Hij hoeft niet altijd per se zijn eigen verhaal kwijt. Soms vind ik hem niet echt goed overkomen, maar hij heeft tenminste niet steeds zijn stokpaardjes bij echt ieder verhaal.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:39 schreef monkyyy het volgende: Dat Roemer nog niets heeft gezegd tijdens dit onderwerp.
Hij heeft tenminste niet steeds zijn stokpaardjes, ik denk eerder dat het een zwaktebod is. Hij kan niet snel goed duidelijk maken waar hij voor staat.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij hoeft niet altijd per se zijn eigen verhaal kwijt. Soms vind ik hem niet echt goed overkomen, maar hij heeft tenminste niet steeds zijn stokpaardjes bij echt ieder verhaal.
Dat alle vrouwen hoeren zijn?quote:Op donderdag 3 december 2015 23:47 schreef hpeopjes het volgende:
Toch geen hond die nog op de SP stemt, helaas. Het wordt tijd dat Roemer eens een ander toontje gaat aanslaan en gewoon gaat zeggen waar het op staat.
Als hij dat op teevee zou zeggen, zou ik zeker weten op hem stemmen.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat alle vrouwen hoeren zijn?
Misschien wel steeds meer mensen nu de gevolgen van de veel te harde bezuinigingen de zwakkeren toch flink raakt. Daar kun je je haast niet meer aan onttrekken.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:47 schreef hpeopjes het volgende:
Toch geen hond die nog op de SP stemt, helaas. Het wordt tijd dat Roemer eens een ander toontje gaat aanslaan en gewoon gaat zeggen waar het op staat.
Wie/wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 3 december 2015 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat wordt er trouwens denigrerend over veel mensen gesproken in dit topic.
Ik hoop het, maar ik heb er weinig geloof in. De maatschappij verhardt en ik heb de afgelopen 15 jaar na bezuiniging op bezuiniging gedacht dat de maat vol zou zijn voor veel mensen, maar het wordt alleen maar erger.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Misschien wel steeds meer mensen nu de gevolgen van de veel te harde bezuinigingen de zwakkeren toch flink raakt. Daar kun je je haast niet meer aan onttrekken.
Helemaal mee eens. Ik erger me er ook aan.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet wel dat ik op FOK! zit, maar dan nog. Als dat gangbare meningen zijn in de maatschappij dan maak ik me ernstig zorgen. Maar omdat dit FOK! is kan ik gelukkig het idee koesteren dat hier de bekende zolderkamer-autistjes zijn verzameld die geen juiste afspiegeling van de maatschappij vormen.
In het vorige topic werd nogal denigrerend gesproken over degenen die aan het woord kwamen en dat waren mensen met een psychiatrische stoornis of chronische ziekte. Ook de TT van het huidige topic spreekt boekdelen.quote:
Bedankt Hansquote:Op donderdag 3 december 2015 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet wel dat ik op FOK! zit, maar dan nog. Als dat gangbare meningen zijn in de maatschappij dan maak ik me ernstig zorgen. Maar omdat dit FOK! is kan ik gelukkig het idee koesteren dat hier de bekende zolderkamer-autistjes zijn verzameld die geen juiste afspiegeling van de maatschappij vormen.
Dat doen ze wel, maar vooral als het henzelf voor de wind gaat. Veel mensen hebben momenteel echter al moeite genoeg het eigen hoofd boven water te houden. De empathie met de allerzwaksten verdwijnt in zo'n klimaat vanzelf naar de achtergrond.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen malen niet om ziek, zwak en misselijken in de samenleving.
In het publiek zag ik er anders wel een paar hoorquote:Op donderdag 3 december 2015 23:44 schreef Specularium het volgende:
Jeroen had er ook geen zin in vanavond.
Geen lekkere wijven aan tafel, snel naar huis.
Ach, dat is gewoon puur cynisme.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In het vorige topic werd nogal denigrerend gesproken over degenen die aan het woord kwamen en dat waren mensen met een psychiatrische stoornis of chronische ziekte. Ook de TT van het huidige topic spreekt boekdelen.
Misschien heb je gelijk. Dat zou wel heel naar zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar ik heb er weinig geloof in. De maatschappij verhardt en ik heb de afgelopen 15 jaar na bezuiniging op bezuiniging gedacht dat de maat vol zou zijn voor veel mensen, maar het wordt alleen maar erger.
Mensen malen niet om ziek, zwak en misselijken in de samenleving. Zo is het nu eenmaal helaas. Totdat men zelf of in de omgeving te maken krijgt met problemen uiteraard, dan krijgt men door hoe ver de staat van onze verzorgingsstaat is weggezakt.
Dat is inderdaad een begrijpelijke, legitieme, reden die ik zelf ook signaleer naar aanleiding van het onder druk staan van de middenklasse.quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, maar vooral als het henzelf voor de wind gaat. Veel mensen hebben momenteel echter al moeite genoeg het eigen hoofd boven water te houden. De empathie met de allerzwaksten verdwijnen in zo'n klimaat vanzelf naar de achtergrond.
Dat is misschien waar. En dan is het voor velen aantrekkelijk om naar onder te schoppen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, maar vooral als het henzelf voor de wind gaat. Veel mensen hebben momenteel echter al moeite genoeg het eigen hoofd boven water te houden. De empathie met de allerzwaksten verdwijnt in zo'n klimaat vanzelf naar de achtergrond.
De middenklasse staat onder druk puur en alleen door het neo-liberale, hard-rechtse beleid van de laatste 2 decennia. Dat zie je niet alleen in Nederland, maar overal in de westerse wereld. Ook het importeren van hordes kanslozen en criminelen uit den vreemde is onderdeel van dit neo-liberale beleid: dat zal op termijn de loonkosten drukken voor het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een begrijpelijke, legitieme, reden die ik zelf ook signaleer naar aanleiding van het onder druk staan van de middenklasse.
Echter is het een misvatting van velen dat de middenklasse onderdruk staat door links beleid, het is eerder andersom. Al is dat wellicht een andere discussie.
Tja, duim maar heel hard dat je zelf nooit afhankelijk van d'r zorg gaat worden en wees maar heel blij dat er iemand is om geflipte types bezig te houden zodat ze jou niet voor de voeten lopen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:49 schreef BlackLining het volgende:
Die maatschappelijk werkster_!
Godmanmanman wat een gutmensch.
Jett Rebel nog over het hoofd gezien ookquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:28 schreef Specularium het volgende:
Dit moet de meest verschrikkelijke tafel van het jaar zijn, heerlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, ik kon niet zo snel een TT bedenken, dus dan maar de laatste post
Prima tafeltje op Jett na lijkt me.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:28 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:28 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Kan om die rechtse schuimbekkende FOK!kertjes wel lachenquote:Op vrijdag 4 december 2015 22:25 schreef Joezi het volgende:
SylvanaDat wordt weer janken voor jullie witmenschen
Hey wat leuk, een racistische post.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:25 schreef Joezi het volgende:
SylvanaDat wordt weer janken voor jullie witmenschen
Daphnequote:Op vrijdag 4 december 2015 23:08 schreef matthijst het volgende:
Sylvana. Was al irritant toe ze bij TMF begon.
En lelijk, met dat korte rattekoppie
[ afbeelding ]
Daphne en Sylvana mogen/mochten er best wezen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:08 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Pauw heeft ze alledrie gedaanquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:08 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Durf ik ook niet, en ik word ook niet gebashed.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet gek als je niet eens durft bij Pauw aan tafel te schuiven.
Daphne was en is nog steeds lekkerquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daphne en Sylvana mogen/mochten er best wezen.
Ja. Bridget en Sylvana m.i. niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daphne was en is nog steeds lekker
Nee Bridget is echt een onsmakelijke koe. Ik vind er niks aan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja. Bridget en Sylvana m.i. niet.
Bridget blijft er toch goed uitziet (op tv, weet niet hoe ze in het echt is)quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja. Bridget en Sylvana m.i. niet.
Waar heb jij het nou over joh.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bridget blijft er toch goed uitziet (op tv, weet niet hoe ze in het echt is)
Misschien heeft ze ook wel gekleurde tietenquote:
Gewoon Zwarte Tiet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Raar, ik zou roet-tieten verwachten.
