.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:59 schreef firefly3 het volgende:
Ik kan de helft van de topic titel niet lezen vanwege mijn mobiel.. waar de tur...? Is het weer een aanname dat ik turk ben?.
Het is me gelukt om het te kopiren, thx!quote:Op zondag 6 december 2015 00:29 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
.
Van links naar recht over de titel vegen
Die spanningen worden al minder. Turkije helpt een handje door zich weer eens debiel te gedragen en de aandacht van Rusland te eisen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:59 schreef firefly3 het volgende:
Ik kan de helft van de topic titel niet lezen vanwege mijn mobiel.. waar de tur...? Is het weer een aanname dat ik turk ben?![]()
Igg, de spanningen tussen het westen en rusland lopen flink op. Veel schepen die zich in de middelandse zee bevinden. Zonde. Zonde voor de natuurliefhebbers en mensen die willen reizen naar de gebieden rondom de middelandse zee.
Lijkterop idd. De SAA maakt ondertussen met steun van de Russen weer flinke vorderingen, ook kan het dagelijks leven en toerisme weer opgepakt worden. Volgende belangrijke symbolische stap is palmyra en Aleppo, verder het verbinden van het geisoleerde deir elzor...quote:Op zondag 6 december 2015 11:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die spanningen worden al minder. Turkije helpt een handje door zich weer eens debiel te gedragen en de aandacht van Rusland te eisen.
Ondertussen draaien Westerse leiders langzaam bij over Assad, dat hij mogelijk toch maar moet blijven. Dit terwijl het voor Turkije altijd primair te doen was om Assad weg te krijgen. Iets waarin ze compleet gefaald hebben dankzij gebrek aan strategisch inzicht onder de Turkse elite.
Een 'prominent figure of the insurgency', 'rebel factions' en in een andere alinea nog 'powerful rebel group', de terroristen worden weer eens witgewassen door de media. Walgelijk.quote:'Islam Army, an Islamist group formed by a merger of rebel factions in 2013 and mainly based in the Eatern Ghouta area near Damascus, is led by Zahran Alloush, one of the most prominent figures of the insurgency'.
En waarmee gaan ze dat doen dan ?quote:Op zondag 6 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
Trouwens zal me niks verbazen als de Turkse soldaten die de Peshmerga, Turkmenen en Arabieren leiding geven eerst Musul bevrijden en daarna doorstoten naar Syri.
Jammer alleen dat ze nul ervaring hebben behalve wat interne operaties.quote:Op zondag 6 december 2015 14:52 schreef Atak het volgende:
Trouwens zal me niks verbazen als de Turkse soldaten die de Peshmerga, Turkmenen en Arabieren leiding geven eerst Musul bevrijden en daarna doorstoten naar Syri.
Account opgeschortquote:Op zondag 6 december 2015 15:32 schreef Szura het volgende:
Wat is er met het Twitteraccount van Rami gebeurd?
twitter:4rj1n twitterde op zondag 06-12-2015 om 12:04:18Committee for reconstruction of Kobane:AKP & KDP are stopping reconstruction of Kobane, not letting construction materials through. (ANHA) reageer retweet
Ik blijf erbij, het is roest dat gewoon breekt met 1 rpg inslagquote:Op zondag 6 december 2015 16:29 schreef Atak het volgende:
Beauty pic van de Turkse militaire basis in Bamerni, Irak.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is het plan om door te stoten naar Syri. NAVO heeft geen probleem als Peshmerga en gerelateerde groepen delen van Syrie overnemen. Hier hoort PYD trouwens niet bij. Helaas is de bruikbaarheidsdatum van die terroristen verstreken.
Kobane/Ayn al-Arab krijgt geen bevoorrading totdat het overgenomen is door Peshmerga en andere vriendelijke troepen:twitter:4rj1n twitterde op zondag 06-12-2015 om 12:04:18Committee for reconstruction of Kobane:AKP & KDP are stopping reconstruction of Kobane, not letting construction materials through. (ANHA) reageer retweet
Maar dan gaan ze met Rusland oorlogje voeren om Kazakhstan of zoquote:
twitter:LinaArabii twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 02:14:40Rebels of Ahrar ash Sham flog two men for not closing their shops during Friday prayers. #NotISIS. #Camerons70000. https://t.co/AkhlC6Sm3N reageer retweet
Nee, dat is niet het plan. Wel leuk bedacht trouwens.quote:Op zondag 6 december 2015 16:29 schreef Atak het volgende:
Uiteindelijk is het plan om door te stoten naar Syri. NAVO heeft geen probleem als Peshmerga en gerelateerde groepen delen van Syrie overnemen.
Jawel, de PYD valt onder het Kurdish Supreme Committee van Barzani, wat betekent dat ze partner zijn, ook al zijn er meningsverschillen. Ken de feiten.quote:Hier hoort PYD trouwens niet bij. Helaas is de bruikbaarheidsdatum van die terroristen verstreken.
Nuja niet letterlijk natuurlijk.quote:Op zondag 6 december 2015 17:15 schreef UpsideDown het volgende:
Trouwens in ieder land staan politieke partijen elkaar naar het leven, niks bijzonders.
MHP is voorstander om Turkmenen te helpen.quote:Op zondag 6 december 2015 17:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waar blijft die staatsgreep van die MHP generaals nou toch? de tijd begint te dringen.
Barzani Heeft niks met PKK. Ze hebben nog laatst die terroristen gevraagd om het land te verlaten. PYD zal dezelfde behandeling krijgen. Ze hebben geen bestaansrecht volgens Barzani en Erdo.quote:Op zondag 6 december 2015 17:15 schreef UpsideDown het volgende:
De verhouding PYD/KDP is vergelijkbaar met de verhouding PUK/KDP, niet ideaal maar wel werkbaar. Trouwens in ieder land staan politieke partijen elkaar naar het leven, niks bijzonders.
In jouw belevingswereld ontpopt Barzani zich tot een dictator die als Turkse puppet alle Koerden aan zich gaat onderwerpen. Echter in Suleimaniya of in Syri is niet veel aanhang van hem te vinden, een absolute alleenheerser zal hij dan ook nooit worden.quote:Op zondag 6 december 2015 17:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Barzani Heeft niks met PKK. Ze hebben nog laatst die terroristen gevraagd om het land te verlaten. PYD zal dezelfde behandeling krijgen. Ze hebben geen bestaansrecht volgens Barzani en Erdo.
Zoals ik al stelde.. die moeten dan haasten want er blijft zo weinig van de Turkmeense dorpen en vooral milities over.quote:Op zondag 6 december 2015 17:39 schreef Atak het volgende:
[..]
MHP is voorstander om Turkmenen te helpen.
twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 06-12-2015 om 14:57:25180 militants surrender to #SAA in #Daraa, have their cases settled Gov released 270 wanted people to encourage reconciliation in #Syria reageer retweet
Hoe gaat het met de bufferzone?quote:Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef Atak het volgende:
Binnenkort Peshmerga en Turkse legioen in Syri om PYD te reinigen. Dit gaat gebeuren of jullie het leuk vinden of niet. PYD zal nooit legitimiteit krijgen. Good Kurd versus bad Kurd. Buffer zone.
De grootste operatie van zijn carrire ook.quote:Op zondag 6 december 2015 17:44 schreef Intellectueel het volgende:
9 minuten lang filmpje van sjiitische milities die in zuidelijk Aleppo de complete defensielijnen van rebellen doorbraken.
Levende legende Qasem Soleimani ook nog te zien op 4:54.
quote:In his address from the Oval Office on Sunday at 8:00 pm (0100 GMT Monday), Obama will try to reassure Americans in the wake of the shooting, which the FBI is investigating as a possible act of terrorism.
In addition to an update on the probe, Obama will "discuss the broader threat of terrorism, including the nature of the threat, how it has evolved, and how we will defeat it," the White House said.
"He will reiterate his firm conviction that ISIL (IS) will be destroyed and that the United States must draw upon our values -- our unwavering commitment to justice, equality and freedom -- to prevail over terrorist groups that use violence to advance a destructive ideology."
Gun control onder het mom van het bestrijden van terrorisme zal het worden vrees ik.quote:Op zondag 6 december 2015 19:10 schreef Nintex het volgende:
Barry gaat vanavond vanuit het Oval Office zijn volk toespreken. Het gaat of meer oorlog worden of hij gaat voor gun control daar is de media het nog niet helemaal over eens.
Hij zal denk ik en de oorlog tegen ISIS verklaren (of Congress oproepen dat te gaan doen) en op de een of andere manier iets met gun control daar in verwerken. Dat is het standaard politieke spel in de VS.quote:Op zondag 6 december 2015 19:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gun control onder het mom van het bestrijden van terrorisme zal het worden vrees ik.
Het is ook wel kostelijk, die Turkse naviteit. Face it, de Turken zijn allang buitenspel gezet. Rojava is de facto autonoom en niets wat dat Turkse 'legioen' of de machtswellust van Barzani er tegen kan doen.quote:Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef Atak het volgende:
Binnenkort Peshmerga en Turkse legioen in Syri om PYD te reinigen. Dit gaat gebeuren of jullie het leuk vinden of niet. PYD zal nooit legitimiteit krijgen. Good Kurd versus bad Kurd. Buffer zone.
twitter:F1ea1337 twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 17:43:17#PIC: Harakat al-Nujaba leader Akram Al-Kaabi leading Friday prayers in Al-Eis mosque, South Aleppo today. #Sy #IRQ https://t.co/Mkwuqka5KY reageer retweet
Wellicht interessant voor de Arabischtaligen onder ons?twitter:F1ea1337 twitterde op zondag 06-12-2015 om 19:30:42#VID: FULL: Harakat al-Nujaba leader's (Akram Al-Kaabi) speech in Al-Eis mosque, South Aleppo countrysidehttps://t.co/AgRUeMp9ZW. #Sy reageer retweet
Of wij het leuk vinden of niet maakt niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef Atak het volgende:
Als zulke illusies jou beter doet slapen dan moet je daarmee doorgaan. Helaas heeft PYD geen kans om een bestaansrecht te krijgen. Vraag maar aan Barzani.quote:Op zondag 6 december 2015 19:27 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Het is ook wel kostelijk, die Turkse naviteit. Face it, de Turken zijn allang buitenspel gezet. Rojava is de facto autonoom en niets wat dat Turkse 'legioen' of de machtswellust van Barzani er tegen kan doen.
Waarom denk jij dat Barzani veel macht heeft?quote:Op zondag 6 december 2015 19:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Als zulke illusies jou beter doet slapen dan moet je daarmee doorgaan. Helaas heeft PYD geen kans om een bestaansrecht te krijgen. Vraag maar aan Barzani.
Barzani gaat pas weg wanneer die dood is. zijn reet is vastgeplakt om die stoel. Wat wil je doen?quote:Op zondag 6 december 2015 19:35 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat Barzani veel macht heeft?Volgens mij dreigt hij de meerderheid te verliezen in het parlement en had hij wat dealtjes moeten maken met de PUK. Het zal me ook niet verassen wanneer die steun weggaat en wat wil je dan nog doen?
En waarom dat?quote:Op zondag 6 december 2015 19:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Barzani gaat pas weg wanneer die dood is. zijn reet is vastgeplakt om die stoel. Wat wil je doen?Binnenkort zal er geen eens een PUK zijn.
twitter:heminhawrami twitterde op zondag 06-12-2015 om 17:10:12Due to new waves of Russian cruise missiles , both Erbil & Slemani airports will be closed for 48 hrs, effective from 10 PM tonight . reageer retweet
Volgens waren operatie Ashura (bevrijding van Jurf al-Sakhar) en de slag om Tikrit groter dan dit offensief in zuid-Aleppo.quote:Op zondag 6 december 2015 18:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De grootste operatie van zijn carrire ook.
Tikrit hebben de Amerikanen moeten ingrijpen begrijp ik, en ik bedoel in zijn hoedanigheid als (ex-)hoofd van buitenlandse operaties.quote:Op zondag 6 december 2015 20:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Volgens waren operatie Ashura (bevrijding van Jurf al-Sakhar) en de slag om Tikrit groter dan dit offensief in zuid-Aleppo.
Pas nadat de militieleden een klein stuk in het centrum niet wisten te veroveren. 90% van de stad en omgeving werd bevrijdt onder zijn leiding.quote:Op zondag 6 december 2015 20:25 schreef IPA35 het volgende:
Tikrit hebben de Amerikanen moeten ingrijpen begrijp ik
Als Qods commandant bedoel je? Was ook het geval in Jurf al Sakhar.quote:en ik bedoel in zijn hoedanigheid als (ex-)hoofd van buitenlandse operaties.
twitter:20committee twitterde op zondag 06-12-2015 om 22:13:33Talked 2 an old friend, snr IC official - who said on #ISIS: "If the public knew the truth, Obama would be impeached."Friend's a Dem, btw. reageer retweet
quote:Op zondag 6 december 2015 22:40 schreef Nintex het volgende:
Wat zou John Schindler bedoelen?twitter:20committee twitterde op zondag 06-12-2015 om 22:13:33Talked 2 an old friend, snr IC official - who said on #ISIS: "If the public knew the truth, Obama would be impeached."Friend's a Dem, btw. reageer retweet
quote:A new U.S. intelligence report on ISIS, commissioned by the White House, predicts that the self-proclaimed Islamic State will spread worldwide and grow in numbers, unless it suffers a significant loss of territory on the battlefield in Iraq and Syria, U.S. officials told The Daily Beast.
twitter:FGunay1 twitterde op maandag 07-12-2015 om 00:11:02BREAKING Soon after US jet conducted airstrikes on Syrian army base reports of ISIS launching offensive on base https://t.co/9dPa0BCeJO reageer retweet
twitter:Sputnik_Not twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 11:42:37BREAKING: #Russia publishes more evidence of #Turkey buying oil from #Daesh https://t.co/WKvQDM3ghg reageer retweet
quote:Op maandag 7 december 2015 00:32 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Sputnik_Not twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 11:42:37BREAKING: #Russia publishes more evidence of #Turkey buying oil from #Daesh https://t.co/WKvQDM3ghg reageer retweet
ISIS maakt gebruik van de situatie. Paar dagen geleden bombaarde de Russen de FSA waarna ISIS de boel had overgenomenquote:Op maandag 7 december 2015 00:39 schreef Adrie072 het volgende:
Dus de amerikanen bombarderen n syrische basis, dat vervolgens door Isis wordt aangevallen. Ik begrijp het niet.
En alleen al daarom zouden grondtroepen erg van pas komen. Nu is het bombarderen en alles achterlaten voor IS.quote:Op maandag 7 december 2015 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ISIS maakt gebruik van de situatie. Paar dagen geleden bombaarde de Russen de FSA waarna ISIS de boel had overgenomen
Mwah, hoe dan ook, goed dat de SAA flink wat klappen krijgt. Hoe meer klappen de SAA krijgt, hoe sneller Assad oprot.quote:Op maandag 7 december 2015 00:41 schreef Infection het volgende:
[..]
En alleen al daarom zouden grondtroepen erg van pas komen. Nu is het bombarderen en alles achterlaten voor IS.
En hoe meer IS oprukt. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op maandag 7 december 2015 00:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, hoe dan ook, goed dat de SAA flink wat klappen krijgt. Hoe meer klappen de SAA krijgt, hoe sneller Assad oprot.
Gewoon FSA dekking geven, dan kan IS niet veel.quote:Op maandag 7 december 2015 00:44 schreef Infection het volgende:
[..]
En hoe meer IS oprukt. Het is maar hoe je het bekijkt.
twitter:DailySabah twitterde op zondag 06-12-2015 om 13:56:39Turkish straits could be closed to Russian ships if its national security threatened: IUC chairman https://t.co/dazzyNNLew#Turkey reageer retweet
Dat is mijn favo kanaal.quote:Op maandag 7 december 2015 00:32 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Sputnik_Not twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 11:42:37BREAKING: #Russia publishes more evidence of #Turkey buying oil from #Daesh https://t.co/WKvQDM3ghg reageer retweet
De VS is gewoon lachende derde in deze situatie. Turkije was tot kort een neutrale speler in de regio. Met de acties van Poetin heeft hij Turkije compleet naar NAVO geduwd. De VS is hier heel erg blij mee. Misschien is dit ook een goed ding. Nu zal er constructieve politiek gevoerd worden om Iran en Rusland (die de boel lopen te verzieken) te marginaliseren.quote:Op maandag 7 december 2015 00:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als de VS dit heeft gedaan zijn het wel echte bros hoor. Gewoon direct wraak voor de provocatie van de Russen bij de Bosporus.
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-12-2015 om 01:09:29MORE: It seems that rumours of #ISIS attack after claimed coalition 'friendly fire' bombing of #SAA are false.https://t.co/imMFC8OPW0 reageer retweet
Zouden die coalitie luchtaanvallen ook 'false' zijn? Aantal ontwikkelingen die daar wellicht op kunnen wijzen:quote:Op maandag 7 december 2015 01:09 schreef Infection het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-12-2015 om 01:09:29MORE: It seems that rumours of #ISIS attack after claimed coalition 'friendly fire' bombing of #SAA are false.https://t.co/imMFC8OPW0 reageer retweet
En het bieden is begonnen. Daar gaan bedrijven in de VS heel blij van worden.quote:Op maandag 7 december 2015 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
The U.S. Air Force has fired off more than 20,000 missiles and bombs since the U.S. bombing campaign against ISIS began 15 months ago, according to the Air Force, leading to depleted munitions stockpiles and calls to ramp up funding and weapons production.
1.100 soldaten van de 4e mechanische divisie van Ras-Al-Bassit (Latakia) naar Al-Safira (Aleppo) om Al-Hadher en Al'Eis te versterken. Dat het maar snel afgelopen mag zijn met de rebellen in dat gebied, zodat de provincie weer opgebouwd kan worden. Dit soort geintjes is natuurlijk mogelijk omdat er steeds meer terrein in Latakia is veroverd en Latakia stad geheel uit het bereik van de rebellen is. Hierdoor is de noodzaak om elite-eenheden in Latakia te houden steeds minder geworden.twitter:TheArabSource twitterde op maandag 07-12-2015 om 05:51:10Massive Wave of Syrian Army Reinforcements to Southern #Aleppo https://t.co/eu3ZZnZcQO #Syria https://t.co/1F8pb7dpY1 reageer retweet
De "gematigde" SAA kan dan weer mooi verder met 15 jarige meisjes oppakken in Latakia, zodat de ouders jarenlang in ontwetendheid blijven en met een bak geld moeten komen. De link had ik al eerder gepost. Dit gebeurt op een grote schaal. Leuke plaats met schijnveiligheid, Latakia.quote:Op maandag 7 december 2015 06:12 schreef Richestorags het volgende:
1.100 soldaten van de 4e mechanische divisie van Ras-Al-Bassit (Latakia) naar Al-Safira (Aleppo) om Al-Hadher en Al'Eis te versterken. Dat het maar snel afgelopen mag zijn met de rebellen in dat gebied, zodat de provincie weer opgebouwd kan worden. Dit soort geintjes is natuurlijk mogelijk omdat er steeds meer terrein in Latakia is veroverd en Latakia stad geheel uit het bereik van de rebellen is. Hierdoor is de noodzaak om elite-eenheden in Latakia te houden steeds minder geworden.twitter:TheArabSource twitterde op maandag 07-12-2015 om 05:51:10Massive Wave of Syrian Army Reinforcements to Southern #Aleppo https://t.co/eu3ZZnZcQO #Syria https://t.co/1F8pb7dpY1 reageer retweet
Een toevluchtsoord voor meer dan een miljoen Syrirs is het geworden, ongeacht geloof of afkomst. Gevlucht voor de gematigde rebellen die zoals ik heb laten zien weer eens opriepen tot een genocide op Alawieten. Maar geen enkele gematigde burger is veilig voor hen, vandaar dat er ook vele Soennieten naar Latakia zijn gevlucht. Je bent weer lekker aan het trollen, waarom stop je daar niet mee?quote:Op maandag 7 december 2015 07:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De "gematigde" SAA kan dan weer mooi verder met 15 jarige meisjes oppakken in Latakia, zodat de ouders jarenlang in ontwetendheid blijven en met een bak geld moeten komen. De link had ik al eerder gepost. Dit gebeurt op een grote schaal. Leuke plaats met schijnveiligheid, Latakia.
Hij denkt dat al dit niet relevant is omdat men af en toe mensen straft.quote:Op maandag 7 december 2015 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een toevluchtsoord voor meer dan een miljoen Syrirs is het geworden, ongeacht geloof of afkomst. Gevlucht voor de gematigde rebellen die zoals ik heb laten zien weer eens opriepen tot een genocide op Alawieten. Maar geen enkele gematigde burger is veilig voor hen, vandaar dat er ook vele Soennieten naar Latakia zijn gevlucht. Je bent weer lekker aan het trollen, waarom stop je daar niet mee?
Dit is echt geen probleem. Als Amerika iets zelf goed kan is het wel bommen produceren.quote:Op maandag 7 december 2015 01:07 schreef WammesWaggel het volgende:
The U.S. Air Force has fired off more than 20,000 missiles and bombs since the U.S. bombing campaign against ISIS began 15 months ago, according to the Air Force, leading to depleted munitions stockpiles and calls to ramp up funding and weapons production.
Soevereiniteit van eigen luchtruim afroepen? Wat betekent dat?quote:Op maandag 7 december 2015 01:15 schreef Intellectueel het volgende:
Ik
[..]
Zouden die coalitie luchtaanvallen ook 'false' zijn? Aantal ontwikkelingen die daar wellicht op kunnen wijzen:
- Elijah die paar dagen geleden met een artikel komt waarin staat dat Syri binnen afzienbare tijd soevereiniteit van eigen luchtruim gaat afroepen.
Maar het is allemaal minder erg dan de martelkelders van Assad en de bommen van Poetin!1!!1!1!1quote:Op maandag 7 december 2015 08:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij denkt dat al dit niet relevant is omdat men af en toe mensen straft.
Met de Russische s400 installaties wordt dat een stuk makkelijker.quote:Op maandag 7 december 2015 08:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Soevereiniteit van eigen luchtruim afroepen? Wat betekent dat?
Een land heeft per definitie soevereiniteit in eigen luchtruim. Voor Syri is dat al lang geleden geschonden omdat ze het toch niet kunnen afdwingen.
Bij Assad heb je geen politieke vrijheid, bij de oppositie heb je geen politieke, sociale en religieuze vrijheid. Tsja, de keuze is snel gemaakt.quote:Op maandag 7 december 2015 09:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar het is allemaal minder erg dan de martelkelders van Assad en de bommen van Poetin!1!!1!1!1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |