edit-twitter:
https://www.reddit.com/r/(...)nder_to_syrian_army/quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:08 schreef firefly3 het volgende:
Al nusra die zich overgeeft en lid wordt van de NDF, wat is deze
[ afbeelding ]
Ga je nu nobody's op Reddit citeren?quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)nder_to_syrian_army/
Source is known for spreading false information.
Lees de rest dan ook lekkerquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ga je nu nobody's op Reddit citeren?
Which source are you referring to? there are three in this article.
Gedaan en daar staat niets relevants in, behalve deze:quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lees de rest dan ook lekker
Je lees lekker wat je wilt lezen. Zolang er geen bewijs is (en zeker na zoveel tijd) is het bullshit.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:49 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Gedaan en daar staat niets relevants in, behalve deze:
According to Damascus Now (a Facebook page), these fighters are from Deir Ezzour from Al Shaitat tribe. They defected from Alnusra group called "Jonoud Al malahim". Also a military leader was captured in the process by FSA and couldn't defect.
twitter:joshua_landis twitterde op maandag 07-12-2015 om 23:19:30Bad day 4 loyalist side of Aleppo. Rebels hit hard, respond by hitting west Alep w everything they've got. Hospitals filled w dead & injured reageer retweet
Over wat lees ik heen dan? Citeer een paar van je internet-experts.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je lees lekker wat je wilt lezen. Zolang er geen bewijs is (en zeker na zoveel tijd) is het bullshit.
Jij gelooft een Twitter bericht wel maar als daar anderen berichten over zijn dat die bronnen bagger zijn negeer je dat. Zoals ik al zei, als het waar was zouden er overal al foto's zijn. Bullshit factor is hoog.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Over wat lees ik heen dan? Citeer een paar van je internet-experts.
Ik heb het niet over een Twitter bericht, maar over dit artikel van NOW Lebanon, die bekend staat als een anti-Assad outlet.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij gelooft een Twitter bericht wel maar als daar anderen berichten over zijn dat die bronnen bagger zijn negeer je dat. Zoals ik al zei, als het waar was zouden er overal al foto's zijn. Bullshit factor is hoog.
Ja SOHR is opeens wel betrouwbaar?quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een Twitter bericht, maar over dit artikel van NOW Lebanon, die bekend staat als een anti-Assad outlet.
https://now.mmedia.me/lb/(...)egime-in-south-syria
In het artikel worden verscheidene bronnen aangehaald waaronder de SOHR, die door de gehele westerse media wordt geciteerd en ook anti-regime is. Ook wordt een andere pro-rebellen bron geciteerd die als eerste het nieuws meldde.
Jij komt vervolgens met een anonieme figuur op Reddit aanzetten die iets roept maar vervolgens niet thuis geeft.
SOHR wordt door de meeste pro-rebellen inderdaad als betrouwbaar geacht. Bovendien meldt niet enkel SOHR het, maar ook genoeg andere pro-rebellen bronnen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja SOHR is opeens wel betrouwbaar?
Genoeg Assad fanboys die dit op Twitter en Facebook hebben gemeld. Ook op de Arabischtalige pagina's.quote:Als het waar zou zijn zou het als een overwinning naar voren worden gebracht door Assad fanboys, maar zolang er geen echt bewijs is, is het bullshit.
Wat als die overgelopen rebellen niet staan te springen om vol in beeld van een camera te verschijnen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Melden != bewijs. Als je bewijs het kom je er maar mee, voor de rest zoek je het maar uit
Die zullen het als gerucht melden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wat als die overgelopen rebellen niet staan te springen om vol in beeld van een camera te verschijnen?
Hoe verklaar je dat pro-rebellen dit nieuws als eerste hebben gemeld, waaronder de SOHR?
Nee hoor. Heb je het artikel weleens gelezen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die zullen het als gerucht melden.
Wie zet er precies zijn vraagtekens bij? Over welke personen hebben we het en waar baseren zij hun autoriteit op?quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als vrijwel iedereen er vraagtekens bij zet en 1 iemand op fok blijft volhouden dat dit waar is ga ik met de rest mee. Zeker gezien de mensen die op Reddit rondlopen, zoals ook strijders etc.
Je kan het zelf ook toch lezen? Ik neem mensen met first hand sources serieuzer dan iemand hier die er geen first hand source voor heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie zet er precies zijn vraagtekens bij? Over welke personen hebben we het en waar baseren zij hun autoriteit op?
Waarom melden pro-rebellen bronnen als SOHR dit?
Nogmaals, over welke mensen heb je het? Noem eens een naam?quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan het zelf ook toch lezen? Ik neem mensen met first hand sources serieuzer dan iemand hier die er geen first hand source voor heeft.
CIA_Shill (Peto Lucem, mapmaker op Twitter) noemt de bron twijfelachtig. Je kan hem gerust een persoonlijk bericht sturen, hij stuurt vaak snel een antwoord terug.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nogmaals, over welke mensen heb je het? Noem eens een naam?
SOHR wordt door de meeste pro-rebellen als betrouwbaar geacht? Waarom melden ze dit?
Ik hecht geen waarde noch autoriteit aan anonieme figuren op het internet die geen directe lijn met Syri hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
CIA_Shill (Peto Lucem, mapmaker op Twitter) noemt de bron twijfelachtig. Je kan hem gerust een persoonlijk bericht sturen, hij stuurt vaak snel een antwoord terug.
Vraag dan geen bron als je alleen Assad persoonlijk als bron accepteertquote:Op dinsdag 8 december 2015 01:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik hecht geen waarde noch autoriteit aan anonieme figuren op het internet die geen directe lijn met Syri hebben.
Peto Lucem is geen bron, Einstein. Al die mappen die hij maakt zijn gebaseerd op nieuws en publicaties van andere actoren.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vraag dan geen bron als je alleen Assad persoonlijk als bron accepteert
Onzin, hij ook zijn directe bronnen. Als je zou meelezen zou je dat wel snappen. Maar goed, volgens jou zit Reddit vol met anoniempjesquote:Op dinsdag 8 december 2015 01:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Peto Lucem is geen bron, Einstein. Al die mappen die hij maakt zijn gebaseerd op nieuws en publicaties van andere actoren.
Daar staat tegenover dat de SOHR (pro-rebellen) en Mubasher (pro-rebellen) dit nieuws als eersten hebben gemeld. Allemaal bronnen met een directe lijn naar verscheidene elementen in Syri.
Iedereen op Twitter heeft zijn 'bronnen' in Syri. Ondanks het feit dat Peto nooit, maar dan ook nooit, een nieuwsfeit publiceert op zijn Twitter-kanaal. Het enige dat hij doet is retweeten en mappen maken. Waar hij overigens erg goed in is, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, hij ook zijn directe bronnen. Als je zou meelezen zou je dat wel snappen. Maar goed, volgens jou zit Reddit vol met anoniempjes
Een leeg dorp vol strijders?quote:Op maandag 7 december 2015 18:13 schreef Mathemaat het volgende:
Mensen die denken dat je de oorlog in Syri wint wanneer je een leeg drop of een wijkje inneemt
Ok, thx!quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)nder_to_syrian_army/
Source is known for spreading false information.
Sorry ik geloof clapclapyourhands. Al nusra die overloopt is te raar.quote:Op dinsdag 8 december 2015 01:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik hecht geen waarde noch autoriteit aan anonieme figuren op het internet die geen directe lijn met Syri hebben.
Geen idee? Misschien kan iemand ze effe bellen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:23 schreef TheJanitor het volgende:
Is het vandaag rustig in de Levant?
Zo haten op het Westen, maar wel de wapens van vrijheid gebruiken. Lekker hypocriet.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:58 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)kt-wapens-aan-westen
Terechte kritiek dit. Allemaal dankzij de idiote invasie van Irak.
Ff vragen of ze gaan vechten zodat we de popcorn er weer bij kunnen halen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:36 schreef Maichel het volgende:
[..]
Geen idee? Misschien kan iemand ze effe bellen?
Dus? Dit doen ze al jaren en er is nog steeds niets gebeurd.quote:
Ooit bedacht dat het doden van strijders en het innemen van dorpen vele voordelen biedt? Dorpen kunnen een bastion zijn (Al Hadher) of een logistiek knooppunt (samenkomen van wegen). Tevens kunnen dorpen vanwege hoogteligging goed zijn voor strategische artilleriebombardementen. Daarnaast is elke dode strijder er n die niet meer tegen je kan vechten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dus? Dit doen ze al jaren en er is nog steeds niets gebeurd.
Ik zou als rebel niet graag in de buurt van deze MLRS' opereren. Sterker nog, ik had het op een lopen gezet.twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 14:24:06#Rusia is intensify using BM-30 Smerch /9A52-2 Smerch-M heavy mltpl rocket launcher n S reef #Aleppo #Jubar #Latakia https://t.co/uAHw3BC5GI reageer retweet
quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ff vragen of ze gaan vechten zodat we de popcorn er weer bij kunnen halen.
Verlanglijstje kerst: Het liefst meer clusterbommen, barrelbommen en TOWs. Grotere zelf ontworpen bommen en A-team achtige knutsels. Meer pockets in woonwijken en een nieuwe factie: ingevlogen vietnamezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |