abonnement Unibet Coolblue
pi_158817321
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Jep. Maar die staat ook nog wel een tijd op Schiphol.
Eind deze maand volgt de laatste (PH-AOK) voor Shaheen.

Tegen die tijd staat PH-BFO (747-400M) waarschijnlijk ook al in Spanje o.i.d.
pi_158819054
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.

Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
  maandag 4 januari 2016 @ 15:37:36 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158819248
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zat gisteren te lezen over China Eastern dat een aantal A340's verkocht aan Boeing voor de aankoop van 777's.

Heeft iemand enig idee wat Boeing met deze toestellen heeft gedaan?
Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current

Ze staan op SZW
So we just called him Fred
pi_158819364
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die zijn bij Lufthansa Technik terecht gekomen:
https://www.planespotters(...)&fleetStatus=current

Ze staan op SZW
Voor onderdelen?
  maandag 4 januari 2016 @ 15:50:02 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158819569
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Voor onderdelen?
Voorals nog lijken ze stil te staan, te wachten op betere tijden:
So we just called him Fred
  maandag 4 januari 2016 @ 16:27:19 #231
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158820438
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158821499
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Mikey92 het volgende:
Weer een KLM A330-200 uit de vloot vandaag volgens mij.
PH-AOI, net geen 9 jaar in dienst geweest.
Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
--
pi_158822826
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ja, nu al? De 787's laten nog wel even op zich wachten.
Leasecontracten lopen af. Maar duurt nog wel even voordat ze helemaal weg zijn, gaan in een grote c-check en cabine wordt ook nog omgebouwd.
pi_158823016
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is.
--
  maandag 4 januari 2016 @ 19:41:57 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158825700
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:02 schreef wiijntje het volgende:
Cool filmpje, van die props

Valt me op dat bij de Dash toestellen bij touch-down de spoilers uitklappen, dan weer dicht en dan snel weer uit - alles binnen een seconde ongeveer - bij jets nog nooit gezien. Weet iemand waarom?
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:17 schreef The_stranger het volgende:
hoogst waarschijnlijk komen de spoilers uit met als trigger voldoende gewicht op het landingsgestel.
De -100 en -400 hebben o.a. als logica (spoilers in flight mode): weight on wheels + beperkt vermogen = spoilers omhoog.

En daar maken sommige airlines ook gebruik van tijdens de take-off run: spoilers zijn omhoog totdat er meer vermogen gevraagd wordt dan de grenswaarde. Op 2:00 zie je hem vertrekken

pi_158828080
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 04:05 schreef Sparqq het volgende:

[..]

De fixed shell stoelen in the A340 vond ik na 4 of 5 uur zitten een drama, dus ik zie de 777 met 3-3-3 toch echt als een verbetering. Ik ga altijd voor een gangpad stoel in de middenrij.
Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
pi_158828700
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:15 schreef inkjet het volgende:
Nou ja, in Februari komen de BHD en de BVP als het goed is. Ik bedoel met 'nu al' dat het wat eerderl lijkt dan eerder gepland.
--
  maandag 4 januari 2016 @ 21:06:46 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158828993
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die fixed shell-stoelen vond ik nu juist wel fijn. Tenminste niet de rugleuning van de persoon voor je tegen je knieën.
Inderdaad. Met FinAir naar BKK vroeg ik om een raamplaats, want 2 seater dan verzekerd, vergeet ik te zeggen, maar niet op de laatste rij. Je begrijpt het dus wel. Maar uiteindelijk geen enkel probleem want met die fixed shell is de recline op de laatste rij hetzelfde als op de eerste. En dat is niet altijd het geval. En groot voordeel met film kijken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158832419
Ook PH-KZO is vandaag uit de vloot gehaald.
Vloog vandaag nog retour naar Zurich, Heathrow en om 18:58 uur landde het vanuit Brussel op Schiphol.
Staat nu in hangar 73 voor phase-out.

PH-KZO werd op 29 maart 2002 aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarvoor vloog het sinds 14 april 1995 voor British Midland.


  maandag 4 januari 2016 @ 23:03:00 #240
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158833806
Klaar voor de vlucht AEP BRC, eindelijk die vieze kleffe benauwde warmte achter me laten. Punt is, er hangen flinke onweerswolken boven Buenos Aires. Ben benieuwd, wordt een spannend eerste half uurtje denk ik :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158852955
KLM-C heeft weer een toestelswap uitgevoerd in WAW. De PH-EZG is gisteren vertrokken als KL1369, terwijl vandaag de -EZF de retourvlucht KL1362 uitvoerde. De toestellen worden daar van de nieuwe livery voorzien.
--
pi_158859038
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates tijdelijk uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks vaker zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):



Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

André Turcat is gisteren op 96 jarige leeftijd overleden. Hij was de chief test pilot van de Franse Concorde en hij vloog op 2 maart 1969 de allereerste Concorde vlucht.
Op 1 oktober dat jaar vloog hij ook de allereerste supersonische Concorde vlucht.
Ook was hij passagier op de allerlaatste Air France Concorde vlucht op 27 juni 2003 van Parijs naar Toulouse.

Links op de foto's hieronder. Op de tweede foto staat rechts Brian Trubshaw; de Britse chief test pilot.





De eerste vlucht:


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2016 22:52:17 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:05:25 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158859715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):

[ afbeelding ]

Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
So we just called him Fred
pi_158859826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit toevallig te kijken voor een vlucht in april en daar staat de 777-300ER voor de avondvlucht gepland op de site van Emirates:
[ afbeelding ]
Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 22:14:38 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158860019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vergelijk maar eens wat verschillende data. Dan kom je de A380 ook tegen op de avondvluchten.
Waarschijnlijk is het nog niet helemaal goed in het systeem gezet.
Ik kan ze niet vinden :@
Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
So we just called him Fred
pi_158860587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:14 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan ze niet vinden :@
Zoek bijvoorbeeld maar eens vanaf 2 februari o.i.d. ;)
Ik moet toegeven, als ik rond april rondkijk en ook andere maanden zie ik de 777 ook nog veel staan.

Begin nu haast aan mezelf te twijfelen :@
quote:
Ook op de site van Schiphol staat alleen de A380 tot het einde van het winterseizoen. Vanaf 27 maart is het weer een 777 volgens de "Schiphol flight Explorer"
Schiphol kan ook achterlopen. ;)

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 05-01-2016 22:52:32 ]
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:43:46 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158867417
simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Iemand die hier de reden van weet?
pi_158867471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
simonisjf twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:13:41 QF63 frm SYD-JNB diverted to Perth to take on more fuel because it's carrying a 5th engine!Cool! https://t.co/pciDi4s0Pp reageer retweet
Iemand die hier de reden van weet?
Dit is goedkoper dan de motor als vracht te vervoeren. Wordt wel vaker gedaan :Y Waarschijnlijk een vliegtuig in Johannesburg die een motor nodig heeft oid.

http://www.qantasnewsroom(...)ngine-on-to-a-jumbo/

quote:
The extra engine isn't powered up for the flight - we're essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158868352
Paar foto's:






KLM kon dit ook op hun eerste 7 747-200's.
De latere 747's niet omdat ze toen toch 747-combi toestellen hadden.
pi_158868380
Gaaf om te zien! :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')