Dat.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:18 schreef luxerobots het volgende:
Volgens Pauw zijn alleen de mensen waarbij het wordt afgepakt boos. Dat de anti's als Black Panthers rondlopen wordt even vergeten.
Zijn we het nou eens?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik word recalcitrant van die anti-pieters en hun belerende, wijsneuzerige en hooghartige beroep op het gezonde verstand.
Beetje rekening houden met mensen die door de stereotypen van Zwarte Piet worden gekwetst, kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik word recalcitrant van die anti-pieters en hun belerende, wijsneuzerige en hooghartige beroep op het gezonde verstand.
27 december en 2 januari zijn ook topdagenquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:23 schreef Rickertman96 het volgende:
ik ben blij als het 6 december is
quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:23 schreef Coco98 het volgende:
[..]
27 december en 2 januari zijn ook topdagen
Therapie tegen narcisme ?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Sylvana moet in therapie. Het liefst zo ver mogelijk en zo lang mogelijk.
Tenminste, als afzinken in de Noordzee met een blok beton geen optie is.
Iedereen die het niet eens is met de gemiddelde PVV-er moet afzinken in de Noordzee.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Sylvana moet in therapie. Het liefst zo ver mogelijk en zo lang mogelijk.
Tenminste, als afzinken in de Noordzee met een blok beton geen optie is.
Nee, mij ook niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:24 schreef Pedroso het volgende:
Zal het de kinderen wat interesseren of de Piet nu zwart, paars of blauw is ?
Niemand neemt de randstad serieus.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:25 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in de Kop van Noord-Holland is die hele zwarte pietendiscussie er niet. Wat een gelul uit de randstad weer.
Zwarte tietquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:25 schreef Confetti het volgende:
Dat decolleté is wel een aardig charme-offensief though
Wellicht. Of een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex, aangezien ze overal racisme en discriminatie in ziet.quote:
Heeft ze toch nog twee punten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:25 schreef Confetti het volgende:
Dat decolleté is wel een aardig charme-offensief though
Als ik kijk wat voor racistische opmerkingen het geeft dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze er tegen strijden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet.
Maar word moe van dat zielige gejank van een paar subsidienegers.
Als er 200 man boos is pas je iets niet aan.
quote:
Tja je moet wat als je uit de gratie bentquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wellicht. Of een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex, aangezien ze overal racisme en discriminatie in ziet.
Triest dat deze discussie telkens maar zendtijd krijgt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben zo moe van deze onzindiscussie. Laten we het over David Bowie gaan hebben.
Jawel, maar dat komt vooral door de maniér waarop.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als ik kijk wat voor racistische opmerkingen het geeft dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze er tegen strijden.
Sorry, maar ik ben allerminst een PVV-er. Verre van zelfs.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Iedereen die het niet eens is met de gemiddelde PVV-er moet afzinken in de Noordzee.
Zijn daar cijfers over? Kan me best voorstellen dat veel donkere mensen zich ongemakkelijk voelen bij dit "feest".quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef matthijst het volgende:
Democratie kut.
99,1% vindt zwarte piet wel best.
Ook donker gekleurde medemensen vinden het wel best.
Alleen een clubje uit de Ranstad zit op elkaars penis....
Geen idee, voor elke zeik-Sylvana is er een Brabonegerquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zijn daar cijfers over? Kan me best voorstellen dat veel donkere mensen zich ongemakkelijk voelen bij dit "feest".
Dat ben ik met je eens. Mocht een groot deel van de zwarte gemeenschap zich slecht voelen bij zwarte Piet dan mag het wat mij betreft wel gewijzigd worden. Als dat niet zo is dan gaan we vrolijk verder zoals het altijd geweest is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:30 schreef vincenzo78 het volgende:
Ik ben zelf voor aanpassingen maar Sylvana en der hele groepje zijn hele slechte woordvoerders
Ja, maar dat hoef je als staat niet te faciliteren. Ga gewoon met de tijd mee. Vroeger leerden ze kinderen dat Piet je sloeg als je niet lief was, dat vinden we nu pedagogisch niet meer verantwoord. En dit is nu niet meer verantwoord.quote:
Chinezen zijn geelquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Van de regen in de drup. Minions zijn ook racistisch.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:32 schreef DrDentz het volgende:
Makkelijk, 2 goed voorbereide ervaren tv-persoonlijkheden die een man uit de provincie wegzetten als racist.
hahahahahha daar heb je wel een goed punt jaquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Chinezen zijn geel
Die hoor je ook niet
lol
Schaf het gewoon lekker helemaal af. Boeiend.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:33 schreef alors het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoef je als staat niet te faciliteren. Ga gewoon met de tijd mee. Vroeger leerden ze kinderen dat Piet je sloeg als je niet lief was, dat vinden we nu pedagogisch niet meer verantwoord. En dit is nu niet meer verantwoord.
neequote:Op vrijdag 4 december 2015 23:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Schaf het gewoon lekker helemaal af. Boeiend.
Kijk....van deze reacties zakt mijn broek af....hoe slecht ze haar zaak ook bepleit of hoe tegen je ook haar of haar standpunten bent...waarom moet ze oprotten naar Suriname?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:31 schreef Zelfscanner het volgende:
Staat er al een ploeg bij de uitgang?
Man man man. Rot dan op naar suriname.. o wacht daar is zwarte piet ook gewoon.
Omdat het niet gaat om de wens voor een kleurpiet, maar tegen een zwarte piet. Als jij iedereen afkeurenswaardig gedrag vind vertonen, wat heeft het dan voor zin om zelf netjes te zijn? Die anderen storen je immers.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:33 schreef matthijst het volgende:
Helemaal niet Pauw.
Sylvana, Quinsy en die andere dude.
3 mensen, die komen elke paar maanden langs, dat zijn dezelfden.
Dude zegt het misschien wat belabberd, maar inderdaad: waarom gaat Sylvana niet als kleurpiet?
Precies. Huisnegers. Die slaafsheid waarmee ze ook leden van het koningshuis ontvangen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:35 schreef matthijst het volgende:
Dát irriteert me zo: als je dan zegt "Antilliaanse vrienden kunnen erom lachen", dan lachen ze dat weg? Zijn dat dan minderwaardige zwarte mensen? Oom Tom negers die nog niet het licht gezien hebben dat Sylvana wel heeft gezien?
Ze is idd iets te drammerig, maar begrijp haar punt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:30 schreef vincenzo78 het volgende:
Ik ben zelf voor aanpassingen maar Sylvana en der hele groepje zijn hele slechte woordvoerders
Dit is ook een dooddoener natuurlijk Geen discussies mogen voeren of problemen mogen duiden omdat er elders andere problemen zijn. Op die manier kun je overal op antwoorden met 'ja, maar in Afrika wordt er gehongerd!!'.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
Och jee alweer deze kutdiscussie. Jezus christus de wereld staat in de fik en het blijft maar over die kutpieten gaan.
Jawel, maar niet in de media, 1 jaar leuk oke. Maar ze weten dondersgoed dat ze het niet gaan redden. Immers de meeste gaan voor zwart.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:34 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Kijk....van deze reacties zakt mijn broek af....hoe slecht ze haar zaak ook bepleit of hoe tegen je ook haar of haar standpunten bent...waarom moet ze oprotten naar Suriname?
Mogen we in Nederland niet van mening verschillen?
Ik heb geen inhoudelijk punt gehoord, alleen huilie.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze is idd iets te drammerig, maar begrijp haar punt.
Yep, zo is het. En die zwarten moet terug naar eigen landquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:36 schreef alors het volgende:
Maak van dat recht op kinderen maar het recht van oudersVolwassenen maken zich drukker over 'hun' TRADISIE!
Daar lijkt het haar idd om te gaan....quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja hoor, het fenomeen zwarte piet is verantwoordelijk voor heel veel racisme en discriminatie in de samenleving.
Je hebt ook zon zwarte piet die in slaap valt, ken jij die al?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:37 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb dit fragment vanavond nu ongeveer 10x gezien. Foppe 8x.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:38 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je hebt ook zon zwarte piet die in slaap valt, ken jij die al?
Het gaat gewoon om een grens stellen, waarom moeten wij onze tradities steeds aanpassen aan een schreeuwende minderheid die ergens door gekwetst is? Op een gegeven moment moet je zeggen, dat is Zwarte Piet, het hoort bij onze Hollandse tradities, deal with it. Anders schep je een gevaarlijk precedent dat ieder groepje mensen dat zich "gekwetst" voelt maar net zo hard kan schreeuwen totdat het zijn zin krijgt. Foute ontwikkeling.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:36 schreef alors het volgende:
Maak van dat recht op kinderen maar het recht van oudersVolwassenen maken zich drukker over 'hun' TRADISIE!
Der moeder zou spijt hebben dat ze gemaakt isquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef matthijst het volgende:
Ai, lachte Sylvana nou om Borat?
Vuile raciste!
???quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef matthijst het volgende:
Ai, lachte Sylvana nou om Borat?
Vuile raciste!
Niet verantwoordelijk. Dat racisme is er altijd geweest. De discussie omtrent zwarte piet stelt het enkel bloot.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja hoor, het fenomeen zwarte piet is verantwoordelijk voor heel veel racisme en discriminatie in de samenleving.
Volgens mij is het vooral een Hilversum probleem. Overal in het land zijn doorlopend Zwarte Piet-activiteiten en nergens problemen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om een grens stellen, waarom moeten wij onze tradities steeds aanpassen aan een schreeuwende minderheid die ergens door gekwetst is? Op een gegeven moment moet je zeggen, dat is Zwarte Piet, het hoort bij onze Hollandse tradities, deal with it. Anders schep je een gevaarlijk precedent dat ieder groepje mensen dat zich "gekwetst" voelt maar net zo hard kan schreeuwen totdat het zijn zin krijgt. Foute ontwikkeling.
Zwarte Piet = liefde. En gekwetste gevoelens hoeven geenszins een gevolg te krijgen.
Word je vaak door Soennieten op straat uitgemaakt voor Assad-lover?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet verantwoordelijk. Dat racisme is er altijd geweest. De discussie omtrent zwarte piet stelt het enkel bloot.
Blanke man doet neger na met raar accent is racisme.quote:
Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb geen inhoudelijk punt gehoord, alleen huilie.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet verantwoordelijk. Dat racisme is er altijd geweest. De discussie omtrent zwarte piet stelt het enkel bloot.
Veel donkere mensen spelen zelf voor Zwarte Piet. Je punt?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?
Ja, want ik loop rond in het leven met Assad shirtjes.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Word je vaak door Soennieten op straat uitgemaakt voor Assad-lover?
200 jaar geleden was het ook een traditie om heksen op de brandstapel te gooien...tradities veranderen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om een grens stellen, waarom moeten wij onze tradities steeds aanpassen aan een schreeuwende minderheid die ergens door gekwetst is? Op een gegeven moment moet je zeggen, dat is Zwarte Piet, het hoort bij onze Hollandse tradities, deal with it. Anders schep je een gevaarlijk precedent dat ieder groepje mensen dat zich "gekwetst" voelt maar net zo hard kan schreeuwen totdat het zijn zin krijgt. Foute ontwikkeling.
Zwarte Piet = liefde. En gekwetste gevoelens hoeven geenszins een gevolg te krijgen.
Dat zegt ze niet....quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Steeds? Wanneer hebben Surinaamse en Antilliaanse mensen gevraagd om een verandering van iets? Of zie jij alle minderheden nu effe als één bevolkingsgroep?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om een grens stellen, waarom moeten wij onze tradities steeds aanpassen aan een schreeuwende minderheid die ergens door gekwetst is?
Islam ook zeggen veel mensen. Maakt niet dat het waar is.quote:Zwarte Piet = liefde.
Als er een punt is, moet dat gewoon gemaakt kunnen worden. En als je eerlijk bent, weet jij ook wel dat het gewoon een karikaturale weergave van een neger is. Dat het tradizie / koeltoer is, is niet zo'n best argument. Buiten het gegeven dat die altijd aan verandering onderhevig zijn, zijn ze niet onkwetsbaar voor kritiek. Anders zou je je als maatschappij sowieso nooit ontwikkelen.quote:En gekwetste gevoelens hoeven geenszins een gevolg te krijgen.
Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?
Heeft vast een hele gewiekste manager.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef matthijst het volgende:
Kende iemand Jett al voor ie "bekend" werd? Ziet er allemaal nogal gemaakt uit, met de oorbellen van zijn moeder en de nagellak van z'n zusje.
Dat vind ik niet zo slim.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, want ik loop rond in het leven met Assad shirtjes.
Je past je gewoon aan aan de moderne cultuur, als je dat niet bevalt dan ga je toch lekker naar Syrie met je middeleeuwse traditiesquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel donkere mensen spelen zelf voor Zwarte Piet. Je punt?
Ik kan goede argumenten verzinnen waarom iemand op een brandstapel gooien een slecht idee is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
200 jaar geleden was het ook een traditie om heksen op de brandstapel te gooien...tradities veranderen.
Als je een van de weinige donkere mensen bent in je regio, en daarnaast ook nog zo dapper moet zijn om een statement te gaan maken, wat de meesten niet zijn, wordt het vrij lastig wat te veranderen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:41 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral een Hilversum probleem. Overal in het land zijn doorlopend Zwarte Piet-activiteiten en nergens problemen.
Veel donkere mensen sloegen ook de katoenwerkers om een wit voetje bij hun slavenmeesters te halen. Veel Joden bewaakten ook de orde toen hun mede-Joden met treinen naar Auschwitz werden vervoerd. Of wacht je van Nederlands die actief de bezetter steunden?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel donkere mensen spelen zelf voor Zwarte Piet. Je punt?
Iemand die zich en beetje verdiept in het origin verhaal van de Sint zal inzien dat de zwarte piet een statement is tegen slavernij. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Plus dat iedereen de traditie mag vieren zoals hij wil. Nu is er een klein groepje dat wil verbieden dat anderen zich verkleden als Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.
Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Godwin. Nep-intellectueel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Veel donkere mensen sloegen ook de katoenwerkers om een wit voetje bij hun slavenmeesters te houden. Veel Joden bewaakten ook de orde toen hun mede-Joden met treinen naar Auschwitz werden vervoerd. Of wacht je van Nederlands die actief de bezetter steunden?
Hellend vlak drogreden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.
Je zou bijna denken dat het om een belangrijke kwestie gaat en niet om een of ander infantiel feestje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Eerste voorbeeld ook? Ik heb overigens vrij weinig met die aversie jegens Godwins. Perfect historisch gebeurtenis om als voorbeeld te dienen.quote:
Een karikaturale weergave van een neger is sowieso niet van deze tijd. Maar dat statement, heb je daar verder info over? Eerst keer dat ik dit hoor...quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Iemand die zich en beetje verdiept in het origin verhaal van de Sint zal inzien dat de zwarte piet een statement is tegen slavernij. Maar dat terzijde.
Dat is een traditie.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.
Ik stoor me ook aan de Islam, maar die verdwijnt toch ook niet uit Nederland
Belachelijke domme vergelijkingen van je. Mensen slaan en mensen vermoorden vergelijken met een onschuldig feest als Sinterklaas.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Eerste voorbeeld ook? Ik heb overigens vrij weinig met die aversie jegens Godwins. Perfect historisch gebeurtenis om als voorbeeld te dienen.
Heb je een leuk buzzwoordje geleerd?quote:
Omdat Zwarte Piet een cartooneske karikatuur van een neger is. Geel, rood of wit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mensen die op 11 september de traditie hebben om effe te juichen voor de betreffende 'geweldige' gebeurtenis moet kunnen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef luxerobots het volgende:
Plus dat iedereen de traditie mag vieren zoals hij wil. Nu is er een klein groepje dat wil verbieden dat anderen zich verkleden als Zwarte Piet.
Ik stoor me aan luidende kerkklokken, en ik gok dat veel meer mensen dat in deze tijd doen. Die blijven vrolijk luiden hoor...quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.to
Ik stoor me ook aan de Islam, maar die verdwijnt toch ook niet uit Nederland
Het anti-kamp heeft wel sterke vergelijkingen. Slavernij, de holocaust en de aanslagen van elf september.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:48 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Mensen die op 11 september de traditie hebben om effe te juichen voor de betreffende 'geweldige' gebeurtenis moet kunnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |