abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157999116
Vader van Dascha zet dit verhaal op sociale media.

quote:
Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.

De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.

Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.

De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.

Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.

Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.

Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).

De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?

De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….

Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.

Meer dan dank !!

René Graafsma

Game on ^O^ .
  donderdag 3 december 2015 @ 23:18:33 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999140
Ja, InverHouse, als ik zeg dat je meer dan een post moet lezen, dan moet je niet alleen diezelfde post nog en keertje lezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_157999175
Lienekien, wie maakt dan het spoor weer vrij?
pi_157999219
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:18 schreef Lienekien het volgende:
Ja, InverHouse, als ik zeg dat je meer dan een post moet lezen, dan moet je niet alleen diezelfde post nog en keertje lezen.
leg het ff uit dan.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:23:01 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Lienekien, wie maakt dan het spoor weer vrij?
Wat is de relevantie van die vraag?

Ik blijf me steeds maar weer verbazen over de stelligheid van bepaalde beweringen terwijl het een feit is dat je niet alle informatie weet. Ja, je doet vreselijk goed je best om het verhaal op een rijtje te zetten uit de bronnen die je wel hebt, maar je laat echt te weinig ruimte voor feiten die jij niet en wij ook niet kennen.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:23:19 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999271
quote:
3s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:20 schreef InverHouse het volgende:

[..]

leg het ff uit dan.
Ja, zometeen.
pi_157999347
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik blijf me steeds maar weer verbazen over de stelligheid van bepaalde beweringen terwijl het een feit is dat je niet alle informatie weet. Ja, je doet vreselijk goed je best om het verhaal op een rijtje te zetten uit de bronnen die je wel hebt, maar je laat echt te weinig ruimte voor feiten die jij niet en wij ook niet kennen.
Dat ja. Mensen schreeuwen te snel

Ik kan me goed voorstellen dat de ouders willen weten wat er in die paar uur is gebeurd.
Het is te simpel om meteen zelfmoord te zeggen als daar geen aanwijzingen voor zijn.
pi_157999436
quote:

[..]

Jij wilt hier maar blijven beweren dat ze zelfmoord heeft gepleegd, en dat er wel goed onderzoek is gedaan. Gemiddeld duurt het opruimen na een zelfmoord op het spoor 2,5 uur.
Het spoor werd zaterdagmorgen zelfs 20 minuten eerder vrijgegeven, voor mij zijn dat aanwijzingen dat men er vanaf minuut 1 vanuit is gegaan dat het om zelfmoord ging.
En dat ze dus in een tunnelvisie zaten want er is dus totaal niet gekeken naar de tijdslijn voordat de aanrijding er was.

Maar we gaan elkaar niet overtuigen dus ik hou ermee op.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:29:34 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999459
quote:
3s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:26 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat de ouders willen weten wat er in die paar uur is gebeurd.
Het is te simpel om meteen zelfmoord te zeggen als daar geen aanwijzingen voor zijn.
Ik geloof niet dat dat de discussie was.

Ootje praat je zo wel bij.
pi_157999465
quote:
3s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:26 schreef InverHouse het volgende:

[..]

inderdaad, en dan beland je soms in van die loze discussies met mensen die vermoedelijk denken dat politie altijd gedegen onderzoek doet/ geen fouten maakt.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:30:25 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij wilt hier maar blijven beweren dat ze zelfmoord heeft gepleegd, en dat er wel goed onderzoek is gedaan. Gemiddeld duurt het opruimen na een zelfmoord op het spoor 2,5 uur.
Het spoor werd zaterdagmorgen zelfs 20 minuten eerder vrijgegeven, voor mij zijn dat aanwijzingen dat men er vanaf minuut 1 vanuit is gegaan dat het om zelfmoord ging.
En dat ze dus in een tunnelvisie zaten want er is dus totaal niet gekeken naar de tijdslijn voordat de aanrijding er was.

Maar we gaan elkaar niet overtuigen dus ik hou ermee op.
Nou, laat mij maar eens zien waar ik dat allemaal beweerd zou hebben.
pi_157999491
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat de discussie was.

Ootje praat je zo wel bij.
Prima:
Ik denk dat die vader het bij het juiste eind heeft.
pi_157999503
quote:

feiten die jij niet en wij ook niet kennen

je valt wel in herhaling - ik heb je dat al 4 keer zien posten :Y)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157999508
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, laat mij maar eens zien waar ik dat allemaal beweerd zou hebben.
Nou lees ff het vorige topic terug.

Ik ben er klaar mee.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:31:37 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157999510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:14 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik denk dat er een schoonmaakploegje komt van van de NS ( spoorweg politie)
die bellen naar politie Hilversum en die concluderen > O zelfdoding
verder gaan ze even naar de ouders en dat is het
de lamlendigheid druipt er af
ouders trekken aan de bel en schakelen Frank in
en dan wordt de politie weer wakker
Als ze werkelijk op het spoor heeft gestaan dan is het niet heel vreemd dat men het behandeld heeft zoals men "een aanrijding met een persoon" over het algemeen behandelt.

Maar goed, ik begrijp dat de politie gelijk had moeten concluderen dat het niet zomaar een aanrijding met een persoon was, maar dat deze aanrijding met een persoon dusdanig bijzonder was dat er direct groot onderzoek moest volgen.

Er is nog genoeg te onderzoeken voor ze, buiten de plaats van de aanrijding om, en daar zal het een dusdanige rotzooi zijn geweest dat ze eigenlijk niet veel anders konden dan (grondig) opruimen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 december 2015 @ 23:31:53 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Prima:
Nou, dan hoeven we dat onderzoek verder ook niet meer af te wachten.
pi_157999527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je valt wel in herhaling - ik heb je dat al 4 keer zien posten :Y)
Kan hier niet vaak genoeg gepost worden met dat gespeculeer.
pi_157999541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Prima:
Die vader zal het het beste weten idd.
Het is te simpel en te snel om na een paar uur al tot de conclusie te komen dat het zelfmoord is.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:32:45 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157999550
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben er klaar mee.
Hallo zeg, als je dit soort onzin gaat roepen ben ik ook wel klaar met jou. Ik heb dat soort dingen echt nergens beweerd.
pi_157999638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze werkelijk op het spoor heeft gestaan dan is het niet heel vreemd dat men het behandeld heeft zoals men "een aanrijding met een persoon" over het algemeen behandelt.

Maar goed, ik begrijp dat de politie gelijk had moeten concluderen dat het niet zomaar een aanrijding met een persoon was, maar dat deze aanrijding met een persoon dusdanig bijzonder was dat er direct groot onderzoek moest volgen.

Er is nog genoeg te onderzoeken voor ze, buiten de plaats van de aanrijding om, en daar zal het een dusdanige rotzooi zijn geweest dat ze eigenlijk niet veel anders konden dan (grondig) opruimen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hoe moet een politie dat dan meteen concluderen. Dat kan niet.
pi_157999705
quote:

[..]

SPOILER
Serieuze vraag: wie komt er dan opruimen en wat doen ze met de trein? Rijdt die verder of maken ze die ter plekke schoon?

Vroeg me ook af of er ook een andere machinist wordt opgeroepen,
pi_157999813
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Serieuze vraag: wie komt er dan opruimen en wat doen ze met de trein? Rijdt die verder of maken ze die ter plekke schoon?

Vroeg me ook af of er ook een andere machinist wordt opgeroepen,
Ik begreep dat die sowieso grondig schoongemaakt moet worden, ook (en vooral) de onderkant. Dat kan niet echt op locatie.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157999818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben er klaar mee.
Nou dat heb ik dus even gedaan.. En ze heeft dat echt nergens beweerd of überhaupt iets in die richting geïnsinueerd..

Dus misschien moet je haar posts zelf nog maar een keer lezen.. Misschien dat je dan begrijpt wat ze zegt..
pi_157999971
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou dat heb ik dus even gedaan.. En ze heeft dat echt nergens beweerd of überhaupt iets in die richting geïnsinueerd..

Dus misschien moet je haar posts zelf nog maar een keer lezen.. Misschien dat je dan begrijpt wat ze zegt..
Prima idee, zal het doen zodra ik daar behoefte aan heb.
pi_158000303
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

misschien wil je een samenvatting maken ? een soort keek op de weekje ? ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158000442
Net het interviewtje van rtvnh gekeken. Ik hoop dat ze naast alle hulp die ze ontvangen om te achterhalen waarom hun dochter voor de trein stond ook mentale hulp zoeken of aanvaarden. Het is mega wat deze mensen moeten verwerken.

Dit interview is op woensdag opgenomen, voor zover wij weten voordat de eerste duidelijkheid na de sectie kwam. Het valt me op dat de ouders een verhaal hebben gereconstrueerd wat er gebeurd moet zijn en nu bevestiging zoeken. Wellicht heeft hun onderbuikgevoel helemaal gelijk. Maar ik hoop ook dat ze het aankunnen als onderzoek anders uitwijst.
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:12:40 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_158000581
Ik denk niet dat het zelfmoord is.

Dan was ze veel eerder voor de trein gesproken denk ik. Als ze niet durfde te springen was ze eerder teruggegaan. Als ze wel was gesproken, wat is er dan in al die tussenuren gebeurd? Het was blijkbaar te koud om urenlang te twijfelen of ze zou springen of niet. Dus dan moet er meer aan de hand zijn.

Maar was het daadwerkelijk zo koud die bewuste nacht? Volgens mij was het de afgelopen 2 weken niet dusdanig koud geweest dat het ondraaglijk was buiten zonder jas. Ik geef toe dat het niet comfortabel was, maar overleven had volgens mij zeker wel gekund.

Mogelijk is het verkrachting geweest en dat ze haar daarna hebben vermoord omdat ze de gezichten van de daders gezien heeft. Die hebben haar dood of levend voor de trein gegooid om het op zelfmoord te laten lijken.

Ik hoop dat ze nog onderzoek op het lichaam kunnen doen, dat ze aanwijzingen vinden wat er echt gebeurd is.

Of het heeft met drugs te maken.
pi_158000616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:06 schreef Obvious5555 het volgende:
Net het interviewtje van rtvnh gekeken. Ik hoop dat ze naast alle hulp die ze ontvangen om te achterhalen waarom hun dochter voor de trein stond ook mentale hulp zoeken of aanvaarden. Het is mega wat deze mensen moeten verwerken.

Dit interview is op woensdag opgenomen, voor zover wij weten voordat de eerste duidelijkheid na de sectie kwam. Het valt me op dat de ouders een verhaal hebben gereconstrueerd wat er gebeurd moet zijn en nu bevestiging zoeken. Wellicht heeft hun onderbuikgevoel helemaal gelijk. Maar ik hoop ook dat ze het aankunnen als onderzoek anders uitwijst.
Ik hoop dat er ook regelgeving komt inzake die onder de 16 jaar feestjes
Vaak zijn dat feesten die door honderden kinderen worden bezocht
Vaak is er wel toezicht en controle in zo'n Disco ,maar wat er allemaal buiten gebeurd en
wie daar rondhangen is geen zicht op
Voor dealertjes de ideale plek om wat rotzooi te slijten ,want op die leeftijd willen die
kids van alles uitproberen
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:16:07 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158000662
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:14 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik hoop dat er ook regelgeving komt inzake die onder de 16 jaar feestjes
Vaak zijn dat feesten die door honderden kinderen worden bezocht
Vaak is er wel toezicht en controle in zo'n Disco ,maar wat er allemaal buiten gebeurd en
wie daar rondhangen is geen zicht op
Voor dealertjes de ideale plek om wat rotzooi te slijten ,want op die leeftijd willen die
kids van alles uitproberen
Onder de 16?
Het was een 16+ feestje....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158000748
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:12 schreef Ixnay het volgende:

Dan was ze veel eerder voor de trein gesproken denk ik. Als ze niet durfde te springen was ze eerder teruggegaan. Als ze wel was gesproken, wat is er dan in al die tussenuren gebeurd? Het was blijkbaar te koud om urenlang te twijfelen of ze zou springen of niet. Dus dan moet er meer aan de hand zijn.

Maar was het daadwerkelijk zo koud die bewuste nacht? Volgens mij was het de afgelopen 2 weken niet dusdanig koud geweest dat het ondraaglijk was buiten zonder jas. Ik geef toe dat het niet comfortabel was, maar overleven had volgens mij zeker wel gekund.

Mogelijk is het verkrachting geweest en dat ze haar daarna hebben vermoord omdat ze de gezichten van de daders gezien heeft. Die hebben haar dood of levend voor de trein gegooid om het op zelfmoord te laten lijken.

Ik hoop dat ze nog onderzoek op het lichaam kunnen doen, dat ze aanwijzingen vinden wat er echt gebeurd is.

Volgens mij rijden er een paar uur lang geen treinen en was dit de eerstvolgende. En de machinist heeft al aangegeven dat ze gewoon op de rails stond. Ze is er dus niet voor gegooid (dood of levend) door een ander.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158000828
quote:

mee eens
waarom zou je eerst 2 of 3 km in het stikdonker langs het spoor gaan lopen als je voor de trein wil springen ?
Dan wacht je wel tot de trein er is
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:32:59 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158001006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

mee eens
waarom zou je eerst 2 of 3 km in het stikdonker langs het spoor gaan lopen als je voor de trein wil springen ?
Wie zegt dat ze dat stuk langs het spoor heeft gelopen?
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:33:05 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_158001009
Als het echt zelfmoord is, wat ik niet geloof. Dan is ze niet met die intentie op stap gegaan met haar vriendinnen.

Als je zelfmoord wil plegen door voor een trein te springen denk je daar wel wat beter over na, dan had ze wel:
- Een tijdstip gekozen zodat ze niet urenlang op die trein moest wachten.
- Haar jas aangedaan om de laatste uren van haar leven niet in de kou door te brengen.
- Even kort van tevoren iets naar haar ouders gestuurd of thuis op haar kamer een briefje achtergelaten, zodat ze niet radeloos zich afvragen wat er gebeurd is.

Wat zeggen de laatste mensen die haar gezien, haar vriendinnen bijvoorbeeld, hebben die iets gemerkt aan haar? En tegenwoordig hangen toch overal camera´s in een beetje stad als Hiversum? Bij zo´n uitgaansgelegenheid moet toch bij de ingang minimaal 1 hangen lijkt mij toch, zeker als daar van dat jonge volk komt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:34:07 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158001028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

mee eens
Ja, dan wacht je gewoon in Hilversum, vooral als je niet gevonden wilt worden....

Waarom moeten mensen dingen altijd met een reden doen? Soms lopen mensen gewoon een eind omdat ze niet weten wat ze willen, of niet zeker zijn dat ze weten wat ze willen, of omdat ze heel goed weten wat ze willen en daarom op een plek willen zijn waar men niet verwacht dat ze zullen zijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dit ook nog eens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158001164
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze niet in een auto is meegenomen door een dealertje of junk naar die locatie,
dan moet ze daar zelf naar toe gelopen zijn denk je niet ?
pi_158001177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:33 schreef Ixnay het volgende:
Als het echt zelfmoord is, wat ik niet geloof. Dan is ze niet met die intentie op stap gegaan met haar vriendinnen.

Als je zelfmoord wil plegen door voor een trein te springen denk je daar wel wat beter over na
Lees je eens in over het onderwerp suicide. Logica is bij veel zelfmoordplegers ver te zoeken.
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:44:58 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158001273
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als ze niet in een auto is meegenomen door een dealertje of junk naar die locatie,
Je stelt net nog dat ze dat stuk langs het spoor zou hebben gelopen...
Er is geen andere route dan langs het spoor?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:45:35 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158001287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Per se langs het spoor? Ja? Ok.
pi_158001476
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er is wel een andere route om daar te komen maar dat is een flinke omweg,en zal ze die nooit genomen hebben.Ze zit daar vlakbij op school en ik vermoed dat ze daar dagelijks naar toe fietste

Er ligt een spoorlijn Hilversum -Utrecht
Hilversum sportpark - dan kom je langs haar school (ligt naast de spoorlijn)- dan de spoorwegovergang Maartensdijkseweg en dan station Hollandse Rading.
pi_158001486
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Langs rijdende treinen zijn best eng
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_158001498
quote:
Zijn wel gevallen van suïcide die eerst nog een avond gaan stappen met vrienden als soort van afscheid. Feit is wel dat alleen die persoon tijdens het stapavondje zelf de enige is die weet dat het een afscheid is...

Niet iedereen schrijft briefjes trouwens..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158001551
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:55 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Zijn wel gevallen van suïcide die eerst nog een avond gaan stappen met vrienden als soort van afscheid. Feit is wel dat alleen die persoon tijdens het stapavondje zelf de enige is die weet dat het een afscheid is...

Wel een feit dat het op die leeftijd aandacht vraagt en wel teken achter laat.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 4 december 2015 @ 01:00:06 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158001599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Er is wel een andere route om daar te komen maar dat is een flinke omweg,en zal ze die nooit genomen hebben.Ze zit daar vlakbij op school en ik vermoed dat ze daar dagelijks naar toe fietste

Er ligt een spoorlijn Hilversum -Utrecht
Hilversum sportpark - dan kom je langs haar school (ligt naast de spoorlijn)- dan de spoorwegovergang Maartensdijkseweg en dan station Hollandse Rading.
Je weet niet hoe ze er gekomen is. Je kunt nog niks uitsluiten.
pi_158001639
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet niet hoe ze er gekomen is. Je kunt nog niks uitsluiten.
De tijds spanne is wel merkwaardig
pi_158001750
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik begreep dat die sowieso grondig schoongemaakt moet worden, ook (en vooral) de onderkant. Dat kan niet echt op locatie.
Dat gebeurd ook.
Er komen mensen in witte pakken, die langs een flink deel van rails gaan en alles wat ze tegenkomen aan deeltjes, in plastic zakken stoppen,...
Lijkt me afschuwelijk om dat werk te moeten doen :{w
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158001859
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat gebeurd ook.
Er komen mensen in witte pakken, die langs een flink deel van rails gaan en alles wat ze tegenkomen aan deeltjes, in plastic zakken stoppen,...
Minstens 80% toch?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158002066
quote:

[..]

SPOILER
Precies. Zij hebben wel meteen een verklaring van de machinist oa. Dat hebben wij niet. Uit het afhandelen van alles kun je wel afleiden dat wat de machinist heeft gezien wijst op zelfmoord.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_158002202
quote:

Dit lijkt mij ook het meest logisch, helaas.
Er zijn vast mensen die nu hun kaken stijf op elkaar houden.
pi_158002300
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:22 schreef marsan het volgende:

[..]

Precies. Zij hebben wel meteen een verklaring van de machinist oa. Dat hebben wij niet. Uit het afhandelen van alles kun je wel afleiden dat wat de machinist heeft gezien wijst op zelfmoord.
Ja, en toch is het de mening van 1 man/vrouw.

En dient dit gecontroleerd te worden. In een ander topic over zelfmoord heb ik geleerd dat indien de machinist te hard reed, deze bij zelfmoord op het spoor, nog dood door schuld ten laste gelegd kan worden.

Vorige week stond er nog een stuk in de krant over camera's op treinen, als een soort van backup.

Ik wil die machinist niet afvallen maar niemand kan controleren of hij daadwerkelijk gezien heeft, wat hij gezegd heeft. Er hangen daar geen camera's, dus de controle is nihil. Ook voor het geestelijk welzijn van machinisten blijkt me zo'n camera op de kop van de treinen geen overbodige luxe.
pi_158002317
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:28 schreef Monkeymind het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook het meest logisch, helaas.
Er zijn vast mensen die nu hun kaken stijf op elkaar houden.
Vermoedelijk is ze ook, bv bewusteloos geraakt door GHB?
Er waren meer meisjes die avond, die blijkbaar iets in hun glas hadden gekregen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158002404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Vermoedelijk is ze ook, bv bewusteloos geraakt door GHB?
Er waren meer meisjes die avond, die blijkbaar iets in hun glas hadden gekregen.
Ja is mogelijk, een poster op GS meldde daar dat er ijsklontje met troep wat in hun glas werd gegooid. Waren diverse personen met hun ouders op de EHBO belandt.
pi_158002450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, en toch is het de mening van 1 man/vrouw.

En dient dit gecontroleerd te worden. In een ander topic over zelfmoord heb ik geleerd dat indien de machinist te hard reed, deze bij zelfmoord op het spoor, nog dood door schuld ten laste gelegd kan worden.

Vorige week stond er nog een stuk in de krant over camera's op treinen, als een soort van backup.

Ik wil die machinist niet afvallen maar niemand kan controleren of hij daadwerkelijk gezien heeft, wat hij gezegd heeft. Er hangen daar geen camera's, dus de controle is nihil. Ook voor het geestelijk welzijn van machinisten blijkt me zo'n camera op de kop van de treinen geen overbodige luxe.
Als het goed is is het niet een mening maar een getuigenis.

Maar er is ook niets wat erop wijst dat hetgeen hij of zij zegt niet strookt met de waarheid.
Het lijkt er eerder op dat hetgeen gezegd is ook past in de rest van het plaatje. Het plaatje waar wij geen zicht op hebben, maar de politie daar wel.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_158002510
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook voor het geestelijk welzijn van machinisten blijkt me zo'n camera op de kop van de treinen geen overbodige luxe.
Dat is dus ook de reden dat die camera's er komen. En omdat er sneller gewerkt kan worden dankzij de camera's. Hoe sneller het spoor vrijgegeven wordt, hoe minder schade voor de ns.
Camera's komen er niet om machinisten te betrappen op leugens over springers die geen springers zijn maaf stiekem op het spoor gelegd.

NS is verzekerd tegen schade die ze oplopen door springers. Ze hebben daar een keurig beleid voor, met lotgenotengroepen en al voor de nabestaanden.
In Belgie krijg je als nabestaande eerst de rekening schijnt.
pi_158002587
Lijkt me wel wazig om die beelden te moeten bekijken trouwens..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158002611
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:38 schreef marsan het volgende:

[..]

Als het goed is is het niet een mening maar een getuigenis.

Maar er is ook niets wat erop wijst dat hetgeen hij of zij zegt niet strookt met de waarheid.
Het lijkt er eerder op dat hetgeen gezegd is ook past in de rest van het plaatje. Het plaatje waar wij geen zicht op hebben, maar de politie daar wel.
Zoals je misschien al gelezen had, heb ik absoluut geen hoge pet op van die politie daar.

Ouders zijn daar midden in de nacht naar huis gestuurd met de mededeling dat ze met een jongen was meegegaan of ergens op een bankje haar roes lag uit te slapen.

Vervolgens dus die aanrijding met de trein, en binnen no time het spoor weer vrijgegeven.
Nog sneller dan bij een gemiddeld onderzoek bij zelfdoding.

Het is een op een stapeling van dingen waarbij ik me kan voorstellen dat die ouders veel vragen hebben.
pi_158002680
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:41 schreef Obvious5555 het volgende:

[..]

Dat is dus ook de reden dat die camera's er komen. En omdat er sneller gewerkt kan worden dankzij de camera's. Hoe sneller het spoor vrijgegeven wordt, hoe minder schade voor de ns.
Camera's komen er niet om machinisten te betrappen op leugens over springers die geen springers zijn maaf stiekem op het spoor gelegd.

NS is verzekerd tegen schade die ze oplopen door springers. Ze hebben daar een keurig beleid voor, met lotgenotengroepen en al voor de nabestaanden.
In Belgie krijg je als nabestaande eerst de rekening schijnt.
Het is ook geen aanval op machinisten, lijkt me namelijk verschrikkelijk om dat te moeten meemaken. Zo'n camera zal een machinist ook lucht geven, beelden zorgen voor bewijs en feiten wat moeilijke gesprekken zoals verhoren/getuigenverklaringen bijna overbodig gaan maken.

Het is niet dat ik denk dat een machinist een trein op tijd kan laten stoppen als er iemand in het zicht op het spoor staat.
pi_158002754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals je misschien al gelezen had, heb ik absoluut geen hoge pet op van die politie daar.

Ouders zijn daar midden in de nacht naar huis gestuurd met de mededeling dat ze met een jongen was meegegaan of ergens op een bankje haar roes lag uit te slapen.

Vervolgens dus die aanrijding met de trein, en binnen no time het spoor weer vrijgegeven.

Het is een op een stapeling van dingen waarbij ik me kan voorstellen dat die ouders veel vragen hebben.
Dit maakt het nog meer verdacht...
hmmz :{
pi_158003109
quote:

[..]

Jong meisje op een zaterdagavond even niet te traceren. Daar gaat geen enkele politie een grote zoekactie voor op touw zetten hoor.

Aanrijding bij het spoor, waar zij dus wel een verklaring van de machinist hebben.

Zo ver ik t zie zijn er in de dingen die jij nu noemt iig geen rare dingen.

Benoem iets concreets wat afwijkt van de normale gang van zaken. Of wat verdacht is.
pi_158003165
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:45 schreef RemcoW23 het volgende:
Lijkt me wel wazig om die beelden te moeten bekijken trouwens..
Waarom die knipoog :?
pi_158003631
quote:

[..]

enig idee hoe vaak dat voorkomt bij tieners? Ik kan me goed voorstellen dat politie geen groot alarm kan geven elke keer als een puber te laat thuis komt.
pi_158003746
quote:

Suïcide werkt niet zoals in de film. In werkelijkheid is het vaak zo dat mensen die er niets van laten blijken zelfmoord plegen en zij die er wel over praten of mij dreigen het juist niet doen.

Depressies en suïcidale gedachten zijn uitstekend te verbergen voor de buitenwereld. Zelfmoordpogingen gebeuren ook nog in een opwelling als een gelegenheid zich aanbied, of als er de bekende druppels is.
  vrijdag 4 december 2015 @ 07:41:05 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158003802
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

enig idee hoe vaak dat voorkomt bij tieners? Ik kan me goed voorstellen dat politie geen groot alarm kan geven elke keer als een puber te laat thuis komt.
Bovendien heeft de politie letterlijk gezegd dat ze niet veel kunnen doen ivm protocol.
Overigens streeft de NS er naar om binnen 1,5 uur na een aanrijding met een persoon het spoor vrij te geven. Dit heeft bijna een uur langer geduurd.
KuikenGuppy
pi_158004031
Zal waarschijnlijk wel door alcohol en of drugs komen ja. Heb zelf ook wel eens bizarre avonden gehad dat ik snachts opeens ergens liep en totaal de weg kwijt was. Tja en met veel pech kan het zo verkeerd eindigen :( rip.
There are only 151 Pokémon.
pi_158004085
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Tuurlijk en ze kunnen niet anders, maar dat maakt het voor de ouders niet minder schrijnend/pijnlijk.
pi_158004101
Hebben "we" de zaak nog niet opgelost?
pi_158004112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:21 schreef Eenskijken het volgende:
Zal waarschijnlijk wel door alcohol en of drugs komen ja. Heb zelf ook wel eens bizarre avonden gehad dat ik snachts opeens ergens liep en totaal de weg kwijt was. Tja en met veel pech kan het zo verkeerd eindigen :( rip.
Snap ik, maar waar is die telefoon dan gebleven?

Zelfs al vind iemand na het stappen zo'n ding, en neemt hem mee naar huis dan kan het hem/haar niet ontgaan zijn. Dat die telefoon wel eens van Dascha kan zijn.
pi_158004128
quote:
Wat is de relevantie van het linken naar een of andere vage Bijbelse(?) stichting?
pi_158004163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zelfs al vind iemand na het stappen zo'n ding, en neemt hem mee naar huis dan kan het hem/haar niet ontgaan zijn. Dat die telefoon wel eens van Dascha kan zijn.
Indien gevonden: allang tweedehands verkocht, al dan niet via malafide kanalen. Zolang het toestel niet aangezet wordt kan men ook niets met een imei.
Indien weggegooid: ligt ergens in het bos, de sloot, de vijver bij het Sportpark.
Indien bij gehouden: in stukken na de klap met de trein, maar dan zouden er bij het opruimen wel stukjes van gevonden zijn. (lijkt me).
pi_158004175
quote:

[..]

spullen kunnen gewoon gewoon verloren worden. Of het ligt ergens in een hoekje waar niemand het vindt of iemand neemt t mee en doet er nooit meer wat mee. Ik vraag me af waarom zoveel mensen hier wat achterzoeken, alsof er perse kwade opzet in het spel moet zijn...
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:44:33 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158004217
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:21 schreef Eenskijken het volgende:
maar als dat gebeurd omdat iemand jou GHB heeft toegediend, is het dan je eigen schuld?

Ik snap dat mensen zelfmoord plegen in een impuls, maar dat lijkt me hier niet het geval anders loop je niet 4 uur door zeikweer. Ik ben wel benieuwd naar het hoe en wat hiervan.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158004314
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:55 schreef RemcoW23 het volgende:

Kan het bericht niet terugvinden, maar een paar jaar geleden vierde een man oud en nieuw met vrienden, niemand had iets aan hem gemerkt en niemand had het verwacht, maar hij benam zich aan het eind van de nacht het leven.
pi_158004444
Meer informatie dus na het weekend?
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
pi_158004477
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef Re het volgende:

[..]

maar als dat gebeurd omdat iemand jou GHB heeft toegediend, is het dan je eigen schuld?

Ik snap dat mensen zelfmoord plegen in een impuls, maar dat lijkt me hier niet het geval anders loop je niet 4 uur door zeikweer. Ik ben wel benieuwd naar het hoe en wat hiervan.
Dan is het niet je eigen schuld.
pi_158004490
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:39 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

spullen kunnen gewoon gewoon verloren worden. Of het ligt ergens in een hoekje waar niemand het vindt of iemand neemt t mee en doet er nooit meer wat mee. Ik vraag me af waarom zoveel mensen hier wat achterzoeken, alsof er perse kwade opzet in het spel moet zijn...
Als iemand al terecht komt op een spoorlijn lijkt mij het verlies van een telefoon niet het allergekste idd.
pi_158004509
quote:

[..]

Die telefoon kan overal liggen. Het zou fijn zijn als die werd gevonden. Maar misschien zegt het dan alsnog weinig over haar laatste uren.
pi_158004639
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die telefoon kan overal liggen. Het zou fijn zijn als die werd gevonden. Maar misschien zegt het dan alsnog weinig over haar laatste uren.
Denk dat die ouders toch heel graag willen weten met wie ze in gesprek was, voordat er een einde aan haar leven kwam. Maar voor die gegevens hebben ze het toestel van een minderjarige toch niet nodig?

Ik weet dat het lastig kan zijn om gegevens van een ander op te vragen, of dat alleen bij volwassen kinderen is?
pi_158004731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Denk dat die ouders toch heel graag willen weten met wie ze in gesprek was, voordat er een einde aan haar leven kwam. Maar voor die gegevens hebben ze het toestel van een minderjarige toch niet nodig?

Ik weet dat het lastig kan zijn om gegevens van een ander op te vragen, of dat alleen bij volwassen kinderen is?
Als zij een abonnement had kun je bepaalde gegevens opvragen. Ik weet niet hoe dat zit bij pre paid. Maar dat zal vast al gedaan zijn door de politie. Of zelfs ouders.
pi_158004747
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja is mogelijk, een poster op GS meldde daar dat er ijsklontje met troep wat in hun glas werd gegooid. Waren diverse personen met hun ouders op de EHBO belandt.
Dat laatste schijnt dan weer een broodje aap te zijn.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:43:03 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158004901
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef Re het volgende:

[..]

Mwah, ik vind dat discutabel. Ik heb ook eens iets in mijn drankje gehad en dat was kut, maar ik neem het mezelf nog het meest kwalijk dat ik zo stom was om niet op te letten. Maar goed, ik ben toen natuurlijk niet onder een trein gelopen.
KuikenGuppy
pi_158004919
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mwah, ik vind dat discutabel. Ik heb ook eens iets in mijn drankje gehad en dat was kut, maar ik neem het mezelf nog het meest kwalijk dat ik zo stom was om niet op te letten. Maar goed, ik ben toen natuurlijk niet onder een trein gelopen.
De schuldvraag is niet discutabel als iemand anders zonder jouw weten iets in je drank doet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:55:24 #82
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_158005064
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:40 schreef Obvious5555 het volgende:

[..]

Lees je eens in over het onderwerp suicide. Logica is bij veel zelfmoordplegers ver te zoeken.
Ik denk dat je hier wel een punt in hebt. Iemand die suïcidaal is, handelt meestal niet uit logica en daar gaat men vaak automatisch wel van uit.
pi_158005369
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 01:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat gebeurd ook.
Lijkt mij heel leuk werk...
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:15:16 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158005373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De schuldvraag is niet discutabel als iemand anders zonder jouw weten iets in je drank doet.
Maar is diegene ook schuldig aan wat ze daarna zelf doet? Bijv. voor een trein gaan staan?
KuikenGuppy
pi_158005400
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar is diegene ook schuldig aan wat ze daarna zelf doet? Bijv. voor een trein gaan staan?
Ja. Zeker deels. Diegene brengt iemand geestelijk zover dat te doen. Of iets anders doms.
pi_158005480
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat laatste schijnt dan weer een broodje aap te zijn.
schijnt ?
pi_158005513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

schijnt ?
De verhalen en waarheid lopen zo door elkaar heen dat niemand het nog werkelijk weet lijkt mij.
pi_158005599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De verhalen en waarheid lopen zo door elkaar heen dat niemand het nog werkelijk weet lijkt mij.
De ouders geven anders ook aan dat ze een vermoeden hebben dat er drugs in het spel zijn.

en AD.nl:
In een interview met RTV NH schetst de vader een mogelijk scenario. ,,Misschien is ze door iemand bij de club opgepikt. En heeft diegene haar met die auto naar die onherbergzame plek gereden en daar misschien de vreselijkste dingen met haar gedaan."
pi_158005607
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als er voldoende causaal verband is wel. Had ze dit anders nooit gedaan (wat natuurlijk lastig te bewijzen is) kan je volgens mij veroordeeld worden.
pi_158005653
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

De ouders geven anders ook aan dat ze een vermoeden hebben dat er drugs in het spel zijn.

en AD.nl:
In een interview met RTV NH schetst de vader een mogelijk scenario. ,,Misschien is ze door iemand bij de club opgepikt. En heeft diegene haar met die auto naar die onherbergzame plek gereden en daar misschien de vreselijkste dingen met haar gedaan."
Vermoedens....misschien....etc. We weten het gewoon niet. Zeker niet door alle waar- en onwaarheden die op internet staan.
pi_158005683
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:29 schreef Nessie7 het volgende:

[..]

Als er voldoende causaal verband is wel. Had ze dit anders nooit gedaan (wat natuurlijk lastig te bewijzen is) kan je volgens mij veroordeeld worden.
Als je kan aantonen dat het voor de rest altijd een normaal kind was.....lijkt het mij duidelijk dat als iemand bijv. stiekem GHB in haar drankje heeft gedaan iemand op zijn minst mede schuldig is aan haar dood. Anders kun je iemand ook ghb geven. Daarna er sex mee hebben en dan zeggen dat ze het anders misschien ook wel had gedaan.
pi_158005702
Laten we ook niet vergeten dat 'iemand heeft iets in mijn drankje gedaan' het meest makkelijke smoesje is als je betrapt wordt op het zelf kiezen voor drugs. Ik weet dat het wel echt gebeurt af en toe, daar niet van.
pi_158005729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:34 schreef Markeerstift het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat 'iemand heeft iets in mijn drankje gedaan' het meest makkelijke smoesje is als je betrapt wordt op het zelf kiezen voor drugs. Ik weet dat het wel echt gebeurt af en toe, daar niet van.
Dat is ook weer waar. Er was pas een vb van bij mij in de omgeving. Ik denk dat de zoon (19) van die figuur het best ook zelf heeft kunnen nemen tijdens uitgaan maar dat thuis echt niet gaat vertellen. De ouders kennende.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:44:07 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158005849
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:34 schreef Markeerstift het volgende:
Je wordt er (zeker als meisje) ook heel erg voor gewaarschuwd, ik weet niet hoe vaak het daadwerkelijk voor komt. Wat volgens mij vaker gebeurt is dat iemand per ongeluk uit andermans glas drinkt waar iets in zit bijv voor die persoon voor eigen gebruik.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:45:11 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158005865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en AD.nl:
Of ze is helemaal waus langs het spoor gaan dwalen, wie zal het zeggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je wordt er (zeker als meisje) ook heel erg voor gewaarschuwd, ik weet niet hoe vaak het daadwerkelijk voor komt. Wat volgens mij vaker gebeurt is dat iemand per ongeluk uit andermans glas drinkt waar iets in zit bijv voor die persoon voor eigen gebruik.
Het valt volgens mij wel mee. Als ik sommige vrouwen moet geloven worden ze om de week wel gedrogeerd. Lijkt mij meestal aandachttrekkerij, gewoon teveel gezopen of bewust aan de drugs en dit niet toe willen geven.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:47:05 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158005897
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:29 schreef Nessie7 het volgende:

[..]

vandaar ook het haar-onderzoek dat gepland is, als ze wel vaker heft gebruikt kun je dat aan het haar zien (of nagels). Maar inderdaad het enige wat vast zou kunnen staan is dat ze drugs (als die worden gevonden) heft binnengekregen, hoe is dan een zaak voor verder onderzoek
pi_158005973
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:47 schreef Re het volgende:

[..]

vandaar ook het haar-onderzoek dat gepland is, als ze wel vaker heft gebruikt kun je dat aan het haar zien (of nagels). Maar inderdaad het enige wat vast zou kunnen staan is dat ze drugs (als die worden gevonden) heft binnengekregen, hoe is dan een zaak voor verder onderzoek
En ook dat zegt dan weer vrij weinig omdat het ook de eerste keer kan zijn geweest dat ze iets gebruikte. Of al langer gebruikte maar het deze keer slecht viel.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:55:16 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006044
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En ook dat zegt dan weer vrij weinig omdat het ook de eerste keer kan zijn geweest dat ze iets gebruikte. Of al langer gebruikte maar het deze keer slecht viel.
als ze langer gebruike komt dat wel uit het haar-onderzoek, en ja het kan de eerste keer zijn maar dat zou dan ook onderzocht kunnen worden. Dan zouden er mensen drugs dealen aan minderjarigen. Maar eerst maar eens uitsluiten wat er allemaal in haar bloed en haren zit qua gebruik
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:55:47 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158006055
GHB is trouwens na 8 uur niet meer in je lijf te vinden. Hoe dat werkt als je binnen die 8 uur dood gaat, weet ik niet.
KuikenGuppy
pi_158006058
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

als ze langer gebruike komt dat wel uit het haar-onderzoek, en ja het kan de eerste keer zijn maar dat zou dan ook onderzocht kunnen worden. Dan zouden er mensen drugs dealen aan minderjarigen. Maar eerst maar eens uitsluiten wat er allemaal in haar bloed en haren zit qua gebruik
Ook als ze langer gebuikt zou hebben kan het heel erg verkeerd vallen. Dat kun je ook hebben bij alcohol of wiet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:56:56 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006068
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:55 schreef Burdie het volgende:
GHB is trouwens na 8 uur niet meer in je lijf te vinden. Hoe dat werkt als je binnen die 8 uur dood gaat, weet ik niet.
dan blijft het gewoon in je bloed, enzymen die het afbreken werken dan niet meer
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:59:28 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158006112
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:56 schreef Re het volgende:

[..]

dan blijft het gewoon in je bloed, enzymen die het afbreken werken dan niet meer
Dank je, dat wist ik niet :).
KuikenGuppy
pi_158006122
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:56 schreef Re het volgende:

[..]

Maar dan kan men dus ook niet echt meer aantonen hoeveel je wanneer binnen zou hebben gekregen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:02:12 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar dan kan men dus ook niet echt meer aantonen hoeveel je wanneer binnen zou hebben gekregen.
kan wel, aannemend dat ze bijvoorbeeld in die tijd dat ze buiten was verder niets heeft genomen (of juist dan wel), je kan dan best berekenen hoeveel ze heeft binnengekregen. je kan echt veel met bloed en haaronderzoek
pi_158006171
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:02 schreef Re het volgende:

[..]

kan wel, aannemend dat ze bijvoorbeeld in die tijd dat ze buiten was verder niets heeft genomen (of juist dan wel), je kan dan best berekenen hoeveel ze heeft binnengekregen. je kan echt veel met bloed en haaronderzoek
Dat kun je niet aannemen dus.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:03:16 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006180
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kun je niet aannemen dus.
nou ja je kan onderzoek doen naar metabolieten, dan weet je hoeveel er al is afgebroken bijvoorbeeld (of hoeveel er in de urine zit in dit geval)
pi_158006216
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:03 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja je kan onderzoek doen naar metabolieten, dan weet je hoeveel er al is afgebroken bijvoorbeeld
Zover reikt mijn kennis niet. Het hele geval is gewoon moeilijk zonder keiharde bewijzen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:07:45 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006251
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zover reikt mijn kennis niet. Het hele geval is gewoon moeilijk zonder keiharde bewijzen.
laten we er vanuit gaan dat we nog niet weten wat er in haar bloed, urine, haar etc. zit, vanaf daar kan er in ieder geval bewezen worden onder welke invloed ze was.
pi_158006347
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

laten we er vanuit gaan dat we nog niet weten wat er in haar bloed, urine, haar etc. zit, vanaf daar kan er in ieder geval bewezen worden onder welke invloed ze was.
Als ze onder invloed was...... Niemand weet het blijkbaar nog.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:17:10 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als ze onder invloed was...... Niemand weet het blijkbaar nog.
ook dat kan uit het onderzoek blijken, verder weten we niet of ze bijvoorbeeld medicatie slikte etc...
pi_158006535
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:17 schreef Re het volgende:

[..]

ook dat kan uit het onderzoek blijken, verder weten we niet of ze bijvoorbeeld medicatie slikte etc...
Ook. Ze kan ook hard gevallen zijn en haar hoofd hebben gestoten. Dat misschien samen met onderkoeling. Alles is mogelijk.
pi_158006572
Wat Jaroon zegt. Alles is mogelijk.

Waar de familie in elk geval niets aan heeft, lijkt mij, is ongefundeerde paniekzaaierij over een misdadige toedracht van een en ander
pi_158006576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ook. Ze kan ook hard gevallen zijn en haar hoofd hebben gestoten. Dat misschien samen met onderkoeling. Alles is mogelijk.
Bijna alles..
pi_158006586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bijna alles..
Ja. Een ufo ontvoering sluit ik o.a. uit.
pi_158006614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Een ufo ontvoering sluit ik o.a. uit.
niet te denken alien-loverboys :') hoe durf je
pi_158006618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:27 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat Jaroon zegt. Alles is mogelijk.

Waar de familie in elk geval niets aan heeft, lijkt mij, is ongefundeerde paniekzaaierij over een misdadige toedracht van een en ander
Geldt voor ongefundeerd geroep over zelfmoord ook, IMO
pi_158006633
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad
pi_158006647
quote:

[..]

Dat werd gedaan door de politie die meer kennis heeft.....die wij niet hebben. Zeer waarschijnlijk niet zonder fundatie.
pi_158006678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat werd gedaan door de politie die meer kennis heeft.....die wij niet hebben. Zeer waarschijnlijk niet zonder fundatie.
Inderdaad. Een conclusie van de politie zie ik niet als ongefundeerd. Maar voor zover het ongefundeerd zou zijn heeft ootjekatootje daar een punt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:39:11 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158006758
quote:

[..]

Er is inderdaad geen enkele reden om te denken dat het zelfmoord zou kunnen zijn. Ik snap niet dat er nog iemand in die richting denkt. Voor alle andere scenario's zijn ook veel meer bewijs.
KuikenGuppy
pi_158006776
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Inderdaad. Een conclusie van de politie zie ik niet als ongefundeerd. Maar voor zover het ongefundeerd zou zijn heeft ootjekatootje daar een punt.
Maar dat is in elk geval zo bij niet gefundeerde uitroepen. Het is bij dit soort gevallen zo opvallend dat half Nederland er een mening over moet en zal hebben. En dan in de vorm van "dit is gebeurt vast en zeker". Interessant.
pi_158006782
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen enkele reden om te denken dat het zelfmoord zou kunnen zijn. Ik snap niet dat er nog iemand in die richting denkt. Voor alle andere scenario's zijn ook veel meer bewijs.
Geef het bewijs maar.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:41:35 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158006798
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Geef het bewijs maar.
Je mist het sarcasme.
pi_158006807
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar dat is in elk geval zo bij niet gefundeerde uitroepen. Het is bij dit soort gevallen zo opvallend dat half Nederland er een mening over moet en zal hebben. En dan in de vorm van "dit is gebeurt vast en zeker". Interessant.
Tja. Ik weet niet of dat typisch Nederlands is. Het lijkt mij eerder iets voor mensen die, om wat voor reden dan ook, een beetje spanning zoeken.
pi_158006808
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je mist het sarcasme.
Dat kan. Ik vond het al wat raar van Burdie......later.
pi_158006834
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:42 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Tja. Ik weet niet of dat typisch Nederlands is. Het lijkt mij eerder iets voor mensen die, om wat voor reden dan ook, een beetje spanning zoeken.
Het lijkt mij aardig te onderzoeken. Hier heb je ook meer van die herdenkingstochten en mensen die registers tekenen voor onbekenden die dood zijn gegaan en mensen die massaal plekken gaan opzoeken waar anderen dood zijn gegaan......volgens mij.
pi_158006912
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het lijkt mij aardig te onderzoeken. Hier heb je ook meer van die herdenkingstochten en mensen die registers tekenen voor onbekenden die dood zijn gegaan en mensen die massaal plekken gaan opzoeken waar anderen dood zijn gegaan......volgens mij.
Interessant is het inderdaad. Ook hier kunnen we alle kanten nog op. Het zou best eens cultureel bepaald kunnen zijn inderdaad. Ik zou gemakshalve denken dat het 'westers' is. Het kan net zo goed een ding zijn van te veel vrije tijd. Of van een matig seksleven. Of van een slechte baan. Wat weer te relateren kan zijn aan de westerse cultuur.

Weet je wat ik doe? Ik vraag een patholoog om hier uitsluitsel over te geven.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:50:57 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158006944
Ik gok op matig seksleven :Y.
KuikenGuppy
pi_158006991
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:48 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Interessant is het inderdaad. Ook hier kunnen we alle kanten nog op. Het zou best eens cultureel bepaald kunnen zijn inderdaad. Ik zou gemakshalve denken dat het 'westers' is. Het kan net zo goed een ding zijn van te veel vrije tijd. Of van een matig seksleven. Of van een slechte baan. Wat weer te relateren kan zijn aan de westerse cultuur.

Weet je wat ik doe? Ik vraag een patholoog om hier uitsluitsel over te geven.
In elk geval speelt social media een gigantische rol. In bepaalde andere landen wat minder.

Dat laatste is altijd een goed idee.
pi_158007000
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:50 schreef Burdie het volgende:
Ik gok op matig seksleven :Y.
Dan zou ik op dit moment aardig wat stille tochten etc. aflopen.
pi_158010537
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat is de relevantie van het linken naar een of andere vage Bijbelse(?) stichting?
Dat was ook de enige link uiteraard!

Maar goed om aan te geven, resterende linken meegenomen, omdat de politie niet zo meewerkt, kun je ook nog denken in een hele andere richting.
Maar dat noemt men dan conspiracy en zover zijn we nog niet....
pi_158010742
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Maar goed om aan te geven, resterende linken meegenomen, omdat de politie niet zo meewerkt, kun je ook nog denken in een hele andere richting.
De politie werkt wel mee. Dat geeft de familie ook aan.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:49:16 #133
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_158013797
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)haam-dascha-graafsma

Zorgelijke hoeveelheid drugs in haar bloed aangetroffen.
pi_158013834
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:49 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

Zorgwekkende hoeveelheid drugs in haar bloed aangetroffen.
Dat "of ze het zelf heeft genomen" lijkt mij vrij moeilijk aantoonbaar.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:58:01 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158013958
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Moeilijk maar niet onmogelijk.
KuikenGuppy
pi_158014005
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar nu je eenmaal weet dat er drugs in het spel waren kan je daar mensen over aan de tand gaan voelen als politie. Vrienden, bekenden, andere bezoekers van die tent, personeel etc etc.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158014032
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:03:58 #138
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_158014056
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:49 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

Zorgelijke hoeveelheid drugs in haar bloed aangetroffen.
Wanneer is een dergelijke hoeveelheid zorgelijk? En welke drugs?
pi_158014058
quote:

- Haar jas aangedaan om de laatste uren van haar leven niet in de kou door te brengen.
Ik denk niet dat mensen die zelfmoord willen plegen dit boeit :P leuke basisschool psychologie...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_158014126
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:03 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Wanneer is een dergelijke hoeveelheid zorgelijk? En welke drugs?
In een zwaargelovig gezin zal het al zorgelijk zijn als ze sporen van THC in je bloed vinden omdat je 2 dagen eerder een uurtje op het rembrandtplein hebt gezeten. Voor anderen word het pas zorgelijk als er Heroine word aangetroffen.

Met dat soort opmerkingen valt er alleen maar meer te speculeren zeg dan ook gewoon welke drugs en wat voor gebruik er is verondersteld.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158014189
Die vriendinnetjes weten toch wel of ze bewust drugs heeft gebruikt. Maar ze kunnen het ook achter houden natuurlijk, bang dat hun eigen ouders erachter komen dan
pi_158014205
HILVERSUM - Het toxicologisch onderzoek dat de ouders van Dascha Graafsma hebben laten doen door forensisch patholoog Frank van de Goot, lijkt erop te wijzen dat het meisje is gedrogeerd. Of dat bewust of onbewust, vrijwillig of onvrijwillig is gebeurd, is nog onduidelijk. Dat meldt misdaadjournalist Peter R. de Vries, die de familie Graafsma bijstaat.

Om welke drugs het gaat, kan De Vries niet zeggen. Wel voegt hij toe dat in het bloed van Dascha ook alcohol is gevonden. Het zestienjarige meisje uit Hollandsche Rading kwam bijna een week geleden in Hilversum om het leven bij een aanrijding met een trein. De politie ging uit van zelfmoord, maar haar nabestaanden geloven dat niet en drongen met succes aan op diepgaand onderzoek en laten ook zelf onderzoek doen.

Het bloedonderzoek dat de politie laat doen bij het Nederlands Forensisch Instituut levert pas maandag resultaten op, zegt een woordvoerster. Verder richt het politieonderzoek zich op de uren tussen het moment dat het meisje is vertrokken uit club Let's Get Down in Hilversum, waar ze met drie vriendinnen was, en het moment dat ze is aangereden door de trein.

Telegraaf.nl
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:17:35 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

In een zwaargelovig gezin zal het al zorgelijk zijn als ze sporen van THC in je bloed vinden omdat je 2 dagen eerder een uurtje op het rembrandtplein hebt gezeten. Voor anderen word het pas zorgelijk als er Heroine word aangetroffen.

Met dat soort opmerkingen valt er alleen maar meer te speculeren zeg dan ook gewoon welke drugs en wat voor gebruik er is verondersteld.
Niet zorgelijk in de zin van wat zouden je ouders ervan vinden. Zorgelijk in de zin van de uitwerking van hoeveelheid op lichaam en geest.
pi_158014323
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet zorgelijk in de zin van wat zouden je ouders ervan vinden. Zorgelijk in de zin van de uitwerking van hoeveelheid op lichaam en geest.
Maar zorgelijk is geen maat, misschien is deze arts wel zeer conservatief, ik heb geen idee.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158014330
Ze had alcohol in haar bloed, terwijl je niet mag drinken als je nog geen 18 bent. Het zou dus best kunnen dat ze ook zelf de keuze heeft gemaakt om drugs te gebruiken. We leven immers in een land waar lacherig wordt gedaan over drank- en drugsgebruik; een land waar "Drank en drugs" (19,3 miljoen kliks) zo'n beetje de grootste hit van het jaar is.

Het is nog iets te vroeg om te zeggen "dit komt er van", maar de kans dat we een dergelijke uitkomst krijgen, is in elk geval reëel.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:21:38 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:20 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar zorgelijk is geen maat, misschien is deze arts wel zeer conservatief, ik heb geen idee.
Zullen we ervan uitgaan dat deze man professioneel is en dat mijn lezing klopt? Zorgelijk kan een prima aanduiding zijn.
pi_158014373
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zullen we ervan uitgaan dat deze man professioneel is en dat mijn lezing klopt? Zorgelijk kan een prima aanduiding zijn.
Nope.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:23:41 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158014379
niet verrassend, dit is wel een goede reden om wat meer onderzoek te verrichten over het hoe en wat.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:23:50 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nope.
Nee, stel je voor. Het is vast een conservatieve christen die anti-drugs is, die patholoog.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:24:35 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158014399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nope.
het is een duiding van een arts, het impliceert iig dat ze er van onder invloed was op moment van overlijden
pi_158014406
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef StaceySinger het volgende:
HILVERSUM - Het toxicologisch onderzoek dat de ouders van Dascha Graafsma hebben laten doen door forensisch patholoog Frank van de Goot, lijkt erop te wijzen dat het meisje is gedrogeerd. Of dat bewust of onbewust, vrijwillig of onvrijwillig is gebeurd, is nog onduidelijk. Dat meldt misdaadjournalist Peter R. de Vries, die de familie Graafsma bijstaat.

Om welke drugs het gaat, kan De Vries niet zeggen. Wel voegt hij toe dat in het bloed van Dascha ook alcohol is gevonden. Het zestienjarige meisje uit Hollandsche Rading kwam bijna een week geleden in Hilversum om het leven bij een aanrijding met een trein. De politie ging uit van zelfmoord, maar haar nabestaanden geloven dat niet en drongen met succes aan op diepgaand onderzoek en laten ook zelf onderzoek doen.

Het bloedonderzoek dat de politie laat doen bij het Nederlands Forensisch Instituut levert pas maandag resultaten op, zegt een woordvoerster. Verder richt het politieonderzoek zich op de uren tussen het moment dat het meisje is vertrokken uit club Let's Get Down in Hilversum, waar ze met drie vriendinnen was, en het moment dat ze is aangereden door de trein.

Telegraaf.nl
Dat klopt al niet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:25:54 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158014421
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat klopt al niet.
de zin daarna is toch er duidelijk, je kan jezelf natuurijk geheel bewust drogeren
pi_158014423
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar toch zegt het weer niets. Zeg dan als arts niets en kom later met harde feiten.
pi_158014434
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:25 schreef Re het volgende:

[..]

de zin daarna is toch er duidelijk, je kan jezelf natuurijk geheel bewust drogeren
Het "is" duidt op iemand anders. Gewoon weer een onzorgvuldige zin.
pi_158014437
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, stel je voor. Het is vast een conservatieve christen die anti-drugs is, die patholoog.
Nee maar, wat is zorgelijk. Stel ze heeft 1 joint, 1 pil en 4 breezers gehad. is dat zorgelijk voor iemand van 16, volgens sommigen wel, volgens anderen niet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:27:33 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar toch zegt het weer niets. Zeg dan als arts niets en kom later met harde feiten.
Natturlijk zegt het wel iets. Er hadden ook geen drugs aangetroffen kunnen zijn. Kom op, zeg.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:27:58 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014455
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee maar, wat is zorgelijk. Stel ze heeft 1 joint, 1 pil en 4 breezers gehad. is dat zorgelijk voor iemand van 16, volgens sommigen wel, volgens anderen niet.
Volgens deze medicus wel.
pi_158014472
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natturlijk zegt het wel iets. Er hadden ook geen drugs aangetroffen kunnen zijn. Kom op, zeg.
Heel iets. Genoeg om weer allerlei theorien op internet los te maken. Wat is veel? Wat voor drugs? Daar heeft Hottentot toch ook gewoon gelijk in? Hier heb je weinig aan.
pi_158014479
quote:

[..]

Blijft de vraag wat zo'n iemand als zorgelijk ziet.
pi_158014494
quote:

[..]

En dat weet jij dus niet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:30:51 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014506
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heel iets. Genoeg om weer allerlei theorien op internet los te maken. Wat is veel? Wat voor drugs? Daar heeft Hottentot toch ook gewoon gelijk in? Hier heb je weinig aan.
Echt, wat een gelul. Er loopt toch een onderzoek? Wat wil jij er dan aan hebben?
pi_158014515
Men moet er gewoon voor kiezen het verhaal eens goed met alle bewijzen etc. naar buiten te brengen als men echt wat weet. Niet dit voeren van halve informatie.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:32:08 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014530
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

En dat weet jij dus niet.
Ik weet wel dat er een verschil is als een medicus zegt dat er geringe sporen zijn aangetroffen en dat hij zegt dat er zorgelijke hoeveelheden/middelen zijn aangetroffen.
pi_158014534
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Echt, wat een gelul. Er loopt toch een onderzoek? Wat wil jij er dan aan hebben?
Jij zit toch ook te wachten op echte betrouwbare relevante informatie?
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:33:09 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:31 schreef Jaroon het volgende:
Men moet er gewoon voor kiezen het verhaal eens goed met alle bewijzen etc. naar buiten te brengen als men echt wat weet. Niet dit voeren van halve informatie.
Men moet niks. Jij vindt dat maar dat is verder niet van belang. Het wordt naar buiten gebracht, er wordt over bericht en daar moet je het maar mee doen.
pi_158014555
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zorgelijk = een grote levensbedreigende hoeveelheid 🤓
pi_158014557
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet wel dat er een verschil is als een medicus zegt dat er geringe sporen zijn aangetroffen en dat hij zegt dat er zorgelijke hoeveelheden/middelen zijn aangetroffen.
Nogmaals

Jij hebt geen idee wat voor drugs en in welke hoeveelheid, er valt dus nog helemaal niets te zeggen in hoeverre dit haar beinvloed kan hebben.
pi_158014561
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Die vriendinnetjes weten toch wel of ze bewust drugs heeft gebruikt. Maar ze kunnen het ook achter houden natuurlijk, bang dat hun eigen ouders erachter komen dan
Dat er niemand van haar vrienden en bekenden iets van af zou weten als ze bewust drugs heeft gebruikt is onwaarschijnlijk idd. Niet onmogelijk, wel onwaarschijnlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158014562
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgens wie?
pi_158014568
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Men moet niks. Jij vindt dat maar dat is verder niet van belang. Het wordt naar buiten gebracht, er wordt over bericht en daar moet je het maar mee doen.
Ik vind het een rare manier van doen. Zeker bij een zaak die maatschappelijk mensen blijkbaar zeer raakt.
pi_158014569
. Ouders denken in zo'n geval vaak dat hun dochter wel gedrogeerd moet zijn, want zelf zouden ze zoiets nooit doen. Dat is maar zeer zelden waar.

De meeste mensen die drugs op zak hebben gebruiken dat vooral zelf of om te verkopen. Gratis drugs weggeven is zonde, tenzij je er echt een doel mee hebt.

Dan de vraag watvoor drugs dat zouden kunnen zijn.
GHB, staat bekend als 'date rape drug' ; Gemiddelde dosis is zo'n 5ml. Als dat in je drinken wordt gedaan, is de kans klein dat je dat niet proef. Dat is zo smerig, dat het amper weg te krijgen is. Misschien merk je het niet ald je al behoorlijk vandekaart bent.
XTC in pilvorm; Kan je wel in iemands drinken gooien, maar dat lost echt niet zomaar op. Dan heb je de poedervorm, pure M, waar het oplossen mogelijk wat beter gaat. Ook xtc/pure m is heel smerig.
Bij dingen als coke/speed is het over het algemeen niet zo dat je niet meer weet wat je doet.

Bij drugs die effectief zijn bij kleine hoeveelheden (en dus smaakloos) kan je denken aan de populaire benzo's. Bij sommige types is een dosis van 2mg al genoeg.
De bekendste date rape drug (roofies) is zo'n benzo. Je wordt er vooral heel erg lam van, dus dat werkt goed als je een meisje je huis hebt ingelokt, maar in een uitgaansgelegenheid heb je daar vrij weinig aan.

Ik ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat. Als ze zelf (met vriendinnen) heeft gekozen om drugs te gebruiken, zou je toch verwachten dat die vriendinnen dat na haar dood zouden hebben opgebiecht.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:34:31 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nogmaals

Jij hebt geen idee wat voor drugs en in welke hoeveelheid, er valt dus nog helemaal niets te zeggen in hoeverre dit haar beinvloed kan hebben.
De patholoog heeft het als zorgelijk bestempeld en het zijn twee middelen die je niet in je lichaam wilt hebben. Dat weet ik.
pi_158014578
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan had hij dat zo moeten melden. Zorgelijk geeft dat niet aan.
pi_158014590
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De patholoog heeft het als zorgelijk bestempeld en het zijn twee middelen die je niet in je lichaam wilt hebben. Dat weet ik.
Dat weet jij...

:W
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:36:03 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat weet jij...

:W
Jij hebt het nieuws niet gezien?
pi_158014611
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ik heb iets gemist. Welke 2 middelen?
pi_158014613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan had hij dat zo moeten melden. Zorgelijk geeft dat niet aan.
Ach zorgelijk is natuurlijk ook een vergankelijk begrip, waar je vroeger stomdronken door je vrienden in de badkuip werd gelegd, belt men nu de ambulance zodat je in zorgelijke toestand kunt worden afgevoerd :P
pi_158014631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ach zorgelijk is natuurlijk ook een vergankelijk begrip, waar je vroeger stomdronken door je vrienden in de badkuip werd gelegd, belt men nu de ambulance zodat je in zorgelijke toestand kunt worden afgevoerd :P
Precies. En als het zo zorgelijk was dat het levensbedreigend was of had kunnen zijn dan kan iemand dat gewoon aangeven.
pi_158014636
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik zie geen nieuws welke aangeeft welke middelen dit zijn? Verder heb ik geen twee stoffen opgenoemd die men niet in het bloed wil hebben.

Dus ik heb geen idee waar je op doelt.
pi_158014639
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vertel.
pi_158014651
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of ik heb iets gemist. Welke 2 middelen?
Nou, dadelijk bij RTL boulevard ( :? ) mediageile Peter die wederom zijn mening komt geven.
pi_158014667
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou, dadelijk bij RTL boulevard ( :? ) mediageile Peter die wederom zijn mening komt geven.
Sorry. Ik kan die man niet aanhoren. Dan lees ik het later hier of ergens anders wel. Ik snap ook niet waarom hij ineens diegene is die dit soort mededelingen moet doen.
pi_158014682
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:38 schreef ootjekatootje het volgende:
dadelijk bij RTL boulevard
Dan ben je geestelijk wel heel arm als je zulke programma's kijkt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:40:36 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014685
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee, ik zie geen nieuws welke aangeeft welke middelen dit zijn? Verder heb ik geen twee stoffen opgenoemd die men niet in het bloed wil hebben.

Dus ik heb geen idee waar je op doelt.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)offen-bloed-gevonden

Als jij geen enkele waarde hecht aan bevindingen van een forensisch patholoog - dat mag - dan zijn we verder uitgepraat.
pi_158014710
Toe maar, meneer is officieel woordvoerder namens de familie geworden
pi_158014725
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)offen-bloed-gevonden

Als jij geen enkele waarde hecht aan bevindingen van een forensisch patholoog - dat mag - dan zijn we verder uitgepraat.
Blijft een nietszeggende uitspraak. Omdat wij niet weten hoe deze man tegenover drugs staat.
pi_158014726
doet die met Norbert Dikkenberg.

Nu reconstructie...

Bij Kings ijscafe rond 2 uur jongen en een meisje gezien zonder jas, wellicht was dat Dascha.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:42:39 #188
3542 Gia
User under construction
pi_158014727
Ze zullen er toch wel achter komen wat voor drugs in haar lichaam terecht is gekomen.

Zomaar een scenario:
Ze is 16, mag nog geen alcohol. Iemand kan haar een drankje aangeboden hebben met zoiets als ghb erin. Dan als ze out gaat, naar buiten vervoeren, verontschuldigend tegen de portier zeggen dat ze haar in een taxi gaan zetten, of welke smoes dan ook. En dan een groepsverkrachting en haar half verdwaasd op de spoorrails zetten.
Bewijzen zijn waarschijnlijk niet meer terug te vinden.
De portier houdt zijn mond, want die had beter op moeten letten, kan em zijn baantje kosten.

Maar uiteraard kan het gewoon ook zo zijn dat ze teveel gedronken had, overmoedig wat aangeboden drugs had genuttigd en toen alles niet meer zien zitten.
Misschien was ze wel hartstikke ongelukkig. Of zwanger en niet durven zeggen.

Volgens mij kunnen we hier speculeren wat we willen, maar komt de waarheid niet uit.
pi_158014733
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Volgens wie?
Geen domme vragen stellen svp
Zoek eerst eens op wat zorgelijk is
1 van de synoniemen is > gevaarlijk
pi_158014746
Peter zegt dat ze niet reageerde op claxon van trein, machinist heeft haar gewaarschuwd.
Ze stond volgens hem op het spoor.
Peter heeft hem zelf niet gesproken.
pi_158014751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Toe maar, meneer is officieel woordvoerder namens de familie geworden
Ja de flapdrol > haha
pi_158014756
Walgelijk
pi_158014757
Bepaalde middelen in combinatie met alcohol.
pi_158014763
2 dingen die je niet in je lichaam wilt hebben zijn GHB en vervuilde XTC. En al helemaal niet in combinatie met drank.
pi_158014766
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Peter zegt dat ze niet reageerde op claxon van trein, machinist heeft haar gewaarschuwd.
Peter heeft hem zelf niet gesproken.
Peter weet altijd zoveel. Raar dat hij hiermee komt en mag komen.
pi_158014777
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je andere links gingen over onzorgvuldigheid of falen van de politie, die snapte ik wel. Maar 'De Satanische Rituele Kalender' Met vage omschrijvingen (zover ik ken zijn de moderne druïdes niet zo van de 'Bloedige Rituelen' en ik mis eigenlijk gewoon het hele paganistische jaarwiel in die lijst).
pi_158014781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:44 schreef Kim-Holland het volgende:
2 dingen die je niet in je lichaam wilt hebben zijn GHB en vervuilde XTC. En al helemaal niet in combinatie met drank.
Er zijn wel meer dingen die je niet in je lichaam wil hebben. Heroine. Meth. etc.
pi_158014789
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Geen domme vragen stellen svp
Zoek eerst eens op wat zorgelijk is
1 van de synoniemen is > gevaarlijk
Een ander synoniem is bedenkelijk, of onrustbarend, daar kun je toch geen ruk mee.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:46:28 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158014803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De familie heeft hem als woordvoerder gevraagd.
pi_158014808
Hoezo onverklaarbaar?

Hier is mijn verklaring: kind experimenteert met drugs, kan het niet handelen, doet raar en komt voor trein.

Case closed.
pi_158014809
Haar ID was gevonden op straat in Zeshoven

Haar telefoon had ze bij, whatsapp berichten had ze ontvangen maar die is dus nog weg.
pi_158014835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn wel meer dingen die je niet in je lichaam wil hebben. Heroine. Meth. etc.
Klopt, maar dat is moeilijker toe te dienen bij een ander ;-)
pi_158014896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit doen ze omdat ze nog steeds op zoek zijn naar getuigen.

Familie heeft eigen woordvoerder en laat eigen onderzoek doen, die hebben dus de schijt aan de politie. Die bloedonderzoeken worden maandag pas vrijgegeven.
pi_158014913
God, het doet me denken aan een jaar een 18 geleden toen mn vriendin en ik voor het eerst een pilletje probeerden. Zij slikte eerst een halve en toen die niets leek te doen, nam ze er een hele achteraan. Toen ze ineens insloegen raakte ze zo wappie dat ze per se naar het graf van dr broertje wilde. Over het spoor, want zo wist ze het beste de weg. Dat ze overreden zou kunnen worden daar had ze helemaal geen boodschap aan. Dat zou haar niet gebeuren. Die trein zou wel voor haar stoppen.

Ik heb, ook daarna, nooit meer iemand zo van zn pad gezien van een pilletje.

Ik kan me dus best voorstellen dat er zoiets gebeurd kan zijn. Pilletje geprobeerd, van dr pad geraakt, naar buiten gegaan om ff alleen te zijn of af te koelen, buiten nog vager geworden en vervolgens geprobeerd een trein een te laten stoppen of zo.
Hoewel het in vier uur wel al een stuk minder kan worden.
pi_158014923
Mijn theorie; zelf vervuilde XTC genomen, en iets [GHB?] door een ander in haar biertje gegooid.
pi_158014935
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De familie heeft hem als woordvoerder gevraagd.
Triest.
pi_158014949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is moeilijker toe te dienen bij een ander ;-)
Er staat ook nergens dat het toegediend is door een ander toch?
pi_158014984
Er ging toch het verhaal dat ouders met hun kroost naar de EHBO moesten omdat ze in dat grafhok onwel waren geworden.
Doen ze dan ook bloedonderzoek?? Zoja, dan zouden ze bepaalde rotzooi toch kunnen linken aan hetgeen er bij Dasha is opgespoord?
pi_158015001
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Er ging toch het verhaal dat ouders met hun kroost naar de EHBO moesten omdat ze in dat grafhok onwel waren geworden.
Doen ze dan ook bloedonderzoek?? Zoja, dan zouden ze bepaalde rotzooi toch kunnen linken aan hetgeen er bij Dasha is opgespoord?
Er ging ook een verhaal dat dat verhaal niet klopte en er niemand daarvoor op de EHBO is geweest.
pi_158015003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens Jaroon was dat een broodje aap-verhaal. Ik kwam die versies ook tegen, op GS postte er eentje over een ijsklontje in zijn drankje. Die is daarmee naar de politie gegaan.

Dit was gebeurt op dezelfde avond in dezelfde tent.
pi_158015020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens Jaroon was dat een broodje aap-verhaal. Ik kwam die versies ook tegen, op GS postte er eentje over een ijsklontje in zijn drankje. Die is daarmee naar de politie gegaan.
Het komt ook niet meer terug in alle verhalen volgens mij. Ik zou als familie gewoon eens alle bekende feiten op een rij zetten en die ergens plaatsen.
pi_158015030
Heeft er iemand gehoort hoe laat ze haar ID vonden?
Ik dacht ook al in de nacht, maar d'r was hier ff wat ruis.
pi_158015041
Engste is PCP ook wel Angeldust genoemd
Kan ook in een glas frisdrank gegooid worden
pi_158015042
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het komt ook niet meer terug in alle verhalen volgens mij. Ik zou als familie gewoon eens alle bekende feiten op een rij zetten en die ergens plaatsen.
Dat deed Peter net in RTL boulevard.
pi_158015050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:46 schreef JimmyDean het volgende:
Hoezo onverklaarbaar?

Hier is mijn verklaring: kind experimenteert met drugs, kan het niet handelen, doet raar en komt voor trein.

Case closed.
Ik denk ook dat het dit is.
pi_158015053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Heeft er iemand gehoort hoe laat ze haar ID vonden?
Ik dacht ook al in de nacht, maar d'r was hier ff wat ruis.
Is haar ID gevonden ?
Waar ?
pi_158015062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er staat ook nergens dat het toegediend is door een ander toch?
Nee, maar het is doorgaans ook niet iets waar de jeugd mee begint om te experimenteren.
pi_158015064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat deed Peter net in RTL boulevard.
Ik zou het gewoon in tekst op internet doen. Lijkt mij duidelijker. Daarnaast is er een grote groep die geen Boulevard wenst te kijken en daarnaast niets heeft met Peter. En daar ben ik er een van.
pi_158015072
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het dit is.
Dat is dus net zo ongefundeerd als stellen dat ze gedrogeerd is door iemand anders....
pi_158015077
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Is haar ID gevonden ?
Waar ?
Zeshuizen, dicht bij de kroeg, locatie lieten ze zien in Boulevard. Kon alleen niet horen hoe laat.
pi_158015082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nee, maar het is doorgaans ook niet iets waar de jeugd mee begint om te experimenteren.
"doorgaans" hoeft hier duidelijk niet te spelen. Jeugd gaat doorgaans ook niet midden op het spoor staan.
pi_158015090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon in tekst op internet doen. Lijkt mij duidelijker. Daarnaast is er een grote groep die geen Boulevard wenst te kijken en daarnaast niets heeft met Peter. En daar ben ik er een van.
Ja, ben er ook geen fan van en vind het ook geen Boulevard item...
pi_158015109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ben er ook geen fan van en vind het ook geen Boulevard item...
Voor hen gaat het puur en alleen om de commercie en men zal het item zo lang als mogelijk rekken met dubbele en domme vragen. Bijzonder dat een man als Peter zich er voor leent eigenlijk.
pi_158015115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dus net zo ongefundeerd als stellen dat ze gedrogeerd is door iemand anders....
Ik wacht verder ook tot Peter ons alles gaat vertellen.
pi_158015133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik wacht verder ook tot Peter ons alles gaat vertellen.
Daar zitten we nu aan vast blijkbaar.
pi_158015162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

"doorgaans" hoeft hier duidelijk niet te spelen. Jeugd gaat doorgaans ook niet midden op het spoor staan.
Ze had ook gelegen kunnen hebben. Zo betrouwbaar lijkt mij het verhaal van de machinist niet. Ik bedoel; als ze al proberen te onderzoeken HOE ze aangereden is..Vreemd, toch? Als de machinist kan verklaren dat ze als een zombie op het spoor stond moet hij toch ook weten van welke kant ze aangereden is? Of heb ik weer iets gemist?
pi_158015179
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:46 schreef JimmyDean het volgende:
Hoezo onverklaarbaar?

Case closed.
Lijkt me ook het meest waarschijnlijk. Natuurlijk komt het weleens voor dat er iets in iemands drankje wordt gestopt, maar veel vaker experimenteren jongeren zelf. Ik ga er wel vanuit dat de vriendinnen het weten, dan. Hun verklaringen kunnen duidelijkheid geven.
pi_158015212
Ik vind het maar verdacht stil rond het vriendenclubje.
pi_158015220
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ze had ook gelegen kunnen hebben. Zo betrouwbaar lijkt mij het verhaal van de machinist niet. Ik bedoel; als ze al proberen te onderzoeken HOE ze aangereden is..Vreemd, toch? Als de machinist kan verklaren dat ze als een zombie op het spoor stond moet hij toch ook weten van welke kant ze aangereden is? Of heb ik weer iets gemist?
Als hij haar heeft aangereden weet hij toch van welke kant? Volgens mij kwam o.a. Peter met die verklaring van die machinist. Als dat geen feit is is het een goed idee dat niet op te nemen in de feitenlijst die ik online zou plaatsen.
pi_158015226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zeshuizen, dicht bij de kroeg, locatie lieten ze zien in Boulevard. Kon alleen niet horen hoe laat.
Of zeshoven?
pi_158015241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Of zeshoven?
Misschien wel Zestienhoven?
pi_158015296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als hij haar heeft aangereden weet hij toch van welke kant? Volgens mij kwam o.a. Peter met die verklaring van die machinist. Als dat geen feit is is het een goed idee dat niet op te nemen in de feitenlijst die ik online zou plaatsen.
Ik heb Peter niet gezien. Maar ik lees ook dat hij de machinist niet zelf heeft gesproken, dus ja..

Ik ga me eerst weer inlezen want ik heb veel gemist, merk ik. ;)
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2015 @ 19:15:39 #233
240917 Mula
pi_158015361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wit shirt, donkere broek in een donkere nacht en dan met zo'n felle lamp van een trein erop. Ik denk dat je je als machinist zijnde rot schrikt en je alleen maar focust op dat witte shirt. Daarbij had ze nog lang haar ook. Als jij met je hoofd voorover staat en je haar naar voren, kan ik me voorstellen dat je als machinist zijnde niet in een ogenblik precies kan zien wat haar exacte lichaamshouding is geweest.

Iemand die bewegingsloos op het spoor staat en geen spier verrekt van een claxon van een trein, zou ik ook wel omschrijven als een zombie. Ik schrik me altijd echt rot van zo;n claxon.
pi_158015390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:15 schreef Mula het volgende:

[..]

Wit shirt, donkere broek in een donkere nacht en dan met zo'n felle lamp van een trein erop. Ik denk dat je je als machinist zijnde rot schrikt en je alleen maar focust op dat witte shirt. Daarbij had ze nog lang haar ook. Als jij met je hoofd voorover staat en je haar naar voren, kan ik me voorstellen dat je als machinist zijnde niet in een ogenblik precies kan zien wat haar exacte lichaamshouding is geweest.

Iemand die bewegingsloos op het spoor staat en geen spier verrekt van een claxon van een trein, zou ik ook wel omschrijven als een zombie. Ik schrik me altijd echt rot van zo;n claxon.
Ik dacht meer de kant vanwaar de trein kwam. Ik kan mij voorstellen dat iemand niet precies weet hoe hij iemand geraakt heeft.
pi_158015416
Of misschien kwam ze wél half bij haar positieven van die claxon en probeerde op te krabbelen, maar helaas te laat in haar verwardheid.
pi_158015428
Misschien misschien misschien
pi_158015438
anders heeft claxoneren ook weinig zin.. :X
pi_158015667
In het lichaam van de overleden scholier Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading zijn "meerdere stoffen" gevonden die duiden op drugsgebruik. Dat zegt forensisch patholoog Frank van de Goot, die op verzoek van de familie toxicologisch onderzoek heeft gedaan.

Volgens Van de Goot zijn sporen van "twee totaal verschillende substanties" gevonden. Om welke stoffen het gaat, wil hij niet bekendmaken. "Dat is mogelijk daderinformatie. Het scenario dat ze door iemand anders is gedrogeerd, is met deze uitslag zonder meer een mogelijkheid." Volgens hem gaat het om twee stoffen die normaal gesproken niet bij elkaar horen. Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen.

NOS.nl
pi_158015699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:29 schreef StaceySinger het volgende:
In het lichaam van de overleden scholier Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading zijn "meerdere stoffen" gevonden die duiden op drugsgebruik. Dat zegt forensisch patholoog Frank van de Goot, die op verzoek van de familie toxicologisch onderzoek heeft gedaan.

Volgens Van de Goot zijn sporen van "twee totaal verschillende substanties" gevonden. Om welke stoffen het gaat, wil hij niet bekendmaken. "Dat is mogelijk daderinformatie. Het scenario dat ze door iemand anders is gedrogeerd, is met deze uitslag zonder meer een mogelijkheid." Volgens hem gaat het om twee stoffen die normaal gesproken niet bij elkaar horen. Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen.

NOS.nl
Weer zo raar. Hij wil nog niet bekend maken om welke stoffen het gaat........ Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen. Lijkt mij dus een kwestie van gewoon nog niet weten waar het om gaat.
pi_158015736
Vanmiddag heeft de politie in de omgeving van de Rembrandtlaan in Hilversum met een speurhond gezocht naar Dascha's mobiele telefoon. Die is nog niet gevonden. Eerder werd in die omgeving het identiteitsbewijs van Dascha gevonden.
NOS.nl
pi_158015760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Weer zo raar. Hij wil nog niet bekend maken om welke stoffen het gaat........ Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen. Lijkt mij dus een kwestie van gewoon nog niet weten waar het om gaat.
Het is mogelijk daderinformatie staat erbij
pi_158015792
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Het is mogelijk daderinformatie staat erbij
Dat is het punt niet. Hij denkt aan verschillende verdovende middelen. Dat betekend dus dat hij nog niet echt weet om wat het gaat. Lijkt mij.
pi_158015854
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Hij denkt aan verschillende verdovende middelen. Dat betekend dus dat hij nog niet echt weet om wat het gaat. Lijkt mij.
Dat weet hij wel! Alleen gaat ONS dat nog niet aan.
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:41:36 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158015909
quote:

[..]

Het denkt dat het twee middelen zijn die normaal gesproken niet samen in een pil o.i.d. zitten. Vandaar verschillend. Ik zou het niet lezen als 'hij weet nog niet of het a, b, c of d is'.
pi_158015972
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Of zeshoven?
Zeshoven
pi_158016012
Hij denkt niks..hij WEET! maar WIL niks delen vanwege het onderzoek.
Godsamme mensen, zo moeilijk is lezen toch niet? }:|
pi_158016013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee, politie doet ook bloedonderzoek en die uitslag komt pas maandag.
pi_158016059
quote:

[..]

Waarom? Omdat hij niet meldt waarover het gaat?
Deze man heeft een opleiding gedaan van 24 jaar!! We hebben in Nederland niet eens van die goede opleidingen, die moest die in Duitsland gaan doen.
En hij zou niet weten waarover hij praat?
pi_158016143
Twee verschillende drugs en drank.... in dat tengere lijfje.

Ik hoop dat die imbeciel zonder jas op dat bankje zich snel gaat melden.
pi_158016450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Twee verschillende drugs en drank.... in dat tengere lijfje.

Ik hoop dat die imbeciel zonder jas op dat bankje zich snel gaat melden.
Meeste junks hebben vrij tengere lijfjes ;)
pi_158016639
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:04 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat wel.
Ik zie geen junk in Dascha. Jij wel?
pi_158016645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:04 schreef hottentot het volgende:

[..]

o ja, vergeten...
pi_158016701
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:10 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat wel.
Ik zie geen junk in Dascha. Jij wel?
Zucht....
pi_158016708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:45 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij denkt niks..hij WEET! maar WIL niks delen vanwege het onderzoek.
Godsamme mensen, zo moeilijk is lezen toch niet? }:|
Lees zelf 'ns beter.

"Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen."

DENKT staat er. Verschillende verdovende middelen, dus meerdere opties.
pi_158016826
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lees zelf 'ns beter.

"Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen."

DENKT staat er. Verschillende verdovende middelen, dus meerdere opties.
Dat is het nawoord van de NOS omdat ze geen bewijzen krijgen in te zien. :6
pi_158016900
Dit is wat hij werkelijk heeft gezegd. zie de aanhalingstekens!

"Dat is mogelijk daderinformatie. Het scenario dat ze door iemand anders is gedrogeerd, is met deze uitslag zonder meer een mogelijkheid."

De rest is uit de hand van de media die verder ook geen drol weten!
pi_158016972
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:18 schreef Kim-Holland het volgende:
Dit is wat hij werkelijk heeft gezegd. zie de aanhalingstekens!

"Dat is mogelijk daderinformatie. Het scenario dat ze door iemand anders is gedrogeerd, is met deze uitslag zonder meer een mogelijkheid."

De rest is uit de hand van de media die verder ook geen drol weten!
Hij zegt dus dat iets mogelijk is en dat een een scenario een mogelijkheid is.

Eigenlijk zegt hij dus ja er kan heel veel.
pi_158017065
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:21 schreef marsan het volgende:

[..]

Hij zegt dus dat iets mogelijk is en dat een een scenario een mogelijkheid is.

Eigenlijk zegt hij dus ja er kan heel veel.
Zo gaat dat in een lopend onderzoek. ;)
pi_158017103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Zo gaat dat in een lopend onderzoek. ;)
I know. Maar hij zegt dus eigenlijk gewoon ja er waren drugs in dr lichaam.

De rest is invulling.
pi_158017151
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:24 schreef marsan het volgende:

[..]

I know. Maar hij zegt dus eigenlijk gewoon ja er waren drugs in dr lichaam.

De rest is invulling.
Voor de buitenwereld zeer zeker, ja!
En begrijpelijk ook.
pi_158017411
Op dinsdagmorgen is haar ID kaart gevonden in de straat Zeshoven, hoe komt die daar terecht?
En waarom is die pas na 4 dagen gevonden? Je zou verwachten dat zo'n kaartje gewoon in haar broekzak zit. Compleet onlogisch qua locatie tussen kroeg en spoor, is midden in een woonwijk.

En waar is haar telefoon gebleven?

[ Bericht 13% gewijzigd door ootjekatootje op 04-12-2015 20:38:43 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:44:27 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158017794
Als iemand een ID-kaart bij mij in de voortuin gooit kan het weken tot maanden duren voor hij gevonden wordt....
En dan is het ook nog een straat met perkjes en lijken er twee wandelpaden op uit te komen.

Ik zou niet weten waarom een ID daar niet dagen zou kunnen liggen, de kans dat het midden op straat lag met een grote neonpijl erboven lijkt me vrij klein.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158018006
Het was de afgelopen week nat en regenachtig. Na een paar dagen droog en zonnig weer en veel wind, vliegt er ineens vanalles om je oren. Zo'n stukje plastic ID weegt dan net zoveel als een verdord groot blad.
pi_158018106
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:44 schreef Leandra het volgende:
Als iemand een ID-kaart bij mij in de voortuin gooit kan het weken tot maanden duren voor hij gevonden wordt....

Kom jij nooit buiten dan? ;)
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:58:15 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158018299
Sterker nog, vanaf het Eikbosserpad kun je nagenoeg rechtstreeks naar de Maartensdijkseweg lopen als je door blijft lopen over dezelfde weg.... Eikbosserpad wordt dan Eikbosserweg, wordt Eikenlaan, dan op het Bosplein nog een paadje over het gras naar de Berkenlaan en dan kom je op de Utrechtseweg en is de Maartensdijkseweg de eerste links.... en koud en in de war lijkt het me helemaal niet onlogisch om de Maartensdijkseweg te nemen in Hilversum als je naar Hollandsche Rading wilt.

De Maartensdijkseweg tussen Lage Vuursche en Bilthoven leidt namelijk wel naar Maartensdijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:59:48 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158018350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kom jij nooit buiten dan? ;)
Niet in de voortuin nee.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158018386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet in de voortuin nee.....
Jij bent van de achterdeur?
  vrijdag 4 december 2015 @ 21:02:43 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158018471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jij bent van de achterdeur?
Ik heb werkelijk een tuin aan de voorkant, de voordeur zit aan de zijkant van het huis.
Die gebruik ik overigens idd vrij weinig.... iedereen loopt gewoon achterom.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158018628
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk een tuin aan de voorkant, de voordeur zit aan de zijkant van het huis.
Die gebruik ik overigens idd vrij weinig.... iedereen loopt gewoon achterom.
Ahja, dan snap ik het dat de voortuin niet opvalt vanuit de zijkant ;-). Ik heb kiezels in de voorkant, dus elk blaadje valt me op, dus ook een verdwaalde ID.
pi_158018702
Ah het bekende drugs in het drankje smoesje, nog verschillende ook.
.
pi_158018728
Gemeente Hilversum @GemeenteHsum

Gemeente en politie plaatsen hekken bij onbewaakte spoorwegovergang om gedenkplek Dascha Graafsma veilig te houden
pi_158019127
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:08 schreef Fer het volgende:
Ah het bekende drugs in het drankje smoesje, nog verschillende ook.
Ja, je verwacht het niet in zo'n drugshol, he?
De vraag is of en welke drugs ze zelf genomen heeft of door een psychopaat toegediend?
Kan beide zijn..misschien ook niet.
Voor mij is het wel duidelijk dat er een andere partij speelt in haar dood.
En ik ben blij [hoe gek dat ook klinkt in deze situatie] dat vader in deze toch wel degelijk goed bij zijn gevoel zat en het niet bliefde als zelfmoord.
pi_158019181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:19 schreef Kim-Holland het volgende:
En ik ben blij [hoe gek dat ook klinkt in deze situatie] dat vader in deze toch wel degelijk goed bij zijn gevoel zat en het niet bliefde als zelfmoord.
Dat moet nog blijken.
pi_158019292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken.
In ieder geval is er zeker meer aan de hand dan de politie in eerste instantie wou laten lijken!
Schandalig!
pi_158019449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In ieder geval is er zeker meer aan de hand dan de politie in eerste instantie wou laten lijken!
Schandalig!
Wat te gek voor woorden is, is dat de ouders op zaterdag 28 november tussen 10:00 uur en 10:30 2 rechercheurs thuis ontvangen, die in de eerste zin al zeggen dat hun dochter zelfmoord heeft gepleegd. Zeker nu pas dinsdag haar ID is gevonden...En haar telefoon nog weg is, hoe konden ze dan zo zeker zijn?

Ze was volgens de berichten van haar vader niet herkenbaar.
pi_158019461
ze kan nog steeds de drugs zelf vrijwillig hebben genomen
pi_158019507
De politie werkt volgens de voor de hand liggende feiten:

meisje 's nachts weg= met jongen mee, slaapt ergens haar roes uit, komt wel weer terug
trein+aanrijding met mens= zelfmoord

Tja
pi_158019562
quote:

[..]

Schandalig!
Niemand pleegt zelfmoord zonder aanleiding. Meestal is die aanleiding een combinatie van factoren. Maar als het zelfmoord betreft is het nog steeds niet aan de politie om uit te zoeken wat de aanleiding was. Een puber die zich volgooit met drugs en drank, een man die zijn kinderen niet ziet en financiele problemen, een moeder met een psychose; bedenk maar wat.

Blijkt Dascha compleet gedrogeerd op het spoor te zijn afgeleverd is het inderdaad een vreselijke misser. Het is sowieso fijn voor Dascha's nabestaanden dat er meer duidelijkheid komt.
De hele zaak is elk geval voer voor een discussie op hoger niveau, zou het moeten zijn.
pi_158019856
quote:

[..]

Schandalig!
wat dan? Wat drugs en drank in dr lichaam. O ja nu is zelfmoord uitgesloten hoor :')
pi_158020338
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:31 schreef Obvious5555 het volgende:

[..]

Niemand pleegt zelfmoord zonder aanleiding. Meestal is die aanleiding een combinatie van factoren. Maar als het zelfmoord betreft is het nog steeds niet aan de politie om uit te zoeken wat de aanleiding was. Een puber die zich volgooit met drugs en drank, een man die zijn kinderen niet ziet en financiele problemen, een moeder met een psychose; bedenk maar wat.

Blijkt Dascha compleet gedrogeerd op het spoor te zijn afgeleverd is het inderdaad een vreselijke misser. Het is sowieso fijn voor Dascha's nabestaanden dat er meer duidelijkheid komt.
De hele zaak is elk geval voer voor een discussie op hoger niveau, zou het moeten zijn.
....
pi_158020408
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:37 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

wat dan? Wat drugs en drank in dr lichaam. O ja nu is zelfmoord uitgesloten hoor :')
.....
pi_158020457
Niveautje, hoor ;-)
pi_158020732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:30 schreef ootjekatootje het volgende:
De politie werkt volgens de voor de hand liggende feiten:

meisje 's nachts weg= met jongen mee, slaapt ergens haar roes uit, komt wel weer terug
trein+aanrijding met mens= zelfmoord

Tja
Meisje s nachts weg is idd geen vermissing. Daar staat een paar uur voor. Als je voor elke tiener die ff niet te vinden is een politiemacht vrij wil maken mag je nog een een aardig aantal mensen in dienst nemen.

Trein plus aanrijding plus een verklaring van de machinist.
pi_158021466
Zelf pillen genomen, of stiekem toegedient. Vervolgens onder invloed onder de trein gekomen, maakt het nog steeds een ongeluk.
.
pi_158021691
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:15 schreef Fer het volgende:
Zelf pillen genomen, of stiekem toegedient. Vervolgens onder invloed onder de trein gekomen, maakt het nog steeds een ongeluk.
Nee, want dat zegt niets over haar gedachtengang.
Als het voor de ouders makkelijker is om het zo te accepteren uiteindelijk, mag dat natuurlijk.

Maar het is niet perse zo dat gebruik van pillen een zelfmoord meteen een ongeluk maakt.
pi_158021878
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:57 schreef marsan het volgende:

[..]

Meisje s nachts weg is idd geen vermissing. Daar staat een paar uur voor. Als je voor elke tiener die ff niet te vinden is een politiemacht vrij wil maken mag je nog een een aardig aantal mensen in dienst nemen.

Trein plus aanrijding plus een verklaring van de machinist.
Klopt en mogelijk 2 verschillende politieteams, maar hoe konden ze zo stellig zeggen om 10:00 uur tegen zie ouders dat het om zelfmoord van Dascha ging? Ze had geen id bij en geen telefoon..
pi_158021969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt en mogelijk 2 verschillende politieteams, maar hoe konden ze zo stellig zeggen om 10:00 uur tegen zie ouders dat het om zelfmoord van Dascha ging? Ze had geen id bij en geen telefoon..
je weet toch niet hoe herkenbaar haar stoffelijk overschot was?
pi_158022046
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

je weet toch niet hoe herkenbaar haar stoffelijk overschot was?
D'r was niet zoveel van over, identificatie was niet mogelijk, schreef haar vader. Dat zou gaan via een bloedonderzoek.

edit:
ik zocht even naar de bron en las dit:
quote:
HILVERSUM René Graafsma uit het Utrechtse Hollandsche Rading doet een emotionele oproep op Facebook. Afgelopen zaterdag kwam zijn 16-jarige dochter Dascha om het leven toen ze in Hilversum werd overreden door een trein. Omdat Graafsma twijfelt over de laatste uren van zijn dochter vraagt hij zijn bericht zoveel mogelijk te delen. "Ik geloof niet in zelfmoord."
"Ik ben op zoek naar mensen die haar afgelopen vrijdagnacht hebben gezien en meer kunnen vertellen over wat er met Dascha is gebeurd", vertelt hij tegen RTV NH. "Omdat haar lichaam kapot is, kunnen ze niet herleiden of ze gedrogeerd is. Ze is uren zoek geweest, zonder jas. Dat klopt gewoon niet."
Fijne onderzoekers bij de politie daar!
Gelukkig kon Frank dat wel.

[ Bericht 42% gewijzigd door ootjekatootje op 04-12-2015 22:39:10 ]
pi_158022218
Straks iets bij RTLLN
pi_158022249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

D'r was niet zoveel van over, identificatie was niet mogelijk, schreef haar vader. Dat zou gaan via een bloedonderzoek.
de definitieve bevestiging bedoelt hij denk ik. Als het lijk toonbaar is krijgt familie het verzoek om te kijken ter identificatie, maar dan weten ze ook al dat persoon dood is hoor.
pi_158022263
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:38 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Straks iets bij RTLLN
Ja, Petertje weer.
pi_158022421
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

de definitieve bevestiging bedoelt hij denk ik. Als het lijk toonbaar is krijgt familie het verzoek om te kijken ter identificatie, maar dan weten ze ook al dat persoon dood is hoor.
Ze weten inderdaad dat er een persoon dood is:
1 er is 's nachts geen aangifte gedaan van vermissing
2 er staat een "zombie" op het spoor
3 ze had geen ID bij en geen telefoon

Hoe wisten ze dan dat het om Dascha ging? Had toch ook een ander kunnen zijn?
Had die politie dan een foto van haar? Hoe kunnen ze dan zo stellig zijn op die oprit bij de ouders?
pi_158022497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Had die politie dan een foto van haar? Hoe kunnen ze dan zo stellig zijn op die oprit bij de ouders?
omdat haar hoofd nog herkenbaar genoeg was maar niet toonbaar voor familie?
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:48:07 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158022520
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom toch al die vragen? Denk je dat je hier iemand vindt die ze kan beantwoorden?
pi_158022535
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

omdat haar hoofd nog herkenbaar genoeg was maar niet toonbaar voor familie?
Nog een poging:
Hadden ze een foto van Dascha dan?
pi_158022569
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom toch al die vragen? Denk je dat je hier iemand vindt die ze kan beantwoorden?
Lees maar even terug dan.
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:50:32 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158022589
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees maar even terug dan.
Denk je dat je hier antwoorden krijgt?
pi_158022629
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nog een poging:
Hadden ze een foto van Dascha dan?
wat denk je nou meiske. Dat de politie gewoon bij willekeurige huizen heeft aangebeld om vragen over er iemand een jonge vrouw miste?
De ouders hebben s nachts al contact gehad met politie en die hebben vast een signalement/foto gegeven en net als alle tieners staat vast half internet vol met selfies
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:55:57 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158022772
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De machinist heeft haar toch gezien voor het gebeurde?
KuikenGuppy
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:57:12 #300
432997 Ven1972
Man met humor
pi_158022818
Ik wil hierbij ook wat zeggen over alles wat jullie hier schrijven. We moeten alles afwachten wat de onderzoek heeft opgeleverd, maar Peter de Vries vertelt ook wat alles niet altijd kan kloppen, maar namens vertegenwoordigt hij haar ouders??? Dat kun je niet als misdaadverslaggever doen dan ben je zelf ook partijdig tegen over de politie.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:58:14 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158022850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:57 schreef Ven1972 het volgende:
Ik wil hierbij ook wat zeggen over alles wat jullie hier schrijven. We moeten alles afwachten wat de onderzoek heeft opgeleverd, maar Peter de Vries vertelt ook wat alles niet altijd kan kloppen, maar namens vertegenwoordigt hij haar ouders??? Dat kun je niet als misdaadverslaggever doen dan ben je zelf ook partijdig tegen over de politie.
Ik zie het bezwaar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')